[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 82.188 views

Anoniem: 59576

armageddon_2k1 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:12:
Gisteren maar eens een Western Digital 320GB 7200RPM in mijn MBP gebouwd. Was een beetje huiverig over al dat geschroef, maar het werkt perfect! Nauwelijks temperatuurtoename en een duidelijk snelheidsverschil. Met Time Machine mijn oude machine teruggezet en meteen Logic Pro projecten geopend. Draait duidelijk vlotter. En de extra schijfruimte is ook geweldig natuurlijk ;)
Ik neem aan dat jij geen garantie meer hebt op je MBP?
Als je zelf de HD vervangt zit er geen garantie meer op toch? Ik heb namelijk ook een nieuwe besteld, een Samsung 250GB 7200 rpm, maar bedacht me later pas dat er ook nog geld bij moet komen voor het laten inbouwen :X

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 59576 op 27-09-2008 23:36 . Reden: typo ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Anoniem: 59576 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:36:
[...]

Ik neem aan dat jij geen garantie meer hebt op je MBP?
Als je zelf de HD vervangt zit er geen garantie meer op toch? Ik heb namelijk ook een nieuwe besteld, een Samsung 250GB 7200 rpm, maar bedacht me later pas dat er ook nog geld bij moet komen voor het laten inbouwen :X
Ik heb hem gekocht bij Prowarehouse, en daar hebben ze er al RAM ingezet, dus volgens mij is de garantie al pleite. Daarnaast... ik heb nergens een garantie-sticker moeten verwijderen of iets dergelijks.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:44
RAM erbij prikken laat je garantie sowieso niet vervallen. HD zelf inbouwen is dubieus en volgens mij is er nog niet echt een pasklaar antwoord daarop.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59576

Om de HD te vervangen moet je de MBP echt helemaal open maken toch? dat je het logic bord ook ziet zitten en de rest van de hardware...
Dan lijkt mij dat dan de garantie wel vervalt als ze daar achter komen, en daar kunnen ze achter komen door te zien dat ik dan een Samsung schijf in mn laptop heb zitten, maar daar geen 'installatie bonnetje' ofzo van heb...

Denk toch dat ik morgen ff ga bellen wat dat inbouwen mij gaat kosten, mn MBP is ongeveen 11 maanden oud nou en heb nog 2 jaar apple care.... dus ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:40

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

HDD vervangen: met de MB vervalt je garantie niet, met de MBP wel.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Anoniem: 59576 schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:37:
Om de HD te vervangen moet je de MBP echt helemaal open maken toch? dat je het logic bord ook ziet zitten en de rest van de hardware...
Dan lijkt mij dat dan de garantie wel vervalt als ze daar achter komen, en daar kunnen ze achter komen door te zien dat ik dan een Samsung schijf in mn laptop heb zitten, maar daar geen 'installatie bonnetje' ofzo van heb...

Denk toch dat ik morgen ff ga bellen wat dat inbouwen mij gaat kosten, mn MBP is ongeveen 11 maanden oud nou en heb nog 2 jaar apple care.... dus ja :p
Zolang je voorzichtig bent is er niets aan de hand. Het is erg makkelijk om je harde schijf te vervangen. Mocht je ooit garantie willen claimen dan gooi je gewoon je oude harde schijf er weer in ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 20:28
Ik heb sowieso nooit gesnapt waarom ze er 5400 toeren schijven inzetten..

Ik hoor trouwens wel erg veel over problemen met die MBP`s.. Mijn broer had ook al een beeldscherm wat ermee ophield. Hier lees ik accu`s die stukgaan, lak die afbladert..

Ik hoop dat die nieuwe serie het beter gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:17
Er worden inderdaad alleen maar slechte mbps gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Macros4 schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:47:
Goedkoper, energiezuiniger, (soms) sneller, en de meeste gebruikers merken het verschil toch nauwelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:40

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

cornelixnootje1 schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:54:
[...]

Goedkoper, energiezuiniger, (soms) sneller, en de meeste gebruikers merken het verschil toch nauwelijks?
Nou.... De meeste gebruikers willen performance. Anders kopen ze wel een MacBook denk ik.
Ik ben van mening dat je bij de 2.4 nog moet kunnen kiezen, en vanaf de 2.5Ghz standaard een 7200 toeren schijf moet hebben ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:55
Macros4 schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:47:
7200 rpm schijven worden steeds energiezuiniger dus het ligt op dit moment meer voor de hand dergelijke schijven er standaard in te zetten, maar dit was 2 / 3 jaar geleden een ander verhaal, mijn orginele 5400 prm schijf uit 2006 verbruikt zelf meer dan m'n huidige 7200 rpm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 11:26

scorpie

Supra Addict

Denken jullie niet dat ze bij de nieuwe MBP gelijk overgaan op SSD's (als optie eventueel)? Bij de aanschaf van mijn mbp heb ik ook overwogen om een 200gb 7200 te nemen, maar ik ben toch voor de 250gb 5400 gegaan omdat ik simpelweg dacht dat het verschil toch niet zo heel erg merkbaar zou zijn. Ik moet zeggen dat het me niet heeft teleurgesteld, ik voel niet dat de HD de bottleneck van het systeem is, en dat had ik ook al toen ik nog 2Gb mem had. Nouja, je weet natuurlijk nooit wat je mist als je het niet gehad hebt, maar ik heb het gevoel dat het elkaar allemaal niet zo erg ontloopt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-06 23:44
scorpie schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:44:
Denken jullie niet dat ze bij de nieuwe MBP gelijk overgaan op SSD's (als optie eventueel)? Bij de aanschaf van mijn mbp heb ik ook overwogen om een 200gb 7200 te nemen, maar ik ben toch voor de 250gb 5400 gegaan omdat ik simpelweg dacht dat het verschil toch niet zo heel erg merkbaar zou zijn. Ik moet zeggen dat het me niet heeft teleurgesteld, ik voel niet dat de HD de bottleneck van het systeem is, en dat had ik ook al toen ik nog 2Gb mem had. Nouja, je weet natuurlijk nooit wat je mist als je het niet gehad hebt, maar ik heb het gevoel dat het elkaar allemaal niet zo erg ontloopt.
Ligt er natuurlijk ook aan op welke manier je de laptop gebruikt. Als je veel aan beeldbewerking of werken met grote bestanden doet dan merk je echt wel het verschil tussen 5400 en 7200 ;)

