PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Nee, je kan niet mid-game een savegame loaden...beetje jammer wel.Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:12:
Ga zometeen aan mijn 3e run beginnen, wil nu de big boss emblem halen, maar stacken die emblems ook? dus krijg ik ook de foxhound emblem als ik de big boss emblem heb?
Is het ook mogelijk om een game te loaden zonder terug te gaan naar het main menu, want heb mijn 2e run op easy gedaan en als je dan een keer een alert hebt moet je helemaal terug naar het begin menu via het save menu om je game opnieuw te loaden.
Ik vind het trouwens jammer dat je geen spoilers meer hoeft te gebruiken want als ik dit topic lees ga je altijd wel per ongeluk iets lezen wat je niet wilt weten. Zet alles wel gewoon in spoilertags dan kan je toch zelf bepalen of je het leest?
[ Voor 17% gewijzigd door P.E.No.1 op 26-06-2008 12:55 ]
PSN id: PENo1
Verwijderd
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dit wordt volgens mij ook vermeld halverwege Act 2 wanneer je iemand zoekt in het bos...
PSN: Leech1984
Die 'frogs' kunnen dat inderdaad horen. Het zal vervolgens wel van de moeilijkheidsgraad afhangen op welke afstand ze je kunnen zien.. Ik lag op solid normal in het gras en de 'frog' stond voor mijn neus en zag me nog niet echt..leech1984 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:26:
De Solid Eye (infra rood) geeft geluid af... waarschijnlijk dat daarom de guards jouw "zien".
Dit wordt volgens mij ook vermeld halverwege Act 2 wanneer je iemand zoekt in het bos...
Verwijderd
Wauw, wat een goed stuk kritiek, ook zo goed onderbouwd. Een super toevoeging aan dit topicVerwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:54:
heb pas een PS3 gekocht en dat metalgearsolid4 spel zat erbij. ik heb het 10 minuten gespeeld en toen was ik het al zat. je bent een ouwe zak die veel te veel rookt. wat een dom spel, snel met iemand geruild voor GTA4.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
PSN: Shiver23
Oppassen. In GTA4 ben je een middelbare zak, illegaal, slecht engels sprekend en met een buikje. Om je heen zijn allemaal rokers, drinkers en druggebruikers. Ook niet echt jouw ding.Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:54:
heb pas een PS3 gekocht en dat metalgearsolid4 spel zat erbij. ik heb het 10 minuten gespeeld en toen was ik het al zat. je bent een ouwe zak die veel te veel rookt. wat een dom spel, snel met iemand geruild voor GTA4.
De intelligente gamers weten wel beter.
Ik persoonlijk hoop snel dit spel te kunnen spelen, en als ik er mee klaar ben dan wordt het volgende grote spel waarschijnlijk Resident Evil 5.
[ Voor 4% gewijzigd door mace op 26-06-2008 16:57 ]
Verwijderd
Heb het spel uitgespeeld op solid normal maar heb toch het gevoel gehad dat ik veel heb gemist. Heb ook veel minder gesneaked dan in de eerdere versies dus doe ik het de 2e run maar.
Verwijderd
Voor originele Konami promo-posters moet je op ebay kijken maar die zijn op het moment niet het goedkoopstVerwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:45:
ben opzoek naar een mooie posters van metal gear solid 4.. web/winkel link anyone ?
mag eigenlijk een ebay link? anyway:Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:39:
[...]
Voor originele Konami promo-posters moet je op ebay kijken maar die zijn op het moment niet het goedkoopst
Metal Gear Solid 4 Solid Snake New A1 Poster
8euro + verzending vind ik nog redelijk...
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
En wat doet ondergetekende dan nadat het allemaal te frustrerend wordt? Hij doet 'exit' ipv continue -> save...

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
1 vond ik helemaal te gek, zelfs 2 vond ik goed, heb ik volgens mij 4x uitgespeeld (ik zou en moest al die dogtags halen
Maar MGS4 is weer helemaal top.
Gelukkig ook weer echt veel sneaken.
Railgun op de zwakke plek op het hoofd. Je kan eerst even de benen verdoven zodat ze hopeloos rondspartelen. Dat splitscreen deel is trouwens niet heel handig. Geen tijd om te kijken als je in gevecht bent met die Gecko's.EfBe schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:22:
Vamp verslaan met die nanospuit... ik had de M4 equipped maar dan komt ie nooit in CQC mode.... Anyway, na talloze malen proberen het klapperpistool maar geprobeerd.. toen werkte het. Maar daarna... die gekko's... onmogelijk die te verslaan... Echt al 20 keer doodgegaan. Hoe versla je die?
En wat doet ondergetekende dan nadat het allemaal te frustrerend wordt? Hij doet 'exit' ipv continue -> save...grmbl.. en dus kan ik NOG eens die vamploser te lijf..
Mee eens. Maar wel een supercool cinematisch effect. Ook in een van de laatste game momenten. Echt fantastisch mooi gedaan.Shiver23 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:12:
[...]
Railgun op de zwakke plek op het hoofd. Je kan eerst even de benen verdoven zodat ze hopeloos rondspartelen. Dat splitscreen deel is trouwens niet heel handig. Geen tijd om te kijken als je in gevecht bent met die Gecko's.
Misschien handig om even wat character-id's te verzamelen? De mijne is (heel verrassend) Shiver23.
[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 27-06-2008 22:53 ]
Mijn nick is hetzelfde als hier.Shiver23 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:52:
Dat MG:O is ook zo gaaf. Zeker als je op een beetje goede server zit komt er een hoop teamplay bij kijken. En die XBR (of hoe heet dat ding) is echt een lekker apparaat. Jammer dat het levelen zo langzaam gaat. Ik snap ook nog niet helemaal hoe dit zit. Je hebt je levels van je skills en ook nog een algemeen level?
