Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
Welke module(s) gaan sowieso werken dan? Want het is mij echt totaal niet duidelijk. Staat ook nergens echt duidelijk uitgelegd.

Je hebt paarse kaart, blauwe, oranje. Blauw met oranje stip, etc etc 8)7

Kwam gisteren een pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3 tegen op Marktplaats voor een mooie prijs. Gelijk opgehaald en werkt perfect in mijn Samsung UE48H5030AWXXN televisie. Zappen gaat iets trager dan voorheen met mijn Humax IRHD-5000C, maar voor de rest dikke prima. Beeldkwaliteit lijkt ook wat beter te zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door ThinkPad op 28-10-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:16
Ik was van plan deze PCI-e DVB-C tuner kaart te kopen voor een HTPC bij m'n ouders thuis
http://www.buydvb.net/tbs...er-ci-pcie-card-p-77.html

Ik lees dat deze kaart alleen CI ondersteund en geen CI+. Kan ik daarmee concluderen dat de Ziggo smartcard daarin niet gaat werken?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De smartcard kan sowieso niet rechtstreeks in die pci kaart. Je smartcard moet in een cam, de cam in de pci kaart.

Omdat een ci+ cam niet ondersteund wordt moet je een ci cam aanschaffen. De enige die werkt icm ziggo is de alphacrypt.

Er zijn echter ook tuners met ingebouwde cams. Dat scheelt je de aanschaf van een cam.
Elke oplossing echter heeft zijn voor een nadelen. Zie het volgende topic voor meer uitleg: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4cc-o
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 11:29
Hoi, ik heb de zelfdw meldin 'itv-540 interactieve televisie tijdelijk niet beschikbaar' na de installatie van de smit ci+ module. Tv kijken werkt wel gewoon. Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Bedankt voor jullie reactie

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 00:38
Thuis staat sinds kort een smart tv met ci+ 1.3 ingang. we hebben nu een aparte decoder maar dat zou niet meer nodig zijn als we een ci+ module zouden kopen. Welke kan ik het best kopen? zit er verschil in snelheid tussen de kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Hallo allemaal,

Ik gebruik vanaf 2009 al een CI+ CAM van Neotion (eerste versie zoals omschreven in de startpost) in mijn Philips 8404 (ook uit 2009) met veel plezier. Nu heb ik vandaag een nieuwe TV aangeschaft, een Philips 5709. Mooi ding, maar nu het probleem: mijn Neotion CI+ CAM lijkt niet te werken in deze nieuwe TV (nog wel in mijn oude TV).

Nu heb ik in dit topic al van alles gelezen, en blijkt dat ik mijn CAM zou kunnen updaten van de 1.2 CI+ versie naar de 1.3 CI+ versie. Ik heb dit updaten in beide TV's (de oude èn de nieuwe, kanaal op 220) geprobeerd (aangesloten aan de kabel en internet) maar krijg constant de melding "geen nieuwe software beschikbaar, probeert u het later opnieuw". Vreemd ... omdat ik hier andere dingen lees en succesvolle update pogingen zie. Dat wil ik ook ;)!

Wie weet raad? Of moet ik toch echt een nieuwe CI+ CAM kopen? Alvast hartelijk dank!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34
Ziggo is al een tijdje gestopt met het verspreiden van de updates voor de oudere modules, en zonder update werken ze niet in recente TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27
Troxel schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:58:
Hallo allemaal,

Ik gebruik vanaf 2009 al een CI+ CAM van Neotion (eerste versie zoals omschreven in de startpost) in mijn Philips 8404 (ook uit 2009) met veel plezier. Nu heb ik vandaag een nieuwe TV aangeschaft, een Philips 5709. Mooi ding, maar nu het probleem: mijn Neotion CI+ CAM lijkt niet te werken in deze nieuwe TV (nog wel in mijn oude TV).

Nu heb ik in dit topic al van alles gelezen, en blijkt dat ik mijn CAM zou kunnen updaten van de 1.2 CI+ versie naar de 1.3 CI+ versie. Ik heb dit updaten in beide TV's (de oude èn de nieuwe, kanaal op 220) geprobeerd (aangesloten aan de kabel en internet) maar krijg constant de melding "geen nieuwe software beschikbaar, probeert u het later opnieuw". Vreemd ... omdat ik hier andere dingen lees en succesvolle update pogingen zie. Dat wil ik ook ;)!

Wie weet raad? Of moet ik toch echt een nieuwe CI+ CAM kopen? Alvast hartelijk dank!!! _/-\o_
Let op het zou kunnen dat met de overgang naar het upc netwerk de cam niet meer nodig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
hcQd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:43:
Ziggo is al een tijdje gestopt met het verspreiden van de updates voor de oudere modules, en zonder update werken ze niet in recente TV's.
Dus als ik ooit een nieuwe TV ga kopen, moet ik ook weer een nieuwe CI+ module erbij kopen? WTF , wat een onzin zeg :(

@JoostVerh: Dat is dan (hopelijk) wel weer waar. :)

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 09-01-2015 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
Troxel schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:58:
KNIP

Ik heb het eerder afgelopen jaar via het kanaal gedaan waar Brava op draait, hiermee wilde een Samsung TV een oude SMIT nog wel updaten.
Mocht dat niet werken, even met Ziggo bellen, voor dit soort gevallen bieden ze een nieuwe CAM tegen lager tarief.
hcQd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:43:
Sinds wanneer is dat?

[ Voor 0% gewijzigd door Loekie op 09-01-2015 08:56 . Reden: Net een nieuw jaar begonnen :) ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Dat weet ik niet. Er loopt op het communitieforum een klaagtopic hierover, mogelijk dat daar iemand weet wanneer precies ze zijn gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Mediacj schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:26:
[...]

Let op het zou kunnen dat met de overgang naar het upc netwerk de cam niet meer nodig is!
klopt, tenzij er een extra pakket is aangeschaft (film1, fox sports, etc)

dan heb je de kaart en lezer nog steeds nodig, dit omdat alleen de zenders in het basispakket worden doorgegeven

[ Voor 8% gewijzigd door Den the Man op 09-01-2015 09:58 ]

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Heren, dank voor jullie hulp! Kortom, updaten gaat niet meer. Dan ga ik wachten op het UPC netwerk, zonder CAM. Paar kleine vragen:

- Hoe zal het met het UPC netwerk gaan werken dan, zonder CAM?
- En vanaf wanneer mag ik deze overschakeling verwachten?

