Ik heb 'm pas gekocht, en zit nu nog steeds in act 1 (midden oosten) (ja, de cutscenes duren lang

) maar ik vond 'm al vanaf de eerste seconde subliem.
Ik heb nog niet veel games gespeeld op m'n ps3 (hoewel de andere games die ik heb ook topgames zijn) maar ik vind deze gewoon het beste wat ik ooit gespeeld heb volgens mij.
Ik vind de cutscenes zelfs interessanter dan zelf gamen. Ik word gewoon 'game-lui' denk ik

"Zucht, weer zelfs iets doen"

Dus lange cutscenes stoort me niet. Is perfect om de emotie, de sfeer en de context heel mooi aan te brengen.
Er zijn natuurlijk wel kleine puntjes die me soms wat vreemd lijken of storen, maar dat valt echt in het niets bij hoe episch deze game wel is.
meesterwerk, subliem. De games die ik hierna nog zal spelen zullen toch aan een hoge verwachting moeten voldoen

Gelukkig zijn er studio's als Konami en Guerilla die echt hart en ziel in hun game leggen
Die Akibo die in z'n broek gedaan had
Schieten lukt ook aardig, kwestie van even te oefenen. En zoals ik in het ps3 topic al zei, deze stealth game bevalt me veel beter dan bvb splinter cell (ook wel een favoriete franchise van me) omdat er ook af en toe wat 'guns blazing action' in zit, wat het minder monotoon maakt.
Eén vraagje, iemand enig idee wat er gebeurt als ik de afgegeven buttons indruk die soms verschijnen bij een cutscene? Als ik ze indruk weet ik niet wat er veranderd tov van wanneer ik dat niet doe, en omgekeerd. Wordt er dan iets extra gezegd? Bij het indrukkan van 'x' zie ik vaak rare flashes, maar ik weet niet wat het moet voorstellen. En vaak ben ik ook te laat omdat ik bij een cutscene de controller naast me neerleg.
Met de 5 games (4,5..., GT5:P zit er bij

) die ik heb voor de ps3 heb ik in twee maand al meer gameplezier gehad dan de voorbije 3 jaar met veel meer games op die achterlijke pc...

Shooters op de pc? Ok, kan ik inkomen (zeker genre CoD/Unreal/ET) en RTS ook. Al de rest, van tactische shooters tot adventure=> console voor mij, hoor. In het echte leven is de ervaring op de pc ALTIJD suboptimaal, waardoor je steeds gefrustreerd bent omdat het ALTIJD beter kan. Tenzij je onbeperkt budget hebt natuurlijk