flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik zat eraan te denken om een 80GB PS3 te importeren uit Amerika, maar ik heb zoiets dergelijks nog nooit gedaan. Tegen welke problemen kan ik aanlopen?
- Garantie problemenTijnisch schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:10:
Hey Tweakers,
Ik zat eraan te denken om een 80GB PS3 te importeren uit Amerika, maar ik heb zoiets dergelijks nog nooit gedaan. Tegen welke problemen kan ik aanlopen?
- Sommige blu rays zijn regio locked
Games zijn in ieder geval regiovrij
Verwijderd
Voltage 110v. InvoerrechtenTijnisch schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:10:
Hey Tweakers,
Voltage maakt niks uit. Net als een PC voeding werkt die op meerdere voltages, je moet er alleen even een andere stekker in douwen
Verwijderd
Het gaat om een Linksys WRT54G Router.
Ik heb al draadloos internet geprobeerd en met een netwerkkabel. Zodra ik de netwerkkabel in de PS3 steek valt het Wireless internet weg op de laptop en andere computers. Heb al verschillende instellingen bekeken, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Het vreemde is dat het op de XBox360 altijd gewerkt heeft en er niets is veranderd aan de instellingen.
Hij heeft ook een DNS fout als de verbinding wordt getest (na het instellen van een verbinding), maar daar kom ik ook niet echt verder mee.
Wie o wie zou mij kunnen helpen?
Mvg,
SViS
Verwijderd
Is een bekend probleem bij deze router icm de ps3. Probeer eens een firmware update.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:39:
Zou iemand mij kunnen helpen. Ik probeer bij een vriend internet aan te sluiten op de PS3, maar dit lukt niet.
Ik heb al draadloos internet geprobeerd en met een netwerkkabel. Zodra ik de netwerkkabel in de PS3 steek valt het Wireless internet weg op de laptop en andere computers. Heb al verschillende instellingen bekeken, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Het vreemde is dat het op de XBox360 altijd gewerkt heeft en er niets is veranderd aan de instellingen.
Hij heeft ook een DNS fout als de verbinding wordt getest (na het instellen van een verbinding), maar daar kom ik ook niet echt verder mee.
Mvg,
SViS
Verwijderd
via Medialink gekopieerd....
RARA hoe kan dit?
Verwijderd
Ik hoop het wel, ga hem wel meeslepen vanuit Eindhoven. Zou dus wel minder zijn als ie dan niet gaat signen
Op een PS3 hdd kan dat idd.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:39:
ik heb zonet een 8 gb file op mn ps3 HDD gezet....
via Medialink gekopieerd....
RARA hoe kan dit?
Maar op een externe hdd niet omdat die FAT32 geformatteerd is.
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Is er ergens een soort samenvatting van het verhaal? Anders snap ik er niks van
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Nog nooit eerder een DBZ game gespeeld, maar vond de demo leuk en had wel zin in mijn eerste fighting game op de ps3, aangezien Street Fighter nog wel even op zich laat wachten.
Naar mijn idee een behoorlijk toegankelijke game. De knoppencombinaties zijn voor elk personage gelijk, alleen de uitvoering ervan is anders. Hierdoor voelt het wel een beetje aan alsof je telkens met hetzelfde karakter speelt, echt grote verschillen onderling zijn er niet. Dat vond ik wel jammer, had het niet verwacht. Voor instappers (vriendin) is het dan wel weer gemakkelijk.
De storymode is eigenlijk het enige onderdeel wat ik tot nu toe geprobeerd heb. Heb inmiddels een paar uurtjes achter de rug en ben al bijna op het eind van de Frieza saga, je gaat er redelijk snel doorheen. Het begint nu iets moeilijker te worden, maar tot nu toe nog niet veel moeilijkheden tegengekomen.
Over het algemeen een vermakelijke game, maar verwacht er geen diepgaande gameplay bij. Ik ben er hoe dan ook nog wel even zoet mee en dan voornamelijk met de 1 vs 1 mode en voor fans van de serie zal het ook geen tegenvaller zijn, maar of het de 60 euro waard was is een tweede.
Btw voor degenen die daar waarde aan hechten; je kan de taal ook op Japans zetten.
Verwijderd
Wikipedia heeft uitgebreide verslagen van een hoop games.hesr schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:23:
MGS4 lijkt me echt een vette game, maar... ik heb nog nooit een mgs game gespeeld.
Klik hier, voor het hele verhaal van MGS.hesr schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:23:
MGS4 lijkt me echt een vette game, maar... ik heb nog nooit een mgs game gespeeld.
Wikipedia: Metal Gear (series) - StorylinesVerwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:30:
[...]
Wikipedia heeft uitgebreide verslagen van een hoop games.
En al eerder gepost door swopdark; youtube filmpjes over MGS.
Ik denk overigens dat zaken mbt MGS4 beter in [PS3] Metal Gear Solid 4 gepost kunnen worden; dat topic is er niet voor niets
[ Voor 15% gewijzigd door PromoX op 31-05-2008 21:42 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Verwijderd
Ik keek vroeger vaak naar de series, en van spellen heb ik Budokai 1 & 2 gespeeld en ook Tenkaichi 2. Tenkaichi vond ik de beste natuurlijk, het is in 3D en je vliegt waar je maar wilt.Melniek schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:28:
Vanmiddag Dragonball Z: Burst Limit opgehaald bij Nedgame.
..........;
Nu hoorde ik dat het vechten terug 2D is??
Bummer no 1
Slechts 21-22 personages om mee te spelen?
Bummer no 2
De 'storymode' is weer vanaf de Saibamen en Nappa tot Cell? Zo is het al elke keer geweest.(behalve Tenkaichi die tot Majin Buu gaat)
Bummer no 3
Ze zijn het volgens mij een beetje aan het uitmelken daar.
Ik wacht lekker tot Mortal Kombat 8 er is
Verwijderd
MotorstormFlipm0de schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:27:
wat is een leuk (makkelijk op te pakken met vrienden) racespel? Zoek iets goedkoops, speel zelf niet veel racegames maar is toch leuk als er wat mensen over de vloer zijn.
Heeft 'ie het overleefd?Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:18:
'Mijn ervaring: hij doet pijn als hij op je voeten pleurd
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Heb zelf eventjes onderzoek gedaan naar het probleem aangezien ik dezelfde router heb, en misschien ook een PS3 wil gaan kopen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:39:
Zou iemand mij kunnen helpen. Ik probeer bij een vriend internet aan te sluiten op de PS3, maar dit lukt niet.
Mvg,
SViS
Je zult ofwel moeten proberen de firmware op de router te updaten, ofwel de media server op de PS3 moeten uitzetten. Mocht dit niet helpen misschien heb je dan nog wat aan dit artikel:
http://strivinglife.com/w...s-G-Boardband-Router.aspx
Verwijderd
Nee dat is juist het vage,want er kunnen er wel 100 op terwijl er maar 2 laptops wireless gebruik van maken.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:51:
Staat er misschien een maximum aantal clients ingesteld op de router? Ik zou even kijken op het control panel iig. Meestal te vinden door 192.168.1.1 in te tikken in de browser.
En wat nog veel vreemder is,is dat als ik de kabel die ik met de ps3 wil gebruiken in een laptop stop en het wireless uitzet dan werkt de kabel gewoon.
Kan iemand met een PS3 en ook een WRT54G misschien helpen of zijn of haar instellingen posten/mailen?
Buiten de invoerrechten, garantie, blu rays die regio locked zijn en voltage... is er dan iets te merken aan het beeld? In Amerika werkten ze met een ander systeem voor tv's dacht ik? En hoe zit het met online, heb ik alleen toegang tot de Amerikaanse playstation store?Tijnisch schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:10:
Hey Tweakers,
Een beetje eigen research kan natuurlijk geen kwaad.Tijnisch schreef op zondag 01 juni 2008 @ 02:05:
[...]
Buiten de invoerrechten, garantie, blu rays die regio locked zijn en voltage... is er dan iets te merken aan het beeld? In Amerika werkten ze met een ander systeem voor tv's dacht ik? En hoe zit het met online, heb ik alleen toegang tot de Amerikaanse playstation store?
Amerikaanse playstation is hier gewoon aan te sluiten en je hebt geen problemen met je beeld. Je kunt voor alle stores een account aanmaken Europees/Japans/Amerikaans etc. etc. Het verschil in de stores is niet heel erg groot. Maar het verschil in geld is (naar mijn idee) de moeite niet waard. Teveel nadelen. Liever hier gewoon een PS3 40GB halen en dan zet je er een hdd van 250GB in. Niet de kans op invoerrechten, gewoon garantie, lekker blu rays afspelen en er zit gewoon een Nederlandse stekker voor het stopcontact in.
Misschien een idee om in de OP een klein stukje over het importeren van PS3's op te nemen aangezien deze vraag er bijna elke bladzijde wel een keer op staat.
[ Voor 6% gewijzigd door Sandyman538 op 01-06-2008 03:24 ]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Blu-rays afspelen zal sowieso niet zo'n probleem zijn: verreweg de meeste BD's zijn regiovrij. De PS3-games zijn dat in ieder geval. De benodigde voedingskabel is vrij standaard, dus als je er al niet één over hebt, die krengen zijn voor een paar euro's bij de elektronicaboer op te halen. Verder is de 80 GB-versie backwards compatible met (de meeste) PS2-games. Garantie wordt wat lastiger, maar een echte tweaker schroeft zoiets toch open als-ie stuk is?Sandyman538 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 03:23:
Maar het verschil in geld is (naar mijn idee) de moeite niet waard. Teveel nadelen. Liever hier gewoon een PS3 40GB halen en dan zet je er een hdd van 250GB in. Niet de kans op invoerrechten, gewoon garantie, lekker blu rays afspelen en er zit gewoon een Nederlandse stekker voor het stopcontact in.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Motorstorm heeft geen offline multiplayer. Daarvoor zul je moeten wachten op Motorstorm Pacific Rift (dec 08), waar je met max. 4 personen offline kunt spelen. Het lijkt me trouwens wel een erg fijne game hiervoor, beetje je vrienden v/d motor slaan is altijd lachen natuurlijk!
