• klavertje3
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-07 21:58
ArChie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:55:
[...]

Dat is een bekend probleem in de 4000 serie van Sony. Zet via het menu van de TV de automatische service update functie uit. Die functie zorgt er af en toe voor dat de hele kanalen lijst verdwijnt.
gvdgvd, had ik uitstaan maar heb ik enige tijd geleden weer even aangezet. anders krijg je nieuw zender overzicht niet (ned HD e.d).
vergeten uit te zetten, sorry voor de ophef.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:48
Pedr0 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:19:
[...]

Mijn Pa heeft ook exact dezelfde melding: Authenticatie mislukt, Toestel certificaat verlopen - ongeldig - 17
Type TV: Samsung UE40B7000WPXXN
Gebied: Tilburg

Is het nu ook verstandig om de tv te resetten naar de fabrieksinstellingen?
Vervolg Part2:

M'n Pa heeft het eindelijka an de praat. De oorzaak bij hem was dat het signaal te 'zwak' was. Hij heeft er nu alles uitliggen, including internet, en de tv nu rechtstreeks op het tvnet (COAX uit de muur) aangesloten en binnen 5sec had ie alle zenders etc. :S

Nu stap voor stap alles weer aansluiten en kijken waar het knelpunt zit. Dus misschien een tip voor mensen om het eerst direct op je tvnet (COAX uit de muur) aan te sluiten!!

Edit:
Alles werkt perfect nu, alleen een irritant ding. Bepaalde zender, bv (op ditmoment NED1 worden niet breedbeeld uitgezonden. Normaal gesproken scaled je tv dan het beeld. Dit lijkt nu niet meer mogelijk.

Komt dit door de module, of ligt het toch echt aan de TV?

[ Voor 14% gewijzigd door Pedr0 op 19-09-2009 16:25 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Rashied
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01-2018
ik heb een philips9604h

en de
CAM module blijft alleen op 20% met de autofication

duurt het gewoon lang ? of is dit het wel bekende probleem ?

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:25

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Rashied schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:08:
ik heb een philips9604h

en de
CAM module blijft alleen op 20% met de autofication

duurt het gewoon lang ? of is dit het wel bekende probleem ?
Net een tweetal 9604's met een CI+ uitgerust zonder enig probleem, dit in tegenstelling tot een 7684.
Heb je de meeste recente firmware er al in gezet? ( downloaden via de philips site )

• Rashied
ja,

de 038.022

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

TV uitgezet voor je de module plaatste? Heb je de fabrieksinstelling geladen?

Ik heb hier firmware upgrade gedaan > herstart > fabrieksinstelling geladen > zenders laten zoeken > cam geplaatst.

• Rashied
bedoel je Terug Fabrieks instelling ?

• Rashied
moet je trouwens de frequentie ook instellen ?

via de kabel ? want mijn fequentie pakt ie ook niet ?

Verwijderd

Ik heb een Philips 42"type 9664 en de Ziggo module met card gekocht. Alleen blijft het authenticatie proces hangen op 20%. Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Het ljikt wel of het hierop blijft hangen, of moet je echt erg lang wachten tot dit verder gaat????

• Rashied
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:04:
Ik heb een Philips 42"type 9664 en de Ziggo module met card gekocht. Alleen blijft het authenticatie proces hangen op 20%. Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Het ljikt wel of het hierop blijft hangen, of moet je echt erg lang wachten tot dit verder gaat????
heb het zelfde Probleem chef..

6 post boven die van jouw

[ Voor 3% gewijzigd door Rashied op 19-09-2009 18:19 ]

Verwijderd

Mmm, zie het ja. Ben nog niet helemaal wakker geloof ik. Maar tis wel reuze irritant, dus hoop dat iemand weet wat het probleem is, want van Ziggo word ik ook niet wijzer ;)

Verwijderd

Het authenticatie probleem bij Philips is bekend. Over een week zou er een firmware update voor moeten zijn. Zie verder het Ziggo gebruikers forum.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ook vanmiddag een CAM gehaald voor m'n Philips 8404, blijft ook hangen op 1/5 authenticating.
Nou ja dan wachten we de update van deze week maar even af ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:00

cue

Kayce schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:59:
Heb 'em een dagje aan laten staan (na de inmiddels beruchte authentificatiemelding) en nu heeft mijn W5500 een perfect werkende CI+ in zijn maag zitten ;)
Het beeld is vele malen beter dan met mijn oude Samsung decoder en ook de lipsync problemen lijken ver te zijn verdwenen!

Waarom gebruiken jullie trouwens de nieuwe Smartcard niet? Je hebt nu weer recht op 3 weken gratis alle zenders!
Ik wacht even tot er weer wat leuks is wat ik wil volgen op sport1 bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:28
hmm, heb vandaag ook de CI+ module (icm SS LE37B653T5Pxxn), maar krijg de de zelfde foutmeldingen als meerdere, dus Authenticatie mislukt, Toestel certificaat verlopen - ongeldig - 17

bij die hapsnurkers van de helpdesk van ziggo snapten ze er nix van. tv heeft de laatste firmware (2003.0) en heb eens op fabrieks instellingen gedaan. en nog steeds de zelfde fouten. vind het wel slecht dat het zo moet.

morgenavond de tv maar eens beneden zetten en kijken als hij direct met de punt van binnenkomst wel doet.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:11

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb een Philips 9604 gekocht en kijk nu nog analoog. :')
Ik heb dus een CI+ kaart nodig.
Nu kreeg ik regelmatig Ziggo-spam waarin ze korting gaven op externe digitale decoders (die ik dus niet wil).
Heeft Ziggo ook een deal voor nieuwe digitale televise klanten die alleen een CI+ kaartje nodig hebben, of krijgen alleen klanten die kastjes en kabels willen korting?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Update 21 september naar aanleiding van de vele meldingen t.a.v. problemen CI+

De Philips modellen zijn nog NIET gecertificeerd. Ondanks dat Philips claimt met het logo dat de toestellen CI+ compliant zijn blijkt in de praktijk dan een aanzienlijk deel vooralsnog NIET overweg kan met een CI+ CAM.

Philips zal dit probleem zelf moeten verhelpen. Ziggo levert geen aparte CAM voor de Philips toestellen zoals uit sommige chat sessies met philips naar voren is gekomen.

