Is er een verschil tussen de PT-AX200U en PT-AX200E, behalve het feit dat ze voor verschillende geografische gebieden bedoeld zijn?
Nope, lens shift geeft je redelijk wat bewegingsvrijheid. Mijn projector staat ongeveer uitgelijnd met de bovenrand van het scherm, en ik gebruik 80% lens shift naar onderen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:43:
Dr. Strangelove, ik zie op je HT foto's dat je je PT-AX200E op een plankje hebt staan dichtbij het plafond.
Het is dus niet nodig om het toestel op-zijn-kop te zetten als je van bovenaf projecteerd?
Redenen om je PJ op een plankje te plaatsen i.p.v. aan het plafond: Goedkoper dan een steun en (in elk geval in het geval van de AX200) de koeling is efficiënter en dus minder luidruchtig.
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-07-2008 11:19 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Iemand?Flipmo2K schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:02:
Is er een verschil tussen de PT-AX200U en PT-AX200E, behalve het feit dat ze voor verschillende geografische gebieden bedoeld zijn?
Ook ik ben me op dit moment aan het oriënteren op een 720p beamer. Na veel lezen en vergelijken zijn er een paar modellen over gebleven; de Epson TW700, Panasonic PT-AX200e en de Sony AW15. Op internet kwam ik de term 24p tegen en het schijnt dat je dit nodig hebt om vloeiend "pan" beelden af te spelen. Wat bedoelen ze hiermee?
Ook las ik op internet dat de Epson TW700 geen 24p functie bevat. Is 24p echt hard nodig om 720p HD content te bekijken? HD content wordt afgespeeld via een HTPC of Playstation 3. Ook stond er dat 24p nodig was om fatsoenlijk PS3 games te spelen. Is dat zo?
Ook las ik op internet dat de Epson TW700 geen 24p functie bevat. Is 24p echt hard nodig om 720p HD content te bekijken? HD content wordt afgespeeld via een HTPC of Playstation 3. Ook stond er dat 24p nodig was om fatsoenlijk PS3 games te spelen. Is dat zo?
24p betekent volgens mij dat de projector exact 24 beelden per seconden weergeeft, zoals het oorspronkelijk filmmateriaal dat ook heeft. Dit in tegenstelling tot de wat afwijkende framerates van PAL en NTSC. Het geldt alleen voor films op HD-DVD en BR, niet voor games.
Oke, als ik het goed heb geldt dit alleen toch bij 1080p HD content? Als ik dat niet ga kijken dan is het dus niet nodig om een beamer aan te schaffen welke over 24p beschikt lijkt mij. Scheelt weer centenDr. Strangelove schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:16:
24p betekent volgens mij dat de projector exact 24 beelden per seconden weergeeft, zoals het oorspronkelijk filmmateriaal dat ook heeft. Dit in tegenstelling tot de wat afwijkende framerates van PAL en NTSC. Het geldt alleen voor films op HD-DVD en BR, niet voor games.
Eigenlijk ben ik er stiekem al uit welke ik ga kopen. Het wordt denk ik de Panasonic PT-AX200E. Deze beamer is naar mijn idee (na het lezen van veel reviews en testen) beter dan de Sony AW15 en de Epson TW700.
Het enige waar ik niet uit kom is dat throwing distance/range; wat bedoelen ze hier nou precies mee? Mijn kamer is 4,17x3,33 mtr:

De plek waar ik de beamer zou neer willen zetten is dus helemaal aan het einde van mijn kamer (beamer is blauwe rondje). De plek waar ik ga zitten om film te kijken is in de linkerbovenhoek van het plaatje. Hier staat namelijk mijn bed. Is dit dan de juiste plaats om de beamer neer te zetten/te hangen?
Volgens mij werkt 24p wel degelijk ook op 720p, waarom zit het anders op de 720p beamers? De content van HD-DVD en BR is altijd 1080p, weliswaar gedownscaled op een 720p beamer maar dat maakt voor de voordelen van 24p niet uit.
Je positionering is prima. Probeer de beamer zoveel mogelijk op de middellijn van het scherm neer te zetten; je hebt wel lens shift, maar als je die veel gebruikt ga je heeeel licht pincushion zien aan de randen.
Je positionering is prima. Probeer de beamer zoveel mogelijk op de middellijn van het scherm neer te zetten; je hebt wel lens shift, maar als je die veel gebruikt ga je heeeel licht pincushion zien aan de randen.
Ja je hebt gelijk met die opmerking "waarom zit het er anders op". Zelf ben ik nog niet zo into BR en HD-DVD. Het meest kijk ik op dit moment x264 episodes. De beamer precies in het midden plaatsen gaat niet (333 / 2 = 166,5). De beamer wordt daarom een centimeter of 20 naar opgeschoven naar 145. Krijg ik hiermee dat pincushion probleem of kan de Panasonic de overbrugging van 20 cm prima aan met lens shift?Dr. Strangelove schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:08:
Volgens mij werkt 24p wel degelijk ook op 720p, waarom zit het anders op de 720p beamers? De content van HD-DVD en BR is altijd 1080p, weliswaar gedownscaled op een 720p beamer maar dat maakt voor de voordelen van 24p niet uit.
Sorry voor de dubbelpost, maar ik vond een edit in mijn vorige bericht niet op zijn plaats, omdat dit over iets totaal anders gaat.
Vraagje, hoeveel jaar garantie zit er eigenlijk op de Panasonic PT-AX200e?
Sommige sites vermelden dat er een jaar garantie op zit en andere vermelden twee jaar..
Op de site van Panasonic zelf staat er helemaal niets over, wat ik heel vreemd vind.
Dr. Strangelove weet jij dat misschien?
Sommige sites vermelden dat er een jaar garantie op zit en andere vermelden twee jaar..
Op de site van Panasonic zelf staat er helemaal niets over, wat ik heel vreemd vind.
Twijfel tss dezelfde toestellen n1ck. Denk dat ik ook voor de AX200 ga, alleen weet nog niet waar hem te kopen. Overweeg een Duitse webshop te kopen voor een prijsje onder de 1000€
Na zoektocht op idealo.de kom ik op de volgende webshops: http://www.idealo.de/prei...-pt-ax200e-panasonic.html
Iemand ervaring met één van de voorgestelde webshops ?
Na zoektocht op idealo.de kom ik op de volgende webshops: http://www.idealo.de/prei...-pt-ax200e-panasonic.html
Iemand ervaring met één van de voorgestelde webshops ?
Volgens mij een jaar op de beamer en drie maanden op de lamp.n1ck schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:22:
Sorry voor de dubbelpost, maar ik vond een edit in mijn vorige bericht niet op zijn plaats, omdat dit over iets totaal anders gaat.
Verwijderd
kan nergers een720p beamer vinden met 2x scart, component en computer... heeft iemand toevallig zo eentje ?
SCART zie je sowieso weinig bij een beamer denk ik, omdat de connectors nogal wat ruimte innemen.
Daarnaast is scart een verzameling aansluitingen. Met een composiet, s-video en een component aansluiting die ook rgb accepteert heb je exact dezelfde mogelijkheden (muv geluid dan)...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
ik wil dus alle troep die hier staat op die beamer kunnen aansluiten..
-wii(scart?)
-360(component)
-pc (dvi)
-dreambox(scart)
indien mogelijk ook de xbox1(scart)
heb een philips 5.1 setje van 150 euro zonder optisch, hoe ga een hifi noob als ik dit flikken?
-wii(scart?)
-360(component)
-pc (dvi)
-dreambox(scart)
indien mogelijk ook de xbox1(scart)
heb een philips 5.1 setje van 150 euro zonder optisch, hoe ga een hifi noob als ik dit flikken?
De wii en de xbox hebben geen scart, maar gewoon composiet daarnaast zal de dreambox waarschijnlijk ook gewoon s-video/composiet of rgb over zijn scart aansluiting sturen (en dit dus eventueel ook los aan kunnen bieden)
Als ik jou was zou ik me niet gaan focussen op een beamer waarop je al je apparatuur tegelijk aan kunt sluiten. Dat beperkt je keuze nogal. Gebruik daarvoor gewoon een schakeldoos oid (zoiets bijvoorbeeld)
Kwa geluid zit je redelijk op een dood spoor. Waarschijnlijk kun je deze alleen fatsoenlijk op de PC aansluiten. Voor de rest van de apparaten kom je niet verder dan stereo.
Als ik jou was zou ik me niet gaan focussen op een beamer waarop je al je apparatuur tegelijk aan kunt sluiten. Dat beperkt je keuze nogal. Gebruik daarvoor gewoon een schakeldoos oid (zoiets bijvoorbeeld)
Kwa geluid zit je redelijk op een dood spoor. Waarschijnlijk kun je deze alleen fatsoenlijk op de PC aansluiten. Voor de rest van de apparaten kom je niet verder dan stereo.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
oke thx janoz, wat een handig ding is die control center dat is precies wat ik moet hebben en goedkoop ook nog.
er is hier een lekkere topic over homecinemas, daar heb ik veel ervaring opgedaan en uit gesnapt dat ik een nieuwe 5.1 set moet hebbe
ik wil mn projector aan het plafond hangen boven mn bankstel en daar gelijk onder alle aparatuur zodat ik geen lange kabels hoef te hebben en geen teringeind hoef te lopen voor een andere game in de xbox360 te stoppen
denk dat ik maar ga voor die sony aw15 lijkt me goed genoeg
er is hier een lekkere topic over homecinemas, daar heb ik veel ervaring opgedaan en uit gesnapt dat ik een nieuwe 5.1 set moet hebbe
ik wil mn projector aan het plafond hangen boven mn bankstel en daar gelijk onder alle aparatuur zodat ik geen lange kabels hoef te hebben en geen teringeind hoef te lopen voor een andere game in de xbox360 te stoppen
denk dat ik maar ga voor die sony aw15 lijkt me goed genoeg
Verwijderd
Ik heb laatst een Optoma HD65 gekocht, mijn eerste projector.
Ik mis hem een beetje in de topicstart dus hier mijn eigen review.
Het is een budget projector die met de DLP techniek werkt, hd ready 720p.
Op htforum gruwelen ze van DLP projectors vanwege het zogenaamde regenboog effect.
Tot nu toe geen enkele last gehad van de regenbogen en ik ben ook niet misselijk geworden na bijna 100 uur kijken.
Ook bezoekers heb ik er niet over gehoord, ze willen nu allemaal ook een projector
De projector hangt op z'n kop aan het plafond en is verbonden met een satelliettuner en de pc.
Als scherm gebruik ik een stuk muur die ik omlijst heb.
De grootte van het scherm is ongeveer 100 inch (250cm) diagonaal, en ik zit op 3,5 meter afstand.
Het scherm is een verhaal apart, ik heb hem eerst wit geschilderd, toen steeds grijzer en uiteindelijk een mix van zilververf en matwit gebruikt.
Ik heb nu echt een superscherm al zeg ik het zelf, de zwarten zijn mooi zwart en neutraal van kleur terwijl ik toch een helder scherm heb.
Over de beeldkwaliteit ben ik erg tevreden, het verbaast me nog steeds dat satelliet en gewone dvd's er zo goed uitzien.
HD materiaal die ik via de pc afspeel ziet er erg indrukwekkend uit.
Vooral tekenfilms als "The incredibles" en "Monsters Inc." zijn een lust om naar te kijken.
Ik zal even de plus en de minpunten van deze projector op een rij zetten:
Plus:
- Goeie prijs, rond de 600-700 euro
- Mooi beeld, SD materiaal ziet er prima uit zonder kartels, zelfs divx is goed te bekijken.
- HD materiaal is erg indrukwekkend.
- Je hebt vijf presets die je zelf aan kan passen, handig voor verschillende lichtomstandigheden (overdag, 's avonds) en materiaal.
- Veel instelmogelijkheden wat kleur/contrast/gamma/kleurbalans betreft.
Min:
- Beperkte zoomlens en geen lensshift, niet flexibel te plaatsen dus maar geen probleem bij een vaste opstelling.
- Geen verticale stretch mogelijk, alleen in-uitzoomen, dit is iets wat ik erg mis omdat er nogal eens in letterbox word uitgezonden door canaldigitaal (4:3 met balken boven en onder bij breedbeeld materiaal).
Dit is ook meer een probleem van canaldigitaal die het niet helemaal begrijpt of gewoon bandbreedte wil besparen.
- De fan had van mij nog wel stiller gemogen, hij moet nu wel eens hard werken.
Volgens mij hadden ze dat een stuk kunnen reduceren door een metalen body te nemen die de warmte een stuk beter afvoert dan de dikke plastic behuizing.
- De afstandsbediening is een beetje richtinggevoelig en de blauwe verlichting vind ik zelf irritant, ik had liever wat minder fel geel of rood gehad, gelukkig gaat hij na een paar seconden uit.
Mijn conclusie:
Een projector is zo'n ding die ik altijd al eens wilde hebben.
Toen ik op zoek was naar een 42" plasma voor ongeveer 800 euro kwam ik dit topic tegen en ging toch eens op zoek naar een beamer.
Omdat ik niet zo'n ontzettende tv/film kijker was wilde ik er niet te veel geld aan besteden vandaar de keuze voor deze projector.
Nu ik deze projector een paar weken heb ben ik er nog steeds helemaal aan verslaafd.
Films en tv kijken is nu gewoon een heel andere beleving dan op mijn oude tv.
Tot zover mijn review.
Ik zal nog wel wat toevoegen als me iets te binnen schiet.
Eventueel foto's van mijn scherm kan ik ook wel plaatsen.
Ik mis hem een beetje in de topicstart dus hier mijn eigen review.
Het is een budget projector die met de DLP techniek werkt, hd ready 720p.
Op htforum gruwelen ze van DLP projectors vanwege het zogenaamde regenboog effect.
Tot nu toe geen enkele last gehad van de regenbogen en ik ben ook niet misselijk geworden na bijna 100 uur kijken.
Ook bezoekers heb ik er niet over gehoord, ze willen nu allemaal ook een projector
De projector hangt op z'n kop aan het plafond en is verbonden met een satelliettuner en de pc.
Als scherm gebruik ik een stuk muur die ik omlijst heb.
De grootte van het scherm is ongeveer 100 inch (250cm) diagonaal, en ik zit op 3,5 meter afstand.
Het scherm is een verhaal apart, ik heb hem eerst wit geschilderd, toen steeds grijzer en uiteindelijk een mix van zilververf en matwit gebruikt.
Ik heb nu echt een superscherm al zeg ik het zelf, de zwarten zijn mooi zwart en neutraal van kleur terwijl ik toch een helder scherm heb.
Over de beeldkwaliteit ben ik erg tevreden, het verbaast me nog steeds dat satelliet en gewone dvd's er zo goed uitzien.
HD materiaal die ik via de pc afspeel ziet er erg indrukwekkend uit.
Vooral tekenfilms als "The incredibles" en "Monsters Inc." zijn een lust om naar te kijken.
Ik zal even de plus en de minpunten van deze projector op een rij zetten:
Plus:
- Goeie prijs, rond de 600-700 euro
- Mooi beeld, SD materiaal ziet er prima uit zonder kartels, zelfs divx is goed te bekijken.
- HD materiaal is erg indrukwekkend.
- Je hebt vijf presets die je zelf aan kan passen, handig voor verschillende lichtomstandigheden (overdag, 's avonds) en materiaal.
- Veel instelmogelijkheden wat kleur/contrast/gamma/kleurbalans betreft.
Min:
- Beperkte zoomlens en geen lensshift, niet flexibel te plaatsen dus maar geen probleem bij een vaste opstelling.
- Geen verticale stretch mogelijk, alleen in-uitzoomen, dit is iets wat ik erg mis omdat er nogal eens in letterbox word uitgezonden door canaldigitaal (4:3 met balken boven en onder bij breedbeeld materiaal).
Dit is ook meer een probleem van canaldigitaal die het niet helemaal begrijpt of gewoon bandbreedte wil besparen.
- De fan had van mij nog wel stiller gemogen, hij moet nu wel eens hard werken.
Volgens mij hadden ze dat een stuk kunnen reduceren door een metalen body te nemen die de warmte een stuk beter afvoert dan de dikke plastic behuizing.
- De afstandsbediening is een beetje richtinggevoelig en de blauwe verlichting vind ik zelf irritant, ik had liever wat minder fel geel of rood gehad, gelukkig gaat hij na een paar seconden uit.
Mijn conclusie:
Een projector is zo'n ding die ik altijd al eens wilde hebben.
Toen ik op zoek was naar een 42" plasma voor ongeveer 800 euro kwam ik dit topic tegen en ging toch eens op zoek naar een beamer.
Omdat ik niet zo'n ontzettende tv/film kijker was wilde ik er niet te veel geld aan besteden vandaar de keuze voor deze projector.
Nu ik deze projector een paar weken heb ben ik er nog steeds helemaal aan verslaafd.
Films en tv kijken is nu gewoon een heel andere beleving dan op mijn oude tv.
Tot zover mijn review.
Verwijderd
Vraagje aan PT-AX200E eigenaren:
zijn er bepaalde settings die jullie persoonlijk aanbevelen?
zijn er bepaalde settings die jullie persoonlijk aanbevelen?
Ik ga ook een HD Ready beamer aanschaffen maar twijfel nog over welke. De optoma of de panasonic staan beiden bij een dealer bij mij in de buurt. Mijn vraag is echter: wat voor film of beeld kan ik het best gebruiken om een goed vergelijk te maken. Meestal staan er van die natuurfilms aan met langzame scenes of slideshows.
De bedoeling is om de beamer te gebruiken om films te kijken en te gamen met mijn PS3.
De bedoeling is om de beamer te gebruiken om films te kijken en te gamen met mijn PS3.
In mijn zoektocht naar een HD beamer kwam ik dit topic tegen. De 5 pagina's heb ik doorgespit en mijn oog is nu gevallen op de Epson beamers vanwege de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Inmiddels zijn we een paar maandjes verder en zijn er 4 nieuwe Epson beamers uit, waarvan de EH-TW5000 het nieuwe paradepaardje is. Alle nieuwe Epson modellen zijn overigens allemaal full HD. Zie ook een preview van Hardware.info met meer info over de 4 nieuwe beamers en met name de EH-TW5000.
Hier nog even wat korte specs van de nieuwe beamers:
EH-TW5000

[list]• Full HD-resolutie van 1920 x 1080p
• Hoge beeldkwaliteit dankzij Epson C2 Fine anorganische 3LCD-technologie (D7 Panel)
• Contrastverhouding van 75.000:1 door Epson DeepBlack-technologie
• Zeer helder: 1600 ANSI Lumen
• Cinema Filter
• HQV videoprocessor
• 12-bit videoverwerking, frame-interpolatie en 4-4 pulldown
• Veelzijdige plaatsingsmogelijkheden door horizontale/verticale lens-shift en 2,1 x optische zoom
• Anamorphic wide mode (te gebruiken met anamorfische lens)
• 2 x HDMI v1.3, YUV en RGB
• x.v. kleurenmodus
• ISF-kalibratiemenu's voor professionele kalibratie
• Kabelbedekking voor plafondbevestiging
• Stille projectie (22db)
• 3 jaar garantie op projector en lamp
• Adviesprijs incl. BTW minder dan € 3000 - (Prijsindicatie Kieskeurig.nl €2940 - €3299)
EH-TW3800

[list]• Full-HD-resolutie van 1080p
• Hoge contrastverhouding van 20 000:1
• Zeer helder: 2000 lumen voor zowel overdag als 's nachts kijken
• Grote connectiviteit, waaronder 2 x HDMI versie 1,3-input
• Eenvoudig en op veel manieren te installeren: handige horizontale en verticale lens-shift, mogelijkheid voor plafondbevestiging, lens voor grote projectieafstanden en optische zoom x 2.1
• Volledige 10-bit videoverwerking (Pixelworks schaler)
• ISF-certificaat voor professionele kalibratie
• Standaard x.v. Kleur
• Zeer stil: 22 dB ventilatorgeluid
• Trendy design in wit met zilver
• Adviesprijs incl. BTW minder dan € 2000 (Prijsindicatie Kieskeurig.nl €2140 - €2322)
EH-TW3000

[list]• Full-HD (1920 x 1080p)
• 3LCD-technologie van Epson (D7-paneel)
• Grote helderheid (2000 lumen)
• Brede kleurenruimte en volledige 10-bit videoverwerking (Pixel Works-schaler)
• 2 x HDMI 1.3-input
• Stijlvol en nieuw wit ontwerp
• Adviesprijs incl. BTW onder de € 2000 (Prijsindicatie Kieskeurig.nl €1672 - €1903)
EH-TW2800
Over dit model is minder info te vinden (behalve dat het het kleine broertje is van de EH-TW3000), dit is wat ik vond:

• 3LCD-technologie van Epson (paneel geen info)
• Hoge contrastverhouding van 18 000:1
• Grote helderheid (1800 lumen)
• 2 x HDMI (versie nummer geen info)
• Optische zoom 2.1:1
• 3 jaar garantie op projector (ook op lamp geen info)
• Geen prijsindicatie
Ter vergelijking nog even de specs van de vorige generatie modellen (welke naar verwachting eind dit jaar worden uitgefaseerd):
Epson EMP-TW2000
[list]• Full HD met natuurgetrouwe HD-resolutie van 1920 x 1080p
• Superieure beeldkwaliteit met Epsons C2 Fine inorganic alignment 3LCD-technologie (D7)
• Overweldigende contrastverhouding van 50.000:1 door Epson DeepBlack-technologie
• Volledige 10-bits video-processing en twee keer v1.3 HDMI-input
• 1080p/24 fps-compatibel. 2-2/48 hz of 2-3/60 hz pulldown-functie als optie in OSD
• Veelzijdige plaatsingsmogelijkheden door horizontale/verticale lens-shift en 2.1 x optische zoom
• Maakt gebruik van HDMI v1.3 (2), YUV, S-Video en RGB zodat er zeer veel apparaten op kunnen worden aangesloten
• Verbeter de beeldkwaliteit nog meer met het zes-assen systeem voor kleurinstellingen en handmatige gammacorrectie
• ISF kalibratiemenu's
• Zeer Stille projectie (24 dB)
• Drie jaar garantie op Epsons 170W UHE (E-TORL) lamp
• Adviesprijs incl. BTW € 3.499 (Prijsindicatie Kieskeurig.nl €2497 - €3199)
Epson EMP-TW1000
[list]• Volledige high-definition resolutie van 1.080p met de nieuwste Epson C2Fine-technologie (D6 panel)
• Contrastverhouding van 12.000:1
• helderheid van 1.200 lumen
• Volledige 10-bits videoverwerking
• v1.3 HDMI-invoer
• 1.080p/24 fps-compatibiliteit
• horizontale/verticale lens-shift en 2,1x optische zoomlens
• Prijsindicatie Kieskeurig.nl €1395 - €2875
De EMP-TW1000 wordt aan alle kanten voorbij gestreven door de nieuwe modellen, de EMP-TW2000 lijkt echter een soort tussenweg van de TW5000 en de TW3800 afgaande op de specs. Wat ook interessant is dat de nieuwe modellen allemaal een D7 panel hebben (alleen bij de EH-TW2800 heb ik dit nog niet bevestigd gezien).
Allemaal heel interessant, maar nu ben ik benieuwd of er al mensen zijn die ervaring hebben met een of meerdere beamers uit deze serie?
Inmiddels zijn we een paar maandjes verder en zijn er 4 nieuwe Epson beamers uit, waarvan de EH-TW5000 het nieuwe paradepaardje is. Alle nieuwe Epson modellen zijn overigens allemaal full HD. Zie ook een preview van Hardware.info met meer info over de 4 nieuwe beamers en met name de EH-TW5000.
EH-TW5000

• Hoge beeldkwaliteit dankzij Epson C2 Fine anorganische 3LCD-technologie (D7 Panel)
• Cinema Filter
• HQV videoprocessor
• Veelzijdige plaatsingsmogelijkheden door horizontale/verticale lens-shift en 2,1 x optische zoom
• x.v. kleurenmodus
• Adviesprijs incl. BTW minder dan € 3000 - (Prijsindicatie Kieskeurig.nl €2940 - €3299)
EH-TW3800

• Eenvoudig en op veel manieren te installeren: handige horizontale en verticale lens-shift, mogelijkheid voor plafondbevestiging, lens voor grote projectieafstanden en optische zoom x 2.1
• Standaard x.v. Kleur
• Adviesprijs incl. BTW minder dan € 2000 (Prijsindicatie Kieskeurig.nl €2140 - €2322)
EH-TW3000

• 2 x HDMI 1.3-input
• Adviesprijs incl. BTW onder de € 2000 (Prijsindicatie Kieskeurig.nl €1672 - €1903)
EH-TW2800
Over dit model is minder info te vinden (behalve dat het het kleine broertje is van de EH-TW3000), dit is wat ik vond:

• Geen prijsindicatie
Ter vergelijking nog even de specs van de vorige generatie modellen (welke naar verwachting eind dit jaar worden uitgefaseerd):
Epson EMP-TW2000
• Superieure beeldkwaliteit met Epsons C2 Fine inorganic alignment 3LCD-technologie (D7)
• Overweldigende contrastverhouding van 50.000:1 door Epson DeepBlack-technologie
• 1080p/24 fps-compatibel. 2-2/48 hz of 2-3/60 hz pulldown-functie als optie in OSD
• Veelzijdige plaatsingsmogelijkheden door horizontale/verticale lens-shift en 2.1 x optische zoom
• Maakt gebruik van HDMI v1.3 (2), YUV, S-Video en RGB zodat er zeer veel apparaten op kunnen worden aangesloten
• Verbeter de beeldkwaliteit nog meer met het zes-assen systeem voor kleurinstellingen en handmatige gammacorrectie
• ISF kalibratiemenu's
Epson EMP-TW1000
[list]• Volledige high-definition resolutie van 1.080p met de nieuwste Epson C2Fine-technologie (D6 panel)
• v1.3 HDMI-invoer
De EMP-TW1000 wordt aan alle kanten voorbij gestreven door de nieuwe modellen, de EMP-TW2000 lijkt echter een soort tussenweg van de TW5000 en de TW3800 afgaande op de specs. Wat ook interessant is dat de nieuwe modellen allemaal een D7 panel hebben (alleen bij de EH-TW2800 heb ik dit nog niet bevestigd gezien).
Allemaal heel interessant, maar nu ben ik benieuwd of er al mensen zijn die ervaring hebben met een of meerdere beamers uit deze serie?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
Dit topic heet HD-ready projectoren en dan vraag jij of iemand ervaring heeft met de Full HD's die jij opnoemt?
HD Ready is een vrij algemene term, 1080P, het zogenaamde "Full HD" (wat niet eens een officiële term is) valt ook onder de noemer "HD Ready"...
Daarnaast[list]• is dit het enige HD beamer topic op GoT
• een nieuwe leek mij niet nodig
• In de startpost wordt ook over 1080P beamers gesproken en verderop in dit topic komen ze ook aan bod
edit: Tweakernick, heb jij inmiddels een beamer in huis, en zo ja, welke en waarom?
Daarnaast[list]• is dit het enige HD beamer topic op GoT
• een nieuwe leek mij niet nodig
• In de startpost wordt ook over 1080P beamers gesproken en verderop in dit topic komen ze ook aan bod
edit: Tweakernick, heb jij inmiddels een beamer in huis, en zo ja, welke en waarom?
[ Voor 11% gewijzigd door BackSlash op 09-12-2008 11:20 ]
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Thx, waar kan ik de foto's vinden? wat is je indruk tot nu toe, is die nog veranderd?Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:43:
...
Tot zover mijn review.
ik denk ook aan een optoma hd65 namelijk
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Yes, ik heb de Panasonic PT-AX200E. Betaalbaar en 2000 lumenBackSlash schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:43:
Tweakernick, heb jij inmiddels een beamer in huis, en zo ja, welke en waarom?
Ik heb zelf de infocus X7, is ook HD ready, en wordt nu al verkocht voor iets van 400€ nieuw geloof ik. Ik heb hem zelf via Speurders gekocht (nieuw) voor aanzienlijk minder.
Maar ik kan me voorstellen dat die niet goed genoeg zou kunnen zijn voor de doorgewinterde projecteerder, maar hij voldoet meer dan uitstekend bij mij. En dan icm een verduisterend wit rolgordijn van de Ikea voor iets van 25€.
Gooi er dan nog voor 100€ aan bekabeling tegenaan en je kan voor een "prikkie" toch wel heel erg relaxt dat bioscoopgevoel in huis halen. In totaal heeft het mij 400€ gekost, dat was incl kabels, nieuwe beamer en nieuwe JBL northridge subwoofer.
Het enige waar je heel goed op moet letten is of je DLP of LCD beamer wil, DLP kan last hebben van RBE (rainbow effect) en als je daar gevoelig voor bent (ik gelukkig niet na 5 minuten zie ik het niet meer) dan kan het je pret ernstig verstoren. Dus eerst even ergens gaan kijken of je daar veel last van hebt.
Maar ik kan me voorstellen dat die niet goed genoeg zou kunnen zijn voor de doorgewinterde projecteerder, maar hij voldoet meer dan uitstekend bij mij. En dan icm een verduisterend wit rolgordijn van de Ikea voor iets van 25€.
Gooi er dan nog voor 100€ aan bekabeling tegenaan en je kan voor een "prikkie" toch wel heel erg relaxt dat bioscoopgevoel in huis halen. In totaal heeft het mij 400€ gekost, dat was incl kabels, nieuwe beamer en nieuwe JBL northridge subwoofer.
Het enige waar je heel goed op moet letten is of je DLP of LCD beamer wil, DLP kan last hebben van RBE (rainbow effect) en als je daar gevoelig voor bent (ik gelukkig niet na 5 minuten zie ik het niet meer) dan kan het je pret ernstig verstoren. Dus eerst even ergens gaan kijken of je daar veel last van hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 17-12-2008 09:56 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik ben van plan die Optoma HD65 te halen. ik heb redelijk last van ambient light. Welk scherm moet ik nu nemen???
Ik twijfel ongelofelijk tussen de beamax r-serie en de projecta procinema high contrast.
uitleg:
Na wat research bleek dat matwit van projecta snel ging bobbelen en lelijk werd. De beamax heeft een mooi inrol systeem (zie youtube), dus dat lijkt me wel wat om dat tegen te gaan. Echter heeft de beamax maar gain 1.0 en de projecta gain 1.3.
Moet ik met redelijk ambient light voor de matwitte (en minder kans op bobbels) gaan of voor de high contrast van projecta? Thx
Ik twijfel ongelofelijk tussen de beamax r-serie en de projecta procinema high contrast.
uitleg:
Na wat research bleek dat matwit van projecta snel ging bobbelen en lelijk werd. De beamax heeft een mooi inrol systeem (zie youtube), dus dat lijkt me wel wat om dat tegen te gaan. Echter heeft de beamax maar gain 1.0 en de projecta gain 1.3.
Moet ik met redelijk ambient light voor de matwitte (en minder kans op bobbels) gaan of voor de high contrast van projecta? Thx
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
ik heb de tw1000, en ben er zeer tevreden over. het beeld is naar mijn mening het mooist voor een beamer in de tot 1500 euro range.BackSlash schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:12:
In mijn zoektocht naar een HD beamer kwam ik dit topic tegen. De 5 pagina's heb ik doorgespit en mijn oog is nu gevallen op de Epson beamers vanwege de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
EH-TW5000
[afbeelding]
• Cinema Filter
• HQV videoprocessor
• x.v. kleurenmodus
EH-TW3800
[afbeelding]
• Standaard x.v. Kleur
EH-TW3000
[afbeelding]
• 2 x HDMI 1.3-input
EH-TW2800
[afbeelding]
• Geen prijsindicatie
Epson EMP-TW2000
• ISF kalibratiemenu's
Epson EMP-TW1000
• v1.3 HDMI-invoer
En dat zijn ook echt nog steeds de allermooiste. (Barco anyone?) Maar ze zijn toch wel lomp groot en die hang je niet zomaar in je huiskamer, dat is eigenlijk alleen weggelegd voor eeuwig vrijgezellen of mensen met een dedicated home theater.Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:56:
Er zijn nog altijd mensen die zweren bij CRT beamers.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Gamekings (www.gamekings.tv) heeft deze week een hardware "review" van de Epson EH-TW2800 voor degenen die geinteresseerd zijn...
Verwijderd
Dankzij het "www" en de voorgaande 6 pagina's heb ik nu enige theoretische kennis, maar het is natuurlijk altijd beter om dit alles eens in de praktijk te bekijken en vergelijken.
Het is echter niet simpel om een goede kleinhandelaar te vinden die iets kent van beamers (meerbepaald LCD-beamers) en al helemaal geen winkels waar de beamers opgesteld/in werking staan.
En de meeste doorsnee "tv-handlaars" vervloeken projectoren met argumenten als te duur, nooit donker genoeg, slechte kwaliteit, e.a....
Kan iemand mij helpen aan enkele goede adressen in België? Liever nog in de buurt van Gent of Oost-Vlaanderen!
Tnx,grts
Het is echter niet simpel om een goede kleinhandelaar te vinden die iets kent van beamers (meerbepaald LCD-beamers) en al helemaal geen winkels waar de beamers opgesteld/in werking staan.
En de meeste doorsnee "tv-handlaars" vervloeken projectoren met argumenten als te duur, nooit donker genoeg, slechte kwaliteit, e.a....
Kan iemand mij helpen aan enkele goede adressen in België? Liever nog in de buurt van Gent of Oost-Vlaanderen!
Tnx,grts
Ga eens kijken bij Cinedream (Antwerpen Berchem) of nog dichter bij je in de buurt: Home @ the Movies. Dat zijn home cinema projectie specialisten bij jou in de buurt die iets moois kunnen laten zien.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:26:
Dankzij het "www" en de voorgaande 6 pagina's heb ik nu enige theoretische kennis, maar het is natuurlijk altijd beter om dit alles eens in de praktijk te bekijken en vergelijken.
Tnx,grts
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
Verwijderd
Bedankt, Troje!troje schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:13:
[...]
Ga eens kijken bij Cinedream (Antwerpen Berchem) of nog dichter bij je in de buurt: Home @ the Movies. Dat zijn home cinema projectie specialisten bij jou in de buurt die iets moois kunnen laten zien.
Cinedream heb ik gevonden en daar ga ik dan wel eens langs (http://www.cinedream.be/products_projectoren.shtml)
Maar waar is die Home @ the Movies? Dat ken ik niet en vind ik nergens terug?!
Laat nog iets weten aub.
tnx
Zijn makkelijk te vinden via http://www.homeatthemovies.be/cms/Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:32:
[...]
Bedankt, Troje!
Cinedream heb ik gevonden en daar ga ik dan wel eens langs (http://www.cinedream.be/products_projectoren.shtml)
Maar waar is die Home @ the Movies? Dat ken ik niet en vind ik nergens terug?!
Laat nog iets weten aub.
tnx
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
*bump* 
Mijn oude Mitsubish HC3 begint te zeuren dat de lamp het niet lang meer vol zal houden, en ook ik zit nu te kijken naar een full HD 1080p projector. Ook moet ik ondertussen volledige duisternis inzetten voor de falende lamp.
Ik kwam gisteren deze review tegen (van 30 maart, erg vers dus). Het gaat om de Epson Home Cinema 6100. Heeft iemand enig idee of deze ook naar Nederland komt?
http://www.projectorcentr...ater_projector_review.htm
Mijn oude Mitsubish HC3 begint te zeuren dat de lamp het niet lang meer vol zal houden, en ook ik zit nu te kijken naar een full HD 1080p projector. Ook moet ik ondertussen volledige duisternis inzetten voor de falende lamp.
Ik kwam gisteren deze review tegen (van 30 maart, erg vers dus). Het gaat om de Epson Home Cinema 6100. Heeft iemand enig idee of deze ook naar Nederland komt?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
De Home Cinema 6100 is de Amerikaanse versie van de EH-TW3000. Die is hier in Nederland te koop.Bolk schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:14:
*bump*
wat dachten jullie van de sanyo plvz700 deze heeft zeker mijn interesse gewonnen, een betaalbare beamer vooral voor de beginner. En hier kom ik een topic tegen waar iemand het over 899 voor deze full-hd beamer heeft....
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=77907.75
Dag beste mensen, ook ik ben van plan om een beamer aan te schaffen. Zit alleen nog even met een dillema. Opzich heb ik geen zin om 1500 euro of meer te gaan betalen voor alleen de beamer, dus mijn keuze gaat in eerste instantie voor een 720p beamer. Ik vraag me af in hoe verre een 1080p beamer zo heel veel beter is dan een 720p beamer. Ik heb zelf een full hd tv waar ik destijds 2500 euro voor betaald heb (42"), en waar ik achteraf wel een beetje spijt van heb. Dit vooral om ik eigenlijk vrijwel nooit 1080p afspeel, omdat nog steeds het merendeel van de media sources 720p of lager is (dvd, tv). Ook als de tv uitzendingen in de toekomst meer hd uitzenidngen zal hebben, zal dit 720p zijn. Ook spellen op de xbox is nog steeds bijna allemaal 720p. Die enkele bluray (die duur zijn en dus maar weinig van koop) is het geld dat een full hd beamer kost niet waard denk ik.
Wat ik mij echter afvraag, is of een goede 720p beamer beter is dan een goedkope 1080p beamer. Je hebt namelijk al wel een goedkope 1080p beamer voor 1100 euro ofzo, en een goede 720p voor 900 euro. Die 200 euro wil ik nog wel overbruggen, maar koop je dan echt iets beters?
m.a.w., is het OK om je blind te staren op tecnische gegvens zoals lichthoeveelheid, contrast en resoluties?
Wat ik mij echter afvraag, is of een goede 720p beamer beter is dan een goedkope 1080p beamer. Je hebt namelijk al wel een goedkope 1080p beamer voor 1100 euro ofzo, en een goede 720p voor 900 euro. Die 200 euro wil ik nog wel overbruggen, maar koop je dan echt iets beters?
m.a.w., is het OK om je blind te staren op tecnische gegvens zoals lichthoeveelheid, contrast en resoluties?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
ik heb deze beamer sinds januari en hij bevalt enorm goed. heb alleen geen vergelijkingsmateriaal omdat dit mijn 1e beamer isSlowmotion schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 08:17:
wat dachten jullie van de sanyo plvz700 deze heeft zeker mijn interesse gewonnen, een betaalbare beamer vooral voor de beginner. En hier kom ik een topic tegen waar iemand het over 899 voor deze full-hd beamer heeft....
ik heb er toen 150e emer voor betaald met 3000u garantie voor de lampen trouwens
Dit probleem heb ik nu ook, misschien een hdmi switch achter de onkyo op de ouput hdmi poort?Cpt-Cholo schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 13:15:
ook mijn idee, maar dan heb ik ook nood aan een reciever met multi-output. Alle toestellen kunnen hangen aan, stel de 4 onkyo 606-inputs, maar dan zou ik graag kunnen kiezen tussen mijn tv en de projector. Zoals ik het nu zie zal ik bij gebruik projector even achter de onkyo een kabeltje moeten switchen.
[ Voor 12% gewijzigd door V525 op 27-05-2009 09:40 ]
Kan er iemand mij vertellen wat de Europese versie is van de Epson PowerLite Home Cinema 720? Ik kan nagenoeg geen enkele site vinden die uit de doeken doet hoe je de US en EU versies aan elkaar kan gelijkstellen d.m.v. een trucje ofzo..
Dat is de TW700 in europa. Model is al een tijdje op de markt trouwens.Kenw00t schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:30:
Kan er iemand mij vertellen wat de Europese versie is van de Epson PowerLite Home Cinema 720? Ik kan nagenoeg geen enkele site vinden die uit de doeken doet hoe je de US en EU versies aan elkaar kan gelijkstellen d.m.v. een trucje ofzo..
Verwijderd
Ik heb een paar weken geleden de Optoma HD700X aangeschaft... ben er tot op heden echt positief over! Wat een ukkie! Alsof er niets in de doos zat, zo licht...
Ik zat te twijfelen tussen de Themescene HD65 en dus de Optoma. Volgens vele fora is er werkelijk geen verschil tussen de twee (behalve de kleur).
Er zijn mensen die deze projectors hebben getest met als uitkomst: dat ze hetzelfde zijn. Mijn pc herkent hem ook als een HD65. Ik was wel bang dat ik regenboogjes zou zien, gelukkig heb ik er na ruim 70 uur niets van gemerkt!!
Ik heb nu een aantal 720p films gezien en wat een openbaring, ik heb er geen woorden voor. Maar ja, wat wil je... voorheen kijken op een oude dikke 66cm beeldbuis en nu op een 150cm breed scherm. Ik ben er blij mee...
O ja, op moment van aanschaf kostte hij 510 euro... niet duur voor een hd ready projector!
(Niet te vergeten: lampen kosten 130 euro...)
Ik zat te twijfelen tussen de Themescene HD65 en dus de Optoma. Volgens vele fora is er werkelijk geen verschil tussen de twee (behalve de kleur).
Ik heb nu een aantal 720p films gezien en wat een openbaring, ik heb er geen woorden voor. Maar ja, wat wil je... voorheen kijken op een oude dikke 66cm beeldbuis en nu op een 150cm breed scherm. Ik ben er blij mee...
O ja, op moment van aanschaf kostte hij 510 euro... niet duur voor een hd ready projector!
(Niet te vergeten: lampen kosten 130 euro...)
Excusus knip/knip
[ Voor 95% gewijzigd door V525 op 27-05-2009 09:40 ]
Zo heb dan eindelijk mijn keuze gemaakt, diverse websites bezocht, maar heb eigenlijk nog wat vragen. Het gaat hier om een Full HD Beamer van Epson EH-TW3000. Kraak m eventueel af, of als je eventueel een andere tips heb.
Ik zit eigenlijk een beetje te dubben met het projectiescherm. Ik heb een breedte van 290 cm. En een hoogte van 260cm. Nu wil ik de breedte zo optimaal benutten. Ik ben uitgekomen op een scherm van Projecta 139 x 240. En dan de High Contrast versie. Hebben jullie nog eventueel tips voor een ander scherm, of zoiets van kijk eens naar dat merk. De maximale projectorafstand die ik heb is 5 meter.
Ik zit eigenlijk een beetje te dubben met het projectiescherm. Ik heb een breedte van 290 cm. En een hoogte van 260cm. Nu wil ik de breedte zo optimaal benutten. Ik ben uitgekomen op een scherm van Projecta 139 x 240. En dan de High Contrast versie. Hebben jullie nog eventueel tips voor een ander scherm, of zoiets van kijk eens naar dat merk. De maximale projectorafstand die ik heb is 5 meter.
Zo om het topic weer even nieuw leven in te blazen. Het is uitendelijk de EH-TW2900 geworden. Deze komt vanaf morgen op de markt. Zal mijn ervaring even laten weten zodra ik 'm in gebruik heb.mrc16 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:34:
Zo heb dan eindelijk mijn keuze gemaakt, diverse websites bezocht, maar heb eigenlijk nog wat vragen. Het gaat hier om een Full HD Beamer van Epson EH-TW3000. Kraak m eventueel af, of als je eventueel een andere tips heb.
Waar heb jij hem in mei voor 510 euro gekocht? Tweedehands? Het is nu bijna november en ik zie 'm nergens voor minder dan ~580 euroVerwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:35:
Ik heb een paar weken geleden de Optoma HD700X aangeschaft... ben er tot op heden echt positief over! Wat een ukkie! Alsof er niets in de doos zat, zo licht...
(knip)
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Ik heb 'm zo'n half jaartje geleden gekocht bij Komplett voor 499 meen ik... Maar zo te zien verkopen zij dit model niet meer. Wel zijn fullhd opvolger HD200X
Mja, maar de 200x is weer meer dan 800 eurobureno schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:08:
Ik heb 'm zo'n half jaartje geleden gekocht bij Komplett voor 499 meen ik... Maar zo te zien verkopen zij dit model niet meer. Wel zijn fullhd opvolger HD200X
Volgens AVS zijn de prijzen van projectoren nogal gestegen door tekorten, da's net een beetje jammer. Maar goed, volgens mij heb ik al wat gevonden.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Verwijderd
Hitachi wordt hier best onderschat. Die hebben echt goede kwaliteit LED beamers. Misschien dat sommige modellen wat minder geschikt zijn voor het home cinema segment, maar dit nieuwe model, de CP-D10 ziet er echt cool uit.
http://www.hitachidigital...79&language=nl&country=NL
Mooie vormgeving, dat zeker, maar wel een contrast van slechts 400:1 en een resolutie van 1024x768. Geen home cinema beamer helaas.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:46:
Hitachi wordt hier best onderschat. Die hebben echt goede kwaliteit LED beamers. Misschien dat sommige modellen wat minder geschikt zijn voor het home cinema segment, maar dit nieuwe model, de CP-D10 ziet er echt cool uit.
Potverdikkie, de levering van me TW2900 weer uitgesteld naar volgende week
.
Ik zat te kijken naar een demo-exemplaar hier, maar ze geven maar acht maanden garantie en zo goedkoop is het ook weer niet. Ik heb toch maar de Acer H5350 besteld via Triderium, €499 totaal. Ik ben benieuwd!
Verwijderd
Inderdaad. Een andere website gaf een andere resolutie aan. Mooi ding voor schoolpresentaties. Jammer dat goede beamers in dit segment nog steeds erg duur of nauwelijks verkrijgbaar zijn.NHJ BV schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:47:
[...]
Mooie vormgeving, dat zeker, maar wel een contrast van slechts 400:1 en een resolutie van 1024x768. Geen home cinema beamer helaas.
Mrc16, heb je de tw2900 inmiddels binnen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen namelijk. Ik ben zelf ook naar een beamer aan het kijken en kom op de tw2900, tw3000 of tw3500 uit. En waar heb je hem besteld trouwens?mrc16 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:40:
Potverdikkie, de levering van me TW2900 weer uitgesteld naar volgende week.
Eyy, nope nog steeds niet binnen, aankomende maandag weet ik meer. Heb de beamer via me werk besteld.Pjoek schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:42:
[...]
Mrc16, heb je de tw2900 inmiddels binnen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen namelijk. Ik ben zelf ook naar een beamer aan het kijken en kom op de tw2900, tw3000 of tw3500 uit. En waar heb je hem besteld trouwens?
Ben zelf al een tijdje aan het kijken voor een 720p TW680 of TW700 beamer van Epson maar wacht nog op een prijsdaling.
Nu 1080p zo stilaan de standaard geworden is, zou je toch een prijsdaling van de 720p varianten verwachten?
Bij tv's gaat dat toch een stuk sneller.
Nu 1080p zo stilaan de standaard geworden is, zou je toch een prijsdaling van de 720p varianten verwachten?
Bij tv's gaat dat toch een stuk sneller.
Verwijderd
De tw700 kost inderdaad nog steeds >800 euro. Productie is kleinschaliger dan bij tv's dus waarschijnlijk daardoor duurde rin aanschaf. Omzet aantal zijn natuurlijk ook vele malen kleiner.
(ik ben erg tevreden met een TW700)
(ik ben erg tevreden met een TW700)
In de 1e week van december de TW700 aangeschaft inc Kingpin Screen MS200 16:9, wat een genot!
Geweldige beamer echt, ben blij dat ik wat meer betaald heb en de Epson heb gekozen. (had eerste optoma hd65 maar die was slecht leverbaar, toen naar TW700 gegaan voor 839 euro)
Alles doet het erop, heb via de scart de Digiale TV, PS2, VCR en DVD speler aangesloten en uiteraard de PC via de Dsub. Echt geweldige beeld kwaliteit op 720p. Kom helemaal niet meer aan slaap toe, elke avond vrienden over de vloer en onder t genot van n paar biertjes films kijken
Geweldige beamer echt, ben blij dat ik wat meer betaald heb en de Epson heb gekozen. (had eerste optoma hd65 maar die was slecht leverbaar, toen naar TW700 gegaan voor 839 euro)
Alles doet het erop, heb via de scart de Digiale TV, PS2, VCR en DVD speler aangesloten en uiteraard de PC via de Dsub. Echt geweldige beeld kwaliteit op 720p. Kom helemaal niet meer aan slaap toe, elke avond vrienden over de vloer en onder t genot van n paar biertjes films kijken
Dit weekend ben ik ook wat aan het rondzoeken geweest naar een vervanger voor m'n DIY beamer.
Ik ben op zoek naar een 1920x1080 beamer met een goeie lichtopbrengst (zodat ik zoals nu, niet volledig moet verduisteren)
Voorlopig viel m'n oog op een Optomo HD20 (DLP, 1700lum)
Heeft er hier iemand ervaring mee? (ken het merk niet echt)
Is het ontbreken van Lens shift een probleem (als ik hem aan plafond hang?)
Ik ben op zoek naar een 1920x1080 beamer met een goeie lichtopbrengst (zodat ik zoals nu, niet volledig moet verduisteren)
Voorlopig viel m'n oog op een Optomo HD20 (DLP, 1700lum)
Heeft er hier iemand ervaring mee? (ken het merk niet echt)
Is het ontbreken van Lens shift een probleem (als ik hem aan plafond hang?)
Misschien niet heel ontopic hier, maar:
Hoeveel ervaring hebben mensen met het gebruik van rolgordijnen (verduisterend of niet-verduisterend) als projectiescherm itt. voor projectie ontworpen schermen?
Ik zoek een scherm met een breedte van 160cm (diagonaal 200cm) in matwit. Mijn beamer is lichtsterk genoeg om op mijn wit geschilderde muur een scherp en helder beeld te geven. Extra gain heb ik dus niet nodig, als ik film kijk is het in een verduisterde ruimte.
Hoeveel ervaring hebben mensen met het gebruik van rolgordijnen (verduisterend of niet-verduisterend) als projectiescherm itt. voor projectie ontworpen schermen?
Ik zoek een scherm met een breedte van 160cm (diagonaal 200cm) in matwit. Mijn beamer is lichtsterk genoeg om op mijn wit geschilderde muur een scherp en helder beeld te geven. Extra gain heb ik dus niet nodig, als ik film kijk is het in een verduisterde ruimte.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ooit ben ik ook begonnen met zo'n rolgordijn oplossing (verduisteringsdoek). Niet echt mooi strak, beeld wel acceptabel (beter dan een muur).Stoney3K schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:37:
Misschien niet heel ontopic hier, maar:
Maar het grootste gemis was toch een mooi zwart kader er omheen, dit geeft een erg contrastverhogende ervaring.
Mijn advies: kijk voor een tweedehands matwit scherm, bij voorkeur een vast spanscherm! Kijk ook op HTforum in de marktsectie, daar komen regelmatig leuke schermen voorbij van mensen die groter gaan ;-)
Een vast scherm gaat bij mij niet echt werken, niet alleen is het een lelijk ding aan de muur (ik heb geen dedicated theater-room met pluche en gordijnen...) maar hij zit ook nog eens in de weg omdat het scherm in de hoogte over mijn 'normale' TV heen valt.WackyWindsurfer schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:12:
[...]
Maar het grootste gemis was toch een mooi zwart kader er omheen, dit geeft een erg contrastverhogende ervaring.
Mijn advies: kijk voor een tweedehands matwit scherm, bij voorkeur een vast spanscherm! Kijk ook op HTforum in de marktsectie, daar komen regelmatig leuke schermen voorbij van mensen die groter gaan ;-)
Een zwart kader om je beeld heen is trouwens vlot gemaakt, ook al heb je een rolgordijn. Een IKEA Tupplur van 180 breed en een busje flat-black verf, gecombineerd met wat schilderstape, en je bent misschien 35 euro kwijt.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik heb zitten zoeken maar kan geen beamer met 720p voor 500 of minder vinden, terwijl er toch wel meldingen van zijn in dit topic, ik ben de beamers na ge gaan, en ze waren bijna allemaal duurder geworden.
Zijn er naast de in dit topic gemelde modellen, nog moddelen die onder de 500 euro kunnen gaan?
Zijn er naast de in dit topic gemelde modellen, nog moddelen die onder de 500 euro kunnen gaan?
waar heb je gezocht?nuried schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:52:
Ik heb zitten zoeken maar kan geen beamer met 720p voor 500 of minder vinden, terwijl er toch wel meldingen van zijn in dit topic, ik ben de beamers na ge gaan, en ze waren bijna allemaal duurder geworden.
pricewatch: Acer P1100C (EY.K1501.018)
pricewatch: Acer H5360
pricewatch: Acer X1130P (EY.K0605.013)
ik zou dan 100euro meer uitgeven en pricewatch: Optoma HD65 kopen.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
zijn de P1100 en x1130 niet 800x600 in native resolution, of is de native resolution niet zo belangrijk als ik dacht?
en 500 euro is toch echt het maximum, mijn budget is 300-500.
en 500 euro is toch echt het maximum, mijn budget is 300-500.
[ Voor 21% gewijzigd door nuried op 16-03-2010 21:56 ]
Dan bump ik hem maar even, want naast mij hierboven gestelde vraag, is in mijn beamer hunt nog een vraag onstaan:
Ik zie op het internet berichten van een opvolger van een Optoma H65, namelijk de HD66, is deze er nu al? als dat niet zo is wanneer komt hij dan, en kan ik dan een pijsverlaging in het oudere model verwachten, of zal deze gewoon snel zijn uitverkocht?
Ik zie op het internet berichten van een opvolger van een Optoma H65, namelijk de HD66, is deze er nu al? als dat niet zo is wanneer komt hij dan, en kan ik dan een pijsverlaging in het oudere model verwachten, of zal deze gewoon snel zijn uitverkocht?
Volgens mij ben ik bij 1 van de enige die zweert om gewoon op een muur te projecteren.
Ik heb wel eens over die Vogel-verf zitten denken, maar heeft iemand hier ervaring mee?
Levert dit ECHT een mooier beeld op?
Als ik nu Xbox op mijn beamer, kan ik me niet voorstellen dat het NOG scherper kan.
Is die Vogel-verf ergens te bewonderen in een showroom?
Ik heb wel eens over die Vogel-verf zitten denken, maar heeft iemand hier ervaring mee?
Levert dit ECHT een mooier beeld op?
Als ik nu Xbox op mijn beamer, kan ik me niet voorstellen dat het NOG scherper kan.
Is die Vogel-verf ergens te bewonderen in een showroom?
Verwijderd
Om eerlijk te zijn vind ik de verf van Vogel erg duur voor wat het oplevert. Dan lijkt mij een doek nog gunstiger om te kopen, want deze kun je altijd meenemen naar een ander onderkomen of eventueel verkopen mocht je niet tevreden zijn. Daarnaast moet de muur waarop je de verf gaat smeren echt spiegelglad. Naar mijn idee projecteert een beamer dan al prima op de muur zonder deze verf. Uiteraard is het beeld op de muur iets minder helder dan met de verf, maar als ik mij niet vergis betaal je momenteel minimaal 150,- euro voor de verf en de plek is altijd zichtbaar.