[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 82.108 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83443

Xander2000 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:33:
[...]

het punt is dus dat de Mb geen melding geeft dat mn accu bijna leeg is. Hij valt gewoon spontaan uit. Ik zal hem daarna even calibreren als het de volgende keer gebeurd.
Dit had ik ook een tijdlang met mijn PB van begin 2005. Het begon toen de accu over de 200 cycles zat (health toen slechts iets van 50% meer). Rond de 35% accutijd viel de computer steeds uit, zonder waarschuwing. Daarna een tijdlang mijn tweede batterij gebruikt, nu doet het probleem zich niet meer voor met de eerste accu. Vreemd iets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
xander: Ik heb dat ook gehad, bij 40% viel 'ie steeds weg. Kostenloos een nieuwe gekregen van meneer Appel, wel binnen het eerste jaar. Ik heb er een thread over gemaakt hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262229

Hoewel mijn MBP te koop staat heb ik nog niet veel serieuze interesse gehad, is de kans groot dat ik de laptop houd. Vandaar dat ik hier ook even mijn ervaring/vraag post:

Om te beginnen heel gebruiksvriendelijk alles lijkt logisch, maar moet ik bekennen dat ik o.a. een ''normale'' msn toch wel begin te missen. Het niet aankomen van berichten is ronduit irritant. Daarnaast wil ik toch wel af en toe een spel spelen wat dus ook niet altijd lukt... Maar goed nu even het euvel waar ik tegenaan loop:

Wanneer ik en liedje dl via limewire, kan ik deze niet afspelen met itunes. Ook het verplaatsen van het liedje naar de map waar de liedjes in staan heeft geen nut. Natuurlijk selecteer ik de map bij toevoegen aan bieb. Het vreemde ervan is dat albums wel toegevoegd worden op dezelfde wijze (alleen ander dl prog). Heeft hier iemand een verklaring voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 23:30

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Limewire vind ook veel troep.. zijn het wel goede bestanden? Doet de 'preview' in de finder het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Laatst online: 09-04 12:25
In plaats van de folder te delen met itunes, kan je ook de map met mp3s pakken en op itunes slepen. Dan worden ze netjes in de itunes library gegooid.
Kijk, ik ben zelf geen fan van itunes en hoe dat allemaal gaat, maar als je er mee wil werken dan moet je dan op de manier van itunes doen, en niet anders. Dan gaat het inmiskenbaar het makkelijkst.

Had je Adium al geprobeerd? Wat mis je aan de windows msn? Vond je die dan niet ook ronduit vervelend met reclame en al die lelijke iconen? Op Windows altijd alleen maar Trillian gebruikt, en dan is Adium eigenlijk een prima vervanger. Ik heb ook geen last van berichtjes die niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Kun je een MBP met de back to school actie combineren met de printer actie én de MobileMe actie? Oftewel MBP met 12% korting plus 125 euro korting op een iPod met een gratis printen en 20 euro korting op MobileMe?

Edit: Oeps |:( ik had eerst beter de voorwaarden moeten lezen, maar het mag.

[ Voor 16% gewijzigd door SFRtje op 13-10-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 20:10
MacBook Pro weer stuk. Zit net sinds 3 weken een nieuwe scherm in. Nu heb ik helemaal geen beeld meer. Waarschijnlijk het 'bekende' 8600M GT probleem van nVidia.

Sinds vanochtend opeens geen beeld meer. Ook niet met een externe monitor. Kan OSX wel benaderen via VNC/Remote Desktop. Bij systeem info staat erbij de videokaart 'GMA X3100 / 64MB'. Morgenochtend maar weer langs de Apple Store. Komt er waarschijnlijk een nieuw logicboard in. Hoop dan wel een goeie revisie, anders kan ik over een paar maanden weer terug met het zelfde probleem.

Eigenlijk zouden ze hem moeten omruilen, met de MBP die (waarschijnlijk) morgen uit komt ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262229

remmelt schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:07:
In plaats van de folder te delen met itunes, kan je ook de map met mp3s pakken en op itunes slepen. Dan worden ze netjes in de itunes library gegooid.
Kijk, ik ben zelf geen fan van itunes en hoe dat allemaal gaat, maar als je er mee wil werken dan moet je dan op de manier van itunes doen, en niet anders. Dan gaat het inmiskenbaar het makkelijkst.

