Sony Bravia 40W4000 probleem: alle dig zenders ineens weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32963

Topicstarter
Ik heb een 40W4000 en kijk Digitale TV met Alphacrypt CAM.
In de 4 weken dat ik mijn 40W4000 nu heb is al twee keer het volgende fenomeen opgetreden:
De TV speelt prima en wordt uitgeschakeld ("Standby"), omdat we bv. gaan eten. Uur later zegt de TV na het inschakelen "Geen zenders opgeslagen". De digale tuner geeft als zender "000" aan en er is geen ander kanaal te kiezen. Bij het opvragen van Systeeminformatie in het Options menu geeft hij "Geen signaal".
Als ik vervolgens opnieuw de digitale setup doorloop (Snelscan) vindt hij alle digitale kanalen. Daarna moet ik natuurlijk weer alles opnieuw gaan sorteren.
Kortom, het lijkt of hij soms al zijn kanaalsettings verliest. De analoge kanalen blijven allemaal wel opgeslagen.
Herkend iemand dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Geef je bij de Quick Scan instellingen ook het voor jouw regio geldende netwerk ID, de netwerk frequentie en de symbool snelheid op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ArChie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:22:
Geef je bij de Quick Scan instellingen ook het voor jouw regio geldende netwerk ID, de netwerk frequentie en de symbool snelheid op?
Nee dat doe ik niet. Lijkt me dat dat er niets mee te maken heeft. Alle kanalen worden ook met de snelscan gevonden en keurig opgeslagen. (nouja gedurende 2 weken dan :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 32963 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:29:
Nee dat doe ik niet. Lijkt me dat dat er niets mee te maken heeft. Alle kanalen worden ook met de snelscan gevonden en keurig opgeslagen. (nouja gedurende 2 weken dan :( )
Tja, je kan natuurlijk een defecte TV hebben aangezien ik nog geen andere soortgelijke meldingen over de 4000 serie heb gelezen. Eén ding is mij echter wel duidelijk en dat is dat Sony nog steeds op een wat vreemde manier met het frequentie scannen omgaat hoewel ze tegenwoordig wel alles weten te vinden met de juiste instellingen. In het kader van baat het niet dan schaadt het ook niet zou ik er voor kiezen om toch een keer een poging te ondernemen met het invoeren van de benodigde gegevens. Mogelijk dat de Sony TV dan intern wel exact op de juiste frequenties afstemt en in het geval van een Quick Scan zonder invoer van gegevens alleen maar afstemt op bepaalde frequenties binnen een band van 8 MHz wat niet exact overeen hoeft te komen met de juiste frequentie die via het signaal wordt doorgegeven aan de TV. Mogelijk dat je TV daardoor toch af en toe komt met de mededeling geen signaal.

Anders zal je het moeten zoeken in de kwaliteit van het signaal dat je aan de TV levert via de COAX bekabeling. Misschien is het signaal dat je kabelbedrijf levert wel net iets te zwak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18

BCC

Klinkt alsof het accutje dat de zenders moet onthouden kapot is. Of onthoud hij ze wel als je de stekker eruit trekt? Lijkt me gevalletje RMA.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ArChie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:46:
[...]
.....
Anders zal je het moeten zoeken in de kwaliteit van het signaal dat je aan de TV levert via de COAX bekabeling. Misschien is het signaal dat je kabelbedrijf levert wel net iets te zwak?
De signaalkwaliteit is uitstekend, daar ligt het niet aan...
In ieder geval bedankt voor je suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BCC schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:47:
Klinkt alsof het accutje dat de zenders moet onthouden kapot is. Of onthoud hij ze wel als je de stekker eruit trekt? Lijkt me gevalletje RMA.
Als de batterij defect was dan zouden ook de analoge kanalen verdwenen moeten zijn en misschien ook wel de audio en video settings en dat is niet het geval.
Ik verdenk eerder iets in de interworking tussen TV en Alphacrypt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 32963 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:50:
Ik verdenk eerder iets in de interworking tussen TV en Alphacrypt...
De AlphaCrypt Classic CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA kaartvorm. De DVB-C tuner in de TV is verantwoordelijk voor het oppikken van het signaal en en het omzetten van dat signaal in de digitale informatie die naar de DVB verwerkingseenheid in de TV wordt gezonden. De TV bepaalt aan de hand van die digitale informatie welke kanalen er in zitten en slaat die op in het geheugen van de TV. Bij al deze acties is geen AlphaCrypt Classic CAM nodig en die hoeft dus ook niet in de TV te zitten als je naar kanalen gaat zoeken en opslaat in het geheugen van de TV.

De AlphaCrypt Classic CAM wordt pas gebruikt op het moment dat je één van die kanalen wilt gaan bekijken, namelijk om de encryptie te verwijderen van de onderdelen van het digitale kanaal. Die onderdelen zijn de video stream en de audio stream (afhankelijk van het kabelbedrijf kunnen er nog meer onderdelen voorzien zijn van encryptie).

Als er wat mis gaat tussen TV en de AlphaCrypt Classic CAM dan heeft dat tot resultaat dat je berichten krijgt dat je niet gerechtigd bent om naar een kanaal te kijken dat je wilt bekijken. Berichten dat er geen signaal is zijn afkomstig van de TV zelf om aan te geven dat de DVB-C tuner geen signaal detecteert of geen (goed) digitaal signaal kan maken van hetgeen binnenkomt.

De TV meldt dat er geen zenders zijn opgeslagen en er dan kennelijk ook geen signaal is. Dat zou aangeven dat de TV de opgeslagen kanalenlijst om wat voor een reden dan ook kwijt is en daarom de tuner op een bepaalde initiele frequentie afstemt waarop het kabelbedrijf kennelijk geen (digitaal) TV kanaal doorgeeft. De AlphaCrypt Classic CAM heeft niets van doen met de opgeslagen kanalenlijst in de TV, dus waarom is de TV spontaan vergeten dat er een kanalenlijst was? Heb je in die gevallen al eens geprobeerd om in plaats van het opnieuw zoeken naar kanalen de TV eerst volledig uit te zetten (niet standby) en dan weer aan te zetten? Misschien dat het probleem daarmee oplost?

Het lijkt mij dat er iets defect is aan je TV aangezien ik niet meer van dit soort meldingen lees op dit forum en andere forums. Anders zou je het misschien als een bug in de TV kunnen aanmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ArChie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:55:
[...]
...
Heb je in die gevallen al eens geprobeerd om in plaats van het opnieuw zoeken naar kanalen de TV eerst volledig uit te zetten (niet standby) en dan weer aan te zetten? Misschien dat het probleem daarmee oplost?

Het lijkt mij dat er iets defect is aan je TV aangezien ik niet meer van dit soort meldingen lees op dit forum en andere forums. Anders zou je het misschien als een bug in de TV kunnen aanmerken.
Eens met je uitleg dat het eerder op een TV probleem lijkt. Waarom verdenk ik dan toch de CAM? Toen ik gisteravond na constatering probleem mijn Ziggo card in de originele decoder stopte kreeg ik eerst 10 seconden "E19 preview periode verlopen" voordat het beeld kwam. Waarschijnlijk toeval, maar toch...

TV heb ik inderdaad ook 'hard' uitgezet en daarna aan om te zien of het probleem voorbij was, maar helaas.
De volgende keer dat het optreedt zal ik bij het opnieuw zoeken van de zenders in ieder geval niet kiezen voor de autoscan, maar het netwerk ID e.d. opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 32963 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:06:
Waarom verdenk ik dan toch de CAM? Toen ik gisteravond na constatering probleem mijn Ziggo card in de originele decoder stopte kreeg ik eerst 10 seconden "E19 preview periode verlopen" voordat het beeld kwam. Waarschijnlijk toeval, maar toch...
Geen toeval. Via de digitale Transport Stream die op iedere frequentie worden doorgegeven ontvangt de TV ook de informatie voor jouw smartcard. Als de TV uit staat verwerkt de TV geen digitale informatie meer en stuurt dus ook geen informatie meer door naar je smartcard. Daardoor verlopen de sleutels die bijgehouden worden op de smartcard en krijg je voor maximaal 10 seconden die E19 melding totdat er weer informatie langskomt die voor jouw smartcard bedoeld is.

Die E19 melding heeft in feite dus niets met het probleem te maken, maar is eerder het gevolg van het probleem of het gevolg van het feit dat je TV in standby stand de smartcard niet bijwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ArChie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:29:
[...]

