Tankbuster schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:52:
Ik heb nog een vraagje over de CPU's van de PS3,
8 in totaal
1 voor de OS
1 is uitgeschakeld
( Kan iemand me dit uitleggen! ) De uitgeschakelde CPU is reserve als een van de andere uitvalt.
6 voor spellen etc
Elke is op 3,2 GHz of niet?
En waarom is het spellen programmeren zo zwaar voor de PS3? En komen we nog meer zeer mooie spellen te zien als GT:5 of iets anderes wat zeer overtuigt bijvoorbeeld super snel geladen ofzo. Want ik hoorde iets over een license met Sony om alle kracht uit de PS3 te krijgen.
Misschien redundant maar de Cell heeft 1 3ghz PPC en 8 SPU's. SPU's zijn DSP's! Speciale "sub" processoren die heel snel bepaalde taken aankunnen maar niet goed zijn in "standaard" taken!
Een SPU kan makkelijk GPU werk doen of Geluids bewerking. Ook kan je het physics en AI laten doen maar je hebt altijd de PPC nodig om het zootje aan te sturen.
Dus nee je hebt geen 6 processoren van 3,2Ghz maar een "hoofd" processor en 6 processoren voor "sub" taken.
Afhankelijk van de taak en hoe iets geprogrameert is kan je heel veel uit een SPU persen!
Tegenwoordig kan je bladeserver kaarten kopen met 1,5Ghz Cell's met "maar" 4 SPU's!
Geloof me dat is behoorlijk wat kracht!
En waarom eigenlink een Cell en niet zoals de Xbox360 een 3 core PPC? Well! Het is simpel sony kijkt vooruit, ver vooruit! Parallel processing is de toekomst en de Cell volgt dat pad. De PS2 processor was voor toen hij uitkwam ook een aardig speciaal geval
[
Voor 8% gewijzigd door
swampy op 02-06-2008 16:18
]