Het is mijn 2e TV (slaapkamer) dus dan kan ik nog wel even wachten ... maar of dat voor mijn vrouwlief geldt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Troxel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:17:

- Hoe zal het met het UPC netwerk gaan werken dan, zonder CAM?

- En vanaf wanneer mag ik deze overschakeling verwachten?
Het basispakket van UPC is niet gecodeerd, dat kan iedere TV met ingebouwde DVB-C tuner dus ontvangen. Bij Ziggo kun je ook enkele zenders zonder kaart ontvangen (bijvoorbeeld NPO 1) Voor extra pakketten heb je uiteraard wel een CAM met smartcard nodig.
Ziggo gaat de komende maanden het netwerk stapsgewijs omzetten, de volgorde van plaatsen in het gebied weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Thnx, heb voor de grap maar eens even gebeld met Ziggo met het volgende verhaal:

Eerst een Philips 8404 TV met Neotion 2009 CI+ CAM via Ziggo aangeschaft. In contract stond dat deze CAM altijd zou blijven werken. Nu bij mijn nieuwe TV, Philips 5709 werkt deze CAM niet meer. Deze is in principe up-te-daten, echter heeft Ziggo de update van het netwerk gehaald. Dat betekent aanschaf van een nieuwe CAM met CI+ 1.3 protocol.

MAAR: Ziggo zal komende maanden het UPC netwerk uitrollen. Voor de standaard zenders is dan geen CAM meer nodig. Ik heb ook alleen maar de standaard zenders. Dat zou voor mij betekenen dat ik een nieuwe CAM à 80 euro zou moeten aanschaffen voor slechts enkele maanden (daarna is de CAM weer obsolete). Ik wil dat Ziggo met een kosteloze oplossing komt: òf mogelijkheid tot updaten van mijn CAM, òf (tijdelijk) aanbieden van een CI+ 1.3 CAM.

De beste man gaf mij gelijk en gaat dit intern bespreken. Hij belt mij vandaag of maandag terug met een hopelijk positieve oplossing ... ik verwacht er niet veel van, maar hoop doet leven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Zonder CAM ontvang je alleen de NPO in HD, de overige zenders alleen in SD met zendernummers ergens halverwege de 900 voor de zenders die wel in HD beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat geen enkele shop vermeldt of er een smartcard bij de volgende module zit. Wie weet of dit het geval is?

pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3

--edit: Toch een shop gevonden die vermeldt dat het ZONDER kaart is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Troxel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:59:
Thnx, heb voor de grap maar eens even gebeld met Ziggo met het volgende verhaal:

Eerst een Philips 8404 TV met Neotion 2009 CI+ CAM via Ziggo aangeschaft. In contract stond dat deze CAM altijd zou blijven werken. Nu bij mijn nieuwe TV, Philips 5709 werkt deze CAM niet meer. Deze is in principe up-te-daten, echter heeft Ziggo de update van het netwerk gehaald. Dat betekent aanschaf van een nieuwe CAM met CI+ 1.3 protocol.

MAAR: Ziggo zal komende maanden het UPC netwerk uitrollen. Voor de standaard zenders is dan geen CAM meer nodig. Ik heb ook alleen maar de standaard zenders. Dat zou voor mij betekenen dat ik een nieuwe CAM à 80 euro zou moeten aanschaffen voor slechts enkele maanden (daarna is de CAM weer obsolete). Ik wil dat Ziggo met een kosteloze oplossing komt: òf mogelijkheid tot updaten van mijn CAM, òf (tijdelijk) aanbieden van een CI+ 1.3 CAM.

De beste man gaf mij gelijk en gaat dit intern bespreken. Hij belt mij vandaag of maandag terug met een hopelijk positieve oplossing ... ik verwacht er niet veel van, maar hoop doet leven O-)
Zojuist terug gebeld door Ziggo. Na wat overleg heb ik een nieuwe CAM aangeboden gekregen voor 50% korting (dus nu nog 40 euro). Wellicht kunnen jullie met dit verhaal er jullie voordeel mee doen.

Ik heb mijn Neotion CI+ CAM versie 1.2 dus in de verkoop: http://link.marktplaats.nl/m888250807

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Troxel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:59:

Hoe zeker is het dat je voor het standaard TV pakket binnenkort geen CAM module meer nodig hebt? Heb je ook een concrete datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
100% zeker. In het Ziggo Ervaringen Topic is vorige week een lijstje gepost met de data (onder strikt voorbehoud volgens Ziggo Webcare).

Let wel, het gaat dus om een beperkt aantal zenders uit het standaardpakket, en alleen NPO 1, 2 en 3 in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat uitsluitend NPO in HD is. Met een CI zijn alle gangbare standaard zenders in HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:01

Daniel36

vernieuwde formule

Kort geleden heb ik een andere tv gekocht waar de ci+module die ik gebruikte niet in werkte.
Ziggo gebeld en uitgelegd gekregen dat ik een nieuwe moest kopen, bij hun kon dat voor 90 euro.
Beetje geGoogled naar dit verhaal en achter de bekende zaken gekomen als: Ziggo is gestopt blijkbaar met het aanbieden van updaten van de bestaande 1.2 software, de modules worden voor plm 50 euro aangeboden bij andere aanbieders etc.

Eigenlijk was ik nogal pissig n.a.v. dit geintje, zeker nadat ik bericht kreeg over de tariefsverhoging en nadat ik op de site van Ziggo de diverse aanbiedingen had gezien die ze nieuwe klanten doen.

Ik heb een klachtenformulier ingevuld waarin ik deze dingen aangaf en dat ik inmiddels zover was dat ik op zoek ging naar een andere aanbieder waar bestaande klanten wel serieus genomen worden.
Twee dagen later gebeld door iemand van de klantenservice van Ziggo die me een ci+ module aanbood zonder kosten als ik dan minimaal nog 1 jaar klant blijf bij Ziggo.

Het kan dus best, alleen beiden ze dat niet uit zichzelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Laatst online: 05-10 19:14
Wellicht een domme vraag, maar zijn we afhankelijk van ziggo voor de updates?

Ik meende dat het eigenlijk PCMCIA kaarten zijn, dus theoretisch moet je ze in een laptop kunnen stoppen. Is natuurlijk de vraag of Smit die updates ergens online heeft staan, en een tool om de update uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pvcholten schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:03:
Wellicht een domme vraag, maar zijn we afhankelijk van ziggo voor de updates?

