Apple's "The spotlight turns to notebooks" event 14 oktober

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 52.405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:53

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
aangezien er nog geen topic over was ben ik maar zo vrij geweest ;)

as dinsdag is het zover! Apple zal dan een nieuwe reeks notebooks introduceren.( en dat werd tijd!)

De keynote zal plaatsvinden om 10 uur lokale tijd (in San Francisco). Dat betekent dus dat het event om 19:00 hier (Nederland) zal beginnen (thnx Hoedje) ;)

Officeel is nog niets duidelijk maar een aantal zaken zijn de afgelopen dagen naar "boven" gekomen oa.

- foto's over mogelijke alluminium behuizing
- prijslijsten waarin prijzen vanaf 800 tot 3100 dollar
- 7 varianten (modellen)

het aftellen tot 14 oktober is begonnen!

TUAW heeft een mooi overzicht met de sites die live coverage geven.
http://www.tuaw.com/2008/...-providing-live-coverage/

[ Voor 38% gewijzigd door rammes op 14-10-2008 15:58 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:30
Afbeeldingslocatie: http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=22346
Hier de uitnodiging die verstuurd is. Ik ben benieuwd dat wordt weer snachts de keynote kijken :9~

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit komt dus echt als geroepen!
Mijn gewone desktop (windows) is gecrashed en dit heeft mij doen besluiten om helemaal de overstap naar mac te maken.

Nu is alleen de vraag; Zou het vanaf aanstaande woensdag al mogelijk zijn om de nieuwe macs op de website van apple te bestellen? Ik weet namelijk niet hoe dit in het verleden is gegaan met nieuwe releases van apple producten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
fout gelezen

[ Voor 94% gewijzigd door rammes op 09-10-2008 20:24 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
800 dollar is 699 euro dus... aangezien bij apple de dollar nu niet meer 1op1 gaat met de euro

Lijkt me erg goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:18:

Nu is alleen de vraag; Zou het vanaf aanstaande woensdag al mogelijk zijn om de nieuwe macs op de website van apple te bestellen? Ik weet namelijk niet hoe dit in het verleden is gegaan met nieuwe releases van apple producten :)
Dit duurt wel een week hoor (minimaal)

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:18:
dit komt dus echt als geroepen!
Mijn gewone desktop (windows) is gecrashed en dit heeft mij doen besluiten om helemaal de overstap naar mac te maken.

Dit is een vraag die mijn ook bezig houden, zijn ze gelijk te bestellen. Wil hier immers ook alle Windows Machine de deur uit gooien. Keuze is geval op een Macbook Pro en een Mac Pro waar me ook al werd geadviseerd nog even met de aankoop te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 15:54
Mooi dat er toch een event komt. Van het zomer nog een MacBook gekocht in de VS, maar laat een collega nu net in de herfstvakantie er nog heen gaan. Hopelijk is ie dan op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

scorpie

Supra Addict

Mjah, dit wordt ook weer zo'n beslissing he, m'n huidige MBP verkopen of deze uit laten dienen (heb een early '08 model)? Op zich zijn Apples wel waardevast en zou ik dus tegen een niet zo hoge 'meerprijs' een nieuwe MBP moeten kunnen kopen... Maarja, on the other hand, deze MBP is wel flawless, en 1st gen (nieuwe) producten van Apple hebben soms nog wel eens aandachtspuntjes...

Decisions decisions.... ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
scorpie schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:27:
Mjah, dit wordt ook weer zo'n beslissing he, m'n huidige MBP verkopen of deze uit laten dienen (heb een early '08 model)? Op zich zijn Apples wel waardevast en zou ik dus tegen een niet zo hoge 'meerprijs' een nieuwe MBP moeten kunnen kopen... Maarja, on the other hand, deze MBP is wel flawless, en 1st gen (nieuwe) producten van Apple hebben soms nog wel eens aandachtspuntjes...

Decisions decisions.... ;p
dat is altijd moeilijk maar toch denk ik daar net iets anders over. ok jou noteboek is "net" nieuw ik ga uit van als iets nog goed werkt hoeft het niet vervangen te worden. Maar als ik dan iets moet kopen dan maakt het me niet uit of het 1st gen is.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Het is wel handig om in de startpost te vermelden dat de keynote zal plaatsvinden om 10 uur lokale tijd (in San Francisco). Dat betekent dus dat het event om 19:00 hier (Nederland) zal beginnen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
Zoals altijd eigenlijk :)

Ik vraag me af wat er nu met de Mini gaat gebeuren.

[ Voor 52% gewijzigd door filenox op 09-10-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
filenox schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:42:
Zoals altijd eigenlijk :)

Ik vraag me af wat er nu met de Mini gaat gebeuren.
het event gaat over notebooks dus denk dat de mini niet besproken gaat worden. maarja je weet het nooit zeker met die gabbers uit SF

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
msxbox schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:21:
[...]

Dit duurt wel een week hoor (minimaal)
Meestal zijn de producten wel gelijk te bestellen. Ik verwacht dat iig de gewone macbook direct te bestellen is. Dan duurt het uiteraard nog wel een week of 2 voordat hij vanuit china hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Kijk ideaal, eindelijk bevestiging. Interessante prijs range. Ergens verwacht men (ik) blu-ray drives in het top segment. Maarja las alweer zaken voorbij komen als meerdere kleurtjes zoals de nieuwe nano en weet ik het :-) wordt vast niet onaardig.

Trouwens, 7 stuks .. is er 1 minder dan nu? Ik las op macrumors.com dat er 12 prijzen vrij zijn gegeven aan apple retailers. dus dat zijn 12 modellen, zijn er 5 meer dan nu!

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 09-10-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Aah geweldig! Moet toegeven dat ik wel een sprongetje in de lucht maakte toen ik de aankondiging zag! Ik had de hoop op 14 oktober al een beetje laten varen...

Ik bedacht me net wat:
Als de geruchten waar zijn en de macbooks zullen een aluminium behuizing krijgen die in Apples fabriek uit één stuk aluminium word gemaakt. Kunnen we dan nog wel makkelijk zelf extra geheugen bijprikken?

Ga dinsdag gelijk bestellen via surfspot met studentenkorting + iPod (€125 refund) + printer (€90 refund). Dat is bijna gratis iPod Nano en een gratis printer :D en niet te vergeten een (hopelijk) heel mooie nieuwe macbook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Meen dat de accu compartument los gehaald kan worden zodat met ook bij de HDD kan etc. En wie weet ook wel het geheugen zoals nu al geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 17:55
Als de prijs daadwerkelijk gaat beginnen bij 800 dollars, dan gaan veel Apple notebook gebruikers een harde waardedaling van hun macbook tegemoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Het zal echt niet uit 1 stuk aluminium gemaakt worden, veel te duur. Als je het gewoon (spuit)giet dan wordt het net zo stevig en veel goedkoper. Ik denk dat het geheugen net zo gemakkelijk upgradebaar blijft als zoals het nu is.
Ik ben bang dat er alleen alu macbooks aangekondigd zullen worden en voor de pro een speedbump. Maar eigenlijk hoop ik op een case redesign van de macbook pro.
Altijd leuk.... speculeren! Nog maar een paar daagjes dan weten we het!
Als de prijs daadwerkelijk gaat beginnen bij 800 dollars, dan gaan veel Apple notebook gebruikers een harde waardedaling van hun macbook tegemoet...
Zo erg is dat ook weer niet. Je hebt altijd afschrijving en nu toevallig iets meer dan anders. Wees eerder blij dat apple spul nog redelijk waardevast is!

[ Voor 25% gewijzigd door sergev op 09-10-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
jpboere schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:40:
Aah geweldig! Moet toegeven dat ik wel een sprongetje in de lucht maakte toen ik de aankondiging zag! Ik had de hoop op 14 oktober al een beetje laten varen...

Ik bedacht me net wat:
Als de geruchten waar zijn en de macbooks zullen een aluminium behuizing krijgen die in Apples fabriek uit één stuk aluminium word gemaakt. Kunnen we dan nog wel makkelijk zelf extra geheugen bijprikken?

Ga dinsdag gelijk bestellen via surfspot met studentenkorting + iPod (€125 refund) + printer (€90 refund). Dat is bijna gratis iPod Nano en een gratis printer :D en niet te vergeten een (hopelijk) heel mooie nieuwe macbook ;)
vergeet dat uit 1 stuk verhaal. daar klopt niets van

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

JottemJ schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:45:
inderdeed, ff snel m'n zwarte macbook zien te verkopen voordat de massa er ook achter komt :+

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpboere schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:40:

Ik bedacht me net wat:

die refund is alleen op de nano he?
Nu maar hopen dat die 10% korting blijft, ook na de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:59:
[...]

http://input.media.euro.a...oschool08/nl/tsandcs.html

"Alle Macintosh computers en de maatwerkversies van deze producten komen in aanmerking, met uitzondering van Mac mini, Apple TV en iPhone."
"De producten die voor deze aanbieding in aanmerking komen, moeten worden gekocht in de periode van 16 september 2008 tot en met 31 oktober 2008."

Ja dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:59:
[...]

Nee, ook de Touch, maar dan is ie natuurlijk niet bijna gratis ;)

Kijk maar naar link bij post hierboven of klik hieronder:
http://input.media.euro.a...oschool08/nl/tsandcs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40
Ben echt benieuwd naar de updates. Zowel de nieuwe prijzen, als de nieuwe specs en looks.
Mijn Macbook blijft voorlopig nog wel even mee gaan, maar toch. Apple weet je wel altijd lekker en nieuwsgierig te maken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

Ik ben heel benieuwd. Ik heb geen Mac, nooit gehad, en ben eigenlijk ook niet geïnteresseerd in het kopen van een Macbook. Echter, gezien het verleden en wat andere berichten heb ik het gevoel dat deze laptop de toon gaat zetten voor laptops in het algemeen voor de komende jaren. En ik denk dat de concurrentie zit te zweten n.a.v. de geruchten over een $800 kostend instapmodel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Ik wil zelf ook gebruik maken van de studenkorting + back2school actie maar; "De envelop met de in artikel 12 genoemde inhoud moet binnen 30 dagen na aankoop worden verstuurd, zoals aangetoond door de poststempel."
Als je op dinsdag op het knopje "bestelling afronden" klikt, dan heb je 'm toch wel na 30 dagen binnen? Ivm. grote vraag en dat ze van erg ver moeten komen etc. Ik hoor nog wel eens wat over de lange levertijd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Die keynote wordt toch nooit live op internet gezet? Die komt toch uren later pas?

En tegen die tijd weten we al precies wat er gebeurd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
cornelixnootje1 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:26:
Die keynote wordt toch nooit live op internet gezet? Die komt toch uren later pas?

