Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:08

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Panasonic Plasma 7, 70 en 700 serie
Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/8496/panasonicbanneruv7.png
TypenummersPY700FPY70FPV700FPV70FPV7F
AfbeeldingenAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A17324/TH-50PY700kleinkopie.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A17324/TH-50PY700kleinkopie.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16638/TH-50PY700klein%20kopie.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A17324/TH-50PY700kleinkopie.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A17439/37pv7internetklein.jpg
Formaat, Res.65", 1920x1080
58", 1920x1080
50", 1920x1080
42", 1920x1080
50", 1920x1080
42", 1920x1080
50", 1366x768
42", 1024x768
50", 1366x768
42", 1024x768
37", 1024x720
50", 1366x768
42", 1024x768
37", 1024x720
Prijzen65", €7900
58", €4600
50", €2500
42", €1800
50", €2100
42", €1500
50", €1900
42", €1300
50", €1700
42", €1000
37", €900
50", €1500
42", €800
37", €700
Wattage Max(Norm)65", 720 (550)
58", 675 (470)
50", 561
42", 486
50", 569 (425)
42", 494 (349)
50", 364
42", 261
50", 364
42", 261
37", 241
50", 364
42", 261
37", 241
Contrast5.000:110.000:110.000:110.000:18.000:1
Gradaties4.0964.0963.0723.0722.048
1080p24Nee (FA wel?)JaNee (FA wel?)Nee (FA wel?)Nee
3D Colour ManagementJaJaJaJaNee
VRealPro2Pro2221
Sub Pixel ControlJaJaJaJaNee
C.A.T.SJaJaJaNeeNee
HDMI32321
Scart32322
VGAJaJaJaJaNee
SPDIF (+DD)JaNeeNeeNeeNee
Memory CardAVCHD, MPEG2,
HD-JPEG
HD-JPEGHD-JPEG--
Teletekst2000150020001500500

Instellen en Aansluiten
Computer
  • VGA kabel icm native resolutie 1024x768 (of 720) levert in theorie scherpste beeld op, en is schermvullend. Nadeel is dat je middels software het beeld moet uitrekken naar 16:9. Verschilt ook per file wat de juiste verhouding is.
  • VGA 16:9 resolutie laten aansturen, 1368x768 bijv.(1366 is niet mogelijk) Produceert iets minder scherp beeld, maar geen gedoe met juist verhouding. Naar mijn mening de beste optie.
  • DVI - HDMI kabel gebruiken, instellen op 1280x720, en overscan uitzetten in tv menu (+ driver timing aanpassen om beeld gecentreerd te krijgen). Ook hierbij moet gescaled worden. Wel geen 'gedoe' met software.
Deze 'euvels' spelen alleen bij de HD ready toestellen onder 50 inch. Full HD toestellen en 50 inch en groter hebben danwel 1920x1080 als resolutie (16:9) of 1366x768 (ook 16:9), ook hier moet overscan ('beeldscan') uitgezet worden.
PS3Alleen over HDMI kan er 1080p worden weergegeven. De PS 3 kan via component 1080i weergeven. Echter, op 720p instellen zou meestal een mooier beeld geven.
Xbox 360Wanneer de XBox niet wil weergeven op 1080p maar 1080i, zijn er een aantal mogelijkheden:
  • Je moet de Xbox updaten met de Fall-update
  • Je hebt geen HDMI uitvoering van de Xbox 360
  • Je hebt een HDMI uitvoering (halo pack) maar je gebruikt je RGB kabel en niet de HDMI kabel. RGB kabel kan dan tot max 1080i / 720p.
  • Je televisie ondersteunt het niet
Service MenuService = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)

Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan.
Ja kan het veranderen van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood.
Uit het menu kom je gewoon met de exit-knop
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/8483/servicetj5.png
Hotel ModeHotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
  • - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
  • Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
  • Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
  • Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
  • Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
  • Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/9783/hotelmodepanaqd4qb4.jpg
BalkenDe banen/balken die je ziet bij aspect ratio 4:3 heten in het Nederlandse menu ‘zijpanelen’.
Deze kunnen in het menu op grijs of zwart worden gezet.
InbrandenWat extra informatie hierover en een goede beschrijving van image retention en screen burn is te vinden op: http://www.hdtvtest.co.uk...03/27/plasma-screen-burn/

En er is een DVD om de TV de eerste uren te laten "inspelen". Mn de eerste 200 uur op 40% contrast. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089 , 'Download Break In DVD And SVCD'

Komt erop neer dat het gewoon een dvdtje is (NTSC) die om de 10 seconden een ander kleurtje op je scherm zet, volledig scherm, in gradaties (niet vloeiend, gewoon om de 10 seconden een donkerder/lichtere versie ervan). Zo gemaakt dat hij 16uur lang kan loopen, zonder dat je DVD iets speciaal moet ondersteunen.
CalibratieEen (mogelijk) ISF calibratie lijstje... (kan misschien wel van pas komen
ipv een duur ISF huisbezoek ). Het gaat hier om de 37PV70 in de stand Cinema/Warm. Daarnaast Cool en dan de waarden Normal. Let wel allemaal in de Cinema stand!

Cinema/ Warm / Cool / Normal

R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC

Interessante Links

Aandachtspunten
  • Er komen soms wat vragen over verschillende typenummers
    [37/42/50/58/65]P[V/W/X/Y/Z][750/700/77/75/71/70/7][A/E/F/S/U](A).
    1. [37/42/50/58/65]
      Staat voor de grootte in inches.
    2. P staat voor plasma.
    3. [V/W/X/Y/Z]
      De verschillen tussen V en Y staan in bovenstaande tabel WX en Z zijn buitenlandse modellen meestal met een andere tuner en soms een paar andere functies. De PX-71 heeft een Digitale tuner (DVB-T) en geen 100 hz, aldus de engelse reviews. Echter, er blijft twijfel bestaan of alle modellen die 100hz nu wel of niet hebben.
    4. [750/700/77/75/71/70/7]
      De verschillen tussen 700, 70 en 7 staan in bovenstaande tabel, 750, 77, 75 en 71 zijn buitenlandse modellen.
    5. [A/E/F/S/U]
      A staat voor Australie, E voor Europa en U voor USA, F lijkt het PAL-B model te zijn.
    6. (A)
      Dit lijkt een nieuwe revisie te zijn.
  • Er zal niet aan te ontkomen zijn dat de 2006 modellen ook genoemd gaan worden, al was het maar als vergelijking of herkenning (in kwaliteit of problemen). Op zich niks mis mee, maar laten we het hier liever hoofdzakelijk proberen te hebben over de nieuwe 2007 technieken, looks, ontwikkelingen, specs en (mogelijke) problemen. Opmerkingen en mogelijke oplossingen over paarse slangen van de 2006 series zijn er her en der al meer dan genoeg... :) ...
  • Bij deze het verzoek om losse opmerkingen over 'slechts' een aankoop (zowel oud als nieuw model) hier niet meer te plaatsen. Aankoopmelding in combinatie ervaring of zinnige opmerkingen over de verse modellen zijn uiteraard beter op zijn plek en dus meer dan welkom, evenals discussies en vragen over de specs :)
  • Ga geen discussies opzetten of ervaringen delen over webwinkels.
    Beter om daar (zonodig) een apart topic voor te starten of , nog beter wellicht, even op tweakers.net te kijken bij de shopreview: http://tweakers.net/shopreview/
  • Vragen over wat de beste instellingen of aansluitingen zijn voor de plasma-tv zijn prima. Soms lopen deze vragen echter uit in wat dan tevens de beste decoders, cinema-sets, laptops of kabels zouden moeten zijn.
    Ook hier geldt dat daar andere topics voor zijn, (zie info in deze OP) of voor gestart kunnen worden.
  • Soms ben je benieuw of een webwinkel wel in orde is. Ga die vraag dan niet hier stellen en de discussie hier daarmee opzetten maar gebruik http://tweakers.net/shopreview/.
    Of zoek/maak een ander topic.

Deel 1, 2, 3, 4, 5, 6 en 7 zijn verzorgd door LOST, waarvoor dank! _/-\o_
Uiteraard algemene dank aan iedereen die bovenstaande info tot stand heeft gebracht _/-\o_

[ Voor 255% gewijzigd door |sWORDs| op 25-04-2008 11:18 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Gereserveerd, topic voor de 8 serie is er vanavond, ik ben erg druk geweest afgelopen twee weken en ben vanmiddag eindelijk klaar. (sommige dingen gaan zelfs voor got ;) )

[ Voor 124% gewijzigd door |sWORDs| op 09-03-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:01

aKra

Intentionally left blank.

Hmmm... We gaan het dus opsplitsen de twee topiques... Opzich prima, maar dan is dit echt meer het gebruikerstopic dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb het stukje over het servicemenu een aantal keren doorgelezen, maar kan er geen touw aan vastknopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hier nog iemand die opzoek is naar een tv.

situatie: Heb m'n eerste huisje gekocht en wil een leuke tv erin.
Doordat heel het huis nog ingericht moet worden is m'n budget niet zo groot als ik zou willen, maar ik heb er zo'n € 800,00 max voor staan.

gebruik zal 80% dvd gebruik zijn en af en toe nieuws, motogp/F1 kijken.

Nu werd ik door een vriend gewezen op de Panasonic TH 37PV7 als een goede kandidaat.

Wat zeggen jullie, mee eens of is voor het geld een andere optie misschien beter/verstandiger?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 18:43
http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/TH42PZ85U.PDFHet zijn wel US uitvoeringen. Maar ik denk niet dat het anders zou zijn met Europese. Wat ik hieruit op kan maken is dat het dus wel 1080p/24 ondersteunt.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mad-Matt:

als jij de pv7 mooi vind om te zien, wat ik niet vind, heb je er geen verkeerde koop aan. Verstandiger zou zijn om te wachten tot de px8 (of de pv8) volop op de markt is , over 1 a 2 maanden, en dan te hopen dan je die voor rond de 750/800 kan scoren, dat moet voor de 37 inch echt wel haalbaar zijn, voor de 42 inch twijfel ik daarover. Die heeft betere specificaties, ziet mooier uit, en heeft ipv 1 hdmi er 2. Ik gok dat je toch snel tegen de limiet van 1 hdmi aanloopt. Bijv. voor bluray spelertje zal je 1 hdmi al willen gebruiken. Wil je dan een ps3 console of een HDTV digi-tv ontvanger aansluiten, dan zit je.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 09-03-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:35

OKA

Xoxol schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:47:
http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/TH42PZ85U.PDFHet zijn wel US uitvoeringen. Maar ik denk niet dat het anders zou zijn met Europese. Wat ik hieruit op kan maken is dat het dus wel 1080p/24 ondersteunt.
Volgens deze PDF is er wel een TH-50PZ85U, terwijl dit model eerder nooit voorbij is gekomen. Ik hoop dat dit model ook in NL beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleinigheidje voor TS:
Bij Interessante Links kan [TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2] vervangen worden door [Deel 3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-07 20:53
Mad-Matt schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:20:

Doordat heel het huis nog ingericht moet worden is m'n budget niet zo groot als ik zou willen, maar ik heb er zo'n € 800,00 max voor staan.

Nu werd ik door een vriend gewezen op de Panasonic TH 37PV7 als een goede kandidaat.

Wat zeggen jullie, mee eens of is voor het geld een andere optie misschien beter/verstandiger?
Ten eerste:Panasonic plasma is een juiste keuze :) Maar dan de vraag:welke? Met jou budget heb je niet bijster veel keuze en op zich is de pv7 een goede kandidaat. Echter, hou er rekening mee dat het wel het instap-model is met oa minder grijsgradaties, minder hdmi-uitgangen etc.. Nu kun je wel blijven upgraden en daar willen we ook niet naar toe. Mijn advies zou zijn: spendeer iets meer geld aan een 42PV80, is:
-groter
-meer aansluitingen
-meer grijswaarden
-hoger contrast
Deze tv is nu al online te koop voor €1000. De 37" is €50 goedkoper, maar voor die €50 extra zou ik zeker voor een 42" gaan. Bedenk verder wel dat je toch een geruime tijd met een tv doet. Het zal mss niet meer 10 jaar zijn zoals vroeger, maar een jaar of 4 toch zeker. Bovendien weet ik niet hoeveel je tv kijkt, maar normaal gesproken is het toch een v/d meest tijdrovende dingen in een dag. Naast werken en slapen dan. Dus dan is het mij iig wel waard om een enigszins goede tv te kopen.

Maar even concreet: de 37pv7 is zonder meer een goede keuze, mss wat weinig aansluitmogelijkheden. Kijk naar de 42PV80 en anders zijn samsung plasma's ook nog een goede keuze zoals de 42C91, die is al voor €850 online te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Sjah schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:01:
Mad-Matt:

als jij de pv7 mooi vind om te zien, wat ik niet vind, heb je er geen verkeerde koop aan. Verstandiger zou zijn om te wachten tot de px8 (of de pv8) volop op de markt is , over 1 a 2 maanden, en dan te hopen dan je die voor rond de 750/800 kan scoren, dat moet voor de 37 inch echt wel haalbaar zijn, voor de 42 inch twijfel ik daarover. Die heeft betere specificaties, ziet mooier uit, en heeft ipv 1 hdmi er 2. Ik gok dat je toch snel tegen de limiet van 1 hdmi aanloopt. Bijv. voor bluray spelertje zal je 1 hdmi al willen gebruiken. Wil je dan een ps3 console of een HDTV digi-tv ontvanger aansluiten, dan zit je.
thanks voor je reactie, ik heb de tijd om te wachten, dus ik denk dat ik voor de verandering maar is verstandig doe en dat ook ga doen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 18:43
Trouwens heeft iemand een idee wat de verschillen zijn met 42pz85 en 42pz800. Behalve dat 85: 3 hdmi aansluitingen heeft en 800 heeft er 4. Ik zag het vraag ergens anders staan dacht ik maar niemand wist er antwoord op.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ik weet niet alle verschillen (denk ik) maar het meest opvallende verschil is toch wel het design. De pz800 bestaat uit een gehele glasplaat. Dus het scherm heeft geen echte rand. Ik vind het er persoonlijk echt super stylish uitzien, veel beter dan de pz85. Enkel het kleine gebogen randje is een klein beetje jammer.
Check: http://panasonic.net/pavc/viera/design_concept/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem staan, de 42PX80 !

Was het toch aardig zat dat Panasonic Nederland zo sloom is met de nieuwe modellen.
Ik heb hem in Duitsland gehaald. Vanwege de garantie wel bij een officele dealer daar.
De garantie is trouwens Europees. Geeft alleen problemen met service aan huis, ik denk niet
dat ze bij me langs komen. Dus als er wat mee is moet ik hem waarschijnlijk naar de dealer
brengen, maar ik ga er maar vanuit dat die goed blijft.

Ik heb voordat ik hem heb gekocht een heleboel kunnen uittesten met verschillende settings.
Ik zal dat maar eens samenvatten, misschien hebben jullie er wat aan.

DE AFMETING :

Bij het uitpakken en de eerste keer neerzetten was die erg groot. Als je hem dichter bij de
muur plaats wordt het effect minder. We zijn er nu aan gewend en ik ben blij dat ik de grote
heb genomen. We zitten 3,5 meter van het scherm.
Ik ga hem nog aan de muur hangen zal die wel weer wat kleiner lijken.
Je moet ook bedenken dat eventueel een hele meubel verschuiving plaats moet vinden als je dit
monster neerzet.

INSTALLEREN :

Dat gaat erg snel, binnen 10 minuten hadden we al beeld, voet eronder en stekkers erin.

HET BEELD :

Ik heb meerdere configuraties kunnen testen :

Analoog op de kabel : slecht beeld, onscherp en veel ruis eigenlijk niet om aan te zien.

Digitaal SD kabel (Humax kastje) : redelijk beeld, niet overtuigend en zeker niet wat je van een
dergelijke TV verwacht.

Digitaal SD schotel : zelfde als Digitaal SD.

Digitaal HD (Samsung 360 via HDMI 1080) : Perfect beeld. Ook de SD kanalen geven met de
Samsung een zeer goed beeld, scherp helder, mooie kleuren en geen artifacts.
Dit heeft te maken met de upscaling die de Samsung doet naar 1080i.
Er is veel mis met deze decoder, maar als hij het doet is het Magic. Ik heb trouwens de
revisie A en geen problemen tot nu toe.

HDTV : Super ! Nadeel is wel als er een mindere opname komt, het verschil valt meteen op.

DVD via scart : Dit is slechter dan je zou verwachten, op een CRT geeft DVD wel een zeer mooi
beeld maar uitgerekt tot 42 inch is het minder, wel acceptabel.
Een speelfilm op de kabel geeft via de Samsung op SD een beter beeld dan een DVD via scart
(King Kong).
Ik heb de DVD speler nu via component aangesloten. Dat is iets beter. Let wel DVD is zeker
niet slecht, gewoon een heel goed beeld.

BluRay : Dit is het summum, fantastisch. Super scherp, goede kleuren. Vergeleken met een Full
HD (LCD) is het verschil zichtbaar als je 1 meter van het scherm af zit. Verder dan 1 meter
zie je geen verschil.

Ook de HDMI kabel hebben we kunnen vergelijken, een 129 euro kabel met de 6 euro LIDL kabel,
absouluut geen verschil te zien.

DESIGN : Ik vind het mooi, de pianolak is wel erg gevoelig voor Stof, vooral de voet.

ZWART : Dit is het enige wat mee negatief opvalt. Zwart is dus niet zwart maar donkergrijs.
Dit valt bij normaal gebruik niet op als het beeld schermvullend is maar zodra de zwarte
balken in beeld komen valt het op. s'Avonds als het donker is valt het veel minder op. Zwart
is eigenlijk dezelfde kleur die het panel heeft als de TV uit staat.
Het ghosting effect door de glasplaat voor het panel is inderdaad te zien. Om dit te zien
moet je wel vlak voor de TV gaan staan en er schuin inkijken, dan zie het heel duidelijk. Bij
normaal kijken zie er helemaal niks van.

24p : We hebben met zijn drieen meerdere Blurays gekeken op 24p, niemand van ons zag judder.

GELUID :

Dit is verrassend goed voor een platte TV, eigenlijk gelijk aan onze oude CRT.

Concluderend is dit een Super TV, alleen is het beeld wat je ziet, zeer afhankelijk van wat
je erin stopt. De Samsung HDTV decoder (of een andere HDTV decoder) is een absolute must
, het verschil met de Humax is erg groot.
DVD via component is ook goed, ik ga voorlopig geen Bluray kopen.
Het HDMI kabeltje is een mooie marketing truuk en goed voor de provisie van de verkoper.

Dit zijn mijn bevindingen met mijn ogen gedaan, misschien heeft iemand er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan jouw bevindingen heb ik zeker wel wat. Ik ben namelijk van plan dezelfde TV aan te schaffen. Wel verontrustend, dat digitale tv slechts een redelijk beeld geeft. Ik heb digitale tv via UPC, met de gewone mediabox. Geen mediabox met HD en HDMI, omdat je dan geen €3 betaald maar gelijk €30 per maand, voor het family pakket. Zo'n Samsung 360 decoder kan ik niet plaatsen denk ik, omdat ik al een mediabox/decoder heb van UPC, of zie ik dat verkeerd, en kan ik de Samsung 360 plaatsen in plaats van mijn mediabox? Of moet ik die erbij plaatsen? Helaas ben ik een leek op dit gebied... Van elke aanbieder van digitale TV krijg je toch een decoder? Wanneer neem je dan zo'n Samsung 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:15:

Was het toch aardig zat dat Panasonic Nederland zo sloom is met de nieuwe modellen.
Ik heb hem in Duitsland gehaald. Vanwege de garantie wel bij een officele dealer daar.
De garantie is trouwens Europees. Geeft alleen problemen met service aan huis, ik denk niet
dat ze bij me langs komen. Dus als er wat mee is moet ik hem waarschijnlijk naar de dealer
brengen, maar ik ga er maar vanuit dat die goed blijft.

Ik heb voordat ik hem heb gekocht een heleboel kunnen uittesten met verschillende settings.
Ik zal dat maar eens samenvatten, misschien hebben jullie er wat aan.

DE AFMETING :

Bij het uitpakken en de eerste keer neerzetten was die erg groot. Als je hem dichter bij de
muur plaats wordt het effect minder. We zijn er nu aan gewend en ik ben blij dat ik de grote
heb genomen. We zitten 3,5 meter van het scherm.
Ik ga hem nog aan de muur hangen zal die wel weer wat kleiner lijken.
Je moet ook bedenken dat eventueel een hele meubel verschuiving plaats moet vinden als je dit
monster neerzet.

INSTALLEREN :

Dat gaat erg snel, binnen 10 minuten hadden we al beeld, voet eronder en stekkers erin.

HET BEELD :

Analoog op de kabel : slecht beeld, onscherp en veel ruis eigenlijk niet om aan te zien.

Digitaal SD kabel (Humax kastje) : redelijk beeld, niet overtuigend en zeker niet wat je van een
dergelijke TV verwacht.

Digitaal SD schotel : zelfde als Digitaal SD.

Digitaal HD (Samsung 360 via HDMI 1080) : Perfect beeld. Ook de SD kanalen geven met de
Samsung een zeer goed beeld, scherp helder, mooie kleuren en geen artifacts.
Dit heeft te maken met de upscaling die de Samsung doet naar 1080i.
Er is veel mis met deze decoder, maar als hij het doet is het Magic. Ik heb trouwens de
revisie A en geen problemen tot nu toe.

HDTV : Super ! Nadeel is wel als er een mindere opname komt, het verschil valt meteen op.

DVD via scart : Dit is slechter dan je zou verwachten, op een CRT geeft DVD wel een zeer mooi
Een speelfilm op de kabel geeft via de Samsung op SD een beter beeld dan een DVD via scart
(King Kong).
Ik heb de DVD speler nu via component aangesloten. Dat is iets beter. Let wel DVD is zeker

BluRay : Dit is het summum, fantastisch. Super scherp, goede kleuren. Vergeleken met een Full
HD (LCD) is het verschil zichtbaar als je 1 meter van het scherm af zit. Verder dan 1 meter
zie je geen verschil.

Ook de HDMI kabel hebben we kunnen vergelijken, een 129 euro kabel met de 6 euro LIDL kabel,
absouluut geen verschil te zien.

DESIGN : Ik vind het mooi, de pianolak is wel erg gevoelig voor Stof, vooral de voet.

ZWART : Dit is het enige wat mee negatief opvalt. Zwart is dus niet zwart maar donkergrijs.
Dit valt bij normaal gebruik niet op als het beeld schermvullend is maar zodra de zwarte
balken in beeld komen valt het op. s'Avonds als het donker is valt het veel minder op. Zwart
is eigenlijk dezelfde kleur die het panel heeft als de TV uit staat.
Het ghosting effect door de glasplaat voor het panel is inderdaad te zien. Om dit te zien
moet je wel vlak voor de TV gaan staan en er schuin inkijken, dan zie het heel duidelijk. Bij
normaal kijken zie er helemaal niks van.

24p : We hebben met zijn drieen meerdere Blurays gekeken op 24p, niemand van ons zag judder.

GELUID :

Dit is verrassend goed voor een platte TV, eigenlijk gelijk aan onze oude CRT.

Concluderend is dit een Super TV, alleen is het beeld wat je ziet, zeer afhankelijk van wat
je erin stopt. De Samsung HDTV decoder (of een andere HDTV decoder) is een absolute must
, het verschil met de Humax is erg groot.
DVD via component is ook goed, ik ga voorlopig geen Bluray kopen.
Het HDMI kabeltje is een mooie marketing truuk en goed voor de provisie van de verkoper.

Dit zijn mijn bevindingen met mijn ogen gedaan, misschien heeft iemand er wat aan.
toon volledige bericht
Klinkt goed,maar wanneer komt deze tv officeel uit in onze winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:33:
Aan jouw bevindingen heb ik zeker wel wat. Ik ben namelijk van plan dezelfde TV aan te schaffen. Wel verontrustend, dat digitale tv slechts een redelijk beeld geeft. Ik heb digitale tv via UPC, met de gewone mediabox. Geen mediabox met HD en HDMI, omdat je dan geen €3 betaald maar gelijk €30 per maand, voor het family pakket. Zo'n Samsung 360 decoder kan ik niet plaatsen denk ik, omdat ik al een mediabox/decoder heb van UPC, of zie ik dat verkeerd, en kan ik de Samsung 360 plaatsen in plaats van mijn mediabox? Of moet ik die erbij plaatsen? Helaas ben ik een leek op dit gebied... Van elke aanbieder van digitale TV krijg je toch een decoder? Wanneer neem je dan zo'n Samsung 360?
Hmm, ja ik heb hetzelfde " probleem" . Maar ik ga binnekort wel naar Digitaal HD ( HDTV PVR via UPC ). Tuurlijk ga je dan wel wat meer betalen voor de xtra HD kanalen, maar vindt jij dat dan niet waard?

Toch vindt ik het vreemd hoor dat Digitaal SD kabel zo'n matig beeld geeft, bij mij geeft dat een fantasisch beeld op m'n PV70 via Scart-RGB 8)7, vooral de 10 Nederlandse kanalen met 8mb bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het de die 30 euro wel waard, en ik kan het ook wel betalen, maar ik vind 30 euro bovenop de 16 euro voor het standaard abonnement toch wel eg veel. Ik kan het ook niet goed hebben dat UPC enkel zo'n HD kastje aanbiedt met allelei zaken zoals betaalkanalen waar ik niet op zit te wachten. Ik wil de 'gewone' kanalen kijken in goede kwaliteit. Daarom voor digitale tv gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:50:
[...]
Toch vindt ik het vreemd hoor dat Digitaal SD kabel zo'n matig beeld geeft, bij mij geeft dat een fantasisch beeld op m'n PV70 via Scart-RGB 8)7, vooral de 10 Nederlandse kanalen met 8mb bitrate.
Slecht is het beeld niet, alleen als je het vergelijkt is er wel een verschil. Ik ben misschien snel geneigd om het redelijk te noemen omdat het 1080i beeld echt super is.
We kijken net Oceans 11 in SD, is gewoon DVD kwaliteit.
42 inch is ook best groot, dus alle onvolkomenheden zie ook beter.
Je hebt trouwens een decoder nodig die upscaled naar 1080i en dan heeft die ook een HDMI uitgang. Volgens mij is de Samsung de enige op dit moment.
En je hebt geen HDTV abonnenment nodig. De samsung doet het ook goed als SD decoder only.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
|sWORDs| schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:52:
Gereserveerd, topic voor de 8 serie is er vanavond, ik ben erg druk geweest afgelopen twee weken en ben vanmiddag eindelijk klaar. (sommige dingen gaan zelfs voor got ;) )
Kan iemand misschien wat info mailen over de 8 series? hlantinga apenstaart gmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:42:
[...]

Klinkt goed,maar wanneer komt deze tv officeel uit in onze winkels?
Officiele release vor Nederland schijnt eind Maart te zijn. Kun je ze in de winkel kopen begin April.
Of dit een ander model wordt weet ik niet op de doos staat Nederland namelijk ook vermeld op de barcode sticker. Misschien dat ze ook de PX uitbrengen, anders wordt het de PV (zonder DVB-T).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:29:
[...]

Kan iemand misschien wat info mailen over de 8 series? hlantinga apenstaart gmail punt com
Volgens mij ben je een beetje te vroeg met een topic over de 8 serie. De enige waarvan officieel gegevens bekend zijn, zijn de 37 en 42 PX80. En dit zijn ook nog eens buitenlandse modellen.

http://www.panasonic.be/s...enu/1271411_l6/index.html
http://www.panasonic.be/s...enu/1271412_l6/index.html

Voor de andere modellen moet je heel lang zoeken op het net en dan weet je ook niet of het klopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ja maar een topic over de 80 is niet meer te stoppen, iedereen post erover...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:51:
Ja maar een topic over de 80 is niet meer te stoppen, iedereen post erover...............
Nou dan start je toch een tussen topic.

Panasonic Plasma 8 Serie PreRelease Vragen en Ervaringen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Nee, ik ga sWordS niet in de wielen rijden. Trouwens, jij hebt zo een ding, anders start jij toch een topic? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-07 19:04
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:38:
[...]

Officiele release vor Nederland schijnt eind Maart te zijn. Kun je ze in de winkel kopen begin April.
Of dit een ander model wordt weet ik niet op de doos staat Nederland namelijk ook vermeld op de barcode sticker. Misschien dat ze ook de PX uitbrengen, anders wordt het de PV (zonder DVB-T).
Bij Correct in rotterdam zijn ze al te koop en voor zover ik heb kunnen zien is er geen PV v/d 8 serie.
Het is de PX of de PZ serie die ze nu te koop hebben staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik vind het zo wel erg lastig om een fatsoenlijke startpost te maken... Misschien toch nog maar een weekje wachten tot er echt veel gegevens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technics SA-DA8 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:40:
[...]

Bij Correct in rotterdam zijn ze al te koop en voor zover ik heb kunnen zien is er geen PV v/d 8 serie.
Het is de PX of de PZ serie die ze nu te koop hebben staan ;)
De Full HD's PZ zijn iig nog niet te koop bij Correct, tenminste afgelopen vrijdag nog niet. Dat ze op hun site vermeldt staan betekend niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:01

aKra

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:08:
[...]

De Full HD's PZ zijn iig nog niet te koop bij Correct, tenminste afgelopen vrijdag nog niet. Dat ze op hun site vermeldt staan betekend niets.
Inderdaad, ik had ze ook al aan de telefoon... Wierp helaas geen vruchten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
|sWORDs| schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:40:
Ik vind het zo wel erg lastig om een fatsoenlijke startpost te maken... Misschien toch nog maar een weekje wachten tot er echt veel gegevens zijn?
ik heb dan maar even een noodtopic gemaakt, maar het blijft jouw topic wat mij betreft.Wordt dit topic ook niet meer vervuild.

Iedereen met opmerkingen over de 8 serie naar:Panasonic Plasma 8 Serie PreRelease Vragen en Ervaringen top

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 09-03-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een ieder die de 7/70/700 serie nog wil aanschaffen toch ook even te laten weten wat de prijzen zijn van de 8/80/800 modellen. Kun je een mooie afweging maken ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72088.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:29:
Om een ieder die de 7/70/700 serie nog wil aanschaffen toch ook even te laten weten wat de prijzen zijn van de 8/80/800 modellen. Kun je een mooie afweging maken ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72088.0
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mad-Matt,

Ik ben van plan om eind Maart zodra de eerste Full HD's ( 42PZ85 ) beschikbaar komen, er een te gaan kopen. Nu heb ik hier een 5 maanden oude 42PV70 staan met 500 branduren. Niet super veel dus, en wél lekker ingespeeld. Misschien een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...wat is er ? Wordt het er niet makkelijker op ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:24:
[...]
...wat is er ? Wordt het er niet makkelijker op ? ;)
Nee, ik heb net 3 maanden een py70. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:34:
[...]Nee, ik heb net 3 maanden een py70. ;)
oeps... vandaar. Gewoon lekker van genieten en niet meer omkijken naar de 80 serie (...snap wel dat je nu liever dit topic beheert dan die 'andere' ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-02 10:17
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:15:

HET BEELD :

dergelijke TV verwacht.

[DVD via scart : Dit is slechter dan je zou verwachten, op een CRT geeft DVD wel een zeer mooi
(King Kong).

GELUID :Dit is verrassend goed voor een platte TV, eigenlijk gelijk aan onze oude CRT.
toon volledige bericht
mmmm, zo is het bij mij ook ongeveer

idd de voet trekt ENORM veel stof aan.
maar da's het minst van mijn probleem

- analoog op kabel: echt belabberd! heel veel ruis, de ondertitels en andere letters zijn echt heel erg geblokt. Ik dacht (en hoop dat het zo inderdaad is!) echt dat ik iets verkeerd heb ingesteld, of een slechte kabel gebruik. Maar mijn oude Philips CRT (van 15 jaar oud, kostte weliswaar het dubbele van deze plasma) heeft véél beter beeld

- digitaal op kabel (Telenet digicorder): is idd iets beter, maar eigenlijk echt bedroevend - weeral vergeleken met mijn oude TV, zelfs mijn vrouw heeft er al verschillende opmerkingen over gemaakt. Ik ben echt teleurgesteld!

- digiaal HD: heb ik -nog- niet

- DVD: heb ik nog niet kunnen bekijken, wegens ergens een verkeerde aansluiting gedaan. Maar mijn DVD speler heeft geen HDMI

- VCR: idem als hier boven

- geluid: wel heel erg goed!

Heb eigenlijk wel al spijt dat ik me heb laten verleiden door de verkoper om de 80 te kopen ipv de 70.

zappen gaat erg langzaam, en heb ook van die storende keuzes tussen ingangsignaal kiezen

Zal nog eens de handleiding deftig moeten doorlezen, en eens het review op http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/ nalezen

tot later

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend om te lezen :|

Dalijk ga ik nog twijfelen om een PZ85 aan te gaan schaffen, daar ik veel Digitale TV kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ja ik begin nu ook te twijfelen, had in een duitse test gelezen dat de 70 serie "vergevender" was in vgl met de 80 serie, begreep niet zo goed wat ze bedoelden. Bedoelen ze dat niet perfect signaal mooi zacht was op de 70, en niet te harden op de 80? Indien dat zo is ga ik nog snel een 70 scoren, als dat nog lukt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noenkelMi schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:49:
[...]

- digitaal op kabel (Telenet digicorder): is idd iets beter, maar eigenlijk echt bedroevend - weeral vergeleken met mijn oude TV, zelfs mijn vrouw heeft er al verschillende opmerkingen over gemaakt. Ik ben echt teleurgesteld!

Heb eigenlijk wel al spijt dat ik me heb laten verleiden door de verkoper om de 80 te kopen ipv de 70.

zappen gaat erg langzaam, en heb ook van die storende keuzes tussen ingangsignaal kiezen

Zal nog eens de handleiding deftig moeten doorlezen, en eens het review op http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/ nalezen

tot later

Michel
toon volledige bericht
Klopt zoals ik al schreef, een HDTV decoder is een absolute must. Hiervoor heb je geen HD TV abonnement nodig. De normale SD kanalen zijn ook fantastisch met de Samsung.
De 70 serie geeft inderdaad met een SD decoder een beter beeld, maar met een HD decoder is de 80 serie vele malen beter, scherper en echtere kleuren.
We hebben op een 37PV70 het HUMAX (576) kastje met de Samsung (1080) vergeleken, ook hier was de Samsung veel beter.

Als je de TV een 1080 signaal stuurt is het beeld uitmuntend.
De SD digitale TV stuurt een 576 signaal !

Ook belangrijk is wat de zender uitstuurt, zo is bijvoorbeeld the fresh prince op Comedy Central weer slecht (is ook een oude serie).
Een serie als Ghost Wispherer,CSI, House e.d. zijn daar een tegen bijna eng om te kijken. Je kunt de acteurs bijna aanraken, zo echt lijkt het.
Films zijn ook super.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Wat bij die gare Samsung DCB9401R qua kwaliteit kan helpen is het ding op 16:9 zetten in z'n instellingen, standaard staan ze op 4:3 namelijk

[ Voor 14% gewijzigd door oXygeN op 11-03-2008 08:34 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
* Sjah fluistert: heeren er is inmiddels een 80 topic geopend, jullie ervaringen van hierboven zijn daar welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:09:
[...]

Ook belangrijk is wat de zender uitstuurt, zo is bijvoorbeeld the fresh prince op Comedy Central weer slecht (is ook een oude serie).
Een serie als Ghost Wispherer,CSI, House e.d. zijn daar een tegen bijna eng om te kijken. Je kunt de acteurs bijna aanraken, zo echt lijkt het.
Films zijn ook super.
Dit is bij mijn PV70 ook zo hoor ;) . Alle programma's, series, films enz zien er op de 10 Nederlandse hoofdkanalen ook super uit, omdat ze allemaal 8mb bitrate meekrijgen. Kijk ik echter naar TMF of Comedy Central is het verschil duidelijk te merken, omdat die maar 3 of 4mb meekrijgen.

Kortom, ik zie het wel. Maar ik ga iig géén 80 serie bestellen zonder 'm aan het werk gezien te hebben :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

noenkelMi schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:49:
[...]

mmmm, zo is het bij mij ook ongeveer

idd de voet trekt ENORM veel stof aan.
maar da's het minst van mijn probleem

- analoog op kabel: echt belabberd! heel veel ruis, de ondertitels en andere letters zijn echt heel erg geblokt. Ik dacht (en hoop dat het zo inderdaad is!) echt dat ik iets verkeerd heb ingesteld, of een slechte kabel gebruik. Maar mijn oude Philips CRT (van 15 jaar oud, kostte weliswaar het dubbele van deze plasma) heeft véél beter beeld

- DVD: heb ik nog niet kunnen bekijken, wegens ergens een verkeerde aansluiting gedaan. Maar mijn DVD speler heeft geen HDMI

- VCR: idem als hier boven

- geluid: wel heel erg goed!

tot later

Michel
toon volledige bericht
Lees ik het nou goed of niet. Is een 80 serie nou slechter dan een 70 :?
Ik heb zelf de PV70 al 2 maanden in huis en ben erg tevreden.
Analoog is zeker niet allermooiste maar acceptabel. Kijk ik via digitaal (Multikabel) danis dit zeker 100% beter. Echt niets om te klagen.
Als ik bv DWDD op Ned3 kijk dan verbaas ik me elke keer hoe strak dat er uit ziet _/-\o_

Ik heb zelf oude opnames van verleden jaar op mn HD recorder staan die vanuit digitaal opgenomen zijn en die zien er erg strak uit (het zijn voornamelijk F1 wedstrijden)

Het enige wat ik heb is dat als ik mn HD recorder aanzet de digitale signaal op de een of ander manier achteruit gaat :?
Gelukkig is dit niet te zien als je iets opgenomen heb.

Conclussie is dus dat ik erg blij ben met mn aankoop. (zoals iedereen die bij mij langskomt om er even naar te kijken. )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
Aangezien een TH50PY70 bemachtigen nogal moeilijk wordt vrees ik (wil hem volgende week gaan halen)en er toch een hoop nieuwe modellen bij zijn gekomen weet ik het ff niet meer nu ;) Wat is nu de opvolger van die TH50PY70?

[ Voor 31% gewijzigd door Operations op 13-03-2008 15:15 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-07 19:50

Sargan

Filmfreak...

Ik heb sinds vorige week een Panasonic TH-37PV70.
Nu viel mij op dat als er, voornamelijk bij de publieke omroepen, tekst in beeld komt er strepen in de tekst zijn. Komt dit vanwege het signaal? Ik heb digitale tv van @home. Of zal dit te verhelpen zijn door een duurdere scart kabel aan te schaffen, heb nu van die goedkope scart kabels.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07 17:58
Sargan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 06:32:
Ik heb sinds vorige week een Panasonic TH-37PV70.
Nu viel mij op dat als er, voornamelijk bij de publieke omroepen, tekst in beeld komt er strepen in de tekst zijn. Komt dit vanwege het signaal? Ik heb digitale tv van @home. Of zal dit te verhelpen zijn door een duurdere scart kabel aan te schaffen, heb nu van die goedkope scart kabels.
voor 15 a 20 euro een nieuwe scart aanschaffen. weet haast zeker dat jou probleem dan is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bukkem
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022

Matt als je op zoek ben naar een goeie en fijne tv met plenty aansluitingen en een dijk van een beeld dan wil ik je graag deze tip geven: De Samsung PS42Q92 is een 107cm plasma tv die echt heel erg goed is, je hebt dan bovendien 3 HDMI aansluitingen, component, 2x scart, S-video en composiet, EN een Audio-uitgang voor je versterker/home cinema set.

Heb deze tv zelf al enige tijd en kan hem echt van harte aanraden.
Dit toestel is momenteel voor 886,99 te koop in Naarden, zie http://www.kieskeurig.nl/...EA202C12572AB002A8C2D.htm
en dan de derde van boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 13:28
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:09:
[...]

Klopt zoals ik al schreef, een HDTV decoder is een absolute must. Hiervoor heb je geen HD TV abonnement nodig. De normale SD kanalen zijn ook fantastisch met de Samsung.
De 70 serie geeft inderdaad met een SD decoder een beter beeld, maar met een HD decoder is de 80 serie vele malen beter, scherper en echtere kleuren.
We hebben op een 37PV70 het HUMAX (576) kastje met de Samsung (1080) vergeleken, ook hier was de Samsung veel beter.

Als je de TV een 1080 signaal stuurt is het beeld uitmuntend.
De SD digitale TV stuurt een 576 signaal !

Films zijn ook super.
ff n offtopic vraagje (sorry)

Begrijp ik nu dat als je n hd digitale tv pakket neemt met de samsung 360 met hdmi, deze de gewone zenders upscaled naar 727p of 1080i? Dat zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-07 18:19
Ja, Deze decoder scaled ook naar 720P of 1080i ;) en dat doe ie verrekte goed ook!

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik zie vandaag in het MM krantje een Panasonic 37PV7S staan, voor 599 euro.
Ben eigenlijk wel op zoek naar een mooie HD tv (vooral in combi met mijn al aangeschafte PS3). En dit lijkt een mooie aanbieding!

Staat die 'S' voor zilver ofzo? Het specifieke typenummer kom ik namelijk nergens tegen, wel 37pv7 zonder S natuurlijk. Op het plaatje in het krantje staat ook een zilveren exemplaar. Als hij verder helemaal hetzelfde is als elke andere 37pv7 (wat ik aanneem) gaat dit hem wel worden denk ik... :)

[edit]Ik heb trouwens geen digitale tv en ook geen mogelijkheid daartoe (studentenwoningen, exclusief contract met internet/tv leverancier enzo), is het beeld bij normaal analoog tv kijken wel te doen? Ik zit vrij dicht op de tv, 2,5 meter maximaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Chi3F op 17-03-2008 17:38 ]

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:51:
[...]
Lees ik het nou goed of niet. Is een 80 serie nou slechter dan een 70 :?
Nah, niets van aantrekken. Ik heb de px 80 staan en die geeft echt wel superstrak dvd's weer. Veel hangt natuurlijk af van de kwaliteit van de dvd zelf. Goodfellas heb ik 2x op dvd (oude en se versie) en op hd-dvd. De oude dvd versie ziet er inderdaad crappy uit, maar de se dvd is kwalitatief amper te onderscheiden van de hd versie.

Ik heb de pv 70 een aantal keer zien spelen bij vrienden, en de 80 geeft echt wel gelijkwaardig beeld. Contrasten zijn in theorie ook wat beter (al staat hij momenteel nog op 50%, dus echt vergelijken kan ik dat nog niet).

wat analoog tv signaal betreft: dat ziet er gewoon altijd slecht uit op eender welke plasma/lcd. rommel uitvergroten levert rommel op, dat is op de 70 serie niet anders.

samenvattend: ik kan niet zeggen dat het beeld op de 80 merkbaar beter is dan dat van de (schitterende) 70, maar het is zeker niet slechter. Geen zorgen maken, Panasonic levert altijd topkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maar even een gebruikerspost over de 70 serie.

Ik heb op mijn 42PY70 nu een groene balk rechtsboven ca 8cm van de kant af loodrecht naar beneden tot ongeveer het midden van het scherm. Balk is zo'n 3 a 4 cm dik. Dit had ik al eens eerder 1 of 2 weken na aanschaf maar de balk was toen na 5 minuten verdwenen en sindsdien niet meer teruggekomen. Tot nu toe dan. Is dit een bekend fenomeen, ik kan er ieg niets over vinden op internet. Iemand nog ideeen hoe dit te verhelpen of gewoon de winkel bellen?

PS; heb de tv een half uur uitgezet, maar bleef het houden. MIsschien is het morgen wel weer weg maar dit baart mij toch zorgen en zou niet mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De vraag is: kan de 70 reeks een 'firmware' update krijgen voor 24hz of kan de hardware het gewoon niet?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:32
de HD films die ik vanaf de PC (videokaart MSI 3850) afspeel (meestal 720P of 1080P) worden op de 42PV70 prima weergegeven, maar ik vraag me af hoe de Pana dit regelt, ik kan in de menu's nergens iets terug vinden om dit in te stellen, zelf zou ik het logisch vinden om dit in te stellen op 720P of 1080i, aangezien het geen full HD toestel is wordt 1080P natuurlijk niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Chi3F schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:24:
Ik zie vandaag in het MM krantje een Panasonic 37PV7S staan, voor 599 euro.
Ben eigenlijk wel op zoek naar een mooie HD tv (vooral in combi met mijn al aangeschafte PS3). En dit lijkt een mooie aanbieding!

[...]
Om even mezelf te quoten... O-)

Ben vandaag naar de MM geweest om de aanbieding in levende lijve te aanschouwen.
Hij viel me zeker niet tegen, ze konden hem daar niet op een HDsource aansluiten helaas, hij stond op digitale tv. Dat zag er al niet verkeerd uit. Dit, in combinatie met de positieve reviews en de aantrekkelijke prijs, hebben mij er toe doen besluiten om hem te bestellen.

Volgende week wordt ie geleverd, zal hier nog wel een gebruikerservaring posten dan.

Moet alleen wel zeggen dat ik hem qua design minder mooi vond dan die zwart glanzende modellen die je zo vaak ziet, maargoed ik zet hem niet in een designer woonkamer maar in m'n ikea/gamma/leenbakker studentenkamertje, dus veel maakt dat niet uit. Het gaat tenslotte om het beeld ;) En het scheelt wel een hoop afstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
@Chi3f

Mocht je in de buurt van Tilburg wonen, daar hebben ze nu de 37PV7 in het zwart voor €549. Is een aanbieding ivm nieuwe winkel, check t aanbiedingen draadje hier. Mocht je dus toch liever een zwarte hebben dan zou je ff kunnen informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

bramberk15 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:24:
@Chi3f

Mocht je in de buurt van Tilburg wonen, daar hebben ze nu de 37PV7 in het zwart voor €549. Is een aanbieding ivm nieuwe winkel, check t aanbiedingen draadje hier. Mocht je dus toch liever een zwarte hebben dan zou je ff kunnen informeren.
Mja ik woon in Amsterdam, en heb hem al hier bij de MM besteld, dus helaas...

Bedankt voor de tip though, is strakke prijs voor de zwarte variant, bij de MM kostte de zwarte nu 200 euro meer dan de zilveren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb sinds een 4-tal maanden een TH50PZ70.
Ik heb een iets raar voor namelijk als ik mij tv opstart of na een tijdje is mijn beeld enkele minuten rood en alles met uitlopers en na een paar minuten komt alles terug goed.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

Jag

bramberk15 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:24:
@Chi3f

Ben eergister er naartoe gereden en heb er twee meegenomen :+ (eentje voor mezelf en één voor Durden). Heb nog maar heel kort er naar kunnen kijken (want nauwlijks thuis geweest), maar ben er erg tevreden mee. Heb alleen in de gauwigheid nog niet het pc signaal via hdmi goed weten te krijgen. Overscan uit moet via het service menu las ik al (je kan echt bar weinig in het normale menu :S ). Hij had automatisch een resolutie van 1280x720 ingesteld, zal wel via de EDID info gegaan zijn. Maar het beeld was corrupt (soort van streperig). Ik heb ergens gelezen dat de refresh op 60Hz moet, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

Jag

Hij stond op de een of andere manier op 1080i, het is al opgelost. Krijg alleen de overscan niet helemaal uit. Heb in het service menu Hamp en Vamp al op -3 gezet, maar daarbij heb je nog steeds een beetje overscan. Is er geen enkele manier om overscan uit te zetten? Nu blijf ik scaling artefacten houden, toch best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:26

inXs

known as inXs

Wat is nou precies het verschil tussen de PZ en de PY versies van deze plasmas televisies? Ze zijn beide full hd? Alleen qua prijs zit er nog wel wat verschil tussen. Heeft dat met het land te maken? Verder ga ik rond de zomer een nieuwe full hd tv kopen, onder andere tezamen met een PS3, zo onderhand heb ik wel het idee dat een plasma het slimst is om te kopen. Echt een budget is er niet, ik zoek gewoon een goede kwaliteit full hd tv, van 42 inch. Het kan tot 1800 euro gaan. Iemand nog betere ideeen voor dat bedrag? Toch de 80 serie?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-07 19:04
inXs schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:49:
Wat is nou precies het verschil tussen de PZ en de PY versies van deze plasmas televisies? Ze zijn beide full hd? Alleen qua prijs zit er nog wel wat verschil tussen. Heeft dat met het land te maken? Verder ga ik rond de zomer een nieuwe full hd tv kopen, onder andere tezamen met een PS3, zo onderhand heb ik wel het idee dat een plasma het slimst is om te kopen. Echt een budget is er niet, ik zoek gewoon een goede kwaliteit full hd tv, van 42 inch. Het kan tot 1800 euro gaan. Iemand nog betere ideeen voor dat bedrag? Toch de 80 serie?
De PZ heeft als extra 'n ingebouwde DVB-T tuner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
heb net mijn 42PY70 binnen gekregen en ben er erg blij mee, nu zag ik alleen in de handleiding staan dat de tv niet aan direct zonlicht blootgesteld mag worden.
moet ik dit zo letterlijk opvatten of is dit niet echt een issue, al het wel zo is wat zou er dan evt kunnen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een maand de 42PX80E,
Sorry, zie dat ik hier verkeerd heb gepost, Heb de rest weggehaald, want ze zijn hier streng hé ;-)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 17:39
detonated schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:08:
heb net mijn 42PY70 binnen gekregen en ben er erg blij mee, nu zag ik alleen in de handleiding staan dat de tv niet aan direct zonlicht blootgesteld mag worden.
moet ik dit zo letterlijk opvatten of is dit niet echt een issue, al het wel zo is wat zou er dan evt kunnen gebeuren?
Ik heb hier de PV7 staan, als het hetzelfde materiaal voor het frame is (waar ik wel van uit ga) neem ik aan dat het in ieder geval om de kleur van het frame zal gaan dat zal kunnen verschieten in direct zonlicht. Of er technische redenen voor zijn weet ik niet.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb bijna een maand de TH50PY70. Het beeld van upc digitaal is geweldig. Daarnaast met de samsung dvd speler ook heel mooi! Ik heb alleen een probleem met mn xbox360. Ik sluit hem aan via component, maar ik krijg alleen audio. Ik heb ook al een andere xbox360 en beide component kabels geprobeerd. Iemand een idee? Misschien dat de aansluiting wel kapot is of misschien een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een 42PY70 en een xbox360 aangesloten middels component. Dit moet zonder aanpassingen zo uit de doos werken. Ik vermoed een defecte aansluiting op je plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er helemaal geen vertraging of iets dergelijks te zien met MotoGP? Ikzelf kijk wel alleen formule 1. Ik had al gevraagd in een LCD topic of F1 wel goed te kijken is maar blijkbaar niet. Nu ben ik in de MM geweest en zag de Pana Plasma 50PY70, mooi glans zwart! Iemand een ander advies voor formule 1 kijken? Heeft de pana echt 100 HZ? Bij de meeste online winkels staat het er niet specifiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb de TH-PV70, maar hoe doe je de overscan uit? Ik heb ondertussen dat menu gevonden dat ik HOTEL MODE op ON kan zetten. Maar then what?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

weet iemand of de 42py70 hdmi v1.3a heeft?
En is de 24p ondersteuning een "goede" of een "slechte" pull verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens deze review (PZ-model heeft dezelfde specs als de PY) zou het gaan om 2x HDMI 1.2.
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ70B/Conclusion.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0lfj3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 17:37
Hallo

Ik kan een 2e hands HT42PV70 krijgen voor 800€
Leeftijd 1 jaar.

Wat denken jullie? Goede prijs of toch beter zeker spelen en voor een nieuw toestel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

w0lfj3 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:03:
Hallo

Leeftijd 1 jaar.

Wat denken jullie? Goede prijs of toch beter zeker spelen en voor een nieuw toestel gaan?
Tja. Lastig. Ik heb die tv. En ik vind 'm erg gaaf. Maar als ik nog 'n keer moest kiezen had ik toch FullHD gedaan (vooral omdat ik m'n pc er op aan sluit).

De prijs vind ik wat hoog voor een tv van 1 jaar oud. Waarom doet hij/zij 'm weg?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Hallo

Leeftijd 1 jaar.

ik zou het niet doen, voor € 88 meer heb je een nieuwe 42PX80 ( bij redcoon ).

edit: voor meer winkels zie: kieskeurig

[ Voor 11% gewijzigd door evolnick op 02-04-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Leeftijd 1 jaar.

Wat denken jullie?
Dat je compleet gek bent als je daar 800 euro aan uitgeeft. De opvolger ervan is voor 1000 euro al te verkrijgen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
Gaat bijna gebeuren, morgen gaat mijn TH50PY700 dan echt uitgepakt worden in het nieuwe huis. Maarre had een vraagje over die break in DVD, wil die wel gaan gebruiken of ik echt 200 uur ga redden weet ik niet maar 100 doe ik zeker. Maar welke waardes moet ik naar beneden zetten en hoe ver? contrast en brightness ofzo?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
kontrast, helderheid, kleur kan je allemaal iets onder 50% zetten.

zo staat mijn 42PY70 nu ook al een tijdje en het gaat nogsteeds goed.
heb aleen wel last van tijdelijke 'image retention' als ik bijvoorbeeld een spel speel op mijn PS3 dat er iets op het scherm zichtbaar blijft van de getoonde HUD.

maar dat is iets tijdelijks dus maak ik tot nu geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ooit vergelijken met de LG 50PF95 ? Zit nu te twijfelen welke ik zal nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

In principe wil ik een plasma omdat ik er alleen maar computergames op ga spelen..
Maaarr..
Ik ben gisteren bij een winkel geweest waar ze de 42"PZ700 hadden staan als enige plasma tussen de LCD schermen. Overal stond hetzelfde beeld op.
Het eerste wat me opviel, was dat bij de LCD's de kleuren veeeeeel meer uit het beeld sprongen.
Rood was echt ROOD, blauw was echt BLAUW.
Bij die top of the line Plasma was het net alsof er een groene waas overheen zat.
Het was maar een flutwinkeltje want je mocht niet met de afstellingen gaan klooien, maar het beeld an sich viel me erg tegen.

Ik heb in deze thread en in de vorige niks kunnen vinden over een 'groene waas' dus ik ga er vanuit dat het gewoon een afstellingsprobleem was van de winkel.
Afgaande op wat ik hier geschreven heb, denken jullie het met me eens te zijn?
Of zijn er 700-serie bezitters die ook een groene waas is opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die verschil weet tussen de PZ70 of PY70. PV70 is niet Full HD maar de andere 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

spaceboy schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:44:
Ik heb de TH-PV70, maar hoe doe je de overscan uit? Ik heb ondertussen dat menu gevonden dat ik HOTEL MODE op ON kan zetten. Maar then what?
Iemand? Of KAN dat overscan uitzetten niet op een PV70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Hotel mode heeft niets met je overscan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

|sWORDs| schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:03:
Hotel mode heeft niets met je overscan te maken.
Ok. Then enlighten me. Let me rephrase: ik heb een PV70. Ik wil graag OVERSCAN aan/uit kunnen zetten. Kan dat? Zo ja? Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overscan e.d. staan onder andere in het Deel 7 topic:

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
BaZZeHH schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:11:
Ik heb bijna een maand de TH50PY70. Het beeld van upc digitaal is geweldig. Daarnaast met de samsung dvd speler ook heel mooi! Ik heb alleen een probleem met mn xbox360. Ik sluit hem aan via component, maar ik krijg alleen audio. Ik heb ook al een andere xbox360 en beide component kabels geprobeerd. Iemand een idee? Misschien dat de aansluiting wel kapot is of misschien een instelling?
Waarom geen HDMI? Met component moet je behoorlijk wat kabels aansluiten. Een dikke kabel (RoGrBl) voor het beeld en nog eens RW voor de audio. Ik vermoed overigens dat er een instelling in de xbox360 niet goed staat (RGB veranderen in YPbPr)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-07 09:27
Hi (sinds lang nog eens terug in het panasonic topic).

Ik heb een vraagje ivm de garantievoorwaarden van dit toestel in België. Sinds gisteren heb ik een verticale lijn in het midden van mijn beeldscherm (opeens was het er gisterenavond, eerst nog perfect beeld dan opeens de lijn). Deze lijn van zo'n 3 pixels breed verandert afhankelijk van het ingangssignaal van kleur en is aanwezig op alle ingangen van het tv toestel (mensen die beeldmateriaal willen, ik heb een filmpje en verschillende foto, op aanvraag wil ik ze wel plaatsen). Aangezien ik dit toestel 30 maart vorig jaar aangeschaft heb is ie net 2 weken ouder dan 1 jaar. Hoe zit het nu met de garantievoorwaarden? Valt dit onder garantie of niet. Ik dacht dat men in België 2 jaar garantie moest geven op electronica, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb het volgende "probleem" al eens eerder opgemerkt en kom er maar niet uit hoe dit op te lossen.
Namelijk, als ik Discovery op heb staan dan is deze niet beeldvullend. Boven en onder heb ik zeker een 2cm dikke rand :|
Bij National Geographic is het ook zo.
TV staat op formaat JUIST. Heb al geprobeerd op auto te zetten maar dan wordt alles net ff te groot waardoor de onderste regel ondertiteling wegvalt.
16:9 lost het ook niet op.

Vraag me af of deze zender geen juiste formaat doorgeven??.Had dit probleem nooit met mn CRT Philips.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Discovery geeft veel weer in 14:9 ipv 16:9, dus ja Discovery geeft niet het gangbare signaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:53:
[...]Ik heb een vraagje ivm de garantievoorwaarden van dit toestel [..]
Ik zou gewoon rechtstreeks contact opnemen met Panasonic; willen zij het via de winkel spelen dan hoor je dat wel. Al zou de garantie slechts 1 jaar zijn dan nog zal dit niet juridisch standhouden omdat je er vanuit kan gaan dat redelijkerwijs een tv langer mee gaat dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds eergisteren ben ik een trotse bezitter van de 42PY70. Xbox360 erop aangesloten en wat een beeld zeg, super. Het is alleen zo dat als ik mijn xbox in het menu op 1080p instel de tv zwart beeld geeft en alleen het geluid nog hoor. Ik heb geen hdmi versie en één van de eerdere xboxen, hoe kan ik de 1080p resolutie dan wel halen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Maybe dat de PY70 geen 1080p doet over component (zo heb je hem aangesloten neem ik aan?), maar daar weet 1 v/d PY70 eigenaren vast wel antwoord op. Of ff googlen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bramberk15 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:37:
Maybe dat de PY70 geen 1080p doet over component (zo heb je hem aangesloten neem ik aan?), maar daar weet 1 v/d PY70 eigenaren vast wel antwoord op. Of ff googlen zou ik zeggen.
Klopt, zo heb ik hem aangesloten. Toch vreemd dat ze bij mediamarkt zeggen dat je met een vga componenten het maximale uit die tv haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:45:
Toch vreemd dat ze bij mediamarkt zeggen dat je met een vga componenten het maximale uit die tv haalt.
Mediamarkt zeg je? Nee, dan is dat niet vreemd. Enig onderzoek had je geleerd dat de pana over component geen 1080P pakt.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onsgeluk schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:02:
[...]

Mediamarkt zeg je? Nee, dan is dat niet vreemd. Enig onderzoek had je geleerd dat de pana over component geen 1080P pakt.
Klopt onsgeluk,

Denk je dat het verschil tussen die 1080i en 1080p zichtbaar is?

Ik heb geen hdmi aansluiting op m'n xbox360. Convertertje aanschaffen de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Het verschil tussen 1080i & p is in theorie niet zichtbaar(schermen zijn progressive). Echter, wat ik her en der lees, is dat de de-interlacer van de pana niet je-van-het is. Vooralsnog zou ik 'm dus 720p en 1080i voeden en kijken met welk signaal je het beste beeld krijgt.

Van Mad Catz komt er eerdaags een conversion kit op de markt. Maar afgezien van diverse press-releases, wordt er met geen woord gerept over de behaalde kwaliteit. Of je dat ding uberhaubt wil aanschaffen voor 90$ is een andere vraag.

Zelf heb ik m'n zinnen gezet op een receiver die dat werk voor me gaat doen. De duurdere modellen hebben hier zowieso geen moeite mee. Ik kijk zelf meer naar de minder prijzige exemplaren(Onkyo 605 bijv). Het is me echter niet duidelijk of deze 1080P over component aanpakken.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het zo bekijkt is het verstandiger om 720p of 1080i aan te passen, mits ik zie welk signaal beter uitkomt. Mad Cats conversion kit lijkt me dan een beetje overbodig. Onkyo recievers zijn mooie dingen maar aardig aan de prijs.

Ik vraag me nog af of het niet verstandig is om ook een ps3 aan te schaffen. Dit omdat je dan gelijk een Blue-Ray speler hebt en het lijkt mij dat gta4 er op de ps3 beter uit gaat zien. Dit omdat ps3 automatisch 1080p hanteert en xbox 720p. Of heb ik het hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Of de Onkyo prijzig is voor hetgeen die te bieden heeft is een beetje een non-discussie. Vergelijk het met de keuze tussen een PY ipv een PV. Bovendien is de 505 al onder de 300.- te krijgen.

Als je er nog een PS3 bij wilt nemen(oa voor BR), is de aanschaf van een goede receiver zeker het overwegen waard.

Maar....volgens mij moeten we het over pana's hebben ;)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, je hebt gelijk!

Ik ben blij met mij 42PY70 pana. Wil ook zoveel mogelijk kwaliteit uit dat ding trekken.
Vanwege het laatste feit zit ik nu dus ook een beetje in een dubio. Is het verschil van een component kabel waarop ik 1080i aankan schrikbarend groot ten opzichte van een 1080p hdmi weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:13:
Sinds eergisteren ben ik een trotse bezitter van de 42PY70. Xbox360 erop aangesloten en wat een beeld zeg, super. Het is alleen zo dat als ik mijn xbox in het menu op 1080p instel de tv zwart beeld geeft en alleen het geluid nog hoor. Ik heb geen hdmi versie en één van de eerdere xboxen, hoe kan ik de 1080p resolutie dan wel halen?
Zoals gezegd gaat dit dus niet werken. Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar 720p voor games, omdat je met snelle bewegende beelden te maken hebt. Voor films kun je weer beter 1080i toepassen omdat die op 24fps worden geschoten. Bij een goede de-interlacing zul je dan bijna geen verschil zien tussen 1080i en p.

De PS3 zendt de games standaard niet uit in 1080p, dus daar ga je geen voordeel mee halen. Deze heeft natuurlijk wel een HDMI-uitgang. Misschien toch maar een 360 (arcade?) aanschaffen met HDMI? Tenzij je graag een PS3 er naast wilt hebben (oa voor Blu-Ray).

aanvulling: overigens moet je je niet teveel blindstaren op het 1080p verhaal. Zo goed als alle spellen op de 360 zijn gemaakt in 720p en worden geschaald naar 1080p. Het zal dus een erg klein verschil zijn tussen HDMI en component. Of dat de moeite is moet je zelf beoordelen, maar ik betwijfel het.

[ Voor 12% gewijzigd door Shiver23 op 08-04-2008 17:01 ]

PSN: Shiver23

Pagina: 1 2 3 Laatste