Ik heb sinds vanmiddag ook de Ziggo CI+ CAM van Smit. Het is op het eerste gezicht gewoon een dun blikje, wat open is langs de smalle kanten. Daardoor kan de smartcard er dus ook
scheef in.
Of er zit hele dure electronica in, of ze verdienen veel aan deze CAM modules. Ik heb er 79 euro voor betaald bij de Mediamarkt in Zoetermeer. Er lagen er naar schatting nog een stuk of 15 in het rek.
Ik vond het ook onduidelijk hoe de smartcard in de CAM module moest. Er zaten nogal wat boekjes en blaadjes bij, dus het was even zoeken waar nu in stond wat de bedoeling was. De afbeelding is inderdaad niet correct. De kant met de chip moet naar boven, dus aan de kant van de blauwe sticker van de CAM module (met de logo's e.d.).
In een Samsung LE40B650T2P moet de CAM module met de sticker naar de muur. (Ervan uitgaande dat je de tv met de achterkant naar de muur hebt staan.

)
Zappen gaat trager dan bij analoge TV. De guide is wel netjes verzorgd en je kan hem zelfs door middel van een timer automatisch een programma laten starten wanneer daarvan de uitzending begint. Tenminste, hij schakelt over op het mement dat het programma zou moeten beginnen. Als de programmering van de zender niet klopt, start je dus te laat of te vroeg.
Ik had al eens de analoge+digitale zenders opgezocht, maar omdat hij het niet deed heb ik dat nog een keer gedaan. Uiteindelijk moest de smartcard er gewoon andersom in. Na wat pielen en vage foutmeldingen heb ik het wel werkend gekregen. Ik heb geen updatemelding gekregen.