Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:23:
Net de module (AlphaCrypt) vervangen door een NEOTION module. Werk prima behalve de teletext.
Ik neem aan dat Ziggo daar nog mee aan het stoeien is. Ik hen een W5500 vanSony.
Op de Sony website staat een software update voor de W5500.
Je moet de w5500 even updaten en dan heb je waarschijnlijk wel teletext op alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woy schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:15:
Wel appart dat er blijkbaar wel 2 brands zijn die goedgekeurd zijn. Levert Ziggo verschillende CI+ modules?
Er zijn twee verschillende fabrikanten van de Ziggo CI+ CAM, namelijk SMiT en Neotion. Helaas heb ik tot dusver nog geen overzicht weten te vinden welke brand identifier bij welke fabrikant hoort. In beide gevallen gaat het uiteraard om een Irdeto CI+ CAM met ondersteuning van de extra CAM key zoals die door Ziggo wordt toegepast. Ziggo maakt immers gebruik van een Irdeto Conditional Access System en daar hoort natuurlijk een Irdeto CI+ CAM bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:15:
[...]

Op de Sony website staat een software update voor de W5500.
Je moet de w5500 even updaten en dan heb je waarschijnlijk wel teletext op alle zenders.
Bedankt voor de tip _/-\o_ _/-\o_
Na de update heb ik mijn teletext terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Phlips 37PFL9604H. Die doet het nu niet meer met m'n Alphacrypt-kaart. Werkt de kaart van Neotion of Smit wel in samenwerking met deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Volgens de gegevens van Philips heeft jouw toestel een CI+ slot, echter is jouw toestel niet opgenomen in de gecertificeerde lijst van Ziggo. Vermoedelijk werkt jouw toestel wel met een CI+ module van Ziggo. Zorg ervoor dat je de laatste software in je TV flasht.

http://www.consumer.phili...-37pfl9604h_12/prd/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:19
Eventueel is in het ziggo gebruikersforum ook nog info te vinden over die combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03-2022
Gisteren (4 febr.) geen Ned. 1,2,3 HD meer met mijn Alphacrypt Classic icm met Sony 32E4020.

Na een nieuwe zoekopdracht (totale scan en NIET de snelscan) werkt alles weer!!!

Ik gebruik nog 3.15. Mis ik wat als ik geen 3.19 gebruik????

[ Voor 15% gewijzigd door Flick op 05-02-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.nius
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-08 17:33
Trabi schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:42:
[...]

De Alphacrypt werkt nog steed echter niet met TV's met CI+ slot! Welk type Philips TV heb je?
ik heb de Phillips 47PFL9703D/10 kan hier nergens vinden of ik een CI+ slot heb, echter staat er ook niets aangegeven dat ik alleen 'maar' een CI slot heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g.nius schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:52:
[...]

ik heb de Phillips 47PFL9703D/10 kan hier nergens vinden of ik een CI+ slot heb, echter staat er ook niets aangegeven dat ik alleen 'maar' een CI slot heb..
Je hebt zeker geen CI+, maar of je een DVB-C tuner hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 15:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens de Philips Site is die tv uitgerust met een DVB-T tuner, geen DVB-C. (controleer even het tabblad specificaties).

[ Voor 10% gewijzigd door Question Mark op 05-02-2010 14:36 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.nius
hij heeft dvb-c... dit staat achter op de tv.. ik moet gewoon met een kaart kunnen werken want deze tv hangt in de keuken en de kabels gaan netjes door de muur.. het enige lelijke is dat k*t kastje dat nu verplicht scheef op de tv staat.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik geloof je zo, maar ik heb net de handleiding nog even gedownload maar ook daar staat in dat hij beschikt over een DVB-T tuner (voor geselecteerde landen). Ook vergelijkingssites geven aan dat hij enkel beschikt over een DVB-T tuner.

Check ook hier de nederlandstalige quickspec's (PDF) die het enkel hebben over een DVB-T tuner.

Je zou Philips even kunnen mailen met de vraag wat voor CI slot er in de tv zit. De handleiding heeft het inderdaad enkel over een CI-slot.

[ Voor 14% gewijzigd door Question Mark op 05-02-2010 15:12 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

g.nius schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:52:
hij heeft dvb-c... dit staat achter op de tv.. ik moet gewoon met een kaart kunnen werken want deze tv hangt in de keuken en de kabels gaan netjes door de muur.. het enige lelijke is dat k*t kastje dat nu verplicht scheef op de tv staat.. :(
Je kunt het volgende even proberen: Fabrieksinstellingen herstellen, daarna taal instellen op Nederlands en land op Noorwegen ( niet op Nederlands! ). Bij 9803 werkt dit bijvoorbeeld, als je Nederland als land kiest is de DVB-C decoder ook niet actief maar bij Noorwegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.nius
Trabi schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:09:
[...]

Je kunt het volgende even proberen: Fabrieksinstellingen herstellen, daarna taal instellen op Nederlands en land op Noorwegen ( niet op Nederlands! ). Bij 9803 werkt dit bijvoorbeeld, als je Nederland als land kiest is de DVB-C decoder ook niet actief maar bij Noorwegen wel.
Question Mark schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:06:
Ik geloof je zo, maar ik heb net de handleiding nog even gedownload maar ook daar staat in dat hij beschikt over een DVB-T tuner (voor geselecteerde landen). Ook vergelijkingssites geven aan dat hij enkel beschikt over een DVB-T tuner.

Check ook hier de nederlandstalige quickspec's (PDF) die het enkel hebben over een DVB-T tuner.

Je zou Philips even kunnen mailen met de vraag wat voor CI slot er in de tv zit. De handleiding heeft het inderdaad enkel over een CI-slot.
Zal t straks even proberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Hallo ik heb een Sony 32W4000 met Alphacript. Gisteren de module er even uit gehaald om die aan iemand te laten zien en weer terug gezet. Daarna TV aangezet en alles op zwart (wel bovenin naam van zender en teletekst doet het ook). Komt dat door de module er even uit te halen of is het toevallig tegelijk met een actie van Ziggo.
Opnieuw zoeken heeft alle zenders opgeleverd maar (op Nederland-1 na) geen beeld.
Mocht het door Ziggo komen ... heeft iemand ervaring met de ziggo module in de 32W4000?

Een uur later en een uur wijzer ..... ergens anders gelezen dat de module op z'n kop kan zitten (met de tekst op z'n kop dus) en ja hoor ..... hij doet het gelukkig weer maar met enige schaamte ;)

[ Voor 16% gewijzigd door 51bert op 05-02-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
51bert schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:02:
Hallo ik heb een Sony 32W4000 met Alphacript. Gisteren de module er even uit gehaald om die aan iemand te laten zien en weer terug gezet. Daarna TV aangezet en alles op zwart (wel bovenin naam van zender en teletekst doet het ook). Komt dat door de module er even uit te halen of is het toevallig tegelijk met een actie van Ziggo.
Opnieuw zoeken heeft alle zenders opgeleverd maar (op Nederland-1 na) geen beeld.
Mocht het door Ziggo komen ... heeft iemand ervaring met de ziggo module in de 32W4000?
De AlphaCrypt Classic CAM soms verkeerd om terug geplaatst? Via het menu van de TV moet je de CAM kunnen benaderen en vervolgens via het CAM menu moet je kunnen zien wat het smartcard nummer is. Als dat niet lukt zit of de CAM er niet goed in of misschien de smartcard niet goed om in de CAM.

