• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Hallo,

Ik probeer mijn Alphacrypt CAM module rev1.0 te updaten van v3.03 naar 3.12
Hiervoor op www.alphacrypt.de update 3.12 gedownload.

De kaart in een PCMCIA gestopt en getracht de driver te installeren, maar dit lukt niet.
Bij automatisch zoeken wordt geen driver gevonden en bij handmatige installatie geeft de driver aan "apparaat wil niet starten"

Inmiddels op onderstaande hardware geprobeert:
Notebook:
WIndows XP - Fujitsu Siemens Lifebook E-series (PIII 999Mhz)
WIndows XP - Fujitsu Siemens Lifebook E-series (P4 2Ghz)
Windows 98 - Compaq Armada 1700 (PII)
Windows 95 - Compaq Armada 1700 (PII)

Desktop
Windows XP - PIII 1Ghz met Texas Instruments PCI-PCMCIA adapter
Windows 95 - PIII 1Ghz met Texas Instruments PCI-PCMCIA adapter
Windows 98 - PIII 1Ghz met Texas Instruments PCI-PCMCIA adapter

Opvallend is dat onder Windows 9x niet wordt geconstateerd wordtt als de kaart in de socket zit.
(bij XP wordt wel een PCMCIA MTD-0002 gezien maar de driver SCM-DVB_CA_MODULE niet)

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, wat dacht je van de tip om in het juiste subforum te posten en niet in Overige Hardware te dumpen...

Move OH -> VID

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb je deze driver ook geprobeerd ?

http://devel.mascom.de:80...ungen/xp_pcmcia_patch.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Ja de winxp patch had ik ook geprobeerd, maar helaas zonder resultaat
Onder Win98 de CBSSPatch.zip gedaan maar ook geen verbetering :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je de install2000xp.txt gelezen die in het mapje Win2000xp van de ZIP file zit?
Installation des AlphaCrypt Modul - Treibers in Windows 2000 und Windows XP
---------------------------------------------------------------------------

Wichtig !
---------
Sie benötigen Administratorrechte, um den Treiber zu installieren !

1. Stecken Sie das AlphaCrypt Modul in den PCMCIA Schacht während des Betriebes. Es sollte eine Meldung von Windows erscheinen, daß eine neue Hardware gefunden wurde (SCM DVB_CA_Module). Es meldet sich der Hardware-Assistent.

2. Wählen Sie 'Software aus einer Liste auswählen oder bestimmten Quelle installieren'. Als Quelle wählen Sie das Verzeichnis mit den mitgelieferten Dateien 'alphac.inf' und 'alphac.sys' aus. Ignorieren Sie die Meldung, daß der Windows Logo Test nicht bestanden wurde, und wählen Sie 'Installation fortsetzen'. Fertig.

3. Windows sollte nun melden, daß die neue Hardware verwendet werden kann. Im Gerätemanager sollte das 'SCM DVB_CA_Module' unter der Rubrik Smartcard-Lesegerät ohne Ausrufungszeichen angezeigt werden.

Installation bzw Aktualisierung des Treibers, falls schon ein älterer vorhanden ist
-----------------------------------------------------------------------------------

1. Modul stecken und warten bis es im Gerätemanager unter Smatrcard-Lesegeäte angezeigt wird.

2. Den Zweig 'SCM DVB_CA_Module' doppelklicken oder mit rechter Maustaste anklicken und 'Treiber Deinstallieren' auswählen.

3. Modul entfernen und Modul erneut stecken.

4. Verfahren Sie nun wie bei der Neuinstallation (siehe oben).

Hinweis: Die Erneuerung des Treibers über Menüpunkt 'Treiber aktualisieren' ist nicht empfohlen, weil sie nicht in jedem Fall funktioniert.

Hinweis zur Benutzung mit dem Updateprogramm AlphaCryptUpdate.exe
-----------------------------------------------------------------
Unter Optionen muß 'Gerätetreiber benutzen' eingestellt werden.

Bekannte Probleme:
Problem: Es wird keine neue gefundende Hardware nach dem Stecken des Moduls angezeigt.
Abhilfe: Versuchen Sie einen Neustart mit gestecktem Modul. Sollte das auch nichts ändern, ist vermutlich ein Treiberpatch ähnlich dem 'cbsspatch' für Windows 98 erforderlich. Dieser Patch ist für Windows 2000 und XP demnächst auf www.alphacrypt.de verfügbar.

