Apple's "The spotlight turns to notebooks" event 14 oktober

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 52.407 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/10/nvidia-macbook-10-10-08.jpg
New MacBooks to be based on NVIDIA GeForce 9400 / 9300 chipsets?

Alleen wel vreemd dat de slotdrive in deze afbeelding links voor zit. Terwijl in de gelekte afbeeldingen hij weer rechts zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:43
lol idd, het lijkt wel een bos wortels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
Kneep schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:18:
[afbeelding]
New MacBooks to be based on NVIDIA GeForce 9400 / 9300 chipsets?

Alleen wel vreemd dat de slotdrive in deze afbeelding links voor zit. Terwijl in de gelekte afbeeldingen hij weer rechts zit...
Mja, dit lijkt mij minder logisch. Als je voor een laptop zit dan wil je niet dat je steeds de dvd's er aan de voorkant in moeten/uitgaan. Dat is gewoon geen handige locatie als je denkt aan het werken op schoot/krappe ruimtes e.d. Je zit er ook voor met je armen in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
JottemJ schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:47:
[...]

Mja, dit lijkt mij minder logisch. Als je voor een laptop zit dan wil je niet dat je steeds de dvd's er aan de voorkant in moeten/uitgaan. Dat is gewoon geen handige locatie als je denkt aan het werken op schoot/krappe ruimtes e.d. Je zit er ook voor met je armen in de weg.
Hoezo, de huidige pro heeft het dvd slot toch ook aan de voorkant? Maar dan rechts.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Speedener schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:55:
[...]

Hoezo, de huidige pro heeft het dvd slot toch ook aan de voorkant? Maar dan rechts.
U-r-right :) Ik was de pro even vergeten... *toch fingers crossed voor een zij slot-loading drive*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Even een vraag, dinsdag worden dus de nieuwe notebooks gereleased, maar waneer kan je dan ongeveer naar de Apple dealer om de hoek gaan om daar een mac van de nieuwe serie te halen? Weet iemand hoeveel tijd hiertussen zat bij de vorige release?
Voor het geval je dat liever doet dan bestellen via het internet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Ramquin schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:19:
Even een vraag, dinsdag worden dus de nieuwe notebooks gereleased, maar waneer kan je dan ongeveer naar de Apple dealer om de hoek gaan om daar een mac van de nieuwe serie te halen? Weet iemand hoeveel tijd hiertussen zat bij de vorige release?
Ik zou gokken op één tot twee weken. Zoiets was het bij de vorige Macbook ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Oké, dat moest ik nog even weten. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Royal schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:19:
Ik heb op mijn werk een Mac Pro en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de snelheid, ik heb niet echt het gevoel dat ik op een machine zit te werken die superieur is aan mijn Macbook Pro. Hij is natuurlijk wel veel sneller maar ik had toch echt wel meer verwacht. (Mac Pro is 1,5jr oud met 5GB geheugen precieze specs weet ik niet)

Als ik jou was zou ik of een extern scherm voor je Macbook Pro halen of voor de iMac gaan ik denk niet dat de Mac Pro €600 meer waard is. (+kosten van een extern scherm)

Het nadeel van de iMac is het glossy scherm, maar ik ken professionals die met zowel video / foto bewerking bezig zijn en die het glossy scherm op de iMac niet als een beperking zien.
Je draait dan ook geen Vista dat 4 GB nodig heeft om enigzins vloeiend te lopen (heb ik op mn eigen C2D pc getest).

De MBP heeft CPU's vanaf 2.4Ghz, 2 gig geheugen, het zou nogal krom zijn als je een Mac Pro had om alles snel te laten lopen, pas bij zware berekeningen of renders zul je de kracht van 2 CPU's merken ;)

Zo deed mijn laptop met T2300 bijna 3 uur over een bepaalde render, terwijl mijn E6600 daar zo mee klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Ik krijg meteen van m'n nieuwe werk een mbp, het nieuwe model, nadeel is dat ik nu wel even zonder zit :(
Ik hoop dus op een leuke upgrade :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Bakkert schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:49:
1 maand lang tijd om m te ruilen zonder reden van opgaaf. Money back 100% guaranteed.
Waar dan? Online Apple Store NL? Geldt dat ook in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
@Jotem: Thanks!

Ook ik hoop dat de optical drive aan de zijkant zit! Inderdaad is het onhandig als je de MBP op je schoot hebt, en nog onhandiger als je hem meestal in een standaard heb zitten, en de voorkant dus niet bereikbaar is.

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
De positionering van het optische station maakt mij niet veel uit. Ik gebruik dat station toch nooit. Ik heb mijn MacBook nu ruim een half jaar en er heeft welgeteld 1 keer een CD-rom in het optische station gezeten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:21

Wekkie

Yeah

Ben benieuwd!

Wat betreft de plaats van de optische drive, ik denk niet dat het voor iemand echt een dealbreaker kan zijn. Ik vind aan de zijkant het handigste, maar als 'ie aan de voorkant zit en voor de rest zijn de specs/design oké dan maakt me niks uit :)

Ik hoop vooral dat er een low-end dedicated videokaartje in de MacBook komt.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer geruchten:

More rumors are trickling out in the days before Apple's notebook media event scheduled on October 14th, 2008.

EdibleApple reports that Kevin Rose revealed a new rumor at a live recording of the Diggnation podcast (not yet available). According to the report Rose said that the new MacBooks will support Blu-Ray drives.

Meanwhile, Jason Calacanis founder of Weblogs, Inc, claims that Apple is working on a networked television.

These LCD HDTVs will be fully networked, with the ability to stream all your iTunes content from your Mac or PC. In fact, Calacanis told me they'll function like a standard TV with an Apple TV box, only without the need for the box.
Weblogs, Inc was the original parent company for Engadget and was sold to AOL for an estimated $25 million in 2005.

Rose was recently quite accurate in his iPod and iTunes predictions for Apple's September event. We've never heard a previous rumor from Calacanis, so it's unknown how accurate his sources tend to be.

bron: http://www.macrumors.com/

voor mij persoonlijk heeft blue ray niet een grotere meerwaarde, wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01
Mwoah, als het niet duurder daardoor is (of hoguit 50/100 euro) wil ik het wel :D . Ik heb nog geen blu-ray, maar het is toch de toekomst een beetje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als dat zo zou zijn, zal de Macbook een heel mooi alternatief worden voor htpc's. Het zal vast niet in het instap model zitten, al hoop ik wel dat ze daar nu iig standaard een dvd brander ingooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dan mogen ze wel H.264 hardware acceleratie bijprogrammeren bij Leopard of een dikke quadcore inbouwen, want geen enkele cpu in de huidige MB/MBP heeft genoeg pk'tjes voor Blu-Ray decoding. Vergeet niet dat BR 40 mbit 1080p kan zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 11-10-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramquin schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:19:
Standaardmodellen mogelijk al binnen enkele dagen in de winkels. De geupdate iMacs lagen eind april al heel snel in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Dreamvoid schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:41:
Dan mogen ze wel H.264 hardware acceleratie bijprogrammeren bij Leopard of een dikke quadcore inbouwen, want geen enkele cpu in de huidige MB/MBP heeft genoeg pk'tjes voor Blu-Ray decoding. Vergeet niet dat BR 40 mbit 1080p kan zijn.
yepz maar dat eerste is niet uigesloten als de geruchten kloppen van het Nvidia Chipset. Als het klopt zullen wel een goede deal dan gesloten hebben met Nvidia, in ruil daarvoor wil Apple toegang tot de mogelijkheden van de GPU :p Ik ben dan wel benieuwd of het dan aangepaste hardware is. Want een Unix achtige met H264 acceleratie, is natuurlijk iets waar ook pc gebruikers met smart op zit te wachten. Daar kun je hele leuke mediacentertjes mee samenstellen. Ik denk niet dat onze grote vrienden van Cyberlink hier blij van worden, die betalen voor dergelijke rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Wekkie schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:51:
Ben benieuwd!

Wat betreft de plaats van de optische drive, ik denk niet dat het voor iemand echt een dealbreaker kan zijn. Ik vind aan de zijkant het handigste, maar als 'ie aan de voorkant zit en voor de rest zijn de specs/design oké dan maakt me niks uit :)

Ik hoop vooral dat er een low-end dedicated videokaartje in de MacBook komt.
Dat optische drive geheel zou in principe ook helemaal kunnen verdwijnen. Optische media zijn toch een beetje 1982, en zo'n externe dvd burner is ook maar 100 euro.

En het zou het geheel wat dunner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:19:
Ik heb op mijn werk een Mac Pro en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de snelheid, ik heb niet echt het gevoel dat ik op een machine zit te werken die superieur is aan mijn Macbook Pro. Hij is natuurlijk wel veel sneller maar ik had toch echt wel meer verwacht. (Mac Pro is 1,5jr oud met 5GB geheugen precieze specs weet ik niet)

Als ik jou was zou ik of een extern scherm voor je Macbook Pro halen of voor de iMac gaan ik denk niet dat de Mac Pro €600 meer waard is. (+kosten van een extern scherm)

Het nadeel van de iMac is het glossy scherm, maar ik ken professionals die met zowel video / foto bewerking bezig zijn en die het glossy scherm op de iMac niet als een beperking zien.
De "winst" van de mac pro zit um het feit dat het een superieur multitasker is...
Als je maar 1 taak draait zal je niet echt veel verschil zien met een krachtige iMac.

Ik heb zelf onlangs een mac pro gekocht en als ik bv alleen maar cs3 draai dan zie ik niet veel verschil tussen een iMac en mijn machine echter ik kan daarnaast ook nog dowloaden + xp draaien in parallels + dvd branden + macpar deluxen zonder dat bv cs3 merkbaar langzamer gaat.

Ik zou persoonlijk lekker een mac pro kiezen en niet een mbp + extern schern, mijn mbp wordt echt veel te warm als ik cs3 draai en lekker los ga met 7 lagen + filters .....

Just my 0,2 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het verschil van een Mac pro merk je pas als je films gaat comprimeren. Als je dat niet doet is een macbook pro een mooi alternatief (zeker als je er al een hebt). Multitasken kan een iMac ook heel goed met z'n dual core.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de grootste barrière voor mij is op dit moment bij aanschaf van een mac pro of imac is dat ik bang ben dat er in januari straks een enorm grote restyling is van beide modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Of er nu een nieuwe lijn komt of niet. Je hudige Mac zal dan nog steeds wel aan de standaarden voldoen hoor. Wat voor urpgrade's zou je op een mac willen dier er nu nog niet opzitten?

Ik zou graag een Apple TV willen, en daar zie ik potentieel nog wel veel upgrades in. (blu-ray, grotere HD, sd-card slot) Maar een Apple HDTV scherm... tja zal wel extra rete duur worden. En in wat voor sizes gaan ze dan komen. De huidige cinema dislay's komen niet verder dan 30".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

cornelixnootje1 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 03:47:
[...]

Dat optische drive geheel zou in principe ook helemaal kunnen verdwijnen. Optische media zijn toch een beetje 1982, en zo'n externe dvd burner is ook maar 100 euro.

En het zou het geheel wat dunner maken.
:?
De optische drive is idd twee decenia geleden bedacht, maar ze worden nog volop gebruikt, CDs DVDs BlueRays.. het is echt niet iets wat we nu weg zouden kunnen gooien ala Floppy disk.
Programma's, Spellen, Films. Koop je voor 70% van de keren nog steeds gewoon op een schijfje, dus waarom zou je dan een externe speler EXTRA aanschaffen, als het ook standaard in je machine kan zitten?
Kijk als je zelf amper optische media gebruikt kan ik me voorstellen dat je een apparaat kunt/wil gebruiken dat geen drive heeft, maar ik dnek niet dat deze mensen in de meerderheid zijn.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:53:
Of er nu een nieuwe lijn komt of niet. Je hudige Mac zal dan nog steeds wel aan de standaarden voldoen hoor. Wat voor urpgrade's zou je op een mac willen dier er nu nog niet opzitten?

Ik zou graag een Apple TV willen, en daar zie ik potentieel nog wel veel upgrades in. (blu-ray, grotere HD, sd-card slot) Maar een Apple HDTV scherm... tja zal wel extra rete duur worden. En in wat voor sizes gaan ze dan komen. De huidige cinema dislay's komen niet verder dan 30".
Tsja van de ene kant heb ik echt een nieuwe desktop nodig, heb nu helemaal niets ivm met een pc die gecrashed is en waar ik absoluut geen tijd en moeite meer in wil steken.
Daarnaast wil ik een groter scherm dan mijn 19" die ik er nu nog heb staan, de 23" Imac is daarom wel erg aantrekkelijk.

Maar aanstaande dinsdag komen de nieuwe macbook pro's uit, waarschijnlijk gaan deze qua specs weer veel dichter bij een Imac liggen, dan vind ik het jammer om nu een Imac te kopen die eigenlijk bijna dezelfde specs heeft als mijn macbook pro.

De mac pro + cinema scherm blijft ook aantrekkelijk, alleen is het cinema scherm al 2 jaar niet geupdate, ik verwacht dan ook een enorm grote update binnenkort.
Apple zal ook de specs van de Mac Pro ook wel weer flink bijschroeven dan.

Ik zit dus een beetje in een dubio; Ik heb echt een nieuwe desktop nodig, maar van de andere kant wacht ik liever op updates. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje geil op design en als het straks gebeurd dat er in januari de desktops een gehele nieuwe metamorfose krijgen dan zou ik balen.

Ik denk dat ik me dan maar de komende maanden moet redden met mijn nieuwe macbook pro + 19" scherm en ga wachten op updates van de desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Er zijn nieuwe foto's van de behuizing uitgelekt. Het valt me op dat de behuizing totaal anders is opgebouwd dan bijvoorbeeld de huidige generatie macbook pro's. Bij die generatie is de zijkant en onderkant samen 1 geheel, terwijl het nu andersom lijkt te zijn... ben vooral benieuwd wat voor toetsenbord er in komt te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn wel onthullende foto's. De behuizing is nauwelijks dikker dan de ethernetpoort! Het design van de nieuwe speakerroostertjes vind ik beter dan die op de huidige mbp. trackpad bij macbook case is precies even breed als oude macbook, wss zal er een smallere knop komen op te zitten zoals de Air. De aan/uit knop vind ik minder mooi geplaatst bij de mbp case. rondere hoeken zijn zeer mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:07:
Dit zijn wel onthullende foto's. De behuizing is nauwelijks dikker dan de ethernetpoort! Het design van de nieuwe speakerroostertjes vind ik beter dan die op de huidige mbp. trackpad bij macbook case is precies even breed als oude macbook, wss zal er een smallere knop komen op te zitten zoals de Air. De aan/uit knop vind ik minder mooi geplaatst bij de mbp case. rondere hoeken zijn zeer mooi!
Daar winnen ze misschien een paar millimeter, maar de behuizing van de huidige MBP is ook al nauwelijks dikker dan een ethernetpoort :P Ik denk dat de meeste winst zal komen van een dunner beeldscherm. Dat moet kunnen, aangezien alle modellen (Macbook en Macbook Pro) met een LED backlit scherm uitgerust zullen worden.
Nielsvr schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:18:
Er zijn nieuwe foto's van de behuizing uitgelekt. Het valt me op dat de behuizing totaal anders is opgebouwd dan bijvoorbeeld de huidige generatie macbook pro's. Bij die generatie is de zijkant en onderkant samen 1 geheel, terwijl het nu andersom lijkt te zijn... ben vooral benieuwd wat voor toetsenbord er in komt te hangen...
Ik denk dat het heel mooi gaat worden... Je bent namelijk de anderskleurige rand kwijt van de huidige Macbook Pro's. Ik denk dat daar ook het "brick" idee vandaan komt. Het lijkt echt alsof het een geheel is van aluminium :) . Verder verwacht ik ook zwarte toetsen (iig geen witte) als in de MBA, anders zou het lastig worden om ze te verlichten. Het is nu alleen de vraag hoe het beeldscherm zal zijn. Komt er een zwarte rand omheen? Wordt de bovenkant zwart?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Ik denk dat ze zeker zwart er in zullen verwerken, zie de iphone, imac en macbook air (de laatste geupdate producten van Apple). Zwarte toetsen vind ik zelf erg mooi, bij de MacBook Air staan ze echt schitterend. Als ze nu bij de Macbook ook verlichte toetsen doen dan wordt het voor mij waarschijnlijk een MacBook... nu nog het totaal plaatje afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ze zijn wel extreem dun, wat me niet bevalt. Gaat ten koste van de specs en/of de prijs.
Wel heel blij dat de optical drive rechts zit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Ik gok op zwarte toetsen en een zwart apple logo + aluminium deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Zwart toetsenbord lijkt mij heel goed mogelijk, omdat de macbook air dat ook al heeft.
http://www.mactoday.nl/wp-content/uploads/2008/10/161714.jpg
Links boven waar de plakker zit, is dat de aansluiting voor dvi bedoelt?
Enter toets is nu horizontaal langer, wat ik pretig vind ten opzichte van de huidige pro.
Vind hem verder vreselijk dun en een mooie vervanger van mijn verkochte macbook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
Ik maak me een beetje zorgen om de hitte (misschien hebben ze een verrassing met de onderkant?) en de aansluitingen... Lijkt er op dat firewire mist op de kleine en op de grote is die ook niet overduidelijk aanwezig. En wat voor display-poort zit er op? Lijkt er ook op dat we het zonder hdmi moeten doen...

En wat hebben ze afgeplakt met tape? Productiefout, een poort die absoluut geheim moet blijven? Vaagjes... Moet wel zeggen, de spanning neemt toe hoe dichter dinsdag nadert. Wel raar eigenlijk dat dit soort fabrikaten nu pas opduiken. Je zou zeggen dat er al een paar duizend in elkaar geschroeft zouden moeten zijn... Lijkt wel beetje alsof apple die plaatjes zelf plaatst om de hype op te bouwen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het lijkt er inderdaad op dat, als die foto's kloppen, de nieuwe MacBook geen Firewire gaat hebben. Dat zou ik persoonlijk onacceptabel vinden :( Ik heb nog een aantal zaken waarvoor ik Firewire nodig heb, maar mijn 15" MBP is toch wat aan de grote kant. Maar het lijkt er toch op dat ik daar dan voorlopig toch even bij ga blijven...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
matinez schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:16:
Enter toets is nu horizontaal langer, wat ik pretig vind ten opzichte van de huidige pro.
Dat zegt natuurlijk niet zoveel, deze indeling is waarschijnlijk bedoeld voor de Amerikaanse markt, voor ons zullen er vast weer uitzonderingen worden gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Whieee schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:26:
Het lijkt er inderdaad op dat, als die foto's kloppen, de nieuwe MacBook geen Firewire gaat hebben. Dat zou ik persoonlijk onacceptabel vinden :( Ik heb nog een aantal zaken waarvoor ik Firewire nodig heb, maar mijn 15" MBP is toch wat aan de grote kant. Maar het lijkt er toch op dat ik daar dan voorlopig toch even bij ga blijven...
D'r zit een FW800 poort net naast de ethernetpoort. DVI gaat zo te zien via MiniDVI.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Zonder Firewire lijkt me sterk (zeker voor de Pro): de meeste Pro-users gebruiken de MBP voor (semi-)professioneel gebruik, en Firewire is daar heel belangrijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zal er gaan gebeuren met de voedingsadapter van de nieuwe Macs? zal deze wit blijven? nu Apple voor de macs volledig afgestapt is van wit, zou de adapter, de remote, de mighty mouse en het apple keyboard ook mogen gerestyled worden? keyboard ook zwarte toetsen? en voedingskabel? mss een alu muis? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik hoop heel hard dat de nieuwe MBP geen mini-dvi gaat hebben. Ik heb *echt* geen zin in slepen met zo'n beeldschermadaptertje. Het meegeleverde VGA kabeltje bij mijn huidige MBP is prima te doen, maar met zo'n adapter a 20 euro/stuk te gaan slepen alleen om een beeldscherm aansluiten vind ik toch wel afdoen aan het gebruiksgemak.

De full DVI is ook 1 van de hoofdredenen (naast het matte scherm) waarom ik voor de MBP gegaan ben en niet de MB.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:08:
Wat zal er gaan gebeuren met de voedingsadapter van de nieuwe Macs? zal deze wit blijven? nu Apple voor de macs volledig afgestapt is van wit, zou de adapter, de remote, de mighty mouse en het apple keyboard ook mogen gerestyled worden? keyboard ook zwarte toetsen? en voedingskabel? mss een alu muis? :P
Die blijft bijna gegarandeerd gewoon wit.

Kijk eens naar 't stroomsnoer van de zwarte iMacs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 21:18

rlr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Stormbringer schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:36:
Ze zijn wel extreem dun, wat me niet bevalt. Gaat ten koste van de specs en/of de prijs.
En mogelijk ten koste van de koeling, zoals we al vaker hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Leaked pictures:

Macbook Pro

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/2315/161546hd4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/4488/161567un7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/373/161603gv0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/8586/161637sm4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/1247/161645aw6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/9510/161714fs3.jpg

Macbook

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2008/10/12/043659-161822.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/4086/161918dw6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/671/161931hv3.jpg

Ziet er naar uit dat het zwarte toetsen worden en een extra grote trackpad a la Macbook Air

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk, alu macbooks... O+ Nu nog zwarte toetsen erin, iets goedkoper maken, en dat wordt 'em dan... Als ze de macbook nu ook nog net onder de 2 kg kunnen positioneren is het helemaal af. (2 kg is zowat een grens bij mij, ik vind gewicht altijd heel kwalijk bij laptops en vind het jammer dat de macbook voor een 13" toch nog 2.23 kg weegt)

Met de alu behuizing zijn ineens ook ALLE verkleurings/vervormings- problemen opgelost bij de macbook. (en het continu moeten vervangen van topcases bij misnoegde klanten). De mbp's hebben gewoon nérgens last van, en nu dus ook de macbooks niet meer. _/-\o_

Ik weet dat het hier mode is om apple af te ranten als inhoudsloze design bobo's, maar ik kan met mijn expertise op hardwaregebied eerlijk beweren dat NIEMAND zich zoveel moeite getroost als apple om de klant een subliem afgewerkt en ontworpen product te verkopen. Het mag dan ook 'maar' een laptop zijn, maar mensen die dit niet zien hebben gewoon geen greintje gevoel voor productontwerp. Ik vind het geweldig als ik aan een product kan zien en voelen dat er aan de consument gedacht is. Dat is ook het soort 'verwennerij' en meerwaarde waar je graag voor betaalt.

Muv sony vaio's staan apple laptops gewoon mijlenver boven al de rest wanneer ik een laptop zou willen kopen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Als die MacBook Touch uitkomt haal ik hem meteen! :*) :9

Maar die zwarte toetsen vind ik jammer, de kleurencombi van de huidige MBP heeft veel maar klasse (bovendien zijn vlekken op zwart veel storender)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07

Apoca

Array Technology Industry

De ruimte tussen de toetsen is echt niks. Voor de rest ziet het er erg lekker uit. Ben erg benieuwd wat de Pro reeks voor specs gaat krijgen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:14:
Ik weet dat het hier mode is om apple af te ranten als inhoudsloze design bobo's, maar ik kan met mijn expertise op hardwaregebied eerlijk beweren dat NIEMAND zich zoveel moeite getroost als apple om de klant een subliem afgewerkt en ontworpen product te verkopen. Het mag dan ook 'maar' een laptop zijn, maar mensen die dit niet zien hebben gewoon geen greintje gevoel voor productontwerp. Ik vind het geweldig als ik aan een product kan zien en voelen dat er aan de consument gedacht is. Dat is ook het soort 'verwennerij' en meerwaarde waar je graag voor betaalt.

Muv sony vaio's staan apple laptops gewoon mijlenver boven al de rest wanneer ik een laptop zou willen kopen. _/-\o_
Ik kan het zelf niet beter verwoorden. In de hele industrie besteden alleen Apple en Sony aandacht aan het design. Het is goed dat de MacBook waarschijnlijk aluminium wordt, ziet er prachtig uit en stijlvol uit. :)

Het zit hem al in de kleine dingen, geen klepjes en gaten op de onderkant, geen overvloed aan lampjes, een magnetische sluiting voor het deksel, MagSafe, slot-loading optical drive (!) etc. etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 12-10-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Zien er goed uit, die gelekte behuizingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Frietsaus schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:30:
[...]

Ik kan het zelf niet beter verwoorden. In de hele industrie besteden alleen Apple en Sony aandacht aan het design. Het is goed dat de MacBook waarschijnlijk aluminium wordt, ziet er prachtig uit en stijlvol uit. :)
HP is anders ook goed op weg. Ze hebben nog heel wat te leren, maar wat zij met kunststof doen vind alsnog knap. Ook vind ik die figuurtjes die als het ware opgegraveerd zijn ook wel aardig. Ziet er aardig uit en maakt vlekken e.d. minder storend. Zie mezelf eerder een hp-laptop kopen dan een sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Die nieuwe behuizing ziet er idd erg goed uit,
ik vind het wel jammer dat er nu (qua uiterlijk) geen verschil meer is tussen de pro en de consumentenserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat een onzin zeg, het verschil tussen de 'Pro en de consumentenversie'. Alsof de Pro alleen gekocht zou worden door professionals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Apoca schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:27:
De ruimte tussen de toetsen is echt niks. Voor de rest ziet het er erg lekker uit. Ben erg benieuwd wat de Pro reeks voor specs gaat krijgen.
Is die ruimte tussen de toetsen niet gelijk aan de ruimte die nu op de externe alu toetsenborden zitten? En die typen echt té relaxed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
osc4r schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:11:
Wat een onzin zeg, het verschil tussen de 'Pro en de consumentenversie'. Alsof de Pro alleen gekocht zou worden door professionals?
Dat zeg ik niet, maar Apple noemt de MBP niet voor niets PROfessional. :)

[ Voor 62% gewijzigd door filenox op 12-10-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
filenox schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:13:
[...]

Dat zeg ik niet, maar Apple noemt de MBP niet voor niets PROfessional. :)
Het is puur het verschil in de hardware die gebruikt wordt, gewoon een verschil qua uiterlijk en hardware in de laptop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat zal de invloed van de Nvidia gpu zijn op de batterij duur? Het iets mij namelijk niet helemaal duidelijk of het nou om een dedicated gpu gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Kan het event trouwens op internet bekeken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:25
Schriftelijk ja , paar uur later kun je het event bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ok, ik ben namelijk wel benieuwd naar de presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
En de nieuwe MacBooks / MacBook Pro's zijn bevestigd: MacRumors: Apple Document Confirms MacBook/MacBook Pro (Late 2008). Wordt leuk komende dinsdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lh-Online.nl schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:10:
En de nieuwe MacBooks / MacBook Pro's zijn bevestigd: MacRumors: Apple Document Confirms MacBook/MacBook Pro (Late 2008). Wordt leuk komende dinsdag!
"Apple will be releasing the new MacBook and MacBook Pro on Tuesday, October 14th at a special media event. "

Dat zal wel niet voor ons op donderdag betekenen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Laatst online: 12-09 13:29
Wat bedoel je precies? Apple gaat de nieuwe lijn aankomende dinsdag presenteren... niet donderdag.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:21:
[...]

"Apple will be releasing the new MacBook and MacBook Pro on Tuesday, October 14th at a special media event. "

Dat zal wel niet voor ons op donderdag betekenen he?
Hoezo donderdag??? Dinsdagavond NL tijd 19.00 live coverage op meerdere sites waaronder macrumors.com en engadget.com. Overigens betekent live coverage geen live stream maar een tekst met foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ehm, Tuesday =/ Thursday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Macsoda heeft wat (imho) plausibele voorspellingen op een rijtje gezet cq. samengevat.

Wat mij het meeste opvalt: Macbook 14" en Macbook Pro 16" & 18"

[ Voor 3% gewijzigd door Speedener op 12-10-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedener schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:34:
Macsoda heeft wat (imho) plausibele voorspellingen op een rijtje gezet cq. samengevat.

Wat mij het meeste opvalt: Macbook 14" en Macbook Pro 16" & 18"
Daar geloof ik niets van. Dat zijn geen standaard panel maten. Hoezeer apple ook exclusief wil zijn, het lukt ze nooit om alleen voor hen even drie niet-standaard panel maten te bestellen. (ok 14" zie je af en toe nog wel, op een dell bvb)

Daarbij zou de leuke draagbare macbook ineens een stuk 'bulkier' worden. Nee laat maar, liever niet.

Misschien bedoelen ze de totale afmetingen van rand tot rand (bezel inbegrepen), dan kan het misschien wel (apple heeft altijd elegante smalle randjes, behalve bij die oester clambshell iBook :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:58

RnB

14'', 16'' en 18'' zijn wel degelijk standaard panelen. ;)
14'' is al heel lang een standaardmaat en 16'' en 18'' zijn de nieuwe standaarden. Iets met 16:9 oid.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Apple ze gaat gebruiken, maar dat ter zijde.

[ Voor 20% gewijzigd door RnB op 12-10-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Repost (sorry maar iedereen heeft er blijkbaar over gelezen):
Bakkert schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:49:
1 maand lang tijd om m te ruilen zonder reden van opgaaf. Money back 100% guaranteed.
Waar dan? Online Apple Store NL? Geldt dat ook in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Wat ik ook op de site van Macsoda lees:
Enclosure: Despite popular belief, Mac Soda believes that the outside enclosure will not be made of aluminum (UPDATE: 9 to 5 Mac has heard the same thing)
Dit gaat over de Macbook...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Wel heel opportunistisch van MacSoda, maar ik hoop dat hij helemaal gelijk heeft... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Inderdaad, het idee achter 16- en 18-inch panelen is dat ze een 16:9 beeldverhouding hebben, geen zwarte balken meer dus bij widescreen films als ik het goed heb. :)

Sony heeft in elk geval sinds kort wel een 16-inch laptop te koop dus de panelen bestaan al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 13-09 07:37
Hopelijk gaat apple niet in deze trend mee want het aantal films dat ik op een laptop bekijk is verwaarloosbaar. Ik heb liever meer desktop ruimte voor internet ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ik kijk wel regelmatig films op mijn MBP, dus ik zou het wel fijn vinden. Het is wel een grote stap, dus ik heb mijn twijfels dat ze het werkelijk doen. Maar ik juich het zeker toe! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 12-09 23:31
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:14:
Met de alu behuizing zijn ineens ook ALLE verkleurings/vervormings- problemen opgelost bij de macbook. (en het continu moeten vervangen van topcases bij misnoegde klanten). De mbp's hebben gewoon nérgens last van, en nu dus ook de macbooks niet meer. _/-\o_
Kul. Je hebt zeker nog nooit van vervormende PowerBooks, MacBoook Pro's en MacBook Airs gehoord? Alu kun je bui-gen. En niet mooi meer terugbuigen.

Ennuh zwarte toetsen + alu = lelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:14:
Inderdaad, het idee achter 16- en 18-inch panelen is dat ze een 16:9 beeldverhouding hebben, geen zwarte balken meer dus bij widescreen films als ik het goed heb. :)

Sony heeft in elk geval sinds kort wel een 16-inch laptop te koop dus de panelen bestaan al.
Ehm, als je menig filmpje insteekt op een 16:9 hdtv, heb ik alsnog balken ;) Veel fims (de meerderheid?) zijn gewoon nog platter dan 16:9. Zullen we dan maar meteen aan die films tegemoet komen door een nog slanker scherm te kiezen? Die twee zwarte balkjes boven en onder van een paar tiental pixels is nu niet echt een enorm probleem.

(omgekeerd ook niet natuurlijk, maakt niet veel uit verder, maar ik heb nog geen 16" laptops gezien, of toch niet courant. Vandaar m'n scepcis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
lowfi schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:31:
Hopelijk gaat apple niet in deze trend mee want het aantal films dat ik op een laptop bekijk is verwaarloosbaar. Ik heb liever meer desktop ruimte voor internet ed.
Het 16,4-inch panel van de Sony VAIO FW serie heeft een resolutie van 1600x900. Dus als Apple hetzelfde panel gaat gebruiken heb je in elk geval meer ruimte in de breedte. :)
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:39:
[...]
Ehm, als je menig filmpje insteekt op een 16:9 hdtv, heb ik alsnog balken ;)
Dat kan goed kloppen ja. Sony gebruikt deze panelen zodat in elk geval Blu-ray films geen zwarte balken meer hebben, de VAIO FW heeft immers een Blu-ray speler. Hoe Apple het zou promoten weet ik niet, maar aangezien je ten aanzien van de vorige (nja, huidige ;)) MacBook Pro er niet op achteruit gaat qua pixels lijkt het me ook niet echt een groot probleem verder.

[ Voor 37% gewijzigd door Frietsaus op 12-10-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Lijkt me zeer fijn, nog ietsje brede dan nu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
mij niet, laat hem alsjeblieft gewoon in mijn eastpak passen anders moet ik nog speciaal voor dat ding mijn nu 5 jaar oude en toch nog in uitstekende staat verkerende tas vervangen.. Ik heb dan liever dat ze hun energie in de koeling steken en niet in beeldgrootes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm de twijfel begint alweer over de beeldgrootte, 15" of 17"... of misschien dan toch de 16" als die uitkomt? keuzes keuzes he....

en dit terwijl ik er vrijwel zeker van was dat ik de 15" zou nemen, maar nu na een aantal uur op de 17" van mn broertje gezeten te hebben begin ik toch weer te twijfelen :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

mij lijkt 14" macbook en 16'/18" macbook pro strategisch wel correct te zijn. zo maakt Apple een gat voor een kleinere netbook. Als je ziet dat op Amazon de top 10 meest verkochte laptops eigenlijk netbooks zijn, met uitzondering van de 13" macbook, dan ligt daar nog een grote markt voor Apple. Ik verwacht in de komende maanden Apple Netbooks met 8" en 10" schermen.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:20
Is er nou ook al iets bekend of de Macbook Air ook geupdate wordt?.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

knny schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:24:
Is er nou ook al iets bekend of de Macbook Air ook geupdate wordt?.
Die is net nieuw, ga er maar niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 01:01
Heb je weleens naar de BuyersGuide gekeken van Macrumors (?) ?? Ik verwacht dat ie een speedbump krijgt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:28:
Heb je weleens naar de BuyersGuide gekeken van Macrumors (?) ?? Ik verwacht dat ie een speedbump krijgt :) .
tsja, bij macrumors staat ook dat de Mac Pro en het cinema scherm snel geupdate wordt, maar dit zie ik ook niet eerder dan in januari gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Killzone schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:28:
Dat denk ik ook, en een veel gevraagde optie is 4GB geheugen (of een tweede USB poort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
De technologie veranderd snel, dus een speedbump zou me niet verbazen :)
De prijs (((van die ssd-versie))) zal waarsch ook wat zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie al acties voor de 13.3" macbook (2.1 Ghz) "tot einde voorraad". 888 euro. Geeft dus duidelijk wel aan dat er iets nieuws op komst is.

Blijkbaar zijn ze met laptops beter op de hoogte dan iPods. Bij laptops wordt de kraan misschien vroeger dichtgedraaid (om de stock zo leeg mogelijk te houden). Met de iPods is dezelfde winkel nauwelijks op de hoogte, en zijn er steeds nog veel 'previous gen' iPods te koop, tot een paar weken na de introductie van de current gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:28
CyBeR schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:27:
[...]

Die is net nieuw, ga er maar niet van uit.
Bijna een jaar, heeft zwaar een update nodig wegens al die hitte problemen/core shutdowns.

Maar dat is dus meer iets qua specs dan qua uiterlijk update.

Met alle porten aan de linker kant, valt dat ene patent wel op van een tijdje geleden:

Afbeeldingslocatie: http://xs132.xs.to/xs132/08410/medium_2162321828_45eb2310d3_o158.gif

Wellicht kondigen ze die Cinema Displays van het patent ook wel aan. Zou wel ideaal zijn voor de kantoor- en studenten lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo... nieuwe pix.

Ze zijn wel dunner geworden.

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2008/10/12/133617-161645.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2008/10/12/133618-161714.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En in de etalages....

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/xc3q8h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm een pricedrop van 200 dollars voor het instapmodel voor de mbp, dat maakt de geruchten van de een 13" mbp wel groter ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Volgens mij is die niet helemaal betrouwbaar... ;) Maar ik hoop dat je gelijk hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Grappig, eronder kan je nog het photoshop schermpje zien 8)7

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 13-09 07:37
2mm dik scherm... me likes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=139159&d=1223827556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik hoop dat Apple ook weer lang vast blijft houden met het design (eigenlijk meer dat het design zich daar voor leent) net als de huidige MBP.
Dat ontwerp is al best oud, zeker in computerland, maar nog steeds ontzettend mooi.

mijn ADC student membership is vandaag in ieder geval aangevraagd dus hopelijk kan ik kort na de release/direct mijn MBP bestellen. (moet wel kijken wat voor model, heb er ong. 1700-2000 voor gereserveerd) en het leuke is natuurlijk de zelf uitgevoerde updates (RAM, HD) die je letterlijk 100-en euro's kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Een beeldverhouding van 16:9 lijkt mij persoonlijk vrij waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:24

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik ben benieuwd. Helaas ga ik morgen naar Parijs en ben ik donderdag pas terug.. zonder mijn HP! :'(
Dus dat wordt niet checken dan. Blargh. Nja, op 17 oktober zal 't ook wel lukken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer zou ik hem sneller krijgen? Als ik via de site bestel of via de apple store hier in de stad?

edit: ik denk dat ik hem toch liever koop hier in de stad, ivm met garantie enzo

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 00:46 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een topic wilt aanmaken voor de nieuwe producten die zijn aangekondigd, neem dan even contact op met een moderator voordat je begint. Zo vermijden we dat er twee mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde product werken.