Zo te zien heeft hij al een exemplaar mee naar huis gekregen.Aries.Mu schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:47:
Voila,
vanmorgen gebeld, gereserveerd en 2 uur later had ik hem op mijn bureau liggen...
Een Macbook Pro 15", gefabriceerd op 19/11/2007 (2.4, 2GB, 160GB HD, 8600m 256, Leopard)
Prijs: 1399€ in de Mediamarkt Roeselare! Het was de laatste trouwens...
Wat mij betreft de beste deal die ik in jaren heb gemaakt!
Ik post zo snel mogelijk fotos in het "show je apple topic".
De APR's weten net zoveel als de consument als het gaat om nieuwe modellen, en elk gerucht over een op handen zijnde upgrade is voor een APR ook niet meer dan dat, een gerucht.Wootism schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:27:
Damn!
Als ik zo dit topic doorlees kan ik echt niet meer wachten op de nieuwe lading Macbooks!
Laat staan op een Mac Conferentie die er al lang tijd niet is geweest!
Ik was onlangs in de een een 'A Mac' in Den Bosch en daar wilde ze helemaal niks weten van een enigszins aangepaste versie van een mbp.
Maarja die moeten hun bestaande assortiment ook tot het laatste moment blijven verkopen.
Launching containers into space
Verwijderd
Wat staat er dan voor bijzonders in?Wootism schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:27:
Damn!
Als ik zo dit topic doorlees kan ik echt niet meer wachten op de nieuwe lading Macbooks!
En wat gaat er dan zo bijzonder zijn aan de nieuwe MBP's?
Ja, de voorlaatste versie van de MBP. Het probleem is dat je precies recht op de knop moet drukken om de aanslag te registreren. Op het moment dat je hem ten excentrisch raakt en niet perfect doordrukt, sloeg hij de toets over. Het nieuwe toetsenbord dat ik heb is dat nauwelijks en dat werkt oneindig veel prettiger.remmelt schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:25:
Arthur: dat is dus de voorlaatste versie van de MBP? Ik heb dit denk ik ook, maar heb er minder last van. Misschien omdat ik rechter tiep? Wat ik wel heb is dat de tweede aanslag op de zelfde toets minder vaak doorkomt.
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
hmmm
Bij a mac een macbook pro gekocht voor 1499,- Was alleen in de veronderstelling dat dit het laatste model was (penryn) maar het blijkt dus de Santa Rosa te zijn. Kan de mac nog wel terugbrengen. Penryn kost dan uiteraard 300 euro meer.
Weet alleen ff niet meer wat ik zal doen. Macbook omruilen of toch houden (moet van arnhem dan naar utrecht rijden
)
Wat snelheidswinst in de proc, een grotere hardere schijf en niet de nieuwe trackpad is dat 300 euro waard? Wat vinden jullie?
Bij a mac een macbook pro gekocht voor 1499,- Was alleen in de veronderstelling dat dit het laatste model was (penryn) maar het blijkt dus de Santa Rosa te zijn. Kan de mac nog wel terugbrengen. Penryn kost dan uiteraard 300 euro meer.
Weet alleen ff niet meer wat ik zal doen. Macbook omruilen of toch houden (moet van arnhem dan naar utrecht rijden

Wat snelheidswinst in de proc, een grotere hardere schijf en niet de nieuwe trackpad is dat 300 euro waard? Wat vinden jullie?
Verwijderd
Ik vind dat je deze MacBook Pro best kunt houden.alwinus schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:21:
Die magere snelheidswinst, iets grotere harde schijf en dat nieuwe trackpad is voor mij die 300 euro (exclusief al dat over en weer rijden) niet waard.
Laatst was er een gelijkaardige aanbieding in de MediaMarkt hier in België, maar dan voor 1399 euro.
Ik las eergisteren op dit forum, op de dag dat ik er een ging halen, dat een forumlid hier de laatste had gekocht. In een ander filiaal hier in de buurt zijn ze ook al op.
Wees blij dat je van die aanbieding kunnen profiteren hebt.
Gewoon dat er nieuwe komen..... meer ook nietVerwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:46:
[...]
Wat staat er dan voor bijzonders in?
En wat gaat er dan zo bijzonder zijn aan de nieuwe MBP's?
Maar dat het nu niet meer om een gerucht gaat, maar er meerdere dingen op wijzen dat Apple binnen korte tijd iets nieuws gaat presenteren.
Misschien blijft het allemaal wel precies hetzelfde, maar aangezien het huidige macbook pro design al iets van 5 jaar meegaat verwacht ik wel een passende restyle!
Verwijderd
Of juist niet, omdat ze al 5 jaar meegaan....en nog steeds als warme broodjes over de toonbank vliegen.Wootism schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:37:
[...]
Misschien blijft het allemaal wel precies hetzelfde, maar aangezien het huidige macbook pro design al iets van 5 jaar meegaat verwacht ik wel een passende restyle!
En de geruchten wijzen niet perse op iets nieuws, maar gewoon op een nieuwe revisie van het huidige model, waardoor ze proberen het oude model zo veel mogelijk op te maken. Dus het zou best kunnen dat er een nieuwe MBP komt, met Nehalem en Montevina, maar in exact dezelfde behuizing...
De iPod heeft ook al sinds zijn introductie min of meer hetzelfde design, de classic dan, Apple sleutelt niet graag aan dingen die goed verkopen.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 18:53 ]
Verwijderd
Ik vermoed dat de wijzigingen qua uiterlijk niet heel groot zullen zijn. Hooguit enkele milimeters platter. De MBP en de gewone Macbook zijn enorme bestsellers, dus waarom een grondige aanpassing?Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:51:
[...]
Of juist niet, omdat ze al 5 jaar meegaan....en nog steeds als warme broodjes over de toonbank vliegen.
En de geruchten wijzen niet perse op iets nieuws, maar gewoon op een nieuwe revisie van het huidige model, waardoor ze proberen het oude model zo veel mogelijk op te maken. Dus het zou best kunnen dat er een nieuwe MBP komt, met Nehalem en Montevina, maar in exact dezelfde behuizing...
De iPod heeft ook al sinds zijn introductie min of meer hetzelfde design, de classic dan, Apple sleutelt niet graag aan dingen die goed verkopen.
Er zijn trouwens meer fabrikanten die een voorbeeld kunnen nemen aan Apple. Soms heb je enorm leuke GSM toestellen die je best kunt upgraden met nieuwe electronica maar vaak worden oude modellen volledig aan de kant gezet.
True, maar de IMac heeft op een gegeven moment ook een zwarte look gekregen tot grote teleurstelling van veel mensen. Toch blijft het verkocht worden omdat het gewoon goed spul is!Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:51:
[...]
Of juist niet, omdat ze al 5 jaar meegaan....en nog steeds als warme broodjes over de toonbank vliegen.
En dat weet apple zelf ook.
Ik ben overtuigd dat de Macbook een aluminium behuizing zal krijgen en het qua stijl gewoon gelijkgetrokken word.
De pro zal misschien een stukje dunner en ronder worden, maargoed dat is natuurlijk altijd meegenomen!
Aan de andere kant; bij de iPhone is de plastic behuizing in zwart en wit weer terug gekomen, no more aluminium
Dat had dan ook een functionele reden (beter 3G bereik) maar toch...
Had idd te maken met het beter bereik,Muthas schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:18:
Aan de andere kant; bij de iPhone is de plastic behuizing in zwart en wit weer terug gekomen, no more aluminiumDat had dan ook een functionele reden (beter 3G bereik) maar toch...
Maar ik denk dat het ze niet in dank word afgenomen als ze een materiaal overschakeling zouden maken van aluminium naar plastic...
Achja, meer als afwachten kunnen we toch niet meer doen.
Bij mij iig niet inderdaadWootism schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:52:
[...]
Had idd te maken met het beter bereik,
Maar ik denk dat het ze niet in dank word afgenomen als ze een materiaal overschakeling zouden maken van aluminium naar plastic...
