Dat gaat helaas alleen nog via een 'hack' waarbij je de Uitzendinggemist site moet bekijken met een browser waarin je de user-agent spooft zodat de site denkt dat je op een iPad zit. Dan kan je in Chrome rechts op de video klikken en "Copy Video URL" kiezen. Deze URL gooi je dan in Airflick en die streamt het dan naar je AppleTV.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:53:
Ja want ik wil bijvoorbeeld uitzending gemist direct vanaf mijn mac naar mijn AppleTV streamen.
Ik heb nu een squeezebox duet (afstandbediening gebruik ik niet meer, heb daarvoor de ipad!!) voor muziek
en een hdx1000 (=popcorn-ish) voor films.
Redelijk ideaal (tv aan voor muziek en waardeloze muziekfunctionaliteit van streamers -- de goede niet te na gesproken).
Kan ATV2 beide vervangen (hoef geen 1080p) ???
Kan ik met ATV2 en een ipad muziek luisteren via de versterker? (zonder airport express, dus zonder tv aanzetten--via ipad)
Kan ik met ATV2 en een ipad films kijken die ergens op een server/pc/apple staan?
Dit alles zonder jailbreaken -- kan ik wel, maar wil ik niet.
Redelijk ideaal (tv aan voor muziek en waardeloze muziekfunctionaliteit van streamers -- de goede niet te na gesproken).
Kan ik met ATV2 en een ipad muziek luisteren via de versterker? (zonder airport express, dus zonder tv aanzetten--via ipad)
Kan ik met ATV2 en een ipad films kijken die ergens op een server/pc/apple staan?
[ Voor 3% gewijzigd door poehee op 07-04-2011 14:37 . Reden: benadruk geen tv aanzetten voor muziek afspelen ]
You're either part of the solution or you're part of the problem
Waarom vindt iedereen het hier geen probleem als de output geen 1080p is? Kan de Atv2 echt geen 1080p streamen? Want dat is wel een must voor mij. Verder lijkt hij mij perfect geschikt. Ik heb nu een oude xbox als mediacenter, maar die kan helemaal geen HD streamen.
De hardware kan geen 1080p uitsturen. Zo simpel is het. Blijkbaar wel decoderen, maar niet renderen
. Apple market dat ding ook niet alsof het 1080p zou ondersteunen, dus ik zie niet waarom jij het een probleem vindt dat 'niemand dat een probleem vindt'
.
[ Voor 47% gewijzigd door Borromini op 08-04-2011 09:54 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Wat is nu je punt?tennisbal schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:01:
Waarom vindt iedereen het hier geen probleem als de output geen 1080p is? Kan de Atv2 echt geen 1080p streamen? Want dat is wel een must voor mij. Verder lijkt hij mij perfect geschikt. Ik heb nu een oude xbox als mediacenter, maar die kan helemaal geen HD streamen.
Wat ie niet kan dat kan ie niet? Is het een must, dan moet je op zoek naar een ander apparaat.
Ik heb een apple tv 2g op IOS 4.2.1 (jailbreak) en iphone 4 op IOS 4.3.1 (jailbreak).
Airplay bij native apps (youtube, foto's + video's) werkt wel. Bij de overige apps (air video, uitzending gemist etc.) werkt het niet.
Heeft iemand airplay wel werkend gekregen bij de overige apps in deze constructie (dus IOS 4.2.1 vs IOS 4.3.1)?
Ik vermoed namelijk dat ik mijn apple tv 2g moet gaan updaten, alleen daar heb ik niet zoveel zin in gezien het feit dat XBMC nog niet lekker draait op IOS 4.3.1.
Airplay bij native apps (youtube, foto's + video's) werkt wel. Bij de overige apps (air video, uitzending gemist etc.) werkt het niet.
Heeft iemand airplay wel werkend gekregen bij de overige apps in deze constructie (dus IOS 4.2.1 vs IOS 4.3.1)?
Ik vermoed namelijk dat ik mijn apple tv 2g moet gaan updaten, alleen daar heb ik niet zoveel zin in gezien het feit dat XBMC nog niet lekker draait op IOS 4.3.1.
Airplay video werkt pas vanaf 4.3.1 dus ja, dan moet je updaten
Download dan gewoon even tijdelijk AirVideoEnabler in Cydia.KSH schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:49:
Ik heb een apple tv 2g op IOS 4.2.1 (jailbreak) en iphone 4 op IOS 4.3.1 (jailbreak).
Airplay video werkt officieel idd vanaf IOS 4.3.1. Echter heb ik het hiervoor werkend gekregen dmv airvideoenabler (Cydia). Ik kon dus met de app air video op mijn iphone 4 IOS 4.2.1 'airplay'en' naar mijn apple tv 2g. Dit werkt bij mij dus nu niet meer door het gebruik van IOS 4.3.1 op mijn iphone 4. Vandaar dat ik benieuwd ben of andere gebruikers dit wel werkend hebben gekregen in deze constructie.xburchartz schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:02:
Airplay video werkt pas vanaf 4.3.1 dus ja, dan moet je updaten
Dit heb ik ook al geprobeerd. Zonder AirVideoEnabler krijg je slechts de optie audio airplay. Na installatie van AirVideoEnabler heb je ook de optie video airplay, alleen na deze optie geselecteerd te hebben krijg je een foutmelding.Robberto schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:09:
[...]
Download dan gewoon even tijdelijk AirVideoEnabler in Cydia.
Hier precies dezelfde ervaring. Met een ATV2 op 4.2.1 Airplay werkend gekregen via Airvideoenabler. Toen stond 4.2.1 ook nog op m'n iPhone 4. Nu heb ik op zowel de iPhone als iPad 4.3.1 staan en werkt de Airplay vanuit andere apps dan youtube etc niet meer, krijg een foutmelding.KSH schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:51:
[...]
Airplay video werkt officieel idd vanaf IOS 4.3.1. Echter heb ik het hiervoor werkend gekregen dmv airvideoenabler (Cydia). Ik kon dus met de app air video op mijn iphone 4 IOS 4.2.1 'airplay'en' naar mijn apple tv 2g. Dit werkt bij mij dus nu niet meer door het gebruik van IOS 4.3.1 op mijn iphone 4. Vandaar dat ik benieuwd ben of andere gebruikers dit wel werkend hebben gekregen in deze constructie.
[...]
Dit heb ik ook al geprobeerd. Zonder AirVideoEnabler krijg je slechts de optie audio airplay. Na installatie van AirVideoEnabler heb je ook de optie video airplay, alleen na deze optie geselecteerd te hebben krijg je een foutmelding.