Problem: Im Gerätemanager wird das Modul mit einem Ausrufungszeichen angezeigt.
Abhilfe: Es sind nicht genügend Ressourcen verfügbar. Mit dem aktuellen Treiber ist nur die IO-Adresse für das Modul wichtig, deshalb ist vermutlich der Bereich ab 0x320 schon von einer anderen Hardware belegt (eventuell ISA-Netzwerkkarte). Sehen Sie im Gerätemanager nach und versuchen Sie, diesen Bereich für das AlphaCrypt Modul freizubekommen (z.B. Änderungen der Ressourcen der konkurrierenden Hardware).

(c) 2002 Mascom GmbH
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar heb je die AlphaCrypt eigenlijk vandaan? Volgens Mascom worden tegenwoordig de AlphaCrypt CAMs standaard met firmware versie 3.09 uitgeleverd en de meeste webshops weten ook dat minimaal versie 3.05 nodig is voor gebruik met de smartcard van de Irdeto kabelbedrijven. Er wordt normaal dus altijd door de webshop voor gezorgd dat minimaal versie 3.05 al op de AlphaCrypt staat en anders de laatste versie omdat die shops meestal update m.b.v. een satelliet ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Tsja zelfs de readme had ik gelezen, bij stap 3 wordt de kaart niet gevonden als "SCM DVB_CA_Module"
Bij handmatige selectie komt er een uitroepteken bij.

P.S. Kaartje heb ik (gebruikt) via internet gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Problem: Im Gerätemanager wird das Modul mit einem Ausrufungszeichen angezeigt.
Abhilfe: Es sind nicht genügend Ressourcen verfügbar. Mit dem aktuellen Treiber ist nur die IO-Adresse für das Modul wichtig, deshalb ist vermutlich der Bereich ab 0x320 schon von einer anderen Hardware belegt (eventuell ISA-Netzwerkkarte). Sehen Sie im Gerätemanager nach und versuchen Sie, diesen Bereich für das AlphaCrypt Modul freizubekommen (z.B. Änderungen der Ressourcen der konkurrierenden Hardware).
Ik heb geen idee hoe ik port adress in 0x320 moet wijzigen in de Bios kan ik alleen IRQ's forceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReMiA schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:58:
Ik heb geen idee hoe ik port adress in 0x320 moet wijzigen in de Bios kan ik alleen IRQ's forceren
Via Apparaatbeheer van Windows XP zal je moeten uitzoeken welk apparaat port address 0x320 in gebruik heeft en dat apparaat dan via Apparaatbeheer tijdelijk uitschakelen zodat je even de update kan doen en na de update het oude apparaat weer kan inschakelen.

Ken je niet iemand die een Satelliet ontvanger heeft met een Common Interface slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voor de zekerheid: Heb je de volgende stappen uitgevoerd?

- De opgehaalde ZIP file uitgepakt in bijvoorbeeld de folder c:\alphacrypt\ op de Windows XP laptop.
- Vervolgens de AlphaCrypt in het PCMCIA slot van de laptop steken waarna Windows XP met de melding komt dat er nieuwe hardware gevonden is en vraagt waar de drivers te vinden zijn.
- Op de vraag waar de drivers te vinden zijn heb je dan handmatig het pad c:\alphacrypt\win2000xp\ opgegeven waar het bestand ALPHAC.INF staat. Windows zal dan iets roepen dat hij drivers heeft voor "SCM DVB_CA_Module" en na installatie van die drivers moet Apparaat beheer dit apparaat aangeven.

Als het niet goed gegaan is adviseert Mascom om eerst de drivers van het apparaat met het uitroepteken te verwijderen en dan bovenstaande stappen opnieuw uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Gelukt !!

De optie in de bios "Enable protected mode for Plug and Play" stond op <no>
(plug and play al stond wel aan)

Kaart werd nu gevonden en werkt, nu alleen de update nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261219

Hallo,

Deze thread loopt al een tijdje niet meer, maar aangezien ik met hetzelfde probleem zit vroeg ik mij af of iemand inmiddels een oplossing hiervoor heeft.