Achja, meer als afwachten kunnen we toch niet meer doen.
Ik heb zowel een amerikaanse iPhone 2g als de nieuwe 3G en de nieuwe voelt een stuk goedkoper en brozer aan. Ik moet er niet aan denken dat straks mijn macbook pro (die nu grappig genoeg ook beter past bij mijn iPhone 2G) van plastic wordt om met de nieuwe lijn iPhones mee te kunnen.
Ik verwacht geen grote updates op uiterlijk vlak. Nog steeds ogen de Macbook Pro's van alle laptops het meest professioneel alsmede stijlvol!
Verwijderd
Ik heb net een nieuwe MBP en ik ben er heel blij mee enz. blablabla. 
Maar hebben jullie geen last van de lichtsensor? Steeds als ik met m'n hand boven de delete/backspace knop zit, dan wordt het scherm een stukje donkerder.
Maar hebben jullie geen last van de lichtsensor? Steeds als ik met m'n hand boven de delete/backspace knop zit, dan wordt het scherm een stukje donkerder.
Neuh geen last van. Hier dimt ie trouwens alleen pas als ik aan allebei de kanten m'n handen op de roosters leg
zitten dus 2 sensors in.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
En bovendien: die feature kan je eenvoudig uitzetten
Onder Displays in Sys Prefs kan je een vinkje uitzetten, en dan kan je veilig je handen boven de sensoren houden zonder dat je beeldscherm ineens dimt
Ik heb juist het tegenovergestelde, als ik m'n linkerhand iets te schuin zet dimt de hele zaak. Als je het irritant vind, System Preferences / Displays / "Automatically adjust brightness as ambient light changes".
Ik heb verder ook een boom voor m'n raam staan, en als het waait + zon rond vieren = elke twee seconden weer een verandering van je backlight. Dus dan is het tijd om het uit te zetten
Edit: Argh, eerst even refreshen voordat ik post in een tab welke ik al tien minuten geleden had geopend
Ik heb verder ook een boom voor m'n raam staan, en als het waait + zon rond vieren = elke twee seconden weer een verandering van je backlight. Dus dan is het tijd om het uit te zetten
Edit: Argh, eerst even refreshen voordat ik post in een tab welke ik al tien minuten geleden had geopend
[ Voor 13% gewijzigd door wacco op 04-08-2008 00:26 ]
Verwijderd
Thx, ik heb 't uitgezet. 
Wel raar, ik heb net bij wat andere mbp's gekeken en daar zit idd. links en rechts zo'n lichtsensor en meer in de buurt van het scherm. Bij mij lijkt 'ie in de buurt van de rechterspeaker te zitten.
Wel raar, ik heb net bij wat andere mbp's gekeken en daar zit idd. links en rechts zo'n lichtsensor en meer in de buurt van het scherm. Bij mij lijkt 'ie in de buurt van de rechterspeaker te zitten.
Trust me er zit er links ook 1Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 01:50:
Thx, ik heb 't uitgezet.
Verwijderd
Oja, misschien komt het doordat er een felle lamp op de rechterkant van m'n mpb schijnt en links niet.

Verwijderd
Bestaan er verloopstukjes zodat je een mbp digitaal kan aansluiten op een digitale coax (audio) aansluiting?
De optische ingang van m'n speaker-set is al in gebruikt dus ik heb alleen nog de digitale coax aansluiting over.
Bij de APR zeiden ze dat dit niet mogelijk was zonder grote extra omzetkastjes etc.
De optische ingang van m'n speaker-set is al in gebruikt dus ik heb alleen nog de digitale coax aansluiting over.
Bij de APR zeiden ze dat dit niet mogelijk was zonder grote extra omzetkastjes etc.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 17:59 ]
Verwijderd
Als ik wat meer geld heb ga ik ook een MBP kopen aangezien ik geen trek meer heb in een desktop omgeving (lekker op de bank designen
)
Nu wil ik een hi/res scherm met glanzende toplaag, alleen ben ik bang dat dit teveel reflecteerd. Iemand ervaring mee, vooral op het balkon met een zonnetje?
Nu wil ik een hi/res scherm met glanzende toplaag, alleen ben ik bang dat dit teveel reflecteerd. Iemand ervaring mee, vooral op het balkon met een zonnetje?
Designen en een glossy scherm gaan sowieso niet goed samen. Ik heb de mat en glans naast elkaar gezien in heel veel verschillende omgevingen (lees: een medestudent van me zit altijd naast me met een glossy MBP) en de matte MBP is zoveel meer leesbaarder in omgevingen met veel zonneschijn.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:47:
Als ik wat meer geld heb ga ik ook een MBP kopen aangezien ik geen trek meer heb in een desktop omgeving (lekker op de bank designen)
Verwijderd
Ik heb zelf ook een mat scherm (had hiervoor een Dell met een glans scherm) en ben zelf erg blij met een mat scherm. Ik gebruik m'n MBP ook om te designen.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:47:
Als ik wat meer geld heb ga ik ook een MBP kopen aangezien ik geen trek meer heb in een desktop omgeving (lekker op de bank designen)
Maar het is natuurlijk een persoonlijke afweging die je moet maken
Neem het matte scherm, heb zelf ook een mbp gekocht omdat daar nog wel een mat scherm voor te krijgen was. Ik heb 2,5 jaar gewerkt met een laptop met een glossy scherm, en dat was echt extreem vermoeiend om naar te kijken door alle reflecties.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Mat/glans: Als je het toestel veel binnen gebruikt maakt het niet veel uit wat betreft weerspiegeling. Foto's en films zien er mooier uit met glans. Sommige tests wijzen uit dat glans zelfs beter zichtbaar is dan mat in de zon. Professionals gebruiken weer vaker mat. De professionele schermen van Apple (ACD) zijn allemaal mat. Verder zijn LCD tv's ook allemaal mat en die gebruik je nu juist voor films. Plasma TV's zijn weer allemaal glanzend.
Kortom: persoonlijke keus maar ik denk dat mat al met al wat rustiger is aan de ogen (heb zelf glans en bevalt me prima).
Kortom: persoonlijke keus maar ik denk dat mat al met al wat rustiger is aan de ogen (heb zelf glans en bevalt me prima).
Verwijderd
Ik vind het allemaal zooo persoonlijk allemaal he. Ik heb zelf een glossy scherm, en ik zou echt NOOIT meer een mat scherm willen. Ik vind het zo geniaal mooi staan, en het werkt echt heerlijk. "alles" ziet er mooi uit. En ja dat is een mening, dus ik denk dat je met dit soort dingen echt gewoon moet kijken wat jij het prettigste vind.
Wat wel vast staat is dat als je iets (sirieus) doet met beeldbewerking: ga dan niet voor glossy, want dit is niet waarheidsgetrouw
Wat wel vast staat is dat als je iets (sirieus) doet met beeldbewerking: ga dan niet voor glossy, want dit is niet waarheidsgetrouw
Als je serieuze grafische beeldbewerking doet moet je dat sowieso niet op je macbook (pro) scherm doen, maar op een extern scherm met m/pva of s-ips paneel.
De kleuren van de glossy zijn wel een beetje 'oversaturated' en zien er daarom knallender uit, maar daardoor ook minder realistisch, voorzover een laptop natuurgetrouwe kleurenweergave doet.
Mijn ervaring is dat zelfs binnen je reflecties ziet op een glossy scherm, en ik erger me er echt kapot aan. Toen ik m'n oude laptop (met glossy scherm) net had dacht ik ook wow wat een gave kleuren, en besteedde ik geen aandacht aan de reflecties. Maar mijn ervaring is dat je je er op den duur toch aan gaat ergeren. Het is veel vermoeiender ook om naar te kijken, omdat je onbewust de reflecties toch out-of focus in beeld hebt. Sommige mensen hebben daar minder problemen mee dan anderen, maar met een mat scherm zit je wat dat betreft altijd goed.
