Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 11:01

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
spaceboy schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:06:
[...]

Ok. Then enlighten me. Let me rephrase: ik heb een PV70. Ik wil graag OVERSCAN aan/uit kunnen zetten. Kan dat? Zo ja? Hoe?
Blader de topics eens door.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20

spaceboy

Op grote hoogte

|sWORDs| schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:07:
[...]

Blader de topics eens door.
Dat heb ik dus gedaan. Maar het zal aan mij liggen. Verder dan die HOTEL mode kom ik niet. Ik zie nergens OVERSCAN of BEELDSCAN.

Kun jij specifiek aanwijzen over welke tekst ik heen lees? Is geen onwil van mijn kant, ik kan het gewoon niet vinden... :'(

Edit: laat maar. Ik snap het (denk ik al). Sorry. :)

[ Voor 6% gewijzigd door spaceboy op 09-04-2008 15:49 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258493

Ik krijg volgende week een LH-42pv7f plasma. Ik ga deze in plaats van mijn breedbeeld crt tv zetten.
Nu zit de crt en stereo enz. op een stekkedoos met beveiliging (bliksem enz) die ik in een keer met een knop kan uitzetten. Als ik de plasma hierop aansluit en dus via die stekkerdoos uitzet, kan dat kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:52
Ekfad schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:53:
Hi (sinds lang nog eens terug in het panasonic topic).

Ik heb een vraagje ivm de garantievoorwaarden van dit toestel in België. Sinds gisteren heb ik een verticale lijn in het midden van mijn beeldscherm (opeens was het er gisterenavond, eerst nog perfect beeld dan opeens de lijn). Deze lijn van zo'n 3 pixels breed verandert afhankelijk van het ingangssignaal van kleur en is aanwezig op alle ingangen van het tv toestel (mensen die beeldmateriaal willen, ik heb een filmpje en verschillende foto, op aanvraag wil ik ze wel plaatsen). Aangezien ik dit toestel 30 maart vorig jaar aangeschaft heb is ie net 2 weken ouder dan 1 jaar. Hoe zit het nu met de garantievoorwaarden? Valt dit onder garantie of niet. Ik dacht dat men in België 2 jaar garantie moest geven op electronica, klopt dit?
Even geïnformeerd naar de mogelijkheid om een upgrade uit te voeren maar het was niet mogelijk om naar een PZ70 of PY70 te gaan (niet meer voorradig). Wel kon ik upgraden naar een PZ85 model als ik dat wou. Hoeveel zou ik volgens jullie maximum mogen spenderen om die update door te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Anoniem: 258493 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:20:
Ik krijg volgende week een LH-42pv7f plasma. Ik ga deze in plaats van mijn breedbeeld crt tv zetten.
Nu zit de crt en stereo enz. op een stekkedoos met beveiliging (bliksem enz) die ik in een keer met een knop kan uitzetten. Als ik de plasma hierop aansluit en dus via die stekkerdoos uitzet, kan dat kwaad?
lijkt mij toch niet. Ik heb de TV (42px71) op een master/slave stekkerdoos zitten als slave, zelfde principe dus. Denk dat wel meer mensen dat hebben, mocht er een probleem zijn dan was dat wel een keer aangekaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232234

Hey mensen, ik zit zwaar te twijfelen tussen 37PX70, 37PX80 en de 42PV7.
De PX80 heeft mijn voorkeur, ondanks de hogere prijs, omdat hij 100hz en 24p + hogere contrastratio heeft, maar de andere modellen lijken mij ook niet verkeerd. En de 42PV7 is nu in de aanbieding bij Wehkamp voor 699,00e.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heren,

Even inhaken op bovenstaande post.
De Saturn heeft een aanbieding voor de TH-37PV7FS
Hier kan ik echt weinig over vinden, volgens Saturn heeft hij de volgende specs:

Zilveren behuizing
HD-ready
10.000:1
1024x768
94cm breedbeeld
2x HDMI, 2x Scart en 1x pc-aansluiting
20w muziekvermogen (boeiend, komt toch een surround set op).

€ 599,00

Is dit een leuke tv voor het bedrag of zeggen jullie van, kijk nog even verder?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:15
50 to 100 hours of power-on running-in will age the phosphors sufficiently to minimise the risk of plasma screen burn.
Betekent dit dat als je je nieuwe plasma TV meer dan 50 uur aan laat staan, dat de kans op inbranden aanzienlijk minder wordt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 20:45
Epitome schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:27:
[...]
Betekent dit dat als je je nieuwe plasma TV meer dan 50 uur aan laat staan, dat de kans op inbranden aanzienlijk minder wordt? :?
Wat je doet met die 50 uur is alle pixels gelijkmatig "inbranden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-01-2022
Ekfad schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:53:
Hi (sinds lang nog eens terug in het panasonic topic).

Ik heb een vraagje ivm de garantievoorwaarden van dit toestel in België. Sinds gisteren heb ik een verticale lijn in het midden van mijn beeldscherm (opeens was het er gisterenavond, eerst nog perfect beeld dan opeens de lijn). Deze lijn van zo'n 3 pixels breed verandert afhankelijk van het ingangssignaal van kleur en is aanwezig op alle ingangen van het tv toestel (mensen die beeldmateriaal willen, ik heb een filmpje en verschillende foto, op aanvraag wil ik ze wel plaatsen). Aangezien ik dit toestel 30 maart vorig jaar aangeschaft heb is ie net 2 weken ouder dan 1 jaar. Hoe zit het nu met de garantievoorwaarden? Valt dit onder garantie of niet. Ik dacht dat men in België 2 jaar garantie moest geven op electronica, klopt dit?
je hebt 2 jaar garantie aan huis
Ikzelf heb een plasma in november 2007 gekocht bij Redcoon die defect was en panasonic is hem aan huis komen repareren.
Gewoon effe bellen naar panasonic en alles word geregeld voor jou
Geweldige sevice toch van panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177223

Weet iemand of de zwarte versie van de 37PV7 nog ergens in de aanbieding is voor 600 euro?
Online is 'ie minimaal 650 euro (incl bezorgkosten), maar eerder was 'ie bij de MM 600. Nu kan ik 'm niet meer voor die prijs vinden (of het zijn showmodellen).

(PS Een 37px80 voor ca 850 tot 900 euro bij een echte winkel zou ik ook wel willen, maar goedkoper dan 1000 euro heb ik ze nog niet gevonden. Dus als iemand een zaak weet in NL waar je naar toe kan gaan, graag! (zodat ik zeker ben van garantie mocht er iets mee zijn - via internet een TV kopen van 900 euro vind ik een beetje eng idee; zeker omdat er spookverhalen rondgaan dat je via internetwinkels geen standaard pickup-return garantie hebt van Pana zelf)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:12

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Anoniem: 232234 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:30:
En de 42PV7 is nu in de aanbieding bij Wehkamp voor 699,00e.
Afgelopen week bij mn ouders binnengekomen :) Ik kan alleen niet bepalen welke versie je het beste kunt nemen aangezien ik geen ervaring met die anderen heb.

Erg handig trouwens die info in de startpost over dat servicemenu, binnenkort maar eens een beetje mee spelen. Ben wel enigszins verbaasd over de slechte ervaringen met een analoog signaal. Natuurlijk is het geen HD kwaliteit maar op 3-3.5 meter is het gewoon prima te bekijken, maar kan miss ook liggen aan de dikke voorversterker (direct op de groene kabel) die hier in de meterkast hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Pendaco schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:02:
[...]

Afgelopen week bij mn ouders binnengekomen :) Ik kan alleen niet bepalen welke versie je het beste kunt nemen aangezien ik geen ervaring met die anderen heb.

Erg handig trouwens die info in de startpost over dat servicemenu, binnenkort maar eens een beetje mee spelen. Ben wel enigszins verbaasd over de slechte ervaringen met een analoog signaal. Natuurlijk is het geen HD kwaliteit maar op 3-3.5 meter is het gewoon prima te bekijken, maar kan miss ook liggen aan de dikke voorversterker (direct op de groene kabel) die hier in de meterkast hangt ;)
He dit is heel intressant voor op de slaapkamer, heb in de woonkamer de 50py700 staan en super tevreden. Op slaapkamer nu nog een 24 inch maar is toch wat klein, deze is wel oke en betaalbaar. Goede tip die 42 inch voor 700 euro.
Edit - Hij staat voor 800 euro zie ik net.

[ Voor 3% gewijzigd door Operations op 17-04-2008 22:18 ]

PC1: ASUS Prime X670e-Pro -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Crucial T705 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Hmm, korte aanbieding dan. Hij heeft nog wel in het Wehkamp krantje voor 699,- gestaan, afgelopen vrijdag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
spaceboy schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:59:
[...]

Iemand? Of KAN dat overscan uitzetten niet op een PV70?
Je kan de overscan er voor n gedeelte uit krijgen op de PV70 via het servicemenu en op meerdere inputs.

De overscan (voor n heel groot gedeelte in ieder geval) doe je zo:
- open het servicemenu door op de tv achter het klepje op -/V te drukken en terwijl de deze ingedrukt houdt, druk drie keer op de 0 op de afstandsbediening.
Nu kom je in het servicemenu.
-druk hierna op de 1 op de afstandsbediening
-druk n paar keer op de 3 totdat je H AMP ziet, deze staat op 0 (horizotale amp dus)
-druk op volume - op afstandsbediening totdat je op -3 komt, verder gaat die niet. Je ziet het beeld veranderen
-druk op ok op de afstandsbediening!!
-druk weer n paar keer op 3 totdat je V AMP ziet, deze staat op 0 (de vertikale natuurlijk)
-druk op volumeknop op afstandsbediening tot je -3 ziet
-druk op OK op de afstandsbediening!
-druk op exit op de afstandsbediening.

Je moet dit voor iedere input apart doen.
Let wel, dit is op eigen risico! Veel mis kan er echter niet gaan. Je moet niets anders veranderen natuurlijk.

Echter: als je de overscan uit de dvi-hdmi eruit wil halen ivm aansluiten van je pc, dan kan je dit veel makkelijker doen in de instellingen van je videokaart.
Bij n Nvidia doe je het zo:

- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen

Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat.
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.

Dat is alles
Anoniem: 258211 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:58:
Als je het zo bekijkt is het verstandiger om 720p of 1080i aan te passen, mits ik zie welk signaal beter uitkomt. Mad Cats conversion kit lijkt me dan een beetje overbodig. Onkyo recievers zijn mooie dingen maar aardig aan de prijs.

Ik vraag me nog af of het niet verstandig is om ook een ps3 aan te schaffen. Dit omdat je dan gelijk een Blue-Ray speler hebt en het lijkt mij dat gta4 er op de ps3 beter uit gaat zien. Dit omdat ps3 automatisch 1080p hanteert en xbox 720p. Of heb ik het hier verkeerd?
Dat zie je verkeerd. Zowel ps3 als xbox360 kunnen 1080p aan en beide renderen bijna alle games op 720p waarna dit wordt geupscaled.
De Blu-rayspeler in de ps3 is inderdaad erg verleidelijk, de xbox360 heeft dan weer een vele malen groter goede games-aanbod en een betere online-gedeelte.

[ Voor 49% gewijzigd door Ferry34 op 18-04-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247415

Ik heb hier een TH-50PY70F staan welke ik op mijn HTPC heb aangesloten doormiddel van een HDMI kabel.
Zodra ik gedownloade 1080p .mkv bestanden afspeel heb ik last van judder, ik begrijp dat mijn video kaart ook 24Hz of een veelvoud moet uitspuwen maar hoe kan ik zien wat de tv er vervolgens mee doet. Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien op wat voor refresh rate de tv werkzaam is als je deze HDMI aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

@|sWORDs|... het topic met de 8xx serie is toe aan een nieuw deeltje. Gezien het feit dat het hier in de 7-serie niet meer zo hard loopt, ben jij nog te porren voor het maken van een nieuwe opzet (zoals je ook zo fraai hebt gedaan met deze 7-serie) voor de 8-serie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Anoniem: 26457 schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:59:
@|sWORDs|... het topic met de 8xx serie is toe aan een nieuw deeltje. Gezien het feit dat het hier in de 7-serie niet meer zo hard loopt, ben jij nog te porren voor het maken van een nieuwe opzet (zoals je ook zo fraai hebt gedaan met deze 7-serie) voor de 8-serie ?
Ik zou graag een linkje zien naar correcte specs en plaatjes en dan wil ik wel een 8 serie starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

... juiste info van de Panasonic site niet voldoende daarvoor ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
|sWORDs| schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:09:
[...]

Ik zou graag een linkje zien naar correcte specs en plaatjes en dan wil ik wel een 8 serie starten.
Hoi sWORDSs, ik zou ook nog even checken of Koeitje hier al aardig mee op weg is. Zie pagina 50 (derde van boven) van de 8 serie.

[ Voor 8% gewijzigd door SixCore op 21-04-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
SixCore schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:12:
[...]

Hoi sWORDSs, ik zou ook nog even checken of Koeitje hier al aardig mee op weg is. Zie pagina 50 (derde van boven) van de 8 serie.
Done

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 22-04-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215897

Sinds een hele tijd geniet ik al van de PanaTH-42PV EH, en ben zeer tevreden,
maar toch zit me een ding nog steeds niet lekker, en dat is het aanzetten/uitschakelen.
Via de afst.bed moet ik de aan-uit knop enkele seconden. ingedrukt houden , ipv een enkele druk.
is dit normaal....
De reden dat ik het ook vraag is de aanschaf van een Logitec 525 remotecontrol.
Deze geeft dus wel een signaal, maar niet enkele seconden lang.

Groet Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 215897 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:57:
Sinds een hele tijd geniet ik al van de PanaTH-42PV EH, en ben zeer tevreden,
maar toch zit me een ding nog steeds niet lekker, en dat is het aanzetten/uitschakelen.
Via de afst.bed moet ik de aan-uit knop enkele seconden. ingedrukt houden , ipv een enkele druk.
is dit normaal....
De reden dat ik het ook vraag is de aanschaf van een Logitec 525 remotecontrol.
Deze geeft dus wel een signaal, maar niet enkele seconden lang.

Groet Henk
Hoezo, niet enkele seconden lang? Ik heb een TH42-PV70 en die moet je inderdaad ook even (niet een "paar seconden", maar ook niet een korte druk) indrukken, maar ik heb 'n Logitech 885 en die kan prima een langdurig signaal verzenden. Dat doet 'ie out of the box al.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

Yep, hier ook geen enkel probleem met een Logitech en een Pana TH37-PV70. Template voor de Pana's zit al in de Logitech software, inclusief de timing voor de Power On/Off.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215897

Dank voor de reacties, zal nog eens goed naar de 525 instructies kijken.

EDIT...

Werkt prima nu, moest wel het signaal wat uitrekken, maar dat kon via instellingen van de 525.
van stand 3 naar 5.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 215897 op 23-04-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 20:13

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

|sWORDs| schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:09:
[...]

Kijk eens: http://panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=603|602|601|4|1

** OEPS; zie dat ik in 't verkeerde topic reageer...

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Dark op 23-04-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
Xoxol schreef op zondag 09 maart 2008 @ 18:58:
Trouwens heeft iemand een idee wat de verschillen zijn met 42pz85 en 42pz800. Behalve dat 85: 3 hdmi aansluitingen heeft en 800 heeft er 4. Ik zag het vraag ergens anders staan dacht ik maar niemand wist er antwoord op.
die had nog extra beeldfuncties, een beter geluid én is officieel THX gecertificeerd
afgaande op de specs in dit artikel http://eurolink.ee/en/pan...sonic-launch-thx-certifie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
Ferry34 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:53:
[...]
Je kan de overscan er voor n gedeelte uit krijgen op de PV70 via het servicemenu en op meerdere inputs.

De overscan (voor n heel groot gedeelte in ieder geval) doe je zo:
[...]
Door deze stappen heb ik de overscan van 1226x692 tot 1268x716 kunnen aanpassen. Blijft dus dat je geen 1-op-1 pixel-mapping hebt via HDMI.
Nu kan MythTV wel het venster netjes verkleinen, maar het blijft vervelend :(

Trouwens voor degene die nog zo'n TV zoeken, de 37PV7F was afgelopen week bij de Mediamarkt voor 488 euro te koop en afgelopen weekend bij de Saturn in Groningen ook.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
TD-er schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:57:
[...]

Door deze stappen heb ik de overscan van 1226x692 tot 1268x716 kunnen aanpassen. Blijft dus dat je geen 1-op-1 pixel-mapping hebt via HDMI.
Nu kan MythTV wel het venster netjes verkleinen, maar het blijft vervelend :(

Trouwens voor degene die nog zo'n TV zoeken, de 37PV7F was afgelopen week bij de Mediamarkt voor 488 euro te koop en afgelopen weekend bij de Saturn in Groningen ook.
1:1 pixel-mapping kan volgens mij helemaal niet via hdmi, wanneer je een hdready hebt. Dit is alleen met 1080p.
Maar als je t gecompenseerd hebt via je videokaart, is er toch geen probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 21-05-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ferry34 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:49:
[...]

1:1 pixel-mapping kan volgens mij helemaal niet via hdmi, wanneer je een hdready hebt. Dit is alleen met 1080p.
Maar als je t gecompenseerd hebt via je videokaart, is er toch geen probleem?
Ik zie niet in waarom ik dat niet zou kunnen doen (per beeldlijn), aangezien het plasmapaneel 720 beeldlijnen heeft en ik via HDMI op 1280x720 uitstuur.
Dat het horizontaal niet kan lijkt me logisch, aangezien dit paneel geen vierkante pixels heeft (1024x720 in een 16:9 verhouding)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

seninha

god's right foot

Sinds ik mn 42 Pana aan de muur heb hangen vroeg ik me eigenlijk af wat dat ding nou werkelijk verbruikt.
Met 3 kinderen en een Xbox 360 er onder wordt de TV aardig gebruikt ;)

Daarom een verbruiksmeter er aan gehangen, en dit kwam er uit:

Tijd: 38D , 1H
Verbruik: 78,17 kW/h

Nou is dit de eerste keer dat ik deze meter gebruik,dus weet niet of ik het wel goed heb.

Als ik het zo lees heeft de TV in totaal dus 38 dagen en 1 uur aangestaan. (neem aan dat de meter alleen meet als de TV aan staat.)

Om te achterhalen wat de TV dus per uur verbruikt heb ik het zo uitgerekend (als het niet klopt hoor ik het graag :) )

Tijd= 38 dagen x 24uur= 912 uur+ 1 uur= 913 uur gewerkt
Verbruik=78,17kW x1000= 78170 watt

Uitkomst= 78170/913= 85,61 w/h

Nou vraag ik me dus af of mijn berekening klopt, want ik kan namelijk zien in het verbruiksmeter wat wat de hoogste verbuik is geweest in dit periode. Uitslag =328watt

Vraag me af wanneer de TV nou die 328 verbruikt heeft :?

Maar als mijn berekening klopt , en die 85 watt is de juiste gemiddeld verbruik dan ben ik erg tevreden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Geen idee hoe die meter aan het meten is geweest.
Mijn 37" trekt gemiddeld 170 Watt als 'ie aan staat.
In standby trekt 'ie 0,1 Watt, maar kennelijk wel een hele lage cos-phi, want de meter geeft dan ook zo'n 60VA.
Bij de meting van het standby verbruik zullen de goedkope meters dus door de mand vallen.
Even uitgaande dat je een goedkope meter gebruikt hebt, zal met 85 Wh gemiddeld je TV zo'n 5 uur per dag aanstaan. (60X + 180Y )/24 = 85 en Y+X=24
Als je een wat duurdere meter (Conrad EnergyCheck 3000, EnergyMonitor 3000 of EnergyLogger 3500) zou meten, dan zit je met een gemiddelde van 85Wh op een (85 * 24 / 180 = ) 11 uur per dag.

Ik denk dat je 42" iets meer zal verbruiken, omdat het oppervlak van het scherm iets groter is, dus bij gelijke helderheid zal 'ie navenant meer verbruiken. (ongeveer 25% meer schat ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Heb de volgende meter:
Conrad EnergyCheck 3000

Ik zag trouwens dat de klok gewoon loopt vanaf het moment dat je deze instelt. Ook al zit er niets in.

Dacht dat de meter alleen de tijd opsoeg wanneer het apparaat degelijk aanstond.

Dat betekend dus dat de TV NIET 193 uur aanstond zoals ik dacht maar misschien wel minder.
Dat maakt het wel moeilijk om het gemiddeld verbruik te meten.

Of je moet de meter op NUL zetten, TV aan, als deze weer uit gaat, gelijk de meter aflezen.
Dan heb je wel de juiste gemiddelde

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
TD-er schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:15:
[...]

Ik zie niet in waarom ik dat niet zou kunnen doen (per beeldlijn), aangezien het plasmapaneel 720 beeldlijnen heeft en ik via HDMI op 1280x720 uitstuur.
Dat het horizontaal niet kan lijkt me logisch, aangezien dit paneel geen vierkante pixels heeft (1024x720 in een 16:9 verhouding)
Ik heb begrepen dat 1:1 pixelmapping alleen op full hd via hdmi kan, omdat alleen deze tv's deze optie hebben (de eerdere full hd tv's konden dit niet vanwege de overscan).

Dat n hdready t niet kan, zal wel komen omdat er geen 1280x720 hdready tv's bestaan. (ik ben ze niet tegengekomen).
Als jij zegt dat de 720 beeldlijnen wel matchen, dan klopt dat wel. Dit lijkt mij echter iets heel anders dan 1:1 pixelmapping aangezien juist het aantal pixels niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Wij gebruiken een 37pv7f als digitaal informatiebord voor een raam. Nu reflecteerd het jammergenoeg behoorlijk, en hebben daarbij alles op dynamisch staan, we gebruiken een speciale ruit waar hij achter zit wat het reflecteren tegen moet gaan, maar het beeld springt er nog niet bepaald uit. Is daar nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wat anti-kras-folie ervoor plakken? Die folie heeft meestal een mat oppervlak.
Of andere folie er tussen (boeklon ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
ik heb een probleem.
Ik ben in het bezit van een ps3 en wil deze configureren met mijn plasma tv van panasonic type TH50PZ70E
als ik naar mijn ps instellingen ga en daar naar instellingen video uitvoer geraak ik niet hoger dan 1080i via hdmi
Moet er een instelling veranderd worden aan mijn tv?
Weet iemand hier raad mee
of is het de hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

thierry1967 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:42:
ik heb een probleem.
Ik ben in het bezit van een ps3 en wil deze configureren met mijn plasma tv van panasonic type TH50PZ70E
als ik naar mijn ps instellingen ga en daar naar instellingen video uitvoer geraak ik niet hoger dan 1080i via hdmi
Moet er een instelling veranderd worden aan mijn tv?
Weet iemand hier raad mee
of is het de hdmi kabel?
Kun je in de instellingen 1080p niet aanvinken en zo 1080p 'forceren'?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1967
Shiver23 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:45:
[...]

Kun je in de instellingen 1080p niet aanvinken en zo 1080p 'forceren'?
Ik vink hem aan en doe een beeldschermweergavetest maar geeft als max 1080i aan
Aan de tv zelf kan ik toch niks doen naar me dunkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
thierry1967 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:15:
[...]

Ik vink hem aan en doe een beeldschermweergavetest maar geeft als max 1080i aan
Aan de tv zelf kan ik toch niks doen naar me dunkt
Je hebt m toch wel met hdmi aangesloten? Alleen die gaat tot 1080p. Edit: niet goed gelezen, je hebt m met hdmi aangesloten zie ik.

Anders is t ergens n instelling, zelfs op mn TH50PV70 doet die 1080p. Helaas zijn GTAIV en Uncharted 720, moet nog kijken waar die instelling staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 06-06-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:44
Ik wilde de PV70 kopen vandaag, kende de reviews al maar wat ik nog niet gelezen had, of overheen gelezen heb, is dat het scherm zo donker is/lijkt? Klopt dit of stond er iets heel erg verkeerd ingesteld in tegenstelling tot de andere tvs?

Hij stond in een opstelling met een ander veroudert Panasonic toestel (geen full hd scherm, type nummer kwijt) en een Samsung, maar vergleken met beide was het wit gewoon donkergrijs. Ik kon met de instellingen rommelen (van beide Panasonics) maar de PV70 bleef gewoon 'donkerdere' kleuren weergeven.

Ook bij een andere zaak waar die stond was het scherm donker maa rdaar stond die vrij alleen en kon ik niet heel goed vergelijken of instellingen bekijken.

Het beeld was op alle schermen niet best maar dat lag aan het gedeelde beeld, maar omdat het hetzelfde was leek het me niet aan de bron te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

6killer schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:38:
Ik wilde de PV70 kopen vandaag, kende de reviews al maar wat ik nog niet gelezen had, of overheen gelezen heb, is dat het scherm zo donker is/lijkt? Klopt dit of stond er iets heel erg verkeerd ingesteld in tegenstelling tot de andere tvs?
Denk dat dat niet klopt. Ik heb mijn 42PV70 's avonds op 10% brightness staan, anders wordt het te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6killer schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:38:
...volgens mij was dat op kieskeurig.
[effe gezocht} --> Is iemand die heel dramatisch doet bij de PV80;
Ik weet nog dat ik behoorlijk schrok toen ik het toestel voor het eerst in mijn kamer werkend bekeek. Kleuren waren erg dof, het scherm reflecteerde licht op zo'n manier dat niets op het scherm zwart was maar lichtgrijs en het scherm was veel minder helder dan een LCD ( dit wist ik overigens van te voren ).
...misschien bedoel je je dit stukje info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:44
Anoniem: 26457 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:00:
[...]
...volgens mij was dat op kieskeurig.
[effe gezocht} --> Is iemand die heel dramatisch doet bij de PV80;
[...]
...misschien bedoel je je dit stukje info ?
Nou de kleuren vond ik wel meevallen, ze waren wel wat doffer dan die andere Panasonic maar die was voor mijn gevoel ook iets te gekleurd als in wat onnatuurlijk. Maar er was een docu van Discovery op, op een berg dus je kon moooi fel gekleurde skijacks en witte sneeuw vergelijken, die sneeuw was dus grijs op de PV70 en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat opvalt aangezien ik niet heel kritisch ben met vergelijken.

Maar omdat ik niet zo snel instellingen in het menu kon vinden die afweken van elkaar kon ik er niet anders uit opmaken dat het scherm gewoon minder goed wit kan weergeven of dat er ergens nog iets aanstaat van bijvoorbeeld een eco stand (als dit in beeld instellingen zou staan stonden beide tvs op dezelfde stand) die het vermogen drukt en ook de ' witheid' daarmee.

Maar ze stonden dus naast elkaar, dus ik sluit winkelverlichting/hoeken/ wat dan ook uit. Maar ik baalde wanthet was een aanbieding tot gister voor 1100 euro en ik denk dat t geen slechte prijs was voor een gewone electronica zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

6killer schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:28:
[...]
Maar omdat ik niet zo snel instellingen in het menu kon vinden die afweken van elkaar kon ik er niet anders uit opmaken dat het scherm gewoon minder goed wit kan weergeven of dat er ergens nog iets aanstaat van bijvoorbeeld een eco stand (als dit in beeld instellingen zou staan stonden beide tvs op dezelfde stand) die het vermogen drukt en ook de ' witheid' daarmee.
Wit is gewoon echt wit bij mij, er zijn echter zoveel mogelijk instellingen dat dat wel even duurt voordat ie goed is afgesteld. De echte calibratie van kleurtemperaturen kan alleen in het service menu.
Edit: in het normale menu heb ik trouwens mijn kleurtemp op 'koel' staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 08-06-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 19:40
Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)

Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan.
Ja kan het veranderen van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood.
Uit het menu kom je gewoon met de exit-knop
Deze tekst heb ik al veel zien staan in de Panasonic Plasma forums. Bovenaan deze thread (als een soort sticky) staat het ook weer...

Maar wat betekent:
Ja kan het veranderen van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood.
Dat wordt nergens uitgelegd.. Waar moet je dat veranderen en hoezo is het rood dan 'echter' rood?

:?

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerIsMyName op 12-06-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32

Mystikal

It never hurts to help!

pfff eindelijk mijn harmont remote goed kunnen programmeren voor de TH-42PY700. Het wilde maar niet lukken met de ingangen. Gisteren 1,5 uur met Canada in gesprek geweest. Konden het ook niet oplossen. Vandaag ben ik teruggebeld en is er de volgende oplossing (door mij aangedragen).
-Via Hotelmode alle niet actieve ingangen verwijderd. Dwz alleen HDMI1 (computer) en HDMI2 (digitale tv) laten staan. De ingang (analoge) tv kan niet verwijderd worden. Daarnaast laten opstarten op HDMI2 (via hotelmode).
-Logitech heeft vervolgens de ab geprogrammeert met discrete codes.

Eindelijk doet tie wat ik wil... Nu mijn volgende projectje Mediaportal goed geconfigger krijgen voor de remote.

[crosspost]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Mystikal schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:08:
pfff eindelijk mijn harmont remote goed kunnen programmeren voor de TH-42PY700. Het wilde maar niet lukken met de ingangen. Gisteren 1,5 uur met Canada in gesprek geweest. Konden het ook niet oplossen. Vandaag ben ik teruggebeld en is er de volgende oplossing (door mij aangedragen).
-Via Hotelmode alle niet actieve ingangen verwijderd. Dwz alleen HDMI1 (computer) en HDMI2 (digitale tv) laten staan. De ingang (analoge) tv kan niet verwijderd worden. Daarnaast laten opstarten op HDMI2 (via hotelmode).
-Logitech heeft vervolgens de ab geprogrammeert met discrete codes.

Eindelijk doet tie wat ik wil... Nu mijn volgende projectje Mediaportal goed geconfigger krijgen voor de remote.
Om de ingangen te verwijderen, hoef je niet in het hotel menu. Dat kan gewoon via "Menu->Setup->Input Labels" daar kun je aangeven dat ie ingangen moet skippen..

Verder raad ik iedereen aan de TH-42PY700FA te kiezen uit de Logitech database! Die werkt veel beter dan de TH-42PY700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 11-05 11:14

pvr

Ik heb me vandaag aangemeldt bij Frank Doorhof, voor een calibratie van mijn Panasonic TH-42PY70.
Datum van calibratie is 1 Juli.
Ik heb hem al die tijd op Auto gehad, alles op 50%, scherpte op 70%, kleurtemp op koel,en ik heb hem nooit ingespeelt.
Geen ingebrande logo,s, en beeldkwaliteit is nog steeds top, vooral HD tv met voetbal. :9~

Waarom calibreren als het beeld top is!
Ik wil wel eens zien of er nog meer uit te halen is ;) :+
Kost me wel 200 Pleuro,s :+

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Ik ook, alleen ben ik pas op 22 Juli aan de beurt :) .

Waarschijnlijk wordt dat dan wel eventjes slikken, gezien je huidige instellingen. Die zijn nogal "hard" lijkt het.

Ik heb al menig calibratie rapport van Pana's gezien op het net, en 9 van de 10 komen ze uit op onder andere standje Cinema en Warm. En dat is een behoorlijk groot verschil met Normaal en Koel :) .

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 17-06-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik heb ook gezien dat de meeste pana,s op standje Cinema en Warm stonden, maar ik had het gevoel dat i minder scherp was.
Vandaar dat ik ff frank laat langskomen(ieder zijn vak) ;)
Anoniem: 107573 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:49:
Ik ook, alleen ben ik pas op 22 Juli aan de beurt :) .

Waarschijnlijk wordt dat dan wel eventjes slikken, gezien je huidige instellingen. Die zijn nogal "hard" lijkt het.

Ik heb al menig calibratie rapport van Pana's gezien op het net, en 9 van de 10 komen ze uit op onder andere standje Cinema en Warm. En dat is een behoorlijk groot verschil met Normaal en Koel :) .

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, ik vind Cinema wel goed, zo staat m'n PZ85 ook, maar in combinatie met Warm wordt het mij toch echt iets te gelig. Als ik een witte achtergrond heb, is dat dus echt niet meer wit. Vandaar dat ik nu de combi Cinema/ Normal gebruik.

Ik vindt het zowiezo toch best beetje raar af en toe hoor. Als ik de fora's lees zweert bijna iedereen bij die combi Cinema/Warm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Maar die standen 'warm' en 'cinema' die kunnen toch gewoon worden afgesteld in je service menu?
dus dat zegt toch niks?

Ik dacht dat dat het idee van een calibratie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, volgens mij kan je dat dan in het service menu aan gaan passen. Misschien dat zij dat dan ook gedaan hebben. Maar zover wil ik zelf niet gaan, vandaar dat ik ook wel beniewd ben naar de ISF calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
pvr schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:02:
Ik heb ook gezien dat de meeste pana,s op standje Cinema en Warm stonden, maar ik had het gevoel dat i minder scherp was.
Vandaar dat ik ff frank laat langskomen(ieder zijn vak) ;)
[...]
Ben heel benieuwd (heb zelf een TH-42PY700).. Houd ons AUB op de hoogte..
Misschien kun je ook wat instellingen delen met de rest van ons _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-05 23:36
Heb nu een jaar de 42PV70 maar ben vanochtend toch wel geschrokken.

Heb de laatste dagen nogal veel GTA4 gedaan, maar toen ik vanochtend de plasma aanzette zag ik een hele lichte cirkel linksonder in beeld. Dat is dus de afdruk van de GTA HUD (soort kompas). Nu hoop ik niet dat het ingebrand is, want ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk nergens lees icm een Pana 7-serie. Heb dus meteen een fullscreen film laten draaien, maar als het beeld volledig zwart is zie ik nog steeds een hele lichte cirkelrand. Dus nu heb ik de plasma maar gewoon op een 'ruisbeeld' staan, dit lijkt me voorlopig het beste. Pfoe, ff afwachten nu....Zijn er meer mensen die dit probleem wel eens hebben gehad? Volgens mij is het geen image retention, aangezien je het een dag erna nog in beeld kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bramberk15 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:06:
Zijn er meer mensen die dit probleem wel eens hebben gehad? Volgens mij is het geen image retention, aangezien je het een dag erna nog in beeld kunt zien.
Maar als het straks ineens weg is, is het wel image retention. Ik gok erop dat het wegtrekt, maar ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-05 23:36
Het lijkt erop dat het wegtrekt, ik zie nu nog heel, heel lichtjes een cirkelafdruk. De plasma op ruis zetten lijkt beter te werken dan een film afspelen. Ik zal nog even laten weten of het idd helemaal wegtrekt, of niet.

Voor de volledigheid: Normaal gesproken kijk ik altijd via de Cinema stand (contrast etc..>50%) maar omdat dit overdag een beetje grauw kijkt heb ik de plasma op Normaal gezet (contrast op 70% schat ik) aangezien dit wat beter kijkt overdag en de overdreven kleuren wel passen bij een game als GTA. Mmm mss dus toch maar altijd op Cinema laten staan.

Laatste edit: Het is inderdaad weg getrokken, dus het was geen inbranden maar een erg vasthoudende image retention. Nooit geweten dat dat kon, dacht dat image retention te maken had met het feit dat de meest intensief gebruikte plasmacellen warmer zijn tov andere en dat je dat dus ziet als je de plasma uitzet. Zodra dan de warmte weg is zie je het niet meer, maar dit kan dus blijkbaar ook. Zoals hierboven al gemeld is het, mocht je ook zoiets meemaken, het beste om een ruisbeeld op te zetten.

Pfoe was ff bang voor een inbrander, maar het blijkt dat de Pana dus echt burn-proof is.

[ Voor 77% gewijzigd door bramberk15 op 20-06-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik wilde pas even een camera aansluiten op de 37PV70.............. :(

Ik vond geen sd-slot > o.k. vooruit. Maar wat me heel erg verbaast is dat ik geen front aansluiting voor composiet kon vinden. Klopt dit?

Nu gebeurt het niet vaak dat het nodig is, maar ong. 1x per jaar en dan is zo'n aansluiting wel makkelijk.

Wat is de makkelijkste manier nu.

BTW, nog steeds happy met de Pana

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 27-06-2008 19:59 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Een beetje jammer dat plasma hier wordt afgekraakt:
reviews: Plasma-televisies: een onzekere toekomst

Terwijl de Platte televisies test, zegt dat op alle fronten plasma wint.

reviews: Platte televisies roundup - Inleiding en uitleg bij de tests

Hier nog een pic genomen van de inkijkhoek van mijn panna ;) :

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/6387/kijkhoekib0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Pinin schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:58:

Ik vond geen sd-slot > o.k. vooruit. Maar wat me heel erg verbaast is dat ik geen front aansluiting voor composiet kon vinden. Klopt dit?
Is toch wel iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten ? Er zijn 8 nieuwe topic geopend, en nu reageert er niemand :|

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Al maanden volg/lees ik topics/internetsites over panasonic plasma tv's. Nu recent de 80-serie topics gelezen.

Mijn woonkamer en kijkafstand, kom ik uit op 37 inch.
Ik kijk 'slechts' tv via casema (ziggo) standaard abbo € 15,90 en dvd.
In nabije toekomst zal ik geen digitale tv nemen (misschien over een jaar of 2).

Nu was ik overtuigd om de TH 37 PV 70 te gaan kopen.
Ben gaan twijfelen of ik toch niet beter de TH 37 PX 80 moet kopen?

Vanwege m'n Loewe die nu echt op springen staat, kan elke dag de geest geven (geen garantie meer op), moet ik nu ècht keuze gaan maken. Ben dus gewend aan haarscherp beeld, aangesloten met Hirschmann kabels. e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Pinin schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:22:
[...]

Is toch wel iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten ? Er zijn 8 nieuwe topic geopend, en nu reageert er niemand :|
Er zitten inderdaad geen frontaansluitingen (in elk geval niet op mijn 37PV7) op.
Maar als je een camera aan wilt sluiten dan kun je aan de achterkant wel een SCART-kabel inpluggen die verloopt naar composite.
Ik moet ook zeggen dat ik het niet mis, aangezien mijn versterker aan de voorkant ook die aansluitingen heeft.
Bi-zonder schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:35:
[...]
In nabije toekomst zal ik geen digitale tv nemen (misschien over een jaar of 2).
[...]
[...] Ben dus gewend aan haarscherp beeld, aangesloten met Hirschmann kabels. e.d
Hmm als je echt scherp beeld wilt, snap ik niet dat je geen digitale TV wilt.
Bij Ziggo heb je standaard al de mogelijkheid om digitaal te kijken. Kost je alleen een ontvanger + kaartje en die zijn voor zo'n 40 euro te krijgen bij bijv. de MediaMarkt.
Iedereen die ik het verschil laat zien tussen analoog en digitaal op mijn Plasma, hoef ik niet uit te leggen waar het verschil in kwaliteit zit, waar een aantal het verschil tussen HD en SD uitzendingen niet echt snappen/zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260455

MAX3400 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:04:
[...]

Lijkt het op een olievlek die je ook hebt als je in de auto tegen het raam hebt liggen slapen? Alsof er wat vettigs op het raam zit en (bij de auto dan) in de zon een beetje regenboogeffect geeft?

Er is zo'n LCD/plasma-kit bij de MM voor 15 Euro ofzo die dat netjes weg kan poetsen. Heb ik ook al vaker gebruikt (ook voor vette vingerafdrukken op TFT van mijn laptop)
Ja, nou, zo'n soort vlek is het inderdaad wel ja. Het zit niet IN de glasplaat, maar er duidelijk op, want voelt ook dat er wat 'vettigs' zit zeg maar. Als je dan in een bepaalde hoek van de vlek gaat staan, en je kijkt er dan op, en je beweegt je hoofd een klein beetje op en neer zodat de lichtinval verandert op de vlek (jaja, debiel omschreven, maar hopelijk snap je het) dan verandert het ook van kleur. paars, lila, blauw, dat soort kleuren. Net als..ja...een olievlek. Een regenboogeffect inderdaad, dat is wel het goede woord.

Een LCD/Plasma kit? En helpt dat ook daadwerkelijk? Want ik heb gedaan wat in de beschrijving staat, en het wordt alleen maar erger, alsof je het uitsmeert zeg maar. Aangezien het erger werd tijdens het poetsen zit het dus daadwerkelijk OP de glasplaat, en is dus geen beschadiging ofzo.

Ik snap dat zo'n ding gevoelig is, maar dit is wel wat overdreven. Het kan toch niet zo zijn dat je zo'n glasplaat niet schoon kunt krijgen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
TD-er schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:07:
[...]Hmm als je echt scherp beeld wilt, snap ik niet dat je geen digitale TV wilt.
Bij Ziggo heb je standaard al de mogelijkheid om digitaal te kijken. Kost je alleen een ontvanger + kaartje en die zijn voor zo'n 40 euro te krijgen bij bijv. de MediaMarkt.
Iedereen die ik het verschil laat zien tussen analoog en digitaal op mijn Plasma, hoef ik niet uit te leggen waar het verschil in kwaliteit zit, waar een aantal het verschil tussen HD en SD uitzendingen niet echt snappen/zien.
Als ik goed lees op ziggo en jouw reactie; een dig.ontvanger + smartcard en géén extra maandelijkse kosten. :$

[ Voor 23% gewijzigd door Bi-zonder op 29-06-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bi-zonder schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:18:
[...]

Als ik goed lees op ziggo en jouw reactie; een dig.ontvanger + smartcard en géén extra maandelijkse kosten. :$
Stimmt. :)
Die losse ontvanger + kaartje is als pakket bij een aantal winkels te krijgen voor 40 euro (losse kaart kost vaak al 29 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
TD-er schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:13:
[...]Stimmt. :)
Die losse ontvanger + kaartje is als pakket bij een aantal winkels te krijgen voor 40 euro (losse kaart kost vaak al 29 euro)
Heb inmiddels koppijn van allerlei info lezen :X
Blij nu te weten dat ik digitaal kan gaan kijken. Heb me vanmiddag verdiept in decoders (nog meer hoofpijn, welke wordt door ziggo geaccepteerd enzo) en kom dan minimaal toch op de Samsung DCB-H360R uit, plus hdmi-kabel, plus Vogels ophangbeugel (had ik al ingecalculeerd)..

Maar..grote vraag blijft nog steeds:
hoop vanavond de finale nog te kunnen kijken, zo erg is het met m'n huidige tv, wil echt dinsdag kunnen gaan kopen c.q. bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bi-zonder schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:30:
[...]
Maar..grote vraag blijft nog steeds:
Lijkt me simpel: komt er een BluRay aan? Dan de PX80 (vanwege de 24p-ondersteuning). Verder is de PX voorzien van een hoger vast & dynamisch contrast en een extra HDMI.

Maar ja, dat ben ik (degene die een winkel inloopt en binnen 2 minuten buiten staat met een PZ80E)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Op dit moment gebruik ik de Samsung DCB-H360R (en niet de RS want zilverkleurig vond ik niet zo mooi staan bij de rest) HD-decoder op mijn 37PV7.
Deze is momenteel aangesloten via component, want mijn HDMI is al bezet door de HTPC en mijn versterker kan 2 component-aansluitingen schakelen (DVD is de ander)
Maar ik heb nu wel een beetje spijt van maar 1 HDMI-aansluiting op de TV. De Samsung, HTPC en in de toekomst BluRay hebben allemaal HDMI.
Ik heb al wel een HDMI-switch besteld, maar moet nog steeds die adapter in een andere behuizing solderen (eurostekker ipv. die UK-versie :( )

Let op dat de HD-decoder als "sportzomer"-pakket van Ziggo te krijgen is icm een smartcard en 3 maand HD-kanalen voor 199 euro. (oa. Mediamarkt en Saturn)

Grootste nadeel van de Samsung HD-decoder vind ik de zap-snelheid. Voordeel is wel dat 'ie ook SD-uitzendingen loopt te upscalen naar een van de 3 zelf te kiezen resoluties (1080i, 720p, 576p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:47:
[...]Lijkt me simpel: komt er een BluRay aan? Dan de PX80 (vanwege de 24p-ondersteuning). Verder is de PX voorzien van een hoger vast & dynamisch contrast en een extra HDMI.
Maar ja, dat ben ik (degene die een winkel inloopt en binnen 2 minuten buiten staat met een PZ80E)
Thanks,..Ik neigde al meer naar de PX80. Vanwege o.a. de hdmi aansluitingen en in toekomst waarschijnlijk blue ray wat er aan komt.
TD-er schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:56: Op dit moment gebruik ik de Samsung DCB-H360R (en niet de RS want zilverkleurig vond ik niet zo mooi staan bij de rest) HD-decoder op mijn 37PV7.
Deze is momenteel aangesloten via component, want mijn HDMI is al bezet door de HTPC en mijn versterker kan 2 component-aansluitingen schakelen (DVD is de ander)
Maar ik heb nu wel een beetje spijt van maar 1 HDMI-aansluiting op de TV. De Samsung, HTPC en in de toekomst BluRay hebben allemaal HDMI.
Ik heb al wel een HDMI-switch besteld, maar moet nog steeds die adapter in een andere behuizing solderen (eurostekker ipv. die UK-versie :( )

Let op dat de HD-decoder als "sportzomer"-pakket van Ziggo te krijgen is icm een smartcard en 3 maand HD-kanalen voor 199 euro. (oa. Mediamarkt en Saturn)

Grootste nadeel van de Samsung HD-decoder vind ik de zap-snelheid. Voordeel is wel dat 'ie ook SD-uitzendingen loopt te upscalen naar een van de 3 zelf te kiezen resoluties (1080i, 720p, 576p)
Jeetje, waarom heb je dan niet voor bijv. de PX80 gekozen? Zo te lezen wist jij al eerder wat je er precies allemaal aan ging hangen, zonde joh! (ik je pv 7 kopen als je klaar bent met solderen, jij mijn px80? ;) :+

A.s. dinsdag ga ik naar Saturn. Zal direct kijken voor dat pakket. Thanks voor tip!
gaat zich nu inlezen over aansluiten/instellen decoder en dergelijke....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Tsja waarom ik niet voor de PX80 gekozen heb... Die was toen ik de mijne kocht ofwel nog niet verkrijgbaar of zoveel duurder dan een losse HDMI-switch.
Ik heb toen zo lang lopen zoeken en rondkijken, weet niet meer precies de redenen.
Die HD-decoder is ook wat sneller gekomen dan ik had verwacht, en ik verwacht eigenlijk binnen een paar maand ook wel een BluRay te hebben. :)
Maar goed, het meest zure van mijn TV vond ik nog wel dat 'ie 2 week later ruim 200 euro goedkoper te krijgen was bij de Mediamarkt en een dag of 2 later bij de opening van de Saturn hier in Groningen. :( Voor de rest ben ik heel erg te spreken over het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58
Pinin schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:58:

Nu gebeurt het niet vaak dat het nodig is, maar ong. 1x per jaar en dan is zo'n aansluiting wel makkelijk.

Wat is de makkelijkste manier nu.
Klopt, ben ik ook een keer tegenaangelopen toen ik m'n videocamera op de TV wilde aansluiten. Gelukkig heb ik een harddisk-DVD-recorder op m'n Pana aangesloten, en die heeft wel een front composiet ingang. Dus via die ingang was het vervolgens wel makkelijk. Geldt natuurlijk ook voor een 'ouderwetse' VHS-videorecorder (hebben mensen die uberhaupt nog? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Frank Doorhof is vandaag langs geweest voor de Calibratie, en wat een verschil :9~ :9~
Veel mooier beeld, details horen jullie over een paar dagen ;)

Enne, het is het geld waard :)

[ Voor 10% gewijzigd door pvr op 01-07-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
pvr schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:51:
Frank Doorhof is vandaag langs geweest voor de Calibratie, en wat een verschil :9~ :9~
Veel mooier beeld, details horen jullie over een paar dagen ;)

Enne, het is het geld waard :)
Vertel.. vertel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

echt lijp dit, 2 weken nadat de volledige garantie is verlopen zie ik nu een horizontaal groen streep dwars door het beeld, zichtbaar bij hele lichte kleuren. ben ik ff blij dat ik voor 130 euro extra 5jr garantie heb afgenomen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Calibratie is zijn geld waard.Vooral als je te weten komt dat je er meerwaarde uithaalt.
Kan alles in details vertellen, maar zoals het hier staat:

http://www.hifi.nl/artike...libratie:_de_methode.html

zo is het ook bij mij thuis gebeurt.

Ik heb het gevoel dat wit nog witter is, en zwart, zwarter.
Kleuren zien er mooier uit, meer diepte.

Bij mijn testraport staat ook de instellingen voor mijn pana.
Cinema
Contrast:??cm
Helderheid:??cm
Kleur:??cm
Scherpte:??cm
Warm
Aan
Uit
Uit

Deze instellinggen staan op al mijn aansluitingen:hdmi1/hdmi2/pc/av1/tv enz....
Ik kan jullie wel de cm van de instellingen geven, maar daar heb je niet aan.
Is per plasma verschillend, en Calibratie.
Hiervoor stond mijn pana op automaat, en als ik hem op cinema zetten, was wit geel, en had ik baggerbeeld.
Nu Frank Doorhof mijn pana heeft gecalibreerd, is cinema top :9~ :9~

Succes:

http://www.htforum.nl/yab...602d3f5c919b6d&board=55.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Bedankt PVR..

Maar ondanks dat het jou nutteloos lijkt, denk ik dat je er heel veel mensen een plezier mee doet als je al je instellingen deelt...

Je instellingen in het service menu, maar zeker ook de instellingen van het gewone menu (Contrast, Helderheid, Kleur, Scherpte etc.)

Please.. please.. pretty please...

_/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door TweakerIsMyName op 03-07-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Al zou het wel nut hebben, ik ga een ander zijn brood, niet uit zijn mond halen.

Frank vraagt niet veel, voor het calibreren voor een plasma/lcd enz...
Vindt maar eens iemand, die het goedkoper, en beter doet.

Ik ga weer ff genieten ;)
TweakerIsMyName schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:46:
Bedankt PVR..

Maar ondanks dat het jou nutteloos lijkt, denk ik dat je er heel veel mensen een plezier mee doet als je al je instellingen deelt...

Je instellingen in het service menu, maar zeker ook de instellingen van het gewone menu (Contrast, Helderheid, Kleur, Scherpte etc.)

Please.. please.. pretty please...

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

pvr schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:28:
Al zou het wel nut hebben, ik ga een ander zijn brood, niet uit zijn mond halen.
Tjah, had dat lijstje dan achterwege gelaten ;)

Ik ben opzich ook wel benieuwd, ik hoef geen exacte cm'ers of kliks te weten maar vraag me af of je contrast en helderheid nu vooral aan de hoge of lage kant staan, of juist een hoger contrast met lagere helderheid?

Ben nu zelf ook wat aan t klooien met de cinema stand en verschillende contrast/helderheid instellingen dus ben wel benieuwd wat de professional ervan maakt :P

Wel interessant leesvoer trouwens, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pvr schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:28:
[...]
Hierbij haal je het brood niet uit Frank zijn mond, hij zegt zelf altijd dat het voor elke tv anders is.
Maar voor de mensen die het contrast en de helderheid goed wil hebben staan er zijn hier genoeg test cd's voor, bv thx wat op veel dvd's staat hiermee kun je de contrast en helderheid mee goed zetten.
Wat je echter zelf bijna niet goed krijgt is in het servicemenu de witbalance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

SYQ schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:52:
echt lijp dit, 2 weken nadat de volledige garantie is verlopen zie ik nu een horizontaal groen streep dwars door het beeld, zichtbaar bij hele lichte kleuren. ben ik ff blij dat ik voor 130 euro extra 5jr garantie heb afgenomen !!
Garantie verlopen?? Is jou TV al 2 jaar oud dan? Want zo veel geeft Panasonic namelijk (of heb ik het fout :/

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
Pendaco schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:06:
[...]

Tjah, had dat lijstje dan achterwege gelaten ;)

Ik ben opzich ook wel benieuwd, ik hoef geen exacte cm'ers of kliks te weten maar vraag me af of je contrast en helderheid nu vooral aan de hoge of lage kant staan, of juist een hoger contrast met lagere helderheid?

Ben nu zelf ook wat aan t klooien met de cinema stand en verschillende contrast/helderheid instellingen dus ben wel benieuwd wat de professional ervan maakt :P

Wel interessant leesvoer trouwens, thnx.
Begin maar met Cinema en Warm. Sharpness op heel laag, contrast op 50% en de helderheid en kleur op 65%
Kleurbeheer aan en mpeg nr op uit.

Vandaaruit kan je naar jouw smaak aanpassen. (inderdaad, de servicemenu instellingen geef ik ook niet).
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
(inderdaad, de servicemenu instellingen geef ik ook niet).
Succes!
Waarom niet als ik het vragen mag?

[ Voor 10% gewijzigd door supersatan op 09-07-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
supersatan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:30:
[...]

Om dat deze speciaal voor deze tv is en jij daar niets aan hebt. En inderdaad: al had je er wel iets aan, ik ga niet andermans brood afpakken.

Maar nogmaals, ieder toestel heeft zn eigen afwijking en daarop zijn de settings in t servicemenu op afgesteld. Op jouw tv zou dit tot een verkeerde afstelling leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
bramberk15 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:25:
Het lijkt erop dat het wegtrekt, ik zie nu nog heel, heel lichtjes een cirkelafdruk. De plasma op ruis zetten lijkt beter te werken dan een film afspelen. Ik zal nog even laten weten of het idd helemaal wegtrekt, of niet.

Voor de volledigheid: Normaal gesproken kijk ik altijd via de Cinema stand (contrast etc..>50%) maar omdat dit overdag een beetje grauw kijkt heb ik de plasma op Normaal gezet (contrast op 70% schat ik) aangezien dit wat beter kijkt overdag en de overdreven kleuren wel passen bij een game als GTA. Mmm mss dus toch maar altijd op Cinema laten staan.

Laatste edit: Het is inderdaad weg getrokken, dus het was geen inbranden maar een erg vasthoudende image retention. Nooit geweten dat dat kon, dacht dat image retention te maken had met het feit dat de meest intensief gebruikte plasmacellen warmer zijn tov andere en dat je dat dus ziet als je de plasma uitzet. Zodra dan de warmte weg is zie je het niet meer, maar dit kan dus blijkbaar ook. Zoals hierboven al gemeld is het, mocht je ook zoiets meemaken, het beste om een ruisbeeld op te zetten.

Pfoe was ff bang voor een inbrander, maar het blijkt dat de Pana dus echt burn-proof is.
Gewoon image retention. Dat is nou ook de reden dat je in de inspeelperiode het contrast niet hoger moet zetten dan 40-50%. De fosfordeeltjes zijn nog overgevoelig. Na deze periode heb je geen last meer en is t beeld nog mooier geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
supersatan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:30:
[...]

Hier uit de start post.
Cinema/ Warm / Cool / Normal

R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC

En als je zoekt op google vind je er nog wel wat. Maar net wat Ferry34 zegt voor iedere tv is dit weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
Happy2000 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:02:
[...]

Hier uit de start post.

R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC

En als je zoekt op google vind je er nog wel wat. Maar net wat Ferry34 zegt voor iedere tv is dit weer anders.
Inderdaad nutteloos. Frank liet ff zien wat er gebeurde door 1 miniscule afwijking in t beeld te zetten en de calibratie moest dan echt meteen heel anders. Iedere tv heeft zn eigen afwijking, anders zouden ze het op de fabriek natuurlijk al zo afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ferry34 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 01:19:
[...]

Inderdaad nutteloos. Frank liet ff zien wat er gebeurde door 1 miniscule afwijking in t beeld te zetten en de calibratie moest dan echt meteen heel anders. Iedere tv heeft zn eigen afwijking, anders zouden ze het op de fabriek natuurlijk al zo afstellen.
Maar persoonlijk vond ik die instellingen al enorm veel beter dan de fabrieksinstellingen.
Dus als ze van die settings uitgaan vanuit de fabriek, dan zou het al een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
TD-er schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:39:
[...]

Maar persoonlijk vond ik die instellingen al enorm veel beter dan de fabrieksinstellingen.
Dus als ze van die settings uitgaan vanuit de fabriek, dan zou het al een stuk beter zijn.
Wat betreft de beeldinstellingen die je in het gewone menu moet instellen zeker!
Dus mn contrast en cinema instellingen enz zijn n grote stap vooruit ja, vandaaruit aanpassen aan je eigen smaak.
De servicemenu instellingen brengen je naar een totaal verkeerd uitgangspunt naar mijn idee.
Als jouw toestel n lichte afwijking van te weinig groen (van de primaire kleuren groen blauw rood) heeft en je neemt de instellingen over van n toestel met een lichte afwijking van teveel groen, dan heb je een totaal verkeerd beeld.
Ik denk niet dat je dit op het blote oog kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109715

Happy2000 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:02:
[...]

Hier uit de start post.

R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC

Wat zijn de oorspronkelijke (fabrieks) waarden eigenlijk? Mocht het iemand niet bevallen dan kan het nog worden teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216799

Ik zat net rustig naar m'n PV70 te kijken, valt hij zomaar uit.
Hij is niet meer aan te krijgen, doet helemaal niets.
Ik heb het toestel een jaar, nooit problemen gehad, en nu plots dit! :-(
HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 10:47
stekker er ook uitgehaald neem ik aan?
Anders zit er niks anders op dan de service lijn bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186677

ik stond op het punt om een plasma tv te kopen. Maar wat lees ik nu? Moet ie gecalibreerd worden om er een goed beeld mee te krijgen?
En moet je daarvoor iemand uitnodigen die het komende jaar niet eens bij mij in de buurt komt?

Wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 186677 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:46:
ik stond op het punt om een plasma tv te kopen. Maar wat lees ik nu? Moet ie gecalibreerd worden om er een goed beeld mee te krijgen?
En moet je daarvoor iemand uitnodigen die het komende jaar niet eens bij mij in de buurt komt?

Wat is dit?
LCD's moet je net zo goed (laten) calibreren om een optimaal beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-02 19:39

roma0803

Lost

Anoniem: 186677 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:46:

Wat is dit?
Nee hoor. Standaard heb je geweldig beeld, maar wil je 'm helemaal perfect afgesteld hebben kun je 'm laten caliberen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
Anoniem: 216799 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:15:
Ik zat net rustig naar m'n PV70 te kijken, valt hij zomaar uit.
Hij is niet meer aan te krijgen, doet helemaal niets.
Ik heb het toestel een jaar, nooit problemen gehad, en nu plots dit! :-(
HELP!
Vervelend! Inderdaad ff Panasonic bellen dat er een monteur moet komen.
De voeding zal wel kapot zijn, gebeurt wel vaker bij hdtv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:10
ik heb mijn PV70 ook een goed jaar (mei '07) en zojuist valt er een hele beeldlijn uit die je vooral bij rood en blauw ziet :'(

wordt weer gedoe met garantie :(

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 16:42
Frank Doornhof, kan iemand mij wat meer over hem vertellen aangezien ik met google niet echt verder kom.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
thefabiman88 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:54:
Frank Doornhof, kan iemand mij wat meer over hem vertellen aangezien ik met google niet echt verder kom.
Eigenaar/beheerder van www.htforum.nl
Hij reageert daar ook onder zijn eigen naam.

[ Voor 10% gewijzigd door TD-er op 24-08-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Escrimador schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:01:
ik heb mijn PV70 ook een goed jaar (mei '07) en zojuist valt er een hele beeldlijn uit die je vooral bij rood en blauw ziet :'(

wordt weer gedoe met garantie :(
Mijn HDMI uitgangen werkten ineens niet meer, nadat ik weer eens mijn computer vmet DVI uigang naar HDMI ingang had gekoppeld. Helaas kon de monteur dit niet maken. Erg vreemd probleem. Die monteur zei tegen mij dat er 2 jaar garantie zit op Panasonic plasma tv's. Ik dacht zelf 1 jaar fabrieksgarantie maar goed. Wellicht heb jij dus nog geluk.

Bij hebben ze het D en DG board vervangen maar dit had geen effect. Ik gok zelf dat er door een slecht geaarde computer iets mis is gegaan met de stroom over de HDMI. Iemand bekend met dit probleem?
Pagina: 1 2 3 Laatste