Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27
Dutch schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:26:
Heeft inmiddels al iemand ervaring of de Alphacrypt nog werkt na de wisseling ZIGGO/UPC? Ik lees een aantal vermoedens dat het nog blijft werken, maar ik lees nog geen bevestiging. Wij gaan aanstaande donderdag (5/3) migreren.....
Ik kan me echt geen reden verzinnen waarom het niet meer zou werken.

Er is ook geen reden meer om de Alphacrypt bewust af te willen schakelen: Irdeto gaat er op termijn toch uit. Ik verwacht dan ook dat de Alphacrypt uiteindelijk inderdaad op zwart gaat - samen met alle andere Irdeto-decoders.

Als de Alphacrypt niet meer zou werken, dan had je dat hier allang gelezen.

Aangezien Ziggo de Alphacrypt wèl heeft geblokkeerd in CI+ televisies heb ik een vermoeden dat (zonder alle smartcards te vervangen) Ziggo de Alphacrypt niet goed kàn blokkeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 04-03-2015 07:46 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dutch schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:26:
Heeft inmiddels al iemand ervaring of de Alphacrypt nog werkt na de wisseling ZIGGO/UPC? Ik lees een aantal vermoedens dat het nog blijft werken, maar ik lees nog geen bevestiging. Wij gaan aanstaande donderdag (5/3) migreren.....
Ja het werkt gewoon nog. Er is ook weinig veranderd behalve dat de streams met Qam256 gemoduleerd zijn i.p.v Qam64.
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 07:44:
[...]
Aangezien Ziggo de Alphacrypt wèl heeft geblokkeerd in CI+ televisies heb ik een vermoeden dat (zonder alle smartcards te vervangen) Ziggo de Alphacrypt niet goed kàn blokkeren.
Klopt. CI+ tv's hebben een bit die aangeven dat CI modules niet geaccepteerd worden. CI tv's kennen deze bit echter nog niet en negeren deze dus gewoon.

[ Voor 33% gewijzigd door Woy op 04-03-2015 08:46 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als ze van irdeto afstappen, heb je die ci nog nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MikeyMan schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:48:
Ik heb eigenlijk nog niet getest in hoeverre de normale kanalen nu FTA zijn. Ik had wel begrepen dat alle normale Nederlandse zenders FTA zullen worden, en dan heb je de CI inderdaad voor die kanalen helemaal niet meer nodig.

Overigens zullen ze ( nu ) nog niet helemaal van Irdeto afstappen. Voor het ziggo gebied blijft vooralsnog gewoon de Irdeto beveiliging gehandhaafd voor de kanalen die niet in het basis pakket zitten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Woy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:45:
Klopt. CI+ tv's hebben een bit die aangeven dat CI modules niet geaccepteerd worden. CI tv's kennen deze bit echter nog niet en negeren deze dus gewoon.
Dit is niet iets wat universeel aanstaat, de provider heeft hier controle over. Een CI module kan wel werken in een CI+ TV:

http://www.totaaltv.nl/ni...ci-module-aan-banden.html
Ziggo wacht tot februari met het blokkeren van de Alphacrypt in CI+ televisietoestellen om de gebruikers voldoende tijd te geven om over te stappen naar een CI+ module.
Alphacrypt heeft ooit dus wel gewerkt in CI+ televisies.
MikeyMan schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:48:
De Alphacrypt kan dan in de vuilbak. Je moet dan op zoek naar iets wat met Nagravision overweg kan. (wat bij UPC/nieuw-Ziggo neerkomt op: huren)
Woy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:03:
[...]

Ik heb eigenlijk nog niet getest in hoeverre de normale kanalen nu FTA zijn. Ik had wel begrepen dat alle normale Nederlandse zenders FTA zullen worden, en dan heb je de CI inderdaad voor die kanalen helemaal niet meer nodig.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

3 zenders in HD en geen Fox. Lijkt meer op het analoge pakket dan wat je bij Ziggo zonder extra abo met smartcard had.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 04-03-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:38:
[...]

