[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 100.133 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Wat wel mooi zou zijn is als ze daarna 'One more thing' zeggen en Steve Jobs nog even langs komt :+

[ Voor 11% gewijzigd door Muthas op 29-03-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

TlighT schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:29:
edit: ik hoop dat Steve Jobs persoonlijk komt aankondigen dat
Nederland als eerste de 3g iPhone krijgt met 32Gb geheugen.... en GPS ;)
Voor 499,- :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks :) Ik las daar zojuist dat je ook een iphone kunt kopen in Londen bij de apple store en dat je dan geen btw en douanekosten hoeft te betalen in NL. Zo'n geintje kost dan 340 euro. Misschien dat het verstandiger voor mij is om met Ryanair naar Londen te gaan dan naar NY. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Het lijkt me sterk dat je op die manier de btw zou kunnen ontduiken.

[ Voor 74% gewijzigd door torp op 29-03-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

UK is EU, en in de EU betaal je het niet, dus hij heeft helemaal gelijk :) (offtopic-modus)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Klopt, binnen de EU hoef je geen BTW af te dragen als je een product importeert. Dat is al betaald in het land van aankoopt. Dit is vanwege het verdrag van Schengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Okee, misverstand, ik begreep dat hij in UK 0% VAT ging betalen. Dus niet.

[ Voor 7% gewijzigd door torp op 29-03-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
TlighT schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:39:
en dat ze dan aankomen zetten met een flut bluetooth headset.
Zelfs dat niet... en dan ook nog geamuseerd doen over alle ophef die hun 'hints' hebben veroorzaakt. Gelukkig woon ik niet in Tilburg. Als ik bij die losers terecht moest voor m'n spullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
torp schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:47:
[...]

Zelfs dat niet... en dan ook nog geamuseerd doen over alle ophef die hun 'hints' hebben veroorzaakt. Gelukkig woon ik niet in Tilburg. Als ik bij die losers terecht moest voor m'n spullen...
Fantastisch toch :D 8)7 8)7 8)7 Ik wilde net een update doen, maar ik zie dat ze dat op de site zelf al gedaan hebben...

Maar toch... ik heb nu wel een mooie muismat :D _/-\o_ Alleen hadden ze die aankondiging komende dinsdag moeten doen.

[ Voor 5% gewijzigd door TlighT op 29-03-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Vind 'm wel goed, heerlijke anti-climax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Had al zoiets verwacht van die lampelullen daar alleen HOE triest dat iedereen het overneemt zelfs een macnn.com :/
Ze zijn niet eens een Premium Reseller.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een 8gb 1.1.4 aangeschaft. Echt een super ding! Met recht de mooiste smartphone tot nu toe!

Meteen een foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Berken... hebben wij ook. Lamelparket of laminaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:48:
Gister een 8gb 1.1.4 aangeschaft. Echt een super ding! Met recht de mooiste smartphone tot nu toe!

Meteen een foto gemaakt:
[afbeelding]
Via marktplaats dit geregeld? of elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je mag je Springboard wel eens 'pimpen' :9 [iPhone & iPod touch] Post hier je SpringBoard!

k ben al m'n 'content' aan het 'erasen' maar dat 'erase' icoontje blijft nu vaststaan.. (2x boven elkaar)

Moet ik gewoon wachten of resetten of 'm aan m'n computer hangen of... :X

Afbeeldingslocatie: http://aycu33.webshots.com/image/50272/2004865749361481750_rs.jpg

EDIT: Resetje did the trick :) Kan ik 'm in iTunes nu 'herstellen' zondat dat hij weer simlocked?

[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 29-03-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:10:
[...]

Je mag je Springboard wel eens 'pimpen' :9 [iPhone & iPod touch] Post hier je SpringBoard!

k ben al m'n 'content' aan het 'erasen' maar dat 'erase' icoontje blijft nu vaststaan.. (2x boven elkaar)

Moet ik gewoon wachten of resetten of 'm aan m'n computer hangen of... :X

[afbeelding]

EDIT: Resetje did the trick :) Kan ik 'm in iTunes nu 'herstellen' zondat dat hij weer simlocked?
ziphone.org ZiPhone downloaden en dan op virginize drukken. De iPhone is dan als nieuwe. Anders blijft je telefoon unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Marktplaats idd. Kerel had twee 1.1.4tjes uit de States meegenomen. Seal zat er nog op.

Ik zit overigens met veel belangstelling naar alle thema's te kijken. Ik wil mijn springboard idd pimpen maar ik heb nog geen enkele theme gezien waarvan ik denk....WOW...

Kortom hij is nu super rommelig en standaard!
Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/mijnspringboard.jpg

Heb overigens net even 950 NES rommetjes erop gegooid en 760 Sega spelletjes, zwaar overdone maar het is wel super grappig :D
Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/sonic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/sonic2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:54:
Heb overigens net even 950 NES rommetjes erop gegooid en 760 Sega spelletjes,
zwaar overdone maar het is wel super grappig :D
Zeker als Torrent of via Nieuwsgroepen of niet? die Sega-emulator ziet er wel goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:07:
[...]

Berken... hebben wij ook. Lamelparket of laminaat? :)
Foto is op mijn bureau gemaakt. De kleuren zijn totaal anders. Ik heb dit (bewust) gedaan met mijn flitser en een blaadje (voor het effect en tegen weerspiegeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:56:
[...]

Zeker als Torrent of via Nieuwsgroepen of niet? die Sega-emulator ziet er wel goed uit! :)
Ja usenet idd, goed usenet abbootje met Newsleecher subs. + supersearch is heilig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Eindelijk is inderdaad de genesis4iphone emulator uitgebracht! En het is ook nog eens 1 van de snellere (iets wat bij de meeste emulators niet het geval is). Te gek :)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, ik heb de nes emulator hoe zet je die roms op je iphone?
Via Marktplaats idd. Kerel had twee 1.1.4tjes uit de States meegenomen. Seal zat er nog op.

Ik zit overigens met veel belangstelling naar alle thema's te kijken. Ik wil mijn springboard idd pimpen maar ik heb nog geen enkele theme gezien waarvan ik denk....WOW...

Kortom hij is nu super rommelig en standaard!
[afbeelding]

Heb overigens net even 950 NES rommetjes erop gegooid en 760 Sega spelletjes, zwaar overdone maar het is wel super grappig :D
[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

iemand enig idee hoe ik van een internet snelkoppeling het icoontje kan veranderen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webclips worden op de iPhone opgeslagen in de /private/var/mobile/Library/WebClips/ map. Daar kan je ook een ander icoontje neerzetten.

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:00:
Ja usenet idd, goed usenet abbootje met Newsleecher subs. + supersearch is heilig _/-\o_
Dankje! Die NES-emulator vond ik zwaar zuigen, die van de GBA nog meer! Maar die Sega-
emulator ga ik zeker installeren als ik m'n 16GB iPhone'tje heb, ziet er zeer goed uit namelijk!
Puck schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:29:
Eindelijk is inderdaad de genesis4iphone emulator uitgebracht! En het is ook nog eens 1 van de snellere (iets wat bij de meeste emulators niet het geval is). Te gek :)
Positivo! Leuk :9
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:31:
hey, ik heb de nes emulator hoe zet je die roms op je iphone?
Door 1 tel te zoeken misschien, zodat je dit vind:
CLB schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:39:
Ik heb twee emulators geinstalleerd:
- NES --> Nintendo emulator
- gpSPhone --> GBA emulator

De NES-ROMs moet ik in /var/mobile/Media/ROMs/NES gooien
De GBA-ROMs moet ik in /var/mobile/Media/ROMs/GBA gooien
Owh sorry je vroeg hoe! Nou ook even zoeken:
CLB schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:25:
Ga naar: http://winscp.net/eng/download.php
Kies daar voor WinSCP 4.0.7 - Multilanguage installation package en installeer het op je computer

Open WinSCP en je ziet een schermpje met:
- Adres Doelcomputer
- Poortnummer
- Gebruikersnaam
- Password
- Prive Sleutelbestand
- Bestandsprotocol

- Adres Doelcomputer is het IP-adres van je iPhone (te zien bij Wi-Fi en je gekozen netwerk)
- Poortnummer staat waarschijnlijk al op '22' en anders moet je daar even 22 invullen
- Gebruikersnaam: root
- Password: alpine
- Prive Sleutelbestand laat je leeg
- Bestandsprotocol staat waarschijnlijk al op STFP en anders moet je het daar even op zetten
en je drukt op inloggen, waarna je in de root van je iPhone komt en waar je kan gaan rondkloten :9

EDIT: Dit is getest onder Windows XP en uiteraard alles voor je eigen risico :+
racoon schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:33:
iemand enig idee hoe ik van een internet snelkoppeling het icoontje kan veranderen?
Waarschijnlijk gewoon via OpenSSH je iPhone benaderen, de juist map opzoeken en changen?

@ rieeeees: Ik mailde je op je mailadres uit je profiel, maar die werkt niet.. :+

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 29-03-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit* --> heb je em?

Lukt het met SSH en en zo? Is voor mij ook allemaal tamelijk nieuw, maar het werkt erg goed tot nu toe. Echter ben ik nu aan het k*tten met die Smb themes. Maar (ondanks de fix) zie ik ze niet in Smb.. :(

Je kan de Genesis op geniale wijze in landscape spelen (kom ik net achter), erg mooi systeem met transparante toetsen op het scherm waarmee het spel veel beter tot zijn recht komt! Op de screenshots zie je het veel duidelijker dan IRL (en dus minder hinderlijk);

Iedereen hier moet deze kennen:
Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/ga1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/ga2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/ga3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/ga4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/ga5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/ga6.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:49

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:49:
*edit* --> heb je em?

