Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:40:
[...]

...

Ik keur wel hun uitsluiten van AlphaCrypt en CI-TV's af, dat is gewoon misbruik van hun monopoliepositie.
Maar dat gaan ze toch niet doen? Alleen CI CAM's (zoals AlphaCrypt) in CI+ interfaces.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chilly_Willy schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:07:
[...]

Maar dat gaan ze toch niet doen? Alleen CI CAM's (zoals AlphaCrypt) in CI+ interfaces.
Je hebt gelijk, type-foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:25

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Klein zij-sprongetje: De officiele CI+ module's zijn sinds vandaag ( beperkt ) leverbaar, ik heb er vandaag 10 binnen gekregen hier in de winkel.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alfisti/Afb0004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alfisti/Afb0005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Zou je kunnen kijken hoe de CI+ Module zich gedraagt in een niet certificeerd CI toestel? Welke CAM instellingen zijn er mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alfisti schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:42:
Klein zij-sprongetje: De officiele CI+ module's zijn sinds vandaag ( beperkt ) leverbaar, ik heb er vandaag 10 binnen gekregen hier in de winkel.
In plaats van een klein zij-sprongetje lijkt het mij verstandiger als je een nieuw topic start voor "Ervaringen met Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM's". Gezien de test kwaliteiten van Ziggo zal dat waarschijnlijk wel een actief topic gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59

Wirehub

Blaat

Friedchicken schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:03:
Zou je kunnen kijken hoe de CI+ Module zich gedraagt in een niet certificeerd CI toestel? Welke CAM instellingen zijn er mogelijk?
ik heb vanmiddag de overstap gedaan van Mascom Alphacrypt CI naar CI+ cam van Ziggo. Ik heb zelf een "nog" niet gecerificeerd toestel Sony 46Z5500 , maar heb wel de software geupgrade naar : PKG1.570EA.
Installatie stelde totaal niets voor. Smartcard geactiveeerd en tv draait weer.
Enige wat me net opviel was dat de CI+ cam wilde upgrade maar niet kon daar deze geen download stream kon vinden :?

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Alfisti schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:42:

[afbeelding]

[afbeelding]
Beetje offtopic, maar raad je klanten dit nu aan? Hoe gaan jullie daarmee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Om verwarring te voorkomen is er een CI+ topic gemaakt
Ziggo CI+ Praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Een mededeling:

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma, Projectie & Recording.

Zie hiervoor ook het topic Enkele kleine wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag geen beeld meer met mijn Alphacrypt bij Ziggo. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:14:
Ik heb sinds vandaag geen beeld meer met mijn Alphacrypt bij Ziggo. Meer mensen die hier last van hebben?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke firmware (hier 3.18) heb jij erop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05
Hier in Nieuwegein met een AlphaCrypt Classic (3.19) geen problemen. Voormalig Casema gebied.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:50:
Hier in Nieuwegein met een AlphaCrypt Classic (3.19) geen problemen. Voormalig Casema gebied.
Heel vreemd, ik zit overigens in Zoetermeer (ook AlphaCrypt Classic btw). Enig idee hoe het kan dat ie ineens op zwart gaat? Hij zit wel in een Ziggo gecertificeerde TV voor wat betreft de CAM CI+, nl de Sony KDL 46W5500, of dat er wat mee te maken heeft :?
En is er iemand in de buurt van Zoetermeer die mijn Alphacrypt kan updaten, blijkt dat het PCMIA slot uit mijn oude laptop 32 bits is en ik heb hier gelezen dat je hem daar dan niet mee kan updaten :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 05:28:
[...]

Heel vreemd, ik zit overigens in Zoetermeer (ook AlphaCrypt Classic btw). Enig idee hoe het kan dat ie ineens op zwart gaat? Hij zit wel in een Ziggo gecertificeerde TV voor wat betreft de CAM CI+, nl de Sony KDL 46W5500, of dat er wat mee te maken heeft :?
En is er iemand in de buurt van Zoetermeer die mijn Alphacrypt kan updaten, blijkt dat het PCMIA slot uit mijn oude laptop 32 bits is en ik heb hier gelezen dat je hem daar dan niet mee kan updaten :?
Dan heeft Ziggo nu de schakelaar omgezet waardoor de Alphacrypt niet meer werkt in CI+ apparaten. Dat was al aangekondigd.

Gefeliciflapstaart, je mag nu naar de winkel rennen om een ziggo cam te kopen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 05:28:
Van Ziggo mag een CI+ slot in een apparaat alleen maar in combinatie met CI+ CAM's gebruikt worden. Die beperking stond tot op heden nog niet aan omdat de CI+ CAM nog niet goed werkte in Philips TV's, maar kennelijk is nu het beleid aangepast. Het updaten van je AlphaCrypt Classic CAM heeft geen enkele zin aangezien Ziggo je TV instructies verzendt dat die standaard DVB CAM's zoals de AlphaCrypt Classic CAM moet negeren. Je AlphaCrypt werkt ook nog gewoon, maar de TV wil het beeld niet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Ik vraag me af in hoeverre het legaal is om met opzet functionaliteit van een TV uit te schakelen.

Zoals ik het begrijp is het niet zo dat ze het signaal aanpassen zodat de cam niet meer werkt omdat de cam niet compatible is maar ze maken de CI functionaliteit van de CI+ TV onklaar. Dus eigenlijk ontnemen ze je de mogelijkheid om CI-modules te gebruiken in je TV die het normaal gesproken wel ondersteunt.

Omdat TV's met gewone non-plus interfaces nog wel werken vraag ik mij af of het plus-deel van CI+ in zulke tv's niet simpelweg onklaar is te maken met een hard- of softwarehack, om op die manier de Alphacrypt weer te laten werken.

[ Voor 22% gewijzigd door mace op 12-10-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mace schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:48:
Omdat TV's met gewone non-plus interfaces nog wel werken vraag ik mij af of het plus-deel van CI+ in zulke tv's niet simpelweg onklaar is te maken met een hard- of softwarehack, om op die manier de Alphacrypt weer te laten werken.
Met een software hack in de TV zal het waarschijnlijk wel kunnen, want hij hoeft in princiepe alleen een bitje te negeren. De TV schakelt daarna de CI module uit. Het is ieder geval iets wat waarschijnlijk niet in de Alphacrypt op te lossen is, of hij moet op een of andere manier de TV kunnen overtuigen dat het een CI+ module is, maar dat lijkt me haast onmogenlijk.

Maar de kans dat er een software hack voor de tv komt is natuurlijk erg klein.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mace schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:48:
Ik vraag me af in hoeverre het legaal is om met opzet functionaliteit van een TV uit te schakelen.

Zoals ik het begrijp is het niet zo dat ze het signaal aanpassen zodat de cam niet meer werkt omdat de cam niet compatible is maar ze maken de CI functionaliteit van de CI+ TV onklaar. Dus eigenlijk ontnemen ze je de mogelijkheid om CI-modules te gebruiken in je TV die het normaal gesproken wel ondersteunt.

De CI+ beperking die hier wordt toegepast wordt Host Service Shunning genoemd in de CI+ specificaties. Als een apparaat met CI+ slot via het signaal wordt geïnstrueerd dat er een CI+ CAM vereist is dan mag dat apparaat het signaal dat afkomstig is van een standaard DVB CAM niet weergeven ongeacht of het signaal van een kanaal nu wel of niet door die normale DVB CAM gedecrypt wordt. Een fabrikant is verplicht om dat als zodanig te implementeren omdat die fabrikant anders geen CI+ certificaat van de CI Plus LLP authorized certificate agent krijgt voor zijn apparaat. En dat CI+ certificaat is noodzakelijk om te kunnen functioneren met CI+ CAM's. Dit CI+ certificaat zoals verstrekt door de CI Plus LLP authorized certificate agent heeft overigens niets te maken met de Ziggo "gecertificeerd" nietszeggende flauwekul term.

Je hoeft er dus niet op te rekenen dat er hacks of aanpassingen gaan komen voor apparatuur met CI+ slot om die Host Service Shunning beperking te omzeilen aangezien het CI+ certificaat van dergelijke apparatuur dan ingetrokken wordt en de apparaten op een blacklist worden gezet zodat je er helemaal niets aan hebt. En daar zit een fabrikant natuurlijk weer niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Eigenlijk moet je als consument, zeker als je nog ergens een Alphacrypt hebt liggen, nu een niet-gecertificeerde TV kopen. Is er wellicht nog ergens oude firmware voor die Sony KDL 46W5500 die eventueel gebruikt zou kunnen worden? Anders zoeken of er ergens niet-officiële firmware verschijnt, die de certificering teniet doet.
ArChie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:23:
de apparaten op een blacklist worden gezet zodat je er helemaal niets aan hebt
Kan Ziggo dan per type TV-toestel bepalen dat de Alphacrypt niet meer werkt?

[ Voor 64% gewijzigd door Beuzelarij op 12-10-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beuzelarij schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:38:
Eigenlijk moet je als consument, zeker als je nog ergens een Alphacrypt hebt liggen, nu een niet-gecertificeerde TV kopen. Is er wellicht nog ergens oude firmware voor die Sony KDL 46W5500 die eventueel gebruikt zou kunnen worden? Anders zoeken of er ergens niet-officiële firmware verschijnt, die de certificering teniet doet.
Ik neem aan dat je hier met de term "niet-gecertificeerd" doelt op de Ziggo "certificering". Dat maakt voor de werking van een apparaat met CI+ slot helemaal niets uit. De fabrikant moet namelijk bij de CI Plus LLP authorized certificate agent aantonen dat het apparaat voldoet aan de CI+ specificaties voordat deze een CI+ certificaat krijgt dat nodig is voor de werking van het CI+ slot in combinatie met CI+ CAM's. Als Sony zegt dat een apparaat een CI+ slot heeft dan is dat apparaat al bij de CI Plus LLP authorized certificate agent langs geweest ongeacht of Ziggo nog wat aanvullende eisen heeft voor de Ziggo "certificering".
Kan Ziggo dan per type TV-toestel bepalen dat de Alphacrypt niet meer werkt?
Als ik het goed begrepen heb zijn er twee mogelijkheden. Of de digitale TV provider definieert per kanaal of de Host Service Shunning actief is en geeft dan op welke CI+ CAM's gebruikt mogen worden bij dat kanaal, of het is een generieke instelling die dan geldt voor alle kanalen. En van dat laatste maakt Ziggo volgens mij nu gebruik. Ik moet dat nog even verifiëren met een DVB Analyser tool, maar het is natuurlijk verreweg de eenvoudigste methode om in één keer op alle kanalen de aanwezigheid van een CI+ CAM in een CI+ slot te vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Is het mogelijk om de stream in semi-realtime te transmuxen* en die HSS-bit er uit te filteren?

*De-muxen, aanpassen en dan weer muxen.

[ Voor 20% gewijzigd door mace op 12-10-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
ArChie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:08:
Ik neem aan dat je hier met de term "niet-gecertificeerd" doelt op de Ziggo "certificering". Dat maakt voor de werking van een apparaat met CI+ slot helemaal niets uit. De fabrikant moet namelijk bij de CI Plus LLP authorized certificate agent aantonen dat het apparaat voldoet aan de CI+ specificaties voordat deze een CI+ certificaat krijgt dat nodig is voor de werking van het CI+ slot in combinatie met CI+ CAM's. Als Sony zegt dat een apparaat een CI+ slot heeft dan is dat apparaat al bij de CI Plus LLP authorized certificate agent langs geweest ongeacht of Ziggo nog wat aanvullende eisen heeft voor de Ziggo "certificering".
Duidelijker was inderdaad geweest dat klanten nu niet een CI+-gecertificeerde TV moeten kopen. TV's met een normale CI werken i.c.m. de Alphacrypt immers nog gewoon.
Als ik het goed begrepen heb zijn er twee mogelijkheden. Of de digitale TV provider definieert per kanaal of de Host Service Shunning actief is en geeft dan op welke CI+ CAM's gebruikt mogen worden bij dat kanaal, of het is een generieke instelling die dan geldt voor alle kanalen. En van dat laatste maakt Ziggo volgens mij nu gebruik. Ik moet dat nog even verifiëren met een DVB Analyser tool, maar het is natuurlijk verreweg de eenvoudigste methode om in één keer op alle kanalen de aanwezigheid van een CI+ CAM in een CI+ slot te vereisen.
Dat lijkt me ook. Zeker omdat die CI+ TV's nu echt zo'n beetje beginnen te komen, en ze meteen gaan blokkeren wat ze redelijkerwijs kunnen, om later geen verontwaardigde gebruikers te krijgen waarbij de Alphacrypt opeens in hun TV niet meer werkt. Dan is het publicitair gezien beter om het in die CI+ toestellen nooit werkend te hebben gehad. En de OPTA, die moet ondertussen een wel heel schone neus hebben, geeft ze daartoe immers ook alle gelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beuzelarij schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:24:
Duidelijker was inderdaad geweest dat klanten nu niet een CI+-gecertificeerde TV moeten kopen. TV's met een normale CI werken i.c.m. de Alphacrypt immers nog gewoon.
Dan kun je het beter formuleren als een TV met een standaard DVB CI slot i.p.v. een CI+ slot. Een CI+ slot is immers per definitie gecertificeerd door de CI Plus LLP authorized certificate agent anders mag het geen CI+ slot genoemd worden.
Dat lijkt me ook. Zeker omdat die CI+ TV's nu echt zo'n beetje beginnen te komen, en ze meteen gaan blokkeren wat ze redelijkerwijs kunnen, om later geen verontwaardigde gebruikers te krijgen waarbij de Alphacrypt opeens in hun TV niet meer werkt. Dan is het publicitair gezien beter om het in die CI+ toestellen nooit werkend te hebben gehad. En de OPTA, die moet ondertussen een wel heel schone neus hebben, geeft ze daartoe immers ook alle gelegenheid.
Hier verschillen wij dan van mening. Ik vind namelijk dat het best mogelijk is om aan de klant uit te leggen dat alleen de combinatie van CI+ CAM met CI+ slot op alle kanalen werkt en alle andere combinaties tot beperkingen leidt op sommige kanalen als de zender dat vereist. Voor de mensen die nu een nieuwe TV kopen met CI+ slot is het slimste wat ze kunnen doen uiteraard zo'n CI+ CAM te kopen, maar als ze toevallig al een AlphaCrypt Classic CAM hebben en de kanalen die ze in hun pakket vereisen niet dat er speciaal een CI+ CAM gebruikt moet worden voor weergave dan zie ik geen absolute noodzaak om die klanten ook te verplichten om een CI+ CAM aan te schaffen. Omgekeerd wordt het nog vervelender. Waarschijnlijk zal Ziggo in samenwerking met Irdeto de AlphaCrypt Classic CAM gaan blokkeren. Dan mogen die klanten ook van Ziggo niet de CI+ CAM gaan gebruiken in hun TV met standaard DVB CI slot om de kanalen te kunnen bekijken die niet speciaal de volledige CI+ beperkingen geactiveerd willen zien. Dergelijke klanten worden dan door de beperkingen van Ziggo gedwongen om toch een losse ontvanger te gaan gebruiken hoewel hun TV in feite prima een groot deel van de kanalen kan weergeven.

Door bijvoorbeeld een CI+ symbooltje op te nemen in de kanalenlijst publicaties bij kanalen die een CI+CAM in een CI+ slot vereisen en dat even uit tekstueel uit te leggen valt er volgens voor veel mensen prima te leven met wat kanalen die zij met hun afwijkende CI/CI+ combinatie niet kunnen bekijken. Ik heb Eredivisie Live niet in mijn pakket en het zal mij worst zijn als Eredivisie Live de CI+/CI+ combinatie bijvoorbeeld zou vereisen. Wil ik in de toekomst die kanalen wel zien dan kan ik tegen die tijd alsnog een losse ontvanger nemen.

Verder vraag ik mij af of die generieke instelling om het gebruik van de CI+ CAM af te dwingen in een apparaat met een CI+ slot ook consequenties heeft voor kanalen die nu nog zonder encryptie worden doorgegeven. Caiway geeft bijvoorbeeld het basis pakket van 60 kanalen zonder encryptie door. Als die generieke instelling er dan voor zorgt dat ook de kanalen zonder encryptie niet meer te bekijken zijn dan moet je dus al een CI+ CAM in het CI+ slot hebben om die kanalen weer te kunnen geven. Vreemde gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
ArChie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:20:
Hier verschillen wij dan van mening.
Volgens mij niet. Ik reageerde vanuit de zienswijze van Ziggo,
want
Ik vind namelijk dat het best mogelijk is om aan de klant uit te leggen dat alleen de combinatie van CI+ CAM met CI+ slot op alle kanalen werkt en alle andere combinaties tot beperkingen leidt op sommige kanalen als de zender dat vereist.
vind ik namelijk ook.

En vanuit eerdere posts zijn we het volgens mij ook eens, dat Ziggo de klant graag wil doen laten geloven dat het de zenders zijn die versleuteling eisen, terwijl dat aantoonbaar niet zo is. Althans niet voor het basispakket, zie Caiway.
Verder vraag ik mij af of die generieke instelling om het gebruik van de CI+ CAM af te dwingen in een apparaat met een CI+ slot ook consequenties heeft voor kanalen die nu nog zonder encryptie worden doorgegeven. Caiway geeft bijvoorbeeld het basis pakket van 60 kanalen zonder encryptie door. Als die generieke instelling er dan voor zorgt dat ook de kanalen zonder encryptie niet meer te bekijken zijn dan moet je dus al een CI+ CAM in het CI+ slot hebben om die kanalen weer te kunnen geven. Vreemde gang van zaken.
Daar heb ik ook aan gedacht. Krijg je uiteindelijk in de toekomst misschien ooit eens concurrentie op de kabel, zul je zien dat ook het basispakket bij Caiway versleuteld moet worden om alles gelijk te trekken, c.q. 1 systeem te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 05:38:
[...]

Dan heeft Ziggo nu de schakelaar omgezet waardoor de Alphacrypt niet meer werkt in CI+ apparaten. Dat was al aangekondigd.

Gefeliciflapstaart, je mag nu naar de winkel rennen om een ziggo cam te kopen.
Van een collega die ook een Alphacrypt heeft (en het nog steeds doet, ook Ziggo en Sony tv) kreeg ik de tip om mijn kanalen opnieuw in te stellen :/ Ik had de AlphaCrypt er al uit gehaald vanwege dat proberen te updaten. Dus ik stop hem weer in de tv, nog steeds niks, ga naar het digitale menu en pats gelijk weer beeld en geluid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:04
Mijn ouders hebben al tijden een Loewe tv met een alphacrypt kaart er in. Nu hebben ze sinds kort het volgende, ongeveer 10 digitale zenders doen het nog, en de rest staat op zwart. NL 1 2 3, RTL 4 5 7 8 en SBS 6 doen het nog, bij de rest geeft de tv aan dat de zender niet gevonden kan worden. Is dit gebeurd in verband met ziggo die de boel onklaar maakt voor andere kaartjes dan die van hun zelf, of is dit het gevolg van verandering van de zenders ofzo?

Ze wonen in Emmen, 7823LR, tv is een Loewe Concept 26 uit mijn hoofd. Wat is hier de manier om de boel weer klaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Zo maar even wat vragen:
  • Past een CI+ CAM in een pcimcia slot?
  • Kan een TV kaart dan gebruik maken van die kaart in het PCIMCIA slot om de CAM te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

robkamp schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:55:
Zo maar even wat vragen:
[list]
Ja
• Kan een TV kaart dan gebruik maken van die kaart in het PCIMCIA slot om de CAM te benaderen?
[/list]
Nee

Kort maar krachtig. :P
Zjosh schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:27:
Mijn ouders hebben al tijden een Loewe tv met een alphacrypt kaart er in. Nu hebben ze sinds kort het volgende, ongeveer 10 digitale zenders doen het nog, en de rest staat op zwart. NL 1 2 3, RTL 4 5 7 8 en SBS 6 doen het nog, bij de rest geeft de tv aan dat de zender niet gevonden kan worden. Is dit gebeurd in verband met ziggo die de boel onklaar maakt voor andere kaartjes dan die van hun zelf, of is dit het gevolg van verandering van de zenders ofzo?

Ze wonen in Emmen, 7823LR, tv is een Loewe Concept 26 uit mijn hoofd. Wat is hier de manier om de boel weer klaar te krijgen?
Heb je al geprobeerd om de zenders opnieuw te zoeken?

[ Voor 52% gewijzigd door mace op 21-10-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robkamp schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:55:
Zo maar even wat vragen:
Een standaard DVB CAM of een CI+ CAM hebben het hardware formaat van een PCMCIA kaart en het standaard DVB CI slot of een CI+ slot hebben het hardware formaat van een PCMCIA slot. In theorie zou een TV kaart met de juiste drivers dus een CAM moeten kunnen aanspreken in een PCMCIA slot, maar in de praktijk heeft iedere DVB PC-TV kaart een eigen interface kaart met PCMCIA slot en eigen drivers voor de aansturing van het geheel. In het driver model van Windows is ook geen standaard interface bedacht voor CAM's omdat Microsoft haar vingers niet wil branden aan de rechtenkwesties. De DVB PC-TV kaarten zelf hebben meestal wel een gestandaardiseerde interface via de BDA drivers, maar dan alleen voor de Free-To-Air kanalen. Om van kanalen gebruik te kunnen maken die van encryptie zijn voorzien moet de hardware fabrikant weer met workarounds komen om de CAM aan te kunnen sturen.

Voor de meeste DVB PC-TV kaarten is dus een bijbehorende losse Common Interface (CI) insteek kaart te koop. Sommige DVB PC-TV kaarten integreren dat Common Interface slot op de DVB PC-TV kaart. Voor alle duidelijkheid: Een standaard DVB CAM of een CI+ CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA kaartvorm. Het is een module die de encryptie van kanalen verwijderd in samenwerking met de smartcard mits die kanalen tot jouw pakket behoren. Voor de ontvangst en verwerking van digitale TV heb je dus een DVB PC-TV kaart nodig die er in verschillende uitvoeringen zijn afhankelijk van het transmissie medium dat er gebruikt wordt. Verder hoort er bij zo'n DVB PC-TV kaart software voor de aansturing van het geheel en de weergave van kanalen. Als het gaat om digitale kabel TV dan raad ik je aan om het volgende topic eens te lezen:
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een kaart proberen van een collega uit Groningen terwijl ik in Friesland woon. Zou dat moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:09:
Ik wil een kaart proberen van een collega uit Groningen terwijl ik in Friesland woon. Zou dat moeten werken?
Wat bedoel je met kaart? Smartcard of AlphaCrypt Classic CAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Smartcard. Alphacrypt heb ik zelf.
Het is wel een 'ouder' kaartje, voorganger van Ziggo, maar moet volgens hem werken...
Gister getest, meerdere malen gescant, vond bijna 200 'services', maar alles zwart.

Komt dit doordat ik in Friesland woon, en hij in Groningen (kaart is geactiveerd door hem, dus wellicht staat daar iets voor ingesteld)?

Of kan het komen daardoor een smartcard door de activatie alleen werkt op jouw adres?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:21:
De Smartcard. Alphacrypt heb ik zelf.
Het is wel een 'ouder' kaartje, voorganger van Ziggo, maar moet volgens hem werken...
Gister getest, meerdere malen gescant, vond bijna 200 'services', maar alles zwart.

Komt dit doordat ik in Friesland woon, en hij in Groningen (kaart is geactiveerd door hem, dus wellicht staat daar iets voor ingesteld)?
Volgens mij vallen Friesland en Groningen beide onder Ziggo/@Home, dus zou het moeten werken aangezien het signaal centraal gegenereerd wordt in de digitale TV headend van Ziggo/@Home en dus ook in het gehele Ziggo/@Home gebied dezelfde abonnement en sleutel informatie voor de smartcards bevat die in Ziggo/@Home gebied zijn geregistreerd. Als de smartcard niet werkt, dan zal je moeten uitzoeken of de smartcard wel geregistreerd en geactiveerd is. Als een smartcard langere tijd niet gebruikt is dan vervalt de activatie en moet de smartcard opnieuw geactiveerd worden. Het meest handige is dus dat je de collega eerst zelf even laat testen of de smartcard bij hem nog wel werkt. Als dat het geval is zit de smartcard mogelijk verkeerd in de AlphaCrypt Classic CAM. Als je één van de aanbevolen kabel ontvangers hebt kan je de smartcard ook zelf even testen op de juiste werking in die ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:21:
Of kan het komen daardoor een smartcard door de activatie alleen werkt op jouw adres?
Nee, er is bij Ziggo geen sprake van koppeling aan een bepaalde aansluiting of aan een bepaalde ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Heb je hem er niet gewoon verkeerd om inzitten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden. Volgens mij zit de smartcard er goed in, gezien hij een lang getal weergeeft. Doe ik hem er andersom in vind hij geen smartcard.
Collega geeft aan dat op mijn.ziggo.nl 2 smartcards op zijn naam staan, dus zal wel geactiveerd zijn neem ik dan aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nouja, als de kaart een tijdlang niet gebruikt is dan duurt het altijd even voordat hij weer "geïnitialiseerd" is. Dan moet je hem gewoon even een half uurtje ofzo op NL1 laten staan en dan weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Voor de zekerheid zou ik het eerst gewoon eens proberen in een Ziggo decoder. Als hij daar na een aantal minuten nog niet werkt, dan is er iets met de smart-card aan de hand.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:48:
Bedankt voor de antwoorden. Volgens mij zit de smartcard er goed in, gezien hij een lang getal weergeeft. Doe ik hem er andersom in vind hij geen smartcard.
Collega geeft aan dat op mijn.ziggo.nl 2 smartcards op zijn naam staan, dus zal wel geactiveerd zijn neem ik dan aan.
Je hebt toch wel de juiste frequentie e.d. voor jouw gebied ingesteld? Smartcard zou over hele dekkingsgebied heen werken, alleen verschilt het regionaal/ plaatselijk in de netwerk-instellingen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Loekie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:57:
[...]

Je hebt toch wel de juiste frequentie e.d. voor jouw gebied ingesteld? Smartcard zou over hele dekkingsgebied heen werken, alleen verschilt het regionaal/ plaatselijk in de netwerk-instellingen.
Als hij de zenders wel vind, is dat het probleem ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:57:
[...]

Ik heb geen frequentie ingesteld. Volgens mij (kan ik nu zo niet nagaan gezien werk) stond deze op 'auto'.

/edit

Vandaag eigen kaartje gehaald, en werkt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Nou, ik heb de zenders opnieuw laten zoeken, hij vind maar een stuk of 30 zenders, waar van het grootste gedeelte geblokkeerd is. Is er ergens een lijstje te vinden waar je de frequenties van ziggo kan vinden? dan kan ik ze eens handmatig invoeren. Ik vind het wel aardig verdacht in ieder geval.

Lijstje wat hier op t.net staat is niet meer up to date, rtl 5 zit volgens onze tv op 610 mhz. Terwijl hier over andere frequenties gesproken word.

[ Voor 20% gewijzigd door Zjosh op 23-10-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Jongens, ik heb weer even mee zitten lezen...

Maar als ik het dus goed begrijp... wanneer ik een TV heb die geen CI+ slot heeft, kan ik nog steeds een Alphacrypt module blijven gebruiken?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Zjosh schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:46:
Nou, ik heb de zenders opnieuw laten zoeken, hij vind maar een stuk of 30 zenders, waar van het grootste gedeelte geblokkeerd is. Is er ergens een lijstje te vinden waar je de frequenties van ziggo kan vinden? dan kan ik ze eens handmatig invoeren. Ik vind het wel aardig verdacht in ieder geval.

Lijstje wat hier op t.net staat is niet meer up to date, rtl 5 zit volgens onze tv op 610 mhz. Terwijl hier over andere frequenties gesproken word.
Als je maar 30 zenders vindt zoek je misschien analoog? Het is de bedoeling dat je de digitale zenders zoekt.
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
JantjeKoud schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:26:
[...]

Als je maar 30 zenders vindt zoek je misschien analoog? Het is de bedoeling dat je de digitale zenders zoekt.
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340775
Ik heb analoog prima ontvangst, daar heb ik alle zenders die in het normale pakket zitten gewoon gevonden. Ik heb gezocht op dvb c, met alle juiste instellingen, daarbij vind hij een paar zenders, niet eens nl 1, 2 en 3. maar wel rtl 5, sbs 6 en nog wat zenders. De rest van de 30 zenders is zoals ik al zei geblokkeerd, dat zijn de eurosport kanalen en de rest waar wij niet op geabonneerd zijn. Zal vanavond nog een keertje de zoek functie er overheen gooien, misschien dat ie dan meer vind. Het lijstje wat hier op tweakers staat, dat is niet meer up to date, daar zit bij geen enkele regio rtl 5 op de zelfde frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Zjosh schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:00:
[...]

Ik heb analoog prima ontvangst, daar heb ik alle zenders die in het normale pakket zitten gewoon gevonden. Ik heb gezocht op dvb c, met alle juiste instellingen, daarbij vind hij een paar zenders, niet eens nl 1, 2 en 3. maar wel rtl 5, sbs 6 en nog wat zenders. De rest van de 30 zenders is zoals ik al zei geblokkeerd, dat zijn de eurosport kanalen en de rest waar wij niet op geabonneerd zijn. Zal vanavond nog een keertje de zoek functie er overheen gooien, misschien dat ie dan meer vind. Het lijstje wat hier op tweakers staat, dat is niet meer up to date, daar zit bij geen enkele regio rtl 5 op de zelfde frequentie.
Het afstemmen van de digitale kanalen wordt hier prima in beschreven. Zie punt 4 voor de juiste instellingen aan de hand van de postcode.
http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_maniaC schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:48:
Jongens, ik heb weer even mee zitten lezen...

Maar als ik het dus goed begrijp... wanneer ik een TV heb die geen CI+ slot heeft, kan ik nog steeds een Alphacrypt module blijven gebruiken?
Ja, op voorwaarde dat je TV een DVB-C ontvanger en een CI slot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Mijn TV (Sony KDL-32S2000), heeft schijnbaar een DVB-T tuner. :(

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da_maniaC schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:43:
Dan gaat het inderdaad niet werken. Het type digitale tuner bepaalt namelijk wat voor soort digitaal signaal je kan ontvangen en voor de digitale TV via de kabel moet dat dan een DVB-C tuner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_maniaC schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:43:
Dat klopt. De DVB-C tuners zijn geïntroduceerd bij de Sony Bravia 3000 serie.

En in de specificaties (http://www.kieskeurig.nl/...000/specificaties/318587/) staat idd alleen een DVB-T tuner genoemd. Je kunt de ingebouwde ontvanger dus alleen gebruiken voor Digitenne, niet voor digitale kabel.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ben een beetje in de war. Heb een KDL-46W5500 met een alphacrypt classic kaart icm ziggo en bij mij werkt alles nog. Alleen op Net5 roept ie : "you're not authorized to watch this programme" maar dan druk ik op OK en kan ik het gewoon kijken.

Rara, hoe kan dat ? Ik had verwacht dat deze combi niet meer zou werken aangezien het een CI+ TV en in de lijst van Ziggo staat :? Dat zou toch op zwart gaan ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:39:
Ben een beetje in de war. Heb een KDL-46W5500 met een alphacrypt classic kaart icm ziggo en bij mij werkt alles nog. Alleen op Net5 roept ie : "you're not authorized to watch this programme" maar dan druk ik op OK en kan ik het gewoon kijken.

Rara, hoe kan dat ?
Vreemd. In welk deel van het Ziggo kabelgebied woon je: Ziggo/@Home of Ziggo/Casema/Multikabel?
Ik had verwacht dat deze combi niet meer zou werken aangezien het een CI+ TV en in de lijst van Ziggo staat :? Dat zou toch op zwart gaan ?
Er zijn wat problemen met de Ziggo CI+ CAM in combinatie met Phlips TV's met een CI+ slot. Tot het moment dat die problemen opgelost zijn of dat de Philips TV officieel geen goedkeuring krijgen maakt Ziggo nog geen gebruik van de mogelijkheid om CI+ sloten in apparatuur te instrueren dat ze geen standaard DVB CAM meer mogen accepteren voor weergave van alle digitale kanalen. Omdat ze een dergelijke CI+ beperking niet per merk/type TV kunnen instellen profiteer jij dus nog even van het feit dat Philips en/of Ziggo CI+ compabiliteitsproblemen hebben zodat je AlphaCrypt Classic CAM nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjosh schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:46:

Dat had ik eerst ook. Maar toen ik hem weer opnieuw liet zoeken vond hij er meer. En dat heb ik 4x gedaan en had toen een mooi groot lijstje ;)

Ik heb overigens mijn Alphacrypt geupdate naar 3.19 en werkt nog steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen een Alphacrypt TC module of een classic. De TC is toch de nieuwere versie van de classic? Ik wil hem gebruiken in mijn Panasonic TX-P42G10.
Geeft een alphacrypt betere beeldkwaliteit dan een losse HD-tuner? Ik zit er namelijk ook aan te denken om een losse HD-tuner te bestellen bij Ziggo, maar ik heb geen zin in weer een extra afstandbediening. Ik zou het alleen vervelend vinden als ik na een maand niet meer die dure Alphacrypt kan gebruiken. Ik kwam er gisteren achter dat wij thuis een Alles-in-1 extra abonnement hebben. Ik zou dus 60 digitale zenders moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:33:
Geeft een alphacrypt betere beeldkwaliteit dan een losse HD-tuner? Ik zit er namelijk ook aan te denken om een losse HD-tuner te bestellen bij Ziggo, maar ik heb geen zin in weer een extra afstandbediening.
De alphacrypt heeft geen invloed op de beeldkwaliteit.
Je moet dus de vergelijking maken tussen een externe decoder of de decoder in je tv.
Sommige tv's zijn prima, maar sommige geven maar matig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:42:
[...]
De alphacrypt heeft geen invloed op de beeldkwaliteit.
Je moet dus de vergelijking maken tussen een externe decoder of de decoder in je tv.
Sommige tv's zijn prima, maar sommige geven maar matig beeld.
Ik heb nu alleen NED1 HD en dat ziet er erg goed uit. Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor een Alphacrypt+smartcard? Ik heb wel af en toe dat hij stoort met mijn lichtnet. Als ik mijn licht of dat van de badkamer (binnen 1m van de TV) aan of uit doe dan valt het beeld eventjes weg. Dan ligt denk ik aan mijn coax.
Ik zie dat een digitale tuner van Ziggo €199 is. Hij is €99 als je een abonnement afsluit. Opzeggen en aanvragen is te veel gedoe. Een Alphacrypt is toch ongeveer €90 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22
Als je nu ook al ned1 HD hebt en dat kijkt via je tv tuner en je hebt goed beeld. Dan zal dat waarschijnlijk voor de andere zenders ook gelden.
De alphacrypt is hetgeen wat icm de smartcard je zenders decodeert... Verder doet het niets en heeft het geen invloed op de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:52:
Als je nu ook al ned1 HD hebt en dat kijkt via je tv tuner en je hebt goed beeld. Dan zal dat waarschijnlijk voor de andere zenders ook gelden.
De alphacrypt is hetgeen wat icm de smartcard je zenders decodeert... Verder doet het niets en heeft het geen invloed op de kwaliteit.
Ok bedankt!
Dit werkt ook met TV op zweden/finland zetten en iets met automatische updates uitzetten? Als dat zo is dan moet ik er wel uitkomen. Ik had alle zenders gevonden. Alleen waren ze gecodeerd. Alleen dat van die updates moet ik uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:49:
Ik heb wel af en toe dat hij stoort met mijn lichtnet. Als ik mijn licht of dat van de badkamer (binnen 1m van de TV) aan of uit doe dan valt het beeld eventjes weg. Dan ligt denk ik aan mijn coax.
Even een mantelstroomfilter aanschaffen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:33:
Ik twijfel tussen een Alphacrypt TC module of een classic. De TC is toch de nieuwere versie van de classic?
Nee. De TC is niet de nieuwere versie van de Classic. De TC biedt de mogelijkheid om een tweede smartcard (op SIM kaartformaat) in te voeren. Aan deze optie heb je niets bij Ziggo e.d., maar het maakt de CAM wél een paar tientjes duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:49:
Ik zie dat een digitale tuner van Ziggo €199 is. Hij is €99 als je een abonnement afsluit. Opzeggen en aanvragen is te veel gedoe. Een Alphacrypt is toch ongeveer €90 goedkoper.
Als je een beetje je best doet dan zijn er ook tweedehands AlphaCrypt Classic CAM's te vinden via bijvoorbeeld Marktplaats voor een gunstig prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:11:
[...]

Even een mantelstroomfilter aanschaffen denk ik. :)
Ik heb wel een netfilter op mijn TV. Alleen niet op mijn coax. Ik zal er eens voor kijken.

Goede tip van Marktplaats. Ik denk dat veel mensen er van af willen dankzij Ziggo. Mijn TV heeft geen CI+ dus werkt het hopelijk voorlopig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

[b][message=32804802,noline]
Er zijn wat problemen met de Ziggo CI+ CAM in combinatie met Phlips TV's met een CI+ slot. Tot het moment dat die problemen opgelost zijn of dat de Philips TV officieel geen goedkeuring krijgen maakt Ziggo nog geen gebruik van de mogelijkheid om CI+ sloten in apparatuur te instrueren dat ze geen standaard DVB CAM meer mogen accepteren voor weergave van alle digitale kanalen. Omdat ze een dergelijke CI+ beperking niet per merk/type TV kunnen instellen profiteer jij dus nog even van het feit dat Philips en/of Ziggo CI+ compabiliteitsproblemen hebben zodat je AlphaCrypt Classic CAM nog werkt.
Wat dus tot 2 feb 2010 is.
Gebruik je CAM CI+ (de Digitale Televisie Module)? Na 2 februari 2010 kunnen CI+ televisies die een oude Alphacrypt, danwel Mascom CAM gebruiken, geen signaal meer ontvangen.
https://www.ziggo.nl/#pro..._linkname=ciplus&ns_fee=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
bakkerl schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:58:
[...]

Wat dus tot 2 feb 2010 is.
En daarna dus niet meer. Niet dat ik momenteel een HTPC heb, maar wat wordt nu dan eigenlijk het alternatief voor de tv-kaart oplossing waar men hier meestal vanuit gaat? Is dat wel nog steeds die Anysee met je normale Ziggo kaart of moet er een andere oplossing gevonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joster schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:34:
En daarna dus niet meer. Niet dat ik momenteel een HTPC heb, maar wat wordt nu dan eigenlijk het alternatief voor de tv-kaart oplossing waar men hier meestal vanuit gaat? Is dat wel nog steeds die Anysee met je normale Ziggo kaart of moet er een andere oplossing gevonden worden?
Vanaf februari gaat Ziggo de AlphaCrypt Classic CAM weren in CI+ apparatuur van klanten. Aangezien de DVB-C PC-TV oplossingen geen CI+ slot hebben, maar een standaard DVB CI slot blijft de AlphaCrypt Classic CAM in die apparatuur vooralsnog gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:53
ArChie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:42:
[...]

Vanaf februari gaat Ziggo de AlphaCrypt Classic CAM weren in CI+ apparatuur van klanten. Aangezien de DVB-C PC-TV oplossingen geen CI+ slot hebben, maar een standaard DVB CI slot blijft de AlphaCrypt Classic CAM in die apparatuur vooralsnog gewoon werken.
Tsja, kreeg de mail met deze aankondiging van Ziggo gisteren. Dus toch genoodzaakt een Ziggo CI+ module aan te schaffen -O-
Gaat echt op 2 februari het "licht" uit of is het een "dreigement"? De nieuwsbrief stelt;
Gebruik je CAM CI+ (de Digitale Televisie Module)? Na 2 februari 2010 kunnen CI+ televisies die een oude Alphacrypt, danwel Mascom CAM gebruiken, geen signaal meer ontvangen.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goof. schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:16:
Tsja, kreeg de mail met deze aankondiging van Ziggo gisteren. Dus toch genoodzaakt een Ziggo CI+ module aan te schaffen -O-
Gaat echt op 2 februari het "licht" uit of is het een "dreigement"? De nieuwsbrief stelt;
Als er een CI+ slot in een apparaat zit, dan werkt vanaf februari de AlphaCrypt Classic CAM niet meer. Als er echter een standaard DVB CI slot in een apparaat zit, dan blijft de AlphaCrypt Classic CAM vooralsnog gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
ArChie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:07:
[...]

Als er een CI+ slot in een apparaat zit, dan werkt vanaf februari de AlphaCrypt Classic CAM niet meer. Als er echter een standaard DVB CI slot in een apparaat zit, dan blijft de AlphaCrypt Classic CAM vooralsnog gewoon werken.
Waar wordt dat gezegd? Ben wel benieuwd. Kreg namelijk een email waarin ze zeggen dat het geblokkeerd wordt. Zou het een hele rare actie vinden van Ziggo wanneer deze de Alphacrypt gaat blokkeren. Wat zou het hun moeten uitmaken of ik nou het "kastje" of de Alphacrupt gebruik. Maar ach, ik ben inmiddels ook wel vreemdere dingen "gewend" van Ziggo.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Balboa schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:51:
Waar wordt dat gezegd? Ben wel benieuwd. Kreg namelijk een email waarin ze zeggen dat het geblokkeerd wordt. Zou het een hele rare actie vinden van Ziggo wanneer deze de Alphacrypt gaat blokkeren. Wat zou het hun moeten uitmaken of ik nou het "kastje" of de Alphacrupt gebruik. Maar ach, ik ben inmiddels ook wel vreemdere dingen "gewend" van Ziggo.
In de mail die jij (en ik) van Ziggo hebt ontvangen staat het volgende:
Zoals gewoonlijk staat het er allemaal vreselijk krom, want "CI+ televisies" zou moeten zijn "televisies met CI+ slot". En verder wordt er gesteld dat dergelijke televisies geen signaal meer kunnen ontvangen terwijl er zou moeten staan dat Ziggo het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM blokkeert in televisies met CI+ slot. Aan het signaal verandert er helemaal niets. Vandaar dat ik het wat duidelijker probeer te maken met:
quote: ArChie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
ArChie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:15:
[...]

In de mail die jij (en ik) van Ziggo hebt ontvangen staat het volgende:

[...]

Zoals gewoonlijk staat het er allemaal vreselijk krom, want "CI+ televisies" zou moeten zijn "televisies met CI+ slot". En verder wordt er gesteld dat dergelijke televisies geen signaal meer kunnen ontvangen terwijl er zou moeten staan dat Ziggo het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM blokkeert in televisies met CI+ slot. Aan het signaal verandert er helemaal niets. Vandaar dat ik het wat duidelijker probeer te maken met:

[...]
Super, je hebt helemaal gelijk! Begrijpend lezen is moeilijk ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaffe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 17:55
Iemand die tegen die tijd zn oude waardeloze CAM kwijt wil voor 50 euro. Pm me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Marktplaats kosten ze nu tussen de €75 en €85. Ik heb een CI-toestel en ik ben nog een beetje huiverig. Ik kan ook begrijpend lezen, maar toch vind ik Ziggo niet duidelijk genoeg. Ze sluiten namelijk niet uit dat ze CI ooit gaan blokkeren. Ik wacht februari nog wel even af denk ik. €50 vind ik ook een redelijke prijs trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal waardeloos wordt de AlphaCrypt Classic CAM niet, ook niet als Ziggo deze CAM moedwillig weet te blokkeren voor gebruik met hun smartcard. De AlphaCrypt Classic CAM ondersteunt namelijk ook het Conax Conditional Access System (CAS) en kan dus door Digitenne van KPN klanten nog gebruikt worden in TV's en apparatuur met DVB-T tuner en CI(+) slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:45:
Op Marktplaats kosten ze nu tussen de €75 en €85. Ik heb een CI-toestel en ik ben nog een beetje huiverig. Ik kan ook begrijpend lezen, maar toch vind ik Ziggo niet duidelijk genoeg. Ze sluiten namelijk niet uit dat ze CI ooit gaan blokkeren. Ik wacht februari nog wel even af denk ik. €50 vind ik ook een redelijke prijs trouwens. ;)
Dat zou wel betekenen dat ze het huidige signaal aan moeten passen en dus niet meer aan de Irdeto II standaard moeten voldoen. Immers is er in de Irdeto II/DVB-C standaard geen "Disable CI" flag die ook door CI modules/CI slot begrepen/uitgevoerd word. Er is alleen een flag die door CI+ sloten begrepen word, en daar de CI modules uitschakelt.

Ze zullen dus een aanpassing moeten doen, waardoor de Alphacrypt het binnenkomende signaal/sleutels niet meer begrijpt, en zorgen dat de overige decoders/CAM's het wel begrijpen/een update uitbrengen die ervoor zorgt dat de andere decoders/CAM's het wel begrijpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 12-01-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Woy schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:57:
Ze zullen dus een aanpassing moeten doen, waardoor de Alphacrypt het binnenkomende signaal/sleutels niet meer begrijpt, en zorgen dat de overige decoders/CAM's het wel begrijpen/een update uitbrengen die ervoor zorgt dat de andere decoders/CAM's het wel begrijpen.
Veel software zit in de smartcard, ik weet niet in hoeverre Ziggo de mogelijkheid heeft om de smartcard te updaten om deze specifiek in de Alphacrypt dienst te laten weigeren.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou een hele operatie zijn. Ik denk dat ik dan toch wel voor een Alphacrypt ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superzooi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:42:
Dat zou een hele operatie zijn. Ik denk dat ik dan toch wel voor een Alphacrypt ga.
Gewoon doen.
Werkt perfect hier al 1,5 jaar.
Ziggo kan voorlopig de AlfaCrypt in Cl voorlopig niet blokken, omdat ze anders ook de oude ontvangers ook blokkeren.
En om die te vervangen kost hun gewoon te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Edit: al gevonden in \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4].

[ Voor 84% gewijzigd door Joster op 14-01-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superzooi schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:56:
[...]

Gewoon doen.
Ziggo kan voorlopig de AlfaCrypt in Cl voorlopig niet blokken, omdat ze anders ook de oude ontvangers ook blokkeren.
Ja dat idee haalt mij ook over de streep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superzooi schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:56:
[...]

Gewoon doen.
Die hoeven niet vervangen te worden, aangezien ze middels een software update ook de nieuwe encryptie zullen kunnen decoderen. Maar tot die tijd is de Alphacrypt natuurlijk een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:37

HaTe

haat niet

Weet iemand wat de verschillen zijn tussen firmware 3.05 die ik nog gebruik en de nieuwste 3.19?
Ik vind niet dat er iets mis is met de 3.05 firmware en zie ook nog geen reden om te updaten. Ik gebruik hem icm een FloppyDTV.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:14:
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen firmware 3.05 die ik nog gebruik en de nieuwste 3.19?
Ik vind niet dat er iets mis is met de 3.05 firmware en zie ook nog geen reden om te updaten. Ik gebruik hem icm een FloppyDTV.
Als 3.05 het goed doet is er geen reden om te updaten.

Ik had zelf bij 3.09 het probleem dat ik niet soepel kon zappen, dit is met een update verholpen.

Het grootste deel van de veranderingen tussen 3.05 en 3.19 zijn cosmetisch (andere indeling van het CAM menu), of niet relevante bugfixes of aanpassingen (bijv. acceptatie smartcards van een Oostenrijkse satellietboer).

In de update - zipfile zit een bestand bugfixes203_bis_319.txt waarin in het Duits wordt uitgelegd wat de verschillen tussen de verschillende versies zijn: http://www.alphacrypt.de/...yptUpdate3_19_Classic.zip

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
ArChie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:07:
[...]

Als er een CI+ slot in een apparaat zit, dan werkt vanaf februari de AlphaCrypt Classic CAM niet meer.
:Y :(
40w5500
toch maar zo'n Ziggo CAM bestellen, voordat er op 2 februari ineens geen voorraad meer is.

[ Voor 27% gewijzigd door goof. op 21-01-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry decoder doet het ook niet

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.nius
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 11:01
(jarig!)
werkt de AlphaCrypt cam nu nog steeds? want heb een phillips en deze weigert samen te werken met die kut ziggo kaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:25

Alfisti

So macht Reisen Spaß

g.nius schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:19:
werkt de AlphaCrypt cam nu nog steeds? want heb een phillips en deze weigert samen te werken met die kut ziggo kaart :(
De Alphacrypt werkt nog steed echter niet met TV's met CI+ slot! Welk type Philips TV heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
g.nius schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:19:
AlphaCrypt werkt nog steeds met Ci+ tv's, althans met de Samsung 40B7020 en 40B750. Ben benieuwd hoe lang nog.

[ Voor 4% gewijzigd door Chilly_Willy op 01-02-2010 23:06 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Nou, de AlphaCrypt werkte idd niet meer vannochtend. Omgewisseld met de Smit (Ziggo) CI+ CAM..... geen beeld :( TV gaf sowieso weinig reactie op welke actie dan ook :(
Vanmiddag maar 's rustig naar kijken, zal vast niet ingewikkeld zijn, maargoed, ongeduld...... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Alphacrypt in een CI+ slot (gecertificeerd toestel) werkt niet meer.
Alphacrypt in een CI slot werkt nog steeds.

@goof. : Is je dubbelpost nodig? \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat

[ Voor 28% gewijzigd door Friedchicken op 02-02-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Nou spannend hoor. Heb een Sony 40W4000 met een alphacrypt kaart maar ben vergeten vanmorgen te checken of hij het nog doet!..

Het is net de loterij man, hahaha :D

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
HenkyDoodle schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:53:
Nou spannend hoor. Heb een Sony 40W4000 met een alphacrypt kaart maar ben vergeten vanmorgen te checken of hij het nog doet!..

Het is net de loterij man, hahaha :D
Denk 't wel, een W4000 heeft toch een CI-slot, geen CI+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Nou, daar kan ik dus geen duidelijkheid over krijgen (lees: vinden)

En bij Sony doen ze er maar vaag over!! :)

Dus als iemand me nu alvast gerust kan stellen? :D

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

De W4000 is volgens mij nog gewoon CI, dus dan zal je TV waarschijnlijk blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:49
HenkyDoodle schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:06:

Mijn 40W4500(opvolger van de W4000 maar eveneens met CI-slot) doet het nog gewoon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de module (AlphaCrypt) vervangen door een NEOTION module. Werk prima behalve de teletext.
Ik neem aan dat Ziggo daar nog mee aan het stoeien is. Ik hen een W5500 vanSony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
HenkyDoodle schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:06:

Volgens mij deed hij het vanochtend nog gewoon bij mij, en ik heb ook een W4000. Ik had ook niet anders verwacht, want het enige wat Ziggo als het goed veranderd heeft is dat er een bitje aangezet is wat aan een CI+ slot aangeeft dat hij geen CI kaart meer mag accepteren.

Aangezien een CI slot geen kennis heeft van dat commando/flag zal hij hem gewoon negeren.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:23:
Net de module (AlphaCrypt) vervangen door een NEOTION module. Werk prima behalve de teletext.
Ik neem aan dat Ziggo daar nog mee aan het stoeien is. Ik hen een W5500 vanSony.
Dit geeft maar weer aan hoe stom het beleid van Ziggo is. Ze geven aan geen CI te kunnen ondersteunen omdat ze daar de werking niet van kunnen garanderen, echter blijkt dat hun alternatief blijkbaar nog slechter werkt.

[ Voor 52% gewijzigd door Woy op 02-02-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Ter verduidelijking;
Ik heb een 40W5500 met CI+, voorheen met AlphaCrypt, vannochtend geen beeld.
(en vannochtend in de haast dus ook niet met de Ziggo CAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woy schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:48:
Volgens mij deed hij het vanochtend nog gewoon bij mij, en ik heb ook een W4000. Ik had ook niet anders verwacht, want het enige wat Ziggo als het goed veranderd heeft is dat er een bitje aangezet is wat aan een CI+ slot aangeeft dat hij geen CI kaart meer mag accepteren.
Het is iets meer dan een bitje. In de Service Description Table (SDT) wordt nu bij iedere gedefinieerde service (ofwel kanaal of zender) aangegeven dat de CI+ beveiliging aan staat en welke CI+ CAM's er door het apparaat met CI+ slot geaccepteerd mogen worden:

│  │      │      ├─■  service
│  │      │      │  ├─■  service_id  =  7020
│  │      │      │  ├─■  EIT_schedule_flag  =  true
│  │      │      │  ├─■  EIT_present_following_flag  =  true
│  │      │      │  ├─■  running_status  =  running
│  │      │      │  ├─■  free_CA_mode  =  one  or  more  elementary  streams  CA  controlled
│  │      │      │  └─■  descriptors:
│  │      │      │      ├─■  service_descriptor
│  │      │      │      │  ├─■  service_type  =  Digital  television  service
│  │      │      │      │  ├─■  service_provider_name
│  │      │      │      │  │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │      │      │      │  │  └─■  text  =  Ziggo
│  │      │      │      │  └─■  service_name
│  │      │      │      │      ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │      │      │      │      └─■  text  =  Motors  TV
│  │      │      │      ├─■  private_data_specifier_descriptor
│  │      │      │      │  └─■  private_data_specifier  =  22  {  Casema     }
│  │      │      │      ├─■  user_private_descriptor  {  212  }
│  │      │      │      │  └─■  data  =  0000    00  00  80  40                                                                            ...@                        
│  │      │      │      ├─■  private_data_specifier_descriptor
│  │      │      │      │  └─■  private_data_specifier  =  64  {  CI  Plus  LLP  }
│  │      │      │      └─■  CIPLUS_CI_protection_descriptor
│  │      │      │          ├─■  free_ci_mode_flag  =  CI  Plus  protection  required  for  all  elementary  streams
│  │      │      │          ├─■  match_brand_flag  =  true
│  │      │      │          └─■  brand  identifiers:
│  │      │      │              ├─■  cicam_brand_identifier  =  23308
│  │      │      │              └─■  cicam_brand_identifier  =  14399

Voor CI+ certificatie door het CI Plus LLP moet een apparaat met CI+ slot aantonen dat zij deze beperking juist toepassen. Anders krijgt de fabrikant voor het apparaat geen CI+ certificaat dat nodig is voor het authenticatie proces tussen apparaat met CI+ slot en een CI+ CAM. Overigens moet dat CI+ certificaat van CI Plus LLP niet verward worden met het Ziggo "gecertificeerd" plakkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
O dat is nog wat erger dan ik dacht. Ik dacht dat ze alleen een CI+ module verplichten, maar ze verplichten dus ook nog specifiek de CI+ module die ze zelf leveren :'(

Wel appart dat er blijkbaar wel 2 brands zijn die goedgekeurd zijn. Levert Ziggo verschillende CI+ modules?

[ Voor 24% gewijzigd door Woy op 02-02-2010 14:19 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Let op:
Let Op:
Als je TV een CI+ slot heeft zal de Alphacrypt NIET meer werken, in een gewoon (non-plus) CI-slot werkt de Alphacrypt nog WEL

Hier hoef je dus ook geen vragen meer over te stellen.