Aan de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM heb je niets aangezien er geen CI+ slot in je TV zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even er in drukken en wiebelen tot hij weer goed zit. Heb ik hier ook weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een Sony 46W5500, op de AC krijg ik vanaf vandaag alleen nog maar Ned1 (Ziggo). Is hij nu dan echt niet meer te gebruiken via Ziggo?
Edit:
@job, wou het effe zeker weten, voordat ik mijn geld aan ziggo :( geef.
Bij Foka is de Ziggo module zonder smartcard te bestellen: incl. verzendkosten 52,99 euro.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 21:07
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:56:
Hier een Sony 46W5500, op de AC krijg ik vanaf vandaag alleen nog maar Ned1 (Ziggo). Is hij nu dan echt niet meer te gebruiken via Ziggo?
De AC niet nee, tenminste niet in tv's met een CI+.
Jouw tv heeft een CI+, dus je moet nu een CI+ cam kopen. Is hier toch al wel een keer of 10 uitgelegd toch?

• g.nius
en je mag de AC aan mij verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

mmm, aardig wat topics doorgelezen maar ik kom er niet uit. Ik heb een panasonic th-37px8 waar ik graag een cam-module in wil gebruiken. Ik zie dat deze tv een ci-slot heeft, wat goed is en een DVB-T tuner waarvan ik me afvraag of dat goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41

Entity

9000rpm

DVB-T is niet voor Ziggo geschikt, je hebt een DVB-C tuner nodig. DVB-T wordt door Digitenne gebruikt als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
Bij Kabel Noord werkt mijn W5500 met een Alphacrypt nog steeds gelukkig. Heb nog niks gehoord of gelezen wanneer zij eventueel CI+ officieel gaan ondersteunen en CAM's gaan verkopen.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmsen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 08:50:
Bij Kabel Noord werkt mijn W5500 met een Alphacrypt nog steeds gelukkig. Heb nog niks gehoord of gelezen wanneer zij eventueel CI+ officieel gaan ondersteunen en CAM's gaan verkopen.
Kabel Noord gaat ook de CI+ CAM ondersteunen volgens onderstaand persbericht:
Digitale tv zonder apart kastje

Er worden veel televisies op de markt gebracht met de mogelijkheid voor CI+. Dit betekent dat de televisie is uitgerust met een interne digitale televisie-ontvanger.

Wanneer hier een CI+ module in wordt geplaatst is het mogelijk digitale televisie van Kabel Noord te kijken zonder dat daarvoor een extra digitale ontvanger nodig is. Deze CI+ module is een kaartlezer die in de televisie kan worden gestoken en waarin de smartcard van Kabel Noord kan worden geplaatst.

Let op; er bestaan meerdere versies van deze techniek. De modules met de oude C1 (v1) techniek werken niet in CI+ televisies. De CI+ module werkt ook niet in oudere televisies met een CI (v1) slot. Kabel Noord ondersteunt geen CI(v1) technologie.

De klant moet er bij aanschaf dus op letten dat de nieuwe televisie daadwerkelijk geschikt is voor de nieuwe techniek; de dealer is daarvan op de hoogte. Tot nu toe is deze module alleen te koop in de Ziggo-uitvoering. Vanaf eind januari komt er een Kabel Noord versie op de markt. Deze is alleen te koop bij de dealers. De verkoopprijs ligt rond € 70,00.
Waarschijnlijk zal Kabel Noord echter dezelfde benadering van de CI+ CAM hanteren als bij Caiway, namelijk de CI+ CAM functioneel gezien inzetten als een standaard DVB CAM en alleen de CI+ beperkingen op een kanaal activeren als een zender daar expliciet om verzoekt. Daarom is bij Kabel Noord en Caiway vooralsnog de AlphaCrypt Classic CAM in een CI+ slot te gebruiken en kan ook omgekeerd de CI+ CAM in een standaard DVB CI slot gebruikt worden terwijl Ziggo dat opzettelijk blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
ArChie schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:34:
[...]

Kabel Noord gaat ook de CI+ CAM ondersteunen volgens onderstaand persbericht:

[...]

Waarschijnlijk zal Kabel Noord echter dezelfde benadering van de CI+ CAM hanteren als bij Caiway, namelijk de CI+ CAM functioneel gezien inzetten als een standaard DVB CAM en alleen de CI+ beperkingen op een kanaal activeren als een zender daar expliciet om verzoekt. Daarom is bij Kabel Noord en Caiway vooralsnog de AlphaCrypt Classic CAM in een CI+ slot te gebruiken en kan ook omgekeerd de CI+ CAM in een standaard DVB CI slot gebruikt worden terwijl Ziggo dat opzettelijk blokkeert.
Ik vind het prima als ze dat doen :) Scheelt mij weer een nieuwe CAM kopen. Alleen heb ik de speciale Kabel Noord CAM's nog nergens kunnen vinden, dus ben benieuwd wanneer die komen, heb er straks ook een slaapkamer tv bij namelijk.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmsen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:06:
Ik vind het prima als ze dat doen :) Scheelt mij weer een nieuwe CAM kopen. Alleen heb ik de speciale Kabel Noord CAM's nog nergens kunnen vinden, dus ben benieuwd wanneer die komen, heb er straks ook een slaapkamer tv bij namelijk.
Als je al een AlphaCrypt Classic CAM gebruikt in een TV met CI+ slot en het functioneert naar behoren, dan kan ik je alleen maar adviseren om pas over te stappen op een CI+ CAM als Kabel Noord op één of meerdere digitale kanalen die in jouw pakket zitten de CI+ beperkingen moet activeren. Bij een eventuele aanschaf van een nieuwe CI+ CAM voor een extra TV kan je in theorie natuurlijk beter een CI+ CAM kopen als de TV die je op het oog hebt tenminste goed wil samenwerken met die CI+ CAM. De CI+ techniek staat echter nog in de kinderschoenen waardoor de AlphaCrypt bij een aantal gevallen voorlopig nog soepeler in het gebruik is dan de CI+ CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Iemand al ervaring met de 3.20 firmware?
Ik kan hem op de mascom site zelf niet vinden, maar lees dat hij wel uit is en dat mensen ook al geupdate hebben. Maar iemand die hier in NL al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 10:30
Weet hier iemand of de,
pricewatch: Samsung Syncmaster 2333HD
pricewatch: Samsung Syncmaster P2470HD
werken met de Ziggo icm CI(zonder+)

Ik vraag mijzelf af, wat is handig?
Mijn huidige samsung 360rs aansluiten via hdmi of een alphacrypt kopen en het risico lopen dat het binnen een jaar niet meer werkt :?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wederom maar een vraagje.... we zijn nu +/- 2 jaar verder... mijn alphacrypt werkt nog icm met firedtv.... is er al iets bekend waneer die echt definitief op zwart gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nee, er ik niks over bekend. Ziggo zal ook bewust wat aan het protocol moeten veranderen om het te blokkeren, en ik denk persoonlijk dat ze dat niet zullen doen. Ze moeten dan immers ook moeten zorgen dat alle bestaande decoders geupdate worden, en dat moeten ze ook weer testen.

Op zich zeker niet onmogelijk, maar het is voor Ziggo ook gewoon een kosten baten afweging, en uiteindelijk winnen ze er niet veel mee door het te blokkeren. Voor nieuwe tv's werkt de alphacrypt sowieso al niet meer.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 15:59

HaTe

haat niet

Heeft het veel nu om mijn Alphacrypt 3.05 CAM, die ik gebruik in een FloppyDTV DVB-C, te upgraden naar de nieuwste firmware? Ik heb verder geen problemen volgens mij (misschien alleen iets met het herkennen van de kanalen in de zelfde transponder, maar dat kan ook aan MP liggen)..

En upgraden met de CAM in een FloppyDTV kan niet? Ik kon het niet vinden in ieder geval..