Ik meende dat het eigenlijk PCMCIA kaarten zijn, dus theoretisch moet je ze in een laptop kunnen stoppen. Is natuurlijk de vraag of Smit die updates ergens online heeft staan, en een tool om de update uit te voeren.
Module is (meestal) gewoon te updaten vanuit je TV: https://www.ziggo.nl/klan...software-update-ci-module

Afhankelijk van de module/TV combi krijg je een melding waarbij de tekst niet altijd zegt wat er nu feitelijk aan de hand is als je niet kunt updaten. Ik krijg op m'n Philips PFL8007 (2012) bijvoorbeeld de melding dat er niet geüpdate kan worden vanuit dat menu en dat wil gewoon zeggen dat er géén update beschikbaar is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Module is wel te updaten via de TV, maar je bent wel afhankelijk van Ziggo of ze de update 'op de kabel' gooien.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:26:
[...]

Module is wel te updaten via de TV, maar je bent wel afhankelijk van Ziggo of ze de update 'op de kabel' gooien.
Zojuist de pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3 besteld voor mijn pricewatch: LG 49UB820V Zwart.

Weet iemand of dit gaat werken of moest ik beter eentje bestellen bij Ziggo zelf? (40€ meer)
We hebben nog steeds zo'n ouderwetse kastje met een smartcard erin (3 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:11:
[...]

Zojuist de pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3 besteld voor mijn pricewatch: LG 49UB820V Zwart.

Weet iemand of dit gaat werken of moest ik beter eentje bestellen bij Ziggo zelf? (40€ meer)
We hebben nog steeds zo'n ouderwetse kastje met een smartcard erin (3 jaar oud)
Dat werkt prima, geen probleem. Je kunt je smartcard overzetten. (Bij het pakket van Ziggo zit er een smartcard bij, daarom is die wat duurder).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 16:57
Hallo, ik heb zaterdag de samsung 32H5303 binnengekregen. vandaag heb ik een ziggo ci+ 1.3 kaart aangeschaft. maar krijg het maar niet aan de praat.

Doe alles volgens het papiertje dat erbij zat maar hij vind maar geen digitale zenders.

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker weten dat je de juiste gegevens ingevoerd? Kijk eens op de ziggo site voor de recentste gegevens.
Let er ook op dat je bij Samsung een extra nul moet invoeren bij de frequenties, dus 474.000 ipv 474.00.

Daarnaast moet je weten dat de ci module losstaat van het zoeken van de zenders. Ook zonder module en smartcard ook de zenders kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Hoi Job,

Hij vind enkel de digitale zender niet, wel de analoge zenders.
Ik weet zeker dat ik de frequenties goed heb ingevuld.

Ik snap er niks van. met het bijbehorende kastje pakt die alles wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:38
Thewisbone schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:15:
Hoi Job,

Hij vind enkel de digitale zender niet, wel de analoge zenders.
Ik weet zeker dat ik de frequenties goed heb ingevuld.

Ik snap er niks van. met het bijbehorende kastje pakt die alles wel gewoon.
Opnieuw instellen en goed opletten bij kabel/antenne daar gaat het (denk ik) fout.
Alleen de optie digitaal selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDaddyL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 09:40
@thewisbone bij mijn was het gelukt via deze link http://www.foka.nl/ci-cam-module-installeren suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Bedankt! ik zal het morgen even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilesD. schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:38:
Opnieuw instellen en goed opletten bij kabel/antenne daar gaat het (denk ik) fout.
Alleen de optie digitaal selecteren.
Jep.. Dat is inderdaad het verwarrende met Samsung tv's. Je moet de optie antenne veranderen naar kabel en je moet alleen scannen naar digitaal. Als het op antenne laat staan gaat je Samsung er vanuit dat je van dvb-t (digitenne) gebruik maakt.

Als de tv vervolgens zelf al gaat zoeken voordat je een frequentie in hebt kunnen voeren moet je het automatische zoeken onderbreken, dan kan je de frequentie invoeren.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 20-01-2015 20:35 . Reden: l ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Het is me al gelukt, de goede frequentie stond er niet bij op het bijbehoorende de blaadje met tekst en uitleg.
Beetje raar. maarja woon dan ook in een klein dorpje in Fryslan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey all,

Ik zit hier dus al uren te knoeien met die module en krijg hem maar niet aan de praat!

Instellingen zoals iedereen hier: 474000 en 5555 en hij werkt nog steeds niet.
Misschien komt het door mijn oude smartcard? Hij heeft ongeveer 3 jaar in zo'n ontvanger gezeten en ruikt ook een beetje verbrand uit :o

TV is pricewatch: LG 49UB820V Zwart (Ultra HD)
En NPO 1 werkt gewoon goed, alleen zegt TV dat hij geen module kan vinden.
pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3 van BCC gekocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2C
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07-2023

B2C

Afgelopen week bij de MM een KDL42W815B gekocht waarop een Humax via Denon receiver stond aangesloten. Dit werkte perfect en zorgde verder niet voor problemen qua beeld.

Sinds vandaag ook een @smit 1.3 CI-module aangeschaft en deze vervolgens geprobeerd aan te sluiten. Hierbij diende ik eerst een fabrieks-reset te doen en mijn land in te stellen op Frankrijk, voordat ik uberhaupt meer dan 0 zenders te zien kreeg.
Nu heb ik ondertussen 1 zender die het normaal doet (Ned1) en alle andere zenders geeft ie weer in zeer blokkerig beeld of met de melding ''De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gecodeerd.''.

Iemand die mij kan helpen dit probleem op te lossen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburg.013
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:41
Hallo,

Ik heb sinds kort een Phillips 42PFK7509/12 gekocht. Deze Phillips TV beschikt over een CI+1.3 module. Na contact te hebben gehad met Ziggo raden zij me aan om de CI+ module ergens anders te kopen en te gaan voor 6 maanden korting. Dit omdat zij de CI+ module niet met korting konden aanbieden, en ik geen (extra) decoder onder mijn TV wil.

Nu ben ik op internet gaan zoeken naar een CI+1.3 module. Ik kom er verschillende tegen, o.a. het merk SMIT en QUANTIS. Hebben jullie hier ervaring mee en voor welke module zouden jullie gaan?