Lukt het met SSH en en zo? Is voor mij ook allemaal tamelijk nieuw, maar het werkt erg goed tot nu toe. Echter ben ik nu aan het k*tten met die Smb themes. Maar (ondanks de fix) zie ik ze niet in Smb.. :(

Je kan de Genesis op geniale wijze in landscape spelen (kom ik net achter), erg mooi systeem met transparante toetsen op het scherm waarmee het spel veel beter tot zijn recht komt! Op de screenshots zie je het veel duidelijker dan IRL (en dus minder hinderlijk);

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nou ik vind het echt, géniaal!! Vind je het nou echt goed spelen, met zo ongeveer alle vingers in beeld, je ziet geen flikker!
Voor mij gewoon normal view, zonder gestretch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Yes dankje! Even opnieuw downloaden denk, want met uitpakken flipte die :9 :?
met OpenSSH heb ik geen probleempjes hoor, vandeweek al veel mee geklooit!
Die thema's zag ik ook niet allemaal in Summerboard hoor, waarom weet ik niet, maar zelfde probleem!
Golden Axe O-) O-) Daarom heb ik toendertijd de Sega Mega Collection gekocht voor de PS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10
Had je geprobeerd een mail te sturen over de door jouw gebruikte software maar ben bang dat 'ie niet aan gekomen is het bij e-mail adres dat in jouw profiel staat. Bij deze dus: Welke software heb je gebruikt voor het klaar maken van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In vergelijking met de overall gameplay op zo een scherm is dit zeker een vooruitgang daar je geen echte feeling met "echte" toetsen hebt. Het bezwaar is zeker dat je met bepaalde spellen "geen flikker" kan zien, echter kom je met een hoop spellen zeker wel goed uit, je kan ook de lay-out aanpassen, bij Sonic zie je dat hij vaak in het "loze gedeelte" van het veld valt;

Wellicht in de weg:
Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/sonicws1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/sonicws2.jpg

Goed c.q. beter speelbaar (!):
Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/sonicws3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/sonicws4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.artsvitae.com/iphone/sonicws5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:05:
Klopt, binnen de EU hoef je geen BTW af te dragen als je een product importeert. Dat is al betaald in het land van aankoopt. Dit is vanwege het verdrag van Schengen.
Mits het voor eigen gebruik is.
Binnen de Europese Unie (EU) is er in principe vrij verkeer van goederen. Uw bagage kunt u dus altijd van het ene naar het andere EU-land meenemen, zonder dat u belastingen bij invoer hoeft te betalen. Koopt u in een ander EU-land producten voor eigen gebruik en brengt u deze producten mee naar Nederland, dan zijn er in principe geen invoerbeperkingen. Voor accijnsgoederen gelden er daarentegen wel beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Even over dat hele GPS gedoe:

- Daar is de telefoon niet voor bedoeld, mensen die een iPhone kunnen kopen, kunnen ook wel een GPS voor paar honderd euro kopen.
- Apple moet het toestel groter maken en batterijduur gaat misschien achteruit
- Apple moet eigen software gaan schrijven voor hun foon-OS, wat immens veel resources zal innemen. Het is toch even wat anders dan het Google Maps gedoe
- Het toestel zal duurder worden voor iedereen, puur voor de paar mensen die het echt zou overtuigen

Het is geen HTC waar ze maar functies moeten bijproppen zodat het lekker allemaal niet goed meer gaat. Over HTC gesproken, de nieuwe interface:

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/4/2008/03/thumb463x_htcmanilla.jpg
Prachtig, als je van Cubisme en chaos houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nouja een ingebouwde GPS-module die icm Maps werkt is al 'n zeer mooie tussenoplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 15:05
racoon schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:33:
http://www.iphoneclub.nl/4369/webclip-icons-aanpassen/

-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat zou handig zijn maar ik zie het niet gebeuren. Zowiezo omdat het toestel groter wordt, de batterij mogelijk minder lang meegaat en dat het toestel onnodig duurder wordt voor de meesten. Want persoonlijk, iedereen die ik ken met een iPhone heeft al minstens een GPS en eerlijk gezegd zie ik Apple niet alle nodige accessoires voorzien. Apple Suction Cap, Apple 12V Adaptor, laat maar zijn :)

Zowiezo het feit dat de kaarten ofwel op het toestel moeten (kunnen ze daar weer in gaan voorzien ook) ofwel via internet. En eerlijk gezegd ben ik liever niet afhankelijk van een goed GSM signaal en betrouwbare verbinding om op de weg de goede afslag te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, en iedereen die ik ken heeft een iPod, waarom zouden die een iPhone kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Heb zelf 2 ipods. 1 eerste generatie ipod 15Gb en een eerste generatie 5gb ipod nano (allebei nog zwart/wit) en heb me nu ook een iphone 8gb gekocht (ook eerste editie :p )

Men eerste ipod is helemaal versleten en de nano word gebruikt door de dochter.
De iphone vind ik zelf niet te vergelijken met een ipod aangezien het veel meer is dan dat.
Moest ik kiezen tussen een nieuw 'handheld' en ik heb de keuze tussen de bekende ipod interface of opnieuw alles ontdekken (en meestal niet voor het betere) op een WM toestel... die is snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is dit makkelijker dan openssh en winscp om je iphone te benaderen

wel windows only

http://code.google.com/p/iphonebrowser/

programma installeren. iphone aansluiten op je pc.
porgramma openenen en naar de map gaan waar je je bestanden in moet plaatsen. bestand erheen slepen en je bent klaar.

geen gedoe met verschillende programma's,wachtwoorden of wat dan ook.

Warez uitwisselen is absoluut niet toegestaan op GoT.

[ Voor 71% gewijzigd door Hoedje op 30-03-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij hoeft GPS niet perse IN het apparaat, als ik maar een GPS muisje er aan kan hangen.
Ik gebruik al sinds jaren mijn mobiel als navigator.
Ik vertik het om een losse SatNav mee te nemen, handig als je gaat stappen 8)7
In je jaszak neem je een Tomtom b.v. echt niet mee, in de auto laten doe je liever ook niet.
Zo'n muisje steek je nog wel in je zak, achterlaten durf ik ook nog wel.
Nu neem ik als ik onderweg moet naar een nieuw adres mijn "oude" Nokia N81 mee,
of de HTC Touch, die nu eigenlijk van mijn vrouw is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:11:
Och, en iedereen die ik ken heeft een iPod, waarom zouden die een iPhone kopen? :)
ik heb ook een 80Gb ipod en moest dus elke dag ipod + gsm (SE M600i) meeslepen, nu alleen nog mn iphone.. heb mn ipod nooit meer meegesleept..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb sinds gister iets vreemds, Locate me in Maps werkt opeens niet meer.. heb vandaag een stukje rondgereden en elders werkt het ook niet.. ik zit bij KPN. Iemand anders hetzelfde gemerkt?
De losse applicatie "Locate Me" werkt wel, maar ook niet meer zo precies als voorheen.. zou KPN de gsm mast detectie uitgezet hebben ofzo?? :(

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dadj schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:17:
ik heb sinds gister iets vreemds, Locate me in Maps werkt opeens niet meer.. heb vandaag een stukje rondgereden en elders werkt het ook niet.. ik zit bij KPN. Iemand anders hetzelfde gemerkt?
De losse applicatie "Locate Me" werkt wel, maar ook niet meer zo precies als voorheen.. zou KPN de gsm mast detectie uitgezet hebben ofzo?? :(
Locate me werkt hier nog perfect icm KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

G-PHREAK schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:38:
[...]

Locate me werkt hier nog perfect icm KPN :)
heel weird.. ik heb gister Swirly en NES geinstaleerd, swirly er net weer afgehaald maar maakt geen verschil.. darn.. Locate Me was juist zo handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Locate me werkte toch alleen als je even bij Navizon ingelogd had? En dan tot je de phone weer reboot. Of is dat alweer gefixt?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Locate me werkt ook gewoon zonder andere apps als je de nieuwste Baseband hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb mn iphone al een maand en het werkte uitstekend.. tot gisteren.. :(
Maandag in Amsterdam proberen..

Update: in amsterdam werkt het nog prima.. Zaandam niet meer.. Best weird..

[ Voor 44% gewijzigd door dadj op 31-03-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Onnodige post, mag weg :P .

[ Voor 100% gewijzigd door MarcoC op 30-03-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik als phone addict heb zeker al zo'n 140 telefoons versleten, de meeste doe ik niet langer dan 2 weken mee :P
De iPhone is wel een blijvertje, echt super zo snel als die interface is en het werkt ook gewoon goed.
Windows Mobile heb ik al langs afgeschoven, veel te traag en onstabiel.

Hopelijk bevalt de iPhone me tot de 3G versie komt, dan kan ik mijn web n walk weer volledige gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:36

BaT

Omdat mijn huidige telefoon, SE w800i, steeds korter met z'n accu doet, ben ik binnenkort van plan een iPhone te gaan aanschaffen, alleen had ik nog wat vragen (die waarschijnlijk al een keer langs waren gekomen, maar kon het niet 1,2,3 vinden) :

1) Moet je iTunes gebruiken ? of is er ook een andere manier om filmpjes/muziek op 't ding te krijgen.

2) Als er een nieuwe firmware uitkomt; en je hebt dus een geunlocked iPhone, moet je die dan van iTunes installeren; of kan je die update fijn blijven negeren (zonder negatieve gevolgen) ?

3) Is er nog een bepaalde firmware versie die de voorkeur krijgt, zodat ik daar rekening mee kan houden met de aanschaf ? (Ik ga hem gewoon kopen bij een van de NL adressen die hem geunlocked leveren, heb geen zin om zelf met dat ding te klooien / importeren uit de US/UK).