Geen toeval. Via de digitale Transport Stream die op iedere frequentie worden doorgegeven ontvangt de TV ook de informatie voor jouw smartcard. Als de TV uit staat verwerkt de TV geen digitale informatie meer en stuurt dus ook geen informatie meer door naar je smartcard. Daardoor verlopen de sleutels die bijgehouden worden op de smartcard en krijg je voor maximaal 10 seconden die E19 melding totdat er weer informatie langskomt die voor jouw smartcard bedoeld is.

Die E19 melding heeft in feite dus niets met het probleem te maken, maar is eerder het gevolg van het probleem of het gevolg van het feit dat je TV in standby stand de smartcard niet bijwerkt.
1) Zeg je daarmee dat mijn autorisatie (bestemd voor mijn smartcard) iedere 10 seconden over de kabel voorbij komt?
2) Zeg je daarmee dat als ik mijn TV nu een 1 uur niet gebruik en ik de smartcard in de originele decoder stop ik dan automatisch ook weer 10 seconden E19 krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 32963 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:09:
1) Zeg je daarmee dat mijn autorisatie (bestemd voor mijn smartcard) iedere 10 seconden over de kabel voorbij komt?
Klopt, de exacte tijd is instelbaar bij het kabelbedrijf en is bij de Irdeto kabelbedrijven volgens mij maximaal 10 à 15 seconden. Dit gedrag zie je ook bij een aantal goedgekeurde kabel ontvangers die in standby stand geen authorisaties meer bijwerken en dus na het aanzetten even met de E19 melding komen tot de eerst volgende update.
2) Zeg je daarmee dat als ik mijn TV nu een 1 uur niet gebruik en ik de smartcard in de originele decoder stop ik dan automatisch ook weer 10 seconden E19 krijg?
De exacte geldigheidsduur van de authoristaties ken ik niet, die worden ook niet door de kabelbedrijven bekend gemaakt, maar ze zijn wel relatief kort t.o.v. van bijvoorbeeld CanalDigitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik geef dit onderwerp een schop, omdat inmiddels in het algemene Sony Bravia topic dezelfde problemen worden gerapporteerd.
[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 6

Graag de problemen mbt het spontaan verdwijnen van de digitale kanalen in dit topic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad ik had het ook gisteren. Mijn vriendin had 's ochtends analoge tv gekeken en hem daarna gewoon uitgezet ( via afstandsbediening )

Nou snapt mijn vriendin niet genoeg van de tv om "per ongeluk" naar de optie om te scannen te gaan, dus het lijkt mij op een probleem van de TV. Ik ga vanavond maar eens een mailtje naar Sony typen om te kijken of het een bekend probleem is.

Ik heb zelf overigens de 40W4210 maar die is op het uiterlijk na identiek aan de 40W4000

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rwb schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:05:
Inderdaad ik had het ook gisteren. Mijn vriendin had 's ochtends analoge tv gekeken en hem daarna gewoon uitgezet ( via afstandsbediening )

Nou snapt mijn vriendin niet genoeg van de tv om "per ongeluk" naar de optie om te scannen te gaan, dus het lijkt mij op een probleem van de TV. Ik ga vanavond maar eens een mailtje naar Sony typen om te kijken of het een bekend probleem is.

Ik heb zelf overigens de 40W4210 maar die is op het uiterlijk na identiek aan de 40W4000
Even checken of we er een lijn in kunnen ontdekken:
1) Welke versie Alphacrypt gebruik jij?
2) Heb jij bij het instellen van de kanalen de autoscan optie gebruikt of heb jij handmatig het netwerk ID en dergelijke ingegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik gebruik de alphacrypt 3.15 en heb de quick scan met de juiste gegevens gedaan (network id/frequency ). Met de volledige scan vind ik bij (oud) casema niet alle kanalen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rwb schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:54:
Ik gebruik de alphacrypt 3.15 en heb de quick scan met de juiste gegevens gedaan (network id/frequency ). Met de volledige scan vind ik bij (oud) casema niet alle kanalen.
Helder. Dat hoef ik dan ook niet te proberen. Zie de eerdere discussie hierboven.
Ik gebruik Alphacrypt 3.12, autoscan, voormalig Casema zoetermeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:48
Hier dus ook de 40W4000, Alphacrypt 3.15 en quickscan gedaan met de juiste instellingen in oud Multikabel gebied (Bloemendaal). Tot nu toe 1 maal alle digitale zenders 'kwijtgeraakt' na ongeveer 3 weken gebruik, analoge zenders waren er nog wel. Ook bij mij vanuit het niets. Tv gekeken, op standby gezet met de afstandsbediening en een uur later was alles weg en moest ik een nieuwe scan doen. Heb de tv eerst even helemaal van de stroom gehaald (stekker eruit getrokken), maar dit bood geen oplossing. Ziet er naar uit dat het dus toch een vaker voorkomend probleem is.

[ Voor 3% gewijzigd door Huneker op 25-06-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Huneker schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:37:
..... Ziet er naar uit dat het dus toch een vaker voorkomend probleem is.
Gelukkig. Ik bedoel eigenlijk dat het gelukkig niet aan mijn TV ligt. Bij mij was het na 2 weken en vervolgens weer +-3 weken daarna.
Wat gaan we er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Klinkt als een bug in de firmware van de Sony TV. Bug nummer drie met DVB-C. Sony Nederland ondertussen kennende zullen ze zich wel weer verschuilen achter het argument dat de kabelbedrijven in TV's geïntegreerde DVB-C tunerst niet ondersteunen en dat zij er daarom ook niets aan kunnen doen. In feite willen ze alleen voorkomen dat ze een grootschalige firmware update actie moeten gaan uitvoeren en dan is het makkelijker om het probleem af te schuiven.

Ik ben gezien de ervaringen met de 3000 serie bang dat jullie hiermee zullen moeten leren leven. Support bij Sony Nederland bestaat niet uit het verzorgen van firmware updates om problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
Lijkt me echter geen bug wat betreft ondersteuning van diverse CAM's. Er gaat namelijk niets mis met de communicatie met de CAM, maar gewoon in de digitale tuner van de tv. Deze verliest alle kanalen. Interessant is natuurlijk of het probleem ook optreedt bij het gebruik van digitenne, aangezien dit volgens mij wel door Sony ondersteunt wordt (er zijn in ieder geval Sony Digitenne paketten te kopen). Bij digitenne wordt immers ook de digitale tuner aangesproken. Heb zelf geen digitenne dus kan dit niet controleren.

Verder even gekeken en de firmware versie van de tv bij mij is B.K-BO-Q-C.T.GB-A.CY.T

Welke firmware hebben jullie? Is te vinden onder Instellingen - Instellingen - Productinformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Huneker schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:45:
Verder even gekeken en de firmware versie van de tv bij mij is B.K-BO-Q-C.T.GB-A.CY.T

Welke firmware hebben jullie? Is te vinden onder Instellingen - Instellingen - Productinformatie
Firmware van mijn 40W4000 is: B.D-K-Q-C.T.FT-A.CY.T

Verschillend dus. Welke Sony expert weet waar deze codes voor staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Huneker schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:37:
...Ziet er naar uit dat het dus toch een vaker voorkomend probleem is.
Ik heb zelf de 32w4000 en ben ook van plan om een alphacrypt classic aan te gaan schaffen. Nu ben ik benieuwd bij hoeveel mensen dit probleem zich NIET voor doet. Als het namelijk bij sommigen wel goed werkt, dan zou het dus aan jullie tv's (firmware) moeten liggen en moet het op te lossen zijn. Als het probleem zich bij iedereen voor doet, dan moet ik toch nog maar een keer nadenken over de aanschaf van die module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WingsOfFury schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:52:
[...]

Ik heb zelf de 32w4000 en ben ook van plan om een alphacrypt classic aan te gaan schaffen. Nu ben ik benieuwd bij hoeveel mensen dit probleem zich NIET voor doet. Als het namelijk bij sommigen wel goed werkt, dan zou het dus aan jullie tv's (firmware) moeten liggen en moet het op te lossen zijn. Als het probleem zich bij iedereen voor doet, dan moet ik toch nog maar een keer nadenken over de aanschaf van die module.
Als het probleem zich eens in de 4 weken zou voordoen, dan nog wegen de voordelen m.i. nog op tegen de nadelen. Beeld is fantastisch, HD kanalen superb!
Met wat oefening moet ik in staat zijn om binnen 7 minuten alle kanalen gesorteerd te krijgen. ;)
Maar ondanks dat is dit een probleem dat ik graag opgelost zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Eenmaal per 4 weken zou inderdaad niet erg zijn. Maar hier boven heb ik ook 3 weken en zelfs 2 weken al gezien. Iedere 2 weken 7 minuten zou ook nog geen gigantisch probleem zijn, maar dan zal ik toch ook wat alternatieven overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 09:48
Helaas is bij mijn 32w4000 gisteren ook het probleem opgetreden. In de ochtend nog gekeken, net voor de EK-finale tv aan uit standby en de melding "geen programma's beschikbaar" of zoiets. Dit is waarschijnlijk de tweede keer, de eerste keer heb ik de vrouw de schuld gegeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Heeft er ondertussen al iemand geprobeerd om dit probleem bij Sony Nederland aan te kaarten en zoja, wat was hun reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:34

kraats

Ik rol

kraats schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:15:
:( net met mijn 40W4000 ook alle digitale zenders kwijtgeraakt. Vooral balen omdat het nou niet op de makkelijkste manier gaat om ze allemaal weer in een normale volgorde te krijgen. Dan werkt(e) m'n Samsung 9401 toch een stuk lekkerder met z'n favorietenlijstjes.
Ik blijf het trouwens ook raar vinden dat 'ie digitale zenders gaat zoeken. Er wordt toch gewoon een index meegestuurd?
Helaas te druk om het aan te kaarten bij Sony, maar zoals je hierboven ziet heb ik het probleem ook gehad. Nog maar één keer, gelukkig. Maar hoop dat het daar bij blijft, want het opnieuw instellen van de zenders hebben ze niet zo makkelijk gemaakt :X

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 16:16

gjs

Scoobydoobydoo

kraats schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:31:
[...]
Helaas te druk om het aan te kaarten bij Sony, maar zoals je hierboven ziet heb ik het probleem ook gehad. Nog maar één keer, gelukkig. Maar hoop dat het daar bij blijft, want het opnieuw instellen van de zenders hebben ze niet zo makkelijk gemaakt :X
Gisteravond zette ik mijn 40w4000 nog even aan nadat deze een half uurtje uit had gestaan. En ja hoor alle zenders weg :( Toen ik hem vanmorgen weer aanzetten (van standby) stonden alle kanalen er wel weer in, maar niet meer gesorteerd :'( Alphacrypt 3.15 met Casema, vol pakket (2 weken introductie).
Ik zet mijn tv eigenlijk altijd stanby maar gisteravond heb ik hem ook een keer echt uitgezet. Hij gaat ook zelf kanalen scannen als hij in standby staat, zal ik hem soms precies op een verkeerd moment aan hebben gezet ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gjs schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 09:38:
[...]

Gisteravond zette ik mijn 40w4000 nog even aan nadat deze een half uurtje uit had gestaan. En ja hoor alle zenders weg :( Toen ik hem vanmorgen weer aanzetten (van standby) stonden alle kanalen er wel weer in, maar niet meer gesorteerd :'( Alphacrypt 3.15 met Casema, vol pakket (2 weken introductie).
Ik zet mijn tv eigenlijk altijd stanby maar gisteravond heb ik hem ook een keer echt uitgezet. Hij gaat ook zelf kanalen scannen als hij in standby staat, zal ik hem soms precies op een verkeerd moment aan hebben gezet ?
Dat hij zelf kanalen gaat scannen als hij standby staat lijkt me sterk.
De keren dat het probleem bij mij optrad (2x) moest ik zelf opdracht geven om opnieuw naar zenders te zoeken. Apart dat hij dat bij jou vanzelf doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 32963 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:31:
[...]

Dat hij zelf kanalen gaat scannen als hij standby staat lijkt me sterk.
De keren dat het probleem bij mij optrad (2x) moest ik zelf opdracht geven om opnieuw naar zenders te zoeken. Apart dat hij dat bij jou vanzelf doet...
Lees maar even in de manual daar staat het ook ! Bladzijde 31 NL (auto service update).
Ik bedenk me ook net dat ik gisteren de taal van de tv een keer op engels heb gezet en weer terug naar nl.

[ Voor 11% gewijzigd door gjs op 05-07-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
gjs schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:01:
Lees maar even in de manual daar staat het ook ! Bladzijde 31 NL (auto service update).
Misschien is die Auto Service Update functionaliteit wel datgene dat er voor zorgt dat de kanalen lijst opeens weg is. Staat er geen waarschuwing in het beeld als jullie de TV uit standby stand halen dat de TV bezig is met het bijwerken van de de service lijst?

Ik kan me voorstellen dat deze optie in combinatie met het DVB-C signaal van de Irdeto kabelbedrijven niet helemaal goed werkt, dus misschien is het aan te raden om die Auto Service Update optie op uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ArChie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:06:
[...]

Misschien is die Auto Service Update functionaliteit wel datgene dat er voor zorgt dat de kanalen lijst opeens weg is. Staat er geen waarschuwing in het beeld als jullie de TV uit standby stand halen dat de TV bezig is met het bijwerken van de de service lijst?

Ik kan me voorstellen dat deze optie in combinatie met het DVB-C signaal van de Irdeto kabelbedrijven niet helemaal goed werkt, dus misschien is het aan te raden om die Auto Service Update optie op uit te zetten.
Nee als de tv in standby staat heb je geen beeld 8)7
Inderdaad een optie, maar dit is wel de enige mogelijkheid om nieuwe kanalen er bij te krijgen zonder een nieuwe scan te doen waardoor alle kanaal sorteringen weer weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

ArChie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:06:
Misschien is die Auto Service Update functionaliteit wel datgene dat er voor zorgt dat de kanalen lijst opeens weg is.
Dat is wel het proberen waard, ja.. Ik heb 'm maar eens uitgezet. Als 'ie het nu een maandje goed doet zal dat het vast zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
gjs schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:09:
Nee als de tv in standby staat heb je geen beeld 8)7
Ik vraag of jullie een mededeling zien als je de TV uit standby stand haalt. Uiteraard begrijp ik dat de TV in standby stand geen beeld geeft.
Inderdaad een optie, maar dit is wel de enige mogelijkheid om nieuwe kanalen er bij te krijgen zonder een nieuwe scan te doen waardoor al jouw kanaal sorteringen weer weg zijn.
Op zich een goede optie indien die optie goed zou werken. De vraag is echter hoe Sony die optie geïmplementeerd heeft en welke aannames ze doen over de opbouw van het DVB-C signaal.

Ik vermoed nu dat de TV na een X aantal minuten in standby stand te hebben gestaan gaat proberen om de service lijst bij te werken. Mogelijk gaat het fout als je op dat moment net weer de TV aanzet. Vandaar mijn vraag of er een mededeling staat nadat jullie de TV uit standby stand hebben gehaald dat de TV bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

ArChie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:18:
Vandaar mijn vraag of er een mededeling staat nadat jullie de TV uit standby stand hebben gehaald dat de TV bezig is.
Bij mij was geen enkele melding te zien. Enkel dat 'ie op digitaal kanaal 000 stond en er geen kanalen beschikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ArChie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:18:
[...]

Ik vraag of jullie een mededeling zien als je de TV uit standby stand haalt. Uiteraard begrijp ik dat de TV in standby stand geen beeld geeft.
Ik vermoed nu dat de TV na een X aantal minuten in standby stand te hebben gestaan gaat proberen om de service lijst bij te werken. Mogelijk gaat het fout als je op dat moment net weer de TV aanzet. Vandaar mijn vraag of er een mededeling staat nadat jullie de TV uit standby stand hebben gehaald dat de TV bezig is.
ff te snel gelezen, nee geen meldingen, alleen zoals hierboven staat dat er geen kanalen meer opgeslagen zijn.
Een Samsung dvb-c decoder doet eigenlijk hetzelfde, standby betekent daar alleen maar dat er geen beeld meer uitkomt. Op de achtergrond blijft alles gewoon draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door gjs op 05-07-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
kraats schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:43:
[...]
Bij mij was geen enkele melding te zien. Enkel dat 'ie op digitaal kanaal 000 stond en er geen kanalen beschikbaar waren.
Nu je die optie uit hebt gezet maar eens een maandje wachten om te zien of het probleem zich niet meer voordoet. Zo niet, dan kunnen we denk ik wel een bug bijschrijven op het lijstje van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ArChie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:47:
[...]

