[PS3] Metal Gear Solid 4 **spoilers**

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 51.669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Laatst op vakantie heb ik maar even de remake van MGS1 op de Gamecube op de kop getikt. Ik heb nu al een tijdje een stofhappende Wii maar daar kan ik dit spel mooi op spelen. Ik wilde de game al heel lang maar ik had geen Gamecube. En toen ik laatst dat level aan t begin van Act 4 speelde kreeg ik echt weer zin om MGS te spelen! Dat was echt vet gedaan btw. Het dreamlevel speelde wel totaal anders dan het originele level van de PS1 trouwens. Maar het was voor de herinnering wel weer tof om te spelen. Ik denk ook dat MGS op de PS1 mij de vetste MG ervaring heeft gegeven. Met MGS 4 heb ik dat veel minder op de een of andere manier....

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Act 4 is sowieso een enorme trip down memory lane. MSG4 is de eerste Mg die ik speel, maar zelfs ik voel de nostalgie er af druipen.
En dan die geweldige humor tussendoor.

Otacon: Hold it, Snake. Time to change the disc. I know, I know... It's a pain. But you need to swap Disc 1 for Disc 2. You see the disc labeled "2"?

Snake: No.

Otacon: Huh? Oh, wait! We're on PS3tm system! It's a Blu-ray Disc. Dual-layered, too — no need to swap.

Snake: Damn it, Otacon, get a grip!

Otacon: Yeah, what an age we live in, huh, Snake? Wonder what they'll think of next

Whahaha!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgoPro schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:30:
Ik weet niet of andere mensen dit ook hebben maar ik speel het spel heeel langzaam zodat ik er langer van kan genieten, meer het gevoel van "ik wil 'em nog niet uitspelen" helaas ben ik nu bij haven aangeland, en zal het niet lang meer duren.
Dat gevoel had ik zelf stiekem ook wel maar nadat je hem 1 keer uitgespeeld hebt kun je hem zeker nog wel een aantal keer uitspelen. De storyline heb je dan wel gehad maar er zijn nog zat dingen die je kunt unlocken e.d.
Voor de casual gamer is dat misschien minder interessant maar er zit zeker meer dan genoeg uitdaging in om hem meerdere keren door te lopen. Probeer maar eens de Big Boss Emblem te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik zag net dat MGS4 bij gamehubs nog "maar" 33,- kost denk er toch aan om hem te halen want dat is wel erg goedkoop, maar ik ben helemaal niet bekend met MGS heb de vorige delen nooit gespeeld aangezien de PS3 mijn eerste playstation is :P Maar had begrepen dat dat niet echt een probleem is voor de verhaallijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2008 09:05 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:05:
Ik zag net dat MGS4 bij gamehubs nog "maar" 33,- kost denk er toch aan om hem te halen want dat is wel erg goedkoop, maar ik ben helemaal niet bekend met MGS heb de vorige delen nooit gespeeld aangezien de PS3 mijn eerste playstation is :P Maar had begrepen dat dat niet echt een probleem is voor de verhaallijn?
Ik ken ook een paar mensen die de rest van de serie niet gespeeld hebben maar alsnog erg enthousiast waren over MGS4 en voor 33,- is het echt een koopje naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nog even wat de gameplay betreft, khad al wat trailer gezien, maar imho geven trailer s geen goed beeld van de gameplay maar ik vond een filmpje met een in-game demonstratie van bijna een kwartier lang: Deze + deel2, De verdeling actie en sluipwerk is wel aardig 50/50, is dat voor de rest van de game ook zo? af en toe beetje sluipen en iemand van achteren knifen oid is gaaf, maar niet een hele game lang.

Ik mag graag beetje sneaky doen, snipen enzo, maar ben meer van de wapens enzo :P

Maar is deze game inmiddles een beetje dood gebloed? dit topic loopt niet meer echt, maar zo heel erg oud is de game niet, en ik dacht dat het een van DE toppers van de PS3 was op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:57:
Nog even wat de gameplay betreft, khad al wat trailer gezien, maar imho geven trailer s geen goed beeld van de gameplay maar ik vond een filmpje met een in-game demonstratie van bijna een kwartier lang: [urlhttp://www.youtube.com/watch?v=ug_EMFEmago]Deze + deel2[/url], De verdeling actie en sluipwerk is wel aardig 50/50, is dat voor de rest van de game ook zo? af en toe beetje sluipen en iemand van achteren knifen oid is gaaf, maar niet een hele game lang.

Ik mag graag beetje sneaky doen, snipen enzo, maar ben meer van de wapens enzo :P

Maar is deze game inmiddles een beetje dood gebloed? dit topic loopt niet meer echt, maar zo heel erg oud is de game niet, en ik dacht dat het een van DE toppers van de PS3 was op dit moment.
Het is te spelen zoals je zelf wilt. Je kunt heel de tijd sneaken, of er á la Rambo doorheen knallen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:57:
Nog even wat de gameplay betreft, khad al wat trailer gezien, maar imho geven trailer s geen goed beeld van de gameplay maar ik vond een filmpje met een in-game demonstratie van bijna een kwartier lang: Deze + deel2, De verdeling actie en sluipwerk is wel aardig 50/50, is dat voor de rest van de game ook zo? af en toe beetje sluipen en iemand van achteren knifen oid is gaaf, maar niet een hele game lang.

Zoals chester hierboven al zei: je kunt echt je eigen stijl bepalen. Je kunt er voor kiezen om hevig betrokken te zijn in de gevechten in de omgeving of echt te focussen op stealth of gewoon een gulden middenweg. Echter speelt het spel leuker/beter/whatever als je het als je zoveel mogelijk stealth probeert toe te passen, vind ik zelf..