Ik hoor nog te veel berichten over problemen met de 4.3.1 jailbreak op de ATV2 icm xbmc, dus liever wacht ik nog even met updaten. Of is dit inmiddels alweer verholpen?
Alles wat je vraagt m.b.t. muziek kan zonder jailbreak. Aansluiting op je versterker behoeft een optische ingang op de amp of de tussenkomst van een DAC met optische ingang.poehee schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:56:
Ik heb nu een squeezebox duet (afstandbediening gebruik ik niet meer, heb daarvoor de ipad!!) voor muziek
Films zou je via Airplay kunnen doen maar dan moeten ze wel in .m4v format zijn vermoed ik.
XBMC met jailbreak is een makkelijkere opplossing vermoed ik. Werkt hier redelijk foutloos tot nu toe.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Apple TV is nieuw voor mij.Ik kan de Apple TV van mijn broer krijgen, en ik wil hem graag gebruiken op mijn Plasma TV (geen HDMI). Ik vraag mij af of het mogelijk is om bestanden in mijn iTunes lijst te kopieren naar de Apple TV. Ik weet dat dit mogelijk is, maar moet ik dan de Apple TV koppelen aan mijn notebook of kan het ook gestreamed worden?
Apple TV1 neem ik aan? Kopieren doe je via je netwerk, direct verbinden met je notebook kan niet. Als het een AppleTV2 is dan moet je wel streamen, heeft geen opslag.
Verwijderd
Idd een TV1.troftnom schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:21:
Apple TV1 neem ik aan? Kopieren doe je via je netwerk, direct verbinden met je notebook kan niet. Als het een AppleTV2 is dan moet je wel streamen, heeft geen opslag.
Met XBMC en jailbreak: kan ik mijn muziek dan ook goed beheren en afspelen via de ipad?Dr. Strangelove schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:10:
[...]
Alles wat je vraagt m.b.t. muziek kan zonder jailbreak. Aansluiting op je versterker behoeft een optische ingang op de amp of de tussenkomst van een DAC met optische ingang.
Films zou je via Airplay kunnen doen maar dan moeten ze wel in .m4v format zijn vermoed ik.
XBMC met jailbreak is een makkelijkere opplossing vermoed ik. Werkt hier redelijk foutloos tot nu toe.
You're either part of the solution or you're part of the problem
Dit gaat bij mij nog niet goed omdat XBMC een bug heeft m.b.t. .m4a bestanden, de scan loopt hier snel op vast. Dit schijnt opgelost te worden in een nieuwe release.
Als je geen .m4a bestanden hebt kan je XBMC gewoon gebruiken voor muziek.
Na de jailbreak kan je overigens ook gewoon de Apple TV software blijven gebruiken via Homesharing. Voor muziek werkt dit uitstekend, je moet dan wel een PC aan hebben staan met iTunes draaiende. Bediening werkt via Apple's eigen Remote app op de iPad of iPhone en dat is perfect vind ik.
Als je geen .m4a bestanden hebt kan je XBMC gewoon gebruiken voor muziek.
Na de jailbreak kan je overigens ook gewoon de Apple TV software blijven gebruiken via Homesharing. Voor muziek werkt dit uitstekend, je moet dan wel een PC aan hebben staan met iTunes draaiende. Bediening werkt via Apple's eigen Remote app op de iPad of iPhone en dat is perfect vind ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-04-2011 16:46 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Hier met een iPad 4.3.1 jailbroken en AirVideoEnabler i.c.m. een ATV2 4.2.1 zonder jailbreak gewoon AirVideo via alle applicaties, bv. RTL XL.
Wat is de meerwaarde van XMBC via aTVFlash draaien ipv direct op een gejailbreakte apple TV?
Andere vraag: waarom crasht mijn xmbc (direct op ATV 2G) op MKV en MP4 files?
[ Voor 57% gewijzigd door ernst op 13-04-2011 21:07 ]
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Antwoord op de "andere vraag": Omdat je iets niet goed doet.
Even serieus: hoe denk je ooit geholpen te worden als je alleen zegt dat iets het niet doet?
Even serieus: hoe denk je ooit geholpen te worden als je alleen zegt dat iets het niet doet?
PSN: Sluuz
Xbmc heeft logbestanden, checken die handelernst schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:02:
Wat is de meerwaarde van XMBC via aTVFlash draaien ipv direct op een gejailbreakte apple TV?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Heb XMBC geïnstalleerd, hij buffert alleen om de 3 seconden, en blijft dan de gehele tijd stotteren bij een 720p mkv bestand. Heb nog geen oplossing gevonden:( Dan nog maar effe de normale manier gebruiken.
Wireless ?
Speed test ?
MKV bitrate ?
Voor "hij doet het niet, los het maar op voor me"-vragen, is google een goede time-waster.
Speed test ?
MKV bitrate ?
Voor "hij doet het niet, los het maar op voor me"-vragen, is google een goede time-waster.
Verwijderd
Ik ben in het bezit van een iPad 2, Apple TV1 en een Sony notebook (met iTunes).
Kan ik vanaf mijn Sony films overzetten naar de Apple TV en vervolgens bekijken op de TV waarbij ik mijn iPad gebruik als afstandbediening?
Kan ik vanaf mijn Sony films overzetten naar de Apple TV en vervolgens bekijken op de TV waarbij ik mijn iPad gebruik als afstandbediening?
Ja.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:09:
Ik ben in het bezit van een iPad 2, Apple TV1 en een Sony notebook (met iTunes).
Films omzetten kun je doen met bijvoorbeeld Handbrake, deze zet je vervolgens in iTunes.
iTunes laat je syncen met je AppleTV (of je doet streamen, wat jij handig vind) en op je iPad installeer je Remote van Apple, daarmee kun je dan de AppleTV bedienen.
Verwijderd
Is 't overigens slimmer om Apple TV te gebruiken of kan je beter een snoer kopen om je ipad rechtstreeks aan je tv te koppelen? Het gaat hierbij om films kijken en evt. fotos te bekijken en muziek te luisteren.
Verwijderd
Woont er iemand in de buurt van Maastricht die een Apple tv heeft? Mijn afstandbediening is zoek, en heb net het geïnstalleerd, dus heb even een afstandbediening nodig om shared netwerk op te zetten.
Verwijderd
Heb je geen iPad, iPod of iPhone? Deze kan je ook als remote gebruiken met een gratis programmaatje genaamd remote.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:55:
Woont er iemand in de buurt van Maastricht die een Apple tv heeft? Mijn afstandbediening is zoek, en heb net het geïnstalleerd, dus heb even een afstandbediening nodig om shared netwerk op te zetten.
Verwijderd
Ja maar ik moet nog alles installeren op de Apple TV. Ik heb hem namelijk van mijn broer overgenomen en deze is de afstandbediening vergeten mee te geven en hem zie ik pas weer over een maand (vrij grote reisafstand). Dus als ik dan remote wil gebruiken moet ik toch eerst een home share network met de apple tv hebben opgezet of zie ik dit nu verkeerd? Ik kan hem namelijk niet vinden als ik remote start op de iPad 2.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:15:
[...]
Heb je geen iPad, iPod of iPhone? Deze kan je ook als remote gebruiken met een gratis programmaatje genaamd remote.
Iemand hier een idee voor mijn probleem? Het losse topic is niet zon succes vooralsnog
[Apple TV] Cannot play video on "Apple TV"
[Apple TV] Cannot play video on "Apple TV"
Verwijderd
Moet je home share niet aanzetten in iTunes? Daarna vond hij het signaal zo bij mijn ATV.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:45:
[...]
Ja maar ik moet nog alles installeren op de Apple TV. Ik heb hem namelijk van mijn broer overgenomen en deze is de afstandbediening vergeten mee te geven en hem zie ik pas weer over een maand (vrij grote reisafstand). Dus als ik dan remote wil gebruiken moet ik toch eerst een home share network met de apple tv hebben opgezet of zie ik dit nu verkeerd? Ik kan hem namelijk niet vinden als ik remote start op de iPad 2.
Verwijderd
Dat staat aan, want op mijn iPad kan ik gewoon de films bekijken, maar mijn Atv vindt het niet. Wss omdat er ook nog geen internet is ingesteld etc.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:16:
[...]
Moet je home share niet aanzetten in iTunes? Daarna vond hij het signaal zo bij mijn ATV.
Verwijderd
heeft iemand enig idee hoe het kan dat als ik een film wil afspelen, mijn apple tv vast loopt? Het geluid blijft lopen, maar het beeld blijft hangen of ik heb geen beeld.
Verwijderd
Ik heb mijn net nieuwe Apple TV geprobeerd te jailbreaken met greenpois0n 1.0 RC6.1, maar er is niks veranderd na het voltooien ervan.
Klopt het dat ik een andere versie op mijn Apple TV heb, waardoor greenpois0n niet werkt?
Ik heb m'n best gedaan, maar kom er maar niet uit.
Zou iemand mij kunnen helpen, eventueel via DM?
Klopt het dat ik een andere versie op mijn Apple TV heb, waardoor greenpois0n niet werkt?
Verwijderd
Ik had precies het zelfde hier, een beetje hulp is idd welkom.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:02:
Ik heb mijn net nieuwe Apple TV geprobeerd te jailbreaken met greenpois0n 1.0 RC6.1, maar er is niks veranderd na het voltooien ervan.
Sowieso in xp mode runnen en als admin als je vista of w7 gebruikt.
Verderer moest ik bij seas0npass een aangepaste rom flashen nadat ik de tool had gerund.
Greenpois0n lukte mij trouwens ook niet. Maar daar had ik het vermoeden van dat deze de laaste firmware niet ondersteund.
Verderer moest ik bij seas0npass een aangepaste rom flashen nadat ik de tool had gerund.
Greenpois0n lukte mij trouwens ook niet. Maar daar had ik het vermoeden van dat deze de laaste firmware niet ondersteund.
Anders vraag je aan je broer of hij hem met de post wil doen..Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:45:
[...]
Ja maar ik moet nog alles installeren op de Apple TV. Ik heb hem namelijk van mijn broer overgenomen en deze is de afstandbediening vergeten mee te geven en hem zie ik pas weer over een maand (vrij grote reisafstand). Dus als ik dan remote wil gebruiken moet ik toch eerst een home share network met de apple tv hebben opgezet of zie ik dit nu verkeerd? Ik kan hem namelijk niet vinden als ik remote start op de iPad 2.
In een envelopje, 4 postzegels erop, en je hebt hem binnen 2 dagen!
An a day keeps the doctor away.
Vraagje: ik heb nu Apple TV met jailbreak waarop ik vooral XBMC gebruik. Nu heb ik sinds kort een probleem, af en toe wordt mijn beeld raar blauw-grijzig en dan moet ik XBMC afsluiten en opnieuw starten zodat het weer normaal is.
Nu wil ik eigenlijk de Apple TV herstellen, nieuwste firmware erop en jailbreaken maar dan ben ik zeker al mijn gegevens en instellingen van XBMC kwijt ? Is dat niet op een manier op te slaan en na de update en jailbreak terug te zetten ?
Nu wil ik eigenlijk de Apple TV herstellen, nieuwste firmware erop en jailbreaken maar dan ben ik zeker al mijn gegevens en instellingen van XBMC kwijt ? Is dat niet op een manier op te slaan en na de update en jailbreak terug te zetten ?
Volgens mij volstaat het om /private/var/mobile/Library/Preferences/XBMC/userdata te backupen en daarna weer terug te zetten. Zoek anders even op forum.xbmc.orgBenny schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:57:
Is dat niet op een manier op te slaan en na de update en jailbreak terug te zetten ?
Geen idee als het al gemeld was, maar sinds de laatste ATV2 update heb ik geen last meer van de HDMI bug op mn sony TV.
You don't need eyes to see, you need vision
Yay!
Gister m'n ATV2 besteld. Hoop hem vandaag of morgen binnen te krijgen
Jailbreaken, en dan XBMC instaleren en plezier hebben
Nog dingen die ik zou moeten weten over de ATV2?
Gister m'n ATV2 besteld. Hoop hem vandaag of morgen binnen te krijgen
Jailbreaken, en dan XBMC instaleren en plezier hebben
Nog dingen die ik zou moeten weten over de ATV2?
Wat een vraag
Dat het een erg leuk ding is natuurlijk
Maar dat weet je allemaal al, anders had je hem niet besteld
Klopt, maar als iemand nog iets wist wat je er echt op moest zetten/doenxburchartz schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:33:
[...]
Wat een vraag![]()
Dat het een erg leuk ding is natuurlijk![]()
Maar dat weet je allemaal al, anders had je hem niet besteld
[ Voor 19% gewijzigd door NickA op 20-05-2011 23:31 ]
Bah!
Gisteren 2 uur bezig geweest met jailbreaken van m'n nieuwe atv2, zonder succes. Moest em zelfs restoren op een gegeven moment omdat ie niets meer deed, grrr. Nu zit ik op iOS 4.2.2. Morgen maar kijken of die gejailbreakt kan worden
.
Mijn ervaring zo ver: kutte jailbreak, haha.
Gisteren 2 uur bezig geweest met jailbreaken van m'n nieuwe atv2, zonder succes. Moest em zelfs restoren op een gegeven moment omdat ie niets meer deed, grrr. Nu zit ik op iOS 4.2.2. Morgen maar kijken of die gejailbreakt kan worden
Mijn ervaring zo ver: kutte jailbreak, haha.
Wat ik me afvraag... Mijn Apple tv 1 moet dus dus sub en met iTunes en haalt vervolgens alles van zijn Hdd af. De nieuwe Apple tv moet alles streamen, maar betekent dit dat iTunes dan ook gestart moet zijn op je pc?
Ik kan mijn pc via WOL booten, maar als ik dan ook nog middels een andere remote app eerst moet inloggen en iTunes starten om bij mijn content te kunnen zijn dat weer extra handelingen..
Het fijne van mijn huidige Apple tv vind ik nog altijd dat ik geen pc aan hoef te hebben staan. Maar ik baal er van dat er geen iOS op kan of een update zodat ik ook AirPlay kan krijgen.
Ik kan mijn pc via WOL booten, maar als ik dan ook nog middels een andere remote app eerst moet inloggen en iTunes starten om bij mijn content te kunnen zijn dat weer extra handelingen..
Het fijne van mijn huidige Apple tv vind ik nog altijd dat ik geen pc aan hoef te hebben staan. Maar ik baal er van dat er geen iOS op kan of een update zodat ik ook AirPlay kan krijgen.
Ligt eraan met welk doel je hem hebt gekocht. De meesten in Nederland hebben hem gekocht om te jailbreaken en XBMC erop te zetten. De standaardfuncties van de ATV2 gebruik ik nauwelijks. Alleen Youtube gebruik ik wel eens.NickA schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:06:
[...]
Klopt, maar als iemand nog iets wist wat je er echt op moest zetten/doen
Was dacht ik opgelost in de eerste 4.3 update. Toen moest je 'm wel op 'RGB high' zetten om het op te lossen. Misschien staat het nu standaard goed?Yalopa schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:11:
Geen idee als het al gemeld was, maar sinds de laatste ATV2 update heb ik geen last meer van de HDMI bug op mn sony TV.
Pfff....
M'n ATV2 draaid nu op 4.2.2 (2203).
Nu weet ik niet of ik deze kan jailbreaken, heb al overal gezocht. Maar ik snap er ondertussen geen ruk meer van wat en welke ik moet gebruiken...
Heel veel verwijzen mij naar 4.3... Maar ik draai 4.2.2... Word hier echt chaggerijnig van
Kom geen zak verder zo... *zucht :P*
Iemand die mij ff snel kan helpe?
M'n ATV2 draaid nu op 4.2.2 (2203).
Nu weet ik niet of ik deze kan jailbreaken, heb al overal gezocht. Maar ik snap er ondertussen geen ruk meer van wat en welke ik moet gebruiken...
Heel veel verwijzen mij naar 4.3... Maar ik draai 4.2.2... Word hier echt chaggerijnig van
Iemand die mij ff snel kan helpe?
Op dit forum zeker, maar overschat de hackkennis van gemiddelde Apple klant niet...ik heb een ATV1, gepatched en met XBMC, maar gebruik de mogelijkheden eigenlijk bijna nooit. Muziek, foto's en films gaan allemaal toch wat makkelijker via iTunes sync, en de familie vindt XBMC veel te lastig.xburchartz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:28:
De meesten in Nederland hebben hem gekocht om te jailbreaken en XBMC erop te zetten. De standaardfuncties van de ATV2 gebruik ik nauwelijks. Alleen Youtube gebruik ik wel eens.
Overigens kan je AirVideo krijgen op een (patched) ATV1 met RemoteHD. Niet gratis.
[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 23-05-2011 18:30 ]
Klopt, maar het gaat hier dus ook nadrukkelijk om de ATV2 in Nederland. Niet voor niets heeft Apple die officieel niet eens hier uitgebracht. De normale functionaliteiten zijn gewoon niet beschikbaar hier.Dreamvoid schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:29:
[...]
Op dit forum zeker, maar overschat de hackkennis van gemiddelde Apple klant niet...ik heb een ATV1, gepatched en met XBMC, maar gebruik de mogelijkheden eigenlijk bijna nooit. Muziek, foto's en films gaan allemaal toch wat makkelijker via iTunes sync, en de familie vindt XBMC veel te lastig.
Overigens kan je AirVideo krijgen op een (patched) ATV1 met RemoteHD. Niet gratis.
Dat helpt ook niet echteggda schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:03:
[...]
Je kan het beste even op dit forum kijken.. Met seasonpass is het appeltje eitje
Wat lukt er niet? Als je het stappenplan van The_Duke volgt, kan er toch weinig mis gaan...
Graag wat beter specificeren wat er niet lukt.
Ik gebruik dat ding enkel en alleen om iTunes muziek te streamen en iPhoto albums te tonen. Jailbreaks boeien mij nietxburchartz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:28:
[...]
Ligt eraan met welk doel je hem hebt gekocht. De meesten in Nederland hebben hem gekocht om te jailbreaken en XBMC erop te zetten. De standaardfuncties van de ATV2 gebruik ik nauwelijks. Alleen Youtube gebruik ik wel eens.
You don't need eyes to see, you need vision
De ATV2 kan alleen je PC "wakker" maken indien je gebruik maakt van een Apple router die als bonjour proxy fungeert. Itunes moet ten allen tijde gestart zijn.Valderrama schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:24:
Wat ik me afvraag... Mijn Apple tv 1 moet dus dus sub en met iTunes en haalt vervolgens alles van zijn Hdd af. De nieuwe Apple tv moet alles streamen, maar betekent dit dat iTunes dan ook gestart moet zijn op je pc?
Wikipedia: Apple Sleep Proxy Service (Bonjour Sleep Proxy)
Ik heb zelf een Airport Extreme en dat werkt prima i.c.m. de ATV2. Je moet alleen wel wat geduld hebben soms want de ATV2 heeft nog moeite met grotere (> 1TB) iTunes databases.
stap 2: kies voor "herstel" dit zorgt er voor dat 4.3.3 er op komteggda schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:50:
Wat lukt er niet? Als je het stappenplan van The_Duke volgt, kan er toch weinig mis gaan...
Ik krijg alleen maar 4.2.2 erop, ik kan de 4.3.3 niet downloaden....
Kijk dankjewel. Daar hoopte ik al, best wel raareggda schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:10:
iOS 4.3.3 is ATV 4.2.2, dat is de laatste firmware
Nou, eindelijk gelukt om m'n ATV2 te jailbreaken =D.
Nu loopt alleen m'n netwerk nog te kloten!
Kan niks zien in XBMC. M'n mac shared helemaal niets. Word er gek van
Maarja, jailbreak is gelukt. Nu maar aankloten en dit oplossen =D
-Edit;
Voor mensen die de error krijgen: Share is not avaible bij XBMC.
Dan moet je source zelf toevoegen op deze manier:
smb://username:password@192.168.1.1 ( 192.168.1.<iets> waar dan je ip volgt. DHCP )
Dat werkte voor mij
Hoop dat iemand anders er wat aan heeft =)!
Nu loopt alleen m'n netwerk nog te kloten!
Kan niks zien in XBMC. M'n mac shared helemaal niets. Word er gek van
Maarja, jailbreak is gelukt. Nu maar aankloten en dit oplossen =D
-Edit;
Voor mensen die de error krijgen: Share is not avaible bij XBMC.
Dan moet je source zelf toevoegen op deze manier:
smb://username:password@192.168.1.1 ( 192.168.1.<iets> waar dan je ip volgt. DHCP )
Dat werkte voor mij
[ Voor 36% gewijzigd door NickA op 27-05-2011 08:37 ]
Is het normaal dat je met de Apple TV 2 niet meer muziek uit de iTunes store kunt bekijken? Dus, popular music, popular videos enzo... En van daar uit eventueel wat te kopen?
Op de oude Apple TV bekeek ik dat regelmatig om zo nieuwe muziek te ontdekken.
Zo zijn er nog wel een paar menu items die niet meer terug te vinden zijn geloof ik....
Op de oude Apple TV bekeek ik dat regelmatig om zo nieuwe muziek te ontdekken.
Zo zijn er nog wel een paar menu items die niet meer terug te vinden zijn geloof ik....
[ Voor 15% gewijzigd door Valderrama op 28-05-2011 23:10 ]
M'n nieuwe ATV2 voorzien van XBMC, maar man wat een drama.
Uiteraard eerst geupdate naar IOS 4.3 (niet slim, kwam ik later achter)...
Hoop gezeik met afspelen van 720p.
Hoop gelezen, hoop mensen met 't zelfde probleem.
Oplossing? Plex installeren
Wat een verademing zeg.
Xbmc werkte op "oude" media center prima, maar nu ik Plex heb geprobeerd bevalt dat ook echt prima!
720p wordt uitstekend afgespeeld, bediening lekker simpel en overzichtelijk (ook voor de baas des huize wel zo handig).
Mochten er meer mensen problemen hebben met Xbmc, probeer gerust Plex.
http://www.plexapp.com/
Uiteraard eerst geupdate naar IOS 4.3 (niet slim, kwam ik later achter)...
Hoop gezeik met afspelen van 720p.
Hoop gelezen, hoop mensen met 't zelfde probleem.
Oplossing? Plex installeren
Wat een verademing zeg.
Xbmc werkte op "oude" media center prima, maar nu ik Plex heb geprobeerd bevalt dat ook echt prima!
720p wordt uitstekend afgespeeld, bediening lekker simpel en overzichtelijk (ook voor de baas des huize wel zo handig).
Ik vind het niet zo'n drama, 720p werkt prima hier op XBMC.mickeyhouse schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:23:
M'n nieuwe ATV2 voorzien van XBMC, maar man wat een drama.
[...]
Plex heeft naast een client op de atv 2 een speciale server software nodig en dat is niet altijd voorhanden zoals voor de Synology en Qnap NASsen... (al wordt er wel aan gewerkt en is er een versie beschikbaar sinds een paar dagen).
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Ik lees al een hele tijd mee, maar ik kan helaas niet het antwoord vinden op mijn vraag.
Ik wil graag een ATV2 kopen en er dan XBMC op zetten. Nu wil ik alleen de atv2 opbergen in een kast, helemaal uit het zicht dus.. De remote werkt via infrarood dus ik kan hem niet bedienen dan met een afstandsbediening. Ik heb wel een iPhone, kan ik dan de atv2 met XBMC goed bedienen?
Zo ja, dan koop ik hem meteen
Ik wil graag een ATV2 kopen en er dan XBMC op zetten. Nu wil ik alleen de atv2 opbergen in een kast, helemaal uit het zicht dus.. De remote werkt via infrarood dus ik kan hem niet bedienen dan met een afstandsbediening. Ik heb wel een iPhone, kan ik dan de atv2 met XBMC goed bedienen?
Je kan via de app remote op je iPhone ook je apple TV bedienen. Werk er alleen zelf nooit mee dus kan je niet vertellen of het prettig is. Maar het zou dus moeten kunnen.VerbalForce schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:12:
Ik lees al een hele tijd mee, maar ik kan helaas niet het antwoord vinden op mijn vraag.
Voor zover ik weet is er met de official build nog een issue met de webserver dus doet de iPhone/Android remote het op die build niet. Bij de nightly build werkt dat wel.
Daarnaast zou je ook kunnen overwegen een Logitech Harmony 895 in te zetten. Die kan met RF signalen werken zodat je ATV2 niet in het zicht hoeft te staan.
Zelf doe ik dat ook op die manier voor mijn badkamer-tv, waarbij de ATV2 ergens onder het bad bij het luchtrooster is weggewerkt. Werkt perfect... Alleen jammer dat die Harmony niet waterdicht is, maar dat is weer een ander verhaal
Daarnaast zou je ook kunnen overwegen een Logitech Harmony 895 in te zetten. Die kan met RF signalen werken zodat je ATV2 niet in het zicht hoeft te staan.
Zelf doe ik dat ook op die manier voor mijn badkamer-tv, waarbij de ATV2 ergens onder het bad bij het luchtrooster is weggewerkt. Werkt perfect... Alleen jammer dat die Harmony niet waterdicht is, maar dat is weer een ander verhaal
Vandaag een AppleTV 2 besteld
Ben benieuwd! Ik ga hem direct jailbreaken om er XBMC op te draaien 
Éen vraagje, is het ook mogelijk om een (gejailbreakte) AppleTV 2 te gebruiken als Access Point? Met een app zou dat anders eventueel toch mogelijk moeten zijn?
Éen vraagje, is het ook mogelijk om een (gejailbreakte) AppleTV 2 te gebruiken als Access Point? Met een app zou dat anders eventueel toch mogelijk moeten zijn?
Er zijn diverse apps waarmee dat kan. Kijk bijvoorbeeld eens naar Remote HD voor iPhone en iPad.VerbalForce schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:12:
Sorry, naief vraagje. Weet iemand hoe ik de apple tv 2 uit zet ? of op stanby? Blijft het lampje dan branden?
Gaat vanzelf slapen na een tijdjemiddelsluis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 07:43:
Sorry, naief vraagje. Weet iemand hoe ik de apple tv 2 uit zet ? of op stanby? Blijft het lampje dan branden?
Nothing to see here
Verwijderd
Werkt de A TV nou ook probleemloos met een Windows 7 PC en heb ik nog speciale software nodig om fims te streamen?
Mocht iemand anders het zich afvragen. De ATV2 kan je uitzetten door in het hoofdmenu de "middelste" toets van de afstandbediening zes seconden ingedrukt te houden.... (misschien nutteloze info)
Ja, alleen iTunes op je PC nodig (en compatibele video's natuurlijk).Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:28:
Werkt de A TV nou ook probleemloos met een Windows 7 PC en heb ik nog speciale software nodig om fims te streamen?
Dat staat in de manual en was bij de eerste Apple TV al zomiddelsluis schreef op maandag 20 juni 2011 @ 07:59:
Mocht iemand anders het zich afvragen. De ATV2 kan je uitzetten door in het hoofdmenu de "middelste" toets van de afstandbediening zes seconden ingedrukt te houden.... (misschien nutteloze info)
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ehh, Moraalridder....."Welke manual?" Bedoel je The setup guide van Apple voor de 2 of de handleiding voor de Apple TV?
Zo ik een duidelijke handleiding voor de "2" heb gemist. Excuus. Heb jij wellicht een link naar dit bestand?
Zo ik een duidelijke handleiding voor de "2" heb gemist. Excuus. Heb jij wellicht een link naar dit bestand?
Ik had mijn Apple TV geupdate naar 4.3 (niet zo slim) en gejailbreakt met SeasonPass en via aTV Flash XBMC erop gezet. Maar zodra ik nu een film of serie aanzet met XBMC, crashed XBMC en moet ik XBMC opnieuw starten. Iemand ideeën om dit verhelpen? Zeker restoren en nog een keer proberen?
De officiële XBMC build ondersteunt op dit moment geen films met H264 decodering. Je zult die nightly build moeten installeren.van_doorn schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:43:
Ik had mijn Apple TV geupdate naar 4.3 (niet zo slim) en gejailbreakt met SeasonPass en via aTV Flash XBMC erop gezet. Maar zodra ik nu een film of serie aanzet met XBMC, crashed XBMC en moet ik XBMC opnieuw starten. Iemand ideeën om dit verhelpen? Zeker restoren en nog een keer proberen?
Ik heb een ATV 1st Gen. en heb die ingesteld met mijn net aangemaakte US iTunes account. Dit account kon ik gewoon aanmaken zonder giftcard of creditcard, door een free app te "kopen". Ik was gewoon benieuwd naar de US store en de extra mogelijkheden zoals trailers en evt. gratis TV-series, films etc. Een wereld gaat open, nieuwe menu-items op m'n scherm en zelfs veel gratis series in HD! Mooi dus, maar nu de vraag:
De Apple TV downloadt de gekozen HD TV-serie, hiermee mijn maar 160GB kleine harddisk volgooiend. Ik wil gewoon alles streamen, en niets downloaden of in m'n bibliotheek krijgen. Net zoals je een movietrailer bekijkt zeg maar. Ik neem aan dat met de ATV 2nd gen. ook alles wordt gestreamd, omdat die geen HD heeft (allleen een kleintje dan voor de cache). Weet iemand of dit kan, en zo ja, hoe dit in te stellen?
De Apple TV downloadt de gekozen HD TV-serie, hiermee mijn maar 160GB kleine harddisk volgooiend. Ik wil gewoon alles streamen, en niets downloaden of in m'n bibliotheek krijgen. Net zoals je een movietrailer bekijkt zeg maar. Ik neem aan dat met de ATV 2nd gen. ook alles wordt gestreamd, omdat die geen HD heeft (allleen een kleintje dan voor de cache). Weet iemand of dit kan, en zo ja, hoe dit in te stellen?
This title is for sale, please send me a PM
Verwijderd
Ben nu ook van plan om een A TV 2G te halen. Ik wil hiermee 720p films streamen vanaf m'n MacBook Pro naar de A TV 2G, allebei draadloos op een Linksys E2000. Gaat dit een beetje vloeiend werken?
Zou kunnen, maar ik brand me mijn vingers daar niet aan. In mijn ervaring is draadloos video streamen altijd vragen om buffering issues. Zou voor anderen vast goed kunnen werken, maar mijn motto hierin is: als het bedraad kan, doe het dan.
Ik vind het eigenlijk best suf dat je dus geen Airplay hebt vanaf Desktop Safari naar je AppleTV.
Zit gisteren iets op Vimeo te bekijken en die ondersteunen dus wel Airplay als je vanaf je iDevice kijkt, maar niet als je gewoon op je Mac met Safari een filmpje opent. Jammer.
Zit gisteren iets op Vimeo te bekijken en die ondersteunen dus wel Airplay als je vanaf je iDevice kijkt, maar niet als je gewoon op je Mac met Safari een filmpje opent. Jammer.
Airfoil doet wat jij wilt, had je ook zelf achter kunnen komen. Kies in Airfoil System Audio als output en alles gaat naar je hifi.Misschien wordt Airplay in de nieuwe OSX geïntegreerd, berichten zijn tot nu toe niet éénduidig.Keeper schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:44:
Ik vind het eigenlijk best suf dat je dus geen Airplay hebt vanaf Desktop Safari naar je AppleTV.
Dat is voor ons een vraag, en voor jou een weet. Ik zou zeggen, zet je macbook op de plek waar je ATV komt en meet de doorvoer van je wifi. Bedraad is het beste, daarna powerplug, daarna 811n, lager moet je niet gaan.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:33:
Ben nu ook van plan om een A TV 2G te halen. Ik wil hiermee 720p films streamen vanaf m'n MacBook Pro naar de A TV 2G, allebei draadloos op een Linksys E2000. Gaat dit een beetje vloeiend werken?
Ik zag net op iPhoneClub een artikel dat Apple misschien wel de TV industrie instapt... En nu heb ik hét idee om de Ambilight concurrentie van Philips aan te gaan, maar nu vraag ik me af, is er geen Mail adres van Apple waar ik mijn idee kan voorstellen?
en dat vraag je hier???? Kun je zelf toch ook wel een beetje bedenken... En BTW, je weet ook dat Boblight bestaat? Dat andere fabrikanten geen ambilight constructie in hun tv's hebben zal vast iets met patenten te maken hebben, niet met gebrek aan kennis
Boblight lijkt er op, maar dan ánders... Ik heb nergens een mail adres van Apple kunnen vinden, anders ga ik wel achter Philips aan. 
Helaas kost zelf patent leggen zo duur, anders had ik dat gedaan.
Helaas kost zelf patent leggen zo duur, anders had ik dat gedaan.
Verwijderd
Ik heb net Steve gesproken en hij was zeer geinteresseerd in je idee. Je kan hem bereiken op sjobs@apple.com. Zeg maar dat je mij kent en alles komt goed!!
Sterker nog, ik heb al Airfoil om Spotify te streamen. Wat ik wil is dat een filmpje dat ik bekijk bij (bijv.) Vimeo naar mijn televisie wordt gestreamed vanaf mijn MBP. Dus niet alleen het geluid. Ga me niet vertellen dat dat met Airfoil kanthe-body schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:19:
Airfoil doet wat jij wilt, had je ook zelf achter kunnen komen. Kies in Airfoil System Audio als output en alles gaat naar je hifi.Misschien wordt Airplay in de nieuwe OSX geïntegreerd, berichten zijn tot nu toe niet éénduidig.
Bedankt, ik heb hem een mail gestuurd!Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:20:
Ik heb net Steve gesproken en hij was zeer geinteresseerd in je idee. Je kan hem bereiken op sjobs@apple.com. Zeg maar dat je mij kent en alles komt goed!!

Verwijderd
Waarom denk je dat andere fabrikanten geen Ambilight hebben?HardCoreGamer schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:00:
[...]
Bedankt, ik heb hem een mail gestuurd!
Waarschijnlijk omdat er maar heel weinig mensen interesse hebben in dat zenuwgedoe met overbodige verlichting.
Ik overweeg de aanschaf van een Apple TV en in mijn zoektocht naar informatie heb ik geen duidelijkheid kunnen krijgen over de over de "fps" / "framerate" die de Apple TV aankan. Ik wil het apparaat voornamelijk gebruiken voor het streamen van film vanuit iTunes naar mijn TV. De films die ik heb zijn voornamelijk 576p@50fps maar als je naar de HD films kijkt is dit 720@24fps (23.976). Nu lees ik verschillende buitenlandse forums dat de Apple TV de 720@24fps omzet naar 720@60hz middels 3:2 pulldown. Kan iemand uit ervaring bevestigen of dit inderdaad het geval is en wat de kijkervaring is van deze films (maw is het een groot bezwaar).
@van_doorn,
Probleem:
):
Groeten,
JD1971
Probleem:
Oplossing (zelf ervaren met 4.1.1 firmware en ook zelf getestIk had mijn Apple TV geupdate naar 4.3 (niet zo slim) en gejailbreakt met SeasonPass en via aTV Flash XBMC erop gezet. Maar zodra ik nu een film of serie aanzet met XBMC, crashed XBMC en moet ik XBMC opnieuw starten. Iemand ideeën om dit verhelpen? Zeker restoren en nog een keer proberen?
Ter toevoeging: Ik heb er op dit moment ook SABnzbd op draaien zodat naast multimedia center ook als download server kan dienen (alles via WiFi).Fix for xbmc crashing on Apple TV 2
Apple recently released the iOS 4.3 update for the iphone\ipad and Apple TV 2.
If you've been enjoying using xbmc on a jailbroken AppleTV 2, you may have recently started experiencing issues where xbmc exits or crashes. It's not caused by a bad codec from whatever avi or mkv file you are watching. It will happen every 5-10 minutes when the Apple TV 2 checks for an update. This is easily resolved by preventing the Apple TV from accessing certain urls. SSH into the AppleTV and execute the following commands:
echo "127.0.0.1 appldnld.apple.com" >> /etc/hosts
echo "127.0.0.1 mesu.apple.com" >> /etc/hosts
echo "127.0.0.1 appldnld.apple.com.edgesuite.net" >> /etc/hosts
Instructions on how to SSH and more info on How to stop Apple TV from check for updates by visiting the xmbc forum for more info : http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=96685
Groeten,
JD1971
[ Voor 8% gewijzigd door JD_1971 op 28-06-2011 13:07 ]
Dan ben ik kennelijk een atypsiche Nederlander. Heb de Apple TV 2 vorige week gekocht omdat ik al tijden op zoek ben naar een goede manier om zowel mijn digitale muziek collectie te streamen naar mijn hifiset en om hetzelfde te doen met Spotify.xburchartz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:28:
[...]
Ligt eraan met welk doel je hem hebt gekocht. De meesten in Nederland hebben hem gekocht om te jailbreaken en XBMC erop te zetten. De standaardfuncties van de ATV2 gebruik ik nauwelijks. Alleen Youtube gebruik ik wel eens.
Had al een Popcorn Hour A200, dus voor videostreaming hoefde ik het niet te doen. Alleen vind ik de audiostreaming GUI op de PCH dermate een drama dat ik toch nog steeds naar iets anders op zoek was. Sowieso doet de PCH geen Spotify.
Even serieus een Sonos Z5 overwogen, maar die is nogal prijzig.
Kwam er toen achter dat de ATV2 precies kan wat ik wil: streamen van mijn digitale muziek collectie is nog nooit zo simpel geweest met een GUI die oneindig veel mooier is als die van de PCH. Spotify kan ik nu vanaf mijn iPad2 via Airplay streamen. En mijn iPad2 is nog een perfecte remote ook.
Ben dus al prima tevreden met de ATV2 zonder jailbreak. En als ik straks met iOS5 complete video mirroring vanaf mijn iPad2 heb is het helemaal de beste 119 euro die ik heb besteed since a long while.
Ik heb mijn ATV2 wel gejailbreaked nu, met name omdat ik nieuwsgierig was naar XBMC. Moet alleen zeggen dat voor video ik eigenlijk de PCH net zo handig vind, en voor audio de standaard functionaliteit van de ATV2 beter en mooier is.
Ik heb zelf de toegevoegde waarde van jailbreaken dus nog niet echt kunnen ontdekken. Of mis ik nu ergens de killer app?
Denk dat wanneer iOS5 voor de ATV2 uit is ik dus niet ga wachten tot jailbreak daarvoor mogelijk is, Airplay mirroring onder iOS5 zit ik veel meer op te wachten dan wat ik tot nu toe als extra functionaliteit van een jailbreak heb ontdekt.
Kun je met ATV2 ook alleen geluid naar je stereo streamen...
heb nu en ATV2 en airport express ind e kast liggen..lijkt me een beetje overbodig allemaal.
heb nu en ATV2 en airport express ind e kast liggen..lijkt me een beetje overbodig allemaal.
Ja, dat kan (ATV2 met optische TOSLink of HDMI kabel op versterker aansluiten). Moet je stereo alleen wel een HDMI of optische TOSlink ingang voor audio hebben. En bedienen is dan wat lastig zonder TV beeld, zou dat alleen overwegen als je een iPhone/iPad/iPod Touch hebt die je als remote kan gebruiken.AMDman schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:28:
Kun je met ATV2 ook alleen geluid naar je stereo streamen...
En hij heeft dan wel degelijk meer functionaliteit dan een Airport Express: betere audiokwaliteit want een digitale verbinding, plus het feit dat je op de PC waar je vanaf streamt desgewenst via iTunes iets anders kan luisteren dan je met de ATV2 afspeelt. Met Airport Express kun je alleen via Airplay streamen wat iTunes speelt, met de ATV2 kun je volledig gebruik maken van iTunes Homesharing.
Ik sta op het punt aan ATV2 te kopen, maar heb ondertussen via verschillende forums en reviews toch al gelezen dat "wireless" streamen van films echt niet te doen is.
Ik kan de ATV via ethernet eventueel aansluiten, maar dan is er nog steeds de wireless verbinding van iPad/iPhone naar de router (811n)... Is de beeld- en geluidskwaliteit op die manier beter? Iemand goeie ervaringen mee?
Ik zou deze nu kopen omdat ik ook van plan ben de nieuwe MBA aan te schaffen en op die manier heel wat extra mogelijkheden krijg. Maar als je alles (zowel ATV2 als de zender) via ethernet moet liggen verbinden met elkaar, verliest het toestel toch wel zijn nut mijns inziens...
Ik kan de ATV via ethernet eventueel aansluiten, maar dan is er nog steeds de wireless verbinding van iPad/iPhone naar de router (811n)... Is de beeld- en geluidskwaliteit op die manier beter? Iemand goeie ervaringen mee?
Ik zou deze nu kopen omdat ik ook van plan ben de nieuwe MBA aan te schaffen en op die manier heel wat extra mogelijkheden krijg. Maar als je alles (zowel ATV2 als de zender) via ethernet moet liggen verbinden met elkaar, verliest het toestel toch wel zijn nut mijns inziens...
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Ik gebruik mijn appletv zelf draadloos, werkt prima, helemaal geen problemen mee.
Wel aangesloten op mijn timecapsule en daarmee een N netwerk.
Overigens is streamen vanaf de iPad altijd draadloos, ook al sluit je de AppleTV via een kabel aan.
Overigens is streamen vanaf de iPad altijd draadloos, ook al sluit je de AppleTV via een kabel aan.
Nothing to see here
Hier hetzelfde. Ik kom op m'n switch een aansluiting tekort en heb zodoende de Apple TV draadloos, en in de praktijk werkt dat prima (5GHz link, TC in dezelfde kamer).itsme schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:45:
Ik gebruik mijn appletv zelf draadloos, werkt prima, helemaal geen problemen mee.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hier ook de ATV2 geheel draadloos, haal via Air video gewoon mijn films naar de iPad of iPhone(4).
vervolgens stuur ik dat geheel zonder problemen naar de ATV2 en dan naar de TV ( HTML geluid optisch).
Werkt perfect, maakt niet uit wat het is, DivX / MKV / DVD bestanden, het maakt niet uit zelfs 1080P wordt door gestuurd, dat laatste zal best naar beneden bijgesteld worden door de de Air Video Server maar het ziet er in ieder geval erg goed en scherp uit. ( het geluid zal mogelijk niet 5.1 zijn) Qua grootte maakt het ook niet uit, bestanden van 15gig of meer, het speelt gewoon. Opstarten duurt iets van 20 seconden.
Trouwens een ATV2 nog zonder JB.
vervolgens stuur ik dat geheel zonder problemen naar de ATV2 en dan naar de TV ( HTML geluid optisch).
Werkt perfect, maakt niet uit wat het is, DivX / MKV / DVD bestanden, het maakt niet uit zelfs 1080P wordt door gestuurd, dat laatste zal best naar beneden bijgesteld worden door de de Air Video Server maar het ziet er in ieder geval erg goed en scherp uit. ( het geluid zal mogelijk niet 5.1 zijn) Qua grootte maakt het ook niet uit, bestanden van 15gig of meer, het speelt gewoon. Opstarten duurt iets van 20 seconden.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Thx voor de reacties op mijn vragen... ATV2 komt dus zeker in huis... [:D]Montana schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:51:
Hier ook de ATV2 geheel draadloos, haal via Air video gewoon mijn films naar de iPad of iPhone(4).
Bijkomend vraagje ivm bovenstaande quote: misschien ik nog niet helemaal mee met de zaak, maar waarom haal je videos via airvideo naar iPad en dan zo naar ATV? Kan je niet gewoon vanop Mac/PC rechtstreeks naar de ATV? Of doe je dat om er zo voor te zorgen dat je toch mkv kan afspelen zonder jailbreak van de ATV? Want nu moet je nog steeds via iTunes zonder JB zeker?
Als ik het goed begrepen heb, kan je vanaf IOS5 het beeldscherm van iPhone/iPad/Mac gewoon "clonen" via ATV?
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Airvideo, dan kan ik bijna alles afspelen, dus alle formaten ( nog niets tegengekomen wat niet kan) en via de alleen de ATV2 lukt me dat niet denk ik.MTBS schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:01:
[...]
Thx voor de reacties op mijn vragen... ATV2 komt dus zeker in huis... [:D]
Bijkomend vraagje ivm bovenstaande quote: misschien ik nog niet helemaal mee met de zaak, maar waarom haal je videos via airvideo naar iPad en dan zo naar ATV? Kan je niet gewoon vanop Mac/PC rechtstreeks naar de ATV? Of doe je dat om er zo voor te zorgen dat je toch mkv kan afspelen zonder jailbreak van de ATV? Want nu moet je nog steeds via iTunes zonder JB zeker?
Als ik het goed begrepen heb, kan je vanaf IOS5 het beeldscherm van iPhone/iPad/Mac gewoon "clonen" via ATV?
Heel vaak zit ik lekker op de bank beneden nog even een film op de Ipad te kijken, omdat de TV bezet is door mijn vrouw. Komt de TV vrij dan kijk ik graag nog even verder op de TV. 1 klein klikje op de AB en op de Ipad en het werkt gelijk.
Maar vergeten te vermelden dat ik de ATV2 eigenlijk heel veel gebruik om mijn muziek af te spelen, en dat is ook zo mooi, en werk heel fijn.
Dat met IOS5 heb ik ook gelezen, dus dat is nog even afwachten.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.