[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 13-05-2010 15:29 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Archie schreef op woensdag 17 februari 2010:
[...]

ik heb zojuist een lg 47sl9000 gekocht met ci slot welke ci+ ziggo gecertificieerd zou zijn. na wat lezen (nadat ik hem had gekocht) blijkt dit niet waar te zijn.
mijn kabelboer is caiway en ik heb al de standaard ci+ cam geprobeerd icm met mijn smartcard maar dit werkte niet, de cam werd wel gedetecteerd maar de smartcard gaf een error status (deze doet het gewoon in mijn setop box) en ik heb hem op 4 manieren geprobeerd;) Ligt dit aan de caiway kaart of aan mijn ci-slot?
Vanavond ga ik de AC proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door IRCfreAk op 25-05-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IRCfreAk schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:00:
ik heb zojuist een lg 47sl9000 gekocht met ci slot welke ci+ ziggo gecertificieerd zou zijn. na wat lezen (nadat ik hem had gekocht) blijkt dit niet waar te zijn.
mijn kabelboer is caiway en ik heb al de standaard ci+ cam geprobeerd icm met mijn smartcard maar dit werkte niet, de cam werd wel gedetecteerd maar de smartcard gaf een error status (deze doet het gewoon in mijn setop box) en ik heb hem op 4 manieren geprobeerd;) Ligt dit aan de caiway kaart of aan mijn ci-slot?
Vanavond ga ik de AC proberen.
Als het toestel bij Ziggo op de "certificatie" lijst staat, dan wil dat in ieder geval zeggen dat het toestel een CI+ slot heeft i.p.v. een CI slot. Het nadeel van een CI+ slot in een apparaat is dat de digitale TV provider het apparaat instructies kan versturen dat deze alleen door de digitale TV provider uitgekozen CI+ CAM's mag accepteren. Het gevolg is dan dat een standaard DVB CI CAM als de AlphaCrypt Classic CAM dan ook niet meer zal functioneren. Ziggo maakt al misbruik van die mogelijkheid om het gebruikt van de AlphaCrypt Classic CAM te kunnen weren in apparatuur met CI+ slot. Voor zover mij bekend doet Caiway dat nog niet, maar wat niet is kan natuurlijk in de toekomst nog komen. Dat is dus een risico dat je zal moeten afwegen.

Als je een door Ziggo "gecertificeerde" TV met CI+ slot hebt dan moet die ook werken bij Caiway. Zo niet, dan heb je recht op ondersteuning van Caiway en/of LG om die TV wel aan de praat te krijgen met de door hen "goedgekeurde" Irdeto CI+ CAM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
ArChie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:14:
[...]

Als het toestel bij Ziggo op de "certificatie" lijst staat, dan wil dat in ieder geval zeggen dat het toestel een CI+ slot heeft i.p.v. een CI slot. Het nadeel van een CI+ slot in een apparaat is dat de digitale TV provider het apparaat instructies kan versturen dat deze alleen door de digitale TV provider uitgekozen CI+ CAM's mag accepteren. Het gevolg is dan dat een standaard DVB CI CAM als de AlphaCrypt Classic CAM dan ook niet meer zal functioneren. Ziggo maakt al misbruik van die mogelijkheid om het gebruikt van de AlphaCrypt Classic CAM te kunnen weren in apparatuur met CI+ slot. Voor zover mij bekend doet Caiway dat nog niet, maar wat niet is kan natuurlijk in de toekomst nog komen. Dat is dus een risico dat je zal moeten afwegen.

Als je een door Ziggo "gecertificeerde" TV met CI+ slot hebt dan moet die ook werken bij Caiway. Zo niet, dan heb je recht op ondersteuning van Caiway en/of LG om die TV wel aan de praat te krijgen met de door hen "goedgekeurde" Irdeto CI+ CAM's.
tja bij dieper zoeken blijk ik een gewoon ci slot te hebben maar heeft men wel het ci+ ziggo label erop geplakt vanuit LG. Ik denk dat dit voor de overgang in maart was (zoiets heb ik begrepen). Nu heb ik gelukkig caiway en kan ik nu het basis pakket met div HD zenders FTA ontvangen maar ik moet denk ik toch snel een AC aanschaffen om de rest van mijn pakket te kunnen zien:) De AC die ik vanavond zou testen bleek een normale irdeto2 te zijn:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

IRCfreAk schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:54:
[...]
tja bij dieper zoeken blijk ik een gewoon ci slot te hebben maar heeft men wel het ci+ ziggo label erop geplakt vanuit LG.
Waarom breng je het toestel niet gewoon terug? Als jij verkeerd geinformeerd bent zou dit toch moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
zijn er mensen die ervaring hebben met de Alphacrypt IC?
ik lees op een verkopende site het volgende:

Cam Alphacrypt IC
De nieuwste Cam module Alphacrypt IC, speciaal ontwikkeld voor de Nederlandse markt. Met deze cam module kunt u op elke televisie met ingebouwde DVB-C tuner en smartcard kijken naar uw favoriet digitale HD kabel tv zenders.

Als alternatief is er op dit moment de Alphacrypt IC versie verkrijgbaar. Deze CAM bied inplaats van 6 coderingen zoals de Alphacrypt Full CAM maar 3 coderingen waaronder Irdeto 2. Dus deze cam is uitermate geschikt voor digitale televisie van bijvoorbeeld ziggo.

Geschikt voor:
- Ziggo
- CaiWai
- KabelNoord
- Delta

men verkoopt em voor 89 euro bij astrasat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
IRCfreAk schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:00:
Gooi de zoekterm maar eens door de search hier, dan vind je in oudere topics wel ervaringen. Nadeeltje van deze versie is, voor wat ik begrepen had, dat deze geen Conax (Digitenne) ondersteunt en je 'm dus moelijker kan verkopen mocht je verhuizen of als 't bij Ziggo niet meer werkt. Je kan ook nog even kijken op 2e hands sites, mogelijk heb je voor minder een Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Nielson schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:45:
[...]
Gooi de zoekterm maar eens door de search hier, dan vind je in oudere topics wel ervaringen. Nadeeltje van deze versie is, voor wat ik begrepen had, dat deze geen Conax (Digitenne) ondersteunt en je 'm dus moelijker kan verkopen mocht je verhuizen of als 't bij Ziggo niet meer werkt. Je kan ook nog even kijken op 2e hands sites, mogelijk heb je voor minder een Classic.
ik denk dat je gelijk hebt, ik had wel in dit topic gezocht maar niet al te veel gevonden maar goed voor dat kleine beetje extra heb je de classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-08 20:58
verplaatst

[ Voor 96% gewijzigd door zeve op 07-06-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2022
Op de website van Alphacrypt lees ik dat het mogelijk is om een 'Light' kaart te upgraden naar een 'Classic' kaart. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 21% gewijzigd door RASmit op 11-06-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Warez verzoeken worden hier niet echt gewaardeerd. Daar zal je toch echt zelf naar opzoek moeten gaan.
Of je legt gewoon 40 euro voor die update neer: https://www.mascom.de/ind...802726b843ba2f044d750f5c6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Met de AlphaCrypt op mijn Sony Bravia tv die CI ondersteund.. Dus dan heb ik niet over de + versie. Heb ik dan ook direct HDTV? Voor de WK nu is het een interessante investering want Ziggo heeft standaard NL1,2 en 3 HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 14-08 23:54
kyddil schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:00:
Met de AlphaCrypt op mijn Sony Bravia tv die CI ondersteund.. Dus dan heb ik niet over de + versie. Heb ik dan ook direct HDTV? Voor de WK nu is het een interessante investering want Ziggo heeft standaard NL1,2 en 3 HD.
Ja, als je TV mpeg4 en HD aankan wel ja.
IRCfreAk schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:00:

Cam Alphacrypt IC
De nieuwste Cam module Alphacrypt IC, speciaal ontwikkeld voor de Nederlandse markt. Met deze cam module kunt u op elke televisie met ingebouwde DVB-C tuner en smartcard kijken naar uw favoriet digitale HD kabel tv zenders.

Als alternatief is er op dit moment de Alphacrypt IC versie verkrijgbaar. Deze CAM bied inplaats van 6 coderingen zoals de Alphacrypt Full CAM maar 3 coderingen waaronder Irdeto 2. Dus deze cam is uitermate geschikt voor digitale televisie van bijvoorbeeld ziggo.