Misschien handig om even wat character-id's te verzamelen? De mijne is (heel verrassend) Shiver23.
Je level heeft te maken met je kill/death ratio. Je skill level groeit naarmate je skills actief gebruikt. Deze levels staan los van elkaar.
Kijk hier voor een FAQ
Voor Vamp een wapen pakken om lekker mee te knallen en als Vamp dan ligt direct omschakelen naar de syringe en een CQC wapen (of geen wapen). Het enige wat je moet doen is vastpakken en op driehoek drukken om de syringe te gebruiken.EfBe schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:22:
Vamp verslaan met die nanospuit... ik had de M4 equipped maar dan komt ie nooit in CQC mode.... Anyway, na talloze malen proberen het klapperpistool maar geprobeerd.. toen werkte het. Maar daarna... die gekko's... onmogelijk die te verslaan... Echt al 20 keer doodgegaan. Hoe versla je die?
En wat doet ondergetekende dan nadat het allemaal te frustrerend wordt? Hij doet 'exit' ipv continue -> save...grmbl.. en dus kan ik NOG eens die vamploser te lijf..
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
ik heb alleen Metal Gear op de MSX en MGS2 op de PC (met controller) gespeeld en ik vind het allebei supervette spellen.
Ik heb Metal Gear Solid 1 ook nog gekocht, daar ga ik vandaag denk ik maar aan beginnen, dan heb ik wat meer van het verhaal meegekregen.
trouwens erg irrtant dit topic zonder spoiler tags, voor je het weet heb je weer een spoiler gelezen!
Vooral de grappige tussendoortjes maken het voor mij een geweldig spel. En de eindbazen (B&B en Vamp) verslaan is natuurlijk een hels karwei.
Nu eens proberen of het mogelijk is zonder een schot te lossen er door te komen. Dat kan wel even duren...
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
[ Voor 3% gewijzigd door EfBe op 29-06-2008 13:02 ]
Ik vond die bossfight juist een mooie afsluiting van het geheel. Heel smerig en rauw, geef m.i. heel goed de strijd aan.EfBe schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:02:
Wat een intens brakke end-game (bossfight) zeg..spoiler:Als ik een suffe knockgame wil spelen, dan koop ik wel tekken. Die controls werken ook echt voor geen centimeter. Ben wellicht te oud voor dit soort droevenis, het nadeel wil dat je wel door deze drek heen moet voor de ending...
[ Voor 7% gewijzigd door Roland_EM25 op 29-06-2008 13:36 ]
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Het zal wel. Ik heb erg veel metal gear games gespeeld al vanaf de MSX, en er was altijd wel 1 frustry bossbattle in de game, maar dit is wel erg droevig. Het punt is dat sommige mensen dit soortRoland_EM25 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:35:
[...]
Ik vond die bossfight juist een mooie afsluiting van het geheel. Heel smerig en rauw, geef m.i. heel goed de strijd aan.
spoiler:zeker die muziek uit voorgaande delen en het veranderen van de life bars

Ben nu 23 uur bezig met de game maar dit is dus echt de grootste afknapper in jaren in een game voor mij. Ik wil dolgraag de end sequence zien, dus ga nu op zoek naar een cheat of savegame, want of ik die end-battle haal of niet, dat zal me echt aan mn reet roesten.
(edit) grmbl
Als iemand een EU savegame voor me heeft voor de ending sequence, ik hou me aanbevolen
[ Voor 17% gewijzigd door EfBe op 29-06-2008 14:52 ]
Verwijderd
Zoals jullie weten heb je in MGS4 de mogelijkheid om de codec weer te gebruiken en Otacon en Rosemary staan dan ook gezellig in je codec rijtje op je te wachten. Nu was het altijd zo dat je bij MGS tenminste 5 of 6 mensen in je codec had staan die je ten alle tijden kon oproepen om de meest nutteloze of lollige conversaties mee te houden.
Ik kan nergens op het internet details vinden over meer codec contacten in MGS4. Het zouden er maar 2 zijn in dit spel. Otacon en Rosemary. Maar bekijk dit eens:
http://i76.photobucket.com/albums/j2...x/DSC01550.jpg
Ik heb de foto gemaakt van de officiele strategy guide van piggyback/konami. In de tekst wordt toch duidelijk gehint naar MEER codec contacten.
Iemand hier een update over misschien?
Punt 2:
Camouflage.
Net zoals Snake Eater bevat Guns of the Patriots ook een geweldig camouflage systeem. Het is erg leuk om te zien etc. Maar nu komt mijn vraag: WAT moet ik met al die camouflage als je Octocammo Automatic hebt geselecteerd? Ik heb het op diverse plekken getest, maar wanneer zouden de anderen outfits/camouflages procentueel gezien MEER cammo geven dan de nagenoeg superieure Octocammo?
Punt 3:
In deel 2: Sons of Liberty kon je DOGTAGS verzamelen.
In deel 3: Snake Eater kon je FROGS schieten.
Is er een ook 'sub game' in deel 4? Ik kan er niets over vinden namelijk.
Punt 4:
Kojima heeft zelf een keer gezegd dat het onrealistisch was om een soldaat meer dan 5 missies van dit caliber toe te dienen en daarom wilde hij een einde maken aan de Solid Snake reeks. Ook heeft hij een keer gezegd dat de spellen die voor Metal Gear Solid zijn gemaakt eigenlijk niet in de reeks passen.