Philips meldt ons dat men op korte termijn het probleem gaat oplossen, vorige week was het nog deze week, hoewel er vandaag nog geen datum is afgegeven.

Het gebruik van een CI+ CAM zal dus mogelijk leiden tot een authenticatie probleem. Wij raden Philips gebruikers nog geen CI+ CAM aan te schaffen. Verder is het toestel nog niet door de certificering gekomen. Er staan nog een aantal issues open. Philips verwacht over 6 weken haar goedkeuring te verkrijgen
Via http://ziggo-gebruikers.n....php?p=191579&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:12

mace

Sapere Aude

Videopac schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:50:
Ik heb een Philips 9604 gekocht en kijk nu nog analoog. :')
Ik heb dus een CI+ kaart nodig.
Nu kreeg ik regelmatig Ziggo-spam waarin ze korting gaven op externe digitale decoders (die ik dus niet wil).
Heeft Ziggo ook een deal voor nieuwe digitale televise klanten die alleen een CI+ kaartje nodig hebben, of krijgen alleen klanten die kastjes en kabels willen korting?
Ik zou nog even wachten, hij wordt vanzelf wel goedkoper en je TV heeft waarschijnlijk nog een update nodig, zoals je hierboven kan lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Philips meldt ons dat men op korte termijn het probleem gaat oplossen, vorige week was het nog deze week, hoewel er vandaag nog geen datum is afgegeven.

Philips verwacht over 6 weken haar goedkeuring te verkrijgen
Spreekt zichzelf nogal tegen helaas. Daarnaast vind ik 6 weken niet echt korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:51:
Spreekt zichzelf nogal tegen helaas. Daarnaast vind ik 6 weken niet echt korte termijn.
De tekst "korte termijn" gaat over cam probleem. De 6 weken gaat over de officiele ziggo certificering. Jij maakt van 2 onderwerpen 1 onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:42:
hmm, heb vandaag ook de CI+ module (icm SS LE37B653T5Pxxn), maar krijg de de zelfde foutmeldingen als meerdere, dus Authenticatie mislukt, Toestel certificaat verlopen - ongeldig - 17

bij die hapsnurkers van de helpdesk van ziggo snapten ze er nix van. tv heeft de laatste firmware (2003.0) en heb eens op fabrieks instellingen gedaan. en nog steeds de zelfde fouten. vind het wel slecht dat het zo moet.

morgenavond de tv maar eens beneden zetten en kijken als hij direct met de punt van binnenkomst wel doet.
Smartcard andersom in module doen! (zie eerdere posts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
die zit er goed in....

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst de digitale kanalen gezocht en pas daarna de CI+ CAM in de TV gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
dat is het mooie, hij vind geen digitale kanalen, want hij wil niet uitgebreid zoeken, alleen snel:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:59:
dat is het mooie, hij vind geen digitale kanalen, want hij wil niet uitgebreid zoeken, alleen snel:S
bij mij vond ie ook de digitale kanalen met de snelle optie.
Heb je de regio code goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
die stond inderdaad niet goed stupid me, nu vind hij al 258 digitale zenders.

edit:

Yes hij doet het:D vele malen dank;)

[ Voor 75% gewijzigd door Renegade666 op 22-09-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:11

Videopac

Rommelt wat aan.

Reactie gekregen van Ziggo op mijn krijg-ik-ook-korting-als-ik-alleen-een-CI+kaart-nodig heb:
Op dit moment hebben wij nog geen aktie met betrekking tot een gratis CI+ slot bij een alles in 1 pakket.

Wij begrijpen dat deze situatie voor u ongemak heeft veroorzaakt. Hiervoor bieden wij u dan ook onze excuses aan.
Ben ik de enige die dit interpreteert als dat er een actie op komst is waarbij je gratis een CI+ kaart krijgt bij een alles in 1 pakket?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Je interpreteert wat je wil interpreteren

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er dan ook een hele TV om het gratis slot ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:18
Heb ook last van de toestel certificaat 17 melding. Firmware is geupgraded, hoefde niks aan de instellingen te veranderen (staan std op 372MHZ 5555), vind 256 kanalen, NL1 HD is perfect.

Betreft een Samsung LE32B650T2PXXN. Voor de grap de smartcard omgedraaid, naast de 17 melding ook smartcard defect melding. Andere kaart werkt ook niet. Beide kaarten doen het perfect in STB en binnen 5 seconden.

Hartelijk dank aan media markt overigens. Ze hebben de TV omgeruild. Heb in mei expliciet gevraagd of de TV een CI+ CAM had en dit werd ook bevestigd door de helpdesk van Samsung. Had dus een LE32B650T2WXXN. Nu zegt Samsung doodleuk dat het een CI is en wouden er niks aan doen. Gelukkig werkte de man waarvan ik hem gekocht had er nog. Ben voor de verandering een keer blij dat ik de meerprijs t.o.v. internetwinkels betaald heb anders had ik deze service waarschijnlijk wel kunnen vergeten.

Morgen maar eens bellen met Panasonic, hun helpdesk meldde ook dat de TX-P46G15 over een CI+ module beschikt. Mooi genaaid daar dus. Tevens weigeren ze iedere vorm van ondersteuning met mijn DVI-HDMI connectie terwijl alleen de overscan (beeldscan optie diep in menu als formaat hard op 16:9 staat, niet beschikbaar in auto modus) uitgezet hoeft te worden. Heb terug gebeld de dag erna met de vraag hoe overscan uitgeschakeld wordt, ook dit was onmogelijk volgens ze terwijl ik toen ik probeerde uit te leggen waar het zat in het menu doodleuk te horen kreeg dat ze dat wisten, maar niet ondersteunen.

Indien er meer mensen zijn die te horen kregen dat de TX-P46G15 over CI+ beschikt (bij voorkeur van panasonic zelf) verneem ik graag wat. Alleen sta je ook nergens. Met alleen CI was de kans op ondersteuning sowieso 0.0 en dan had ik toch voor wat anders gekozen.

[ Voor 3% gewijzigd door freaky op 22-09-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Hier sinds vandaag een Sony 46W5500 en een Ziggo CI+ module draaiend. Werkt perfect, prima beeldkwaliteit. Is er al een manier gevonden om toch de zenders te sorteren?

Divide and conquer.

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Sony werkt aan een firmware update waarin de zendersortering in Digitaal ook weer mogelijk is. Maar voorlopig is het nog niet mogelijk. (las ik een ergens anders, met link naar ziggo-gebruikers forum)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Ik zit zelf bij CaiW, maar het zou wel mooi zijn als de Pana 42G10 wel gewoon overweg kan met de "ziggo" cam. Dat scheelt wel wat tov de alphacrypt kaart.

Het zou nog mooier zijn als de panasonic G10 een CI+ slot zou hebben, maar daar is nog behoorlijk wat onduidelijkheid over begrijp ik

Hop,hop,hop!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:18
Er is geen onduidelijkheid meer over de Pana's. Althans, als je nog enige waarde aan de uitspraken van Pana zelf moet hechten. Laatste statement van ze die ik gezien heb is dat ze nog geen modellen hebben met CI+ en dat dat pas in 2010 zal gebeuren.

In mei zeiden ze nog vrolijk dat er CI+ in zat... Maar goed, Samsung deed hetzelfde, maar die hadden half gelijk (W versies niet P versies wel) :).

Verwijderd

Iemand die deze Ziggo CI+ al aan de praat heeft gekregen ism een Sony Bravia 40V4000?
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:16:
Iemand die deze Ziggo CI+ al aan de praat heeft gekregen ism een Sony Bravia 40V4000?
Dat mag van Ziggo niet werken omdat in de V4000 een standaard DVB CI slot zit en geen CI+ slot.
basset schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:57:
Ik zit zelf bij CaiW, maar het zou wel mooi zijn als de Pana 42G10 wel gewoon overweg kan met de "ziggo" cam. Dat scheelt wel wat tov de alphacrypt kaart.
Als je tegenwoordig een beetje Marktplaats.nl in de gaten houdt dan kan je makkelijk een AlphaCrypt Classic CAM vinden voor dezelfde prijs als een Ziggo CI+ CAM, omdat van Ziggo de AlphaCrypt Classic CAM straks niet meer mag functioneren in een apparaat met CI+ slot.

• Garcon-l
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2022
heeft al iemand de module werkend gekregen op de samsung 50B850? Ik weet dat deze nog niet officieel ondersteund is maar toch.

• dbaptiste
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-08-2017
Ik heb een Samsung 40"led tv serie 8000.
Heb pas geleden een CI+ kaart aangeschaft alleen kreeg het als vele niet aan de praat.
Ziggo gebeld die verwees me naar samsung die geprobeerd te bellen kreeg niet te pakken.
Ben wezen zoeken op internet en kwam op een site te recht die deze topic in stond met lijst van Samsung toestellen goed gekeurde zijn door ziggo.
Kwam er daar achter dat er nog verschil zit in binnen de serie.
Tip voor iedereen de led modellen die een w in het serienummer heeft die hebben alleen maar een CI slot.
De gene met een P in het serienummer die hebben een CI+ slot.

Ik baal nu want waar ik mijn tv heb gekocht die hebben alleen maar CI slot en deze is weer niet competible met een CI+ kaart.
Ik wordt op deze manier verplicht om via een digitale kast te kijken.
Volgens mij zit ik het voormalige Casema gebied.

• PerfektOne
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Ik heb een vraag over mijn nieuwe LG 32LH2000. Toen ik automatisch zenders liet zoeken vond hij de DTV zenders. Nu weet ik dat ik alleen NED1, NED2 en NED3 kan zien, omdat ik geen CI module erin heb zitten. Nu heb ik nog een CI+ kaart van Ziggo liggen. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met zo'n kaartje in zijn LG 32LH2000 of informatie heeft of dit gaat werken. En welke module ik moet kopen.

Bij voorbaat dank

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Avance schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:30:
Ik heb een vraag over mijn nieuwe LG 32LH2000. Toen ik automatisch zenders liet zoeken vond hij de DTV zenders. Nu weet ik dat ik alleen NED1, NED2 en NED3 kan zien, omdat ik geen CI module erin heb zitten. Nu heb ik nog een CI+ kaart van Ziggo liggen. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met zo'n kaartje in zijn LG 32LH2000 of informatie heeft of dit gaat werken. En welke module ik moet kopen.

Bij voorbaat dank
De LH2000 heeft geen ci+ slot en ook geen slot waar eventueel een alphacrypt in kan. De LH2000 beschikt alleen over een DVB-T tuner.

Verwijderd

Beste mensen,

Iemand enig idee of de CI+ ook HD zenders ondersteunt en natuurlijk ook in HD weergeeft ?

en zo Ja: waarom verschilt de module ( 80 euro) dan zoveel met een bijv humax decoder van ongeveer 200 euro met een hdmi kabel?

ben toch wel benieuwd naar het grote verschil dan, is een externe HD toch beter dan?

En mssn iemand al een idee wanneer het ook werkt bij Philips tv's? groetjes!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

mrc16 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:35:
[...]

De LH2000 heeft geen ci+ slot en ook geen slot waar eventueel een alphacrypt in kan. De LH2000 beschikt alleen over een DVB-T tuner.
Maar waar is die PCMCIA slot dan voor?

Verwijderd

Avance schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:46:
[...]

DVB-T werkt ook met CI-modules (zie de Digitenne site).
Gelukkig is daar CI+ nog niet doorgedrongen :-)

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:56:
[...]

DVB-T werkt ook met CI-modules (zie de Digitenne site).
Gelukkig is daar CI+ nog niet doorgedrongen :-)
en dat werkt dan stiekem wel?

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Avance schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:46:
[...]

Voor DVB-T, hier in Nederland beter bekend onder de naam Digitenne van KPN ;)

edit:spuit11 enzo :')

[ Voor 4% gewijzigd door Alfisti op 24-09-2009 15:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:42:
Iemand enig idee of de CI+ ook HD zenders ondersteunt en natuurlijk ook in HD weergeeft ?

en zo Ja: waarom verschilt de module ( 80 euro) dan zoveel met een bijv humax decoder van ongeveer 200 euro met een hdmi kabel?
Een CI of CI+ module hoeft alleen het signaal te descramblen, het decoderen van MPEG-2 (SD) of MPEG-4 (HD) gebeurt door de televisie, en daardoor kan zo'n module goedkoper zijn. Het hangt dus van de televisie af of je HD kunt ontvangen met zo'n module. In alle mij bekende CI+ TV's zit MPEG-4 decodering al ingebouwd.

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Zou iemand mij persoolijk via msn willen helpen. Ik snap er namelijk niets meer van

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:59:
[...]

Een CI of CI+ module hoeft alleen het signaal te descramblen, het decoderen van MPEG-2 (SD) of MPEG-4 (HD) gebeurt door de televisie, en daardoor kan zo'n module goedkoper zijn. Het hangt dus van de televisie af of je HD kunt ontvangen met zo'n module. In alle mij bekende CI+ TV's zit MPEG-4 decodering al ingebouwd.
Dus dan heb je eigelijk de meerprijs al bij de aankoop van de tv gelegd? okeej dan:)
Is er wel verschil in beeld bij een HD decoder los en de cammodule?

Praktisch verschil is volgens mij alleen het feit van opnemen( digitale zenders opnemen op HDD) en het geluid optisch naar een versterker sturen makkelijker via een externe decoder,

of kan dit ook via de tv?

Verwijderd

Avance schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:58:
[...]

en dat werkt dan stiekem wel?
Ik neem aan dat dat goed werkt, alleen Digitenne doet alleen SD, geen HD.
Verder kwalitatief minder dan SD via de kabel.

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Avance schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:02:
Zou iemand mij persoolijk via msn willen helpen. Ik snap er namelijk niets meer van
Ik ga het nog makkelijker maken ;) met jouw LG televisie is het technisch onmogelijk om digitale televisie van Ziggo te ontvangen zonder een losse externe decoder ( Humax of Samsung ) te gebruiken. De Ziggo CI+ module, waar het in dit topic om gaat, is bij jouw televisie op geen enkele mogelijk.

Je kunt eventueel wel een KPN Digitenne abbonement afsluiten ( á €8.50 per maand ) en een Digitenne CAM moduul in je televisie gebruiken, meer informatie over Digitenne is te vinden in het volgende topic: \[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 8

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:35
De lijst met gecertificeerde toestellen is weer uitgebreid: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus

Een deel van de LED serie van Samsung wordt nu ook ondersteund :)

[ Voor 4% gewijzigd door TheDeuce op 24-09-2009 17:03 ]

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Alfisti schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:37:
[...]

Ik ga het nog makkelijker maken ;) met jouw LG televisie is het technisch onmogelijk om digitale televisie van Ziggo te ontvangen zonder een losse externe decoder ( Humax of Samsung ) te gebruiken. De Ziggo CI+ module, waar het in dit topic om gaat, is bij jouw televisie op geen enkele mogelijk.

Je kunt eventueel wel een KPN Digitenne abbonement afsluiten ( á €8.50 per maand ) en een Digitenne CAM moduul in je televisie gebruiken, meer informatie over Digitenne is te vinden in het volgende topic: \[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 8
Hartelijk bedankt

Verwijderd

Ik heb dus de Samsung LE37B650T2WXZG en heb de hoop opgegeven dat het nog gaat werken met de Ziggo CI+ CAM.... Ook via de winkel kom ik niet verder!!

Daarom wil ik graag mijn nieuwe CI+ CAM van ziggo, ruilen met iemand die de van de 'oude' Alphacrypt Module wil overstappen naar de nieuwe CI+ CAM van Ziggo, dus heb je intresse? Laat het me even weten!

tsjiken 'at' hotmail . com

(omgeving Leiden - Amsterdam)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:16:
Ik heb dus de Samsung LE37B650T2WXZG en heb de hoop opgegeven dat het nog gaat werken met de Ziggo CI+ CAM.... Ook via de winkel kom ik niet verder!!

Daarom wil ik graag mijn nieuwe CI+ CAM van ziggo, ruilen met iemand die de van de 'oude' Alphacrypt Module wil overstappen naar de nieuwe CI+ CAM van Ziggo, dus heb je intresse? Laat het me even weten!

tsjiken 'at' hotmail . com

(omgeving Leiden - Amsterdam)
You've got mail :)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik ben nu ook verlost van m'n humax decoder _/-\o_

Via de cam toch nog een stuk beter beeld dan met de humax en als bonus ook nog een aantal HD kanalen.

Installeren ging zoals bij zovelen niet helemaal lekker.

Had mijn samsung le37b650T2P al van te voren alle digitale kanalen laten zoeken en de nieuwste firmware geladen.
Maar toen ik de cam + card er instopte kreeg ik de wel bekende error 17.
Hierna de tv maar weer uitgezet en daarna aangezet met alleen de cam.
Toen kwam hij wel door de authentication heen en vroeg hij om de smartcard, na het invoeren van de card werkte alles gelukkig wel :D

Leuke was dat mijn vrouw er zowat ook 1 had gehaald als verrassing voor mij, had ik er zowat 2 gehad :p

[ Voor 8% gewijzigd door brid op 24-09-2009 20:13 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Sinds Gisteren op mijn sony W5500 de nieuwe kaart ci + van
Ziggo geïnstalleerd

reset naar de fabriek instellingen kaart er in
en in een keer werkend
maar ik mis een paar zenders
discovery HD national Geographic HD bbc 1 en 2 canvas en vrt
ik heb het Hd. pakket van ziggo
opnieuw volledige scan al drie maal uitgevoerd zonder resultaat

wat doe ik verkeerd

plus punt het zappen gaat super snel :)

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:35:

plus punt het zappen gaat super snel :)
Vind je? Ik heb dezelfde tv, maar vind het zappen nu niet bepaald snel gaan. Sowieso is het menu en EPG van de W5500 serie traag als dikke stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Heb nu ook de SMIT cam icm een samsung Heb nu ook de SMIT cam icm een samsung LE32B650 P, Authen P, Authentificatie ging goed, maar telkens als de tv uit is geweest en ik hem weer aan doe, krijg ik heel kort de melding: "vervormt signaal", direct gevolgt door "Authenticate ok". Deze laatste blijft irritant lang staan +/- 10 sec.

Cam: SMiT
tv: Heb nu ook de SMIT cam icm een samsung LE32B650 P, Authen
gebied: Essent 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:28:
[...]

Dat mag van Ziggo niet werken omdat in de V4000 een standaard DVB CI slot zit en geen CI+ slot.
Alphacrypt Classic werkt dan als enige dus voor mij..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:28:
Alphacrypt Classic werkt dan als enige dus voor mij..?
Vooralsnog wel. Zie het AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart) topic over de risico's.

