[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 82.269 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorzoR schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:24:
Hey hallo! :)

Voor mijn studie heb ik een laptop nodig. Mijn oog is gevallen op de MacBook Pro 15" (instap/starters model).

Ik hou dit topic en al het andere Apple nieuws al 2 maanden in de gaten, dus weet al ongeveer wat er allemaal speelt. Dus ook de komende update (eind september?)

Mijn vragen:
Wat heeft die update voor effect op de prijzen van de huidige MBP's?
Hoe ging dat bijvoorbeeld in februari met zo'n soortgelijke update?
En zijn ze dan nog te koop in de Apple Store?

edit: heb zelf al gezocht hier en op Google, maar kon het niet echt vinden...
Apple probeert altijd zo veel mogelijk oude voorraden op te maken voor de introductie van een nieuw model. Zodra het nieuwe model er is worden de oude modellen ook gewoon niet meer verkocht in de Apple Stores, alleen resellers die toevallig nog een partij hebben staan verkopen ze nog wel eens, maar vaak de eerste periode gewoon nog voor de oude prijs. Pas later komen er acties zoals bijvoorbeeld die van de MediaMarkt waarbij je een ouder model voor een gunstigere prijs kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:30
Mijn vragen:
In principe geen. De laatste keer zijn de nederlandse prijzen wel wat gedaald, maar dit is te wijten aan de lagedollarkoers. Mochten ze hetzelfde model aanhouden, maar een gewone hardware upgrade doen, blijft de prijs veelkans gelijk.
Oude modellen zijn niet te koop in de on-line apple store, maar veel leveranciers met een voorraadje (mediamarkt, youmac, etc) verkopen oudere modellen na een tijdje vaak met wat korting.

edit:
iemand was me voor

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob Popcorn schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:15:
Mja, die van mij wordt ook veel gebruikt, maar de totaal verneukte MBP van een maat van me vertoont níet dezelfde slijtage, vandaar :)
Bij ziet het er zo uit?

Dit is iig die van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.vvtp.tudelft.nl/~a3aan/download/mbp.JPG

Het is allemaal niet zo erg ofzo, maar toch wel jammer. Verder is hij nog perfect! Ben er waanzinnig zuinig mee. Het blijft een gebruiksproduct natuurlijk....

Het valt dus niet onder garantie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
Ok bedankt voor jullie antwoord fabio-c & pimsaint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hallo! :)

Voor mijn studie heb ik een laptop nodig. Mijn oog is gevallen op de MacBook Pro 15" (instap/starters model).

Ik hou dit topic en al het andere Apple nieuws al 2 maanden in de gaten, dus weet al ongeveer wat er allemaal speelt. Dus ook de komende update (eind september?)

Mijn vragen:

edit: heb zelf al gezocht hier en op Google, maar kon het niet echt vinden...
De oude modellen gaan doorgaans direct na de update al in de uitverkoop bij de APR's. Reden daarvoor is dat men die oude modellen anders niet kwijtraakt nu de nieuwe er ook al zullen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:08:
[...]

Bij ziet het er zo uit?

Dit is iig die van mij:

[afbeelding]

Het is allemaal niet zo erg ofzo, maar toch wel jammer. Verder is hij nog perfect! Ben er waanzinnig zuinig mee. Het blijft een gebruiksproduct natuurlijk....

Het valt dus niet onder garantie ofzo?
Tja...dat ziet er raar uit. Het is natuurlijk wel de plek die je vaak aanraakt bij het open maken van de MBP. Kan zijn dat de zuurgraad van je handen wat hoger is dan gemiddeld. Maar daar zou het materiaal wel tegen moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat gedeelte waar de gaatjes voor de speakers inzitten, zeg maar de deksel op de bottomcase, hoe noem je dat? En is dat net als de bottomcase te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psychotic_01 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:30:
Dat gedeelte waar de gaatjes voor de speakers inzitten, zeg maar de deksel op de bottomcase, hoe noem je dat? En is dat net als de bottomcase te vervangen?
Dat heet de topcase. Is vervangbaar. Moet je even zoeken in Google op ' topcase macbook pro'. En natuurlijk opletten dat er twee versies zijn 15 en 17 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 08:59:
[...]

Dat heet de topcase. Is vervangbaar. Moet je even zoeken in Google op ' topcase macbook pro'. En natuurlijk opletten dat er twee versies zijn 15 en 17 inch :)
Dacht eerst dat de topcase het gedeelte met het scherm was.
Het is ook zo simpel 7(8)7
Mijn hartelijke dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

alienfruit schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:08:
[...]

De accu gaat nog maar een half uur mee. Ik vind dat dit niet kan van een accu die iets meer dan een jaar oud is.
Kun je niet langs gaan bij een Apple Service Provider? Daar ruilen ze de accu direct om (als deze op voorraad is). Ik heb trouwens ook wel eens een accu op laten sturen, dat ging toen ook in één keer en zonder problemen. De oude komen ze ook weer bij je ophalen. Het lijkt me in ieder geval geen "standaard Apple gedrag", want ik heb heel wat positievere ervaringen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
ik zit er aan te denken een macbook pro aan te schaffen. Ik twijfel nog of ik moet wachten tot eind september / begin oktober.

Ondertussen ben ik een apple reseller tegengekomen die met zeer scherpe prijzen werkt. Heeft iemand ervaring met buy4me.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Hallo,

Weet er iemand misschien nog een plek waar je de oude generatie MBP's kunt kopen? Ik weet dat A-mac ze verkoopt maar die zijn vrij duur en hebben geen vooraad. Ik ben namelijk opzoek naar een MBP van maximaal 1400 euro en het liefst een 2,2 Ghz of 2,4 Ghz. En weet iemand of er een mediamarkt is met deze op vooraad?