Geschikt voor:
- Ziggo
- CaiWai
- KabelNoord
- Delta

men verkoopt em voor 89 euro bij astrasat
Die heeft mijn moeder in een TV zitten met Ziggo. Werkt prima.

[ Voor 54% gewijzigd door Chilly_Willy op 11-06-2010 20:04 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Chilly_Willy schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:03:
[...]

Ja, als je TV mpeg4 en HD aankan wel ja.
"Bekijk gratis HD- en SD- en kabeluitzendingen via de ether met de geïntegreerde MPEG-4 AVC-tuner (ontvangt ook analoog)*"

thanks! wellicht even investeren hierin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kyddil schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:13:
[...]
"Bekijk gratis HD- en SD- en kabeluitzendingen via de ether met de geïntegreerde MPEG-4 AVC-tuner (ontvangt ook analoog)*"
Deze tekst duidt er bij mij op, dat deze tv HD kan ontvangen via DVB-T en niet via DVB-C van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:59

mace

Sapere Aude

gertjan! schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:19:
[...]

Deze tekst duidt er bij mij op, dat deze tv HD kan ontvangen via DVB-T en niet via DVB-C van Ziggo.
Maar waarom zouden ze dan spreken over "kanbeluitzendingen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Waarschijnlijk zegen ze ether omdat in nederland de DVB-C decoder eigenlijk niet ondersteund word.

Maar als je aangeeft welke TV je exact hebt kunnen we het misschien beter zeggen. Ik heb zelf de W4000 en die werkt in ieder geval wel met DVB-C en HD.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 18-07 22:16

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik heb ook eindelijk een Alphacrypt Classic. :)
Beetje laat, maar had 'm eerder gewoon niet nodig.

Nu werkt alles goed, althans alles wat ik tot nog toe getest heb, maar vraag me toch af of het zinvol is om de nieuwste firmware erop te zetten.
Er staat nu 3.14 op en het enige wat zou kunnen verbeteren is de zapsnelheid. Althans, dat heb ik zoal hier en daar gelezen, maar dat wordt ook nog wel eens tegengesproken.

Dus wat zijn jullie ervaringen met de nieuwere firmwares t.o.v. de oudere? Merken jullie grote verschillen?

En als updaten verstandig is, is hier iemand in de buurt van Zoetermeer die mij hierbij kan helpen (eventueel tegen vergoeding <+:) )? of heeft iemand een adresje?

Ik hoop maar dat het voorlopig blijft werken, want al die HD zenders zien er toch echt fantastisch uit! :9~

Update: even 90% van het topic doorgebladerd en G038 vertelt het het best:
http://gathering.tweakers...message/33293047#33293047

[ Voor 8% gewijzigd door SqueakyClean op 13-07-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 08:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik kijk nu dik 2 jaar met een Alphacrypt Op een Sony 32D3000. Sinds 2 weken stopt het signaal alleen na ongeveer 5 minuten. Annaloog werkt nog wel gewoon. Ik heb alles gereset maar het mag niet baten.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-08 15:53
zAo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:36:
Ik kijk nu dik 2 jaar met een Alphacrypt Op een Sony 32D3000. Sinds 2 weken stopt het signaal alleen na ongeveer 5 minuten. Annaloog werkt nog wel gewoon. Ik heb alles gereset maar het mag niet baten.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Geen idee, maar ik heb er ook last van. Beeld freezed vanzelf. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Appie Heijn schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:05:
Weet hier iemand of de,
pricewatch: Samsung Syncmaster 2333HD
pricewatch: Samsung Syncmaster P2470HD
werken met de Ziggo icm CI(zonder+)

Ik vraag mijzelf af, wat is handig?
Mijn huidige samsung 360rs aansluiten via hdmi of een alphacrypt kopen en het risico lopen dat het binnen een jaar niet meer werkt :?
Hallo,

ik heb toevallig thuis beide modellen staan waar uw vraag over gaat. Ik heb de AlphaCrypt Classic module en die werkt perfect in beide TV's. Maar ik heb maar 1 Ziggo kaart dus tsja..op die P2370HD (van mijn broertje) heeft die geen digitale TV. Maar doet het dus wel. (Want heb ik getest met mijn AlphaCrypt CAM en Ziggo kaart). Ook gewoon NED1,2,3 in 1080i.

Veel succes ermee.

Ik heb begrepen dat Ziggo niet zomaar opeens AlphaCrypt kan 'stoppen' blokkeren. Want dan zouden ook de normale 'oude' decoders niet meer werken. Maar pin me er niet op vast. Ik weet namelijk niet meer precies waar ik dat gelezen heb.

[ Voor 10% gewijzigd door mking op 24-07-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarlos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 16:24
Hallo,

Gisteren was ik bij familie waar men een Samsung LE40B530 heeft staan.
(Specs hier (auf Deutsch, Nederlandse site ontkent het bestaan van deze tv).
Volgens die specs heeft de TV een DVB-C tuner, en een CI (oud model) slot.

Nu ben ik gisteravond even gaan neuzen om te kijken of hierop digitale televisie van ziggo (voorheen @home) aan te sluiten is, maar helaas zie ik geen mensen met ervaring met samsung televisies. Vandaar mijn vraag of er mensen zijn met die ervaring.

Ik twijfel of ik ze het beste kan adviseren een alphacrypt aan te schaffen en zoja, welke (gewoon, light of IC, of nog een andere van mascom?)
Volgens astrasat zou de IC speciaal voor de Nederlandse markt zijn, maar waarom zou ik een dubbele (want twin) kaart nodig hebben? Heeft dit iets met de software te maken? Mij valt trouwens op dat astrasat relatief duur is, bovendien ligt hun site nu plat...

Anderzijds zou ik kunnen adviseren een goedkope ontvanger ertussen te hangen, die wel zeker werkt en blijft werken. Maar dan is het weer een extra kastje, weer twee extra kabels, etc etc.

Graag hoor ik jullie gedachten hierover
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-08 08:41
ik heb het volgende probleem
ik heb een Sony KDL40w4210 met een alphacrypt kaart
er kan geen ziggo cam module in
dit ondersteund deze tv niet
ik heb overal vernomen dat de oude alphacrypt kaarten op zwart gaan
ik heb daar tot op heden een beetje last van
ik mis al een half jaar Ned 3 HD en nu ook MTV en wat radio stations
ik durf de cam module niet meer opnieuw te laten zoeken op zenders
want dan ben ik bang dat deze niks meer zal vinden
en ben ik dus genoodzaakt om een aparte decoder eronder te zetten
met alle ongemakken van dien

wie weet of ik hem wel kan laten zoeken op nieuwe zenders
zonder dat ik alles kwijt ben ?

hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben :/

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
swarlos schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:05:
Ik twijfel of ik ze het beste kan adviseren een alphacrypt aan te schaffen en zoja, welke (gewoon, light of IC, of nog een andere van mascom?)
Volgens astrasat zou de IC speciaal voor de Nederlandse markt zijn, maar waarom zou ik een dubbele (want twin) kaart nodig hebben?
De TC is voor een dubbele kaart, de IC niet. De Light gaat igg niet werken, de Classic is de veilige keuze. De IC is goedkoper omdat daar enige coderingen in ontbreken (zo kun je 'm bv niet voor Digitenne gebruiken), de TC is duurder omdat deze twee kaarten slikt. Dat deze in de TS aanbevolen wordt is omdat deze schijnbaar in sommige lastige tv's wat beter werkt dan de Classic, qua mogelijkheden is er dacht ik niet veel verschil.
Theo27 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:53:
ik heb het volgende probleem
ik heb een Sony KDL40w4210 met een alphacrypt kaart
er kan geen ziggo cam module in
dit ondersteund deze tv niet
ik heb overal vernomen dat de oude alphacrypt kaarten op zwart gaan
ik heb daar tot op heden een beetje last van
ik mis al een half jaar Ned 3 HD en nu ook MTV en wat radio stations
ik durf de cam module niet meer opnieuw te laten zoeken op zenders
want dan ben ik bang dat deze niks meer zal vinden
en ben ik dus genoodzaakt om een aparte decoder eronder te zetten
met alle ongemakken van dien

wie weet of ik hem wel kan laten zoeken op nieuwe zenders
zonder dat ik alles kwijt ben ?

hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben :/
Heb er geen directe ervaring mee, maar de Alphacrypt werkt of werkt niet. Als je enkele zenders mist dan heeft dat m.i. niks met een eventuele blokkade van de AC te maken want deze 'zoekt' namelijk geen zenders, dat doet de tuner van de tv. De AC decrypt alleen de zenders waarop de tv tuned. Ik denk dat gewoon enkele zenders in de tussentijd zijn verhuisd van transponder oid. Als je wat zoekt schijnt het bij Sony's wel vaker voor te komen dat er zenders missen, zie bv dit oude bericht:
The_Doman 2 januari 2009, 19:18
Dat soms niet alle zenders worden gevonden bij de Sony TV's lees ik wel vaker, het heeft met de instellingen te maken bij het zenderzoeken.