[ Voor 12% gewijzigd door ArChie op 25-09-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Candymirror schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:01:
Heb nu ook de SMIT cam icm een samsung Heb nu ook de SMIT cam icm een samsung LE32B650 P, Authen P, Authentificatie ging goed, maar telkens als de tv uit is geweest en ik hem weer aan doe, krijg ik heel kort de melding: "vervormt signaal", direct gevolgt door "Authenticate ok". Deze laatste blijft irritant lang staan +/- 10 sec.

Ik heb prezies het zelfde met mijn samsung, schijnt normaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Voor de mensen die een LED tv hebben van Samsung.
De firmware update van de nl samsung site werkt niet!
Ik heb dezelfde firmware gedownload van duitsland, en de tv meteen geupgrade naar .2005

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Candymirror schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:01:

Vreemd, bij mij staat er vervormd met een d.
(LE40B650T2P).

• Johnvh
  • Laatst online: 10-09 09:34
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:27:
Voor de mensen die een LED tv hebben van Samsung.
De firmware update van de nl samsung site werkt niet!
Ik heb dezelfde firmware gedownload van duitsland, en de tv meteen geupgrade naar .2005
Thnx, dat ga ik eens proberen.
Ik heb sinds donderdag mijn smartcard, direct geactiveerd, zou 48 uur kunnen duren. Ik zie nog steeds allene Nederland 1 (in HD, 1080i, en dat is sjiek! :)). Voor de rest zie ik op alle gevonden zenders "Vervormd signaal".

We gaan de firmware eens upgraden. Hopelijk ligt het daaraan :)

Edit:
Ik blijf enkel Nederland 1 houden.
M'n tv is de Samsung UE32B6000VPXXN, die is dus goedgekeurd door Ziggo.
De firmware die ik had was 2009/05/25_002000, deze heb ik (via de Duitse Samsung website, de Amerikaanse en de Nederlandse gaven een exe bestand dat na het uitpakken op de USBstick geen upgrademogelijkheid gaf), geupgrade naar 2009/09/01_002005.

Als ik zoek naar digitale kanalen vind ik er 256, maar ik kan dus alleen naar Nederland 1 kijken... Iemand die de oplossing weet? :)

[ Voor 28% gewijzigd door Johnvh op 26-09-2009 02:20 ]

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:35
Johnvh schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 02:09:
[...]Als ik zoek naar digitale kanalen vind ik er 256, maar ik kan dus alleen naar Nederland 1 kijken... Iemand die de oplossing weet? :)
Dit werkte bij mij:

Schakel de TV uit, verwijder de CI+ module. Via Plug & Play naar digitale kanalen zoeken, als dit klaar is kun je als het goed is allen NL 1 HD ontvangen. Schakel nu de TV uit. Plaats de CI+ module op de juiste wijze in de TV. Schakel de TV weer in, nu krijg je authenticatie te zien (20%, 40%, enz.). Als dat klaar is de TV uitschakelen en na 20 sec. weer inschakelen, nu hoort het te werken.

Succes!

Verwijderd

brid schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:10:
Ik ben nu ook verlost van m'n humax decoder _/-\o_

Via de cam toch nog een stuk beter beeld dan met de humax en als bonus ook nog een aantal HD kanalen.
Jouw decoder was een FOX-C neem ik aan? Met alleen SCART out? Dan kan ik 't begrijpen, maar ik zou m'n Humax 5050C echt niet in willen ruilen voor een CI+ CAM. (HDMI, een betere upscaler dan m'n TV, en ook nog een prima HD-recorder met 2 tuners en ingebouwde FTP-server).
Maar als ik een TV met DVB-C tuner had gehad had ik ws nu ook al wel zo'n CI+ CAM gekocht, voor erbij. :)

Verwijderd

Johnvh schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 02:09:
Als ik zoek naar digitale kanalen vind ik er 256, maar ik kan dus alleen naar Nederland 1 kijken... Iemand die de oplossing weet? :)
Je hebt je kaart al geactiveerd en per post een bevestiging gekregen?
Dan kun je 't beste met de helpdesk bellen. De dame/heer haar eerste checks laten doen: Doen kanaal 1 en 11 het wel? Is de smartcard ID dat is geactiveerd gelijk aan dat op 't scherm (moet wel ergens via de settings op te vragen zijn), zet de decoder 's uit/aan (of haal de CAM er 's uit en steek 'm er weer in), dat soort dingen.

Als 't dan nog niet werkt geen genoegen nemen met dat hij/zij 't zal doorspelen naar de TD, of dat hij/zij de kaart nog 's zal activeren (dat kan de helpdesk alleen op administratief niveau, niet op netwerk niveau), maar vriendelijk vragen om 2e-lijns support. Die arme helpdeskmedewerk(st)er kan 't ook niet helpen. :)

Met een beetje mazzel krijg je dan iemand aan de lijn die weet waar 'ie het over heeft en direct op 't netwerk kan kijken wat de status van jouw lijntje is.

• Johnvh
Vanmorgen 2x gebeld, ze kregen geen connectie met m'n televisie en konden niet zien of mijn smartcard werkte. Ze raadde me aan om naar een Ziggo-servicepunt te gaan en daar te testen of mijn kaart werkt. Zojuist even de stad in gegaan en getest. Conclusie, de kaart werkt wel.

Zender 1, 11 en 12 werken ook. Maar de rest krijg ik nog steeds 'vervormd signaal' als melding. Helaas nog steeds geen beeld :)
Xander25 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:39:
[...]
Dit werkte bij mij:

Schakel de TV uit, verwijder de CI+ module. Via Plug & Play naar digitale kanalen zoeken, als dit klaar is kun je als het goed is allen NL 1 HD ontvangen. Schakel nu de TV uit. Plaats de CI+ module op de juiste wijze in de TV. Schakel de TV weer in, nu krijg je authenticatie te zien (20%, 40%, enz.). Als dat klaar is de TV uitschakelen en na 20 sec. weer inschakelen, nu hoort het te werken.

