Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaat om een Panasonic met ingebouwde cam-houder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Nvm.

[ Voor 93% gewijzigd door tiguan op 08-01-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
tiguan schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:08:
Er zijn nog zat tv's in omloop die geen CI+ ondersteunen, vandaar de keuze voor Alphacrypt.
Degene die wel CI+ ondersteunen zullen ook niet werken met de Alphacrypt :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat was mijn punt niet, maar ik begreep eerst niet dat er ook alternatieven voor AlphaCrypt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 08-01-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
tiguan schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:16:
Dat was mijn punt niet, maar ik begreep eerst niet dat er ook alternatieven voor AlphaCrypt zijn.
AlphaCrypt is dan ook slechts een product van Mascom. Aangezien de AlphaCrypt Classic EOL is, is het logisch om bij dezelfde fabrikant te kijken of er een product voor in de plaats is gekomen dat dezelfde functionaliteiten biedt. Overigens ken ik geen andere fabrikant die een vergelijkbaar product biedt mbt CI's.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kroegtijger schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:39:
[...]
[knip]

Mogelijk dat een Mascom Irdeto Cryptoworks (zie https://www.mascom.de/index.php?id=418&L=1) ook wel wil gaan werken, maar daar heb ik nog niets over gehoord / gelezen.
"Bei Bedarf kann es jederzeit durch ein kostenpflichtiges Upgrade nachträglich zu einem vollwertigen AlphaCrypt Classic verwandelt werden?

M.a.w., de hardware is blijkbaar geschikt, tegen betaling om te zetten (te flashen neem ik aan), naar een volwaardige Alphacrypt Classic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
hardware-lover schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:07:
[...]

"Bei Bedarf kann es jederzeit durch ein kostenpflichtiges Upgrade nachträglich zu einem vollwertigen AlphaCrypt Classic verwandelt werden?

M.a.w., de hardware is blijkbaar geschikt, tegen betaling om te zetten (te flashen neem ik aan), naar een volwaardige Alphacrypt Classic.
Voor zover ik het eruit begrijp zou dat inderdaad moeten kunnen (waarschijnlijk ook wel zonder betalling gok ik), maar ik heb er geen ervaringen mee en kom ook verder er amper informatie over tegen. Het is dus wel een gokje nemen dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb me er al lang niet meer mee bezig gehouden, en er zal beslist ergens een alternatief update adres beschikbaar zijn (lees zelf flashen), maar ik zou het risico niet direct nemen door deze zomaar aan te kopen en er vanuit te gaan dat het met die alternatieve update wel gaat lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 08-01-2014 13:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Zijn er hier meer mensen die na de laatste zenderupdate van Ziggo een aantal (HD) kanalen missen?

Ik mis tegenwoordig Net 5 HD, RTL 7 HD en Veronica HD. De normale (SD) varianten vind ik wel. Geen idee waar het aan kan liggen; Ziggo levert uiteraard geen support zodra ik het woord 'alphacrypt' durf te zeggen. Het enige wat er veranderd is, is dat Ziggo zenders heeft verplaatst. Opnieuw scannen (zoals ik wel vaker doe), en plots waren de zenders weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quelake schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:38:
Zijn er hier meer mensen die na de laatste zenderupdate van Ziggo een aantal (HD) kanalen missen?

Ik mis tegenwoordig Net 5 HD, RTL 7 HD en Veronica HD. De normale (SD) varianten vind ik wel. Geen idee waar het aan kan liggen; Ziggo levert uiteraard geen support zodra ik het woord 'alphacrypt' durf te zeggen. Het enige wat er veranderd is, is dat Ziggo zenders heeft verplaatst. Opnieuw scannen (zoals ik wel vaker doe), en plots waren de zenders weg.
Bij mij werken die kanalen nog gewoon ( Met een Sony W4000 i.c.m. Alphacrypt ). Heb je een losse decoder/tv met CI+ waar je het mee kan proberen? Het kan best zijn dat het signaal op de nieuwe frequenties gewoon niet goed doorkomt, en het dus niks met je Alphacrypt te maken heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 17-06-2014 11:50 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

In principe moeten alle kanalen gevonden worden, onafhankelijk van de Alphacrypt.

Of je ze dan kunt decoderen is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij mij doen ze het nog prima!

Sterker nog; ik ben erachter gekomen dat ik op mijn Panasonic met "zenders updaten" nieteens alles meer opnieuw hoeft te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Woy schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:48:
[...]

Bij mij werken die kanalen nog gewoon ( Met een Sony W4000 i.c.m. Alphacrypt ). Heb je een losse decoder/tv met CI+ waar je het mee kan proberen? Het kan best zijn dat het signaal op de nieuwe frequenties gewoon niet goed doorkomt, en het dus niks met je Alphacrypt te maken heeft.
Nee, helaas geen losse decoder meer. Die zou nu wel goed uitkomen ja. Toch is er wel iets meer aan de hand...heb een topic gevonden waar meer gedupeerden zich hebben geschaard.

In mijn geval gaat het om een Sony KDL-40E4000; bijna exact dezelfde tv dus (ander framepje). Ik weet niet of mijn bekabeling het probleem gaat zijn; de 4 jaar hiervoor heeft alles probleemloos gefunctioneerd? Of is dat te kort door de bocht (en ja, ik heb wel de aansluitingen/stekkers gecheckt op afwijkingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quelake schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:22:
[...]

Nee, helaas geen losse decoder meer. Die zou nu wel goed uitkomen ja. Toch is er wel iets meer aan de hand...heb een topic gevonden waar meer gedupeerden zich hebben geschaard.

In mijn geval gaat het om een Sony KDL-40E4000; bijna exact dezelfde tv dus (ander framepje). Ik weet niet of mijn bekabeling het probleem gaat zijn; de 4 jaar hiervoor heeft alles probleemloos gefunctioneerd? Of is dat te kort door de bocht (en ja, ik heb wel de aansluitingen/stekkers gecheckt op afwijkingen)?
Ja dat is te kort door de bocht. Bij de laatste frequentiewijzigingen hebben ze alles flink overhoop gegooid qua locatie om meer ruimte te maken voor HD kanalen. Het kan dus best zo zijn dat de zenders die het nu niet doen op een frequentie zitten die op jouw kabel meer ruis heeft, en dus niet meer werkt. De oorzaak van de ruis hoeft daarbij overigens niet eens perse in jouw kabels te zitten.

Wat je voor de test nog kunt doen is de tv meteen bij binnenkomst van de kabel aan te sluiten met een korte hoge kwaliteit kabel. Maar om Ziggo te bewegen om wat te doen, is het verstandig om gewoon tijdelijk even een HD decoder van iemand anders te lenen, en die te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Eens. Ik lees op dat topic ook dat de drie bewuste zenders allemaal op dezelfde freq zitten, en dat die vrij hoog is sinds de 'upgrade'. Het schijnt dat 4G zenders daar op kunnen storen enzo. Geen toeval dus.

Wat mij eigenlijk al jaren dwars zit, is hoe de groene kabel mijn huis binnen komt. Hij komt niet binnen in mijn meterkast, maar loopt gewoon door mijn kruipruimte en gaat dan omhoog door de muur, rechtstreeks de huiskamer in. Dat aansluitpunt moet dan denk ik doorgaan voor mijn AOP, maar dat punt heeft echt zijn beste tijd wel gehad. Ik zou een stuk beter slapen (nou vooruit, zo erg is het ook weer niet) als dat nou eens goed aangepakt wordt. Maar volgens mij is dat nu juist waar Ziggo verantwoordelijk voor is?

[ Voor 16% gewijzigd door quelake op 17-06-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij is Ziggo inderdaad verantwoordelijk voor de kwaliteit tot je AOP ( Inderdaad het eind van de groene kabel ), mits je deze niet zelf beschadigd/doorknipt o.i.d.

Als deze inderdaad gewoon zo binnenkomt bij je TV en daar verder geen oude kabels meer achter hebt zitten o.i.d. verwacht ik niet dat het probleem intern bij jou ligt. Maar let wel op dat oude aansluitkabels nog wel eens slechte shielding willen hebben. Dus vervang minstens even de kabel tussen je TV en je AOP voor een nieuwe, goed afgeschermde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt dus vaker voor dat er zenders kwijt zijn na update door Ziggo. Ik ben naar een tv-winkel gegaan en heb advies gevraagd. Op de Sony (W4000) moet je eerst de fabrieksinstellingen terugzetten, d.w.z. restten. Daarna weer opnieuw automatisch zenders laten zoeken, kies wel kabel en niet aards. Digitale zenders moeten nogmaals apart opgezocht. Het heeft me meer dan een uur gekost, maar de zenders die ik kwijt was heb ik weer allemaal. De zendervolgorde moet je handmatig instellen.
Waarschijnlijk wil Ziggo dat je hun eigen CI-module koopt, maar zij vinden je tv al gauw te oud en dus niet compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:38
Bij die Sony moet je de automatische service-updates uitschakelen, dan heb je alleen nog last wanneer Ziggo daadwerkelijk iets aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ouders hebben een nog wat oudere Sony, uit mijn hoofd een KDL-32T2000, waarbij ik de automatische service updates heb uitgeschakeld. Als er updates zijn geweest, wat voor hen herkenbaar is door bijvoorbeeld kanalen die opeens niet meer werken, dan voer ik de volgende procedure uit:
1. Automatische service updates aanzetten;
2. TV een half uurtje in standby stand uitzetten;
3. TV weer aanzetten;
4. Automatische service update weer uitzetten (om te voorkomen dat de TV af en toe om onduidelijke redenen de volledige kanalenlijst kwijtraakt);
5. Controleren of de kanalen die het niet meer deden weer signaal hebben;
6. Controleren of de kanalen die het nog steeds niet doen misschien aan het einde van de kanalenlijst zijn toegevoegd als "nieuwe" kanalen en zoja deze "nieuwe" kanalen op de juiste plek terugzetten in de kanalenlijst;
7. Eventuele echte nieuwe kanalen verplaatsen naar het begin van de kanalenlijst zodat mijn ouders alle kanalen die ze kunnen zien ook netjes achter elkaar in hun voorkeursvolgorde hebben.

Soms heb ik pech als Ziggo bijvoorbeeld nogal aan het schuiven is geweest met frequenties en kanalen waardoor de automatische service update van de TV niet meer begrijpt wat Ziggo nu allemaal aan het klooien is geweest. Alleen in die gevallen zit er dan niets anders op dan weer een kanalen scan uit te voeren en alles opnieuw in de juiste volgorde te zetten. Dat is tot nu toe echter maar twee keer noodzakelijk geweest om verloren kanalen terug te krijgen.

Het is meer handmatig werk dan technisch noodzakelijk, maar dat is gezien de stand van zaken van TV's uit die periode helaas niet anders. Aan de andere kant werkt hun AlphaCrypt module volstrekt probleemloos zonder allerlei nutteloze meldingen zoals wel getoond worden door de CI+ modules. Als Ziggo het zou toestaan, dan wordt in mijn TV die slecht functionerende CI+ 1.2 module onmiddelijk vervangen door een AlphaCrypt module zodat ik weer probleemloos TV kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:17:
Het komt dus vaker voor dat er zenders kwijt zijn na update door Ziggo. Ik ben naar een tv-winkel gegaan en heb advies gevraagd. Op de Sony (W4000) moet je eerst de fabrieksinstellingen terugzetten, d.w.z. restten. Daarna weer opnieuw automatisch zenders laten zoeken, kies wel kabel en niet aards. Digitale zenders moeten nogmaals apart opgezocht. Het heeft me meer dan een uur gekost, maar de zenders die ik kwijt was heb ik weer allemaal. De zendervolgorde moet je handmatig instellen.
Waarschijnlijk wil Ziggo dat je hun eigen CI-module koopt, maar zij vinden je tv al gauw te oud en dus niet compatibel.
Ik heb ook een W4000 en als de zenders weer opnieuw zijn ingedeeld door Ziggo hoef ik alleen maar de digitale zenders weer te zoeken en op volgorde te zetten.
Fabrieksinstellingen heb ik nog nooit gedaan. Niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mike123 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:10:
[...]

Ik heb ook een W4000 en als de zenders weer opnieuw zijn ingedeeld door Ziggo hoef ik alleen maar de digitale zenders weer te zoeken en op volgorde te zetten.
Fabrieksinstellingen heb ik nog nooit gedaan. Niet nodig geweest.
Ik heb ook een W4000, en snel zoeken werkt gek genoeg beter dan uitgebreid zoeken. Inderdaad alleen af en toe de kanalen opnieuw zoeken/indelen als Ziggo weer aan het schuiven is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier ook nog een Alphacrypt in gebruik, oost groningen,
daar werkt t perfect. tot ziggo weer eens met de zenders gaat schuiven.. maar dan laat ik het LG beestje even zoeken ( 369mhz + 9700 als ID ) en alles is er weer.. en ook alles waar recht toe is wordt keurig gedecodeerd :) soms wel met enige "vertraging" dat de Alpha al roept dat er geen recht is.. en 2 tellen later wel beeld en geluid is achter de melding van de alpha..

maar goed die LG kijkdoos krijgt toch steeds meer fratsen dus gaat de alpha straks ook met pensioen vrees ik :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Heb enige tijd geleden ook een alphacrypt module aangeschafr, welke trouwens goed werkt.
Weet het merk zo niet, maar geen mascom. Deze is oranje van kleur dacht ik zo, met een sim houder erop.

Nu vraag ik mij af, wat voor sim kan je hier in doen? Tevens geeft de tv ook de melding van sim error, kan ik dit ook ergens uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
G.Scholtens schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:04:
Heb enige tijd geleden ook een alphacrypt module aangeschafr, welke trouwens goed werkt.
Weet het merk zo niet, maar geen mascom. Deze is oranje van kleur dacht ik zo, met een sim houder erop.

Nu vraag ik mij af, wat voor sim kan je hier in doen? Tevens geeft de tv ook de melding van sim error, kan ik dit ook ergens uitschakelen?
AlphaCrypt is een product-lijn van fabrikant Mascom. Een AlphaCrypt die niet van Mascom is, is dus geen AlphaCrypt. Als we hier over een AlphaCrypt praten, hebben we het in de regel over een AlphaCrypt Classic:
http://www.alphacrypt.de/AlphaCrypt-Classic.39.0.html
Dit is een CAM (Conditional Access Module) voor de CI (Common Interface), die diverse decryptie-mogelijkheden kent, waaronder Irdeto wat door Ziggo wordt gebruikt, maar ook Conax of CryptoWorks. Helaas wordt deze CAM niet meer gemaakt, maar er zijn er nog volop in omloop in de 2e hands markt. De CAM handelt dus de decryptie af op basis van de authenticatie-gegevens die weer gerelateerd zijn aan de gegevens op je smartcard die je in je CAM plaatst (dat "simkaartje" dus)

CI+ is kort gezegd een geavanceerdere versie van CI, die wat meer mogelijkheden voor de TV-providers kent. Bekende leveranciers van CI+ modules voor o.a. Ziggo zijn SMIT (over het algemeen blauw van kleur) en Quantis (meestal oranje/bruine stickers). Echter, SMIT heeft ook een interactieve CI+ module die weer een knal-oranje sticker heeft. Je zult dus iets specifieker moeten zijn over wat het precies is wat je daar hebt.