Klopt het verder ook dat ik de CI+1.3 module zonder smartcard kan bestellen? Normaliter levert Ziggo deze toch bij een TV + Internet Z1 pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hier is vrijdagavond de boel omgezet naar het nieuwe systeem, simpelweg kanalen zoeken in TVHeadend resulteerde in 1020 services, dat was niet echt handig dus ik heb alle kanalen verwijderd en ben heb de muxes opnieuw toegevoegd en laten scannen.

Echter icm Oscam krijg ik nu telkens not allowed dus ik denk dat er ook met de encryptie iets is veranderd. Ik ga straks het kaartje even in de STB steken om te kijken of hij een nieuwe ECM update moet downloaden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Als iemand hetzelfde tegen komt, ik stak de kaart in de STB en kreeg E06 smart card defect.
Heb de STB uitgeschakeld, coax eruit, kaartje eruit. Toen aangezet, zonder kaart en kabel, daarna kabel erin, dan smart card erin. Toen kreeg ik E16 abonnement ongeldig.
Daarna MijnZiggo "herstel" aangevraagd en toen had ik weer beeld. Kaartje weer in de smargo en hoppa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:12

mphilipp

Romanes eunt domus

ScuL schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:41:
Als iemand hetzelfde tegen komt, ik stak de kaart in de STB en kreeg E06 smart card defect.
Heb de STB uitgeschakeld, coax eruit, kaartje eruit. Toen aangezet, zonder kaart en kabel, daarna kabel erin, dan smart card erin. Toen kreeg ik E16 abonnement ongeldig.
Daarna MijnZiggo "herstel" aangevraagd en toen had ik weer beeld. Kaartje weer in de smargo en hoppa :)
Met andere woorden: TVHeadend kan die ECM niet verwerken van Ziggo? Da's mooi...ik heb hier helemaal geen apparaat in huis waarmee ik dat kan doen. Moet ik ff iemand charteren met zoiets.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Bij mij kwam het in ieder geval niet door, maar misschien dat de situatie per locatie verschilt.
Een herstel update moet Oscam volgens mij wel kunnen verwerken maar ik vond het handiger om het in de STB te doen, je kunt het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Zojuist (vanochtend om klokslag 30 seconden over 10:00u) is in mijn regio, Zwolle/Kampen/Deventer/Emmeloord/Urk etc... de infrastructuur voor digitale tv omgezet door Ziggo naar het platform van UPC, en ja, ook hier zijn naar het opnieuw zoeken alle HD zenders uit het standaardpakket ook zonder smartcard te bekijken! Eindelijk! En als Ziggo/UPC dit ook ná het afronden (van de harmonisatie in de andere regio's) dan ook zo houd en niet mensen gaat dwingen om een voor € +80 een CI+ Smartcard of zo'n gedrocht van een settopbox te nemen dan ben ik tevreden!

[ Voor 2% gewijzigd door DaveFlash op 18-02-2015 13:44 . Reden: preciezetijd van omzetting toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
DaveFlash schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:39:
Zojuist (vanochtend om klokslag 30 seconden over 10:00u) is in mijn regio, Zwolle/Kampen/Deventer/Emmeloord/Urk etc... de infrastructuur voor digitale tv omgezet door Ziggo naar het platform van UPC, en ja, ook hier zijn naar het opnieuw zoeken alle HD zenders uit het standaardpakket ook zonder smartcard te bekijken! Eindelijk! En als Ziggo/UPC dit ook ná het afronden (van de harmonisatie in de andere regio's) dan ook zo houd en niet mensen gaat dwingen om een voor € +80 een CI+ Smartcard of zo'n gedrocht van een settopbox te nemen dan ben ik tevreden!
Ik zal vanavond thuis eens ff kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:22
Moet nog een weekje wachten voor ik om ben maar als ik het zo lees is het switchen niet zo schokend dus?
Even nieuwe zenders zoeken en klaar of mis ik toch nog iets? (OSCam + TVHeadend setup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

Zal het zappen dan ook wat sneller gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Helaas je juicht te vroeg, dat is slechts tijdelijk.
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=483125#post483125
"Het ongecodeerd zijn van het basispakket is tijdelijk en in verband met de migratie naar het UPC signaal van "ziggo-west" (oud casema en multikabel gebied) omdat die anders na de omzetting van het signaal langere tijd zonder beeld zouden zitten omdat behalve de signaalomzetting in dat gebied de smartcards ook opnieuw een signaal moeten krijgen omdat tot nu toe het oude @home en Ziggo-West 2 verschillende systemen hadden hiervoor. Nu gebeurt dat alleen met de kanalen die niet in het basispakket zitten.
Als de migratie afgelopen is (half maart) zullen alleen de stations uit het lijstje op deze pagina zonder smartcard te zien zijn. (en alleen in SD behalve ned1/2/3)"

En na 1 april kan je ook geen smartcards meer aanvragen, dikke kans dat er dan wordt overgegaan op de Horizonboxen (voor nieuwe klanten/abo's).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
schumi2004 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:19:
[...]

Moet nog een weekje wachten voor ik om ben maar als ik het zo lees is het switchen niet zo schokend dus?
Even nieuwe zenders zoeken en klaar of mis ik toch nog iets? (OSCam + TVHeadend setup)
Jep:
Zoeken met nieuwe frequentie en na een paar seconden vond de Sony televisie 333 zenders en de Humax 331 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 21:18
......, en ja, ook hier zijn naar het opnieuw zoeken alle HD zenders uit het standaardpakket ook zonder smartcard te bekijken! ......
Hé... kan ik dan dus direct op mijn sony KDL40W5500 tv, zappen? CAM module er gewoon uit trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
teake schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:18:
[...]

Hé... kan ik dan dus direct op mijn sony KDL40W5500 tv, zappen? CAM module er gewoon uit trekken?
Klopt.
Ik heb gisteren bij mijn ouders de zenders opnieuw ingesteld (zonder cam en smartcard). Een wat oudere Sony met alleen CI slot (nooit gebruikt), ze keken toe nu toe analoog of via een Humax IR-Fox (SD resolutie)
Ongeveer het hele basispakket is in HD kwaliteit beschikbaar zonder encryptie. Wat mij wel verbaasde was dat er een enkele zender in 720p tussen zat (ARD HD en ZDF HD), in tegenstelling tot de 1080/25i, wat bij Ziggo tot nu toe standaard was.
Was al met al wel een hele klus, want de TV vond de zenders in een nogal onlogische volgorde.

edit: Ik realiseer me nu pas dat dit allemaal tijdelijk is en half maart weer wordt teruggezet naar de originele situatie, dus alleen NPO 1,2,3 in HD, de rest SD :-(

[ Voor 18% gewijzigd door Henk007 op 19-02-2015 12:37 ]

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 21:18
Dank voor je antwoord.
Weet jij of hij ook sneller "zapt" zonder cam-module en CI kaart? Het zender wisselen duurt toch rond een seconde zo met de kaart er in, en dat mag van mij best sneller.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

Videopac

Rommelt wat aan.

psy schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:25:
[...]