Succes!
Precies zo gedaan. Ik krijg geen authenticatie. Daar gaat iets mis :)

Verwijderd

Tip: morgenochtend nog 's bellen. Kans dat je dan een uitzendkracht/werkstudent aan de lijn krijgt die je in no time op een zijspoor kunt zetten (ja, kaart is bij een service point gecheckt, ja, kanaal 1 en 11 doen 't, etc.) en wordt doorverbonden met een arme TD'er met weekenddienst is vrij groot.
Zo'n arme TD'er heeft mij een paar maand geleden met een soortgelijk probleem (kaart die geactiveerd was, ook volgens de helpdesk en alle instellingen die zij kunnen bekijken) geholpen. Een techneut kan op wat meer knopjes drukken en wat meer dingen checken, en binnen 10 minuten had ik volledig signaal. :)

• Johnvh
Aiaiai :')
Er zijn momenten dat ik me heel stom voel!

Ik heb via Ziggo-gebruikersforum een docje gedownload met een werkwijze voor Samsung tv's. Wat blijkt, ik heb de CI+ module constant verkeerd om in mijn tv gestopt.

Ik las overal dat de CI+ module met de barcode naar je toe gericht moet worden. Dit is bij Samsung blijkbaar andersom. Nu werkt het dus gewoon :)

Download de handleiding: http://rapidshare.de/file...CI__Samsung_TV_s.doc.html

[ Voor 4% gewijzigd door Johnvh op 26-09-2009 15:55 ]

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ik kreeg onderstaande PDF ( installatie op ci+ gecertificeerde toestellen ) van Samsung via de mail, misschien dat het iemand kan helpen met problemen?

http://www.alfisti.nl/upload/samsung_ci_plus.pdf

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:52:
[...]
Jouw decoder was een FOX-C neem ik aan? Met alleen SCART out? Dan kan ik 't begrijpen, maar ik zou m'n Humax 5050C echt niet in willen ruilen voor een CI+ CAM. (HDMI, een betere upscaler dan m'n TV, en ook nog een prima HD-recorder met 2 tuners en ingebouwde FTP-server).
Maar als ik een TV met DVB-C tuner had gehad had ik ws nu ook al wel zo'n CI+ CAM gekocht, voor erbij. :)
Idd een FOX-C :)
Als ik de HD editie had was die echt niet weg gegaan

[ Voor 4% gewijzigd door brid op 26-09-2009 18:56 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De Samsung LE40B750 staat als "LE40B750U1WXXN" in de pricewatch en als LE40B750U1PXXN in de Ziggo Lijst.

Weet iemand wat dit inhoud?

Edit:
Haha net
Alfisti schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:56:
Ik kreeg onderstaande PDF ( installatie op ci+ gecertificeerde toestellen ) van Samsung via de mail, misschien dat het iemand kan helpen met problemen?

http://www.alfisti.nl/upload/samsung_ci_plus.pdf
gelezen en het is duidelijk, WXXN gaat niet werken.

Bagger zeg...die PXXN types zijn dus zo'n beetje nog helemaal niet te koop.

[ Voor 48% gewijzigd door Saturnus op 26-09-2009 19:24 ]

edit: ik zit niet goed te lezen.
negeer dit maar :)

[ Voor 88% gewijzigd door job op 26-09-2009 19:31 ]

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50

Die Pxxn versies zijn wel te koop, alleen online niet echt. Ik heb de 46 versie. en zowel de its als de saturn had gewoon de p versie in het magazijn staan.
Van redcoon kreeg ik onderstaande mail:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Om Ziggo te kunnen bekijken heeft u een tv nodig met CIPlus module. Tot onze spijt heeft geen van de tv's dat, die wij aanbieden. Wij zijn hard bezig deze tv's op te nemen in ons assortiment, maar op dit moment kunnen wij u dus niet aan een tv met CIPlus helpen.

Als u nog verdere vragen heeft kunt u ons via de Service Hotline
bereiken. Tevens kunt u gebruik maken van de Online Chat of reageren op deze
e-mail. Onze medewerkers staan u graag te woord!

Met vriendelijke groet,

Maike Liebregts (NL-CC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturn?
Is redelijk dichtbij. Maar eens bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Gewoon bij een winkel vragen, de mijne heb ik ongeveer 3 maanden geleden gekocht bij de media markt.
en is gewoon een PxxN versie

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak lees ik: eerst digitale kanalen laten zoeken en dan pas de module erin. Ik dacht dat je digitaal alleen had via je b.v. je humax-kastje. Dus alleen met je antenne in de TV. Sorry als het stom is, maar ik weet het antwoord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:02:
Vaak lees ik: eerst digitale kanalen laten zoeken en dan pas de module erin. Ik dacht dat je digitaal alleen had via je b.v. je humax-kastje. Dus alleen met je antenne in de TV. Sorry als het stom is, maar ik weet het antwoord niet.
Digitale televisie komt binnen via de normale kabel waar de ouderwetse analoge televisie ook je huis binnenkomt.
Een normale tv kan niets met dit digitale signaal, en laat het dus ook niet zien.

om digitale televisie te kunnen kijken heb je een speciale tuner en decoder nodig.. Dit kan een externe kastje zijn (dus zo'n kastje van humax,samsung,enz..) of een ingebouwde tuner en common interface (ci) module in je tv.

Heb je een ingebouwde digitale tuner in je tv, dan heb je geen extern kastje meer nodig..
coax in je tv steken... smartcard in je ci module, ci module in het ci slot.
En uiteraard ook een abonnement gekoppeld aan je smartcard, anders zie je vrij weinig.

Dit topic gaat specifiek over tv's met ci+ slot de "opvolger" van ci.

Maar wat is nou precies je vraag?
Wellicht dat je eens de topicstart van onderstaand topic doorleest.. dan snap je het waarschijnlijk beter:
AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart)

[ Voor 28% gewijzigd door job op 27-09-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:06:
De Samsung LE40B750 staat als "LE40B750U1WXXN" in de pricewatch en als LE40B750U1PXXN in de Ziggo Lijst.

Weet iemand wat dit inhoud?

Edit:
Haha net
[...]

Kijk eens bij Plasma discounter in Naarden. Ik heb em er ook vandaan hoor m'n PXXN. Heb echter nog geen beeld via de cam omdat ik em terug mocht sturen en een nieuwe zou krijgen. Die verwacht ik deze week. Zal dan netjes de procedure volgen waarnaar in een paar posts hierboven is gelinkt. Dan komt t vast goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 12:21
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:09:
[...]