Er wordt dan aangeraden om een fast/quicksan uit te voeren inplaats van een full scan.
Dat moet op de volgende manier lees ik:

- knop "home"
- dan naar "instellingen" en vervolgens "digitaal set-up"
- vervolgens "digitaal afstemming"
- dan weer "digitale autom. afstemming" en deze dan starten op "kabel"
- "frequentie" van auto afhalen en deze handmatig instellen
- "netwerk-id" van auto afhalen en deze handmatig instellen
- dan op start drukken en als het goed is moeten dan alle zenders gevonden worden

De waardes voor de frequentie en netwerk-id kun je opzoeken in het boekje wat je bij de smartcard hebt gekregen en anders op de Ziggo website aan de hand van je postcode.

Let er ook op dat je de "auto-update" functie van de Sony uitzet, hierdoor voorkom je dat je kanalenlijst ineens leeg is.

[ Voor 43% gewijzigd door Nielson op 08-09-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarlos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 16:24
Nielson schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:28:
[...]
De TC is voor een dubbele kaart, de IC niet. De Light gaat igg niet werken, de Classic is de veilige keuze. De IC is goedkoper omdat daar enige coderingen in ontbreken (zo kun je 'm bv niet voor Digitenne gebruiken), de TC is duurder omdat deze twee kaarten slikt. Dat deze in de TS aanbevolen wordt is omdat deze schijnbaar in sommige lastige tv's wat beter werkt dan de Classic, qua mogelijkheden is er dacht ik niet veel verschil.
Oké, dankjewel. Ik zal e.e.a. adviseren, en eventuele ervaringen hier posten!

Edit: een tijdje geleden voor het eerst getest in de volgende opstelling:
TV: Samsung LE40B530
Kabelaar: Ziggo
CAM: Mascom Alphacrypt Classic

Volgens ziggo zou digitale televisie in ieder geval Ned1 en het Ziggo infokanaal moeten weergeven. Het ziggo-kanaal werkt, maar Ned1 geeft de melding "zwak of geen signaal". Communicatie met ziggo: slechte bekabeling. Dan maar direct in de meterkast aangesloten, zelfde verhaal. Zelf denk ik dat de tuner in de televisie misschien niet helemaal fris is, niet compatibel met het signaal. Ook na software-update doet-ie niets.
Dan over de alphacrypt... die werkt ook niet. Heb kanalen die in dezelfde "stream" zitten als het ziggo-kanaal geprobeerd, daar krijg ik idd een andere foutmelding, namelijk "you're not entitled to watch this programme" (een melding van de CAM dus). Hij geeft het laatste cijfer van de smartcard ook niet weer. Vrees dus dat dit niet meer zo heel erg gaat werken. Heb nu maar een hd-decoder gekocht, en de Alphacrypt teruggestuurd. Gelukkig doen ze hier bij Mascom (tot nu toe) niet zo heel moeilijk over - heb het geld nog niet...

edit: Geld is netjes terug, geen enkel probleem.

Nb: de ziggo-helpdeskmedewerkers zijn ook niet echt behulpzaam. Eentje bevool zelfs aan om een CI+ kaartje in het CI-slot te stoppen... Mijns inziens gaat dat dus niet werken.

[ Voor 51% gewijzigd door swarlos op 28-12-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Zijn er meer mensen die sinds kort zenders kwijt zijn icm de Alphacrypt? Er zijn waarschijnlijk wat aanpassingen gemaakt bij Ziggo, dus ik heb mijn TV opnieuw laten zoeken, maar ik mis o.a. RTL8, de HD versies van Veronica en Net5 (SBS6 HD heb ik wel), National Geographic HD en nog wat radiozenders (o.a. Veronica, 538). Je zou toch zeggen dat die ze allemaal wel vindt of allemaal niet...

TV is een Panasonic P42G10 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De alphacrypt heeft nul invloed op het scannen van de zenders. Zenders kunnen eigenlijk alleen maar verdwijnen door een te zwak signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik was inderdaad te voorbarig, de boosdoener (storende receiver op de lijn...) is gevonden, heb al m'n zenders weer op een rijtje staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparerib
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 15:04
Gisteren terug van vakantie en ineens heb ik, behalve NLD1 HD, geen ontvangst meer op mijn W3000 (met alphacrypt en Ziggo regio den haag). Opnieuw gescand, maar nog steeds alleen maar NLD1 HD.
Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 17:53
sparerib schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:31:
Gisteren terug van vakantie en ineens heb ik, behalve NLD1 HD, geen ontvangst meer op mijn W3000 (met alphacrypt en Ziggo regio den haag). Opnieuw gescand, maar nog steeds alleen maar NLD1 HD.
Kan iemand me helpen?
Al een paar uur op RTL4 laten staan?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sparerib schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:31:
Kan iemand me helpen?
Misschien heeft het met onderstaande te maken:

Ik was afgelopen zaterdag digitale Radio op mijn Sony 32W4210 met AlphaCrypt classic aan het luisteren toen opeens het geluid verdween. Ik ging zappen en zag dat de tv-zenders nog wel werkten, even later werkte alleen Ned1 nog.

Ik met Ziggo gebeld en uitgelegd dat het niet meer werkt. Ziggo meld dat er geen storing bekend en dat het waarschijnlijk aan mijn AlphaCrypt ligt. Ik meld dat ik dat wel erg kort door de bocht vind maar de medewerker is ervan overtuid dat het daar aan ligt. Voor de zekerheid stuurt hij toch nog een 'update'. Dit werkt niet en de medewerker meld dat ik de oorzaak in de Alphacrypt module moet zoeken.

Alle zenders opnieuw opzoeken; werkt niet. Ik ging er dus maar vanuit dat onze Alphacrypt kapot was/niet meer werkt en ik ging noodgedwongen opzoek naar een HD decoder. Het kastje mocht vooral niet te groot/lelijk zijn dus viel de keuze op de samsung hd 380.

Gekocht, aangesloten en wat denk je? E30-4 melding. Ik bel weer met Ziggo en ze gaan weer een 'update' sturen. Drie kwartier wachten en nog werkt het niet. Ik bel weer op en de medewerker zegt: ik zie het al, die updates gaan niet werken omdat uw smartcardnummer niet meer in de database staat. Hij stuurt het door naar de Technische Dienst en een uur later werkte alles weer.

Daarvoor heb ik dus mijn hele setup overhoop moeten gooien, kabels los moeten trekken en een hele middag naar de *****.

Ziggo bedankt.

---

Kortom, hoe voorkom ik dit de volgende keer? Ik zou dan dus maar net moeten doen alsof ik een officiele HD decoder heb en dan een E30 melding moeten doorgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:36:
[...]
Kortom, hoe voorkom ik dit de volgende keer? Ik zou dan dus maar net moeten doen alsof ik een officiele HD decoder heb en dan een E30 melding moeten doorgeven.
Het is sowieso verstandig om bij problemen je smart-card eerst in een Ziggo decoder te proberen, dan kan je meteen de AlphaCrypt/Niet ondersteunde decoder discussie met de helpdesk uitsluiten.

