![]() |
NO PLACE TO HIDE This is no FPS, this is MGS |
Korte historie In 1987 bracht Konami het eerste Metal Gear spel uit, voor de MSX2 en de Famicom (nes). Dit spel, waar het voor het eerst niet om dom schieten ging maar om echte infiltratie werd een ongekende hit, en de destijds nog onbekende Hideo Kojima (Metal Gear was pas zijn tweede spel) maakte snel carriere binnen Konami. De cult-hits "Snatcher", "SD-Snatcher" en "Metal Gear 2:Solid Snake" volgden elkaar in rap tempo op. We maken even een sprong naar 1996. De gamesmarkt is drastisch veranderd, en het aantal mensen dat ooit van Metal Gear heeft gehoord en het spel zich nog weet te herinneren is op 1 hand te tellen (figuurlijk gesproken). Maar dan is er opeens, in september 1997: Metal Gear Solid. Kojima's oude concept in een nieuw 3D jasje gestoken, voor de die-hard fans kon het alleen maar mislukken. Maar toch gebeurde dat niet, integendeel, MGS1 werd één van de allerpopulairste Playstation spellen, en het vervolg is bekend. Na MGS2:Sons of Liberty en MGS3:Snake Eater gaan we richting MGS4:Guns of the Patriots. Voor PS3. Waar in de tijdlijn zitten we? Kojima staat niet bekend om zijn chronologische logica. MGS3 speelde zich tenslotte ruim voor Metal Gear 1 af, en je speelde met Big Boss, de villain en landverrader uit het eerste deeltje - tevens de genetische vader van Solid Snake. In MGS4 spelen we in elk geval weer met goeie ouwe Solid Snake. En afgaande op de info die we hebben kun je dat ouwe redelijk letterlijk nemen. MGS4 speelt zich een x aantal jaren af na de gebeurtenissen op de Big Shell in MGS2. Snake is inmiddels een oude vermoeide soldaat, met grijs haar en alles. Tevens lijkt zijn gezondheid niet zo goed meer te zijn, aangezien hij een medicijn (of drug?) nodig heeft om te kunnen blijven staan. De Subtitel van het spel lijkt er op te duiden dat we verder gaan met de verhaallijn die met name in MGS2 uit de doeken werd gedaan. Veel info is er verder nog niet bekend, maar als ik zou moeten gokken lijkt het erop dat The Patriots niet langer een machthebber in de schaduwen is, maar zich intussen met militaire macht profileert. De Setting Geen afgelegen eiland, geen boorplatform en geen jungle: in MGS4 zitten we midden in de actie: it's a war baby. Verschillende landen voeren oorlog met elkaar, en ook binnen de landen voeren partijen oorlog met elkaar, en vriend Snake zit er middenin. Als we Kojima mogen geloven zal het feit dat er meerdere partijen zijn die met elkaar vechten ook gevolgen hebben voor de verhaallijn die Snake beleeft. Zo zou volgens Kojima het feit dat Snake een soldaat van land 1 vermoord er voor zorgen dat hij makkelijker hulp krijgt van de vijanden van land 1. |
![]() |
![]() Karakters Veel weten we nog niet van de karakters in MGS4. Naast Solid Snake maakt ook zijn partner in crime Otacon zijn rentree. Hij lijkt wel een stuk minder snel oud te zijn geworden dan Snake zelf, en hij communiceert met Snake via een mini Metal Gear, die fans van Kojima's "Snatcher" meteen zullen herkennen als de Metal Gear Mark II uit dat spel. ![]() |
![]() |
To Raiden or not to Raiden? Hoewel hij in de laatste trailer niet te zien was heeft Hideo Kojima in een interview voor de TGS wel bevestigd dat het controversiele karakter Raiden uit MGS2 een comeback maakt in MGS4. Echt populair was Raiden niet na MGS2, iets waar Kojima zelf regelmatig de draak mee steekt, zoals in de intro van MGS3, het feit dat een homofiele kolonel sprekend op hem lijkt, en de tweestrijd tussen Snake en Raiden in de eerste MGS4 teaser. Een releasedate is verder helaas nog niet bekend ![]() |
![]() |
Gerelateerde websites: Kojima Productions Hi-Res Screenshots @ GameSpot TGS Trailer & E3 Trailer |
Natuurlijk wel mooi, maar wanneer komt de PS3 nou zelf uit 
Dan weet je ook pas waneer deze MGS uitkomt
Iig, ik vind die foto's die erbij zitten, best mooi gerendered
Dan weet je ook pas waneer deze MGS uitkomt
Iig, ik vind die foto's die erbij zitten, best mooi gerendered
[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 16-09-2005 15:47 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ieuw, wat heeft snake een vieze snor zeg

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Hele mooie screenshots, ik kan haast niet meer wachten op dit nieuwe deelTDG schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:13:
Goeie begin post
Hieronder zie je de zelfde screenshots als die op gamespot, alleen nu op 1080p HD resolutie.
[afbeelding]
Al moet ik wel zeggen dat op dit screenshot die tank er niet echt mooi uitziet (die niet ronde rondjes enzo).
[ Voor 8% gewijzigd door Wekko306 op 16-09-2005 17:36 ]
De game is dan ook nog lang niet klaar hé, Hideo heeft gezegd dat het alleen nog maar mooier wordt.
