[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 82.267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:30:
[...]

HDMI is een stuk praktischer inderdaad. Je houdt met DVI gedoe met een aparte geluidskabel. DVI was er weliswaar veel eerder dan HDMI maar heeft denk ik toch z'n langste tijd gehad.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren. De MBPro heeft juist een full-size DVI poort omdat 't een pro laptop is, die veel gebruikt wordt door mensen die presentaties moeten geven op allerhande projectoren. Daarom krijg je er ook 't VGA-verloopje bij, itt de MacBook waar je die apart moet kopen (en zelfs voor DVI, gezien de mini-dvi poort.) Voor de MacBook Air geldt een beetje hetzelfde, alleen is daar omwille van de ruimte gekozen voor een kleiner poortje met twee stuks verloop meegeleverd.

Ik heb zelf nog geen enkele projector gezien met HDMI.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Daarnaast is HDMI bedoeld voor media-apparatuur, en zou een logische opvolger voor DVI eerder DisplayPort worden

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Toen ik een projector had (2 jaar geleden) zat er ook HDMI op. Maar idd liever displayport met een dvi verloop dan. Of andersom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:03:
Toen ik een projector had (2 jaar geleden) zat er ook HDMI op. Maar idd liever displayport met een dvi verloop dan. Of andersom :P
Liever nog HDMI voor de multimedia en DVI/Displayport voor de meer professionele toepassingen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ten eerste: crossposten is uit den boze. Ten tweede: problemen horen in een apart topic.

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 02-09-2008 19:09 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week 9 september is er een Apple media-event. Dit staat nu vast. Wat er precies voor updates zullen worden aangekondigd is nog niet zeker zij het dat in ieder geval een update van een aantal de (meeste) portable producten zal worden aangekondigd (iPod Nano en iTouch). Bron: www.macrumors.com

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de early 2008 MBP precies uitkwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:12:
Weet iemand wanneer de early 2008 MBP precies uitkwamen?
28 feb.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de nieuwe Macbook Pro wordt aangekondigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:39

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:10:
Ik hoop dat de nieuwe Macbook Pro wordt aangekondigd!
Dat hopen we allemaal ;-)
En dan de volgende dag gelijk halen

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:09:
[...]
Ik heb zelf nog geen enkele projector gezien met HDMI.
Ze zijn er zat. Als de standarisering van HDMI nou een beetje goed werd geimplementeerd, zou ik DVI er zo voor inruilen. Ik heb al vaker op lokaties problemen gehad met projectors en mijn MBP. Die lijkt de projector dan niet te zien/herkennen, of maar half, waardoor ik wel settings kan doen, maar verders niets op het scherm verschijnt.

Low-tech oplossing is dan meestal terugschakelen naar vga, en in mijn ergste geval ooit, een uur wachten op iemand die een andere projector haald, terwijl je voor een lokaal met 50 man staat. Niet fijn.

1 ding waarom ik "pro" hdmi niet zo zie gebeuren is niet zozeer dat projectors er niet mee worden uitgerust, maar meer het feit als je het over presentatie opstellingen hebt, dat de scheiding van beeld en geluid als echte seperate uitgangen juist prettig is. Meestal is de PA aansluiten niet zo'n probleem, vraag de geluidsman om een mini-jack, en dat hoort dan voor hem wel bekend terrein te zijn. Met HDMI komt het dan toch wel dat veel lokaties (lees; hotels, conferentie ruimtes), hier simpel weg nog niet op voorbereid zijn, zeker qua audio niet.

Al in al heb ik al op vele plekken in dit soort opstellingen gewerkt, en inmiddels heb ik gewoon mijn eigen tasje met verloopstukjes (xlr, vga, dvi) en kabels (extra 220, dvi) etc bij me. Werkt gewoon prettiger, en eigenlijk zou ik nog wel een mini projector willen voor nood gevallen. Moet wel portable zijn, want in een vliegtuig met een 5 kilo zware projector zeulen zie ik echt niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:52:
[...]

De verwachting is dat op 9 september a.s. een groot aantal aankondigingen wordt gedaan inzake updates en restyles. Zie http://www.macrumors.com/...-event-for-september-9th/

Ook lijkt het erop dat resellers is aangeraden rustig aan te doen met bestellingen van bepaalde producten.

Direct na een update kun je vaak de huidige modellen met korting krijgen. In die zin kan het de moeite waard zijn te wachten. Je kunt dan of de nieuwe MBP kopen voor (vermoedelijk) dezelfde prijzen als nu of mogelijk zelf iets lagere prijzen of kiezen voor de huidige modellen die dan her en der met korting worden aangeboden.
Mijn huidige MBP, iets meer dan een jaar oud, begint een beetje "op" te raken. Sneller heet, en daarnaast zijn mijn requirements voor de machine nogal gestegen. Ik ben dan ook naar de apple store geweest, eigenlijk om er maar gewoon een te halen, maar het werd me zwaar afgeraden om er nu 1 te halen. Dat was 2 weken geleden, en het wachten zou niet langer dan een maandje duren, aldus een zwaar gokkende verkoper.

Ik neem aan dat ze wel iets weten over opkomende producten, gezien de stroom van de oude stock toch ook wel langzamer zal gaan lopen. Ik hoop dat het een quad core word. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 03:09:
[...]

Mijn huidige MBP, iets meer dan een jaar oud, begint een beetje "op" te raken. Sneller heet, en daarnaast zijn mijn requirements voor de machine nogal gestegen. Ik ben dan ook naar de apple store geweest, eigenlijk om er maar gewoon een te halen, maar het werd me zwaar afgeraden om er nu 1 te halen. Dat was 2 weken geleden, en het wachten zou niet langer dan een maandje duren, aldus een zwaar gokkende verkoper.

Ik neem aan dat ze wel iets weten over opkomende producten, gezien de stroom van de oude stock toch ook wel langzamer zal gaan lopen. Ik hoop dat het een quad core word. ;-)
Opmerkelijk dat ze je hebben aangeraden even te wachten. Erg aardig trouwens. Of ze echt meer weten dan consumenten betwijfel ik maar ook zij lezen macrumors.com en kennen de updatecyclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Wat me meer verbaast is dat je naar 1 jaar je MBP al versleten hebt! :|

Hoe krijg je dat voor mekaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Reken er iig maar niet op dat de nieuwe mbp 2x zo snel wordt :P

Quads zijn tot nu toe te heet voor zon dunne laptop als de mbp.

