Ja, als ik puur voor mijzelf spreek, dan is het een vervelende toestand, maar niet onoverkomelijk. Ik zou de annuïtair stijgende lasten makkelijk kunnen dragen (niet van harte natuurlijk, maar als het moet, dan moet het), en ik kan zonodig nog bonussen inzetten om extra af te lossen. Bovendien werkt mijn vriendin nog niet, dus als die ook gaat werken, dan wordt het helemaal peanuts.
Maar dat is natuurlijk niet exemplarisch voor de gemiddelde Nederlander. Er zal wel degelijk een harde keuze gemaakt moeten worden: de belangen van gewone Nederlanders met een gewoon koophuis in een doodnormale vinexwijk staan op het spel, en natuurlijk wist iedereen dat het fiscale regime kon veranderen, maar je kunt als overheid niet zomaar de belangen van zo'n groep negeren.
Maar dat is natuurlijk niet exemplarisch voor de gemiddelde Nederlander. Er zal wel degelijk een harde keuze gemaakt moeten worden: de belangen van gewone Nederlanders met een gewoon koophuis in een doodnormale vinexwijk staan op het spel, en natuurlijk wist iedereen dat het fiscale regime kon veranderen, maar je kunt als overheid niet zomaar de belangen van zo'n groep negeren.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.