De CAM module wordt bij mij goed herkend. Zit ook op het goede port address (320) maar toch krijg ik de foutmelding: "Common Interface Modul nicht gefunden oder nicht bereit. Stellen Sie sicher, dass die PCMCIA HArdware richtig installiert ist. Beachten Sie bitte, dass mit diesem Programm nur Alphacrypt Module upgedatet werden können!"

Ik heb alle textfiles geheel gelezen en kan mij niet voorstellen dat ik nog iets hebt gemist... Iemand nog helemaal een helder idee??? :? :? :? :?

Bij voorbaat dank voor jullie moeite!

Groeten, Niels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 10:17
Inderdaad een heel oud draadje, dit...
Maar even wat duidelijkheid.

De alphacrypt module schijnt 5V nodig te hebben.
De meeste laptops (met winXP voorgeinstalleerd) hebben een 32 bits pcmcia slot. Nadeel hiervan is dat deze 3.3V levert op de slot. Hierdoor kan de alphacrypt module niet opstarten.

Een laptop met zo'n 32 bits slot ziet de kaart als een "MTD-0002" apparaat.
Is dit het geval, dan kun je updaten vergeten. Het is gewoon niet mogelijk.

Wat je wel moet hebben is een oude laptop die een 16 bits pcmcia slot heeft (sommige laptops met ricoh drives werken wel en er zijn toshiba laptops waarbij je in de bios de pcmcia slot op 16 bits kunt omstellen). Deze zal de kaart automatisch als "SCM DVB_CA_Module" zien. Hier kun je dan wel de drivers die op de site staan installeren. Na installatie kun je dan de update doorvoeren.

Lukt dit allemaal niet, dan kun je via satelliet updaten..... of gewoon je kaartje opsturen (je krijgt hem dan terug met de nieuwste update).

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Pirelly,

Okee, dus ik moet op zoek naar een oude laptop...

Het rare is dat mijn huidige laptop de Alphacript kaart wel herkent. Drivers worden goed geïnstalleerd, maar als ik vervolgens het update-programma draai komt die niet verder.

Als de kaart te weinig spanning krijgt om te starten kan het dan wel zijn dat hij wordt herkent door de computer???

Opsturen is idd ook nog een optie, maar als het op een andere manier kan heb ik dat liever natuurlijk. Updaten via satalliet is geen optie voor mij. Het kaartje is nl. voor de kabel.

Bedankt voor je reactie!

Groeten, Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 261219 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:42:
Updaten via satalliet is geen optie voor mij. Het kaartje is nl. voor de kabel.
Via de satelliet verspreid Mascom, de fabrikant van de AlphaCrypt Classic CAM, exact dezelfde firmware update als via de website. Als je een kennis hebt met een satelliet ontvanger met Common Interface slot dan kan je de AlphaCrypt Classic CAM dus eenvoudige via die satelliet ontvanger laten update. Of vraag aan een plaatselijke satelliet ontvangst winkelier wat het moet kosten om jouw AlphaCrypt Classic CAM even door hem te laten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee, dan kan ik misschien wel updaten via de satelliet. Ken wel mensen met zo'n ding. Moet ik alleen even kijken of zij in hun decoder een Common Interface Slot in hebben zitten.

En hoe gaat dat met het updaten via satelliet. Gewoon het kaartje erin stoppen en dan wordt hij automatisch geupdate of moet je dan nog iets instellen of zo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Laatst online: 08:16
Anoniem: 261219 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:35:
En hoe gaat dat met het updaten via satelliet. Gewoon het kaartje erin stoppen en dan wordt hij automatisch geupdate of moet je dan nog iets instellen of zo???
Ja het staat op de site maar hij moet als zender ORF1 opzetten op die transponder zit de update en even de smartkaart er uit halen.

http://www.alphacrypt.de/Ci-Modul-aktualisieren.41.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga proberen iemand te vinden die dit voor mij kan doen. Even bij vrienden met een satelliet aansluiting geïnformeerd, maar die hadden geen receiver met een Common Interface Slot erin... :-( Nu even bedenken wie mij dan kan helpen...

Als iemand nog ideeen heeft voor het updaten via een computer dan hoor ik het graag...

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na het proberen van laptop nr. 4 is het gelukt de update te draaien!!! :-)

Allemaal bijzonder bedankt voor jullie reacties, maar uiteindelijk was het voor mij dus niet nodig om via satelliet te updaten. De software voor het updaten is trouwens wel heel erg handware afhankelijk in dit geval zeg...