Moet je er natuurlijk wel bijzeggen dat je met je NL CC niet in buitenlandse stores kan kopen (op het moment)Sandyman538 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 03:23:
[...]
Een beetje eigen research kan natuurlijk geen kwaad.
Amerikaanse playstation is hier gewoon aan te sluiten en je hebt geen problemen met je beeld. Je kunt voor alle stores een account aanmaken Europees/Japans/Amerikaans etc. etc. Het verschil in de stores is niet heel erg groot. Maar het verschil in geld is (naar mijn idee) de moeite niet waard. Teveel nadelen. Liever hier gewoon een PS3 40GB halen en dan zet je er een hdd van 250GB in. Niet de kans op invoerrechten, gewoon garantie, lekker blu rays afspelen en er zit gewoon een Nederlandse stekker voor het stopcontact in.
Misschien een idee om in de OP een klein stukje over het importeren van PS3's op te nemen aangezien deze vraag er bijna elke bladzijde wel een keer op staat.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Af en toe is Lost beter te snappen dan het verhaal van MGS, maar laat maar komen die game! Zou hij weer minuten lang over koetjes en kalfjes gaan praten met Naomi terwijl er zes man op hem staat te schieten op dat moment?hesr schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:23:
Gisterenavond toen ik thuis kwam van een paar dagen weg lag Grid op tafel, binnen van de pre-order. Had de werkster van de week van beide gamepads de knop per ongeluk ingedrukt, allebei leeg... argh!
Alleen even gekeken hoe het er uitzag (vet) en aan de lader maar, want spelen met een kabel van 50cm is geen doen...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 11:04 ]
Verwijderd
Maar wel leuk om met vrienden te spelen. Om de beurt proberen de snelste ronde te rijden doet het hier nog steeds goed! Biertje erbij en rijden maar!Kimo schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:42:
[...]
Motorstorm is toch niet met meerdere spelers te spelen? Alleen online volgens mij.
[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 01-06-2008 11:39 ]
Backwards compatible met de NTSC versies van de PS2 spellen ja....Marcks schreef op zondag 01 juni 2008 @ 09:17:
[...]
Blu-rays afspelen zal sowieso niet zo'n probleem zijn: verreweg de meeste BD's zijn regiovrij. De PS3-games zijn dat in ieder geval. De benodigde voedingskabel is vrij standaard, dus als je er al niet één over hebt, die krengen zijn voor een paar euro's bij de elektronicaboer op te halen. Verder is de 80 GB-versie backwards compatible met (de meeste) PS2-games. Garantie wordt wat lastiger, maar een echte tweaker schroeft zoiets toch open als-ie stuk is?

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Ongetwijfeld.Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:01:
[...]
Af en toe is Lost beter te snappen dan het verhaal van MGS, maar laat maar komen die game! Zou hij weer minuten lang over koetjes en kalfjes gaan praten met Naomi terwijl er zes man op hem staat te schieten op dat moment?
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Wat voor versie WRT54G heb je? anders kan je misschien een custom firmware nemen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:39:
Mvg,
SViS
http://www.gamer.nl/doc/4...pjes-van-bijna-90-minutenEfBe schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:15:
[...]
Ongetwijfeld.Ik vond overigens de cutscenes en dialogen in MGS3 veel beter te pruimen dan het oeverloze gelul van Raiden met Rose in MGS2, waarbij Rose telkens weer trachtte te vertellen dat ze zo verliefd was op Raiden, alleen dan op het niveau van een 13 jarige die haar droomprins van een klas hoger tegenkomt op het schoolplein. Gelukkig kon je die conversaties doorklikken
Ik denk dat hier veel mensen over kunnen gaan vallen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Heb je ook mijn andere post gelezen? Probeer eens de media server uit te zetten...Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:36:
[...]
Nee dat is juist het vage,want er kunnen er wel 100 op terwijl er maar 2 laptops wireless gebruik van maken.
En wat nog veel vreemder is,is dat als ik de kabel die ik met de ps3 wil gebruiken in een laptop stop en het wireless uitzet dan werkt de kabel gewoon.
Kan iemand met een PS3 en ook een WRT54G misschien helpen of zijn of haar instellingen posten/mailen?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=boJ1C88gGTk]
Anders dan de screenshots....vaag?
http://i25.tinypic.com/epopk2.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 01-06-2008 16:19 ]
Ps4/switch gamer
Dat is ook de kritiek op deze domme marketing poop: de CGI trailer heeft niets van doen met het eigenlijke spel, en vertelt dus eigenlijk de gamer niets over wat gaat komen.NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:10:
Vette trailer van de nieuwe pop (hij was hier nog niet gepost hoop ik?)
[video]
Anders dan de screenshots....vaag?
http://i25.tinypic.com/epopk2.jpg
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Is het wel mogelijk om beeld via HDMI te hebben en dan het geluid via de optische uitgang? Want heb geen hdmi aansluiting op mijn versterker (heb ook nog geen PS3, maar die komt er aan als het goed is
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
[ Voor 22% gewijzigd door jdm8 op 01-06-2008 16:32 ]
Verwijderd
Componentjdm8 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:32:
JaWaar denk je dat het HD beeld anders door moet gaan als je optical gebruikt? Die uitgang zit er niet voor de sier op hoor
Verwijderd
Voor welke bundel moet ik dan gaan? Of misschien moet ik dan gewoon de PS3 zonder games nemen want deze worden regelmatig uitverkocht, geproduceerd en naar de shops geleverd? Graag jullie mening...
[ Voor 22% gewijzigd door jdm8 op 01-06-2008 17:53 ]
1. Hoeveel games kun je er ongeveer op spelen?
2. Hoeveel gb neemt een game gemiddeld ongeveer in op de HD? (zit deels ook verwerkt in vraag 1)
3. En hoe groot is een demo ongeveer?
4. Waar wordt de HD allemaal voor gebruikt? (ik weet: savegames, installaties, demos, dus waar wordt de schijf nog meer voor gebruikt?)
5. Indien na verloop van tijd blijkt dat ik niet genoeg heb aan de 40GB schijf, hoe kan ik dan de data die daarop staat eenvoudig overzetten naar de nieuwe schijf? Want het lijkt mij eerlijk gezegd vrij vervelend om bijv. savegames te zien 'verdwijnen' (aangezien je niet elke keer van HD wilt wisselen). Is het bijvoorbeeld mogelijk om de data tijdelijk op een externe schijf (USB) op te slaan zodat je het later weer terug kunt zetten op de nieuwe schijf?
6. Hoe lang gaat de batterij in de controller ongeveer mee bij gebruik?
7. En gebruikt de controller ook stroom als je hem niet gebruikt?
8. Hoe lang duurt het opladen van een controller ongeveer? (aangezien ik heb gelezen dat het bijgeleverde kabeltje eigenlijk te kort is om fatsoenlijk te gamen)
9. Is het mogelijk om de controller op te laden via het stopcontact (met zo'n ipod usb adapter) terwijl je aan het spelen bent?
Mss ben ik een beetje vervelend, maar om alle oude topics door te gaan zoeken naar deze antwoorden is toch wel monnikenwerk waar ik geen zin in heb, zeker aangezien ik niet zeker weet of ik daar antwoord kan vinden?
Thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door rob1985 op 01-06-2008 18:35 ]
Verwijderd
Maar volgens mij valt het qua installatieruimte best wel mee hoor.
1+2: Geen idee hoeveel precies. Het hangt van de spellen af. Sommigen hebben een paar gigabyte nodig, terwijl sommige maar een paar MB nodig hebben.robvanpraat schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:33:
Ik vraag me af in hoeverre die 40GB toereikend is.
2. Hoeveel gb neemt een game gemiddeld ongeveer in op de HD? (zit deels ook verwerkt in vraag 1)
3. En hoe groot is een demo ongeveer?
4. Waar wordt de HD allemaal voor gebruikt? (ik weet: savegames, installaties, demos, dus waar wordt de schijf nog meer voor gebruikt?)
5. Indien na verloop van tijd blijkt dat ik niet genoeg heb aan de 40GB schijf, hoe kan ik dan de data die daarop staat eenvoudig overzetten naar de nieuwe schijf? Want het lijkt mij eerlijk gezegd vrij vervelend om bijv. savegames te zien 'verdwijnen' (aangezien je niet elke keer van HD wilt wisselen). Is het bijvoorbeeld mogelijk om de data tijdelijk op een externe schijf (USB) op te slaan zodat je het later weer terug kunt zetten op de nieuwe schijf?
6. Hoe lang gaat de batterij in de controller ongeveer mee bij gebruik?
7. En gebruikt de controller ook stroom als je hem niet gebruikt?
8. Hoe lang duurt het opladen van een controller ongeveer? (aangezien ik heb gelezen dat het bijgeleverde kabeltje eigenlijk te kort is om fatsoenlijk te gamen)
9. Is het mogelijk om de controller op te laden via het stopcontact (met zo'n ipod usb adapter) terwijl je aan het spelen bent?
Mss ben ik een beetje vervelend, maar om alle oude topics door te gaan zoeken naar deze antwoorden is toch wel monnikenwerk waar ik geen zin in heb, zeker aangezien ik niet zeker weet of ik daar antwoord kan vinden?
Thanks!
3: Paar honderd MB tot ongeveer een gigabyte.
4: Eigen media die je er op zou willen zetten.
5: Je kunt een backup maken van een schijf.
6: Ik weet niet precies hoelang, maar naar mijn gevoel veel te kort. Ik zou gokken op een week.
7: Niet dat ik weet.
8: Een paar uur. Bijgeleverde kabel is inderdaad kort, maar aangezien het gewoon een standaar USB kabeltje is, is het makkelijk te vervangen voor een langer exemplaar.