Dit is niet iets wat universeel aanstaat, de provider heeft hier controle over. Een CI module kan wel werken in een CI+ TV:

http://www.totaaltv.nl/ni...ci-module-aan-banden.html

[...]

Alphacrypt heeft ooit dus wel gewerkt in CI+ televisies.
Klopt, ik bedoel dat er in de DVB-C stream een bit meegestuurd kan worden die CI modules blokkeert. CI tv's kennen deze bit echter niet, dus negeren hem.
3 zenders in HD en geen Fox. Lijkt meer op het analoge pakket dan wat je bij Ziggo zonder extra abo met smartcard had.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het volledige basispakket op termijn FTA zou worden, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Woy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:28:
[...]

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het volledige basispakket op termijn FTA zou worden, maar dat weet ik niet zeker.
Is niet zo. Op dit moment is het ongecodeerd om technische redenen, maar dat gaat binnenkort terug op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Is niet zo. Op dit moment is het ongecodeerd om technische redenen, maar dat gaat binnenkort terug op zwart.
Dat is nogal een bold statement zonder onderbouwing. Ik zie ook geen technische reden waarom ze nu niet gecodeerd zouden kunnen zijn. Bij UPC is het bewust gekozen om die zenders FTA door te sturen, en die keuze neemt Ziggo nu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Woy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Dat is nogal een bold statement zonder onderbouwing. Ik zie ook geen technische reden waarom ze nu niet gecodeerd zouden kunnen zijn. Bij UPC is het bewust gekozen om die zenders FTA door te sturen, en die keuze neemt Ziggo nu over.
Ik reageerde op "Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het volledige basispakket op termijn FTA zou worden". Mijn antwoord daarop is: is niet zo. Als in: dat heb jij nergens gelezen. ;)

Als je dat wel hebt gelezen, dan is het niet waar. (of ik heb iets gruwelijk gemist, en die kans acht ik erg klein)

UPC geeft niet "het volledige basispakket" ongecodeerd door! Alleen 3 zenders in HD, geen Fox, etc. De rest van het basispakket zit bij UPC in "starter" en bij Ziggo/Irdeto in iedere smartcard zonder maandelijkse kosten.

Op dit moment is het basispakket (RTL4 HD, Fox, etc) ook ongecodeerd maar dat is slechts tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:50:
[...]

Ik reageerde op "Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het volledige basispakket op termijn FTA zou worden". Mijn antwoord daarop is: is niet zo. Als in: dat heb jij nergens gelezen. ;)

Als je dat wel hebt gelezen, dan is het niet waar. (of ik heb iets gruwelijk gemist, en die kans acht ik erg klein)

UPC geeft niet "het volledige basispakket" ongecodeerd door! Alleen 3 zenders in HD, geen Fox, etc. De rest van het basispakket zit bij UPC in "starter" en bij Ziggo/Irdeto in iedere smartcard zonder maandelijkse kosten.

Op dit moment is het basispakket (RTL4 HD, Fox, etc) ook ongecodeerd maar dat is slechts tijdelijk.
Dan wordt bij UPC dus wel het basispakket volledig FTA doorgegeven, alleen vallen de HD zenders niet binnen het basispakket.

Op termijn zullen de basispakketten ook wel gelijk getrokken worden, en dus zullen bij Ziggo de HD zenders uit het bassispakket verdwijnen, of bij UPC toegevoegd worden.

Ik verwacht dan ook dat alle zenders die bij alle klanten in het pakket vallen gewoon FTA zullen worden. Alle zenders die niet voor alle klanten gelden zullen natuurlijk altijd gecodeerd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Woy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:55:
[...]

Dan wordt bij UPC dus wel het basispakket volledig FTA doorgegeven, alleen vallen de HD zenders niet binnen het basispakket.
Dan is het een kwestie van je definitie van "basispakket". Tussen UPC en oud-Ziggo (een aantal zaken zijn nu al anders):

Analoog
UPC: inbegrepen bij TV-abo
Ziggo: inbegrepen bij TV-abo

30+ zenders en NPO in HD
UPC: inbegrepen bij TV-abo
Ziggo: bestaat niet

Bekende omroepen (RTL, SBS, Discovery, etc) in HD, Fox, UitzendingGemist
UPC: TV Starter (€5,50/maand inclusief huur module/decoder)
Ziggo: inbegrepen bij TV-abo (TV Standaard), maar zelf een smartcard/module/decoder kopen

Meer zenders
UPC: TV Royaal (€15,50/maand inclusief huur module/decoder)
Ziggo: TV Extra (€14,95/maand, zelf spullen kopen)

Tientallen/honderden all-you-can-eat films/series
UPC: MyPrime (€6,50)
Ziggo: TV Extra (€14,95/maand, zelf spullen kopen)

Zo zie je dus dat Ziggo en UPC wel ongeveer dezelfde producten hebben/hadden, maar de structuur van de abonnementen is/was niet hetzelfde.

De enige vraag is dan nog: wat is het basispakket? (of in jouw woorden: "het volledige basispakket") Voor mij als oud-Ziggo klant is dat dan toch de bekende omroepen in HD en Fox. Dat basispakket van UPC (wat je nu bij geharmoniseerd Ziggo ook hebt) is qua aanbod haast Digitenne met betere beeldkwaliteit. Sterker nog: bij Digitenne krijg je wèl Fox! Dat ongecodeerde UPC pakket durf ik persoonlijk dan niet "volledig" te noemen, daarvoor mist er echt teveel.

Zoals UPC zelf zegt: "HD is bij UPC de standaard.". Nou, van alleen 3 NPO zenders in HD krijg ik het niet warm. Dan is "starter" dus het standaardpakket, en da's niet ongecodeerd.
Op termijn zullen de basispakketten ook wel gelijk getrokken worden, en dus zullen bij Ziggo de HD zenders uit het bassispakket verdwijnen, of bij UPC toegevoegd worden.

Ik verwacht dan ook dat alle zenders die bij alle klanten in het pakket vallen gewoon FTA zullen worden. Alle zenders die niet voor alle klanten gelden zullen natuurlijk altijd gecodeerd blijven.
Op dit moment is het zo dat HD bij Ziggo dan uit het basispakket gaat. UPC heeft al een wijziging gedaan door alle reguliere HD-zenders in "starter" onder te brengen en dus bewust niet in het ongecodeerde pakket.

Natuurlijk, zodra je geharmoniseerd bent (is hier b.v. al het geval) kan je je Alphacrypt uit je TV trekken. Ga je dan vrolijk worden van dat ongecodeerde pakket van een zender of 30? Dat moet ieder voor zichzelf bepalen, maar "volledig" wil ik het dus niet noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 04-03-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Alles werkt hier gelukkig nog....wel weer een hoop sorteerwerk!

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Anoniem: 708009

Al ruim 7 jaar heeft mijn aphacrypt naar volle tevredenheid gewerkt. Maar eergisteren heeft ZIGGO onverwachts een update doorgevoerd waardoor alle digitale zenders verdwenen zijn, zonder aankondiging.
Wat een klantenservice, een mooi sportkanaal beleven en daags ervoor de zenders op zwart als je een MASCOM CI module gebruikt. Echt grote shit.

Jan Bruijsten

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06 11:01
Anoniem: 708009 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:00:
Al ruim 7 jaar heeft mijn aphacrypt naar volle tevredenheid gewerkt. Maar eergisteren heeft ZIGGO onverwachts een update doorgevoerd waardoor alle digitale zenders verdwenen zijn, zonder aankondiging.
[...]
Het feit dat je zenders verdwenen zijn heeft nagenoeg niets te maken met de Alphacrypt CAM, maar juist met de TV. Gewoon opnieuw zenders zoeken op 474 MHz, symbolrate 6875 en constellation 64-QAM.

Overigens is het niet netjes wat Ziggo doet, maar als je het Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel topic volgt lees je veel meer van dit soort fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:56
Iemand toevallig in de buurt van alkmaar met een pcmcia slot voor updaten?

Of een manier hoe je erachter kan komen welke versie de alphacrypt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 15:49
Soullancer schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:49:

Of een manier hoe je erachter kan komen welke versie de alphacrypt heeft
Wat dacht je van een tv gebruiken met ci slot en de cam module menu via tv ophalen? daarin staat vaak ook versie nummers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
devil-strike schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Wat dacht je van een tv gebruiken met ci slot en de cam module menu via tv ophalen? daarin staat vaak ook versie nummers etc.
Ja precies..... Vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 15:49
Hier op 3 verschillende tv's getest en bij alle3 gewoon netjes info tevinden kwa software versie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
devil-strike schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:51:
[...]

Hier op 3 verschillende tv's getest en bij alle3 gewoon netjes info tevinden kwa software versie enzo.
Prima, hier helaas dus niet vandaar ook de vraag. Iemand die toevallig nog pcmcia slot in de laptop heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soullancer schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:51:
Prima, hier helaas dus niet vandaar ook de vraag. Iemand die toevallig nog pcmcia slot in de laptop heeft?
Als je de AlphaCrypt niet kan benaderen via het CAM menu zal een update ook niet veel zin hebben. Of een defect CI slot of een defecte CAM. Sowieso haalt een firmware update van de CAM niet veel uit voor het gebruik in Nederland. Hier draait de AlphaCrypt nog altijd op versie 3.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb wel een officiële programmer voor een alphacrypt.. heb er zelfs in het verleden 1tje gehad die helaas overleden is..

mocht iemand er belangstelling voor hebben (voor een zacht prijsje) verneem ik het wel :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
ArChie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:42:
[...]

Als je de AlphaCrypt niet kan benaderen via het CAM menu zal een update ook niet veel zin hebben. Of een defect CI slot of een defecte CAM. Sowieso haalt een firmware update van de CAM niet veel uit voor het gebruik in Nederland. Hier draait de AlphaCrypt nog altijd op versie 3.11.
Zoals ik al zei, de tv heeft de optie nergens om de sw info van de module op te vragen. Ci en cam Module doen t gewoon.

Vandaag de smartcard binnen gekregen, na instellen, tv doet t prima op t ziggo netwerk met hd zenders dus laat de sw versie wel voor wat het is als 3.11 maximaal nodig is.

In elk geval smsfreakie ook bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52

JB

Cédric roelt!

Hmm nog mensen die dit gebruiken? Ik heb "vervormd signaal" op alles boven NED1, 2 en 3.

Tv is Samsung en laat ook keurig alles zien via de guide qua programmering. Heeft alweer ene jaartje uit gestaan (alleen gebruikt in de tuin zo af en toe).

Uiteraard opnieuw gescand op zenders bij Ziggo met juiste netwerkinstellingen.

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 28-05-2017 17:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:09:
Hmm nog mensen die dit gebruiken? Ik heb "vervormd signaal" op alles boven NED1, 2 en 3.

Tv is Samsung en laat ook keurig alles zien via de guide qua programmering. Heeft alweer ene jaartje uit gestaan (alleen gebruikt in de tuin zo af en toe).

Uiteraard opnieuw gescand op zenders bij Ziggo met juiste netwerkinstellingen.
Activatie van smartcard vervallen en moet misschien opnieuw geactiveerd worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:36
Heb je een andere, werkende smartcard van een ander toestel om het mee te proberen? En werkt de 'niet-werkende' in het andere toestel?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vergeten te melden zie ik. Heb de smartcard inderdaad laten "refreshen" en deze werkt ook in een CI+ module/tv :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 14:46
Werken de Ziggo-zenders wel? En RTL 4 in SD? In dat geval wordt er namelijk kennelijk niets gedecodeerd en heb je dus nog maar 2 mogelijkheden, namelijk de alphacrypt is stuk, of de smartcard is niet geactiveerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
JB schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:51:
Vergeten te melden zie ik. Heb de smartcard inderdaad laten "refreshen" en deze werkt ook in een CI+ module/tv :)
Heb je een refresh gedaan via de website/mijn ziggo of via de helpdesk?
Het (her)activeren via de klantenservice werkt niet altijd meteen succesvol is de ervaring.
Soms zijn hiervoor meerdere activatie pogingen nodig.

Oh de kaart werkt wel in de CI module. mm

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 29-05-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Je kan natuurlijk nog even de firmware-versie van de alphacrypt controleren. Indien noodzakelijk kan je deze updaten via een PCMCIA-slot. Vaak kan je die in oude laptops nog wel terug vinden, en anders kan je voor een tientje of 2 daar een kaartje voor bestellen. Bijvoorbeeld hier

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

The_Doman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Heb je een refresh gedaan via de website/mijn ziggo of via de helpdesk?
Het (her)activeren via de klantenservice werkt niet altijd meteen succesvol is de ervaring.
Soms zijn hiervoor meerdere activatie pogingen nodig.

Oh de kaart werkt wel in de CI module. mm
Ja site gaf foutmelding "netwerkstoring, niet mogelijk bla bla" dus gebeld inderdaad. Aangenomen dat de helpdeskmedewerker zegt wat ie doet (refresh) maar werkte na 15-30 min nog steeds niet. Zal vandaag nog eens pogen.

Dus het werkt nog wel altijd, begrijp ik uit jullie reacties (topictitel is dan verwarrend) :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
JB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:50:
[...]

Ja site gaf foutmelding "netwerkstoring, niet mogelijk bla bla" dus gebeld inderdaad. Aangenomen dat de helpdeskmedewerker zegt wat ie doet (refresh) maar werkte na 15-30 min nog steeds niet. Zal vandaag nog eens pogen.

Dus het werkt nog wel altijd, begrijp ik uit jullie reacties (topictitel is dan verwarrend) :?
Ja het werkt nog steeds, nee, je kan geen nieuwe smartcards meer krijgen / activeren. Bestaande smartcards blijven nog wel werken, zolang je niet je abonnement hebt laten omzetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

kroegtijger schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:12:
[...]

Ja het werkt nog steeds, nee, je kan geen nieuwe smartcards meer krijgen / activeren. Bestaande smartcards blijven nog wel werken, zolang je niet je abonnement hebt laten omzetten.
Ik heb er drie. Zie wel een nieuwe "verdeling" :?

1 staat onder "Digitale TV activatie"
2 staan onder "TV Standard".

Krijg op mijnziggo overigens nog steeds "Resetten van Smartcard Id mislukt wegens netwerkproblemen" bij het klikken op zenderaanbod opnieuw ophalen.

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 29-05-2017 13:18 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
JB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:50:

Ik heb er drie. Zie wel een nieuwe "verdeling" :?

1 staat onder "Digitale TV activatie"
2 staan onder "TV Standard".

Krijg op mijnziggo overigens nog steeds "Resetten van Smartcard Id mislukt wegens netwerkproblemen" bij het klikken op zenderaanbod opnieuw ophalen.
Ja hier had ik precies hetzelfde
Ziggo Community:Smartcard met E30-4 melding en herstel via website geeft foutmelding
Een succesvolle (her)activatie kan gewoon binnen een minuut plaatsvinden is mijn ervaring.
Anders blijft het gewoon weer ergens administratief hangen bij Ziggo.
Dat "netwerkprobleem bij het zelf resetten van je smartcard" speelt al maanden, opgelost wordt het blijkbaar niet?
Bij mij gaf een een 'dubbel' activatie/reset signaal dan wel het gewenste resultaat.
Wellicht voor de volgende keer, als mijn collega's de smartcards opnieuw moeten activeren, moeten ze niet 1 signaal, maar 2x hetzelfde signaal versturen ;-)!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja normaal als ik dat "heractiveren" zelf deed op mijn ziggo had ik vrijwel meteen beeld inderdaad :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kroegtijger schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:12:
[...]

Wat zeg je hier nu eigenlijk mee? Nieuwe abonnementen werken niet meer met de oude smartcards oid? Of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
MikeyMan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:08:
[...]

Wat zeg je hier nu eigenlijk mee? Nieuwe abonnementen werken niet meer met de oude smartcards oid? Of andersom?
Nieuwe abonnementen werken inderdaad niet meer met de oude smartcards; je kan ze ook niet meer activeren of kopen, alleen nog maar huren voor 2 euro per maand, met een maximum van 2 stuks. Daarmee laten ze Irdeto2 dus dood bloeden en is het vroeg of laat uit met de koopman met deze oplossing dus.
Je kan alleen Kabel-TV nog bekijken, met daarmee dus RTL4 etc in SD. Alleen NPO's en Ziggo-eigen zenders zijn in HD, en alles wat buiten het Kabel-TV pakket valt kan je dus überhaupt niet meer kijken dan. Oftwel, verander je abonnement niet meer, en laat je zeker niet ompraten naar "het nieuwe systeem", ondanks dat het mogelijk zelf goedkoper voor je uit zou pakken. Ziggo probeert iedereen aan die horizonboxen te krijgen helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kroegtijger schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:10:
[...]

Nieuwe abonnementen werken inderdaad niet meer met de oude smartcards; je kan ze ook niet meer activeren of kopen, alleen nog maar huren voor 2 euro per maand, met een maximum van 2 stuks. Daarmee laten ze Irdeto2 dus dood bloeden en is het vroeg of laat uit met de koopman met deze oplossing dus.
Je kan alleen Kabel-TV nog bekijken, met daarmee dus RTL4 etc in SD. Alleen NPO's en Ziggo-eigen zenders zijn in HD, en alles wat buiten het Kabel-TV pakket valt kan je dus überhaupt niet meer kijken dan. Oftwel, verander je abonnement niet meer, en laat je zeker niet ompraten naar "het nieuwe systeem", ondanks dat het mogelijk zelf goedkoper voor je uit zou pakken. Ziggo probeert iedereen aan die horizonboxen te krijgen helaas.
Maar ik heb net een nieuw abonnement, en al mijn oude kaarten doen het gewoon nog prima :?
Zowel de oude smartcards (die ik nog steeds gebruik) als de nieuwe smartcard (in de doos) staat gemeld op mijn-ziggo, maar alledrie de oudjes doen het nog.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 29-05-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Werkt weer. De smartcard nog eens in tv binnen gestoken, die gaf nu weer "is verlopen". Mijn ziggo werkt helaas nog steeds niet maar de dame van klantenservice heeft de kaart (weer) een zetje gegeven en nu werkt de Alphacrypt ook weer.

Als Ziggo die kaarten disabled, ben ik weg als klant. Enige reden is dat ik geen decoder nodig heb.

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 29-05-2017 20:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
MikeyMan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:12:
Maar ik heb net een nieuw abonnement, en al mijn oude kaarten doen het gewoon nog prima :?
Zowel de oude smartcards (die ik nog steeds gebruik) als de nieuwe smartcard (in de doos) staat gemeld op mijn-ziggo, maar alledrie de oudjes doen het nog.
Ja , bij het upgraden/wijzigen van je abonnement is het dus zaak er goed op te letten dat je bestaande smartcards actief blijven en niet "per ongeluk" uit het systeem "verdwijnen"...
Beste is dit nog extra te laten vastleggen/bevestigen door de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The_Doman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:45:
[...]

Ja , bij het upgraden/wijzigen van je abonnement is het dus zaak er goed op te letten dat je bestaande smartcards actief blijven en niet "per ongeluk" uit het systeem "verdwijnen"...
Beste is dit nog extra te laten vastleggen/bevestigen door de klantenservice.
Er was er eentje verdwenen, maar die is netjes weer teruggezet door ziggo.Zal eens proberen of die nieuwe kaart het in de alphacrypt doet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
MikeyMan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:12:
[...]

Als je ze al hebt zit je goed. Je kan ze niet meer op je abonnement laten registreren. Ziggo moet namelijk de bestaande dienstverlening in stand laten. Ze hoeven die niet nog langer te verkopen, maar wel blijven ondersteunen. Jij hebt die kaarten gekocht, dus moeten ze blijven werken. Op den duur sterft dat daarmee dus langzaam uit en als de groep te klein wordt zijn ze gerechtigd de stekker eruit te trekken. Dat gaat ze de komende tijd nog niet lukken, want ze hebben vrachtwagens vol harddisk recorders verkocht om maar eens wat te noemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn ouders hebben ook nog wel een smartcard over. Kun je die op je abbo laten zetten?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
JB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:17:
Mijn ouders hebben ook nog wel een smartcard over. Kun je die op je abbo laten zetten?
Volgens mij niet meer. Maar als die al geactiveerd is kan je m misschien wel "lenen" kan je daar eventueel wel kijken ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@kroegtijger Aah ja inderdaad, dat werkt natuurlijk ook nog :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm ik dacht die oude tv van mij mooi op 4444 in te stellen zodat ik geen smartcard meer nodig heb maar vind 0 zenders... Op 5555 vind ie keurig alle zenders. Iemand een idee?