En tegen die tijd weten we al precies wat er gebeurd is...
Je kan er voor kiezen die avond een film te gaan kijken (of 2), en daarna de keynote gaan kijken. Zo weet je nog niet wat er uit is als je de kynote bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
700 euro? dat zou geweldig zijn :)
Al is het eigenlijk nog veel geld.. een nieuwe laptop met goede specs heb je ook voor 400 ;)

Maar voor een apple zeker niet duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als apple de macbook iets meer richting de macbook air kan sturen, dan zou dat al super zijn.

Dat is waarschijnlijk op lange termijn ook de bedoeling, dat de macbook air de nieuwe macbook wordt. Alleen is die nu nog te duur om op grote schaal als instapmodel te kunnen gebruiken, maar er komt onvermijdelijk een moment dat miniaturisatie zoals op de macbook air geen enkel probleem meer zal vormen.

Dus nu de macbook één stapje dichter bij de air, volgende generatie: air wordt macbook. ;)

Een macbook uit alu is een goede eerste stap! Alu laptops zien er altijd enorm sjiek uit (en op 13" nog meer dan 15/17". Op 15" lijkt het soms net een op je bureau gekwakte staalplaat, vooral al die ruimte naast het toetsenbord valt dan op.)

Indien ze voor 699 een alu macbook kunnen presenteren ben ik verkocht, maar ik vrees toch van niet eigenlijk :p

Een 'educated guess': ik ga er van uit dat de macbook iets dunner wordt, in elk geval dat. En hopelijk ook dat zwarte toetsenbord op een alu body van de macbook air: zo super sjiek! _/-\o_ 12, 13" zoals nu, en je hebt wéér de killer notebook voor mensen die iets verder kijken dan het standaard plastiek flaptopje die het uitschreeuwt van de specs maar er uit ziet als een russisch laptopje uit de jaren 90.

Verder maakt het me niet uit, omdat specs op een instapnotebook voor mij 0,0 belang hebben. Dat mag wat mij betreft een core solo 1.4 Ghz zijn. Een laptop zal voor mij nooit een powerbeest moeten zijn, daarvoor heb je desktops... Zakelijk design, stil en snel genoeg voor zakelijk en privé-gebruik (privé beetje mailen en chatten...) Zware 3D apps draai je maar op de workstation op het werk of op de workstation thuis. Nooit gesnapt dat mensen alléén voor dat soort applicaties genoegen wil nemen met een loeizware en gloedhete laptop...

En dan graag met een nvidia chipset zodat ik af en toe nog eens op een LAN wat plezier kan beleven met UT 2004 (op goede settings)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Eswip schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:33:
[...]

Je kan er voor kiezen die avond een film te gaan kijken (of 2), en daarna de keynote gaan kijken. Zo weet je nog niet wat er uit is als je de kynote bekijkt.
Iemand die zo nieuwsgierig is dat hij er voor op blijft, gaat echt niet wachten tot de keynote voorbij is. :)

Sterker nog, op de FP van Apple.com staat altijd het nieuws al groots, en daaronder de link naar de keynote. Je ontkomt er niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

vandevorst schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:41:
700 euro? dat zou geweldig zijn :)
Al is het eigenlijk nog veel geld.. een nieuwe laptop met goede specs heb je ook voor 400 ;)

Maar voor een apple zeker niet duur :)
Ik hoop het eigenlijk niet. De 2de hands macs zijn nu al wat minder waard dan wat ze waren toen ze nog 'echt' exclusive waren. Nu zie je veel mensen een Apple kopen omdat het een Apple is, hierdoor komt er meer aanbod en dus gaat de prijs omlaag :(

Slecht voor de mensen die al een Macbook/MacbookPro hebben, goed voor de mensen die er een willen ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
een mockup van een MB:

Afbeeldingslocatie: http://www.planetamac.es/wp-content/uploads/2008/10/macbook-late-2008-w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

if only O+ O+

Eigenlijk hoeven ze niet veel te veranderen. Ik zie ook geen reden waarom het scherm dikker zou moeten worden zoals op de mock up gesuggereerd wordt.

Ze maken nu al dit soort schermen in grote getale voor de macbook air, kwestie van de band wat meer capaciteit te geven en je kan dezelfde schermen gebruiken voor op de macbook.

Er zijn trouwens al lang geruchten dat de macbook na verloop van tijd ook uitgerust zou worden met een LED scherm. Eigenlijk zou het zelfs logisch zijn dat de macbook ook alu wordt, want dan kunnen ze handig gebruik maken van de schaalvergroting door macbook air en macbook componenten gemeenschappelijk te gebruiken.

In feite hoeven ze dus gewoon de onderkant van het air model terug iets dikker te maken (zonder dunner te worden dus, dus gewoon evenwijdige boven- en onderkant) Gewone harddisk erin, optische drive er in, opgelost... Laat maar komen.

Misschien betekent het ook dat de macbook ook een backlit toetsenbord krijgt (maar dit is overdreven speculatie, ik vermoed van niet...)

Ik heb in de mediawinkels wel al eens met die air gespeeld, en één conclusie: die enorme touchpad is goddelijk, en dat ledscherm O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
dat is gewoon een mb air...

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Erg donkere mockup. Veel donkerder dan huidige Pro en Air.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
hmm daar zit ik dan met mijn macbook uit juni :p (en velen anderen denk ik) maarja, de vooruitgang is niet tegen te houden, ben wel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
DeluxZ schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:52:
[...]

Ik hoop het eigenlijk niet. De 2de hands macs zijn nu al wat minder waard dan wat ze waren toen ze nog 'echt' exclusive waren. Nu zie je veel mensen een Apple kopen omdat het een Apple is, hierdoor komt er meer aanbod en dus gaat de prijs omlaag :(
Dat is niet hoe de markt werkt in dit geval. Vraag en aanbod zijn in dat geval allebei erg hoog. Vergeet ook niet dat nieuwe Apple's een monopoly product is, de prijs is vastgesteld door Apple, en niemand kan er mee stunten.
Slecht voor de mensen die al een Macbook/MacbookPro hebben, goed voor de mensen die er een willen ;)
Niet correct. Goed voor iedereen, ook huidige eigenaren, want vervangen wordt goedkoper (prijsverschil huidige waarde en nieuwe wordt kleiner). Je moet het een beetje zien als een lagere huizenprijs. Het voelt alsof je geld verliest, maar als je verhuist ben je ook goedkoper uit. Maargoed, ik ga er niet vanuit dat je een hypotheek hebt op je macbook.

De enige voor wie een lagere nieuwprijs slecht is, is voor degene die zijn MacBook wil verkopen om vervolgens een Windows computer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Als je kijkt naar de air en de alu imac dan mag je denk ik veronderstellen dat je een macbook zult krijgen die ongeveer het scherm van de air heeft met een zwarte rand er om heen zoals bij de imac, air toetsenbord, en alu onderkant in dezelfde vorm als de macbook nu maar dan iets dunner. Lager prijskaartje er aan en klaar!
Ik denk dat ze zoals al eerder genoemd werd de macbook meer naar het budget segment willen hebben en de air meer middenmode moet worden. Het probleem is alleen nu dat de air nog niet krachtig/snel genoeg is en nog niet alles makkelijk draadloos kan/aanwezig is. Dat zul je in de komende jaren wel zien komen denk ik, waardoor je meer het segment mac mini/macbook krijgt, Imac/macbook air, mac pro/macbook pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn MacBook uit juni 2006 heeft pas nog een nieuwe harddisk gekregen (200 GB 7200rpm) en een nieuwe topcase, dus die zou op zich nog wel een tijdje mee kunnen gaan. Dat komt financieel gezien goed uit gezien de verbouwing waar ik middenin zit.
Maar ik ben altijd wel enorm benieuwd naar de nieuwe producten, een aluminium MacBook zou toch wel ideaal zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Zou het niet mogelijk zijn dat alle macbooks dezelfde formfactor krijgen? Dus pro en non pro beschikbaar in 13, 15 en 17 inch. Alles dezelfde specs echter kan er gekozen worden voor een 3d kaart als optie. Zal de kosten enorm kunnen drukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
cornelixnootje1 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:45:
[...]

Iemand die zo nieuwsgierig is dat hij er voor op blijft, gaat echt niet wachten tot de keynote voorbij is. :)

Sterker nog, op de FP van Apple.com staat altijd het nieuws al groots, en daaronder de link naar de keynote. Je ontkomt er niet aan!
Daarom heeft MacRumours ook altijd een spoiler-free link naar de stream, als die bereikbaar is. Gewoon die link checken en kijken of de stream er al staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:44
Het lijkt er toch sterk op dat de case van de macbook uit aluminium zal gaan bestaan (erg strak en hopelijk zijn scheurtjes nu passé). De geruchten zijn zo sterk en het plaatje op de invitation hint er ook naar. Verder zullen de processors allicht een speedbump krijgen.
Hopelijk krijgt het grafische gedeelte ook een mooie upgrade. Blijven we bij een Intel chip of gaat de rumor van een nvidia chip toch uitkomen (link)? Ook hoop ik dat het geheugen makkelijk te upgraden blijft. Eerst maar eens de prijzen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Ik ben erg benieuwd.
Nieuwe producten van Apple zijn altijd gaaf om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Eswip schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:03:
[...]

Daarom heeft MacRumours ook altijd een spoiler-free link naar de stream, als die bereikbaar is. Gewoon die link checken en kijken of de stream er al staat..
Meestal komt die link pas heel laat, maar op MacRumors is er altijd wel een topic over de stream waarbij iemand hem post zodra hij online staat. Dit is meestal rond half 11. Dus als je hem snel wilt kun je beter de forums in de gaten houden opzoek naar zo'n spoiler-free topic. Zal 'm dan wel posten als ik hem vind. En dan te hopen dat niemand in dat topic ineens plaatjes van de nieuwe MacBook gaat plaatsen want dat soort grappen heb je altijd wel. Ik zal de stream-link hier wel posten als hij er dan is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Voor $799 kun je in de VS een Sony NS kopen met Intel C2D 2.0Ghz/3GB/X4500/250GB. Ik denk dat het instap model Macbook ook zoiets gaat worden.

Hoe zat het bij de huidige macbooks, hoe lang zat er tussen de aankondiging en de beschikbaarheid in Nederland?

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 10-10-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
Ik ben benieuwd wat ze met de schermen gaan doen, of de macbook nu ook keuze heeft uit mat of glossy, of dat ze alles maar glossy maken (wat ik niet hoop, en velen met mij ook niet tof zouden vinden), en of de beeldschermverhouding naar 16/9 gaat ipv 16/10. Dat biedt namelijk ook weer perspectieven mbt. het formaat van die dingen :) Gezien de geruchten dat er blu-ray drives aan zitten te komen en er al een 16/9 laptop met blu-ray drive op de markt is zou het goed kunnen.

Zelf heb ik de huidige macbook pro (met multitouchpad) in juni gekocht, en ben er nog steeds blij mee. Ik ben niet van plan om die te gaan verkopen om weer het nieuwste van het nieuwste te hebben, en zo wereldschokkend revolutionair zal de nieuwe aan te kondigen macbook pro niet zijn. Een snellere processor/chipset, en snellere videokaart (die 8600gt-m gaat ook al een tijdje mee), en een ander toetsenbord zijn denk ik de grootste veranderingen. Of ze moeten helemaal los gaan met SSD drives, maar daar zal vast wel een aanzienlijk prijskaartje aan vast zitten.

Bovendien is Apple er nogal om berucht bij elke release van iets nieuws bepaalde kinderziektes te hebben, die in een latere revisie weer gefixed zijn. Als ik al iets nieuws zou kopen zou ik even de kat uit de boom kijken. Ik volg het in ieder geval met belangstelling, ben benieuwd wat ze nu weer uit de hoge hoed gaan toveren :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 22:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

rammes schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:07:

- prijslijsten waarin prijzen vanaf 800 tot 3100 dollar
- 7 varianten (modellen)
Voor de duidelijkheid: die zeven prijspunten tussen 800 en 3100 dollar zijn gebaseerd op een onbevestigd gerucht van één bepaalde retailer. En zelfs als die retailer inderdaad deze prijspunten heeft gereserveerd kan het zijn dat deze retailer de prijzen alvast heeft gereserveerd op bepaalde geruchten.

Overigens zijn er wel meer geruchten over 'goedkopere MacBooks' en heeft Apple zelf al gezegd dat er dit kwartaal een product met een lagere marge uitkomt, dus de kans is vrij groot dat er inderdaad een instap-MacBook komt.

De creatievelingen zijn ook weer bezig:
Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.com/files/image/oct14th_macbook_2.jpg
Is de MacBook op de uitnodiging in werkelijkheid een glazen trackpad?

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2008/10/09/162846-notebook_400.jpg
Is 9 Apples evenveel als 13 inch?

Ik ben benieuwd of mijn trouwe PowerBook 12" na dinsdag vervangen gaat worden. Ik heb er net een nieuwe adapter voor moeten kopen, dus dat zal wel ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
Zou het 800 $ model niet een soort netbook (scherm<=10") ding worden? of zou het nog even duren voordat apple in die markt stapt?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

@Hertog, 9 appeltjes is inderdaad 13" tenzij deze groter zijn op de 15" en 17" macbooks. (ruwweg 32cm / 3,5cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 22:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

rammes schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:55:
[...]

vergeet dat uit 1 stuk verhaal. daar klopt niets van
Niets? De geruchten rond die 'brick' zijn redelijk 'sterk' heb ik het idee. Ik denk inderdaad niet dat het betekent dat ALLES uit één stuk is, maar als ik het zo zie is de kans redelijk groot dat Apple met een nieuw fabricageproces komt waarbij meer uit één stuk gehaald wordt.
Maartenvs schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:13:
@Hertog, 9 appeltjes is inderdaad 13" tenzij deze groter zijn op de 15" en 17" macbooks. (ruwweg 32cm / 3,5cm)
Daar doelde ik ook op, vond het wel grappig dat iemand die uitnodiging op die manier had geanalyseerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Hertog op 10-10-2008 10:18 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Niemand die kan zeggen op het apple logo even groot blijft als het appletje van nu...

[ Voor 7% gewijzigd door Tristan op 10-10-2008 11:11 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
dat word eind van de maand een nieuwe laptop bestellen.
ik ben zo benieuwd dat word dinsdag echt zoekken naar de key note en alles wat allemaal nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dan toch blij dat ik gewacht heb met aanschaffen van een MBP.

Nieuwe Macbook of Macbook Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:29:

Dat is gewoon de Macbook Air?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Prulleman schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:01:
Zou het 800 $ model niet een soort netbook (scherm<=10") ding worden? of zou het nog even duren voordat apple in die markt stapt?
Ik denk niet dat Apple die markt in gaat.. het staat namelijk recht tegenover wat zij willen met een laptop.. ze willen geen speelgoed uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat wel erg kewl zou zijn, is dat ze een soort van iPhone scherm als trackpad gaan gebruiken, waar je dan dus ook meteen kan zien wat je doet, zonder dat je schermcapaciteit verloren gaat aan de dock bijv...

En misschien een tweede scherm aan de buitenkant, dat je dus je mail en musica kunt zien/luisteren terwijl de *book nog dicht is....

Maar je, dat zal nog wel toekomst wezen.

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
joeltje schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:52:
Wat wel erg kewl zou zijn, is dat ze een soort van iPhone scherm als trackpad gaan gebruiken, waar je dan dus ook meteen kan zien wat je doet, zonder dat je schermcapaciteit verloren gaat aan de dock bijv...

En misschien een tweede scherm aan de buitenkant, dat je dus je mail en musica kunt zien/luisteren terwijl de *book nog dicht is....

Maar je, dat zal nog wel toekomst wezen.
he nee dan gaat het design flink op z'n gat als ze aan de buitenkant een schermpje maken voor "mp4" etc.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soebo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09
weet iemand hoeveel tijd er zit tussen de aankondiging en beschikbaarheid van de laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Die zijn volgens mij vaak meteen beschikbaar. Op de site kun je ze meteen bestellen, waarschijnlijk levertijd van 1-2 weken ofzo.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:03

RnB

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:29:

Zo, dat is wel heel duidelijk een Macbook Air. :P
Niks nieuwe-Macbook aan, tenzij die precies op de Air gaat lijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Whieee had volgens mij al eerder ergens de opmerking gemaakt dat alleen de redesign van de Macbook en de Macbook Pro niet echt voldoende is voor een event. Dat was overigens, toen nog niet zeker was dat er een event zou komen ;) Ik en dan ook vooral nieuwsgierig naar wat ze verder nog gaan aankondigen. Meestal hebben ze ook nog wel iets van software. Dus of deze apparaten hebben iets nieuws, wat ook in de software zit of net als vorig jaar (iMac) wordt er tegelijkertijd nog wat randapparatuur en bijv. een nieuwe versie van iWork aangekondigd.

* Hoedje vindt het wel weer eens tijd voor iets wat Apple's notebooks onderscheid van andere notebooks (zoals multitouch trackpads, MagSafe etc).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

misschien kan ik eindelijk mijn G4 12" eens vervangen. Ik hoop zo erg op een HP mini achtige notebook, dus 10" maar dan wel een fatsoenlijke resolutie (want 1024x600 is natuurlijk niet van deze eeuw).
(En ja - ik heb erg goede ogen voor op die resolutie mocht iemand dat zich afvragen ;)
Maar 12" zou het mooist zijn (13.3" vind ik al te groot - daarom ook nog nooit vervangen).
* franssie gaat dromen tot dinsdag en dan zien we het wel

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 10-10-2008 14:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Eswip schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:41:
[...]

Ik denk niet dat Apple die markt in gaat.. het staat namelijk recht tegenover wat zij willen met een laptop.. ze willen geen speelgoed uitbrengen.
Het slaat natuurlijk helemaal nergens op om netbooks speelgoed te noemen, met 1GB ram en een 1,6 cpu kan je prima office dingetjes doen vooral onderweg. Misschien dat ze zelf vinden dat het botst met de MBA, maar als ze (voor apple maatstaven) een budget mini notebook uit kunnen brengen, ben ik verkocht. de MBA is gewoon te duur, en een notebook voor onderweg mag van mij best kleiner dan 13"

Waarschijnlijk is het probleem dat ze niet in buurt van de netbook prijzen kunnen komen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
  • Laatst online: 03-11-2020
Ze gaan niet meer met een 12.1 inch notebook komen. De meerderheid verlangt een 13.3 inch.

it's as simple as something the nobody knows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De geruchten zijn dat het nieuwe instapmodel ook 13,3 inch zou hebben. Helaas, want juist in het segment 9 a 11 inch is een ware concurrentieslag gaande vanwege de grote interesse voor dat soort kleine laptops. Vooral erg handig voor mensen die veel reizen met OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed overigens dat geupdate Macbooks eind volgende week ook wel in de schappen zullen liggen. Als het instapmodel een totaal nieuwe look krijgt ivm de Macbooks is dat dus een nieuw product en kan het even duren voordat dat in de winkels ligt.

Overigens hoop ik dat ze de simpele drive zonder brandoptie niet meer gaan gebruiken. In een eventueel instapmodel is misschien wel helemaal geen drive meer aanwezig maar een drive zonder brandmogelijkheid is gedateerd.

Bluerayspeler zit denk ik hooguit in de MBP en mogelijk dan alleen in de duurste modellen of als extra optie bij het op maat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13.3 inch vind ik ook geen probleem. Het ideale compromis tussen gewoon goed werkbaar en geen 'flaptop' formaatje A3 ;)

Zelfs met een zeker gewicht kan ik wel leven, zolang het maar clean afgewerkt is (ik kan 'clean' niet genoeg herhalen. Ik ben een absolute ontwerpfreak, ik lét daarop, ik geniet er van wanneer ik zie dat er met visie ontworpen is, dat iemand daar z'n talent en energie heeft ingestoken. Dus alle kleine details van een *book vind ik fantastisch, net als het totaalplaatje. Dat is óók hardware voor mij, meer dan alleen een doos met de benodigde specs)

Maar ze zullen me zeker niet teleurstellen, op dat gebied presteert apple bij mij altijd 'top of the class'. Mijlenver voor op wat dan ook, en daarom vind ik ze dus niet eens duur.

Er is echter een verschil tussen iets niet duur vinden en het kunnen betalen ;) Ik vind een audi R8 namelijk ook niet duur ;)

Dus als ze inderdaad met een alu instaplaptop kunnen komen, 13" en iets lichter dan de huidige macbook, begin ik te sparen. Mijn ideale laptop zou een macbook air zijn, maar die is voor mij te duur. Een macbook vind ik zoals gezegd net een ietsie te zwaar. (2.23 kg), als dat nu tussen de 1.8-2.0 kg kan komen met een totaalprijs van, laat ons zeggen 800 euro (en specs zijn voor mij dan irrelevant) dan heb ik helemaal geen nood meer aan die netbooks. 1.2 of 1.8 kg, dat overleef ik nog wel, grootte ook, >2 kg is op het randje...

De netbooks zijn voor mij alleen interessant omdat ze goedkoop zijn, maar een apple voor ongeveer 2x de prijs van een netbook is veel interessanter. Laten we hopen...

Zoals ik al zei: maar de macbook air terug iets dikker (materiaalgebruik verwaarloosbaar, dus dat kost niets), zet er terug een 2.5" schijfje in, optische lezer, en je hebt een nieuwe macbook.

Ik verwacht trouwens ook dat apple niet in de netbook markt springt. Ze volgen hun eigen visie, namelijk dat na verloop van tijd een ultradunne en lichte 13" het summum zal worden van draagbaarheid. Een netbook is enkel zo klein om de kosten te drukken, en laat apple daar nu niet echt mee bezig zijn.
Ze maken geen paupere laptopjes, ze maken laptops voor mensen met een breed budget, mensen die graag iets meer uitgeven voor een goed en deugdelijk ontwerp en kwaliteit. En in die markt kunnen ze meer dan genoeg producten afzetten. Macbooks en iPhones verkopen als zoete broodjes, dus ik zie geen enkele reden voor apple om in de netbook markt actief te gaan worden, waarbij de marges ook nog eens extreem laag zijn. Het past gewoon niet bij hun portofolio, zeker de lage marges niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
een netbook van apple zou ook best wat duurder mogen zijn (+/- 500 euro tov 300-400), dan is het voor veel mensen een ideale kennismaking met OSX. Ze moeten alleen niet te lang wachten want dan heeft iedereen al zo'n ding

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Is er al iets bekend of de nieuwe lijn notebooks überhaupt MacBooks gaan heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hier nog wat wazige foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.nowhereelse.fr/wp-content/docs/newmacbook-videolg4-thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nowhereelse.fr/wp-content/docs/newmacbook-videolg1-thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nowhereelse.fr/wp-content/docs/newmacbook-videolg2-thumb.jpg

Het lijkt dus erg op een witte Macbook maar dan van alimunium

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://blogs.zdnet.com/Apple/images/applebrick.jpg

Brick?

Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1562/HT1562_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Het bevalt me niet dat de aandacht zo op de MB's wordt gevestigd. Wat zou ik toch graag iets innovatiefs in een MBP willen zien... :) Aan de andere kant weet ik niet wat er verbeterd aan kan worden, maar Apple kennende kan het altijd beter! :D

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:49:

[afbeelding]

voor zover ik het zie is hij toch echt grijs.
Wat me ook opvalt bij de 2e foto is dat er rechtsboven bij het scharnier iets zit dat er niet mooi uitziet, het is om de macbook rond te laten afbuigen op de hoeken.
Hoop dat ze er iets mee doen want dit kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben ik nou de enige die denkt dat op de 1e foto het woord "air" is weggesoept, en dat er op de 2e & 3e foto een a4-tje over de zwarte toetsen ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
SyS_ErroR schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:21:
[...]

Ben ik nou de enige die denkt dat op de 1e foto het woord "air" is weggesoept, en dat er op de 2e & 3e foto een a4-tje over de zwarte toetsen ligt?
Nee, ik denk dat je gelijk hebt. Kijk maar de ronding op de tweede foto. Die is veel groter dan op de spypics:

Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.com/files/image/oct14th_macbook_2.jpg
Desondanks, kunnen alle foto's natuurlijk nep zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hmm ik moet ook een nieuwe Macbook kopen op korte termijn, mijn oude is kapot gegaan :o. Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat een nieuwe Macbook in een Apple Center ligt? Online bestellen geloof ik iets van 3 weken, maar via een Apple Center??

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Wat een rare vingers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:44:
Een 'educated guess': ik ga er van uit dat de macbook iets dunner wordt, in elk geval dat. En hopelijk ook dat zwarte toetsenbord op een alu body van de macbook air: zo super sjiek! _/-\o_ 12, 13" zoals nu, en je hebt wéér de killer notebook voor mensen die iets verder kijken dan het standaard plastiek flaptopje die het uitschreeuwt van de specs maar er uit ziet als een russisch laptopje uit de jaren 90.
Sjiek?
Een zwart toetsenbord in een alu kast, spuug- en spuuglelijk vind ik het, jaren 80 design. Toetsen mogen dan wel oplichten in het donker, maar bij daglicht zijn de letters veel te dun en licht. De air heeft dan ook nog eens een vreselijk dikke rand met enorme ronde hoeken. Alsof je tegen een oud tv-scherm aan zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Power knop zit niet op dezelfde plek als in de spyshots van eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dancing_Animal schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:35:
[...]
Een zwart toetsenbord in een alu kast, spuug- en spuuglelijk vind ik het, jaren 80 design.
Dat vond ik dus ook. Zwarte toetsen met een alu frame, hele slechte combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:44:
[...]

Dat vond ik dus ook. Zwarte toetsen met een alu frame, hele slechte combi.
smaken verschillen, ik hou wel van die oude look :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1134/store.apple.com/Catalog/regional/emea/nano/img/nano-silver.jpg

Zoals dit dus. Ik vind het wel mooi, maar dat is kwestie van smaak.

Alu en zwart zijn voor mij de twee enige kleuren die ik mooi vind om elektronische apparatuur mee te maken (tv's, laptops, pc's, toetsenborden...) Wit gaat ook nog wel (macbook)

Wat had je dan liever gezien? Witte toetsen op een alu mb? Ik weet niet of dat nu veel hoogstaander had geoogd.

Alu op alu is voor mij te weinig contrast, dan lijkt alles overgespoten te zijn met een goedkope aerosol (zoals sommige interieurs van wagens) Zwart heeft nog dat beetje presence, zeker met alu.

In elk geval ben ik een grote fan van de losstaande toetsjes zoals die op een macbook/macbook air en de losse toetsenborden te vinden zijn. Elke toets 'los' van de toets er naast. Dus dat mag wat mij betreft zeker behouden blijven, en er is ook veel kans dat ze daar nu de mbp's mee gaan uitrusten. Een normaal klassiek toetsenbord begint er naast een macbook toetsenbord echt wel gedateerd uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Mijn favoriete apparatuur kleur is Champagne:

Afbeeldingslocatie: http://bitstream.soundandvisionmag.com/blog/images/2008/06/30/onkyo.jpg

Kom maar op met die Champagne MBP! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormbringer schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:08:
Mijn favoriete apparatuur kleur is Champagne:

[afbeelding]

Kom maar op met die Champagne MBP! :9
true true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind die foto's er nogal uitzien alsof ze een MacBook Air hebben genomen en de bezel rond het scherm hebben vervangen voor die van een gewone MacBook.

