Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14

JB

Cédric roelt!

Zojuist bij mijn ouders thuis de tv aangesloten, precies hetzelfde euvel. Als ik de tv laat zoeken op "Volledig" of "Netwerk" dan vind hij ook alleen maar kanalen (9 stuks) in de frequentie 300/400 MHz :S

Zou er toch iets met de tuner zijn? Ik heb met Samsung gebeld maar de 1e lijn support kon mijn probleem niet verklaren, een firmware update is er niet op de site, en volgens hem ook niet bij hun op de repair afdeling. Opsturen zou een optie zijn maar ik verwacht niet dat ze wat "vinden", ze kunnen het ook niet nabootsen lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 17-03-2011 19:13 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad1138
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-01 20:50
Ik heb vandaag een Terratec H7 aangeschaft met als doel DVB-C kijken via m'n media PC, ik heb hier ook gelijk een Neotion CI+ CAM module bijgehaald om m'n ziggo kaartje te kunnen gebruiken, nu lees ik overal dat er een Alphacrypt CAM module nodig is, betekent dit dat ik de verkeerde CAM module gekocht heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het grote verschil: voorin vinden we een CI-slot, waarin je een zogenaamde CAM-module kunt invoeren (…)
Neotion CI+ CAM-module
Zoek de verschillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mad1138 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:28:
Ik heb vandaag een Terratec H7 aangeschaft met als doel DVB-C kijken via m'n media PC, ik heb hier ook gelijk een Neotion CI+ CAM module bijgehaald om m'n ziggo kaartje te kunnen gebruiken, nu lees ik overal dat er een Alphacrypt CAM module nodig is, betekent dit dat ik de verkeerde CAM module gekocht heb?
Kort en bondig, ja.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad1138
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-01 20:50
Ok dat is inderdaad kort en bondig :), maar wat is de technische reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik draai hier intussen met een FloppyDTV met een softcam + smargo :)

werkt prima :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mad1138 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:16:
"CI" en "CI+"

Misschien zie je 't verschil nú ;)

Leesvoer: Wikipedia: Common Interface

En bedenk en begrijp dan even wat het verschil tussen bovenstaande twee dingen is.

[ Voor 28% gewijzigd door Osiris op 17-03-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:31
mad1138 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:16:
Die is verder terug in dit topic wel te vinden, oa in posts van Archie staat veel (technische) uitleg.
Ik heb vandaag een Terratec H7 aangeschaft met als doel DVB-C kijken via m'n media PC
Er is ook een speciaal topic over dit onderwerp: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

job schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:26:
474 (eigenlijk 474.75) is de SD variant
HD variant zit inderdaad op 802.75.
Dit viel me gisteren ook op, alle kanalen die de tv vind via handmatig zoeken met Netwerkcode en Frequentie van mijn postcodegebied vind bovenstaande frequenties op XXX.000 KHz ipv die XXX.750 KHz. Als ik ga kijken bij mijn CI+ tv's, daar zie je alle kanalen wel met XXX.750 KHz dus op een of andere manier vind hij de kanalen niet op dezelfde manier :S Vervolgens doen de kanalen in de 300/400 reeks het wel ook al zitten ze op 3XX.000/4XX.000 ipv 3XX.750/4XX.750 KhZ

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 18-03-2011 09:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Na bovenstaande troubleshoot info gedocumenteerd te hebben, is mijn tv aangeboden bij de repairafdeling en zojuist gebeld wat de status was. Ze hebben het mainboard van mijn tv vervangen, en de tv zou een dezer dagen retour moeten komen. Ben zeer benieuwd of het dan wel werkt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 07:43
Binnenkort lanceert UPC CI+, een module waarmee het mogelijk wordt om zonder mediabox digitale tv van UPC te kijken.

Op dit moment zijn de voorbereidingen voor CI+ in volle gang. Onderdeel hiervan is de technical field trial (TFT), waarbij we een groep 'friendly users' vragen om het product voor ons uit te proberen. Deze test moet ons met name informatie leveren over de ondersteuning op CI+.

Morgen (29 maart) zullen de eerste deelnemers een CI+ module ontvangen (de anderen volgen later deze week).
UPC Digital TV - Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vandaag heb ik mijn P2270HD terug ontvangen van de repairafdeling. Het mainboard is vervangen en de firmware draait nu op de laatste versie. Het werkt op 1 ding na, de 800 MHz reeks doet het niet, dus Ned 1 HD en 2 HD doen het niet, op 901 kan ik wel naar de SD varianten kijken dus opzich ben ik al gelukkig omdat deze tv alleen buiten onder de overkapping dienst gaat doen maar iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Ik krijg hier dus ook weer die bitfoutfrequentie melding op 10 en signaalsterkte is 0.

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/samsung_screen2.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 05:56
Wil graag weten of de Alhacrypt Classic nog altijd werkt icm de Bravia D3000. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
In ieder geval wel ICM met de W4000 dus ik ga er van uit dat er ook niks veranderd is bij de D3000

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:03
Ruud2007 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:35:
Wil graag weten of de Alhacrypt Classic nog altijd werkt icm de Bravia D3000. Iemand?
Heb een D3000 40 inch en werkt met een classic. heb wel de laatste tijd als ik de tv aanzet dat hij na een paar minuten even op zwart gaat 1 of 2 keer voor een seconde of 5.

Ben nu aan het testen of het alleen Alphacrypt is maar lijkt ook op externe ingangen zo te zijn.

Op de tv heb ik tot volgend jaar garantie (5 jaar bijgekocht) dus als het de tv is dan komt dat wel goed. Dit is nu ook mijn 2e tv, beneden nu een nieuwe 40" full hd van sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
trouwens weet iemand nog de meest optimale instellingen voor de Alphacrypt in een CI slot :?
k heb zo pas via mn Alphacrypt geupdated naar v3.23 (van v3.05)

maar toch presteerd de TV het nu ook nog af en toe een SCRAMBLED melding te geven.

edit: iemand in de regio stadskanaal of heerenveen/sneek die m'n Alpha kan flashen naar 3.19?

[ Voor 16% gewijzigd door SMSfreakie op 24-06-2011 15:29 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hoe heb je die update uitgevoerd?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Devster schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:28:
Hoe heb je die update uitgevoerd?
in een sat ontvanger :) das meteen de reden dat ik dus niet terug kan zelf maar een oudere versie :/

goed t ligt imo echt aan de Firmware van de AC..

heb hem eens in mn andere toestel met CI+ slot gestoken.. en er een KPN Digitenne kaart in gedrukt.. ook daarmee krijg ik fouten :( de AC roept veel te snel dat ik geen rechten heb :o
maar praat wel conax :D

[ Voor 34% gewijzigd door SMSfreakie op 27-06-2011 23:04 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268714

Hoi ik zit een beetje te lezen, en het is zo van: ja, nee, ja, nee, maar??
En alle nieuwsberichten zijn oud, op google.