Maar nu is mijn vraag: Waarom zouden we eigenlijk moeten stoppen met Solid Snake? Ik bedoel, in weze hebben we alleen in Metal Gear Solid en in Guns of the Patriots met hem kunnen spelen. Snake Eater werd gespeeld met Big Boss / Naked Snake en Sons of Liberty...nou ja, dat was nog net een cameo van Solid Snake. Laten we die laatste voor de helft meetellen, dan zijn er nog steeds maar 2,5 missies gespeeld met Solid. Er kan nog best een nieuw deel komen wat mij betreft.
Daarom was ik ook niet zo diep geroerd aan het einde van het spel misschien. Aangezien we niet eens zo heel veel met snake hebben gedaan. Maar goed, dit is eigenlijk meer een aantekening van mijn kant dan een vraag
huh? na een uur heb ik het opgegeven, maar zoals ik al zei: ik ben slecht in dit soort gameplay. Dat jij het meteen had, leuk voor je, jij bent vast weer brak in dingen waar ik goed in ben, so what? (solid normal level btw). Het punt is dat ik geen moment het gevoel heb dat ik Snake bestuur en dus invloed heb op de game. Bij alle bossfights was het even nadenken wat te doen en dat dan uitvoeren, het mislukte wel eens, maar dat is niet erg. Hier heb ik gewoon geen invloed oid... als ik L1 indruk gaat ie zelden of nooit blocken, druk ik op X dan duikt ie wel weg maar veelal te laat, of krijg ik 2 keer direct achter elkaar een 'take this', de 1e ontwijk ik dan, de 2e krijg ik dan vol in mn harsesDinoPK schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:44:
Jeez wat overdrijf je zeg, de eindscene is eigenlijk té makkelijk. Je hoeft alleen maar een beetje te button bashen met r1 , wat te dodgen en af en toe eens een countertje uitvoeren. Makkelijkste boss fight in het spel..
(edit) gehaald!
[ Voor 52% gewijzigd door EfBe op 29-06-2008 17:29 ]
Metal GearVerwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:33:
Maar nu is mijn vraag: Waarom zouden we eigenlijk moeten stoppen met Solid Snake? Ik bedoel, in weze hebben we alleen in Metal Gear Solid en in Guns of the Patriots met hem kunnen spelen. Snake Eater werd gespeeld met Big Boss / Naked Snake en Sons of Liberty...nou ja, dat was nog net een cameo van Solid Snake. Laten we die laatste voor de helft meetellen, dan zijn er nog steeds maar 2,5 missies gespeeld met Solid. Er kan nog best een nieuw deel komen wat mij betreft.
Daarom was ik ook niet zo diep geroerd aan het einde van het spel misschien. Aangezien we niet eens zo heel veel met snake hebben gedaan. Maar goed, dit is eigenlijk meer een aantekening van mijn kant dan een vraag
Metal Gear 2
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2
Metal Gear Solid 4
Ik tel 5 missies... MGS 2 is voor hem ook een missie geweest... ook al speelde je niet met hem...
Verwijderd
Dat is inderdaad goedkoop maar ook geen officiele Konami-promo poster, bij officiele zoek je meer in deze (gestoorde) prijsklasses:Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:07:
[...]
mag eigenlijk een ebay link? anyway:
Metal Gear Solid 4 Solid Snake New A1 Poster
8euro + verzending vind ik nog redelijk...
http://cgi.ebay.com/MGS4-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/RARE-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Ook in MGS4 zit weer genoeg verstopt. Zo kun je bijv. een aantal bizarre wapens unlocken, stealth en bandana (unlimited ammo) krijgen en natuurlijk alle emblems verzamelen waar soms ook nieuwe wapens e.d. aan vast zitten. Verder zitten er ook nog een aantal mp3's en podcasts in het spel verstopt, dus er is zat om het minimaal een aantal keer overnieuw te spelen.Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:33:
Punt 3:
In deel 2: Sons of Liberty kon je DOGTAGS verzamelen.
In deel 3: Snake Eater kon je FROGS schieten.
Is er een ook 'sub game' in deel 4? Ik kan er niets over vinden namelijk.
Ik zit ongeveer op de helft van Act4. Volgens me collega heb ik nog een uur of zes te gaan, dat moet te doen zijn deze week. Dus ik moet je deze week nog blij kunnen maken met een save-game. Mocht ik er niet uit komen deze week of kun je niet zolang wachten dan kan ik die van me collega wel rippen. Hij heeft hem gisteren uitgespeeld.EfBe schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:40:
[...]
Als iemand een EU savegame voor me heeft voor de ending sequence, ik hou me aanbevolen. Tot die tijd ga ik wel een andere game spelen oid, want dit soort gameplay verpest mn humeur te veel
WTF, daar gaat me LLBLgen 2.6 licentieEfBe schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:45:
[...]
(edit) gehaald!. Ik dacht, ik geef me nog 50 minuten, en binnen 10 minuten was het over. Idd, je moet gewoon button bashen en niet nadenken welke moves je moet doen, dus die L1 button: forget it. Dus Dino, als je het zo doet is het idd vrij simpel, wanneer je gaat blocken e.d. dan loop je het risico dat je gewoon te laat bent etc. *pfew*
[ Voor 28% gewijzigd door pjvandesande op 29-06-2008 22:57 ]
eerste deel kom ik makkelijk langs maar ik ben nu al een aantal keren gedood in het 2de deel terwijl ik hem nog maar een 1 x moest raken
Verwijderd
Ik heb net de twee eind boss verslagen ofzo. dus ik denk aan het aantal vijanden dat ik op 1/3 van de game zit.
Ik geef de game zelf ondanks langdurige filmpjes een 9 als cijfers, maar dat is exclusief
de online functie.
hehpjvandesande schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:53:
[...]
Ik zit ongeveer op de helft van Act4. Volgens me collega heb ik nog een uur of zes te gaan, dat moet te doen zijn deze week. Dus ik moet je deze week nog blij kunnen maken met een save-game. Mocht ik er niet uit komen deze week of kun je niet zolang wachten dan kan ik die van me collega wel rippen. Hij heeft hem gisteren uitgespeeld.
[...]
WTF, daar gaat me LLBLgen 2.6 licentie
Je kunt cut scenes gewoon pauzeren hoor, dus je hoeft het niet te bewaren voor na het etenEfBe schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:56:
[...]
hehIk ben wel blij dat ik het gehaald heb want tussen de endgame en de start van de epilogue zit ook nog een video en die mis je dan. De epilogue duurt ong 1 uur en 10 minuten als ik het goed getimed (op klok kijken) heb, dus ga die niet zitten kijken pal voor het eten
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Time het eens zou ik zeggen. Voor m'n gevoel was het iets langer dan een uur maar geen 90 minuten.Tankbuster schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:15:
De Epilogue duurt toch 90 minuten?
Weet ik, maar dan staat die PS3 tijdens het eten te stampen voor helemaal niks, beetje zondeChester schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:23:
[...]
Je kunt cut scenes gewoon pauzeren hoor, dus je hoeft het niet te bewaren voor na het eten
Btw, je kunt altijd bij elk filmpje op digipad omhoog drukken en dan zoomt hij in. Voor het geval men dat nog niet wist.
Verwijderd
Het zou toch mogelijk moeten zijn? Hoe weet je anders welke je hebt gehaald?
Verwijderd
Voor zover ik weet kun je ze alleen op het eind zien.. Ik ben nu bezig met alle emblems te verzamelen dus heb alle emblems die ik al heb even opgeschreven zodat ik niet dezelfde ga doen de volgende runVerwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:37:
Je kunt 40 emblems verzamelen in totaal. Ik kreeg na mijn eerste run 5 of 6 emblems, maar WAAR kun je die bekijken? Ik kan het nergens vinden. Niet bij extra's niet bij options.
Het zou toch mogelijk moeten zijn? Hoe weet je anders welke je hebt gehaald?
Dat heb ik hem nooit horen zeggen. De MGS games zijn wel wezenlijk verschillend van MG1 en MG2, maar dat is toch voornamelijk het moralistische en storytelling dat Kojima er in heeft gestopt. Qua gameplay ligt Metal Gear 1 nog akelig dicht bij MGS4. Snake's Revenge behoort écht niet tot de reeks, en dat heeft Kojima wel verschillende malen gezegd.Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:33:Punt 4:
Kojima heeft zelf een keer gezegd dat het onrealistisch was om een soldaat meer dan 5 missies van dit caliber toe te dienen en daarom wilde hij een einde maken aan de Solid Snake reeks. Ook heeft hij een keer gezegd dat de spellen die voor Metal Gear Solid zijn gemaakt eigenlijk niet in de reeks passen.
Dat is misschien voor jou zo, had je wat eerder geboren moeten worden. Ik "speel" al met Snake sinds 1987 en toen was Metal Gear echt het gaafste spel dat ik ooit had gespeeld. (Zoek maar eens een PU uit 1996 (dacht ik), waarin ik dat in de rubriek "Made in Holland" nog steeds al favoriet spel noemde, en JJ geen idee had waar ik het over hadMaar nu is mijn vraag: Waarom zouden we eigenlijk moeten stoppen met Solid Snake? Ik bedoel, in weze hebben we alleen in Metal Gear Solid en in Guns of the Patriots met hem kunnen spelen. Snake Eater werd gespeeld met Big Boss / Naked Snake en Sons of Liberty...nou ja, dat was nog net een cameo van Solid Snake. Laten we die laatste voor de helft meetellen, dan zijn er nog steeds maar 2,5 missies gespeeld met Solid. Er kan nog best een nieuw deel komen wat mij betreft.
Toen Konami aankondigde dat er na zeven jaar een nieuwe Metal Gear game kwam ben ik ook helemaal gaan flippen, en meteen de Limited Edition Silver box uit Japan besteld.
IS DAT GEEN MOOIE MUZIEK DAN?!?!?!Nickbn schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:25:
Geweldig is in dat mp3 aspect dat je dat nummer van de MSX game kan afspelen, is een heel gek contrast dat je dat "nummer" luistert, terwijl je zo'n mooi spel speelt
Ik vind Theme of Tara nog steeds een geweldig nummer...ik ben ooit eens begonnen met het nummer te herschrijven in de Harry Gregson-Williams stijl, dus meer richting de MGS soundtrack. Die zou ik echt nog eens af moeten maken eigenlijk....
Link voor de liefhebbers
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 20:54 ]
Vanaf het laatste gevecht tot en met de aftiteling is een en al genot!
Ik moet wel zeggen dat je wel een Metal Gear fan moet wezen om de lange aftiteling te waarderen.... ik weet niet of iemand die alleen MGS4 heeft gespeeld het ook zo kan waarderen.
Heb de titel Tarantula gekregen.... als enige....
Nu nogmaals spelen en wat meer badges halen!
En ff lekker spelen met de Rail Gun!
Owja... en even eten... ben de tijd een beetje kwijtgeraakt...
Verwijderd
Ik heb die spellen ook gespeeld toen ze uitkwamen eind jaren '80.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:50:
[...]
[...]
Dat is misschien voor jou zo, had je wat eerder geboren moeten worden. Ik "speel" al met Snake sinds 1987 en toen was Metal Gear echt het gaafste spel dat ik ooit had gespeeld. (Zoek maar eens een PU uit 1996 (dacht ik), waarin ik dat in de rubriek "Made in Holland" nog steeds al favoriet spel noemde, en JJ geen idee had waar ik het over had

Leuk zo'n gaap-smiley, maar hoe kom je dan op 2.5 missie met Snake?Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:03:
[...]