Ik ben van mening dat het feit van het dode topic niet komt door het spel. Ben/was (moet mijn bd-lens nog vervangen.. :'( ) bezig met het halen van de Big Boss Emblem, 3e keer dat ik het spel door loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ah wel fijn, dat je zelf de speelstijl kunt "bepalen" zal ook zeker welw at sneak werk gaan doen, maar geen complete levels/missies

Herinner me Commando's nog wel van vroeger, dat was puur stealth en dat ging me op een moment toch wel op de zenuwen werken, want zodra je gezien werd kon je het al niet meer overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:25:
ah wel fijn, dat je zelf de speelstijl kunt "bepalen" zal ook zeker welw at sneak werk gaan doen, maar geen complete levels/missies

Herriner met Commando's nog wel van vroeger, dat was puur stealth ging me op een moment toch op de zenuwen werken, want zodra je gezien werd kon je het al niet meer overleven.
Hahaha, met Commando's heb ik vroeger ook een haat/liefde-verhouding gehad door dat feit :P
Maar goed, bij MGS4 is het echt 100% je eigen keuze, er zitten ook zoveel verschillende wapens in dat je een heel leger om zeep kan helpen maar ik hou het bij het stunknife en een zooi tranquilizing darts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hoe zit het nu eingelijk met die cutscenes? lees hier en daar dat er cutscenens van 3 kwartier inzitten? filmpje tussendoor is leuk, komt de sfeer wel ten goede, maar cutscenes van 3 kwartier?? ben bang dat ik dat nooit volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Er zitten stukken bij waar je ruim een uur de controller kan neerleggen, het einde van Act 3 en de briefing en intro van de volgende bijvoorbeeld.
Je hoeft de controller gelukkig niet terug te leggen tijdens die stukken, als je Rumble heb wordt die ook bijgehouden tijdens de cutscenes en je kan soms flashbacks zien of door Snake's ogen kijken. Ook kan je op ieder gewenst moment inzoomen op de filmpjes als je zou willen. En bij de Mission Briefings kan je ook rondrijden als je wil.
Je kan alle cutscenes pauzeren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

wtf 8)7 dan moek nog maar even overna denken als ik hem ga kopen... spel lijkt me opzich wel tof, maar ik was niet van plan om tussendoor complete animatie films te gaan kijken... kan ze natuurlijk skippen maar dan benje het verhaal weer kwijt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:00
Chaoss schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:51:
wtf 8)7 dan moek nog maar even overna denken als ik hem ga kopen... spel lijkt me opzich wel tof, maar ik was niet van plan om tussendoor complete animatie films te gaan kijken... kan ze natuurlijk skippen maar dan benje het verhaal weer kwijt lijkt me.
Voor die prijs kun je die game niet laten liggen. Ik heb hem zelf ook bij gamehubs gekocht. Ik heb voorgaande delen nooit gespeeld maar verhaal is wel te volgen samen met mgs database.
Graphics en gameplay zijn fantastich. En die cutscenes zijn mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cutscenes zijn inderdaad soms aan de lange kant, maar voor de egte liefhebber van deze serie is dat geen bestraffing. Ik heb hem al 8x uitgespeeld, heb de eerste 2x alle cutscenes gezien daarna gwn geskipt. Ik ben nu momenteel meer mgs- online aan t spele wat egt super is. Je krijgt er egt zoveel terug voor je 33 euries. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:13

Valkyre

Kitesurf FTW!

vorige week ook uitgespeeld mijn eerste console game till the end! :P
heb volgens mij vroeger MGS2 weleens gespeelt en ik vond alle verwijzingen naar vroeger geweldig!

na het eerste level heb ik een beetje een balans tussen stealth en schieten gedaan.

nu lijkt het mij nog weleens leuk om het spel uit te spelen volledige stealth. op het moeilijkste niveau.

MGS4 online wat moet je dan eigenlijk doen? is het een soort van deadmatch?

[ Voor 9% gewijzigd door Valkyre op 09-09-2008 16:12 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Gohan-san schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:11:
vorige week ook uitgespeeld mijn eerste console game till the end! :P
heb volgens mij vroeger MGS2 weleens gespeelt en ik vond alle verwijzingen naar vroeger geweldig!

na het eerste level heb ik een beetje een balans tussen stealth en schieten gedaan.

nu lijkt het mij nog weleens leuk om het spel uit te spelen volledige stealth. op het moeilijkste niveau.

MGS4 online wat moet je dan eigenlijk doen? is het een soort van deadmatch?
Ik vond het ok echt geweldig van de verwijzingen. soms sentimenteel als je alle, omdat ik er ook echt mee ben opgegroeid met deze games.

MGS4-online is in hhet begin wennen, maar daarna zul je merken dat het een echt een originele dingen in zitten die geen enkel online-game heeft. Je kan ook deathmatch doen ja en er zijn tig andere modes die je kan proberen. Check it out! ;)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:45:
[...]

Ik vond het ok echt geweldig van de verwijzingen. soms sentimenteel als je alle, omdat ik er ook echt mee ben opgegroeid met deze games.

MGS4-online is in hhet begin wennen, maar daarna zul je merken dat het een echt een originele dingen in zitten die geen enkel online-game heeft. Je kan ook deathmatch doen ja en er zijn tig andere modes die je kan proberen. Check it out! ;)
hmm ik zal het binnekort eens bekijken :) ben mij nu aan het focussen op GTA4 :)

iRacing Profiel

Verwijderd

Gohan-san schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:03:
[...]

hmm ik zal het binnekort eens bekijken :) ben mij nu aan het focussen op GTA4 :)
Hehe, GTA4 is ook cool, heb m al uitgespeeld, hij wordt wel eentonig op n gegeven moment. Muziek is wel vet cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trailer van de 'Meme-expansion', tweede DLC voor MGO die eraan zit te komen:

http://www.gametrailers.com/player/41133.html

Je kan nu ook als Liquid Ocelot en Mei Ling gaan spelen, verder wat nieuwe maps en items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die graag een x met me MGS-online(e.a.) willen spelen voeg me maar toe

psn-id is Moootje (met 3 o's ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Op CGsociety staat een leuk artikel over de technische kant van het creëren van MGS4. Read! Voor de liefhebbers en alike.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Sinds afgelopen week heb ik ook een PS3 met MGS4.