Verhaal:
Sony KDL 32S4010 ondersteund geen CI+, maar daar kan wel een Alphacrypt kaart in, en dat werkt(e) volgens internet.

Alleen ik weet het nu niet zeker, had gewoon gedacht dat de tv het zou ondersteunen,
werkt Alphacrypt nou nog wel of niet?
Las namelijk dit:
http://www.hdtvnieuws.nl/...crypt-blokkeren-20091204/

Waarin staat:

Voor combinaties van een Alphacrypt met een niet CI+ apparaat verandert er niets.

? Klopt dat?

Uiteindelijke vraag is dus gewoon:
Kan ik met deze tv, een alphacrypt kaart gebruiken, en zo het voorkomen van een extra kastje, wat oude mensen niet snappen. Sony KDL 32S4010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik kan niet voor die TV bevestigen of het ooit gewerkt heeft, maar er is in ieder geval niks veranderd voor TV's met een normaal CI slot. Daar werkt de Alphacrypt nog gewoon ok, en ik verwacht ook niet dat daar veel aan gaat veranderen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar haal ik de eerste de beste alphacrypt module? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als je niet de volle mep wilt betalen zou ik MP of V&A even in de gaten houden. Let wel op dat je het juiste type koopt (dus de Classic, TC of IC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:16:
Als je niet de volle mep wilt betalen zou ik MP of V&A even in de gaten houden. Let wel op dat je het juiste type koopt (dus de Classic, TC of IC).
een Light kan je laten upgraden naar een volwaardige Classic :)

kost je bij mascom nog wel 47 euro...

maar goed mocht je echt voor een schijntje een light weten te krijgen zou t evt een optie kunnen zijn :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
SMSfreakie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:26:
[...]
een Light kan je laten upgraden naar een volwaardige Classic :)

kost je bij mascom nog wel 47 euro...

maar goed mocht je echt voor een schijntje een light weten te krijgen zou t evt een optie kunnen zijn :)
Mja, aangezien er voor 45,- een Classic in V&A staat weet ik niet of dat zo handig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die vraag en aanbod aanbieder is niet echt jowvol... check recensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat deze module werken in mijn Sony TV, die wel CI is?

V&A aangeboden: Mascom AlphaCrypt Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb hier een Alphacrypt classic 3.18
dit heeft tijden goed gewerkt, daarna is het een tijd niet actief geweest en probeer nu weer voor tv te zorgen:
ik ontvang enkle zenders niet meer, waaronder RTL 7, aangezien de smartcard in een officiele humax decoder de zender prima ontvangt is dat het probleem niet
kan het zo zijn dat de alphacrypt geupdate moet worden? (zoja dan wordt dat een klein probleem :D )
heb trouwens een Sony 40W4500 tv :)

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 24-07-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ontvang je de hele zender niet meer of kun je 'm niet decrypten? In het eerste geval zit je probleem in de tuner, niet in de alphacrypt. Doe anders een een volledige kanaalscan. Als ik het me goed herinner moest je bij Sony tv's ook ergens in het menu een 'auto-update' optie uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nielson schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:35:
Ontvang je de hele zender niet meer of kun je 'm niet decrypten? In het eerste geval zit je probleem in de tuner, niet in de alphacrypt. Doe anders een een volledige kanaalscan. Als ik het me goed herinner moest je bij Sony tv's ook ergens in het menu een 'auto-update' optie uitschakelen.
tijdens een kanaal scan ziet hij em wel, als ik vervolgens op de zender afstem blijf het beeld zwart

-edit-

net even de auto update bekeken en die stond aan..
nu doet hij het wel, en is het afstemmen op de zender ook een stuk sneller, thnx :)
heb alleen nog een signaal probleem, maar dat los ik denk ik wel op met een coax versterker (nog tips?)

[ Voor 19% gewijzigd door mschol op 24-07-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-06 18:42
Kan iemand mij vertellen of dit nogsteeds werkt in de Sony Bravia KDL-32U3000. Zo ja welke versie heb ik nodig van de Mascom en met welke firmware? Gaat om de regio noordholland (westfriesland), oude Ziggo gebied volgens mij. Het dus om Ziggo

[ Voor 4% gewijzigd door Chris89 op 14-01-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris89 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:04:
Kan iemand mij vertellen of dit nogsteeds werkt in de Sony Bravia KDL-32U3000. Zo ja welke versie heb ik nodig van de Mascom en met welke firmware? Gaat om de regio noordholland (westfriesland), oude Ziggo gebied volgens mij. Het dus om Ziggo
Gaat volgens mij niet werken omdat de KDL-32U3000 volgens de Sony website geen DVB-C tuner heeft maar een DVB-T tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 13:09
Chris89 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:04:
De AlphaCrypt Classic die erbij mij draait werkt prima in die regio, maar hij zit bij mij wel in een HTPC. Volgens mij had je minimaal v3.06 hiervoor nodig. Als de U3000 een CI-slot en DVB-C tuner heeft moet het volgens mij gewoon gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:57

mace

Sapere Aude

Ik heb een tijdje geleden een leuk 24" TVtje met DVB-C en CI-slot gescoord, en deze wilde ik als slaapkamerTV inzetten. Heb op ebay daarvoor uit Duitsland een classic gescoord.

Er zit firmware 3.23 op, en mijn vraag is nu of dat de beste firmware is voor ziggo, of dat 3.19 beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb een Samsung XL2370PHD met Mascom AlphaCrypt CI v3.19 en sinds een korte 4 weken ofzo geeft de TV aan 'vervormd signaal'. NL1 HD wijst de TV wel goed. Wat zou er mis kunnen zijn? Heeft Ziggo misschien iets veranderd aan de authenticatie van de smartcard(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Werkt de kaart nog wel in een normale decoder? Anders even proberen de kaart opnieuw te activeren, kan vrij simpel via 'MijnZiggo' op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 22:56

mphilipp

Romanes eunt domus

mking schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 02:19:
Heb een Samsung XL2370PHD met Mascom AlphaCrypt CI v3.19 en sinds een korte 4 weken ofzo geeft de TV aan 'vervormd signaal'. NL1 HD wijst de TV wel goed. Wat zou er mis kunnen zijn?
Die melding zegt mij niets. Kun je iets meer onthullen over de symptomen? Heb je beeld op alle zenders of alleen NL1? NL1 HD is volgens mij al een abo voor nodig (HD pakket), dus volgens mij heb je correcte entitlements. Ik heb al een hele tijd dezelfde kaarten in een non-ci+ ding zitten en alles werkt nog steeds.

Vervormd signaal is een foutmeldig van je TV? Merk je er verder nog wat van?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:02

MrScratch

I am rubber, you are glue

Mijn broer had nogal speciale requirements voor zijn tv. Vooral plat en met dvd-speler erin moest het zijn. Nu heeft ie niet goed opgelet bij de ziggo compatible optie en heeft ie dus een CI-slot en geen Ci+. Het is een tv van het merk Salora.

Ik heb zelf vroeger met een Alphacrypt gewerkt en dat ging altijd goed, maar dat is al jaren terug. Doet een alphacrypt nog steeds zijn werk, zowel voor SD als HD zenders? Zo ja, dan wil ik wel proberen er 1 te scoren via marktplaats om een poging te wagen?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 08:05
MrScratch schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:15:
Mijn broer had nogal speciale requirements voor zijn tv. Vooral plat en met dvd-speler erin moest het zijn. Nu heeft ie niet goed opgelet bij de ziggo compatible optie en heeft ie dus een CI-slot en geen Ci+. Het is een tv van het merk Salora.
Hieronder bij quickreply staat dat je geen vragen hoef te stellen of de Alphcrypt classic werkt in een ci slot werkt hij in een ci+ slot niet,zelf geen ervaring mee.

Maar Salora heeft heel veel kleine TV's daar zit een DVB-T tuner in voor Digitenne als er geen DVB-C tuner in zit kun je er niets mee met de kabel heb je een losse ontvanger bij nodig.
Zou zeggen kijk het eerst op de site van Salora even na voor je een dure Alphacrypt koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:02

MrScratch

I am rubber, you are glue

aart44 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:42:
[...]

Hieronder bij quickreply staat dat je geen vragen hoef te stellen of de Alphcrypt classic werkt in een ci slot werkt hij in een ci+ slot niet,zelf geen ervaring mee.

Maar Salora heeft heel veel kleine TV's daar zit een DVB-T tuner in voor Digitenne als er geen DVB-C tuner in zit kun je er niets mee met de kabel heb je een losse ontvanger bij nodig.
Zou zeggen kijk het eerst op de site van Salora even na voor je een dure Alphacrypt koopt.
Excuus, dat had ik even gemist. Stom van me, het staat er gewoon. Dan gaat het gewoon werken, deze Salora heeft op zeker een dvb-c tuner.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mensen hier die nog actief een Alphacrypt in gebruik hebben icm Ziggo? Mijn tv die buiten staat in de zomer is weer van de zolder gehaald maar ik krijg geen zenders meer te zien :( Veel zenders geven bij signaalinformatie ook een waarde bij bitfoutfrequentie op mijn Samsung.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Waarschijnlijk is in de tussentijd van veel transponders de frequentie en/of modulatie veranderd. 'k Zou een volledig nieuwe scan doen. Daarnaast even kijken of 't kaartje nog werkt in een normale decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nielson schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:45:
Waarschijnlijk is in de tussentijd van veel transponders de frequentie en/of modulatie veranderd. 'k Zou een volledig nieuwe scan doen. Daarnaast even kijken of 't kaartje nog werkt in een normale decoder.
Die info had ik inderdaad even moeten vermelden. Nieuwe scan uiteraard gedaan en de smartcard uit een andere tv gepakt omdat deze inderdaad eerst actief moet worden maar bood geen soelaas. Jij gebruikt ook Ziggo en hebt het dus nog zonder problemen werkend?

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 08-05-2013 07:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik gebruik ook nog een Alphacrypt i.c.m. Ziggo ( Voorheen Casema gebied ), en dat werk nog perfect. Ik moet inderdaad eens in de zoveel tijd wel een nieuwe scan doen omdat er dan wat zenders van frequentie gewijzigd zijn, maar dat is niet zo'n probleem. ( En heeft ook niks met de alphacrypt te maken, maar meer met de tv ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ook hier werkt alles nog prima ermee, maar wordt ondertussen wel een beetje moe van Ziggo die steeds weer alles verandert, en ik weer opnieuw 100 zenders mag gaan sorteren :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23
Ik heb via V&A een Terratec H7 + AlphaCrypt gekocht zodat ik HD tv kan kijken op mijn iMac. Het werkt allemaal prima, maar het zappen gaat behoorlijk traag.

Nu staat er momenteel firmware 3.07 op de Alphacrypt Classic, die is behoorlijk verouderd dus. Ik woon in een Ziggo-gebied, naar welke firmware kan ik de Alphacrypt het beste updaten? Gewoon naar de laatste versie (3.25)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04
SyS_ErroR schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:07:
Ik heb via V&A een Terratec H7 + AlphaCrypt gekocht zodat ik HD tv kan kijken op mijn iMac. Het werkt allemaal prima, maar het zappen gaat behoorlijk traag.

Nu staat er momenteel firmware 3.07 op de Alphacrypt Classic, die is behoorlijk verouderd dus. Ik woon in een Ziggo-gebied, naar welke firmware kan ik de Alphacrypt het beste updaten? Gewoon naar de laatste versie (3.25)?
Denk niet dat het direct aan de firmware van de alphacrypt ligt. Heb zelf tijden een alphacrypt icm een floppydtv gehad, die had destijds 3.06 als meest recente firmware, daar ging het zappen met 1 a 2 sec..

Er is over het algemeen een groot verschil tussen de verschillende stukken software waardoor vertraging ontstaat. Uiteraard staat proberen vrij, maar ben bang dat het niet de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De alphacrypt is niet lekker meer verkrijgbaar... Kun je gewoon een willekeurige ci cam kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik weet niet hoe het met andere modules zit, maar het moet sowieso wel een IRDETO cam module zijn, anders gaat het sowieso niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
MikeyMan schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:24:
De alphacrypt is niet lekker meer verkrijgbaar... Kun je gewoon een willekeurige ci cam kiezen?
:N nee dat gaat niet helaas. Niet alle CI's ondersteunen zonder meer de encryptie-standaard die wordt gebruikt door de providers.
De AlphaCrypt Classic is inderdaad komen te vervallen bij Mascom. Je kan ze nog wel 2e hands krijgen, of bij leveranciers met oude voorraad. Rechtstreeks bij Mascom kan niet meer. Maar volgens mij kan je ook een AlphaCrypt Classic Pro gebruiken (zie https://www.mascom.de/index.php?id=421&L=1). Volgens de beschrijving zou deze dezelfde coderingen ondersteunen als de gewone classic.
Mogelijk dat een Mascom Irdeto Cryptoworks (zie https://www.mascom.de/index.php?id=418&L=1) ook wel wil gaan werken, maar daar heb ik nog niets over gehoord / gelezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Woy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:37:
Ik weet niet hoe het met andere modules zit, maar het moet sowieso wel een IRDETO cam module zijn, anders gaat het sowieso niet werken.
Klopt inderdaad. De AlhaCrypt is wel de meest beproefde CAM in dat opzicht. Ik kan ook niet zo snel een alternatieve CAM bedenken dan deze.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thanks! Dat wordt even marktplaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
MikeyMan schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:52:
Thanks! Dat wordt even marktplaatsen :)
Maar wat is de motivatie om voor een AlphaCrypt te kiezen? Het is niet altijd de beste oplossing, en zeker niet de goedkoopste. Mogelijk zijn er nog alternatieven?

