Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Eigenlijk ook jammer dat je in BE en NL veel beperkter zit qua mogelijkheden dan in de US (films, series, netflix,...)... Die netflix mogelijkheid zou anders wel de max zijn...

Dan maar hopen op dit: http://www.gadget-review....gie-of-nederland-of-beide

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 13:53
Ik heb xbmc op mijn apple tv2 staan. Nu heb ik het probleem dat hij als ik een serie/film kijk bij na een paar minuten (altijd verschillend) eruit klapt en terug gaat naar de apple tv interface. Ik moet dan dus xmbc opnieuw opstarten en opnieuw de serie aanzetten. Niet bepaald handig dus. Hebben meer mensen dit ? Of wat kan ik er het beste aan doen ? Ik draai firmware 4.2.1 geloof ik. Het gaat ook op divx/xvid files van b.v. 350mb voor 40 min. geen hd dus ! Het streamen gaat ook over een bekabelde verbinding

[ Voor 5% gewijzigd door clonedonkey op 05-07-2011 17:38 ]

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 07:21
Heb je updatebegone geinstalleerd?

• clonedonkey
Ik heb even de apple tv2 naar de nieuwste firmware overgezet en opnieuw de jailbreak gedaan met seas0npass. Nu loop ik de stappen door om de nieuwste xmbc erop te krijgen maar ik loop vast bij de download van de night build. De site bestaat niet. Weet iemand wat ik nu het beste kan doen ?

5) Download the latest beta nightly build of XBMC
$ wget http://hadm.net/~keith/xbmc_atv2/latest_atv2.deb
(then hit enter and wait until its done)

Ik loop onderstaande stappen door :
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=101833

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 07:21
En als je deze stappen volgt?

Verwijderd

Ik heb nog de apple tv1 met 160G nu heb ik de nieuwe apple TV2. Deze wordt blijkbaar gebruikt om muziek te streamen... Ik heb al spijt dat ik hem gekocht of is daar geen reden voor denken jullie ?
Ik had graag een externe harde schijf aan de Apple TV2 gehangen met daarin de volledige muziek bibliotheek zoals op mn Apple TV1... Wat moet ik dan doen ? Of vinden jullie dit totaal belachelijk en waarom ?
Nu moet ik ervoor zorgen dat mn porteble altijd aanstaat en in het stopkontakt steekt wil ik kunnen streamen van muziek..

• clonedonkey
Bedankt voor je hulp. Ik heb een nieuwe lokatie voor de file op hun forum gevonden. Alles werkt nu en met deze nieuwe versie heb ik het probleem van uitvallen ook niet meer !

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:08:
Ik had graag een externe harde schijf aan de Apple TV2 gehangen met daarin de volledige muziek bibliotheek zoals op mn Apple TV1... Wat moet ik dan doen ? Of vinden jullie dit totaal belachelijk en waarom ?
Niet belachelijk, kan ik me voorstellen. Maar het kan niet, de ATV2 speelt zonder jailbreak alleen via iTunes op een PC/Mac middels homesharing. Ook een NAS met iTunes server functionaliteit kan voor zover ik weet niet direct naar een ATV2 streamen zonder dat er ergens een PC/Mac aanstaat die iTunes draait. Wel kan de muziek zelf op de NAS staan, maar het blijft zo dat de PC aan moet staan en iTunes actief moet hebben. Komt omdat de ATV2 gebruik maakt van Homesharing (wat overigens de setup wel erg makkelijk maakt).

Als al je muziek ook op een iPad/iPhone staat kun je via Airplay ook vanaf die streamen. Aansluiten van een externe harde schijf kan inderdaad zonder jailbreak niet op een ATV2. Met jailbreak trouwens wel via XBMC (of een andere jailbreak mediaplayer).

Gebruik zelf een desktop die toch altijd aan staat, dus voor mij is dit geen probleem.

Denk overigens dat met iOS5 straks de ATV2 vast ook wel uit de iCloud kan spelen, maar omdat je in NL vooralsnog alleen maar via iTunes gekochte muziek in de iCloud kan opslaan (iTunes Match is vooralsnog alleen in de VS beschikbaar) schiet je daar waarschijnlijk nog niet veel mee op (tenzij je echt al je muziek via iTunes gekocht hebt).

• MTBS
Sinds vandaag mijn Apple patrimonium uitgebouwd met een ATV2...

Twee vraagjes onmiddellijk:

1. Thuisindeling staat op mijn toestellen AAN (itunes op Windows machine, iPad en iPhone) en toch blijft de ATV constant zoeken naar de bibliotheek... Hij blijft maar op "laden" staan... Wat doe ik verkeerd?

2. Ik krijg de ondertitels niet meegestreamd via AirPlay... Op de iPad spelen ze mooi af, maar wanneer ik kies voor Apple tv, staan ze niet op het tv-scherm... Er is ook geen optie om ze "aan" te zetten... Opnieuw: wat doe ik verkeerd? ;)

PS: ik wacht voorlopig af met JB...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

• xahmol
MTBS schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:04:
Sinds vandaag mijn Apple patrimonium uitgebouwd met een ATV2...

Twee vraagjes onmiddellijk:

1. Thuisindeling staat op mijn toestellen AAN (itunes op Windows machine, iPad en iPhone) en toch blijft de ATV constant zoeken naar de bibliotheek... Hij blijft maar op "laden" staan... Wat doe ik verkeerd?
Heb je de remote app op je iPad/iPhone al geinstalleerd? En zie je in die remote app jouw iTunes library op je Windows machine wel staan?

Zo ja, staat er in the ATV2 iets verkeerd ingesteld (netwerk settings?)
Zo nee, staat er in je iTunes op he Windows machine iets foutief of je netwerk werkt niet lekker.

(andere vraag geen idee: nog nooit geprobeerd om ondertitels via Airplay mee te sturen).

[ Voor 5% gewijzigd door xahmol op 06-07-2011 17:07 ]

• MTBS
xahmol schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:07:
[...]

Heb je de remote app op je iPad/iPhone al geinstalleerd? En zie je in die remote app jouw iTunes library op je Windows machine wel staan?

Zo ja, staat er in the ATV2 iets verkeerd ingesteld (netwerk settings?)
Zo nee, staat er in je iTunes op he Windows machine iets foutief of je netwerk werkt niet lekker.

(andere vraag geen idee: nog nooit geprobeerd om ondertitels via Airplay mee te sturen).
Vraag 2 heb ik zelf al opgelost door op de ATV in te stellen "ondertitels aan op Nederlands" in het audio en video menu van de instellingen...

Vraag 1 lukt nog steeds niet... Ook op de remote kan ik geen verbinding krijgen met de bibliotheek van mijn PC... Ik heb zo een vaag vermoeden dat het misschien een security aspect is... Heb al geprobeerd om de firewall af te zetten en alle verkeer toe te staan, maar het hielp niet... :-(

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb eigenlijk ook een vraag, misschien is daar een antwoord op.
Zoals ik al eerder beschreef, ben ik heel tevreden over de ATV2 in combinatie met m'n Imac en iPad / iPhone.
Heerlijk gewoon. Maar mijn vraag is: bestaat er een remote App voor m'n MacBook zodat ik geluid en beeld evt. via m'n MacBook kan laten lopen naar de ATV2. Dus materiaal wat op m'n MacBook staat of dan van af mijn iMac.

Ik heb wel gezocht maar waarschijnlijk niet op het goede.

