[Plasma]Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.290 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
De plasma schermen van Panasonic hadden nog geen eigen topic, terwijl ze toch behoorlijk populair zijn. De modellen worden in ieder geval vaak genoemd in andere topics waarin plasma schermen aan bod komen. Aangezien inmiddels de nodige info binnen is alsook ervaringen over deze nieuwe line-up van 2007, lijkt mij dat een mooie (door)start voor het eigen Panasonic plasma topic.
Bij deze dus... deeltje 3 inmiddels alweer.

Deeltje 1 op [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic
Deeltje 2 op [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 2

PY700 en PV70 serie : Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16654/50pv70fjpg.jpg

PV700 serie : Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16640/50pv700f.jpg
TH-50PY700 Plasma tv van het jaar 2007
Full HD VIERA Plasma tv (1920 x 1080p) met spectaculaire High Definition beeldkwaliteit en sublieme geluidsweergave.

TH-42PY700 Full HD VIERA Plasma tv (1920 x 1080p)
Spectaculaire High Definition beeldkwaliteit en sublieme geluidsweergave.

TH-50PV700 HD Ready Plasma tv (127 cm)
Geavanceerde VIERA Plasma tv met 3x HDMI en SD(HC) Memory Card slot.

TH-42PV700 HD Ready Plasma tv (106 cm)
Geavanceerde VIERA Plasma tv met 3x HDMI en SD(HC) Memory Card slot.

TH-50PV70 HD Ready Plasma tv (127 cm)
Superieure VIERA Plasma tv met 2x HDMI en VIERA Link.

TH-42PV70 HD Ready Plasma tv (106 cm)

TH-37PV70 HD Ready Plasma tv (94 cm)

BRON: http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=603|602|601|4|1
Er komen soms wat vragen over verschillende type nummers, zoals PV70 en PV71 en PX71. Het betreft hier types die verwijzen naar het land waar die modellen te koop zijn.
De PX-71 heeft een Digitale tuner (DVB-T) en geen 100 hz, aldus de engelse reviews. Echter, er blijft twijfel bestaan of alle modellen die 100hz nu wel of niet hebben. Goed opletten /uitzoeken als je voor dit type gaat dus. Alle X modellen hebben die digitale tuner.

Echter, er zijn ook wat afwijkende, iets anders ogende en uitgevoerde, types zoals de (goedkopere) xxPV7P : Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/51442D8A0DA91888C12572F7005021FF_big.jpg

Een opsomming over het 37 inch model met de verschillen:
Syntagma schreef:
-37PV45 heeft als enige een G9 panel en de andere twee een G10
-37PV70 heeft iets hogere resolutie dan de andere twee
-37PV45 heeft als enige V-Real, terwijl de andere twee V-Real 2 hebben
-37PV45 heeft minder scanformaten (geen idee wat dat betekent!)
-37PV45 en 37PV70 hebben beide hoger contrastratio en gradaties dan de 37PV7
-37PV7 heeft geen sub pixel control en geen C.A.T.S.
-37PV7 heeft 1x HDMI en de andere twee hebben 2x HDMI
En een ISF calibratie lijste...
Raymond66 schreef:
Hieronder zijn mijn waarden welke na ISF calibratie zijn toegepast, het gaat hier om de 37PV70 in de stand Cinema/Warm. Daarnaast Cool en dan de waarden Normal. Let wel allemaal in de Cinema stand!

Cinema/ Warm / Cool / Normal

R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC
En een tip voor de hotel mode:
Joep Janssen schreef:
In het service menu vind je de hotel mode niet. Deze is als volgt te benaderen:

De -/V knop van de TV zelf ingedrukt houden. En dan 3 maal op de AV knop van de afstandsbediening drukken.
Zelf laat ik hem ook via de hotelmode opstarten naar scart (digitale ontvanger). Het werkt perfect.
En een tip mbt de eerste uren laten "inspelen" van de TV
SirQ schreef:
Ik vond dit een nuttige DVD om snel de eerste 200 uur door te racen op 40%contrast:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089
'Download Break In DVD And SVCD'

Komt erop neer dat het gewoon een dvdtje is (NTSC) die om de 10 seconden een ander kleurtje op je scherm zet, volledig scherm, in gradaties (niet vloeiend, gewoon om de 10 seconden een donkerder/lichtere versie ervan). Zo gemaakt dat hij 16uur lang kan loopen, zonder dat je DVD iets speciaal moet ondersteunen.
En iets over de menu's:
koestuiv40 schreef:
Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's. Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan.
Ik heb het veranderd van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood. Uit het menu kom je gewoon met de exit-knop
Wat algemene info:
Panasonic introduceert een nagenoeg nieuwe VIERA Plasma HDTV lijn bestaande uit zes nieuwe modellen.Naast de Full HD Plasma-tv, de TH50PY700, introduceert Panasonic de PV700-serie en de PV70-serie, die zich kenmerken door:

HD BEELDKWALITEIT
De Panasonic V-real II technologie is een verzamelnaam voor een aantal technieken die samen garant staan voor de fantastische VIERA HD beeldkwaliteit.
PROCESSOR
- 1080p Digital Processing Chip Set: Optimale verwerking 1080p signaal
- 1080p Digital Re-mastering Processor: Verbetering van Standard Definition signaal naar HD
- Motion Picture Noise Reduction: Perfecte weergave van snelbewegende beelden
[BRON: http://www.hdtvnieuws.nl/...uwe-plasma-hdtv-modellen/ ]
Hoewel het erop lijkt dat er niet al te ingrijpende wijzigingen zijn is er wel sprake van een Nieuwe V-real II engine is, en wordt er ook gesproken over het feit ze een720p-G10 panel hebben. Zie ook hier. Een algemeen persbericht van Panasonic is hier te vinden. Op de site van Engadget staat dit nog aan info.

Diverse draadjes op AVForums, AVSForum en op hifi-forum

:w [Aandachtspuntje 1]
Er zal niet aan te ontkomen zijn dat de 2006 modellen ook genoemd gaan worden, al was het maar als vergelijking of herkenning (in kwaliteit of problemen). Op zich niks mis mee, maar laten we het hier liever hoofdzakelijk proberen te hebben over de nieuwe 2007 technieken, looks, ontwikkelingen, specs en (mogelijke) problemen. Opmerkingen en mogelijke oplossingen over paarse slangen van de 2006 series zijn er her en der al meer dan genoeg... :) ...

[Aandachtspuntje 2]
Bij deze het verzoek om losse opmerkingen over 'slechts' een aankoop (en zeker als het een oud model betreft) hier niet meer te plaatsen. Aankoopmelding in combinatie ervaring of zinnige opmerkingen over de verse modellen zijn uiteraard beter op zijn plek en dus meer dan welkom, evenals discussies en vragen over de specs :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 30-07-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 22:32
Mooie starter LOST.

Ben benieuwd of er al iemand met een importeur gesproken heeft over de komst van de TH-42PY700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77658

Ik heb een raar "probleem" met mijn panasonic 37pv70. Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden en ik ben er zeer tevreden over met uitzondering van een kleine irritatie die me steeds meer gaat irriteren. Ik zag het voor het eerst toen ik mijn PC er op aansloot. Namelijk als ik in het start menu van windows beweeg met de muis zorgt het gehighlighte item (Bijvoorbeeld: notepad) voor een contrast verschil over de gehele breedte.

In het begin dacht ik dat dit aan het signaal lag van de PC dus heb ik er verder niet veel aandacht aan besteed. Na een paar dagen zag ik het echter ook een paar keer op TV. Bijvoorbeeld bij het brainiac logo. De onderste zwarte balk van de driehoek zorgt voor een contrast verschil van het gele op dezelfde lijn. En bij South park verschillende malen (loopt er eens het verlengde van een stoep door Cartman's hoofd)

Gister zag ik het ook op de xbox360 bij hoge contrast vershillen.

Hier wat voorbeeldjes om het misschien iets duidelijker te maken

Afbeeldingslocatie: http://jnwmedia.nl/tmp/brainiac.jpg
Het brainiac logo (iets wat overdreven, maar je ziet het wel duidelijk op de tv)

Afbeeldingslocatie: http://jnwmedia.nl/tmp/vb1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jnwmedia.nl/tmp/vb2.jpg
Op de plek van het pijltjes zie je de geselecteerde balk van het tv menu lichtelijk doorlopen over het witte scherm van de TV. Mijn telefoon maakt te slechte foto's om het te kunnen zien. Nou valt het in het menu ook niet zo erg op, maar ik wil hiermee aantonen dat het (volgens mij) niet aan de uitzending ligt.

klein voorbeeldje
Zo is de situatie van de uitzending:
Afbeeldingslocatie: http://jnwmedia.nl/tmp/situatie.jpg
En zo ziet het er bij mij uit op de TV
Afbeeldingslocatie: http://jnwmedia.nl/tmp/situatie_tv.jpg

Het rare is dat ik hierover niks heb gelezen. Kan ook niet veel vinden over dit "probleem". Ondertussen ben ik erachter gekomen dat het hier gaat om een soort van "streaking"

Wat ik me eigenlijk afvraag of dit normaal is of dat er iets niet goed is?? Foute instellingen (Bij fabrieksinstellingen zie ik ze ook)

Afgelopen week ben ik ook een in de winkel gaan kijken of ik het daar ook zag. Tot mijn verbazing treedt daar ook dit "probleem" bij sommige TV's op . Ik zie het alleen bij panasonic TV's

PS. Ik heb een groot gedeelte gekopieerd van een post op htforum.nl. Maar daar kreeg ik niet echt de reacties die ik zocht.

Ik wil eerst even jullie input weten voordat ik de winkel bel.

Ik heb al met contrasten zitten spelen. Helpt niet echt

Kunnen jullie eens kijken of jullie dit bij jullie eigen TV's ook kunnen zien??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Anoniem: 77658 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:28:
Ik heb een raar "probleem" met mijn panasonic 37pv70. Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden en ik ben er zeer tevreden over met uitzondering van een kleine irritatie die me steeds meer gaat irriteren. Ik zag het voor het eerst toen ik mijn PC er op aansloot. Namelijk als ik in het start menu van windows beweeg met de muis zorgt het gehighlighte item (Bijvoorbeeld: notepad) voor een contrast verschil over de gehele breedte.

I

Alvast bedankt.
Hey dat heb ik ook op mijn samsung q91 :) is idd vervelend

[ Voor 60% gewijzigd door Instatic op 20-06-2007 13:09 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 12:17
Heb ik ook op m'n 50PX600.Zie het alleen bij een wit beeld.Ik vindt het op zich niet storend,maar weet ook niet wat dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb dit nog nooit gezien bij de mijne.

Hoe hoog staat je contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Inderdaad mooie startpost.

Bij deze een correctie:
Anoniem: 26457 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:07:
[...]
Er komen soms wat vragen over verschillende type nummers, zoals PV70 en PV71 en PX71. Het betreft hier types die verwijzen naar het land waar die modellen te koop zijn, en niet een verschil in specs.
De PX-71 heeft voor zover ik weet een Digitale tuner (DVB-T) en geen 100 hz. aldus de engelse reviews.

Alle X modellen hebben die digitale tuner.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 20-06-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 77658 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:28:Ik heb een gewone DVD-speler van Philips. De HDMI-output kan ik zetten op 576p, 720p en 1080i.
Waar kan ik hem het beste op zetten?
Dat ligt eraan hoe goed de scaler van jouw DVD speler is. Bij kwalitatieve hoge DVD spelers kiezen de experts er voor om de scaling door de DVD speler te laten doen. Dan zou het dus 720p output zijn voor de PV70(0) en 1080p output voor de PY/Z700 reeks.
Achja, wat maakt het eigenlijk uit. Ik zie geen verschil of de DVD-speler in 576p, 720p of 1080i staat. De TV herkent overigens wel steeds de verschillen en laat de waarde even in de OSD zien...
Achja als jij het verschil niet kunt zien maakt het inderdaad weinig uit. Waarschijnlijk ontloopt de kwaliteit van de scaler in de DVD speler de kwaliteit van de scaler in de TV nauwelijks.

Het zou interessant kunnen zijn om het eens te testen met 'moeilijke' beelden. Zoals snel bewegende panning shots of voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
Dat van de schaarste van Panasonic TV's valt ook reuze mee als ik in de MM kijk. Daar liggen de dozen gewoon in de winkel.
Volgens mij is iig de 42pv700 wel behoorlijk schaars. Ik probeer hem te bestellen, maar overal is hij in bestelling bij Panasonic. Ik heb van verschillende webwinkels gehoord dat hij mogelijk pas weer augustus/september leverbaar zal zijn. En dat de eerste levering in principe enkel "vitrinemodellen" betrof.

Maar ik heb hem idd ook bij de MM A'dam zien staan. Dozen heb ik echter niet kunnen bekennen. Ik ga vanmiddag maar weer naar MM A'dam om te kijken of hij daar wel leverbaar is (alleen moet die belachelijk prijs van € 1699 8)7 nog wel minimaal € 200 (incl bezorgkn) naar beneden bijgesteld worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189947

Heeft iemand trouwens ervaringen met de 50pv60?
Wat is een beetje een goede prijs voor deze jongen? Ik zie hem op kieskeurig.nl vanaf 1699.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
R Tomasi schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:48:
[...]Maar ik heb hem idd ook bij de MM A'dam zien staan. Dozen heb ik echter niet kunnen bekennen. Ik ga vanmiddag maar weer naar MM A'dam om te kijken of hij daar wel leverbaar is (alleen moet die belachelijk prijs van € 1699 8)7 nog wel minimaal € 200 (incl bezorgkn) naar beneden bijgesteld worden).
Heb je het al eens gevraagd daar? 1699 naar 1499 moet kunnen hoor!
Mijn PV70 van 1499 (winkelprijs) naar 1225 (factuurprijs) scheelde bijna 275,-.
Daarnaast scheelde het weer kilometers rijden als ik hem bij een Webwinkel zou gaan ophalen (past niet in de leaseauto dus had me wel benzinegekost) of eventuele extra bezorgkosten...

Beetje zeker overkomen en onderhandelen maar zou ik zeggen.
Boelens27 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:31:Heeft iemand trouwens ervaringen met de 50pv60?
Wat is een beetje een goede prijs voor deze jongen? Ik zie hem op kieskeurig.nl vanaf 1699.
[...]
Mijn schoonouders hebben die in januari nog gekocht voor ik geloof 2.800,- adviesprijs was toen nog 3.400,- Laatst stond er bij de MM het laatste model voor 1.888,-.
Overprijsdaling gesproken!
Heb nog even zitten denken aan de 42PV60 maar eigenlijk vind ik dat model (PV60) gewoon niet zo mooi.
Het beeld bij mijn schoonouders is overigens erg mooi. Zeker in combinatie met Samsung H360RS (die HD decoder iig) en HDMI.
Die 8" meer had ik voor bij ons thuis toch te groot gevonden. Hoewel mijn vriendin de 42PV70 eigenlijk best klein vond toen die bij ons uitgepakt werd... 8)7
Maar met een kijkafstand van +/- 3 meter vond ik het precies goed.

[ Voor 36% gewijzigd door readytoflow op 20-06-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
readytoflow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:36:
[...]
Beetje zeker overkomen en onderhandelen maar zou ik zeggen.
Kan je eens kort omschrijven op welke manier (welke argumenten enzo) je onderhandelt om er grofweg 200 euro af te krijgen...? Gewoon wat tips en hints want ik zie het me niet klaarspelen zo met een verkoper rechtover je 200 euro afdingen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

renio schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:39:
[...]
Kan je eens kort omschrijven op welke manier (welke argumenten enzo) je onderhandelt om er grofweg 200 euro af te krijgen...? Gewoon wat tips en hints want ik zie het me niet klaarspelen zo met een verkoper rechtover je 200 euro afdingen O-)
Gewoon open kaart spelen. Hypothetisch voorbeeld bij de 42PV70. Eerst geinteresseerd en vriendelijk over komen, babbeltje maken. en dan "ik kan hem voor 1169 online bestellen. Nu is het me wel wat waard om hem direct te kunnen meenemen. Wat kun je voor me doen?" (en kijken wat ze bieden). Komen ze bijvoorbeeld met 1300 euro. Dan zeg je: voor 1250 neem ik hem gelijk mee.

Overigens heb ik hem lekker online besteld hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 20-06-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
renio schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:39:
[...]Kan je eens kort omschrijven op welke manier (welke argumenten enzo) je onderhandelt om er grofweg 200 euro af te krijgen...? Gewoon wat tips en hints want ik zie het me niet klaarspelen zo met een verkoper rechtover je 200 euro afdingen O-)
Pfff... Lastig...
Combinatie van zeker overkomen, slijmen en joviaal doen haha.
Dat je maar zoveel budget hebt, die tv graag wil hebben en hem anders ergens anders moet kopen (zoals Philflow zegt) terwijl je toch liever die meneer van de mediamarkt zijn omzet gunt omdat je daar altijd zo goed geholpen wordt en dat je later toch ook nog wil terugkomen voor een goeie surroundset waar je nu het budget niet voor hebt/wil uitgeven.
(dat laatste moet je dan wel weer mee oppassen en niet direct zeggen, kan ook tegen je gebruikt worden).
Je kunt zo een beetje op alles wel wat afdingen. Ik doe het zelf eigenlijk alleen maar bij auto's, spullen voor huis (meubels, AV, witgoed), betaalde dienstverleningen en alles wat 2e hands is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-06 22:24

The Legend

*Plop*

MediaMarkt heeft toch ook gewoon laagste prijs garantie? Voorwaarden hiervoor zijn dat de winkel waar mee vergeleken wordt geen groothandel is en een normaal toegankelijke winkel heeft. Daarnaast moet het product op voorraad zijn en mag het geen actiemodel / beschadigd / opruimingsactie zijn. Hier in Hengelo zit bijvoorbeeld Progress(.nl). Dat is een webshop met een normale winkel. Daar is de 37PV70 1045 euro terwijl de MM 1299 vraagt. Ik neem aan dat ze zoiets gewoon moeten pricematchen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

The Legend schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:53:
MediaMarkt heeft toch ook gewoon laagste prijs garantie?
Helaas hebben ze wel een beperking opgenomen: De winkel moet in een straal van 20 (?) km zijn.

Bestekeus.nl heeft trouwens ook een gewone winkel dus dat kan interessante zijn voor sommige mensen.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 20-06-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
Van de MM-site:
Voorwaarden voor onze laagste prijsgarantie gelden:
Het product is nieuw, compleet in de originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.

Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of "fysieke controle" bij de betreffende aanbieder binnen een straal van 15 km.

Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel (niet via internet).

Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden, demomodellen en beschadigde producten.

Het verschil wordt éénmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt, en wanneer is voldaan aan de genoemde voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217676

Mooie 3de start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
De 42PV700 is bij MM A'dam ook niet op voorraad. Ze durven niet te zeggen wanneer hij binnenkomt. De winkelprijs is overigens wel gezakt naar 1.599 euro.
Ik heb besloten om te wachten met de bestelling. Ik hoop een beetje dat de prijzen nog iets omlaag gaan zodra Panasonic weer kan/gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

R Tomasi schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:21:
De 42PV700 is bij MM A'dam ook niet op voorraad. Ze durven niet te zeggen wanneer hij binnenkomt. De winkelprijs is overigens wel gezakt naar 1.599 euro.
Ik heb besloten om te wachten met de bestelling. Ik hoop een beetje dat de prijzen nog iets omlaag gaan zodra Panasonic weer kan/gaat leveren.
Prijzen krijg je wel omlaag,als je onderhandelt,er zit best een grote winstmarge op voor de winkels,ik heb het or elkaar gekregen om er 250 euro van af te krijgen,zonder enige probleem.zoals Philflow het doet,doe ik ook altijd,werkt altijd! :) Je krijgt er altijd wel een 150 euro af,maar meestal nog wel meer.Gewoon uitproberen,nee heb je,ja kun je krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:48
Ja dat onderhandelen met een prijs van 1500 die hoger ligt dan de rest is niet zo moeilijk. Je bent pas een knappe jongen, als je de 37pv45 die nu 777 is, mee krijgt voor 650. Lukt je niet, ze zijn met 777 al de goedkoopste van iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220351

In het begin dacht ik dat dit aan het signaal lag van de PC dus heb ik er verder niet veel aandacht aan besteed. Na een paar dagen zag ik het echter ook een paar keer op TV. Bijvoorbeeld bij het brainiac logo. De onderste zwarte balk van de driehoek zorgt voor een contrast verschil van het gele op dezelfde lijn. En bij South park verschillende malen (loopt er eens het verlengde van een stoep door Cartman's hoofd)

Gister zag ik het ook op de xbox360 bij hoge contrast vershillen.

Hier wat voorbeeldjes om het misschien iets duidelijker te maken

[afbeelding]
Het brainiac logo (iets wat overdreven, maar je ziet het wel duidelijk op de tv)

[afbeelding]
[afbeelding]
Op de plek van het pijltjes zie je de geselecteerde balk van het tv menu lichtelijk doorlopen over het witte scherm van de TV. Mijn telefoon maakt te slechte foto's om het te kunnen zien. Nou valt het in het menu ook niet zo erg op, maar ik wil hiermee aantonen dat het (volgens mij) niet aan de uitzending ligt.

klein voorbeeldje
Zo is de situatie van de uitzending:
[afbeelding]
En zo ziet het er bij mij uit op de TV
[afbeelding]

Het rare is dat ik hierover niks heb gelezen. Kan ook niet veel vinden over dit "probleem". Ondertussen ben ik erachter gekomen dat het hier gaat om een soort van "streaking"

Wat ik me eigenlijk afvraag of dit normaal is of dat er iets niet goed is?? Foute instellingen (Bij fabrieksinstellingen zie ik ze ook)

Afgelopen week ben ik ook een in de winkel gaan kijken of ik het daar ook zag. Tot mijn verbazing treedt daar ook dit "probleem" bij sommige TV's op . Ik zie het alleen bij panasonic TV's

PS. Ik heb een groot gedeelte gekopieerd van een post op htforum.nl. Maar daar kreeg ik niet echt de reacties die ik zocht.

Ik wil eerst even jullie input weten voordat ik de winkel bel.

Ik heb al met contrasten zitten spelen. Helpt niet echt

Alvast bedankt.
Ik zie het zelf ook al heel lang bij mijn CRT van philips, Je ziet het voorlgoed bij aftiteling van films, zwarte achtergrond met omhoogdraaiende letters. Ik heb het ook al eens gezien in de bioscoop zelfs, maar ik zal er nu ook eens bij plasma op gaan letten.
Bij mij thuis let iker over het algemeen weinig op en het deert me niet zo omdat ik het tijdens films eigenlijk BIJNA nooit zie.

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

Sjah schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:56:
Ja dat onderhandelen met een prijs van 1500 die hoger ligt dan de rest is niet zo moeilijk. Je bent pas een knappe jongen, als je de 37pv45 die nu 777 is, mee krijgt voor 650. Lukt je niet, ze zijn met 777 al de goedkoopste van iedereen.
Dat bedoel ik ermee te zeggen,iedereen kan het,met zo'n hoog bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, zo is het. Had me zus dat ook maar door, was een keuken wezen kopen a ettelijke duizenden, en was er trots op dat ze er een koffiezet apparaat bij had onderhandelt. * Proest... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220680

Vandaag eens gaan kijken naar enkele plasma TVs
Ik had gehoopt ook de TH42PY700 te kunnen bekijken.
Jammer ze hadden er geen staan wel de TH 42PV70 en de TH 42PV700.
Ook de TH37PV70 en de TH37PV700 stonden er.

Omdat mijn kijk afstand maar een 2.70m is kreeg ik het advies om voor een 37 inch te kiezen.

Maar er stond ook een Pioneer PDP 427 XA en dat vond ik een prachtig scherm.
Zowel qua beeld als disgin.

Graag had ik jullie advies eens vernomen.

Wat is best
Wat is het beste toestel Panasonic of Pioneer ?
enz....

Als is welkom

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 220680 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:00:
Omdat mijn kijk afstand maar een 2.70m is kreeg ik het advies om voor een 37 inch te kiezen.
Onzin. Met digitale kabel kun je op een 42 inch kijken vanaf 2.40. Dat doe ik en het bevalt goed :) Zit nu Nederland - Engeland te kijken op het EK Voetbal -21.

Die aanbeveling van kijkafstand 2.70 bij 37 inch geldt wel bij analoog signaal.
Maar er stond ook een Pioneer PDP 427 XA en dat vond ik een prachtig scherm.
Zowel qua beeld als disgin.
Pioneer 427 is mooier design, vergelijkbare beeldkwaliteit en heel veel kans op problemen. (dirty screens, buzzing en inbranden)

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 20-06-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Laatst online: 28-01-2021
Anoniem: 220680 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:00:
Vandaag eens gaan kijken naar enkele plasma TVs
Ik had gehoopt ook de TH42PY700 te kunnen bekijken.
Jammer ze hadden er geen staan wel de TH 42PV70 en de TH 42PV700.
Ook de TH37PV70 en de TH37PV700 stonden er.
TH-37PV700? Naar mijn weten bestaat er van de 37-inch versie geen 700-model en komt die er volgens Panasonic ook niet (tenminste niet in Nederland). Vergissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Philflow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:12:
[...]

Onzin. Met digitale kabel kun je op een 42 inch kijken vanaf 2.40. Dat doe ik en het bevalt goed :) Zit nu Nederland - Engeland te kijken op het EK Voetbal -21.
Hangt ook van de kwaliteit van de uitzending af maar Talpa had goed beeld vandaag bij Ned-Eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:13:
[...]
Hangt ook van de kwaliteit van de uitzending af maar Talpa had goed beeld vandaag bij Ned-Eng.
Ik vond het redelijk goede uitzending. Tennis op nederland 1 is écht goede kwaliteit uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Zoals ik ook al in het Samsung 42Q91 topic heb geplaatst, een ingekorte versie van een uitgebreide test in de What HIFI:
What HIFI test

Review of Plasma TVs

Appeared in: Issue: 7/2007

Seven flatpanel television sets were reviewed and rated based on picture, sound and features. Scores ranged from 2 to 5 stars out of 5. As flatscreen TVs tumble in price, many people are realising that they can get a lot more TV for their money. We raved about the Panasonic TH-50PX70 and Samsung PS50Q97HDX in First Tests just last month, but these are already being threatened by new or price-slashed sets from Sony, Pioneer, Sharp and Atec. So, can any of these newcomers take away the affordable big-screen prize?

Supertest Winner: Samsung PS50Q97

A superlative screen available at a staggeringly low price - this Samsung has everything going for it.

Panasonic Viera TH-50PX70:

A TV that will win many fans, but is just edged out in this Supertest by a cheaper and slightly better set.

Pioneer PDP-507XD:

This is an enticing TV no doubt, not least if finish and finesse are prime concerns, but the Pioneer is a smidgeon off the pace in comparison to the best here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resinman schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:16:
Zoals ik ook al in het Samsung 42Q91 topic heb geplaatst, een ingekorte versie van een uitgebreide test in de What HIFI

[...]
Netjes van Samsung. Hopelijk hebben ze de betrouwbaaarheid inmiddels ook op peil, want die was dramatisch. Veel problemen met uitval en brommen etc. op kieskeurig.nl bij de oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:13:
[...]

Goed beeld? Ik hoor dat het vals breedbeeld is, letterboxed zeg maar. Op Belgie zenden ze dat EK ook uit in fullscreen, wat het ook eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:12:
[...]

Die aanbeveling van kijkafstand 2.70 bij 37 inch geldt wel bij analoog signaal.

[...]

Pioneer 427 is mooier design, vergelijkbare beeldkwaliteit en heel veel kans op problemen. (dirty screens, buzzing en inbranden)
Er is hier nog geen HD (digitaal ) signaal via de kabel ( Telenet België )
Er werd mij een advies gegeven om volgende reciever ertussen te zetten dit zou het signaal zeg maar digitalizeren. http://www.indi.be/aansluiten/wat-heb-ik-nodig
Heeft iemand met deze toestanden ervaring ?
Ben nu in enkele winkels geweest en overal een ander advies
Overal slecht beeld met als uitleg teveel TVs op hetzelfde signaal enz....

Verder vertelde men mij
Dat ik best een 37 inch kocht en dan nog liefst een van het type TH37 PV700
Deze zou beter moeten zijn dan de TH37 PV70
Alleen hij had geen TH37PV700 staan dus heb ik dat weer niet kunnen beoordelen.
Op de site van Panasonic vind ik hem ook al niet.
Dus wat moet ik nu gaan geloven.
Op de duur zie je door de bomen het bos niet meer

De Pioneer PDP 427 XA ging vanaf volgende week in promotie ( Kost nu nog 2500 euro ) dan zou het 1999 zijn wat nog naar behoren is als ik sommige prijzen in Nederland zie.
Ivm dirty screens, buzzing en inbranden komt dat zoveel voor ?
Zijn daar oplossingen voor ?
Of is pech is pech en nlijf je daar mee zitten ?

De nieuwe generatie Pioneers (generatie 8) is daar al meer overbekend qua inbranden dirty screens enz.....

Klopt het ook dat er maar een 37 inch plasma is mn de Panasonic TH 37PV70 ?

Had toch graag een panel aan de muur hangen tegen de vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77658

Philflow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:09:
[...]

Ik heb dit nog nooit gezien bij de mijne.

Hoe hoog staat je contrast?
Ik heb het eerlijk gezegd bij ieder contast niveau.

De eerste 3 weken heeft de TV gedraait op een contrast niveau van 30% en staat ie op 60%

Ik zal morgen wel eens bellen naar de winkel, misschien dat ze mij meer info kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
R Tomasi schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:21:
Net gebeld met Panasonic. De 42PV700 is pas vanaf medio augustus weer leverbaar.

Voor de zekerheid nog gevraagd hoe het nu zit met garantie. Panasonic Nederland geeft enkel aan huis garantie voor door haar geleverde "Nederlandse" toestellen. Verder werd gezegd dat Panasonic niet zelf levert aan webwinkels, en dat je dus een risico loopt. Verder werd gezegd dat het best vaak voorkomt dat mensen hun niet "Nederlandse" toestellen die ze bij webwinkels hadden gekocht, aanboden, het uiteindelijk zelf mogen langsbrengen.
Dit kwam volgens mij elders in de vorige delen ook al aan de orde, maar werd tegengesproken met het verhaal dat je enkel hoeft aan te tonen dat je hem in Nederland hebt gekocht. Dit is dus niet geheel waar.
Lastige afweging. Mocht ik hem via een webwinkel kopen, dan probeer ik wel eerst achter de serienummer van het scherm te komen, voordat hij aan mij geleverd wordt.

Ik ben benieuwd naar julie ervaringen mbt garantie/service van Panasonic mbt aankopen bij webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 23:49
Heb nu een aantal dagen dit forum gevolgd en ben tot de conclusie gekomen dat een 42" Panasonic voor mij waarschijnlijk de beste keuze is (goede kwaliteit, redelijke prijs en eigenlijk geen bekende problemen). Ik heb alleen nog wel een paar vraagjes:

1) Hoe stevig is de voet van deze modellen? We hebben namelijk 2 kinderen van 5 en 3 jaar en de TV komt pal naast de deur te staan en zal iets uitsteken ten opzichte van het meubel waar hij op staat. Ben dus bang dat ze hem een keertje per ongeluk omstoten. Aan de andere kant wil ik wel graag makkelijk bij de aansluitingen aan de achterkant komen, dus op een (dure) muurbevestiging zit ik ook niet echt te wachten.

2) Hoe goed gaat hij met een redelijk brak analoog signaal om? Onze oude high end CRT TV filterde de ruis er gewoon uit en gaf gewoon goed beeld op het kabelsignaal. Helaas is die TV overleden en moeten we het nu tijdelijk doen met ons slaapkamer exemplaar. Bij deze zie je wel duidelijk dat het analoge signaal niet zo best is. Hoe zit het met de analoge ruisonderdrukking van de Panasonic?

3) Je hebt tegenwoordig DVD spelers met een HDMI uitgang die de DVD upscalen naar het HD formaat. Naar wat ik van discussies begrepen heb is dat alleen nuttig als de scaler in die DVD speler beter is dan de scaler in je TV. Hoe goed is die scaler van de Panasonic dus als je uitgaat van een fatsoenlijke DVD speler (Pioneer) die via scart(RGB) met de TV verbonden is. Dit in vergelijking met een redelijk goedkope regiovrije HDMI DVD speler van zeg maximaal 150 euro die uiteraard via de HDMI uitgang met de TV verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-06 16:36
schekker schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:46:
Heb nu een aantal dagen dit forum gevolgd en ben tot de conclusie gekomen dat een 42" Panasonic voor mij waarschijnlijk de beste keuze is (goede kwaliteit, redelijke prijs en eigenlijk geen bekende problemen). Ik heb alleen nog wel een paar vraagjes:

1) Hoe stevig is de voet van deze modellen? We hebben namelijk 2 kinderen van 5 en 3 jaar en de TV komt pal naast de deur te staan en zal iets uitsteken ten opzichte van het meubel waar hij op staat. Ben dus bang dat ze hem een keertje per ongeluk omstoten. Aan de andere kant wil ik wel graag makkelijk bij de aansluitingen aan de achterkant komen, dus op een (dure) muurbevestiging zit ik ook niet echt te wachten.
Omstoten is denk ik echt NOT DONE ;), zit een glasplaat tegenaan he, je meot een Plasma al niet op z'n rug vervoeren, dus laat staan omstoten ;). Ik zou hem maar aan de muur hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
Philflow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:13:
Bij deze een correctie:
[...]De PX-71 heeft voor zover ik weet een Digitale tuner (DVB-T) en geen 100 hz. aldus de engelse reviews.Alle X modellen hebben die digitale tuner.
fixed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Anoniem: 220680 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:57:
[...]

De Pioneer PDP 427 XA ging vanaf volgende week in promotie ( Kost nu nog 2500 euro ) dan zou het 1999 zijn wat nog naar behoren is als ik sommige prijzen in Nederland zie.
De 427XA kost hier bij de MediaMarkt al een aantal weken €1699,-. De 507XA is al te vinden voor €2500,-. De nieuwe generatie Pioneer 8G gaat onder de €2500,- kosten voor de twee "goedkopere" 42" modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Resinman schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:16:
Zoals ik ook al in het Samsung 42Q91 topic heb geplaatst, een ingekorte versie van een uitgebreide test in de What HIFI:
[...]
Helaas zijn dit de versies met freeview. En de 50PX70 is niet de 100 hz versie.
Hier een test van het duitse Video van de versies zonder freeview ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.c6cbf959b3.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 21-06-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

schekker schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:46:

1) Hoe stevig is de voet van deze modellen?
Stevig. Steviger dan de voet van de Samsung plasma die ik hier voor had. De voet is echter niet draaibaar, dat was de Samsung wel.
Hoe goed is die scaler van de Panasonic dus als je uitgaat van een fatsoenlijke DVD speler (Pioneer) die via scart(RGB) met de TV verbonden is.
Ik kijk vanaf een oude regiovrije Aiwa DVD speler en ik vind het er strak uit zien. Van tevoren dacht ik, ik zal een HDMI speler gaan kopen. Nu denk ik daar absoluut niet meer aan. Deze oude Aiwa voldoet prima. Doordat de 2e scart ook RGB is, is het echt een mooi plaatje.
[...]
Nee er is ook nog een 37PV7 (budget model), en de oudere modellen 37PV45 en 37PV60.
Vooral de 37PV45 is qua prijs/prestatie zeer interessant.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 21-06-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223778

Na deze thread (en de vorige) helemaal doorgelezen te hebben heb ik de Panasonic TH 42 PV 70 gekocht. Ik ben er erg tevreden over, al ben ik nog niet helemaal gewend aan de grootte.

Ik heb echter één probleem. Teletekst werkt niet goed. Ik kijk televisie via Canal Digitaal. Op mijn vorige televisie (een phillips crt) had ik geen problemen maar nu als ik op een teletekstpagina zit met meerder subpagina's dan komen er soms teletekstpagina's van andere zenders in beeld. Is dit probleem bekend en hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219572

Anoniem: 223778 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:24:
Na deze thread (en de vorige) helemaal doorgelezen te hebben heb ik de Panasonic TH 42 PV 70 gekocht. Ik ben er erg tevreden over, al ben ik nog niet helemaal gewend aan de grootte.

Ik heb echter één probleem. Teletekst werkt niet goed. Ik kijk televisie via Canal Digitaal. Op mijn vorige televisie (een phillips crt) had ik geen problemen maar nu als ik op een teletekstpagina zit met meerder subpagina's dan komen er soms teletekstpagina's van andere zenders in beeld. Is dit probleem bekend en hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb nog een crt 36'' van panasonic, is 3,5 jaar oud en kostte incl. meubel toen 2700 euro. Wat was ik toch een uil bij die aankoop 8)7 .
Soit, op die crt heb ik hetzelfde probleem. Wanneer ik digitaal afstem op een zender (via telenet digitaal) heb ik hetzelfde voor met teletekst als jij. Wanneer ik dezelfde zender analoog opzet en teletekst gebruik is het probleem opgelost. Het ligt dus duidelijk aan de digitale gegevensstroom die je ontvangt. Vind het probleem echter verwaarloosbaar, gewoon analoog 'teleteksten' en digitaal tv kijken.

Ikzelf koop binnenkort de nieuwe pana 42py700. Kan iemand me laten weten wanneer hij ergens te vinden is? officieel is de release in Belgie op 31/06/2007, maar ik hoop hem alsnog vroeger te vinden... Thanks!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Er is hier nog geen HD (digitaal ) signaal via de kabel ( Telenet België )
Er werd mij een advies gegeven om volgende reciever ertussen te zetten dit zou het signaal zeg maar digitalizeren. http://www.indi.be/aansluiten/wat-heb-ik-nodig
Heeft iemand met deze toestanden ervaring ?
Ben nu in enkele winkels geweest en overal een ander advies
Overal slecht beeld met als uitleg teveel TVs op hetzelfde signaal enz....

Verder vertelde men mij
Dat ik best een 37 inch kocht en dan nog liefst een van het type TH37 PV700
Deze zou beter moeten zijn dan de TH37 PV70
Alleen hij had geen TH37PV700 staan dus heb ik dat weer niet kunnen beoordelen.
Op de site van Panasonic vind ik hem ook al niet.
Dus wat moet ik nu gaan geloven.
Op de duur zie je door de bomen het bos niet meer

Ivm dirty screens, buzzing en inbranden komt dat zoveel voor ?
Zijn daar oplossingen voor ?
Of is pech is pech en nlijf je daar mee zitten ?

De nieuwe generatie Pioneers (generatie 8) is daar al meer overbekend qua inbranden dirty screens enz.....

Had toch graag een panel aan de muur hangen tegen de vakantie
Ik heb een HD-recorder van indi, en het beeld is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik ben niet meer weg te slaan achter de tv tijdens mijn vrije uurtjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 14:17
Anoniem: 217676 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:56:
[...]

Ik heb een HD-recorder van indi, en het beeld is perfect.
iets meer info over de recorder EN de digitale (HD) kwaliteit? :)
(misschien in dit topic )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een vraagje over de 37pv70, 1024*768, das toch bijna vierkant, hoe wordt dat verdeeld over breedbeeld? Volgens mij ik hier iets :) iemand die weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:31
plasma schermen hebben rechthoekige ´pixels´

ander vraagje, zijn er voor de PV70 ook discrete IR codes voor het selecteren van de verschillende inputs (AV1/AV2/HDMI1 etc) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
SYQ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:55:
ik ben niet meer weg te slaan achter de tv tijdens mijn vrije uurtjes :(
herkenbaar, met name voetbal kijken (ekunder21) is een genot op zo'n groot scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Y0ur1 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:08:
Een vraagje over de 37pv70, 1024*768, das toch bijna vierkant, hoe wordt dat verdeeld over breedbeeld? Volgens mij ik hier iets :) iemand die weet hoe dit zit?
ALS ik mij niet vergis (ben effe te lui om de manual erbij te nemen, maar die kan je zelf terugvinden op www.panasonic.be), dan is de 37PV70 een 1024 * 720 :)
dat zit ergens tussen de 16:9 en de 4:3 in, maar zowel TV als DVDbeeld wordt (bijna) altijd mooi gescaled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:35
ik kwam laast via een link naar de review van de py700 maar ik kan nergens meer die link vinden. Kan iemand mij die link nog eens geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

koen schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:08:
[...]
herkenbaar, met name voetbal kijken (ekunder21) is een genot op zo'n groot scherm :)
Ja damn wat ziet het voetbal er goed uit :) ik word erg echt blij van.

Het is nu veel beter dan vorige week, ik weet niet precies wat ze bij talpa uitspoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 18:00
Voetbal is idd een plaatje op de pana :)

Moet zeggen dat Ned 1, ned 2 en ned 3 er ook erg sweet uitzien digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kwakkel schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:15:
[...]

ALS ik mij niet vergis (ben effe te lui om de manual erbij te nemen, maar die kan je zelf terugvinden op www.panasonic.be), dan is de 37PV70 een 1024 * 720 :)
dat zit ergens tussen de 16:9 en de 4:3 in, maar zowel TV als DVDbeeld wordt (bijna) altijd mooi gescaled :)
Je hebt het mis en het goede antwoord staat een paar post boven je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
The Legend schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:55:
[...]

Je hebt het mis en het goede antwoord staat een paar post boven je :+
als er iemand zegt dat ik mis ben, ben ik plots heel wat minder lui om iets op te zoeken
van de www.panasonic.be, over de 37PV70, technische specificaties:
Number of Pixels 737,280 (1,024 x 720) pixels

ik heb m in m'n living staan, dus meestal betekent dat, dat ik mij voor ik m kocht, goed geïnformeerd heb ... en meestal blijft er van die info ook nog wel iets hangen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hebben ons hier een 50pv60 aangeschaft. Hij stond bij de mediamarkt voor 1300, dus meteen maar gekocht.
Vraag is alleen, en misschien is dat een idee voor de OP, wat de startinstellingen zijn. (ivm inbranden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 22:20

MrScratch

I am rubber, you are glue

sverzijl schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:48:
ander vraagje, zijn er voor de PV70 ook discrete IR codes voor het selecteren van de verschillende inputs (AV1/AV2/HDMI1 etc) ?
Dat zou ik ook wel willen weten. Ik heb ze nog niet kunnen vinden in ieder geval. Mijn Logitech Harmony heeft allemaal voorgedefinieerde items met namen als InputHDMI1 en InputAV1, maar die werken niet voor mijn 37PV70.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:32
Anoniem: 189947 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:40:
We hebben ons hier een 50pv60 aangeschaft. Hij stond bij de mediamarkt voor 1300, dus meteen maar gekocht.
Vraag is alleen, en misschien is dat een idee voor de OP, wat de startinstellingen zijn. (ivm inbranden)...
Geen antwoord op je vraag(Sorry), maar hoe ver zit je van de TV af als ik vragen mag?
Zit zelf op +/- 3.20 meter, maar vraag me af of 50" dan toch niet net te groot wordt?

Lijkt me onwijs mooi, alleen in de MM lijkt hij volgens mij een stuk kleiner dan als ik hem in mijn woon kamer plant. Deze is 4m breed namelijk.

trouwens, op dit plaatje staan ook instellingen, maar weet niet of je daar wat aan hebt?
Philflow schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:20:
[...]

Helaas zijn dit de versies met freeview. En de 50PX70 is niet de 100 hz versie.
Hier een test van het duitse Video van de versies zonder freeview ;)
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Anoniem: 189947 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:40:
Mooie prijs. Zoals gezegd ik vindt hem uiterlijk niet zo mooi. Maar toen ik in januari voor mijn schoonouders aan het kijken was voor een nieuwe TV. Kwam ik toen al snel op de 50PV60.
Beeld was toen een van de mooiste en alleen een veel duurdere pioneer kon dat evenaren zo op het eerste gezicht.
Het ding was wel erg groot toen we hem uitpakten. Maar uurtje later ben je er al volop aan gewent!

En de jouwe is ook gewoon nieuw uit doos? want +/-1 maand geleden stond in Breda nog een showmodel met winkelprijs van 1.888,- Dus dan heb je d'r een mooie prijs voor betaald lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

stimpyrulez schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:00:
[...]
Zit zelf op +/- 3.20 meter, maar vraag me af of 50" dan toch niet net te groot wordt?
[...]
Bij analoge kabel: Ja te groot.

Bij digitale kabel: Prima grootte. Ik zit zelf op 2.40 van 42 inch. Gaat perfect. Eerste week voelde het wat groot. Nu volledig gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kwakkel schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:26:
[...]

als er iemand zegt dat ik mis ben, ben ik plots heel wat minder lui om iets op te zoeken
van de www.panasonic.be, over de 37PV70, technische specificaties:
Number of Pixels 737,280 (1,024 x 720) pixels

ik heb m in m'n living staan, dus meestal betekent dat, dat ik mij voor ik m kocht, goed geïnformeerd heb ... en meestal blijft er van die info ook nog wel iets hangen >:)
Je hebt gelijk 8)7 Ik moet maar eens wat minder lezen en vergelijken over deze plasma's.. m'n huis is nog niet af dus kopen gaat nog niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Waar maken jullie de TV eigenlijk mee schoon?
Omdat de onze haaks naast het raam staat zie je de stof die erop komt redelijk snel zitten.
Ik gebruik nu zo af een microvezeldoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-06 13:38
readytoflow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:51:
Omdat de onze haaks naast het raam staat zie je de stof die erop komt redelijk snel zitten.
Swiffer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:32
Philflow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:20:
[...]

Bij analoge kabel: Ja te groot.

Bij digitale kabel: Prima grootte. Ik zit zelf op 2.40 van 42 inch. Gaat perfect. Eerste week voelde het wat groot. Nu volledig gewend.
Ja ok, maar dat wou ik dan toch gaan nemen Digi TV.
Alleen dan de grootte van de TV zelf, zeg maar de kast, lijkt me wel heel aanwezig.

Maar ja, als je er een mooi plaatje voor terug krijgt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

koen schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:08:
[...]

en opeens heb ik meer vrienden die alsmaar op bezoek willen komen :D

nee ff serieus, ik ben er echt tevreden met mijn pana. ik was altijd anti-lcd/anti-plasma maar deze tv doet echt niet onder mijn vorige wat betreft analoge zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Ik ben vandaag bij een locale dealer de TH-37PV70 wezen bekijken. Heb nu een 27-inch Sony Trinitron CRT (geen breedbeeld) van bijna 10 jaar oud. De Panasonic was aangesloten op CaiW Digitaal. Beeld zag er zeer acceptabel uit, al vond ik het wel wat minder dan ik van mijn - in verhouding - kleinere Sony gewend ben. Ook een paar DVD's (SD) bekeken en die zagen er goed uit, qua scherpte in ieder geval minstens zo goed als op mijn oude Sony. Het enige dat mij tegenviel was de weergave van de kleur rood. Rood zat meer tegen oranje aan, en welke beeldinstelling we ook kozen (Dynamisch / Normaal / Cinema) of kleurtemperatuur (Koel / Normaal / Warm), het rood werd niet echt diep rood, zoals ik dat van mijn Sony CRT gewend ben. Hebben jullie die ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mh1956 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:45:
Het enige dat mij tegenviel was de weergave van de kleur rood. Rood zat meer tegen oranje aan, en welke beeldinstelling we ook kozen (Dynamisch / Normaal / Cinema) of kleurtemperatuur (Koel / Normaal / Warm), het rood werd niet echt diep rood, zoals ik dat van mijn Sony CRT gewend ben. Hebben jullie die ervaring ook?
Nee. Rood is bij mij vol rood.

Hoe was het omgevings licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Philflow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:57:
[...]

Nee. Rood is bij mij vol rood.

Hoe was het omgevings licht?
Een mix van daglicht en kunstlicht. De winkelier had hem speciaal voor mij ergens neergezet, van het daglicht af gekeerd. Voorbeeld: het logo van SBS6 was meer rood-oranje dan rood; bij een kleureninstelling als "Warm" kun je dat verwachten, maar ook met de instelling "Koel" veranderde er weinig.

P.S. Welk instellingen gebruik jij bij Beeldinstellingen en Kleurtemperatuur?

[ Voor 7% gewijzigd door mh1956 op 22-06-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:31
MrScratch schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:59:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten. Ik heb ze nog niet kunnen vinden in ieder geval. Mijn Logitech Harmony heeft allemaal voorgedefinieerde items met namen als InputHDMI1 en InputAV1, maar die werken niet voor mijn 37PV70.
Ik heb tot nu toe alleen de discrete code voor HDMI1 kunnen vinden (werkt op 37PV70). De overige codes die in onderstaande thread staan werken helaas niet :
http://www.remotecentral....rete/thread.cgi?3330,2#24
Als iemand ze wel heeft houd ik me aanbevolen, want handmatig switchen tussen de verschillende inputs is niet handig.

[edit]niet helemaal goed getest, de HDMI2 en PC codes doen het ook. component/video1/2 niet

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 22-06-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mh1956 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:14:
[...]
P.S. Welk instellingen gebruik jij bij Beeldinstellingen en Kleurtemperatuur?
Normaal, koel, Contrast 50%, Brightness 5%.

Heb je ook contrast en brightness veranderd? Met name de brightness vond ik standaard veel te hoog staan bij mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 22-06-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stimpyrulez schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:00:
[...]

Geen antwoord op je vraag(Sorry), maar hoe ver zit je van de TV af als ik vragen mag?

Lijkt me onwijs mooi, alleen in de MM lijkt hij volgens mij een stuk kleiner dan als ik hem in mijn woon kamer plant. Deze is 4m breed namelijk.

trouwens, op dit plaatje staan ook instellingen, maar weet niet of je daar wat aan hebt?

[...]
Net aangesloten, wat een winst zeg. Erg groot is-ie, maar dat went snel dunkt me. Zit nu op 3,5m maar dat zal 4 tot 4,5m worden als-ie aan de muur hangt.
Digitaal is denk ik wel een must, want bij analoog wil je niet dicht bij komen. Maar de 360ra is al besteld...

Plaatje was niet wat niet wat ik bedoelde, maar heb 't al gewonnen. Toch bedankt!

Weet iemand trouwens de code om het aantal branduren te zien? (voor de 50pv60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Philflow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:47:
[...]

Normaal, koel, Contrast 50%, Brightness 5%.

Heb je ook contrast en brightness veranderd? Met name de brightness vond ik standaard veel te hoog staan bij mij.
Zoals gezegd, ik heb de Panasonic (nog) niet thuis staan, maar in de winkel stonden de instellingen, voor zover ik mij weet te herinneren, op:

- Beeldinstelling: Normaal
- Kleurtemperatuur: Normaal
- Contrast: ong. 65%
- Helderheid: ong. 65 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mh1956 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:00:
[...]
- Contrast: ong. 65%
- Helderheid: ong.65 %
Dan kan ik me voorstellen dat rood er oranje uit ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 22-06-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Philflow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:02:
[...]

Dan kan ik me voorstellen dat rood er oranje uit ziet.
Maar als je Helderheid op 5% hebt staan, zoals jij (ervan uitgaande dat de middenstand 50% weergeeft) krijg je dan niet een erg donker, contrastarm beeld? Bovendien vond ik de andere kleuren wel aardig natuurgetrouw overkomen, alleen rood dus niet. Overigens hielp het uitzetten van Kleurbeheer (Color Management) evenmin.

Ik ga toch nog maar eens een keer kijken, misschien naar de 42-inch versie. Zou kleurweergave per panel (bijv. 37 vs. 42 inch) kunnen verschillen of zit het uitsluitend in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mh1956 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:12:
[...]

Maar als je Helderheid op 5% hebt staan, zoals jij (ervan uitgaande dat de middenstand 50% weergeeft) krijg je dan niet een erg donker, contrastarm beeld?
Nope. Hou er wel rekening mee dat er hier niet veel omgevingslicht is.
Ik ga toch nog maar eens een keer kijken, misschien naar de 42-inch versie. Zou kleurweergave per panel (bijv. 37 vs. 42 inch) kunnen verschillen of zit het uitsluitend in de software?
Kleurweergave kan per TV wisselen. Iedere set kan z'n eigen neigingen hebben. Zoals ik al eerder zei vond ik de mijne te licht afgesteld.

Edit: net nog even gekeken. Brightness staat op 10%. niet op 5%.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 22-06-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214494

readytoflow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:51:
goeie vraag trouwens, hebzelf de pv 700 en ben benieuwd naar het schoonmaken van het scherm, iemand tips, dit ivm de coating die erop zit bij de 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
dudes... sorry dat ik hier effe semi off-topic ga maar ik weet dat er hier heel wat mensen zijn die panasonic plasma's weten te waarderen en me misschien advies kunnen geven voor een oud model...

morgen kan ik een tweedehands 42PA50 op te kop tikken voor 700 euro. Ding heeft geen HDMI en lage resolutie maar bon... ik ben eigenlijk geen al te veel eisende kijker. Heb dit toestel een jaar geleden bij een collega gezien en zag er mij wel goed uit (ik ga toch niet mee met de blueray, hd-dvd enzo hype... als analoge tv en DVD er al goed uitziet, zoals op een crt, op dit ding is 't voldoende voor me).
Ik zit 3,5 meter van m'n tv af dus 42 inch op 800-en-zoveel resolutie zal wel gaan denk ik ...?

Is dit een verstandige koop? (als 't in goede staat is tenminste eh).

dit toestel dus: http://www.kieskeurig.nl/...013B0C1256FDB004ED581.htm

[ Voor 5% gewijzigd door renio op 22-06-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

renio schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:39:
morgen kan ik een tweedehands 42PA50 op te kop tikken voor 700 euro.

Is dit een verstandige koop? (als 't in goede staat is tenminste eh).
Mijn mening: Veel te duur! voor 845 haal je 42PV45 nieuw met 2 jaar garantie.
Dat is een veel betere deal vind ik.

Edit: ik zie dat de prijs die ik noem niet meer klopt. Anyway, het blijft te duur. Voor 777 verkochten ze de 37PV45 bij mediamarkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 22-06-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Philflow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:55:
[...]

Mijn mening: Veel te duur! voor 845 haal je 42PV45 nieuw met 2 jaar garantie.
Dat is een veel betere deal vind ik.

Edit: ik zie dat de prijs die ik noem niet klopt. Anyway het blijft te duur. Voor 777 verkochten ze de 37PV45 bij mediamarkt.
tnx Philflow (dacht wel dat jij al snel zou reageren... gezien je F5/bezoekfrequentie hier ;) )
De 42PV45 vind ik niet zo'n mooi toestel (idem voor de 37PV45).. .specs zijn wel beter, maar zal 't veel verschil maken? Uiteindelijk ga ik toch niet meteen digitaal of HD kijken.
Ik kan misschien ook wel afdingen tot 650 euro ofzo.. dan is 't al 200 euro verschil....
't Enige wat me nog tegen zou houden is dat er op de 42PA50 geen VGA aansluiting zit... is 't mogelijk om een laptop (VGA connectie) via VGA-component-kabel ofzo (of scart) met redelijk beeld aan te sluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door renio op 22-06-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

renio schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:01:
[...]
tnx Philflow (dacht wel dat jij al snel zou reageren... gezien je F5/bezoekfrequentie hier ;) )
hehe
De 42PV45 vind ik niet zo'n mooi toestel.. .specs zijn wel beter, maar zal 't veel verschil maken?
Durf ik niet te zeggen zonder m gezien te hebben. Contrastratio lijkt wel een groot verschil.
Ik kan misschien ook wel afdingen tot 650 euro ofzo.. dan is 't al 200 euro verschil....
Hoe oud is ie precies? zit er nog garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
volgens die verkoper 1 jaar.
Op kieskeurig barst 't van de goede commentaar. Als analoog kabeltje, DVD en eventueel later digitaal er puik uitziet.... pff... ik ben me nu al zot aan 't maken... sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zou zelf eerder naar 500 euro neigen voor een tweedehands en verouderd model. Neemt niet weg dat het een prima TV kan zijn.
Hier trouwens nog 1: http://www.marktplaats.nl...5BaIfT3%252FevsxZNgU%253D of is dat dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Nope.. 't is in Belgenland te doen.
Ik zal zien hoe 't eruit ziet en wat het me waard is (op dit moment wil ik er wel 650 voor geven). Nu tijd voor een slapeloze nacht :)

thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door renio op 22-06-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
'k zit nog met 1 vraagje... is het mogelijk om op die 42PA50 een laptop aan te sluiten (er is geen VGA connectie)? Ik zou m'n laptop erop aan sluiten om af en toe eens foto's te tonen, niet om ermee te surfen of spelletjes te spelen.
Zouden die foto's er dan een beetje goed uit zien? (Als 't al iets beters is dan foto's op een CRT dan ben ik al tevreden hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renio schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 08:02:
'k zit nog met 1 vraagje... is het mogelijk om op die 42PA50 een laptop aan te sluiten (er is geen VGA connectie)? Ik zou m'n laptop erop aan sluiten om af en toe eens foto's te tonen, niet om ermee te surfen of spelletjes te spelen.
Zouden die foto's er dan een beetje goed uit zien? (Als 't al iets beters is dan foto's op een CRT dan ben ik al tevreden hoor).
De 42PA50 is geen HD maar een SD plasma. De resolutie is lager dan de huidige plasmas. Wat niet wegneemt dat het een heel goed plasmascherm is. Sterker nog, voor jouw intentie (analoge TV en DVDtjes kijken) is die zelfs beter geschikt dan de huidige plasmas omdat het een TV is die juist voor SD materiaal zoals analoge/digitale TV en DVDs gemaakt is. Ik vind wel dat je maximaal 500-550 zou moeten betalen aangezien je voor 850 al een HD Ready plasma koopt die meer op de toekomst gericht is. Zal de verkoper niet leuk vinden want die zal iets van 1.400 hebben betaald.

Succes met het onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
w00t !!! Heb 'm gekocht (de 42PA50) en hij is super (naar mijn eisen althans). SD beeld is helemaal de bom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

renio schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:34:
w00t !!! Heb 'm gekocht (de 42PA50) en hij is super (naar mijn eisen althans). SD beeld is helemaal de bom!
haha gefeliciteerd. ja voor SD kun je waarschijnlijk geen betere plasma hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
renio schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:34:
Is het onderhandelen nog een beetje gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
gohja... 650 voor betaald... zei eerst 600 en toen kwam 'm met 't 'smoesje' dat er iemand anders al 670 wou geven (maar die zou pas deze avond komen kijken terwijl ik al met de euro-biljetten aan 't zwaaien was hehe). In 't begin vroeg 'm er 770 voor.
't Is misschien wat te veel in vergelijking met wat er nu op de markt is maar ik vind 't iedere euro dubbel en dik waard... hij hangt net aan de muur en ik had nooit durven dromen van zo'n goed beeld op kabel en dvd (voor dat geld). Aangezien we toch lekker goedkoop bezig zijn heb ik niet zo'n dure beugel gekozen maar gewoon met stevige hoekbeugels de zaak opgehangen (kosten: 5 euro).
't Is in perfecte staat en volgens service menu heeft 'm er 2253 uren op zitten (op 1 jaar en 3 maanden).
Ben heel erg tevreden (wat een joekel van een tv zo aan de muur damnnnn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 13:54
Die andere 42pa50 advertentie is trouwens van mij :P

Staat er nog steeds voor de geinteresseerden ;) en ik ben het ermee eens dat geen enkel ander model zo goed met SD signaal om kan gaan (of het nu analoog of digitaal is)

Nog maar een paar weekjes wachten ... en dan eindelijk de 50py700 woo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claude1973
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-02-2022
Hmm…het is een beetje een persoonlijk vergelijk geworden , vrees ik…

Na een grondige "literatuur studie" (waaronder uiteraard deze topics) maar eens naar een gerenommeerde hifi zaak gegaan om de toestellen aan het werk te zien. Vooraf twijfelde ik tussen de 37PV70, 42PV70 en de 42PV700. Helaas hadden ze van dit rijtje alleen de 42PV70 hangen. Maar...direct er boven hing de Pioneer PDP-427XA, links er van de 50PY700 en daar weer boven de belachelijk dure Pioneer PDP-5000EX...al met al geen slecht vergelijkingsmateriaal (of juist wel natuurlijk…).
Binnen 1 minuut was ik er qua formaat wel uit: 50" voor mij te groot maar 42" zeker niet. Vervolgens minimaal een half uur diverse (digitale TV) kanalen bekeken waaronder Discovery in full HD. Voor alle duidelijkheid: alle TV's kregen het zelfde signaal tegelijkertijd aan geboden.
Wat direct op viel was dat de kleuren op de 427XA veel natuurlijker leken dan op de andere drie plasma's. Het gras van Rosmalen zag er bv. groen uit maar niet zo groen dat het van het scherm afspatte en over de witte tennisoutfits of ondertiteling zat geen blauwe zweem. Verder zagen de mensen er qua huidskleur “gezonder” uit. Wat bleek: de kleuren van de 427XA waren gekalibreerd. Iets wat bij de Panasonics niet kan en wat bij de 5000EX nog niet was gebeurd. Het schijnt zo te zijn dat fabrikanten standaard te hoge blauwwaarden instellen. Waar voor een natuurgetrouwe weergave de kleuren (RGB) rond de 6500K moeten liggen, is die fabriek af voor blauw meestal rond de 9000K ingesteld. Dit doen ze om wit, witter te laten lijken heb ik mij laten vertellen. Een beproefd recept dat inderdaad ook in de wasmiddelen industrie wordt toegepast.
Dan de beeld kwaliteit. Persoonlijk vind ik dat full HD niet heel veel toegevoegde waarde heeft. HD content wordt wel iets mooier weer gegeven omdat er wat meer diepgang en detail (duh…) in het beeld zit maar je moet erg goed je best doen om dat te zien. Wat mij dan wel weer stoorde was de coating op de 50PY700 waardoor de zo geroemde scherpte van plasma schermen enigszins te niet werd gedaan. De 42PV70 heeft hier geen last van. Maar ik vrees de 42PV700/42PY700 weer wel.
Een ander storend punt van de Panasonics vond ik de overgang tussen voorgrond en achtergrond. Ik kon dit heel duidelijk zien tijdens de tenniswedstrijd met op de voorgrond bv. een arm en als achtergrond gras. De overgang was absoluut niet strak.

Enige illusies (en op termijn euro’s) armer heb ik dan ook maar besloten om te wachten tot ik de 42PY700 kan vergelijken met de 427XA en deze weer met de 4280XA aangezien ik het eigenlijk ook niet aandurf om een 427XA met de bekende problemen (inbranden en “dirty screen”) aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

claude1973 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:36:
Het gras van Rosmalen zag er bv. groen uit maar niet zo groen dat het van het scherm afspatte
Ja dat heb ook in de 'normal'mode, een green push. In de 'cinema' mode overigens niet.
en over de witte tennisoutfits of ondertiteling zat geen blauwe zweem.
dat klinkt als een niet zo best (afgesteld) exemplaar. nog nooit zoiets gezien.

PS. het lijkt me sterk dat de 42PV70 niet te calibreren is via een service menu. Maar goed wie weet klopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214494 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:32:
[...]

goeie vraag trouwens, hebzelf de pv 700 en ben benieuwd naar het schoonmaken van het scherm, iemand tips, dit ivm de coating die erop zit bij de 700
Gewoon met een vochtige doek en dan met een keukenhanddoek droog wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217676 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:55:
[...]

Dit is nu hetgeen men mij al in drie winkels heeft afgeraden.
Een plasma steeds poetsen met de bijgeleverde doek en niks anders gebruiken.

Ben trouwens weer eens gaan kijken naar de PDP 427XA in vergelijk met de TH50 PY700
Wel qua beeld kan niks tippen aan een Pioneer. ( Disgin is ook mooi tov Panasonic )

Ook met deze zaakvoeder eens dat inbranden enz... besproken.
Ken die man reeds jaren en nog nooit betrapt op een leugen wij kopen daar al onze elektrische spullen en hebben steeds een uitstekende service nooit problemen met garantie enz....
Hij vertelde mij dat hij dit jaar reeds 152 toestellen van dit type verkocht had en wou me zelfs de uitleverings bonnen laten zien waarbij hij opmerkte dat hij de naam van zijn zaak niet aan een TV merk verbond als hij daar zo een hoop ellende mee zou hebben als ze zo snel inbranden enz....

Hij wees er mij op dat de testbeelden die daar konstant draaien toch logos bevatten en vroeg mij eens heel goed te kijken of ik sporen van inbranden zag op toestellen die daar nu een jaar stonden te spelen ( en dat klopt ook want telkens ik in de zaak kwam stonden deze daar te spelen met die demo ) met deze beelden we hebben hoge kontrasten laag , dynamiek hoog laag helderheid hoog laag enz..... kortom met allerlei instellingen getest eerlijk ik heb niks kunnen vinden.

Voor hem maakt het niks uit wat je koopt want je kan niet zo gek bedenken of het merk verkopen ze daar hoor van lage tot peperduren toestellen, B&O tot LG ......

Persoonlijk had hij zich nu ook een PDP 427 XA genomen ( we zijn in zijn prive gaan kijken ) omdat ze nu in België in promotie gaan daar de PDP 428 eraan komt maar hij deze laatste geen 700 euro meer waard vind.

Persoonlijk denk ik dat ik eruit ben en voor de PDP 427 XA ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 23:49
Was ik er bijna uit, bedenk ik me dat zo'n universele afstandsbediening heb, de Logitech Harmony. Daarin kun je activiteiten definieren zoals digitaal kijken, waarbij de afstandsbediening dan met 1 druk op de knop het kabelkastje, de TV en de versterker aanzet en ervoor zorgt dat ze allemaal op de juiste input staan.
Dat laatste gaat alleen goed als je die input op een discrete manier kunt selecteren, i.e. een vaste knop (of een vaste serie knopjes) levert je altijd die input op, onafhankelijk van de stand waarin het apparaat zich bevond. En voor zover ik uit de handleiding kan halen, kan de Panasonic dat dus niet :'(
Heeft iemand hier wel een oplossing voor gevonden, of kan ik de Panasonic maar beter (en met pijn in het hart) laten schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 220680 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:23:
[...]
Ook met deze zaakvoeder eens dat inbranden enz... besproken.
Ken die man reeds jaren en nog nooit betrapt op een leugen wij kopen daar al onze elektrische spullen en hebben steeds een uitstekende service nooit problemen met garantie enz....
Hij vertelde mij dat hij dit jaar reeds 152 toestellen van dit type verkocht had en wou me zelfs de uitleverings bonnen laten zien waarbij hij opmerkte dat hij de naam van zijn zaak niet aan een TV merk verbond als hij daar zo een hoop ellende mee zou hebben als ze zo snel inbranden enz....
Die verhalen komen echt niet uit de lucht vallen.
Kijk zelf maar eens,
http://www.avforums.com/f...o=showresults&pollid=1827
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59572.0

Vrij schokkend vind ik.
Als zo'n verkoper daar niets van weet (mocht dat echt waar zijn), dan is ie niet best op de hoogte.

Dat hij er 152 heeft verkocht zegt niets, want service gaat via Pioneer.

Neemt niet weg dat het mogelijk moet zijn een exemplaar te regelen zonder problemen, en als je dat lukt heb je een hele goede tv.
Anoniem: 217676 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:55:
[...]
Lijkt mij geen goed idee! Ik neem aan dat er iets in de handleiding staat of iets bekend is, maar het lijkt me sterk dat dat met een willekeurige vochtige doek is.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 24-06-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:30:
[...]

Die verhalen komen echt niet uit de lucht vallen.
Kijk zelf maar eens,
http://www.avforums.com/f...o=showresults&pollid=1827
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59572.0

Vrij schokkend vind ik.
Als zo'n verkoper daar niets van weet (mocht dat echt waar zijn), dan is ie niet best op de hoogte.

Dat hij er 152 heeft verkocht zegt niets, want service gaat via Pioneer.

Neemt niet weg dat het mogelijk moet zijn een exemplaar te regelen zonder problemen, en als je dat lukt heb je een hele goede tv.
Die zaakvoeder had daarwel weet van hoor, het is iemand die 30 jaar in de busines zit met een enorm goede reputatie qua kennis en service naar zijn klanten toe.

Maar hij zei dat er veel heel veel mensen hun scherm zelf verprutsen door de eerste 500 uren met geheel foutieve instellingen te kijken en teveel willen prutsen aan hun scherm.

Met die 152 wilde de man maar aangeven van ,ik verkoop niet 152 schermen als ik er nadien een hoop niet tevrede klanten door heb dat houd mijn naam niet hoog, en daar staat die gast voor.
Dan kan ik ze beter ze Pana of iets anders verkopen
En daarbij waarom zou ik er dan zelf een nemen.

Hij was daar ook heel eerlijk in dat de reparties en dergelijke door Pioneer gebeurd.
Tis wel zo dat hij wel iets harder op tafel kan slaan omdat hij een groot dealer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
schekker schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:26:
Dat laatste gaat alleen goed als je die input op een discrete manier kunt selecteren, i.e. een vaste knop (of een vaste serie knopjes) levert je altijd die input op, onafhankelijk van de stand waarin het apparaat zich bevond. En voor zover ik uit de handleiding kan halen, kan de Panasonic dat dus niet :'(
Dat kan wel.
In de hotelmodus kun je aangeven dat de tv altijd met een bepaalde input moet opstarten.
De juiste code voor de hotelmodus weet ik niet, even zoeken op Google: Panasonic hotelmodus
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.