Wat een onzin dat je er weer verplicht een smartcard bij moet kopen :( Ik heb inmiddels al 3 kaarten en zit niet op weer een smartcard te wachten. Graag zou ik zien dat de CI+ module ook los wordt aangeboden, scheelt me toch weer €29,95 en heb je dus de module los voor €50. 8)7
Wat een sof, 2 weken geleden een mooie Samsung UE326000VWXXN gekocht, erg mooi allemaal, vervolgens bij Mediamarkt een CI+ module gekocht, (nee, voor ZIGGO gaat dit werken hoor) blijkt dat ik in dit ZIGGO gebied een VPXXN toestel nodig heb.
Nu pas zie ik op de de ZIGGO site dat mijn TV dus voor digitenne geschikt is, en niet voor deze club.

Kon ik eindelijk eens afkomen van mijn Samsung H360R decoder (rare interacties met de afstandsbedieningen),past het weer niet.
Jammer Jammer, toch weer te snel geweest met aankopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:49:
[...]

Kijk eens bij Plasma discounter in Naarden. Ik heb em er ook vandaan hoor m'n PXXN. Heb echter nog geen beeld via de cam omdat ik em terug mocht sturen en een nieuwe zou krijgen. Die verwacht ik deze week. Zal dan netjes de procedure volgen waarnaar in een paar posts hierboven is gelinkt. Dan komt t vast goed :)
En de 40" variant van de 750 staat er toevallig niet bij. :P Misschien kunnen ze wel leveren, eens even mailen. :) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
Mooi allemaal die Ziggo CI+ CAM, maar wanneer gaat Ziggo de AlphaCrypts op "zwart" zetten? Liefst stel ik het aaschaffen van een andere CAM zo lang mogelijk uit ;).

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goof. schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:53:
Mooi allemaal die Ziggo CI+ CAM, maar wanneer gaat Ziggo de AlphaCrypts op "zwart" zetten?
Tja, als we dat eens wisten... Daar kunnen we alleen maar over speculeren.
Liefst stel ik het aaschaffen van een andere CAM zo lang mogelijk uit ;).
Heb je wel een CI+ toestel? Ziggo gaat het gebruik van de CI+ CAM in een CIv1 host TV actief blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 20:30
Retort308 schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:24:
[...]
Wat een sof, 2 weken geleden een mooie Samsung UE326000VWXXN gekocht, erg mooi allemaal, vervolgens bij Mediamarkt een CI+ module gekocht, (nee, voor ZIGGO gaat dit werken hoor) blijkt dat ik in dit ZIGGO gebied een VPXXN toestel nodig heb.
Nu pas zie ik op de de ZIGGO site dat mijn TV dus voor digitenne geschikt is, en niet voor deze club.
Als het slechts 2 weken geleden is heb je volgens mij geluk en kan je hem opruilen voor een 'P' model!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Retort308 schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:24:
[...]

Kon ik eindelijk eens afkomen van mijn Samsung H360R decoder (rare interacties met de afstandsbedieningen),past het weer niet.
Jammer Jammer, toch weer te snel geweest met aankopen. 8)7
Waar heb je hem gekocht? Ik zou proberen hem terug te brengen of te ruilen omdat je er niet tevreden over bent.
Ik heb hem zelf ook (de P-versie) en Ziggo digitale tv is zoveel beter qua kwaliteit dan Digitenne. Zeker op een scherm van deze afmeting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:14:

[...]

Heb je wel een CI+ toestel? Ziggo gaat het gebruik van de CI+ CAM in een CIv1 host TV actief blokkeren.
Yep, dat dan weer wel; 40W5500 :)

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goof. schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:53:
Mooi allemaal die Ziggo CI+ CAM, maar wanneer gaat Ziggo de AlphaCrypts op "zwart" zetten? Liefst stel ik het aaschaffen van een andere CAM zo lang mogelijk uit ;).
Laat je toch niet gek maken met dit soort uitspraken.
Ziggo wil graag iedereen aan de "simlocked tv" met hun CI+, dan is het toch geweldig om onrust te zaaien en te roepen dat een concurrerende module misschien op zwart gaat. :z

Alle Samsung en Humax Ziggo-boxen zijn ook gewoon CI, dus trek je conclusie hieruit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:30:
[...]
Alle Samsung en Humax Ziggo-boxen zijn ook gewoon CI, dus trek je conclusie hieruit. ;)
Hier sla de plank toch wel volledig mis. In de Ziggo decoders zitten z.g. softcams die via firmware te upgraden zijn. Er komt geen CI aan te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt wat betreft de softcam's, maar Alphacrypt is officieel gelicenceerd door Irdeto (het encryptie systeem van Ziggo) en heeft alle encryptie variabelen (Irdeto 1+2) in de cam zitten. In het uitste geval moet de Alphacrypt ook een nieuwe software update (nu versie 3.19) draaien en is dan weer paraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:37:
Het klopt wat betreft de softcam's, maar Alphacrypt is officieel gelicenceerd door Irdeto (het encryptie systeem van Ziggo) en heeft alle encryptie variabelen (Irdeto 1+2) in de cam zitten. In het uitste geval moet de Alphacrypt ook een nieuwe software update (nu versie 3.19) draaien en is dan weer paraat.
Ook dat is niet waar, je haalt hier wéér Common Interface en Coditional Access door elkaar. In CI+ sloten kan de Alphacrypt zonder meer geweigerd worden, dat heeft namelijk niets met het CAS te maken. Een software update veranderd daar niets aan, omdat de Alphacrypt hardwarematig een CI module blijft.

Wil Ziggo de Alphacrypt volledig blokkeren, dan zal dat wel via het CAS moeten. Dan zullen alle STB's (en ook de CI+ CAMs, for that matter) ook aan een update van hun softCAM moeten geloven. Als er iets in het Irdeto protocol gewijzigd wordt, vereist dat echter een hernieuwde licensering. De kans is groot dat Mascom daar dan niet voor in aanmerking komt.

