Is al bekend waar een link komt te staan naar de keynote zonder spoilers? Ik wil alles even compleet negeren de komende dagen en eerst de keynote kijken, das veel leuker
Klopts, als het mogelijk is wil ik dat ook!
Don't live for pleasure, make life your treasure
Er is al tijden een podcast van apple zelf met alle keynotes....
Zeer waarschijnlijk (zoals voorgaande keren) zal er een topic-pagina komen op macrumors.com waarin er een link zal komen naar de stream die enkele uren (vorige keer 4 à 5 uur later) na de presentatie online zal staan. Er zijn genoeg mensen die dit steeds 'spoiler free' volgen. Ik verwacht dat dit topic in de loop van morgen wel gestart zal worden, zodat iedereen dit in zijn bladwijzers (vuurvos
) kan zetten. Anders moet je alsnog langs de homepage van macrumors..
Zoek maar eens op 'spoiler free' op de site, dan zie je de voorgaande topics.
Zoek maar eens op 'spoiler free' op de site, dan zie je de voorgaande topics.
Ik snap dat 'spoiler free' niet echt. Hoe werkt dat, en waarom kunnen die mensen niet een uurtje wachten tot de stream online staat?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Omdat de stream er niet binnen een uur staat. Normaal gesproken staat de keynote pas dagen later online. In de tussentijd gilt het overal van de nieuwsberichten, posts, harde plassers en youtubers die compleet de keynote nog eens over doen.CyBeR schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 01:34:
Ik snap dat 'spoiler free' niet echt. Hoe werkt dat, en waarom kunnen die mensen niet een uurtje wachten tot de stream online staat?
Zelf zie ik ook liever de keynote zelf als dat ik lastig wordt gevallen door banners en spoilers.
Dus om het te zien moeten we een paar dagen het nieuws vermijden, en alleen de Apple site checken?
Gaat niet lukken ben ik bang...
Gaat niet lukken ben ik bang...
Eeuh, die staat een paar uur later al online hoor..baquelappe schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 02:25:
[...]
Omdat de stream er niet binnen een uur staat. Normaal gesproken staat de keynote pas dagen later online. In de tussentijd gilt het overal van de nieuwsberichten, posts, harde plassers en youtubers die compleet de keynote nog eens over doen.
Zelf zie ik ook liever de keynote zelf als dat ik lastig wordt gevallen door banners en spoilers.
Hangt er een beetje van af. Het is geen vaste prik dat Apple dit xx-uur naar het event plaatst. Kan me ook nog een keer herinneren dat het twee dagen later was. En zelfs een keer dat het helemaal Live was! Dat is dus gewoon even geduld hebben.
ik zou het ook wel graag willen weten waar de stream komt te staan... hmm
even terugkomend op het iphone scherm als trackpad idee:joeltje schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:52:
Wat wel erg kewl zou zijn, is dat ze een soort van iPhone scherm als trackpad gaan gebruiken, waar je dan dus ook meteen kan zien wat je doet, zonder dat je schermcapaciteit verloren gaat aan de dock bijv...
En misschien een tweede scherm aan de buitenkant, dat je dus je mail en musica kunt zien/luisteren terwijl de *book nog dicht is....
Maar je, dat zal nog wel toekomst wezen.
http://www.iphoneclub.nl/...mpatibele-notebook-maken/
somebody listend
Ik heb niets te melden.
Hier is het topic voor de spoiler-free keynote stream..
http://www.macrumors.com/...iler-free-keynote-stream/
http://www.macrumors.com/...iler-free-keynote-stream/
Wel opvallend aan die bovenkant van die vermeende mbp case... de slot-in zit aan de rechterkant.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Treur niet te vroeg!filenox schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:07:
ik vind het wel jammer dat er nu (qua uiterlijk) geen verschil meer is tussen de pro en de consumentenserie.
Bron 9to5mac.comBoingboing (and others) did some analysis on the aluminum laptop in the Apple event invitation and concluded it was a regular MacBook. It wasn't.
MacBooks will have black (perhaps other colors - we have only heard black) plastic outer shells. The same type of plastic that is on the backside of an iMac.
The inside shell, around the keyboard and the screen will be aluminum and that one piece structure will be the skeleton of the laptop.
Nou maar afwachten
Het trackpad zal iets groter moeten, er zal aluminium spacing zijn tussen de keys (chicklet keyboard ala MBA). De rest zou best kunnen ja, alhoewel het niets voor mij is.
Zou ook wel een stunt zijn als ze net als in de MPA een dealtje hebben gesloten met Intel om een maand voor de officiele intreding een i7 erin te stoppen, maarja dat zal wel weer iets te optimistisch zijn
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ah, macrumors ondersteunt ook nog steeds het idee over de ACD met sleuf voor een laptopje 
Macrumors link
Macrumors link
Vindt het er anders nog best netjes uitzien indien dit echt zo is!
Je ziet geen cd-sleuf meer (op de case-foto's zie je dat die verhuisd is naar de zijkant) dus dat klopt wel.
Maar ja we zullen wel zien morgen!
Ben benieuwd!
Verwijderd
nou in de etalages is dat niet... je ziet onderaan de photoshop balk nog....Tha BasZ schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:59:
[...]
Vindt het er anders nog best netjes uitzien indien dit echt zo is!
Je ziet geen cd-sleuf meer (op de case-foto's zie je dat die verhuisd is naar de zijkant) dus dat klopt wel.
Maar ja we zullen wel zien morgen!
Ben benieuwd!
Ik hoop eigenlijk nog op een leuke upgrade van de Mac Mini... Ik zoek gewoon een desktop mac, maar geen iMac want ik heb al een beeldscherm...
Misschien nieuwe MacBooks en en nieuwe Mac Mini's met dezelfde hardare?
Misschien nieuwe MacBooks en en nieuwe Mac Mini's met dezelfde hardare?
Hyundai SX2 N-Line (2024)
En in welk programma denk je dat ze die etalage reclames maken?Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:07:
[...]
nou in de etalages is dat niet... je ziet onderaan de photoshop balk nog....
Het lijkt me een vrij realistische mogelijkheid gezien de "chassis" foto's. Realistischer dan een two-tone MBP, IMO.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Verwijderd
de iphone en de imac zijn ook al two-tone, ik denk dat apple juist meer die kant uit wil.Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:20:
[...]
En in welk programma denk je dat ze die etalage reclames maken?
Het lijkt me een vrij realistische mogelijkheid gezien de "chassis" foto's. Realistischer dan een two-tone MBP, IMO.
Verwijderd
Ik denk dat ze al two-tone genoeg zijn gegaan met het keyboard en misschien de zwarte (i-mac achtige) randen om het scherm. Chassis zal gewoon alu blijven neem k aan.
Zou, lijkt mij, wel t mooiste zijn
Zou, lijkt mij, wel t mooiste zijn
Ik zie eerder de gewone MBs two-tone worden, maar meer in accenten (chromen randen of zo), niet de upper shell en lower shell in verschillende kleuren/materialen.Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:25:
[...]
de iphone en de imac zijn ook al two-tone, ik denk dat apple juist meer die kant uit wil.
Mijn inschatting:
MacBook:
- markt: consumers
- design: sluit aan bij iPhone
- glossy plastic shell (black or white), glossy black binnenkant, chroom/alu accenten
- 13", 15"
- 16:9 scherm
MacBook Pro:
- markt: zakelijk
- design: sluit aan bij MacBook Air
- alu shell, alu binnenkant, zwart keyboard
- 13" = MacBook Air, 15", 17"
- 16:10 scherm
(en dan binnenkort: nieuwe Mac Mini die aansluit op het design van de MacBook en een nieuwe Mac Pro die aansluit op het design van de MacBook Pro)
[ Voor 17% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-10-2008 12:52 ]
Verwijderd
Mijn ogen zijn gericht op de nieuwe Macbook, en dan vooral de 800dollar variant. Op dit moment geen geld voor een >1000 laptop, maar mijn huidige pauperlaptop (Dell) is echt aan vervanging toe.
Het lijkt me zo tof als er zo'n "iMac-docking station" komt.. Dan verkoop ik m'n 24" iMac misschien wel
Sluit niet helemaal aan op de gelekte spy pictures, er is namelijk een 13/14" aluminium behuizing.Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:39:
[...]
Ik zie eerder de gewone MBs two-tone worden, maar meer in accenten (chromen randen of zo), niet de upper shell en lower shell in verschillende kleuren/materialen.
Mijn inschatting:
MacBook:
- markt: consumers
- design: sluit aan bij iPhone
- glossy plastic shell (black or white), glossy black binnenkant, chroom/alu accenten
- 13", 15"
MacBook Pro:
- markt: zakelijk
- design: sluit aan bij MacBook Air
- alu shell, alu binnenkant, zwart keyboard
- 13" = MacBook Air, 15", 17"
(en dan binnenkort: nieuwe Mac Mini die aansluit op het design van de MacBook en een nieuwe Mac Pro die aansluit op het design van de MacBook Pro)
De 'consumer' iMac zijn ook al alu.. denk dat het glossy plastic wel verdwijnt ja
de spy pictures 'behuizing' is nog altijd het onderste gedeelte van de laptop, niet de bovenkantduncanvdlinden schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:53:
[...]
Sluit niet helemaal aan op de gelekte spy pictures, er is namelijk een 13/14" aluminium behuizing.
Als je deze en deze bedoelt: ik heb het opgemeten/geschat en dit lijkt mij een 15" frame: de huidige 15" MBP is 24.3 cm diep, dit is als ik het goed heb gemeten/geschat aan de hand van de grootte van de poorten ook zoiets (~24 cm). Het is m.i. dus een MBP frame, geen MB frame.duncanvdlinden schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:53:
[...]
Sluit niet helemaal aan op de gelekte spy pictures, er is namelijk een 13/14" aluminium behuizing.
[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-10-2008 13:19 ]
Ik bedoelde deze:Herko_ter_Horst schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:15:
[...]
Als je deze en deze bedoelt: ik heb het opgemeten/geschat en dit lijkt mij een 15" frame: de huidige 15" MBP is 24.3 cm diep, dit is als ik het goed heb gemeten/geschat aan de hand van de grootte van de poorten ook zoiets (~24 cm). Het is m.i. dus een MBP frame, geen MB frame.

Op welke foto van de linkerzijkant van de 13" topcase zie jij naast de ethernetpoort een FW800 'gat' ?CyBeR schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:03:
[...]
D'r zit een FW800 poort net naast de ethernetpoort. DVI gaat zo te zien via MiniDVI.
Launching containers into space
Of dus nu 14".
Hoop het wel eigenlijk, een 14" + 16" + 18" lineup zou het mooi maken, inlcusief genoeg afstand voor een 10" netbook.
Zouden er behalve macbooks ook nog andere dingen worden aangekondigd?
http://www.xbmcfreak.nl/
MacBook en de MacBook Pro in elk geval. Ik verwacht zelf nog een prijsverlaging van de MBA inclusief een update (denk aan snellere processor, grote HDD ruimte ofzo).
En ik denk dat Apple nog een echte verrassing heeft, zo'n geintje waarna de rest uiteindelijk allemaal vergeten wordt
We zien het morgen!
En ik denk dat Apple nog een echte verrassing heeft, zo'n geintje waarna de rest uiteindelijk allemaal vergeten wordt
Zou leuk geintje zijn, dat je bij een macbook van 13" (wel een mooi wit model ipv 2 kleuren) in prijs verlaagt wordt naar 800 euro, en daarbij een iphone voor 100 euro kan kopen 
Ik wil mijn laptop, gsm en desktop pc wel vervangen naar apple macbook, iphone en imac, maar dan ben ik een 2500-3000 euro kwijt
beetje veel geld
Ik wil mijn laptop, gsm en desktop pc wel vervangen naar apple macbook, iphone en imac, maar dan ben ik een 2500-3000 euro kwijt
"The spotlight turns to notebooks"Erhnam schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:45:
Zouden er behalve macbooks ook nog andere dingen worden aangekondigd?
Wat denk je zelf?
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Dan kan het toch nog dat er extra's komen? Zoals software, een dock voor je macbook (pro) aan je cinema display te hangen of wat dan ook
Dat is wel duidelijk geworden na het let's rock event. De nieuwe manier van aankondigen is een week, twee week van te voren een special event aankondigen die over een specifieke groep apple producten gaat. Eerst alles met muziek en dus ipods, en nu de over de mobiele producten.
Waarschijnlijk gaat er nog wel 1 komen voor de mac pro, mac mini en de cinema displays. Maar dat boeit mij nou nog niet zo.
Ik wil de nieuwe macbook pro!!!! (de tijd kan niet snel genoeg gaan:p)
Edit: misschien dat er nog wel extra software dingetjes worden aangekondigd. Waarschijnlijk meer in de richting van dingen die je onderweg nodig bent, maar ik denk geen docks en dergelijke.
Waarschijnlijk gaat er nog wel 1 komen voor de mac pro, mac mini en de cinema displays. Maar dat boeit mij nou nog niet zo.
Ik wil de nieuwe macbook pro!!!! (de tijd kan niet snel genoeg gaan:p)
Edit: misschien dat er nog wel extra software dingetjes worden aangekondigd. Waarschijnlijk meer in de richting van dingen die je onderweg nodig bent, maar ik denk geen docks en dergelijke.
[ Voor 16% gewijzigd door sergev op 13-10-2008 19:28 ]
Cinema Display zou wel kunnen, omdat deze ook met MacBooks kunnen worden gebruikt
. Maar zelf schat ik de kans erg klein. Ik verwacht nog wat software en eventueel wat randassociares.
maar als morgenavond de updates komen, en deze enkele dagen later in apple store liggen, dan dalen de prijzen van de overgebleven (en dan dus ''oude'') MB's, MBP's, mini?
Lijkt me wel toch...
Maar in principe zouden we donderdag de nieuwe MB's in de winkels kunnen kopen?
Hier is al een link voor live coverage:
http://live.gizmodo.com/
Engadged, iLounge, Macrumors en macworld zullen vast ook wel live coverage hebben.
Vond Gizmodo wel leuk bij "Lets Rock" event. Ze werden helemaal gek toen John Mayer steeds weer genoemd werd
Engadged, iLounge, Macrumors en macworld zullen vast ook wel live coverage hebben.
Vond Gizmodo wel leuk bij "Lets Rock" event. Ze werden helemaal gek toen John Mayer steeds weer genoemd werd
Verwijderd
17:00 onze tijd?jpboere schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:50:
Hier is al een link voor live coverage:
Verwijderd
hoop het echt, maar verwacht toch wel dat het minimaal een week duurt voordat ze in de winkels liggenStormbringer schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:38:
Lijkt me wel toch...
En als je het via de site besteld? Ze hebben toch een 24h-beleid?Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:00:
[...]
hoop het echt, maar verwacht toch wel dat het minimaal een week duurt voordat ze in de winkels liggen
Zulke nieuwe modellen zijn hier vaak nog niet direct op voorraad en moeten dus uit China komen. Dat kan wel 2 weken duren.
[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 13-10-2008 21:21 ]
http://www.mobilewhack.co...eaks-new-macbooks-prices/
GREEN: $1,999.99 - 15″ MacBook Pro base model
PURPLE: $2,799.99 - 17″ MacBook Pro base model
YELLOW: $1,499.99 - 13″ MacBook top end model
BLUE: $2,499.99 - 15″ MacBook Pro mid model
ORANGE: $1,299.99 - 13″ MacBook mid Model
RED: $1,099.99 - 13″ MacBook base model
Uuh, waar blijft dat 800 dollar model
Sowieso schrijf je zo!
http://gizmodo.com/506262...cbooks-show-no-price-dropUpdate: A few Best Buyers have written in to say that while the program here, called RSS, is totally legit, its accuracy is essentially a crapshoot—"70 percent accurate" at best. More importantly, anything under contract, like new MacBooks, wouldn't show new info (like a lower price) until it was released, which would go out in a batch update that would hit every Best Buy's computers at once. Still, that doesn't mean prices won't stay exactly the same, which would match what Apple has done historically.
Verwijderd
Bestaat er officieel zo iets als een coulanceregeling voor mensen die recent een macbook hebben aangeschaft, en zo ja hoe definieert apple 'recent'? (linkje naar officieele apple site?)
Verwijderd
wat is recent? binnen een maand kan je hem namelijk ruilen zonder opgaaf van redenVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:52:
Bestaat er officieel zo iets als een coulanceregeling voor mensen die recent een macbook hebben aangeschaft, en zo ja hoe definieert apple 'recent'? (linkje naar officieele apple site?)
Verwijderd
dit vind ik het meest ongeloofwaardige gerucht wat hier de afgelopen week is langs gekomenDaannO schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:29:
http://www.mobilewhack.co...eaks-new-macbooks-prices/
Verwijderd
2 maandenVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:54:
[...]
wat is recent? binnen een maand kan je hem namelijk ruilen zonder opgaaf van reden

Tja, het zijn en blijven geruchten...
Maar inderdaad, die prijzen lijken me niet logisch. Er moet namelijk toch zeker een model onder de 1000 dollar blijven, wil je nog kunnen concurreren.
Als je nu al ziet, dan de goedkoopste macbook 1000 euro/dollar kost, en een nieuwe, andere (specs vergelijkbare) notebook maar een 300-400 euro. De laatste weken zie ik veel aanbiedingen van laptops onder de 400 euro, die specs zelfs overtreffen.
Deze notebooks worden goedkoper, de mac zal meemoeten. Er wordt wel een meerprijs betaald, maar als mensen straks 3x zoveel betalen, zullen ze zich wel gaan bedenken.
600 euro is toch heel veel geld.
Maar inderdaad, die prijzen lijken me niet logisch. Er moet namelijk toch zeker een model onder de 1000 dollar blijven, wil je nog kunnen concurreren.
Als je nu al ziet, dan de goedkoopste macbook 1000 euro/dollar kost, en een nieuwe, andere (specs vergelijkbare) notebook maar een 300-400 euro. De laatste weken zie ik veel aanbiedingen van laptops onder de 400 euro, die specs zelfs overtreffen.
Deze notebooks worden goedkoper, de mac zal meemoeten. Er wordt wel een meerprijs betaald, maar als mensen straks 3x zoveel betalen, zullen ze zich wel gaan bedenken.
Verwijderd
Specs, specs, specs...vandevorst schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:06:
Tja, het zijn en blijven geruchten...

En die hebben ook allemaal een slot loading drive? (nee, waarschijnlijk zo een schadegevoelig flapperende ratelende slim line dvd drive uit het jaar 1998) Stevige polycarbonaat casing? (nu waarschijnlijk zelfs aluminium volgens de geruchten), Net en clean design (of zoveel mogelijk lampjes en knopjes en koekjesdoosplastiek en roostertjes langs alle kanten), LED backlight? (zoals het er nu naar uitziet voor de komende macbooks) OSX? Gemakkelijk te vervangen en uitbreidbare HD/Ramgeheugen? (een kind kan de was doen, mag je dat voor mij eens doen met een acerlaptop), magsafe, alle poortjes aan dezelfde kant van de laptop... De heerlijkste trackpad ooit? (groot, multitouch)
Ik heb nog geen vergelijkbare laptops gezien qua kwaliteit die 400 euro kosten. Misschien dat je online een 15" bakbeest van fujitsu/Acer vind voor iets minder dan 400 (vergeet de verzendkosten niet?)
Daarbij, Apple is een commercieel bedrijf met doelstellingen en targets. Als het genoeg notebooks weggezet krijgt aan hun huidige prijs (maw mensen blijven ze toch kopen) wat is dan het probleem? Ze zijn niet verplicht om aan cheapskates laptops te verkopen. Als er genoeg mensen zijn die er de prijs voor over hebben is er nergens een probleem.
Ik kan het nu ook niet betalen, maar als ik het geld had zou ik het zonder een moment te moeten nadenken neerleggen voor een apple laptop. Zonder zelfs de concurrentie nog maar te overwegen. Maar aangezien ik dat niet kan (voorlopig) koop ik zelfs liever helemaal geen laptop.
Daarnaast zijn die 400 euro laptops geen recent fenomeen, die vind je al zeker een jaar/twee jaar in de foldertjes, en intussen blijft de gewone macbook ook nog rond de 1000 hangen.
Ik weet niet of specs nog veel omhoog gaan/moeten,
Een basislaptop á la internet/tekstverwerking heeft niets aan een quadcore met 4GB,
Er komen niet voor niets veel netbooks met lage specs, (en beter design)
Dus, als ze niet echt met specs omhoog gaan, kan de prijs wat lager worden. En tuurlijk, qua design is het onvergelijkbaar, veel en veel beter, daar wil ik ook gerust voor betalen! Echter moet het wel redelijk blijven.
Ik zou het zelfs jammer vinden een laptop met veel te hoge specs te kopen, vreet enkel stroom en ik gebruik het niet. Een core duo vind ik eigenlijk al onnodig...
En, mac osx kun je op een windows laptop ook zetten
al zul je door de trackpad niet alle functies behouden.
Een basislaptop á la internet/tekstverwerking heeft niets aan een quadcore met 4GB,
Dus, als ze niet echt met specs omhoog gaan, kan de prijs wat lager worden. En tuurlijk, qua design is het onvergelijkbaar, veel en veel beter, daar wil ik ook gerust voor betalen! Echter moet het wel redelijk blijven.
Ik zou het zelfs jammer vinden een laptop met veel te hoge specs te kopen, vreet enkel stroom en ik gebruik het niet. Een core duo vind ik eigenlijk al onnodig...
En, mac osx kun je op een windows laptop ook zetten
Voor 400 euro heb je celeron. In de verste verte niet vergelijkbaar met een 2.1GHz C2D. Ja, MacBooks zijn duurder dan andere notebooks, maar zeker niet 600 euro duurder. Dat is gewoon niet waar.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
Ik voel me eigenlijk best wel in het zak gezet.
Heb nu een "oude" macbook core duo, 60gb, die ik indetijd voor 1099€ heb gekocht.
Nu heb je voor goedkoper veel zwaardere hardware
Heb nu een "oude" macbook core duo, 60gb, die ik indetijd voor 1099€ heb gekocht.
That's life.
Al helemaal als het gaat om hardware. En overigens is een model met een 60GB HDD al echt wel wat ouder, logisch dan toch?
Al helemaal als het gaat om hardware. En overigens is een model met een 60GB HDD al echt wel wat ouder, logisch dan toch?
Ik heb een "oude" Pentium 150 staan, 2 GB, waar ik ooit 3000 gulden voor heb betaald... dat heet vooruitgang, en dat kun je verwachten. Het wordt altijd sneller en/of goedkoper..Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:39:
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Want je verwachtte dat de wereld, nadat jij je laptop gekocht had, alle ontwikkeling stop zou zetten totdat 't weer tijd werd voor jou om een nieuwe te kopen?Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:39:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Uh... das toch met de meeste dingen zo joh...Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:39:
what's your point?Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:39:
ik heb er nog 1200 voor betaald excl. de upgrades
en zo kan ik ook beginnen over mijn LCD, X360, bank, lamp, broek, etc...
edit: kijk ons nou happen
[ Voor 4% gewijzigd door randje op 13-10-2008 23:48 ]
VolaVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:25:
[...]
Specs, specs, specs...![]()
En die hebben ook allemaal een slot loading drive? (nee, waarschijnlijk zo een schadegevoelig flapperende ratelende slim line dvd drive uit het jaar 1998) Stevige polycarbonaat casing? (nu waarschijnlijk zelfs aluminium volgens de geruchten), Net en clean design (of zoveel mogelijk lampjes en knopjes en koekjesdoosplastiek en roostertjes langs alle kanten), LED backlight? (zoals het er nu naar uitziet voor de komende macbooks) OSX? Gemakkelijk te vervangen en uitbreidbare HD/Ramgeheugen? (een kind kan de was doen, mag je dat voor mij eens doen met een acerlaptop), magsafe, alle poortjes aan dezelfde kant van de laptop... De heerlijkste trackpad ooit? (groot, multitouch)

699 euro en als ik de mensen van het BTO topic mag geloven een erg goede bouwkwaliteit
[ Voor 4% gewijzigd door Mr_gadget op 14-10-2008 00:03 ]
Ja, en met Windows (xp home) erbij wordt ie 803 euro. Dat is nog steeds geen 400 euro zoals werd beweerd. Dat MacBooks iets duurder zijn dan andere laptops is al vastgesteld. Bovendien is het sterk offtopic.Mr_gadget schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:00:
[...]
Vola
[afbeelding]
699 euro en als ik de mensen van het BTO topic mag geloven een erg goede bouwkwaliteit.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Maar hij is wel lelijk . Vind ik tenminste.Mr_gadget schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:00:
[...]
Vola
[afbeelding]
699 euro en als ik de mensen van het BTO topic mag geloven een erg goede bouwkwaliteit.
Verwijderd
In principe (!!) heb je gelijk, als we ook de tools blijven behouden waar we toen die basistaken mee vervulden.vandevorst schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:31:
Ik weet niet of specs nog veel omhoog gaan/moeten,
Echter, de noden van de standaard gebruiker worden (zelfs in het kader van casual computeren) ook steeds groter. Dat hoeft daarom geen machine te zijn om matlab te draaien, of 3D renders.
En tegenwoordig wordt alles ook grafischer gepresenteerd. Ik denk niet dat je exposé wil draaien op een celeron equivalent (of die CoreImage toestanden waarmee iTunes z'n coverflow maakt)
Bepaalde dingen uitschakelen is niet naar de zin van apple. Alles moet op aanvaardbare manier te draaien zijn omdat elke component deel uitmaakt van de experience.
Het niveau van dit topic is al niet al te hoog, maar laten we nu niet ook nog de discussie voeren of Macs nu wel of niet duurder zijn andere computers. Afhankelijk van welke specificaties men de belangrijk vindt zijn Macs, duurder, even duur of goedkoper dan andere computers. Dit topic gaat over het aankomende event, laten we het daar dan ook bij houden
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Waar wil je hem nou mee vergelijken dan? een Macbook is een compactere laptop (en zuinigere laptop), ik zie eerder Sony als concurent, die heeft 14" laptops. Maar dan zit je ook zo aan de 1000 euro. De Macbook Pro vind ik ook gewoon geen goede vergelijking met de BTO. Dat is net als je een Asus A5 met een W1 serie gaat vergelijken, dan praat je dus over afwerkingsniveau en perfectie. Buiten het feit dat die BTO een aantal specs mist t.o.v een macbook pro.Mr_gadget schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:00:
[...]
Vola
[afbeelding]
Het is maar net waar je prioriteiten ligt. En wat je zelf het meeste aanspreekt aan de laptop. Vind je OSX fijn? Wil je er lang mee doen? Moet het waardevast zijn? kan de afweging zijn om een macbook te kiezen.
Er gingen geruchten dat het deksel van de macbook zwart plastic zou worden. Misschien dat Apple dat als een goedkope oplossing gaat gebruiken voor een $800 laptop en dat de luxere modellen wel volledig aluminium worden.
Ik wacht nu al sinds mei op een update, met twee eisen: firewire en een backlit toetsenbord. Macbook leek aan de wensen te gaan voldoen, maar firewire ontbreekt? Even afwachten wat de exacte specs worden, of firewire toch verschijnt (adapter, firewire over ethernet).
Ik wacht nu al sinds mei op een update, met twee eisen: firewire en een backlit toetsenbord. Macbook leek aan de wensen te gaan voldoen, maar firewire ontbreekt? Even afwachten wat de exacte specs worden, of firewire toch verschijnt (adapter, firewire over ethernet).
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ja, lijkt me zeer sterk dat ze opeens firewire er helemaal uitgooien...
Waarom? Dat is toch een volledig oninteressante verbinding tegenwoordig? USB heeft dat allemaal overgenomen, en dat is lekker Universeel. Vandaar ook dat Apple de iPods jaren niet meer uitrust met Firewire... zie niet waarom je dat met laptops nog wel zou doen. Zal wel een adapter voor komen, voor wie nog ergens iets aan firewire heeft liggen.Stormbringer schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 01:00:
Ja, lijkt me zeer sterk dat ze opeens firewire er helemaal uitgooien...
Iemand deze al gezien?

Lekker glimmend. En geen muistoetsen meer...

...that "metal and glass" enclosure now houses an NVIDIA GPU, but no FireWire 400, and video-out is apparently through a connector "more compact" than MicroDVI.
There are said to be two NVIDIA GPUs inside, indicating both integrated and discrete graphics chipsets.
Wat betreft het compleet glanzende scherm... bah.
Ik hoop dat er toch echt een matte versie komt van de MBP. Ik heb totaal niks met glossy schermen.
We zullen wel zien wat het event ons vanavond gaat brengen.
Ik hoop dat er toch echt een matte versie komt van de MBP. Ik heb totaal niks met glossy schermen.
We zullen wel zien wat het event ons vanavond gaat brengen.
Apple's New $899 Product is an LED Display and Not a MacBook?
http://www.macrumors.com/
Over de macbooks: een glanzend scherm spiegelt al behoorlijk, zo'n seemless optie maakt het nog spiegelender.
http://www.macrumors.com/
Over de macbooks: een glanzend scherm spiegelt al behoorlijk, zo'n seemless optie maakt het nog spiegelender.
[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 14-10-2008 08:07 ]
Dat 2gpu's is wel slim. Dan gebruik je de discrete alleen als je hem nodig hebt, scheelt een boel accuduur.
Ik had ooit een Vostro 1400, en met de geintegreerde GPU was de accuduur 4 uur, en met de 8400gs was het 3,5 uur. Ook bij alleen internetten.
Ik had ooit een Vostro 1400, en met de geintegreerde GPU was de accuduur 4 uur, en met de 8400gs was het 3,5 uur. Ook bij alleen internetten.
Verwijderd
aaargh een glimmend scherm ... ik hoop dat er toch stiekem een keuze is voor een matte scherm want met zo'n ding is echt niet te werken

Nieuwe Lenovo T400/T500 notebook heeft dat ook. Scheelt ontzettend veel in accuduur als je discrete minder hoeft te gebruiken.cornelixnootje1 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:10:
Dat 2gpu's is wel slim. Dan gebruik je de discrete alleen als je hem nodig hebt, scheelt een boel accuduur.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Werkt hier prima hoor. Lekker donker zwart ook.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:27:
aaargh een glimmend scherm ... ik hoop dat er toch stiekem een keuze is voor een matte scherm want met zo'n ding is echt niet te werken
Maar ik snap je zorgen als je photoshopper bent. Aan de andere kant heb je dan waarschijnlijk een goed ACD oid.
Iedereen zegt dat firewire verdwijnt, maar er zitten 2 sparingen aan elke kant 1 die lijken op een kensingtonslot. Kan 1 hiervan geen firewire zijn? Tegenwoordig zijn dat toch vaak van die minipin aansluitingen ipv die grote. Verder vind ik die "mini-dvi" wel veel lijken op degene in mijn macbook dus volgens mij zijn ze daar niet vanaf gestapt.
Ik blijf het echt prachtig vinden dat er zoveel gespeculeerd kan worden over een product waar honderen, misschien wel duizenden mensen aan hebben gewerkt die allemaal netjes hun mondje dichthouden. HOE krijgt apple 't toch steeds voor elkaar...
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Nou jongens, ben benieuwd wat apple ons vandaag gaat brengen, nog een paar uur!
Chantage?pimsaint schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:00:
Ik blijf het echt prachtig vinden dat er zoveel gespeculeerd kan worden over een product waar honderen, misschien wel duizenden mensen aan hebben gewerkt die allemaal netjes hun mondje dichthouden. HOE krijgt apple 't toch steeds voor elkaar...
Maar ik vind de nieuwe MBP nou niet echt veel mooier (mits de foto klopt) geworden. Een zwart toetsenbord? Steekt wel mooi af. Ben wel erg benieuwd naar de specs en of er een blu-ray versie komt.
Ga mijn MBP nog niet inruilen iig
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Nou ja zeg. Het enige wat Apple voor mij op een goede windows pc had, was het matte scherm.. En dat doen ze nu weg?! Nja, waarschijnlijk (lees: hopelijk) komt er nog wel een mat scherm. Ik snap sowieso niet waarom iemand een glanzend scherm boven mat kiest, afgezien dat de kleuren wat 'beter' zouden zijn (een gemiddelde gebruiker houd zich daar niet mee bezig, en stoort zich vaak aan de reflectie...)
Ik ben het grotendeels met je eens en ik haat het luidruchtige, lelijke, trage, slapeloze Acer-gedrocht hier op tafel met z'n sponzige toetsenbord en afscheurende schermscharnieren met alle neuronen die ik in mijn lijf heb...Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:25:
Gemakkelijk te vervangen en uitbreidbare HD/Ramgeheugen? (een kind kan de was doen, mag je dat voor mij eens doen met een acerlaptop)
... maar HDD en RAM vervangen was nog makkelijker dan in mijn MacBook
Zoef
Zijn foto's gelekt van iMac style MBP. Moet er erg aan wennen en op dit moment kan er nog geen 'wow' vanaf. Maar na enige tijd zal dat ook wel anders zijn.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Oef, wat is dat een afgang zeg.. De MBP was de prachtigste laptop op deze aardbol en dan gaan ze er zoiets van maken..
Ik vind het helemaal niks, hopen dat ze het met de Macbook beter aanpassen. Of dat dit gewoon een nepperd is, dan is het ook goed.
ben ik de enige die die MBP wel mooi vind (plaatje van matinez) wat ik ook heel veel hoop is dat ze die voeding beter hebben gemaakt (ontwerp waarbij de uitloop van de kabel uit dat 'doosje' minder gevoelig is voor interne kabelbreuk en datzelfde geldt ook voor de magsafe kant.
ik vind het eigenlijk ook niks.. Maar dat two-tone design ligt wel in de lijn van verwachting als je kijkt naar het huidige ontwerp iMacs..RnB schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:34:
Oef, wat is dat een afgang zeg.. De MBP was de prachtigste laptop op deze aardbol en dan gaan ze er zoiets van maken..Ik vind het helemaal niks, hopen dat ze het met de Macbook beter aanpassen. Of dat dit gewoon een nepperd is, dan is het ook goed.

we zullen zien vanavond..
Ik vind hem ook mooi, maar ben nieuwsgieriger naar de macbookrandje schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:35:
ben ik de enige die die MBP wel mooi vind (plaatje van matinez) wat ik ook heel veel hoop is dat ze die voeding beter hebben gemaakt (ontwerp waarbij de uitloop van de kabel uit dat 'doosje' minder gevoelig is voor interne kabelbreuk en datzelfde geldt ook voor de magsafe kant.
Dat is toch al een hele tijd geleden gefixed door langere "buisjes". Alhoewel van kabelbreuk aan de kant van de adapter nog nooit gehoord hebrandje schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:35:
Ik moet zeggen dat ik het ontwerp op de foto's van Engadget erg mooi vind. Maar ik vraag me sterk af of het wel (helemaal) klopt. Rechtsbovenin mist bijv. de powerknop. Ook zijn de mysterieuze aansluitingen (gaten) aan de linkerkant (vooraan) niet meer te zien. Er zit ook geen oogje op voor de Apple Remote.
Daring Fireball, de site waar de datum 14 oktober het eerst viel, heeft trouwens interessante details: http://daringfireball.net/2008/10/contains_spoilers
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Als dit de nieuwe Macbook Pro wordt slaat Apple naar mijn mening de plank echt mis.
Vind de oude Macbook Pro een van de mooiste laptops die er is, maar dit is gewoon een gedrocht.
Als het scherm dicht is lijkt het wel alsof het een paddestoel is die er boven licht.
De kleurcombi vind ik ook niet echt super.
Geef mij het uiterlijk van de oude Macbook Pro maar.
Vind de oude Macbook Pro een van de mooiste laptops die er is, maar dit is gewoon een gedrocht.
Als het scherm dicht is lijkt het wel alsof het een paddestoel is die er boven licht.
De kleurcombi vind ik ook niet echt super.
Geef mij het uiterlijk van de oude Macbook Pro maar.
Pfft, ik zit alweer een uur alle laaste rumors te lezen, ik kap ermee.
Vanavond weten we het allemaal.
Vanavond weten we het allemaal.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als je een topic wilt aanmaken voor de nieuwe producten die zijn aangekondigd, neem dan even contact op met een moderator voordat je begint. Zo vermijden we dat er twee mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde product werken.
Als je een topic wilt aanmaken voor de nieuwe producten die zijn aangekondigd, neem dan even contact op met een moderator voordat je begint. Zo vermijden we dat er twee mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde product werken.