Overigens zou je even kunnen informeren of de Cryptoworks wel wil gaan werken (zie o.a. http://sattec.eu/mascom-cryptoworks-module) aangezien deze toch wel een stukje goedkoper is dan een Classic.

[ Voor 23% gewijzigd door kroegtijger op 08-01-2014 12:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaat om een Panasonic met ingebouwde cam-houder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:43
Nvm.

[ Voor 93% gewijzigd door tiguan op 08-01-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
tiguan schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:08:
Er zijn nog zat tv's in omloop die geen CI+ ondersteunen, vandaar de keuze voor Alphacrypt.
Degene die wel CI+ ondersteunen zullen ook niet werken met de Alphacrypt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat was mijn punt niet, maar ik begreep eerst niet dat er ook alternatieven voor AlphaCrypt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 08-01-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
tiguan schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:16:
Dat was mijn punt niet, maar ik begreep eerst niet dat er ook alternatieven voor AlphaCrypt zijn.
AlphaCrypt is dan ook slechts een product van Mascom. Aangezien de AlphaCrypt Classic EOL is, is het logisch om bij dezelfde fabrikant te kijken of er een product voor in de plaats is gekomen dat dezelfde functionaliteiten biedt. Overigens ken ik geen andere fabrikant die een vergelijkbaar product biedt mbt CI's.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kroegtijger schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:39:
[...]
[knip]

Mogelijk dat een Mascom Irdeto Cryptoworks (zie https://www.mascom.de/index.php?id=418&L=1) ook wel wil gaan werken, maar daar heb ik nog niets over gehoord / gelezen.
"Bei Bedarf kann es jederzeit durch ein kostenpflichtiges Upgrade nachträglich zu einem vollwertigen AlphaCrypt Classic verwandelt werden?

M.a.w., de hardware is blijkbaar geschikt, tegen betaling om te zetten (te flashen neem ik aan), naar een volwaardige Alphacrypt Classic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
hardware-lover schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:07:
[...]

"Bei Bedarf kann es jederzeit durch ein kostenpflichtiges Upgrade nachträglich zu einem vollwertigen AlphaCrypt Classic verwandelt werden?

M.a.w., de hardware is blijkbaar geschikt, tegen betaling om te zetten (te flashen neem ik aan), naar een volwaardige Alphacrypt Classic.
Voor zover ik het eruit begrijp zou dat inderdaad moeten kunnen (waarschijnlijk ook wel zonder betalling gok ik), maar ik heb er geen ervaringen mee en kom ook verder er amper informatie over tegen. Het is dus wel een gokje nemen dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb me er al lang niet meer mee bezig gehouden, en er zal beslist ergens een alternatief update adres beschikbaar zijn (lees zelf flashen), maar ik zou het risico niet direct nemen door deze zomaar aan te kopen en er vanuit te gaan dat het met die alternatieve update wel gaat lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 08-01-2014 13:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 16:32

quelake

PSN Quelake

Zijn er hier meer mensen die na de laatste zenderupdate van Ziggo een aantal (HD) kanalen missen?

Ik mis tegenwoordig Net 5 HD, RTL 7 HD en Veronica HD. De normale (SD) varianten vind ik wel. Geen idee waar het aan kan liggen; Ziggo levert uiteraard geen support zodra ik het woord 'alphacrypt' durf te zeggen. Het enige wat er veranderd is, is dat Ziggo zenders heeft verplaatst. Opnieuw scannen (zoals ik wel vaker doe), en plots waren de zenders weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quelake schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:38:
Zijn er hier meer mensen die na de laatste zenderupdate van Ziggo een aantal (HD) kanalen missen?

Ik mis tegenwoordig Net 5 HD, RTL 7 HD en Veronica HD. De normale (SD) varianten vind ik wel. Geen idee waar het aan kan liggen; Ziggo levert uiteraard geen support zodra ik het woord 'alphacrypt' durf te zeggen. Het enige wat er veranderd is, is dat Ziggo zenders heeft verplaatst. Opnieuw scannen (zoals ik wel vaker doe), en plots waren de zenders weg.
Bij mij werken die kanalen nog gewoon ( Met een Sony W4000 i.c.m. Alphacrypt ). Heb je een losse decoder/tv met CI+ waar je het mee kan proberen? Het kan best zijn dat het signaal op de nieuwe frequenties gewoon niet goed doorkomt, en het dus niks met je Alphacrypt te maken heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 17-06-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 18:57

mace

Sapere Aude

In principe moeten alle kanalen gevonden worden, onafhankelijk van de Alphacrypt.

Of je ze dan kunt decoderen is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij mij doen ze het nog prima!

Sterker nog; ik ben erachter gekomen dat ik op mijn Panasonic met "zenders updaten" nieteens alles meer opnieuw hoeft te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Woy schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:48:
[...]

Bij mij werken die kanalen nog gewoon ( Met een Sony W4000 i.c.m. Alphacrypt ). Heb je een losse decoder/tv met CI+ waar je het mee kan proberen? Het kan best zijn dat het signaal op de nieuwe frequenties gewoon niet goed doorkomt, en het dus niks met je Alphacrypt te maken heeft.
Nee, helaas geen losse decoder meer. Die zou nu wel goed uitkomen ja. Toch is er wel iets meer aan de hand...heb een topic gevonden waar meer gedupeerden zich hebben geschaard.

In mijn geval gaat het om een Sony KDL-40E4000; bijna exact dezelfde tv dus (ander framepje). Ik weet niet of mijn bekabeling het probleem gaat zijn; de 4 jaar hiervoor heeft alles probleemloos gefunctioneerd? Of is dat te kort door de bocht (en ja, ik heb wel de aansluitingen/stekkers gecheckt op afwijkingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quelake schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:22:
[...]

Nee, helaas geen losse decoder meer. Die zou nu wel goed uitkomen ja. Toch is er wel iets meer aan de hand...heb een topic gevonden waar meer gedupeerden zich hebben geschaard.

In mijn geval gaat het om een Sony KDL-40E4000; bijna exact dezelfde tv dus (ander framepje). Ik weet niet of mijn bekabeling het probleem gaat zijn; de 4 jaar hiervoor heeft alles probleemloos gefunctioneerd? Of is dat te kort door de bocht (en ja, ik heb wel de aansluitingen/stekkers gecheckt op afwijkingen)?
Ja dat is te kort door de bocht. Bij de laatste frequentiewijzigingen hebben ze alles flink overhoop gegooid qua locatie om meer ruimte te maken voor HD kanalen. Het kan dus best zo zijn dat de zenders die het nu niet doen op een frequentie zitten die op jouw kabel meer ruis heeft, en dus niet meer werkt. De oorzaak van de ruis hoeft daarbij overigens niet eens perse in jouw kabels te zitten.

Wat je voor de test nog kunt doen is de tv meteen bij binnenkomst van de kabel aan te sluiten met een korte hoge kwaliteit kabel. Maar om Ziggo te bewegen om wat te doen, is het verstandig om gewoon tijdelijk even een HD decoder van iemand anders te lenen, en die te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Eens. Ik lees op dat topic ook dat de drie bewuste zenders allemaal op dezelfde freq zitten, en dat die vrij hoog is sinds de 'upgrade'. Het schijnt dat 4G zenders daar op kunnen storen enzo. Geen toeval dus.

Wat mij eigenlijk al jaren dwars zit, is hoe de groene kabel mijn huis binnen komt. Hij komt niet binnen in mijn meterkast, maar loopt gewoon door mijn kruipruimte en gaat dan omhoog door de muur, rechtstreeks de huiskamer in. Dat aansluitpunt moet dan denk ik doorgaan voor mijn AOP, maar dat punt heeft echt zijn beste tijd wel gehad. Ik zou een stuk beter slapen (nou vooruit, zo erg is het ook weer niet) als dat nou eens goed aangepakt wordt. Maar volgens mij is dat nu juist waar Ziggo verantwoordelijk voor is?

[ Voor 16% gewijzigd door quelake op 17-06-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij is Ziggo inderdaad verantwoordelijk voor de kwaliteit tot je AOP ( Inderdaad het eind van de groene kabel ), mits je deze niet zelf beschadigd/doorknipt o.i.d.

Als deze inderdaad gewoon zo binnenkomt bij je TV en daar verder geen oude kabels meer achter hebt zitten o.i.d. verwacht ik niet dat het probleem intern bij jou ligt. Maar let wel op dat oude aansluitkabels nog wel eens slechte shielding willen hebben. Dus vervang minstens even de kabel tussen je TV en je AOP voor een nieuwe, goed afgeschermde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611396

Het komt dus vaker voor dat er zenders kwijt zijn na update door Ziggo. Ik ben naar een tv-winkel gegaan en heb advies gevraagd. Op de Sony (W4000) moet je eerst de fabrieksinstellingen terugzetten, d.w.z. restten. Daarna weer opnieuw automatisch zenders laten zoeken, kies wel kabel en niet aards. Digitale zenders moeten nogmaals apart opgezocht. Het heeft me meer dan een uur gekost, maar de zenders die ik kwijt was heb ik weer allemaal. De zendervolgorde moet je handmatig instellen.
Waarschijnlijk wil Ziggo dat je hun eigen CI-module koopt, maar zij vinden je tv al gauw te oud en dus niet compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:14
Bij die Sony moet je de automatische service-updates uitschakelen, dan heb je alleen nog last wanneer Ziggo daadwerkelijk iets aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ouders hebben een nog wat oudere Sony, uit mijn hoofd een KDL-32T2000, waarbij ik de automatische service updates heb uitgeschakeld. Als er updates zijn geweest, wat voor hen herkenbaar is door bijvoorbeeld kanalen die opeens niet meer werken, dan voer ik de volgende procedure uit:
1. Automatische service updates aanzetten;
2. TV een half uurtje in standby stand uitzetten;
3. TV weer aanzetten;
4. Automatische service update weer uitzetten (om te voorkomen dat de TV af en toe om onduidelijke redenen de volledige kanalenlijst kwijtraakt);
5. Controleren of de kanalen die het niet meer deden weer signaal hebben;
6. Controleren of de kanalen die het nog steeds niet doen misschien aan het einde van de kanalenlijst zijn toegevoegd als "nieuwe" kanalen en zoja deze "nieuwe" kanalen op de juiste plek terugzetten in de kanalenlijst;
7. Eventuele echte nieuwe kanalen verplaatsen naar het begin van de kanalenlijst zodat mijn ouders alle kanalen die ze kunnen zien ook netjes achter elkaar in hun voorkeursvolgorde hebben.

Soms heb ik pech als Ziggo bijvoorbeeld nogal aan het schuiven is geweest met frequenties en kanalen waardoor de automatische service update van de TV niet meer begrijpt wat Ziggo nu allemaal aan het klooien is geweest. Alleen in die gevallen zit er dan niets anders op dan weer een kanalen scan uit te voeren en alles opnieuw in de juiste volgorde te zetten. Dat is tot nu toe echter maar twee keer noodzakelijk geweest om verloren kanalen terug te krijgen.

Het is meer handmatig werk dan technisch noodzakelijk, maar dat is gezien de stand van zaken van TV's uit die periode helaas niet anders. Aan de andere kant werkt hun AlphaCrypt module volstrekt probleemloos zonder allerlei nutteloze meldingen zoals wel getoond worden door de CI+ modules. Als Ziggo het zou toestaan, dan wordt in mijn TV die slecht functionerende CI+ 1.2 module onmiddelijk vervangen door een AlphaCrypt module zodat ik weer probleemloos TV kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:11
Anoniem: 611396 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:17:
Het komt dus vaker voor dat er zenders kwijt zijn na update door Ziggo. Ik ben naar een tv-winkel gegaan en heb advies gevraagd. Op de Sony (W4000) moet je eerst de fabrieksinstellingen terugzetten, d.w.z. restten. Daarna weer opnieuw automatisch zenders laten zoeken, kies wel kabel en niet aards. Digitale zenders moeten nogmaals apart opgezocht. Het heeft me meer dan een uur gekost, maar de zenders die ik kwijt was heb ik weer allemaal. De zendervolgorde moet je handmatig instellen.
Waarschijnlijk wil Ziggo dat je hun eigen CI-module koopt, maar zij vinden je tv al gauw te oud en dus niet compatibel.
Ik heb ook een W4000 en als de zenders weer opnieuw zijn ingedeeld door Ziggo hoef ik alleen maar de digitale zenders weer te zoeken en op volgorde te zetten.
Fabrieksinstellingen heb ik nog nooit gedaan. Niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mike123 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:10:
[...]

Ik heb ook een W4000 en als de zenders weer opnieuw zijn ingedeeld door Ziggo hoef ik alleen maar de digitale zenders weer te zoeken en op volgorde te zetten.
Fabrieksinstellingen heb ik nog nooit gedaan. Niet nodig geweest.
Ik heb ook een W4000, en snel zoeken werkt gek genoeg beter dan uitgebreid zoeken. Inderdaad alleen af en toe de kanalen opnieuw zoeken/indelen als Ziggo weer aan het schuiven is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hier ook nog een Alphacrypt in gebruik, oost groningen,
daar werkt t perfect. tot ziggo weer eens met de zenders gaat schuiven.. maar dan laat ik het LG beestje even zoeken ( 369mhz + 9700 als ID ) en alles is er weer.. en ook alles waar recht toe is wordt keurig gedecodeerd :) soms wel met enige "vertraging" dat de Alpha al roept dat er geen recht is.. en 2 tellen later wel beeld en geluid is achter de melding van de alpha..

maar goed die LG kijkdoos krijgt toch steeds meer fratsen dus gaat de alpha straks ook met pensioen vrees ik :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 13:48
Heb enige tijd geleden ook een alphacrypt module aangeschafr, welke trouwens goed werkt.
Weet het merk zo niet, maar geen mascom. Deze is oranje van kleur dacht ik zo, met een sim houder erop.

Nu vraag ik mij af, wat voor sim kan je hier in doen? Tevens geeft de tv ook de melding van sim error, kan ik dit ook ergens uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
G.Scholtens schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:04:
Heb enige tijd geleden ook een alphacrypt module aangeschafr, welke trouwens goed werkt.
Weet het merk zo niet, maar geen mascom. Deze is oranje van kleur dacht ik zo, met een sim houder erop.

Nu vraag ik mij af, wat voor sim kan je hier in doen? Tevens geeft de tv ook de melding van sim error, kan ik dit ook ergens uitschakelen?
AlphaCrypt is een product-lijn van fabrikant Mascom. Een AlphaCrypt die niet van Mascom is, is dus geen AlphaCrypt. Als we hier over een AlphaCrypt praten, hebben we het in de regel over een AlphaCrypt Classic:
http://www.alphacrypt.de/AlphaCrypt-Classic.39.0.html
Dit is een CAM (Conditional Access Module) voor de CI (Common Interface), die diverse decryptie-mogelijkheden kent, waaronder Irdeto wat door Ziggo wordt gebruikt, maar ook Conax of CryptoWorks. Helaas wordt deze CAM niet meer gemaakt, maar er zijn er nog volop in omloop in de 2e hands markt. De CAM handelt dus de decryptie af op basis van de authenticatie-gegevens die weer gerelateerd zijn aan de gegevens op je smartcard die je in je CAM plaatst (dat "simkaartje" dus)

CI+ is kort gezegd een geavanceerdere versie van CI, die wat meer mogelijkheden voor de TV-providers kent. Bekende leveranciers van CI+ modules voor o.a. Ziggo zijn SMIT (over het algemeen blauw van kleur) en Quantis (meestal oranje/bruine stickers). Echter, SMIT heeft ook een interactieve CI+ module die weer een knal-oranje sticker heeft. Je zult dus iets specifieker moeten zijn over wat het precies is wat je daar hebt.

De kans is dus groot dat jij daar geen CI, maar een CI+ hebt. De CI+ kan je in een gecertificeerde TV steken die over een CI+ slot beschikt, en zodoende zonder settop box direct DVB-C op je TV kan ontvangen en decoderen. Een CI+ kan je niet als CAM voor je PC gebruiken, een CI kan je wel gebruiken (daarom is de AlphaCrypt Classic dus ook zo populair)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
kroegtijger schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:09:
[...]

AlphaCrypt is een product-lijn van fabrikant Mascom. Een AlphaCrypt die niet van Mascom is, is dus geen AlphaCrypt. Als we hier over een AlphaCrypt praten, hebben we het in de regel over een AlphaCrypt Classic:
http://www.alphacrypt.de/AlphaCrypt-Classic.39.0.html
Dit is een CAM (Conditional Access Module) voor de CI (Common Interface), die diverse decryptie-mogelijkheden kent, waaronder Irdeto wat door Ziggo wordt gebruikt, maar ook Conax of CryptoWorks. Helaas wordt deze CAM niet meer gemaakt, maar er zijn er nog volop in omloop in de 2e hands markt. De CAM handelt dus de decryptie af op basis van de authenticatie-gegevens die weer gerelateerd zijn aan de gegevens op je smartcard die je in je CAM plaatst (dat "simkaartje" dus)

CI+ is kort gezegd een geavanceerdere versie van CI, die wat meer mogelijkheden voor de TV-providers kent. Bekende leveranciers van CI+ modules voor o.a. Ziggo zijn SMIT (over het algemeen blauw van kleur) en Quantis (meestal oranje/bruine stickers). Echter, SMIT heeft ook een interactieve CI+ module die weer een knal-oranje sticker heeft. Je zult dus iets specifieker moeten zijn over wat het precies is wat je daar hebt.

De kans is dus groot dat jij daar geen CI, maar een CI+ hebt. De CI+ kan je in een gecertificeerde TV steken die over een CI+ slot beschikt, en zodoende zonder settop box direct DVB-C op je TV kan ontvangen en decoderen. Een CI+ kan je niet als CAM voor je PC gebruiken, een CI kan je wel gebruiken (daarom is de AlphaCrypt Classic dus ook zo populair)
Het is een CI module dat weet ik 100% zeker, CI+ module werkt namelijk ook niet in de tv.
Maar waarom zit er een sim module op deze CI kaart, en kan ik deze melding op de tv ook uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
G.Scholtens schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:18:
[...]

Het is een CI module dat weet ik 100% zeker, CI+ module werkt namelijk ook niet in de tv.
Maar waarom zit er een sim module op deze CI kaart, en kan ik deze melding op de tv ook uitschakelen.
Het maakt 't een stuk duidelijker als je aangeeft welk merk en type CAM je hebt, en wat je met die Sim module precies bedoelt natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Die 'sim' module is de chip waar de authenticatie op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27
G.Scholtens schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:04:

Jij hebt wèl een module van Mascom, waarschijnlijk een Alphacrypt TC of Alphacrypt IC.

