Misschien in andere kringen, maar ik was 24 en dus gewoon in gesprek met leeftijdsgenoten

En jij gelooft adviseurs blindelings? Je moet je daarover gewoon een eigen oordeel vormen.
Ja misschien iets te naïef, maar pas sinds ik dit topic ben gaan volgen weet ik er meer vanaf en lees ik andere meningen daadwerkelijk.
Daar ben ik het volledig mee eens. Als advocaat is mijn mening ook dat ineens of op zeer korte termijn afschaffen ook in strijd is met algemene beginselen van behoorlijk bestuur. Het afbouwen in 20-30 jaar, zodat mensen zich erop kunnen instellen, is echter iets heel anders.
Klopt, maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn, of anders gezegd: voorstander van te zijn...
Maar kom op, je bent toch een mondige, kritische burger, je weet toch wel dat zelfs de hardste taboes ineens bespreekbaar kunnen worden in verkiezingstijd?

Toen ik 24 was, kwam ik net van school. Politiek interesseerde me vrij weinig.
Overigens totaal niet bedoeld als excuus ofzo.
Nog altijd geen moment spijt van de koop van ons huis...
Dat zien veel mensen toch anders. Zonder daar een waarde-oordeel over te vellen overigens.
Ik was er toen ook niet echt mee bezig eerlijk gezegd.
eymey schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:45:
Tsja, adviseurs.....
Ons eerste hypotheekgesprek hebben we bij onze eigen bank (ABN AMRO) gehad. Dat was begin dit jaar. Hij wilde ons meteen aan de bankspaarhypotheek, de overige mogelijkheden noemde hij slechts terloops onder het motto "niet belangrijk, want niet het maximale fiscale voordeel".
Wat overigens ook wel aantoont dat daar gewoon iets aan moet gebeuren als de markt dat maximale fiscale voordeel al als vanzelfsprekend beschouwt.
Natuurlijk ben ik me toen ook in gaan lezen en al snel tot de conclusie gekomen dat ik gewoon annuitair wilde (ik wilde niet dat fiscale keurslijf van 15 of 20 jaar inleggen, vind direct aflossen ook aantrekkelijker ookal 'kost' het me zogenaamd geld).
Onze adviseur bij De Hypotheker, waar we ook op gesprek zijn gegaan, vond de annuiteitenhypotheek al een stuk vanzelfsprekender (zou em nog niet als eerste keus aanraden maar snapte wel heel goed waarom ik er de voorkeur aan geef).
Nadat we een berekening van De Hypotheker hebben gekregen ben ik daar ook nog een keer mee naar m'n contact bij de ABN gegaan, die daarna ook een berekening op basis van annuiteit voor me heeft gemaakt. Maar daarnaast kon hij het nog steeds niet laten om me ook de voordelen van de bankspaarhypotheek te laten zien met een berekening

Tja die van ons adviseerde een beleggingshypotheek... Ik wilde per se spaar, want minder risico.
Iedereen in mijn omgeving heeft spaar, dus tja... Ik vond gelijkblijvende maandlasten het belangrijkste argument...
edit:
Totaal geen excuus voor de keuze. Achteraf had ik de keuze zo weer gemaakt...
Ik spreek alleen het argument tegen dat het bij iedereen bekend was dat het vanaf 2005 al speelde. Dat is gewoon niet waar... Misschien ben ik de uitzondering hierop (dat hoop ik). Misschien heb ik te weinig onderzoek gedaan, maar het was bij mij niet bekend dat het zo erg speelde...
[
Voor 5% gewijzigd door
BlakHawk op 30-03-2012 10:53
]