De kans is dus groot dat jij daar geen CI, maar een CI+ hebt. De CI+ kan je in een gecertificeerde TV steken die over een CI+ slot beschikt, en zodoende zonder settop box direct DVB-C op je TV kan ontvangen en decoderen. Een CI+ kan je niet als CAM voor je PC gebruiken, een CI kan je wel gebruiken (daarom is de AlphaCrypt Classic dus ook zo populair)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
kroegtijger schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:09:
[...]

AlphaCrypt is een product-lijn van fabrikant Mascom. Een AlphaCrypt die niet van Mascom is, is dus geen AlphaCrypt. Als we hier over een AlphaCrypt praten, hebben we het in de regel over een AlphaCrypt Classic:
http://www.alphacrypt.de/AlphaCrypt-Classic.39.0.html
Dit is een CAM (Conditional Access Module) voor de CI (Common Interface), die diverse decryptie-mogelijkheden kent, waaronder Irdeto wat door Ziggo wordt gebruikt, maar ook Conax of CryptoWorks. Helaas wordt deze CAM niet meer gemaakt, maar er zijn er nog volop in omloop in de 2e hands markt. De CAM handelt dus de decryptie af op basis van de authenticatie-gegevens die weer gerelateerd zijn aan de gegevens op je smartcard die je in je CAM plaatst (dat "simkaartje" dus)

CI+ is kort gezegd een geavanceerdere versie van CI, die wat meer mogelijkheden voor de TV-providers kent. Bekende leveranciers van CI+ modules voor o.a. Ziggo zijn SMIT (over het algemeen blauw van kleur) en Quantis (meestal oranje/bruine stickers). Echter, SMIT heeft ook een interactieve CI+ module die weer een knal-oranje sticker heeft. Je zult dus iets specifieker moeten zijn over wat het precies is wat je daar hebt.

De kans is dus groot dat jij daar geen CI, maar een CI+ hebt. De CI+ kan je in een gecertificeerde TV steken die over een CI+ slot beschikt, en zodoende zonder settop box direct DVB-C op je TV kan ontvangen en decoderen. Een CI+ kan je niet als CAM voor je PC gebruiken, een CI kan je wel gebruiken (daarom is de AlphaCrypt Classic dus ook zo populair)
Het is een CI module dat weet ik 100% zeker, CI+ module werkt namelijk ook niet in de tv.
Maar waarom zit er een sim module op deze CI kaart, en kan ik deze melding op de tv ook uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
G.Scholtens schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:18:
[...]

Het is een CI module dat weet ik 100% zeker, CI+ module werkt namelijk ook niet in de tv.
Maar waarom zit er een sim module op deze CI kaart, en kan ik deze melding op de tv ook uitschakelen.
Het maakt 't een stuk duidelijker als je aangeeft welk merk en type CAM je hebt, en wat je met die Sim module precies bedoelt natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Die 'sim' module is de chip waar de authenticatie op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
G.Scholtens schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:04:

Jij hebt wèl een module van Mascom, waarschijnlijk een Alphacrypt TC of Alphacrypt IC.

Of die ook met Ziggo werken, geen idee. Ze zijn normaal duurder dan de Classic waardoor ze hier weinig populair zijn. Wat betreft het SIM-slot, een reguliere SIM-kaart voor je telefoon zit standaard ook op een bankpas-formaat kaart en zeker vroeger moest je hem daar dan uitdrukken. Of als je een Philips Diga had, dan ging daar werkelijk die hele kaart in!

Er is geen reden waarom hetzelfde niet zou kunnen met de smartcard voor digitale TV, dat chipje eruit knippen, als er geen elektronica door de rest van de kaart zit. Het Duitse easy.tv (bestaat niet meer) had een smartcard waarbij je de chip eruit kon drukken, die past in zo'n module. Heb je hier verder niet zoveel aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 08-09-2014 17:26 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:45
Mascom beendet zum Jahresende (31.12.2014) den Vertrieb und die weitere Entwicklung von Common Interface-Modulen.

Wir sind noch 113 Tage für Sie da.
Het eind is dus in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, ik acht de kans klein dat Ziggo nog iets drastisch gaat veranderen aan de decodering. Zal voorlopig wel loslopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ah, ik dacht dat het al zover was, maar het kan dus nog als je snel bent ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
W3ird_N3rd schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:18:
[...]

Jij hebt wèl een module van Mascom, waarschijnlijk een Alphacrypt TC of Alphacrypt IC.

Of die ook met Ziggo werken, geen idee. Ze zijn normaal duurder dan de Classic waardoor ze hier weinig populair zijn. Wat betreft het SIM-slot, een reguliere SIM-kaart voor je telefoon zit standaard ook op een bankpas-formaat kaart en zeker vroeger moest je hem daar dan uitdrukken. Of als je een Philips Diga had, dan ging daar werkelijk die hele kaart in!

Er is geen reden waarom hetzelfde niet zou kunnen met de smartcard voor digitale TV, dat chipje eruit knippen, als er geen elektronica door de rest van de kaart zit. Het Duitse easy.tv (bestaat niet meer) had een smartcard waarbij je de chip eruit kon drukken, die past in zo'n module. Heb je hier verder niet zoveel aan.
Als ik het even snel bekijk zou de AlphaCrypt IC Irdeto en CryptoWorks moeten ondersteunen, en ondersteunt de AlphaCrypt TC alles wat de Classic ook ondersteund, maar kunnen daar twee simkaarten (dus 2 verschillende abonnementen) in, zoals dus bijvoorbeeld 1 van je kabel-aanbieder en 1 van je satelliet-aanbieder. Zodoende kan je met 1 device 2 verschillende decoderingen doen. De AlphaCrypt Classic zou in ieder geval 4 simultane decoderingen moeten kunnen doen, maar dan wel van 1 abonnement (dus als je 4 tuners hebt, kan je 4 verschillende transportstreams simultaan decoderen ermee). Op het eerste gezicht zou ik dus zeggen dat het zou moeten bestaan, maar ik heb nog nergens er iets over gelezen of mee gewerkt, dus het is een kwestie van proberen. In het slechtste geval werkt het niet en zal je alleen de FTA's kunnen bekijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb een vraag over een sharp Aquos LCD tv, van ongeveer 7 jaar oud. Model / type weet ik zo niet.
Tv beschikt over een C.I aansluiting, maar krijg het niet voor elkaar om digitale tv hierop te krijgen.