Verwijderd

Yorick81 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:00:
Wat me meer verbaast is dat je naar 1 jaar je MBP al versleten hebt! :|

Hoe krijg je dat voor mekaar??
Ontzettend veel gebruiken en heel veel reizen (vliegtuig in, werken, vliegtuig in, werken)...etc.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Hmm mijn MBP is over een paar dagen en jaar oud. Bij het begin had ik nog geen dode pixels. Ik merk dat er nu enkele zitten. :(

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
snel applecare (via ebay, lekker goedkoop) nemen, en ermee terug gaan...

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:45
Ik wil even de macstore in leeuwarden een warme douche geven. :P

De accu van mijn MBP werd namelijk al een stukje minder, 11 maanden oud en 86 cycles gehad. Deze zakte ineens van 50 naar 30% opgeladen, en vanmiddag viel de laptop zelfs uit terwijl hij nog 30% aangaf. Ik dat ding aan de stroom en opstarten, en hij geeft 0% opgeladen aan.

Ik ben met dit verhaal dus naar de MacMe geweest, daar heeft er even iemand naar staan kijken. Deze kwam tot de conclusie dat de accu inderdaad gaar was. Hij pakte een nieuwe uit het schap en heeft die er ingezet, hulde! Was binnen 10 minuten klaar. :*)

• Tjebakka

Tjebakka

Effe een vraagje; ik ben van plan een iMac aan te schaffen en mijn MBP uit maart te verkopen. Weet iemand een pricewatch ergens waar ik kan kijken voor hoeveel hij de deur uit kan?

Specs:

MBP Penryn 2,5Ghz
nVidia 8600M GT 512Vram
4GB Ram
200GB 7200Rpm

minpuntjes: 2 dode pixeltjes en de boven de dvi poort is het aluminium verbogen (zie je alleen aan de zijkant) en de DVI poort werkt gewoon prima. Nooit problemen met de MBP gehad.

Zoals ik aangeef wil ik het liefst zelf oriënteren, maar bv. Marktplaats vind ik onbetrouwbaar.
Nieuwprijs in maart was E2267,-

Ik zit te denken aan een verkoopprijs van 1700/1800 EUR.

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Dat krijg je er misschien niet voor met die dode pixels.... Je kan geluk hebben natuurlijk. www.tweedehandsmac.nl kan je als leidraad gebruiken.

• Tjebakka

Tjebakka

Mja, ach. Ik kan het net zo goed niet in de adv. vermelden :P je ziet ze gewoon niet maar ik weet waar ze zitten ;) maar daar ben ik te eerlijk voor :D

• scorpie
  • Laatst online: 10:00

scorpie

Supra Addict

http://www.mac2sell.net/

Dat is ook wel een makkelijke site.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• xsess
  • Laatst online: 11-09 09:06
Bakkert schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:02:
"... ik ben van plan een iMac aan te schaffen en mijn MBP uit maart te verkopen..."

"...minpuntjes: 2 dode pixeltjes en de boven de dvi poort is het aluminium verbogen (zie je alleen aan de zijkant) en de DVI poort werkt gewoon prima. Nooit problemen met de MBP gehad..."
Misschien een domme vraag, maar als de MBP van maart (2008 neem ik dan aan) is, kun je deze dan niet naar een APR brengen en de 'minpunten' laten maken, zodat je MBP wat meer waard kan zijn... Er zit toch standaard een jaar garantie op??

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

puchelaar schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:49:
snel applecare (via ebay, lekker goedkoop) nemen, en ermee terug gaan...
Hoe zit dat dan? Ik meen dat Apple er niets aan doet als het er 1 of 2 zijn?

Welke Applecare moet ik trouwens nemen? Please help me even, mijn garantie blijkt morgen af te lopen. Met welk product en verkoper zijn op ebay goede ervaringen?

[ Voor 19% gewijzigd door Oyster op 04-09-2008 20:38 ]

• Tjebakka

Tjebakka

xsess schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:19:
[...]

Misschien een domme vraag, maar als de MBP van maart (2008 neem ik dan aan) is, kun je deze dan niet naar een APR brengen en de 'minpunten' laten maken, zodat je MBP wat meer waard kan zijn... Er zit toch standaard een jaar garantie op??
Yeah right, pas bij 8 dode pixels, en die putjes heb ik zelf veroorzaakt. Ze zijn echt klein, daar gaan ze geen topcase voor vervangen hoor. En die deuk boven m'n DVI poort gaan ze ook niet maken.

het is eigenlijk een hele subtiele deuk. Je moet goed kijken voor je m ziet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 04-09-2008 20:31 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
volgens mij vervangt Apple gewoon je scherm. Mijn iPhone werd al met 1 read pixel vervangen. Dat is geen t-mobile beleid maar die van Apple

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Tjebakka

Tjebakka

er bestaat een verschil tussen de MBP en de iPhone he.

Overigens is de policy 5, niet 8 zoals in mijn vorige post.

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Zojuist AC aangeschaft! Bedankt voor de tip mijn garantie zou morgen verlopen!

• xsess
  • Laatst online: 11-09 09:06
@Bakkert:

Ik wist niet wat de policy was voor het vervangen van het scherm. Misschien dat ze het wel vervangen als de pixels direct in zicht zitten (niet lands de zijkanten o.i.d.)...

Maar je hebt gelijk... Het blijft ook gewoon een gebruiksvoorwerp, dus een paar deukjes en krasjes neem je dan op de koop toe, mocht iemand zoiets gebruikt overnemen. Als het inderdaad iets heel ergs subtiels is, dan is het voor de koper denk ik ook wel te doen. Vooral als ie goed moet zoeken :P

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

• Tjebakka

Tjebakka

viel me op op marktplaats dat ik 1 van de weinigen ben met:

7200 RPM schijf en 4GB :) Hoop alleen dat de sneue neus consument dit verschil in snelheid ziet.

(Goh, die ene heeft een 250GB harde schijf en is goedkoper dan die ene met 200GB!) om maar een voorbeeld te geven :P

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Bakkert schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:53:
viel me op op marktplaats dat ik 1 van de weinigen ben met:

7200 RPM schijf en 4GB :) Hoop alleen dat de sneue neus consument dit verschil in snelheid ziet.

(Goh, die ene heeft een 250GB harde schijf en is goedkoper dan die ene met 200GB!) om maar een voorbeeld te geven :P
MBP is nou niet een doorsnee computer/laptop. en is meer gefocust op profesionele gebruikers.

Dus ik mag hopen dat de koper het verschil wel weet te vinden ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hmm. Mogelijk toch ff wachten op een nieuwe macbook dan:
MacBooks Will Have to Wait

It should be painfully obvious by now to those waiting for new MacBook and MacBook Pro updates that we are unlikely to see any Mac news at tomorrow's event. AppleInsider had first suggested that Apple may stagger these announcements over the next couple of months.

And since that time we've similarly heard that resellers have been essentially told that Apple notebook updates are unlikely before October.
Bron: http://www.macrumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:22
To_Tall schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:21:
[...]

MBP is nou niet een doorsnee computer/laptop. en is meer gefocust op profesionele gebruikers.

Dus ik mag hopen dat de koper het verschil wel weet te vinden ;)
Nou ja tegenwoordig kopen veel mensen een MacBook Pro om te zeggen dat ze een Apple hebben. Zelfs Lau van Tiny en Lau heeft er een! ;)
Link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 12-07 09:44
amphora schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:13:
Hmm. Mogelijk toch ff wachten op een nieuwe macbook dan:

[...]
Bron: http://www.macrumors.com/
Het is toch ook een iPod event? Ik had het ook nooit verwacht eigenlijk...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn PowerBook G4 gaan vervangen voor een Macbook Pro 15" 2,5Ghz.
Nu kan je kiezen of je een standaard beeldscherm wil of een beeldscherm met een glanzende toplaag.

Er zijn wat mij betreft bepaalde voors en tegens waarvan de belangrijkste zijn: Mooiere en scherpere kleurweergave op het scherm met glanzende toplaag maar daarbij ook meteen irritante reflectie.
Ik neig naar het standaardscherm omdat ik dat gewend ben maar telkens als ik zon scherm met toplaag zie ben ik wel onder de indruk van de beeldkwaliteit...

Wat is nu wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zelf bekijken. Bij bv de mediamarkt is 90% van de laptops uitgerust met een glanzend scherm.

Ik zou nooit een glanzend scherm kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 09:13

Chiron

Moderator Discord
Ik denk dat je je eerder gaat irriteren aan de reflecties dan het voordeel van de 'mooiere graphics' waar je na een paar weken simpelweg aan gewend bent.

Dat die glossy er mooier uit ziet wil niet zeggen dat de matte per definitie meteen een lelijk beeld geeft. Mat is iets minder gesatureerd, en imho een stuk neutraler dan de glossy.
Voor mij persoonlijk was het voordeel van de 'mooiere' kleurtjes in ieder geval niet gerechtvaardigd over het nadeel van de reflecties. (maar ik heb dan ook al 3 jaar ook nog een andere laptop met een glossy scherm, en ik erger me echt dood aan de reflecties.)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:35:
Ik denk dat je je eerder gaat irriteren aan de reflecties dan het voordeel van de 'mooiere graphics' waar je na een paar weken simpelweg aan gewend bent.

Dat die glossy er mooier uit ziet wil niet zeggen dat de matte per definitie meteen een lelijk beeld geeft. Mat is iets minder gesatureerd, en imho een stuk neutraler dan de glossy.
Voor mij persoonlijk was het voordeel van de 'mooiere' kleurtjes in ieder geval niet gerechtvaardigd over het nadeel van de reflecties. (maar ik heb dan ook al 3 jaar ook nog een andere laptop met een glossy scherm, en ik erger me echt dood aan de reflecties.)
Ja precies, ik stoorde me ook altijd aan de reflecties en ben meer dan tevreden over de kwaliteit van mijn scherm op mijn powerbook op dit moment (standaard scherm). Ik geloof ook dat het minder kras/vlek gevoelig is dan een glossy scherm en heb altijd mijn twijfels gehad bij het "verhelderende" effect. Heb het gevoel dat deze de kleuren iets "boost" waardoor je uiteindelijk zit met verdraaide kleuren tov print en andere kleuren, of klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat valt wel te calibreren natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:58:
[...]

Ja precies, ik stoorde me ook altijd aan de reflecties en ben meer dan tevreden over de kwaliteit van mijn scherm op mijn powerbook op dit moment (standaard scherm). Ik geloof ook dat het minder kras/vlek gevoelig is dan een glossy scherm en heb altijd mijn twijfels gehad bij het "verhelderende" effect. Heb het gevoel dat deze de kleuren iets "boost" waardoor je uiteindelijk zit met verdraaide kleuren tov print en andere kleuren, of klopt dit niet?
Reflecties op een MBP zijn veeeeel minder erg dan reflecties op menig windows laptop. Trouwens, heb nog een glossy te koop staan O-) met leuke spekjes en een beetje minimale gebruikersschadetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Even een vraagje, hoop dat dit het juiste topic is. Is het normaal dat de volledige laadcapaciteit van m'n MBP batterij, steeds verder achteruit loopt? Eerst was het nog een redelijk hoog getal, rond de 6700mAh, maar het schommelde steeds. Dan was het weer 6200mAh, dan weer 6700mAh. Maar nu zittie plots onder de 6000, en staatie op ongeveer 5700mAh. Dat was 10 minuten geleden, heb nu nog eens gekeken, en plots is het weer 6200mAh geworden.

Volgens de stats heb ik 23 cycli opgeladen, en is de conditie goed. Ik heb hem meestal aan de lader hangen, maar omdat ik hem ook op school veel gebruik, maak ik hem vaak ook half leeg, en laad ik hem dan weer op - iets wat ik op de Apple site heb gelezen dat dat goed zou zijn, omdat dan de batterijvloeistof actief bleef.