Of die ook met Ziggo werken, geen idee. Ze zijn normaal duurder dan de Classic waardoor ze hier weinig populair zijn. Wat betreft het SIM-slot, een reguliere SIM-kaart voor je telefoon zit standaard ook op een bankpas-formaat kaart en zeker vroeger moest je hem daar dan uitdrukken. Of als je een Philips Diga had, dan ging daar werkelijk die hele kaart in!

Er is geen reden waarom hetzelfde niet zou kunnen met de smartcard voor digitale TV, dat chipje eruit knippen, als er geen elektronica door de rest van de kaart zit. Het Duitse easy.tv (bestaat niet meer) had een smartcard waarbij je de chip eruit kon drukken, die past in zo'n module. Heb je hier verder niet zoveel aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 08-09-2014 17:26 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 23:06
Mascom beendet zum Jahresende (31.12.2014) den Vertrieb und die weitere Entwicklung von Common Interface-Modulen.

Wir sind noch 113 Tage für Sie da.
Het eind is dus in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, ik acht de kans klein dat Ziggo nog iets drastisch gaat veranderen aan de decodering. Zal voorlopig wel loslopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ah, ik dacht dat het al zover was, maar het kan dus nog als je snel bent ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
W3ird_N3rd schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:18:
[...]

Jij hebt wèl een module van Mascom, waarschijnlijk een Alphacrypt TC of Alphacrypt IC.

Of die ook met Ziggo werken, geen idee. Ze zijn normaal duurder dan de Classic waardoor ze hier weinig populair zijn. Wat betreft het SIM-slot, een reguliere SIM-kaart voor je telefoon zit standaard ook op een bankpas-formaat kaart en zeker vroeger moest je hem daar dan uitdrukken. Of als je een Philips Diga had, dan ging daar werkelijk die hele kaart in!

Er is geen reden waarom hetzelfde niet zou kunnen met de smartcard voor digitale TV, dat chipje eruit knippen, als er geen elektronica door de rest van de kaart zit. Het Duitse easy.tv (bestaat niet meer) had een smartcard waarbij je de chip eruit kon drukken, die past in zo'n module. Heb je hier verder niet zoveel aan.
Als ik het even snel bekijk zou de AlphaCrypt IC Irdeto en CryptoWorks moeten ondersteunen, en ondersteunt de AlphaCrypt TC alles wat de Classic ook ondersteund, maar kunnen daar twee simkaarten (dus 2 verschillende abonnementen) in, zoals dus bijvoorbeeld 1 van je kabel-aanbieder en 1 van je satelliet-aanbieder. Zodoende kan je met 1 device 2 verschillende decoderingen doen. De AlphaCrypt Classic zou in ieder geval 4 simultane decoderingen moeten kunnen doen, maar dan wel van 1 abonnement (dus als je 4 tuners hebt, kan je 4 verschillende transportstreams simultaan decoderen ermee). Op het eerste gezicht zou ik dus zeggen dat het zou moeten bestaan, maar ik heb nog nergens er iets over gelezen of mee gewerkt, dus het is een kwestie van proberen. In het slechtste geval werkt het niet en zal je alleen de FTA's kunnen bekijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb een vraag over een sharp Aquos LCD tv, van ongeveer 7 jaar oud. Model / type weet ik zo niet.
Tv beschikt over een C.I aansluiting, maar krijg het niet voor elkaar om digitale tv hierop te krijgen.

Heb het getest met een mascom Alphacrypt module en een ci+ module Irdeta (paars model). Normaal gesproken moet je altijd ergens je id / netwerknummer invullen,maar dit kan ik nergens vinden in het tv menu.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik ken de TV niet, maar weet je zeker dat de TV ook daadwerkelijk DVB-C ondersteunt. Er zijn in die tijd veel TV's gemaakt die alleen DVB-T ondersteunen ( Digitenne ). Dan gaat het dus sowieso niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Woy schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:17:
Ik ken de TV niet, maar weet je zeker dat de TV ook daadwerkelijk DVB-C ondersteunt. Er zijn in die tijd veel TV's gemaakt die alleen DVB-T ondersteunen ( Digitenne ). Dan gaat het dus sowieso niet werken.
Nee dat durf ik zo niet te zeggen, dan moet ik even het model nummer zien te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
De CI+ module hoef je in ieder geval niet te proberen, want toen was de CI+ standaard nog helemaal niet vastgelegd, en een CI+ module gaat niet werken in een CI slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Woy schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:17:
Hij blijkt alleen dvb-t te hebben inderdaad, mascom module zal weer te hoop aangeboden worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ach tja, sommige TVs hebben dan ineens wel een DVB-C capable tuner maar wordt voor "nederland" niet ondersteunt. vertel je je TV dattie in zweden woont dan kan je ineens wel gewoon DVB-C gebruiken :')

goed nu de echte reden voor deze kick..

ik heb hier een Alphacrypt module die dood "lijkt" te zijn..

steek ik hem in een CI slot dan wordt de module sporadish herkent, echter iets er mee kunnen decoderen doettie niet.

ik kan hem wel keurig updaten/downgraden tussen V3.23 / 3.25 / 3.27 via de usb programmer.. dat gaat ook elke keer zonder problemen..

alleen werken in een CI slot is er met geen enkele firmware revisie nog bij..

iemand nog een idee om deze Alpha weer tot leven te krijgen?
voor ik mn breekijzer er in zet.... :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
nieuws: Ziggo en UPC beginnen voorzichtig met fuseren diensten

Betekend dit nou misschien ook dat de AlphaCrypt straks niet meer werkt? UPC heeft immers geen Irdeto beveiliging volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Woy schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:41:
nieuws: Ziggo en UPC beginnen voorzichtig met fuseren diensten

Betekend dit nou misschien ook dat de AlphaCrypt straks niet meer werkt? UPC heeft immers geen Irdeto beveiliging volgens mij.
Voor zover ik begrepen heb gaan ze naar het Ziggo-systeem toe, waardoor het dus gewoon zou moeten blijven werken, of ze gaan het naast elkaar draaien. Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Irdeto eruit wordt gegooid; dat zou betekenen dat iedereen dus alle CI+ CAM's en settop boxen moet gaan vervangen die nu met Ziggo aan het knutselen is en niet geschikt zijn voor UPC.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kroegtijger schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:45:
[...]

Voor zover ik begrepen heb gaan ze naar het Ziggo-systeem toe, waardoor het dus gewoon zou moeten blijven werken, of ze gaan het naast elkaar draaien. Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Irdeto eruit wordt gegooid; dat zou betekenen dat iedereen dus alle CI+ CAM's en settop boxen moet gaan vervangen die nu met Ziggo aan het knutselen is en niet geschikt zijn voor UPC.
Volgens het artikel dat ik aanhaal, en wat ik op de radio hoorder gingen ze juist over op het UPC systeem
Opsterland worden tv-abonnees van Ziggo bij wijze van proef overgezet op het platform van UPC.
Het idee is ook dat de apparatuur voor beide netwerken compatible wordt
Wel is de bedoeling dat alle diensten uiteindelijk worden samengevoegd. Ziggo-klanten kunnen dan ook de Horizon-box van UPC bestellen, maar bestaande settopboxen blijven werken, belooft Ziggo, ook settopboxen die klanten zelf hebben aangeschaft.
Dat zou betekenen dat de huidige CI+ modules wel zullen blijven werken, maar ik weet niet in hoeverre die al ondersteuning voor het UPC systeem hebben.

In principe lijkt bovenstaande quote aan te geven dat het zou moeten blijven werken, maar dat betekend ook dat ze dus niet helemaal overgaan naar het UPC systeem, immers kunnen niet alle eigen gekochte settop boxen met de UPC codering overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Woy schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:23:
[...]

Volgens het artikel dat ik aanhaal, en wat ik op de radio hoorder gingen ze juist over op het UPC systeem

[...]

Het idee is ook dat de apparatuur voor beide netwerken compatible wordt

[...]

Dat zou betekenen dat de huidige CI+ modules wel zullen blijven werken, maar ik weet niet in hoeverre die al ondersteuning voor het UPC systeem hebben.

In principe lijkt bovenstaande quote aan te geven dat het zou moeten blijven werken, maar dat betekend ook dat ze dus niet helemaal overgaan naar het UPC systeem, immers kunnen niet alle eigen gekochte settop boxen met de UPC codering overweg.
Daaruit kunnen we dus afleiden dat ze Irdeto blijven toepassen, en dus zou normaal gesproken ook de AlphaCrypt moeten blijven werken. Immers, anders is er geen mogelijkheid om bovenstaande bewering 100% te kunnen waarmaken. Het zal altijd afwachten blijven natuurlijk, maar ik zie voorlopig geen enkele aanleiding om verontrust te raken over de AlphaCrypt oplossingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:54
kroegtijger schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:02:
[...]

Daaruit kunnen we dus afleiden dat ze Irdeto blijven toepassen, en dus zou normaal gesproken ook de AlphaCrypt moeten blijven werken. Immers, anders is er geen mogelijkheid om bovenstaande bewering 100% te kunnen waarmaken. Het zal altijd afwachten blijven natuurlijk, maar ik zie voorlopig geen enkele aanleiding om verontrust te raken over de AlphaCrypt oplossingen.
Zover ik weet is het heel goed mogelijk om zowel Nagravision als Irdeto gelijktijdig toe te passen op een DVB-C netwerk. Er is een gebied van UPC waar dit al plaats vindt. Ik denk dat we dit zullen gaan zien.

Voor Alphacrypt zou dit weinig invloed moeten hebben. Als die CAM netjes de standaard volgt gaat het prima. Volgens mij weet niemand van tevoren of het ook daadwerkelijk gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kroegtijger schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:02:
[...]
Daaruit kunnen we dus afleiden dat ze Irdeto blijven toepassen, en dus zou normaal gesproken ook de AlphaCrypt moeten blijven werken.
Ze passen echter alleen iets bij Ziggo aan, dus UPC zal gebruik blijven maken van hun eigen codering? ( Nagravision? ). Dan lijkt het doel dat dezelfde hardware over beide netwerken gebruikt kan worden alsnog niet gehaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
gibraltar schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:12:
[...]

Zover ik weet is het heel goed mogelijk om zowel Nagravision als Irdeto gelijktijdig toe te passen op een DVB-C netwerk. Er is een gebied van UPC waar dit al plaats vindt. Ik denk dat we dit zullen gaan zien.

Voor Alphacrypt zou dit weinig invloed moeten hebben. Als die CAM netjes de standaard volgt gaat het prima. Volgens mij weet niemand van tevoren of het ook daadwerkelijk gaat werken.
Als ze naast elkaar kunnen draaien betekend dat dan dat de daadwerkelijk encryption met dezelfde protocollen gebeurt? Dan is het dus puur en alleen de key-exchange die anders is? Anders zouden streams ook dubbel verstuurd moeten worden immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:54
Woy schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:14:
[...]
Als ze naast elkaar kunnen draaien betekend dat dan dat de daadwerkelijk encryption met dezelfde protocollen gebeurt? Dan is het dus puur en alleen de key-exchange die anders is? Anders zouden streams ook dubbel verstuurd moeten worden immers.
De CA streams zijn losse PID's, en staan los van de content streams (PID's). De key exchange is via de CA PID, en die is maar een paar luttele bytes vergeleken bij de content. Het gebruiken van twee CA PID's in een service is prima toegestaan.

De encryptie van die content is gewoon altijd de DVB-CSA standaard, ongeacht de key exchange methode.

Met andere woorden: om Nagravision naast Irdeto te gebruiken hoeven ze maar een paar bytes toe te voegen aan een service, en die kunnen prima naast elkaar gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
gibraltar schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:18:
[...]

De CA streams zijn losse PID's, en staan los van de content streams (PID's). De key exchange is via de CA PID, en die is maar een paar luttele bytes vergeleken bij de content. Het gebruiken van twee CA PID's in een service is prima toegestaan.

De encryptie van die content is gewoon altijd de DVB-CSA standaard, ongeacht de key exchange methode.

Met andere woorden: om Nagravision naast Irdeto te gebruiken hoeven ze maar een paar bytes toe te voegen aan een service, en die kunnen prima naast elkaar gebruikt worden.
Ok helder, is dacht dat de content encryptie ook daadwerkelijk anders was. Als het alleen de Key-Exchange is dan is het inderdaad relatief eenvoudig naast elkaar te draaien ja.

Dan snap ik alleen nog niet wat er nou daadwerkelijk bij Ziggo gaat veranderen, buiten het toevoegen van de nagravision ( Daar merk je in principe niks van zolang je gewoon Irdeto aperatuur gebruikt ).

[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 31-12-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Heeft inmiddels al iemand ervaring of de Alphacrypt nog werkt na de wisseling ZIGGO/UPC? Ik lees een aantal vermoedens dat het nog blijft werken, maar ik lees nog geen bevestiging. Wij gaan aanstaande donderdag (5/3) migreren.....

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Let Op:
Als je TV een CI+ slot heeft zal de Alphacrypt NIET meer werken, in een gewoon (non-plus) CI-slot werkt de Alphacrypt nog WEL

Hier hoef je dus ook geen vragen meer over te stellen.