Echt geweldig spel! Ik ben al sinds MGS fan van de serie, maar deze spant toch echt de kroon!

Ik ben nu bij Shadow Moses.
Toch gaaf die droom van snake, ineens weer de old skool PSX graphics. :D
Dat nummer wat speelt als je de facility benadert is ook gaaf, brengt me weer terug naar mijn jeugd.
(The best is yet to come, dat Japanse nummer.)

Het zal wel vaker gezegd zijn, maar damn, die cutscenes zijn laaaaaang. :P
Ik moest laatst naar mijn werk maar ik was net bij Naomi aangekomen in Zuid-Amerika:
Boel gelul > boss-battle > boel gelul. Heb de PS3 maar op pauze gezet, moest toch maar 3 uurtjes werken. :P

Maar ik waardeer het verhaal wel, eindelijk wordt alles duidelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door mace op 01-11-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik heb problemen met het gevecht tegen Vamp :(

Ik weet wat ik moet doen maar ik krijg het niet voor elkaar om CQC te doen. Het probleem is dat ik niet goed weet hoe je nou eigenlijk CQC doet. * LuCarD speelt eigenlijk Rambo stijl

Ik heb dus geen probleem om vamp neer te krijgen maar hoe pak ik hem daarna me CQC?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

LuCarD schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:05:

Ik weet wat ik moet doen maar ik krijg het niet voor elkaar om CQC te doen. Het probleem is dat ik niet goed weet hoe je nou eigenlijk CQC doet. * LuCarD speelt eigenlijk Rambo stijl

Ik heb dus geen probleem om vamp neer te krijgen maar hoe pak ik hem daarna me CQC?
haha ik had destijds precies hetzelfde, ik heb even op een walkthrough gekeken, iets van L1 + x ofzo geloof ik maar weet het niet meer zeker.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

LuCarD: wil je het gespoilt hebben of wil je er zelf achterkomen? ;)
spoiler:
Als je de seringe equiped met de supressor voor de nanomachines dan moet je die gebruiken zodra je Vamp vast hebt. Naomi legt niet voor niets uit dat Vamp alleen blijft leven vanwege de nano's.

[ Voor 16% gewijzigd door Creepy op 06-11-2008 16:23 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

LuCarD schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:05:

In het boekje staat precies hoe CQC werkt. :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:16
Voor degene die MGS nog van plan waren te halen. De limited edition met action figure en blu-ray (met daarop OST en making of) is in de aanbieding bij de E-plaza voor 40 euro!

Afbeeldingslocatie: http://www.psonly.nl/images/overige/1212500895853.jpg

https://psnprofiles.com/RaemNL

• mace

mace

Sapere Aude

Raem schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:05:
Voor degene die MGS nog van plan waren te halen. De limited edition met action figure en blu-ray (met daarop OST en making of) is in de aanbieding bij de E-plaza voor 40 euro!

[afbeelding]
Grmbl, ik heb hem net 2 weken geleden nog voor 60 euro gekocht. :( De gewone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe MGO expansion komt volgende week dinsdag (25-11) beschikbaar. Aangezien de vorige iets van 10 euro kostte, zal de nieuwe ook wel zoiets worden.

Wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2008/11/medium_3037707041_b3b9843232_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2008/11/medium_3038546150_72f4db267a_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2008/11/medium_3037707765_9391f0f2b3_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2008/11/medium_3038546952_e189bb81b7_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2008/11/medium_3037708647_382baceeaa_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2008/11/medium_3038547984_eac4e15115_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2008/11/medium_3038548460_83d814e9af_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/images/gallery/9/2008/11/medium_3037710963_2fc6a6a17f_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Raem schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:05:

[afbeelding]
Geen geld voor een dergelijke game in een dergelijke verpakking :> :P
Maar zie em helaas nie online in de webshop staan, dus winkel-only? Dan morgen maar ff op pad gaan :D

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm pas gekocht, en zit nu nog steeds in act 1 (midden oosten) (ja, de cutscenes duren lang :p ) maar ik vond 'm al vanaf de eerste seconde subliem.

Ik heb nog niet veel games gespeeld op m'n ps3 (hoewel de andere games die ik heb ook topgames zijn) maar ik vind deze gewoon het beste wat ik ooit gespeeld heb volgens mij.

Ik vind de cutscenes zelfs interessanter dan zelf gamen. Ik word gewoon 'game-lui' denk ik ;) "Zucht, weer zelfs iets doen" :p Dus lange cutscenes stoort me niet. Is perfect om de emotie, de sfeer en de context heel mooi aan te brengen.

Er zijn natuurlijk wel kleine puntjes die me soms wat vreemd lijken of storen, maar dat valt echt in het niets bij hoe episch deze game wel is.

meesterwerk, subliem. De games die ik hierna nog zal spelen zullen toch aan een hoge verwachting moeten voldoen :) Gelukkig zijn er studio's als Konami en Guerilla die echt hart en ziel in hun game leggen

Die Akibo die in z'n broek gedaan had :p

Schieten lukt ook aardig, kwestie van even te oefenen. En zoals ik in het ps3 topic al zei, deze stealth game bevalt me veel beter dan bvb splinter cell (ook wel een favoriete franchise van me) omdat er ook af en toe wat 'guns blazing action' in zit, wat het minder monotoon maakt.

Eén vraagje, iemand enig idee wat er gebeurt als ik de afgegeven buttons indruk die soms verschijnen bij een cutscene? Als ik ze indruk weet ik niet wat er veranderd tov van wanneer ik dat niet doe, en omgekeerd. Wordt er dan iets extra gezegd? Bij het indrukkan van 'x' zie ik vaak rare flashes, maar ik weet niet wat het moet voorstellen. En vaak ben ik ook te laat omdat ik bij een cutscene de controller naast me neerleg.

Met de 5 games (4,5..., GT5:P zit er bij ;) ) die ik heb voor de ps3 heb ik in twee maand al meer gameplezier gehad dan de voorbije 3 jaar met veel meer games op die achterlijke pc... |:( Shooters op de pc? Ok, kan ik inkomen (zeker genre CoD/Unreal/ET) en RTS ook. Al de rest, van tactische shooters tot adventure=> console voor mij, hoor. In het echte leven is de ervaring op de pc ALTIJD suboptimaal, waardoor je steeds gefrustreerd bent omdat het ALTIJD beter kan. Tenzij je onbeperkt budget hebt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:39:

Eén vraagje, iemand enig idee wat er gebeurt als ik de afgegeven buttons indruk die soms verschijnen bij een cutscene? Als ik ze indruk weet ik niet wat er veranderd tov van wanneer ik dat niet doe, en omgekeerd. Wordt er dan iets extra gezegd? Bij het indrukkan van 'x' zie ik vaak rare flashes, maar ik weet niet wat het moet voorstellen. En vaak ben ik ook te laat omdat ik bij een cutscene de controller naast me neerleg.
Die flashbacks die je ziet, zijn flashbacks uit de voorafgaande delen van de MGS-serie. Deze zie je dus als je X indrukt inderdaad als het aangegeven wordt in beeld. Doe je dit niet, dan zie je de flashbacks ook niet.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ik zit nu in act 4. Echt geweldig dat je weer op shadow moses terechtkomt. Ik heb mgs 1 grijs gedraait vroeger dus dit is echt vet. Ik vond MGS4 al leuk maar minder als de 1e maar dit maakt alles goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Ik ben pas sinds vorige week bezig met MGS4, had het spel al wel een tijdje liggen maar wilde eerst een paar andere games uitspelen omdat MGS veel tijd inneemt. Heb hiervoor alleen The Twin Snakes gespeeld en hoewel ik dat ook fantastisch vond, blijf ik het moeilijk vinden om een MGS te spelen. Ik ben, bijvoorbeeld, Splinter Cell gewend waar je bijna op iemand zijn rug kan klimmen zolang je maar stil bent en in de schaduw blijft. Bij MGS wordt je echter veel sneller gevonden waardoor ik niet lekker aan "stealthen" toe kom, maar snel de wapens moet pakken om ergens weer cover te vinden. Echter zo nu en dan lukt het aardig, en al schietend kom je ook nog een eind.

Gisteren dit tegengekomen; een crop circle als easter egg. Ik vond het toch behoorlijk creepy om opeens zo'n stem te horen die verteld over een alien abduction (deed wat morbide aan), moest 3 keer aan de volume knop komen om zeker te weten dat het in MGS zat. Lijkt wel Eternal Darkness. Ben er nog niet achter waar die quote vandaan komt of dat het door Konami zelf gefrabiceerd is, maar het heeft wel zijn effect bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
dialMforMike schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:21:

Gisteren dit tegengekomen ,een crop circle als easter egg.[/url] Ik vond het toch behoorlijk creepy om opeens zo'n stem te horen die verteld over een alien abduction (deed wat morbide aan), moest 3 keer aan de volume knop komen om zeker te weten dat het in MGS zat. Lijkt wel Eternal Darkness. Ben er nog niet achter waar die quote vandaan komt of dat het door Konami zelf gefrabiceerd is, maar het heeft wel zijn effect bereikt.
Dit komt uit metal gear solid 2. Op het einde van dat spel wordt je commander een beetje raar en begint hij allerlei bullshit uit te kramen.. Die tekst over ontvoering is een stukje van die onzin die hij verteld..En dat hebben ze erin gezet als een soort flashback ^^ Mgs4 is gewoon 1 grote flashback xD

Die commander hoe heette hij nou ook alweer? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PietjeP89 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:52:
[...]

Dit komt uit metal gear solid 2. Op het einde van dat spel wordt je commander een beetje raar en begint hij allerlei bullshit uit te kramen.. Die tekst over ontvoering is een stukje van die onzin die hij verteld..En dat hebben ze erin gezet als een soort flashback ^^ Mgs4 is gewoon 1 grote flashback xD

Die commander hoe heette hij nou ook alweer? xD
OH. COME ON!

Roy Campbell :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Grappig, doordat ik het nooit in zijn originele context heb meegemaakt komt het juist veel "echter" op me over. Daarentegen wel jammer dat ik bepaalde flashbacks en verwijzingen helemaal niet zal kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het goed, dat je deze game kunt spelen zoals je dat in Tombraider kan?
Die stijl spreekt mij wat meer aan...

Geef je een bepaalde speelstijl in het begin van de game aan of bepaal je dat in de game zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 02:52:
Begrijp ik het goed, dat je deze game kunt spelen zoals je dat in Tombraider kan?
Die stijl spreekt mij wat meer aan...

Geef je een bepaalde speelstijl in het begin van de game aan of bepaal je dat in de game zelf?
speelstijl bepaal je zelf en kun je gedurende het spel veranderen zoals je zelf wilt.

Je kunt grote porties van de game stealthen en sneaken of als een rambo erdoor heen rennen en alles aan flarden schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 03:15:
[...]

speelstijl bepaal je zelf en kun je gedurende het spel veranderen zoals je zelf wilt.

Je kunt grote porties van de game stealthen en sneaken of als een rambo erdoor heen rennen en alles aan flarden schieten.
Nou, dat zal voor mij nu de reden worden om dit spel te kopen! :)
Het is dus niet zo dat ik dan met 'open armen wordt ontvangen' m.a.w. dat ik doorzeefd ga worden?

Moet ik overigens ook op de 'Rambo' toer nog samenwerken of kan ik er helemaal alleen op uit?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 08:26:
[...]

Nou, dat zal voor mij nu de reden worden om dit spel te kopen! :)
Het is dus niet zo dat ik dan met 'open armen wordt ontvangen' m.a.w. dat ik doorzeefd ga worden?
Het blijft natuurlijk wel een stealth action game. Op de momenten dat ik koos voor 'rambo' (of eigenlijk meer per ongeluk opgemerkt werd en dan noodgedwongen als een killing machine verder moest) werd het soms toch wel erg lastig hoor. De poppetjes blijven spawnen en met regelmaat uit hetzelfde steegje/van hetzelfde dak/... op je af lopen.

