[Plasma]Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.356 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
FRoSTy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:43:
Met 1366x768 kun je de 720p resolutie van 1280x720 nog wel volledig tonen, bij een scherm van 1024x768 mis je dus wel een aantal lijnen.
Of zijn deze lijnen de moeite niet waard en is het verschil te verwaarlozen?
Ik denk toch echt dat het verschil te verwaarlozen is, maar heb het zelf niet kunnen vergelijken.
Denk namelijk dat het weinig uit zal maken of de tv de 1280 lijnen moet gaan downscalen naar 1024, of zoals bij de door jou gewenste tv met 1366 moet gaan downscalen naar 1280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ljd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:35:
dan zitten ze in de MM misleidende reclame te verkondigen ofzo 8)7 :X :X
Ik heb een salesman van de MM recentelijk horen vertellen aan een klant dat je je iPod niet via de bijgeleverde kabel moet opladen omdat dat slechter voor de batterij is. Nee, dan kun je beter via een USB adapter opladen en dan het merkloze type van 25 euro 99 dat zij verkopen 8)7....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:03:
[...]

Ik heb een salesman van de MM recentelijk horen vertellen aan een klant dat je je iPod niet via de bijgeleverde kabel moet opladen omdat dat slechter voor de batterij is. Nee, dan kun je beter via een USB adapter opladen en dan het merkloze type van 25 euro 99 dat zij verkopen 8)7....
Sja het geld moet rollen zeggen ze altijd ;) Maar dit heeft niks met de Plasma tv te maken

Hoe komt het feitelijk dat er zo weinig 1366 42inch plasmas zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

nog wat van gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat meen je niet.....Wat een knuppels,zo'n verkoper zouden ze meteen moeten ontslaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 13:35
ljd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:35:
[...]
Ik denk:

1. Is geen behoefte aan, 1024x768 geeft al perfect beeld.
2. Meer pixels is meer kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ljd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:35:
[...]

Sja het geld moet rollen zeggen ze altijd ;) Maar dit heeft niks met de Plasma tv te maken

Aangezien 720p een resolutie is van 1280x720 kan je je beter afvragen waarom er zo weinig schermen zijn van precies deze resolutie.
Bij plasma zal t een technische reden hebben gehad, aangezien t ff duurde voordat ze full hd in een 42 inch konden krijgen. De pixels kreeg men er niet in, te weinig ruimte. Vooral de breedte duurde, 1080 horizontaal was er al langer. (dacht ik tenminste, iemand een betere reden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ferry34 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 07:32:
[...]

Ik denk toch echt dat het verschil te verwaarlozen is, maar heb het zelf niet kunnen vergelijken.
Denk namelijk dat het weinig uit zal maken of de tv de 1280 lijnen moet gaan downscalen naar 1024, of zoals bij de door jou gewenste tv met 1366 moet gaan downscalen naar 1280.
Het verschil is dat er bij een resolutie van 1024 geupscaled moet worden naar 1280, en bij 1366 er gedownscaled moet worden. Op zich zou ik liever downscalen dan upscalen, maar ik heb nog nooit het verschil mogen zien. Pioneer komt deze maand al met modellen waar de resoluties van 1024x768 en 1365x768 bij staan, wat dat nou in moet houden weet ik ook weer niet.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

blij blij blij blij en nog eens blij met mijn pana plasma (37pv70)

maar ik ga hem uiteindelijk ook op de muur hangen, alleen heb ik gister vluchtig de achterkant bekeken en geen enkel aansluitmogelijkheid gezien :? iemand enig idee welk soort beugel ik moet kopen?? hij moet wel kantelbaar zijn, zodat het aansluiten van nieuwe kabels makkelijk verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:40:
[...]

Ik weet niet of de PV45 kans heeft op paarse slangen. Volgens kieskeurig heeft de 7 ook 8000:1, maar ik geloof niet dat je dat gaat zien.

Volgens mij heeft de 7F geen PC ingang. Als je dat niet erg vind, is het een prima deal.

Ik zie de 37PV7F voor 876 op kieskeurig.nl
Ik heb zelf de PV60 & heb incidenteel wel 's die purple snakes gezien. Je moet iig heel goed opletten wil je ze zien. Daarbij is de videobron van zeer bedenkelijke kwaliteit (korrel) & is dan zichtbaar bij rook. Voor de rest zijn de Viera's imho. gewoon de beste tv's die er momenteel zijn, gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb hiervoor 2 jaar 'n Samsung Plasma gehad, maar die haalde 't bij lange na niet bij de Panasonics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

SYQ schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:02:
blij blij blij blij en nog eens blij met mijn pana plasma (37pv70)

maar ik ga hem uiteindelijk ook op de muur hangen, alleen heb ik gister vluchtig de achterkant bekeken en geen enkel aansluitmogelijkheid gezien :? iemand enig idee welk soort beugel ik moet kopen?? hij moet wel kantelbaar zijn, zodat het aansluiten van nieuwe kabels makkelijk verloopt
Gewoon VESA steun; zitten achterop 4 doppen; die moet je er af wippen en daar kun je je beugel in schroeven... heb zelf via marktplaats een nette (nieuwe) op de kop kunnen tikken voor mijn 42pv70 voor niet al te veel.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-09 23:33
Je haald gewoon een paar moeren met een oog er aan.
Deze draai je achter in je scherm.

In de wand draai je een paar schroeven met een haak er aan.
En je hangt je scherm op..

Dichter aan de muur kan niet en goedkoper ook niet.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Dennis t schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:18:
Je haald gewoon een paar moeren met een oog er aan.
Deze draai je achter in je scherm.

In de wand draai je een paar schroeven met een haak er aan.
En je hangt je scherm op..

Dichter aan de muur kan niet en goedkoper ook niet.

succes
haha, das waar; maar ben toch blij dat mijn scherm aan een 4mm dik frame hangt wat met 5x 10mm bouten in de muur verankerd zit hoor; daarnaast zit die ook nog eens geborgt waardoor dieven óf een stuk muur mee moeten nemen of 't bij de buren moeten proberen

/edit

Wat trouwens écht priceless is, is de gezichten van de mensen met een veul te dure (32") lcd die even mijn ("B-merk") plasma komen checken.

'huh! hoe groot is da ding???'
"en hóeveel kostte da ding???"
"hoe kan het dat dat ding mooier beeld geeft dan mijn samsung van 2 rooien gek???"

:')

[ Voor 31% gewijzigd door beschuitfluiter op 29-06-2007 16:24 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Is er overigens een goede reden om de TH42PV700 te kiezen ipv de 70?
Ik begrijp dat het geluid veel beter is, maar ik heb het geluid altijd over de surround staan dus dat is voor mij niet echt een reden.
Technisch kan ik alleen een vershil zien dat de 700 een automatisch contrast heeft (Contrast Automatic Tracking System C.A.T.S.), maar dat lijkt me toch geen schokkende verbetering? Ik vind trouwens het uiterlijk van de PV70 mooier, helemaal zwart. Die alu rand vind ik niet mooi bij de 700.
Ook zag ik bij redcoon de TH42PV70EH en de 71F, maar kon geen verschil ontdekken...iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ferry34 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:15:
Ook zag ik bij redcoon de TH42PV70EH en de 71F, maar kon geen verschil ontdekken...iemand?
Ik dacht dat de 71 het model is voor de duitse markt, 70 voor hier. bovendien is de 70 goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Zag zaterdag bij de MM zowel de 70 als de 700. Als ik nu moest kiezen zou ik zeker voor de 70 kiezenDenk dat het verschil van beide schermen nihiel is, maar die matte glasplaat van de 700 kan mij echt niet bekoren.
"Gelukkig" kan ik nog even wachten tot eind van het jaar ivm een renovatie. Ohja ernaast stond de Sammy 50Q91 met hetzelfde signaal en als ik eerlijk moet zijn vond ik die kleuren mooier. Jammer dat dit model last heeft van strepen, die je hoofdzakelijk ziet als het scherm uitstaat. Misschien dan toch maar een Pio G8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:00
Hoi,

Sinds vrijdag een Panasonic TH-42PV70F gekocht bij maxwell in Tilburg(1250 euro's met 3 jaar garantie.)

Ik wist dat het beeld goed zou zijn, maar het verbaasde me dat het zo goed is met een gewoon analoog kabel signaal. Heb niet echt het idee dat hij mindere beeld kwaliteit weergeeft dan mijn oude CRT(Loewe Vitros 82 CM.) Voor nog beter beeld toch maar Essent digitaal besteld.

Op DVD en Xbox360 beeld is het echt een plaatje :) ! Voor de Pc wordt het nog even wachten tot nvidia met goede nview drivers gaat komen voor vista, vind het slepen van een window wat lastig omdat ik dan 5 meter op en neer moet lopen om mijn muis te volgen. Maar het zag er allemaal goed uit.

Zeer blij dat ik geen lcd heb gekocht 8)

Nu een vraagje ik lees dat je het beste zwarte balken kan verkomen, is dit voor de eerste weken of voor altijd? Ik zie namelijk graag de film zoals hij bedoeld is.

Groeten,

Manuel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pv700 heeft een buzzing geluid als je peg hebt.De pv700 heeft een coating die overdag handig is.Alleen verminderd de coating ook je waarneming van kleuren. Bij de pv70 mag geen daglicht opvangen. Maar geeft dan de natuurlijkste kleuren.

Volgens panasonic is het verschil dat de pv70 het natuurlijkste beeld weer geeft van alle Pansonic plasma.De pv700 is een neutrale plasma met meer aanstuitingen en met wat meer menu instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tim45 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:14:
Ohja ernaast stond de Sammy 50Q91 met hetzelfde signaal en als ik eerlijk moet zijn vond ik die kleuren mooier.
Niet teveel waarde aan hechten zou ik zeggen want thuis is de verlichting anders. Bovendien kost het wel even tijd om zo'n plasma goed in te stellen. En het is maar de vraag of die jongens van Mediamarkt er a) de tijd voor hebben genomen en b) genoeg verstand van hebben.

Ik heb zowel een C91 als een PV70 thuis gehad. Met de juiste afstelling kunnen ze allebei fantastische kleuren weergeven. Alleen voordat ik de juiste settings had gevonden was ik wel een week verder.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 01-07-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Laatst online: 20-08 18:02
remanus schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:11:

Nu een vraagje ik lees dat je het beste zwarte balken kan verkomen, is dit voor de eerste weken of voor altijd? Ik zie namelijk graag de film zoals hij bedoeld is.

Groeten,

Manuel.
Hoeft natuurlijk niet voor altijd :) Maar houd er wel even rekening mee dat je niet dagenlang je tv op zo'n film moet laten staan (non-stop). Ik heb zelf een compleet seizoen Scrubs gekeken (met balken aan de zijkanten) aan 1 stuk, nergens last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Laatst online: 22:26
Heb dit topic al een tijd gevolgd, zeer de moeite waard. Overweeg sterk een 37 inch Panasonic aan te schaffen. Heb een sterke voorkeur voor plasma en heb helaas geen ruimte voor een groter model. Kortom, zit min of meer vast aan een Panasonic van deze grootte.

Vandaag in de MM Amsterdam bekeken. Wat me opviel, is dat de pixels nog steeds geod zichtbaar waren op kijkafstand. Ik zit ongeveer 2,3 -2,5 meter van het beeld af, en ik ben bang dat ik de blokjes van de pixels op die afstand nog goed kan zien, en me daaraan ga storen.

Is er een 37inch panasonic bezitter dit kan beamen of ontkennen, of kan vertellen vanaf welke afstand je de blokjes niet meer ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Heb je het nu over de pixels zelf, of over de MPEG artefacts bij (te veel) gecomprimeerde TV uitzendingen ? Dat laatste zie je inderdaad wel bij sommige zenders (bij de GP op RTL7 zojuist was dit bijv heel goed te zien vooral rond teksten en het logo, of heel overdreven te zien op Eurosport 2 (wat wel een 500Kbps stream lijkt)), maar valt mij op de 37PV70 niet echt op bij kijkafstand van +/- 4m. Ik kijk overigens Digitale TV van Casema.

De pixels zelf zien als je >2 meter van het toestel staat lijkt me vrij sterk of je moet superogen hebben (zelf zie ik het pas als ik op 1m van het scherm af sta bij bijv HD beeld van XBOX360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
jkommeren schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:35:
[...]

Hoeft natuurlijk niet voor altijd :) Maar houd er wel even rekening mee dat je niet dagenlang je tv op zo'n film moet laten staan (non-stop). Ik heb zelf een compleet seizoen Scrubs gekeken (met balken aan de zijkanten) aan 1 stuk, nergens last van ;)
Wat voor probleem zou je dan verwachten dan als de balken zwart zijn ? Inbranden lijkt me niet want zwart=geen licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Laatst online: 22:26
sverzijl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:19:
Heb je het nu over de pixels zelf, of over de MPEG artefacts bij (te veel) gecomprimeerde TV uitzendingen ? Dat laatste zie je inderdaad wel bij sommige zenders (bij de GP op RTL7 zojuist was dit bijv heel goed te zien vooral rond teksten en het logo, of heel overdreven te zien op Eurosport 2 (wat wel een 500Kbps stream lijkt)), maar valt mij op de 37PV70 niet echt op bij kijkafstand van +/- 4m. Ik kijk overigens Digitale TV van Casema.

De pixels zelf zien als je >2 meter van het toestel staat lijkt me vrij sterk of je moet superogen hebben (zelf zie ik het pas als ik op 1m van het scherm af sta bij bijv HD beeld van XBOX360)
Inderdaad over de pixels zelf. Het houdt me bezig, omdat ik er ongeveer 2,5 m vanaf zal zitten (verder kan niet, dan stoot ik mijn rug tegen het raam aan de straatkant ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dekeizer schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:29:
[...]
Inderdaad over de pixels zelf. Het houdt me bezig, omdat ik er ongeveer 2,5 m vanaf zal zitten (verder kan niet, dan stoot ik mijn rug tegen het raam aan de straatkant ;-)
Ik zit op 2,5 meter van een 42PV70 en kan echt geen pixels zien. Heb goede ogen en ben heel kritisch.

Edit ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt: bij lagere kwaliteit zender zijn er wel pixels te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 01-07-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in de verschillende topics rondom de panasonic plasma´s steeds dat men de helderheid/brightness op ongeveer de helft heeft staan, of zelfs lager.

Ik heb zelf sinds gister de 37PV70, maar om het beeld, naar mijn mening, redelijk te krijgen moet ik ik de helderheid op maximaal zetten. (ook voor andere bronnen dan UPC digital)
Contrast staat op ongeveer 60%, Kleur op 45% en de "temperatuur" op de Koel modus.

Om eerlijk te zijn had ik de helderheid zelfs nog wat hoger willen zetten, maar dat gaat uiteraard niet.
Ik kijk overiegsn absoluut niet graag naar een witte waas; maar om überhaubt die richting in te kunnen slaan lijkt met mijn toestel niet mogelijk

Wat ik niet begrijp is dat de meesten dus op de helft van de helderheid zitten en ik neem aan dat zij dan niet het gevoel hebben naar een donker scherm te kijken.

Misschien moet ik Panasonic maar eens vragen of ze dit on-site kunnen bekijken voor me.

Ik vrees voornamelijk voor de negatieve werking van het draaien met maximale waarden, te meer omdat dit nou net niet goed is voor een plasma scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Philflow schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:58:
[...]
Ik zit op 2,5 meter van een 42PV70 en kan echt geen pixels zien. Heb goede ogen en ben heel kritisch.
Zouden we dan toch een Superman in ons midden hebben ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:14:
Ik lees in de verschillende topics rondom de panasonic plasma´s steeds dat men de helderheid/brightness op ongeveer de helft heeft staan, of zelfs lager.

Ik heb zelf sinds gister de 37PV70, maar om het beeld, naar mijn mening, redelijk te krijgen moet ik ik de helderheid op maximaal zetten. (ook voor andere bronnen dan UPC digital)
Contrast staat op ongeveer 60%, Kleur op 45% en de "temperatuur" op de Koel modus.

Wat ik niet begrijp is dat de meesten dus op de helft van de helderheid zitten en ik neem aan dat zij dan niet het gevoel hebben naar een donker scherm te kijken.
Heb je de beeldinstelling op Normaal of Cinema staan ? In Cinema mode is het beeld bij dezelfde contrast/helderheid waardes al een stuk lichter. Heb hem zelf op Normaal staan met contrast/helderheid/kleur rond de 50%. Op Cinema komt het beeld me wat ´waziger´ over met minder diepe zwartwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:38:
[...]

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

sverzijl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:38:
[...]
ik denk dat ik wel begrijp wat hij bedoelt, net nog even gekeken en bij lagere kwaliteit uitzendingen zijn er wel pixels te zien. En er zijn nog al veel lagere kwaliteit uitzendingen.

Ik vind dit overigens niet storend, want ik weet dat het aan de uitzending ligt. Bij goede kwaliteit uitzending zoals de breedbeeld uitzendingen op ned1,2,3 of de nieuwe series op de commercielen ziet het er perfect uit. Series als Lost, Kidnapped en Heroes zijn echt DVD kwaliteit. Inhoudelijk vind ik het niet interessant maar wat een beeldkwaliteit. Ik vraag me af of ik 720P dan nog zou merken.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 01-07-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:21:
[...]

Wat voor probleem zou je dan verwachten dan als de balken zwart zijn ? Inbranden lijkt me niet want zwart=geen licht.
De plasma heeft een levensduur van ong. 60000 branduren. Na 60000 uur zou de lichtopbrengst niet minder dan de helft mogen zijn. Met andere woorden: De lichtopbrenst wordt steeds minder. Indien de afgespeelde films zwarte balken heeft "slijten" deze beeldpunten (lumiforen) minder snel dan de andere en blijft hiervan de lichtopbrengst hoger...
Je hoeft er absoluut niet bang voor te zijn want dit proces verloopt zeer langzaam.
En inderdaad, als je 10000 uur dezelfde verhouding laat weergeven zul je het gaan zien. Dit zal toch niet voorkomen? dus... gewoon genieten en je niet druk maken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:45:
[...]

Heb je de beeldinstelling op Normaal of Cinema staan ? In Cinema mode is het beeld bij dezelfde contrast/helderheid waardes al een stuk lichter. Heb hem zelf op Normaal staan met contrast/helderheid/kleur rond de 50%. Op Cinema komt het beeld me wat ´waziger´ over met minder diepe zwartwaarden.
Staat op normaal; cinemamode was mij te flets (en donker). Dynamisch is eveneens een no go.
Maar bedankt voor t meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:14:
Ik heb zelf sinds gister de 37PV70, maar om het beeld, naar mijn mening, redelijk te krijgen moet ik ik de helderheid op maximaal zetten.
Dat klinkt erg vreemd. Bij mij ziet het er al goed uit op 20%.
Misschien moet ik Panasonic maar eens vragen of ze dit on-site kunnen bekijken voor me.
Dat lijkt me een goed idee. Of misschien nog een paar dagen afwachten aangezien je plasma net nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