Had je Adium al geprobeerd? Wat mis je aan de windows msn? Vond je die dan niet ook ronduit vervelend met reclame en al die lelijke iconen? Op Windows altijd alleen maar Trillian gebruikt, en dan is Adium eigenlijk een prima vervanger. Ik heb ook geen last van berichtjes die niet aankomen.
Het probleem is dat deze map al in itunes library zit. Ik baal hier echt van want ik kan dus liedjes ook niet op mn ipod zetten.

Ik ga ff kijken hoe dat adium werkt.

Daar hebben we V&A voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 13-10-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 262229 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:28:
[...]

Het probleem is dat deze map al in itunes library zit. Ik baal hier echt van want ik kan dus liedjes ook niet op mn ipod zetten.
Even voor de zekerheid; je weet dat als je handmatig mp3'tjes toevoegt aan die map, ze dan niet automatisch toegevoegd worden aan iTunes?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:39
Als iemand een topic wil maken voor de nieuwe Macbook Pro, neem dan even contact op met een moderator. Zo vermijden we dat er twee mensen tegelijktijd aan een nieuwe topicstart werken ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 15-10-2008 14:43 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Anoniem: 262229 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:01:
Hoewel mijn MBP te koop staat heb ik nog niet veel serieuze interesse gehad, is de kans groot dat ik de laptop houd. Vandaar dat ik hier ook even mijn ervaring/vraag post:

Om te beginnen heel gebruiksvriendelijk alles lijkt logisch, maar moet ik bekennen dat ik o.a. een ''normale'' msn toch wel begin te missen.
Ik gebruik nu sinds kort ook Adium, mede dankzij de ondersteuning van het MSNp15 protocol.Wat nu dus als voordeel heeft dat je offline messages kan versturen!. Verder ondersteund het gewoon alles wat Live messenger for MAC ook kan. Maar dan beter... imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Zijn er al goedkope DDR3 2gb So-Dimm modules te verkrijgen? (wil 2*2gb voor mn nieuwe MBP)
heb tot nu toe alleen wat van OCZ kunnen vinden en die zijn 249 USD

[ Voor 4% gewijzigd door randje op 14-10-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasterior
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-05 23:43
Ik heb de even de volgende vraag: zoals zovelen wil ik binnekort graag de nieuwe MBP kopen. Nu heb ik iemand binnen de familie met een eigen zaak (handig met de BTW ect.) maar ik heb ook recht op studentenkorting. Vroeger was er in de edustore een optie dat je ouders een mac voor je konden bestellen, ik weet niet of dit nu ook nog zo is? ik zie het nml. nergens meer staan. Het zou wel mooi uitkomen 10% + de BTW aan (korting) :)

Duidelijker kan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 07:55

Maartenvs

For Sale

Pasterior schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:47:
Ik heb de even de volgende vraag: zoals zovelen wil ik binnekort graag de nieuwe MBP kopen. Nu heb ik iemand binnen de familie met een eigen zaak (handig met de BTW ect.) maar ik heb ook recht op studentenkorting. Vroeger was er in de edustore een optie dat je ouders een mac voor je konden bestellen, ik weet niet of dit nu ook nog zo is? ik zie het nml. nergens meer staan. Het zou wel mooi uitkomen 10% + de BTW aan (korting) :)
Wat ik me nog herinner kun je geen bedrijfsnaam opgeven als je kiest voor studentenkorting. Dus helaas, kortingen zijn niet te stapelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Maartenvs schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:02:
[...]

Wat ik me nog herinner kun je geen bedrijfsnaam opgeven als je kiest voor studentenkorting. Dus helaas, kortingen zijn niet te stapelen :)
Heeft ook een juridische achtergrond. Als je iets koopt met studentenkorting is dat product kennelijk bedoeld voor studiedoeleinden. Het kan dan in fiscale zin nooit tegelijkertijd ook (volledig) dienen voor bedrijfsdoeleinden. Als degene bij wiens bedrijf het product in de BTW aftrek zit, controle krijgt zal deze bon vrij waarschijnlijk worden afgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasterior
Anoniem: 248577 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:05:
[...]