Dit werkt zonder problemen op nieuwere tv’s hier in huis.

edit:
Apart topic aangemaakt

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 11-05-2018 19:27 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoppie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 17:02
Ik weet dat dit een ouder topic is maar misschien kan iemand me toch nog helpen. Aangezien hier wel de (voormalige) gebruikers zitten. Ik heb een Alphacrypt Classic op de kop getikt op marktplaats omdat ik een CI televisie heb staan en daar eigenlijk geen externe decoder bij wil hebben staan.

Nu lijkt het Ziggo pasje te breed te zijn voor de Alphacrypt. :? Heel vreemd. Is hier iemand, die de Alphacrypt nog gebruikt, of heeft gebruikt, ook wel eens tegenaan gelopen? de Alphacrypt past wel in de TV (en wordt ook herkend) dus die kan ook niet breder zijn.... dan gaat hij daar niet meer in. Moet het pasje een beetje worden bijgeschaafd?

Misschien dat iemand me nog wat advies kan geven.

Groet, Remy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snoppie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:09:
Ik weet dat dit een ouder topic is maar misschien kan iemand me toch nog helpen. Aangezien hier wel de (voormalige) gebruikers zitten. Ik heb een Alphacrypt Classic op de kop getikt op marktplaats omdat ik een CI televisie heb staan en daar eigenlijk geen externe decoder bij wil hebben staan.

Nu lijkt het Ziggo pasje te breed te zijn voor de Alphacrypt. :? Heel vreemd. Is hier iemand, die de Alphacrypt nog gebruikt, of heeft gebruikt, ook wel eens tegenaan gelopen? de Alphacrypt past wel in de TV (en wordt ook herkend) dus die kan ook niet breder zijn.... dan gaat hij daar niet meer in. Moet het pasje een beetje worden bijgeschaafd?

Misschien dat iemand me nog wat advies kan geven.

Groet, Remy
Hij past precies :)

Heb je een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 15:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Laatst mijn alphacrypt nog in een tv geduwd, met standaard Ziggo smartCard. Past perfect.

Heb je het kaartje er wel op de juiste manier ingeduwd? Dus de goed kant boven?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:22

mace

Sapere Aude

Misschien lijkt het kaartje te breed, maar het is normaal dat hij er aan de zijkanten iets uit lijkt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mace schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:24:
Misschien lijkt het kaartje te breed, maar het is normaal dat hij er aan de zijkanten iets uit lijkt te komen.
dat doet een ziggo kaartje in 1 van mijn CI+ modules (door Ziggo geleverd) ook :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:22

mace

Sapere Aude

SMSfreakie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:52:
[...]

dat doet een ziggo kaartje in 1 van mijn CI+ modules (door Ziggo geleverd) ook :)
Ja volgens mij is de PC Card-standaard ook precies zo breed als de ISO-7810-standaard voor pasjes en is er daarmee geen enkele CI+/CI-module waarbij de zijkant van de kaart niet zichtbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mace schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:21:
[...]

Ja volgens mij is de PC Card-standaard ook precies zo breed als de ISO-7810-standaard voor pasjes en is er daarmee geen enkele CI+/CI-module waarbij de zijkant van de kaart niet zichtbaar is. :)
zou best kunnen..

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Let Op:
Als je TV een CI+ slot heeft zal de Alphacrypt NIET meer werken, in een gewoon (non-plus) CI-slot werkt de Alphacrypt nog WEL

Hier hoef je dus ook geen vragen meer over te stellen.