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32963

Anoniem: 261219 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:14:
Na het proberen van laptop nr. 4 is het gelukt de update te draaien!!! :-)

Allemaal bijzonder bedankt voor jullie reacties, maar uiteindelijk was het voor mij dus niet nodig om via satelliet te updaten. De software voor het updaten is trouwens wel heel erg handware afhankelijk in dit geval zeg...

Groeten!
Vandaag ook een poging gewaagd met 3 verschillende laptops. De oudste (Dell latitude) is uit 2001, andere Dell (2004), Fujitsu Siemens (2004).
Op alle 3 lukt het niet. Driver installatie gaat prima, maar daarna krijg je hardwarefout 10 en het bekende vraagteken in device manager.
Als het alleen werkt met een laptop uit het museum, want zo mag je een machine <2000 met windows 95 toch wel noemen, waarom zet Mascom dat dan niet op de website??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 18:03
Ik ben er ook gruwelijk mee het prutsen, maar ben er achter gekomen dat de laptop waarmee ik het probeerde een 32 bits slot heeft :S

Net mijn ex maar eens gebeld aangezien zij nog een oude laptop heeft staan (A) Moet nog even afwachten of het daarop gaat werken. Zo niet dat weet ik ook niet hoe ik het voor mekaar moet gaan krijgen, en de alphacrypt opsturen is ook al zoiets :S

Niet toevallig iemand uit de omgeving Roermond (Horn) met een laptop met 16 bits pc card slot die mij wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Ik probeer mijn Aplhacrypt CAM te updaten maar bij 4 laptops die ik geprobeerd heb werkt het niet.

Updaten kan ook via satteliet maar ik ken niemand die dat heeft.

Ik woon in Amersfoort, zou iemand toevallig mijn CAM willen updaten voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:48
Ik wil eventueel wel je Alphacrypt voorzien van nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Mij is het gelukt met een hele oude laptop van de vader van een vriend van me. Totaal geen problemen tegen gekomen en werkte allemaal in 1 keer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomWinkelmolen schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:50:
Mij is het gelukt met een hele oude laptop van de vader van een vriend van me. Totaal geen problemen tegen gekomen en werkte allemaal in 1 keer!!!
Welk merk/type laptop en welke Operating Systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Michel242186 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:20:
Ik wil eventueel wel je Alphacrypt voorzien van nieuwe firmware.
Zou top zijn! Kun je mij je mail sturen in de PM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gelukt met Dell X300 laptop uit 2004 met daarop Windows XP.
Zo oud hoeft de laptop blijkbaar ook niet te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 16:16

gjs

Scoobydoobydoo

Anoniem: 32963 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:41:
Gelukt met Dell X300 laptop uit 2004 met daarop Windows XP.
Zo oud hoeft de laptop blijkbaar ook niet te zijn...
Ik heb mijn Alphacrypt laatst geupdate op een Toshiba Satellite Pro 4200 met daarop Windows XP fundamentals. Ging in 1 keer, even de driver installeren en gaan.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
je moet gewoon even nagaan of e laptop beschik over de juiste poort. Als dit klopt zou het probleemloss moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laptop waarop het mij is gelukt is een Asus met XP daarop geïnstalleerd. Typenummer van de Asus weet ik zo niet. De machine is denk ik iets van 7 jaar oud. Een collega van mij heeft deze machine en die heb ik even een dagje kunnen lenen. :-)

Volgens mij moet je gewoon heel veel mazzel hebben dat het werkt, want ik heb ook een nog oudere machine (ook Asus) geprobeerd, omdat ik had gelezen dat dat beter ging, maar dat was dus niet het geval. En ik heb een MaxData geprobeerd en dit ging dus ook niet.

Wel enorm waardeloos trouwens dat Mascom de util voor het updaten niet gewoon universeel maakt. Moet naar mijn idee toch niet zo'n probleem zijn! Ik heb hen hier een aantal mails over gestuurd. Wellicht dat het helpt als er meer mensen bij hen gaan klagen dat dit waardeloos is. Ik zou zeggen: mailen met z'n allen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajsja
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-06-2019
Ik heb mijn Alphacrypt ook kort geleden geupdate van 3.12 naar 3.15 d.m.v. een laptop met pcmia slot.

De stappen in de werkwijze van Mascom kloppen. Alleen bleef ik 3.12 zien op het moment dat ik de CAM module in de tv stopte.

Als je de werkwijze volgt van Mascom, dan ziet je laptop de CAM module. Dat is stap 1.
Stap 2 (en die staat niet in de werkwijzer) is dat je vanuit de root in het gezipte bestand het bestandje "Alphacrypt update 3.15.exe" draait.

Pas dan wordt je module voorzien van de nieuwe versie.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264605

TomWinkelmolen schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:50:
Mij ook gelukt op een oude Compaq labtap met Windows 98.
Moest wel eerst de PCMCI driver patch installeren (ook beschikbaar op de website van Mascom) voordat hij uberhaupt zag dat er iets in het PCMCI slot zat.
En moest bij het uploaden van de SW het bovenste vinkje in het options panel uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornjoostje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb dus ook het probleem dat ik in mijn laptop een 32 bit PCMCIA heb zitten.
Hiervoor heb ik een kaartje gekocht voor in mijn desktop:
http://www.yagoda.nl/pcmc...kaart-cardbus-p-2373.html
Totale kosten 17,95
Moet hem nog wel even testen, maar zal de resultaten wel even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:05
doornjoostje schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:56:
Ik heb dus ook het probleem dat ik in mijn laptop een 32 bit PCMCIA heb zitten.
Hiervoor heb ik een kaartje gekocht voor in mijn desktop:
http://www.yagoda.nl/pcmc...kaart-cardbus-p-2373.html
Totale kosten 17,95
Moet hem nog wel even testen, maar zal de resultaten wel even posten.
Ik ben benieuwd naar de resultaten. Ik heb zelf geprobeerd om de driver op 3 verschillende laptops te installeren, zonder succes.

Weet iemand of het ook mogelijk is om de Alphacrypt kaart te updaten direct in de FireDTV kaart van Digital Everywhere?

Roger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornjoostje
RogerSch schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:02:
[...]

Ik ben benieuwd naar de resultaten. Ik heb zelf geprobeerd om de driver op 3 verschillende laptops te installeren, zonder succes.

Weet iemand of het ook mogelijk is om de Alphacrypt kaart te updaten direct in de FireDTV kaart van Digital Everywhere?

Roger
Ik heb gisteren een poging gewaagd.
Helaas mislukt, wordt nog steeds herkent als een 32 kaart. :-(

Weet iemand hoe je zo een PCMCIA kunt dwingen op 16 bit te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 08:57
Kan er niks via apparaatbeheer geselecteerd worden? Soms heb je een extra tabblad voor sommige apparaten die dan wat extra opties tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Met deze aanwijzingen werkte het updaten bij mij op een Fujitsu/Siemens Amilo notebook

MediaPortal Forum: My manual on how to update an Alphacrypt cam with DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornjoostje
Nope helaas, geen extra opties.

Nu heb ik verder zitten zoeken.
Er is een "delock 19601" (naam van artikel en artikelnummer)
Hier te koop:
http://www.reichelt.de/?;...ART=0;SORT=user;OFFSET=16

Daarvan heb ik in verschillende fora gelezen, dat het met deze wel in 1x goed gaat.
Ik ga die andere terug sturen.
Die andere moest ik in Duitsland kopen, heb ik via een Duitste collega gedaan.
Maar hij gaat eerst op vakantie, dus heb hem aan het einde v/d maand.
Post wel weer, als ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornjoostje
The_Doman schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:48:
Met deze aanwijzingen werkte het updaten bij mij op een Fujitsu/Siemens Amilo notebook

MediaPortal Forum: My manual on how to update an Alphacrypt cam with DVB-C
Deze post ken ik.
Heb het geprobeerd via deze methode maar werkte niet.
Kwam weer naar voren dat het een "PCMCIA MTD-0002" kaart is.
Dat dus aangeeft, dat het een 32 bit versie is, terwijl het natuurlijk een 16 bit moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 17:10
Voor diegenen die nog zo'n PC-PCMCIA controller zoeken, vermijd het als er in de beschrijving Cardbus voorkomt. Dit zijn namelijk de 32-bits sloten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 88175

Ik heb net zelf met een 16/32 bits pci cardbuscontroller de alphacrypt card ge-update!