Moet ik me al zorgen gaan maken om m'n batterij, of valt het allemaal wel mee :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:18
Vandaag een MacBook Pro aangeschaft.
Instap model, maar dan met 4 GB geheugen.

Kom thuis zet hem aan en ....
er gebeurt niets.

Alle aanwijzingen in het boekje al opgevolgd, maar geen bootende mac.

Als ik hem aanzet hoor ik heel even de dvd speler wat doen. Verder hoor ik ook de harde schijf spinnen. Het lampje aan de voorkant brandt ook gewoon en reageert op omgevingslicht.

In het boekje hebben ze het ook over het geheugen, mocht dit vervangen zijn dat je het originele geheugen terug moet zetten. Helaas heb ik dit geheugen niet, ik heb hem laten opwaarderen bij aankoop.

Iemand nog andere suggesties?
Anders ga ik morgen ochten meteen naar xando terug, maar zou zo graag aan de slag gaan

A.k.a. basjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

probeer het eens met 1 reepje in de MBP? Boot ie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

trek het ding eens compleet van de spanning. magsafe los, accu eruit, en dan 10sec de powerbutton indrukken. Vervolgens weer de accu terugplaatsen, magsafe eraan, en opnieuw proberen. Als dat niet werkt, dan 1 reepje mem eruit halen en nog een keer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuigzoen
beide al geprobeerd. zelfs de twee reepjes om en om geprobeerd.

Helaas het zelfde resultaat.

Toch bedankt.

A.k.a. basjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
Spido schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:49:
Even een vraagje, hoop dat dit het juiste topic is. Is het normaal dat de volledige laadcapaciteit van m'n MBP batterij, steeds verder achteruit loopt? Eerst was het nog een redelijk hoog getal, rond de 6700mAh, maar het schommelde steeds. Dan was het weer 6200mAh, dan weer 6700mAh. Maar nu zittie plots onder de 6000, en staatie op ongeveer 5700mAh. Dat was 10 minuten geleden, heb nu nog eens gekeken, en plots is het weer 6200mAh geworden.

Volgens de stats heb ik 23 cycli opgeladen, en is de conditie goed. Ik heb hem meestal aan de lader hangen, maar omdat ik hem ook op school veel gebruik, maak ik hem vaak ook half leeg, en laad ik hem dan weer op - iets wat ik op de Apple site heb gelezen dat dat goed zou zijn, omdat dan de batterijvloeistof actief bleef.

Moet ik me al zorgen gaan maken om m'n batterij, of valt het allemaal wel mee :P?
Euh, gaat die accu niet 'maar' tot 5600 mAh? Of heb je een 17 inch en is die accu anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste dagen zag het er al niet meer naar uit maar het is nu definitief: de komende weken nog geen nieuwe MBP. Vermoedelijk niet eerder dan oktober. Alleen de iPods zijn allemaal vernieuwd. Verder is er een nieuwe versie van iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuigzoen
Even een update.
Wanneer ik alle 2 de geheugenbankjes verwijder en de mac start begint deze te piepen, maar geeft ook geen beeld.

Ik ben bang dat mijn logicboard naar de filistijnen is.

Goed morgen eerst maar naar de winkel :'(

A.k.a. basjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
zuigzoen schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:08:
Even een update.
Wanneer ik alle 2 de geheugenbankjes verwijder en de mac start begint deze te piepen, maar geeft ook geen beeld.

Ik ben bang dat mijn logicboard naar de filistijnen is.

Goed morgen eerst maar naar de winkel :'(
Dat is logisch dat hij zonder ram niet start en piept, dat is het zelfde als iemand jou probeert te starten zonder hersenen ofzo ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuigzoen
klopt, deed het om te kijken of ik dan in ieder geval wel beeld kreeg.
Maar no go.

kwam nog wel dit tegen. Waarschijnlijk toch een geheugen probleem. Ik heb geen ander geheugen liggen anders had ik het meteen getest. Morgen maar in de winkel laten testen.

A.k.a. basjes

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Loderunner schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:57:
[...]

Euh, gaat die accu niet 'maar' tot 5600 mAh? Of heb je een 17 inch en is die accu anders..
Ik heb een 17 inch, dus ik denk dat daar een grotere batterij in zit...

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:30
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:00:
De laatste dagen zag het er al niet meer naar uit maar het is nu definitief: de komende weken nog geen nieuwe MBP. Vermoedelijk niet eerder dan oktober. Alleen de iPods zijn allemaal vernieuwd. Verder is er een nieuwe versie van iTunes.
En waarom zou het dan nu betekenen dat er een nieuwe macbook pro aan zit te komen?
Er zijn meer producten die tegen het einde van hun cycle zitten...
Ik denk eerlijk gezegd eerder dat die mac mini snel aan de beurt komt of verdwijnt. Dat ding is zwaar achterhaald en verkoopt voor geen meter!

[ Voor 12% gewijzigd door pimsaint op 10-09-2008 12:19 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• zuigzoen
Zo, nieuw geheugen in de MBP gekregen en hij draait nu als een tierelier.

Eerste indruk is echt heel goed. Het ding is echt bloedje snel.
Het enige wat me nu een beetje irriteert is de dynamische backlight. Maar dat komt ook omdat ik steeds slagschaduw heb op de sensors.

A.k.a. basjes

• remmelt
Je kan dat uitzetten, maar ik heb het aangelaten omdat het echt heel fijn is dat 'ie de boel automatisch aanpast. Beetje oppassen met teveel lichtwisselingen maar verder is het prima.

Je kan altijd nog handmatig aanpassen met de brightness toetsen!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:34

Bob Popcorn

Plop!

zuigzoen schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:36:
Zo, nieuw geheugen in de MBP gekregen en hij draait nu als een tierelier.

Eerste indruk is echt heel goed. Het ding is echt bloedje snel.
Het enige wat me nu een beetje irriteert is de dynamische backlight. Maar dat komt ook omdat ik steeds slagschaduw heb op de sensors.
Dan zet je dat uit? :?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

pimsaint schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:18:
[...]

En waarom zou het dan nu betekenen dat er een nieuwe macbook pro aan zit te komen?
Er zijn meer producten die tegen het einde van hun cycle zitten...
Ik denk eerlijk gezegd eerder dat die mac mini snel aan de beurt komt of verdwijnt. Dat ding is zwaar achterhaald en verkoopt voor geen meter!
MacMini is ook een goede kanshebber voor een update. Verdwijnen zou erg jammer zijn. In combinatie met een Apple cinema display heb je een mooie set, mits de mini wordt geupdate.

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik wil binnenkort een Macbook pro kopen, maar ik weet niet of ik beter kan wachten of niet. Als de nieuwe macbook pro's worden aangekondigd, zal dat waarschijnlijk Wimax bevatten vanwege het nieuwe moederbord van intel. Heb ik ergens gelezen (bron kwijt :P) of wimax echt nuttig is in nederland is een tweede. Een videokaart upgrade zal waarschijnlijk niet gebeuren (speel af en toe een potje team fortress 2) en verder grote veranderingen zal waarschijnlijk ook niet gebeuren, dus het heeft weinig zin om te wachten toch? Zouden jullie het waard vinden om te wachten? Ik wil graag een laptop voordat ik weer met school begin (een weekje).

• edwin.pw
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 20:05
mooncat schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:45:
Ik wil binnenkort een Macbook pro kopen, maar ik weet niet of ik beter kan wachten of niet. Als de nieuwe macbook pro's worden aangekondigd, zal dat waarschijnlijk Wimax bevatten vanwege het nieuwe moederbord van intel. Heb ik ergens gelezen (bron kwijt :P) of wimax echt nuttig is in nederland is een tweede. Een videokaart upgrade zal waarschijnlijk niet gebeuren (speel af en toe een potje team fortress 2) en verder grote veranderingen zal waarschijnlijk ook niet gebeuren, dus het heeft weinig zin om te wachten toch? Zouden jullie het waard vinden om te wachten? Ik wil graag een laptop voordat ik weer met school begin (een weekje).
Ik zelf heb besloten om te wachten op de nieuwe MBP, maar dit omdat ik er niet tegen zou kunnen als je hem nu koopt en 2 weken later voor hetzelfde geld enkele toffe upgrades erbij zou hebben.
De videokaart is volgens mij best aan vervanging toe en verwacht ook dat dit wel zou gebeuren bij de volgende upgrade.
Verder gaan er geruchten over een compleet nieuw design, maar dit betwijfel ik.

Als ik jou was zou ik even wachten en dan beslissen of je de nieuwe macbook pro wilt of de huidige MPB voor aardig wat centjes minder ;)

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
bedankt voor je reactie.

ik heb de timeline nog eens bekeken van de macbook en mbp's:

http://upload.wikimedia.o...791db2d02b6e8482e41f3.png

je zou toch verwachten dat er binnenkort iets wordt aangekondigd.

Verwijderd

mooncat schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:33:
bedankt voor je reactie.

ik heb de timeline nog eens bekeken van de macbook en mbp's:

http://upload.wikimedia.o...791db2d02b6e8482e41f3.png

je zou toch verwachten dat er binnenkort iets wordt aangekondigd.
Omdat we net gisteren de nieuwe iPods gehad hebben vermoed ik dat de komende weken even niks staat te gebeuren. Mijn inschatting is niet eerder dan oktober. Zeker als er een nieuw uiterlijk zou komen voor de MBP's zal dat ook een big event worden en zal dat niet direct volgen op het event van gisteren. Maar ik vraag me af of de notebooks nog een nieuw uiterlijk krijgen dit jaar. Een ' gewone' update lijkt me waarschijnlijker. De macMini zou nog wel eens een restyle kunnen krijgen omdat die al jaren hetzelfde eruit ziet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 21:50 ]

• Yorick81
Ik merk toch wel dat m'n macbook pro erg warm wordt, ik heb net istat pro geinstalleerd en de waardes bekeken, ik ben benieuwd wat voor waardes de rest heeft, hieronder de mijne:

HD 46 graden
CPU A 62 graden
Airport card 59 graden
Enclosure base 40 graden
GPU Diode 69 graden
GPU Heatsink 58 graden
Heatsink A 59 graden
Heatsink A 50 graden

Ik heb alleen itunes 8 en safari draaien op dit moment

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
De eerste geruchten na de 'Let's Rock' event van gisteren voor de nieuwe Macbook line-up zijn er al weer:

Apple Notebook Updates on October 14th?
MacRumors.com

[ Voor 7% gewijzigd door mickezzz op 10-09-2008 23:02 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
De batterij-health van mijn MBP 15" gaat ook dramatisch snel achteruit,
zo zit ik na 245 cycles op een health van 50% en dat na bijna een jaar gebruik.
Ik heb een mailtje gestuurd naar iFactors en bel morgen voor de zekerheid nog even naar
de apple-support om te kijken of ze een nieuwe willen geven binnen mijn garantie.
(ik merk namelijk als ik op accu-spanning werk, dat mijn beestje het nu nog maar
een uur en 20 minuten uithoudt, terwijl dit voorheen toch wel een flink stuk meer was)

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:37
mickezzz schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:01:
De eerste geruchten na de 'Let's Rock' event van gisteren voor de nieuwe Macbook line-up zijn er al weer:

Apple Notebook Updates on October 14th?
MacRumors.com
op gizmodo: http://gizmodo.com/504812...e-macbook-event-on-oct-14

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Krieky schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:58:
[...]

Ik zelf heb besloten om te wachten op de nieuwe MBP, maar dit omdat ik er niet tegen zou kunnen als je hem nu koopt en 2 weken later voor hetzelfde geld enkele toffe upgrades erbij zou hebben.
De videokaart is volgens mij best aan vervanging toe en verwacht ook dat dit wel zou gebeuren bij de volgende upgrade.
Verder gaan er geruchten over een compleet nieuw design, maar dit betwijfel ik.
Ik ga ook wachten (in ieder geval tot de 14e oktober). Een MBP met een SSD lijkt me wel wat. Ik verwacht in ieder geval een CPU upgrade naar 1066 MHz Bus (ofwel een T9400 of T9600 CPU resp. 2.53 of 2.8 GHz). De huidige CPU's die Apple gebruikt staan ook niet meer op de site van Intel dus die zullen zeker vervangen worden. Geruchten over nieuwe behuizing zijn er al een tijd dus dat zal me niets verbazen, zolang het maar alu blijft vind ik het best. GPU mag van mij natuurlijk altijd beter maar de 9600M is nog steeds actief in het Nvidia assortiment maar misschien maakt apple wel een 9700 of 9800 upgrade optie.