Heb het getest met een mascom Alphacrypt module en een ci+ module Irdeta (paars model). Normaal gesproken moet je altijd ergens je id / netwerknummer invullen,maar dit kan ik nergens vinden in het tv menu.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik ken de TV niet, maar weet je zeker dat de TV ook daadwerkelijk DVB-C ondersteunt. Er zijn in die tijd veel TV's gemaakt die alleen DVB-T ondersteunen ( Digitenne ). Dan gaat het dus sowieso niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Woy schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:17:
Ik ken de TV niet, maar weet je zeker dat de TV ook daadwerkelijk DVB-C ondersteunt. Er zijn in die tijd veel TV's gemaakt die alleen DVB-T ondersteunen ( Digitenne ). Dan gaat het dus sowieso niet werken.
Nee dat durf ik zo niet te zeggen, dan moet ik even het model nummer zien te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
De CI+ module hoef je in ieder geval niet te proberen, want toen was de CI+ standaard nog helemaal niet vastgelegd, en een CI+ module gaat niet werken in een CI slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Woy schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:17:
Hij blijkt alleen dvb-t te hebben inderdaad, mascom module zal weer te hoop aangeboden worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ach tja, sommige TVs hebben dan ineens wel een DVB-C capable tuner maar wordt voor "nederland" niet ondersteunt. vertel je je TV dattie in zweden woont dan kan je ineens wel gewoon DVB-C gebruiken :')

goed nu de echte reden voor deze kick..

ik heb hier een Alphacrypt module die dood "lijkt" te zijn..

steek ik hem in een CI slot dan wordt de module sporadish herkent, echter iets er mee kunnen decoderen doettie niet.

ik kan hem wel keurig updaten/downgraden tussen V3.23 / 3.25 / 3.27 via de usb programmer.. dat gaat ook elke keer zonder problemen..

alleen werken in een CI slot is er met geen enkele firmware revisie nog bij..

iemand nog een idee om deze Alpha weer tot leven te krijgen?
voor ik mn breekijzer er in zet.... :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
nieuws: Ziggo en UPC beginnen voorzichtig met fuseren diensten

Betekend dit nou misschien ook dat de AlphaCrypt straks niet meer werkt? UPC heeft immers geen Irdeto beveiliging volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Woy schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:41:
nieuws: Ziggo en UPC beginnen voorzichtig met fuseren diensten

Betekend dit nou misschien ook dat de AlphaCrypt straks niet meer werkt? UPC heeft immers geen Irdeto beveiliging volgens mij.
Voor zover ik begrepen heb gaan ze naar het Ziggo-systeem toe, waardoor het dus gewoon zou moeten blijven werken, of ze gaan het naast elkaar draaien. Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Irdeto eruit wordt gegooid; dat zou betekenen dat iedereen dus alle CI+ CAM's en settop boxen moet gaan vervangen die nu met Ziggo aan het knutselen is en niet geschikt zijn voor UPC.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kroegtijger schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:45:
[...]

Voor zover ik begrepen heb gaan ze naar het Ziggo-systeem toe, waardoor het dus gewoon zou moeten blijven werken, of ze gaan het naast elkaar draaien. Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Irdeto eruit wordt gegooid; dat zou betekenen dat iedereen dus alle CI+ CAM's en settop boxen moet gaan vervangen die nu met Ziggo aan het knutselen is en niet geschikt zijn voor UPC.
Volgens het artikel dat ik aanhaal, en wat ik op de radio hoorder gingen ze juist over op het UPC systeem
Opsterland worden tv-abonnees van Ziggo bij wijze van proef overgezet op het platform van UPC.
Het idee is ook dat de apparatuur voor beide netwerken compatible wordt
Wel is de bedoeling dat alle diensten uiteindelijk worden samengevoegd. Ziggo-klanten kunnen dan ook de Horizon-box van UPC bestellen, maar bestaande settopboxen blijven werken, belooft Ziggo, ook settopboxen die klanten zelf hebben aangeschaft.
Dat zou betekenen dat de huidige CI+ modules wel zullen blijven werken, maar ik weet niet in hoeverre die al ondersteuning voor het UPC systeem hebben.

In principe lijkt bovenstaande quote aan te geven dat het zou moeten blijven werken, maar dat betekend ook dat ze dus niet helemaal overgaan naar het UPC systeem, immers kunnen niet alle eigen gekochte settop boxen met de UPC codering overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Woy schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:23:
[...]

Volgens het artikel dat ik aanhaal, en wat ik op de radio hoorder gingen ze juist over op het UPC systeem

[...]

Het idee is ook dat de apparatuur voor beide netwerken compatible wordt

[...]

Dat zou betekenen dat de huidige CI+ modules wel zullen blijven werken, maar ik weet niet in hoeverre die al ondersteuning voor het UPC systeem hebben.

In principe lijkt bovenstaande quote aan te geven dat het zou moeten blijven werken, maar dat betekend ook dat ze dus niet helemaal overgaan naar het UPC systeem, immers kunnen niet alle eigen gekochte settop boxen met de UPC codering overweg.
Daaruit kunnen we dus afleiden dat ze Irdeto blijven toepassen, en dus zou normaal gesproken ook de AlphaCrypt moeten blijven werken. Immers, anders is er geen mogelijkheid om bovenstaande bewering 100% te kunnen waarmaken. Het zal altijd afwachten blijven natuurlijk, maar ik zie voorlopig geen enkele aanleiding om verontrust te raken over de AlphaCrypt oplossingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 10:39
kroegtijger schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:02:
[...]

Daaruit kunnen we dus afleiden dat ze Irdeto blijven toepassen, en dus zou normaal gesproken ook de AlphaCrypt moeten blijven werken. Immers, anders is er geen mogelijkheid om bovenstaande bewering 100% te kunnen waarmaken. Het zal altijd afwachten blijven natuurlijk, maar ik zie voorlopig geen enkele aanleiding om verontrust te raken over de AlphaCrypt oplossingen.
Zover ik weet is het heel goed mogelijk om zowel Nagravision als Irdeto gelijktijdig toe te passen op een DVB-C netwerk. Er is een gebied van UPC waar dit al plaats vindt. Ik denk dat we dit zullen gaan zien.

Voor Alphacrypt zou dit weinig invloed moeten hebben. Als die CAM netjes de standaard volgt gaat het prima. Volgens mij weet niemand van tevoren of het ook daadwerkelijk gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kroegtijger schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:02:
[...]
Daaruit kunnen we dus afleiden dat ze Irdeto blijven toepassen, en dus zou normaal gesproken ook de AlphaCrypt moeten blijven werken.
Ze passen echter alleen iets bij Ziggo aan, dus UPC zal gebruik blijven maken van hun eigen codering? ( Nagravision? ). Dan lijkt het doel dat dezelfde hardware over beide netwerken gebruikt kan worden alsnog niet gehaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
gibraltar schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:12:
[...]

Zover ik weet is het heel goed mogelijk om zowel Nagravision als Irdeto gelijktijdig toe te passen op een DVB-C netwerk. Er is een gebied van UPC waar dit al plaats vindt. Ik denk dat we dit zullen gaan zien.

Voor Alphacrypt zou dit weinig invloed moeten hebben. Als die CAM netjes de standaard volgt gaat het prima. Volgens mij weet niemand van tevoren of het ook daadwerkelijk gaat werken.
Als ze naast elkaar kunnen draaien betekend dat dan dat de daadwerkelijk encryption met dezelfde protocollen gebeurt? Dan is het dus puur en alleen de key-exchange die anders is? Anders zouden streams ook dubbel verstuurd moeten worden immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Woy schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:14:
[...]
Als ze naast elkaar kunnen draaien betekend dat dan dat de daadwerkelijk encryption met dezelfde protocollen gebeurt? Dan is het dus puur en alleen de key-exchange die anders is? Anders zouden streams ook dubbel verstuurd moeten worden immers.
De CA streams zijn losse PID's, en staan los van de content streams (PID's). De key exchange is via de CA PID, en die is maar een paar luttele bytes vergeleken bij de content. Het gebruiken van twee CA PID's in een service is prima toegestaan.

De encryptie van die content is gewoon altijd de DVB-CSA standaard, ongeacht de key exchange methode.

Met andere woorden: om Nagravision naast Irdeto te gebruiken hoeven ze maar een paar bytes toe te voegen aan een service, en die kunnen prima naast elkaar gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
gibraltar schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:18:
[...]

De CA streams zijn losse PID's, en staan los van de content streams (PID's). De key exchange is via de CA PID, en die is maar een paar luttele bytes vergeleken bij de content. Het gebruiken van twee CA PID's in een service is prima toegestaan.

De encryptie van die content is gewoon altijd de DVB-CSA standaard, ongeacht de key exchange methode.

Met andere woorden: om Nagravision naast Irdeto te gebruiken hoeven ze maar een paar bytes toe te voegen aan een service, en die kunnen prima naast elkaar gebruikt worden.
Ok helder, is dacht dat de content encryptie ook daadwerkelijk anders was. Als het alleen de Key-Exchange is dan is het inderdaad relatief eenvoudig naast elkaar te draaien ja.

Dan snap ik alleen nog niet wat er nou daadwerkelijk bij Ziggo gaat veranderen, buiten het toevoegen van de nagravision ( Daar merk je in principe niks van zolang je gewoon Irdeto aperatuur gebruikt ).

[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 31-12-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Heeft inmiddels al iemand ervaring of de Alphacrypt nog werkt na de wisseling ZIGGO/UPC? Ik lees een aantal vermoedens dat het nog blijft werken, maar ik lees nog geen bevestiging. Wij gaan aanstaande donderdag (5/3) migreren.....

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dutch schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:26:
Heeft inmiddels al iemand ervaring of de Alphacrypt nog werkt na de wisseling ZIGGO/UPC? Ik lees een aantal vermoedens dat het nog blijft werken, maar ik lees nog geen bevestiging. Wij gaan aanstaande donderdag (5/3) migreren.....
Ik kan me echt geen reden verzinnen waarom het niet meer zou werken.

Er is ook geen reden meer om de Alphacrypt bewust af te willen schakelen: Irdeto gaat er op termijn toch uit. Ik verwacht dan ook dat de Alphacrypt uiteindelijk inderdaad op zwart gaat - samen met alle andere Irdeto-decoders.

Als de Alphacrypt niet meer zou werken, dan had je dat hier allang gelezen.

Aangezien Ziggo de Alphacrypt wèl heeft geblokkeerd in CI+ televisies heb ik een vermoeden dat (zonder alle smartcards te vervangen) Ziggo de Alphacrypt niet goed kàn blokkeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 04-03-2015 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dutch schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:26:
Ja het werkt gewoon nog. Er is ook weinig veranderd behalve dat de streams met Qam256 gemoduleerd zijn i.p.v Qam64.
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 07:44:
[...]
Aangezien Ziggo de Alphacrypt wèl heeft geblokkeerd in CI+ televisies heb ik een vermoeden dat (zonder alle smartcards te vervangen) Ziggo de Alphacrypt niet goed kàn blokkeren.
Klopt. CI+ tv's hebben een bit die aangeven dat CI modules niet geaccepteerd worden. CI tv's kennen deze bit echter nog niet en negeren deze dus gewoon.

[ Voor 33% gewijzigd door Woy op 04-03-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als ze van irdeto afstappen, heb je die ci nog nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MikeyMan schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:48:
Ik heb eigenlijk nog niet getest in hoeverre de normale kanalen nu FTA zijn. Ik had wel begrepen dat alle normale Nederlandse zenders FTA zullen worden, en dan heb je de CI inderdaad voor die kanalen helemaal niet meer nodig.

Overigens zullen ze ( nu ) nog niet helemaal van Irdeto afstappen. Voor het ziggo gebied blijft vooralsnog gewoon de Irdeto beveiliging gehandhaafd voor de kanalen die niet in het basis pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Woy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:45:
Klopt. CI+ tv's hebben een bit die aangeven dat CI modules niet geaccepteerd worden. CI tv's kennen deze bit echter nog niet en negeren deze dus gewoon.
Dit is niet iets wat universeel aanstaat, de provider heeft hier controle over. Een CI module kan wel werken in een CI+ TV:

http://www.totaaltv.nl/ni...ci-module-aan-banden.html
Ziggo wacht tot februari met het blokkeren van de Alphacrypt in CI+ televisietoestellen om de gebruikers voldoende tijd te geven om over te stappen naar een CI+ module.
Alphacrypt heeft ooit dus wel gewerkt in CI+ televisies.
MikeyMan schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:48:
De Alphacrypt kan dan in de vuilbak. Je moet dan op zoek naar iets wat met Nagravision overweg kan. (wat bij UPC/nieuw-Ziggo neerkomt op: huren)
Woy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:03:
[...]

Ik heb eigenlijk nog niet getest in hoeverre de normale kanalen nu FTA zijn. Ik had wel begrepen dat alle normale Nederlandse zenders FTA zullen worden, en dan heb je de CI inderdaad voor die kanalen helemaal niet meer nodig.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

3 zenders in HD en geen Fox. Lijkt meer op het analoge pakket dan wat je bij Ziggo zonder extra abo met smartcard had.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 04-03-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:38:
[...]

Dit is niet iets wat universeel aanstaat, de provider heeft hier controle over. Een CI module kan wel werken in een CI+ TV:

http://www.totaaltv.nl/ni...ci-module-aan-banden.html

[...]

Alphacrypt heeft ooit dus wel gewerkt in CI+ televisies.
Klopt, ik bedoel dat er in de DVB-C stream een bit meegestuurd kan worden die CI modules blokkeert. CI tv's kennen deze bit echter niet, dus negeren hem.
3 zenders in HD en geen Fox. Lijkt meer op het analoge pakket dan wat je bij Ziggo zonder extra abo met smartcard had.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het volledige basispakket op termijn FTA zou worden, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Woy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:28:
[...]

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het volledige basispakket op termijn FTA zou worden, maar dat weet ik niet zeker.
Is niet zo. Op dit moment is het ongecodeerd om technische redenen, maar dat gaat binnenkort terug op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Is niet zo. Op dit moment is het ongecodeerd om technische redenen, maar dat gaat binnenkort terug op zwart.
Dat is nogal een bold statement zonder onderbouwing. Ik zie ook geen technische reden waarom ze nu niet gecodeerd zouden kunnen zijn. Bij UPC is het bewust gekozen om die zenders FTA door te sturen, en die keuze neemt Ziggo nu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Woy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Dat is nogal een bold statement zonder onderbouwing. Ik zie ook geen technische reden waarom ze nu niet gecodeerd zouden kunnen zijn. Bij UPC is het bewust gekozen om die zenders FTA door te sturen, en die keuze neemt Ziggo nu over.
Ik reageerde op "Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het volledige basispakket op termijn FTA zou worden". Mijn antwoord daarop is: is niet zo. Als in: dat heb jij nergens gelezen. ;)

Als je dat wel hebt gelezen, dan is het niet waar. (of ik heb iets gruwelijk gemist, en die kans acht ik erg klein)

UPC geeft niet "het volledige basispakket" ongecodeerd door! Alleen 3 zenders in HD, geen Fox, etc. De rest van het basispakket zit bij UPC in "starter" en bij Ziggo/Irdeto in iedere smartcard zonder maandelijkse kosten.

Op dit moment is het basispakket (RTL4 HD, Fox, etc) ook ongecodeerd maar dat is slechts tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:50:
[...]

Ik reageerde op "Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het volledige basispakket op termijn FTA zou worden". Mijn antwoord daarop is: is niet zo. Als in: dat heb jij nergens gelezen. ;)

Als je dat wel hebt gelezen, dan is het niet waar. (of ik heb iets gruwelijk gemist, en die kans acht ik erg klein)

UPC geeft niet "het volledige basispakket" ongecodeerd door! Alleen 3 zenders in HD, geen Fox, etc. De rest van het basispakket zit bij UPC in "starter" en bij Ziggo/Irdeto in iedere smartcard zonder maandelijkse kosten.

Op dit moment is het basispakket (RTL4 HD, Fox, etc) ook ongecodeerd maar dat is slechts tijdelijk.
Dan wordt bij UPC dus wel het basispakket volledig FTA doorgegeven, alleen vallen de HD zenders niet binnen het basispakket.

Op termijn zullen de basispakketten ook wel gelijk getrokken worden, en dus zullen bij Ziggo de HD zenders uit het bassispakket verdwijnen, of bij UPC toegevoegd worden.

Ik verwacht dan ook dat alle zenders die bij alle klanten in het pakket vallen gewoon FTA zullen worden. Alle zenders die niet voor alle klanten gelden zullen natuurlijk altijd gecodeerd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Woy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:55:
[...]

Dan wordt bij UPC dus wel het basispakket volledig FTA doorgegeven, alleen vallen de HD zenders niet binnen het basispakket.
Dan is het een kwestie van je definitie van "basispakket". Tussen UPC en oud-Ziggo (een aantal zaken zijn nu al anders):

Analoog
UPC: inbegrepen bij TV-abo
Ziggo: inbegrepen bij TV-abo

30+ zenders en NPO in HD
UPC: inbegrepen bij TV-abo
Ziggo: bestaat niet

Bekende omroepen (RTL, SBS, Discovery, etc) in HD, Fox, UitzendingGemist
UPC: TV Starter (€5,50/maand inclusief huur module/decoder)
Ziggo: inbegrepen bij TV-abo (TV Standaard), maar zelf een smartcard/module/decoder kopen

Meer zenders
UPC: TV Royaal (€15,50/maand inclusief huur module/decoder)
Ziggo: TV Extra (€14,95/maand, zelf spullen kopen)

Tientallen/honderden all-you-can-eat films/series
UPC: MyPrime (€6,50)
Ziggo: TV Extra (€14,95/maand, zelf spullen kopen)

Zo zie je dus dat Ziggo en UPC wel ongeveer dezelfde producten hebben/hadden, maar de structuur van de abonnementen is/was niet hetzelfde.

De enige vraag is dan nog: wat is het basispakket? (of in jouw woorden: "het volledige basispakket") Voor mij als oud-Ziggo klant is dat dan toch de bekende omroepen in HD en Fox. Dat basispakket van UPC (wat je nu bij geharmoniseerd Ziggo ook hebt) is qua aanbod haast Digitenne met betere beeldkwaliteit. Sterker nog: bij Digitenne krijg je wèl Fox! Dat ongecodeerde UPC pakket durf ik persoonlijk dan niet "volledig" te noemen, daarvoor mist er echt teveel.

Zoals UPC zelf zegt: "HD is bij UPC de standaard.". Nou, van alleen 3 NPO zenders in HD krijg ik het niet warm. Dan is "starter" dus het standaardpakket, en da's niet ongecodeerd.
Op termijn zullen de basispakketten ook wel gelijk getrokken worden, en dus zullen bij Ziggo de HD zenders uit het bassispakket verdwijnen, of bij UPC toegevoegd worden.

Ik verwacht dan ook dat alle zenders die bij alle klanten in het pakket vallen gewoon FTA zullen worden. Alle zenders die niet voor alle klanten gelden zullen natuurlijk altijd gecodeerd blijven.
Op dit moment is het zo dat HD bij Ziggo dan uit het basispakket gaat. UPC heeft al een wijziging gedaan door alle reguliere HD-zenders in "starter" onder te brengen en dus bewust niet in het ongecodeerde pakket.

Natuurlijk, zodra je geharmoniseerd bent (is hier b.v. al het geval) kan je je Alphacrypt uit je TV trekken. Ga je dan vrolijk worden van dat ongecodeerde pakket van een zender of 30? Dat moet ieder voor zichzelf bepalen, maar "volledig" wil ik het dus niet noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 04-03-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Alles werkt hier gelukkig nog....wel weer een hoop sorteerwerk!

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Verwijderd

Al ruim 7 jaar heeft mijn aphacrypt naar volle tevredenheid gewerkt. Maar eergisteren heeft ZIGGO onverwachts een update doorgevoerd waardoor alle digitale zenders verdwenen zijn, zonder aankondiging.
Wat een klantenservice, een mooi sportkanaal beleven en daags ervoor de zenders op zwart als je een MASCOM CI module gebruikt. Echt grote shit.

Jan Bruijsten

• gibraltar
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:00:
Al ruim 7 jaar heeft mijn aphacrypt naar volle tevredenheid gewerkt. Maar eergisteren heeft ZIGGO onverwachts een update doorgevoerd waardoor alle digitale zenders verdwenen zijn, zonder aankondiging.
[...]
Het feit dat je zenders verdwenen zijn heeft nagenoeg niets te maken met de Alphacrypt CAM, maar juist met de TV. Gewoon opnieuw zenders zoeken op 474 MHz, symbolrate 6875 en constellation 64-QAM.

Overigens is het niet netjes wat Ziggo doet, maar als je het Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel topic volgt lees je veel meer van dit soort fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:30
Iemand toevallig in de buurt van alkmaar met een pcmcia slot voor updaten?

Of een manier hoe je erachter kan komen welke versie de alphacrypt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Soullancer schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:49:

Of een manier hoe je erachter kan komen welke versie de alphacrypt heeft
Wat dacht je van een tv gebruiken met ci slot en de cam module menu via tv ophalen? daarin staat vaak ook versie nummers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
devil-strike schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Wat dacht je van een tv gebruiken met ci slot en de cam module menu via tv ophalen? daarin staat vaak ook versie nummers etc.
Ja precies..... Vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Hier op 3 verschillende tv's getest en bij alle3 gewoon netjes info tevinden kwa software versie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
devil-strike schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:51:
[...]

Hier op 3 verschillende tv's getest en bij alle3 gewoon netjes info tevinden kwa software versie enzo.
Prima, hier helaas dus niet vandaar ook de vraag. Iemand die toevallig nog pcmcia slot in de laptop heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soullancer schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:51:
Prima, hier helaas dus niet vandaar ook de vraag. Iemand die toevallig nog pcmcia slot in de laptop heeft?
Als je de AlphaCrypt niet kan benaderen via het CAM menu zal een update ook niet veel zin hebben. Of een defect CI slot of een defecte CAM. Sowieso haalt een firmware update van de CAM niet veel uit voor het gebruik in Nederland. Hier draait de AlphaCrypt nog altijd op versie 3.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik heb wel een officiële programmer voor een alphacrypt.. heb er zelfs in het verleden 1tje gehad die helaas overleden is..

mocht iemand er belangstelling voor hebben (voor een zacht prijsje) verneem ik het wel :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
ArChie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:42:
[...]