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51661

Sinds kort heb ik een MacBook Pro 15" waar ik, om zo nu en dan toch nog even lekker te kunnen gamen, ook windows XP SP3 op heb gezet.
Nu kwam ik er laatst achter dat deze laptop natuurlijk een GeForce 8600 GT heeft met dx 10 ondersteuning. Zou het dan voor games niet beter zijn Vista te installeren met oog op het dx 10 gebruik? Of zal het weinig uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Ik krijg met videobewerking (gedurende een uur converteren bestanden naar ander formaat) nu toch temperaturen van rond de 77 graden (CPUa en GPU diode). De MBP staat op coolfeet dus voldoende hittegeleiding. Omgevingstemperatuur pakweg 20 graden. De MBP voelt aan de onderkant ook flink warm aan. Zijn dit normale temperaturen voor dit soort werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik denk het wel. Ik heb een oudere generatie Macbook Pro, en bij zware taken met meer dan 100% cpu belasting (als je de 2 cores bij elkaar optelt, of als je in Activiteitenoverzicht kijkt) ontwikkelt de cpu erg veel warmte. Stroomverbruik van de cpu stijgt dan ook van 4W idle naar 25W ofzo, dus lijkt me logisch dat al die warmte ook ergens heen moet. Klep open helpt trouwens ook wel om de fans minder vaak aan te laten slaan, mocht je dat nog niet doen.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 08:57

Legoblokje

Stap niet op me!

Anoniem: 51661 schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:32:
Sinds kort heb ik een MacBook Pro 15" waar ik, om zo nu en dan toch nog even lekker te kunnen gamen, ook windows XP SP3 op heb gezet.
Nu kwam ik er laatst achter dat deze laptop natuurlijk een GeForce 8600 GT heeft met dx 10 ondersteuning. Zou het dan voor games niet beter zijn Vista te installeren met oog op het dx 10 gebruik? Of zal het weinig uitmaken?
Nee de eerste DX10 (laptop)kaarten zijn dusdanig zo zwak dat DX10 heel langzaam draait en daardoor heb je een game liever op DX9 dan DX10 :/ . En verder is het aanbod DX10 games ook nog heel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Legoblokje schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 08:58:
[...]

Nee de eerste DX10 (laptop)kaarten zijn dusdanig zo zwak dat DX10 heel langzaam draait en daardoor heb je een game liever op DX9 dan DX10 :/ . En verder is het aanbod DX10 games ook nog heel laag.
Ok, en hoe zit het met geheugen? Ik heb 4 GB in mn mbp maar XP herkent er maar 3. Is dat te fixen of moet ik dan alsnog naar Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 16:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 51661 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:34:
[...]

Ok, en hoe zit het met geheugen? Ik heb 4 GB in mn mbp maar XP herkent er maar 3. Is dat te fixen of moet ik dan alsnog naar Vista?
Je XP is waarschijnlijk een 32 bits versie. In dat geval moeten alle geheugenadressen (dus ook die voor hardware adressering) beneden de 4GB grens liggen. Voor XP blijft er dan 3.2GB bruikbaar voor applicaties. De oplossing: installeer een 64bits OS :)

[ Voor 4% gewijzigd door Whieee op 30-09-2008 10:39 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whieee schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:39:
[...]

Je XP is waarschijnlijk een 32 bits versie. In dat geval moeten alle geheugenadressen (dus ook die voor hardware adressering) beneden de 4GB grens liggen. Voor XP blijft er dan 3.2GB bruikbaar voor applicaties. De oplossing: installeer een 64bits OS :)
Daar had ik in eerste instantie al naar gekeken maar het schijnt dat daar (lang) niet alle bootcamp drivers voor beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Anoniem: 51661 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:51:
[...]

Daar had ik in eerste instantie al naar gekeken maar het schijnt dat daar (lang) niet alle bootcamp drivers voor beschikbaar zijn?
Ik heb eens gezocht, volgens mij moet het geen probleem zijn.

Apple heeft bijvoorbeeld al eens een update uitgegeven voor Vista 64;

http://www.apple.com/supp...e21forwindowsvista64.html

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Eiríkr schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:19:
[...]

Apple heeft bijvoorbeeld al eens een update uitgegeven voor Vista 64;
_/-\o_ De ironie :9

[ Voor 3% gewijzigd door JorzoR op 30-09-2008 16:40 ]

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixweerd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 18:00
Hey, Ik heb via mijn werk een MBP gekregen, helaas maak ik alleen gebruik van windows xp, omdat ik voor bepaalde programma's die ik gebruik geen MAC vervangers kan vinden.

MBP werkt verder perfect, is wel vaak warm, maar dat is niet mijn main reason dat ik post, ik heb het probleem dat als ik vanuit windows in de standby modus ga, 9 van de 10 x windows niet fatsoenlijk in de standby modus gaat en blijft hangen in het blauwe scherm waarin het zegt dat het naar standy modus gaat. Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Heb je alle bootcampdrivers geinstalleerd? Misschien kun je in OSX eerst alle updates draaien, kijken of daar een update voor bootcamp bij zit, en dan de drivers updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik ben al een tijdje van plan om een mbp te kopen en gezien de huidige stand van zaken met de computer waar ik nu mee werk (lees aanploeter, het is een windowsbakje van 6 jaar oud). Ik val alleen over 1 obstakel met de dingen die ik nodig ga hebben met de mbp. Ik heb namelijk een 5.1 creative setje staan, die ik graag wil blijven gebruiken. Een jaar geleden, als het niet meer is, was mijn oog op de creative ddts-100 decoder gevallen om dit probleem op te lossen. Nu zie ik alleen tot mijn schrik dat dat ding niet meer te krijgen is (behalve dan marktplaats, waar er nu 1 voor 130 euro te koop staat, wat ik veel geld vind voor een 2e hands product) en er geen vergelijkbare producten bestaan van creative of ander fabrikant.

Hoe hebben jullie dit opgelost en of hebben jullie aanbevelingen voor mij?
Ik heb al gezien dat creative een x-fi product heeft, maar ik heb op internet daar ook al wat negatieve verhalen over gelezen en geen goede diepgaande review kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Heeft je 5.1 set een optische ingang? De MBP heeft optical out, namelijk. Is hetzelfde plugje als de koptelefoon.

Ik heb overigens vandaag een nieuwe batterij gekregen van Apple. Morgen gaat de oude retour. Goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 11:28
hebben meer mensen het moeilijk om te wachten op de 14e voor een nieuwe MBP?
ik kan bijna niet meer wachten (het word dan ook mijn 1e mac.
heb echt bijna de neiging om een huidige te haalen maar ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe en straks ben ik zuur koop ik er nu een en dan is de nieuwe veele maalen cooler :P
naja gewoon rustig afwachten en kijken wat het word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Het is nog geen eens zeker dat er een nieuwe update voor de MBP uitkomt de 14e...
Misschien alleen de MB?

Ik zou indien je voor een nieuwe MBP binnenkort zou gaan idd wel heeeel even wachten, stel dat het wel zo is dan koop je nu een "oude" en over 2 weken "te dure" versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 11:28
ik wacht zowiezo deze maand nog af maar het is wel moeilijk kijk al een tijd uit naar een mac en nu heb ik er het geld voor en moet ik idd wachten :P.
maar dat ga ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:00
Afbeeldingslocatie: http://modmyi.com/images/mbppic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:37
als die echt zijn, wat ik niet denk/hoop, dan zijn ze wel lekker lelijk.

best wel pauper als je trouwens een nieuwe mbp zou hebben, en er alleen maar crappy pics van kunt maken.

oh, gelukkig: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=572099

[ Voor 8% gewijzigd door Utopist op 02-10-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151391

De rechter lijkt meer op een toshiba. Ik kan me niet voorstellen dat dit echt is. Veel te klein trackpad ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:14
Opzich ziet die er niet verkeerd uit, maar de touchpad is wel krapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Nu online
Ik heb een i-trigue 5600 setje van creative. Naar mijn weten, heeft die geen optische ingang. Als iemand een vervanger weet voor de creative ddts-100 of een andere oplossing hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind ze niet mooi als het echt zo zou worden. Gewoon 1 kleur is veel mooier. Die zwarte toetsen...lelijk. Ik denk niet dat ze er zo uit gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sk1nny666 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:31:
hebben meer mensen het moeilijk om te wachten op de 14e voor een nieuwe MBP?
ik kan bijna niet meer wachten (het word dan ook mijn 1e mac.
heb echt bijna de neiging om een huidige te haalen maar ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe en straks ben ik zuur koop ik er nu een en dan is de nieuwe veele maalen cooler :P
naja gewoon rustig afwachten en kijken wat het word.
Je kunt nog even wachten en als de nieuwe Macbooks onverhoopt minder mooi zijn koop je snel de huidige met korting :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 248577 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:06:
[...]

Ik vind ze niet mooi als het echt zo zou worden. Gewoon 1 kleur is veel mooier. Die zwarte toetsen...lelijk. Ik denk niet dat ze er zo uit gaan zien.
Gelukkig denkt niemand dat ze er zo uit gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:33
cornelixnootje1 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:12:
[...]

Gelukkig denkt niemand dat ze er zo uit gaan zien.
Het Apple logo lijkt me ook een beetje overdreven groot op de linker! Lijkt wel een uitgerekte achterkant van een zwarte MacBook!

[ Voor 27% gewijzigd door bart155 op 03-10-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

bart155 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:01:
[...]

Het Apple logo lijkt me ook een beetje overdreven groot op de linker! Lijkt wel een uitgerekte achterkant van een zwarte MacBook!
U gaat door voor de koelkast. Photoshop druipt ervan af. Het Apple logo is te groot. de grijze rand onderaan het scherm is onverklaarbaar, het trackpad bij de rechter MBP is buiten verhouding klein, het toetsenbord lijkt ook niet te kloppen.

fake all over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
offtopic:
Grappig, al die rumors dat er 14 oktober iets nieuws aanzit te komen van Apple, en wat lees ik net:
Groot ruimteschip verwacht op 14 oktober

_/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door JorzoR op 05-10-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247390

Wow... dan maar met smart afwachten tot de 14e! Macbook Pro Alien Release
O-) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Neem aan dat jullie http://www.9to5mac.com/macbook-brick hebben gelezen?
Groene lasers e.d. had dus niks met aliens te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

Tha BasZ schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 08:53:
Neem aan dat jullie http://www.9to5mac.com/macbook-brick hebben gelezen?
Groene lasers e.d. had dus niks met aliens te maken....
nee, maar dit wel:

http://frontpage.fok.nl/n...rwacht-op-14-oktober.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zouden we misschien weer ontopic kunnen gaan? Het herhalen van nieuwsberichten of geruchten voegt niet echt veel toe.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-02 23:44

Thennis

Lachen kan altijd

Wow! Als dat waar is is het best groot nieuws..
Ik ben net zoals zovelen hier aan het wachten op de magische datum van 14 oktober.
Ben benieuwd of het dan gaat om een Macbook of een Macbook Pro die ze als eerste gaan updaten.
Ik hoop de Pro, maar de Macbook heeft volgens mij al langer geen update gehad.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206015

Ik heb sinds vanmiddag het probleem dat mijn MBP gebrande dvd's niet meer af wil spelen. Zowel dvd-r als dvd+r spuugt hij gewoon weer uit. Originele dvd's speelt hij daarentegen wel gewoon af. Iemand een idee hoe dit komt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Thennis schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:08:
Wow! Als dat waar is is het best groot nieuws..
Ik ben net zoals zovelen hier aan het wachten op de magische datum van 14 oktober.
Ben benieuwd of het dan gaat om een Macbook of een Macbook Pro die ze als eerste gaan updaten.
Ik hoop de Pro, maar de Macbook heeft volgens mij al langer geen update gehad.. :|
zoals te zien is in de Buyers Guide van macrumors.com zijn de laatste MB's en MBP's tegelijk uitgebracht..
Ik hoop dat Apple dit beviel en dit nogmaals doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Dat zo een, nog niet aangekondigde, MacBook Pro mij zo gek kan maken! Ik zit namelijk elke dag als een malloot de website's AppleInsider, MacRumors, TUAW en 9to5Mac door te spitten op nieuwtjes >:)
Gisteren heb ik al een student ADC aangevraagd voor en vandaag ga ik maar eens vast wat geld op mijn gewone rekening zetten om hem de 14e gelijk te kopen :*)

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
mickezzz schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:17:
Dat zo een, nog niet aangekondigde, MacBook Pro mij zo gek kan maken! Ik zit namelijk elke dag als een malloot de website's AppleInsider, MacRumors, TUAW en 9to5Mac door te spitten op nieuwtjes >:)
Gisteren heb ik al een student ADC aangevraagd voor en vandaag ga ik maar eens vast wat geld op mijn gewone rekening zetten om hem de 14e gelijk te kopen :*)
lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je hebt door dat het nog altijd onbevestigde geruchten zijn en dat er dus best de 14de helemaal niets kan gaan gebeuren?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
burne schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:25:
[...]

Je hebt door dat het nog altijd onbevestigde geruchten zijn en dat er dus best de 14de helemaal niets kan gaan gebeuren?
Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar het is natuurlijk wel zeer waarschijnlijk dat er nog een update zal komen (ruim) voor de feestdagen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
burne schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:25:
[...]

behalve die aliens dan :P

ik heb btw hetzelfde gedaan ben al een tijd ADC member maar was ook van plan de 14e of zodra ze uitkomen een 17" MBP aan te schaffen. In iedergeval is het wachten het me waard.

maar als er niets uitkomt, dan wacht ik gewoon nog wat langer, ik zie het wel, punt blijft d=dat het geen zin heeft om nu santa rosa aan te schaffen als er geen haast bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04 16:42

stefklep

((Stefklepje))

-Utopist- schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:36:
[...]

behalve die aliens dan :P

ik heb btw hetzelfde gedaan ben al een tijd ADC member maar was ook van plan de 14e of zodra ze uitkomen een 17" MBP aan te schaffen. In iedergeval is het wachten het me waard.

maar als er niets uitkomt, dan wacht ik gewoon nog wat langer, ik zie het wel, punt blijft d=dat het geen zin heeft om nu santa rosa aan te schaffen als er geen haast bij is.
Zo kan je het idd ook zien, maar dan kan je héle leven blijven wachten totdat er iets nieuws uitkomt ;) En aan Apple zal het niet liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
stefklep schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:56:
[...]

Zo kan je het idd ook zien, maar dan kan je héle leven blijven wachten totdat er iets nieuws uitkomt ;) En aan Apple zal het niet liggen :)
Naja, ADC membership is maar één jaar en om een tweede jaar lid te worden is een beetje teveel van het goeie, want ADC lid wordt je eigenlijk ook alleen maar vanwege de eenmalige 20% korting op je macbookpro.

en als je meteen een full option macbook pro koopt, weet je wel dat je er wel ff mee vooruit kunt, wat ik zo lees, wordt de nieuwe mbp wel qua specificaties goed genoeg geacht voor snowleopard, gezien de speculaties over een eventuele nvidea 9xxx enzo.

naja, ik ben aan het aftellen in ieder geval, nog daagjes wachten, en we weten het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
In het MacRumors.com forum praten mensen over 'press invitations' . Wanneer ze het zouden vergelijken met voorgaande events dan zou rond lunchtijd (vandaag) in Cupertino de invitations worden verstuurd.
Cupertino heeft GMT-7 tegenover onze GMT+1. Steve Jobs is waarschijnlijk net aan zijn ontbijt begonnen, dus lunch duurt nog wel even.
Stel dat dit waar is, dan zal dit vanavond overal op internet wel te lezen zijn. Wanneer dit niet waar is bestaad er ook altijd nog de kans dat ze het zonder event doen (zoals wel vaker). Alleen betwijfel ik of ze dit ook doen bij zo'n major update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Waarschijnlijk wordt het een afscheidsfeest.. Nu het economisch zo slecht gaat zal Apple wel besluiten om er mee te stoppen, er zal niets meer op de markt gebracht gaan worden... Ik ga denk ik snel nog even een oud model bestellen.... (lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Macros4 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:36:
Waarschijnlijk wordt het een afscheidsfeest.. Nu het economisch zo slecht gaat zal Apple wel besluiten om er mee te stoppen, er zal niets meer op de markt gebracht gaan worden... Ik ga denk ik snel nog even een oud model bestellen.... (lol)
offtopic:
jep, en de 20 billion die ze cash hebben liggen gebruiken om 1 infinite loop te voorzien van een nieuw behang. (lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
-Utopist- schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:51:
[...]

jep, en de 20 billion die ze cash hebben liggen gebruiken om 1 infinite loop te voorzien van een nieuw behang. (lol)
Ik denk dat jij beter ontopic kan blijven jongen.. Ik vind het echt niet leuk dat je de boel hier niet serieus neemt...(lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
mickezzz schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:30:
In het MacRumors.com forum praten mensen over 'press invitations' . Wanneer ze het zouden vergelijken met voorgaande events dan zou rond lunchtijd (vandaag) in Cupertino de invitations worden verstuurd.
Cupertino heeft GMT-7 tegenover onze GMT+1. Steve Jobs is waarschijnlijk net aan zijn ontbijt begonnen, dus lunch duurt nog wel even.
Stel dat dit waar is, dan zal dit vanavond overal op internet wel te lezen zijn. Wanneer dit niet waar is bestaad er ook altijd nog de kans dat ze het zonder event doen (zoals wel vaker). Alleen betwijfel ik of ze dit ook doen bij zo'n major update.
Dus rond half 9 hier moeten we meer weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Kunnen we het een beetje gezellig houden. Daarnaast mogen geruchten best besproken worden, maar graag wel met minstens een bron (zoals ook in het beleid staat). Kortom, wacht gewoon rustig af of vanavond de uitnodigingen verschijnen ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:37

4POX

Everybody is wired

De hardeschijf in mijn MBP begint tegen zijn limiet aan te lopen. Ik wil graag wat meer ruimte maar ook wat meer snelheid.

Nu zijn de 320 GB 7200 rpm hardeschijven helemaal niet meer zo gek duur. Ik heb een tijdje geleden voor een vriend van mij zijn schijf vervangen en dat klusje viel me ontzettend mee. Ik zou zo mijn MBP van een nieuwe schijf kunnen voorzien. Alleen hier ontstaat het probleem.

Mijn MBP valt nog onder garantie en binnen een paar maanden wil ik graag Applecare aanschaffen. Als ik nu in mijn MBP ga lopen schroeven ben ik mijn garantie kwijt.

De lokale apple boer vraagt 80 euro om de upgrade uit te voeren. Beetje veel geld voor een half uurtje werk. Nu ben ik op zoek naar alternatieven. Wie mag allemaal deze upgrade uitvoeren zonder dat ik mijn garantie kwijt raak. Mag elke computerwinkel dit uitvoeren ? Of bestaat er een andere methode om met behoudt van mijn garantie mijn MBP een boost te geven ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

4POX schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:03:
De hardeschijf in mijn MBP begint tegen zijn limiet aan te lopen. Ik wil graag wat meer ruimte maar ook wat meer snelheid.

Nu zijn de 320 GB 7200 rpm hardeschijven helemaal niet meer zo gek duur. Ik heb een tijdje geleden voor een vriend van mij zijn schijf vervangen en dat klusje viel me ontzettend mee. Ik zou zo mijn MBP van een nieuwe schijf kunnen voorzien. Alleen hier ontstaat het probleem.

Mijn MBP valt nog onder garantie en binnen een paar maanden wil ik graag Applecare aanschaffen. Als ik nu in mijn MBP ga lopen schroeven ben ik mijn garantie kwijt.

De lokale apple boer vraagt 80 euro om de upgrade uit te voeren. Beetje veel geld voor een half uurtje werk. Nu ben ik op zoek naar alternatieven. Wie mag allemaal deze upgrade uitvoeren zonder dat ik mijn garantie kwijt raak. Mag elke computerwinkel dit uitvoeren ? Of bestaat er een andere methode om met behoudt van mijn garantie mijn MBP een boost te geven ?
Reparaties moeten door een Apple Authorized Service Provider worden uitgevoerd. Dit zijn per definitie de Apple Premium Resellers, maar ook services centres als Van Lelieveld of Card services.

Als je het aan durft kun je natuurlijk gewoon zelf je harde schijf vervangen. Zolang je niks kapot maakt is er niets aan de hand. Mocht je MacBook Pro ooit terug voor reparatie, dan je altijd nog de originele harde schijf erin steken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73504

Hallo,

Ik heb vandaag een hp l2245w (22" scherm) gekocht, nu heb ik deze aangesloten via de dvi poort op mijn MacBook Pro maar ik krijg bij geen enkele resolutie een deftig beeld of het is wazig en roos of blauw kleurig of het beeld "schemert" constant.

Echter als ik de Dvi > vga adapter van apple gebruik en neem dan de bijgeleverde vga kabel heb ik echter wel perfect beeld.

Iemand enig ide wat er zou kunnen miszijn en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
nou, nog maar een week wachten dan. als er 14 okt niets gebeurd weet ik het ook niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 23:00

DeluxZ

Livin' the good life

Anoniem: 73504 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:17:
Hallo,

Ik heb vandaag een hp l2245w (22" scherm) gekocht, nu heb ik deze aangesloten via de dvi poort op mijn MacBook Pro maar ik krijg bij geen enkele resolutie een deftig beeld of het is wazig en roos of blauw kleurig of het beeld "schemert" constant.

Echter als ik de Dvi > vga adapter van apple gebruik en neem dan de bijgeleverde vga kabel heb ik echter wel perfect beeld.

Iemand enig ide wat er zou kunnen miszijn en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt!
Ik had dit met mijn DVI adapter, bleek dat mijn dvi aansluiting er niet helemaal lekker inzat. Terwijl ik zeker wist dat het wel was, gewoon even nog goed aanduwen dus. Even proberen ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
4POX schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:03:

Ik heb het laatst gevraagd bij MacHouse in Amsterdam op de Raadhuisstraat. Ze vragen €50, ongeacht of je de nieuwe schijf bij hun koopt of ergens anders. Je zou misschien nog kunnen proberen om er iets af te praten als je de schijf daar koopt, maar dat win je waarschijnlijk weer terug als je 'm online besteld.

€80 vind ik te duur, €50 gaat nog net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73504

DeluxZ schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:52:
[...]

Ik had dit met mijn DVI adapter, bleek dat mijn dvi aansluiting er niet helemaal lekker inzat. Terwijl ik zeker wist dat het wel was, gewoon even nog goed aanduwen dus. Even proberen ;)
Ik ben opnieuw naar de winkel gegaan met het scherm en mijn MacBook Pro en na enkele testen was het al snel duidelijk dat de dvi ingang van het scherm zelf stuk was. Ik heb dus zonder problemen een nieuw scherm meegekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/10/brick_mbp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Ja, dit (hier boven) zou volgens Engaged de nieuwe MacBook Pro moeten voorstellen. Nieuwe poort indeling and laser cutted (veel kleiner) geluids gaten. En het gehele blok bestaat uit een blok zoals voorspeld.
Misschien toch nog enige hoop voor de 14e.

Ik heb trouwens ook een Mock-Up gemaakt d.m.v. het Macbook Air toetsenbord en enige photoshop kunsten.
Geen touch glass track pad of iets, maar groter track-pad, groter scherm en met een zwarte rand.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/mto853.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Nu online
Lijkt uit 1 stuk. Maar wat me ook opvalt zijn de aantal openingen (miss toch gewoon de macbook en niet de pro? of is het gedaan omdat de hardeschijf is verplaatst?) en de glanzende toplaag. Ik hoop eerlijk gezegd niet dat het een extra kunstof of ander soort doorzichtige plaat er over heeft. Kan alleen maar bekrast raken en dus lelijk worden... Ik heb dan liever kaal aluminium :s

Ook opvallend is het glimmende oppervlak bij de headphone plugs. Is het het glimmen van het materiaal dat gelaserd of iets anders is. Of is het een extra onderdeel wat er ingeklemd word.. interresant :P

Wel leuk dat er op het laatste moment, dat de kansen voor 14 okt (lijkt mij eigenlijk onwaarschijnlijk, ik gok eerder op nov.) zeer klein worden toch nog zoiets naar buiten komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Tijn89 op 08-10-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
[b][message=30861913,noline]
Wel leuk dat er op het laatste moment, dat de kansen voor 14 okt (lijkt mij eigenlijk onwaarschijnlijk, ik gok eerder op nov.) zeer klein worden toch nog zoiets naar buiten komt.
Waarom denk je dat? De vorige updates van de macbooks en macbook pros zijn ook zelden onderdeel geweest van een presentatie oid, maar stonden pardoes op de apple website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Tijn89 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:35:
Lijkt uit 1 stuk. Maar wat me ook opvalt zijn de aantal openingen (miss toch gewoon de macbook en niet de pro? of is het gedaan omdat de hardeschijf is verplaatst?) en de glanzende toplaag. Ik hoop eerlijk gezegd niet dat het een extra kunstof of ander soort doorzichtige plaat er over heeft. Kan alleen maar bekrast raken en dus lelijk worden... Ik heb dan liever kaal aluminium :s

Ook opvallend is het glimmende oppervlak bij de headphone plugs. Is het het glimmen van het materiaal dat gelaserd of iets anders is. Of is het een extra onderdeel wat er ingeklemd word.. interresant :P

Nee geen glanzende toplaag, volgens mij is dat beschermingsplastic. Geeft goede hoop voor 14 oktober. Ik denk zelf dat ze dinsdag een silent update krijgen.

Maar ohw hee wat een nieuws!!! Vind het erg tof dit, kan niet w88 tot dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Nu online
cornelixnootje1 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:42:
Waarom denk je dat? De vorige updates van de macbooks en macbook pros zijn ook zelden onderdeel geweest van een presentatie oid, maar stonden pardoes op de apple website.
Waren de vorige updates ook updates zonder grote cosmetische en mogelijk functionele wijzigingen? Als datgene wat wij allen hopen wat er aan de hand is ook echt zo is, dan zal apple gek zijn om dat stilzwijgend op hun website te zetten. Waarom wel een iPod-event hosten en geen macbook(pro)-event? Ik vind het ook erg inefficient als ze de maand na een andere aankondiging een nieuw product aankondigen in nog een event. Daarom denk ik dat het eerder november word dan okt. Je kan naar mijn idee beter 1 groot spektakel organiseren dan 2 aparte kleine showtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Tijn89 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:55:
[...]

Waren de vorige updates ook updates zonder grote cosmetische en mogelijk functionele wijzigingen? Als datgene wat wij allen hopen wat er aan de hand is ook echt zo is, dan zal apple gek zijn om dat stilzwijgend op hun website te zetten. Waarom wel een iPod-event hosten en geen macbook(pro)-event? Ik vind het ook erg inefficient als ze de maand na een andere aankondiging een nieuw product aankondigen in nog een event. Daarom denk ik dat het eerder november word dan okt. Je kan naar mijn idee beter 1 groot spektakel organiseren dan 2 aparte kleine showtjes.
Tja, maar in Januari heb je weer Macworld, dan zouden er in 5 maanden 3 keynotes worden gehouden (sept, nov, jan). Daarnaast moet er meer te vertellen zijn op zo'n event, ze praten geen uur over hardware. De software talk komt allemaal in januari, de MacBook zou dan te laat zijn en dus komen ze nu. Net als de vorige keer.

Klinkt best logisch. En er zijn een zooi geruchten over 14 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Nieuwe poortindeling met alle poorten aan 1 kant? Gelet op de symbolen bij de openingen zou dit betekenen:

Mag-safe (helemaal links, niet op de foto), Gigabit Ethernet, Firewire 800 (FW symbool, maar opening is te groot voor FW400, FW800 (of 3200) pas wel), 2x USB2.0, mini-DVI (hebben we dat ook in dual link variant?), en dan de audio I/O. Gezien de eerdere foto's van de casing, waarbij de gehele voorzijde door een accu in beslag wordt genomen, is dit zeker geloofwaardig. De optical drive moet in dat geval naar de rechter zijkant verhuizen.

* Whieee is benieuwd :)

edit; Waarom geen event? Simpel: er is geen nieuwe software om te showen, alleen nieuwe hardware. Het showen van nieuwe hardware gaat ook wel lukken met foto's op de website. Het "Let's Rock" event ging ook vooral om software; iTunes 8, games voor de iPod Touch. Dat er ook nieuwe iPods waren is leuk, maar dat was zeker niet de hoofdzaak van het event. Specs en kleurtjes zijn te vatten in foto's en tekst, maar intuitieve werking van nieuwe features in software, of games, valt lastig over te brengen zonder een demo.

[ Voor 25% gewijzigd door Whieee op 08-10-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

FerdiV schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:00:
[...]

Tja, maar in Januari heb je weer Macworld, dan zouden er in 5 maanden 3 keynotes worden gehouden (sept, nov, jan). Daarnaast moet er meer te vertellen zijn op zo'n event, ze praten geen uur over hardware. De software talk komt allemaal in januari, de MacBook zou dan te laat zijn en dus komen ze nu. Net als de vorige keer.

Klinkt best logisch. En er zijn een zooi geruchten over 14 oktober.
De MWSF09 keynote zal waarschijnlijk ook weer rijkelijk gevuld zijn met software inderdaad. iLife 09? iWork 09? Of misschien een preview van Snow Leopard; immers moeten we daar alvast weer een beetje warm voor gemaakt worden, zodat alle devvers in juni al op de proppen kunnen komen met updates voor hun software die volledig gebruik maakt van OpenCL en Grand Central :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Whieee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:07:
[...]

De MWSF09 keynote zal waarschijnlijk ook weer rijkelijk gevuld zijn met software inderdaad. iLife 09? iWork 09? Of misschien een preview van Snow Leopard; immers moeten we daar alvast weer een beetje warm voor gemaakt worden, zodat alle devvers in juni al op de proppen kunnen komen met updates voor hun software die volledig gebruik maakt van OpenCL en Grand Central :)
Jups :)

Dus dat betekent dat we echt op dinsdag kunnen gaan rekenen eigenlijk. Enige is alleen dat dit natuurlijk wel een foto is van een niet in elkaar gezette MacBook, kan net zo goed een concept geweest zijn of ze zijn in het begin van de productie.

Toch verwacht ik dinsdag op de site nieuwe MacBooks te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Whieee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:00:
[...]

edit; Waarom geen event? Simpel: er is geen nieuwe software om te showen, alleen nieuwe hardware. Het showen van nieuwe hardware gaat ook wel lukken met foto's op de website. Het "Let's Rock" event ging ook vooral om software; iTunes 8, games voor de iPod Touch. Dat er ook nieuwe iPods waren is leuk, maar dat was zeker niet de hoofdzaak van het event. Specs en kleurtjes zijn te vatten in foto's en tekst, maar intuitieve werking van nieuwe features in software, of games, valt lastig over te brengen zonder een demo.
Inderdaad. Hoe zou een event gaan met nieuwe Macbooks die eveneens op Leopard draaien?
Minuut 1:
"Kijk beste mensen, die uit alle uithoeken van het land naar San Francisco zijn gekomen, die is onze nieuwe MacBook Pro!"
Minuut 2:
"Hij heeft nu 3 usb poorten, en is ietsje hoekiger. Mooi he? En hij weegt 100 gram minder, en heeft een 2,8 GHz dual core processor. En ohja, een echt multi touch trackpad."
Minuut 3:
"De MacBook is nu niet meer van plastic, maar ook van aluminium, En hij kost een beetje minder"
Minuut 4:
"Verder kun je er precies mee als wat je met de oude kon. Goedenavond allemaal!"

Daar komt Al Gore zijn bed niet voor uit hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:29

amphora

Websites & Fotografie

Whieee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:07:
[...]

In de volgende Leopard update zit blue ray ondersteuning. En die zou in januari uitkomen las ik ergens. Dus zullen ze in januari ook hardware met blueray aankondigen. Misschien kondigen ze dan pas nieuwe MBP's aan maar dan wel met blueray. Mogelijk de 14e dan alleen maar nomale macbooks omdat die toch (nog) geen blueray krijgen? We wachten af :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Laatst online: 30-03 21:04
cornelixnootje1 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:42:
[...]

Als er een nieuw model van de MBP gepresenteerd wordt, dan gaan ze er wel degelijk een keynote aan besteden ;) Vorig jaar augustus hebben ze zelfs de nieuwe iMac's een eigen event gegeven! Maar dat komt omdat de iMac-events vaak in augustus zijn.

De events van januari zijn vaak gebruikt om hardware aan te kondigen (MacBook Pro's/Air's, iPhones). Maar in het verleden zijn de maanden oktober en augustus ook vaak gebruikt :)

Software wordt vaak gereleased op de WWDC (ergens in juni meestal), al kan het in januari al aangekondigd worden :)

Maar het zo zomaar kunnen dat ik ongelijk heb :P En dat de nieuwe laptops volgende week dinsdag komen (moeten ze de pers wel snel inlichten) :P En dat in januari iWork 09 uitkomt. Wie het weet, mag het zeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/10/m_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/10/m_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2008/10/08/233558-1_200810091059331.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:36
Ik weet het niet hoor. Áls er 14 okt inderdaad een big update aan zit te komen zijn foto's van assemblage onderdelen vrij onlogisch. Aangezien als die mooie juweeltjes nu natuurlijk kant in klaar op ons zitten te wachten...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
pimsaint schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:59:
Ik weet het niet hoor. Áls er 14 okt inderdaad een big update aan zit te komen zijn foto's van assemblage onderdelen vrij onlogisch. Aangezien als die mooie juweeltjes nu natuurlijk kant in klaar op ons zitten te wachten...
mja moeten die fotos wel gepublished worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
prijzen zijn schijnbaar al doorgegeven aan verschillende retailers, en uit het verleden is gebleken dat de langste tijd tussen prijzen doorgeven en nieuwe producten, 4 dagen was. las ik iig net op macrumors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Ik heb wel vertrouwen in 14 oktober! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206015

Weet iemand hoe het komt dat als ik mijn externe monitor een LG 2252TQ op mijn MBP aansluit ik op de hoogste resolutie 1680 x 1050 een 59.9 Hertz refreshrate krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157979

Hier ook maar ff melden!!
Voor wie nog twijfels had!! O-)

"Apple to hold special MacBook event October 14th after all"

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=577366

http://www.appleinsider.c...tober_14th_after_all.html[url]

Dat wordt dinsdag bestellen!!!