Hoe?

1. Installeer de kaart in het pci slot.. duh..
2. start de pc op
3. Windows XP! vind de cardbuscontroller en installeert automatisch de beste driver.
4. In apparaatbeheer bij PCMCIA adapters het stuurprogramma verwijderen.
5. Kies voor algemene cardbus controller in plaats van ricoh blah blah blah.
6. steek de alphacrypt module in de sleuf.
7. dan meld windows in apparaatbeheer dat ie 'SCM DVB_CA_Module' heeft gevonden.
8. Updaten die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

Anoniem: 88175 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:52:
Ik heb net zelf met een 16/32 bits pci cardbuscontroller de alphacrypt card ge-update!
Welke kaart (PCMCIA to PCI adapter) heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

Hoe?

2. start de pc op
3. Windows XP! vind de cardbuscontroller en installeert automatisch de beste driver.
7. dan meld windows in apparaatbeheer dat ie 'SCM DVB_CA_Module' heeft gevonden.
8. Updaten die hap!
Het is me zojuist ook gelukt, met deze aanwijzingen aangevuld met wat Mascom in het install2000xp.txt bestand heeft gezet. Ik heb een LogiLink PC0023B Cardbus to PCI adapter in een Windows XP desktop PC gebruikt. Zie http://www.amazon.de/Logi...hme-CardBus/dp/B001JKDZWU voor de adapter. Deze LogiLink adapter lijkt trouwens als twee druppels water op de eerder genoemde Delock 19601 adapter. Ik doel dan zowel op het uiterlijk (tot aan de opschriften op de kaart aan toe) als op de specificaties.

Overigens zie ik geen verschil tussen firmware versies 3.12 en 3.18, zapsnelheid bedraagt ongeveer 2 seconden in de Sony Bravia D3000. Enige zichtbare verschil is dat het CA menu iets anders is ingedeeld...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 29-03-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:05

Hoe?

2. start de pc op
8. Updaten die hap!
Bedankt eindelijk is het mij nu ook gelukt! Update uitgevoerd op een oude HP XT6050 laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornjoostje
doornjoostje schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:52:
Nope helaas, geen extra opties.

Nu heb ik verder zitten zoeken.
Er is een "delock 19601" (naam van artikel en artikelnummer)
Hier te koop:
http://www.reichelt.de/?;...ART=0;SORT=user;OFFSET=16

Daarvan heb ik in verschillende fora gelezen, dat het met deze wel in 1x goed gaat.
Ik ga die andere terug sturen.
Die andere moest ik in Duitsland kopen, heb ik via een Duitste collega gedaan.
Maar hij gaat eerst op vakantie, dus heb hem aan het einde v/d maand.
Post wel weer, als ik meer weet.
Zoals beloofd, nog even een update.
Ik heb de delock 19601 geïnstalleerd in de computer.
CAM erin en alles werkte in 1 keer. :D
Op een XP PC by de weg.
Dus een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 04:20
*stoft topic af*

Keek toevallig naar de software versie van m'n Mascom AlphaCrypt Classic CAMs, en was al aan het beraadslagen of ik:
  • een berg oude laptops wilde gaan aanschaffen, gezien de wisselvalligheid of het werkt of niet,
  • of te gaan goochelen met een XP/Vista VM op QEMU met PCI Passthrough naar een 5V PCMCIA kaart adapter,
  • of ergens mijn CAMs met de post naartoe opsturen ofzo.
Maar nu zag ik dat een Duits bedrijfje een nieuwe USB programmer voor de AlphaCrypts heeft gemaakt.

Hier te koop met drivers en updater: https://www.hm-sat-shop.d...mmer-f.-alphacrypt-module

In Nederland waarschijnlijk makkelijker en goedkoper te bestellen via Amazon: https://www.amazon.nl/USB...ypt-Module/dp/B019QQ1SQI/

Moet 'm nog binnenkrijgen, maar het klinkt goed te doen.

Nu lees ik dat er kennelijk een "3.28" en een "3.28.2" firmware is. Waarbij de eerste natuurlijk problemen met Ziggo oplevert. Ik probeer na te gaan waar 3.28.2 kan verkrijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Henk Poley op 26-04-2020 11:45 ]

Pagina: 1