Hoe je kunt voorkomen dat Ziggo fouten in de adminstratie maakt zou ik ook graag willen weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparerib
Goed plan om eerst een ziggo decoder te proberen, maar die heb ik dus niet thuis liggen. Gebruik al ruim 3 jaar de alphacrypt, zonder problemen.
Op ziggo.nl staat mijn smartcard wel geactiveerd, dus zal hem vanavond eens herstellen via hun site.
Als dat niet werkt zal ik maar eens de helpdesk bellen met die E30-4 melding.
Bedankt voor alle tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
sparerib schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:20:
Goed plan om eerst een ziggo decoder te proberen, maar die heb ik dus niet thuis liggen. Gebruik al ruim 3 jaar de alphacrypt, zonder problemen.
Op ziggo.nl staat mijn smartcard wel geactiveerd, dus zal hem vanavond eens herstellen via hun site.
Als dat niet werkt zal ik maar eens de helpdesk bellen met die E30-4 melding.
Bedankt voor alle tips.
Je kunt hem natuurlijk ook gewoon in een decoder bij de buren proberen. Een smartcard is niet adres gebonden, en zou in de hele regio moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:46

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:36:
[...]
Drie kwartier wachten en nog werkt het niet. Ik bel weer op en de medewerker zegt: ik zie het al, die updates gaan niet werken omdat uw smartcardnummer niet meer in de database staat. Hij stuurt het door naar de Technische Dienst en een uur later werkte alles weer.

Daarvoor heb ik dus mijn hele setup overhoop moeten gooien, kabels los moeten trekken en een hele middag naar de *****.

Ziggo bedankt.

---

Het gaat idd vaker mis bij die prutsers. Ik doe ook steeds alsof ik de Ziggo decoder heb (ik heb nog nooit zo'n ding aangeraakt zelfs) en dat werkt. Ook al zit de kaart ergens in mijn cardserver.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparerib
Jongens bedankt!
Heb net via ziggo.nl mijn smartcard "hersteld" (onder mijn ziggo, mijn producten, digitv, smartcard). Nu werkt alles gelukkig weer. Wel kan ik alle zenders opnieuw sorteren, maar da's niet zo vreselijk.
oef dus geen HD receiver te kopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Sinds vorige week hebben wij Eredivisie live, maar dat werkte niet. Na een belletje naar Ziggo vertelden ze dat we de kaart eruit moesten halen en opnieuw erin moesten stoppen.
Toen dat gebeurd was werkte het digitale signaal opeens niet meer.

Gelukkig hebben we nog garantie ed bij Elektroworld, en kwam er (gratis) een monteur langs, maar nadat die langs geweest was werkte het weer, maar neem dus geen Loewe met een Alphacrypt module, of je moet er genoeg van afweten om het zelf te fixen :)

(Loewe is sowieso natuurlijk zwaar overpriced)

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien dat dit beter in het Panasonic plasma topic past, maar ik probeer het toch eerst maar hier:

Mijn situatie, een Panasonic TX-P42GA11 (vergelijkbaar met de 42G10), met alphacrypt classic, ziggo als kabel-boer.

De tv vindt, indien je als land Finland o.i.d instelt heel netjes alle zenders, ook alle HD zenders, alles wat in mijn abonnement zit wordt ook prima weergegeven, kan alles ook sorteren in een favorieten lijst. Tot zover geen problemen.

Maar zodra ik na het instellen de tv uitschakel en later weer inschakel, zijn er zenders verdwenen uit mijn zenderlijst, zowel uit de volledige zenderlijst als mijn favorietenlijst. Nu zijn het veelal zenders die ik niet mis, maar af en toe flikt ie hetzelfde geintje ook met bijvoorbeeld nederland 1 HD.

Heb hierover al contact gehad met Panasonic, die geven de schuld aan de alphacrypt module, echter, zowel het zoeken als sorteren van zenders kan ik ook uitvoeren zonder de alphacrypt in de televisie, en ook zonder module wist de tv zenders uit de lijst.

Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 18-07 22:16

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Je moet het automatisch verversen van je alphacrypt uitzetten. Moet je even zoeken in je instellingen van je tv.

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 08-03-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:35

JB

Cédric roelt!

Apart, ik ben ook een beetje aan het klooien met een Mascom Alphacrypt Classic en smartcard van Ziggo, nu krijg ik een aantal zenders prima door, maar bij de meeste staat "Zwak of geen signaal". Als ik ga kijken bij Signaalsterkte zie ik bij die zenders de sterkte op 0 staan en de bitfoutfrequentie op 10. Is dit puur een bekabelingsissue :? Wat ik opzich raar vind omdat ik bijv. NED3 in Full HD erdoor krijg met een signaalsterkte van 85 en bitfoutfrequentie op 0.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat is er raar dan?
Het kan zijn dat bepaalde zenders zwakker binnenkomen. Geheel afhankelijk van de frequentie waar die op zit.
Te zwak, en je krijgt geen beeld.
Tijd dus om naar je bekabeling te kijken.

Het wordt pas raar als niet alle zenders binnen een frequentie werken.
nl1,2&3 bijvoorbeeld zitten in dezelfde frequentie.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 10-03-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jobbie schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:50:
Je moet het automatisch verversen van je alphacrypt uitzetten. Moet je even zoeken in je instellingen van je tv.
Als je de "nieuw kanaalbericht" optie bedoeld, die staat al uit. Maar dan nog, dan zou ie toch geen zenders mogen wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

job schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:46:
Wat is er raar dan?
Het kan zijn dat bepaalde zenders zwakker binnenkomen. Geheel afhankelijk van de frequentie waar die op zit.
Te zwak, en je krijgt geen beeld.
Tijd dus om naar je bekabeling te kijken.

Het wordt pas raar als niet alle zenders binnen een frequentie werken.
nl1,2&3 bijvoorbeeld zitten in dezelfde frequentie.
Van Ned1, 2 en 3 krijg ik alleen Ned3 door dus dat is toch raar :D Verder vind ik een zwak signaal of een sterkte 0 (dus in mijn ogen geen signaal :? ) een verschil of is een zwak signaal gelijk aan 0?

Wat is de stelregel in je bekabeling? Ik heb een versterker er tussen zitten waar de kabel binnen komt met onder andere een kabel naar een slaapkamer, hier hangt een TV met CI+ module die wel alle zenders ontvangt, daar heb ik dit ook getest.

Het doel is om er straks buiten onder het afdak mee te kunnen kijken maar is dat haalbaar met COAX icm deze module (afstand tot meterkast schat ik op 8 - 10m)?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
JB schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:58:
Van Ned1, 2 en 3 krijg ik alleen Ned3 door dus dat is toch raar :D Verder vind ik een zwak signaal of een sterkte 0 (dus in mijn ogen geen signaal :? ) een verschil of is een zwak signaal gelijk aan 0?
Dat is inderdaad raar :) Zeker ook omdat nl1 altijd moet werken. Ook zonder alphacrypt.
En omdat nl1 dus op dezelfde frequentie zit als nl2/nl3.
Zeker weten dat je op de juist manier de zenders hebt gezocht?
Wat is de stelregel in je bekabeling? Ik heb een versterker er tussen zitten waar de kabel binnen komt met onder andere een kabel naar een slaapkamer, hier hangt een TV met CI+ module die wel alle zenders ontvangt, daar heb ik dit ook getest.
Normaal gesproken moet het signaal sterk genoeg zijn om 20 meter te kunnen overbruggen met 1 tv.
Heb je 2 tv's? Dan mag je 2maal 10 meter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

job schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:05:
[...]
Dat is inderdaad raar :) Zeker ook omdat nl1 altijd moet werken. Ook zonder alphacrypt.
En omdat nl1 dus op dezelfde frequentie zit als nl2/nl3.
Zeker weten dat je op de juist manier de zenders hebt gezocht?