Als je de AlphaCrypt niet kan benaderen via het CAM menu zal een update ook niet veel zin hebben. Of een defect CI slot of een defecte CAM. Sowieso haalt een firmware update van de CAM niet veel uit voor het gebruik in Nederland. Hier draait de AlphaCrypt nog altijd op versie 3.11.
Zoals ik al zei, de tv heeft de optie nergens om de sw info van de module op te vragen. Ci en cam Module doen t gewoon.

Vandaag de smartcard binnen gekregen, na instellen, tv doet t prima op t ziggo netwerk met hd zenders dus laat de sw versie wel voor wat het is als 3.11 maximaal nodig is.

In elk geval smsfreakie ook bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Hmm nog mensen die dit gebruiken? Ik heb "vervormd signaal" op alles boven NED1, 2 en 3.

Tv is Samsung en laat ook keurig alles zien via de guide qua programmering. Heeft alweer ene jaartje uit gestaan (alleen gebruikt in de tuin zo af en toe).

Uiteraard opnieuw gescand op zenders bij Ziggo met juiste netwerkinstellingen.

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 28-05-2017 17:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:09:
Hmm nog mensen die dit gebruiken? Ik heb "vervormd signaal" op alles boven NED1, 2 en 3.

Tv is Samsung en laat ook keurig alles zien via de guide qua programmering. Heeft alweer ene jaartje uit gestaan (alleen gebruikt in de tuin zo af en toe).

Uiteraard opnieuw gescand op zenders bij Ziggo met juiste netwerkinstellingen.
Activatie van smartcard vervallen en moet misschien opnieuw geactiveerd worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05
Heb je een andere, werkende smartcard van een ander toestel om het mee te proberen? En werkt de 'niet-werkende' in het andere toestel?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vergeten te melden zie ik. Heb de smartcard inderdaad laten "refreshen" en deze werkt ook in een CI+ module/tv :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Werken de Ziggo-zenders wel? En RTL 4 in SD? In dat geval wordt er namelijk kennelijk niets gedecodeerd en heb je dus nog maar 2 mogelijkheden, namelijk de alphacrypt is stuk, of de smartcard is niet geactiveerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 00:25
JB schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:51:
Vergeten te melden zie ik. Heb de smartcard inderdaad laten "refreshen" en deze werkt ook in een CI+ module/tv :)
Heb je een refresh gedaan via de website/mijn ziggo of via de helpdesk?
Het (her)activeren via de klantenservice werkt niet altijd meteen succesvol is de ervaring.
Soms zijn hiervoor meerdere activatie pogingen nodig.

Oh de kaart werkt wel in de CI module. mm

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 29-05-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Je kan natuurlijk nog even de firmware-versie van de alphacrypt controleren. Indien noodzakelijk kan je deze updaten via een PCMCIA-slot. Vaak kan je die in oude laptops nog wel terug vinden, en anders kan je voor een tientje of 2 daar een kaartje voor bestellen. Bijvoorbeeld hier

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

The_Doman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Heb je een refresh gedaan via de website/mijn ziggo of via de helpdesk?
Het (her)activeren via de klantenservice werkt niet altijd meteen succesvol is de ervaring.
Soms zijn hiervoor meerdere activatie pogingen nodig.

Oh de kaart werkt wel in de CI module. mm
Ja site gaf foutmelding "netwerkstoring, niet mogelijk bla bla" dus gebeld inderdaad. Aangenomen dat de helpdeskmedewerker zegt wat ie doet (refresh) maar werkte na 15-30 min nog steeds niet. Zal vandaag nog eens pogen.

Dus het werkt nog wel altijd, begrijp ik uit jullie reacties (topictitel is dan verwarrend) :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
JB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:50:
[...]

Ja site gaf foutmelding "netwerkstoring, niet mogelijk bla bla" dus gebeld inderdaad. Aangenomen dat de helpdeskmedewerker zegt wat ie doet (refresh) maar werkte na 15-30 min nog steeds niet. Zal vandaag nog eens pogen.

Dus het werkt nog wel altijd, begrijp ik uit jullie reacties (topictitel is dan verwarrend) :?
Ja het werkt nog steeds, nee, je kan geen nieuwe smartcards meer krijgen / activeren. Bestaande smartcards blijven nog wel werken, zolang je niet je abonnement hebt laten omzetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

kroegtijger schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:12:
[...]

Ja het werkt nog steeds, nee, je kan geen nieuwe smartcards meer krijgen / activeren. Bestaande smartcards blijven nog wel werken, zolang je niet je abonnement hebt laten omzetten.
Ik heb er drie. Zie wel een nieuwe "verdeling" :?

1 staat onder "Digitale TV activatie"
2 staan onder "TV Standard".

Krijg op mijnziggo overigens nog steeds "Resetten van Smartcard Id mislukt wegens netwerkproblemen" bij het klikken op zenderaanbod opnieuw ophalen.

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 29-05-2017 13:18 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
JB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:50:

Ik heb er drie. Zie wel een nieuwe "verdeling" :?

1 staat onder "Digitale TV activatie"
2 staan onder "TV Standard".

Krijg op mijnziggo overigens nog steeds "Resetten van Smartcard Id mislukt wegens netwerkproblemen" bij het klikken op zenderaanbod opnieuw ophalen.
Ja hier had ik precies hetzelfde
Ziggo Community:Smartcard met E30-4 melding en herstel via website geeft foutmelding
Een succesvolle (her)activatie kan gewoon binnen een minuut plaatsvinden is mijn ervaring.
Anders blijft het gewoon weer ergens administratief hangen bij Ziggo.
Dat "netwerkprobleem bij het zelf resetten van je smartcard" speelt al maanden, opgelost wordt het blijkbaar niet?
Bij mij gaf een een 'dubbel' activatie/reset signaal dan wel het gewenste resultaat.
Wellicht voor de volgende keer, als mijn collega's de smartcards opnieuw moeten activeren, moeten ze niet 1 signaal, maar 2x hetzelfde signaal versturen ;-)!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja normaal als ik dat "heractiveren" zelf deed op mijn ziggo had ik vrijwel meteen beeld inderdaad :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kroegtijger schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:12:
[...]

Wat zeg je hier nu eigenlijk mee? Nieuwe abonnementen werken niet meer met de oude smartcards oid? Of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
MikeyMan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:08:
[...]

Wat zeg je hier nu eigenlijk mee? Nieuwe abonnementen werken niet meer met de oude smartcards oid? Of andersom?
Nieuwe abonnementen werken inderdaad niet meer met de oude smartcards; je kan ze ook niet meer activeren of kopen, alleen nog maar huren voor 2 euro per maand, met een maximum van 2 stuks. Daarmee laten ze Irdeto2 dus dood bloeden en is het vroeg of laat uit met de koopman met deze oplossing dus.
Je kan alleen Kabel-TV nog bekijken, met daarmee dus RTL4 etc in SD. Alleen NPO's en Ziggo-eigen zenders zijn in HD, en alles wat buiten het Kabel-TV pakket valt kan je dus überhaupt niet meer kijken dan. Oftwel, verander je abonnement niet meer, en laat je zeker niet ompraten naar "het nieuwe systeem", ondanks dat het mogelijk zelf goedkoper voor je uit zou pakken. Ziggo probeert iedereen aan die horizonboxen te krijgen helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kroegtijger schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:10:
[...]

Nieuwe abonnementen werken inderdaad niet meer met de oude smartcards; je kan ze ook niet meer activeren of kopen, alleen nog maar huren voor 2 euro per maand, met een maximum van 2 stuks. Daarmee laten ze Irdeto2 dus dood bloeden en is het vroeg of laat uit met de koopman met deze oplossing dus.
Je kan alleen Kabel-TV nog bekijken, met daarmee dus RTL4 etc in SD. Alleen NPO's en Ziggo-eigen zenders zijn in HD, en alles wat buiten het Kabel-TV pakket valt kan je dus überhaupt niet meer kijken dan. Oftwel, verander je abonnement niet meer, en laat je zeker niet ompraten naar "het nieuwe systeem", ondanks dat het mogelijk zelf goedkoper voor je uit zou pakken. Ziggo probeert iedereen aan die horizonboxen te krijgen helaas.
Maar ik heb net een nieuw abonnement, en al mijn oude kaarten doen het gewoon nog prima :?
Zowel de oude smartcards (die ik nog steeds gebruik) als de nieuwe smartcard (in de doos) staat gemeld op mijn-ziggo, maar alledrie de oudjes doen het nog.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 29-05-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Werkt weer. De smartcard nog eens in tv binnen gestoken, die gaf nu weer "is verlopen". Mijn ziggo werkt helaas nog steeds niet maar de dame van klantenservice heeft de kaart (weer) een zetje gegeven en nu werkt de Alphacrypt ook weer.

Als Ziggo die kaarten disabled, ben ik weg als klant. Enige reden is dat ik geen decoder nodig heb.

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 29-05-2017 20:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
MikeyMan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:12:
Maar ik heb net een nieuw abonnement, en al mijn oude kaarten doen het gewoon nog prima :?
Zowel de oude smartcards (die ik nog steeds gebruik) als de nieuwe smartcard (in de doos) staat gemeld op mijn-ziggo, maar alledrie de oudjes doen het nog.
Ja , bij het upgraden/wijzigen van je abonnement is het dus zaak er goed op te letten dat je bestaande smartcards actief blijven en niet "per ongeluk" uit het systeem "verdwijnen"...
Beste is dit nog extra te laten vastleggen/bevestigen door de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The_Doman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:45:
[...]

Ja , bij het upgraden/wijzigen van je abonnement is het dus zaak er goed op te letten dat je bestaande smartcards actief blijven en niet "per ongeluk" uit het systeem "verdwijnen"...
Beste is dit nog extra te laten vastleggen/bevestigen door de klantenservice.
Er was er eentje verdwenen, maar die is netjes weer teruggezet door ziggo.Zal eens proberen of die nieuwe kaart het in de alphacrypt doet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
MikeyMan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:12:
[...]

Als je ze al hebt zit je goed. Je kan ze niet meer op je abonnement laten registreren. Ziggo moet namelijk de bestaande dienstverlening in stand laten. Ze hoeven die niet nog langer te verkopen, maar wel blijven ondersteunen. Jij hebt die kaarten gekocht, dus moeten ze blijven werken. Op den duur sterft dat daarmee dus langzaam uit en als de groep te klein wordt zijn ze gerechtigd de stekker eruit te trekken. Dat gaat ze de komende tijd nog niet lukken, want ze hebben vrachtwagens vol harddisk recorders verkocht om maar eens wat te noemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn ouders hebben ook nog wel een smartcard over. Kun je die op je abbo laten zetten?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
JB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:17:
Mijn ouders hebben ook nog wel een smartcard over. Kun je die op je abbo laten zetten?
Volgens mij niet meer. Maar als die al geactiveerd is kan je m misschien wel "lenen" kan je daar eventueel wel kijken ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@kroegtijger Aah ja inderdaad, dat werkt natuurlijk ook nog :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm ik dacht die oude tv van mij mooi op 4444 in te stellen zodat ik geen smartcard meer nodig heb maar vind 0 zenders... Op 5555 vind ie keurig alle zenders. Iemand een idee?

Dit werkt zonder problemen op nieuwere tv’s hier in huis.

edit:
Apart topic aangemaakt

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 11-05-2018 19:27 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoppie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 22:30
Ik weet dat dit een ouder topic is maar misschien kan iemand me toch nog helpen. Aangezien hier wel de (voormalige) gebruikers zitten. Ik heb een Alphacrypt Classic op de kop getikt op marktplaats omdat ik een CI televisie heb staan en daar eigenlijk geen externe decoder bij wil hebben staan.

Nu lijkt het Ziggo pasje te breed te zijn voor de Alphacrypt. :? Heel vreemd. Is hier iemand, die de Alphacrypt nog gebruikt, of heeft gebruikt, ook wel eens tegenaan gelopen? de Alphacrypt past wel in de TV (en wordt ook herkend) dus die kan ook niet breder zijn.... dan gaat hij daar niet meer in. Moet het pasje een beetje worden bijgeschaafd?

Misschien dat iemand me nog wat advies kan geven.

Groet, Remy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snoppie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:09:
Ik weet dat dit een ouder topic is maar misschien kan iemand me toch nog helpen. Aangezien hier wel de (voormalige) gebruikers zitten. Ik heb een Alphacrypt Classic op de kop getikt op marktplaats omdat ik een CI televisie heb staan en daar eigenlijk geen externe decoder bij wil hebben staan.

Nu lijkt het Ziggo pasje te breed te zijn voor de Alphacrypt. :? Heel vreemd. Is hier iemand, die de Alphacrypt nog gebruikt, of heeft gebruikt, ook wel eens tegenaan gelopen? de Alphacrypt past wel in de TV (en wordt ook herkend) dus die kan ook niet breder zijn.... dan gaat hij daar niet meer in. Moet het pasje een beetje worden bijgeschaafd?

Misschien dat iemand me nog wat advies kan geven.

Groet, Remy
Hij past precies :)

Heb je een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Laatst mijn alphacrypt nog in een tv geduwd, met standaard Ziggo smartCard. Past perfect.

Heb je het kaartje er wel op de juiste manier ingeduwd? Dus de goed kant boven?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Misschien lijkt het kaartje te breed, maar het is normaal dat hij er aan de zijkanten iets uit lijkt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mace schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:24:
Misschien lijkt het kaartje te breed, maar het is normaal dat hij er aan de zijkanten iets uit lijkt te komen.
dat doet een ziggo kaartje in 1 van mijn CI+ modules (door Ziggo geleverd) ook :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

SMSfreakie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:52:
[...]

dat doet een ziggo kaartje in 1 van mijn CI+ modules (door Ziggo geleverd) ook :)
Ja volgens mij is de PC Card-standaard ook precies zo breed als de ISO-7810-standaard voor pasjes en is er daarmee geen enkele CI+/CI-module waarbij de zijkant van de kaart niet zichtbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mace schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:21:
[...]

Ja volgens mij is de PC Card-standaard ook precies zo breed als de ISO-7810-standaard voor pasjes en is er daarmee geen enkele CI+/CI-module waarbij de zijkant van de kaart niet zichtbaar is. :)
zou best kunnen..

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Let Op:
Als je TV een CI+ slot heeft zal de Alphacrypt NIET meer werken, in een gewoon (non-plus) CI-slot werkt de Alphacrypt nog WEL

Hier hoef je dus ook geen vragen meer over te stellen.