Alvast bedankt! :)

Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Kun je niet langs gaan bij een Apple Service Provider? Daar ruilen ze de accu direct om (als deze op voorraad is). Ik heb trouwens ook wel eens een accu op laten sturen, dat ging toen ook in één keer en zonder problemen. De oude komen ze ook weer bij je ophalen. Het lijkt me in ieder geval geen "standaard Apple gedrag", want ik heb heel wat positievere ervaringen.
Kan ik proberen... zolang hun dan niet met AppleCare gaat praten. Zou het kunnen lukken. Ik heb net weer contact met ze opgenomen. Alleen ze willen het niet vervangen. Ik zou geen garantie meer hebben... Volgens maar weer een boze brief schrijven naar Apple Benelux en Ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Alienfruit: interessant. Ik heb heel recent (zie ander topic) een nieuwe batterij gekregen, zonder enige moeite. Hoeveel laadcycli etc? Waarom willen ze 'm niet vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Begin me steeds meer te ergeren aan Vista dus misschien dat ik de macbook aanschaf toch maar niet uitstel tot er (misschien?) in september ofzo nieuwe modellen komen.
Nu vraag ik me het volgende af. Het verschil tussen de twee 15" modellen is volgens mij niets anders dan 50GB meer opslag, 0.1 GHz snelheid en 256 MB videogeheugen. Die opslag geloof ik wel. 0.1 GHz merk je in de praktijk ook niet heel veel van denk ik maar dat videogeheugen, vraag me af of ik dat ga merken. Ik speel maar 1 spel eigenlijk: World of Warcraft. Natuurlijk is 512 MB geheugen beter maar ga ik het merken en nog belangrijker, is het (kleine?) snelheids verschil die 400 euro waard? Zijn er ergens vergelijkende benchmarks?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ik speel het zelf niet, maar ik denk dat je voor WoW niet echt die 512 nodig hebt. Ik speel wel TF2 onder Windows en ik heb 128MB en dat draait prima. Alles kan beter en de settings staan niet op de allerhoogste stand, maar het ziet er prima uit en de framerate is ook OK. Kijk voor WoW in de minimum/preferred system specs van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amphora schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:39:
Begin me steeds meer te ergeren aan Vista dus misschien dat ik de macbook aanschaf toch maar niet uitstel tot er (misschien?) in september ofzo nieuwe modellen komen.
Nu vraag ik me het volgende af. Het verschil tussen de twee 15" modellen is volgens mij niets anders dan 50GB meer opslag, 0.1 GHz snelheid en 256 MB videogeheugen. Die opslag geloof ik wel. 0.1 GHz merk je in de praktijk ook niet heel veel van denk ik maar dat videogeheugen, vraag me af of ik dat ga merken. Ik speel maar 1 spel eigenlijk: World of Warcraft. Natuurlijk is 512 MB geheugen beter maar ga ik het merken en nog belangrijker, is het (kleine?) snelheids verschil die 400 euro waard? Zijn er ergens vergelijkende benchmarks?
Op het moment zal het weinig uit maken. Over een jaar zijn er wellicht games e.d. die meer van je MBP eisen en dan kan die zwaardere videokaart en snellere cache van pas komen. Als je niet van plan bent de komende tijd nieuwe en zwaardere games aan te schaffen kun je met de goedkoopste MBP langere tijd uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_Boy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03
Ik heb de laatste maanden steeds meer interesse gekregen in de MPB. En volg dit topic (en andere apple topics) al enige tijd.
Maar zoals iedereen wel weet komt hoogst waaarschijnlijk in september een upgrade.
Het wachten is zeer moeilijk, wil m eigenlijk morgen aanschaffen maar heb er wel geduld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimmy_Boy schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:27:
Ik heb de laatste maanden steeds meer interesse gekregen in de MPB. En volg dit topic (en andere apple topics) al enige tijd.
Maar zoals iedereen wel weet komt hoogst waaarschijnlijk in september een upgrade.
Het wachten is zeer moeilijk, wil m eigenlijk morgen aanschaffen maar heb er wel geduld voor.
Als je niet iemand bent die altijd de nieuwste en zwaarste games speelt is er geen reden tot wachten. Als je nog geduld hebt: uiterlijk begin oktober zullen de nieuwe er wel zijn en kun je de huidige met flinke kortingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Wat is de verwachting van de upgrade die er in september aan zit te komen, zal het puur een hardware upgrade zijn of zal er ook nog wat aan het uiterlijk van de MBP verandert worden?

Persoonlijk vind ik de resolutie wat laag van het 15" scherm (1440*900), wellicht dat dit in de toekomste upgrade nog ge-upgrade zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFMD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09-2024
Naast de hardware upgrade is er een redelijk grote kans dat ook de looks een update krijgen, waarschijnlijk in de lijn van de iMac en MacBook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MFMD schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:47:
Naast de hardware upgrade is er een redelijk grote kans dat ook de looks een update krijgen, waarschijnlijk in de lijn van de iMac en MacBook Air.
ik zou inderdaad ook wel een 1680 * 1050 scherm erin willen zien ja :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_Boy
  • Laatst online: 10-09 09:03
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 06:40:
[...]

Als je niet iemand bent die altijd de nieuwste en zwaarste games speelt is er geen reden tot wachten. Als je nog geduld hebt: uiterlijk begin oktober zullen de nieuwe er wel zijn en kun je de huidige met flinke kortingen krijgen.
Ik speel weinig tot geen games speelt. Daar wil ik m ook nietv oor kopen, maar meer voor mn studie. Doe een multimediale opleiding en zal de MPB veel gebruiken voor adobe producten.
Ik heb ook zoiets van als dat de nieuwere MPB geen meerwaarde voor mij is, dan haal ik de huidige.
Heb nu al 1,5 maand zitten wachten, dat laatste maandje kan ik ook nog wel ff wachten

[ Voor 6% gewijzigd door Jimmy_Boy op 20-08-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
MFMD schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:47:
Ik heb dit al vaker gehoord, maar ik kan niet echt een beeld krijgen van een MacBook pro met air/iMac invloeden. Hoe zal zo'n MBP eruit zien dan? met een zwarte rand van glas om het beeldscherm? of is ie misschien dunner? (zou een vreemde beslissing zijn vanwege de air). Heeft iemand misschien een idee van hoe zoiets eruit zou kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasterior
  • Laatst online: 15-07 01:02
amphora schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:39:
Ja waarschijnlijk nieuwe modellen (midden) september. Als je alleen WoW speelt dan is het het handigst om gewoon het instapmodel te kopen...

Duidelijker kan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasterior
  • Laatst online: 15-07 01:02
Jimmy_Boy schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:53:
[...]

Ik speel weinig tot geen games speelt. Daar wil ik m ook nietv oor kopen, maar meer voor mn studie. Doe een multimediale opleiding en zal de MPB veel gebruiken voor adobe producten.
Ik heb ook zoiets van als dat de nieuwere MPB geen meerwaarde voor mij is, dan haal ik de huidige.
Heb nu al 1,5 maand zitten wachten, dat laatste maandje kan ik ook nog wel ff wachten
Al 1,5 maand wow ;)... ik wacht al 6 maanden..

Duidelijker kan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Pasterior, je kunt de edit knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken om nog iets toe te voegen. Het is niet de bedoeling om meerdere posts binnen korte tijd onder elkaar te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door een moderator op 20-08-2008 19:11 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Igor4 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:57:
[...]

Ik heb dit al vaker gehoord, maar ik kan niet echt een beeld krijgen van een MacBook pro met air/iMac invloeden. Hoe zal zo'n MBP eruit zien dan? met een zwarte rand van glas om het beeldscherm? of is ie misschien dunner? (zou een vreemde beslissing zijn vanwege de air). Heeft iemand misschien een idee van hoe zoiets eruit zou kunnen zien?
http://www.engadget.com/2...leaked-on-taiwanese-site/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimmy_Boy schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:53:
[...]

Als je hem nog kunt missen tot uiterlijk begin oktober zou ik wachten. In verband met de start van de kerstverkopen is het niet waarschijnlijk dat een update later dan begin oktober zal komen. Bovendien zijn de huidige modellen dan 7 maanden oud (de Air zelfs 8 maanden) en dat betekent in principe ook tijd voor een update. Ben wel benieuwd naar alle updates/redesigns want ook de iPods staan op de planning voor een nieuw jasje in september en de MacMini heeft al meer dan een jaar geen update gehad. De Apple Cinema Displays trouwens al jaren niet maar daarvan wordt gezegd dat een vernieuwing gepland is voor begin 2009 (dat worden dan schermen met led verlichting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Verwijderd

dodge_911 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:18:
[...]

:Z :Z hiervan is toch al lang bewezen dat dit fake is?? 8)7
Bewezen weet ik niet maar zoals met alle rumors: het blijft een gerucht. Zie http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=537538

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:19:
[...]

Bewezen weet ik niet maar zoals met alle rumors: het blijft een gerucht. Zie http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=537538
Het is dacht ik de MacBook Air case maar dan met Air weggefotosjopt. Dus heel erg fake :)

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Hebben jullie tot nu toe nog geen last gehad van een behoorlijke ruis als je oordopjes op je book aansluit? Ik heb mijn MBP nu een paar dagen, en sluit voor het eerst een paar oordopjes (prima doppen: philips in ears) en kom erachter dat er flink wat ruis doorheen zit. Soms met een hoge piep er doorheen. Op sommige momenten (tijdens stille momenten in een film oid) is het zelfs best storend.

Na een beetje googlen zie ik dat meer mensen hier last van hebben. Vind ik persoonlijk toch wel een behoorlijk zwak punt voor zo'n apparaat. Tenzij er snel een oplossing komt natuurlijk (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt)

Ik ben nu btw wel wat aan het kopieren van een ander hdd dus mijn hdd is ook behoorlijk bezig. Misschien zou dit het nog kunnen beinvloeden?

Macbook Pro, 640 WD extern

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:23
Clox schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 01:18:
Hebben jullie tot nu toe nog geen last gehad van een behoorlijke ruis als je oordopjes op je book aansluit? Ik heb mijn MBP nu een paar dagen, en sluit voor het eerst een paar oordopjes (prima doppen: philips in ears) en kom erachter dat er flink wat ruis doorheen zit. Soms met een hoge piep er doorheen. Op sommige momenten (tijdens stille momenten in een film oid) is het zelfs best storend.

Na een beetje googlen zie ik dat meer mensen hier last van hebben. Vind ik persoonlijk toch wel een behoorlijk zwak punt voor zo'n apparaat. Tenzij er snel een oplossing komt natuurlijk (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt)

Ik ben nu btw wel wat aan het kopieren van een ander hdd dus mijn hdd is ook behoorlijk bezig. Misschien zou dit het nog kunnen beinvloeden?
Ik heb geen idee waar dit vandaan komt, ik weet alleen dat ik exact hetzelfde heb!

Helaas ook nog geen enkele manier gevonden om de ruis/piepjes te verminderen...

• Clox
Ik las net toevallig over iemand die er pas na z'n upgrade van Tiger naar Leopard last van kreeg. Het lijkt dus op een of andere manier toch softwarematig te zijn. Dit wordt ook wel bevestigd door het feit dat ik een andere geluidje krijg (toonhoogte, soms een soort klap) als ik het geluid pauzeer. Soms stopt het dan zelfs even helemaal. Lijkt me dus iets mis met de audiodrivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 10-09 22:29
weet iemand waarom mijn macbook pro spontaan iets donkerder wordt als ik bezig ben? hij is met netstroom aangesloten. beetje irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
@goodfella:
Systeemvoorkeuren >> beeldschermen >> Vink onderste optie uit
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:48
Weten jullie welke verise MBP ze op http://www.ifactors.nl/catalog/ aanbieden?
Ik heb gebeld en er werd verteld dat dit een 2008 model is maar is dat dan met de Penryn of is dit het model daarvoor dat tot februari 2008 liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdweiden
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 21:47
Aan de harde schijf te zien is dit het oude model. Dus zonder multitouch trackpad. Het nieuwe model kost daar gewoon EUR 1799,-.

[ Voor 21% gewijzigd door svdweiden op 22-08-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJFS schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:06:
Weten jullie welke verise MBP ze op http://www.ifactors.nl/catalog/ aanbieden?
Ik heb gebeld en er werd verteld dat dit een 2008 model is maar is dat dan met de Penryn of is dit het model daarvoor dat tot februari 2008 liep.
Apart dat ze daar nog steeds oude voorraad hebben. We zitten inmiddels bijna 6 maanden na de update. En misschien liegen ze niet als ze zeggen dat het model uit 2008 is in die zin dat de in hun bezit zijnde MBP's geproduceerd zijn in 2008 en aan hen dit jaar zijn uitgeleverd door Apple. Maar als je zo'n vraag stelt mag je er van uitgaan dat een winkel snapt dat je doelt op de 2008 versie.

De prijs is echter ook voor een 2007 model te hoog. De nieuwe MBP' s komen ergens in september/oktober en dat betekent dat de restanten huidige 2008 modellen dan vanaf pakweg 1500 euro te koop zullen zijn. Dus een prijs van 1300 euro voor een 2007 model lijkt me iets realistischer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 22:16
Officieel heeft apple geen nieuw model aangekondigd. En de prijs van €1500 is toch normaal voor het vorige model zoals je aangaf... Een heel groot verschil zit er niet tussen de verschillende modellen (100-200 mhz, harddisk iets groter etc etc), dus als je gewoon 400 euro wilt besparen kan je nog steeds prima voor het vorige model gaan. Als de opvolger er ook daadwerkelijk is (wanneer? september, oktober, volgend jaar? apple zal het echt niet vertellen eer dat hij te koop is), zullen de prijzen van het mid 2007 model verder zakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:28:
[...]

Apart dat ze daar nog steeds oude voorraad hebben. We zitten inmiddels bijna 6 maanden na de update. En misschien liegen ze niet als ze zeggen dat het model uit 2008 is in die zin dat de in hun bezit zijnde MBP's geproduceerd zijn in 2008 en aan hen dit jaar zijn uitgeleverd door Apple. Maar als je zo'n vraag stelt mag je er van uitgaan dat een winkel snapt dat je doelt op de 2008 versie.

De prijs is echter ook voor een 2007 model te hoog. De nieuwe MBP' s komen ergens in september/oktober en dat betekent dat de restanten huidige 2008 modellen dan vanaf pakweg 1500 euro te koop zullen zijn. Dus een prijs van 1300 euro voor een 2007 model lijkt me iets realistischer.
Dit gaat inderdaad om een 2007 model aangezien deze geen trackpad heeft wat hij mij vertelde.
Ik denk overigens niet dat de 2008 modellen zo snel rond de 1500 euro komen aangezien dit 2007 model ook niet lager dan 1700 te verkrijgen is een jaar later, of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJFS schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:27:
[...]

Dit gaat inderdaad om een 2007 model aangezien deze geen trackpad heeft wat hij mij vertelde.
Ik denk overigens niet dat de 2008 modellen zo snel rond de 1500 euro komen aangezien dit 2007 model ook niet lager dan 1700 te verkrijgen is een jaar later, of heb ik iets gemist?
Ik vind zelf 1500 best veel ivm de prijzen van een week of terug. Toen was dit oude model al voor 1399 te koop bij de MM in Belgie:
cecream schreef op zondag 13 juli 2008 @ 02:33[/message]:[/b]
heb net een MBP 3,1 (06/2007) model gekocht (2,4Ghz CPU, 2GB RAM, 8600GT 256MB, 160GB HDD, OSX Leopard) voor 1399 euro in de Mediamarkt (splinternieuw, verzegeld). Aardige prijs als je gaat vergelijken met het huidige 2,4 GHz model dat verkocht wordt voor 1799 euro.

Ok, 1499 scheelt natuurlijk nog altijd 300 euro en de specs zijn op zich ook aardig vergelijkbaar. Dus heel raar is het bij nader inzien misschien ook niet.En als je moet kiezen voor bijvoorbeeld een zwarte macbook voor 1399 of deze 2007 MBP voor 1499 dan moet je zeker de MBP nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:34:
[...]

Ik vind zelf 1500 best veel ivm de prijzen van een week of terug. Toen was dit oude model al voor 1399 te koop bij de MM in Belgie:
cecream schreef op zondag 13 juli 2008 @ 02:33[/message]:[/b]
heb net een MBP 3,1 (06/2007) model gekocht (2,4Ghz CPU, 2GB RAM, 8600GT 256MB, 160GB HDD, OSX Leopard) voor 1399 euro in de Mediamarkt (splinternieuw, verzegeld). Aardige prijs als je gaat vergelijken met het huidige 2,4 GHz model dat verkocht wordt voor 1799 euro.

Ok, 1499 scheelt natuurlijk nog altijd 300 euro en de specs zijn op zich ook aardig vergelijkbaar. Dus heel raar is het bij nader inzien misschien ook niet.En als je moet kiezen voor bijvoorbeeld een zwarte macbook voor 1399 of deze 2007 MBP voor 1499 dan moet je zeker de MBP nemen.
Ja jij hebt het over het 15" model, ik heb het over het 17" model en die ga je echt niet nieuw voor 1500 zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJFS schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:18:
[...]

Ja jij hebt het over het 15" model, ik heb het over het 17" model en die ga je echt niet nieuw voor 1500 zien.
Klopt, heb het inderdaad over de 15,4 inch. Maar dat is ook het model dat wordt aangeboden voor die 1499. De 17inch 2007 hebben ze ook maar die is 1799. Zie http://www.ifactors.nl/catalog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
Ik zit hard te dubben om ook een MBP te halen, mijn windows laptop is inmiddels al verkocht en ik heb nu mijn MacBook (nov 2007) te koop staan en als die weg is dan haal ik denk ik de middenmoter met de 512MB vga en een wat grotere HDD. Ik heb gewoon iets nodig als zijnde desktop vervanger, ik heb namelijk in de woonkamer geen plek om een iMac neer te zetten en boven op de studeer kamer wil ik niet gaan zitten is te ongezellig voor vriendin.

In principe ga ik hem gebruiken voor van alles ook voor gaming, WoW, CS-Source e.d. Dus hij moet sowieso dualboot gaan worden.

Nu was mijn vraag eigenlijk, in hoeverre is het zeker dat er in september een update komt van de MBP. Ik vraag niet welke veranderingen er in zitten, maar als ik dan toch een nieuwe notebook moet halen dan wel een nieuwe nieuwe, die maand kan ik wel wachten dan.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoekGTi schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:16:
Ik zit hard te dubben om ook een MBP te halen, mijn windows laptop is inmiddels al verkocht en ik heb nu mijn MacBook (nov 2007) te koop staan en als die weg is dan haal ik denk ik de middenmoter met de 512MB vga en een wat grotere HDD. Ik heb gewoon iets nodig als zijnde desktop vervanger, ik heb namelijk in de woonkamer geen plek om een iMac neer te zetten en boven op de studeer kamer wil ik niet gaan zitten is te ongezellig voor vriendin.

In principe ga ik hem gebruiken voor van alles ook voor gaming, WoW, CS-Source e.d. Dus hij moet sowieso dualboot gaan worden.

Nu was mijn vraag eigenlijk, in hoeverre is het zeker dat er in september een update komt van de MBP. Ik vraag niet welke veranderingen er in zitten, maar als ik dan toch een nieuwe notebook moet halen dan wel een nieuwe nieuwe, die maand kan ik wel wachten dan.
Iedere week stelt wel iemand deze vraag :) Zeker is het nooit. Het blijven geruchten en (beredeneerde) speculaties o.b.v. de updatecyclus uit het verleden. Voor de updatecyclus kun je kijken op de volgende site: http://www.yooph.nl/product/nieuws/koopwijzer/
Voor de MBP zit je op een cyclus van gemiddeld 7 maanden. Dat betekent concreet dat we eind september de nieuwe update kunnen verwachten. Dit komt ook overeen met het gegeven dat fabrikanten graag voor de start van de kerstinkopen hun nieuwe producten in de winkels willen hebben. Omdat in de VS die kerstinkopen in oktober vaak beginnen is eind september ook om die reden een redelijke veronderstelling.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat Apple de MBP's gaat voorzien van Bluray http://www.macrumors.com/...unes-8-0-blu-ray-in-10-6/

Of dit al bij de volgende update het geval zal zijn blijft natuurlijk onzeker.

Overigens verwacht men de aanstaande update nog steeds in de 2e helft van september: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=548508

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Vandaag even m'n hdd ge-upgrade, van een Hitachi 120GB 5400RPM stock hdd naar een Western Digital Scorpio Black 160GB 7200RPM, een wereld van verschil !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:47:
Vandaag even m'n hdd ge-upgrade, van een Hitachi 120GB 5400RPM stock hdd naar een Western Digital Scorpio Black 160GB 7200RPM, een wereld van verschil !
Hoor je hem harder dan je Hitachi? En ligt het stroomverbruik hoger? Mijn vriend wil eventueel ook die Scorpio erin vlammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nee, het geluidsniveau is eigenlijk hetzelfde gebleven, misschien nog wel lager.
Stroomverbruik is verbeterd (??) Tsja hij geeft nu bijna 3,5 uur aan, voor een MacBook Pro uit 2006 is dat best knap ! Haalde hij eerst niet..

[ Voor 8% gewijzigd door Kaspers op 24-08-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:15:
Nee, het geluidsniveau is eigenlijk hetzelfde gebleven, misschien nog wel lager.
Stroomverbruik is verbeterd (??) Tsja hij geeft nu bijna 3,5 uur aan, voor een MacBook Pro uit 2006 is dat best knap ! Haalde hij eerst niet..
Bedankt voor je reactie! Nja en ik hem maar tegenhouden met al het geld buiten te gooien :P . Als hij dit leest is hij niet meer te stoppen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:20

vooghel

Cunning linguist

Kaspers schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:47:
Is dat erg moeilijk of risicovol om te doen? Ik heb een 1st gen MBP met een 80GB HD er in, en dat is een beetje krap aan het worden... Een verdubbeling van de ruimte klinkt wel interessant :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Haha nou dat is een verhaal appart.
Ik ben meestal vrij handig met dat soort dingen, maar dit ging mij iets minder makkelijk af.
Mijn MBP is een aantal keer een beetje ingedeukt op sommige plekken. Zo ook de voorkant. Toen ik de schroefjes losdraaide met een philips-schroenvendraaier stuitte ik op een gegeven moment op een schroefje dat doordraaide, oftewel die kwam er niet uit. Ook niet door hem met een tang er uit te trekken. Er moest dus iets goed mis zijn met de schroefdraad. Deze schroef zat zeg maar in de buurt van de knop om de macbook te openen. Ik kon de topcase al een aardig stuk omhoog 'duwen' en zag dat de schroef inderdaad nog in een metalen plaatje met schroefdraad zat. Wrikken is niet echt verstandig, heb het trouwens wel geprobeerd. Ik had vanalles geprobeerd maar ik kreeg hem er niet uit maar moest toch echt die hdd vervangen. Het is me na een uur toch gelukt, ik heb de front die een beetje naar voren was verbogen heel erg hard terug in de macbook gedrukt en toen bleek de schroef er wel uit te draaien zijn. Oftewel begin niet met wrikken want het ligt eerder aan een verbogen case. Verder zit de topcase nogal vast bij het dvd-drive gedeelte. Hij klikt daar zeg maar vast in een paar uitsparingen waar je wel een beetje kracht bij moet gebruiken om hem daar uit te klikken, hierbij moet je de topcase een beetje heen en weer duwen. Hardeschijf vervangen is verder vrij makkelijk.

Als ik dit opnieuw had mogen doen had ik het waarschijnlijk nog steeds op dezelfde manier gedaan, je moet gewoon oppassen dat je de topcase niet verbuigt, want anders krijg je hem niet meer netjes in elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Ik overweeg om een MBP aan te schaffen om deze privé te gaan gebruiken, ik ben nu aan het kijken naar een leuke 2e hands MBP.

Ik vraag me alleen af of het zinvol is een MBP van de laatste generatie te kopen of een net iets oudere, ik weet dat er verschillen in hardware zitten, echter ben ik benieuwd naar de meningen van de echte gebruikers (jullie dus).

Ik hoor graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:44:
Haha nou dat is een verhaal appart.
Ik ben meestal vrij handig met dat soort dingen, maar dit ging mij iets minder makkelijk af.
.....
Thanks voor je verhaal. Ik heb een 2nd gen macbook met een 120GB schijf, en heb een nieuwe WD Scorpio 320GB besteld. Groot, vrij snel getest en toch goedkoop (€ 70,-).

Ik vraag me af of je nog speciale tools nodig hebt gehad? En welke handleiding heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Guide
http://www.ifixit.com/Gui...Drive-Replacement/115/10/

Verder heb ik zo'n setje philips schroevendraaiers gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.superdroidrobots.com/images/T-010-009.jpg

Had alleen de vlakke, niet-kruiskop, maar dat ging verder prima, kan genoeg kracht zetten met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick81 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:26:
Ik overweeg om een MBP aan te schaffen om deze privé te gaan gebruiken, ik ben nu aan het kijken naar een leuke 2e hands MBP.

Ik vraag me alleen af of het zinvol is een MBP van de laatste generatie te kopen of een net iets oudere, ik weet dat er verschillen in hardware zitten, echter ben ik benieuwd naar de meningen van de echte gebruikers (jullie dus).

Ik hoor graag jullie mening!
Hangt er van af wat je er mee wilt doen en hoeveel geld je wilt/kunt uitgeven. Zonder die informatie is het een beetje lastig een goed advies te geven. Wil je verder al vrij snel eentje kopen of eventueel pas over een maand?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:12:
[...]

Hangt er van af wat je er mee wilt doen en hoeveel geld je wilt/kunt uitgeven. Zonder die informatie is het een beetje lastig een goed advies te geven. Wil je verder al vrij snel eentje kopen of eventueel pas over een maand?
Wat ik ermee wil doen is:
- Standaard Internet
- Niewsgroepen (downloaden)
- Films / Muziek
- Office pakketen gebruiken
- Af en toe een spelletje

Ik heb niet echt een termijn in gedachte, echter vrees dat een nieuwe wel erg duur wordt (na de upgrade volgende maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Kaspers schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:36:
Guide
http://www.ifixit.com/Gui...Drive-Replacement/115/10/

Verder heb ik zo'n setje philips schroevendraaiers gebruikt.

[afbeelding]

Had alleen de vlakke, niet-kruiskop, maar dat ging verder prima, kan genoeg kracht zetten met die dingen.
Kaspers heeft altijd al een soort sloop 'nd mend mentaliteit gehad. :P
* Tjebakka denkt aan het filmpje met die monitor die aan een hengel werd gehangen :D

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kruiswoordpuzzels of high-end shooters?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:07:
[...]

Kruiswoordpuzzels of high-end shooters?
Wel een beetje 3d actie, meer RTS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick81 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:03:
[...]

Wat ik ermee wil doen is:
- Standaard Internet
- Niewsgroepen (downloaden)
- Films / Muziek
- Office pakketen gebruiken
- Af en toe een spelletje

Ik heb niet echt een termijn in gedachte, echter vrees dat een nieuwe wel erg duur wordt (na de upgrade volgende maand)
Ik denk dat je met een 2007 model goed uit de voeten kunt. Zelfs met het instapmodel van vorig jaar. Als je 1500 euro wilt uitgeven kun je het middenmodel 2007 nieuw kopen bij iFactors http://www.ifactors.nl/catalog/default.php?cPath=508_9059 De prijs van een 2ehands uit 2007 moet uiteraard flink onder die 1500 liggen, zeker het instapmodel. Persoonlijk hou ik bij dit soort, toch nog relatief hoge, bedragen niet zo van 2e hands. Teveel afbreukrisico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:22:
[...]

Ik denk dat je met een 2007 model goed uit de voeten kunt. Zelfs met het instapmodel van vorig jaar. Als je 1500 euro wilt uitgeven kun je het middenmodel 2007 nieuw kopen bij iFactors http://www.ifactors.nl/catalog/default.php?cPath=508_9059 De prijs van een 2ehands uit 2007 moet uiteraard flink onder die 1500 liggen, zeker het instapmodel. Persoonlijk hou ik bij dit soort, toch nog relatief hoge, bedragen niet zo van 2e hands. Teveel afbreukrisico.
Wat ik overigens ook belangrijk vind is dat ik niet binnen een jaar met een zwaar veroudert model zit welke niet meer presteert (Vista syndroom), neem aan dat dit nog wel meevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Vraagje m.b.t. de resolutie verschillen van de MacBook's.

Is het "beter" om een 17" Macbook Pro met 1920x1200 LED display te kopen die je op 1680x1050 zet dan een 1680x1050 display zonder LED.
Mijn idee hierachter is dat Macbook Pro's met LED display langer van de batterij gebruik kunnen maken en dat deze iets "brighter" zijn.

Klopt deze gedachte of slaat dit nergens op?
Ik wil namelijk een 2e hands 17" kopen en zie alleen maar matte versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Waarom zou je een lcd monitor gebruiken op de niet native resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
lowfi schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:02:
Waarom zou je een lcd monitor gebruiken op de niet native resolutie?
Ik vind het beeld op 1920x1200 te klein maar dit is niet mijn punt, het gaat om wat in mijn vraag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41
Kun je dan niet beter de DPI van het scherm aanpassen i.p.v. de resolutie?

(Ik heb nog geen Mac hoor, maar het moet vast wel kunnen aangezien het ook bij Windows schijnt te kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
JJFS: dat slaat inderdaad nergens op. Het eventuele voordeel wat je dan behaalt heb je als nadeel voor op je beeldscherm hangen: onscherp, verkeerd beeld. Stel je huidige monitor maar eens in op een non-native resolutie en zie hoe mooi je dat vindt. Ik zal je alvast verklappen: dat is heel lelijk. Je kan niet zomaar je resolutie veranderen op een LCD scherm en verwachten dat het dan mooi blijft, werkt niet zoals bij CRT.

Je kan je font size aanpassen en als dat niet genoeg is, kun je de boel verder vergroten via Universal Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
remmelt schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:59:
JJFS: dat slaat inderdaad nergens op. Het eventuele voordeel wat je dan behaalt heb je als nadeel voor op je beeldscherm hangen: onscherp, verkeerd beeld. Stel je huidige monitor maar eens in op een non-native resolutie en zie hoe mooi je dat vindt. Ik zal je alvast verklappen: dat is heel lelijk. Je kan niet zomaar je resolutie veranderen op een LCD scherm en verwachten dat het dan mooi blijft, werkt niet zoals bij CRT.

Je kan je font size aanpassen en als dat niet genoeg is, kun je de boel verder vergroten via Universal Access.
Ik heb momenteel al een 17" laptop met 1920x1200 en die draait prima op 1680x1050, haarscherp zonder een enkel probleem dus ik ga er van uit dat dit ook geen probleem is op een Macbook Pro.
Dit zal er als het goed is gewoon het zelfde uitzien als op een normale 1680x1050 versie maar dan heb ik wel LED backlight erbij en daar gaat het me om........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
OK, wat jij wil. Het kan inderdaad wel, en als je geluk hebt is de verhouding precies goed.

Ik heb op mijn 15" even door de resoluties gelopen en ze zijn allemaal heel erg onscherp behalve de native. Pas op dat OSX andere anti aliasing toepast dan Windows, dus daar kan het ook aan liggen.

Ik denk niet dat je je blind moet staren op de LED backlight. Het is leuk om te hebben maar het scheelt heus niet zo ontzettend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
remmelt schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:29:
OK, wat jij wil. Het kan inderdaad wel, en als je geluk hebt is de verhouding precies goed.

Ik heb op mijn 15" even door de resoluties gelopen en ze zijn allemaal heel erg onscherp behalve de native. Pas op dat OSX andere anti aliasing toepast dan Windows, dus daar kan het ook aan liggen.

Ik denk niet dat je je blind moet staren op de LED backlight. Het is leuk om te hebben maar het scheelt heus niet zo ontzettend veel.
Als ik voor hetzelfde geld kan kiezen tussen LED of niet wil ik degene kiezen met de beste prestaties en b.v. 20min extra accu tijd hierdoor zou ik ideaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJFS schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:42:
[...]

Als ik voor hetzelfde geld kan kiezen tussen LED of niet wil ik degene kiezen met de beste prestaties en b.v. 20min extra accu tijd hierdoor zou ik ideaal vinden.
Als je het niet led scherm van de gewone Macbook vergelijkt met het led scherm van de MBP is het led scherm in mijn herinnering mooier. Kleuren zijn helderder en zwart is zwarter. Hoe dit zit met het niet led scherm van de MBP 17inch weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 13:41
Ik overweeg een MBP aan te schaffen, alleen nu ik zie dat er nieuwe versies aankomen. Zou het waard zijn om daarop te wachten of nog de "Back To School" actie mee te nemen? (Apple maakt leuke producten maar ik haat het "nieuwe versie" gebeuren elk half jaar van hun producten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een constante hapering in iTunes? Steeds als ik er een nieuw nummer begint is er na ongeveer een halve minuut een kleine hapering in het afspelen. Ongeveer 1 a 2 sec. Opzich niet heel irritant, maar het wordt wel vervelend naarmate als je er een beetje op gaat letten. Het is ook constant enz.

Het is overigens een nieuwe MBP (1 maand oud) met een verse installatie van een paar dagen oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ik kwam deze mockup tegen @ page2.macrumors:

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2008/08/24/195250-142sdvk.jpg

Het is dus fake, maar damn, ziet er echt super uit :D Die mogen ze wel gaan produceren imo :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Zouden de ontwerpers van Apple niet stiekem wel eens wat mockups "leaken" om te kijken hoe de pers / community erop reageert? :P ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Zolang er maar een verlicht tobo op blijft is alles prima :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Zolang ze het huidige tobo maar aanhouden is alles prima, imo :) .
Dat ding typt zo meesterlijk relaxed he, die nieuwe Apple Keyboards zijn er niks bij.

[ Voor 13% gewijzigd door Kaspers op 27-08-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
hmm denk wel dat ze met HDMI gaan werken ipv dvi, maar het ziet er idd goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

BonzO schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:42:
Ik overweeg een MBP aan te schaffen, alleen nu ik zie dat er nieuwe versies aankomen. Zou het waard zijn om daarop te wachten of nog de "Back To School" actie mee te nemen? (Apple maakt leuke producten maar ik haat het "nieuwe versie" gebeuren elk half jaar van hun producten :P )
Die back to school actie is bedoeld om oude voorraad op te ruimen. Zodra die actie is afgelopen verwacht ik de nieuwe modellen. Maar dit blijft speculeren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:20

vooghel

Cunning linguist

Clox schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 01:47:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een constante hapering in iTunes? Steeds als ik er een nieuw nummer begint is er na ongeveer een halve minuut een kleine hapering in het afspelen. Ongeveer 1 a 2 sec. Opzich niet heel irritant, maar het wordt wel vervelend naarmate als je er een beetje op gaat letten. Het is ook constant enz.

Het is overigens een nieuwe MBP (1 maand oud) met een verse installatie van een paar dagen oud.
Heb je toevallig de Harmonic widget draaien? Die deed dat bij mij nl. ook.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Laatst online: 11-09 13:41
amphora schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:12:
[...]

Die back to school actie is bedoeld om oude voorraad op te ruimen. Zodra die actie is afgelopen verwacht ik de nieuwe modellen. Maar dit blijft speculeren natuurlijk.
Ik zal het "probleem" anders formuleren:
Zou het waard zijn om tot de upgrade te wachten van de MBP en daardoor dus meer te betalen (maar misschien wel een goede upgrade). Of zou het beter zijn om de MBP te kopen met de back to school actie wat zo'n 300 euro scheelt dacht ik (en de upgrade links laten liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
persoonlijk zou ik wachten. Al jaren is het design exact hetzelfde gebleven, dus maakte het niet zoveel uit. Nu is er een grote kans dat er een hoop gaat veranderen, niet alleen qua hardware dus. En back to school, tjah... je kan dan net zo goed een end of life product kopen ook met flinke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik ga binnenkort een laptop moeten aanschaffen voor mijn hogere studies Architectuur. Daarbij heb ik gekozen voor een Macbook (Pro). Maar ik heb gehoord van anderen dat er binnenkort een nieuwe serie Macbooks uitkomt. Is dit waar en indien ja, is het de moeite om een maandje te wachten met mijn aankoop?

EDIT: ik zie juist dat bijna juist dezelfde vraag gesteld is enkele posts geleden. Maar dat brengt nog niet echt een antwoord op mijn vraag.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:03:
Hey,

ik ga binnenkort een laptop moeten aanschaffen voor mijn hogere studies Architectuur. Daarbij heb ik gekozen voor een Macbook (Pro). Maar ik heb gehoord van anderen dat er binnenkort een nieuwe serie Macbooks uitkomt. Is dit waar en indien ja, is het de moeite om een maandje te wachten met mijn aankoop?

EDIT: ik zie juist dat bijna juist dezelfde vraag gesteld is enkele posts geleden. Maar dat brengt nog niet echt een antwoord op mijn vraag.
De verwachting is dat op 9 september a.s. een groot aantal aankondigingen wordt gedaan inzake updates en restyles. Zie http://www.macrumors.com/...-event-for-september-9th/

Ook lijkt het erop dat resellers is aangeraden rustig aan te doen met bestellingen van bepaalde producten.

Direct na een update kun je vaak de huidige modellen met korting krijgen. In die zin kan het de moeite waard zijn te wachten. Je kunt dan of de nieuwe MBP kopen voor (vermoedelijk) dezelfde prijzen als nu of mogelijk zelf iets lagere prijzen of kiezen voor de huidige modellen die dan her en der met korting worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als die aankondiging dan er echt is op 9 september, hoe lang duurt het voor de nieuwe toestellen dan in de winkels liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:07:
Maar als die aankondiging dan er echt is op 9 september, hoe lang duurt het voor de nieuwe toestellen dan in de winkels liggen?
Apple kennende de volgende dag. Ze kondigen namelijk nooit echt iets aan. Ze zetten het gelijk te koop. Tenminste, als het gaat om een 'kleine' update van het bestaande assortiment. Het zal geen evenement worden zoals bij de upgrade van iPhone naar 3G

[ Voor 28% gewijzigd door amphora op 27-08-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:03:
Hey,

Om de zoveel tijd komt deze vraag terug, en niemand kan je hier een antwoord op gegeven. Gezien de geruchten ziet het er naar uit dat er inderdaad een nieuwe komt maar het blijven geruchten

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat Apple steeds nieuwe dingen laat launchen of aankondigen op de laatste dinsdag van september, is dat waar of is dat gewoon toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, lees Tweakers een door, damn. Het staat al weet ik veel hoeveel beschreven in topics als deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:19:
Ik heb gehoord dat Apple steeds nieuwe dingen laat launchen of aankondigen op de laatste dinsdag van september, is dat waar of is dat gewoon toeval?
Al talloze keren gepost, en ik doe het ook nog maar een keer: slechts een handjevol mensen bij Apple weet de exacte planning als het gaat om updates of nieuwe producten. Apple maakt daarover nooit van te voren iets bekend, afgezien van een uitnodiging voor een event. Geruchten zijn dus niet meer dan geruchten. Natuurlijk kan je op basis van eerdere releases een 'educated guess' hebben, maar zeker weten doe je het pas, als Apple ook daadwerkelijk iets aankondigt.

Kortom: niemand kan jou met zekerheid zeggen of het waar is.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F r a n k D schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:45:
hmm denk wel dat ze met HDMI gaan werken ipv dvi, maar het ziet er idd goed uit!
HDMI is een stuk praktischer inderdaad. Je houdt met DVI gedoe met een aparte geluidskabel. DVI was er weliswaar veel eerder dan HDMI maar heeft denk ik toch z'n langste tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Whieee schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:34:
[...]

Al talloze keren gepost, en ik doe het ook nog maar een keer: slechts een handjevol mensen bij Apple weet de exacte planning als het gaat om updates of nieuwe producten. Apple maakt daarover nooit van te voren iets bekend, afgezien van een uitnodiging voor een event. Geruchten zijn dus niet meer dan geruchten. Natuurlijk kan je op basis van eerdere releases een 'educated guess' hebben, maar zeker weten doe je het pas, als Apple ook daadwerkelijk iets aankondigt.

Kortom: niemand kan jou met zekerheid zeggen of het waar is.
Precies, er gingen ook geruchten dat afgelopen Juli al nieuwe modellen MB/MBP zouden komen. Niks noppes nada van gezien dus.

Ben trouwens wel van plan om mijn februari MBP te verkopen als er een nieuw model is.
* Tjebakka mompelt iets met korting.. :9

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:30:
[...]

HDMI is een stuk praktischer inderdaad. Je houdt met DVI gedoe met een aparte geluidskabel. DVI was er weliswaar veel eerder dan HDMI maar heeft denk ik toch z'n langste tijd gehad.
Dan moeten ze de ACD's ook met HDMI uit gaan rusten. Ik denk niet dat ze MBP/MB's met HDMI uit gaan rusten. DVI is nog steeds het meest gebruikt voor computers.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakkert schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:38:
[...]

Precies, er gingen ook geruchten dat afgelopen Juli al nieuwe modellen MB/MBP zouden komen. Niks noppes nada van gezien dus.

Ben trouwens wel van plan om mijn februari MBP te verkopen als er een nieuw model is.
/me mompelt iets met korting.. :9
De geruchten in juni/juli waren nauwelijks serieus. In juli heeft Apple nog nooit een niet aangekondigde update uitgebracht van een bestaand product. Bovendien stond juli in het teken van de iPhone 3G. Tot slot waren er nog te weinig maanden verstreken sinds de vorige update. Alles wijst echter nu wel op een update rond eind september. Maar ben het wel eens met degenen hierboven die zeggen dat je het nooit zeker weet totdat het moment daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een tijdje 2 coolfeets onder de achterste zijde van de MBP. Heb ze nu alle 4 in gebruik en temperatuur is een stuk lager. Ben benieuwd of dat zo blijft bij langdurig gebruik achter elkaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ik heb al een tijdje last van mijn scherm. Maar het wordt de laatste tijd steeds erger. Soms gaat het weg, maar het lijkt nu te blijven storen. Zie onderstaand filmpje;

Afbeeldingslocatie: http://h4xr.org/p3kn

Enig idee wat er aan de hand is? Videokaart, beeldscherm of aansluiting van het beeldscherm? Omdat het veranderd wanneer ik het scherm beweeg.

Zo snel mogelijk even langs de AppleStore, heb nog 2 jaar AppleCare garantie. Hoop niet dat ik de laptop lang kwijt ben, want heb de MBP dagelijks nodig voor werk/studie.

[ Voor 16% gewijzigd door borstel op 02-09-2008 12:10 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.