[...]
Normaal gesproken moet het signaal sterk genoeg zijn om 20 meter te kunnen overbruggen met 1 tv.
Heb je 2 tv's? Dan mag je 2maal 10 meter hebben.
Ja dat snap ik dus ook niet, want NED1 doet het normaal ook zonder smartcard idd. Het zoeken heb ik op dezelfde manier gedaan als bij de CI+ modules (allemaal Samsung tv's). Alles handmatig ingesteld op de goede frequentie en laten zoeken, vind ook netjes 292 kanalen, of dien ik dit anders te doen met die Alphacript?

Ik heb dus 3 tv's, 1 in de kamer (kabel is max 2 meter omdat deze door de muur in de meterkast uitkomt), 1 op de slaapkamer en 1 in de doos die straks dus buiten dienst moet gaan doen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het overigens over de HD kanalen van Ned1,2,3?
Ik heb dit probleem ook gehad met een LG tv met CI+ slot. Bleek gewoon de aarding van de antennekabel niet goed te zijn EN de wanddoos van slecht kwaliteit. NED1HD deed het niet terwijl Ned2 en 3 HD wel te ontvangen waren. Na aarding van kabel en vervanging wanddoos was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:10:
Heb je het overigens over de HD kanalen van Ned1,2,3?
Ik heb dit probleem ook gehad met een LG tv met CI+ slot. Bleek gewoon de aarding van de antennekabel niet goed te zijn EN de wanddoos van slecht kwaliteit. NED1HD deed het niet terwijl Ned2 en 3 HD wel te ontvangen waren. Na aarding van kabel en vervanging wanddoos was het probleem opgelost.
Ja dat zijn HD zenders maar op de tv die er standaard hangt zit een CI+ module die wel alle zenders pakt met dezelfde kabel. Verder zijn het meerdere zenders die het niet doen (meer niet dan wel) SBS6, RTL 5 (RTL 4 doet het wel), en die zijn niet in HD.

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 11-03-2011 13:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hai!

ik heb een 2de hands alphacrypt "LIGHT" aangeschaft, deze werkt opzich prima in een CI slot op het Ziggo netwerk, echter de Lights kan je dus upgraden naar een "Classic" is er een manier om uitsluitsel te geven over als de module inderdaad een upgrade naar classic gehad heeft?

zelf vermoed ik van wel gezien er overal staat dat de light niet werkt bij Ziggo, en er een 3.x firmware in zit, welke ik op de site van mascom niet kan vinden voor de light ? ( dat is een 1.x? )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
JB schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:09:
of dien ik dit anders te doen met die Alphacrypt?
Tijdje geleden dat ik met een alphacrypt hebt lopen spelen, maar volgens mij moet je een volledige scan doen van alle frequenties.

Op dezelfde methode als met een ci+ cam kan volgens mij ook niet omdat je geen netwerkcode kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

job schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:39:
[...]
Tijdje geleden dat ik met een alphacrypt hebt lopen spelen, maar volgens mij moet je een volledige scan doen van alle frequenties.

Op dezelfde methode als met een ci+ cam kan volgens mij ook niet omdat je geen netwerkcode kan invoeren.
Ik kan alles handmatig instellen (wat ik dus ook zo gedaan heb net als bij de CI+ modules). Je wil dus zeggen dat ik alleen de bron kabel digitaal moet selecteren en dan alles op automatisch laten staan en dan laten zoeken, of hoe bedoel je het precies?

De desbetreffende tv is een P2270HD van Samsung.

edit:
Als ik automatisch laat zoeken vind de tv helemaal geen digitale zenders, alleen als ik handmatig de frequentie en netwerkcode invul vind hij ze maar dan heb ik dus sommige zenders wel en sommige zenders niet. Als ik handmatig zoek zonder Alphacrypt module erin vind hij ze ook maar ik krijg bij beide Ned1 bijv niet te zien (wat normaal wel moet kunnen zelfs zonder smartcard).

[ Voor 27% gewijzigd door JB op 13-03-2011 23:47 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
waar haal je de netwerk code vandaan? want ik kwam er achter tijdens het spelen met mijn alphacrypt dat er dus zwaar verouderde lijstjes zijn :(
en dat op 369mhz ( de freq die je volgens Ziggo in je STB moet opgeven + netwerk code ) gaf geen uitsluitsel, verkeerde netwerk ID code gaf mij ook niet alle zenders ( 2 of 3 transportstreams werden niet gelezen ) met de juiste NID was het wel goed :D

nu alleen nog iemand vinden die mn AC kan updaten van 3.09 naar de nieuwste firmware.. mn oude Pentium 2 laptop wil de AC niet herkennen in het pcmcia slot :@

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
@JB:

Als je Ziggo hebt kun je de juiste netwerkcode + frequenties vinden op de Ziggo website.

Zie hier: https://static.ziggo.nl/i...-televisie_tcm14-1911.pdf

Dit is ook wel een handige link om erbij te hebben: https://static.ziggo.nl/i...g_DTV_v1-1_tcm14-7922.pdf

Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja alleen dan werkt het dus niet :) Zoals ik het ook bij mijn CI+ modules heb gedaan heb ik ook alles ingesteld voor de Alphacrypt module dus handmatig de Frequentie en Netwerkcode plus die QAM-64 en 6875. Voor de zekerheid de tv nog aangesloten op de aansluiting van mijn TV in de woonkamer (kabel is 2M) en zelfs daar heb ik hetzelfde probleem, dus ik geloof gewoon niet dat het aan de signaalsterkte ligt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hmm en je kan niet handmatig de juiste transponders scannen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SMSfreakie schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:28:
hmm en je kan niet handmatig de juiste transponders scannen?
Hoe bedoel je? Handmatiger dan alles zelf instellen kan toch niet?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
JB schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:11:
[...]

Ik kan alles handmatig instellen (wat ik dus ook zo gedaan heb net als bij de CI+ modules). Je wil dus zeggen dat ik alleen de bron kabel digitaal moet selecteren en dan alles op automatisch laten staan en
Misschien heb je nog iets aan deze handleiding. Staat ook nog iets vermeld over het invullen van de netwerk frequentie, dat er soms een nul bij moet, misschien heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja ik ben bekend met die handleidingen :) zoals je kunt lezen vind ik ook netjes alle zenders met die instellingen alleen laat ie er maar een paar zien nadat ik alles doorlopen heb via de Plug and Play.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:29:
[...]

Hoe bedoel je? Handmatiger dan alles zelf instellen kan toch niet?
je kan bv niet gewoon freq 578 Mhz apart scannen (met de juiste symbol rate en qam settings?)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SMSfreakie schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:28:
[...]

je kan bv niet gewoon freq 578 Mhz apart scannen (met de juiste symbol rate en qam settings?)
Ja dat zeg ik ;) maar dan werkt het dus nog niet. Zojuist de Mascom Classic geupdate naar 3.22, vanavond testen.

Hieronder de waardes die ik in kan stellen. Netwerk ID is voor mijn postcode 1111 en de Frequentie 356000 KHz.

Dit is een printscreen uit de CI+ handleiding van Samsung en Ziggo, nu vraag ik me af of de overige instellingen Modulatie en Symboolfrequentie heftzelfde zijn voor de Alphacrypt module (zo heb ik het wel ingesteld voor de Alphacrypt en dan vind hij ook netjes alle kanalen) :?

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/samsung_screen.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door JB op 16-03-2011 13:24 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:55
JB schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:08:
[...]

Zojuist de Mascom Classic geupdate naar 3.22, vanavond testen.
Dat zal niet helpen je moet eerst de kanalen scannen en als je signaal niet goed is of je een brakke kabel hebt zul je geen zenders vinden.
Eerst scannen met je juiste netwerkcode.