9: Het is alleen op te laden via USB, dus geen stopcontact aansluiting. Ik hang het zelf meestal aan mijn PC zodat ie kan opladen terwijl ik op de PC bezig ben.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
[ Voor 20% gewijzigd door bramberk15 op 01-06-2008 18:51 ]
SUPER!! Thanks. (zo blijkt dat outsourcen soms verstandiger is dan alles zelf doen)Chester schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:44:
[...]
1+2: Geen idee hoeveel precies. Het hangt van de spellen af. Sommigen hebben een paar gigabyte nodig, terwijl sommige maar een paar MB nodig hebben.
3: Paar honderd MB tot ongeveer een gigabyte.
4: Eigen media die je er op zou willen zetten.
5: Je kunt een backup maken van een schijf.
6: Ik weet niet precies hoelang, maar naar mijn gevoel veel te kort. Ik zou gokken op een week.
7: Niet dat ik weet.
8: Een paar uur. Bijgeleverde kabel is inderdaad kort, maar aangezien het gewoon een standaar USB kabeltje is, is het makkelijk te vervangen voor een langer exemplaar.
9: Het is alleen op te laden via USB, dus geen stopcontact aansluiting. Ik hang het zelf meestal aan mijn PC zodat ie kan opladen terwijl ik op de PC bezig ben.
Verwijderd
maar als je hem gewoon als je hem niet genruikt aan een usb poort doet....
Een grotere HD in je PS3 is een verplichte aanschaf. Ideaal om van je PS3 een multimedia hub te maken. Het is nog supersimpel ook nog omdat de PS3 de inhoud van de oude HD kan backuppen naar een USB-HD en je die later op de nieuwe HD kunt terugzetten.bramberk15 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:49:
Wat boeit die 40GB? Gooi er 45 euro extra tegenaan en je hebt een 120GB schijf erin. Spendeer je het dubbele dan zit je al op 320GB...dus...Plus, van een beetje speurwerk is nog nooit iemand een monnik geworden
Voor zover ik heb begrepen is het ook mogelijk om te streamen vanaf je pc (ook met Vista toch?). Al mijn materiaal (+1TB) staat op mijn pc, het zou vervelend zijn als ik eerst alles moet gaan overzetten naar de PS3. Mijn pc is toch aangesloten op mijn lcd tv, dus dat is dan nog makkelijker.ymmv schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:45:
[...]
Een grotere HD in je PS3 is een verplichte aanschaf. Ideaal om van je PS3 een multimedia hub te maken. Het is nog supersimpel ook nog omdat de PS3 de inhoud van de oude HD kan backuppen naar een USB-HD en je die later op de nieuwe HD kunt terugzetten.
De PS3 kan toch nog niet overweg met mkv files? Want dan kan ik ook m'n series gaan streamen, dan hoef ik tenminste niet elke keer te schakelen tussen beeldschermen
39
Dacht dat HDMI voor zowel beeld als geluid gebruikt werd, maar goed dat heb ik dus blijkbaar goed misjdm8 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:32:
JaWaar denk je dat het HD beeld anders door moet gaan als je optical gebruikt? Die uitgang zit er niet voor de sier op hoor
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Wanneer je de nieuwe schijf in een externe behuizing doet en daar de PS3 zijn back-up op laat schrijven, om vervolgens de schijf in de behuizing en in de PS3 van plaats ver verwisselen, of kan dat niet zo eenvouding?
Verwijderd
Maar dit is puur op wat ik gezien heb, ik heb het niet geprobeerd.
www.twonkyvision.com
Werkt hier perfect.
Verwijderd
misschien dat twonky ze op de pc al coverteerd/transcode maar je kan iig niet puur een mkv naar de ps3 streamen en dan afspelen via de ps3.....
mpeg4 wat in de mkv container zit is op zich wel af te spelen, maar echt makkelijk is het allemaal niet...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 22:38 ]
Verwijderd
Ik nog eens overwegen of het de moeite waard is, tegenover het eenvoudig switchen van m'n beelscherm...PcManiaxx schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:57:
@Robvanpraat: je kunt .mkv files streamen met Twonkeymedia.
www.twonkyvision.com
Werkt hier perfect.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de PS3 eventueel door middel van een update mkv bestanden (x264 codec, in mijn geval) zou kunnen gaan afspelen.
Verwijderd
-het is vooral wachten op volledige hw toegang via yellowdog/xubuntu voor de ps3....
of
sony support mkvs

of een soort van programma dat de mkv container "on the fly" opent en de video rechtstreeks doorstuurt en kleinen aanpassing maakt / eventueel audio omzetten...
je kan wel via gotsent en nog wat programmas je MKV's omzetten naar mpeg4....(gaat op zich wel snel)
video word hiermee niet opniew gecodeert ofzo (word gewoon uit de mkv gehaalt)
maar allemaal heeeeel handig is het nog niet.....
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 22:44 ]
Verwijderd
Mijn mening is dat je je eigen antwoord geeft als je zegt dat een pack met GTAIV nieuwer is dan eentje met R&C. Dus als je de nieuwste wilt...Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:31:
Tweakers, ik ben van plan om een PS3 aan te schaffen. Welke bundel/pack moet ik dan kopen, wil ik de verse console krijgen. Waar het omgaat, is dat naar mijn mening alle ps3 packs die met Ratchet & Clank en Uncharted geleved worden, toch ouder zijn dan de nieuwste consoles die in bijv. de GTA4 packs te vinden zijn. De revisienummers zijn waarschijnlijk hetzelfde, maar toch heb ik liever een gloednieuwe console waarvan ik weet dat deze net geleverd is en niet een half jaar ergens in de winkel heeft gelegen.
Voor welke bundel moet ik dan gaan? Of misschien moet ik dan gewoon de PS3 zonder games nemen want deze worden regelmatig uitverkocht, geproduceerd en naar de shops geleverd? Graag jullie mening...
Maar zonder gekheid: De packs zijn gewoon normale consoles in een grotere overdoos. Als je een pack opent dan haal je een normale PS3 er uit met wat losse items die samen het pack vormen.
Het is daarnaast normaal dat oudere packs een nieuwe overdoos krijgen waardoor een Uncharted pack opeens een GTAIV pack is geworden. Dit komt in meerdere branches voor (waaronder degene waar ik in werk). Dus nieuwste game is geen garantie op nieuwste PS3. Maar de kans is natuurlijk wel groter.
Ander vraagje: Redeneer je ook zo als je een nieuwe auto koopt? TV? PC? Lijkt me een vermoeiende bezigheid...
Daarnaast is de PS3 een betrouwbaar apparaat. Je hoeft niet zoals bij de Xbox 360 op te letten dat je de nieuwste versie met een Falcon-moederbord koopt omdat oudere versies RRODs opleveren.Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:48:
[...]
Mijn mening is dat je je eigen antwoord geeft als je zegt dat een pack met GTAIV nieuwer is dan eentje met R&C. Dus als je de nieuwste wilt...
Maar zonder gekheid: De packs zijn gewoon normale consoles in een grotere overdoos. Als je een pack opent dan haal je een normale PS3 er uit met wat losse items die samen het pack vormen.
Het is daarnaast normaal dat oudere packs een nieuwe overdoos krijgen waardoor een Uncharted pack opeens een GTAIV pack is geworden. Dit komt in meerdere branches voor (waaronder degene waar ik in werk). Dus nieuwste game is geen garantie op nieuwste PS3. Maar de kans is natuurlijk wel groter.
Verwijderd
Anders kijk je ff 't topic door? (tip: er is zelfs een search bovenaan je pagina!)Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:32:
en heeft iemand al dbz ? zag het laatst bij free recordshop
Melniek in "Het PlayStation 3 ervaringen topic - Dee..."
PlayStation Official Magazine (UK): 10/10
PlayStation Official Magazine (US): 10/10
PlayStation Official Magazine (Italy): 10/10
PlayStation Official Magazine (Dutch): 9.6/10
Level (Sweden): 10/10
Joypad (France): 19/20
Jeuxvideo Magazine (France): 18/20
Chief (Belgium) : 9.7/10
Hobby Consolas(Spain) : 9.6/10
GamePro : 5/5
HardGame2 : 9/10
Meristation : 10/10
IGN UK : 9.9/10
Eurogamer : 8/10
Gamesmaster 97 / 100
PSM3(Portuguese) 94 / 100
Jeuxvideo : 9/10
Playfrance : 9.5/10
PTOM (USA) : 10/10
EDGE: MGS4 Review 8/10

Verwijderd
Bart Smit is uw boodschapper.
Dus iedereen die voor €20 genaaid wil worden en bang is dat zijn DS3 kapot zal gaan kan eindelijk lekker trillen. Voor alle anderen; importeer dat ding voor 37€. En dan het liefst uit de VS want die hebben het al zo moeilijk.
gekke vraag, alle spellen natuurlijk! niet alle spellen hebben een install nodig. en Daarbij, dat keil je gewoon de installfile van een ander spel dat je niet zo vaak speelt eraf. Met een 40 gig kun je niet minder dan met een 60 gig versie bij PS3 games.robvanpraat schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:33:
Ik vraag me af in hoeverre die 40GB toereikend is.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Let wel op dat indien je music wil afspelen bv ingame deze wel op je PS3 schijf moet staan. In iedergeval op dit moment. USB/Streaming wordt (nog) niet ondersteund.robvanpraat schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:52:
[...]
Voor zover ik heb begrepen is het ook mogelijk om te streamen vanaf je pc (ook met Vista toch?). Al mijn materiaal (+1TB) staat op mijn pc, het zou vervelend zijn als ik eerst alles moet gaan overzetten naar de PS3. Mijn pc is toch aangesloten op mijn lcd tv, dus dat is dan nog makkelijker.
De PS3 kan toch nog niet overweg met mkv files? Want dan kan ik ook m'n series gaan streamen, dan hoef ik tenminste niet elke keer te schakelen tussen beeldschermen
PSNID : HoefMeistert
Heb nog geen HDMI receiver
Groeten!
Mvg, Rob.
Verwijderd
Ik gebruik de optische uitgang en dat werkt perfect, beeld gaat via HDMI en geluid optisch naar een receiver, zo heb ik iig DTS en DD5.1 tijdens het gamen en film kijken.DH.FiReHaWK schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:39:
Gebruikt iemand de optische uitgang om geluid mee af te spelen? En zouden diegene misschien hun ervaringen hierover kunnen posten, ben erg benieuwd of het de moeite is om zo'n kabeltje aan te schaffen
Groeten!
Same here. Wel even opletten dat onder audioinstellingen goed staat dat je optisch gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:50:
[...]
Ik gebruik de optische uitgang en dat werkt perfect, beeld gaat via HDMI en geluid optisch naar een receiver, zo heb ik iig DTS en DD5.1 tijdens het gamen en film kijken.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Yup, werkt hier ook perfect! Alleen jammer dat de optische kabel duurder was dan de hdmi-kabel.DH.FiReHaWK schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:39:
Gebruikt iemand de optische uitgang om geluid mee af te spelen? En zouden diegene misschien hun ervaringen hierover kunnen posten, ben erg benieuwd of het de moeite is om zo'n kabeltje aan te schaffen
Groeten!
Zo heb ik voor de optische 29,95 (2meter) en voor de hdmi 19,95 (2meter) betaald bij de mediamarkt.
Maargoed, het werkt dan ook gewoon super dus het was het wel waard..
Time is never wasted when you're wasted all the time.
http://www.bartsmit.com/s...tail.php?productID=174099
Geen idee of het eigenlijk goedkoop is.
zou gewoon goed zijn? Die is maar 11 euro'tjes.
Mvg, Rob.
Werkt hier ook perfect met een Sony 5.1 receivertje, inclusief DTS, DD 5.1 en uncompressed PCM 5.1
Deze wil ik wel (aangezien ik geen 40 eu voor dat spel wil neerleggen), kan ik dan nog ergens terecht? Mediamarkt oid? (en weten jullie prijzen?)
Ik wil trouwens precies hetzelfde doen, een simpel (computer) geluidssetje met optische input. Hebben jullie nog suggesties? Ik ben niet zo'n audiofiel, ik ben gauw tevreden.
[ Voor 25% gewijzigd door !null op 02-06-2008 10:48 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
2008:
- Metal Gear Solid 4
- Resistance Fall of Man 2
- Killzone 2
- Motorstorm 2
- Litle Big Planet
- WipeOut
2009:
- Final Fantasy 13
- Kingdom Hearts 3
- White Knight Story
- Gran Turismo 5
onduidelijke releasedata:
- Wardevil
- Wat komt er nog meer?
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Hier zag ik hem voor maar 26 euro staan, inclusief een korting van 5%.GreenSky schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:45:
Het is me opgevallen dat de PS3 met GT5 prologue niet echt meer beschikbaar is in webshops (of niet op voorraad)
Deze wil ik wel (aangezien ik geen 40 eu voor dat spel wil neerleggen), kan ik dan nog ergens terecht? Mediamarkt oid? (en weten jullie prijzen?)
<edit: oh die kortingscode is al verlopen>
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 11:11 ]
WaarGrannd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:26:
Ik heb 15 euro betaald voor 3 meter, maar die moet ook werken
Werkt hier ook perfect met een Sony 5.1 receivertje, inclusief DTS, DD 5.1 en uncompressed PCM 5.1
Mvg, Rob.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
http://www.play.com/Games...ogue/Product.html?cur=258Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:11:
[...]
Hier zag ik hem voor maar 26 euro staan, inclusief een korting van 5%.
<edit: oh die kortingscode is al verlopen>
25,49
Simpel: Logitech Z-5500, is een hele draad over in het audio subforum. En voor goedkope games in NL (geen import uit de VS) check: www.budgetgaming.nlGreenSky schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:45:
Het is me opgevallen dat de PS3 met GT5 prologue niet echt meer beschikbaar is in webshops (of niet op voorraad)
Ik wil trouwens precies hetzelfde doen, een simpel (computer) geluidssetje met optische input. Hebben jullie nog suggesties? Ik ben niet zo'n audiofiel, ik ben gauw tevreden.
Waar dus idd gt5p voor 25 euro staat
Dat ding is vet irritant. Bij de een werkt het met bepaalde instellingen goed en bij de ander niet. Ik had hem ook en heb hem maar verkocht omdat ik gek van dat ding werd. Heb veel geprobeerd maar had constant problemen. Als ik de PS3 aandeed was mijn internet verbinding op de pc even weg. Ook als ik uit een spel ging of als ik een filmpje ging afspelen of als ik wilde multiplayeren in een game. Echt heel vaag en super irritant.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:39:
Mvg,
SViS
PSN id: PENo1
Sorry ik had het meer over het pakket PS3 + GT5 prologue.bramberk15 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:44:
[...]
Simpel: Logitech Z-5500, is een hele draad over in het audio subforum. En voor goedkope games in NL (geen import uit de VS) check: www.budgetgaming.nl
Waar dus idd gt5p voor 25 euro staat
Dat setje ziet er leuk uit. Ik hoopte eigenlijk op iets richting de helft van die prijs (maar ik wist ook wel dat dat moeilijk zou worden hehe)
[ Voor 13% gewijzigd door !null op 02-06-2008 12:04 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Verwijderd
Hoorde dat Killzone2 alweer uitgesteld was naar 2009, zie ook de sony playstation site:swopdark schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:10:
Welke aankomende grote exclusieve titels komen er nou nog aan dit jaar voor de PS3?
2008:
- Metal Gear Solid 4
- Killzone 2
- Motorstorm 2
- Litle Big Planet
- WipeOut
2009:
- Final Fantasy 13
- Kingdom Hearts 3
- White Knight Story
- Gran Turismo 5
- Wardevil
- Wat komt er nog meer?
http://nl.playstation.com...03638/Killzone%E2%84%A22/
Verwijderd
Tja die Z-5500 is redelijk aan de prijs maar dan heb je ook wat. Ik heb er zelf geen, maar het schijnt echt een supersetje te zijn qua prijs/kwaliverhouding. Een andere optie, evengoed of mss zelfs beter zijn Teufel setjes. Ook daar is een grote draad over in het audio-forumGreenSky schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:59:
Ik heb nog nooit een onbetrouwbare WRT54G gezien, was het niet een GL?
[...]
Sorry ik had het meer over het pakket PS3 + GT5 prologue.
Dat setje ziet er leuk uit. Ik hoopte eigenlijk op iets richting de helft van die prijs (maar ik wist ook wel dat dat moeilijk zou worden hehe)
Had ik geprobeerd maar werkte niet...Een kameraad van mij (met dezelfde router en problemen) gebruikt hem juist als mediaserver. Wat zou hij dan moeten doen?Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:05:
Zou eerst maar eens die mediaserver uitzetten en dan kijken of het werkt - voordat je meteen een nieuwe gaat kopen.
[ Voor 18% gewijzigd door P.E.No.1 op 02-06-2008 12:29 ]
PSN id: PENo1
Goedkoop en optische ingang bestaat helaas niet.GreenSky schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:45:
Dan kom je idd op die Z-5500 uit maar 250 voor een beetje geluid nee dat hoeft voor mij niet.
Ik heb 'm aan een 2.1 setje hangen en dat is voor mij prima.
Niet te vergeten dat Battlefield Bad Company ook nog komt 25 Juni, 5 juni SP en MP DemoVerwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:02:
[...]
Hoorde dat Killzone2 alweer uitgesteld was naar 2009, zie ook de sony playstation site:
http://nl.playstation.com...03638/Killzone%E2%84%A22/
De G is juist de router waar je het meeste over leest m.b.t. problemen.GreenSky schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:59:
Ik heb nog nooit een onbetrouwbare WRT54G gezien, was het niet een GL?
En je kunt er verder geen custom firmware op zetten.
Als je een Linksys wil gebruiken samen met de PS3 kun je beter de GL of GS kopen, die werken zonder problemen.
Als 1,5m genoeg: € 8,00 bij de Gamma
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Ik mag toch hopen dat White Knight Story dit jaar nog uitkomt. Het spel is al in september 2006 aangekondigd. Vorige week was er eindelijk weer nieuws te melden.swopdark schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:10:
Welke aankomende grote exclusieve titels komen er nou nog aan dit jaar voor de PS3?
2008:
- Metal Gear Solid 4
- Killzone 2
- Motorstorm 2
- Litle Big Planet
- WipeOut
2009:
- Final Fantasy 13
- Kingdom Hearts 3
- White Knight Story
- Gran Turismo 5
- Wardevil
- Wat komt er nog meer?
Je vergat trouwens Socom: Confrontation in je rijtje games.
MustDie firmware is top:Frijns.Net schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:35:
[...]
De G is juist de router waar je het meeste over leest m.b.t. problemen.
En je kunt er verder geen custom firmware op zetten.
http://rapidshare.com/files/95588148/MustDie_2.07_r1.zip
Of Sveasoft:
the Linksys WRT54G & GS offers several dozen features not available in the Linksys firmware builds
http://www.sveasoft.com/modules/phpBB2/viewtopic.php?t=61
Ik moet zeggen, ik vermaak me kostelijk
[ Voor 4% gewijzigd door m00n op 02-06-2008 12:48 ]
offtopic: kijk hier eens voor de kabels
It's just a donkey
Verwijderd
Werkt meestal niet op Ver 6 of 7, wat de nieuwste versies zijn.sysiwan schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:46:
[...]
MustDie firmware is top:
http://rapidshare.com/files/95588148/MustDie_2.07_r1.zip
Of Sveasoft:
the Linksys WRT54G & GS offers several dozen features not available in the Linksys firmware builds
http://www.sveasoft.com/modules/phpBB2/viewtopic.php?t=61
Dit topic is gesloten.