Ik heb die spellen ook gespeeld toen ze uitkwamen eind jaren '80.
Verwijderd
Nou laten we eerlijk zijn, die eerste 2 spellen stellen geen hol voor. Een screenshot van MGS4 is nog groter dan de complete NES spellen. Voor 99% van de gamers begon Metal Gear bij de 'allereerste' in 98 of 99 wat was het? Metal Gear Solid. In SoL had hij een bijrol in mijn opinie, dus dat tel ik als 0,5Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:46:
[...]
Leuk zo'n gaap-smiley, maar hoe kom je dan op 2.5 missie met Snake?
Nu maakt deze discussie natuurlijk geen hol uit want ze veranderen er toch niets aan. Wat wij ook zeggen

Maar ik bedoel er grotendeels mee dat ik het een beetje overtrokken vind met al dat 'Old Snake' gebeuren etc aangezien de meesten hem maar 9/10 jaar 'kennen'. Ik had er nog wel een Solid Snake deel achter aan willen plakken
Maar ja, Kojima wil ook wel een keer andere spellen maken natuurlijk dus nu zal het wel einde oefening zijn
Tijd voor ons om de oude delen nog eens te spelen
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 01:42:
[...]
Nou laten we eerlijk zijn, die eerste 2 spellen stellen geen hol voor.
Oh ik ook...nog wel 100 delen, maar ik denk dat Kojima ook wel snapt dat er nu niet veel meer toe te voegen valt aan het karakter Snake, en dat nieuwe delen om hem heen afbreuk aan zijn personage zou doen. Wat dat betreft heeft hij handig gebruik gemaakt van de beperkingen in de jaren 80...toen was Snake een rookie, en had ie nog niet zoveel inhoud. Metal Gear 2 had al een veel uitgebreider verhaal, karakters die doodgaan bijvoorbeeld (Dianne, Petrovich, Gray Fox). Ik denk dat Kojima vind dat hij zijn (Snake's) leven nu heeft verteld. En dat recht heeft ie.Maar ik bedoel er grotendeels mee dat ik het een beetje overtrokken vind met al dat 'Old Snake' gebeuren etc aangezien de meesten hem maar 9/10 jaar 'kennen'. Ik had er nog wel een Solid Snake deel achter aan willen plakken
Ja...dat ie maar een Snatcher vervolg gaat maken danMaar ja, Kojima wil ook wel een keer andere spellen maken natuurlijk dus nu zal het wel einde oefening zijn
Nu niet meer nee. In 1987 was het vernieuwend en 1 van de beste games op dat moment. Metal Gear 2: Solid Snake borduurde daar weer voort en was weer groter (qua omvang en spelduur) dan zijn voorganger. Om dat nu te bestempelen als "het stelt geen hol voor" qua verhaal klopt van geen kanten. Grappig dat je het over de NES versies hebt, dat betekent, gok ik, dat je de echte MG2 nooit hebt gespeeld. Dus niet de NES versie want dat is een ramp, de MSX 2 versie wel te verstaan.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 01:42:
[...]
Nou laten we eerlijk zijn, die eerste 2 spellen stellen geen hol voor.
Als die MSX games echt geen hol voorstelden dan zaten ze waarschijnlijk ook niet in de MGS database
Nah, alleen voor de figuren die gewoon niet willen verder kijken. Elke MG(S) fan kent MG1 en 2 (of zou het moeten kennen)Een screenshot van MGS4 is nog groter dan de complete NES spellen. Voor 99% van de gamers begon Metal Gear bij de 'allereerste' in 98 of 99 wat was het? Metal Gear Solid.
Dat is helemaal waar jaNu maakt deze discussie natuurlijk geen hol uit want ze veranderen er toch niets aan. Wat wij ook zeggen
Same here. Dat "oude" had van mij ook niet gehoeven.Maar ik bedoel er grotendeels mee dat ik het een beetje overtrokken vind met al dat 'Old Snake' gebeuren etc aangezien de meesten hem maar 9/10 jaar 'kennen'. Ik had er nog wel een Solid Snake deel achter aan willen plakken
Uh uh.. ik kreeg echt enorm veel zin in een MG(S) marathon, alle games op chronoligische volgorde uitspelen: MGS3, MG, MG2, MGS, MGS2, MGS4. (MGS: PO laat ik even uit het rijtje...)Maar ja, Kojima wil ook wel een keer andere spellen maken natuurlijk dus nu zal het wel einde oefening zijn![]()
Tijd voor ons om de oude delen nog eens te spelen
Het spel metal gear was dan wel weer heel erg groot (iedereen die net als ik op papier layouts heeft getekend van de maps tijdens het spelen weet dat
Nu MGS4 achter de rug is, kan ik echter alleen maar concluderen dat ik MGS3 beter vond, qua game en verhaal. MGS4 was op sommige momenten gewoon te langdradig, en het verhaal op sommige momenten gewoon TE vergezocht (bovenop het al vergezochte verhaal). Ook vond ik de epiloog op het eind een zwaktebod: epilogen horen niet in goede verhalen, net of de lezer / kijker / speler totaal 0.0 fantasie heeft en alles moet worden voorgekauwd hoe het tot in detail afloopt.
MGS3 had personages waar je je (ik althans) veel meer bij betrokken voelde. Ik voelde me bv eigenlijk best wel ruk toen ik the boss had gekilled in MGS3 op het eind, maar dat heb ik in MGS4 geen een keer gehad.
Verwijderd
Kan hij geen complete remake maken van Metal Gear Solid .... ( de PS one versie? )Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 02:58:
[...]