Helaas je juicht te vroeg, dat is slechts tijdelijk.
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=483125#post483125
"Het ongecodeerd zijn van het basispakket is tijdelijk en in verband met de migratie naar het UPC signaal van "ziggo-west" (oud casema en multikabel gebied) omdat die anders na de omzetting van het signaal langere tijd zonder beeld zouden zitten omdat behalve de signaalomzetting in dat gebied de smartcards ook opnieuw een signaal moeten krijgen omdat tot nu toe het oude @home en Ziggo-West 2 verschillende systemen hadden hiervoor. Nu gebeurt dat alleen met de kanalen die niet in het basispakket zitten.
Als de migratie afgelopen is (half maart) zullen alleen de stations uit het lijstje op deze pagina zonder smartcard te zien zijn. (en alleen in SD behalve ned1/2/3)"

En na 1 april kan je ook geen smartcards meer aanvragen, dikke kans dat er dan wordt overgegaan op de Horizonboxen (voor nieuwe klanten/abo's).
Waarom wordt er zo slecht naar klanten geluisterd? Veel mensen willen gewoon snel kunnen zappen in het basispakket, zonder decoders, set-top boxen en andere meuk. Hoe moeilijk kan het zijn?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Videopac schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:51:
[...]

Waarom wordt er zo slecht naar klanten geluisterd? Veel mensen willen gewoon snel kunnen zappen in het basispakket, zonder decoders, set-top boxen en andere meuk. Hoe moeilijk kan het zijn?
Helemaal eens. Zeker het geklooi met settopboxen is toch achterhaald zou je denken.
Het enige positieve is dat de meeste zenders uit het basispakket vrij te ontvangen blijven zonder smartcard, met die vermelding dat alléén NPO1, NPO2 en NPO3 óók in HD. Rest in SD.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw
Nu wordt tijdelijk dus ook alles in HD doorgegeven zonder smartcard.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:24:
Ik zit hier dus al uren te knoeien met die module en krijg hem maar niet aan de praat!

Instellingen zoals iedereen hier: 474000 en 5555 en hij werkt nog steeds niet.
Misschien komt het door mijn oude smartcard? Hij heeft ongeveer 3 jaar in zo'n ontvanger gezeten en ruikt ook een beetje verbrand uit :o

TV is pricewatch: LG 49UB820V Zwart (Ultra HD)
En NPO 1 werkt gewoon goed, alleen zegt TV dat hij geen module kan vinden.
pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3 van BCC gekocht.
Die modules hebben vaak een levenslange garantie en kunnen zo worden omgeruild bij BCC (winkel van aankoop), wel even het bonnetje (of ander betaalbewijs), boven tafel halen, wel zo gemakkelijk. Omruilen doen ze meestal direct aan de bali.

Testing, one, two ...

• ThaHandy
  • Laatst online: 22:48

ThaHandy

Discovery Channel

Oude smartcards werken gewoon :)

Mijn eerste smartcard (voor de helft geel :+ ) van @home anno ~2006 werkt gewoon :P

[ Voor 13% gewijzigd door ThaHandy op 19-02-2015 15:16 ]

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:05:
[...]

Die modules hebben vaak een levenslange garantie en kunnen zo worden omgeruild bij BCC (winkel van aankoop), wel even het bonnetje (of ander betaalbewijs), boven tafel halen, wel zo gemakkelijk. Omruilen doen ze meestal direct aan de bali.
Lol nice late reactie, inmiddels gisteren de 60€ op mijn rekening terug gekregen. Ze deden precies 14 dagen over.

De module van Computerland deed het in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bij een verhuizing heeft Ziggo een oude Casema kaart kennelijk op vervangen gezet (nieuwe kaart werd opgestuurd naar nieuwe woning). De oude kaart deed het niet meer in de nieuwe woning in een andere regio. Na 7 keer registeren van de nieuwe kaart doet ie het nog steeds niet in een Samsung.

De andere TV, een Sony, met een nieuwere (niet vervangen) kaart deed het wel. Daarom heb ik de module met kaart die het niet deed in de Samsung in de Sony gestoken. Die klaagt dat de CI+ module niet compatible is. Dat is vreemd, want hij deed het in de vorige woning prima (met de oude Casema kaart en in de Samsung).

Erg frustrerend.

De twee metalen modulen lijken op elkaar, zelfs de serienummers lijken op elkaar. Waarom geeft het dan zo'n compatibiliteitfoutmelding op de Sony? Is die nieuwe kaart rommel? De Samsung zegt overigens alleen maar dat digitale kanalen gecodeerd zijn. Geen enkele melding over CI+.

[ Voor 5% gewijzigd door mrmrmr op 25-02-2015 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 22:48

ThaHandy

Discovery Channel

Gewoon bellen met de helpdesk (TD) en alles nagaan dat alles werkt en correct geregistreerd is. Die kunnen oa. de kaart opnieuw resetten "on the fly". 10sec later heb jij beeld. (als het goed is)

• esberk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 21:22
B2C schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:55:
Afgelopen week bij de MM een KDL42W815B gekocht waarop een Humax via Denon receiver stond aangesloten. Dit werkte perfect en zorgde verder niet voor problemen qua beeld.

Sinds vandaag ook een @smit 1.3 CI-module aangeschaft en deze vervolgens geprobeerd aan te sluiten. Hierbij diende ik eerst een fabrieks-reset te doen en mijn land in te stellen op Frankrijk, voordat ik uberhaupt meer dan 0 zenders te zien kreeg.
Nu heb ik ondertussen 1 zender die het normaal doet (Ned1) en alle andere zenders geeft ie weer in zeer blokkerig beeld of met de melding ''De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gecodeerd.''.

Iemand die mij kan helpen dit probleem op te lossen???
Moest bij mijn moeder eerst een update draaien om hem aan de praat te krijgen.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:11
teake schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 06:56:
Dank voor je antwoord.
Weet jij of hij ook sneller "zapt" zonder cam-module en CI kaart? Het zender wisselen duurt toch rond een seconde zo met de kaart er in, en dat mag van mij best sneller.
Ja zappen gaat sneller op fta zenders, maar zoals iedereen wel weet is dit jammergenoeg maar voor korte duur, dus geniet nog van het snelle zappen op de hd fta zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2C
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07-2023

B2C

esberk schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:54:
[...]

Moest bij mijn moeder eerst een update draaien om hem aan de praat te krijgen.
Bedankt voor je antwoord! Alleen heb ik de Ci-module meerdere keren geprobeerd te updaten, maar er waren geen updates voor de module beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:20
Even een vraagje hier neerzetten. Ik moet een cam module aanschaffen voor in de tv maar er zijn er aardig wat te koop als ik zo kijk, welke kan ik nu het beste nemen? De tv waar we op kijken is een 55" H7000. (UE55H7000SL). Bij ziggo zelf kun je via de site ook bestellen, maar hier vragen ze 98,50 voor incl verzendkosten (9,50 verzendkosten) en dit lijkt me zelf niet nodig, volgens mij verkopen ze deze ook in andere winkels.

Kan iemand een wijs antwoord geven? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
ThaHandy schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 06:45:
Gewoon bellen met de helpdesk (TD) en alles nagaan dat alles werkt en correct geregistreerd is. Die kunnen oa. de kaart opnieuw resetten "on the fly". 10sec later heb jij beeld. (als het goed is)
Helaas, zo gemakkelijk bleek het uiteindelijk niet te zijn.

Ook de modem deed het niet. Na een telefoontje met de helpdesk over de modem is er een monteur langs geweest. Die was zeer bekwaam en behulpzaam. Nieuw modem, nieuw kaartje, ander formaat stekkertjes aan de telefoon/netwerkkabels en alles werkte weer. *O*

Daarna nog getracht WiFi uit te schakelen, maar daarvoor moet je kennelijk de helpdesk bellen. Raarrr... Goed personeel bij Ziggo, maar degenen die systemen ontwerpen en bedenken wat klanten wel en niet mogen, kunnen wel wat meer realiteitszin gebruiken. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falqoon schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:12:
Kan iemand een wijs antwoord geven? Alvast bedankt!
Met een nieuwe tv kan je het beste een 1.3 ci+ aanschaffen. Niet elke 1.2 ci+ kaart werkt goed namelijk.
En of je nou een smit of quantis 1.3 c+ cam koopt maakt niet uit.

Een zo'n module koop je natuurlijk niet bij ziggo. Genoeg winkels waar zo'n module nieuw stukken goedkoper is. Kijk ook eens in tweakers aanbod of marktplaats voor nieuwe modules rond de 50 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 02-03-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

devil-strike schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:03:
[...]

Ja zappen gaat sneller op fta zenders, maar zoals iedereen wel weet is dit jammergenoeg maar voor korte duur, dus geniet nog van het snelle zappen op de hd fta zenders.
Als iedereen dit (basispakket fta) wil, waarom regelt Ziggo dat dan niet gewoon??

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 21:11
Videopac schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:06:
[...]

Als iedereen dit (basispakket fta) wil, waarom regelt Ziggo dat dan niet gewoon??
Ja daarvoor moet je bij de content boeren zijn(als we upc/ziggo moeten geloven).

[ Voor 7% gewijzigd door devil-strike op 02-03-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

devil-strike schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:19:
[...]

Ja daarvoor moet je bij de content boeren zijn(als we upc/ziggo moeten geloven).
Zou kunnen. Het kan ook dat ze gewoon hun eigen set-top-box-meuk erdoor willen duwen incl. view-on-demand en andere "diensten".

Anyway: fta basispakket zou voor mij wel een dikke pre zijn en me sneller doen laten overstappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om je ziggo smartcard in een PCMCIA cardreader te plaatsen die met een USB is aangesloten op je tv.
Mijn CI+ module is kapot. Moet dit laten repareren (Erg duur) of een horizon set topbox gaan nemen (wil eigenlijk geen extra kasjes)

Hoor graag advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
Je hoeft niet per se de horizon te nemen, ze hebben ook nog een Humax bij het goedkoopste abbonnement. Verder heb ik geen antwoord op je andere vraag helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:13:
Is het mogelijk om je ziggo smartcard in een PCMCIA cardreader te plaatsen die met een USB is aangesloten op je tv.
Mijn CI+ module is kapot. Moet dit laten repareren (Erg duur) of een horizon set topbox gaan nemen (wil eigenlijk geen extra kasjes)

Hoor graag advies
Nee, dat gaat niet werken. Maar zit er geen garantie meer op je module? Sommige fabrikanten geven heel erg lang garantie, sommigen zelfs "levenslang".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:13:

Hoor graag advies
Op diverse websites kom je CI+ decoders nieuw rond de 50 euro tegen, tweede hands zou dus nog wel wat goedkoper moeten kunnen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Kun je met CI+ opnemen en iets anders kijken? CI+ 1.4 kan dat volgens Wikipedia met multi-tuner support, maar ondersteunt Ziggo het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:32

JoeZuCK

_Fonz > all.

Zit er merkbaar verschil tussen een Smit of Quantis 1.3 module? Of maakt dat niet zoveel uit en kan ik het beste voor de goedkopere van de twee gaan..

[ Voor 23% gewijzigd door JoeZuCK op 25-11-2017 10:21 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Laatst online: 22-05-2024
Hoi, ik heb een snel vraagje waar hopelijk iemand bevestiging op kan geven.

Kan ik de smartcard uit mijn huidige box gewoon in een CI+ module steken (die ik zelf koop, ipv dat debiele huren bij Ziggo)? Of gaat dat stiekem om een ander "type" smartcard?

Alvast bedankt!

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Dat moet gewoon werken, als de smartcard tenminste geactiveerd is, maar dat is uiteraard het geval als hij momenteel in gebruik is in de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
floppie86 schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:31:
Kan ik de smartcard uit mijn huidige box gewoon in een CI+ module steken
Passen doet het sowieso. Het werkt echter alleen in het voormalige Ziggogebied. Let ook op dat nieuwe TV's niet werken met de eerste generatie CI+-modules (voor het geval je hem van MP wilde halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Laatst online: 22-05-2024
hcQd schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:53:
[...]

Passen doet het sowieso. Het werkt echter alleen in het voormalige Ziggogebied. Let ook op dat nieuwe TV's niet werken met de eerste generatie CI+-modules (voor het geval je hem van MP wilde halen).
Bedankt, zit in oud Ziggo gebied en het gaat om een nieuwe CI+ module. Dus gaat goed komen.