Maar het is me uiteindelijk telkens wel gelukt. Je kan uiteindelijk ook een donker hoekje opzoeken en de cooldown time uit zitten. Soms ging ik dan in het gras liggen (met die camo suit), stonden ze bijna bovenop mij, maar lukte het toch.

Als je er echter wat tempo inhoudt kan je prima knallend overal binnen lopen, maar je moet zorgen dat je niet gecornered wordt door de waves die dan daarna op je afkomen.

Sowieso is deze game leuker als je 'm stealth speelt, want daarop is hij uiteindelijk gemaakt. De level doorkomen zonder 'alert' of kill geeft veel meer voldoening.

Ik heb m'n eerste twee acts ook met 120+ kills afgewerkt, dus dat moet ik eigenlijk nog eens opnieuw doen ;) Maar ik had het systeem niet altijd goed door. (vooral dan dat je je koest moet houden in de alert fase)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:50:
[...]

Het blijft natuurlijk wel een stealth action game. Op de momenten dat ik koos voor 'rambo' (of eigenlijk meer per ongeluk opgemerkt werd en dan noodgedwongen als een killing machine verder moest) werd het soms toch wel erg lastig hoor. De poppetjes blijven spawnen en met regelmaat uit hetzelfde steegje/van hetzelfde dak/... op je af lopen.

Maar het is me uiteindelijk telkens wel gelukt. Je kan uiteindelijk ook een donker hoekje opzoeken en de cooldown time uit zitten. Soms ging ik dan in het gras liggen (met die camo suit), stonden ze bijna bovenop mij, maar lukte het toch.

Als je er echter wat tempo inhoudt kan je prima knallend overal binnen lopen, maar je moet zorgen dat je niet gecornered wordt door de waves die dan daarna op je afkomen.

Sowieso is deze game leuker als je 'm stealth speelt, want daarop is hij uiteindelijk gemaakt. De level doorkomen zonder 'alert' of kill geeft veel meer voldoening.

Ik heb m'n eerste twee acts ook met 120+ kills afgewerkt, dus dat moet ik eigenlijk nog eens opnieuw doen ;) Maar ik had het systeem niet altijd goed door. (vooral dan dat je je koest moet houden in de alert fase)
Je hebt me aan het twijfelen gemaakt, met je mooie samenvatting, bedankt daarvoor! :)

Ik vind het op zich niet erg om op m'n hoede te zijn, maar dat moet niet domineren, dan doel ik op dat ik continu achter een muurtje o.i.d. op de grond moet gaan liggen, etc etc...

Kun je verder zonder overleg alleen je gang gaan of moet je je team ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Je team? Ooit al eens een MGS gespeeld? Het gros van het spel speel je alleen, dus zonder team ;)
Het deel dat je met een team speelt is zo opgezet dat je niet zomaar zonder je team verder kan.

Als je er niet van houdt om op je hoede te zijn in een spel maar een "domme" shooter wilt dan is denk ik MGS niks voor je. Het is niet bedoeld als shooter. Je kan Rambo style spelen maar een shooter is het dan nog steeds niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Creepy op 20-02-2009 20:17 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:16:
Je team? Ooit al eens een MGS gespeeld? Het gros van het spel speel je alleen, dus zonder team ;)
Het deel dat je met een team speelt is zo opgezet dat je niet zomaar zonder je team verder kan.
De stukken met team ben je zoals altijd zelf de 'trigger' van de acties. Dus dat team loopt met jou mee en gaat op scripted posities 'decor' wezen waar jij kan tussendoor schieten :)

MGS is idd solo actie, geen idee waar Noax het vandaan heeft dat het een teamshooter :)
Als je er niet van houdt om op je hoede te zijn in een spel maar een "domme" shooter wilt dan is denk ik MGS niks voor je. Het is niet bedoeld als shooter. Je kan Rambo style spelen maar een shooter is het dan nog steeds niet.
Aangezien ik de tranquilizers nog steeds veel gebruikt, kan je toch nog spreken van 'shooter'. Maar het is idd meer action/adventure zoals bvb een Uncharted. Maar dan ook weer niet :p

MGS is gewoon een genre apart, en dat speel je idd niet omdat het een shooter is, maar omwille van de epische setting, en de avontuurlijke 'spannende' levels.

Anyway, MGS4 is nu echt niet meer zo duur, dus je kan je er geen buil aan vangen.

Ik heb de mijne vrij laat gekocht a 45 euro of zo, in de bart smit. (laatste 'normaal' exemplaar) Een week later kom ik daar weer langs en hadden ze speciale edities met een Snake poppetje bij en making of blu ray voor 39 euro... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie hulp!

Ik kende MGS alleen van naam, alleen kon het me niet eerder overhalen om het aan te schaffen.
Vanavond laat, de game gekocht om het te proberen, maar het is het voor mij net niet..

Verder ziet het er prima uit, de besturing is ook niet verkeerd, misschien dat een opvolger wel aan mij besteed is.

Voor de liefhebber!

Nogmaals bedankt voor alle hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke E-plaza was het :) ? Ik zou m zo halen ook al heb ik de normale versie hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik heb vandaag de limited edition gekocht voor €20 bij de FRS, zat een stikkertje over de €20 stikker, stond €99 :o

ik heb geluk, want het mooiste was, dat ik mgs uit het schap pakte (normale versie) en toen kwam ik bij de balie, zegt die verkoper, oh kan je beter deze kopen, 10 euro goedkoper en je krijgt er de limited edition voor =]

maargoed, ik heb nog nooit een mgs gespeeld, dus dat wordt weer een lastig leerproces ! komt goed 1e 2 uur spelen is iig wel leuk, hoewel ik nog lang niet door heb wat ik allemaal kan met snake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:23:
ik heb vandaag de limited edition gekocht voor €20 bij de FRS, zat een stikkertje over de €20 stikker, stond €99 :o

ik heb geluk, want het mooiste was, dat ik mgs uit het schap pakte (normale versie) en toen kwam ik bij de balie, zegt die verkoper, oh kan je beter deze kopen, 10 euro goedkoper en je krijgt er de limited edition voor =]

maargoed, ik heb nog nooit een mgs gespeeld, dus dat wordt weer een lastig leerproces ! komt goed 1e 2 uur spelen is iig wel leuk, hoewel ik nog lang niet door heb wat ik allemaal kan met snake
Welke FRS was het en weet je of ze nog meer hebben? :) PM me maar goed ? Jij accepteerd geen pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:42

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Zijn er hier nog mensen die online spelen? Ik ben ondertussen helemaal verslaafd aan de SCENE expansion. Wat een geweldige multiplayer toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik heb het nog maar een tijdje, maar ik speel enkel de single player. Sowieso speel ik niet graag multiplayer en heb ik nog niet gekeken om het te doen. Ik vind het wel lekker dat er zoveel aandacht gestoken is in details voor mensen die alle drie de delen hebben gespeeld. Weinig van Snake Eater, maar zaken die toch wel mooi zijn om te zien: het Hideo kanaal en Mantis die mijn tv kaapt, Akiba die ik al eens heb mogen een pak rammel geven, Raiden zien een man worden en eindelijk weten wat de la le lo betekend.

Toch vind ik de boss fights de variatie missen die de voorgaande delen hadden, het is ook meer actie georiënteerd dan voorgaande delen en het is gemakkelijker om te sneaken. Vooral dat laatste is soms een gemis, soms een deugd; want als naked snake ben ik toch meer tegen de lamp gelopen. Ik vind het ook balen dat ik niet als Raiden kan spelen, enkel die face camo's.. Natuurlijk is er de kans dat er een substance, substinence uitkomt, maar ik heb nooit een extra 30€ kunnen neertellen voor voorgaande delen en zal het ook deze keer niet doen.

Tot nu toe niemand moeten doden of niet gezien geweest en ik heb juist kennis gemaakt met Big Mama. Ik ben nog altijd goed op pad voor de solar gun en een leuke emblem. De eerste keer was ik hawk door de vele headshots, wat waren jullie voor jullie eerste keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was denk ik ook hawk iig ik maakte vele headshots. Ik vind dit gewoon de beste game die je kan halen voor de ps3 period! Het is maybe niet de beste mgs deel,, ik vond het te levelachtig vergeleken met de voorgaande delen. Daar bleef je meestal op 1 groot locatie die je btje bij btje ondekte. En nu is het van hoop naar her dat vond ik niet zo. Het terugkeren naar shadow moses was egt nostalgie :) dat was het leukste stukje. Ik ben benieuwd wat voor nieuwe aankondigingen Hideo Kojima gaat maken betreft een nieuwe deel of dlc??? who knows. Blijkbaar gaat raiden als main character in de nieuwe game zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 18:31
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:12:
Het is maybe niet de beste mgs deel,, ik vond het te levelachtig vergeleken met de voorgaande delen. Daar bleef je meestal op 1 groot locatie die je btje bij btje ondekte. En nu is het van hoop naar her dat vond ik niet zo.
En toch is de "levelopbouw" ongeveer hetzelfde als MGS3 (ik geloof dat zelfs MGS2 al begon met deze opbouw).
Het terugkeren naar shadow moses was egt nostalgie dat was het leukste stukje.
Helemaal mee eens. Werkelijk pure nostalgie! :) Ik kon niet wachten totdat ik de boel mocht verkennen! 8)

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:56

CSB

:D

Krijgt deze game nou wel of geen trophies? Ik dacht dat ik er ergens iets over had gelezen. Dan heb ik weer een reden om MGS4 voor de 6e keer uit te spelen. :P

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

breminem schreef op zondag 31 mei 2009 @ 19:42:
[...]

En toch is de "levelopbouw" ongeveer hetzelfde als MGS3 (ik geloof dat zelfs MGS2 al begon met deze opbouw).

[...]
Vind je? Je kan in MGS 2 en 3 hele delen van spel continu opzoeken (op wat uitzonderingen na). In MGS 4 kan je per level niet zomaar terug naar het begin van het spel bijv. Je had wat dat betreft meer vrijheid. En om de twee verschillende levels van MGS2 nu te vergelijken met MGS4 gaat mij iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd ik vind deel 2 en deel 3 heel anders qua levelopbouw. Ik vond het level in Frankrijk bv niet egt vrij, en niet echt mgs. De eerst level in middenoosten vind ik wel grandioos. Het is wel btje beperkt weinig vrijheid op sommige locaties, maar ik denk dat dit deel meer moet hebben van het verhaal en de besturing die erg topnotch is.

Ik ben zeer benieuwd wat e3 ons zal brengen, zelf denk ik dat we en game krijgen waarin de personage die iedereen kent , maar waar eigenlijk weinig over bekend is, namelijk Gray Fox aka Cyborg Ninja. Dat was en is naast Solid Snake mijn favo personage, dus een game hierover zou ik erg super vinden! Naja livestream van e3 strak in de gaten houden, want ik wil t snel weten hehe:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
Ben ook zeer benieuwd. Nieuwe update van de teasersite al gecheckt?:

http://www.konami.jp/kojima_pro/next/index.html

De zon begint nu door te breken. Wellicht krijgt Sunny een rol in de nieuwe game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
WTF?! "Metal Gear Solid: Rising" voor de Xbox360?! Zie net de Xbox360 E3-persconferencie en zag dat Kojima-san himself de game aankondigt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
Dan moet de afbeelding van Big Boss op de teasersite van Konami duiden op een MGS-game voor de PS3....

Als het goed is weten we het over 3 uurtjes!:

http://www.konami.jp/kojima_pro/next/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hmzzzz.....zit al 20 minuten met 2 flessen bier te wachten maar de site lijkt nu een beetje dood. Heel konami.jp is dood.... :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:42

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Volgens de persconferentie heet het Metal Gear Solid: Peace Walker en zal zich 10 jaar na Metal Gear Solid 3 afspelen :D
Snake zal terug te zien zijn op een PS-platform. Het spel zal Metal Gear Solid: Peace Walker heten en tien jaar na MGS 3 plaatsvinden. Volgens hem is dit de échte opvolger van de MGS-franchise. Hij zal het script schrijven en producen. Ook het team van MGS4 zal eraan werken. Het is dus niet zomaar een tussendoortje.
Edit: Volgens sommige site's is Peace Walker voor PSP :P

[ Voor 64% gewijzigd door ETzPliskin op 02-06-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Laatst online: 15-08 14:34
Ik heb een paar dagen MGS4 uitgespeeld, en ik wil nu weer graag opnieuw beginnen. Moet ik dan gewoon new game doen en telkens als ik wil saven een nieuwe save file aanmaken? Of kan ik ook gewoon over de oude save file heenkopiëren, zonder dat ik mijn stats & drebin points verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog even wachten tot volgende week.
Omdat MGS4 een jaar geleden uit kwam zal Konami voor deze gelegenheid het een en ander aankondigen mbt. MGS4. Dus deze week zouden we moeten weten of trophies nou eindelijk komen of niet. Als we deze week daar niks over horen zal het dus waarschijnlijk nooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:56

CSB

:D

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:02:
Omdat MGS4 een jaar geleden uit kwam zal Konami voor deze gelegenheid het een en ander aankondigen mbt. MGS4. Dus deze week zouden we moeten weten of trophies nou eindelijk komen of niet. Als we deze week daar niks over horen zal het dus waarschijnlijk nooit komen.
Een kleine hoera van mijn kant. Wou deze week de game weer eens in de ps3 stampen, maar nu wacht ik nog ff. :)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:02:
Hoe weet je dat dan? (Dat Konami iets zou aankondigen?)

[ Voor 3% gewijzigd door P.E.No.1 op 16-06-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.E.No.1 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:28:
[...]

Hoe weet je dat dan? (Dat Konami iets zou aankondigen?)
As of June 12th, this past Friday, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots is a year old. We say "Happy birthday, Old Snake." Konami says, "We're gonna make some Metal Gear announcements!"

Yes, the Metal Gear publisher is once again prefacing actual video game announcements with a warning that it plans to make said announcements, a move that has become a Konami trademark. Konami notes today that it will release "exciting" Metal Gear announcements all week long aimed at fans of the tactical espionage action franchise.

Don't expect all-new game announcements, considering that both Metal Gear Solid: Rising and Metal Gear Solid: Peace Walker recently had their existence confirmed. Instead, anticipate "game updates and other highly anticipated announcements" from Konami.

We doubt that Konami will embroil us in another Kojima Productions NEXT-style roller coaster ride of speculation and mental manipulation, but expect something of substance this week.

http://kotaku.com/5291427...-metal-gear-announcements
MGO update met Shadow Moses map is dus al een van de aankondiging.
http://kotaku.com/5292054...-with-old-friend/gallery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik lees net dat de Shadow Moses map, Icebound Inferno, het open gebied is waar de boss-fight plaatsvindt tegen Sniper Wolf / Crying Wolf. Da's dan niet zo leuk, had gehoopt dat het de heli-port zou zijn...
Het is dan wel een gratis update, maar toch... En je hebt de SCENE expansion nodig (de laatste) :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:32:
Hmm, ik lees net dat de Shadow Moses map, Icebound Inferno, het open gebied is waar de boss-fight plaatsvindt tegen Sniper Wolf / Crying Wolf. Da's dan niet zo leuk, had gehoopt dat het de heli-port zou zijn...
Het is dan wel een gratis update, maar toch... En je hebt de SCENE expansion nodig (de laatste) :/
Dus het is een gratis update op een betaalde expansion...belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik denk dat we trophies voor MGS4 wel kunnen vergeten...

1. Aankondiging (maandag)
2. MGS4 Greatest Hits, die hier al een tijdje als Platinum uit was btw (dinsdag)
3. MGO map update (woensdag)
4. MGS op PSN (donderdag)
5. Een of ander MGO tournament (vandaag/vrijdag)

Fail. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:45:

2. MGS4 Greatest Hits, die hier al een tijdje als Platinum uit was btw (dinsdag)

Idd ik vind het zeer jammer. Ik wou mgs4 weer gaan opppakken voor trophies, want op zich heb ik alles wel btje behaald met mgs4. Ik zat eigenlijk op een soort subsistence te wachten, maar helaas. Naja de game zelf is nog steeds de beste game die ik op ps3 heb gespeeld, en zal het weer gaan spelen...zonder trophies :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Skire schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:53:
Ik heb een paar dagen MGS4 uitgespeeld, en ik wil nu weer graag opnieuw beginnen. Moet ik dan gewoon new game doen en telkens als ik wil saven een nieuwe save file aanmaken? Of kan ik ook gewoon over de oude save file heenkopiëren, zonder dat ik mijn stats & drebin points verlies?
ik quote mezelf even omdat ik nog steeds niet weet hoe ik dit moet doen :P weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
Je kunt na het uitspelen saven.... als je die save load, begin je opnieuw (je kunt ook moeilijkheidsgraad kiezen)
Je behoud een aantal dingen... die je dan weer krijgt wanneer je voor het eerst Otacon's robotje tegenkomt, ik weet niet precies meer wat je allemaal weer krijgt, maar ik geloof alles zo'n beetje.

[ Voor 5% gewijzigd door Emersion op 22-06-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
ah top hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Sinds vorige week bezig met MGS4 en wat een onwijs brute game zeg _/-\o_

Het is mijn eerste MGS, dus ik mis een hoop voorkennis van het hele verhaal. Echter er zat wel een dvd bij met uitleg over e.e.a. Snap nog niet alles maar de basis heb ik wel door intussen. Het is wel echt een complex verhaal, dit zou je in een trilogie nog niet verfilmd krijgen volgens mij.