Ja...dat ie maar een Snatcher vervolg gaat maken danNog zo'n spel dat past in 1 screenshot van MGS4 maar absoluut briljant was.
Verwijderd
Alweer? (MGS: Twin Snakes)Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:48:
[...]
Kan hij geen complete remake maken van Metal Gear Solid .... ( de PS one versie? )
Tijdens mijn eerste MGS4-run was er een bepaald moment waarop het net leek alsof Meryl dood ging, doordat de camera uitzoomde of iets dergelijks.EfBe schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:51:
MGS3 had personages waar je je (ik althans) veel meer bij betrokken voelde. Ik voelde me bv eigenlijk best wel ruk toen ik the boss had gekilled in MGS3 op het eind, maar dat heb ik in MGS4 geen een keer gehad.
Ik vind dat de cutscenes echt goed geschoten zijn.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 13:22 ]
[ Voor 92% gewijzigd door McWolf82 op 01-07-2008 19:03 ]
Ik ben het met je eens dat de cutscenes soms gewoon te lang zijn en dat het verhaal soms te vergezocht is. Het was bijna beter geweest als Kojima MGS4 had opgedeeld in twee delen zodat je meer tijd had om het verhaal te doorgronden.EfBe schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:51:
Nu MGS4 achter de rug is, kan ik echter alleen maar concluderen dat ik MGS3 beter vond, qua game en verhaal. MGS4 was op sommige momenten gewoon te langdradig, en het verhaal op sommige momenten gewoon TE vergezocht (bovenop het al vergezochte verhaal). Ook vond ik de epiloog op het eind een zwaktebod: epilogen horen niet in goede verhalen, net of de lezer / kijker / speler totaal 0.0 fantasie heeft en alles moet worden voorgekauwd hoe het tot in detail afloopt.
Verder vond ik MGS3 eigenlijk niet goed. Ik vond dat er tijdens het spelen zo goed als geen verhaal aanwezig was maar dat pas aan het einde van het spel (de epiloog dus) het verhaal tot stand kwam. Beetje gemiste kans vond ik dat.
De motivatie van the boss kwam bijv pas aan het einde van het spel terwijl het denk ik leuker zou zijn geweest als dit tijdens het spel naar voren kwam om echt te laten merken hoe moeilijke situatie het is.
Tijdens de Mission Briefing van Act 3, heeft Otacon sjans
Vandaag meteen 10 uur straight mee bezig geweest
de laatste keer dat ik een spel zolang achter elkaar heb gespeeld in mn eentje moet haast wel MGS zijn
ben er nog niet helemaal over uit of de gameplay erop vooruit gegaan is, het schieten sowieso wel, maar ik was altijd erg fan van de nauwe gangetjes en simpele manier van bewakers ontwijken maargoed daar wil ik pas echt over oordelen als ik hem uitgespeeld heb(een keer of 3
Zijn eigenlijk maar twee minpuntjes en dat zijn de te lange cutscenes en dat het veel meer run and gun is geworden. In mijn herinnering was dit bij deel 1 echt heel minimaal en was het echt het betere sluipwerk.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Run en gun is echt 100% je eigen keuze van hoe je het spel wilt spelen.Phydomir schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:31:
Zijn eigenlijk maar twee minpuntjes en dat zijn de te lange cutscenes en dat het veel meer run and gun is geworden. In mijn herinnering was dit bij deel 1 echt heel minimaal en was het echt het betere sluipwerk.
Vind ik zelf 1 van de sterke punten van het spel, als je gaat voor de hogere emblems is het echt geen run en gun anders mag je je save zo weer opnieuw laden
Dat doe ik als bril drager ook wel eens. Het wordt na een tijdje gewoon een tic, en je gaat er ook mee door wanneer je je bril even af zetGusev schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:15:
Een grappig en super mini detailtje...anderen misschien ook opgevallen?!
Tijdens de Mission Briefing van Act 3, heeft Otacon sjansnou heel leuk allemaal, maar het mooie is, is dat hij zijn bril af doet tijdens die briefing? Nou bij de 'cutscene' van Otacon daarna zet hij zijn 'onzichtbare' bril de hele tijd goed zoals hij dat in de overige cutscenes ook doet, maar hij heeft geen bril op...vond het wel grappig
Verwijderd
Op dit screenshot is te zien dat je maar moet experimenteren met de codec. Heb de foto gemaakt van de officiele Konami/Piggyback strategy guide. Konami zegt dat het een beetje een MGS traditie is om te klooien met de codec. Waarom staat het in de guide en kun je helemaal niet klooien met de codec? Er zijn immers maar 2 characters waarmee je codec gesprekken kunt voeren. Ja, sommigen bellen jou op, maar die kun je niet terugbellen. Otacon en die Rose blijven de enige twee. De guide heeft het toch echt over meerdere codec contacten.
Zie hier:
http://i76.photobucket.co...9/tripandfox/DSC01550.jpg
In deel 2: Sons of Liberty kon je Dogtags verzamelen en een heel rijtje volmaken.
In deel 3 kon je een hele serie dieren opeten/verzamelen om weer iets nieuws te unlocken EN je kon ook 30/40 Frogs/Kikkers schieten in het spel om iets nieuws te unlocken.
Zit er in deel 4 ook een dergelijke easter egg? Echt dat je een hele serie van iets moet verzamelen of schieten ofzo? Ik heb de 5 beeldjes/statues al wel van de bosses, dus daar doel ik niet op.
Laatste vraag:
In Metal Gear Solid kon je in misschien wel het meest briljante gevecht allertijden (Psycho Mantis) je controller van port verwisselen en daardoor het gevecht winnen.
In Snake Eater kon je, wanneer je The End moest verslaan, je PS2 klok een week vooruit zetten zodat hij 'died of old age' en zodoende winnen.