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 12:08
Ik heb al een tijdje een Quantis q.3 C+ module in mijn LG UHDTV. Nu heb ik sinds een aantal maanden dat ik elke keer als ik de tv aanzet de melding krijg dat de module geupdate moet worden. Als ik dan op 'ok' druk om dit te gaan doen krijg ik naar een paar seconden de melding dat er een fout is met het updaten. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Wordt er een beetje gek van om elke keer dat bericht te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@clonedonkey
Ik heb, toen ik net een nieuwe TV had (LG UJ701V met CI+ 1.3) ook één keer zo'n melding. Die is daarna nooit meer teruggekeerd. Misschien is het weggegaan bij een firmware-update van de TV zelf, had je dat al geprobeerd?

Hier zit trouwens een Smit CI+ 1.2 module in die vlak na de introductie van CI+ 1.3 zo'n update van over het Ziggo netwerk heeft gekregen waarmee hij ook in CI+ 3.1 TV's werkt. Die update heeft Ziggo destijds slechts een paar weken verspreid, nu verspreiden ze liever huurmodules aan mensen die een nieuwe TV kopen en hun CI+ 1.2 module niet meer kunnen gebruiken -O- Maar ik zie in jouw bericht een 3 staan dus ik gok dat je een 1.3 module hebt.

[ Voor 1% gewijzigd door Jerrythafast op 24-03-2018 17:24 . Reden: Mention ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
clonedonkey schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:04:
Ik heb al een tijdje een Quantis q.3 C+ module in mijn LG UHDTV. Nu heb ik sinds een aantal maanden dat ik elke keer als ik de tv aanzet de melding krijg dat de module geupdate moet worden. Als ik dan op 'ok' druk om dit te gaan doen krijg ik naar een paar seconden de melding dat er een fout is met het updaten. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Wordt er een beetje gek van om elke keer dat bericht te krijgen...
De download voor de firmware voor de Quantis (eigenlijk Neotion) zit op het testbeeld (997) of het zenderoverzicht (977), afhankelijk van welke je precies hebt. Het kan zijn dat je TV niet automatisch overschakelt (wat wel zou moeten), of dat de ontvangst op de zender verstoord is. Kijk dus even op deze twee zenders, en als de ontvangst goed is start de update vanuit het CI-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Dank alvast voor de reacties! Ik heb even gekeken en de tv is voorzien van de laatste firmware versie.
Ik gebruik ook de 1.3 versie van de module.

Kanaal 977 krijg ik geen signaal, het testbeeld op 997 kan wel. Als ik dan alleen de update uitvoer krijg ik de zelfde foutmelding als die ik elke keer krijg, namelijk:

Software dowload of the module has failed (70 7A 78)

Mijn tv is een lg uf640v

[ Voor 3% gewijzigd door clonedonkey op 24-03-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Zet automatisch updaten uit, dan verdwijnt als het goed is ook de foutmelding. Haal daarna de TV van stroom af voor een minuut of 5, dat zorgt voor een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ik neem aan dat je op Euronews (505) dan ook geen signaal hebt. In veel gebieden bij oud-Ziggo zitten deze zenders op 858MHz, precies op de uplink van KPN 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Ik heb geen optie om een automatische update van de ci module uit te zetten in het ci module menu, of moet dit ergens andere misschien?

kanaal 505 heb ik inderdaad ook geen signaal, wat betekend dit dan precies? Moet ik iets aanpassen? (Zit ook idd in een oud ziggo gebied (breda))

[ Voor 28% gewijzigd door clonedonkey op 24-03-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Het betekent dat je last van instraling hebt, dit ligt meestal aan de bekabeling thuis. Dit is vast wel op te lossen, maar het is waarschijnlijk handiger om de module even bij iemand in de buurt in de TV te stoppen en hem zo bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
clonedonkey schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:10:
Ik heb geen optie om een automatische update van de ci module uit te zetten in het ci module menu, of moet dit ergens andere misschien?
Bij Instellingen, Algemeen, Over deze TV. Daar zou je een optie kunnen zien om automatische updates uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mrmrmr schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 23:55:
[...]

Bij Instellingen, Algemeen, Over deze TV. Daar zou je een optie kunnen zien om automatische updates uit te schakelen.
Lost dat 't probleem op óf verbloem je daar alleen maar mee dat de CI+ module zichzelf wel wil updaten maar dat de door Ziggo aangeboden update niet goed is?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Ja, respectievelijk nee. Het probleem hier is het steeds opnieuw verschijnen van een falende updatemelding. Dat wordt (hopelijk) hiermee voorkomen.

Ik zie niet waarom je CI+ door Ziggo automatisch zou willen updaten als het goed werkt. Het is duidelijk dat Ziggo als duopolist niet dezelfde belangen heeft als de gebruikers. Ik raad aan om automatisch updaten uit te zetten totdat het nodig blijkt.

LG, Quantis dan wel Ziggo moeten het probleem van de repeterende melding oplossen voor zover mogelijk.

Als de oorzaak van het niet kunnen updaten een slechte of gestoorde verbinding is, dan kun je die natuurlijk beter ook oplossen.

offtopic:
Overigens moet de firmware en software goed up to date worden gehouden bij met Internet verbonden TV's wegens updates tegen beveiligingslekken. Veel fabrikanten falen in ondersteuning, net als bij mobiele telefoons. Maar dat is weer een ander probleem, vooral van het gebrek aan duurzaamheid van moderne tv's is ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Zojuist de automatische update uitgezet maar helaas blijft de update melding voor de ci module nog steeds komen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Probeer eens een directe aansluiting zo dicht mogelijk bij de plek waar de kabel het huis binnenkomt. Soms zijn die stekkers dezelfde als de muuraansluiting. Als het F-connectoren zijn zal dat niet zomaar gaan, daarvoor heb je een speciale kabel of een F naar IEC verloop nodig. Ziggo heeft een beschrijving gemaakt van de troubleshooting procedure.

Als het na een koude herstart (je TV is een computer) de melding nog niet verdwenen is, zou ik het advies van hcQd proberen en als dat ook niet lukt, Ziggo bellen. Het is hun CI+ update die faalt en het is hun netwerk, dus ze hebben een zekere verantwoordelijkheid hierin. Misschien stuurt Ziggo een monteur om de boel na te kijken/meten.