[ Voor 39% gewijzigd door Mutatie op 16-09-2005 17:54 ]
Ow, dus die snor scheren ze nog af?Mutatie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:54:
De game is dan ook nog lang niet klaar hé, Hideo heeft gezegd dat het alleen nog maar mooier wordt.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
mag ik hopen van wel doe dan een baardje maar die snor ljikt ie net een of andere potloodventer.
Naja ik vind het zo erg niet dat snake oud is.
Het geeft me alleen maar een soort van sympathie voor Snake.
Kweenie een soort van gevoel dat ik niet direct kan uitleggen, misschien een soort van "laatste missie die moet gebeuren onder welke omstandigheden dan ook" gevoel.
Gezien de diepgang van het MGS3 verhaal (wat helaas niet vaak genoeg voorkomt) denk ik dat dit een heel aparte meeslepende game gaat worden.
Kom op.. niet zo kortzichtig over z'n uiterlijk plz
Het geeft me alleen maar een soort van sympathie voor Snake.
Kweenie een soort van gevoel dat ik niet direct kan uitleggen, misschien een soort van "laatste missie die moet gebeuren onder welke omstandigheden dan ook" gevoel.
Gezien de diepgang van het MGS3 verhaal (wat helaas niet vaak genoeg voorkomt) denk ik dat dit een heel aparte meeslepende game gaat worden.
Kom op.. niet zo kortzichtig over z'n uiterlijk plz

[ Voor 8% gewijzigd door Mutatie op 16-09-2005 18:10 ]
Als dat geen in game pics zijn valt het me tegen van de PS3 
kben wel benieuwd naar de verhaallijn, ik vond het eind van mgs2 veeel te open
kben wel benieuwd naar de verhaallijn, ik vond het eind van mgs2 veeel te open
jeetje het is toch niet meer normaal wat ze op je beeldscherm toveren tegenwoordig?
ik denk soms van mooier dan dit kan dat .... en ja hoor!
sterke reeks de metal gear series.
ik denk soms van mooier dan dit kan dat .... en ja hoor!
sterke reeks de metal gear series.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Wow! I want it, and I want it now!
Zo afgaand op de eerste screenshots vond ik Snake er niet uitzien (qua gezicht dus, de graphics zijn super
). Maar na de trailer ff te hebben bekeken vind ik het wel wat hebben 
Ennuh.. Solid Eye System? Ben benieuwd wat Kojima nu weer heeft bedacht.
Zo afgaand op de eerste screenshots vond ik Snake er niet uitzien (qua gezicht dus, de graphics zijn super
Ennuh.. Solid Eye System? Ben benieuwd wat Kojima nu weer heeft bedacht.
[ Voor 15% gewijzigd door Creepy op 17-09-2005 10:35 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
ja dit is gewoon de reden waarom de ps3 bij mij thuis komt te staan. ik heb tot nu toe de hele mgs serie gespeeld. het is gewoon super!
* NoTimeRemains isch het eensch met Creepy ^^
edit:
http://media.ps3.ign.com/media/714/714044/imgs_1.html
media @ ign
evt als iemand wil checken af en toe of er insider shit te krijgen is bij ign, dan kan ik dat wel d/loaden. ben nl een ign insidert
* NoTimeRemains isch het eensch met Creepy ^^
edit:
http://media.ps3.ign.com/media/714/714044/imgs_1.html
media @ ign
evt als iemand wil checken af en toe of er insider shit te krijgen is bij ign, dan kan ik dat wel d/loaden. ben nl een ign insidert
[ Voor 37% gewijzigd door NoTimeRemains op 17-09-2005 11:09 ]
This is the Way.
ik vind het maar lelijk zo'n opa snake
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Welk spel speel je nou als een oude opa?
Ik denk dat komani er ook gameplay elementen is stopt dat te maken heeft met je leeftijd. Ik zie het al helemaal zitten.
A flopt de ps3 4 keer (wat ik overigens niet denk hoor
), mgs4 zal ik kopen en spelen tot dat pasen en pinksteren op een dag vallen.
Ik denk dat komani er ook gameplay elementen is stopt dat te maken heeft met je leeftijd. Ik zie het al helemaal zitten.
A flopt de ps3 4 keer (wat ik overigens niet denk hoor
Verwijderd
Verder zal het spel gebruik maken van een Splinter Cell achtige camera view die z'n proef debuut zal maken in MGS3 Substinence. Het is enigzins tragisch om te zien hoe Snake door de 'advanced aging' zo snel versleten is geraakt. Ik durf te wedden dat dit de laatste Metal Gear Solid wordt, een afsluiter van jewelste.
Ik denk het niet. Metal gear solid 3 zou ook de laatste metal gear solid zijn, maar dat bleek dus ook niet waar te zijn. Er zijn nog zoveel verschillende opties open, snake hoeft toch niet altijd de hoofdrol te spelen? Misschien zijn er nog episodes te bedenken dat snake 20 is en zijn eerste missie moet doen ofzo. (nu roep ik maar wat)Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:11:
Prachtig ! "FPS - Forget Prerendered Stuff"
Verder zal het spel gebruik maken van een Splinter Cell achtige camera view die z'n proef debuut zal maken in MGS3 Substinence. Het is enigzins tragisch om te zien hoe Snake door de 'advanced aging' zo snel versleten is geraakt. Ik durf te wedden dat dit de laatste Metal Gear Solid wordt, een afsluiter van jewelste.
Mwah, dat hoop ik toch eigenlijk niet hoe vet deze games ook zijn. Ik heb liever dat ze Snake niet op die manier gaan uitmelken maar dan een andere Metal Gear gaan maken, of gewoon een hele andere game reeks met een beetje dezelfde elementen (sluipen, geweldig verhaal, fantastische sfeer enz).
Trouwens de man die de muziek in MGS2 en MGS3 verzorgde (Harry Gregson Williams oid?) werkt niet mee aan MGS4 toch? Dat vind ik wel erg jammer want de muziek in MGS2 en vooral 3 vond ik uber, ik luister die themes zelfs nog regelmatig
Trouwens de man die de muziek in MGS2 en MGS3 verzorgde (Harry Gregson Williams oid?) werkt niet mee aan MGS4 toch? Dat vind ik wel erg jammer want de muziek in MGS2 en vooral 3 vond ik uber, ik luister die themes zelfs nog regelmatig
Die bestaat alPuDy schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:21:
Ik denk het niet. Metal gear solid 3 zou ook de laatste metal gear solid zijn, maar dat bleek dus ook niet waar te zijn. Er zijn nog zoveel verschillende opties open, snake hoeft toch niet altijd de hoofdrol te spelen? Misschien zijn er nog episodes te bedenken dat snake 20 is en zijn eerste missie moet doen ofzo. (nu roep ik maar wat)
De infiltratie van Outer Heaven om Gray Fox te bevrijden was zijn eerste missie!
Viel mij ook op dat ie niet in de credits staat....dat zou erg jammer zijn!Wekko schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:32:
Een poosje terug nog een ps2 gekocht omdat ik per sé MGS3 wilde spelen; na het zien van de trailer en de screenshots van deel 4 ga ik denk ik maar vast sparen voor een ps3 
Dat meneer Snake niet de jongste meer is vind ik op 1 of andere manier niet erg. De eerste paar screenshots die ik bekeek was het even wennen, maar nu ben ik alleen nog maar benieuwder (goed nederlands
) naar het spel.
Dat meneer Snake niet de jongste meer is vind ik op 1 of andere manier niet erg. De eerste paar screenshots die ik bekeek was het even wennen, maar nu ben ik alleen nog maar benieuwder (goed nederlands
alleen al bij de gedachte van een 3d remake wordt ik helemaal geil!Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:21:
Die bestaat al"Metal Gear" MSX2, 1987
De infiltratie van Outer Heaven om Gray Fox te bevrijden was zijn eerste missie!
This is the Way.
Helaas geen 1280. dan had ik hem namelijk meteen ingsteld als background.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:44:
[afbeelding]
Heb even snel een wallpaper in elkaar gefixt.
1024x768
Ah well dan maar zelf aan de slag
Edit:
Thanx
[ Voor 4% gewijzigd door Collaborator op 18-09-2005 01:49 . Reden: typos :X ]
This space is occupied
je linkje naar de 1600x1200 variant lijkt verdacht veel op die van 1280Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:44:
[afbeelding]
800x600
1024x768
1152x864
1280x1024
1600x1200
Alle smaakjes nu vertegenwoordigt
Voor de mensen die nog steeds niet kunnen geloven dat dit realtime is heb ik hier een filmpje 
http://zdmedia.vo.llnwd.n...a_realtime_demo_1500k.zipThe two paused the trailer and focused on Snake's face... and then started to pan the camera around him, proving once and for all that the footage contained in the trailer is real time and not prerendered CG. Not that there was any doubt in the minds of most, but seeing the interaction with the lifelike Snake character was truly impressive. Also neat to see where the adjustments of levels that changed everything from the level of bloom lighting to the color of Snake's skin.
MGS4 in real-time draaid op PS3 hardware. +video
In a demonstration at the Konami booth, Kojima, along with MGS4 character designer Yoji Shinkawa, played the trailer -- and then interacted with it in real time.
Hmmmm, snake die zwak is, heeft dit msischien niet iets te maken met FOXDIE? Dat het hem alsnog moet hebben?
En mensen, waaronder ikVerwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:44:
[afbeelding]
800x600
1024x768
1152x864
1280x1024
1600x1200
Alle smaakjes nu vertegenwoordigt
Dit soort games zullen de PS3 zeker een stimulans geven door de vele MGS fans alleen al.
Hoop dat de graphics dan ook van hoogwaardig niveau zullen zijn om zo tegenstand te kunnen bieden aan de Xbox360.
Wauw! Dat ziet er strak uit! Ik kan nu al niet wachten tot de eerste ingame filmpjes
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Ps3 is een jaar later = de mogelijkheid om betere technologie te ontwikkelen, kans is dan groot dat de beelden in vrijwel elk spel mooier zullen zijn. Ik weet iig al dat ik een ps3 ga halen en geen xbox360. Heb veel meer lol beleefd met mijn ps2 als met mijn xbox tot nu toe. Alle xbox spellen zijn ports of niet orgineel genoeg om (voor mij) te boeien.NewbieNeo schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:09:
[...]
En mensen, waaronder ik, die 1920x1200 op een 24" doen dan?
Dit soort games zullen de PS3 zeker een stimulans geven door de vele MGS fans alleen al.
Hoop dat de graphics dan ook van hoogwaardig niveau zullen zijn om zo tegenstand te kunnen bieden aan de Xbox360.
BTW dat filmpje kan natuurlijk nog gefaked zijn he, het kan dat het niet op de hardware van de ps3 draait. Net zoals met de xbox360 die op de e3 op powerpc's draaide. Zag laatst ook zon presentatie van kameo waar ze echt wilden duidelijk maken dat het in game was. Komt er op een gegeven moment te staan, controller not connected. He wat toevallig nou... (met wireless controllers op 1m afstand die techniek is echt wel zover gevorderd dat ze daar geen last meer van hebben) en hoe die reageerde was ook alles behalve overtuigend. De rest van de show stonden ze dan een beetje met een controller in hun handen, maar had niet echt het idee dat ze aan het spelen waren.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 10:58 ]
MGS4 TGS 2005 direct-feed low trailer:
http://www.konami.jp/gs/kojima_pro/movie/tgs2005_mgs4.asx
http://www.hardwired.hu/dl.php?id=3693&dl=1
MGS4 TGS 2005 direct-feed HD sample:
Ik hoop dat iemand snel de volledige HD versie online gooit
http://www.konami.jp/gs/kojima_pro/movie/tgs2005_mgs4.asx
MGS4 TGS 2005 direct-feed HD sample:
Ik hoop dat iemand snel de volledige HD versie online gooit
Wie heeft nou dat filmpje waar er wordt ingezoomd op snake? (laten de mannen van konami zien dat het geen prerenderd shit)?
*kuch*PuDy schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:22:
Wie heeft nou dat filmpje waar er wordt ingezoomd op snake? (laten de mannen van konami zien dat het geen prerenderd shit)?
[rml]TDG in "[ PS3] Metal Gear Solid 4"[/rml]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Wow, dat filmpje net gekeken. Erg mooi. De vorige metal gear series kennende word dit weer een zeer vette game. Geweldige promo voor de PS3. Alleen metal gear en gran tourismo 5 zijn al een reden om de PS3 te kopen. Jammer dat final fantasy XI naar de xbox is gegaan en niet op de PS3 komt.
Final fantasy XI is al op de ps2 te spelen, ik zit echt niet op een opgepoetste versie te wachten voor de ps3. Gelukkig komt er gewoon een nieuwe final fantasy op de ps3.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 07:54:
Wow, dat filmpje net gekeken. Erg mooi. De vorige metal gear series kennende word dit weer een zeer vette game. Geweldige promo voor de PS3. Alleen metal gear en gran tourismo 5 zijn al een reden om de PS3 te kopen. Jammer dat final fantasy XI naar de xbox is gegaan en niet op de PS3 komt.
Korte versie TGS MGS4 trailer: (wmv9, 126MB, 1280x720)
http://ruliwebfile.dreamw...ruliweb_hdv_mgs4_shot.wmv
http://222.122.42.71/tgs/hdv/ruliweb_hdv_mgs4_shot.wmv
Bij de eind credits staat dat Nobuko Toda de muziek gaat verzorgen. Deze Nobuka heeft ook aan de muziek voor MGS3 gewerkt. Dus geen Harry Gregson-Williams
Bij de eind credits staat dat Nobuko Toda de muziek gaat verzorgen. Deze Nobuka heeft ook aan de muziek voor MGS3 gewerkt. Dus geen Harry Gregson-Williams
[ Voor 32% gewijzigd door TDG op 20-09-2005 21:16 ]
Ohh jammer, want die had ook MGS2 gedaan en dat beginnummer was ZOOOO meesterlijk, zet mijn geluid altijd harder bij dat nummer...TDG schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:13:
Korte versie TGS MGS4 trailer: (wmv9, 126MB, 1280x720)
Verwijderd
Snake moet snake blijven en niet de opa, of een snake van 80 jaar. Beetje verlept dit. MGS1 is toch nog altijd de bom, MGS2 was ook lache, maar weinig coole snake. En MGS3 was wel weer ownage, ookal ik 1 beter vond.
Ookal het er 1337 uitziet, vind ik het maar schraal.
@Jilvoos: Dat nr is inderdaad meesterlijk..
Ookal het er 1337 uitziet, vind ik het maar schraal.
@Jilvoos: Dat nr is inderdaad meesterlijk..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 20:04 ]
Misschien moet je een beetje open minded blijven 
edit:
Trailer ziet er iig er goed uit. Ik vind persoonlijk een oude snake wel cool. Ik denk dat we nu het laatste deel van snake's leven te zien krijgen.
edit:
Trailer ziet er iig er goed uit. Ik vind persoonlijk een oude snake wel cool. Ik denk dat we nu het laatste deel van snake's leven te zien krijgen.
[ Voor 61% gewijzigd door JohnD op 21-09-2005 23:23 ]
Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje
IDD Dat gezeur over z'n leeftijd telkens....lekker kortzichtig.
Ik denk ook dat dit de laatste missie van Snake wordt, ik hoop ook dat het einde (of de hele game) net zo emotioneel als MGS3 wordt, dat vond ik het mooiste game-moment ooit.
Ik denk ook dat dit de laatste missie van Snake wordt, ik hoop ook dat het einde (of de hele game) net zo emotioneel als MGS3 wordt, dat vond ik het mooiste game-moment ooit.
[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 21-09-2005 23:43 ]
ik had eerst ook ff zoiets van heh, hijs ouder? jammer...
maar hideo kennende maakt hij vast weer iets heel bijzonders van het verhaal. oud of niet oud
maar hideo kennende maakt hij vast weer iets heel bijzonders van het verhaal. oud of niet oud
FKA SunStorms_Sletje
Verwijderd
snake is dan wel oud, maar ik vind het vernieuwend.
En het is toch cool om in de huid van zo een oude veteraan te kruipen
En het is toch cool om in de huid van zo een oude veteraan te kruipen
Voor de mensen die graag de TGS trailer in HDTV (dus direct-feed) kwaliteit willen zien. 
http://www.hardwired.hu/dl.php?id=3850&dl=1
http://www.hardwired.hu/dl.php?id=3850&dl=1
ik weet niet of deze al ergens anders gepost is:
e3 trailer
http://www.konami.jp/kojima_pro/e3_2006/
e3 trailer
http://www.konami.jp/kojima_pro/e3_2006/
FKA SunStorms_Sletje
Ja, maar dat geeft niet, hij is echt moddervet namelijk.
Goed bezig, die Raiden 

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
eindelijk is hij niet meer gay
Naja dat broekje van em en die bobbel erin vond ik iets minder smakelijk
Maar hij is wel errug stoer
This space is occupied
Dit spel is zooo meesterlijk. Beste game serie ooit gemaakt.
Prachtig ook dat Snake oud is geworden door zijn kloningsproces, geeft diepgang aan het verhaal. Ik hoop ook dat dit de laatste Metal Gear SOLID is. Dit zou namelijk een waardige afsluiter zijn als ik dit zo zie. Van mij part gaan ze wel verder met de Metal Gear serie, maar dan vanuit een ander oogpunt.
Ik hoop trouwens dat Meryl ook weer een leuke rol krijgt (Kojima heeft dat geweldig in deel 1 gedaan met die multi-ending
). Verder vind ik het mooi dat Roy Cambell en NAomi Hunter er weer bij zijn. Als Kojima helemaal stoer is, hoop ik dat Grey Fox terug komt (Voor degene die het niet weten, hij is de soort van broer van Naomi Hunter, die ook een cyborg ninja 'was' in deel MGS)
Prachtig ook dat Snake oud is geworden door zijn kloningsproces, geeft diepgang aan het verhaal. Ik hoop ook dat dit de laatste Metal Gear SOLID is. Dit zou namelijk een waardige afsluiter zijn als ik dit zo zie. Van mij part gaan ze wel verder met de Metal Gear serie, maar dan vanuit een ander oogpunt.
Ik hoop trouwens dat Meryl ook weer een leuke rol krijgt (Kojima heeft dat geweldig in deel 1 gedaan met die multi-ending
Ik wil je droom niet verzieken, maar Fox was nogal dood geloof ik tegen het einde van MGS.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Nogal jaGZ schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:50:
Ik wil je droom niet verzieken, maar Fox was nogal dood geloof ik tegen het einde van MGS.
Nee die komt echt niet meer terug, maar dat hoeft ook niet, Raiden is nu eindelijk cool
This space is occupied
Uhm.. Ik dacht dat Liquid Snake ook dood was hoor...GZ schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:50:
Dood.. dood.. z'n arm (en dus z'n genen) is (zijn) aangeplakt bij Ocelot....Grey Fox is vermorzeld onder een poot van Metal Gear en in MGS2 zijn er geen verwijzingen meer naar Fox geweest.. ik denk niet dat ie nog terugkomt tenzij ze hem gecloont hebben.Timmy!!! schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:22:
[...]
Uhm.. Ik dacht dat Liquid Snake ook dood was hoor...
Heh? Meen je dat nou? Ik vond dat exoskeleton van die russische muts toch wel een verwijzing naar Grey Fox hoorCreepy schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:31:
[...]
Dood.. dood.. z'n arm (en dus z'n genen) is (zijn) aangeplakt bij Ocelot....Grey Fox is vermorzeld onder een poot van Metal Gear en in MGS2 zijn er geen verwijzingen meer naar Fox geweest.. ik denk niet dat ie nog terugkomt tenzij ze hem gecloont hebben.
Lijkt me trouwens wel tof om iets van Metal Gear: Fox's Missions te krijgen. Dus met Gray Fox in de hoofdrol.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
misschien iets voor een nieuwe serie metal gear?
met Fox?
hij was de enige in Foxhound met de titel fox...
met Fox?
hij was de enige in Foxhound met de titel fox...
psn-id: Jacman
kvind dat idee dat hij meedoet met super smash brothers niet echt leuk. snake moet een bad ass hero zijn, niet eentje die met mario en zelda speelt.... hij hoort realistisch te zijn en niet vrienden worden met kirby enz lol
maar die 15 min trailer vond ik echt lauw niet normaal
En die raiden als ninja,,, TOPPIE!!
Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261
Alsof een skateboardende en monkey schietende Snake zo serieus is
f.k.a D³
omg raiden = grey fox teh 1337 ^^
ik heb er zin an
This is the Way.
Voor iedereen die de storyline een beetje wazig vindt:
http://boards.gamefaqs.co...ard=926596&topic=23624276
Moet wel voor wat opheldering zorgen
http://boards.gamefaqs.co...ard=926596&topic=23624276
Moet wel voor wat opheldering zorgen
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Verwijderd
Ik hoop dat ze goed hebben gewerkt aan de handling van de camera. Ik vind het concept van MSG echt super, maar de zwaar tegenwerkende camera nam een hoop plezier weg. Wil je ergens heensluipen en dan loop je weer in de val van een enemy omdat die kutcam niet meewerkte.
f.k.a D³
Waarom trekt mijn PC die HD filmpjes nooit. Althans WMV files nooit, HD films van quicktime zijn nooit een probleem.

Vreemd, je PC zou dat makkelijk aan moeten kunnen, ik heb er geen problemen mee en heb dezelfde CPU en tragere videokaart. Google anders eens op "wmv acceleration"
f.k.a D³
hij kan de torrent file niet vinden
mgs 4 lijkt me echt super vet.
Verwijderd
Schopje 
Veel nieuwe info:
Veel nieuwe info:
Lol, hij wilt net zo graag rumble terug zien als ik.Donderdag 28 december 2006 - Het is alweer een tijdje geleden dat er zinnige informatie met betrekking tot Kojima's Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots naar buiten kwam. Na een ellenlange discussie over wel of geen exclusiviteit hebben we nu eindelijk weer eens verse info over de gameplay van Metal Gear Solid 4. We sommen de dingen die Kojima vertelde in een interview met de Gamepro eventjes voor je op.
• Kojima gebruikt als setting expres de setting van een Derde Wereldoorlog die woedt. Dat leek hem een gepast einde voor de serie, zo'n alles verwoestende oorlog.
• Kojima schrapt de pose waarin Snake rustig zn rug tegen een muur duwt voor dekking. Volgens hem is niemand zo 'cool' om dat uit te voeren op het slagveld en op die manier maakt hij de game realistischer. Het blijft wel mogelijk om sneaky om muurtjes te kijken, dit zal erg vloeiend gebeuren.
• Kojima benadrukt wederom dat hij de rumble héél erg mist. Hij heeft zelfs aangeklopt bij Mr. Ken Kutaragi om te zeggen dat hij de rumble terug wil! Wordt Kojima de held van alle rumble-verslaafden?
• In MGS4 kun je veel minder je run 'n gun-tactiek gebruiken. Kojima zei "you have to be prepared". Stop je gedempte pistool dus maar terug in je holster, die-hard sneaken is de oplossing.
• Gunplay wordt sowieso minder gebruikt. Daar waar het wel wordt gebruikt, zal het dienen voor de "interesting game design". Als voorbeeld gaf Hideo de op afstand bestuurbare raketten (Nikita Missiles) uit Metal Gear Solid 1 en 2.
• Kojima sprak ook over de klachten op de lange tussenfilmpjes uit Metal Gear Solid 3. Hij vond de cutscenes zelf ook aan de lange kant maar vond ze wel nodig om de nodige emotie en uitleg over te brengen. Ditmaal wil hij de cutscenes echter wel wat korter houden.
• De wapenmodificaties, waarover bij de vorige bulk aan informatie al het een en ander werd verteld, krijgt een soort verzamel-element. Je kan waarschijnlijk je modificaties via het netwerk ruilen met andere spelers. Wordt dit een soort nieuwe Pokèmon? Kojima zei trouwens ook nog dat we waarschijnlijk ERG verrast zullen zijn bij de hoeveelheid varriaties. Gotta catch 'em al!
• Het team achter MGS4 werkt momenteel onder andere aan de AI. Deze moet namelijk zo slim zijn dat we wel naar Snake gaan zoeken, ookal gebruikt hij de OctoCam. Hiervoor zouden vijanden waarschijnlijk zoeken naar aanwijzingen in de omgeving. Denk bijvoorbeeld aan de bekende voetstappen in de sneeuw uit de originele Metal Gear Solid.
• Of de vijand naar je zal zoeken hangt ook af van enkele factoren. Is een vijand bang, doordat je bijvoorbeeld zijn complete team zojuist hebt neergemaait, of omdat je vlak naast zijn voeten schoot, dan zal hij op de vlucht slaan. is de vijand echter kalm en waakzaam, dan gaat hij zijn tijd nemen om de omgeving flink uit te kammen.
• Over de Cell had Kojima ook nog wat te zeggen. Hij vind de Cell een moeilijke processor, maar ziet daar ook voordelen in. Hij wil zichzelf en Metal Gear namelijk onderscheiden van de rest. Als de Cell een simpele, eenvoudige processor was, dan kan iedereen er snel mee overweg en was het moeilijk om jezelf te onderscheiden. Hij zei ook nog dat de PlayStation 2 ook moelijk was in het begin en dat het hem dus niet erg veel uitmaakt. Meer mocht hij niet zeggen, anders zou Mr. Kutaragi misschien boos worden.
• Tot slot liet Kojima nogmaals weten dat er connecties bestaan tussen Metal Gear Solid: Portable Ops (PSP) en Metal Gear Solid 4 (PS3). Waarschijnlijk zitten er ook echte connectivity-elementen in. Wellicht kan je extra's unlocken als je in het bezit van beide games bent?
Dit was alles wat Kojima aan de Gamepro losliet. Over een mogelijke Xbox 360-versie werd niet gesproken, dus we gaan er voorlopig toch nog maar even van uit dat Metal Gear Solid 4 gewoon een PLAYSTATION 3-exclusive is, wordt en blijft
12 juni!!!!
yesyes!
is dit het enige mgs 4 topic of is er ander.. .want het is hier verdomt rustig
yesyes!
is dit het enige mgs 4 topic of is er ander.. .want het is hier verdomt rustig
De mensen moeten nog gehypt worden denk ik, eerst nog GTA IV voor velen 
Zal dit (uit PS3 topic) ook maar eens hier zetten, nog voor GTA IV uitkomt alvast ff knallen met een beetje geluk:
MGS4 online beta komt op 17 april in de store en op de 21e gaat ie live tot 6 juni waarna je 6 dagen moet wachten tot je weer kan knallen
Hier staat uitgelegd hoe je ervoor kan zorgen dat je een code heb zodat je kan downloaden en spelen, je moet je wel ff door wat Japans heen worstelen, staat wel uitgelegd maar ik had ook google translator ff nodig voor een foutmelding die ik kreeg, en een Japanse PSN account hier staat hoe je die aan kan maken op je PS3.
Zal dit (uit PS3 topic) ook maar eens hier zetten, nog voor GTA IV uitkomt alvast ff knallen met een beetje geluk:
MGS4 online beta komt op 17 april in de store en op de 21e gaat ie live tot 6 juni waarna je 6 dagen moet wachten tot je weer kan knallen
Hier staat uitgelegd hoe je ervoor kan zorgen dat je een code heb zodat je kan downloaden en spelen, je moet je wel ff door wat Japans heen worstelen, staat wel uitgelegd maar ik had ook google translator ff nodig voor een foutmelding die ik kreeg, en een Japanse PSN account hier staat hoe je die aan kan maken op je PS3.
Schande dat jij er als MG fan nog geen hebt. Shame on you.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:42:
Hmm ik moet dus 12 juni een PS3 gaan kopen begrijp ik?
Ik heb hem iig alvast gepreordered, voor de zachte prijs van 38 euro.
Denk dat ik dan maar mijn 2e week van dit jaar vakantie neem, kan ik nog van tevoren even 1 t/m 3 uitspelen en dan 4.
[ Voor 16% gewijzigd door Albinoraptor op 03-04-2008 22:45 ]
Dat ben jij zeker verplicht ja 
Ook ik zit echt te wachten op de release van MGS4..ben echt benieuws wat Kojima dit keer qua story, gameplay en humor weer heeft bedacht
Ook ik zit echt te wachten op de release van MGS4..ben echt benieuws wat Kojima dit keer qua story, gameplay en humor weer heeft bedacht
Ik ga m'n preorder ook maar eens placen, zodat ik iig niet te laat ben zoals ik wel ben met gt5p ;p
Heb BTW alleen metal gear solid op de psx gespeeld, en zat (zit) nog te twijfelen of ik metal gear 2 en 3 nog moest spelen aangezien ik dan het verhaal beter snap.
Heb BTW alleen metal gear solid op de psx gespeeld, en zat (zit) nog te twijfelen of ik metal gear 2 en 3 nog moest spelen aangezien ik dan het verhaal beter snap.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Als je alleen MGS1 hebt gespeeld mis je behoorlijk wat ja. MGS 2 gaat door op het verhaal van MGS1 en MGS3 laat zien wat er zich voor de orignele Metal Gear serie op de MSX afspeelde. De "uitgebreide" versie van MGS3 bevat overigens op de tweede disc beide MSX versies zodat je het volledige verhaal kan spelen
Dan heb je ook nog MGS Portable Ops op de PSP die het gat tussen MGS 3 en MG1 (de MSX versie dus) nog verder opvult.
Dan heb je ook nog MGS Portable Ops op de PSP die het gat tussen MGS 3 en MG1 (de MSX versie dus) nog verder opvult.
Hmm dat wordt dus MGS2 en 3 uit de budgetbakken vissen en die backwards compatibility god aanbidden dat ze werken ;p
Ow wacht.. ik heb nog een ps2 slimline... dat komt mooi uit voor als bc niet werkt
Ow wacht.. ik heb nog een ps2 slimline... dat komt mooi uit voor als bc niet werkt

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Ik ben nog even voorzichtig met pre-ordering. Ik was namelijk absoluut niet gecharmeerd van MGS3, vanwege camera, en doodsaaie endbosses zoals "the end". Half uur bezig zijn met zoeken en scannen met de mic, dan weer met goggles zoeken naar voetstappen, en zoeken, en scannen.. enzovoorts. Was je een keer de sjaak dan mocht je weer dat hele eind uit het russische kamp ontsnappen.
Misschien dat deze versie wat meer to the point is.
Vond zelf de bosses in MGS altijd wel vet.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:09:
Ik ben nog even voorzichtig met pre-ordering. Ik was namelijk absoluut niet gecharmeerd van MGS3, vanwege camera, en doodsaaie endbosses zoals "the end". Half uur bezig zijn met zoeken en scannen met de mic, dan weer met goggles zoeken naar voetstappen, en zoeken, en scannen.. enzovoorts. Was je een keer de sjaak dan mocht je weer dat hele eind uit het russische kamp ontsnappen.
Voor The End zijn er een aantal manieren zonder gezeur er langs te komen.
Waar heb je 'm voor die prijs gepreordered als ik vragen mag???Albinoraptor schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:42:
[...]
Schande dat jij er als MG fan nog geen hebt. Shame on you.
Ik heb hem iig alvast gepreordered, voor de zachte prijs van 38 euro.
Denk dat ik dan maar mijn 2e week van dit jaar vakantie neem, kan ik nog van tevoren even 1 t/m 3 uitspelen en dan 4.
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Idd want ik zie veelal 60 euro staan voor de game en soms ook prijs onbekend gezien de geruchten van 70 euro

PhD i.o.
MGS is toch nog niet uitAlbinoraptor schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:42:
[...]
Schande dat jij er als MG fan nog geen hebt. Shame on you.

Dit zou de boxart worden voor europa volgens play3 en een aantal verkooppunten
Bron: http://www.gamed.nl/view/39293
PhD i.o.
Verwijderd
vond mgs boss fights altijd al leuk geweest. Ok op 1 enkel na zijn ze toch altijd vermakelijk als je eenmaal de weak point gevonden hebt. Ga hem toch binenkort maar eens pre-orderen. Can bet ya ass on it dat het uitverkocht zal zijn op dag 1Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:09:
Bij www.gamehubs.com.Roland_EM25 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:18:
[...]
Waar heb je 'm voor die prijs gepreordered als ik vragen mag???
En je zal vast vragen is het betrouwbaar. Ja ik heb er al 3 games besteld en binnengekregen.
En duurt dan wel weekje langer dat je hem binnen hebt maar dat vind ik niet zo erg.
een weekje later maakt me dan inderdaad ook niet zoveel uit. Ik zie wel staan "region unlocked" betekend dit dat er vanuit konami geen lock opzit, of hebben zij er iets mee gedaan?
Site kan idd wel een behoorlijke professionalisering gebruiken, maarja als de games goedkoper zijn....
Site kan idd wel een behoorlijke professionalisering gebruiken, maarja als de games goedkoper zijn....
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Volgens verscheidene nieuwsbronnen schijnt er morgen een download te komen voor de online beta. Zijn er al mensen die zich hier in verdiept hebben? Met andere woorden: kan je de beta downloaden en spelen maar of moet je je offcieel registreren voor een beta key?
Verwijderd
Ik hoor net dat die al online moet staan, heb ook al plaatjes gezien. Maar ik kan hem niet vinden.
http://i6.photobucket.com...ILLSRULES101/100_1191.jpg
http://i6.photobucket.com...ILLSRULES101/100_1191.jpg
Nou, hij staat er nog niet op, of ik moet niet goed kijken
Hmm, zou je de TS niet willen updaten met release info's enzo??Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:46:
[...]
MGS is toch nog niet uitwat moet ik er dan mee? PS2 voldoet nog prima
Wat een oud topic zeg. 16 september 2005...Was er toen al info mbt MGS4? Kan het me niet voorstellen. Maar in ieder geval... vandaag komt de online beta uit. Ik ben echt benieuwd hoe MG online te spelen is. Ik heb een keer MGS Portable Ops op de PSP online gespeeld maar dat was niet echt je van het. Er zijn echter wel een heleboel toffe gameplay elementen online te doen denk ik. Ik heb er dan ook de volste vertrouwen in dat dit voor mij het nieuwe onlinespel zal gaan worden!
Ook ben ik zeer benieuwd hoe het verhaal zal zijn maar ook dat zal denk ik wel loslopen. Ik hoop alleen dat het spel kwa speelduur gelijk zal zijn als zijn voorgangers want tot nu toe valt het voor mij op de nieuwe consoles wat tegen. Als ik kijk naar bijvoorbeeld Ratchet and Clank ToD en Devil May Cry 4. Die waren allemaal een beetje te kort imo. Maar we zullen zien
Was het maar 12 juni...
Ook ben ik zeer benieuwd hoe het verhaal zal zijn maar ook dat zal denk ik wel loslopen. Ik hoop alleen dat het spel kwa speelduur gelijk zal zijn als zijn voorgangers want tot nu toe valt het voor mij op de nieuwe consoles wat tegen. Als ik kijk naar bijvoorbeeld Ratchet and Clank ToD en Devil May Cry 4. Die waren allemaal een beetje te kort imo. Maar we zullen zien
PSN id: PENo1
Info niet, wel de aankondiging op de engine van MGS3 (erg grappigP.E.No.1 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:48:
Wat een oud topic zeg. 16 september 2005...Was er toen al info mbt MGS4? Kan het me niet voorstellen.
Ik heb nog geen PS3, ben voorlopig nog wel zoet met de 360. Maar rond kerst zullen de prijs en de games erg lekker zijn denk ik.
[ Voor 18% gewijzigd door Mutatie op 17-04-2008 23:29 ]
Verwijderd
ben de beta aan het binnen halen
staat bij de beschrijving dat msg online INCLUDED zit bij MGS4.
Dacht dat het een geheel apart spel was? Teminste dat las ik.
Oh well zo ff mgs online doen !
SuccesVerwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:46:
ben de beta aan het binnen halen![]()
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Je moet een konami id aanmaken alvorens je kan spelen. Maar die server heeft problemen en het is me nog niet gelukt iig. Ik hoop dat ze het snel fixen want ik wil checken! Ik heb begrepen dat je toch pas vanaf 21 april online kan omdat de servers dan pas open gezet worden.
PSN id: PENo1
Ik heb hiermee het voor elkaar gekregen een Europese Konami ID en Game ID te halen, en dan alsnog heb je geluk en snelheid nodig om tot het einde van het registratieproces te komen.
Maar nu kan ik zondag om 00:00 iniedergeval met de controller in de hand gaan spelen
Maar nu kan ik zondag om 00:00 iniedergeval met de controller in de hand gaan spelen
Ik denk niet dat er veel van terecht komt die beta. Ik denk veel lag als het uberhaupt al lukt om te spelen.
Konami heeft zijn zaakje niet op orde en is niet goed voorbereid op het online gamen.
Konami heeft zijn zaakje niet op orde en is niet goed voorbereid op het online gamen.
Let op:
Dit topic bevat spoilers, zoals de titel zegt.
De [spoiler]-tag hoeft dan ook niet meer gebruikt te worden.
Dit topic bevat spoilers, zoals de titel zegt.
De [spoiler]-tag hoeft dan ook niet meer gebruikt te worden.