...maar je komt voor een significant deel van de huizen wel een heel eind. Er zal geen subsidieregeling zijn waar elk huis aan deel gaat nemen. Huizen vanaf pakweg 2000 (ongeveer 1 miljoen huizen) zijn ook prima geïsoleerd.Skyaero schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:48:
[...]
Fout 2: Dat is 1000 euro per woning, daar kun je niet voor isoleren.
Z'n basispunt is prima; ook als groot fan van warmtepompen bent. Isoleren is een voorwaarde voor welke vorm naar LTV-verwarming dan ook.
Ik gok dat hij water/waterwarmtepompen heeft gezegd. Dat is niet alleen TEO, maar ook grondboringen. Ik vind hem hier te specifiek, maar dat er een grotere variatie aan warmtebronnen moet komen (brine, maar ook LTV-warmtenetten etc) is geen gekke gedachte.Fout 3: meneer weet niet hoe TEO (thermische energie uit oppervlaktewater) werkt.
Feit blijft dat we alleen met zon en wind er niet komen. Er zijn altijd 2-3 weken per jaar waar wind en zon niet kunnen leveren. Dan moet je iets met energie die opgeslagen is, of conventionele energie. Of dat nu (groen) gas, ammoniak, waterstof of kernenergie is, die overbrugging moet gemaakt worden. Met de huidige prijzen (en zelfs een halvering van die prijzen) gaan accu's domweg niet voldoende zijn.Fout 4: Waterstof is als technologie nog lang niet volwassen en kan de komende 10 jaar niet ingezet worden.
[...]
LolJe gaat een hoogwaardige energiebron (elektriciteit) verspillen om er gas van te maken tegen een belabberd rendement.
Deze hoogleraar zit vastgebonden in zijn ivoren toren.
Ik denk ook dat huizen zsm van het gas af moeten (binnen het redelijke), en denk ook dat deze hoogleraar zijn berekeningen beter op orde moet hebben. Maar we hoeven niet coûte que coûte van alle vormen van gas af voor alle toepassingen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP