Je kunt niet voor elke 2,5" SATA gaan.
Een bepaald type schijf is net te hoog en past dan niet in de PS3.
Maar elke 320GB schijf past (en alles minder dan ook).
Er is een 2,5" schijf met 3 platters en die is te hoog, maar de kans dat je er zo een hebt is best klein. En er zijn genoeg compatibiity lijsten te vinden op het internet.
De discussie of een 5400rpm veel langzamer is dan een 7200rpm is al vaak gevoerd. De verschillen zijn redelijk: de 7200rpm is zo'n 10-15 procent sneller. Alleen op een gemiddelde laadtijd van 20 seconden is dat dus zo'n 1-2 seconden. Ik vraag me sterk af of je dat merkt.
Tijdens het instaleren van grotere applicaties (GTA 4, GT5:P) zal het in de minuten lopen, maar ik denk dat niet veel mensen bij hun PS3 blijven als deze iets aan het instaleren is. Ik switch dan meestal over naar tv en kijk af en toe hoe ver de installatie is...
En om maar in herhaling te vallen:
Het vervangen van de harde schijf van de PS3 is volkomen legaal en je verliest je garantie er niet door. Wel even je schijf weer voor de 60/40GB vervangen als je je PS3 onverwacht RMA moet sturen!
Type schijven maken niet zo veel uit. Meeste schijven van de bekende A-merken maken om en nabij de 22 decibel. Dus zeker niet merkbaar. Ikzelf ben voor Samsung gegaan omdat die iets koeler blijven, maar merken als Maxtor en WD zijn ook goed
[
Voor 14% gewijzigd door
FeaR op 04-06-2008 11:02
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.