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 157979 op 09-10-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
The Spotlight Turns To Notebooks

Apple heeft vandaag de press uitnodigingen verstuurd gedaan voor de 14e!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/10/top.jpg

Engaged.com
The rumors were true folks. Apple is staging an invitation-only Town Hall event in San Francisco next Tuesday, October 14th at 10AM PST. It's absolutely safe to say they'll be showing off new laptops... and you know we'll be there live! Will this be an unveiling of a whole new form factor? Will this "Brick" mystery be put to bed? Will they come in rainbow colors? Tune in to find out.
9to5mac.com
Apple on Thursday e-mailed invitations to media members for an event on Oct. 14 at the company's Cupertino, Calif. headquarters where Apple is set to rollout new models of its Macintosh laptop computers. The invitations, which read "The spotlight turns to notebooks," featured a partially obscured notebook PC coming out of shadows with a light upon the Apple logo. Apple has been expected to do some sort of revamp of its notebook line ahead of the end of the year holiday shopping season. Apple shares rose $2.67, or almost 3%, to $92.42 in afternoon trading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247390

Whoohoooo.... En weg zijn de geruchten!! Het is nu een FEIT!! Nog een paar dagen, en we weten wat het gaat worden! Can't wait anymore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Aan het officiële plaatje te zien blijven de mooie appel logotje's ook nog voortbestaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Hehe, heb ik niet voor niks gewacht en nu maar hopen dat het een waardige upgrade is van de macbook pro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Graag hier verder over de nieuwe notebooks en evt. andere nieuwe producten: Apple's "The spotlight turns to notebooks" event 14 oktober :)

[ Voor 69% gewijzigd door Hoedje op 09-10-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Nu online
toch een event ;) Ik ben er wel blij mee, betekend dus ook echt daadwerkelijk iets nieuws lijkt mij. Miss ook een preview van de nieuwe os x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ok lastige keuze, ik ben momenteel blij met mijn laptop en heb eigenlijk geen nieuwe nodig. Maaaaaaaar een nieuwe zie ik wel zitten. (ben nogal een gadget freak)

Ik kan dus mijn huidige Macbook Pro over 3 weken verkopen voor prijs van £900 dit is een vaste prijs en die veranderd niet ook niet als er een nieuwe uitkomt volgende week. Het gaat om een Santa Rosa van 2.2Ghz met 120gb hdd Nvidia gfx card 128mb en 4gb intern geheugen.

Als de prijs van de nieuwe gelijk zou blijven zou dat betekenen dat ik voor £400 een nieuwe heb.

Deal or no deal?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Royal schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:49:
Ok lastige keuze, ik ben momenteel blij met mijn laptop en heb eigenlijk geen nieuwe nodig. Maaaaaaaar een nieuwe zie ik wel zitten. (ben nogal een gadget freak)

Ik kan dus mijn huidige Macbook Pro over 3 weken verkopen voor prijs van £900 dit is een vaste prijs en die veranderd niet ook niet als er een nieuwe uitkomt volgende week. Het gaat om een Santa Rosa van 2.2Ghz met 120gb hdd Nvidia gfx card 128mb en 4gb intern geheugen.

Als de prijs van de nieuwe gelijk zou blijven zou dat betekenen dat ik voor £400 een nieuwe heb.

Deal or no deal?
Moet je dit nu beslissen? Of kun je ook zeg maar de keus dinsdag maken als de prijzen en specs bekend zijn? Of begrijp ik het niet helemaal, kan ook best hoor :P

ik zou wachten tot dinsdag met het bepalen wat ik zou doen.

ik ga iig vanaf volgende week aan de MBP kool aid.

[ Voor 9% gewijzigd door Utopist op 10-10-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Royal schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:49:

Deal or no deal?
Aparte deal. Wie biedt nu op voorhand 900 pond terwijl de hele wereld er na de 14e weer anders uit als het gaat om MBP' s en prijzen daarvan.
Maar goed, voor jou is deze deal natuurlijk wel erg mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Anoniem: 248577 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:46:
[...]

Aparte deal. Wie biedt nu op voorhand 900 pond terwijl de hele wereld er na de 14e weer anders uit als het gaat om MBP' s en prijzen daarvan.
Maar goed, voor jou is deze deal natuurlijk wel erg mooi ;)
Het is de grootste AASP van Londen en wij doen regelmatig zaken met hun, zodra ik ja zeg is hij dezelfde dag nog verkocht, ik heb tot maandagmiddag de keuze.

Het is natuurlijk ook dat de huidige Macbook Pro zijn waarde verliest als er een nieuw design uit komt. Hij vertelde mij er wel bij dat hij niet verwacht dat er een nieuwe Macbook Pro komt volgende week, en dat het enkel en alleen Macbooks zijn tijdens het aankomende event. Hij verwacht dat de Macbook Pro's volgende maand pas aan de beurt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Royal op 10-10-2008 19:15 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Het is heel vreemd, maar vanavond is het voor de derde keer voorgekomen dat mijn macbook pro spontaan uitvalt nadat ik er 20 minuten mee op de accu heb gewerkt. De Macbook heeft de afgelopen twee weken contiue aan de lader gehangen. iStat geeft een health weer van 75% de geschatte accutijd was plotseling van 2 uur na 30 minuten gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Xander2000 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:12:
Het is heel vreemd, maar vanavond is het voor de derde keer voorgekomen dat mijn macbook pro spontaan uitvalt nadat ik er 20 minuten mee op de accu heb gewerkt. De Macbook heeft de afgelopen twee weken contiue aan de lader gehangen. iStat geeft een health weer van 75% de geschatte accutijd was plotseling van 2 uur na 30 minuten gezakt.
je pram of vram (weet niet meer hoe het heet) al gereset? en ook je accu welleens opnieuw gecalibreerd?Helemaal leeg laten lopen (= nadat jeMBP niet meer aan wilt op accupower, je accu nog een aantal uren laten staan) en dan in 1x voluit laden.

en mocht het een minder dan 1 jaar oude MBP zijn, is het logisch dat je gewoon naar een AASP gaat en je probleem voorlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

randje schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:43:
[...]

je pram of vram (weet niet meer hoe het heet) al gereset? en ook je accu welleens opnieuw gecalibreerd?Helemaal leeg laten lopen (= nadat jeMBP niet meer aan wilt op accupower, je accu nog een aantal uren laten staan) en dan in 1x voluit laden.

en mocht het een minder dan 1 jaar oude MBP zijn, is het logisch dat je gewoon naar een AASP gaat en je probleem voorlegt.
het punt is dus dat de Mb geen melding geeft dat mn accu bijna leeg is. Hij valt gewoon spontaan uit. Ik zal hem daarna even calibreren als het de volgende keer gebeurd.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.