Aangezien het formaat gelijk is zou dat best kunnen volgens mij. Tevens verklaard dat waarom alleen dat gedeelte wit is, en de rest aluminium.
Verder ziet alles eruit als een MacBook Air.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk zal aanstaande disndag geen enkel nieuws komen over de Mac Pro.
Jammer, want ik heb op dit moment naast een laptop, ook echt een desktop nodig.
De windows bak is voor de zoveelste keer gecrashed en ik ben er ook echt helemaal klaar mee nu.

Zou het echt dom zijn als ik deze week een Mac Pro aanschaf? Aangezien de updates elk moment kunnen komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:07:
De windows bak is voor de zoveelste keer gecrashed en ik ben er ook echt helemaal klaar mee nu.

Zou het echt dom zijn als ik deze week een Mac Pro aanschaf? Aangezien de updates elk moment kunnen komen....
Je kan hem altijd weer inruilen natuurlijk, mocht er toch een update komen.

Voldoet een iMac niet aan je wensen? Scheelt je veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

1 maand lang tijd om m te ruilen zonder reden van opgaaf. Money back 100% guaranteed.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Bakkert schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:49:
1 maand lang tijd om m te ruilen zonder reden van opgaaf. Money back 100% guaranteed.
En daarna kunnen wij hem weer refurbished kopen voor weinig met nieuwe garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:23:
[...]

Je kan hem altijd weer inruilen natuurlijk, mocht er toch een update komen.

Voldoet een iMac niet aan je wensen? Scheelt je veel geld...
Ik ben erg veel bezig met videobewerking (after effects, premiere), ik studeer hier ook in af.
Voor dat soort werk werd mij toch echt een mac pro geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:15:
[...]

Ik ben erg veel bezig met videobewerking (after effects, premiere), ik studeer hier ook in af.
Tja, als je een goede tijd op de neurenburgring wil neerzetten zou ik je ook een Ferrari Enzo aanbevelen. Maar dat wil niet zeggen dat je met een Audi R8 ook een heel eind komt. :)

Ik zou wat reviews gaan lezen en benchmarks bekijken voordat je je keus maakt. Maargoed, als geld geen rol speelt bij jou, zou ik er niet over nadenken en meteen die Mac Pro gaan halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:07:

Ik vermoed dat de Mac Pro, Mac Mini en Cineme Display pas in januari 2009 worden aangepast. Begin januari is er een Apple conferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:15:
[...]

Zou ik zeker een Mac Pro nemen. De iMac is toch meer een consumentenmodel. De Mac Pro is krachtiger en uiteraard zelf relatief eenvoudig op te waarderen qua hardware. Bovendien kun je je eigen scherm kiezen en daarmee dus ook een mat scherm. Voor professionele videobewerking wordt doorgaans een mat scherm aangeraden (alhoewel het deels een kwestie van smaak blijft). Uiteraard is de Mac Pro in combinatie met een Apple Cinema Display wel een stuk duurder maar als videobewerking iets is waarmee je je geld wilt verdienen (in de toekomst) zou ik zeker daarvoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:57:
Wat had je dan liever gezien? Witte toetsen op een alu mb? Ik weet niet of dat nu veel hoogstaander had geoogd.
Ja wit is al beter. Zwart ook maar de MBA heeft donker grijze toetsen. Wel een voordeel dat ze niet snel vies worden.
Alu op alu is voor mij te weinig contrast,
MBP ziet er prima uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:33:
[...]

Tja, als je een goede tijd op de neurenburgring wil neerzetten zou ik je ook een Ferrari Enzo aanbevelen. Maar dat wil niet zeggen dat je met een Audi R8 ook een heel eind komt. :)

Ik zou wat reviews gaan lezen en benchmarks bekijken voordat je je keus maakt. Maargoed, als geld geen rol speelt bij jou, zou ik er niet over nadenken en meteen die Mac Pro gaan halen. :)
geld speelt zeker wel een rol, het geld voon een mac pro zou ik moeten lenen.
Maar als het ten goede komt voor mijn studie dan zou ik die overweging om te lenen wel willen maken.

Hoe denken jullie overigens over een macbook pro in combinatie met een Imac?
Is de Imac echt veel sneller dan de macbook pro? Afgezien van het scherm zou het namelijk zonde zijn om dan nog een Imac te kopen als je al een macbook pro hebt die qua snelheden redelijk in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb op mijn werk een Mac Pro en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de snelheid, ik heb niet echt het gevoel dat ik op een machine zit te werken die superieur is aan mijn Macbook Pro. Hij is natuurlijk wel veel sneller maar ik had toch echt wel meer verwacht. (Mac Pro is 1,5jr oud met 5GB geheugen precieze specs weet ik niet)

Als ik jou was zou ik of een extern scherm voor je Macbook Pro halen of voor de iMac gaan ik denk niet dat de Mac Pro €600 meer waard is. (+kosten van een extern scherm)

Het nadeel van de iMac is het glossy scherm, maar ik ken professionals die met zowel video / foto bewerking bezig zijn en die het glossy scherm op de iMac niet als een beperking zien.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 06:41:
[...]

En daarna kunnen wij hem weer refurbished kopen voor weinig met nieuwe garantie. :)
En waar kunnen wij deze "refurbished" apparaten kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een topic wilt aanmaken voor de nieuwe producten die zijn aangekondigd, neem dan even contact op met een moderator voordat je begint. Zo vermijden we dat er twee mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde product werken.