Verder is een glossy scherm in de zon wel stukken beter leesbaar als een mat scherm, alleen heb je er niet zoveel aan omdat je alleen de stukken ziet waar geen reflectie op zit
Zowel glossy als mat zijn dan dus zo goed als onbruikbaar.
De kleuren van de glossy zijn wel een beetje 'oversaturated' en zien er daarom knallender uit, maar daardoor ook minder realistisch, voorzover een laptop natuurgetrouwe kleurenweergave doet.
Mijn ervaring is dat zelfs binnen je reflecties ziet op een glossy scherm, en ik erger me er echt kapot aan. Toen ik m'n oude laptop (met glossy scherm) net had dacht ik ook wow wat een gave kleuren, en besteedde ik geen aandacht aan de reflecties. Maar mijn ervaring is dat je je er op den duur toch aan gaat ergeren. Het is veel vermoeiender ook om naar te kijken, omdat je onbewust de reflecties toch out-of focus in beeld hebt. Sommige mensen hebben daar minder problemen mee dan anderen, maar met een mat scherm zit je wat dat betreft altijd goed.
Verder is een glossy scherm in de zon wel stukken beter leesbaar als een mat scherm, alleen heb je er niet zoveel aan omdat je alleen de stukken ziet waar geen reflectie op zit
Er veranderd volgens mij ook niet bar veel, de MBP krijgt wel een nieuwe case maar deze verschilt niet enorm veel met het oude design. Zo te zien iets rondere hoeken etc..DayteX schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 03:00:
[...]
Bij mij iig niet inderdaad
Ik heb zowel een amerikaanse iPhone 2g als de nieuwe 3G en de nieuwe voelt een stuk goedkoper en brozer aan. Ik moet er niet aan denken dat straks mijn macbook pro (die nu grappig genoeg ook beter past bij mijn iPhone 2G) van plastic wordt om met de nieuwe lijn iPhones mee te kunnen.
Ik verwacht geen grote updates op uiterlijk vlak. Nog steeds ogen de Macbook Pro's van alle laptops het meest professioneel alsmede stijlvol!

We hoeven ook niet echt bang te zijn dat apple een materiaal overstap zal maken naar plastic want de nieuwe case voor de Macbook is ook al opgedoken!
En deze is....aluminium!

http://arstechnica.com/staff/fatbits.ars/2006/5/16/4004
mooi stuk over de glossy schermen
Voor mij geen glossy, heb al vaak discussies gehad met een collega erover die het geweldig vind. Ik houd het bij mat, snap niet waarom ze uberhaupt zoveel glossy verkopen.
mooi stuk over de glossy schermen
Voor mij geen glossy, heb al vaak discussies gehad met een collega erover die het geweldig vind. Ik houd het bij mat, snap niet waarom ze uberhaupt zoveel glossy verkopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Tom op 05-08-2008 15:33 ]
offtopic:
To view this page, you need to log in to area “Protected by Helm!” on www.schuijers-notermans.nl:80. op wiens/wier verzoek krijg ik eigenlijk elke keer de voorgaande melding???
To view this page, you need to log in to area “Protected by Helm!” on www.schuijers-notermans.nl:80. op wiens/wier verzoek krijg ik eigenlijk elke keer de voorgaande melding???
Verwijderd
Zins een week heb ik een macbook pro. Alleen ik krijg het niet voor elkaar om mijn toetsenbord te laten werken wanneer mijn macbook pro dicht geklapt is, en aangesloten is op een extern beeldscherm, toetsenbord en muis.
Mijn muis + beeldscherm doen het overigens wel goed.
Mijn muis + beeldscherm doen het overigens wel goed.
Het enige sindsig om de adapter er ook aan te hangen
Verwijderd
Mat it is then 

Kom prima uit de voeten met de macbook scherm. Collega bracht vandaag zijn MBP 15" mat-scherm waar hij ook op designed en dat zag er allemaal goed uit
Als ik ga designen op een macbook omdat ik geen desktop omgeving wil ga ik er uiteraard geen scherm aanhangenAls je serieuze grafische beeldbewerking doet moet je dat sowieso niet op je macbook (pro) scherm doen, maar op een extern scherm met m/pva of s-ips paneel.
Kom prima uit de voeten met de macbook scherm. Collega bracht vandaag zijn MBP 15" mat-scherm waar hij ook op designed en dat zag er allemaal goed uit
Volgens mij snap je het niet. De kleurweergave van een MacBook is leuk, maar als je iets vervolgens echt laat drukken zien de kleurtjes er heel anders uit. Voor serieus werk mag dat natuurlijk niet, en gebruik je geen laptopscherm, welke dan ook.
Ja als je serieus wilt werken dan is een normale desktop (of in ieder geval een goed scherm en muis) wel zo prettig. Mijn werk bestaat ook uit het ontwerpen. Kleurechte weergave kun je op de huidige generatie laptopschermen (incl. MBP) niet verwachten. Echter sommige mensen beweren dat je op een laptop sowieso niks kunt doen als je met ontwerpen bezig bent. Daar ben ik het niet mee eens. Want vaak zat liggen de kleuren toch al vast, zeker als je aan bestaande projecten werkt. Dan is het een kwestie van de juiste kleuren toepassen, en kun je dus prima uit de voeten op een laptopscherm. Met extra materiaal dat je verwerkt in je ontwerp, zoals foto's, is het misschien iets lastiger maar zeker het matte scherm in de juiste omgeving vind ik geen slechte kleurweergave hebben. Zaken als helderheid, contrast, saturation kan ik ermee goed inschatten en zien er op mijn 24 inch desktopscherm uit zoals ik het daar ook zou toepassen binnen een ontwerp.
Verwijderd
Was gisteren de apple storen binnengestapt. Wou wat informatie vragen of ik later een hd van 500 gb 7200 rpm erin zou kunnen plaatsen. Ze vertelden mij dat dit misschien niet mogelijk zijn door de limitaties van het moederbord. Ik heb een MBP 17" 1st gen. Iemand die er meer over weet?
Een week geleden is mijn MBP 1 jaar geworden, wat een pracht van een notebook.

Al eerder gepost in de verkeerde topic,
Mijn batterij vertoont dus kuren na anderhalf jaar gebruik. De health volgens Istat pro staat op 29%, na 219 cycles. Ik heb gebeld met de technische dienst van apple. De istat statistieken doorgegeven. Ze vroegen nog om de full charge capacity wat op 1604 mAh zit. Medewerker ging bellen met de tweede lijn. Die gaven aan dat ze me niet konden helpen omdat ik er geen garantie meer op heb (gekocht in jan 2007 zonder extra garantieplan)
Daarna opnieuw gebeld om een klacht in te dienen. Kreeg toen een gladde prater aan de lijn die uitblonk in zelfvertrouwen en overal kort antwoord op gaf en geen moeite had om stil te blijven. Die gaf vervolgens aan dat de levensduur van mijn batterij normaal was en sowieso er geen batterijen worden vervangen ook al had ik nog garantie.
Kan iemand mij hier feedback op geven. Ik overweeg momenteel om volledig van apple producten af te stappen. Hiervoor had ik nl. ook al problemen met een ipod die het 2 maanden na het verlopen van de garantie begaf. Levensduur van Apple producten zijn ronduit k*t te noemen, in mijn geval althans.
Mijn batterij vertoont dus kuren na anderhalf jaar gebruik. De health volgens Istat pro staat op 29%, na 219 cycles. Ik heb gebeld met de technische dienst van apple. De istat statistieken doorgegeven. Ze vroegen nog om de full charge capacity wat op 1604 mAh zit. Medewerker ging bellen met de tweede lijn. Die gaven aan dat ze me niet konden helpen omdat ik er geen garantie meer op heb (gekocht in jan 2007 zonder extra garantieplan)
Daarna opnieuw gebeld om een klacht in te dienen. Kreeg toen een gladde prater aan de lijn die uitblonk in zelfvertrouwen en overal kort antwoord op gaf en geen moeite had om stil te blijven. Die gaf vervolgens aan dat de levensduur van mijn batterij normaal was en sowieso er geen batterijen worden vervangen ook al had ik nog garantie.