Nu je die optie uit hebt gezet maar eens een maandje wachten om te zien of het probleem zich niet meer voordoet. Zo niet, dan kunnen we denk ik wel een bug bijschrijven op het lijstje van Sony.
Je krijgt nu dus alleen geen nieuwe kanalen of veranderingen meer binnen, en dat wil ik dus niet.
Ik ga me voorlopig even richten op aan en uit zetten, dat dit niet te snel (paar uur) achter elkaar gebeurd.
Eigenlijk willen we dus meer info hoe dit automatisch updaten van services in zijn werk gaat.
Ik heb wel de automatische software update mogelijkheid uitgezet, want die heeft casema toch niet. En heel misschien doen ze daar wel 'rare' dingen mee...

[ Voor 6% gewijzigd door gjs op 05-07-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
gjs schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:45:
Een Samsung dvb-c decoder doet eigenlijk hetzelfde, standby betekent daar alleen maar dat er geen beeld meer uitkomt. Op de achtergrond blijft alles gewoon draaien.
Dat hangt er vanaf hoe dat geïmplementeerd is. Sommige ontvangers blijven inderdaad volop digitale data verwerken maar sturen geen beeld meer uit in standby stand, andere ontvangers doen niets meer in standby stand anders dan wachten op het infra-rood signaal van de afstandsbediening en weer andere ontvangers hebben een timer loop waarmee ze af en toe taken opstarten om bijvoorbeeld 's nachts de EPG bij te werken in standby stand.

Ik vermoed dat Sony ook gebruik maakt van timers om in standby stand na bepaalde tijd of op bepaalde tijden een Auto Service Update taak te starten. Als jullie nog steeds van die E19 meldingen krijgen direct na uit standby halen van de TV nadat die langere tijd in standby stand heeft gestaan, dan is dat een indicatie dat bij de TV in standby stand niet alles gewoon blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
gjs schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:53:
Je krijgt nu dus alleen geen nieuwe kanalen of veranderingen meer binnen, en dat wil ik dus niet.
Ik ga me voorlopig even richten op aan en uit zetten, dat dit niet te snel (paar uur) achter elkaar gebeurd.
Dat begrijp ik, maar wil je Sony Nederland erop kunnen wijzen wat er precies misgaat dan zal je toch eerst proefondervindelijk moeten vaststellen wat nu precies het probleem veroorzaakt.
Eigenlijk willen we dus meer info hoe dit automatisch updaten van services in zijn werk gaat.
Ja, maar of Sony Nederland weet hoe dat precies werkt in hun TV's durf ik te betwijfelen.

De afgelopen week hebben er wat wijzigingen plaatsgevonden in de kanalen lijst van Ziggo/Casema:
- De naam van het BBC three kanaal is gewijzigd omdat CBBC niet meer wordt doorgegeven.
- De naam van het BBC four kanaal is gewijzigd omdat Cbeebies niet meer wordt doorgegeven.
- Het kanaal Eurosport HD Test is erbij gekomen naast Eurosport HD.
- Het kanaal Nederland 1 HD 1080i Test is erbij gekomen naast Nederland 1 HD.
- HD-1 NL is verwijderd uit de kanalenlijst.

Hebben jullie TV's deze wijzigingen automatisch opgepakt?
Ik heb wel de automatische software update mogelijkheid uitgezet, want die heeft casema toch niet. En heel misschien doen ze daar wel 'rare' dingen mee...
Nee, want bij Ziggo/Casema worden geen software update pakketjes in het digitale TV signaal gestopt voor de Sony TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de plek van Brava HD staat sinds deze week ineens Nederland 1 HD 1080i, dus dat pakt hij wel automatisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 32963 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:29:
Op de plek van Brava HD staat sinds deze week ineens Nederland 1 HD 1080i, dus dat pakt hij wel automatisch....
Je bedoelt waarschijnlijk:
"op de plek van HD-1.NL staat sinds deze week ineens Nederland 1 HD 1080i".

In dat geval was dat te verwachten aangezien Ziggo/Casema de plek van het verwijderde HD-1.NL heeft toebedeeld aan Nederland 1 HD 1080i en daarbij de zogenaamde Service ID niet heeft aangepast. Is ook de naam van HD-1.NL gewijzigd in Nederland 1 HD 1080i of is alles hetzelfde gebleven maar wordt nu alleen beeld en geluid van Nederland 1 HD doorgegeven? Als de naam van het kanaal niet gewijzigd is dan weet de TV in feite niet beter dan dat het nog steeds om HD-1.NL gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door ArChie op 05-07-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ArChie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:59:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk:
"op de plek van HD-1.NL staat sinds deze week ineens Nederland 1 HD 1080i".

In dat geval was dat te verwachten aangezien Ziggo/Casema de plek van het verwijderde HD-1.NL heeft toebedeeld aan Nederland 1 HD 1080i en daarbij de zogenaamde Service ID niet heeft aangepast. Is ook de naam van HD-1.NL gewijzigd in Nederland 1 HD 1080i of is alles hetzelfde gebleven maar wordt nu alleen beeld en geluid van Nederland 1 HD doorgegeven? Als de naam van het kanaal niet gewijzigd is dan weet de TV in feite niet beter dan dat het nog steeds om HD-1.NL gaat.
Je hebt gelijk. Was idd de plek van HD-NL. De naam is aangepast aan Nederland 1 HD 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 32963 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:39:
Je hebt gelijk. Was idd de plek van HD-NL. De naam is aangepast aan Nederland 1 HD 1080i.
Tja, dan valt eigenlijk nog steeds niet te zeggen of het Automatische Service Update mechanisme werkt omdat de Service ID gelijk is gebleven. Zo'n service update mechanisme zal hoogstwaarschijnlijk werken op basis van service ID's waarbij de TV af en toe uitzoekt welke er bij zijn gekomen en welke er zijn verdwenen. Dat gebeurt als het goed is op basis van de zogenaamde Service Description Table (SDT) waarna de TV zal moeten controleren of de genoemde services per Transport Stream ook daadwerkelijk bestaan door via de juiste Network Information Table (NIT) de frequenties te checken die bij iedere Transport Stream horen. Normaal zijn service ID's uniek binnen het DVB systeem, maar bij de Irdeto kabelbedrijven zijn ze nogal eens aan het "hacken" in de DVB-Service Informatie om service ID's te hergebruiken zoals dit keer dus ook gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik had het vandaag dus weer. Precies 2 weken na de vorige keer. Morgen ga ik Sony er over op bellen om te kijken wat ze er van zeggen. Ik ben echter wel benieuwd of er ook al iemand is geweest die dit met bijvoorbeeld Digitenne of FTA zenders zonder Alphacrypt( volgens mij heeft UPC er daar een aantal van )

Om nog even op ArChie te reageren, ik heb nog steeds dat als de tv een tijd in stanby ( dus met de ab uitgezet ) heeft gestaan dat je de "not authorized" melding voor een aantal seconden krijgt. Dus het lijkt er wel op dat de tv dan geen gebruik meer maakt van de CI module, of ieder geval de keys niet update.

Ik ga zelf even kijken om de auto service update uit te zetten, want ik heb liever dat ik een keer een nieuwe scan moet doen als ik een nieuwe zender wil, dan dat ik dat om de 2 weken zowiezo moet doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Woy op 08-07-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
Interessant dat we nu toch een mogelijke verklaring voor het probleem gevonden lijken te hebben. Als ik de meldingen hier nu nalees is er inderdaad niemand die het probleem heeft gehad na het aanzetten van de tv uit de 'echte' uit stand, alleen vanuit de standby (bij mij zelf ook het geval). Aangezien de Auto Service Update juist in de standby stand zijn werk doet zou dit best welk eens de boosdoener kunnen zijn. Ik ga het in ieder geval ook maar eens proberen met de Auto Update uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb net sony gebeld en ze verschuilen zich inderdaad achter het feit dat ze Ziggo niet ondersteunen. Ik zou er dus inderdaad niet op wachten dat Sony met een oplossing kwam. Ik vind het nu wel interessant om te weten of het probleem zich ook voor doet met een Digitenne kaartje, want die word wel ondersteund door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
rwb schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:13:
Ik heb net sony gebeld en ze verschuilen zich inderdaad achter het feit dat ze Ziggo niet ondersteunen. Ik zou er dus inderdaad niet op wachten dat Sony met een oplossing kwam.
Eerlijk gezegd eigenlijk niets anders verwacht van Sony Nederland gezien de ervaringen met de 3000 serie. Er worden bugs in hun TV's geconstateerd, maar daar voelen zij zich niet verantwoordelijk voor. Stel je voor dat ze bij al hun klanten de firmware moeten gaan updaten, dat wordt toch veel te duur. Het is dan veel makkelijker om maar helemaal geen support te leveren op de buggy firmware in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ArChie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:29:
[...]

Eerlijk gezegd eigenlijk niets anders verwacht van Sony Nederland gezien de ervaringen met de 3000 serie. Er worden bugs in hun TV's geconstateerd, maar daar voelen zij zich niet verantwoordelijk voor. Stel je voor dat ze bij al hun klanten de firmware moeten gaan updaten, dat wordt toch veel te duur. Het is dan veel makkelijker om maar helemaal geen support te leveren op de buggy firmware in de TV.
Ik had ook niks anders verwacht, maar als je het niet probeert, kan je er ook niet over klagen natuurlijk. Ik heb net ook het hele verhaal ( inclusief het [LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen probleem ) doorgestuurd naar Kassa met linkjes naar deze topics. Ik verwacht er niet echt een oplossing door, maar ik vind wel dat sony eens aangesproken mag worden op hun manier van handelen.

Het is nu even afwachten of het "Auto service update" uitzetten werkt. Dat zou voor mij persoonlijk wel een werkbare oplossing zijn. Als dat niet werkt ga ik wel een tijdje met FTA DVB-T zenders proberen want dat word gewoon ondersteund, en als het daar dan ook mis gaat kijken ze maar hoe ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rwb schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:36:
Ik had het vandaag dus weer. Precies 2 weken na de vorige keer. Morgen ga ik Sony er over op bellen om te kijken wat ze er van zeggen. Ik ben echter wel benieuwd of er ook al iemand is geweest die dit met bijvoorbeeld Digitenne of FTA zenders zonder Alphacrypt( volgens mij heeft UPC er daar een aantal van )

Om nog even op ArChie te reageren, ik heb nog steeds dat als de tv een tijd in stanby ( dus met de ab uitgezet ) heeft gestaan dat je de "not authorized" melding voor een aantal seconden krijgt. Dus het lijkt er wel op dat de tv dan geen gebruik meer maakt van de CI module, of ieder geval de keys niet update.

Ik ga zelf even kijken om de auto service update uit te zetten, want ik heb liever dat ik een keer een nieuwe scan moet doen als ik een nieuwe zender wil, dan dat ik dat om de 2 weken zowiezo moet doen.
Bij mij zat er ook precies twee weken tussen de 1e en de 2e keer dat het fenomeen zich voordeed. Morgen is het bij mij 3 weken geleden dat het optrad. Ik heb sinds vorige week ook de update features uitgezet en ben benieuwd of ik er nu geen last meer van heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad hopen dat het over is. Laat het ieder geval even weten als het toch niet over blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mij duurt het na het aanzetten van de TV (uit standby) soms best lang voordat ik beeld krijg. Ik bedoel dus de tijd tussen het moment dat de TV bovenin het scherm het kanaalnr en zendernaam geeft totdat het beeld verschijnt. De ene keer gaat het sneller dan de andere keer. Heeft met de CAM te maken gok ik.
Varieert de tijd tot je beeld hebt bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb doorgaans redelijk snel beeld. Alleen als mijn tv een tijd uit heeft gestaan dan kan het even duren ( Ik krijg dan ook zo'n alphacrypt melding. Die kan je overigens wel uitschakelen maar sneller word het er niet op ).

Het is me niet opgevallen dat die tijd variabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakbandje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Hier dan een verhaal over Digitenne en de Sony Bravia KDL 32W4000.
Een paar weken geleden deze TV aangeschaft. Wordt gebruikt met een Conax 4.00 CAM en externe voeding voor de Digitenne buitenantenne.
Bij de digitale setup worden alle zenders netjes en probleemloos gevonden. De TV wordt gewoon "hard"uitgezet (dus niet in stand-by)
Wij hebben heel regelmatig dat de zenders niet meer opgeslagen zijn, om de twee dagen, of iedere dag is ook voorgekomen.
Ik word er gek van! :( Iedere keer weer die zenders scannen en dan zijn ze er weer probleemloos. 8)7 Ontvangst is dus niet het probleem, wordt gewoon niet goed vastgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Plakbandje schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:36:
Een paar weken geleden deze TV aangeschaft. Wordt gebruikt met een Conax 4.00 CAM en externe voeding voor de Digitenne buitenantenne.
Bij de digitale setup worden alle zenders netjes en probleemloos gevonden. De TV wordt gewoon "hard"uitgezet (dus niet in stand-by)
Wij hebben heel regelmatig dat de zenders niet meer opgeslagen zijn, om de twee dagen, of iedere dag is ook voorgekomen.
Ik word er gek van! :( Iedere keer weer die zenders scannen en dan zijn ze er weer probleemloos. 8)7 Ontvangst is dus niet het probleem, wordt gewoon niet goed vastgehouden.
Dan zou ik Sony even bellen, ik had ze gisteren aan de telefoon, maar omdat het om een niet ondersteunde provider (Ziggo) ging wilden ze me niet helpen. Maar hij zij dat Digitenne wel ondersteund werd en dus zouden ze je een oplossing moeten bieden.

Laat ieder geval even weten wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267585

Ook hier hetzelfde probleem met een Bravia 40W4220 en Alphacrypt CAM en ZIGGO en exact na 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Plakbandje schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:36:
Over zonde gesproken, zo'n tv met digitenne 8)7
Maar goed om te weten dat het ook fout gaat met de zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 32963 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:01:
Bij mij duurt het na het aanzetten van de TV (uit standby) soms best lang voordat ik beeld krijg. Ik bedoel dus de tijd tussen het moment dat de TV bovenin het scherm het kanaalnr en zendernaam geeft totdat het beeld verschijnt. De ene keer gaat het sneller dan de andere keer. Heeft met de CAM te maken gok ik.
Varieert de tijd tot je beeld hebt bij jullie ook?
Dat had ik met m'n samsung decoder ook al. De key van de smartcard vervalt heel snel, en de code van jouw kaart moet dan weer voorbij komen in het signaal om de key te refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ArChie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:06:
Nee, want bij Ziggo/Casema worden geen software update pakketjes in het digitale TV signaal gestopt voor de Sony TV's.
Nee ze ondersteunen het niet, dat wil niet zeggen dat ze niets mee sturen voor de Sony. Ik denk het zelf ook niet, maar in theorie zouden ze op zo'n manier de boel wel kunnen saboteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakbandje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Het lijkt erop dat ik voor Digitenne iig de oplossing gevonden heb, de mega doos die ik bij Sony aan de telefoon kreeg kon mij niet niet meer adviseren dan te zeggen dat ik de manuals van Digitenne (helemaal onzin, het ligt aan de TV) en van de TV maar een goed moest doorlezen. 8)7 Bedankt voor niets Sony! :( :(
Ik heb de power settings in het menu ipv verlaagd energiegebruik weer op normaal energiegebruik gezet. En sindsdien (14 dagen geleden) worden de zenders wel vastgehouden. Rarara. Blijkbaar krijgt het geugen net niet genoeg power bij verlaagd energie gebruik om alles goed vast te houden, dit lijkt me een behoorlijke bug. Maar goed, mijn probleem lijkt opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Plakbandje schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:51:
Het lijkt erop dat ik voor Digitenne iig de oplossing gevonden heb, de mega doos die ik bij Sony aan de telefoon kreeg kon mij niet niet meer adviseren dan te zeggen dat ik de manuals van Digitenne (helemaal onzin, het ligt aan de TV) en van de TV maar een goed moest doorlezen. 8)7 Bedankt voor niets Sony! :( :(
Ik heb de power settings in het menu ipv verlaagd energiegebruik weer op normaal energiegebruik gezet. En sindsdien (14 dagen geleden) worden de zenders wel vastgehouden. Rarara. Blijkbaar krijgt het geugen net niet genoeg power bij verlaagd energie gebruik om alles goed vast te houden, dit lijkt me een behoorlijke bug. Maar goed, mijn probleem lijkt opgelost. _/-\o_
Dan heb jij denk toch een andere bug dan dat ik had. Ik heb hem ook op verlaagd energie gebruik staan, maar sinds ik de automatische updates uit gezet heb, is hij al 3 weken zijn zenders niet meer kwijt.

Maar ik vind het idd ook wel kwalijk dat er zoveel bugs in zitten en dat sony het gewoon ontkent. Als de mensen gewoon blijven bellen gaat er mischien een keer een belletje rinkelen bij Sony, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat het ooit opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Plakbandje schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:51:
Het lijkt erop dat ik voor Digitenne iig de oplossing gevonden heb, de mega doos die ik bij Sony aan de telefoon kreeg kon mij niet niet meer adviseren dan te zeggen dat ik de manuals van Digitenne (helemaal onzin, het ligt aan de TV) en van de TV maar een goed moest doorlezen. 8)7 Bedankt voor niets Sony!
Ik zou hier geen genoegen mee nemen. Sony ondersteunt het gebruik van de TV in combinatie met Digitenne waarvoor ze immers zelf een Digitenne start pakket op de markt brengen. Je mag dan als consument verwachten dat dit ook werkt en is het de verantwoordelijkheid van Sony om dit probleem op te lossen. Lekker makkelijk van de helpdesk van Sony om ook dit probleem weer af te schuiven. Maak er een officiele klacht per aangetekende brief van waar je Sony Nederland verantwoordelijk stelt voor dit gebrek en eist dat zij het probleem herstellen om te kijken hoe ze reageren.

De support die Sony Nederland op de TV toestellen geeft is niet meer van deze tijd. Vroeger viel er misschien niet meer zoveel te doen aan een toestel als het eenmaal in de winkels stond aangezien het nagenoeg allemaal hardware was, maar met de steeds groter wordende rol van de firmware in TV toestellen wordt de kans op programmeer fouten steeds groter en die zijn te herstellen. Tenminste als Sony Nederland dat wil en aan die wil ontbreekt het. Sony Nederland wil alleen maar support en garantie verlenen op hardware productie fouten aangezien ze die zelf kunnen claimen bij de Sony holding. Bij firmware fouten wordt dat allemaal een stuk lastiger omdat ze dan eerst zelf technisch moeten begrijpen wat er fout gaat, dan moeten specificeren hoe het wel moet werken, de programmeurs van de Sony holding opdracht moeten geven om een nieuwe firmware te maken die ze dan zelf weer moeten testen en na goedkeuring moeten gaan verspreiden. Een hoop werk en verantwoordelijkheden voor Sony Nederland waar ze nauwelijks iets van kunnen claimen dus doen ze het niet en schuiven ze de verantwoordelijkheid liever af op andere partijen waarmee ze hun klanten dus in de kou laten staan.

Mensen die opzoek zijn naar dit soort functionaliteit in een TV toestel kunnen dus beter gaan kijken bij merken die wel een actief firmware update beleid hebben zoals Philips, Sharp, Loewe, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rwb schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:58:
[...]

Dan heb jij denk toch een andere bug dan dat ik had. Ik heb hem ook op verlaagd energie gebruik staan, maar sinds ik de automatische updates uit gezet heb, is hij al 3 weken zijn zenders niet meer kwijt.
Bij mij vandaag 5 weken geleden dat de zenders voor het laatst wegvielen. Daarna heb ik de auto-update functie uitgezet. Ik ben er dus inmiddels redelijk zeker van dat het probleem hierdoor wordt veroorzaakt en ben blij dat dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Anoniem: 32963 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:44:
[...]

Bij mij vandaag 5 weken geleden dat de zenders voor het laatst wegvielen. Daarna heb ik de auto-update functie uitgezet. Ik ben er dus inmiddels redelijk zeker van dat het probleem hierdoor wordt veroorzaakt en ben blij dat dit de oplossing is.
Bij mij is het ook nog niet weer gebeurd.. Dus we laten 'm mooi zo staan.. zoveel nuttige nieuwe zenders komen er toch niet bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kraats schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:45:
[...]
Bij mij is het ook nog niet weer gebeurd.. Dus we laten 'm mooi zo staan.. zoveel nuttige nieuwe zenders komen er toch niet bij ;)
Idd, en als je dan toch een keer opnieuw in moet stellen omdat er een nieuwe zender is kan je dat tenminste gewoon doen wanneer het uitkomt, en niet als je net wat wilt zien op tv.

Als Sony dit als oplossing had gegeven toen ik belde, was ik waarschijnlijk een stuk meegaander geweest.

Het blijft een fijne tv, maar op deze manier zal ik de volgende keer dat ik wat van Sony wil kopen toch wel 2 keer nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Voor iedereen bij wie hij nu wel de zenders vasthoud sinds de auto-update is uitgezet: hebben jullie allemaal jullie tv op verlaagd energieverbruik staan?
Dat was de oplossing bij digitenne, misschien dat de auto-functie ook wel werkt met "normaal energie verbruik" via zo'n cam module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Ik werd gisteravond ook weer verrast dat alle kanalen (dvb-c) weg waren, maar dan ook helemaal weg. De vorige keer stonden ze er allemaal in default volgorde weer. Na een scan was alles weer terug en mocht ik weer 160+ kanalen sorteren :(
Ik had alleen de auto software update uitstaan (waarschijnlijk onzinnig), heb nu toch ook maar de auto service update uigezet. Mijn energie verbruik stond al op standaard.
Wat mij wel opvalt is dat de 2 keer dat het mij is overkomen ik de tv pas na 12 snachts aan heb gezet. Dan werk het nog, maar de volgende dag is alles weg.

[ Voor 11% gewijzigd door gjs op 26-07-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223001

Beste mensen. Ik heb ook een Sony 40w4000. Is de kwaliteit van het beeld beter met een smart card dan met een gewone tuner die standaard door kpn wordt geleverd? Of is er geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 223001 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:56:
Beste mensen. Ik heb ook een Sony 40w4000. Is de kwaliteit van het beeld beter met een smart card dan met een gewone tuner die standaard door kpn wordt geleverd? Of is er geen verschil?
Lijkt me gezien de titel van dit topic meer een vraag voor het algemene Sony topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 223001 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:56:
Ik denk dat het weinig uitmaakt, de bitrate van Digitenne is toch al niet erg hoog. Via de ingebouwde tuner worden denk ik alleen de 'gebrek aan bandbreedte' blokjes nog meer zichtbaar :+
Het voordeel is dat er geen digitaal naar analoog en analoog naar digitaal omzetters meer aan te pas komen, dus een hogere kwaliteit (relatief gezien) en je zapt natuurlijk maar met 1 AB. Nadeel is echter dat de Sony zijn kanalen lijst kan verliezen, maar bij Digitenne lijkt mij dat ook niet zo'n ramp voor een zender of 20 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266966

hoi

Ik heb zelf ook de 40w4000 maar wat ik raar vind is dat je geen pagina's van teletekst terug kunt gaan,en als je aan het zappen bent op analoog zie je geen naam van het programma's staan. In het boekje staat er ook niks over. Maar voor de rest vind ik het een mooi toestel. Zit nu nog te twijfelen of ik een AlphaCrypt ga kopen.

groetjes martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 22:59
Ik heb sinds eind juni de KDL 32w4000 met de AlphaCrypt 3.14 Mascom GmbH. Ik heb zowel de TV als de kaart vandaag op de kop af 5 weken.

Het vinden van de zenders ging in het begin niet goed. Hij vond nog geen 10% van alles. Nadat ik zelf de regiocode in heb gevuld had ik alle zenders. Ik heb zit overigens op het @Home netwerk in Assen.

Ik heb zelf geen problemen (tot nu toe in ieder geval) met het wegvallen van de zenders. Ik heb hetzelfde serienummer als Huneker.
Huneker schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:45:

Wel had ik het probleem dat het zappen langzaam gaat. Het duurde soms wel 5 seconden voordat ik beeld had bij het wisselen van kanalen. Dit heb ik opgelost door de instellingen van de kaart te wijzigen. Geen idee wat ik heb gewijzijgd, maar zo staat het nu:

CA Mode: Single/static
SmartCard Messages: On
Force reading original PMT: Off
CA-PMT delete time: 0s.

Het energieverbruik van het beeld heb ik op normaal staan en de automatische firmware updates en de software updates staan ook beide geactiveerd.

Sinds 2 weken heb ik overigens het probleem dat ik RTL-8 niet kan bereiken (Daarvoor was ik 2 weken op vakantie, dus misschien speelt het al langer). Ik kreeg geen melding van de kaart of de TV. Het beeld bleef gewoon zwart. Vorige week heeft de TV RTL-8 dan ook uit te lijst met zenders verwijderd. Hij leek er simpelweg niets mee te kunnen. Overigens heb ik de instellingen van de kaart op de 1e dag al gewijzigd, voordat ik de zenders had gesorteerd... ;)

Kunnen die instellingen overigens iets te maken hebben met het wegvallen van (uitsluitend) RTL-8?
Anoniem: 266966 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:52:
hoi

Ik heb zelf ook de 40w4000 maar wat ik raar vind is dat je geen pagina's van teletekst terug kunt gaan,en als je aan het zappen bent op analoog zie je geen naam van het programma's staan. In het boekje staat er ook niks over. Maar voor de rest vind ik het een mooi toestel. Zit nu nog te twijfelen of ik een AlphaCrypt ga kopen.

groetjes martin
Dit krijg je toch ook alleen via het digitale signaal? Evenals het zenderoverzicht en de beschrijving van het programma? Via analoog heb je, voor zover ik weet, alleen maar een klokje rechtsonderin (krijg je overigens weg met de knop linksboven op de afstandsbediening vaker in te drukken...)

Het verschil met analoog en digitaal (en HD!) is echt de moeite waard, veel scherper beeld, beter geluid en veel meer features die tot leven komen op de TV.

[ Voor 19% gewijzigd door _reboot_ op 29-07-2008 20:34 . Reden: Reactie op kattukzea toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Om toch kanalen updates te krijgen werkt het ook om even de 'auto service update' aan te zetten en de tv een uurtje stanby te zetten. Daarna de 'auto service update' weer uitzetten.
Op deze manier heb ik net de Ned 1 Test 1080i uit mijn kanalen lijst 'laten' verwijderen (Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
_reboot_ schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:30:
Wel had ik het probleem dat het zappen langzaam gaat. Het duurde soms wel 5 seconden voordat ik beeld had bij het wisselen van kanalen. Dit heb ik opgelost door de instellingen van de kaart te wijzigen. Geen idee wat ik heb gewijzijgd, maar zo staat het nu:

CA Mode: Single/static
SmartCard Messages: On
Force reading original PMT: Off
CA-PMT delete time: 0s.
Ik zou de smartcard messages nog uit zetten zodat je niet die berichten eerst moet wegdrukken als je toevallig op een kanaal komt dat niet tot je pakket behoort. De CA Mode hoort standaard op MULTI/DYNAMIC te staan. Wat soms nog wel eens voorkomt is dat Force reading original PMT op ON staat bij AlphaCrypt CAM's die net zijn aangekocht. Met die instelling op ON wordt het zappen erg traag. Die kan je op OFF zetten zoals je gedaan hebt en de AUTO stand kan ook geen kwaad.
Het energieverbruik van het beeld heb ik op normaal staan en de automatische firmware updates en de software updates staan ook beide geactiveerd.
Software updates zou je uit kunnen zetten. De Nederlandse kabelbedrijven zullen immers nooit voor Sony TV's firmware updates gaan verspreiden via de kabel.
Sinds 2 weken heb ik overigens het probleem dat ik RTL-8 niet kan bereiken (Daarvoor was ik 2 weken op vakantie, dus misschien speelt het al langer). Ik kreeg geen melding van de kaart of de TV. Het beeld bleef gewoon zwart. Vorige week heeft de TV RTL-8 dan ook uit te lijst met zenders verwijderd. Hij leek er simpelweg niets mee te kunnen. Overigens heb ik de instellingen van de kaart op de 1e dag al gewijzigd, voordat ik de zenders had gesorteerd... ;)

Kunnen die instellingen overigens iets te maken hebben met het wegvallen van (uitsluitend) RTL-8?
De instellingen van de AlphaCrypt Classic CAM hebben niets te maken met het wegvallen van RTL-8. Ziggo/@Home heeft recent RTL-8 naar een andere frequentie verhuist. Je zou het truukje van GJS kunnen uitproberen, dus even de "Auto services update" functie van de TV aanzetten en de TV dan een uurtje standby laten staan en dan weer controleren of RTL-8 aan het einde van de kanalenlijst is toegevoegd. Zoja, dan kan je die weer op de juiste plek zetten. Verder is het verstandiger om de "Auto Services Update" functie daarna uit te zetten om te voorkomen dat het misschien een keer misgaat en je alle kanalen kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V33r
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-04 14:02
Ik heb eveneens een 40w4000 met hetzelfde probleem, ik heb geen Alphacrypt CAM nodig dus het ligt aan de Sony. Soms is het helemaal uitzetten voldoende maar soms is inderdaad het opnieuw doorlopen van de setup de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
V33r schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:21:
Ik heb eveneens een 40w4000 met hetzelfde probleem, ik heb geen Alphacrypt CAM nodig dus het ligt aan de Sony. Soms is het helemaal uitzetten voldoende maar soms is inderdaad het opnieuw doorlopen van de setup de enige oplossing.
Dus moet je de automatische update even uitzetten. Niemand die dat gedaan heeft, heeft daarna nog last van verdwijnende zenders gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V33r
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-04 14:02
rwb schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:07:
[...]

Dus moet je de automatische update even uitzetten. Niemand die dat gedaan heeft, heeft daarna nog last van verdwijnende zenders gehad.
Thanks ga ik ook doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263497

Ook hier al 2x alle zenders kwijtgeraakt (in een maand).
Ik heb de 32e4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het was te verwachten dat de E4xxx serie het probleem ook had, aangezien hij technisch gelijk is. Grote kans dat er ( bijna ) exact dezelfde software in zit.

• UltimusXI
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-03-2020
Een oplossing voor het resetten van alle zenders eens per maand is om de Auto Service Update in de digitale tuner settings uit te zetten. Mij was het tweemaal overkomen bij onze 40W4000, maar nu al lange tijd niet meer, dankzij de tip hier:

http://www.avforums.com/f...?p=7354060&postcount=3393

Ik weet verder niet wat voor negatieve bijwerken het niet automatisch updaten van de service heeft, maar ik heb er nog niets van gemerkt. :)

OK, damn, sorry voor het bumpen van dit topic, blijkbaar postte iemand boven mij dat ook al. Ik zag echter nog steeds mensen met problemen...

[ Voor 13% gewijzigd door UltimusXI op 28-08-2008 15:25 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
UltimusXI schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:23:
Een oplossing voor het resetten van alle zenders eens per maand is om de Auto Service Update in de digitale tuner settings uit te zetten. Mij was het tweemaal overkomen bij onze 40W4000, maar nu al lange tijd niet meer, dankzij de tip hier:

http://www.avforums.com/f...?p=7354060&postcount=3393

Ik weet verder niet wat voor negatieve bijwerken het niet automatisch updaten van de service heeft, maar ik heb er nog niets van gemerkt. :)
Dat is hier al een paar keer in het topic genoemd ja. Ook staat er al in het topic hoe je toch gebruik kan maken van de update functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Hier vind je hoe je de firmware van een 40W4000 moet updaten.
Jammer dat de changelog niet beschikbaar is, alleen wat guesses.
Het updaten:

-Format your Memory Stick or 32M + FAT with soft Sony Memory Formatter
-extracting archive 40W4000.rar
-copy the file MEMSTICK.IND and se3_proto1 folder at the root of your Memory Stick.
-turn on your TV watch and put you in HDMI or another external mode
-unplug the cable directly to TV foot
-insert the Memory Stick in the small slot on the left of the TV near the PCMCIA module.
-reconnect the power supply of TV
-Do not touch anything ..
after one minute wait you will see a message UPDATE in bottom right screen
-Then there are the red and orange that will flash
-Wait 3 to 5 min
When the 3-LED lights up red, orange, green.
-The update is complete.
-unplug the power cord and remove the Memory Stick.

Het was eigenlijk een fluitje van een cent, alleen jammer dat ik weer zo'n 160 zenders (Ziggo digitaal) moet sorteren. De TV heeft nu als firmware EJ-PT-BE-CTPS-A.CY.T

De auto service upddate laat ik weer een poosje aan, eens kijken of de zenderlijst weer leeg raakt.

[edit]
Ik heb geen last meer van een dubbele zap, dat kwam met de oude firmware nog wel eens voor.
Tot nu toe zijn alle kanalen nog aanwezig.
[edit2] foxlife is er netjes automatisch bijgekomen.
[edit3] rtl lounge en casema preview zijn er netjes automatisch bijgekomen, garuda tv blijft bestaan die moet blijkbaar handmatig verwijdert worden.
[edit4] bbc prime is automatisch verandert in bbc entertainment. De auto service update staat nog steeds aan, nog steeds geen problemen _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door gjs op 22-11-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _reboot_
In het topic dat vermeld staat wordt ook gemeld dat de update geschikt is voor alle formaten van de xxW4000 reeks. Toch krijg ik het niet voor elkaar met mijn 32w4000. Ik heb alles gedaan volgens de hierboven beschreven methode, maar ik kan wachten tot ik een ons weeg, hij gaat niet updaten o.i.d. Het scherm blijft op HDMI 1 staan.

Ik heb een oude memory stick opgescharreld die wél werkte met de format tool (USB 1.0 en 128 MB groot). Anderen werkten allemaal niet. Ze werden niet in het overzicht getoond of waren niet geschikt om te formateren. Ik kan wel switchen naar device view, maar bij iedere stick kreeg ik de melding dat er iets mee was. Dit was de enige waarbij dat niet werd aangegeven.

Ik plaats vervolgens de tv op HDMI 1 (na 5 minuten schaatsen kijken :)) en trek de stekker eruit. Vervolgens USB ding in het USB slot gestopt en voedingstekker terug plaatsen. De tv schakelt na het heraansluiten van de voedingkabel direct in en gaat naar de HMDI 1 input en blijft wachten tot hij beeld krijgt. Ik heb tot 5 minuten gewacht maar er gebeurd helemaal niets.

Ik heb tevens de software update weer aan gezet. Maar het mag allemaal niet baten.

Heeft iemand een suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

_reboot_ schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:36:
In het topic dat vermeld staat wordt ook gemeld dat de update geschikt is voor alle formaten van de xxW4000 reeks. Toch krijg ik het niet voor elkaar met mijn 32w4000. Ik heb alles gedaan volgens de hierboven beschreven methode, maar ik kan wachten tot ik een ons weeg, hij gaat niet updaten o.i.d. Het scherm blijft op HDMI 1 staan.

Ik heb een oude memory stick opgescharreld die wél werkte met de format tool (USB 1.0 en 128 MB groot). Anderen werkten allemaal niet. Ze werden niet in het overzicht getoond of waren niet geschikt om te formateren. Ik kan wel switchen naar device view, maar bij iedere stick kreeg ik de melding dat er iets mee was. Dit was de enige waarbij dat niet werd aangegeven.

Ik plaats vervolgens de tv op HDMI 1 (na 5 minuten schaatsen kijken :)) en trek de stekker eruit. Vervolgens USB ding in het USB slot gestopt en voedingstekker terug plaatsen. De tv schakelt na het heraansluiten van de voedingkabel direct in en gaat naar de HMDI 1 input en blijft wachten tot hij beeld krijgt. Ik heb tot 5 minuten gewacht maar er gebeurd helemaal niets.

Ik heb tevens de software update weer aan gezet. Maar het mag allemaal niet baten.

Heeft iemand een suggesties?
Je moet even goed lezen ! Het werkt niet met een usb stick, je hebt een memorystick nodig die je plaatst naast de cam module (klepje verwijderen).
[edit] ik lees het nog een maal en zie dat je wel een memorystick gebruikt maar dan met een usb adapter ? Dat is prima aan de pc kant om de boel er op te zetten maar je moet hem niet via usb in de tv prikken.

De softwareupdate in het menu heeft niets te maken met deze update methode. Die menu optie heeft alleen zin als jouw provider updates via dvb-c/t verstuurd. Hier in Nederland gebeurt dat dus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door gjs op 23-01-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _reboot_
Ik heb het gevoel het goed verkeerd te doen... :(

Ik zie aan de zijkant van de kdl-32w4000 de USB aansluiting met daarboven de CI kaartlezer en daarnaast de (service only) SD kaart lezer met afschermkapje... Eerlijk toegegeven heb ik ook al een USB stick geprobeerd... ;)

V.w.b. de SD aansluiting op de tv; de aansluiting is zo groot dat het suggereert om een normale SD kaart in te voeren, maar dit past niet. Het kaartje is simpelweg te groot. Een mini SD past wel. Maar die heb ik niet. Wel heb ik een converter voor een micro SD naar een mini SD en deze gebruik ik dan ook en deze past ook. In tegenstelling tot alle andere kaartlezers die ik ken, klikt de mini SD er niet in, maar hij kan ook niet verder ingeschoven worden (wat een hel om het ding er weer uit te krijgen overigens).

Voor de duidelijkheid; onderstaande kaartjes gebruik ik. Ik gebruik dus de micro naar mini converter met een 64 MB micro SD kaart (FAT geformatteerd) en daarop de uitgepakte ZIP. De micro SD plaats ik in de mini SD en vervolgens plaats ik het geheel in de TV in het service only slot. En dit past.

Type kaartjes:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/interfacebus.com/SPCQs09xuDI/AAAAAAAABnY/CkviyXGr4JE/s800/comparision-of-sd-mini-sd-microsd-ca.png

De converter:
Afbeeldingslocatie: http://www.dsengeheugenshop.nl/w/images/2%20gb%20micro%20sd.jpg

Met de memory formatter tool van Sony krijg ik de SD niet geformatteerd; zowel de 64MB, 512MB als de 2GB of 4GB micro SD's niet. Ik gebruik hiervoor tevens een converter, alleen nu een micro SD naar SD converter kaartje. (Ik heb ooit eens een setje gekocht met SD en mini SD converter zodat ik mijn micro SD's kon lezen op mijn laptop die een SD kaartlezer heeft, terwijl mijn mobiel een slechts micro SD kon lezen).

Wat doe ik nu precies:
Ik formatteer de micro SD op FAT en plaats de uitgepakte zip op de micro SD.

Ik zet de TV op HDMI 3 en haal de stekker uit het stopcontact, vervolgens plaats ik de mini SD in het slot en sluit de stekker weer aan waarop de TV weer aan gaat op HDMI 3 en er vervolgens voor tenminste 5 minuten niets gebeurd.

Wat doe ik hier nu fout? Gebruik ik nu het verkeerde type kaartje? Gebruik ik een verkeerd formaat? Gebruik ik toch nog een verkeerd slot van de TV? Graag nog enige hulp van iemand, want ik kom er nog niet erg uit...

[edit]:
Och... Ik heb toch niet deze dingen nodig (die heb ik niet namelijk... ;))
Afbeeldingslocatie: http://www.mjshk.com/myicons/clip_image007.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door _reboot_ op 31-01-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-04 17:31

Kalkie

NLMP

Wat GJS bedoelt is dat je een Sony Memory Stick nodig hebt, niet 1 van de kaartjes die in je plaatjes staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalkie op 31-01-2010 21:54 ]

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _reboot_
M.a.w.; die ik als laatste heb toegevoegd?

[edit]: DOH... voel me nu wel erg stom zeg... Heb van een oude camera een genoemd kaartje gevonden en dit werkte echt in 1x. Update is nu voltooid.

Tnx everyone... Ik ga mijn programma's weer sorteren... :)

[ Voor 76% gewijzigd door _reboot_ op 31-01-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 15:51
Ook hier de bevestiging dat automatische update uitzetten mijn probleem met zenders van digitenne die verdwenen volledig heeft opgelost! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 11:53
vraagje ik heb de:

Sony 32W4000
0009305058
B.U-EG-Q-C.T.GG-A.CY.Z

Als ik het goed begrijp werkt deze firmware update dus ook voor deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 15:10
Heb deze ~1 jaar oude firmware op m'n 32W4000 gespeeld, de versies die ik zie zijn nu:

Onder DVB-C Options-knop > Systeeminformatie: E.J-PT-BE-C.T.PS-A.CY.Z
Onder Home > Instellingen > Productinformatie: E.J-FA-Q-C.T.PS-A.CY.Z

Hopelijk lost dit voor mij ook het 'auto update' DVB-C kanalen probleem op.

Als iemand een nieuwere firmware weet, of zijn eigen TV wil updaten, laat het even weten. Heb hier nu een memory stick (256MB á €6,90) die verder niks aan het doen is :P

Edit: Download van de (nieuwere) v4.11 :: http://www.hifi-forum.de/...4000_4.11__May_10.zip.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Henk Poley op 20-07-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb een iets nieuwere firmware gevonden dan bovenstaande.
Ik heb mijn 40W4000 er al mee geflasht, hij heeft nu firmware versie: E.L-FA-Q-C.T.PT-A.CY.T
De download bevat firmware voor de W4000, W4500 en X4500 in 40-46-52 inch

[edit] firmware werkt prima, ik moest alleen de tv een reset geven. Daar kwam ik een paar dagen later pas achter, ik had nl. de kanalen zoek procedure overgeslagen want deze stonden er gewoon allemaal nog in. Echter alle kanalen hadden 'geen signaal' als je onder systeem informatie keek en een heel rare QAM AGC waarde. Na de reset en dus een compleet nieuwe kanaal scan was alles weer in orde.

[ Voor 54% gewijzigd door gjs op 19-12-2010 11:58 ]

Pagina: 1