Heeft ook een juridische achtergrond. Als je iets koopt met studentenkorting is dat product kennelijk bedoeld voor studiedoeleinden. Het kan dan in fiscale zin nooit tegelijkertijd ook (volledig) dienen voor bedrijfsdoeleinden. Als degene bij wiens bedrijf het product in de BTW aftrek zit, controle krijgt zal deze bon vrij waarschijnlijk worden afgekeurd.
Het is ook bedoeld voor studiedoeleinden ;) het zal inderdaad dan wel op de factuur staan en dan zal het inderdaad lastig zijn om de BTW terug te krijgen. Helaas weinig aan te doen :|

Duidelijker kan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 07-05 14:51
Pasterior schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:08:
[...]

Het is ook bedoeld voor studiedoeleinden ;) het zal inderdaad dan wel op de factuur staan en dan zal het inderdaad lastig zijn om de BTW terug te krijgen. Helaas weinig aan te doen :|
Wat mij betreft ook niet meer dan logisch. Ik vind 't al vreemd dat zoiets als 'studentenkorting' bestaat (waarom zou ik meer voor hetzelfde moeten betalen dan een student?). Dat je dan óók nog es probeert onder de btw uit te komen... :N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasterior
RoelJewel schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:13:
[...]

Wat mij betreft ook niet meer dan logisch. Ik vind 't al vreemd dat zoiets als 'studentenkorting' bestaat (waarom zou ik meer voor hetzelfde moeten betalen dan een student?). Dat je dan óók nog es probeert onder de btw... :N.
Hahaha, ;) waarschijnlijk omdat je meer verdient dan ik...:) maarja Apple is al duur genoeg

Duidelijker kan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

ik stel mijn vraag hier nog maar eens een keer omdat ik graag de meningen van anderen wil horen over de volgende kwestie:

In hoeverre storen de kleuren van een glossy scherm zoals op de mbp voor grafische doeleinden, krijg je veel onechte kleuren omdat het scherm de kleuren misschien niet waarheidsgetrouw weergeeft?
Raden jullie mij een glossy scherm aan als ik veel grafische dingen doe?

De reflectie maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Nou als niet student kun je volgens mij ook gewoon in de studenten store bestellen, je hoeft namelijk nergens een onderwijsinstituut in te vullen voor zover ik kan zien.

Verder , als ik een notebook voor mijn studerende vriendin wil kopen moet dat ook kunnen via de studentenstore van apple lijkt me , of krijg je dan weer problemen met juridische regeltjes dat je niet direct familie bent bla bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

En wat vinden jullie nou van de specs van de nieuwe MBP?
Zal die mij voldoende kunnen helpen met adobe CS3/CS4 en misschien wel wat maya?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Anoniem: 154173 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:48:
En wat vinden jullie nou van de specs van de nieuwe MBP?
Zal die mij voldoende kunnen helpen met adobe CS3/CS4 en misschien wel wat maya?
het lijkt mij dat indien je de 2499$ versie pakt je ruim uit de voeten moet kunnen, denk dat het zelfs met de 1999$ makkelijk kan, het zijn oudere pakketten en dit zijn nagelnieuwe notebooks :?
Anoniem: 143942 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:35:
ik stel mijn vraag hier nog maar eens een keer omdat ik graag de meningen van anderen wil horen over de volgende kwestie:

In hoeverre storen de kleuren van een glossy scherm zoals op de mbp voor grafische doeleinden, krijg je veel onechte kleuren omdat het scherm de kleuren misschien niet waarheidsgetrouw weergeeft?
Raden jullie mij een glossy scherm aan als ik veel grafische dingen doe?

De reflectie maakt me niet uit.
Kijk vandaag of morgen of van het weekend in de winkel, en vraag een product demo. 8)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 234657 op 15-10-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zo, nu ben ik heel erg benieuwd of de bluetooth aluminium keyboards van apple ook geleverd zullen gaan worden met zwarte keys. Weet dat dit niet het juiste topic is, maar aangezien d'r geen topic over de keyboards is ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasterior
Heeft iemand de nieuwe MBP al ergens in een winkel zien liggen?

Duidelijker kan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

^^neee...

Je bedoelt het goed, maar dit soort replies zijn niet echt gewenst. Iedereen kan wel nee roepen, maar daar schieten we weinig mee op ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 15-10-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

offtopic: heb hem wel al half besteld, zodra mijn ADC lidmaatschap geactiveerd is, wordt ik gebeld voor de bevestiging van de order, spannend :D

volgens de man aan de lijn is het ook ontzettend druk vandaag vanwege de MBP bestellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zie ik dit nu goed, hebben ze het brakke Macbook toetsenbord in de Macbook Pro gezet. Argh, typt er niemand bij apple met 10 vingers ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 18:40

DeluxZ

Livin' the good life

Dat zie je fout. Ze hebben het toetsenbord van de air in de macbook pro en macbook gezet :P

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Anoniem: 234657 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:40:
Nou als niet student kun je volgens mij ook gewoon in de studenten store bestellen, je hoeft namelijk nergens een onderwijsinstituut in te vullen voor zover ik kan zien.

Verder , als ik een notebook voor mijn studerende vriendin wil kopen moet dat ook kunnen via de studentenstore van apple lijkt me , of krijg je dan weer problemen met juridische regeltjes dat je niet direct familie bent bla bla?
Ik vraag me sowieso af hoe ze controleren of je daadwerkelijk student bent. Steekproefgewijs, komen ze aan je deur? 'Student' is een breed begrip. Als jij een of andere zelf studie doet, ben je ook student toch? :) Gewoon die extra 100 euro korting pakken, ookal ben je geen student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 20:38
Weet iemand hoeveel % korting je krijgt op apple hardware als je student ADC lid wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:15
Dionisio schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:58:
Weet iemand hoeveel % korting je krijgt op apple hardware als je student ADC lid wordt?
blijft hetzelfde.

vleesboom in "Het Grote ADC Student Membership Topic e..."
De korting geldt voor één 'systeem'. Met systeem wordt bedoeld: 1 CPU met 1 monitor; of 1 iMac; of 1 notebook. Je kunt daarbij wel accessoires bestellen, zoals bijv. een monitor, adapter (maximaal 1 per type accessoire). Op iPods krijg je geen korting in Europa. De hardwarekorting is alleen te gebruiken binnen de duur van je ADC Student Membership.» meer info

• Op de Pro-serie krijg je 20% korting.
(Mac Pro, MacBook Pro)

• Op de overige series krijg je 10% korting.
(iMac, MacBook)

Bij het berekenen van de korting wordt uitgegaan van de normale Apple Online Store prijs, dus bijvoorbeeld niet van de Store for Education prijs! Een voorbeeld: de MacBook Pro 2,2Ghz kost in de Online Store normaal €1899,00. Met 20% korting (op de Pro-serie dus) wordt de prijs: €1519,20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 20:38
Bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 15:24
Zie ik dit nu goed en zitten er 2 videokaarten in de nieuwe MBP's?
NVIDIA GeForce 9400M + 9600M GT met 256MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 12:13
Splendid_dj schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:39:
Zie ik dit nu goed en zitten er 2 videokaarten in de nieuwe MBP's?

[...]
Jep, de 9400 voor de simpelere dingen en de 9600 GT voor de turbo mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 15:24
Mikey NL schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:41:
[...]

Jep, de 9400 voor de simpelere dingen en de 9600 GT voor de turbo mode...
Mm, oke, om energie te besparen dus. Is het dan niet mogelijk om beide kaarten tegelijk te gebruiken wanneer je een externe monitor erop aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:48
Oef!!
Geen blu-ray! Dat is een gemiste kans... In ieder geval voor mij, want dat zou de laatste drempel geweest zijn om er een aan te schaffen!
Zelfs niet als optie...
Dus jammer, Apple, maar ik ga verder kijken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

masser120 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:05:
Oef!!
Geen blu-ray! Dat is een gemiste kans... In ieder geval voor mij, want dat zou de laatste drempel geweest zijn om er een aan te schaffen!
Zelfs niet als optie...
dan zou mijn eerste keus een sony zijn, maarja windows....
Ondanks enkele dingen waar ik niet zo blij me ben (glossy laag, design) Ben ik vandaag toch gegaan voor een mbp, dit omdat de mogelijkheden met het nieuwe cinema scherm me erg aanspraken en gewoonweg de keuze voor osx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 12:13
Splendid_dj schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:47:
[...]

Mm, oke, om energie te besparen dus. Is het dan niet mogelijk om beide kaarten tegelijk te gebruiken wanneer je een externe monitor erop aansluit?
Volgens mij niet, sterker nog, als ik het zo lees moet je iets doen in system preferences en dan nog uitloggen en inloggen om de andere kaart te activeren, wat eigenlijk wel heel vervelend is.

Bron: Verhaaltje op TUAW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
masser120 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:05:
Oef!!
Zelfs niet als optie...
Ik zie het probleem niet helemaal. Het is toch veel handiger 2,5" externe hdds te gebruiken, past veel meer op, en sluit via USB prima aan op je home media center.

Het zou mij niet verbazen als Blu-Ray een stille dood sterft, optische media gebruikt bijna niemand meer, zeker niet als er maar 25gb op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

cornelixnootje1 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:38:
[...]

Ik zie het probleem niet helemaal. Het is toch veel handiger 2,5" externe hdds te gebruiken, past veel meer op, en sluit via USB prima aan op je home media center.

Het zou mij niet verbazen als Blu-Ray een stille dood sterft, optische media gebruikt bijna niemand meer, zeker niet als er maar 25gb op past.
Ehh? Ik gebruik Blu-Ray ook niet als opslag / backup medium, maar wat dacht je van films? O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurkaN
  • Laatst online: 23:08
Anoniem: 124681 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:40:
[...]

Ehh? Ik gebruik Blu-Ray ook niet als opslag / backup medium, maar wat dacht je van films? O-) O-)
Wat is er mis met een DVD...op zo'n klein schermpje maakt het echt niet een overweldigend verschil...
Ik snap het wel het... Blu-Ray in de notebooks maakt ze nu alleen maar nog duurder, terwijl menig consument niet eens weet wat Blu-Ray is en of geen Blu-Ray speler in huis heeft staan. M.a.w. je koopt geen (veel duurdere) Blu-Ray film om alleen op je notebook te kijken, terwijl je goedkoper en (vaak) op een groter scherm op je TV de goedkopere DVD kan kijken.

Dat ze het niet als optie hebben vind ik persoonlijk ook een beetje een gemiste kans. Laat de consument kiezen...maarja volgens Jobs is het allemaal nog te ingewikkeld en duur dat Blu-Ray. Wie weet...misschien in de volgende update voor de MB/MBP over ±6maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 124681 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:40:
[...]

Films gebruiken toch ook gewoon dataruimte? O-) O-)

Maar als het over films "huren" hebt ben je wellicht beter af met een Blu-Ray speler bij je TV. Dat lijkt me goedkoper dan een blu-ray toevoegen aan je laptop en dan een kabeltje gebruiken. Of iTunes HD films downloaden natuurlijk. :)

En als je zoveel om filmkwaliteit geeft dat je er blu-ray voor wilt halen, kijk je geen films op je laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 29-04 23:48
Het hele idee is ook films!
Het is hier tijd voor een nieuwe laptop. En aangezien we een Full HD scherm hebben willen we daar gelijk een Blu-Ray drive bij hebben! En uiteraard willen we ook heel graag een apple hebben. We hebben expres gewacht totdat deze nieuwe MBP's uit kwamen. Maar helaas, weinig vernieuwends! Dus helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Argh, hadden ze deze laptops niet gelijk met de iPhone uit kunnen brengen.
Ik ga 31 okt op wereldreis voor 4,5 maand en had graag een MacBook Pro mee willen nemen, maar die ga ik nooit meer hier krijgen voor die tijd (voor/op 30 okt).

Zal ik hem dan in Beijing / Hong Kong of misschien Tokyo kopen?
Dan heb ik zeker weer gezeur met toetsenbord, stekkers, garantie... *zucht*

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Zyphrax schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:47:
Argh, hadden ze deze laptops niet gelijk met de iPhone uit kunnen brengen.
Ik ga 31 okt op wereldreis voor 4,5 maand en had graag een MacBook Pro mee willen nemen, maar die ga ik nooit meer hier krijgen voor die tijd (voor/op 30 okt).

Zal ik hem dan in Beijing / Hong Kong of misschien Tokyo kopen?
Dan heb ik zeker weer gezeur met toetsenbord, stekkers, garantie... *zucht*
- Ik zou een Air of MacBook meenemen op reis, niet zo'n grote Pro.
- Garantie is geen probleem
- Stekkers is geen probleem (is gewoon een opzetstukje)
- Toetsenbord is wel een probleem, probeer een US versie te krijgen. Die is idem aan NL, maar met fijnere Enter toets.
- In het buitenland een laptop kopen kan je problemen opleveren bij de Douane in NL aangezien je BTW ontduikt. Je mag vanaf December 2008 425 euro importeren. Anders moet je even 19% aftikken. Smokkelen levert een boete op, maar de kans dat je gepakt wordt is klein.

Ik zou anders ook even wat NL resellers bellen en vragen of ze denken er 1 op tijd te hebben, zou niet rekenen op hem op laten sturen. Te riskant dat ie te laat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 10:03
cornelixnootje1 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:53:
Smokkelen levert een boete op, maar de kans dat je gepakt wordt is klein.
Jij denkt serieus dat de Douane te dom is om Amerikaanse vluchten niet extra goed te controleren op dure spulletjes? Macbooks en iPhone's doen het goed in de controle hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:40:
[...]

Ik vraag me sowieso af hoe ze controleren of je daadwerkelijk student bent. Steekproefgewijs, komen ze aan je deur? 'Student' is een breed begrip. Als jij een of andere zelf studie doet, ben je ook student toch? :) Gewoon die extra 100 euro korting pakken, ookal ben je geen student.
Bij de ADC membership moet je een bewijs van inschrijving faxen, en dat fake je afaik niet zomaar, alhoewel mijn bewijs van inschrijving n stukkie papier is.
NiteSpeed schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:04:
[...]

Jij denkt serieus dat de Douane te dom is om Amerikaanse vluchten niet extra goed te controleren op dure spulletjes? Macbooks en iPhone's doen het goed in de controle hoor.
Qua laptops is dat vrij moeilijk ,aangezien ze anders iedereen met n laptop moeten vragen of ze hun aankoopsbewijs op willen faxen, sterker nog toen ik van Taiwan terug kwam stond er helemaal niemand bij de douane..

[ Voor 31% gewijzigd door Dutch_Razor op 15-10-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

[...]

Als je de verpakking daar laat en alleen de adapters meeneemt, stuff op je macbook/iphone whatever zet kunnen ze weinig bewijzen dat die in Amerika is gekocht. Zo heb ik het ook ooit gedaan met een laptop uit de USA (paar jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
cornelixnootje1 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:53:
[...]
Ik zou anders ook even wat NL resellers bellen en vragen of ze denken er 1 op tijd te hebben, zou niet rekenen op hem op laten sturen. Te riskant dat ie te laat komt.
Bij welke resellers zou ik daar een beetje kans op maken?

Waarom is garantie geen probleem?
Centraal geregeld?

[ Voor 7% gewijzigd door Zyphrax op 15-10-2008 22:01 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
[...]

Ik heb de afgelopen 2 jaar 6 vluchten NL-USA en terug gehad, en nog nooit gecontroleerd. En slechts 1x heb ik anderen gecontroleerd zien worden. En zelfs als je gecontroleerd wordt kan het zijn dat ze een laptop niet interessant vinden, maar opzoek zijn naar "nieuwe dozen" met spullen etc. Maar dat is een gokje adhv forumverhalen etc. Waar haal jij die "doen het goed in de controle" informatie vandaan?
DeluxZ schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:18:
[...]

Als je de verpakking daar laat en alleen de adapters meeneemt, stuff op je macbook/iphone whatever zet kunnen ze weinig bewijzen dat die in Amerika is gekocht. Zo heb ik het ook ooit gedaan met een laptop uit de USA (paar jaar geleden)
Ben je toen ook gecontroleerd? Anders heeft je verhaal weinig waarde.

Je hebt namelijk te doen met omgekeerde bewijslast, m.a.w. JIJ moet het bewijzen. Daarom wordt altijd geadviseerd te reizen met bonnetjes.
Daar komt bij dat een US laptop een US keyboard heeft en een US adapter.
Zyphrax schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:28:
[...]

Bij welke resellers zou ik daar een beetje kans op maken?
Zoveel zijn er niet. Bel ze allemaal zou ik zeggen. Begin met degene dicht bij jou in de buurt. :)
Waarom is garantie geen probleem?
Centraal geregeld?
Apple garantie is wereldwijd. Zelfs zonder bon, serienummer is genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door cornelixnootje1 op 15-10-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DeluxZ schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:18:
kunnen ze weinig bewijzen dat die in Amerika is gekocht
Zo werkt het niet. Jij mag bewijzen dat jij 'm in Nederland gekocht hebt en anders is het betalen. En reken maar dat ze dan je bonnetje even nalopen bij de winkelier en de importeur.

Het blijft gokken dat je wegkomt met een misdrijf en de gevolgen ervan kunnen erg vervelend zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
burne schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:27:
[...]
Het blijft gokken dat je wegkomt met een misdrijf en de gevolgen ervan kunnen erg vervelend zijn.
Ik vraag me af of het een misdrijf is. Wat ik begrepen heb is dat je (als je gepakt wordt) een boete krijgt ter waarde van 50% van de BTW bovenop de BTW. Een strafblad heb ik nog nooit gehoord dat je er van kunt krijgen. (Misschien alleen bij meer dan 100.000 euro aan diamanten oid :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224078

Geen idee of het al eerder in het topic is geweest, maar is het iemand al opgevallen dat je bij de 17" MBP WEL voor een matte beeldscherm kunt kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 224078 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:11:
Geen idee of het al eerder in het topic is geweest, maar is het iemand al opgevallen dat je bij de 17" MBP WEL voor een matte beeldscherm kunt kiezen?
Ja, omdat het nog steeds dezelfde 17" MacBook Pro is als voor de keynote. Het enige wat ze nu veranderd hebben is dat er default een glanzend scherm op zit, terwijl dit voorheen een mat beeldscherm was.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224078

Daedalus schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:18:
[...]
Ja, omdat het nog steeds dezelfde 17" MacBook Pro is als voor de keynote. Het enige wat ze nu veranderd hebben is dat er default een glanzend scherm op zit, terwijl dit voorheen een mat beeldscherm was.
Aha, vandaar, ik vond het ook al raar dat je hem kon bestellen, omdat ik Steve toch echt hoorde zeggen: 'late november' Het was wel dom van me, omdat je het op het plaatje natuurlijk duidelijk ziet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het was begin november en dat gold voor de vernieuwde MacBook Air :) De nieuwe MacBook en MacBook Pro zijn per direct leverbaar.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
[...]

Valt nog best mee, mijn ouders hebben mijn macbook ook in Amerika gekocht. Ik had er rekening mee gehouden dat hij wel is niet door de douane kwam meegecalculeerd. Dan zou hij net zo duur worden als ik hem in nederland zou kopen zonder studentenkorting maar hij kwam er door. Ze hadden hem uiteraard uit de verpakking hehaald, in een nieuwe sleeve gestopt, en de cdtjes, stekkers etc. in de koffer verspreid. Het blijft een gok, maar het was het waard, ik had de 2,4ghz witte macbook voor 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247390