Kan iemand mij hier feedback op geven. Ik overweeg momenteel om volledig van apple producten af te stappen. Hiervoor had ik nl. ook al problemen met een ipod die het 2 maanden na het verlopen van de garantie begaf. Levensduur van Apple producten zijn ronduit k*t te noemen, in mijn geval althans.
Vertoonde de batterij korter dan een jaar ook niet kuren? Kan me niet voorstellen dat een batterij in de laatste 6 maanden van 100 naar 29% gaat. Je had gewoon eerder moeten bellen.
Op ebay staan ook nep batterijen die het schijnbaar evengoed doen en niet een godsvermogen kosten.
Op ebay staan ook nep batterijen die het schijnbaar evengoed doen en niet een godsvermogen kosten.
Ook al eens geprobeerd om opnieuw te calibreren? Dat heb ik een aantal keer in dit topic voorbij zien komen en schijnt ook veel te helpen soms.
Was me niet eerder opgevallen. Zou best kunnen. In dat geval heb je natuurlijk gelijk.
Zat al te kijken op ebay. Maar denk gewoon dat ik hem helemaal wegdoe.
Enig idee wat een mbp van anderhalf jaar nog oplevert? (15", 2.33ghz core2duo, 2gb geheugen, ati x1600 256mb, hd van 160gb)
Zat al te kijken op ebay. Maar denk gewoon dat ik hem helemaal wegdoe.
Enig idee wat een mbp van anderhalf jaar nog oplevert? (15", 2.33ghz core2duo, 2gb geheugen, ati x1600 256mb, hd van 160gb)
[ Voor 10% gewijzigd door nwnc op 06-08-2008 13:41 ]
Verwijderd
Zoals al vele malen genoemd neemt apple een richtlijn van 80% bij 300 cycles, hier zit jij dus ver onder dus volgens de richlijnen kan je apple opbellen met het verzoek voor een nieuwe accu. Nog even de vraag, door een defecte accu en een kapot iPodje wil je stoppen met Apple apparatuur ? Als je zo in elkaar zit zou ik gewoon lekker een boek kopen, en deze voorzichtig in de boekenkast zetten.nwnc schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:57:
Al eerder gepost in de verkeerde topic,
waar het op neer komt: electronica gaat helaas defect, en je moet voornamelijk geluk hebben. blijkbaar is dat bij jou niet het geval alleen.
@ jverdeyen: wat heb jij een schattig lage load zeg
die van mij ook niet zo op t moment, maar toch iets "betere" scores: 1.11 1.18 1.08 (op een C2D 2,4Ghz btw is dat.)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 14:53 ]
Wie of wat kan ik quoten mbt die richtlijn? Als ik straks weer dezelfde persoon krijg, kan hij het makkelijk ontkennen.
Het is niet alleen dat het defect gaat. De manier waarop sommige dingen worden aangepakt, staat me ook niet aan. Ik wil hier momentaal niet verder op in gaan als je het niet erg vindt.
Het is niet alleen dat het defect gaat. De manier waarop sommige dingen worden aangepakt, staat me ook niet aan. Ik wil hier momentaal niet verder op in gaan als je het niet erg vindt.
Hier:nwnc schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:04:
Wie of wat kan ik quoten mbt die richtlijn? Als ik straks weer dezelfde persoon krijg, kan hij het makkelijk ontkennen.
Levensduur van de batterij
Een op de juiste manier onderhouden Apple notebookbatterij heeft na 300 volledige laadcycli (volledig ontladen en opladen) nog ongeveer 80% van de oorspronkelijke capaciteit. Zodra de capaciteit niet meer aan je eisen voldoet, kun je de batterij het best vervangen.
[ Voor 29% gewijzigd door Daedalus op 06-08-2008 15:28 . Reden: Nederlandse versie ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Mijn batterij is pas geleden aan het einde van de normale garantieperiode vervangen, zonder kosten. Zie hier: [Macbook Pro] Batterijprobleem, shutdown bij 40%
Je kan je beroepen op het feit dat een batterij langer mee zou moeten gaan dan jaar, maar of je daarmee wegkomt weet ik niet. Het is altijd gedoe en uiteindelijk waarschijnlijk veel goedkoper om een nieuwe te kopen en daarmee klaar te zijn.
Je kan je beroepen op het feit dat een batterij langer mee zou moeten gaan dan jaar, maar of je daarmee wegkomt weet ik niet. Het is altijd gedoe en uiteindelijk waarschijnlijk veel goedkoper om een nieuwe te kopen en daarmee klaar te zijn.
Net gebeld, ze gaan mijn case niet openen omdat het al geweigerd is. Ook willen ze niet aangeven hoe ze er bij zijn gekomen dat de batterijverloop normaal tot zijn einde is gekomen. Dat had ik maar moeten vragen toen ik contact had met de helpdesk. En dan zegt ie nog doodleuk PUNT erachter.
Dit is waarom ik geen Apple meer neem. Apparaten gaan dan een keer stuk maar customer service is ook een kwaliteit op zich.
Dit is waarom ik geen Apple meer neem. Apparaten gaan dan een keer stuk maar customer service is ook een kwaliteit op zich.
Verwijderd
Wel behoorlijk triest als ik dit zo hoor inderdaad, dit heb ik nog zeker nooit meegemaakt. En ik denk dat ik wel redelijk wat heb meegemaakt bij de AASP waar ik werk.nwnc schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:01:
Net gebeld, ze gaan mijn case niet openen omdat het al geweigerd is. Ook willen ze niet aangeven hoe ze er bij zijn gekomen dat de batterijverloop normaal tot zijn einde is gekomen. Dat had ik maar moeten vragen toen ik contact had met de helpdesk. En dan zegt ie nog doodleuk PUNT erachter.
Sinds gisteren een hele trotse bezitter van de macbook pro 15".
Het is uiteraard even wennen na jarenlang windows gebruikt te hebben maar ik moet zeggen dat Apple echt meester is in usability. Het werkt allemaal zo intuitief, pas nu zie ik hoe omslachtig windows kan zijn.
Als ik warcraft open dan kan ik niet meer cmd+tabben terug naar het os. Is dat bij elk spel zo? hoe kan ik het eventueel instellen dat ik dat wel kan. thanks
Het is uiteraard even wennen na jarenlang windows gebruikt te hebben maar ik moet zeggen dat Apple echt meester is in usability. Het werkt allemaal zo intuitief, pas nu zie ik hoe omslachtig windows kan zijn.
Als ik warcraft open dan kan ik niet meer cmd+tabben terug naar het os. Is dat bij elk spel zo? hoe kan ik het eventueel instellen dat ik dat wel kan. thanks
Verwijderd
Is al bevestigd dat deze nep is, het is de MacBook Air, maar dan met het woordje "Air" weggeshopt. Kun je makkelijk zien wanneer je een paar lijnen trekt tussen de vier hoeken en van de iSight naar beneden, het woord "MacBook" staat dan iets naar links.Wootism schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:09:
[...]
We hoeven ook niet echt bang te zijn dat apple een materiaal overstap zal maken naar plastic want de nieuwe case voor de Macbook is ook al opgedoken!
En deze is....aluminium!
[afbeelding]
Is het mogelijk om 8GB in de macbook pro te duwen? (2x 4GB dus) aangezien ik XP onder parralels op coherence draai. En 2GB is dan toch wat krap.
Ik heb hier onder andere: http://dealspl.us/Single-...pin-NOTEBOOK-MEMORY_74699
Dit is wel 800mhz, maar dit klokt toch terug?
Niet al te dure enkele 4gb stick gevonden (weet iemand een nederlandse reseller?).
Ook geeft het de macbook zelf natuurlijk een extre boost qua waarde voor als ik hem eens doorverkoop.
edit:
@ de link staat er onder dat het een mislabel is, zijn er wel 4gb reepjes die betaalbaar zijn?
Niet al te dure enkele 4gb stick gevonden (weet iemand een nederlandse reseller?).
Ook geeft het de macbook zelf natuurlijk een extre boost qua waarde voor als ik hem eens doorverkoop.
edit:
@ de link staat er onder dat het een mislabel is, zijn er wel 4gb reepjes die betaalbaar zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 06-08-2008 21:13 ]
Verwijderd
Zie bijvoorbeeld:ZpAz schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:06:
Is het mogelijk om 8GB in de macbook pro te duwen? (2x 4GB dus) aangezien ik XP onder parralels op coherence draai. En 2GB is dan toch wat krap.
edit:
http://blogs.technet.com/...-pro-with-8gb-of-ram.aspx
Mits je MBP nieuw genoeg is, kan het.
Verwijderd
jammer alleen dat hij niet even een screenie van activity monitor laat zien, dan kunnen we nog kijken of hij het echt kan gebruiken ook ! Een macbook 1e gen C2D die herkent namelijk sinds 10.5 ook 4GB maar kan er maar 3GB van gebruiken. Ik ben dus een beetje sceptisch, als het waar is dan zou het wel heel erg cool zijnVerwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:42:
[...]
Zie bijvoorbeeld:
Dat laatste lijkt me vreemd, omdat je de MacPro ook met 24GB kan bestellen. Nogal een flink overtuigend verschil met een laptopje waar je tegenwoordig maximaal 4GB in kwijt kan. Ik zou benieuwd worden als er 4GB reepjes uitkomen en ben dan benieuwd of mijn MBP naar 8GB gekrikt kan worden.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:58:
[...]
jammer alleen dat hij niet even een screenie van activity monitor laat zien, dan kunnen we nog kijken of hij het echt kan gebruiken ook ! Een macbook 1e gen C2D die herkent namelijk sinds 10.5 ook 4GB maar kan er maar 3GB van gebruiken. Ik ben dus een beetje sceptisch, als het waar is dan zou het wel heel erg cool zijn! (zouden ze die grens van 4GB hebben ingebouwd om het verschil met de MacPro groter te maken dan ?)
I've visited the Mothership @ Cupertino
Je zegt, als er 4GB reepjes uitkomen, deze zijn er dus nog niet?
Verwijderd
http://shop.kingston.com/...sp?ktcpartno=KTL-TP667/4GZpAz schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:33:
Je zegt, als er 4GB reepjes uitkomen, deze zijn er dus nog niet?
Jawel, alleen zijn ze extreem prijzig.
Afaik kan de huidige chipset in de MBP maar tot 4 GB aan. About this mac laat dan b.v. wel meer zien, maar dan dan kan je het nog niet gebruiken.
Stukje van Wiki:
Stukje van Wiki:
Andere situatie maar wel vergelijkbaar in effect.Memory
The current models support up to 4 GB of RAM, though they ship with 2 GB included. The memory front side bus (FSB) is still 667 MHz, while the processor's FSB is 800 MHz. The earliest models support a maximum of 2 GB (two 1 GB modules or one 2 GB module). More recent Merom models based on the "Napa Refresh" chipset could have 4 GB installed, but could only utilize a smaller and sometimes less efficient 3 GB of RAM. It was inefficient if used as a combination of two different capacity slots (one 2 GB and one 1 GB).[5] When two 2 GB memory modules are installed the "About This Mac" shows 4 GB, but on these models the Activity Monitor applications reports 3 GB as the total amount of physical RAM available. Newer models can address and fully utilize 4 GB of RAM without an issue.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
In de macbook gaan gewone SO-Dimm DDRII modules?
----
Leuk trouwens, dat Coherence modus van Parralels, geeft je echt het windows gevoel terug.
http://localhostr.com/files/0de34e/Picture+1.png
Plaats een thumbnail en link dan naar het origineel
----
Leuk trouwens, dat Coherence modus van Parralels, geeft je echt het windows gevoel terug.

http://localhostr.com/files/0de34e/Picture+1.png
Plaats een thumbnail en link dan naar het origineel
[ Voor 42% gewijzigd door een moderator op 07-08-2008 20:44 ]
CMD+M maakt er een window van. Kan je gewoon os gebruiken. En met cmd M weer terug naar fullscreen.goodfella schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:37:
Zie vooral ook de link onderaan die de blog schrijver erin heeft gezet. Korte samenvatting: het werk niet.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:42:
[...]
Zie bijvoorbeeld:
Hij ziet dus vrolijk 8GB in het about this mac schermpje en daar is ook alles mee gezegd. De auteur vermoed dat er iets mis is met de combinatie van Mac en Kingston geheugenmodules waardoor het niet werkt. Hij heeft het niet met andere geheugenmodules getest. Of 8 GB nou wel of niet werkt is nog steeds een groot vraagteken.
[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 07-08-2008 15:05 ]
Mijn MBP werkt nog naar tevredenheid maar de afgelopen tijd valt me op dat het goene licht in de MagSafe connector soms wel erg slapjes brandt... even in en uitpluggen van de connector werkt dan (zal ook nog eens kijken of in-uitpluggen van de voeding ok werkt)... Heeft iemand anders dat manco ook eens ervaren en er iets aan gedaan? Verder werkt alles prima wat betreft laden, batterij etc.
Als ik http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7815313, http://discussions.apple....hreadID=1510467&tstart=38 en http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=320956 lees dan denk ik toch maar even ernaar te laten kijken.
Als ik http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7815313, http://discussions.apple....hreadID=1510467&tstart=38 en http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=320956 lees dan denk ik toch maar even ernaar te laten kijken.
[ Voor 32% gewijzigd door begintmeta op 07-08-2008 17:59 ]
Dat mankement heb ik ook met mijn huidige adapter. Ik moet er wel bij zeggen dat de adapter volgens mij gewoon oplaad. Ook is dit de tweede adapter voor mijn mbp: mijn vorige is vervangen omdat die er ineens mee ophield.begintmeta schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:50:
Mijn MBP werkt nog naar tevredenheid maar de afgelopen tijd valt me op dat het goene licht in de MagSafe connector soms wel erg slapjes brandt... even in en uitpluggen van de connector werkt dan (zal ook nog eens kijken of in-uitpluggen van de voeding ok werkt)... Heeft iemand anders dat manco ook eens ervaren en er iets aan gedaan? Verder werkt alles prima wat betreft laden, batterij etc.
De mijne gaat wel eens uit, het lichtje dan, terwijl er wel nog stroom wordt geleverd. Low tech oplossing: met een droge oude tandenborstel goed aan beide kanten eroverheen poetsen en het werkt weer.
Verwijderd
Heb twee keer in pakweg 4 maanden gehad dat het lampje zomaar uit was. Even uit- en weer inpluggen en hij doet het weer.remmelt schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:03:
De mijne gaat wel eens uit, het lichtje dan, terwijl er wel nog stroom wordt geleverd. Low tech oplossing: met een droge oude tandenborstel goed aan beide kanten eroverheen poetsen en het werkt weer.
Dit komt door het plaatje dat Reinrein heeft gepost en dat onzichtbaar blijft voor ons allen... Die pop-up is erg irritant, ja.begintmeta schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:58:
offtopic:
[ Voor 13% gewijzigd door torp op 08-08-2008 16:42 ]
Ik heb een heel vervelend probleem met mijn MacBook Pro (SR 2.2 8600GT 128MB).
Onder OS X heb ik totaal geen problemen, maar zodra ik naar Windows boot (wat ik alleen doe om te gamen) dan is vaak de 3dperformance om te huilen.
Voor de duidelijkheid, 3dmark 05 haalt dan zo'n 2400 punten, nogal schraal als je "normaal" een kleine 6000 punten haalt.
Om dit probleem op te lossen, moet ik iedere keer de SMC en de PRAM resetten (MacBook Pro uitzetten, lader eruit, accu eruit, aanzetten met ALT OPT P R ingedrukt tot de 2e boing). Ook de SMC en de PRAM na elkaar resetten heeft hetzelfde effect. Hierna weer netjes een score van +- 6000.
Maar, een boot verder zijn we weer op hetzelfde punt beland, weer een beroerde score.
Ik vermoed dat de SMC (of de PRAM
), zijn settings niet netjes onthoud.
Whieee was zo aardig om met me mee te denken, hij vermoed dat de SMC blijft denken dat ik op accu werk, en dus de 8600GT M terugklokt, terwijl de MBP de hele tijd al aan de lader hangt.
Enig idee wat ik verder nog zou kunnen proberen? Beetje jammer om iedere keer die "meuk" te moeten resetten bij een laptop van bijna 2k..
Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is dat ik de magsafe connector (zowel op de lader als wel op de MBP) even voorzichtig schoonmaak met een vochtig wattenstaafje.
edit: ik heb mijn eigen post nog even nagelezen, en het zou heel goed kunnen zijn dat onder OS X mijn 8600GT ook in "accu-mode" staat, ondanks dat de lader gewoon is aangesloten. Ik heb echt geen manier om dat te testen, gebruik geen zware 3d-applicaties onder OS X. Het is hierbij dus niet gezegd dat dit een Windows probleem is, maar ik sluit niets uit.
Onder OS X heb ik totaal geen problemen, maar zodra ik naar Windows boot (wat ik alleen doe om te gamen) dan is vaak de 3dperformance om te huilen.
Voor de duidelijkheid, 3dmark 05 haalt dan zo'n 2400 punten, nogal schraal als je "normaal" een kleine 6000 punten haalt.
Om dit probleem op te lossen, moet ik iedere keer de SMC en de PRAM resetten (MacBook Pro uitzetten, lader eruit, accu eruit, aanzetten met ALT OPT P R ingedrukt tot de 2e boing). Ook de SMC en de PRAM na elkaar resetten heeft hetzelfde effect. Hierna weer netjes een score van +- 6000.
Maar, een boot verder zijn we weer op hetzelfde punt beland, weer een beroerde score.
Ik vermoed dat de SMC (of de PRAM
Whieee was zo aardig om met me mee te denken, hij vermoed dat de SMC blijft denken dat ik op accu werk, en dus de 8600GT M terugklokt, terwijl de MBP de hele tijd al aan de lader hangt.
Enig idee wat ik verder nog zou kunnen proberen? Beetje jammer om iedere keer die "meuk" te moeten resetten bij een laptop van bijna 2k..
Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is dat ik de magsafe connector (zowel op de lader als wel op de MBP) even voorzichtig schoonmaak met een vochtig wattenstaafje.
edit: ik heb mijn eigen post nog even nagelezen, en het zou heel goed kunnen zijn dat onder OS X mijn 8600GT ook in "accu-mode" staat, ondanks dat de lader gewoon is aangesloten. Ik heb echt geen manier om dat te testen, gebruik geen zware 3d-applicaties onder OS X. Het is hierbij dus niet gezegd dat dit een Windows probleem is, maar ik sluit niets uit.
[ Voor 12% gewijzigd door SyS_ErroR op 08-08-2008 22:43 ]
Weet iemand toevallig of de ibood van vandaag www.ibood.nl geschikt is voor de MBP Penryn versie?
Ik zie ene upgrade naar 4Gb wel zitten namelijik
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Goedkoop spul iddReCreator schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:56:
Weet iemand toevallig of de ibood van vandaag www.ibood.nl geschikt is voor de MBP Penryn versie?
Lijkt me van wel, maar het is nou niet zo dat een Kingston kit (bv bij www.simmcity.nl, zelf goede ervaring mee) zo veel duurder is. Dat is direct het "speciaal voor Apple" geheugen (wat dat ook mag betekenen.)
Op het moment €61, er heen geklikt via de configurator. Verzendkosten erbij, €70 ofzo. Wat zijn de verzendkosten bij ibood?
Overigens is een upgrade naar 4GB zeer aan te raden. Het OS loopt niet veel soepeler ofzo, maar als je veel grote programma's open hebt of een VM of twee naast elkaar draait dan merk je dat meteen.
Op het moment €61, er heen geklikt via de configurator. Verzendkosten erbij, €70 ofzo. Wat zijn de verzendkosten bij ibood?
Overigens is een upgrade naar 4GB zeer aan te raden. Het OS loopt niet veel soepeler ofzo, maar als je veel grote programma's open hebt of een VM of twee naast elkaar draait dan merk je dat meteen.
Hmm, als je echt denkt dat je SMC niet lekker is dan zou ik zeker even met Apple bellen. Heb wel eens vaker mensen gehoord met een SMC dat in de war is; vinden dat de accu leeg is en meteen in sluimerstand gaan terwijl de MacBook aan de stroom hangt. Dat soort grapjes.SyS_ErroR schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:40:
Ik heb een heel vervelend probleem met mijn MacBook Pro (SR 2.2 8600GT 128MB).
[SMC en PRAM verhaal]
Mijn ervaring is dat Apple niet zo moeilijk doet over het vervangen van de nodige onderdelen. Neem alleen wel even de tijd om te bellen, want waarschijnlijk mag je 10x reboten en onmogelijke toetscombinaties indrukken.
En laat je niet afschepen dat het aan Windows ligt. Vraag dan in ieder geval om een goede test app, zodat je kunt vergelijken.
edit:
Trouwens, geeft het batterij icoontje naast je klok in OS X wel de juiste 'stand' aan? Of zegt die dat je op de accu werkt als je je adapter eraan hangt?
[ Voor 8% gewijzigd door Mac_Cain13 op 12-08-2008 11:35 ]
Ah bedanktremmelt schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:12:
Lijkt me van wel, maar het is nou niet zo dat een Kingston kit (bv bij www.simmcity.nl, zelf goede ervaring mee) zo veel duurder is. Dat is direct het "speciaal voor Apple" geheugen (wat dat ook mag betekenen.)
Ik vond zelf het Transcend merk ook niet echt lekker in de oren klinken voor mn Mac
Een Kingston kit is dus fijner. Ik zit wel te denken aan een upgrade, want ik gebruik VMware vaker (Nu ik hem gekocht heb). En Heb vaak veel programma's openstaan waarbij het soms toch wel wat langer duurt, en denk dat het op die punten net het geheugen is wat ik nodig heb.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Transcend werkt ook prima hoor. 'Fijner' vind ik erg relatief, ze zetten er bij dat het in een Apple werkt en je betaald er meer voor. Ik heb zelf via een eerdere iBood actie hetzelfde geheugen gekocht, 2*2GB, en dat werkt prima en probleemloos. Transcend is best een bekend merk in de geheugenmarkt.
Ja precies, je moet je niet blind staren op "geschikt voor Mac" of dat het een kit is. Ik wilde alleen zeggen dat die ibood niet eens zo heel erg veel voordeliger is dan iets waar zelfs de bovenstaande marketingtruukjes op zijn toegepast
Even voorstellen:
Ik ben Hollie en ik ben vandaag overgestapt naar een Macbook Pro. Na jarenlange Windows ervaring ben ik het ook een beetje zat. Hopelijk brengt Leopard verlossing!
Ik heb overigens een Macbook Pro, 15 inch, 2,4 ghz, 2gig, 160 GB, 256MB gekocht. Kosten € 1188, natuurlijk nieuw in doos. Betreft het vorige model en het is een UK laptop. Ik krijg er zelfs een NL stekkertje bij :-)
Leek me overigens een goede koop gezien de prijzen op de Apple website.
Ik ben Hollie en ik ben vandaag overgestapt naar een Macbook Pro. Na jarenlange Windows ervaring ben ik het ook een beetje zat. Hopelijk brengt Leopard verlossing!
Ik heb overigens een Macbook Pro, 15 inch, 2,4 ghz, 2gig, 160 GB, 256MB gekocht. Kosten € 1188, natuurlijk nieuw in doos. Betreft het vorige model en het is een UK laptop. Ik krijg er zelfs een NL stekkertje bij :-)
Apple en Joppiesaus all the way
Hoi,Hollie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:22:
Even voorstellen:
Ik ben Hollie en ik ben vandaag overgestapt naar een Macbook Pro. Na jarenlange Windows ervaring ben ik het ook een beetje zat. Hopelijk brengt Leopard verlossing!![]()
Weet jij misschien of het ook mogelijk is om met HTR nederland te regelen dat ze dezelfde laptop tegen dezelfde prijs met een mat scherm leveren?
Zijn er nog dingen om rekening mee te houden vanwege het feit dat hij uit de UK komt? (is de toetsenbord indeling lastig enz)
En zou je mij tot slot nog kunnen vertellen hoe lang het duurde voordat je hem in huis had?
Ik ben namelijk wel erg geinterreseerd in deze aanbieding, 1188 euro is wel erg laag!
Dankjewel,
Igor
[ Voor 7% gewijzigd door Igor4 op 12-08-2008 18:08 . Reden: UK vraag toegevoegd ]
[MacBook Pro] 8600GT "vast" in 2D modus?Mac_Cain13 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:34:
[...]
Hmm, als je echt denkt dat je SMC niet lekker is dan zou ik zeker even met Apple bellen. Heb wel eens vaker mensen gehoord met een SMC dat in de war is; vinden dat de accu leeg is en meteen in sluimerstand gaan terwijl de MacBook aan de stroom hangt. Dat soort grapjes.
Mijn ervaring is dat Apple niet zo moeilijk doet over het vervangen van de nodige onderdelen. Neem alleen wel even de tijd om te bellen, want waarschijnlijk mag je 10x reboten en onmogelijke toetscombinaties indrukken.
En laat je niet afschepen dat het aan Windows ligt. Vraag dan in ieder geval om een goede test app, zodat je kunt vergelijken.
edit:Trouwens, geeft het batterij icoontje naast je klok in OS X wel de juiste 'stand' aan? Of zegt die dat je op de accu werkt als je je adapter eraan hangt?
Die vraag over het scherm heb ik ook gesteld. Ze hadden alleen maar glossy. Dat heb ik maar op de koop toegenomen.Igor4 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:05:
[...]
Hoi,
Weet jij misschien of het ook mogelijk is om met HTR nederland te regelen dat ze dezelfde laptop tegen dezelfde prijs met een mat scherm leveren?
Zijn er nog dingen om rekening mee te houden vanwege het feit dat hij uit de UK komt? (is de toetsenbord indeling lastig enz)
En zou je mij tot slot nog kunnen vertellen hoe lang het duurde voordat je hem in huis had?
Ik ben namelijk wel erg geinterreseerd in deze aanbieding, 1188 euro is wel erg laag!
Dankjewel,
Igor
Het enige verschil is een pondteken op de drie. Verder is het gewoon qwerty.
Ik heb hem vandaag besteld. Ze hadden er afgelopen donderdag 51 binnengekregen en die waren vrijdagmiddag allemaal weg. Aanstaande donderdag krijgen ze weer een partij en daar waren er vanmiddag al 31 van verkocht. Er was ongeloofelijk veel interesse voor. Ik zit in de partij van aanstaande donderdag. Hoe lang het duurt weet ik niet. Ik ga er van uit dat ik ergens begin volgende week mijn aankoop binnenkrijg! Je kunt overigens ook afhalen in Veenendaal.
Ik kreeg de tip van een kennis die iemand in zijn familie had die afgelopen donderdag eentje heeft gekocht.
No shit... zeer kleine prijs! Dat pond-tekentje zal m'n reet roesten voor een paar honderd euro minder.Hollie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:25:
Ik heb hem vandaag besteld. Ze hadden er afgelopen donderdag 51 binnengekregen en die waren vrijdagmiddag allemaal weg. Aanstaande donderdag krijgen ze weer een partij en daar waren er vanmiddag al 31 van verkocht. Er was ongeloofelijk veel interesse voor. Ik zit in de partij van aanstaande donderdag. Hoe lang het duurt weet ik niet. Ik ga er van uit dat ik ergens begin volgende week mijn aankoop binnenkrijg! Je kunt overigens ook afhalen in Veenendaal.
Ik heb een paar dagen geleden een gloednieuwe MBP besteld, met 20% studentenkorting, dus ook een fijn prijsje. Het "low-end" model met 4GB RAM, wordt morgen vanaf Shanghai verzonden, komt een week later aan. Waaaah, I want it now!
Heeft men overigens nog steeds last van het MBP-won't-wake-up-probleem? Dat bij het openklappen je MBP dus niet wakker wordt. Ik had er last van met Leopard op m'n PowerBook ten tijden van 10.5.1 & .2. Na downgrade tot Tiger gelukkig nooit meer voorgekomen.
"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live
Verwijderd
Yep heb er last van... Iemand een oplossing? Wat ik nu doe is gewoon mijn mbp open laten staan.
Edit: Ik ging er vanuit dat ik deze bug nog had. Na even getest te hebben schijnt hij weg te zijn. Heel erg blij
Ik werk met leopard atm
Edit: Ik ging er vanuit dat ik deze bug nog had. Na even getest te hebben schijnt hij weg te zijn. Heel erg blij
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 12:18 ]
Verwijderd
is al een tijd weg hoorArathorn8 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:09:
[...]
No shit... zeer kleine prijs! Dat pond-tekentje zal m'n reet roesten voor een paar honderd euro minder.
Ik heb een paar dagen geleden een gloednieuwe MBP besteld, met 20% studentenkorting, dus ook een fijn prijsje. Het "low-end" model met 4GB RAM, wordt morgen vanaf Shanghai verzonden, komt een week later aan. Waaaah, I want it now!
Heeft men overigens nog steeds last van het MBP-won't-wake-up-probleem? Dat bij het openklappen je MBP dus niet wakker wordt. Ik had er last van met Leopard op m'n PowerBook ten tijden van 10.5.1 & .2. Na downgrade tot Tiger gelukkig nooit meer voorgekomen.
(dit was met mijn vorige 2,2Ghz al na een tijdje, en nu met mijn laatste rev. 2,4Ghz ook
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 13:05 ]
Vandaag gaat de mijne op de bus. Morgen of overmorgen in de bus.Igor4 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:05:
[...]
Ik meen dat dit al opgelost is met 10.5.3 update. Ik heb het iig al een hele tijd niet meer gehadArathorn8 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:09:
Verwijderd
correct :-)Raween schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:34:
[...]
Ik meen dat dit al opgelost is met 10.5.3 update. Ik heb het iig al een hele tijd niet meer gehad
Dit is meer een algemeen Leopard probleem dan een specifiek MBP probleem.
Maar sinds een tijdje krijg ik het niet meer voor elkaar om mijn hardeschijven op mijn desktop zo te sorteren zoals "vroeger".
Voorheen had ik altijd, van boven naar beneden, Macintosh HD, Windows XP, TimeMachine, en dan de 2 partities van mijn mobile FreeCom disk.
Sindskort zijn de posities van mijn TM-disk en van mijn FreeCom disk omgedraaid. Hoe ik ook sorteer, ik krijg ze niet omgedraaid.
Natuurlijk kan ik bij de weergaveopties de boel op raster zetten, maar dat is dus juist net niet de bedoeling (aangezien ik niet altijd al die disks in gebruik heb.)
Voor de duidelijkheid. Permissies zijn hersteld, Disks zijn allemaal in orde. Opnieuw opstarten heeft geen effect, ook in een andere volgorde de disks aansluiten heeft ook geen nut.
Iemand enig idee?
Het is meer een grote frustratie dan een echte bug, maar toch, t is irritant!!
Maar sinds een tijdje krijg ik het niet meer voor elkaar om mijn hardeschijven op mijn desktop zo te sorteren zoals "vroeger".
Voorheen had ik altijd, van boven naar beneden, Macintosh HD, Windows XP, TimeMachine, en dan de 2 partities van mijn mobile FreeCom disk.
Sindskort zijn de posities van mijn TM-disk en van mijn FreeCom disk omgedraaid. Hoe ik ook sorteer, ik krijg ze niet omgedraaid.
Natuurlijk kan ik bij de weergaveopties de boel op raster zetten, maar dat is dus juist net niet de bedoeling (aangezien ik niet altijd al die disks in gebruik heb.)
Voor de duidelijkheid. Permissies zijn hersteld, Disks zijn allemaal in orde. Opnieuw opstarten heeft geen effect, ook in een andere volgorde de disks aansluiten heeft ook geen nut.
Iemand enig idee?
Het is meer een grote frustratie dan een echte bug, maar toch, t is irritant!!
Het scherm open-en-dicht knopje is bij mij helemaal afgesleten, MBP is nog geen jaar oud. Meer mensen met dit probleem? Apple zegt dat de hele bottomcase moet worden vervangen, en geen garantie 
MBP SR 2,2 uit de eerste serie Santa Rosa's.

Kan niet stoppen met ontploffen!
Verwijderd
Niet helemaal vaal, maar bij mij is het ook niet mooi meer. Die verf/coating/whatever valt er inderdaad nogal snel vanaf.Bob Popcorn schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 02:09:
Het scherm open-en-dicht knopje is bij mij helemaal afgesleten, MBP is nog geen jaar oud. Meer mensen met dit probleem? Apple zegt dat de hele bottomcase moet worden vervangen, en geen garantie
Enerzijds denk ik, het is een gebruikt product. Dit is echter wel wat snel gegaan en vooral zonde van een MBP van bijna 2000e...
Ik heb ook een 2.2 SR
Vreemd, bij mij is ie nog zo goed als nieuw! Ook een SR 2.2 van iets meer als een jaar oud..
Same here, alleen dan iets minder dan een jaar oud (11 maanden).SyS_ErroR schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:06:
Vreemd, bij mij is ie nog zo goed als nieuw! Ook een SR 2.2 van iets meer als een jaar oud..
Sowieso schrijf je zo!
Bedankt voor je reactie, Ik zit nu te overwegen deze te nemen. Het glossy scherm houdt me nog even tegen. Ik hoop dat ze er voorlopig nog even genoeg hebbenHollie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:25:
[...]
Die vraag over het scherm heb ik ook gesteld. Ze hadden alleen maar glossy. Dat heb ik maar op de koop toegenomen.
Het enige verschil is een pondteken op de drie. Verder is het gewoon qwerty.
Ik kreeg de tip van een kennis die iemand in zijn familie had die afgelopen donderdag eentje heeft gekocht.
Same here, over 2 weken is 'ie 1 jaar oud.nadroJ schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:13:
[...]
Same here, alleen dan iets minder dan een jaar oud (11 maanden).
Bij mij zit er alleen een krasje aan de achterkant van mijn scherm, maar voor de rest is mijn MBP precies nog hetzelfde als toen in hem kreeg
(En ja, ik neem hem 2x per week mee ergens naar toe. Dus hij wordt wel gebruikt
Mja, die van mij wordt ook veel gebruikt, maar de totaal verneukte MBP van een maat van me vertoont níet dezelfde slijtage, vandaar
Kan niet stoppen met ontploffen!
Ik heb net even gebeld met htr, helaas ze zijn uitverkocht. De verkoper wist me ook niet te vertellen of ze ooit nog binnen komen.Igor4 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:10:
[...]
Bedankt voor je reactie, Ik zit nu te overwegen deze te nemen. Het glossy scherm houdt me nog even tegen. Ik hoop dat ze er voorlopig nog even genoeg hebben.
Maandag belt Apple terug (haha, hebben ze tot nu toe nog nooit gedaan -- maar goed) met de beslissing of ik een nieuwe accu krijg voor mijn MacBook Pro. Ik zou denken: "Ja natuurlijk meneer. Ik zie dat u AppleCare heeft. We sturen u een nieuwe accu toe". Maar niks daarvan... Apple en garantie
Het lijkt het oude Acer wel.

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 15-08-2008 20:18 ]
Verwijderd
Wat was er met je accu dan? Ik heb één keer problemen gehad met m'n accu, ben naar een Apple Store gegaan en kreeg zonder problemen een vervangingalienfruit schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:17:
Maandag belt Apple terug (haha, hebben ze tot nu toe nog nooit gedaan -- maar goed) met de beslissing of ik een nieuwe accu krijg voor mijn MacBook Pro. Ik zou denken: "Ja natuurlijk meneer. Ik zie dat u AppleCare heeft. We sturen u een nieuwe accu toe". Maar niks daarvan... Apple en garantieHet lijkt het oude Acer wel.
Ik heb ook contact gehad met HTR en kreeg hetzelfde te horen, helaaspluisman schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:34:
[...]
Ik heb net even gebeld met htr, helaas ze zijn uitverkocht. De verkoper wist me ook niet te vertellen of ze ooit nog binnen komen.
De accu gaat nog maar een half uur mee. Ik vind dat dit niet kan van een accu die iets meer dan een jaar oud is.Wat was er met je accu dan? Ik heb één keer problemen gehad met m'n accu, ben naar een Apple Store gegaan en kreeg zonder problemen een vervanging
Hey hallo! 
Voor mijn studie heb ik een laptop nodig. Mijn oog is gevallen op de MacBook Pro 15" (instap/starters model).
Ik hou dit topic en al het andere Apple nieuws al 2 maanden in de gaten, dus weet al ongeveer wat er allemaal speelt. Dus ook de komende update (eind september?)
Mijn vragen:
Wat heeft die update voor effect op de prijzen van de huidige MBP's?
Hoe ging dat bijvoorbeeld in februari met zo'n soortgelijke update?
En zijn ze dan nog te koop in de Apple Store?
edit: heb zelf al gezocht hier en op Google, maar kon het niet echt vinden...
Voor mijn studie heb ik een laptop nodig. Mijn oog is gevallen op de MacBook Pro 15" (instap/starters model).
Ik hou dit topic en al het andere Apple nieuws al 2 maanden in de gaten, dus weet al ongeveer wat er allemaal speelt. Dus ook de komende update (eind september?)
Mijn vragen:
Wat heeft die update voor effect op de prijzen van de huidige MBP's?
Hoe ging dat bijvoorbeeld in februari met zo'n soortgelijke update?
En zijn ze dan nog te koop in de Apple Store?
edit: heb zelf al gezocht hier en op Google, maar kon het niet echt vinden...
[ Voor 14% gewijzigd door JorzoR op 16-08-2008 13:29 ]
sinds kort heb ik een macbook pro en vandaag heb ik waarschijnlijk een toetsencombinatie geactiveerd waarmee ik niet zo blij ben.
Als ik normaal op F3 druk dan zoomen de applicaties uit en krijg ik een overzicht, druk ik nogmaals op F3 of klik op een applicatie dan selecteerd hij de applicatie en wordt het weer normaal.
Echter lukt het nu niet meer, ik moet dan op applicatie klikken en dan op de ESC toets. Iemand enig idee wat ik veranderd heb? thanks
Als ik normaal op F3 druk dan zoomen de applicaties uit en krijg ik een overzicht, druk ik nogmaals op F3 of klik op een applicatie dan selecteerd hij de applicatie en wordt het weer normaal.
Echter lukt het nu niet meer, ik moet dan op applicatie klikken en dan op de ESC toets. Iemand enig idee wat ik veranderd heb? thanks
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.