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:57:
1) Moet je iTunes gebruiken ? of is er ook een andere manier om filmpjes/muziek op 't ding te krijgen.
Ik denk dat er wel andere oplossingen zijn, maar eerlijk gezegd vind ik het de moeite niet waard. iTunes is zo kwaad nog niet. ;)
2) Als er een nieuwe firmware uitkomt; en je hebt dus een geunlocked iPhone, moet je die dan van iTunes installeren; of kan je die update fijn blijven negeren (zonder negatieve gevolgen) ?
Op het moment is elke versie te unlocken, maar wacht bij toekomstige upgrades even op de bekende unlock teams voordat je upgrade. Volgens mij moet je sowieso altijd bevestigen voordat je een update installeert, dus dat kan je dan gewoon negeren. Je telefoon zal ook op een oude firmware blijven werken.
3) Is er nog een bepaalde firmware versie die de voorkeur krijgt, zodat ik daar rekening mee kan houden met de aanschaf ? (Ik ga hem gewoon kopen bij een van de NL adressen die hem geunlocked leveren, heb geen zin om zelf met dat ding te klooien / importeren uit de US/UK).
Als je hem geunlocked aangeleverd krijgt maakt OTB firmware versie voor jou niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
* FireStarter heeft sinds afgelopen donderdag z'n iPhone *eindelijk*

Vanmorgen belde een collega mij op dat hij voor de deur stond om mij op te halen. Hij belt mij altijd van te voren op en ik drukte hem dan altijd weg, hij krijgt dan een bezet toon te horen en weet dan dat ik klaar ben.

Vanmorgen kon ik alleen maar sliden om op te nemen, hoe krijg ik dit weer voor elkaar? Die aan/uit knop bovenop de iPhone zet alleen het geluid uit.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

En dan nog een keer aan/uit is wegdrukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Muthas schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:43:
En dan nog een keer aan/uit is wegdrukken ;)
* FireStarter voelt zich een beetje dom, maargoed, er zat geen manual bij de iPhone :+

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Je kan ook even op apple.com/iphone gaan kijken, staan erg veel handige tips, want die iPhone zit vol met van die kleine dingetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Nu ik al een tijdje van de iPhone en de iPod functie erop gebruik maak begin naarmate ik meer muziek erop heb staan wel een beetje een view te missen waarin je zowel de artiest als de titel van het nummer ziet staan, zoals je ook in bijvoorbeeld Winamp ziet. Iemand enig idee of dit op een of andere manier ook toe te voegen is als view?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Ik kwam er gister pas achter dat je de iPod kan aansturen op het locked scherm door 2x op de 'home' toest te drukken. Ideaal, want ik was al op zoek naar deze functie :) Misschien toch eens uitzoeken wat voor handige functies er nog meer 'verstopt' zitten.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:04
aangezien ik 8 mei lekker op bezoek ga bij familie net buiten chicago zit ik nu toch wel een beetje te denken om een iphone mee te nemen.

probleem is dat ik niemand met zo'n ding ken en toch niet helemaal overtuigd ben nog. Wat mij opvalt is dat je in vrijwel elke video je iemand het ding met 2 handen ziet besturen. Is het goed te doen door hem in 1 hand te houden en met de duim van diezelfde hand zo'n beetje alles te doen?

Als dat best lastig is dan ben ik toch nog niet helemaal zeker wat ik wil doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ja kan wel. Ik leg m'n pink dan onder het toestel, daar leunt ie dan op, 3 vingers er achter en met je duim besturen. Alleen typen is dan niet te doen, zelfde geldt voor het pinchen (inzoomen in safari of foto's).

Anders ga je naar een winkel als de Dixons en zeg dat je geïnteresseerd bent in de 32GB Touch, die laten ze graag aan je zien voor wat je er voor betaald. Kan je het zelf proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ah ok

het gaat me vooral om dingen zoals even snel een ander liedje opzetten of om even snel een bepaald persoon te bellen. Om voor dat soort dingen nou 2 handen te moeten gebruiken vind ik een beetje onzin ;)

nagoed, ik heb nog genoeg tijd om te beslissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Gewoon doen! :9

Trouwens, al die sites met hun anonieme vertrouwelijke bronnen die garandeerde dat de iPhone in maart naar Nederland zou komen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Puck schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:42:
Ik kwam er gister pas achter dat je de iPod kan aansturen op het locked scherm door 2x op de 'home' toest te drukken. Ideaal, want ik was al op zoek naar deze functie :) Misschien toch eens uitzoeken wat voor handige functies er nog meer 'verstopt' zitten.
Kun je instellen heh welke functie die 2x drukken krijgt :)
Heb nu helaas geen iPhone meer, dus kan even niet voor je kijken in welk menu'tje je dat kon fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:15:
[...]

Kun je instellen heh welke functie die 2x drukken krijgt :)
Heb nu helaas geen iPhone meer, dus kan even niet voor je kijken in welk menu'tje je dat kon fixen!
2x drukken bij het locked scherm is altijd iPod controls, kun je niet veranderen. Jij denkt aan het 2x indrukken als je de iPhone ontgrendeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Muthas schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:15:
Gewoon doen! :9

Trouwens, al die sites met hun anonieme vertrouwelijke bronnen die garandeerde dat de iPhone in maart naar Nederland zou komen _O-
Wel interessant dat je met logisch redeneren een stuk verder kunt komen ;).

Overigens hebben ze bij Macrumors een interessant artikel, waarbij ze ingaan op de geruchten en verwachtingen van de laatste tijd. Dat combineren ze met wat feiten en zij denken aan een juni release voor de 3G iPhone. Het zou me niets verbazen, alhoewel het niet gebruikelijk is voor Apple om de WWDC daarvoor te gebruiken. Het zou het best eind juni kunnen worden, net als de originele iPhone. Daarna zal niets (behalve de providers :P) een volledige Europese en Japanse release meer in de weg staan :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:19:
2x drukken bij het locked scherm is altijd iPod controls, kun je niet veranderen.
Jij denkt aan het 2x indrukken als je de iPhone ontgrendeld hebt.
ahaa dat zou kunnen O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
dat is zo :)

Hehe, streek daarnet per ongeluk horizontaal over een sms-gesprek, kwam er in ene delete te voorschijn :) weer wat geleerd

Juli lijkt mij indd een logische maand voor de nieuwe iPhone. Is de iPhone jarig en ze moeten de concurrentie gewoon voor blijven, dus een 3g kan eigenlijk niet zoveel langer wachten dan de komende zomer.

[ Voor 42% gewijzigd door Tijn89 op 31-03-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Tsja, ik ga in Mei naar de VS. Is het dan wel verstandig een iPhone te halen, als de 3G er aan zit te komen? Is het bijvoorbeeld aannemelijk dat er naast de 3G ook andere extra's in worden gestopt (GPS?). Ik weet dat het koffiedik kijken is, maar ik ben niet zo bekend met de werkwijze van Apple op dat gebied.

Alleen wat sneller internet zou mij namelijk niet weerhouden van het kopen van een huidige iPhone.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
gps lijkt mij persoonlijk stug. Ik denk dat er eerder 3d party software samen met een gps-module zal komen voor de iPhone. gps zal zoals hierboven aangegeven eigenlijk alleen maar nadelen tov googlemaps geven.

Ik gok dus op een 3g 'enhanced' IPhone met iphone 2.0 Die update (ik hoop trouwens dat dat voor ons gratis gaat worden :/ dat ze ons niet gaan naaien zoals ze dat met de ipod touch deden) is al zo belangrijk voor apple dat ik niet denk dat ze nog iets erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Achja 2.0 is ook al gehacked so don't worry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Daar heb je een punt (samenwerking met google).

Wat betreft productondersteuning. Mochten er nu extra opties beschikbaar komen (stel hè ;)), is Apple zo'n partij die dan de eerste generatie iPhones niet meer ondersteund (geen firmware updates, alles gericht op het nieuwe model)? Op basis van het verleden bedoel ik dan he.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
Tijn89 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:57:
(ik hoop trouwens dat dat voor ons gratis gaat worden :/ dat ze ons niet gaan naaien zoals ze dat met de ipod touch deden) is al zo belangrijk voor apple dat ik niet denk dat ze nog iets erbij doen.
Bij de touch deden ze dat omdat ze het moesten ivm de amerikaanse boekhoud wetgeving. En daar bij als we al zouden moeten betalen wordt dat toch gehacked (hij is al gehacked :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:39:
Locate me werkt ook gewoon zonder andere apps als je de nieuwste Baseband hebt.
Niet met de laatste bootloader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

@CLB

Hoezo heb je geen iphone meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verkocht om 'n 16GB versie te kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

slimm.. heb ook een 16.. xD

2 vraagjes trouwens..:

Is er nu eigenlijk een goede Costomize uit om bijv je Dock aan te passen?

En ik heb Bossprefs, alleen hoe kun je er nu voor zorgen dat je op je Springboard naar beneden kunt scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:23:
[...]

Niet met de laatste bootloader..
Daarom zeg ik ook, als je de laatste Baseband hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ook maar een plaatje van een nieuwe gebruiker van de iPhone 1.1.4 versie:
Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/1403/oyfoonau3.jpg
Heerlijk ding, super makkelijk en makkelijk in gebruik. Het enige gemis is het doorsturen van SMS-jes. Maar voor de rest ben ik er super tevreden mee :)

[ Voor 1% gewijzigd door SideSwipe op 31-03-2008 17:23 . Reden: Even een klein foutje verbeterd ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik wilde al een flinke poos de iPhone hebben, maarja die prijzen hier in Nederland... Dus maar kijken naar de N82. Echter nu de prijzen van de iPhone betaalbaar beginnen te worden en de N82 Black nog wel even op zich laat wachten... *knip*

V&A mag op de frontpage en niet op het forum ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 31-03-2008 19:38 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Slowchatten zien we liever niet, een reactie mag best wat inhoud hebben. Daarbij geldt ook voor jou spullen aanbieden mag op de frontpage en niet op het forum :)

[ Voor 73% gewijzigd door Hoedje op 31-03-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Nu online
SideSwipe schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:16:
Ook maar een plaatje van een nieuwe gebruiker van de iPhone 1.1.4 versie:
[afbeelding]
Heerlijk ding, super makkelijk en makkelijk in gebruik. Het enige gemis is het doorsturen van SMS-jes. Maar voor de rest ben ik er super tevreden mee :)
Even 2 korte vraagjes, welk thema van Summerboard gebruik je? Ik vind je achtergrond van je springboard erg mooi! En verder vroeg ik me af welk dat chat programma'tje is op je springboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

offtopic:
Mea culpa voor de slowchat.

Is het trouwens mogelijk om zonder verloopje de iPhone in een JBL on stage te plaatsen?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VeeGee schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:29:
En verder vroeg ik me af welk dat chat programma'tje is op je springboard.
MobileChat gebruikt hij. Ik zelf heb het programma niet meer in gebruik, ApolloIM evenmin. Ik vind ze allebei niet echt goed. Ik ben nu wel aan het uitkijken naar een nieuwe native im-client: iChabber voorlopig enkel gtalk support maar het is wel licht, snel en stabiel en er komt binnenkort support voor andere im-protocollen. Lijkt me wel zeer de moeite! Voorlopig gebruik ik het beste im-alternatief dat er op het moment is, helaas wel enkel via het web te bereiken: JiveTalk. Echt zonde dat deze ontwerpers hier geen native app voor maken, alhoewel ik wel denk dat dat zal komen eens firmware 1.2 voor iedereen toegankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VeeGee schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:29:
[...]

Even 2 korte vraagjes, welk thema van Summerboard gebruik je? Ik vind je achtergrond van je springboard erg mooi! En verder vroeg ik me af welk dat chat programma'tje is op je springboard.
zoals ik het zie denk ik panther ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheFruitNerd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:56:
Is het trouwens mogelijk om zonder verloopje de iPhone in een JBL on stage te plaatsen?
Yep, gaat er gewoon in.
Ik was op zoek naar een goede iPhone dock/wekkerradio.
Lekker handig iedere ochtend wakker worden met eigen muziek en een volle iPhone,
hoe goed kan je dag beginnen ;)
Ik heb in verschillende winkels mijn iPhone getest op een JBL on-time.
Qua looks en geluid absoluut de beste, maar...... een heel groot nadeel:
De JBL is blijkbaar niet goed afgeschermd en geeft continue dat irri krakende
en piepende geluid van een GSM naast een speaker.
Omdat je na een nacht piepen en kraken 's morgens toch duidelijk minder vrolijk op staat
heb ik uiteindelijk niet voor de JBL gekozen.
Na wat langer doorzoeken kwam ik uit bij de Philips AJ300.
Ook getest in verschillende winkels, klinkt iets minder dan de JBL,
maar zeker acceptabel, en zonder piepen en kraken.
Ik heb deze nu ruim een week in gebruik, bevalt prima!
Enige minpunt is de display, zelfs in de dim stand zie je dat het een broertje is van de wake-up light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:37:
[...]

zoals ik het zie denk ik panther ;)
Juist :) Panther thema

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Werkt het ontvangen van TAN sms-jes van de Postbank nu ook overigens naar behoren ? Daar was in het begin wat gerommel mee, meen ik me te herinneren.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BaT schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:15:
Werkt het ontvangen van TAN sms-jes van de Postbank nu ook overigens naar behoren ? Daar was in het begin wat gerommel mee, meen ik me te herinneren.
Werkt prima hier. Ik zit op 1.1.4 en op 1.1.3 werkt het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Prima, dan ga ik er nu een bestellen :)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
toch maar besloten om toch ook een iphone te halen als ik in chicago ben. Kan mn nano voor een redelijke prijs kwijt dus eigenlijk valt het qua prijs nog wel mee. Nu alleen maar even kijken welke versie het wordt. Zal ook een beetje aan de dollarkoers in mei liggen want een macbook ga ik daar ook al halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

bolleh schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:59:
toch maar besloten om toch ook een iphone te halen als ik in chicago ben. Kan mn nano voor een redelijke prijs kwijt dus eigenlijk valt het qua prijs nog wel mee. Nu alleen maar even kijken welke versie het wordt. Zal ook een beetje aan de dollarkoers in mei liggen want een macbook ga ik daar ook al halen :)
ik hoop voor je dat ze niet uitverkocht zijn. De laatste tijd hoor ik steeds meer berichten dat hij uitverkocht is in bepaalde steden.

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10
vlieg vanavond naar london, hoop een aantal iphones mee te kunnen nemen morgen. lang op moeten wachten maar het gaat er nu dan toch van komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:50
Even kort vraagje in verband met mobiel internetten met de iPhone, ik ben net bezig met een sim only abbo en daar zou ik voor 7 euro in de maand onbeperkt mee kunnen internetten mobiel maar dat gaat over een UMTS verbinding, nu weet ik dat de iPhone voor alsnog alleen EDGE ondersteunt en dat het nog even duurt voor er een 3G UMTS versie komt.
Kan ik nu dan alsnog gebruik maken van deze dienst of is EDGE niet compatibel met UMTS? Ik hoop er eig op dat ik er wel op deze manier mee kan internetten maar dat het trager is dan zou kunnen met UMTS. (Het gaat btw over een sim only abbo van Telfort)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nederland heeft geen EDGE meer dus het zal terugvallen op GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Maar valt dat onder mijn mobiel internet abbo dan? Niet dat ik ineens superhoge telefoonrekening heb omdat ie niet gebruik maakt van die internet service maar afschrijft op belminuten, oid. Ik weet niet of ik nu iets heel doms zeg, ben er namelijk totaal niet in thuis.
En hoe langzaam is GPRS? EDGE gaat tot 384Kbps UMTS tot 2Mbps en GPRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
bokkow, op GoT verwachten we wel wat eigen inzet. Dit zijn opzoekvraagjes die verder weinig met de iPhone, maar vooral met het mobiele abonnement te maken hebben, die je evt. zou willen afsluiten. Je an de antwoorden gewoon op de Telfort website vinden.

Om je op weg te helpen. Telfort kapt de databundel (Surf & Mail) op 128 kb/s. De theoretische maximumsnelheden zijn 384 kb/s voor UMTS en 160 kb/s voor GPRS. In de praktijk mag je echter blij zijn als je de helft daarvan haalt. Het grote voordeel van UMTS is echter dat de latency veel lager is en dat merk je bijv. sterk bij internetten (pagina is sneller geladen).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Srry was niet de bedoeling het topic te vervuilen, maar er is hier weinig over gesproken heb ik al gezien over mobiel internetten in combinatie met de iPhone al is het best een item aangezien er nu veel gesproken wordt over een mogelijke 3G versie van de iPhone.

Goed ik heb even met Telfort gebeld voor degene die het interesseert en die melden mij dat ze alleen UMTS en HSDPA bieden voor zo'n mobiel internet abbo en dat wanneer je gebruik wilt maken van GPRS dat het wordt bijgeschreven op je belkosten. Dat wordt voor mij dus een internetloos abbo voor zolang er nog geen 3G iPhone is, waren de geruchten maar wat duidelijker dan omstreeks 2008...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Lijkt me niet.. aangezien GPRS backwards compatible is met EDGE / UMTS...maarja offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik zou ze nog een keer bellen, blijkbaar weten ze niet wat ze zelf verkopen :P Voor zover ik weet valt bij elke NL provider GPRS onder het mobile data abonnement, dat moet ook wel want de GSM dekking is vooralsnog bij alle providers groter dan de UMTS dekking. Bij Telfort is dat sowieso het geval, kijk bijv. op hun site:
Tarieven mobiel internet voor privégebruik

Telfort biedt al haar klanten mobiel internet. Hiermee kan je onder meer surfen op het internet, heb je vrijwel altijd en overal toegang tot je e-mail en kan je gebruikmaken van messenger. Je kan het mobiele internet op met een internetbundel of -abonnement (via GPRS en UMTS) of zonder een internetbundel of -abonnement (alleen via GPRS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:45

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Nu we het toch hebben over GPRS en Telfort Surf&Mail unlimited: Is streaming (bv YouTube) op de iPhone met Telfort Surf&Mail Unlimited nu wel of niet toegestaan? Idem voor Google Maps..Iemand hier ervaring mee?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Daar bestaat nou een heel mooi topic voor: Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ja dat vraag ik me ook wel af maar daarnaast: in hoeverre is dat mogelijk? 160Kbit (Of toch byte? dan zou het namelijk wel kunnen) is geen vetpot als je het al haalt. Blijkbaar zijn ze idd niet echt op de hoogte bij telfort van hun eigen zaakjes bedankt CLB voor het antwoord op de vraag die ik eig bedoelde (of UMTS backwards compatible is met GPRS, ja dus) en Hoedje over hoe Telfort er mee om gaat.
Ik zit nu extreem te twijfelen of ik het zal doen of niet want dan zou de iPhone een ideaal apparaat zijn als je altijd en overal kan internetten maar dat het daarbij ook redelijke snelheid heeft.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.