Dit staat op de Ziggo site,
Let op! Voor een juiste werking is het van belang dat u
eerst Digitale Televisie op uw TV installeert en daarna de
Digitale Televisie module plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

aart44 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:47:
[...]

Dat zal niet helpen je moet eerst de kanalen scannen en als je signaal niet goed is of je een brakke kabel hebt zul je geen zenders vinden.
Eerst scannen met je juiste netwerkcode.

Dit staat op de Ziggo site,

[...]
Ja psies en dat is al allemaal gebeurd ;) Als je even leest zie je dat er niks mis is met de kabel en dat ik alles handmatig heb geconfigureerd net als bij mijn 2 CI+ modules...

Zojuist de tv in de kamer aangesloten op de kabel van de tv die daar staat, deze zit 2M van de hoofdaansluiting en de CI+ module werkt daar feiloos op (net als op de al eerder geteste aansluiting op mijn slaapkamer waar ook een tv hangt met CI+ module).

Onderstaande probleem heb ik dus bij NED1 zonder het plaatsen van de Mascom Alphacrypt, terwijl die zender zonder module ook beeld moet geven normaliter. De signaalsterkte is gewoon 0 en de bitfoutfrequentie is 10.

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/samsung_screen2.jpg

Wat doe ik fout?

Zoals al eerder aangegeven doen bepaalde zenders het wel bij het plaatsen van de module (bijv NED3).

[ Voor 38% gewijzigd door JB op 16-03-2011 20:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik gok op:
verkeerde frequentie (bij scannen).
of verkeerde symboolrate.

Daarnaast vraag ik me af of 802Mhz wel klopt. Ned1 zit normaal gesproken niet zo hoog.
(hoge frequenties zijn storing gevoeliger dan lage, en Ned1 zit meestal lager).
Brabant/limburg gebruikt volgens mij ook 802.75 ipv 802 als gebruikte frequentie (maar of dat nog steeds zo is??).

Maar heb je al eens een volledige scan gedaan ipv op de standaard frequentie? Dus niet 1 frequentie invullen maar de hele frequentieband af. Volgens mij kan dat gewoon met jouw tv.

Gevalletje te laag signaal (al is signaalsterkte 0 wel erg laag) kan het eigenlijk niet zien. Want dan zou je niet de rare dingen krijgen die jij hebt (binnen 1 stream sommige zenders wel, sommige zenders niet).
Kijk dus gewoon nog eens alles door.
Sommige tv's moeten een extra 0(nul) voor of na bepaalde waardes.

of.. wat ook rare dingen geeft is een kapotte tuner (of kapotte tuner voeding). Maarja.. probeer dat maar eens uit te sluiten 8)7

edit: wat je ook kan proberen, is de frequentie van 1 specifieke stream in vullen bij het zoeken van zenders. Je tv zou dan alleen die zenders moeten kunnen vinden. De frequentie van de streams kan je desnoods terugzoeken in je tv's die wel werken.

[ Voor 159% gewijzigd door job op 16-03-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Het wordt nog vager, als ik op AUTO zoek vind ie 9 kanalen (incl. NED 1 2 en 3 (576i ipv 1080i) en RTL 4). De rest van de zenders krijg ik niet. Na RTL 4 gaat ie naar kanaal 790 RTV Noord Radio t/m 794.

NED 1 zit dan op frequentie 474 MHz, is de Full HD misschien de hogere frequentie?

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 16-03-2011 22:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
474 (eigenlijk 474.75) is de SD variant
HD variant zit inderdaad op 802.75.

Heb je nog meer opties dan via de netwerkcode of via auto?
Ik zit te graven in mijn geheugen maar kan me niet meer herinneren hoe dat specifieke model geinstalleerd moet worden. Mijn zus heeft dezelfde en die heb ik ooit geinstalleerd, maar kan me niets bijzonders herinneren voor wat betreft installatie. Was weinig moeilijks aan.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 16-03-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De opties voor het zoeken zijn Volledig - Netwerk en Snel. Als ik Snel kies kan ik alles handmatig instellen, bij Volledig en Netwerk vind hij 9/25 kanalen ipv alle 292 bij handmatig instellen onder Snel. Bij Volledig en Netwerk kan ik verder niets aanpassen qua instellingen, dus wat daar de verschillen in zijn (met zoeken) weet ik niet

Nadat ik via Snel handmatig gezocht heb en 292 kanalen heb gevonden kan ik met de TV gids (kanalenlijst) alle zenders zien incl. info van welke programma's er op dit moment op zijn, dus op een of andere manier haalt ie dat wel op :?

Verder krijg ik op alle zenders in de 300 en 400 MHz frequentie wel beeld. NED 3 zit in de 400 reeks terwijl NED 1 en 2 in de 800 reeks zitten.

Als die tuner niet fris zou zijn dan is het toch wel vreemd dat ik programma info kan zien in de kanalen lijst van de zenders die ik niet kan bekijken :?

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 17-03-2011 00:12 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Zoals op dat plaatje heb ik het dus ook ingesteld.

Wat zijn de instellingen van je AlphaCrypt module zelf? Die kun je achterhalen via je TV en dan naar CI-module te gaan.

Laat even weten of je het gevonden heb. Anders zal ik het met de juiste stappen uitleggen.
JB schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:08:
[...]

Ja dat zeg ik ;) maar dan werkt het dus nog niet. Zojuist de Mascom Classic geupdate naar 3.22, vanavond testen.

Hieronder de waardes die ik in kan stellen. Netwerk ID is voor mijn postcode 1111 en de Frequentie 356000 KHz.

Dit is een printscreen uit de CI+ handleiding van Samsung en Ziggo, nu vraag ik me af of de overige instellingen Modulatie en Symboolfrequentie heftzelfde zijn voor de Alphacrypt module (zo heb ik het wel ingesteld voor de Alphacrypt en dan vind hij ook netjes alle kanalen) :?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Naar die instellingen heb ik gekeken met een collega die ook deze module gebruikt icm Ziggo alleen dan in een Sony tv. Die staan voor zover ik weet goed. Los daarvan moet ik zonder die module Ned1 kunnen ontvangen, of kreeg je die er pas door na het plaatsen van de Alphacrypt?

surf nu via mijn HTC, zal je morgen de v 3.22 ff mailen

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
@JB: Even een stomme vraag van mijn kant: U heeft dus wel een geactiveerde Ziggo smartcard erin gedaan en ook met de juiste kant in de AlphaCrypt gestoken? Dus de goudkleurige chip moet zeg maar naar binnen wijzen. Dus de chip in de richting van het 'dikkere' gedeelte van de AC.

Gebruikt u toevallig zo'n goedkope metalen splitter? Want die had ik ook en dat ding werkt voor geen meter. Ik kreeg toen ook meldingen als 'geen signaal' of ''zwak signaal''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik krijg de melding "vervormd signaal" op de kanalen die het niet doen (behalve NED1 die geeft zwak signaal maar ook dezelfde bitfoutfrequentie melding op 10). Als de smartcard niet geactiveerd was en/of verkeerd zat deed NED3 enz die op 300/400 MHz zitten het ook niet (deze zit standaard in de tv van de woonkamer, en ook de smartcard van de tv op me slaapkamer doet het (niet) met dezelfde symptomen. Alleen NED1 is niet gecodeerd, en die krijg ik zonder Alphacrypt ook al niet binnen...

En zeg maar "je" en "jouw" hoor :P

Welke firmware heb je op jouw tv staan?

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 17-03-2011 19:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
@JB: Ik heb helaas niet meer hetzelfde Samsung model als jou. Heb ondertussen namelijk een XL2370HD gekocht.

Blijft wel vreemd dat het niet bij jou werkt.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Let op:
Let Op:
Als je TV een CI+ slot heeft zal de Alphacrypt NIET meer werken, in een gewoon (non-plus) CI-slot werkt de Alphacrypt nog WEL

Hier hoef je dus ook geen vragen meer over te stellen.