Is er in deel 4 ook een 'hardware geintje' uitgehaald? Ik vind bovenstaande voorbeelden echt te briljant voor woorden. Misschien zat er ook wel zoiets in Sons of Liberty, maar die ben ik dan even kwijt.
Mocht iemand trouwens nog vragen hebben over emblems of iets dergelijks of andere extra's. Ik heb de guide van het spel en ben meer dan bereid om te helpen.
S. Krizal
Zo te zien heb je de guide. Als je deze guide vanaf het BEGIN leest staat er ergens:" If it's not in this guide, it's not in the game."Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:34:
Heel verhaal
Ik denk dat dat een duidelijk antwoord op je vraag is?
[ Voor 74% gewijzigd door CSB op 04-07-2008 15:17 ]
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Probeer het eens op hard of extreme. Dan red je het echt niet meer met run and gun.Phydomir schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:31:
heb je de muziek van metal gear nou nog steeds in je mp3 lijst staan?Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:50:
[...]
IS DAT GEEN MOOIE MUZIEK DAN?!?!?!
Ik vind Theme of Tara nog steeds een geweldig nummer...ik ben ooit eens begonnen met het nummer te herschrijven in de Harry Gregson-Williams stijl, dus meer richting de MGS soundtrack. Die zou ik echt nog eens af moeten maken eigenlijk....
Link voor de liefhebbers
Ik zit nu net bij het gevecht met crying wolf. Het spel begint nu echt helemaal tot level te komen. Steeds meer indrukwekkende cut-scenes en plot-twists.
En zoals anderen al zeiden...het moment dat je op shadow moses komt is echt heel erg vet gedaan
Toch ben ik nog niet echt een fan van het Drebin point system.
in het begin zei Otacon dat MKII de wapens van hem naar jou zou brengen, maar...
1) je hebt alles meteen tot je beschikking. Dit maakt het spel een stuk makkelijker, een vertraging zou beter zijn.
2) Ik betwijfel of die Drebin op shadow moses is(misschien dat ie later nog tevoorschijn komt) maar hoe kun je dan met hem handelen.
Dit zou het systeem misschien een beetje te serieus maken maargoed nu is het wel erg makkelijk. Zit je in een bossfight en koop je gewoon even wat extra kogels.
Maargoed ik ga te ver door, dit spel is geweldig
Ik heb zelf nog niet gezocht naar andere codec nummers die werken dus ik zou het zo niet weten. Ik hoop eigenlijk van wel want slechts 2 codec contacten vond ik ook een serieus minpunt van het spel. Het is wel een MG traditie ja, wat ze in je screenshot al zeggen. Zo kon je in MG2 door je sigaretten als actief item te kiezen en vervolgens op de codec 140.07 te kiezen alle nummers uit het spel luisteren. Toen al die iPod dus eigenlijkVerwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:34:
Op dit screenshot is te zien dat je maar moet experimenteren met de codec. Heb de foto gemaakt van de officiele Konami/Piggyback strategy guide. Konami zegt dat het een beetje een MGS traditie is om te klooien met de codec. Waarom staat het in de guide en kun je helemaal niet klooien met de codec? Er zijn immers maar 2 characters waarmee je codec gesprekken kunt voeren. Ja, sommigen bellen jou op, maar die kun je niet terugbellen. Otacon en die Rose blijven de enige twee. De guide heeft het toch echt over meerdere codec contacten.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 10:51 ]
Misschien dat je met "speciale" items mensen moet "bellen"?
Vanavond maar even testen wat dat voor een effect heeft. Het zal vast iets met haar kookkunsten te maken hebbenCreepy schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:04:
Jups, zoals Rose bellen met een ration in je handen
Ik ben nu bezig met de Chicken Run.
Tellen sigaartjes roken ook als recovery items?
Of is het echt alleen rations etc?
Verwijderd
Volgens mij is het alleen rations, noodles en regain. Dus items waarvan je health omhoog gaat.leech1984 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:58:
Even een vraagje:
Ik ben nu bezig met de Chicken Run.
Tellen sigaartjes roken ook als recovery items?
Of is het echt alleen rations etc?
De syringe zorgt namelijk voor een volle Psyche maar telde bij mijn vorige run niet als recoveryitem (had hem gebruikt bij Screaming Mantis).
Aan de ene kant ben ik blij dat ik hem uit hem omdat ik nu eindelijk weet hoe het verhaal in elkaar steekt, aan de andere kant ben ik minder blij omdat ik hier toch jaren op heb gewacht en het nu toch echt wel afgelopen is met solid snake.
Over het spel zelf valt veel te zeggen, maar er is maar 1 ding belangrijk en dat is dat het een waardige opvolger is van de serie. Voor mensen die de eerdere spellen nooit hebben gespeeld zal het spel daardoor echter beduidend minder indrukwekkend zijn, maar voor de echte fans is het gewoon smullen geblazen.
Tot welke groep je ook behoort, over 1 ding valt niet te twisten:
Diep respect aan de mensen die dit spel gemaakt hebben, en met name natuurlijk Kojima zelf. Het detail in dit spel(en vorige delen) in niet alleen graphics maar vele andere dingen steken wat mij betreft met kop en schouders boven elk ander spel uit dat op de markt is.
De band die je als fan krijgt met de characters in het spel wordt in dit spel wederom naar een hoger niveau getild. Het gevecht tussen Solid en Liquid was geweldig, met wat mij betreft een hoogtepunt op het moment dat zij elkaar een shot gaven.
In deze serie heeft Kojima iets bereikt wat veel films en games proberen te bereiken, namelijk dat de karakters echt tot leven worden gewekt.