En eigenlijk als ik het nu zo lees, moet dat toch ook zonder tussenkomst van iPad / iPhone vanaf m'n Imac ook mogelijk moeten zijn. ( vast niet )

[ Voor 15% gewijzigd door Montana op 06-07-2011 22:30 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 21:13
Voor content binnen itunes in ieder geval wel, dat kan gewoon via homesharing.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
clonedonkey schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:27:
[...]

Bedankt voor je hulp. Ik heb een nieuwe lokatie voor de file op hun forum gevonden. Alles werkt nu en met deze nieuwe versie heb ik het probleem van uitvallen ook niet meer !
Ik had exact hetzelfde probleem en kwam hier de volgende lokatie tegen

http://hadm.net/xbmc/latest_atv2.deb

Installatie loopt nu iig, misschien handig als je hier naar op zoek bent.

Edit: Wel een semi nightly dus blijkbaar kans op problemen, hier doet ie het iig prima lijkt het.

[ Voor 8% gewijzigd door Redshark op 07-07-2011 23:57 ]

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-11 19:04
Montana schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:27:
Maar mijn vraag is: bestaat er een remote App voor m'n MacBook zodat ik geluid en beeld evt. via m'n MacBook kan laten lopen naar de ATV2.
Volgens mij moet dat met Airfoil kunnen? Ik gebruik het om Spotify van de Imac naar mijn ATV te krijgen.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

rk74 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:09:
[...]

Volgens mij moet dat met Airfoil kunnen? Ik gebruik het om Spotify van de Imac naar mijn ATV te krijgen.
Airfoil doet alleen geluid. In Airfoil zelf kun je wel video's afspelen (in de OSX versie, niet windows) en het geluid naar je ATV streamen zodat het in sync is, maar video streamen is nu nog gewoon niet mogelijk. Er was ooit sprake dat het in Lion zou worden geïmplementeerd, maar ik heb daar de laatste tijd niets meet oer vernomen. Video kan dus alleen via iTunes, maar ik verwacht dat het wel binnen niet al te lange tijd mogelijk gaat zijn.

This title is for sale, please send me a PM

• the-body
  • Niet online

the-body

the-body schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:42:
Ik heb een ATV 1st Gen. en heb die ingesteld met mijn net aangemaakte US iTunes account. Dit account kon ik gewoon aanmaken zonder giftcard of creditcard, door een free app te "kopen". Ik was gewoon benieuwd naar de US store en de extra mogelijkheden zoals trailers en evt. gratis TV-series, films etc. Een wereld gaat open, nieuwe menu-items op m'n scherm en zelfs veel gratis series in HD! Mooi dus, maar nu de vraag:

De Apple TV downloadt de gekozen HD TV-serie, hiermee mijn maar 160GB kleine harddisk volgooiend. Ik wil gewoon alles streamen, en niets downloaden of in m'n bibliotheek krijgen. Net zoals je een movietrailer bekijkt zeg maar. Ik neem aan dat met de ATV 2nd gen. ook alles wordt gestreamd, omdat die geen HD heeft (allleen een kleintje dan voor de cache). Weet iemand of dit kan, en zo ja, hoe dit in te stellen?
Weet iemand hier nog antwoord op?

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-11 16:41
the-body schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:27:
[...]

Weet iemand hier nog antwoord op?
Op je ATV1 download iTunes nog gewoon de films en kun je wel gewoon beginnen met kijken zodra je er genoeg gecached is. Zodra je de tijdslimiet of afspeellimiet hebt bereikt wordt de file weer verwijderd.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 15:42
Ik ben opzoek naar een stukje advies voor de aanschaf van de ATV2.

Nu heb ik diverse topics en posts gelezen en mijn idee is om de ATV2 te gebruiken als media streamer vanaf mijn NAS. (bezit verder geen Apple devices)

Plan is om hem meteen een JB te geven en er XBMC op te zetten. (wil eigenlijk een zo goedkoop mogelijk device wat XBMC aan kan)
Nu las ik een paar posts terug dat afspelen van diverse content zonder problemen gaat ook files van 15Gb en groter lukt hem.
Alleen waar ik geen duidelijk antwoord op kon vinden is de beperking die XBMC heeft t.o.v. de ATV1.
* Ik las een paar berichten uit eind 2010 dat er wat beperkingen waren qua functies in XBMC t.o.v. de ATV2, zijn deze beperkingen er nog steeds?
* Zijn er meer die hun ATV2 gebruiken als media streamer en wat is jullie ervaring?
* Ook las ik dat om lekker goedkoop aan een ATV2 te komen je hem uit Duitsland moet halen maar volgens mij maakt het niet zoveel verschil meer of wel? En waar kan ik dan het beste halen als dat nog wel is?

Thanks in advance.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 14-07-2011 12:10 ]

Verwijderd

Ik heb een vraag aan jullie als apple goeroe;-)

Wij hebben sinds kort een ATV2 die in een wifi netwerk draait met een mac, iphone,air en twee ipads.
we krijgen de itunes bibliotheek niet aan de praat. Thuisdeling staat ingeschakeld op alle apparaten. Heb heb wel even werkend gekregen, maar na 15 min knalde hij eruit en kon hij de bibliotheek niet meer vinden.
De Mac hebben we geprobeerd rechtstreeks aan te sluiten op de ATV via een etherkabel (als test) en dat werkte wel.
Wifi werkt overigens prima, max bereik.

Willen jullie es meedenken?

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-11 16:41
schumi2004 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:39:
Ik ben opzoek naar een stukje advies voor de aanschaf van de ATV2.

Nu heb ik diverse topics en posts gelezen en mijn idee is om de ATV2 te gebruiken als media streamer vanaf mijn NAS. (bezit verder geen Apple devices)

Plan is om hem meteen een JB te geven en er XBMC op te zetten. (wil eigenlijk een zo goedkoop mogelijk device wat XBMC aan kan)
Nu las ik een paar posts terug dat afspelen van diverse content zonder problemen gaat ook files van 15Gb en groter lukt hem.
Alleen waar ik geen duidelijk antwoord op kon vinden is de beperking die XBMC heeft t.o.v. de ATV1.
* Ik las een paar berichten uit eind 2010 dat er wat beperkingen waren qua functies in XBMC t.o.v. de ATV2, zijn deze beperkingen er nog steeds?
* Zijn er meer die hun ATV2 gebruiken als media streamer en wat is jullie ervaring?
* Ook las ik dat om lekker goedkoop aan een ATV2 te komen je hem uit Duitsland moet halen maar volgens mij maakt het niet zoveel verschil meer of wel? En waar kan ik dan het beste halen als dat nog wel is?

Thanks in advance.
Verschillen met de XBMC config op een ATV1 heb ik niet, maar mijn ATV2 uit Duitsland (MediaMarkt Gronau) gebruik ik dagelijks. Draait XBMC en via een share op mijn server kan ik dus mooi alles in 720p bekijken. Het meeste wat ik kijk zijn TV-series welke op RSS worden gedownload, ondertiteling is met een plugin zo te downloaden dus als je wilt komt er geen PC/Mac meer aan te pas. :) Kan zijn dat ik mijn XBMC nog niet heb ge-update naar de laatste versie, maar héél vloeiend is het niet allemaal. Belangrijker is dat het meer dan werkbaar is. Voor die €99 of wat je er dan voor kwijt bent zou ik het niet laten.

Tevens, mooi ESPN kijken via XBMC!
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:29:
Ik heb een vraag aan jullie als apple goeroe;-)

Wij hebben sinds kort een ATV2 die in een wifi netwerk draait met een mac, iphone,air en twee ipads.
we krijgen de itunes bibliotheek niet aan de praat. Thuisdeling staat ingeschakeld op alle apparaten. Heb heb wel even werkend gekregen, maar na 15 min knalde hij eruit en kon hij de bibliotheek niet meer vinden.
De Mac hebben we geprobeerd rechtstreeks aan te sluiten op de ATV via een etherkabel (als test) en dat werkte wel.
Wifi werkt overigens prima, max bereik.

Willen jullie es meedenken?
  • Zijn de ATV2 en de Mac wel aangesloten op hetzelfde WiFi netwerk?
  • Google eens of er meer problemen zijn met de router die er wordt gebruikt.
  • Ingelogd op AppleID op zowel Mac als ATV2?
  • Teveel geautoriseerde apparaten via iTunes?

[ Voor 20% gewijzigd door me_mrtn op 14-07-2011 12:58 ]

• schumi2004
me_mrtn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:56:
[...]

Verschillen met de XBMC config op een ATV1 heb ik niet, maar mijn ATV2 uit Duitsland (MediaMarkt Gronau) gebruik ik dagelijks. Draait XBMC en via een share op mijn server kan ik dus mooi alles in 720p bekijken. Het meeste wat ik kijk zijn TV-series welke op RSS worden gedownload, ondertiteling is met een plugin zo te downloaden dus als je wilt komt er geen PC/Mac meer aan te pas. :) Kan zijn dat ik mijn XBMC nog niet heb ge-update naar de laatste versie, maar héél vloeiend is het niet allemaal. Belangrijker is dat het meer dan werkbaar is. Voor die €99 of wat je er dan voor kwijt bent zou ik het niet laten.

Tevens, mooi ESPN kijken via XBMC!
Thanks voor je reactie. Zal ook hier voornamelijk TV Series zijn en ESPN erbij is al helemaal mooi ;)

Ik zal eens achterhalen hoe de prijzen in Duitsland op moment liggen want voor 6 euro meer kan ik hem net zo goed hier in NL bestellen.

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Ik sta op het punt een ATV2 aan te schaffen maar heb nog enkele vragen voordat ik de pinpas ga trekken.

Ik wil hem gaan gebruiken om mijn muziek af te spelen op de stereo (80%) en af en toe (20%) een HD film/serie te bekijken welke ik doorgaans download, bekijk en vrijwel altijd (of t moet een hele goeie zijn) weer direct verwijder. Mijn Muziek collectie is dan ook zo'n 40Gb, De blijvertjes onder de films/series neemt zo'n 300Gb in beslag.

**EDIT** Inmiddels al wat wijzer geworden na zo'n 3 uur zoeken op Google.. Alleen zou ik vraag 4 nog beantwoord willen hebben..

1. Doe ik er verstandig aan uberhaupt XBMC te gebruiken voor mijn gebruik.
2. Kan ik mijn Muziek en Video draaien vanaf een externe HDD aan mijn Airport Extreme
3. Moet de externe HDD nog voorzien zijn van iTunes library mogelijkheden en gaat deze op standby als ik hem niet benader?
4. Wat is nu de makkelijkste en beste manier om Muziek en HD-Films (MKV) mooi (art, info, ondertiteling en juiste indeling) in iTunes te plaatsen zodat ik ze ook met de ATV kan zien? Daar mijn ouders hem ook gaan gebruiken wil ik hem gewoon met het kleine AB'tje kunnen bedienen zonder tussenkomst van mijn MB of iPhone.
4. Zijn er verloopstekkers van Optisch naar tulp?

[ Voor 13% gewijzigd door fabulaus op 15-07-2011 12:42 ]

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 09:26
4. Zijn er verloopstekkers van Optisch naar tulp?
waar heb je deze stekker gevonden?

www.instagram.com/thomas.bartelds

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
fabulaus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:38:
4. Wat is nu de makkelijkste en beste manier om Muziek en HD-Films (MKV) mooi (art, info, ondertiteling en juiste indeling) in iTunes te plaatsen zodat ik ze ook met de ATV kan zien? Daar mijn ouders hem ook gaan gebruiken wil ik hem gewoon met het kleine AB'tje kunnen bedienen zonder tussenkomst van mijn MB of iPhone.
Die films in een MP4 container stoppen ipv dat onhandige MKV.

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

TQAirstrike schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:35:
[...]

waar heb je deze stekker gevonden?
Er zijn wel omvormers maar deze zijn aardig duur en daarbij gaat dan het digitale signaal verloren. Conclusie voor mij is dat ik de Apple TV gewoon beneden neer zet bij de surround set i.p.v. bij mijn "jongens-stereo".
Dreamvoid schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:26:
[...]

Die films in een MP4 container stoppen ipv dat onhandige MKV.
En hoe doe ik dit het makkelijkst / snelst waarbij ik ook nog eens de MetaData mooi kan toevoegen? Nu maak ik gebruik van MP4tools i.c.m. MetaX maar ik vind het eigenlijk lastig dat ik steeds een kwartier bezig ben per film/serie om dit hele proces uit te voeren. Zo mogelijk wil ik gewoon een alles in een oplossing, waardoor ik gewoon de films die in mijn complete folder komen automatisch of met een simpele korte handeling om kan zetten in het juiste formaat (mp4) en van metadata kan voorzien, voor de juiste looks en tekst in iTunes.

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11 18:08
Misschien al 30x gevraagd maar kon het zo gauw niet terug vinden. Als ik nu een ATV2 uit duitsland haal en de nederlandse versie komt dan uit. Kan ik dan gewoon gebruik maken van de nederlandse filmstore etc?
En zijn er geruchten voor een nieuwe ATV?

[ Voor 9% gewijzigd door thijskl op 20-07-2011 12:10 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

Exirion

Gadgetfetisjist

thijskl schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:09:
Als ik nu een ATV2 uit duitsland haal en de nederlandse versie komt dan uit. Kan ik dan gewoon gebruik maken van de nederlandse filmstore etc?
Tuurlijk, al die apparaten zijn hetzelfde, behalve voor gebieden met een andere netspanning.
En zijn er geruchten voor een nieuwe ATV?
Geruchten zijn er altijd...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• troftnom
Zelfs dan zit er alleen maar een andere kabel met stekker bij. De appleTV kan al sinds ATV1 de standaard voltages aan.

• MTBS
Is er een manier om rechtstreeks youtube en andere video's rechtstreeks te streamen naar de ATV2 vanop een MBA?

In iTunes kan ik wel klikken op "stuur geluid naar ATV", maar als ik op youtube zit is er nergens een knopje "stream naar ATV" terug te vinden (en dat is wel het geval op mijn iPad en iPhone).

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08
Ik heb grote problemen met XBMC merk ik met files van meer dan 4gb. Mijn wifi G netwerk trekt het niet; continu buffering. Klopt het dat streaming files een N netwerk behoeft?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Ok ik overweeg al enkele weken sterk om een ATV2 aan te schaffen.. Ik heb alleen nog 2 vragen welke ik beantwoord wil hebben voor ik naar de MyCom rijd.

1. Hoe converteer ik MKV's het makkelijkst / snelst naar iTunes waarbij ik de MetaData mooi kan toevoegen? Nu maak ik gebruik van MP4tools i.c.m. MetaX maar ik vind het eigenlijk lastig dat ik steeds een kwartier bezig ben per film/serie om dit hele proces uit te voeren. Zo mogelijk wil ik gewoon een alles in een oplossing, waardoor ik gewoon de films die in mijn complete folder komen automatisch of met een simpele korte handeling om kan zetten in het juiste formaat (mp4) en van metadata kan voorzien, voor de juiste looks en tekst in iTunes.
2. Mochten jullie, op basis van bovenstaande, mij toch verwijzen naar XBMC. Genereert deze automatisch de MetaData met album art en film/serie info?

• schumi2004
Dr. Strangelove schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:52:
Ik heb grote problemen met XBMC merk ik met files van meer dan 4gb. Mijn wifi G netwerk trekt het niet; continu buffering. Klopt het dat streaming files een N netwerk behoeft?
Kan aan mij liggen maar ik zou serieus overwegen je XBMC systeem bedraad te maken.
Streamen over wifi zou ik iedereen afraden, zeker als je al met een beetje HD content komt aanzetten.
fabulaus schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:27:
Ok ik overweeg al enkele weken sterk om een ATV2 aan te schaffen.. Ik heb alleen nog 2 vragen welke ik beantwoord wil hebben voor ik naar de MyCom rijd.

1. Hoe converteer ik MKV's het makkelijkst / snelst naar iTunes waarbij ik de MetaData mooi kan toevoegen? Nu maak ik gebruik van MP4tools i.c.m. MetaX maar ik vind het eigenlijk lastig dat ik steeds een kwartier bezig ben per film/serie om dit hele proces uit te voeren. Zo mogelijk wil ik gewoon een alles in een oplossing, waardoor ik gewoon de films die in mijn complete folder komen automatisch of met een simpele korte handeling om kan zetten in het juiste formaat (mp4) en van metadata kan voorzien, voor de juiste looks en tekst in iTunes.
2. Mochten jullie, op basis van bovenstaande, mij toch verwijzen naar XBMC. Genereert deze automatisch de MetaData met album art en film/serie info?
2. Kan ik beantwoorden met Ja

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Edit: Inmiddels staat hij thuis en werkt hij schitterend. Subbler is nu nog de boel aan het omzetten en van MetaData aan het voorzien elke keer als ik iets download maar ik ga vandaag eens kijken hoe XBMC mij bevalt want het kost je toch elke keer een kwartiertje per film.

Daarnaast verbaast het mij dat ik iTunes op mijn MacBook niet meer onafhankelijk kan bedienen op het moment dat de AppleTV muziek of video afspeelt. Ik kan dus niet een andere video of muziek beluisteren op het moment dat de AppleTV door iemand anders word gebruikt.

[ Voor 71% gewijzigd door fabulaus op 29-07-2011 09:47 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08
Dr. Strangelove schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:52:
Firmware update van mijn router en upgrade naar de laatste versie van XBMC hebben het probleem wat verlicht maar ik heb nog steeds wel buffer issues met grote files.

Ik zou het nog steeds interessant vinden om te horen van andere mensen en hun ervaringen met XBMC over wifi met files >4gb.

Een ander issue dat ik heb heeft niet zozeer met XBMC van doen maar met Airplay. De ATV2 verliest na een tijd idle gestaan te hebben de verbinding met mijn homeshared iTunes library op mijn PC. De library blijft toegankelijk op mijn iPad2 met Remote. Alleen een harde reboot van de ATV2 hersteld de connectie met iTunes. Op de Apple fora zie ik dat er meer mensen met dit issue zijn maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:00
Hmmm update voor de Apple Tv. Nieuw is aangeschafte tv programma's bekijken en Vimeo geïntegreerd. Tenminste, die 2 punten kwamen als nieuwe items in beeld na het installeren van deze update.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 20:07
Valderrama schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:34:
Hmmm update voor de Apple Tv. Nieuw is aangeschafte tv programma's bekijken en Vimeo geïntegreerd. Tenminste, die 2 punten kwamen als nieuwe items in beeld na het installeren van deze update.
Ik heb ze niet gezien, Vimeo zeker niet, maar ik heb een NL itunes account / Apple ID.

EDIT: land op elk land behalve Belgie, Luxemburg of NL zetten 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 02-08-2011 01:33 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• wallie-s
  • Laatst online: 06-09 14:35
Weet iemand of de oude remote ook werkt op de nieuwe apple tv?
Klinkt gek, maar ik vind de nieuwe niks, en wil graag mijn oude gebruiken..
Heb mijn ATV 2 helaas nog niet binnen..

• Mikey NL
  • Laatst online: 19-10 09:57
Ja dat werkt, heb ik toevallig gisteren geprobeerd, omdat mijn nieuwe remote stuk is :(

Maar die witte remote werkt dus ook prima!

• BamSlam_
  • Niet online
Valderrama schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:34:
Vimeo werkt als een trein, ook inloggen en afspelen van als privé-aangemerkte video's gaat prima. Ik ben blij! :)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zo, bestelling is net geplaatst en volgens verwachting komt de ATV2 binnen een paar dagen aan.

Ik ben van plan PLEX erop te zetten, het komende jaar is 720P voldoende aangezien onze tv HD-Ready is. Plex mediaserver draait reeds op een iMac (2011 model) dus ik verwacht (hoop) op weinig problemen :)

• bibi2205
  • Laatst online: 08-10 21:35
Gisteren een tweedehands AppleTV gekocht (1st gen - 160GB).. Krijg hem op geen enkele manier gesynced met mijn MBP (Lion, iTunes 10.4). Beetje rondgekeken op Google, alle mogelijke trucjes al geprobeerd. Ik kwam o.a. tegen dat de Bonjour Conformance Test wel eens kan helpen, maar deze geeft bij mij:
Starting Test: Thu Aug 4 01:10:20 2011
*** Please Power On Device ***

*** Beginning Link-Local Address Allocation Test ***

01:10:20 starting test: INITIAL PROBING

Thu Aug 4 01:10:53 2011 WARNING: Have not received initial probe from device. Listening...
Received probe for 192.168.2.100 [64:b9:e8:fe:79:33].

PASSED (INITIAL PROBING)

01:11:06 starting test: PROBING

(skipping probe denials)
Sending conflicting probe for 192.168.2.100.
Sent conflicting probe for 192.168.2.100. but got error.
Zonder meer uitleg, kan er ook geen log van vinden (tenzij ik op de verkeerde plaats zoek).. Op mijn Macbook (ook Lion en iTunes 10.4) kan ik de AppleTV ook niet zien. Op mijn iMac G5 vind iTunes hem meteen. Heb er deze avond al enkele uurtjes experimenteren opzitten, zonder succes. Ik kom via Google ook 'succesverhalen' tegen met een 1st gen AppleTV en Lion/iTunes10.4, dus daar zou het probleem niet mogen liggen.

Ik heb hem gelukkig voor een mooi prijsje kunnen kopen, maar om hem nu als boekensteun te gebruiken is een beetje jammer, hé.. ;)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• troftnom
Bij de ATV1 kijk je toch de andere kant op, ik selecteer op het apparaat zelf dat ik een sync connectie wil aangaan met een (nieuwe) computer (gisteren toevallig nog gedaan). Heb je dat al eens geprobeerd?

• bibi2205
Hij is momenteel nog niet gekoppeld aan een iTunes bibliotheek, dus ik ga op de AppleTV naar Computers -> Voeg een iTunes bibliotheek toe. Dan krijg ik het scherm met de 5 getalletjes die ik in iTunes zou moeten ingeven, maar ik krijg de aTV daar niet te zien. Momenteel is hij dus enkel bruikbaar om trailers te bekijken of series/films te huren/kopen op de Amerikaanse Store. (Of ik kan hem syncen met mijn G5, maar aangezien dat toestel amper opstaat zou ik het toch liever via mijn MBP doen.)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• bibi2205
Ondertussen een AppleTV2 in huis gehaald.. Deze deed eerst ook (heel even) moeilijk, maar daar werkt ondertussen alles perfect. De aTV1 ligt dus even opzij, daar hou ik me later nog wel eens mee bezig. :)

Nu de hele Film/Series structuur in iTunes importeren (en taggen).. Daar gaat enorm veel tijd in kruipen, maar ik heb het er wel voor over. :)

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:00
Iemand al de Apple TV2 met de allerlaatste firmware weten te jailbreaken? Welke methode (op Mac) heb je hier voor gebruikt?

Met seasonpass heb ik het geprobeerd maar ik loop stuk op een error die aangeeft dat de restore niet gestart kan worden. Mag hem vervolgens zelf selecteren in Finder maar dan gebeurt er niets. Wie weet gebruik ik een verkeerde versie?

• xahmol
Valderrama schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:10:
Iemand al de Apple TV2 met de allerlaatste firmware weten te jailbreaken? Welke methode (op Mac) heb je hier voor gebruikt?

Met seasonpass heb ik het geprobeerd maar ik loop stuk op een error die aangeeft dat de restore niet gestart kan worden. Mag hem vervolgens zelf selecteren in Finder maar dan gebeurt er niets. Wie weet gebruik ik een verkeerde versie?
Laatste versie is nog niet te jailbreaken voor zover ik weet. Nog evn niet upgraden tot er nieuws is dus als je je jailbreak wilt houden.

Klopt dus dat Seasonpass niet werkt met laatste firmware. Staat ook op hun supportforum: http://forum.firecore.com/topic/5093#comment-19974

Staan in dat topic daa overigens ook berichten van mensen die het wel gelukt is de firmware weer te downgraden om toch weer te kunnen jailbreaken.

• MTBS
bibi2205 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:32:
Ondertussen een AppleTV2 in huis gehaald.. Deze deed eerst ook (heel even) moeilijk, maar daar werkt ondertussen alles perfect. De aTV1 ligt dus even opzij, daar hou ik me later nog wel eens mee bezig. :)

Nu de hele Film/Series structuur in iTunes importeren (en taggen).. Daar gaat enorm veel tijd in kruipen, maar ik heb het er wel voor over. :)
Schitterende tool die (HD)conversie (in wachtrijen) doet en onmiddellijk de metadata uit IMDB haalt : http://itunes.apple.com/b...vi/id402279089?l=nl&mt=12

Heel tevreden van en ziet er mooi uit op de ATV2 (hoes, korte inhoud, acteurs, regisseur,...).

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 22:30

J.apiooo

FWN

xahmol schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:42:
[...]

Laatste versie is nog niet te jailbreaken voor zover ik weet. Nog evn niet upgraden tot er nieuws is dus als je je jailbreak wilt houden.

Klopt dus dat Seasonpass niet werkt met laatste firmware. Staat ook op hun supportforum: http://forum.firecore.com/topic/5093#comment-19974

Staan in dat topic daa overigens ook berichten van mensen die het wel gelukt is de firmware weer te downgraden om toch weer te kunnen jailbreaken.
Klopt. Downgrade naar vorige firmware is geen probleem. Ik had ook per ongeluk de upgrade naar de laatste versie uitgevoerd.

Daarna downgrade gedaan en jailbreak via SeasonPass & import/restore in iTunes. Nu draait Plex prima op de AppleTV2 :)

Jaap

• bibi2205
MTBS schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:18:
[...]

Schitterende tool die (HD)conversie (in wachtrijen) doet en onmiddellijk de metadata uit IMDB haalt : http://itunes.apple.com/b...vi/id402279089?l=nl&mt=12

Heel tevreden van en ziet er mooi uit op de ATV2 (hoes, korte inhoud, acteurs, regisseur,...).
En ik zie deze post nu pas.. :)

Ik heb er al enkele dagen sukkelen opzitten met Handbrake (subtitels durven wel eens half uit beeld vallen) dus op aanraden van jou dan maar iVI gekocht. Momenteel aan het testen met een filmpje. Ik ben benieuwd.

(Vind het wel straf dat hij van een 5GB .mkv een 750mb .mp4 bestand gaat maken, maar het is nog aan het converteren dus misschien dat hij zijn schatting nog wel wat aanpast.)

Zolang dat hij de AC3 5.1 (Dolby Digital) track maar behoud, ik heb wel graag 5.1 audio in mijn films. :)

[ Voor 6% gewijzigd door bibi2205 op 12-08-2011 21:51 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MTBS schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:18:
[...]

Doet deze app echt een conversie of past hij alleen de container aan?

Ik gebruik nu een combinatie van Mp4Tools, subler en iDentify maar dit werkt ondanks dat het redelijk snel gaat toch wat omslachtig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bibi2205
Mijn eerste poging is hier alleszins niet gelukt.. Kwam uiteindelijk een 650MB file uit waar Quicktime niets mee kon aanvangen, in de prullenmand dus. Morgen nog eens verder bekijken, waarschijnlijk ergens een instelling verkeerd gezet.

• MTBS
bibi2205 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:55:
Mijn eerste poging is hier alleszins niet gelukt.. Kwam uiteindelijk een 650MB file uit waar Quicktime niets mee kon aanvangen, in de prullenmand dus. Morgen nog eens verder bekijken, waarschijnlijk ergens een instelling verkeerd gezet.
Oei, hier nog geen problemen gehad met de ongeveer 30 films/series die ik al deed. Alles wordt in een .m4v formaat gezet waar QuickTime geen problemen mee heeft (al speel ik hier zelf alles af met VLC).

Mijn instellingen :

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Deel 4

Als ik dan een filmpje sleep om te converteren ziet dat er als volgt uit :

Voordien

Enige wat ik dan nog moet doen is op "convert" klikken en nadien staat het filmpje in de iTunes bibliotheek in .m4v formaat en het origineel is onaangetast...

Een mkv van 4Gb zet hij echter (bij mij) niet om naar 750Mb... :)

[ Voor 5% gewijzigd door MTBS op 13-08-2011 09:08 ]

• bibi2205
Bedankt voor de screenshots. :)

Ondertussen nog een poging gedaan.. Deze is wel goed gelukt. Waarschijnlijk was de film waar ik het gisteren mee probeerde simpelweg niet compatibel (hij gaf trouwens geen film info automatisch). Maar nu zit ik nog met 1 probleempje (en daar had ik met Handbrake ook last van): de grijze transparante balk waar de ondertiteling in staat.. Is er een manier om die weg te krijgen? Als ik het originele bestand met VLC afspeel heb ik dit niet, enkel de omgezette versies wel.

(En ik hoop dat ik nu alle ondertiteling te zien krijg op de aTV, bij de Handbrake conversies viel de onderste tekstregel er af.)

Verwijderd

Ik heb er laatst nog eentje bij gekocht SPAM. Ze zijn inderdaad wat duurder maar de HDMI kabel die erbij zit is van hoge kwaliteit en ze rekenen maar 2,50 aan verzendkosten. Apple verkoopt de Apple TV in alle landen in de EU behalve in Nederland voor de vaste prijs van 119 euro. Op het moment dat ze hier te krijgen zijn zullen de meeste webshops ze dus niet meer hoger dan die prijs kunnen verkopen. Nu dus wel ivm de importkosten....

Verder prima service en goeie webshop ik hou ze in ieder geval wel in de gaten.:)

[ Voor 4% gewijzigd door dusty op 27-10-2012 03:20 . Reden: Spam voor eigen webshop. ]

• bibi2205
Ik heb de mijne €108,90 betaald, excl. verzending.. Een HDMI kabel zat wel niet mee in de verpakking, daar zou volgens mij ook geen plaats voor zijn in dat mini doosje.

• Donstil
  • Niet online
bibi2205 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:32:
Ik heb de mijne €108,90 betaald, excl. verzending.. Een HDMI kabel zat wel niet mee in de verpakking, daar zou volgens mij ook geen plaats voor zijn in dat mini doosje.
Een HDMI kabel zit ook standaard niet in de verpakking.

Als je weet wat die kabels inkoop kosten dan snap je wel waarom andere webshop's ze er soms gratis bij doen.
(een kabel van 2meter gaat ongeveer 10x over de kop, als het niet meer is ondertussen.)

• bibi2205
Ik had niet gezien dat hij de link naar de webshop in zijn post had staan (daar leveren ze blijkbaar wel een HDMI kabel bij).. Maar ik weet wat je bedoelt, sta zelf in een retail winkel. :)

• xahmol
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:29:
Ik heb er laatst nog eentje bij gekocht SPAM. Ze zijn inderdaad wat duurder maar de HDMI kabel die erbij zit is van hoge kwaliteit en ze rekenen maar 2,50 aan verzendkosten.
Lijkt me toch aan de dure kant: elders verkrijgbaar voor rond de 110 euro. Weliswaar zonder HDMI kabel, maar die heb je tegenwoordig voor EUR 2,50 per twee (regelmatig in OneDay aanbiedingensites). En HDMI kabel van hoge kwaliteit geeft exact het zelfde beeld als zogenaamd lage kwaliteit ;-)

[ Voor 1% gewijzigd door dusty op 27-10-2012 03:20 . Reden: ontspammed. ]

Verwijderd

Inmiddels ook een ATV2 aangeschaft en ben zeer tevreden, stream probleemloos muziek vanaf mijn iphone 4g.

Nu wil mijn vriendin ook graag muziek streamen met haar iphone 3g, maar hier krijg ik niet het icoontje
van de apple tv te zien om te switchen.

Klopt het dat dit bij een 3G niet werkt?

• Donstil
  • Niet online
Crossposten is niet de bedoeling. In het iPad topic heb je een aantal reacties, dus die reactie laat ik staan. Overigens had je het beste voor zo'n specifieke vraag een apart topic kunnen openen :)

[ Voor 102% gewijzigd door Hoedje op 15-08-2011 23:03 ]

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 09:44
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:06:
Inmiddels ook een ATV2 aangeschaft en ben zeer tevreden, stream probleemloos muziek vanaf mijn iphone 4g.

Nu wil mijn vriendin ook graag muziek streamen met haar iphone 3g, maar hier krijg ik niet het icoontje
van de apple tv te zien om te switchen.

Klopt het dat dit bij een 3G niet werkt?
Klopt, de iPhone 3G heeft geen Airplay.

• xahmol
Voor de jailbreakers: SeasonPass is nu geschikt voor de nieuwste Apple TV firmware.

http://blog.firecore.com/5180

[ Voor 27% gewijzigd door xahmol op 20-08-2011 07:34 ]

• BamSlam_
  • Niet online
De afgelopen weken heb ik m'n ATV2 voornamelijk gebruikt om Vimeo te browsen. Wat werkt dat geweldig zeg! Afgelopen vrijdag is m'n broer getrouwd. Toen heb ik flink wat video's geschoten, die inmiddels op Vimeo staan. Heerlijk om ze op m'n gemak met de familie op TV te kunnen bekijken.

Ik heb echter nog wel een probleem met Vimeo op ATV: als ik collections m'n albums opvraag, laat de ATV slechts 1 album zien. Terwijl ik er toch echt meerdere heb, die op vimeo.com wel worden weergegeven. Uit- en weer inloggen helpt niet. Heeft iemand ditzelfde probleem en weet iemand misschien een oplossing?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

M'n meisje staat op het punt om een Apple TV 1G 160GB op te halen over een uurtje, lekker spontaan *She loves Apple* Maar zij heeft een oude Sony televisie zonder HDMI, zonder HD(ready) terwijl ik snel gelezen heb op http://www.apple.com/nl/p...kthrough-Price-of-99.html dat "Voor Apple TV zijn een draadloos 802.11b/g/n-netwerk of een Ethernet-netwerk, een breedbandinternetverbinding en een voor 720p geschikte hd-tv vereist."

De oude Apple TV heeft gewoon composietaansluitingen, evenals haar televisie.. wat dus gaat werken?
En het is me niet helemaal duidelijk of alle films in een formaat moeten zijn wat Apple ondersteund?
Dus alle films die ze wil gaan streamen naar haar tv moeten .mp4 zijn enzo en .avi / .mpeg werken niet?

Sorry voor de vrij basale vraag, maar voordat er straks een apparaat staat wat niet gaat werken }:|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• BamSlam_
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:55:
M'n meisje staat op het punt om een Apple TV 1G 160GB op te halen over een uurtje, lekker spontaan *She loves Apple* Maar zij heeft een oude Sony televisie zonder HDMI, zonder HD(ready) terwijl ik snel gelezen heb op http://www.apple.com/nl/p...kthrough-Price-of-99.html dat "Voor Apple TV zijn een draadloos 802.11b/g/n-netwerk of een Ethernet-netwerk, een breedbandinternetverbinding en een voor 720p geschikte hd-tv vereist."

De oude Apple TV heeft gewoon composietaansluitingen, evenals haar televisie.. wat dus gaat werken?
En het is me niet helemaal duidelijk of alle films in een formaat moeten zijn wat Apple ondersteund?
Dus alle films die ze wil gaan streamen naar haar tv moeten .mp4 zijn enzo en .avi / .mpeg werken niet?

Sorry voor de vrij basale vraag, maar voordat er straks een apparaat staat wat niet gaat werken }:|
Opmerking over appels en peren vergelijken :) Als die oude Apple TV een composiet-aansluiting heeft zou hij prima moeten werken met die oude TV, eventueel met een verloopje naar SCART.

• CLB
  • Niet online

CLB

Composiet = component

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/apple_tv_2.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• the-body
  • Niet online

the-body

CLB schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:55:

Volgens Apple gaat dit idd niet werken, met een workaround echter wel. Als je op YouTube deze film of deze volgt moet het wel lukken. Daar heb je dus wel een HDMI to DVI-I en DVI-I to VGA adapter nodig.

Ik heb het zelf op een andere manier geregeld. Mijn Marantz SR6004 receiver kan component omzetten naar composiet. Ik weet niet of je zelf een surroundreceiver hebt, maar dat is wel de gemakkelijkste manier. Ga er trouwens maar niet van uit dat je receiver een HDMI -signaal omzet naar composiet (D-->A), die kans is erg klein. Ik krijg dus goed beeld op mijn oude CRT 4:3 TV van de aTV, en kon in de setup ook gewoon kiezen voor 576i als output.

Als je avi's, mpeg's en soortgelijke wilt streamen zul je XBMC moeten installeren op je aTV. Eigenlijk is dit sowieso noodzakelijk om van een gehandicapt apparaat (wat hij in de basis is) een volwaardige mediastreamer te maken. Dit kan heel gemakkelijk via de ATV USB Creator, meer info vind je hier. Werkt prima, maar een betere XBMC installatie krijg je via CrystalBuntu, meer info hierover vind je hier. Deze Linux versie draait bij mij op een USB-stick in de aTV, dus ik laat de originele OSX-installatie intact. Het voordeel van CrystalBuntu is dat het gewoon soepeler loopt, het verbruikt minder resources. Als je echter geen HD-materiaal wilt streamen, zou ik het gewoon bij de eerste optie houden. Heb je wel HD-movies of series, dan moet je sowieso nog een Broadcom BCM70015 decoder kopen op eBay en in je aTV de wifi card vervangen met de decoder card.

Veel plezier met je nieuwe hobby!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

No way! Composiet is iets totaal anders en de beroerdste analoge videoaansluiting, die over maar 1 kabel loopt. Component heeft aparte kabels voor de 3 kleurenkanalen en werkt met hoge frequenties die HD-resolutie en progressive scan mogelijk maken.

Er bestaat wel een hack om een kleuren composite signaal op de groene aansluiting te krijgen:

http://wiki.awkwardtv.org/wiki/Composite

[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 30-08-2011 18:33 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CLB
  • Niet online

CLB

the-body schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:12:
Volgens Apple gaat dit idd niet werken, met een workaround echter wel. Als je op YouTube deze film of deze volgt moet het wel lukken. Daar heb je dus wel een HDMI to DVI-I en DVI-I to VGA adapter nodig.
Pfff thanks, ding is inmiddels wel binnen denk, ik ga het checken!
Dus dan moeten er nog verloopjes gehaald worden, want die heb ik / hebben we niet 1,2,3 liggen.. Bummer
Ik heb het zelf op een andere manier geregeld. Mijn Marantz SR6004 receiver kan component omzetten naar composiet. Ik weet niet of je zelf een surroundreceiver hebt, maar dat is wel de gemakkelijkste manier. Ga er trouwens maar niet van uit dat je receiver een HDMI -signaal omzet naar composiet (D-->A), die kans is erg klein. Ik krijg dus goed beeld op mijn oude CRT 4:3 TV van de aTV, en kon in de setup ook gewoon kiezen voor 576i als output.
Nieuwe apparatuur is allemaal niet voor handen, daarom vroeg ik me al af of de Apple TV uberhaupt zou werken.
Als je avi's, mpeg's en soortgelijke wilt streamen zul je XBMC moeten installeren op je aTV. Eigenlijk is dit sowieso noodzakelijk om van een gehandicapt apparaat (wat hij in de basis is) een volwaardige mediastreamer te maken. Dit kan heel gemakkelijk via de ATV USB Creator, meer info vind je hier. Werkt prima, maar een betere XBMC installatie krijg je via CrystalBuntu, meer info hierover vind je hier. Deze Linux versie draait bij mij op een USB-stick in de aTV, dus ik laat de originele OSX-installatie intact. Het voordeel van CrystalBuntu is dat het gewoon soepeler loopt, het verbruikt minder resources. Als je echter geen HD-materiaal wilt streamen, zou ik het gewoon bij de eerste optie houden. Heb je wel HD-movies of series, dan moet je sowieso nog een Broadcom BCM70015 decoder kopen op eBay en in je aTV de wifi card vervangen met de decoder card.

Veel plezier met je nieuwe hobby!
Ik heb wel snel wat filmpjes gekeken op YouTube inderdaad wat betreffende andere software / hacks...
Ik bedoelde daarmee dat ik het eerst over composiet had, maar dat component bleek te zijn ;)

• troftnom
Zou wel even checken of die Sony toevallig geen component aansluitingen heeft.

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat heeft die wel... gewoon geel-rood-witte tulpaansluitingen...

• the-body
  • Niet online

the-body

troftnom schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:04:
Zou wel even checken of die Sony toevallig geen component aansluitingen heeft.
Hoogstwaarschijnlijk niet. Het waren vooral de oudere CRT HD-tv's van Sony die een component ingang hadden. Denk trouwens niet dat je de RGB van je scart kunt gebruiken door daar de rode, groene en blauwe componentkabeltjes in te stoppen. Het lijkt mss logisch, maar component is geen RGB maar YPbPr.

• CLB
  • Niet online

CLB

Owh.. Pff ik word er moe van zeg, waarom werken rood-gele-witte tulpjes gewoon niet zeg..
Ik ga morgen even langs om alles te noteren en verder uit te zoeken qua tv / aanslutingen en troep.

• the-body
  • Niet online

the-body

CLB schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:05:
Dat heeft die wel... gewoon geel-rood-witte tulpaansluitingen...
Geel-rood-wit is gewoon composiet (geel)!. Rood en wit zijn je analoge audio-aansluitingen. Je kunt met een goede composietkabel trouwens een erg mooi beeld op een CRT krijgen, laat je door anderen niets wijsmaken. Op een HD-flatscreen ziet het er ongetwijfeld niet uit, maar SD (standard definition) is op een CRT vaak mooier dan op een LCD-TV.

Als je deze setup langer gaat gebruiken zou ik wel echt een goede composietkabel kopen, een standaard vetertje is zonde! Het is analoog, dus de kabel doet er toe..

[ Voor 13% gewijzigd door the-body op 30-08-2011 22:37 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

the-body schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:35:
Je kunt met een goede composietkabel trouwens een erg mooi beeld op een CRT krijgen, laat je door anderen niets wijsmaken.
Nou, dan heb jij nooit kritisch gekeken of nooit een goeie CRT TV gehad. S-video (ook wel svhs genoemd) is al een stuk beter vanwege de grotere bandbreedte en kleurzuiverheid, en nog beter is RGB over SCART. Composite is acceptabel maar niets meer dan dat, zeker niet als je digitale content gaat zitten kijken.

• troftnom
Anyway, die Apple TV is er niet voor gemaakt om via composiet te gebruiken. Zou het dan ook niet aanraden om het op die manier te gebruiken...

• the-body
  • Niet online

the-body

troftnom schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:04:
Anyway, die Apple TV is er niet voor gemaakt om via composiet te gebruiken. Zou het dan ook niet aanraden om het op die manier te gebruiken...
En wat raad je hem dan aan, een nieuwe TV met HDMI omdat z'n vriendin een aTV heeft aangeschaft? Uiteindelijk werkt het gewoon, en daar gaat het om. AppleTV is ook niet gemaakt om XBMC te draaien trouwens....

• CLB
  • Niet online

CLB

Tsjaa inderdaad een nieuwe tv zit er niet in en er wordt toch geen HD-materiaal gestreamd... Alleen speelfilmpjes in 480p ofzo in oa .mp4 formaat and that's it, dus dat moet gewoon goed werken op der +/- 80cm beeldbuis.

• Donstil
  • Niet online
troftnom schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:04:

the-body schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:37:
[...]

En wat raad je hem dan aan,
Misschien iets kopen wat daar wel voor bedoeld is? Een Wdtv Live ofz.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 31-08-2011 00:40 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Apple is the magic word heh, heb mn meisje ook verteld dat er andere / betere apparaten zijn mja

• troftnom
the-body schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:37:
[...]

En wat raad je hem dan aan, een nieuwe TV met HDMI omdat z'n vriendin een aTV heeft aangeschaft? Uiteindelijk werkt het gewoon,
Het is maar wat je gewoon noemt, stelletje adapters erbij kopen om het met een hack werkend te krijgen vind ik niet echt normaal.
En inderdaad, een standaard mediaplayer is in dit geval handiger en waarschijnlijk goedkoper als totaal plaatje. Tweedehands al helemaal.