Als je in de buurt van een bepaalde soort zendmasten woont kunnen die storen, zoals hcQd eerder aangaf. Ook apparaten in huis kunnen storen, vooral oude of apparaten van slechte kwaliteit (bijvoorbeeld niet afgeschermde voedingen). De storingen kunnen soms worden opgelost door goede kwaliteit kabels, connectoren en CAI-wandcontactdozen te gebruiken of door de stoorzender weg te halen. Storingen zijn een bekend probleem.

Als het daar ook niet aan ligt, zou ik contact opnemen met LG. Het lastige is dat je te maken hebt met 3 partijen, de fabrikanten van de TV, CI+ slot en Ziggo.

De tekstuele foutmelding die je eerder gaf is een bekende, maar helaas niet erg specifiek. Het zegt alleen dat de CI update faalt en de oorzaak wordt ermee niet aangegeven. De 3-byte code kan ik niet exact vinden, maar ik zie wel dat de Quantis codes soms met 70 7x beginnen. Je kunt het misschien bij Quantis navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 16:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het is op dit moment weer bagger bij ons qua TV signaal. Ongeveer sinds een week is op de TV die pal aan de hoofdaansluiting zit bijna elke zender blokkerig, met hikkend geluid, en delen die traag verversen.

Er zijn werkzaamheden geweest, en de verleiding is groot het hieraan te koppelen, maar bewijs heb ik niet. Ik wordt ook zo moe van het helpdesk riedeltje om maar weer een setje kabels en wanddozen op te sturen. Want pas als ik alles weer vervangen heb kan Ziggo kijken of het misschien ergens anders aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-10 16:03

Insidious

Professionele amateur

Heeft iemand al ervaring met het vervangen van een smartcard bij Ziggo?

Ik begrijp dat dit vanaf vorig jaar (of inmiddels alweer 2 jaar geleden?) € 2,00 per maand kost.
Momenteel heb ik 3 smardcards maar die zullen vast niet eeuwig meegaan. Of er gaat er eentje stuk, of er komen problemen met compatibiliteit. Iemand al ervaring mee? Ik heb het duurste abbo bij Ziggo en op zich prima tevreden maar om nou ineens € 2,00 per maand (per smartcard) extra te betalen wat voorheen een eenmalige aanschaf was lijkt mij onredelijk. Ik begrijp dat ze graag willen dat je met hun Horizon box aan slag gaat maar dit werkt lang niet zo fijn als met een CI+ module. Uiteindelijk misschien een reden om in de toekomst naar iets anders uit kijken dan naar Ziggo? Zonde 8)7

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

Hier (in Ridderkerk) is E-Fiber bezig met de vraagbundeling voor de aanleg van glasvezel. Jammer genoeg beseffen de meeste mensen niet dat ze in de tang van een duopolie zitten.

Toeval of niet, na de campagne voor glasvezel in Ridderkerk, gaat Ziggo huis-voor-huis langs met een toneelstukje. KPN heeft in heel Ridderkerk een mailing de deur uit gedaan met een folder met foto's van werklui en de mededeling dat het netwerk in de straat is geupgrade en klaar is voor de toekomst. Ze suggereren dat glasvezel i.c.m. koper beter is 8)7 Wat nu precies de referentie is voor het beter zijn, is niet duidelijk.... Beter dan coax? Beter dan glasvezel? Beter dan 5G?

Ik hoop dat de mensen hier gaan beseffen dat ze met een duopolie verzekerd zijn van prijsstijgingen en de beperkingen en verplichtingen die opgelegd worden door de twee dicterende partijen (huur van apparatuur). Ik probeer in ieder geval zoveel mogelijk mensen te overtuigen om in ieder geval in te tekenen.

On Topic:
De CI+ module van Ziggo kan ook gebruikt worden voor DVB-C van Trined, die blijkbaar dezelfde codering gebruikt.

prompt $p $g

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat bedoel je exact met dat laatste? Dat een ziggo smartcard de DVB-C van Trined kan decoden? Of dat een (vrij willekeurige) CI+ module van Smit of Neotion gewoon ook Icm Trined gebruikt kan worden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SMSfreakie
  • Niet online
ik gok dat de Modules gewoon uitwisselbaar zijn...
ik heb ze hier zowel met als zonder Ziggo logo.. dus tja :-)

404 Signature not found

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik mag idd hopen dat ik de CI+ insteekkaar die ik destijds zelf gekocht heb gewoon kan gebruiken mocht ik Trined DVB-C nemen.

@slb heb jij Trined met DVBC? Zo ja heb ik wat vragen voor je. Das compleet offtopic dus als je me effe een DM wilt sturen, graag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

Ik heb nog geen Trined, E-Fiber is nog bezig met de vraagbundeling voor de aanleg van glasvezel, en aangezien Trined de enige provider is die ook DVB-C levert, was mijn keuze daarop gevallen. Inmiddels weet ik wel e.e.a.
The Eagle schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:36:
Wat bedoel je exact met dat laatste? Dat een ziggo smartcard de DVB-C van Trined kan decoden? Of dat een (vrij willekeurige) CI+ module van Smit of Neotion gewoon ook Icm Trined gebruikt kan worden?
Het laatste, de Irdeto CI+ 1.3 CAM (Smit/Quantis/Neotion) kan gebruikt worden in de apparatuur, uiteraard wel met de smartcard van Trined. Bij Trined heb je deze alleen nodig voor extra pakketten, het basispakket is uitgebreider dan bij Ziggo. Vroeger werd Irdeto ook door Canal Digitaal gebruikt, voordat deze overstapte naar SECA (Mediaguard) encryptie.

Ik stuur je wel even een DM.

prompt $p $g

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:16

MsG

Forumzwerver

Weet iemand welke ID's en waarden bepalen welke versie CI+ module je hebt van Ziggo?

Ik heb er een paar liggen en ze werken prima op mijn tv, maar wil even kijken welke de nieuwste is.

Beide zijn hardware-version 2.0

De een heeft Update ID: 2 en de andere Update ID: 3

Ik begrijp dat de firmware-updates voor dit soort modules al jaren niet meer worden 'uitgezonden' door Ziggo?

Ik lees namelijk dat op nieuwere TV's een CI+ 1.2 niet meer geslikt wordt. Dus voor de verkoop is het handiger als ze nog wel 1.3 zijn.

Duidt de Update-ID: 3 op versie 1.3?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 99% gewijzigd door JB op 05-03-2019 10:42 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste