Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:31
Zaterdag heb ik een nieuwe Apple TV in huis gehaald, speciaal voor AirPlay.

Stekkertje ingeplugd (Apple TV via hdmi naar de receiver) en gaan met de banaan dacht ik.Dat was deels ook zo - muziek speelt ie direct af, met video liep ik eerst tegen foutmeldingen aan. Bij een willekeurig filmpje op youtube/vimeo kreeg ik op de tv een HDCP foutmelding. Wat googlen leverde tips op, hdmi-kabel ontpluggen en opnieuw erin bood de oplossing: ik kon probleemloos filmpjes kijken.

Vandaag kom ik thuis en wil ik even een youtube-filmpje over de speakers knallen. Nu krijg ik helemaal geen beeld op de tv, maar de iPad zegt: Cannot play video on "Apple TV". Muziek werkt nog steeds prima, maar bij elk filmpje krijg ik nu deze melding. De uit-en-inplug-truc werkt niet meer...

Ik gebruik een no-name hdmi-kabel, gekocht op dealextreme denk ik. Bij voorkeur houd ik het daarbij, gezien het ook gewerkt heeft zaterdag zou dat ook moeten kunnen lijkt mij?

Ik denk er over om de Apple TV te jailbreaken, voor gebruik met XBMC, maar ik wil het eerst graag 'out of the box' werkend hebben - dus ook zonder te updaten als het even kan...

Bekend probleem? Bekende oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:31
Apple TV geupdate en het werkt weer. Ben benieuwd of het zo blijft...