Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.projectorcentral.com/images/articles/CIH-2.35-Bborder.jpg

Nu wil ik graag een topic openen waarin de beamer gebruikers hun ervaringen kunnen delen.

Lijst van 720p beamers:

EPSON TW680
pricewatch: Epson EMP-TW680
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/57258A58FA06DC75C125735500317160_big.jpg

EPSON TW700
pricewatch: Epson EMP-TW700
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/8AD92A981BFD25D2C125720200443562_big.jpg

SANYO PLV Z5
pricewatch: Sanyo PLV-Z5 (WXGA, 1100, 7500:1, LCD)
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/7EB81EBDED971445C12571EE0042F155_big.jpg

PANASONIC PT-AX200E
pricewatch: Panasonic PT-AX200
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/4EC1B493EDDFE4D1C125735C0035C6CC_big.jpg

SONY VPL-AW15
pricewatch: Sony Bravia VPL-AW15
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/C57F6C1771EB7482C12572F100463136_big.jpg

Dus deel hier je ervaringen van je eigen beamer of ben je net als ik op zoek naar een beamer laat je mening dan hier horen. Alle review websites zijn welkom! 8) Foto's van je eigen beamer of van de prestaties van je beamer op het witte doek kun je hier ook delen.

Mocht je foto's van je home cinema willen delen dan kun je dat het beste hier plaatsen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1282100

Hier een korte lijst van FULL HD beamers < € 2.000,-

Epson TW-980 € 1199
pricewatch: Epson EMP-TW980
Epson TW-1000 € 1980
pricewatch: Epson EMP-TW1000
Benq W5000 € 1666
pricewatch: BenQ W5000
Sanyo PLV-Z2000 € 1385
pricewatch: Sanyo PLV-Z2000

En mocht je budget toch iets ruimer zijn ;)

Epson TW-2000 (met contrast ratio van 50000:1) € 2222
pricewatch: Epson EMP-TW2000
Panasonic PT-AE2000 € 2486
pricewatch: Panasonic PT-AE2000

Sites met meer info:

ProjectorCentral
http://www.projectorcentral.com/home.cfm

Info over BenQ W5000
http://www.hdtvnieuws.nl/...ma-projector-introductie/
Info over Sanyo PLV-Z2000
http://www.hdtvnieuws.nl/...-hd-projector-introductie
Info over Panasonic PT-AX200
http://www.hdtvnieuws.nl/...ma-projector-introductie/
Info over SonyVPL-VW60
http://www.hdtvnieuws.nl/...hd-projector-introductie/

TS ziet er niet kundig uit dus mocht iemand dit een profi look kunnen geven hoor ik het ook graag :) en misschien dat een MOD de titel kan aanpassen naar algemene hd ready beamer topic

[ Voor 74% gewijzigd door een moderator op 09-04-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[reserved slot]

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04
Ze zullen hem wel sluiten, met die gezever mom dat je maar in de winkel moet kijken.

Als je dit soort wat moet ik kopen topics nu gewoon open laat en als bundel laat staan mod's dan kunnen mensen die NIET naar de winkel willen zo verdiepen.

Verder ontopic, ik heb geen ervaringen ermee, heb wel gelezen panasonic ook goede beamers had weet type nummer zo niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door J_star op 09-04-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
J_star schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:08:
Ze zullen hem wel sluiten, met die gezever mom dat je maar in de winkel moet kijken.

Als je dit soort wat moet ik kopen topics nu gewoon open laat en als bundel laat staan mod's dan kunnen mensen die NIET naar de winkel willen zo verdiepen.

Verder ontopic, ik heb geen ervaringen ermee, heb wel gelezen panasonic ook goede beamers had weet type nummer zo niet meer.
Ik hoop echt dat het (dit keer) niet gesloten wordt. ;)
Ik mis echt een topic waar er duidelijkhedi over beamers komt te staan. Niet beamers voor presentaties maar voor gebruik in je woonkamer. Voor films maar ook voor games en televisie.
Daarnaast moet het een topic zijn waar mensen hun ervaring kunnen delen met elkaar. Ik vind kieskeurig wel leuk van opzet maar de meningen van gebruikers daar is voor mij waardeloos. Ik wil graag de meningen van mede-tweakers horen die al een koop hebben gedaan of anders net als ik bezig zijn met het kiezen van juiste apparatuur.

Kan iemand mij helpen aan een mooie topicstart? En dat een mod misschien de titel kan aanpassen naar iets generieks?

ontopic:
Inderdaad ik heb op andere forums gelezen dat de Panasonic prima presteert.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niets tegen een topic m.b.t. projectoren, maar maak dan wel een mooie duidelijke openings post en geen verkapt "wat-moet-ik-kopen" topic start. Vertel eens wat over de techniek, waar je op moet letten, etcetera. Dat is veel boeiender. Voor reviews kan je op projectorcentral.com kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een Epson TW-600 (ongeveer dezelfde specs als de 680) maar het is met een projector echt onmogelijk om overdag te kijken zonder te verduisteren. Of je kijkt naar een wit doek waar iets vaags op te zien is.

Maar zodra je verduisterd hebt is het beeld super netjes. Ik projecteer op een beamax doek van 2,20m breed.

Xbox360/PS3 speelt fantastisch op deze projector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed initiatief. Blijf hem volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:37

Cpt-Cholo

I did it again...

*bookmarked*

Ben eens benieuwd naar de verschillende ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb de Panasonic AX-200 een paar maanden terug aangeschaft. Ik volg de HD projectoren al sinds het uitkomen van de Panasonic AE700 een aantal jaar terug, maar ik heb uiteindelijk lang gewacht met de uiteindelijke aanschaf.

Het belangrijkste bij mijn aankoop vond ik dat ik een aantal projectoren tegen elkaar kon testen. Het zal je nooit lukken alle kandidaten bij elkaar te krijgen, maar ik heb een webwinkel met showroom (op afspraak) gevonden waar ze de drie populairste modellen hadden staan, wat overigens ook precies de modellen waren die ik wilde testen (er is een reden dat ze het populairst zijn...): De Sanyo Z5, Epson TW700 en Panasonic AX-200.

De besliscriteria en volgorde van beoordeling:

1. scherpte: P, E, S
2. beeldkwaliteit bij snelle pans: geen noemenswaardige verschillen
3. lichtopbrengst: P, dan even niets, E, S
4. geluidsproductie: geen noemenswaardige verschillen
5. garantie: E, S, P
6. prijs: P en S gelijk, E

Het verschil tussen de Epson en de Panasonic was subtiel; het beeld was net wat stabieler op de Panny. Verder is de Panny een stuk helderder wat nuttig kan zijn als je niet (goed) kan verduisteren. Epson is echter wat netter met garantie (3 ipv 1 jaar bij Panasonic, 1 jaar ipv 3 maanden op de lamp). De Epson kost daarentegen wat meer. Hoe je deze zaken tegen elkaar afweegt bepaalt voor welke projector je kiest. Ik kan me een keuze voor de Epson ook goed voorstellen (die ziet er qua looks veruit het beste uit ook vind ik :) ).

Een item als kleurweergave vond ik wel belangrijk, maar ik heb hier niet zo zeer op gelet tijdens het testen omdat alle projectoren tegenwoordig zeer uitgebreide functionaliteit hebben om kleuren aan te passen; je kan het altijd precies zo maken als je zelf wil. Over het nut van ISF en calibreren: Ik heb dit niet gedaan omdat ik het, met alle respect, quatsch vind. Perceptie van beeldkwaliteit is een subjectieve bezigheid; wat ik mooi vind, vind mijn vriendin te helder en te rood en mijn beste vriend te donker en te blauw bij wijze van spreken. Ik heb zelf een AVIA calibratie DVD gedraaid en alle (tientallen) tests doorlopen en de projector zo ingesteld dat hij 'perfect' was volgens AVIA. Vervolgens gooide ik er een paar film tegenaan en het resultaat was verschrikkelijk. Dan liever op het oog instellen zodat het VOOR MIJ perfect is ;)
Ik heb een Epson TW-600 (ongeveer dezelfde specs als de 680) maar het is met een projector echt onmogelijk om overdag te kijken zonder te verduisteren. Of je kijkt naar een wit doek waar iets vaags op te zien is.
Geen enkele projector moet jewillen gebruiken zonder enige vorm van verduistering, i.e. overdag met de gordijnen open. Mijn projector is echter overdag met de gordijnen dicht en alleen wat omgevingslicht goed te gebruiken en daarvoor hoef ik zelf niet de eco mode uit te schakelen, noch de hoogste helderheidsinstelling te kiezen (je wil die lamp sparen...). Voor alle projectoren geldt echter dat ze idealiter met volledige verduistering het beste tot hun recht komen. Maar ga na: gewoon TV (of het nou een oude CRT, een LCD of een plasma is) kijken in een kamer waar de zon in staat te stralen is ook geen pretje. Projectoren zijn met de huidige lichtopbrengsten lang niet meer zo kritisch als een paar jaar terug.

Overigens projecteer ik ook op een 2,20m Beamax scherm, gewoon wit (geen high contrast). Zie hier pics van de opstelling.

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-04-2008 15:14 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vond de AX200 het scherpst? Ik weet niet in hoeverre de AX100 van de AX200 verschilt (volgens mij bijna niet op betere iris, 2 hdmi en game mode na), maar de AX100 staat bekend om z'n softe beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
De Panasonics beschikken over smoothscreen technologie die voorkomt dat je het pixelraster waarneemt. Op zeer korte kijkafstanden kan je dat ervaren als softness van het scherm, maar op normale kijkafstand (ik zit op 3,5 meter van een 2,20 meter scherm) heb je daar absoluut geen last van. Op mij komt het beeld haarscherp over. Als je de reviews leest dan zie je dat niemand wat te klagen heeft over de scherpte van de Panasonics, maar dat veel recensisten hem op dat punt net een tikje softer achten dan andere modellen. Persoonlijk vind ik de scherpte uitstekend, en dankzij de smoothscreen technologie gaat de Panasonic veel beter om met evenwijdige, bijna horizontale lijnen (zie de bekende flyover scene over Rome in Gladiator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit trouwens een Epson wat nog in NL moet uitkomen? :)

http://www.epson.com/cgi-...BVCookie=yes&oid=63064240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Nope, Amerikaanse aanduiding van de TW-700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:47:
Je vond de AX200 het scherpst? Ik weet niet in hoeverre de AX100 van de AX200 verschilt (volgens mij bijna niet op betere iris, 2 hdmi en game mode na), maar de AX100 staat bekend om z'n softe beeld.
Daar heb je alleen potentieel last van als je windows beeld op 30cm van het scherm gaat bekijken. Dan heb je geen kippengaasachtige pixels.

En dat levert mooier beeld op met video, waar je hem daadwerkelijk voor gebruikt d:)b

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:57:
[...]

Daar heb je alleen potentieel last van als je windows beeld op 30cm van het scherm gaat bekijken. Dan heb je geen kippengaasachtige pixels.

En dat levert mooier beeld op met video, waar je hem daadwerkelijk voor gebruikt d:)b
Ik roep ook nergens dat het slecht is (vergeet niet dat ik ook een AX100 heb staan) . Het viel me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quantor schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:51:
Onzin. Ik gebruik een 5 jaar oude Philips Monroe die met haar 1200 lumen prima overdag werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Ik heb nog wel een vraag over projectie. Dat heeft dan meer betrekking op Full HD projectoren, maar wat is eigenlijk de maximale maat/grootte van een projectiescherm waarbij je nog steeds de volledige scherpte van Full HD benut? Op een gegeven moment zullen de pixels toch te ver uit mekaar worden getrokken waardoor het beeld minder zal worden in kwaliteit, denk ik..Sorry dat ik deze vraag hier stel aangezien het niet echt betrekking heeft op hdready projectoren.

Het is niet dat ik zoiets overweeg in de aanschaf, schaf uberhaupt nog geen projector aan maar vroeg het me gewoon af (puur theoretisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De beamers die ik hierboven heb genoemd zijn allemaal ouder dan 1 jaar. Het valt mij op dat de projectoren-markt minder snel met vernieuwingen aankomt dan de LCD-markt.

Ik hoop toch echt binnenkort de Epson 780 of anders de Panasonic AX-300 tegen te komen (Pana doet dat tegen het einde van het jaar geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat er voor de Benq W500 een prijsdaling aan zit te komen. Sowieso komt natuurlijk het EK eraan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 12:24

troje

was here!

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:17:
De beamers die ik hierboven heb genoemd zijn allemaal ouder dan 1 jaar. Het valt mij op dat de projectoren-markt minder snel met vernieuwingen aankomt dan de LCD-markt.

Ik hoop toch echt binnenkort de Epson 780 of anders de Panasonic AX-300 tegen te komen (Pana doet dat tegen het einde van het jaar geloof ik).
De meeste vernieuwing in projectie vind je in het 1080p segment, full HD dus. Zo goed als alle LCD projectoren gebruiken de LCD panelen van Epson, en die bepalen voor een groot deel de beeldkwaliteit van de projector. Het beste 720p LCD paneel is de D5, terwijl in 1080p de D6 en nu ook D7 al op de markt zijn. Met 1080p koop je dus een projector voorzien van panelen die 1 of zelfs 2 generaties nieuwer zijn dan de nieuwste 720p projector.

En ja, er zit een hoop verschil tussen D5 en D6/D7. Grootste verschillen zijn aperture ratio. Deze ruimte tussen afzonderlijke pixels is veel kleiner geworden. De D6 is het eerste anorganische paneel, voor hoger contrast en langere levensduur. Daarnaast hebben de D7 panelen nieuwe drivers die meer kleurdiepte en snellere respons bieden.

Als je een moderne home cinema projector wilt kopen, dan moet je toch echt naar 1080p. Epson heeft de TW-980, dat is een nieuwe 1080p projector die je al rond de 1550 euro moet kunnen vinden. Ook Sanyo en Mitsubishi hebben betaalbare 1080p modellen recent geintroduceerd.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aardig wat reviews gelezen en het lijkt erop dat de Panasonic AX-200 op dit moment de beste 720p projector is. De Sanyo levert prima beelden maar is iets langzamer, levert minder lumen dan de Pana. Deze worden steeds met elkaar vergeleken. Over de Epson kom ik niets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het htforum.nl zijn ze allemaal fan van Epson beamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
HTforum is een site die met strenge hand geleid wordt door de firma ITC, en hoewel ze claimen onafhankelijk te zijn, zijn ze al jaren op de hand van Epson. Het sfeertje dat daar hangt is eentje van ongebreideld fanboy-isme, en meningen die afwijken van wat ITC aangeeft zijn er niet populair. Verder zijn andere leveranciers dan ITC altijd 'minder', en wordt het ontmoedigd om over goedkopere deals te praten. Oh ja, en als je niet een van hun zg. ISF calibraties neemt ben je fout bezig ;)

Dat gezegd zijn de verschillen erg klein tussen de Pana en de Epson, dus ben ik het niet per definitie oneens met hun oordeel op dit punt.
Over de Epson kom ik niets tegen.
De Epsons hebben een volledig andere benaming in de VS (zie eerder in dit topic), als je daarop zoekt vind je wel wat reviews.

[ Voor 33% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-04-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij maken ISF calibraties weldegelijk verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:10:
Volgens mij maken ISF calibraties weldegelijk verschil :)
Volgens mij was het Dr. Strangelove die een tijdje terug hier had gepost dat ISF niets uitmaakt en na zijn onderbouwing gaf ik hem toch gelijk. Ik heb mijn LCD scherm ooit laten calibreren en vond het niet uitzien. Het was voor mij te donker. Ik denk dat zoiets erg smaakgebonden is. Dat is dus ook het reden waarom ik dit niet laat doen. Ik kies wel de kleursetting uit die ik vind dat het moet zijn. Ik ben namelijk degene die hierop films gaat kijken en niet iemand anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand hier ervaring met de Sony beamers? Of anders een review voor me? Ik moet zeggen dat ik gisteren de Sony AW10 in werking zag en vond het prima uitzien. Nu ben ik benieuwd hoe de Sony AW15 is.

Specs:
http://www.sony.nl/view/S...IA+Home+Cinema+projectors

- contrast 12000:1
- 24p true cinema (bluray)
- 1080p mogelijk
- zeer stil 20db
- 1300 lumen
- tot 200" scherm mogelijk

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/29/14193
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/29/14195
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/29/14199
Prima specs dus..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
ik heb de sony beamer hier.. Echt stil en scherpbeeld.

ik heb wel de AW-VPL10, beeld is zeer mooi en scherp, als je wilt kan i k wat foto's maken dervan.

Moet wel zeggen dat hij groter uitvalt dan ik had verwacht.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icekiller2k6 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:37:
ik heb de sony beamer hier.. Echt stil en scherpbeeld.

ik heb wel de AW-VPL10, beeld is zeer mooi en scherp, als je wilt kan i k wat foto's maken dervan.

Moet wel zeggen dat hij groter uitvalt dan ik had verwacht.
Ja heel graag :)
Ik vond het inderdaad ook erg groot uitzien maar heb daar geen moeite mee. Het weegt ook bijna 6kg. Ik wil gewoon een scherpe, snelle en eentje die super beelden levert projector nodig.
De keuze wordt alleen steeds lastiger: Epson TW700, Panasonic AX200, Sony AW15 en Sanyo PLV Z5 :D Stuk voor stuk geweldige projectoren. Helaas kan ik ze nergens naast elkaar zien dus vergelijken wordt onmogelijk.

De Sony blijkt toch niet zo goed te presteren:
http://www.projectorcentral.com/sony_vpl-aw15.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:07:
[...]

Ik denk dat zoiets erg smaakgebonden is. Dat is dus ook het reden waarom ik dit niet laat doen. Ik kies wel de kleursetting uit die ik vind dat het moet zijn. Ik ben namelijk degene die hierop films gaat kijken en niet iemand anders ;)
Ja dat ben ik eigenlijk wel met je eens, maar volgens mij is het wel zo dat ISF ervoor zorgt dat alle kleuren uitkomen zoals ze écht bedoeld zijn. Dus dat blauw ook echt blauw is en niet half lichtblauw ook al vind je dat misschien mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Waar gaat het nou om, dat je het mooi vindt of dat het is zoals een computerprogramma jou vertelt dat het 'moet' zijn?

Lees de ervaringen maar eens op htforum.nl. Regelmatig zit er een tussen die het heeft laten doen (a 150 euro |:() en dan voorzichtig opmerkt dat hij het beeld eigenlijk niet helemaal goed vind. Let vervolgens op de overvloed aan reacties die die persoon vertellen dat hij 'eraan moet wennen' of dat 'het lastig is een kleurecht beeld te accepteren'. 8)7

Er zullen best situaties zijn waarin je je scherm wil laten calibreren, zoals in DTP werk en sommige presentatiedoeleinden. Maar voor persoonlijk gebruik gaat het erom hoe je het persoonlijk ervaart :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-04-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren de Pana AX-200 kunnen bewonderen en mijn mond viel open van verbazing. Wat een super beamer zeg! Nu was er één overtreffende trap: Panasonic AE2000 _/-\o_ Deze was pas echt geniaal! Contrast ratio was geweldig, diepgang, heldere kleuren en zo veel meer kleur op je scherm. 1080p is hier ook echt 1080p. Nu is dit bijna 3000 euro dus the next best thing is zijn broertje :+

Wat mij alleen opviel is dat zij bij RAF een projectiescherm hebben hangen van een aantal duizenden euro's.. 8)7 En ik maar denken dat het 300 euro zou kosten..

Mocht iemand hier willen toelichten waarom bepaalde schermen duurder zijn zie ik het graag voorbij komen ;) Voor mij is een witte doek namelijk een witte doek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaan doeken met een bepaalde coating die de lichtopbrengst minder doen afbreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of doeken die geluid doorlaten. Je hebt ook grayscreens, voor beter zwart. Of schermen die meer licht terugkaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:57:
Of doeken die geluid doorlaten. Je hebt ook grayscreens, voor beter zwart. Of schermen die meer licht terugkaatsen.
Maar welke merken zijn de betere screens voor je woonkamer? Ik ben nu een aantal tegengekomen maar heb geen idee welke het beste kunt nemen. Maar 5000 euro voor een doek is not done :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:54:
[...]

Maar welke merken zijn de betere screens voor je woonkamer? Ik ben nu een aantal tegengekomen maar heb geen idee welke het beste kunt nemen. Maar 5000 euro voor een doek is not done :D
Het zit allemaal dicht op elkaar, maar zeker Beamax en ook Kingpin maken fantastische schermen voor in je huiskamer. Je kan natuurlijk ook voor screen paint kiezen.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Leuke discussie over ISF. Ik moet zeggen dat ik eerst ook sceptisch was, maar een workshop heeft toch mijn ogen doen openen. Met een ISF calibratie is veel meer uit een weergever te halen, iets wat op papier eigenlijk niet uit te leggen is.

De gedachte achter een kalibratie is dat je weergever de film precies zo weergeeft zoals de maker van de film het bedoeld heeft. Door te kaliberen zie jij de film precies zoals de maker van de fim het op zijn monitor heeft gezien en afgemonteerd heeft. In wezen schakel je de beeldkwaliteit van je eigen weergever gelijk aan de studionorm.

Of je dat belangrijk vindt is een persoonlijk verhaal.

Bedenk wel dat kleur en licht altijd veel invloed hebben op de sfeer in een film. Filmploegen reizen soms duizenden kilometers naar een onmogelijke plek in de poolcirkel om juist daar met het licht dat alleen daar voorkomt, een shot op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Nog even voordat de vraag komt: Objectief ben ik niet want binnen epson ben ik verantwoordelijk voor oa de projectoren. Ik ga me dus absoluut niet bemoeiten met de discussie welke projector wel en niet goed is. Dat betekent overigens niet dat ik niet in dit topic reageer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
troje schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:19:
Nog even voordat de vraag komt: Objectief ben ik niet want binnen epson ben ik verantwoordelijk voor oa de projectoren. Ik ga me dus absoluut niet bemoeiten met de discussie welke projector wel en niet goed is. Dat betekent overigens niet dat ik niet in dit topic reageer :)
Troje mag ik je dan vragen of je de verschillen tussen de 680 en 700 kunt benoemen? Ik weet dat de 700 bijna een jaar ouder is dan de 680 maar de specs lijken identiek. Kan dit kloppen? Ik verwacht namelijk een nieuwe 7xx reeks van Epson. Misschien bij de Cedia 2008? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:39:
[...]

Troje mag ik je dan vragen of je de verschillen tussen de 680 en 700 kunt benoemen? Ik weet dat de 700 bijna een jaar ouder is dan de 680 maar de specs lijken identiek. Kan dit kloppen? Ik verwacht namelijk een nieuwe 7xx reeks van Epson. Misschien bij de Cedia 2008? :)
Beide modellen zitten erg dicht op elkaar. De TW700 heeft een kwalitatief betere lens waardoor je minder overloop van kleuren in de hoeken krijgt. Verder een iets betere zoom. TW-700 heeft een HDMI 1.2a aansluiting de TW680 een HDMI 1.1.

Nee, er komt vooralsnog geen opvolger van de TW700. Vernieuwing bij ons vindt plaats in 1080p, wat naar mijn mening hard op weg is om 720p in projectie volledig te verdringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds een maand of 3 de sony aw15.
Super apparaat en super beeld en voor die prijs (950 euro).
Het beeld uit de doos was al goed,maarkan uiteraard beter.
Ik heb hem in duitsland bij een bedrijf laten calibreren en er een filter laten plaatsen.
Een werled van verschil, de kleuren zijn nu echt natuurlijk.
Helemaal de moeite waard dus en de prijs viel ook mee 149 euro incl. filter.
Ik heb hem aangesloten op een htpc , een ps3 voor de blueray en een xbox360 voor de games.
HDTV is een genot,gedownload of via blueray gewoon super.
Ik heb een beelddiameter van 3,2m en het raster zie ik op 4,5 m niet.
De 1080/24h ondersteuning is ook mooi geen hakkelende beelden.
Ik denk en weet van mensen die er echt verstand van hebben dat er voor deze prijs geen andere beamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Er zijn geen slechte projectoren in dit segment eigenlijk, maar er zijn wel degelijk verschillen. De Sony haalde bij mij de shortlist niet omdat een aantal reviews hem toch echt duidelijk minder vonden dan de Panny en de Sanyo:
The AW15 is not a bright projector, and visible pixelation can be more pronounced on this unit than it is on competing models of the same resolution. These two factors argue for its use in a dark room, with seating at a greater than average viewing distance. But if you're setting up your projector this way anyway, lower brightness and visible pixelation become non-issues, and the AW15 can give you an impressive, rich, natural, high contrast image.

Verder heeft hij maar 1 HDMI poort (in eerste instantie lijkt het genoeg, maar ik gebruik er nu wel degelijk 2 op mijn Panny) en de zoom range is wat kleiner, wat hem iets minder flexibel maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:14:
Er zijn geen slechte projectoren in dit segment eigenlijk, maar er zijn wel degelijk verschillen. De Sony haalde bij mij de shortlist niet omdat een aantal reviews hem toch echt duidelijk minder vonden dan de Panny en de Sanyo:

[...]

Verder heeft hij maar 1 HDMI poort (in eerste instantie lijkt het genoeg, maar ik gebruik er nu wel degelijk 2 op mijn Panny) en de zoom range is wat kleiner, wat hem iets minder flexibel maakt.
Je haalt de woorden uit mijn mond :)
Ik vind 2x HDMI toch echt belangrijk omdat ik bluray wil afspelen vanaf mijn PS3 en wil blijven gamen op mijn Xbox360 Elite. Daarnaast vind ik de lumen verhaal van Pana beter klinken. Ze leveren gewoon heel veel licht wat er voor zorgt dat je in minder donkere omstandigheden toch kunt genieten van je beamer. Dit lijkt mij handig tijdens de EK wedstrijden in de middag bijvoorbeeld.

Mocht ik de loterij winnen dan ga ik voor de Epson TW2000 of voor de Panasonic AE2000 _/-\o_
http://www.epson.nl/conte...n_EMPTW2000_NL.ilocal.htm
http://www.panasonic.nl/P...M=3839|2535|2534|2533|4|1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Meer dan 1 HDMI heeft alleen zin als je de projector niet aan het plafond hebt hangen. Hangt hij wel aan het plafond, dan is een HDMI splitter goedkoper dan een lange HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
troje schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:22:
Meer dan 1 HDMI heeft alleen zin als je de projector niet aan het plafond hebt hangen. Hangt hij wel aan het plafond, dan is een HDMI splitter goedkoper dan een lange HDMI kabel.
Splitten gaat denk ik toch altijd ten koste van je kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:46:
[...]

Splitten gaat denk ik toch altijd ten koste van je kwaliteit.
Klopt, maar met HDMI gaat dat op een andere manier dan met bijvoorbeeld component. HDMI kent geen signaal degradatie. Kwaliteitsverlies zoals dat kan optreden bij een analoog signaal (minder kleurverzadiging, ruis, enz), treedt niet op bij HDMI. Bij HDMI begint het met het zien van artifacts, 1 gradatie erger is gelijk een zwart beeld.

Zie je dit niet bij een gesplit HDMI signaal, dan heb je een prima beeld dat identiek is aan een niet gesplit HDMI signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook receivers gebruiken met multi HDMI input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:37

Cpt-Cholo

I did it again...

ook mijn idee, maar dan heb ik ook nood aan een reciever met multi-output. Alle toestellen kunnen hangen aan, stel de 4 onkyo 606-inputs, maar dan zou ik graag kunnen kiezen tussen mijn tv en de projector. Zoals ik het nu zie zal ik bij gebruik projector even achter de onkyo een kabeltje moeten switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dat is niet waar. Ik heb twee ingangen en een uitgang op mijn AV receiver en drie apparaten die via HDMI aangesloten kunnen worden. Een splitter op een van de ingangen van de AV receiver of de projector levert geen beeld op vanwege de incorrecte weerstand over de ingang die je dan hebt (ja, geprobeerd, ik heb hier een splitter liggen). Je zal dan dus een switch moeten gebruiken, en die zijn vrij prijzig. Zelf heb ik dus een extra HDMI kabel van 7,50m getrokken; die heb ik net als de eerste kabel gekocht op ebay.de voor 30 euro (goed afgeschermde kabel met stevige pluggen, laat je niet afzetten door een dure kabel te kopen!).

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-04-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grrr een betaalbare D7 projector zou denk ik pas echt geweldig zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:56:
[...]

Ik vind 2x HDMI toch echt belangrijk omdat ik bluray wil afspelen vanaf mijn PS3 en wil blijven gamen op mijn Xbox360 Elite. Daarnaast vind ik de lumen verhaal van Pana beter klinken. Ze leveren gewoon heel veel licht wat er voor zorgt dat je in minder donkere omstandigheden toch kunt genieten van je beamer. Dit lijkt mij handig tijdens de EK wedstrijden in de middag bijvoorbeeld.

Mocht ik de loterij winnen dan ga ik voor de Epson TW2000 of voor de Panasonic AE2000 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:56:
[...]

Foutje van mij sorry.

Zit ook maar een prijsverschil in van ongeveer 1900 euro dus waar hebben we het over.
Ik heb ze naast elkaar gezien samen et nog 2 anderen en vind het verschil geen 1900 euro waard.
Heb wel vaker van die verhalen van gehoord dat mensen een andre veel beter vinden,die anderen zijn ook iets beter dat spreek ik niet tegen, en vervolgens niks kopen.

Zoomratio is prima,nog beter hebben?
Onzin, ik zit er 4 meter vandaan en heb 3 meter 20cm diagonaal.

Van die ene hdmi ingang klopt dat is jammer,heb er een splitter tussen van 8 euro via ebay,verscil is niet te zien geloof me maar.

je kan geen appels met peren vergelijken dat klopt maar voor de prijs van een sony aw15 vindt je niks anders op de markt die dit biedt voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:36:
[...]

[...]

Foutje van mij sorry.

Zit ook maar een prijsverschil in van ongeveer 1900 euro dus waar hebben we het over.
Ik heb ze naast elkaar gezien samen et nog 2 anderen en vind het verschil geen 1900 euro waard.
Heb wel vaker van die verhalen van gehoord dat mensen een andre veel beter vinden,die anderen zijn ook iets beter dat spreek ik niet tegen, en vervolgens niks kopen.

Zoomratio is prima,nog beter hebben?
Onzin, ik zit er 4 meter vandaan en heb 3 meter 20cm diagonaal.

Van die ene hdmi ingang klopt dat is jammer,heb er een splitter tussen van 8 euro via ebay,verscil is niet te zien geloof me maar.

je kan geen appels met peren vergelijken dat klopt maar voor de prijs van een sony aw15 vindt je niks anders op de markt die dit biedt voor deze prijs.
Jawel :) De Panasonic AX-200 of anders de Epson TW-700 ;)
Kom op zeg dit soort opmerkingen hoeven we hier toch niet te maken. De Sony is een prima beamer maar om nu hier te roepen dat er geen betere te vinden is voor hetzelfde bedrag is quatsch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Sanyo heeft al een 1080P projector voor 1600 euro zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op zondag 27 april 2008 @ 09:35:
Sanyo heeft al een 1080P projector voor 1600 euro zag ik.
Mag ik vragen waar je dat hebt gezien? Bedoel je de Z2000?

Hier een korte lijst van FULL HD beamers < € 2.000,-

Epson TW-980 € 1579
http://www.kieskeurig.nl/...6BE5CC1257410003667A8.htm

Epson TW-1000 € 1980
http://www.kieskeurig.nl/...A00A0C125735A002AEE5D.htm

Benq W5000 € 1978
http://www.kieskeurig.nl/...23A0AC12573F30058A79C.htm

Sanyo PLV-Z2000 € 1821
http://www.kieskeurig.nl/...27CD4C125735D002B69D2.htm

En mocht je budget toch iets ruimer zijn ;)

Epson TW-2000 (met contrast ratio van 50000:1) € 2849
http://www.kieskeurig.nl/...7A3DCC12573A600520D7B.htm

Of anders mijn favoriete beamer: Panasonic PT-AE2000 € 2499
http://www.kieskeurig.nl/...EB416C12573AE00359CCD.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar de prestaties van de Epson TW-980 en de Sanyo PLV-Z2000. Deze zijn wat duurder dan wat ik wilde uitgeven maar ze zijn beiden van de D7 generatie. Dit houdt in dat ze in staat zijn om prima beelden op te leveren. De prijs vande Epson is overigens erg gunstig. Voor net iets meer dan 1500 euro heb je een fullhd beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Was een banner ad op www.areadvd.de, ik heb verder niet gekeken.

De prijzen van full HD worden interessant zo. Ik hoop dat ze snel zakken, dan kan ik over een jaar of twee voor een kleine meerprijs upgraden - voordat ik mijn lamp moet vervangen ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-04-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:21:
Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar de prestaties van de Epson TW-980 en de Sanyo PLV-Z2000. Deze zijn wat duurder dan wat ik wilde uitgeven maar ze zijn beiden van de D7 generatie. Dit houdt in dat ze in staat zijn om prima beelden op te leveren. De prijs vande Epson is overigens erg gunstig. Voor net iets meer dan 1500 euro heb je een fullhd beamer.
Kwestie van de eerste reviews afwachten. TW980 heeft trouwens D6 panelen. Z2000 is een aardige projector voor die prijs, maar het gerucht gaat dat Sanyo deze snel zal vervangen voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dat betekent overigens niet dat ik niet in dit topic reageer :)
Leuk om een insider aan boord te hebben. Wat is trouwens de US benaming van de 980? Mogelijk dat er aan de andere kant van de oceaan al wat reviews rondzwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Dr. Strangelove schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:38:
[...]

Leuk om een insider aan boord te hebben. Wat is trouwens de US benaming van de 980? Mogelijk dat er aan de andere kant van de oceaan al wat reviews rondzwerven.
De TW-980 is bijna identiek aan de Powerlite Home Cinema 1080, maar niet volledig identiek. Eigenlijk is de TW-980 specifiek voor de europese markt ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ok dank je. Een review van de 1080 is hier te vinden. Aangenomen dat de 980 dus goedkoper is en meer levert klinkt dat als een mooie projector. Ik vermoed dat Panasonic ook snel zal komen met een concurrerend model, maar ik wil wel op de D7 modellen wachten voor ik ook maar over een upgrade ga nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Dr. Strangelove schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:32:
Ok dank je. Een review van de 1080 is hier te vinden. Aangenomen dat de 980 dus goedkoper is en meer levert klinkt dat als een mooie projector. Ik vermoed dat Panasonic ook snel zal komen met een concurrerend model, maar ik wil wel op de D7 modellen wachten voor ik ook maar over een upgrade ga nadenken.
Panasonic heeft ook nog de AE1000, maar ik weet niet precies wat ze ermee gaan doen. D7 is zeker de moeite waard, maar besef wel dat op het moment dat D7 gunstiger geprijsd is, D8 alweer gepland staat. De ontwikkelingen in 3LCD gaan gewoon erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt-Cholo schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 13:15:
ook mijn idee, maar dan heb ik ook nood aan een reciever met multi-output. Alle toestellen kunnen hangen aan, stel de 4 onkyo 606-inputs, maar dan zou ik graag kunnen kiezen tussen mijn tv en de projector. Zoals ik het nu zie zal ik bij gebruik projector even achter de onkyo een kabeltje moeten switchen.
Marantz heeft er wel aan gedacht om 2 HDMI out op menig receiver te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Als je nog interesse hebt om een aantal projectoren "live" te kunnen zien, dan is het wellicht handig om over twee weken naar de RAF Beeld en Geluid dagen te gaan. Zo goed als alle merken in projectie zijn hier aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
troje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:07:
Als je nog interesse hebt om een aantal projectoren "live" te kunnen zien, dan is het wellicht handig om over twee weken naar de RAF Beeld en Geluid dagen te gaan. Zo goed als alle merken in projectie zijn hier aanwezig.
Hey wat handig! Hier wil ik zeker bij aanwezig zijn! Zijn er dan ook interessante aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:23:
[...]

Hey wat handig! Hier wil ik zeker bij aanwezig zijn! Zijn er dan ook interessante aanbiedingen?
Wij komen zeker met een beursaanbieding. Hoe de andere merken dit doen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
troje schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:00:
[...]

Wij komen zeker met een beursaanbieding. Hoe de andere merken dit doen weet ik niet.
Ik ben erg benieuwd hiernaar :)

Mijn wishlist voor RAF dagen:
40A552 samsung lcd
Panasonic AX200E beamer
100" doek
Onkyo 606 receiver
KEF IQ9 speakers / Monitor Audio RS6

Info over RAF beeld en geluid:
Raf Show 22 t/m 25 mei 2008
Gedurende vier dagen organiseert Raf in samenwerking met een aantal belangrijke importeurs een grootse Beeld-, LCD- en Plasma Show in het Raf Business Center, Pieter Braaijweg 1 in Amsterdam-Duivendrecht. Alle nieuwste technologische ontwikkelingen op het gebied van Home Cinema en High Definition weergave zullen hier gedemonstreerd worden, maar ook de nieuwste trends in design. De toegang voor het publiek is GRATIS!

Wil men misschien hier ook hun ervaring met hun doek vertellen? Ik weet welke beamer ik ga halen maar heb geen idee wat voor een doek hiervoor het beste geschikt is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:01
ik heb al veel gelezen over projectoren, maar nog nooit iets over de vergelijking lcd tv beeldkwaliteit vs projectiekwaliteit. Hoe zit het daar nu mee? Ik heb erg lang zitten twijfelen over de keuze lcd tv (sony bravia 46x3500) of projector (Panasonic PT-AE2000), maar ben uiteindelijk toch maar gegaan voor lcd. Ik heb geen ENKELE winkel kunnen vinden waar je fatsoenlijk een beamer kunt testen/bekijken! Weet iemand waar dit wel kan?

edit: lees nu net het bovenstaande bericht. Daar zou ik dus eens kunnen kijken :P

[ Voor 8% gewijzigd door ToWi1989 op 12-05-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Niet vergelijkbaar. Een beamer heeft VEEL minder lichtopbrengst en een veel lager contrast dat in een enigszins verlichte kamer nog harder achteruit holt.

Een LCD projector neem je om in een redelijk verduisterbare kamer op een GROOT beeld, lekker scherp, een film te kijken. Een LCD TV is veel makkelijker voor dagelijks gebruik (aanzetten, flop: beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Een home cinema projector is een aanvulling op een LCD of plasma TV, geen vervanger. Even snel de TV aanzetten of even het nieuws bekijken is niet handig met een projector die een opwarmtijd heeft en waarvoor je moet verduisteren.

Echter film kijken en gamen is ontzettend veel mooier op een projector. Opzicht projectie geeft een ontzettend rustig beeld, vergelijkbaar met of beter dan wat je in de bioscoop ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik toch echt al jaren een projector als tv weergever. Heb in huis geen tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Niemand zegt ook dat het niet kan. Het is alleen onpraktischer dan een LCD tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Had dit al in een ander topic gemeld, maar past misschien beter hier. Ik ben namelijk van plan om een projectiescherm te kiezen van de afmetingen: 180 cm breed, 16:9. Ik zal waarschijnelijk voor de SlimCinema van Projecta gaan. Maar indien ik betere alternatieven tegenkom is dit ook handig (heb een Sony basis beamer, nl. de AW-10). Mijn vraag is vooral waar ik ergens goedkoop online een scherm zou kunnen kopen. Ik woon in België, maar het mag een Duitse of Nederlandse online-shop zijn. Het enigste wat ik wens, is dat indien er iets mis is met het scherm, er nog een beetje service is. Bijvoorbeeld gemakkelijke terugzending, omruiling, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Nog even over de RAF dagen die morgen beginnen tot en met zondag. Het ziet ernaar uit dat alleen Epson home cinema projectie laat zien. We hebben wel een mooi home cinema neergezet die volledig te verduisteren is, inclusief verschillend HD materiaal en GTA4 op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
GTA4 is nou niet de titel waarmee je qua beeldkwaliteit indruk maakt. Ranzig veel jaggies die mensen mogelijk wijten aan je projector ipv de bron. Neem dan liever een showcase title als GT5 Prologue (die er met name in de menu's erg strak uitziet, FSAA in-game is een tikje minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De Makro heeft deze week ook een leuke aanbieding, een Infocus IN76 720p projector voor €831. Leuk speelgoed :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
MadMarky schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:58:
De Makro heeft deze week ook een leuke aanbieding, een Infocus IN76 720p projector voor €831. Leuk speelgoed :)
voor die prijs kun je beter de sony vpl aw10 of aw15 kopen;.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:46:
GTA4 is nou niet de titel waarmee je qua beeldkwaliteit indruk maakt. Ranzig veel jaggies die mensen mogelijk wijten aan je projector ipv de bron. Neem dan liever een showcase title als GT5 Prologue (die er met name in de menu's erg strak uitziet, FSAA in-game is een tikje minder).
Klopt, maar de titel is enorm populair op dit moment.

Even kontakt gehad met Ubisoft, ze sturen me Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 op. dat schijnt grafisch een geweldig spel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel enorm jammer dat RAF alléén EPSON gaan tentoonstellen. Ik had toch gehoopt om de Sony - Epson - Sanyo en de Panasonic naast elkaar in dezelfde ruimte willen zien. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
troje schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:17:
[...]

Klopt, maar de titel is enorm populair op dit moment.

Even kontakt gehad met Ubisoft, ze sturen me Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 op. dat schijnt grafisch een geweldig spel te zijn.
Het is erg OT maar ik bedacht zelf net de obvious choices: Uncharted en Ratchet and Clank. Doordat deze spellen veel meer organische vormen hebben (minder strakke lijnen) zijn ze zeer plastisch in hun weergave; dat zijn echt prachtige titels om een HD projector mee te showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:28:
[...]

Het is erg OT maar ik bedacht zelf net de obvious choices: Uncharted en Ratchet and Clank. Doordat deze spellen veel meer organische vormen hebben (minder strakke lijnen) zijn ze zeer plastisch in hun weergave; dat zijn echt prachtige titels om een HD projector mee te showen.
Laatst keek ik bij RAF naar een bluray film van Disney: CARS _/-\o_
Geniaal film om zo te laten zien. Helemaal digitaal en prachtige kleuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt wil showen met games kan je er beter gewoon een PC op aansluiten. Een PS3/X360 vind ik er al karig uitzien op een LCD/Plasma. Kwa films doen animatie films het altijd goed, of een titel zoals Man on Fire op Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik binnenkort voor deze ga:
http://www.redcoon.nl/ind...35427/cid/22001/refId/pv/

Ik twijfel alleen of ik voor iets meer misschien voor de Sanyo Z2000 moet kiezen.
http://www.komplett.nl/k/...77-40E0-ACC1-0442A4334C59

Deze is ook erg leuk geprijsd en ik denk dat je echt 'bang for your buck' hiervoor krijgt. Full HD met alle specs die je wilt terug zien in je projector.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Epson TW1000 in werking gezien en ik moet je vertellen dat het beeld prima uitzag. Alleen je moet de ruimte echt goed verduisteren. Vanaf 0,5m zie je geen pixels meer. Dus prima kijkplezier wanneer je 4m vanaf je scherm zit. :D

http://www.kieskeurig.nl/...A00A0C125735A002AEE5D.htm
Qua prijs komt het bijna overeen met de Sanyo Z2000. Geen idee eigenlijk welke van de twee beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier ook gebruikers van de Nintendo Wii icm een beamer aanwezig? Ik ben benieuwd hoe goed dit werkt? Ik heb zelf de xbox360 maar het lijkt mij juist enorm grappig om een partyconsole aan te schaffen en dit te gebruiken icm een beamer. Moet je dan de Wii onder je doek plaatsen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:43:
Zijn er hier ook gebruikers van de Nintendo Wii icm een beamer aanwezig? Ik ben benieuwd hoe goed dit werkt? Ik heb zelf de xbox360 maar het lijkt mij juist enorm grappig om een partyconsole aan te schaffen en dit te gebruiken icm een beamer. Moet je dan de Wii onder je doek plaatsen of zo?
wii & beamer gaat... de sensor bar moet gewoon boven op de 'houder' van uw doek zijn.. dan is er geen prob..

ook moet je er aandenken dat uw beamer "hoog genoeg" moet zijn.. want mensengaan voor uw scherm staan.. dus al het te laag is staan mensen ervoor en heb je geen beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
De Wii heeft geen HD output dus grafisch zal het er niet al te best uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:56:
Ik gebruik toch echt al jaren een projector als tv weergever. Heb in huis geen tv.
Niet iedereen is lichtschuw en heeft zin om altijd in het donker TV te zitten kijken. Ook hebben sommige mensen wel eens bezoek waarmee ze TV kijken, met kamerverlichting aan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij gaat er meteen vanuit dat ik mijn gordijnen dicht heb en lichten uit? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:30:
Jij gaat er meteen vanuit dat ik mijn gordijnen dicht heb en lichten uit? |:(
Ja :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Hallo,

ik heb sinds gister een beamer thuisstaan

Een hitachi CP-SX1350 http://www.hitachidigital...tion&pt=6&pg=18&proid=480

Nu geeft hij echter op de muur een vertekend beeld ongeveer zoals:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/d.meijer/beamer.JPG

Weet iemand hier hoe je dit weer mooi rechthoekig krijgt. Ik heb de manual doorgelezen en in het menu zitten rond neuzen maar kan geen opties vinden om slechts 1 zijde aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed geraden!

Nee zonder dollen, met 1200 lumen kun je nog aardig kijken met de gordijnen open :)
Dennism schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:08:
Hallo,

ik heb sinds gister een beamer thuisstaan

Een hitachi CP-SX1350 http://www.hitachidigital...tion&pt=6&pg=18&proid=480

Nu geeft hij echter op de muur een vertekend beeld ongeveer zoals:

[afbeelding]

Weet iemand hier hoe je dit weer mooi rechthoekig krijgt. Ik heb de manual doorgelezen en in het menu zitten rond neuzen maar kan geen opties vinden om slechts 1 zijde aan te passen.
Alleen de bovenkant loopt schuin af?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
H of V vertical align?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:29:
[...]

[...]

Alleen de bovenkant loopt schuin af?
Inderdaad alleen de bovenkant erg zichtbaar, de onderkant misschien ook wel iets. Maar niet duidelijk zichtbaar (milimeter werk hooguit) terwijl het aan de bovenkant aanzienlijk is.

Ik kan in het menu alleen V position and H position kiezen, geen V of H align

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 28-05-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grrr ik vind nog altijd de prijzen van de 1080p projectoren aan de hoge kant. Wanneer komen zij in een vrijeval terecht? :)

Ik wil graag de Sanyo Z2000 of de Panasonic AE2000 maar ben bang dat ik de Pana AX200 ga nemen. Deze is 720p maar presteert zo te zien enorm goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:48:
Wanneer komen zij in een vrijeval terecht? :)
Mijn glazen bol zegt 23 juni 8)7 Tot die datum verkoopt geen fabrikant meer een beamer vermoed ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:43:
Als volgt opgelost @ LAN Party :

- 2 Lege Bier flessen.
- 2 Staaf kaarsen.

Deze 2 combineren en onder je doek zetten ;)
Dr. Strangelove schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:14:
De Wii heeft geen HD output dus grafisch zal het er niet al te best uitzien.
480p wel en dat is best leuk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:38
Dennism schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:20:
[...]

Inderdaad alleen de bovenkant erg zichtbaar, de onderkant misschien ook wel iets. Maar niet duidelijk zichtbaar (milimeter werk hooguit) terwijl het aan de bovenkant aanzienlijk is.

Ik kan in het menu alleen V position and H position kiezen, geen V of H align
Dan staat je beamer niet loodrecht op de muur, maar schuin op de muur. Verder staat je beamer ook niet helemaal horizontaal. Als de beamer horizontaal staat en schuin op de muur projecteerd zullen de hoeken en dus schuine vlakken onder en boven gelijk zijn. Probeer de beamer eens ietsjes te draaien en daarna horizontaal te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Goscinny op 28-05-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Tha-guido schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:59:
[...]

Dan staat je beamer niet loodrecht op de muur, maar schuin op de muur. Verder staat je beamer ook niet helemaal horizontaal. Als de beamer horizontaal staat en schuin op de muur projecteerd zullen de hoeken en dus schuine vlakken onder en boven gelijk zijn. Probeer de beamer eens ietsjes te draaien en daarna horizontaal te zetten.
Dank, ga ik uitproberen. Dit zou het zeker kunnen zijn aangezien ik het apparaat gister op een wankele strijkplank had gezet om te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove, ik zie op je HT foto's dat je je PT-AX200E op een plankje hebt staan dichtbij het plafond.
Het is dus niet nodig om het toestel op-zijn-kop te zetten als je van bovenaf projecteerd?
Pagina: 1 2 Laatste