[Plasma]Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.354 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:36:
[...]
Maar hij zei dat er veel heel veel mensen hun scherm zelf verprutsen door de eerste 500 uren met geheel foutieve instellingen te kijken en teveel willen prutsen aan hun scherm.
Ik vind het goed hoor en ga nu ook m'n mond houden over de Pioneer 427 problemen in dit topic. Nou vooruit nog een keer dan ;)

-Dirty Screens kun je niet veroozaken door met foutieve instellingen te kijken.
-Als er van de 250 gebruikers, 150 een probleem melden... tja vul zelf maar in.

Ik hoop dat je een goede te pakken krijgt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:50:
[...]

-Dirty Screens kun je niet veroozaken door met foutieve instellingen te kijken.
Wil jij mij dan eens juist uitleggen aub wat dirty screens dan juist zijn
Hoe dat komt en vooral wat aan gedaan ?

THx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:08:
[...]
Wil jij mij dan eens juist uitleggen aub wat dirty screens dan juist zijn
Ik ben zeker geen expert op dat gebied, op die eerdere links kun je er veel informatie over vinden.

Interessant trouwens dat veel gebruikers vantevoren niet wisten dat ze een dirty screen hadden, tot dat ze er mee bekend waren wat het precies was. toen begonnen ze het pas te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:11:
[...]

Ik ben zeker geen expert op dat gebied, op die eerdere links kun je er veel informatie over vinden.

Interessant trouwens dat veel gebruikers vantevoren niet wisten dat ze een dirty screen hadden, tot dat ze er mee bekend waren wat het precies was. toen begonnen ze het pas te zien.
Kan je mij eens de juiste url hier posten aub.
Want al die forums zijn zo uitgebreid dat je door de bomen het bos niet meer ziet
en men zeer veel tijd verliest eer men de juiste info heeft.

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:23:
[...]

Dit is nu hetgeen men mij al in drie winkels heeft afgeraden.
Een plasma steeds poetsen met de bijgeleverde doek en niks anders gebruiken.

Ben trouwens weer eens gaan kijken naar de PDP 427XA in vergelijk met de TH50 PY700
Wel qua beeld kan niks tippen aan een Pioneer. ( Disgin is ook mooi tov Panasonic )

Ook met deze zaakvoeder eens dat inbranden enz... besproken.
Ken die man reeds jaren en nog nooit betrapt op een leugen wij kopen daar al onze elektrische spullen en hebben steeds een uitstekende service nooit problemen met garantie enz....
Hij vertelde mij dat hij dit jaar reeds 152 toestellen van dit type verkocht had en wou me zelfs de uitleverings bonnen laten zien waarbij hij opmerkte dat hij de naam van zijn zaak niet aan een TV merk verbond als hij daar zo een hoop ellende mee zou hebben als ze zo snel inbranden enz....

Hij wees er mij op dat de testbeelden die daar konstant draaien toch logos bevatten en vroeg mij eens heel goed te kijken of ik sporen van inbranden zag op toestellen die daar nu een jaar stonden te spelen ( en dat klopt ook want telkens ik in de zaak kwam stonden deze daar te spelen met die demo ) met deze beelden we hebben hoge kontrasten laag , dynamiek hoog laag helderheid hoog laag enz..... kortom met allerlei instellingen getest eerlijk ik heb niks kunnen vinden.

Voor hem maakt het niks uit wat je koopt want je kan niet zo gek bedenken of het merk verkopen ze daar hoor van lage tot peperduren toestellen, B&O tot LG ......

Persoonlijk had hij zich nu ook een PDP 427 XA genomen ( we zijn in zijn prive gaan kijken ) omdat ze nu in België in promotie gaan daar de PDP 428 eraan komt maar hij deze laatste geen 700 euro meer waard vind.

Persoonlijk denk ik dat ik eruit ben en voor de PDP 427 XA ga.
Er wordt geen doek bij een PV700 bijgeleverd trouwens !!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
De harense smid heeft een krantje rondgestuurt met daarin de 42PY700 voor 2499.
Of ze zijn de eerste in nederland of ze adverteren met iets wat ze (nog) niet kunnen leveren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:23:
[...]
heel langverhaal

Persoonlijk denk ik dat ik eruit ben en voor de PDP 427 XA ga.
De 427 hebben toch wat problemen hoor zoals dirty screens, buzzing en burning problemen zoals bv in dit topic

http://www.avforums.com/f...?t=466376&highlight=427xd of http://www.avforums.com/f...hp?f=82&order=desc&page=4 natuurlijk is het wel zo dat de 427 niet alleen maar slecht is maar of deze nou perse het geld waard is op dit moment?

iig Suc6 met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Phorze schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:53:
De harense smid heeft een krantje rondgestuurt met daarin de 42PY700 voor 2499.
Of ze zijn de eerste in nederland of ze adverteren met iets wat ze (nog) niet kunnen leveren :?
Ik kan overigens nergen vinden dat of die 42PY700 full hd kan over zowel hdmi, maar vooral ook over componenten! Is er iemand die dit weet?
VGA was niet mogelijk zag ik op cnet, maar dvi-hdmi voor de pc was perfect en ook nog 1:1 zonder overscan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op wat voor afstand moet je zitten voor een 50 inch plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:21:
Op wat voor afstand moet je zitten voor een 50 inch plasma
Ligt eraan wat voor content (analoge kabel/digitale kabel/HD content) en wat voor plasma (HD-ready of Full HD).

Maar kort door de bocht: Digitale kabel op een 50PV70 is te doen vanaf 3 meter. 3,5 is wellicht optimaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij eens iemand uitleggen wat volgende begrippen juist zijn en hoe ze te herkenen zijnen hoe te voorkomen of wat gedaan ermee.
Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

dirty screens
buzzing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:37
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 07:40:
Kan er mij eens iemand uitleggen wat volgende begrippen juist zijn en hoe ze te herkenen zijnen hoe te voorkomen of wat gedaan ermee.
Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

dirty screens
buzzing
Het zal wel aan mij liggen, maar in 1 topic posten werkt ook wel hoor. En je hoeft dan niet in 3 tegelijk te zetten. Dan krijg je straks 3x hetzelfde verhaal van verschillende mensen.

Desnoods begin je eigen topic! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Ferry34 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 20:09:
[...]
Ik kan overigens nergen vinden dat of die 42PY700 full hd kan over zowel hdmi, maar vooral ook over componenten! Is er iemand die dit weet?
VGA was niet mogelijk zag ik op cnet, maar dvi-hdmi voor de pc was perfect en ook nog 1:1 zonder overscan!
Alleen HDMI gaat tot 1080p, VGA tot 720p, Component tot 1080i
(zie manual : http://techdocs.panasonic...I/775798/TQB0E0389B-1.pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schekker schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:26:
Was ik er bijna uit, bedenk ik me dat zo'n universele afstandsbediening heb, de Logitech Harmony. Daarin kun je activiteiten definieren zoals digitaal kijken, waarbij de afstandsbediening dan met 1 druk op de knop het kabelkastje, de TV en de versterker aanzet en ervoor zorgt dat ze allemaal op de juiste input staan.
Dat laatste gaat alleen goed als je die input op een discrete manier kunt selecteren, i.e. een vaste knop (of een vaste serie knopjes) levert je altijd die input op, onafhankelijk van de stand waarin het apparaat zich bevond. En voor zover ik uit de handleiding kan halen, kan de Panasonic dat dus niet :'(
Heeft iemand hier wel een oplossing voor gevonden, of kan ik de Panasonic maar beter (en met pijn in het hart) laten schieten?
Ik heb het aan de praat met een workaround. Op http://www.remotecentral....rete/thread.cgi?3330,2#24 kun je de discrete IR codes vinden voor HDMI1, HDMI2 en PC. De rest (AV1, AV2,component,..) staat er ook, maar werken niet op europese modellen!.
Wil je nu toch naar bijv. AV1, dan is het een kwestie van beginnen op HDMI (want daar weet je de discrete IR van) en een aantal keer cursor up/down + enter meeprogrammeren in je macro (weet niet hoe een Harmony dit doet, maar zal ongetwijfeld vergelijkbaar werken als mijn Philips Pronto). Het is niet echt optimaal, maar het werkt tenminste.
readytoflow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:51:
Waar maken jullie de TV eigenlijk mee schoon?
Omdat de onze haaks naast het raam staat zie je de stof die erop komt redelijk snel zitten.
Ik gebruik nu zo af een microvezeldoekje.
http://www.wikihow.com/Clean-a-Plasma-TV-Screen
Met microfiber kan dus volgens deze link. Leek mij ook het meest voor de hand liggende.

[ Voor 12% gewijzigd door sverzijl op 25-06-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

stimpyrulez schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:21:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar in 1 topic posten werkt ook wel hoor. En je hoeft dan niet in 3 tegelijk te zetten. Dan krijg je straks 3x hetzelfde verhaal van verschillende mensen.

Desnoods begin je eigen topic! ;)
Helemaal mee eens. En de Panasonic thread heeft ook weinig te maken met dirty screens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R Tomasi schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:48:
[...]

Volgens mij is iig de 42pv700 wel behoorlijk schaars. Ik probeer hem te bestellen, maar overal is hij in bestelling bij Panasonic. Ik heb van verschillende webwinkels gehoord dat hij mogelijk pas weer augustus/september leverbaar zal zijn. En dat de eerste levering in principe enkel "vitrinemodellen" betrof.

Maar ik heb hem idd ook bij de MM A'dam zien staan. Dozen heb ik echter niet kunnen bekennen. Ik ga vanmiddag maar weer naar MM A'dam om te kijken of hij daar wel leverbaar is (alleen moet die belachelijk prijs van € 1699 8)7 nog wel minimaal € 200 (incl bezorgkn) naar beneden bijgesteld worden).
ik ben dit weekend met een vriend van em naar de mm a'dam geweest, omdat de 37 inche pas woensdag binnen kwam, is hij op mijn aanraden voor de 42 inche gegaan. Meegekregen voor 1325.

tip: denk niet dat je de tv in een seat arosa meekrijgt 8)7 |:(

edit:betreft de 42pv70 ip de 700 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02

sanook

_/-\o_

Philflow schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:11:
[...]

Dat was m.i. ook het geval met de purple snakes op de Pana PV60(0) modellen, mensen die een zgn test scene af gingen spelen en dan concludeerden dat zij ook een probleem hadden terwijl het ze daarvoor nooit opgevallen was. Ik heb daarom bewust mijn PV60 niet 'getest' hierop en ben nog steeds heel tevreden over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:38:
[...]

ik ben dit weekend met een vriend van em naar de mm a'dam geweest, omdat de 37 inche pas woensdag binnen kwam, is hij op mijn aanraden voor de 42 inche gegaan. Meegekregen voor 1325.
knap gedaan, de 42pv700 voor 1325. Lager dan de laagste internetprijs (1395 volgens kieskeurig).
tip: denk niet dat je de tv in een seat arosa meekrijgt 8)7 |:(
en staand al helemaal niet ;) (mag eigenlijk niet eens liggend vervoerd worden. Heb het zelf wel gedaan en is goed afgelopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:01:
[...]

knap gedaan, de 42pv700 voor 1325. Lager dan de laagste internetprijs (1395 volgens kieskeurig).

[...]

en staand al helemaal niet ;) (mag eigenlijk niet eens liggend vervoerd worden. Heb het zelf wel gedaan en is goed afgelopen)
sorry het betreft hier een 42pv70 :+ er ging dus maar 75 euro vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat dit is? Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.)
Dit heeft de PV70 niet en de PV700 wel. Aangezien ik voor 1 van deze modellen wil gaan lijkt het mij wel handig te weten.
Een ander vraagje, als de PV70 aan de muur hangt is het dan nog erg lastig om wat snel aan te sluiten (foto of videocamera ) want ik vind een frontaansluiting wat dat betreft wel erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
sverzijl schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:50:
[...]

tnx,kon de handleiding niet vinden.
1080i op componenten? verdorie, wordt t toch de samsung lcd. begrijp nooit zo goed waarom ze dat niet meteen 1080p ook op componenten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:40:
Weet iemand wat dit is? Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.)
Dit heeft de PV70 niet en de PV700 wel. Aangezien ik voor 1 van deze modellen wil gaan lijkt het mij wel handig te weten.
Een ander vraagje, als de PV70 aan de muur hangt is het dan nog erg lastig om wat snel aan te sluiten (foto of videocamera ) want ik vind een frontaansluiting wat dat betreft wel erg handig
Dat ligt eraan natuurlijk. Hoe wil je hem gaan ophangen?
Ik heb voor deze tv bewust een draaibaar systeem van Vogels genomen.
ALs ik de Q92 (waar ik tussen zat te twijfelen) of de PV700 had gekozen, dan had ik een simpeler ophangsysteem gekozen. Als het systeem 'opgevouwen' is, is het wel lastig om kabels achter de tv te verwisselen.

Overigens, voor foto/videocamera gebruik ik mijn receiver. Ik weet niet of dat een optie is bij jou?

Als ik het goed heb, 'meet' C.A.T.S. de hoeveelheid omgevingslicht en stelt daarmee je contrast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met deze winkel http://www.mediahomeservice.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

readytoflow schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:22:
[...]
welke heb je eigenlijk?? wil niet gaan besparen op de muurbeugel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:22:
[...]

Dat ligt eraan natuurlijk. Hoe wil je hem gaan ophangen?
ALs ik de Q92 (waar ik tussen zat te twijfelen) of de PV700 had gekozen, dan had ik een simpeler ophangsysteem gekozen. Als het systeem 'opgevouwen' is, is het wel lastig om kabels achter de tv te verwisselen.

Overigens, voor foto/videocamera gebruik ik mijn receiver. Ik weet niet of dat een optie is bij jou?

Als ik het goed heb, 'meet' C.A.T.S. de hoeveelheid omgevingslicht en stelt daarmee je contrast in.
Ik heb de PV700 en CATS werkt niet goed, het is ofwel alles of niets met die sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Hier zijn wat links naar tests van de TH-37PV70, allemaal Engelse sites. Daar is dit type bekend onder modelnummer TH-37PX70.

Trusted Reviews
Tech.co.uk
HDTVorg
Unbeatable.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:18:
[...]Ik heb de PV700 en CATS werkt niet goed, het is ofwel alles of niets met die sensor.
Zo'n vermoeden had ik al... Alleen het design van de PV700 zou een goede reden voor mij zijn geweest voor die tv te kiezen.
welke heb je eigenlijk?? wil niet gaan besparen op de muurbeugel
Vogels EFW 6325 geschikt tot 42"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
sverzijl schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:50:
[...]

ik kan geen enkele manual downloaden van die sitevreemd genoeg,had ik al geprobeerd nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Toch net maar weer even Panasonic gebeld betreffende de levertijden van de 42 en 50py700 (Full HD modellen)

Zijn dus alweer uitgesteld :(

42py700: Eind Juli
50py700: Eind Augustus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

jkommeren schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:50:
Toch net maar weer even Panasonic gebeld betreffende de levertijden van de 42 en 50py700 (Full HD modellen)

Bestellen in Duitsland zie je niet zitten? PZ700 is daar zeer betaalbaar.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit,ik zit net een beetje te wachten dat de 42inch uit komt,word ie uitgesteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:18:
[...]

Ik heb de PV700 en CATS werkt niet goed, het is ofwel alles of niets met die sensor.
Wanneer staat CATS aan dan? heb zelf ook een pv700 maar zie nooit iets veranderen . Kan je dat dan aan of uit zetten en zoja waar dan??? Of is het als je het beeld op standje "AUTO" hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
Shiver23 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:50:
[...]

Maar ook nergens leverbaar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

jkommeren schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:49:
[...]

Maar ook nergens leverbaar helaas :(
Volgens Idealo wel. Maar ik heb niet doorgeklikt, dus misschien dat het toestel daadwerkelijk in de shops niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brachhus
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-07-2018
Shiver23 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:50:
[...]

Hoe zit het met garantie ed.
Panasonic garantie in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Laatst online: 13-06 21:33
Brachhus schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:06:
[...]

Hoe zit het met garantie ed.
Panasonic garantie in Nederland?
Volgens mij zit er op de PZ modellen geen aan-huis garantie. Zijn immers geen Nederlandse modellen. Uiteraard wel gewone garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi

Aanvulling: 42PV700 is rond 9 augustus waarschijnlijk weer verkrijgbaar.
Ik heb voor de zekerheid alvast besteld. Ik wil bij deze levering toch maar niet achter het net vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
Shiver23 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:51:
[...]

Volgens Idealo wel. Maar ik heb niet doorgeklikt, dus misschien dat het toestel daadwerkelijk in de shops niet beschikbaar is.
Als je bovenaan klikt op "nur sofort lieferbare" (alleen direct leverbaar, maw op voorraad) blijft er 1 winkel over, die zegt dat hij bij de leverancier op voorraad is.Wat natuurlijk niet zo is, want die leverancier levert wel aan meer dan 1 winkel

Ben de rest van de winkels al afgeweest, geven allemaal aan dat hij niet meer op voorraad is en geen indicatie hebben wanneer de volgende binnenkomt

[ Voor 11% gewijzigd door jkommeren op 26-06-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Dat is minder goed nieuws, heb ook een 50py700 in bestelling staan, laatste bericht van webwinkel is eind juli. Kan 1 van de huidige bezitters aangeven hoe de achterkant van dit toestel is? Is deze vlak of zit er een bult in het midden? Dit ivm aan te schaffen muurbeugel, deze wil ik liefst zo plat mogelijk houden. Mogelijke kandidaat is de B-Tech8422, 30mm diep.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefano op 26-06-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Laatst online: 18-07 16:16
Twee links naar een Duitse test van de TH-42PV70, in Duitsland verkocht als TH-42PV71:

Asbyon

AV Magazin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

claude1973 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 01:36:
Wat bleek: de kleuren van de 427XA waren gekalibreerd. Iets wat bij de Panasonics niet kan
Geloel.
De Panasonics kunnen gegarandeerd ISF gekalibereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:26:
[...]

Geloel.
De Panasonics kunnen gegarandeerd ISF gekalibereerd worden.
Zeker weten! heb afgelopen zaterdag mijn 42pv700 isf laten calibreren en wat een verschil in kleur en scherpte.
Het matte paneel was inderdaad even wennen en alles was iets minder scherp maar ik ben nu wel zeer tevreden.
Mijn scherm stond weliswaar erg fout ingesteld van de fabriek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het nu aan mij of is die 42pv700 nu zo dik in tegenstelling tot de 42pv70?
En komt dit door de ingebouwde woofer?

De voorkant van de pv700 is mooier dan de pv70, maar als deze een heel eind van de muur af komt te hangen, zal het toch een andere model gaan worden.

Kan iemand een foto van de zijkant van een hangende versie maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 10:41
Omdat ik zelf ook een nieuwe tv wil gaan kopen volg ik dit topic al een tijdje.

Mijn keuze is in eerste instantie gevallen op de TH-37PV70. Echter kan ik de TH-37PX71E waarschijnlijk met een kleine korting krijgen bij één van de webshops, waardoor deze goedkoper uit zal vallen. Hoeveel dit precies zal zijn weet ik nog niet.

Ik heb al gelezen dat het X model een digitale tuner heeft en geen 100hz is. Mijn vraag is wat heeft dit precies voor effect op het scherm. En is het waard meer te betalen voor de pv70 omdat deze wel 100hz is en de px niet? En wat is precies het verschil tussen een digitale en analoge tuner, functioneel gezien.

Waarschijnlijk is dit al ergens een keer uitgelegd maar ik kon het zo even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sn00pN00b schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:30:
Ik heb al gelezen dat het X model een digitale tuner heeft en geen 100hz is. Mijn vraag is wat heeft dit precies voor effect op het scherm. En is het waard meer te betalen voor de pv70 omdat deze wel 100hz is en de px niet?
Als ik het beeld van mijn pv70 op 50hz zet, is het niet om aan te zien, zo trilt het. Maar het schijnt te wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb al gelezen dat het X model een digitale tuner heeft en geen 100hz is.
Dit staat in de startpost mede door mijn toedoen. Ik heb inmiddels gehoord dat er ook X modellen zijn mét 100 hz.

De reviewers van http://www.hdtvtest.co.uk/ zijn er van overtuigd dat hun model geen 100 hz had. Even uitzoeken dus.

Verder vond ik het opvallend dat in het duitse Video de 42PV71 een 5 punten hogere review kreeg dan de 42PX730. Waarom heb ik niet kunnen uitvinden.

Een digitale tuner is in dit geval een DVB-T tuner, met het juiste kaartje geschikt voor digitenne (geloof ik).

En volgens mij heeft de 42PX71 een analoge én DVB-T tuner. Ook even uitzoeken dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 27-06-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:13:
[...]

Zeker weten! heb afgelopen zaterdag mijn 42pv700 isf laten calibreren en wat een verschil in kleur en scherpte.
Het matte paneel was inderdaad even wennen en alles was iets minder scherp maar ik ben nu wel zeer tevreden.
Mijn scherm stond weliswaar erg fout ingesteld van de fabriek uit.
Heb je dat door iemand laten doen dan, of is dat gewoon spelen met de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
prijk schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:48:
[...]
Als ik het beeld van mijn pv70 op 50hz zet, is het niet om aan te zien, zo trilt het. Maar het schijnt te wennen...
Ik heb het toen ik hem net had ook heel even geprobeerd (op '50Hz'), maar ik zou er koppijn van krijgen. (Voorheen had ik ook een 100Hz CRT, dus was ook niet anders gewend.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Matthijs schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:05:
[...]

Heb je dat door iemand laten doen dan, of is dat gewoon spelen met de instellingen?
Als iemand zijn tv isf heeft laten calibreren, dan heeft hij dat door een gespecialiseerd bedrijf laten doen. Dit kan alleen met moderne apparatuur en gaat een stuk verder dan "een beetje spelen met de instellingen."
Je moet denken aan greyscale, blacklevel enz en dit wordt mbv een sensor ingesteld. Ook meten ze of er apparatuur is dat de tv misschien stoort zoals je dvdspeler enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:41
waar kan je dat afstellen laten doen? en hoeveel kost dat?
en vooral: is er een merkbaar beter beeld na deze kalibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kwakkel schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:53:
Hier wat info http://www.vi-fi.nl/asset...00097960804c03/index.html en http://www.hometheater.nl/
En hier een groot hoofdstuk over ISF en ITC in een forum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php#11
Zelf even googlen geeft je nog meer opheldering vemoed ik zo ;)

Verdere vragen, ervaringen of adviezen hierover zijn een prima onderwerp voor een ander topic ;), zoals o.a. ISF Calibraties - Iemand ervaring?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik zelf ook een nieuwe tv wil gaan kopen volg ik dit topic al een tijdje.

Mijn keuze is in eerste instantie gevallen op de TH-37PV70. Echter kan ik de TH-37PX71E waarschijnlijk met een kleine korting krijgen bij één van de webshops, waardoor deze goedkoper uit zal vallen. Hoeveel dit precies zal zijn weet ik nog niet.

Ik heb al gelezen dat het X model een digitale tuner heeft en geen 100hz is. Mijn vraag is wat heeft dit precies voor effect op het scherm. En is het waard meer te betalen voor de pv70 omdat deze wel 100hz is en de px niet? En wat is precies het verschil tussen een digitale en analoge tuner, functioneel gezien.

Waarschijnlijk is dit al ergens een keer uitgelegd maar ik kon het zo even niet vinden.
Je weet dat dit model niet via de onsite garantie ondersteund word?,ik meen alleen de Nederlandse versies. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwakkel schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:53:
Zoals Lost al aangaf, check gewoon zijn links.
Begin bij htforum, Frank (siteowner htforum) doet die caliberaties.
En wil je het optimale uit je scherm? dan is een ISF caliberatie zeer zeker gewenst.
Bij de ISF tours kan je je opgeven, check het forum maar, kosten zijn geloof ik rond de 150 euro naar ik meen.
Is niet goedkoop, maar het resultaat is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Prijs/Prestatie-technisch doe ik er misschien toch slim aan om voor de PV70 te gaan. Ik ben alleen nog steeds niet overtuigd van de resolutie. Iemand enig idee of er winkels zijn (omgeving Utrecht) die het leuk vinden om dergelijke experimenten uit te proberen? Dus een PS3 aan een Full-HD en een PV70 te hangen en verschillen te ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:21:
[...]
Je weet dat dit model niet via de onsite garantie ondersteund word?,ik meen alleen de Nederlandse versies. 8)7
Er gaan verschillende verhalen hierover. Toegegeven de laatste mensen die bij Panasonic hebben geinformeerd zeggen dit.

Ik zou echter even contact opnemen met Panasonic. "Ik wil een 37PX70 kopen bij ...., krijg ik aan huis garantie?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:15:
Prijs/Prestatie-technisch doe ik er misschien toch slim aan om voor de PV70 te gaan. Ik ben alleen nog steeds niet overtuigd van de resolutie. Iemand enig idee of er winkels zijn (omgeving Utrecht) die het leuk vinden om dergelijke experimenten uit te proberen? Dus een PS3 aan een Full-HD en een PV70 te hangen en verschillen te ondervinden?
Ik heb die PV70 en kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand er niet supertevreden mee zou zijn.
Bij Raf/Staffhorst op het Vredenburg in Utrecht zou je kunnen informeren of je er een PS3 aan mag hangen, daar zijn ze wat servicegerichter dan bij de MM daar vlakbij en nemen ze meer de tijd voor je. De PV70 staat in elk geval in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:15:
ik zit met hetzelfde.Ik zie ook in bepaalde reviews,dat er ook verschil zit in beed,tussen de 37inch en 42inch versie van de PV70.

Echter geen 1 winkel hier in de buurt heeft de 37inch staan,behalve de mediamarkt Zwolle,maar die kan echter alleen mar DVD beeld laten zien.Ze willen me niet laten zien(of kunnen het niet laten zien),hoe het beeld op B.v de kabel eruit ziet,en via digitale tv.

Ik wl eerst zien of er daadwerkelijk verschil is,Tussen en een 37inch,42inch PV70 en een 42PY700,maar ik ben nog geen winkel tegen gekomen waar ik het daadwerkelijk kan testen,zien.Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

139 euro voor 5 inch meer... ik zou het wel weten ;)

Die resolutie verschillen waar jullie je zorgen om maken... mijn mening: jullie zijn geindoctrineerd door de resolutie maffia. ik zit op 2,40 van 42PV70 en digitale kabel ziet er al perfect uit. laat staan 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcSchuring
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 07:49
Ik zit ook aan een 37 inch Pana plasma te denken. Financieel is mijn oog gevallen op de pv45, maar ik zie op de site van panasonic staand dat de pv70 (naast nieuwer scherm) ook meer resoluties ondersteund en dan met name 1125 (1080)/60i, 1250/50i, 1125 (1080)/50p (HDMI), 1125 (1080)/60p (HDMI). Zijn dit resoluties die ik ook daadwerkelijk ga missen als ik voor de pv45 ga?

Verder zag ik dat de pv7 vermeld staat, maar zonder al te veel extra gegevens. Zijn er hier belangrijke verschillen met de 45 en de 70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:05:
[...]

Nee laten doen door een isf gecertificeerd iemand in emmeloord.
Dit kan je niet zelf!
Kijk hier maar eens voor ervaringen en dergelijke:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0
of hier:
http://www.hometheater.nl/

En ja het is de moeite waard!
Kosten in een tour zijn 200 pleuros en als je er zelf naartoe gaat kost het 80 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
MarcSchuring schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:52:
Ik zit ook aan een 37 inch Pana plasma te denken. Financieel is mijn oog gevallen op de pv45, maar ik zie op de site van panasonic staand dat de pv70 (naast nieuwer scherm) ook meer resoluties ondersteund en dan met name 1125 (1080)/60i, 1250/50i, 1125 (1080)/50p (HDMI), 1125 (1080)/60p (HDMI). Zijn dit resoluties die ik ook daadwerkelijk ga missen als ik voor de pv45 ga?
In principe niet, want de 37pv70 geeft ze ook niet weer (gaat ook 'slechts' tot 720p). Hij kan ze welliswaar downscalen (de pv45 kan dit blijkbaar niet?), dus als je een device hebt wat _alleen_ maar 1080i/p kan uitsturen dan heb je een probleem. Maar het zou me verbazen als die bestaan. Een HDDVD/Bluray speler kan ook zelf downscalen naar 720p indien nodig, en doet dit waarschijnlijk een stuk beter dan de pv70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De prijs van de 42PV70 is gezakt naar 1139,-. Niet denken maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn00pN00b
Ik heb net even contact gehad met panasonic over de verschillen tussen de th37-pv70 en de px71. Er werd mij verteld dat de specs waarschijnlijk hetzelfde waren maar dat wist hij niet zeker omdat hij niet de specs van het 'buitenlandse' scherm had. Er werd wel duidelijk vermeld dat er alleen home service geleverd werd aan modellen die panasonic zelf importeert oftewel alleen op de pv70.

Om nog even terug te komen op de verschillende specs van beide modellen, op de franse site staan alle specs netjes vermeld. Ik kan zo niet echt een verschil vinden tussen beide schermen. Bij beide zie ik trouwens PAL 60Hz staan terwijl er hier nog wat gepraat werd over dat de pv70 100Hz zou zijn. Is dit nou toch niet zo of begrijp ik het verkeerd. Mijn frans is trouwens ook niet al te goed dus misschien lees ik ook ergens iets verkeerd.

Link naar beide modellen http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3919|603|602|601|4|1
http://www.panasonic.fr/s...enu/1251993_l3/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Sn00pN00b schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:06:
zie ik trouwens PAL 60Hz staan terwijl er hier nog wat gepraat werd over dat de pv70 100Hz zou zijn. Is dit nou toch niet zo of begrijp ik het verkeerd. Mijn frans is trouwens ook niet al te goed dus
De 37PV70 is 100% zeker 100Hz (en kan via het menu teruggeschakeld worden op 50Hz mocht je hoofdpijn willen krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik zie op kieskeurig.nl bij de pv45 een gebruiker zeggen dat pana zegt dat ales via de dealer moet lopen? Is dit zo. nee toch? Dat zou me wel weerhouden om bij een internetshop (dozenschuivers) te bestellen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sn00pN00b schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:06:
Om nog even terug te komen op de verschillende specs van beide modellen, op de franse site staan alle specs netjes vermeld.
Ben er dus vrij zeker van dat alle X modellen over een digitale tuner (DVB-T) beschikken. Een blik op panasonic.de of panasonic.co.uk bevestigt dit.
er hier nog wat gepraat werd over dat de pv70 100Hz zou zijn.
Ja daar liep ik ook tegen aan. Kon nergens op een panasonic site vinden dat ie 100hz is. nu ik hem in huis heb, weet ik wel dat in het menu gekozen kan worden voor 50 of 100 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 23:10
Kan je deze ISF callibraties ook in Belgie ergens laten doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
Sjah schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:15:
Ik zie op kieskeurig.nl bij de pv45 een gebruiker zeggen dat pana zegt dat ales via de dealer moet lopen? Is dit zo. nee toch? Dat zou me wel weerhouden om bij een internetshop (dozenschuivers) te bestellen......
Wat ik heb gehoord (van Panasonic Nederland zelf) is dat zij alleen aan huis garantie geeft op moedellen die zij zelf hebben uitgeleverd. Stel je voor dat Panasonic Nederland levert aan de tussenhandelaar die op zijn beurt weer levert aan een webshop. Dan lijkt me dat geen probleem.
Ik heb zelf de PV700 in bestelling staan bij Mokio. Ik heb ze gesproken, en zij garanderen dat dat er aan huis garantie wordt gegeven op de modellen die ze verkopen. Het eerste wat ik ga doen, is serienr doorbellen natuurlijk om te kijken of deze ook daadwerkelijk onder de aan-huis garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vraag het anders even bij Redcoon of ze aan huis service leveren op de 42PV70. Zij zijn het goedkoopst, leveren goede service en hebben een online chat functie.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 27-06-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:05:
[...]

Wanneer staat CATS aan dan? heb zelf ook een pv700 maar zie nooit iets veranderen . Kan je dat dan aan of uit zetten en zoja waar dan??? Of is het als je het beeld op standje "AUTO" hebt staan?
Het is wanneer je beeld op "AUTO" staan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Worden bij de ISF calibratie van een Panasonic alleen de normaal toegankelijke settings bijgesteld (zoals contrast/helderheid/scherpte/kleur/temp), of ook nog andere zaken via het service menu waar je als 'mortal soul' beter niet teveel aan kan rommelen (op overscan na misschien) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:51:
De prijs van de 42PV70 is gezakt naar 1139,-. Niet denken maar doen.
En waar is dit? In de Pricewatch zie ik alleen hogere prijzen. Ik twijfel nog tussen deze en de 42PV7F 8)7

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Heb em vanmiddag gekocht bij de MM Groningen voor 1199. Wat een prachtbeeld is het toch! Contrast even op de helft nog natuurlijk, 100 uur volgens de richtlijnen, verkoper zei een weekje... Hou de 100 wel aan :P

Heb alleen een probleem met me Wii, DBZ is een spel dat automatisch op 546i (die in de 500) ipv op 480p, waardoor het beeld er niet meer uitziet en niet goed staat. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

fvdn77 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:28:
[...]
En waar is dit? In de Pricewatch zie ik alleen hogere prijzen. Ik twijfel nog tussen deze en de 42PV7F 8)7
Redcoon.nl gevonden op Kieskeurig.nl. Persoonlijk goede ervaringen met Redcoon.

Hou er rekening mee dat de 7f geen PC ingang heeft en maar 1 HDMI.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 27-06-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik een 37" plasma kan wegwerken? Een kast ofzo, of misschien een beter idee? Ik vind het geen gezicht zon giganisch ding, het beeld wel uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
Y0ur1 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:48:
Iemand een idee hoe ik een 37" plasma kan wegwerken? Een kast ofzo, of misschien een beter idee? Ik vind het geen gezicht zon giganisch ding, het beeld wel uiteraard.
Ja, met zoiets: http://www.vogels.nl/deta...D=33&ChildID=80&PlineId=0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is toch een sieraad, zo een ding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
O-) even doorsparen... nee ik denk dat ik gewoon een standaard grote kast koop en die ga modden.

@Sjah, ik persoonlijk vind het decadent staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Y0ur1 op 27-06-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tja ach decadent, wat is decadent. Ik zal m hebben staan, maar heb nog steeds geeneens een eettafel staan.(ben op zoek naar een 2e hands) Is het dan nog steeds nog zo decadent... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn00pN00b
Ik heb net even de handleiding gevonden van de px71 op de franse panasonic site, in het engels gelukkig :P.

Bij de uitleg van het setup menu staat:

Refresh Rate: Changes the image processing of the panel (depending on the input signal) (50Hz / 100Hz) • Set to “100Hz” normally

Oftewel de px71 heeft ook gewoon 100Hz als ik de handleiding mag geloven.

Link naar handleiding: http://panasonic.es/service/panasonic.fr/oi/TQB0E0449U.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
De PV7F / 7P, zijn die beter dan de PV45 / PV60? En maakt het uit of de reso 1024x768 of x720 is?
Veel vragen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

maarud schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:07:
De PV7F / 7P, zijn die beter dan de PV45 / PV60?
Tussen de PV60 en PV70 zit zeer weinig verschil qua beeldkwaliteit. Ik neem aan dat het voor de PV7 niet anders is. Er zijn dus wel verschillen qua features. Wel heeft de PV60 reeks kans op paarse slangen, die je op PV70 niet hebt.

Resolutie 720 of 768 maakt weinig uit. Vanaf 720 horizontale lijnen is genoeg voor 720P en HD-ready.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 27-06-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:03:
Worden bij de ISF calibratie van een Panasonic alleen de normaal toegankelijke settings bijgesteld (zoals contrast/helderheid/scherpte/kleur/temp), of ook nog andere zaken via het service menu waar je als 'mortal soul' beter niet teveel aan kan rommelen (op overscan na misschien) ?
Uiteraard in het service menu!! Anders kan je nooit geen goede greyscale krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Philflow schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:03:
[...]

Tussen de PV60 en PV70 zit zeer weinig verschil qua beeldkwaliteit. Ik neem aan dat het voor de PV7 niet anders is. Er zijn dus wel verschillen qua features. Wel heeft de PV60 reeks kans op paarse slangen, die je op PV70 niet hebt.

Resolutie 720 of 768 maakt weinig uit. Vanaf 720 horizontale lijnen is genoeg voor 720P en HD-ready.
is dat bij de 45-serie ook nog zo? (die paarse slangen?) Anders kan ik beter voor de 45 gaan of de 7F/P... Als het voor het beeld niet uitmaakt (De 7 heeft trouwens wel een contrast van 10k ipv 8k voor de 45)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

maarud schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:32:
[...]
is dat bij de 45-serie ook nog zo? (die paarse slangen?) Anders kan ik beter voor de 45 gaan of de 7F/P... Als het voor het beeld niet uitmaakt (De 7 heeft trouwens wel een contrast van 10k ipv 8k voor de 45)
Ik weet niet of de PV45 kans heeft op paarse slangen. Volgens kieskeurig heeft de 7 ook 8000:1, maar ik geloof niet dat je dat gaat zien.

Volgens mij heeft de 7F geen PC ingang. Als je dat niet erg vind, is het een prima deal.

Ik zie de 37PV7F voor 876 op kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Philflow schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:40:
[...]

Ik weet niet of de PV45 kans heeft op paarse slangen. Volgens kieskeurig heeft de 7 ook 8000:1, maar ik geloof niet dat je dat gaat zien.

Volgens mij heeft de 7F geen PC ingang. Als je dat niet erg vind, is het een prima deal.

Ik zie de 37PV7F voor 876 op kieskeurig.nl
misschien kan ik bij nader inzien toch beter voor de 42PV70 gaan, deze heeft alle ingangen, geen kans op inbranden en paarse slangen, wat wil je nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Kan iemand me nou vertellen wat voor resolutie de TH-42PV700 nou heeft want ik lees op heel veel sites de resolutie van 1366x768 maar op de site van panasonic staat 1024x768. Want kzoek nog altijd een 42 inch met een 1366 resolutie.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

FRoSTy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:33:
Kan iemand me nou vertellen wat voor resolutie de TH-42PV700 nou heeft want ik lees op heel veel sites de resolutie van 1366x768
Op welke site(s)?

(42PV700 heeft 1024*768)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:29:
[...]
Uiteraard in het service menu!! Anders kan je nooit geen goede greyscale krijgen!
Ok!!!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

Philflow schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:42:
[...]

Op welke site(s)?

(42PV700 heeft 1024*768)
in de MM stond de 42PV700E met 1366x768 . Ik weet niet als echt een verschil zit met E of als die E een regiocode is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Philflow schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:42:
[...]

Op welke site(s)?

(42PV700 heeft 1024*768)
Uhm kep gegoogled op 42pv700 en 1366
http://www.google.nl/sear...n-US&q=42pv700+1366&meta=
Op al de gevonden sites staat bij de specs 1366x768

[ Voor 8% gewijzigd door FRoSTy op 28-06-2007 14:23 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

FRoSTy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:23:
[...]
Uhm kep gegoogled op 42pv700 en 1366
http://www.google.nl/sear...n-US&q=42pv700+1366&meta=
Op al de gevonden sites staat bij de specs 1366x768
bizar! klopt niet volgens mij. Panasonic.nl heeft het bij het rechte eind.

de 50 inch heeft wel 1366 * 768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
FRoSTy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:33:
Kan iemand me nou vertellen wat voor resolutie de TH-42PV700 nou heeft want ik lees op heel veel sites de resolutie van 1366x768 maar op de site van panasonic staat 1024x768. Want kzoek nog altijd een 42 inch met een 1366 resolutie.
Eh, waarom zoek je eigenlijk een 42 inch met speciaal een 1366 resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ferry34 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:02:
[...]

Eh, waarom zoek je eigenlijk een 42 inch met speciaal een 1366 resolutie?
Omdat dan de verhouding 16:9 nog klopt, en er zo geen lijnen wegvallen

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Kan iemand met een 42PV70 even pixels tellen om te controlleren? 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02

sanook

_/-\o_

FRoSTy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:13:
[...]

Omdat dan de verhouding 16:9 nog klopt, en er zo geen lijnen wegvallen
Uiteraard zit er een rescaler in de tv die ervoor zorgt dat er geen lijnen wegvallen.
En volgens mij hebben de 42inch modellen 1024 pixels horizontaal en de 50inch modellen 1366 pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

dan zitten ze in de MM misleidende reclame te verkondigen ofzo 8)7 :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Met 1366x768 kun je de 720p resolutie van 1280x720 nog wel volledig tonen, bij een scherm van 1024x768 mis je dus wel een aantal lijnen.
Of zijn deze lijnen de moeite niet waard en is het verschil te verwaarlozen?

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanook schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:16:
[...]En volgens mij hebben de 42inch modellen 1024 pixels horizontaal en de 50inch modellen 1366 pixels
Info uit de TS van de vorige 2 delen:
In China is de 42PV65C eind 2006 geintroduceerd. Interesant met name vanwege de 1366x768 resolutie.
...dus er is wel een 42 inch met 1366x786, maar niet echt hier om de hoek.... vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-07 18:04
ljd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:50:
[...]

in de MM stond de 42PV700E met 1366x768 . Ik weet niet als echt een verschil zit met E of als die E een regiocode is ofzo
In het begin heeft op de site van Panasonic inderdaad gestaan dat de TH-42PV700 een resolutie had van 1366 x 768. Dit was een fout, die is later hersteld.
Echter hadden veel winkels de (foute) info al van die site gehaald en op hun eigen site gezet.
Zo is de verwarring ontstaan.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.