Ik ben intussen bij Crying Wolf in Act 4. Dat stuk daarvoor op Shadow Moses is echt goed gedaan, met die flashbacks naar MGS1. Ook de lange cutscene aan het eind van Act 3 met die boten was echt :9~

Het knappe aan de game vind ik de afwisseling. Elke act speelt in een totaal andere setting en ook kwa gameplay varieert het lekker. Daarnaast speelt het gewoon als een erg goede film. De geluidseffecten zijn echt zo goed gedaan, veel gevoel voor details. Die stem van Snake is ook briljant. Je leeft zo met hem mee, wat die gozer allemaal al niet voor z'n kiezen heeft gekregen. Ik ben begonnen op Naked Normal, omdat ik in het begin de complexiteit wat vreesde. Achteraf valt dat mee. Als je Act 1 eenmaal doorbent, zit je er helemaal in. Toch kan ik me wel voorstellen dat de casual gamer sneller afhaakt. Het genre moet je denk ik wel aanspreken en je moet tegen lange cutscenes kunnen. Ik geloof dat ik tussen act 3 en 4 de controller ruim een uur neer heb gelegd :o

Ben zeer benieuwd hoe het spel afloopt, vanavond weer verder :9

[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 29-06-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk anders die Metal Gear retrospectives op GameTrailers als je nog wat voorkennis wil weten.

http://www.gametrailers.c...l-gear-retrospective/6748

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gisteravond uitgespeeld. Werkelijk briljant gewoon _/-\o_

Ik leefde echt zo mee met snake toen ie door die microwave gang kroop en daarna al die bolletjes op zich af kreeg. Gezicht half verbrand, Snake-eye stuk, hij zat er behoorlijk doorheen :P Knap hoe ze die emoties op het scherm getoverd krijgen.

Ik vond die scene tussen Meryl en Akiba ook echt heel grappig, dat ze die PMC's neerknallen terwijl ze elkaar ten huwelijk vragen :D

En Raiden is volgens mij erg veranderd in MGS4? Ik dacht uit de retrospectives op te maken dat dat zo'n onbeholpen rookie was in MGS2. Nu was het een bad-ass ninja.

Enige wat ik wat vergezocht vond was dat Big Boss en Zero op het eind ineens tevoorschijn komen. Het had van mij afgelopen mogen zijn toen Snake dat pistool in zijn mond deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:41:
Bekijk anders die Metal Gear retrospectives op GameTrailers als je nog wat voorkennis wil weten.

http://www.gametrailers.c...l-gear-retrospective/6748
Thanks voor de link! Krijg volgende week MGS4 binnen en wil me zeker eerst in het verhaal verdiepen.

Ik ken Metal Gear nog uit het 2D tijdperk. Ruime tijd later MG Solid gespeeld op de PS1. Dat was echt een mindblowing experience! Imho één van de beste games allertijden: die gameplay, het verhaal _/-\o_

Helaas heb ik het PS2 tijdperk overgeslagen, dus heb een hoop huiswerk te doen voor ik aan MGS4 begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moetne jullie zien is best grappig. Dat de volgende mgs raiden in zou zitten was al meer dan half jaar geleden bekend, als je dit zag

http://www.youtube.com/watch?v=oN2WkHLIweE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook eens eindelijk uitgespeeld , damm!! (heeft lang geduurd :P )

wel super einde, leuke(nja leuk) afsluiter van snake , nu hopen op meer info van mgs:raiden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
blijft een top game !!! die mijn kinderen en hun kinderen die hun kinderen zullen blijven spelen

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:45:

En nu, 3 jaar later, zijn er dan toch echt trophies voor MGS4 verschenen! ;) Dus iedereen de MGS4-disc erin en updaten die handel! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 21:07
Even een oud topic omhoog schoppen :)

Ik ben eindelijk van plan om MGS4 te gaan spelen. Ik heb zelf een XB360, maar daar gaat dit deel van MGS echt niet meer op uitkomen. Dus snel een PS3 van een vriend geleend en MGS4 + de Strategy Guide van MP afgeplukt.

Maar, ik had ook al MGS HD collection gekocht voor de XB360. Waarvan ik MGS Peace Walker nog niet gespeeld heb. Wat is nou wijsheid, eerst MGS PW en daarna MGS4 of maakt het niet uit? Want ik weet niet of het "verhaal" van MGS PW gebruikt wordt in MGS4.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Rossi46 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:44:
Even een oud topic omhoog schoppen :)

Ik ben eindelijk van plan om MGS4 te gaan spelen. Ik heb zelf een XB360, maar daar gaat dit deel van MGS echt niet meer op uitkomen. Dus snel een PS3 van een vriend geleend en MGS4 + de Strategy Guide van MP afgeplukt.

Maar, ik had ook al MGS HD collection gekocht voor de XB360. Waarvan ik MGS Peace Walker nog niet gespeeld heb. Wat is nou wijsheid, eerst MGS PW en daarna MGS4 of maakt het niet uit? Want ik weet niet of het "verhaal" van MGS PW gebruikt wordt in MGS4.
In peace walker zitten geloof ik geen directe links naar MGS4.

Het is misschien leuk om een beter beeld van de tijdlijn te krijgen (MGS3> Peace Walker > MGS1 > MGS2 > MGS4)

Maar echt onmisbare informatie zit er niet in, voornamelijk omdat je in Peace Walker met Big Boss speelt en MGS4 voornamelijk over Solid Snake gaat.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 21:07
Collaborator schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:58:
[...]

In peace walker zitten geloof ik geen directe links naar MGS4.

Het is misschien leuk om een beter beeld van de tijdlijn te krijgen (MGS3> Peace Walker > MGS1 > MGS2 > MGS4)

Maar echt onmisbare informatie zit er niet in, voornamelijk omdat je in Peace Walker met Big Boss speelt en MGS4 voornamelijk over Solid Snake gaat.
Nog dank voor je snelle reactie! :Y Ik ben inmiddels begonnen met de game. De MGS sfeer blijft geweldig, ik kan daar echt geen genoeg van krijgen *O*

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic bevat spoilers, zoals de titel zegt.
De [spoiler]-tag hoeft dan ook niet meer gebruikt te worden.