• remmelt
Yorick81 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:18:
Ik merk toch wel dat m'n macbook pro erg warm wordt, ik heb net istat pro geinstalleerd en de waardes bekeken, ik ben benieuwd wat voor waardes de rest heeft, hieronder de mijne:

HD 46 graden
CPU A 62 graden
Airport card 59 graden
Enclosure base 40 graden
GPU Diode 69 graden
GPU Heatsink 58 graden
Heatsink A 59 graden
Heatsink A 50 graden

Ik heb alleen itunes 8 en safari draaien op dit moment
Het ligt er heel erg aan waar ik mee bezig ben. De airport kaart geeft veel warmte af, die zet ik altijd uit als ik aan een draad hang. Dat scheelt al gauw 10-15 graden! Vooral bij veel doorvoer wordt 'ie erg warm.

Verder is er natuurlijk serieuze hitte bij het spelen van TF2, dat was wel te verwachten.

MBP SR 2.2, met Eclipse, Ubuntu in Fusion, Skype, Adium, FF, Terminal, geen airport, plat op een houten buro.

HD 32
CPU A 51
Airport 37
Enclosure base 33
GPU diode 58
GPU heatsink 51
Heatsink A 51
Heatsink B 42

Ik moet erbij zeggen dat het nog best wel wil schommelen en dat er aan het einde van de dag meestal wel wat meer warmte aan te pas komt.

edit: Alright, na een dagje (heeeeel hard) werken, zijn dit de waarden:

HD 42
CPU A 66
Airport 45
Enclosure base 38
GPU diode 72
GPU heatsink 66
Heatsink A 63
Heatsink B 53

De rand bij het scherm voelt heel warm aan maar er is nog prima op te tiepen. Nog wat extra programma's erbij aan: intellij, versions, freeruler, winXP in fusion met IE6.
Het is ook wel eens erger, dan is erop tiepen eigenlijk niet meer fijn. Dat is wanneer 'ie ook nog aan het opladen is en er nog meer programma's open staan.

[ Voor 17% gewijzigd door remmelt op 11-09-2008 15:58 . Reden: update ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Helaas is tot mijn ergernis ergens het afgelopen halfuur pixel 415,46 permanent wit zodra hij eigenlijk gekleurd zou moeten zijnen ook pixel 415,47 lijkt er anders dan anders uit te zien. De pixel is zwart op een zwarte achtergrond en op een rode, groene of blauwe of witte achtergrond wit/licht :? ... na aankoop had ik mijn eerste MacBook Pro geruild tegen dit exemplaar omdat in de eerstgeleverde een rode pixel zat... Heb nog nooit een later ontstane pixelfout gezien... Erg irritant

• Tjebakka

Tjebakka

Ik zie ineens 3! nieuwe dode pixels. Zit nu dus op een totaal van 5... :S

net effe langs de MacMe in Groningen geweest... telde nu zelfs 7(!). Lever volgende week m'n MBP in en dan wordt t scherm vervangen voor graties 8)

[ Voor 51% gewijzigd door Tjebakka op 11-09-2008 18:34 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb dus inderdaad 2 onder elkaar, maar het is een erg vreemd type 'dode/stuck pixel':
Als de pixel zwart moet zijn is hij zwart
Als de pixel rood moet zijn is hij wit (met mogelijk een wat rosse gloed)
Als de pixel groen moet zijn is hij wit (met mogelijk een wat groene gloed)
Als de pixel blauw moet zijn is hij wit (met mogelijk een wat blauwe gloed)
Als de pixel wit moet zijn is hij felwit (witter dan de omliggende of ook verderliggende pixels)

Het probleem moet zijn ontstaan terwijl de computer gewoon op het bureau stond... Soms lijkt het meer of het iets achter de pixels is wat niet klopt...

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 11-09-2008 18:42 ]

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
borstel schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:28:
Ik heb al een tijdje last van mijn scherm. Maar het wordt de laatste tijd steeds erger. Soms gaat het weg, maar het lijkt nu te blijven storen. Zie onderstaand filmpje;

[afbeelding]

Enig idee wat er aan de hand is? Videokaart, beeldscherm of aansluiting van het beeldscherm? Omdat het veranderd wanneer ik het scherm beweeg.

Zo snel mogelijk even langs de AppleStore, heb nog 2 jaar AppleCare garantie. Hoop niet dat ik de laptop lang kwijt ben, want heb de MBP dagelijks nodig voor werk/studie.
Scherm is vervangen, alles is weer normaal. Hele buitenkant is inmiddels vervangen geweest nu. Bottom/topcase ivm schade (deuk). En scherm is tegenwoordig een geheel, behuizing/scharnier enz.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 21:35
Ik wil binnenkort ook een Macbook Pro kopen, en dan m'n Windows XPS M1530 verkopen. Net als de andere ga ik ook wachten op updates, hopen dat ze 14 oktober komen!

Ik hoop natuurlijk betere specs, en een heel mooi design evt. Maakt mij opzich niet uit, maar is wel leuk om wat anders te hebben dan de klasgenoten :P .

Ik vraag mij trouwens af of ze een Macbook Touch gaan introduceren. Het is wel een logisch gevolg van de iPhone, maar dan zetten ze de Macbook Air vrijwel de markt uit... Of hij moet veel duurder worden, maar 3000 euro lijkt mij erg onredelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door TheJVH op 11-09-2008 20:44 ]

Verwijderd

Ik ga nu toch ook nog wachten tot de 14de. Academiejaar begint nochtans al op 22 september. Maar ik wacht liever drie weekjes als er dan toch een mooie update komt van de MB's.

Ik hoop alvast dat de geruchten kloppen... Enig idee hoeveel weken op voorhand Apple hun 'Let's Rock'-evenement officieel hadden aangekondigd?

• Yorick81
remmelt schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:45:
[...]

Het ligt er heel erg aan waar ik mee bezig ben. De airport kaart geeft veel warmte af, die zet ik altijd uit als ik aan een draad hang. Dat scheelt al gauw 10-15 graden! Vooral bij veel doorvoer wordt 'ie erg warm.

Verder is er natuurlijk serieuze hitte bij het spelen van TF2, dat was wel te verwachten.

MBP SR 2.2, met Eclipse, Ubuntu in Fusion, Skype, Adium, FF, Terminal, geen airport, plat op een houten buro.

HD 32
CPU A 51
Airport 37
Enclosure base 33
GPU diode 58
GPU heatsink 51
Heatsink A 51
Heatsink B 42

Ik moet erbij zeggen dat het nog best wel wil schommelen en dat er aan het einde van de dag meestal wel wat meer warmte aan te pas komt.

edit: Alright, na een dagje (heeeeel hard) werken, zijn dit de waarden:

HD 42
CPU A 66
Airport 45
Enclosure base 38
GPU diode 72
GPU heatsink 66
Heatsink A 63
Heatsink B 53

De rand bij het scherm voelt heel warm aan maar er is nog prima op te tiepen. Nog wat extra programma's erbij aan: intellij, versions, freeruler, winXP in fusion met IE6.
Het is ook wel eens erger, dan is erop tiepen eigenlijk niet meer fijn. Dat is wanneer 'ie ook nog aan het opladen is en er nog meer programma's open staan.
Bedankt voor je metingen, ik merk dat wanneer airport uit staat de MBP aanzienlijk minder warm wordt (wat iemand ook al aangaf).

Ik houd het eens in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:55:
Ik hoop alvast dat de geruchten kloppen... Enig idee hoeveel weken op voorhand Apple hun 'Let's Rock'-evenement officieel hadden aangekondigd?
1 Week van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:41:
Ik heb dus inderdaad 2 onder elkaar, maar het is een erg vreemd type 'dode/stuck pixel':
Als de pixel zwart moet zijn is hij zwart
Als de pixel rood moet zijn is hij wit (met mogelijk een wat rosse gloed)
Als de pixel groen moet zijn is hij wit (met mogelijk een wat groene gloed)
Als de pixel blauw moet zijn is hij wit (met mogelijk een wat blauwe gloed)
Als de pixel wit moet zijn is hij felwit (witter dan de omliggende of ook verderliggende pixels)

Het probleem moet zijn ontstaan terwijl de computer gewoon op het bureau stond... Soms lijkt het meer of het iets achter de pixels is wat niet klopt...
Is dat eigenlijk wat met whitespots wordt bedoelt? Hmm, nee dus als dit de gangbare uitleg is en niet dit.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 12-09-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:55:
Ik ga nu toch ook nog wachten tot de 14de. Academiejaar begint nochtans al op 22 september. Maar ik wacht liever drie weekjes als er dan toch een mooie update komt van de MB's.

Je studeert in Vlaanderen :) ? 22 september is niet echt een Nederlandse startdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:08:
[...]

Je studeert in Vlaanderen :) ? 22 september is niet echt een Nederlandse startdatum.
inderdaad.. Heb alweer twee weken college gevolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justinski schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:16:
De batterij-health van mijn MBP 15" gaat ook dramatisch snel achteruit,
zo zit ik na 245 cycles op een health van 50% en dat na bijna een jaar gebruik.
Ik heb een mailtje gestuurd naar iFactors en bel morgen voor de zekerheid nog even naar
de apple-support om te kijken of ze een nieuwe willen geven binnen mijn garantie.
(ik merk namelijk als ik op accu-spanning werk, dat mijn beestje het nu nog maar
een uur en 20 minuten uithoudt, terwijl dit voorheen toch wel een flink stuk meer was)
Ik heb ook last van een erg zwakke accu...
Miss dat het helpt om de accu te kalibreren? Hierzo :)
bij mij werd het alleen maar erger moet ik eerlijk zeggen;
44% voor het kalibreren, 40% na :(

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3060/2855911038_384a06f7c1.jpg

Volgens een medewerker bij de apple store in Arnhem is dat niet normaal, maar ik moest apple zelf maar ff bellen of ze bij apple ook vinden dat dat niet normaal is... en dan in de hoop dat ik een nieuwe accu mag hebben van apple.

Ik heb ergens in een topic hier op got gelezen over de garantie op de accu's die eigenlijk maar 3 maanden is, maar als het erg drastisch gedaald is in een bepaalde tijd dat ze dan toch een nieuwe accu geven.... iemand daar meer informatie over?? :)

Ik ga iig morgen ff de technische dienst bellen, die hebben me de vorige keer ook snel en fijn geholpen met mn kapotte adapter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb voor mijn MacBook (revA) na een jaar ook nog een nieuwe accu gekregen dus dat moet wel loslopen. Een capacity van 45% na 98 charges is in ieder geval niet normaal. Ik zit nu op 78% na 238 charges (15 maanden) en ook dat is slechter dan ik gewend ben van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Hmmz, inderdaad. Ik zit nu tussen de 82-87% na zo'n 325 cycles (1 jaar en 2 dagen). Dat is volgens mij binnen de specs van Apple.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk is dit al voorbij gekomen, helaas niet gevonden, maar is de processorupgrade van 2,5 naar 2,6 GHz echt 220 euro waard?

Ik hoor van sommige kanten van niet, van andere kanten dat het wel degelijk een stuk uitmaakt wat betreft performance.
Moet binnen 2 uur kiezen want hij moet vanochtend besteld worden (op werk, etcetc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
Volgens mij geldt zowel voor macs als voor pc's dat je meer geheugen veel beter kan merken dan een snellere processor. Zeker bij zulke kleine verschillen niet. Ik vermoed dat het grootste verschil dan psychologisch is; je hebt er meer voor betaald, dus hij voelt sneller aan.

Hangt natuurlijk nog wel af van wat je er mee doet; erg processorintensieve apps (foto- en videobewerking) hebben er wel wat (nog niet eens veel) voordeel bij, maar dan ben je eigenlijk beter af met een MacPro en quadcore duo-quadcore.

Kortom; dan liever voor die prijs 4GB geheugen (+160,-) en eventueel de 7200rpm harddisk (+90,-)

[ Voor 12% gewijzigd door puchelaar op 15-09-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:19
Damn, ik ben me laatst even rotgeschrokken. Toen ik 's ochtends mijn tas aan het inpakken was pakte ik de sleeve met mbp van mij bureau af. Ik had alleen niet in de gaten dat de rits niet dichtzat, resultaat mijn mbp valt van zo'n 80cm hoogte tegen mijn laminaat aan. Snel de buitenkant op schade gecontroleerd en hem van standby afgehaald. Resultaat: intern en extern niets aan de hand, niet eens een krasje.
Petje af voor de mbp, overigens zit er wel een flinke put in mijn laminaat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Je moet ook nooit laminaat nemen! ;)

Over het verschil tussen 2.4 en 2.5, ik denk niet dat je daar iets van merkt. Inderdaad is het dan beter om meer geheugen te nemen voor die prijs. Let er wel op dat je met de duurdere van de twee 15" machines er ook meer videogeheugen in zit, en dat kan je wel degelijk merken. Ligt er wel heel erg aan wat je er mee doet. Spellen en videoapplicaties zijn de grootste video-RAM-slurpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
En koop dat geheugen bij voorkeur buiten apple om. Scheelt je ook weer zo'n 90 euro terwijl je garantie gewoon behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Xander2000 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:14:
Zojuist AC aangeschaft! Bedankt voor de tip mijn garantie zou morgen verlopen!
En, wat doen ze met je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
Voor mensen met een batterij-capaciteit probleem, ik heb net gebeld met de Apple Support
en ik krijg deze week nog een nieuwe thuis gestuurd (gratis, want mijn jaar garantie is nog niet om).
Als je het pakketje met de nieuwe batterij heb ontvangen, zit daar een envelop + retour-sticker bij
zodat je die oude batterij terug kunt sturen. Als je dit niet doet, schrijven ze de nieuwe af van je creditcard (overigens heb ik zelf geen creditcard en kon ik het gewoon regelen via die van mijn vader).
Op de nieuwe batterij die je dan ontvangt heb je 3 maanden garantie. :)

Ps. hier trouwens mijn oude accu spanning etc.
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2k4lg6.png

[ Voor 7% gewijzigd door Justinski op 15-09-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik m'n MBP op de adapter aansluit, merk ik dat er een lading / spanning op de case staat. Het maakt niet uit of ik de aardestekker op een geaard stopcontact aansluit of de eurostekker zonder aarde. Door met je vinger over de case te wrijven voel ik een soort triling (waarschijnlijk de 50Hz wiselspanning van het lichtnet). Heeft iedereen hier last van en afgezien van de aanname dat dit niet gevaarlijk is, is dit normaal?

ps merkte het bij de alu behuizing van de Mac Mini van m'n ouders ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Weet je zeker dat je de HD niet voelt trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:28:
Weet je zeker dat je de HD niet voelt trillen?
Ja, want het trillen voel ik alleen als ik met een vinger over de behuizing wrijf. Het is vrij sterk en kan zeker niet van de HDD of zelfs een draaiende CD of DVD afkomen. Ik krijg geen electrische schok o.i.d. maar het is vij irritant het tijdens typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:26:
Wanneer ik m'n MBP op de adapter aansluit, merk ik dat er een lading / spanning op de case staat. Het maakt niet uit of ik de aardestekker op een geaard stopcontact aansluit of de eurostekker zonder aarde. Door met je vinger over de case te wrijven voel ik een soort triling (waarschijnlijk de 50Hz wiselspanning van het lichtnet). Heeft iedereen hier last van en afgezien van de aanname dat dit niet gevaarlijk is, is dit normaal?

ps merkte het bij de alu behuizing van de Mac Mini van m'n ouders ook.
Ik heb hetzelfde met mijn Macbook Pro die ik nu ongeveer anderhalve maand heb. In het begin was het veel erger dan het nu is, het nam bij mij vrij duidelijk na verloop van tijd af.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 21:35
Klopt inderdaad dat het stroom is. Ik heb het bij mijn XPS M1530 ook, en daarvan is het bekend dat die stroom lekt over de behuizing (zonder aarde alleen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
MetroidPrime schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:35:
[...]

Ik heb hetzelfde met mijn Macbook Pro die ik nu ongeveer anderhalve maand heb. In het begin was het veel erger dan het nu is, het nam bij mij vrij duidelijk na verloop van tijd af.
Same here, ik voel 't nu nog wel, maar 't is zo minimaal dat ik er eigenlijk nooit last van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
Hier hetzelfde, zal bij alle MBP's wel zijn. Het is inderdaad minder dan toen ik hem net had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
Ik heb dat toen ik em net had ok een tijdje ervaren, toen ben ik maar permanent de kabel bij de adapter (geaard dus) gaan gebruiken en heb er verder geen last meer van gehad. De trilling was vooral te voelen net boven de touchpad, als je daar zachtjes overheen wreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei OS X 10.5.5 is uit (via software update) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:05
Én de back-to-school actie is begonnen; 125e korting op een Nano 4G of Touch 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
Bij mij is de 'stroom' op de case alleen voelbaar als ik op een ongeaard stopcontact zit en heel soms als ik op de accu werk. Begin er overigens wel aan te wennen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
SFRtje schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:40:
Én de back-to-school actie is begonnen; 125e korting op een Nano 4G of Touch 2G.
Ik vraag me af of ze ook in de periode dat deze actie loopt ook nieuwe mbp uitbrengen! Want ik las dat je zelfs met studentenkorting erbij je die ipod nog met 125 euro korting kon krijgen. Oftewel via slim.nl naar de apple store voor education als de nieuwe mbp uit is en dan gelijk bestellen >:)
Maar we zullen zien.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.