Op de nieuwe MBP zit nu een Mini Displayport. nu heb ik een paar vraagjes. Net zoals HDMI kan bij Displayport (zover ik weet ) zowel beeld als geluid over 1 kabel. Dat zal dan neem ik aan ook bij Mini Displayport zijn. Maar zou er dan ook een verloop stukje komen van mini displayport naar HDMI?? want wij hebben thuis 2 FULL HD scherm (philips en Samsung) maar die hebben alleen HDMI en geen displayport. Ik hoop het want anders moet ik het geluid analoog gaan aansturen. want er staat nog geen versterker op aangesloten op die LCD"s. alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 247390 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:15:
Maar zou er dan ook een verloop stukje komen van mini displayport naar HDMI??
Heb je al eens gezocht of je zelf het antwoord kunt vinden? Ik gok van niet. Ik denk dat je het wel makkelijk vind om anderen voor je te laten zoeken. Uit de FAQ:
Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.
http://store.apple.com/us/product/MB570Z/A
http://www.google.com/search?q=mini-displayport%20hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

cornelixnootje1 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:33:
Ik vraag me af of het een misdrijf is.
Over door de douane opgelegde strafbeschikking:
Deze boetemogelijkheid bestaat sinds kort en wordt ook aangeduid als OM-afdoening. In plaats van dat het Openbaar Ministerie (OM) een bedrijf of persoon dagvaardt, waarna de rechter deze (rechts)persoon veroordeeld, kan het OM zelf deze boete opleggen. Er is dan dus geen sprake van een vrijwillig transactievoorstel, maar van een boete die òf moet worden betaald òf waartegen verzet (een procedure bij de rechter) moet worden aangetekend. Specifiek voor de douane geldt, dat niet het Openbaar Ministerie deze strafbeschikking oplegt, maar dat de Douane dat zèlf mag doen. Anders dan het transactievoorstel is een strafbeschikking een duidelijke aantekening op “het strafblad”.
en dus kun je zaken als solliciteren voor een gevoelige functie (eentje waarvoor een 'verklaring omtrent het gedrag' (VOG) gevraagd wordt) de komende dertig jaar op je buik schrijven. Leuk dat hebzucht (200-500 euro) zo'n invloed op je verdere carriere zou kunnen hebben. 2038 is nog heel ver weg, namelijk, en banen bij justitie, banken, financieele instellingen en beveiligingsbedrijven kun je met die aantekening vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
@burne: Nou, jij maakt het wel heel spannend. Dat is nogal kort door de bocht. Hoewel het in sommige gevallen zo is dat het CJIB (centraal justitieel incassa bureau) een aantekening kan maken gebeurt dit meestal toch pas als je een misdrijf pleegt. En dan hoeft het nog niet zo'n probleem te zijn omdat er bij een VOG nog altijd beoordeelt wordt of de aantekeningen in het 'strafblad' wel relevant zijn voor de functie.

On topic: Leuke machines wel alleen had ik toch wel graag een nieuwe 17" gezien; nog maar even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Dutch_Razor schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:08:
[...]
Bij de ADC membership moet je een bewijs van inschrijving faxen, en dat fake je afaik niet zomaar, alhoewel mijn bewijs van inschrijving n stukkie papier is.
Ja ADC wordt wel lastig, maar dat kost toch nog 99 euro. Maar die student shop op de applestore, werkt volgens mij gewoon zonder enig bewijs. Ik heb net even doorgeklikt tot de laatste pagina, en ik kon gewoon mn order plaatsen zo leek het, een MBP 15" voor 1655,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Anoniem: 36835 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:19:
[...]

Ja ADC wordt wel lastig, maar dat kost toch nog 99 euro. Maar die student shop op de applestore, werkt volgens mij gewoon zonder enig bewijs. Ik heb net even doorgeklikt tot de laatste pagina, en ik kon gewoon mn order plaatsen zo leek het, een MBP 15" voor 1655,-
Ik heb mijn MBP late 2007 ook via Student Shop online gekocht. Ik denk dat Apple niet iedereen zomaar controleert maar dit steekproefgewijs doet :) Je hebt ofwel geluk dat ze je niet controleren omdat je niet naar school gaat en eigenlijk geen recht hebt op de korting óf ze controleren je en je kunt gewoon bewijzen dat je wel recht op je korting hebt.

Risico blijft er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 17-04 15:37
iFixit heeft de Macbook Pro al helemaal uit elkaar geschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 07-05 16:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 18:39
Nieuwe Macbook Pro, nieuw topic: [MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 7 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.