• CLB
  • Niet online

CLB

Prijs voor de tweedehands Apple TV was helemaal laag, dus dat is geen probleem geweest =)
Tevens is het apparaat al aangekocht en vraag ik gewoon hoe alles werkend te krijgen, aangezien ik niet
echt into Apple zit en dit apparaatje niet eens kende voordat m'n meisje ermee op de proppen kwam zetten =)

[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 31-08-2011 10:21 ]

• thijskl
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen een mac mini en een aTV. Nu heb ik een tijdje een mac mini mogen gebruiken van iemand en kwam tot de conclusie dat een mac mini misschien weer net iets teveel zou zijn.
Een aTV zou in principe voldoen alleen voel ik er niet zoveel voor om hem te jailbreake. Aangezien ik de subs toch meestal apart download vind ik het niet erg om ze meteen te converteren met handbrake. Nu de vraag die ik heb is; als ik een mkv (720p) bestand converteer naar m4v bestand, verlies ik dan veel beeld/audio kwaliteit?

• bibi2205
De kwaliteit kan je instellen... Zelf heb ik nog geen kwaliteitsverlies gezien, maar hier staat het op 2-pass encoding, wat wel even kan duren. :)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Weet waar je aan begint.... Op alles behalve een macpro 12core duurt het omzetten van films naar mijn idee te lang. Vooral omdat dan ook nog meta data erbij moeten zoeken (ook al kan dat tegenwoordig automatisch met iDentity). Films moeten ook nog eens in iTunes staan, op een nas zetten kan niet.

Misschien kan je ze remuxen met mkvtools (mac vast ook voor windows te krijgen?) wat een stuk sneller is dan echt coverteren.

• the-body
  • Niet online

the-body

thijskl schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:28:

Een aTV zou in principe voldoen alleen voel ik er niet zoveel voor om hem te jailbreake. Aangezien ik de subs toch meestal apart download vind ik het niet erg om ze meteen te converteren met handbrake.
Wat is de reden dat je niet wilt jailbreaken? Voor de duidelijkheid, het is gewoon legaal, en je kunt altijd je aTV weer in de originele staat herstellen zonder problemen. Feitelijk komt jailbreaken gewoon neer op het installeren van software op je aTV. Met converteren, metadata erbij halen, importeren in iTunes en syncen met je aTV haal je jezelf een leuke tijdsbesteding op de hals!

Het kwaliteitsverlies zal je amper opmerken trouwens.

• thijskl
the-body schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:42:
[...]

Wat is de reden dat je niet wilt jailbreaken? Voor de duidelijkheid, het is gewoon legaal, en je kunt altijd je aTV weer in de originele staat herstellen zonder problemen. Feitelijk komt jailbreaken gewoon neer op het installeren van software op je aTV. Met converteren, metadata erbij halen, importeren in iTunes en syncen met je aTV haal je jezelf een leuke tijdsbesteding op de hals!

Het kwaliteitsverlies zal je amper opmerken trouwens.
klopt, misschien moet ik toch maar gewoon een jailbreak doen.. Aangezien ik op me laptop ook al plex draai kan het niet makkelijker..

• the-body
  • Niet online

the-body

thijskl schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:21:
[...]Aangezien ik op me laptop ook al plex draai kan het niet makkelijker..
PleXBMC plugin erop en klaar :)

• thijskl
the-body schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:38:
[...]

PleXBMC plugin erop en klaar :)
Dan gebruikt XMBC mijn plex database? Ik dacht dat plex 'beter' was dan xmbc :o

• the-body
  • Niet online

the-body

thijskl schreef op donderdag 01 september 2011 @ 07:26:
[...]Dan gebruikt XMBC mijn plex database? Ik dacht dat plex 'beter' was dan xmbc :o
Niet zozeer beter, zowel XBMC als Plex doen allebei hun werk gewoon erg goed. Het gaat om persoonlijke voorkeur en natuurlijk het grote verschil dat Plex een server-client systeem heeft en XBMC meer standalone is.

En idd, met die plugin wordt XBMC een client van je Plex-installatie; in de praktijk moet je server dan wel bijna altijd aanstaan.

• thijskl
the-body schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:49:
[...]
.. in de praktijk moet je server dan wel bijna altijd aanstaan.
Dit is zoiezo het geval, ik download de films op mijn mbp en wil ze ook daarna naar me ATV2 streamen.. is het nog de moeite om even te wachten naar zon apple event of kondigen waarschijnlijk toch geen nieuwe aan?

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 11:21
Even iets anders, waar ik in dit topic weinig speculaties over kan vinden. Wanneer denken jullie dat de ATV2 officieel in Nederland te verkrijgen zal zijn?

ehhhh..HOI

• CLB
  • Niet online

CLB

Die is er toch? pricewatch: Apple TV

• the-body
  • Niet online

the-body

Niet officieel >:)
Apple is wel bezig om in de Benelux rechten te verwerven voor het aanbieden van content. Als dat er door is zal de aTV hier ook worden gelanceerd. Nu is het een gemankeerd apparaat als je hem officieel zoals Apple het voor ogen heeft wilt gebruiken. Je kunt nl. nog geen videocontent via iTunes huren in NL.

• troftnom
Dat is niet officieel, maar grijze import. Kijk maar eens op de Nederlandse Apple site, geen Apple TV2 te zien.

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm veel grijze import dan, maar okee weer wat geleerd =)

• Donstil
  • Niet online
krizzziz schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:47:
Even iets anders, waar ik in dit topic weinig speculaties over kan vinden. Wanneer denken jullie dat de ATV2 officieel in Nederland te verkrijgen zal zijn?
Zolang films en series niet in de NL iTunes store komen zal de AppleTV hier ook niet uitgebracht worden verwacht ik.
lowfi schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:30:
Weet waar je aan begint.... Op alles behalve een macpro 12core duurt het omzetten van films naar mijn idee te lang. Vooral omdat dan ook nog meta data erbij moeten zoeken (ook al kan dat tegenwoordig automatisch met iDentity). Films moeten ook nog eens in iTunes staan, op een nas zetten kan niet.

Misschien kan je ze remuxen met mkvtools (mac vast ook voor windows te krijgen?) wat een stuk sneller is dan echt coverteren.
Duurt te lang? Met MP4Tools (progje van $5,-) zet je series om in nog geen 5minuten en films in nog geen 10
(gemeten op een i7 MBP)

Dit progje gaat niet helemaal coderen maar zet alleen de container om. Afspelen binnen iTunes, op de iPad en AppleTV1/2 is dan geen probleem

Eventuele subs voeg je toe binnen MP4 tools en Metadata doet idd identify waarna identify het bestand automatisch aan iTunes toe kan voegen. Echt veel simpeler kan het niet (Metadata aan een MKV toevoegen is op de mac lastiger waarschijnlijk.)

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 01-09-2011 12:08 ]

• xahmol
(negeren, per ongeluk dubbelpost)

[ Voor 92% gewijzigd door xahmol op 01-09-2011 13:28 ]

• xahmol
the-body schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:17:
[...]

Niet officieel >:)
Apple is wel bezig om in de Benelux rechten te verwerven voor het aanbieden van content. Als dat er door is zal de aTV hier ook worden gelanceerd.
Zou persoonlijk zeggen dat ook de lancering van iOS5 een aardige trigger zou moeten zijn. Dan wordt nml de ATV2 zelfs zonder jailbreak een bijna must have voor iPad 2 bezitters vanwege de volledige mirroring over Airplay.
Kan er zelf iig niet op wachten, kun je je iPad2 als gameconsole gebruiken op een volledig TV beeldscherm.

Zou me kunnen voorstellen dat Apple dat als aanleiding gebruikt voor officiële lancering in NL zelfs al zouden TV/content rechten nog steeds niet rond zijn.
Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: 3i Beleid.