Ik ga nu maar eens even naar mijn bed om dan over een paar dagen maar weer opnieuw te beginnen
Verwijderd
Waar software verkoop niet is toegestaan?Creepy schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:04:
Ik heb hem, en nee, ik wil hem niet verkopenOverigens is er een speciaal deel op tweakers voor het (ver)kopen van zaken, gebruik dat dan ook.
Dat zal best, ik ben meer thuis op het forum waar vraag en aanbod helemaal niet is toegestaan
Verwijderd
Kwestie van even Marktplaats of Ebay bezoeken.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:43:
Ik weet niet of het hier mag maar is er misschien iemand die de originele Metal Gear Solid voor de Playstation nog heeft en hem wil verkopen?
Let alleen wel op: De prijzen van MGS-spul zijn door de release van MGS4 wel een beetje omhooggegaan..
Ach het is wel handig, dan heb je even een rustpunt.bolleh schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:57:
[...]
Dit zou het systeem misschien een beetje te serieus maken maargoed nu is het wel erg makkelijk. Zit je in een bossfight en koop je gewoon even wat extra kogels.
Maargoed ik ga te ver door, dit spel is geweldig
En op een gegeven moment kun je ook niet meer kogels meenemen dus dan zou je in een bossfight zonder kunnen komen te zitten.
Het is in ieder geval een prachtige game. Ik had nog nooit eerder een MSG game gespeeld maar ik moet zeggen het een van de beste is op de PS3
[ Voor 12% gewijzigd door rvrbtcpt op 17-07-2008 14:27 ]
Deze is wel uitgekomen op de pc en staat gelinked op uw dichtstbijzijnde torrentsite. Je PC kan het spel waarschijnlijk wel aan.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:43:
Ik weet niet of het hier mag maar is er misschien iemand die de originele Metal Gear Solid voor de Playstation nog heeft en hem wil verkopen?
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met de Amerikaanse versie van Metal Gear Online? Ghosting, lag, etc. Heel erg jammer.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 16:27 . Reden: Ok. ]
Verwijderd
Heb je een Amerikaanse MGS4 dan? Op zich best logisch dat je lag krijgt lijkt mij.. Aangezien jij in Europa zit en de hostende partij in Amerika.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:52:
Heeft er iemand ervaring met de Amerikaanse versie van Metal Gear Online? Ghosting, lag, etc. Heel erg jammer.
Helaas is MGO gebonden aan de region waar hij uitgebracht is (Is bij andere spellen met het onlinegedeelte vaak ook zo geloof ik).
Verwijderd
Ik zit vast en blijf vast zitten.
* spoiler allert *
Ben bij Act2 BOSS: Laughing Octopus. Het lukt me niet om die lachende 'trut' te elimineren. Ik schiet op haar, ontwijk haar, ik wacht en doe ... maar er gebeurt niets! Af en toe verandert ze in rook als ik lang genoeg op haar geschoten heb. Of verandert ze in die MKII.
Heeft iemand een idee hoe ik verder kan?
Verwijderd
Als je alleen maar blijft wachten komt ze inderdaad niet. Ze heeft een stuk of 5 plekken waar ze zich verstopt. Zoek haar op en schiet zodra haar tentakels niet voor haar lichaam zitten.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:54:
tsjonge ... Gaaf spel ... maar...
Ik zit vast en blijf vast zitten.
* spoiler allert *
Ben bij Act2 BOSS: Laughing Octopus. Het lukt me niet om die lachende 'trut' te elimineren. Ik schiet op haar, ontwijk haar, ik wacht en doe ... maar er gebeurt niets! Af en toe verandert ze in rook als ik lang genoeg op haar geschoten heb. Of verandert ze in die MKII.
Heeft iemand een idee hoe ik verder kan?
Als k geen rations of noodles meer heb dan ga k altijd een tijdje onder een bed liggen om full health te krijgen. Als ze in die MK2 veranderd moet je ook juist op haar schieten.
Domme vraag, maar ga om zo op de zondagavond toch nog even stellen.
Hoe kan ik in act 1 de RPG selecteren? Ik heb al diverse malen een RPG opgepakt. Deze verschijnt echter niet in het lijstje aan de linkerkant tussen mijn andere wapens.
Of is dit soms de bedoeling?
Misschien zijn ze nog gelocked, dat kan Drebin voor je oplossen maar kan pas als je hem in het spel ben tegengekomen.
nee, die show help is best nuttig. Je kan dan zowiezo swappen tussen full screen en de drie cameras, maar je kan ook je MKII/MKIII overnemen, en door het vliegtuig heen crossen. Daarmee vind je altijd nog wel wat leuke items. Ook altijd even tegen alle personen aan rijden, daar krijge je nog wel eens een face camo voor!kbloem schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:36:
Wat is het nut van die "show help" in de mission briefings? Ik begin nu aan de derde act maar heb bij de vorige briefing voor de tweede act echt niets interessants gevonden in die help. Is het gewoon een gadget om 3 camera's te bekijken en je score?
Vergeet ook niet de trap op te rijden, daar ligt per act een batterij, die de levensduur van je solid eye vergroot. (waarom je die niet gewoon mee krijgt, snap ik ook niet
Trouwens, ik ben eigenlijk helemaal geen fan van 'sneak em up' games, maar vind MGS toch wel echt geweldig. ben nu bij Act 4, en die 'droom' aan het begin verraste me enorm! Wel erg veel lange cutscenes, regelmatig langer dan 15 minuten! Het is eigenlijk meer een interactieve film, dan echt een spel. Maar wel een grandioze ifilm!
-
Dit topic bevat spoilers, zoals de titel zegt.
De [spoiler]-tag hoeft dan ook niet meer gebruikt te worden.