Overigens zou ik er van af zien om termen te gebruiken als "het encryptieprotocol van Ziggo". Zeg dan liever "het protocol dat Ziggo gebruikt". Ziggo is geen eigenaar van zaken als Irdeto, CI+, DVB-C enzovoorts, al willen ze vaak de indruk geven dat ze dat wel zijn. Ze passen slechts bestaande technologie toe. Door dit soort zinsbouw geef je Ziggo meer eer (en virtuele macht) dan het toekomt. Aan de andere kant is het vaak ook wel een hele makkelijke manier om alle problemen meteen op Ziggo te schuiven.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjoop1985 op 29-09-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:37:
Dacht je nu echt dat Ziggo in samenwerking met Irdeto een actie gaat beginnen om de AlphaCrypt CAM uit te schakelen, om dan vervolgens weer een licentie te verlenen aan Mascom, de fabrikant van de AlphaCrypt CAM, voor een firmware update zodat de AlphaCrypt CAM weer werkt? Lijkt mij niet erg logisch. Er is een heel topic gewijd aan de AlphaCrypt CAM. Lees het eens door: AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoop1985 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:50:
[...]

Ook dat is niet waar, je haalt hier wéér Common Interface en Coditional Access door elkaar. In CI+ sloten kan de Alphacrypt zonder meer geweigerd worden, dat heeft namelijk niets met het CAS te maken. Een software update veranderd daar niets aan, omdat de Alphacrypt hardwarematig een CI module blijft.

Wil Ziggo de Alphacrypt volledig blokkeren, dan zal dat wel via het CAS moeten. Dan zullen alle STB's (en ook de CI+ CAMs, for that matter) ook aan een update van hun softCAM moeten geloven. Als er iets in het Irdeto protocol gewijzigd wordt, vereist dat echter een hernieuwde licensering. De kans is groot dat Mascom daar dan niet voor in aanmerking komt.

Overigens zou ik er van af zien om termen te gebruiken als "het encryptieprotocol van Ziggo". Zeg dan liever "het protocol dat Ziggo gebruikt". Ziggo is geen eigenaar van zaken als Irdeto, CI+, DVB-C enzovoorts, al willen ze vaak de indruk geven dat ze dat wel zijn. Ze passen slechts bestaande technologie toe. Door dit soort zinsbouw geef je Ziggo meer eer (en virtuele macht) dan het toekomt. Aan de andere kant is het vaak ook wel een hele makkelijke manier om alle problemen meteen op Ziggo te schuiven.
Je mist de aard van de discussie, het gaat er niet om Alphacrypt en CI+ , want dat samen gaat inderdaad niet werken.
Het gaat om het feit dat men niet een Alphacrypt op "afstand" op zwart kan zetten (tenzij je je abonnement niet betaald). Gebruikers van deze CAM hoeven dus niet zenuwachtig te worden, ik denk dat je beter af bent met een niet CI+ systeem, temeer als je de discussies op de Duitse fora leest, waar CI+ ook een hot item is. Ziggo heeft CI+ zeer goed commercieel in de markt gezet, met de kunst van het weglaten van de nadelen voor de consument. In Duitsland is men alerter hierop, m.b.t. de volgende mogelijkheden van de provider:

-Bepalen wat je wel of niet mag opnemen of copieren
-Het niet meer kunnen wegzappen tijdens reclames
-Informatie vergaren over jou kijkgedrag en hier op in te spelen
(zap je regelmatig naar "natuurfilms" , dan is het goed mogelijk dat je na enkele weken de PABO gids op de mat krijgt, kan ook handig zijn :*) )
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:12:
-Bepalen wat je wel of niet mag opnemen of copieren
-Het niet meer kunnen wegzappen tijdens reclames
-Informatie vergaren over jou kijkgedrag en hier op in te spelen
(zap je regelmatig naar "natuurfilms" , dan is het goed mogelijk dat je na enkele weken de PABO gids op de mat krijgt, kan ook handig zijn :*) )
etc.
Een ander nadeel waar iedereen mee te maken heeft zijn de authenticatie problemen en de opstart-vertraging veroorzaakt door die authenticatie.
Verder kan Ziggo een TV blokkeren als vastgesteld wordt dat er een lek in de beveiliging zit.
Het is nog maar de vraag wie je daarop aan mag spreken als dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Laatst online: 09:21
[...]

Je mist de aard van de discussie, het gaat er niet om Alphacrypt en CI+ , want dat samen gaat inderdaad niet werken.
Naar mijn mening ging het nog steeds om het technische verhaal, en volgens mij ben ik niet de enige die dat zo begrepen heeft, gezien Archie ook op het technische gedeelte reageerde. De post ging over Irdeto en software updates van de Alphacrypt CAM, wat verder niks te maken heeftm et het verhaal waar je nu mee komt.
Je denkfout verhullen door er een filosofische discussie over de zin en onzin van CI+ van te maken en dan zeggen dat ik het punt gemist heb is een leuk trucje, maar ik ga er niet op in.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjoop1985 op 29-09-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat om het feit dat men niet een Alphacrypt op "afstand" op zwart kan zetten (tenzij je je abonnement niet betaald). Gebruikers van deze CAM hoeven dus niet zenuwachtig te worden, ik denk dat je beter af bent met een niet CI+ systeem, temeer als je de discussies op de Duitse fora leest, waar CI+ ook een hot item is.
Je blijft de plank mis slaan. Nogmaals het advies om het volgende topic eens door te lezen: AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart). Daarin wordt diverse keren uitgelegd dat Ziggo en Irdeto mogelijkheden hebben om het Irdeto protocol zodanig aan te passen dat de AlphaCrypt CAM, en eventuele andere Irdeto softCAMs dan de officiele Irdeto SoftCell softCAM, daar niet meer mee om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het niet meer kunnen wegzappen tijdens reclames? :?

meen je dat nou serieus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:45:
Het niet meer kunnen wegzappen tijdens reclames? :?

meen je dat nou serieus :P
Dat is er nog niet, maar de duitse commerciele zenders willen graag dat doorspoelen van reclame op een video recorder geblokkeerd wordt. Dat kan nog niet met CI+, maar aangezien CI+ volledig bepaald schijnt te worden door content aanbieders zal dat wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:17:
[...]

Dat is er nog niet, maar de duitse commerciele zenders willen graag dat doorspoelen van reclame op een video recorder geblokkeerd wordt. Dat kan nog niet met CI+, maar aangezien CI+ volledig bepaald schijnt te worden door content aanbieders zal dat wel komen.
dat is al wat anders danniet meer kunnen wegzappen tijdens TV kijken.
Volgende zou dan kunnen zijn het niet meer kunnen uitzetten van de tv, of automatisch zappen naar het kanaal dat Ziggo bepaalt dat je moet kijken >:)
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste