Mijn ps3 blijft altijd stil eigenlijk. Hij zal vast harder blazen als ik dik aant gamen ben, maar merk er niks van. En het volume van mijn TV staat zeker niet hard.
Alleen bij GTA gaat hij bij mij ook 2keer zo hard blazen..Anoniem: 5897 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:45:
Zijn er ook andere mensen die last hebben van een ongelooflijk hard blazende PS3? Als ik mijn PS3 aanzet is hij stil.. na een paar minuten gaat hij op standje 2 zeg maar en weer een paar minuten later begint hij voluit te blazen. Tijdens GTA moet ik dus mijn TV 2x zo hard zetten om nog wat te horen..
dit is niet normaal lijkt mij?
De PS3 staat onder mijn TV op een metalen steuntje helemaal vrij in de lucht zeg maar.. geen plankje eronder, maar 2 metalen strips alleen. Koeling genoeg dus.
Kan je hiervoor garantie claimen? Of hebben ze dit allemaal?
Lijkt me niet goed. Doet hij het meer met warm weer?Anoniem: 5897 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:45:
Zijn er ook andere mensen die last hebben van een ongelooflijk hard blazende PS3? Als ik mijn PS3 aanzet is hij stil.. na een paar minuten gaat hij op standje 2 zeg maar en weer een paar minuten later begint hij voluit te blazen. Tijdens GTA moet ik dus mijn TV 2x zo hard zetten om nog wat te horen..
De PS3 staat onder mijn TV op een metalen steuntje helemaal vrij in de lucht zeg maar.. geen plankje eronder, maar 2 metalen strips alleen. Koeling genoeg dus.
Anoniem: 209607
Je zou kunnen proberen om met een busje perslucht oid. even door de fans heen te blazen. Als er wat stof in je PS3 zit kan dit toch al snel bijdragen aan extra hitte (en dan gaan de fans dus aan het werk...)
Reset de PS3 'ns volledig, sluit hem eerst analoog aan en configureer dan weer HDMI voor je TV of monitor.djerror schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:09:
Heb een raar probleem met mn ps3 weet niet zo goed welke opties ik meer kan doen.
Er is namelijk iets raars met mn hdmi uitgang. Als ik hem aansluit via hdmi-hdmi op mijn tv (geen beeld)
sluit ik hem aan via hdmi-hdmi op mijn LG L245WP (geen beeld) maar hier komt het..sluit ik hem aan via hdmi-dvi (zelfde kabel met dvi verloop) op een andere monitor (226 BW) krijg ik wel beeld..Zou het nou aan de hdmi kabel liggen of aan de uitgang van de ps3 denk het laatste overigens aangezien een andere ps3 wel werkte via hdmi-hdmi op mn tv. Vraag blijft dan wel waarom werkt het wel via hdmi-dvi (dmv verloop) dat is toch vaag?
Mijn PS3 doet dit ook, zwaar irritant.. Alleen bij muziek luisteren gaat het goed (lees: Stil), bij DVD kijken gaat de fohn ook weer aan (door het upscalen dat nogal zwaar is voor de PS3 blijkbaar). M'n vorige PS3 (die kapot ging na defecter lezer) had dit probleem totaaaal niet, die heb ik nooit gehoord. Eigelijk gewoon zwaar PIEP, dus laat me weten wat je ervaringen zijn mocht je het richting Sony willen claimen.Anoniem: 5897 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:45:
Hebben jullie ook allemaal die 60GB?Gepperd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:45:
[...]
Mijn PS3 doet dit ook, zwaar irritant.. Alleen bij muziek luisteren gaat het goed (lees: Stil), bij DVD kijken gaat de fohn ook weer aan (door het upscalen dat nogal zwaar is voor de PS3 blijkbaar). M'n vorige PS3 (die kapot ging na defecter lezer) had dit probleem totaaaal niet, die heb ik nooit gehoord. Eigelijk gewoon zwaar PIEP, dus laat me weten wat je ervaringen zijn mocht je het richting Sony willen claimen.
Anoniem: 130184
Bij mijn 40GB moet ik kijken naar de lampjes om te zien of ie aan staat, horen doe ik hem niet. Met of zonder GTA.
Mijn PS3 maakte ook zoveel lawaai bij GTA4 toen hij op het schap onder mijn tv lag. (tussen 2 planken met ca 20 cm ruimte ertussen. Zijkant en achterkant waren vrij)
Ik heb daarna de PS3 verticaal boven op mijn bureau gezet naast mijn tv, en nu is hij muisstil.
Ik heb daarna de PS3 verticaal boven op mijn bureau gezet naast mijn tv, en nu is hij muisstil.
Zorg er dan wel even voor dat de fan zelf neit kan meedraaien. Als hij namelijk snel draait is dat nogal slecht voor de lagers. (mijn 60GB is ook hoorbaar tijdens films in stille stukken wat wel irritant is. Bij gaems komt hij echter niet boven de tv uit, die best wel zacht staat). Als je je echt irriteert aan het geluid van de PS3 moe tje even naar een 360 gaan luisteren, daarna zal je ps3 een stuk stiller lijkenAnoniem: 209607 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:18:
Je zou kunnen proberen om met een busje perslucht oid. even door de fans heen te blazen. Als er wat stof in je PS3 zit kan dit toch al snel bijdragen aan extra hitte (en dan gaan de fans dus aan het werk...)
[ Voor 24% gewijzigd door jdm8 op 13-06-2008 10:09 ]
Anoniem: 116278
Heb je hem ingesteld op full-hd? probeer hem anders een op 720p als je de standaard instellingen hebt teruggezet. Een vriend van me had ook geen beeld in 1080p, bleek dat z'n hdmi kabel (van 5mtr) "te lang" was. Met een kabel van 2m gaf hij wel beeld in 1080pdjerror schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:09:
Heb een raar probleem met mn ps3 weet niet zo goed welke opties ik meer kan doen.
Er is namelijk iets raars met mn hdmi uitgang. Als ik hem aansluit via hdmi-hdmi op mijn tv (geen beeld)
sluit ik hem aan via hdmi-hdmi op mijn LG L245WP (geen beeld) maar hier komt het..sluit ik hem aan via hdmi-dvi (zelfde kabel met dvi verloop) op een andere monitor (226 BW) krijg ik wel beeld..Zou het nou aan de hdmi kabel liggen of aan de uitgang van de ps3 denk het laatste overigens aangezien een andere ps3 wel werkte via hdmi-hdmi op mn tv. Vraag blijft dan wel waarom werkt het wel via hdmi-dvi (dmv verloop) dat is toch vaag?
http://www.gametrailers.com/player/35152.html Nog een PS3 exclusive
(voor de leifhebber, mij lijjkt het niks
)

alles geprobeerd..volledig systeemherstel doet het allemaal niet..Ook net de ps3 van mijn werk eraan gehangen via dezelfde hdmi kabel en toen kreeg ik wel beeld op mn tv en de lg (720p en 1080p :-)..Net contact gehad met de helpdesk van Sony en ik mag hem opsturen voor een omruil..eerst maar even mgs4 uitspelen en daarna gaat hij de deur uitymmv schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:35:
[...]
Reset de PS3 'ns volledig, sluit hem eerst analoog aan en configureer dan weer HDMI voor je TV of monitor.
Ligt eerder bij je scherm dan bij de PS3 als ik het zo lees. Of staat hij op 1080i, en ondersteund het scherm dit niet? En bij het inhouden van de powerknop als je hem aanzet dan hoor je na 5-6 seconden 3 piepjes. Dan zijn je beeldinstellingen gereset. Probeer het dan nog eens.djerror schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:45:
[...]
alles geprobeerd..volledig systeemherstel doet het allemaal niet..Ook net de ps3 van mijn werk eraan gehangen via dezelfde hdmi kabel en toen kreeg ik wel beeld op mn tv en de lg (720p en 1080p :-)..Net contact gehad met de helpdesk van Sony en ik mag hem opsturen voor een omruil..eerst maar even mgs4 uitspelen en daarna gaat hij de deur uit
Edit: ow beter lezen. Met een andere PS3 werkt het dus wel. Probeer tip twee. Systeemherstel doet niets aan je instellingen verder volgens mij.
[ Voor 19% gewijzigd door Shiver23 op 13-06-2008 11:57 ]
PSN: Shiver23
i know van de beeldinstellingen reset ook tig keer geprobeerd..bij de 60gig versie hoor je bij mij dan maar 1 piepje btw..maar bij de ps3 van mn werk ook (debug-ding)..ik ga er gewoon vanuit dat de hdmi uitgang naar de filistijnen is.Shiver23 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:56:
[...]
Ligt eerder bij je scherm dan bij de PS3 als ik het zo lees. Of staat hij op 1080i, en ondersteund het scherm dit niet? En bij het inhouden van de powerknop als je hem aanzet dan hoor je na 5-6 seconden 3 piepjes. Dan zijn je beeldinstellingen gereset. Probeer het dan nog eens.
Edit: ow beter lezen. Met een andere PS3 werkt het dus wel. Probeer tip twee. Systeemherstel doet niets aan je instellingen verder volgens mij.
itsoutthere schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:30:
Ik heb een vraagje over webcams in combinatie met de PS3. Het punt is dat ik er eentje wil hebben maarrr... de Playstation Eye is overal tussen de 40 en 50 euro zo'n beetje. Nu lees ik dat elke UVC compatible webcam zou moeten werken. Maar werkt ie dan ook bij Singstar en bijvoorbeeld bij Burnout Paradise. Met andere woorden... Kan je hetzelfde met een UVC compatible webcam als met de Playstation Eye?
(p.s. ik had de Creative Live! Cam Optia op het oog)
Ja maar zou een andere webcam dan de Playstation Eye ook werken bij de spellen die echt bij die PS Eye hóren? Of alleen als webcam om te chatten bijvoorbeeld? Daar zit toch nog wel een verschil tussenymmv schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:32:
[...]
Als iets compatibel is, werkt het. Lijkt me logisch.
Iemand al ervaringen hiermee? Dus een andere webcam dan de PS Eye aangesloten en bij Singstar of iets dergelijks gebruikt?
[ Voor 6% gewijzigd door itsoutthere op 13-06-2008 12:10 ]
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Nope de 40 GB versie..
Met de Xbox360 heb ik geen ervaringen, maar meer herrie als een voluit blazende PS3 kan die volgens mij toch niet maken?
Ik overweeg om een extra koeler aan te schaffen, daar zag ik er laatst één van voorbij komen.. misschien dat door die extra ventilatie de temp voldoende afneemt en de PS3 tijdens films stil blijft..
Bel sony even als je PS3 herrie maakt, misschien is de fan niet helemaal jofel meer. Wat betreft de 360, die maak heeel erg veel meer lawaai, vooral als er een disc in zitGepperd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:25:
[...]
Nope de 40 GB versie..
Met de Xbox360 heb ik geen ervaringen, maar meer herrie als een voluit blazende PS3 kan die volgens mij toch niet maken?
Ik overweeg om een extra koeler aan te schaffen, daar zag ik er laatst één van voorbij komen.. misschien dat door die extra ventilatie de temp voldoende afneemt en de PS3 tijdens films stil blijft..

[ Voor 11% gewijzigd door jdm8 op 13-06-2008 14:34 ]
Over de monitor gevalltje: Je monitor MOET HDCP ondersteunen.
Een debug-unit heeft misschien geen HDCP-vereiste. Dat is het enige wat ik nog kan bedenken dan. Volgens je specs zou je scherm dat gewoon moeten ondersteunen trouwens, maar misschien zit er een foutje in de firmware van het scherm oid. Vaag is het wel.djerror schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:01:
[...]
i know van de beeldinstellingen reset ook tig keer geprobeerd..bij de 60gig versie hoor je bij mij dan maar 1 piepje btw..maar bij de ps3 van mn werk ook (debug-ding)..ik ga er gewoon vanuit dat de hdmi uitgang naar de filistijnen is.
PSN: Shiver23
ik heb precies hetzelfde sinds een week. Ik snap er helemaal niks van. Heb een 60 Gb. Via de component werkt het nog wel. Hij ziet ook wel dat er een hdmi apparaat aan zit. Maar zodra ik overschakel helemaal niks geen beeld en of geluid. Heb andere tv geprobeert. Heb andere HDMI kabel geprobeert, maakte allemaal niks uit .....djerror schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:09:
Hoe zit het met als je de PS3 aansluit op een pc monitor of iMac (computer & monitor ineen) die een resolutie heeft van meer dan 1080? Krijg je dan bijvoorbeeld balken aan de zijkanten?
Ik zit eigenlijk te wachten met het kopen van een PS3 totdat de dualshock 3 standaard in de 40 GB pakketten zitten, kan dat nog lang duren ?
Ik heb 2 webcams getest (Logitech en Philips vesta) en beide keren liep Burnout Paradise helemaal vast bij het opstarten. Alleen een harde aan/uit werkte nog en ik denk dus dat alleen de Eyetoy hierbij werkt.itsoutthere schreef op vrijdag 13 juni 2008 @
Ja maar zou een andere webcam dan de Playstation Eye ook werken bij de spellen die echt bij die PS Eye hóren? Of alleen als webcam om te chatten bijvoorbeeld? Daar zit toch nog wel een verschil tussen
Iemand al ervaringen hiermee? Dus een andere webcam dan de PS Eye aangesloten en bij Singstar of iets dergelijks gebruikt?
Bij de debug versie kan je in het XMB HDCP aan en uit zettenShiver23 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:42:
[...]
Een debug-unit heeft misschien geen HDCP-vereiste. Dat is het enige wat ik nog kan bedenken dan. Volgens je specs zou je scherm dat gewoon moeten ondersteunen trouwens, maar misschien zit er een foutje in de firmware van het scherm oid. Vaag is het wel.

Anoniem: 103465
Veel problemen met de PS3 lijkt me niet .
Mijn PS3 60 Gb draait ook sneller door het warme weer ,dus dat lijkt me geen defekt alsnog,
dus dit lijkt me geen probleem
Ik lees ook veel problemen over upscalling en DVD schijfjes met de blueray speler.
Wat ik heb gelezen op veel forums is dat een PS3 een hogere percentage uitvalt krijgt
als men DVD/Blueray films gaat afdraaien. Ok dat bij Upscalling van films de software de
PS3 extra balast en dit lijkt me dus een update waardig van Sony. Ik speel alleen maar
games op de PS3 , maar mijn broertje heeft wat blueray films en ook de 60Gb en die van
hem was de blueray speler defekt gegaan. Wij verwijten dat aan de Films
p.s. die vraag of je ook PSP games kon spelen was serieus ,want ik kan ook PS2 games
spelen. Ik vroeg het me gewoon af. Op de Wii kan je wel N64 en Nes games spelen.
Mijn PS3 60 Gb draait ook sneller door het warme weer ,dus dat lijkt me geen defekt alsnog,
Ik lees ook veel problemen over upscalling en DVD schijfjes met de blueray speler.
Wat ik heb gelezen op veel forums is dat een PS3 een hogere percentage uitvalt krijgt
als men DVD/Blueray films gaat afdraaien. Ok dat bij Upscalling van films de software de
PS3 extra balast en dit lijkt me dus een update waardig van Sony. Ik speel alleen maar
games op de PS3 , maar mijn broertje heeft wat blueray films en ook de 60Gb en die van
hem was de blueray speler defekt gegaan. Wij verwijten dat aan de Films
p.s. die vraag of je ook PSP games kon spelen was serieus ,want ik kan ook PS2 games
spelen. Ik vroeg het me gewoon af. Op de Wii kan je wel N64 en Nes games spelen.
Wee slim. Haal de PS3 nu, importeer een DS3 uit het buitenland en verkoop de meegeleverde Sixaxis-controller. Op dit moment kun je nog probleemloos die Sixaxis tweedehands kwijtraken voor hetzelfde bedrag dat een geimporteerde DS3 kost.Zak aarde schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:49:
Ik zit eigenlijk te wachten met het kopen van een PS3 totdat de dualshock 3 standaard in de 40 GB pakketten zitten, kan dat nog lang duren ?
Uncharted: Drake's Fortune gehaald bij yesasia. Ik had verwacht dat het spel (zoals, bij productomschrijving stond) engels gesproken was, en met o.a. chinese ondertiteling.
Tot mijn verbazing, zit chinees er niet bij, maar wel nederlands (taal/ondersteuning)
Tot mijn verbazing, zit chinees er niet bij, maar wel nederlands (taal/ondersteuning)
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Anoniem: 200817
Er is een nieuwe PS3 + Metal Gear Solid 4 Bundel, maar bevat hij nou wel of niet de DUALSHOCK controller
Ik lees nogal tegenstrijdige teksten op de verschillende gamesites.

In Europa niet, in de VS wel. Ander verschil is dat wij hier een 40GB versie hebben en de VS een duurdere 80GB met BC.Anoniem: 200817 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:39:
Er is een nieuwe PS3 + Metal Gear Solid 4 Bundel, maar bevat hij nou wel of niet de DUALSHOCK controller![]()
Anoniem: 136772
Dat komt gewoon omdat je je PS3 op NL hebt ingesteldKarlok[JY-616] schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:20:
Uncharted: Drake's Fortune gehaald bij yesasia. Ik had verwacht dat het spel (zoals, bij productomschrijving stond) engels gesproken was, en met o.a. chinese ondertiteling.
Dat is een voordeel van BR dus, er is ruimte zat waardoor ze alle talen ed. op éé nschijfje kunnen zetten. Dit scheelt ook weer in de productiekosten. (omdat er maar één soort schijf gemaakt hoeft te worden ipv. een aaparte dvd voor elke regio)Anoniem: 136772 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 22:48:
[...]
Dat komt gewoon omdat je je PS3 op NL hebt ingesteld
Anoniem: 239951
Welk warm weer? In het noorden van Nederland is het niet warm geweest de afgelopen dagen.Anoniem: 103465 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:50:
Veel problemen met de PS3 lijkt me niet .
Mijn 60gb is ook niet stil, maar dat ligt niet aan het weer want ons huis is ingesteld op standaard 19 graden Celsius. Ook bij warm weer blijft het in huis dus dezelfde temperatuur, hij gaat gewoon standaard na een paar minuten harder blazen.
Nu hoor ik tijdens de rustige scenes van MGS4 heel duidelijk die fan blazen.
Ik had eerst ook zoiets van "ik wil geen Nederlands bij m'n PS3-games", maar de teksten en vooral het commentaar van de personages zijn in het Nederlands erg leuk eigenlijk.Karlok[JY-616] schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:20:
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
ik zou graag eens willen weten, hoe je de resolutie van je dvd's kunt bekijken als je deze afspeelt...? op welke knop duw je op de PZ85?ymmv schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:54:
[...]
Yep. Ik hebzelf een PS3 icm een Panasonic 42PZ85. De 24P-support werkt fantastisch. Op deze TV zou je zelfs 96Hz moeten zien (al valt dat overigens niet te controleren omdat de TV enkel aangeeft wat de resolutie is). Ik heb wel de 24Hz -support via mijn PC gecontroleerd. Als ik een MKV met 24fps weergeef in 24Hz is het beeld ok, wordt een 30fps MKV in 24Hz weergegeven zie je tearing.
De I(nfo) knop naast de 0 op de afstandsbediening.E-rikootje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:11:
[...]
ik zou graag eens willen weten, hoe je de resolutie van je dvd's kunt bekijken als je deze afspeelt...? op welke knop duw je op de PZ85?
Weet iemand ook Wanneer Overlord: Raising hell uitkomt? Ik heb gisteren de demo gespeeld en vond het best wel tof
Er waren een paar probleempjes (ik had vaak geen idee wat ik deed en de camera was wennen) en veel te veel bloom, zoals we gewend zijn van codemasters. Bovendien konden de controlls beter maar de humor en evilheid maakte alles goed voor mij. Lekker vernieuwend, ook al is hij al tijden uit voor de 360 en pc. Volgens mij is deze titel enorm ondergewaardeerd.

(gemaakt door nederlanders btw
)

(gemaakt door nederlanders btw

[ Voor 10% gewijzigd door jdm8 op 14-06-2008 15:04 ]
Het probleem is dan wel dat je geen PS2 games er op kunt spelen. Bovendien ontbreekt er ook een flashkaarten reader...ymmv schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:26:
[...]
Wee slim. Haal de PS3 nu, importeer een DS3 uit het buitenland en verkoop de meegeleverde Sixaxis-controller. Op dit moment kun je nog probleemloos die Sixaxis tweedehands kwijtraken voor hetzelfde bedrag dat een geimporteerde DS3 kost.
Daarvoor heb je de originele 60GB PS3 nodig en die worden niet meer gemaakt. In de VS is weer de 80GB-versie met BC geherintroduceerd als MGS4-bundel, maar in Europa zal die hoogstwaarschijnlijk niet meer terugkomen.Djerique schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:21:
[...]
Het probleem is dan wel dat je geen PS2 games er op kunt spelen. Bovendien ontbreekt er ook een flashkaarten reader...
Voor de duidelijkheid:
US: 20 GB met volledige BC (productie stopgezet)
US: 60GB met volledige BC (productie stopgezet)
US: 80GB met softwarematig ondersteunde BC (nu weer te koop in MGS4 bundel)
US: 40GB zonder BC
EU: 60GB met softwarematig ondersteunde BC (productie stopgezet)
EU: 40GB zonder BC (ook te koop in MGS4 bundel)
Als die 60gb EU versie softwarematig is, dan zouden ze het zonder extra kosten kunnen implementeren in de huidige 40gb consolesymmv schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:28:
[...]
Daarvoor heb je de originele 60GB PS3 nodig en die worden niet meer gemaakt. In de VS is weer de 80GB-versie met BC geherintroduceerd als MGS4-bundel, maar in Europa zal die hoogstwaarschijnlijk niet meer terugkomen.
Voor de duidelijkheid:
Ah, daar heb je het bekende misverstand. In de Europese 60GB PS3 was de emulatie slechts DEELS softwarematig. De CPU (Emotion Engine) werd via software geemuleerd, maar de GPU van de PS2 (de graphics synthesizer) was nog steeds fysiek in een 60GB PS3 aanwezig. In de 40GB zit ook geen GS en omdat Sony de PS2 nog niet volledig softwarematig kan emuleren is de BC in zijn geheel afwezig.Anoniem: 136772 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:02:
[...]
Als die 60gb EU versie softwarematig is, dan zouden ze het zonder extra kosten kunnen implementeren in de huidige 40gb consoles
De originele 20GB/60GB PS3s in de VS en Japan hadden wel volledige hardwarecompatibiliteit omdat daarin zowel de EE als GS zaten.
Op TheHut.com vind je op dit moment een aantal sympathiek geprijsde PS3 titels trouwens.
Interessant zijn:
FIFA 08 (ongeveer 25 euro incl verzendkosten)
Conan (23 euro)
Devil May Cry 4 (30 euro)
Dark Sector
Ninja Gaiden Sigma
Dynasty Warriors 6
Virtua Fighter 5 (20 euro)
Virtua Tennis 3 (20 euro)
Bij Play.com ook een paar leuke prijsjes, bijv
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 (zo'n 23 euro)
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 (Exclusive Steelbook) (32 euro)
Interessant zijn:
FIFA 08 (ongeveer 25 euro incl verzendkosten)
Conan (23 euro)
Devil May Cry 4 (30 euro)
Dark Sector
Ninja Gaiden Sigma
Dynasty Warriors 6
Virtua Fighter 5 (20 euro)
Virtua Tennis 3 (20 euro)
Bij Play.com ook een paar leuke prijsjes, bijv
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 (zo'n 23 euro)
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 (Exclusive Steelbook) (32 euro)
Je kan je PS3 toch niet anders instellen? Ik bedoel kwa regio? Want sommige games lijken me wel grappig in het chinees. Bijvoorb. Ratchet zal ik weleens chinees gesproken willen zien. Heb de demo gedownload uit de Hong Kong store, maar die was ook nederlands gesproken.Anoniem: 136772 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 22:48:
[...]
Dat komt gewoon omdat je je PS3 op NL hebt ingesteld
Het is de taalinstelling die dit regelt.Karlok[JY-616] schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:17:
[...]
Je kan je PS3 toch niet anders instellen? Ik bedoel kwa regio? Want sommige games lijken me wel grappig in het chinees. Bijvoorb. Ratchet zal ik weleens chinees gesproken willen zien. Heb de demo gedownload uit de Hong Kong store, maar die was ook nederlands gesproken.
zou een advies willen vragen in de ps3 topic zelf:
ik zoek een degelijke kwalitatieve progressieve DVD-speler: is de playstation 3 de oplossing om je dvd's in de best mogelijke manier weer te geven op een full hd tv?
Want met onze huidige niet-progressieve dvd-speler die aangesloten is via een composite :rolleyes: heb ik zeker niet het beste qua dvd-kwaliteit...
Nuja, met een PS3 zal dat wel veel verbeteren en kan ik ten volle van mijn dvd's genieten met deze tv? denk ik toch
Onderbouwde kritieken over de ps3 als dvd-speler zijn zeker welkom maar ik had begrepen dat dit de perfecte progressieve dvd-speler is? (dus naar 1080p @50hz) klopt dit?
ik zoek een degelijke kwalitatieve progressieve DVD-speler: is de playstation 3 de oplossing om je dvd's in de best mogelijke manier weer te geven op een full hd tv?
Want met onze huidige niet-progressieve dvd-speler die aangesloten is via een composite :rolleyes: heb ik zeker niet het beste qua dvd-kwaliteit...
Nuja, met een PS3 zal dat wel veel verbeteren en kan ik ten volle van mijn dvd's genieten met deze tv? denk ik toch
Onderbouwde kritieken over de ps3 als dvd-speler zijn zeker welkom maar ik had begrepen dat dit de perfecte progressieve dvd-speler is? (dus naar 1080p @50hz) klopt dit?
DVD kijken op een HD televisie zal altijd lelijk blijven door het grote verschil in resolutie(720*576 vs 1920*1080). Je kunt wel gaan upscalen natuurlijk maar of het daar mooier van wordtE-rikootje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:36:
zou een advies willen vragen in de ps3 topic zelf:

De upscalekwaliteit van de PS3 is volgens mij gelijk aan wat upscalende dvd spelers doen.
Maar, de PS3 is duurder. Daartegenover staat weer dat je er veel meer mee kan, games, blu-rays, als mediacenter gebruiken etc.
Heel veel info en gameplaybeelden van Resistance 2: http://www.gametrailers.com/gametrailerstv_player.php?ep=19
Het ziet er echt heel goed uit
Maar, de PS3 is duurder. Daartegenover staat weer dat je er veel meer mee kan, games, blu-rays, als mediacenter gebruiken etc.
Heel veel info en gameplaybeelden van Resistance 2: http://www.gametrailers.com/gametrailerstv_player.php?ep=19
Het ziet er echt heel goed uit
[ Voor 26% gewijzigd door blu-fox op 14-06-2008 18:13 . Reden: Resistance 2 ]
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Ja, het wordt er wel mooier van. Ik heb een keer Shrek 2 zitten vergelijken door gedeeltes uit de film afwisselend in 576i en daarna geupscaled naar 720p te bekijken (had nog niet een Full HD-TV op dat moment). Het ziet er echt beter uit, hoewel het effect soms subtiel was. Je raakt vooral dat korrelige van SD kwijt, al is het niet te vergelijken met echt HD-materiaal.Janssen schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:44:
[...]
DVD kijken op een HD televisie zal altijd lelijk blijven door het grote verschil in resolutie(720*576 vs 1920*1080). Je kunt wel gaan upscalen natuurlijk maar of het daar mooier van wordt
maar mss upscalen 720p of naar 567p op de PS3? zou dat mss niet mooier zijn dan 1080p aangezien ge daar toch wel wreed moet rekken? (hoewel iemand hier zei dat 1080p het mooiste resultaat zou geven...hmm ik twijfel) maar een ps3 is sowieso een goed als progressieve dvd speler he?Janssen schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:44:
[...]
DVD kijken op een HD televisie zal altijd lelijk blijven door het grote verschil in resolutie(720*576 vs 1920*1080). Je kunt wel gaan upscalen natuurlijk maar of het daar mooier van wordt
http://www.areadvd.de/har...y_ps3_firmware_1_80.shtmlE-rikootje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:50:
[...]
maar mss upscalen 720p of naar 567p op de PS3? zou dat mss niet mooier zijn dan 1080p aangezien ge daar toch wel wreed moet rekken? (hoewel iemand hier zei dat 1080p het mooiste resultaat zou geven...hmm ik twijfel) maar een ps3 is sowieso een goed als progressieve dvd speler he?
De Denon DVD-2930 kost nu nog steeds tussen de 600 en 700 euro en was ten tijde van die test nog duurder. Volgens deze test ziet de PS3 iets onder dit niveau. Ik zou de hele test lezen, best interessant al is die een jaar oud. (De DVD-speler in de PS3 heeft tenslotte nog wat extra functionaliteit in de tussentijd gekregen)DVD-Upscaling auf 1.080p/60
Das Hochskalieren normaler DVDs, die ursprünglich in 720 x 576 Pixeln vorliegen, auf die maximale Auflösung von 1.080p/60 gelingt der PS 3 sehr gut. Sie kann bezüglich des Upscalings schon in die Nähe eines Denon DVD-2930 kommen - ohne dessen Güte allerdings ganz zu erreichen. Bei "Stirb an einem anderen Tag" wirkt das Bild erstaunlich ruhig, im direkten Vergleich agiert der DVD-2930 aber noch ein wenig souveräner. Kleine Details erscheinen beim deutlich teureren DVD-2930 noch sauberer integriert und flimmern kaum. Bei der PS 3 ist ab und zu ein leichtes Flimmern sichtbar, das aber nur dem versierten Anwender auffallen wird. Bei "Star Wars Episode III" können wir der PS 3 sogar noch bessere Ergebnisse konsultieren. Hier verringert sich der Abstand zum DVD-2930 weiter, so sauber und vielfältig detailliert die PS 3 die Eröffnungsschlacht oberhalb von Coruscant. Das sehr gute De-Interlacing der PS 3 steht den De-Interlacingqualitäten des DVD-2930 ebenfalls kaum nach - nur ab und zu deuten kleine Ruckler an, dass das De-Interlacing noch nicht perfekt ist. Dies gilt allerdings für nahezu jeden Zuspieler, im direkten Vergleich wirken die Bewegungen beim Denon auch nur minimal flüssiger, Bewegungsunschärfen fallen praktisch gar nicht ins Auge. Schon die PS 3 liefert ein Bild, in dem nur sehr geringe Bewegungsunschärfen sichtbar werden.
Interessantes Detail am Rande: Während der HTL3742w bei der Blu-ray-Wiedergabe in 1.080p/60 die eben beschriebenen Ruckler erzeugt, ist beim Upscaling normaler DVDs durch die PS 3 auf das 1.920 x 1.080p-Format kein Problem festzustellen, hier wird ein einwandfreies Bild produziert.
Insgesamt liefert die PS 3 eine enorm beeindruckende Leistung ab - die Zustände, die in unserem MASTERTEST noch vor kurzem mit der alten PS 3-Firmware beschrieben wurden, sind mit der Version 1.80 endgültig vorbei.
Mit der PS 3 mit dem neuesten Firmware-Update hat Sony einen rundherum überzeugenden DVD- und Blu-ray-Player zu einem sehr fairen Kaufpreis im Programm. Dass es sich zusätzlich noch um ein flexibel einsetzbares Gaming- und Multimedia-Center handelt, vervollständigt den positiven Gesamteindruck nur. Vorbei sind mit der aktuellen Firmware 1.80 die Zeiten, in denen die PS 3 als DVD-Player nur zweite Wahl war. Mit ihrem ausgezeichneten Upscaling, dem hochwertigen De-Interlacing und der sehr guten Farbwiedergabe kann die PS 3, gerade auch unter Berücksichtigung des Kaufpreises, nun einen Spitzenplatz auch unter den normalen DVD-Wiedergabegeräten einnehmen. Als Blu-ray-Disc-Player stößt die preiswerte PS 3 nun in die "Champions League" vor, was einige Anbieter hochwertiger reiner Standalone-Blu-ray-Wiedergabemaschinen alles andere als freuen dürfte. Ein authentischer, atmosphärisch dichter Bildeindruck, geprägt von enormer Schärfe, hoher Plastizität und gelungener Farbwiedergabe, bringen die Sony-Konsole weit nach vorn. So verdient sich die PS 3 mit diesem hervorragenden Update eine erstklassige Test-Auszeichnung für ihre Qualitäten als BD- und DVD-Spieler - und selbst als Audio-SACD-Player erbringt sie erstaunliche Resultate.
[ Voor 18% gewijzigd door ymmv op 14-06-2008 20:06 ]
Karlok[JY-616] schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:20:

Yesasia doet dat wel, Playasia niet.Negaiido schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:13:
[...]
hoe importeer jij van yesasia? Ze sturen namelijk niet naar nederland volgens website.
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Yup hou hier al sinds vorig jaar een oog op! Herinner je dungoen keeper nog? Heerlijk om eens een slechterik te spelen en "per ongeluk" want mensen af te maken. Top!jdm8 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:03:
Weet iemand ook Wanneer Overlord: Raising hell uitkomt? Ik heb gisteren de demo gespeeld en vond het best wel tofEr waren een paar probleempjes (ik had vaak geen idee wat ik deed en de camera was wennen) en veel te veel bloom, zoals we gewend zijn van codemasters. Bovendien konden de controlls beter maar de humor en evilheid maakte alles goed voor mij. Lekker vernieuwend, ook al is hij al tijden uit voor de 360 en pc. Volgens mij is deze titel enorm ondergewaardeerd.
[afbeelding]
(gemaakt door nederlanders btw)
There is no place like ::1
Je brengt zelf dit 'misverstand' in de wereld. Zeg dan niet dat het softwarematig is als het toch nog hardware gebruiktymmv schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:19:
[...]
Ah, daar heb je het bekende misverstand. In de Europese 60GB PS3 was de emulatie slechts DEELS softwarematig.
Hoezo? Ik maakte een duidelijk onderscheid tussen "volledige BC", "softwarematig ondersteunde BC" en "geen BC". Softwarematig ondersteunde BC beschrijft precies wat er aan de hand is: PS2-compatibiliteit dmv hardware (Graphics Synthesizer) en software (geemuleerde Emotion Engine).Anoniem: 136772 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:06:
[...]
Je brengt zelf dit 'misverstand' in de wereld. Zeg dan niet dat het softwarematig is als het toch nog hardware gebruikt
Je creeert de suggestie dat de 60gb BC puur softwarematig is en geen hardware nodig heeftymmv schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:41:
[...]
Hoezo? Ik maakte een duidelijk onderscheid tussen "volledige BC", "softwarematig ondersteunde BC" en "geen BC". Softwarematig ondersteunde BC beschrijft precies wat er aan de hand is: PS2-compatibiliteit dmv hardware (Graphics Synthesizer) en software (geemuleerde Emotion Engine).
Die suggestie is er alleen als je slecht leest...Anoniem: 136772 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:07:
[...]
Je creeert de suggestie dat de 60gb BC puur softwarematig is en geen hardware nodig heeft
Er komt nog een firmware voor 40GB Versie met BC .Weet niet precies wanneer
Edit: http://img516.imageshack.us/my.php?image=yesasiaqc3.png
Dat is een link van een screenshot dat ik heb gemaakt.
[ Voor 23% gewijzigd door Negaiido op 14-06-2008 22:55 ]
Beste mensen heb een hele gave demo HD film van Boeing, alleen is het een wmv3 codex. En deze doet het niet op me PS3, en ik dacht dat de ps3 wmv's ondersteunde?
Maar goed, weet iemand naar wat ik hem eventueel moeten omzetten zodat ik hem wel rechtstreeks op de ps3 kan spelen zonder mediaservers er tussen.
Groet,
Maar goed, weet iemand naar wat ik hem eventueel moeten omzetten zodat ik hem wel rechtstreeks op de ps3 kan spelen zonder mediaservers er tussen.
Groet,
Everything thats has a beginning has an end
Frank J. in "Playstation 3 als media center - deel 2"Vampy719 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:03:
Beste mensen heb een hele gave demo HD film van Boeing, alleen is het een wmv3 codex. En deze doet het niet op me PS3, en ik dacht dat de ps3 wmv's ondersteunde?
Groet,
uit die test blijkt dat de dvd geupscaled wordt naar 1080p @ 60hz, maar ik veronderstel dat hij dat zal doen op onze pal televisies in 50hz? of maakt dat niet zoveel uit?ymmv schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:04:
[...]
http://www.areadvd.de/har...y_ps3_firmware_1_80.shtml
[...]
De Denon DVD-2930 kost nu nog steeds tussen de 600 en 700 euro en was ten tijde van die test nog duurder. Volgens deze test ziet de PS3 iets onder dit niveau. Ik zou de hele test lezen, best interessant al is die een jaar oud. (De DVD-speler in de PS3 heeft tenslotte nog wat extra functionaliteit in de tussentijd gekregen)
thnx, heb ik over het hoofd gezien.

ymmv schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:25:
[...]
Die suggestie is er alleen als je slecht leest...
Komt over dat de 1 hardwarematig is en de ander softwarematig.US: 60GB met volledige BC (productie stopgezet)
Kanje wel zeggen dat het niet goed gelezen wordt maar je post is gewoon onduidelijk...
En wat voegt de informatie toe dat BC deels ook komt door softwarematige toepassingen?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 136772 op 15-06-2008 09:50 ]
Je hebt bij yesasia vaak een US version en een "andere" version. Die onderling vaak ook nog eens van prijs verschillen. Voor Uncharted dus een Asian versie. Voor GTAIV ook, http://global.yesasia.com...ion-index/pid-1010899382/Negaiido schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:54:
[...]
Edit: http://img516.imageshack.us/my.php?image=yesasiaqc3.png
Dat is een link van een screenshot dat ik heb gemaakt.
Ik zou er niet op wachten. 't Is technisch namelijk niet mogelijk.Tankbuster schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:51:
Er komt nog een firmware voor 40GB Versie met BC .Weet niet precies wanneer
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Eindelijk bij mij gelukt om mijn ps3 als mediacenter te gebruiken...
Veel mensen gezien/gelezen die zeggen dat het draadloos niet goed werkt?
Ik heb hier geen problemen mee, gisteren was ik de quake demo aan het downloaden. Tegelijk keek ik draadloos op de ps3 naar een film, geen enkele hapering of niks.
Veel mensen gezien/gelezen die zeggen dat het draadloos niet goed werkt?
Ik heb hier geen problemen mee, gisteren was ik de quake demo aan het downloaden. Tegelijk keek ik draadloos op de ps3 naar een film, geen enkele hapering of niks.
Burp
Het is technisch wel mogelijk. PS2 games kunen in principe ook volledig in software geemuleerd kunnen worden. De Xbox 360 doet dit tenslotte ook met Xbox-games. Of Sony dit zal doen is wel de vraag. Naarmate de softwarebibliotheek van de PS3 groeit zal het belang van compatibiliteit met de PS2 steeds minder worden. Daarnaast zal bijna iedereen met PS2-games in huis ook de PS2 zelf ooit aangeschaft worden. Die PS2-comptabiliteit is dan alleen interessant voor diegenen die nog nooit een PS2 hebben gehad. Met meer dan 100 miljoen verkochte consoles zullen dat er niet veel zijn.Marcks schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:34:
[...]
Ik zou er niet op wachten. 't Is technisch namelijk niet mogelijk.
Kortom: BC is voor een kleine groep mensen echt belangrijk, het nut ervan neemt af en wie echt PS2-games wil spelen kan ook de PS2 ipv de PS3 aansluiten. Het kost Sony ook nog 'ns een boel tijd, moeite en geld om een volledig softwarematige emulator te ontwikkelen.
Aan de andere kant, Sony heeft wel een perfecte PS1-emulator voor de PSP en PS3 gemaakt. In de Japanse-PSN-store komen continu nieuwe PS1-titels erbij. Microsoft verkoopt nu ook oude Xbox-titels in hun online winkel, ik kan me voorstellen dat de verkoop van PS2-titels ook voor Sony een leuke nieuwe inkomstenbron zou kunnen worden als ze met een goede PS2-emulator op de proppen zouden komen.
Vanwege de 40GB met BC questie:
Er is een gerucht dat de 40GB BC krijgt in een firmware in Oktober:
http://www.destructoid.co...y-to-40gb-ps3-89031.phtml
Er is een gerucht dat de 40GB BC krijgt in een firmware in Oktober:
http://www.destructoid.co...y-to-40gb-ps3-89031.phtml
Those that were late to the PlayStation 3 bandwagon know that their shiny black console doesn't play well with PlayStation 2 games. The word on the street is that a new firmware update will change this. Every upcoming firmware update has its fair share of rumored features attached to it, so take this newss of the addition of PS2 backwards compatibility with a grain of salt.
According to German game site InPlayStation, an October firmware update for the PS3 will bring full backwards compatiblity for PS2 games for that poor 40GB model that got left out in the cold. PSXextreme reminds us that Sony has said that they plan to make PS2 games downloadable on PSN some day, so they say that this could be a plausible rumor.
Granted, none of this is confirmed. It never is. And hearing another firmware feature is like hearing "wolf" again. But, seeing as how there are still plenty of great PS2 games hitting the market, I would really like to see this happen. What do you think?
@Wii4all:
Wat voor de een prima kijkbaar is, is voor de ander totaal onacceptabel. Dat jij zegt dat je een film prima kunt kijken via wireless, terwijl je ook nog een demo download, zegt voor die 2e groep mensen niets als je er ook niet bijzegt watvoor film je aan het streamen was. Xvid / HDrip etc. etc..
@ymmv:
Dat je de Xbox 360 BC vergelijkt met de PS3 vergelijkt is leuk, maar klopt natuurlijk niet. Omdat het bij de Xbox 360 eenvoudiger lijkt om Xbox spellen te emuleren, is natuurlijk geen reden dat het met de Playstation ook zo 123 te doen is. De PS3 is enorm anders ten opzichte van de PS2, als je kijkt naar de Xbox architectuur.
Wat voor de een prima kijkbaar is, is voor de ander totaal onacceptabel. Dat jij zegt dat je een film prima kunt kijken via wireless, terwijl je ook nog een demo download, zegt voor die 2e groep mensen niets als je er ook niet bijzegt watvoor film je aan het streamen was. Xvid / HDrip etc. etc..
@ymmv:
Dat je de Xbox 360 BC vergelijkt met de PS3 vergelijkt is leuk, maar klopt natuurlijk niet. Omdat het bij de Xbox 360 eenvoudiger lijkt om Xbox spellen te emuleren, is natuurlijk geen reden dat het met de Playstation ook zo 123 te doen is. De PS3 is enorm anders ten opzichte van de PS2, als je kijkt naar de Xbox architectuur.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
hmm, ik zie alleen verschijnen AV3 (uitgang), S-video en Wideymmv schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:04:
[...]
De I(nfo) knop naast de 0 op de afstandsbediening.
maar geen resolutie informatie....
zou dit komen omdat de dvd-speler maar is verbonden via S-video?
[ Voor 10% gewijzigd door E-rikootje op 15-06-2008 17:03 ]
Uhmm het andere forum (ps3 als mediacenter) is niet echt actief, dus probeer het hier nog even.
1. Een beter GoT begint bij jezelf. Als je in dat topic reageert wordt het vanzelf weer actief.
2. Technische problemen en vragen horen in Spielerij - Problemen & Vragen
[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 15-06-2008 13:46 ]
Ik heb destijds een 60 GB PS3 gekocht vanwege de BC. Ik heb weliswaar een PlayStation 2, maar die heeft zijn beste tijd wel gehad en is eigenlijk enkel nog bruikbaar om eraan te sleutelen. Ook leuk, maar wel zonde van de duizenden euro's aan games die ik nog voor het apparaat heb liggen. Die kan ik nu gelukkig weer op mijn PlayStation 3 spelen.ymmv schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:10:
[...]
Het is technisch wel mogelijk. PS2 games kunen in principe ook volledig in software geemuleerd kunnen worden. De Xbox 360 doet dit tenslotte ook met Xbox-games. Of Sony dit zal doen is wel de vraag. Naarmate de softwarebibliotheek van de PS3 groeit zal het belang van compatibiliteit met de PS2 steeds minder worden. Daarnaast zal bijna iedereen met PS2-games in huis ook de PS2 zelf ooit aangeschaft worden. Die PS2-comptabiliteit is dan alleen interessant voor diegenen die nog nooit een PS2 hebben gehad. Met meer dan 100 miljoen verkochte consoles zullen dat er niet veel zijn.
Kortom: BC is voor een kleine groep mensen echt belangrijk, het nut ervan neemt af en wie echt PS2-games wil spelen kan ook de PS2 ipv de PS3 aansluiten. Het kost Sony ook nog 'ns een boel tijd, moeite en geld om een volledig softwarematige emulator te ontwikkelen.
In principe kunnen PS2 games inderdaad softwarematig geëmuleerd worden, maar puur softwarematige emulatie is op de PlayStation 3 praktisch niet mogelijk, simpelweg omdat deze daarvoor niet krachtig genoeg is. Op een bak van een pc pers je al met moeite 30 frames per seconde uit de bios van een geëmuleerde PS2. Dat Microsoft het wel lukt, komt doordat de architectuur van de Xbox en de Xbox 360 veel meer op elkaar lijken dan die van de PS2 en de PS3, maar de architectuur van de PlayStation 3 ga je met een firmware-update niet aanpassen.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Sorry maar het is toch echt NIET mogelijk. De PS2 maakt namelijk gebruik van eDRAM wat nagenoeg onmogelijk is om te emuleren. Dat is ook de reden dat sony de GS erin heeft laten zitten want het is gewoon (bijna) niet te doen om een emulator te schrijven die eDRAM kan simuleren.ymmv schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:10:
[...]
Het is technisch wel mogelijk. PS2 games kunen in principe ook volledig in software geemuleerd kunnen worden. De Xbox 360 doet dit tenslotte ook met Xbox-games. Of Sony dit zal doen is wel de vraag. Naarmate de softwarebibliotheek van de PS3 groeit zal het belang van compatibiliteit met de PS2 steeds minder worden. Daarnaast zal bijna iedereen met PS2-games in huis ook de PS2 zelf ooit aangeschaft worden. Die PS2-comptabiliteit is dan alleen interessant voor diegenen die nog nooit een PS2 hebben gehad. Met meer dan 100 miljoen verkochte consoles zullen dat er niet veel zijn.
Dat de xbox dit wel kan ligt er meer aan de de GPU van de originele xbox eigenlijk een standaard geforce 3 was en omdat de console ook alleen maar "standaard" componenten bevat. Het feit dat de originele xbox met directX werkt en de 360 ook met directX wertk maakt het emuleren ook een stuk makkelijker.
Dat PS1 emulatie wel werkt ligt er meer aan dat de hardware van tegenwoordig zo ontzettend krachtiger is als 10. In de psx zit dacht ik ook geen "echte" gpu zoals we die vandaag de dag kennen.
Grappig is trouwens dat de originele MIPS cpu van de psx op 33mHz liep en de Cell tegenwoordig op 3.2gHz loopt. De cell loopt bijna 100x zo snel als de psx gpu. Natuurlijk zegt dit niks over de werkelijke prestatie van beide cores
eDRAM is idd heel erg snel maar bij het emuleren kan dat alleen bij post-processing effecten problemen opleveren. De RSX kan PS2-frames ook op HD-resoluties snel genoeg renderen waarbij er genoeg tijd overblijft voor op andere wijze nagebootste post-processing effecten. Ik weet niet of ze ooit een emulator kunnen schrijven die compatibel genoeg is om alle PS2-games te kunnen emuleren op de PS3-hardware maar ik kan me wel voorstellen dat Sony een emulator kan maken die ze voor speciaal uitgekozen, hiervoor gemodificeerde PS2-games kunnen inzetten. Als Sony enkel een PS2-emulator wil ontwikkelen om in de toekomst een beperkte selecte PS2-games voor de PS3 online te kunnen verkopen, is 'custom emulation' voldoende.zerokill schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:47:
[...]
Sorry maar het is toch echt NIET mogelijk. De PS2 maakt namelijk gebruik van eDRAM wat nagenoeg onmogelijk is om te emuleren. Dat is ook de reden dat sony de GS erin heeft laten zitten want het is gewoon (bijna) niet te doen om een emulator te schrijven die eDRAM kan simuleren.
[ Voor 8% gewijzigd door ymmv op 15-06-2008 14:11 ]
Ja dat zal een lust voor het oog zijn op een 42" full-HD tvAnoniem: 98664 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:01:
Ik zou een commodore 64 emu wel grappig vinden
Boulderdash op de ps3
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Opzich ziet het er best aardig uit... de pixels worden alleen uitgerekt. Dus als je daar rekening mee houdtEfBe schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:32:
[...]
Ja dat zal een lust voor het oog zijn op een 42" full-HD tv
Heb onlangs nog een C64 aangesloten via RF op een FullHD tv...wel veel storing overigens..
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Heeft iemand CiV Revolution al? Ik was de demo aan het spelen en heb er spijt van dat ik 'em gister niet heb gehaald toen ik hem zag liggen bij de Dixons. De demo geeft me het gevoel dat deze wel eens heel tof kan zijn.
Het was een avi 700 mb...filmscorpie schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:31:
@Wii4all:
Ik had verwacht dat er wireless allemaal happeringen zouden zijn zoals weleens gebeurt als je een filmje via een website bekijkt...maar niet was minder waar, alles ging soepel.
Burp
Anoniem: 260653
als ik online ga met Fifa 08 op PS3 kan ik blijkbaar niet tegen iemand spelen die in men vriendenlijst staat, ik ga dan gewoon via de online lobby's van belgië in Europa 1 kijken om daar een tegenspeler te vinden. Als ik hem dan uitnodig voor een match kom ik tot in het scherm waar ik een ploeg kan selecteren maar ik kan dit niet accepteren. En als ik word uitgenodigd door die persoon kom ik ook wel in dat scherm maar dan kan ik geen ploeg selecteren, laat staan eentje accepteren.
En als ik dan een willekeurig persoon uitnodig (die niet in men vriendenlijst staat) dan gaat alles flawless.
weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
thx
En als ik dan een willekeurig persoon uitnodig (die niet in men vriendenlijst staat) dan gaat alles flawless.
weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
thx
Dat gebeurt bij mij ook vaak.....
Soms lukt het niet om wedstrijden te starten tegen mensen...dan kan ik of kunnen hun geen teams selecteren...en dan wordt de sessie be-eindigd.
Soms lukt het niet om wedstrijden te starten tegen mensen...dan kan ik of kunnen hun geen teams selecteren...en dan wordt de sessie be-eindigd.
Burp
Anoniem: 98664
*knip, laat zulke opmerkingen maar...
[ Voor 94% gewijzigd door TheZeroorez op 15-06-2008 19:59 ]
Ja, ok dan nog, je kunt een 700MB uncompressed film hebben die je zo naar je ps3 kunt streamen, of het is een 700MB file die je eerst door je pc moet laten transcoden omdat je ps3 de gebruikte codec niet kan decoden. Begrijp je wat ik bedoel?Wii4all schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:57:
[...]
Het was een avi 700 mb...film
Ik had verwacht dat er wireless allemaal happeringen zouden zijn zoals weleens gebeurt als je een filmje via een website bekijkt...maar niet was minder waar, alles ging soepel.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Wireless kan zelfs 720p zonder problemen aan, 1080p lukt ook wel, maar dan gaat die schokken als er veel gebeurd. (dus veel bewegende dingen bijv.)
Maarja ik vind dat als je iets met een netwerkkabel kan aansluiten je dat ook moet doen, wireless zorgt alleen maar voor problemen. (vooral met online gamen)
Maarja ik vind dat als je iets met een netwerkkabel kan aansluiten je dat ook moet doen, wireless zorgt alleen maar voor problemen. (vooral met online gamen)
Ik denk het veel mensen wel graag met kabel wel willen aansluiten maar mijn PS3 is best wel ver weg van mijn Router, bestaan er ook mini Routers die ik ergens kan neerzetten zodat ik betere WLAN bereik heb? (Dus bijvoorbeeld ,zonder die mini Router 50 %, met 75% ofzo )
Niet helemaal waar. Wireless streamen van 720P beelden werkt prima inderdaad, mits het geen actiescene betreft. Bij het doorgeven van zulk soort data wordt meestal het verschil in frame meegestuurd, in plaats van hele frames. Wanneer je dus een actiescene hebt, en er veel verschil zit tussen verschillende frames, zie je ook al gauw dat het niet helemaal vloeiend is. Maar dit hangt erg af van meerdere factoren, dus het kan voor de 1 prima werken en voor de ander totaal niet, dat is wat ik probeer duidelijk te maken.
Anoniem: 209607
Ja. Dat zijn access points.Tankbuster schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:34:
Ik denk het veel mensen wel graag met kabel wel willen aansluiten maar mijn PS3 is best wel ver weg van mijn Router, bestaan er ook mini Routers die ik ergens kan neerzetten zodat ik betere WLAN bereik heb? (Dus bijvoorbeeld ,zonder die mini Router 50 %, met 75% ofzo )
Bij mij werkt het streamen van 720p HD over Wireless-G nog nét. Maar HD-TV kijken (mijn PC steamt nederland 1 HD naar mijn laptop) gaat het alleen goed met een crosslink 1000mbit kabeltje.
Sowiezo is het wel jammer dat de PS3 geen wireless-N ondersteund. Zou een stuk sneller zijn. Zeker nu wireless-N routers ook niet duur meer zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 209607 op 15-06-2008 21:18 ]
Zijn er meer mensen waarbij het downloaden uit de store echt heel langzaam gaat?
Ik download misschien met 100 KB/s terwijl het voorheen gewoon met 500 KB/s ging.
(items komen uit de US store overigens)
Het ligt niet aan m'n internet lijn aangezien ik op m'n Mac wel snel kan downloaden.
Is ook niks aan m'n router configuratie veranderd.
Ik download misschien met 100 KB/s terwijl het voorheen gewoon met 500 KB/s ging.
Het ligt niet aan m'n internet lijn aangezien ik op m'n Mac wel snel kan downloaden.
tsja het probleem zal idd altijd blijven dat de instructies vertaald moeten worden van ps2 instructies voor de gpu naar RSX instructies en ik denk dat dit gewoon te zwaar is om realtime te doen. Als je de spellen gaat aanpassen wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Ik heb geen idee of de architectuur van de ps2 ook maar enigszins lijkt op de ps3 achitectuur maar anders zou je natuurlijk de spellen met minimale bewerking opnieuw kunnen compilen voor een ander platform.ymmv schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:08:
[...]
eDRAM is idd heel erg snel maar bij het emuleren kan dat alleen bij post-processing effecten problemen opleveren. De RSX kan PS2-frames ook op HD-resoluties snel genoeg renderen waarbij er genoeg tijd overblijft voor op andere wijze nagebootste post-processing effecten. Ik weet niet of ze ooit een emulator kunnen schrijven die compatibel genoeg is om alle PS2-games te kunnen emuleren op de PS3-hardware maar ik kan me wel voorstellen dat Sony een emulator kan maken die ze voor speciaal uitgekozen, hiervoor gemodificeerde PS2-games kunnen inzetten. Als Sony enkel een PS2-emulator wil ontwikkelen om in de toekomst een beperkte selecte PS2-games voor de PS3 online te kunnen verkopen, is 'custom emulation' voldoende.
Dat zou natuurlijk wel erg leuk zijn, als je ps2 spellen kan downloaden in de store. Probleem voor sony is alleen dat zei dan aan de gebruikers moeten gaan uitleggen waarom de ps2 games van uit de store wel werken op de ps3 en de originele spellen niet. Dat zou de volgende PR blunder zijn voor sony. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze het gewoon hier bij laten, desnoods nog even zorgen dat snake eater goed werkt mss, maar misschien ooit een ps2 greatest hits BD uitbrengen ofzo.
ymmv?E-rikootje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:35:
[...]
hmm, ik zie alleen verschijnen AV3 (uitgang), S-video en Wide
maar geen resolutie informatie....
zou dit komen omdat de dvd-speler maar is verbonden via S-video?
Downloaden uit de NL store gaat bij mij met ruim 1 MB/s. US store heb ik nog niet geprobeerd.Satch schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:16:
Zijn er meer mensen waarbij het downloaden uit de store echt heel langzaam gaat?![]()
Divide and conquer.
Mss goed dat je 'm daar niet gehaald hebt....bij play.com kost ie €41,-EgoPro schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:07:
Heeft iemand CiV Revolution al? Ik was de demo aan het spelen en heb er spijt van dat ik 'em gister niet heb gehaald toen ik hem zag liggen bij de Dixons. De demo geeft me het gevoel dat deze wel eens heel tof kan zijn.
Ik heb precies dezelfde tv als jij en ik krijg bij component en HDMI de resolutie te zien. Via SCART staat er dan RGB.
Hier maar verder?
Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 30
Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 30
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Thanks, maar waar staat de afkorting "BC" voor?ymmv schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:28:
[...]
Daarvoor heb je de originele 60GB PS3 nodig en die worden niet meer gemaakt. In de VS is weer de 80GB-versie met BC geherintroduceerd als MGS4-bundel, maar in Europa zal die hoogstwaarschijnlijk niet meer terugkomen.
Voor de duidelijkheid:
[ Voor 6% gewijzigd door Djerique op 16-06-2008 08:38 ]
Dit topic is gesloten.