zucht :| :(

let op: de verwachte levertijd is november

bron
http://lcd.bestprices.nl/scripts/prodview.asp?idproduct=647

Nu maar hopen dat ze poep praten daar

[ Voor 16% gewijzigd door Stefano op 01-07-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

ik heb de 42pv70 nu een week in bezit. Ik zluit m net aan via de computer, maar daar wordt ik even niet blij van. Als ik nu series vanuit amerika kijk (zoals lostof 24 in hd 720P ) via de vga aansluiting met de computer krijg ik 16:9 Dus zwarte balken onder en boven. Met mijn full hd samsung was dit gewoon vol beeld. Ik kan op de vga uitgang echter geen volbeeld kiezen. Doe ik iets fout??? Zeg me alsjeblieft dat dit wel kan, want de verhoudingen zijn belachelijk. Het verpest mijn hele ervaring op moment. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Ross op 01-07-2007 23:24 ]

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
probeer Zoomplayer eens, daarmee kan je de verhoudingen aanpassen van het bronsignaal (dus bijv. (gedeelte van) de balken al weghalen voordat je ze naar de VGA uitgang gestuurd worden). Als je PC op VGA aansluit is het inderdaad wat uitgerekt in de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
sverzijl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:59:
probeer Zoomplayer eens, daarmee kan je de verhoudingen aanpassen van het bronsignaal (dus bijv. (gedeelte van) de balken al weghalen voordat je ze naar de VGA uitgang gestuurd worden). Als je PC op VGA aansluit is het inderdaad wat uitgerekt in de breedte.
Ai, hopelijk is dit probleem er niet wanneer je de pana via dvi-hdmi aansluit??
En dan heb je toch wel 720p eventueel? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

dus via dvi hdmi moet het wel lukken en ook via component? ik overweeg een helios x3000 te kopen, waarmee ik films van mijn computer kan streamen. Die kan alles omzetten naar 1080p. Die kan via component en hdmi. Zou ik dan daarmee wel weer volle beeld moeten krijgen met die hd series?
Verder heeft deze tv echt de beste natuurlijke kleurweergave. Daar stoorde ik me aan mijn sammie. Maar ik had wel vol beeld met de computer.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

yah schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:24:
Zeg me alsjeblieft dat dit wel kan, want de verhoudingen zijn belachelijk. Het verpest mijn hele ervaring op moment. :(
Ik doe het persoonlijk met VLC player. Super programma met allerlei zoom mogelijkheden. Je kunt dan de aspect ratio kiezen.

Bovendien speelt VLC player ook nog eens veel meer af dan dan de gemiddelde player. (FLV, QT, DIVX, VOB, AVI, MPG etc zonder dat je allerlei codecs moet installeren)

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 02-07-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
yah schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:41:
dus via dvi hdmi moet het wel lukken en ook via component? ik overweeg een helios x3000 te kopen, waarmee ik films van mijn computer kan streamen. Die kan alles omzetten naar 1080p. Die kan via component en hdmi. Zou ik dan daarmee wel weer volle beeld moeten krijgen met die hd series?
Verder heeft deze tv echt de beste natuurlijke kleurweergave. Daar stoorde ik me aan mijn sammie. Maar ik had wel vol beeld met de computer.
Met de X3000 waarbij je upscaled naar 720p (de PV70 is native 720P dus 1080p heeft weinig zin) zou het uitstekend moeten werken. Ik gebruik zelf de XBOX360 om HD te streamen naar Component op 720P en dat werkt prima.

[edit] ben overigens erg benieuwd naar je ervaringen met de Helios X3000. Ziet er uit als een leuk apparaatje. De upscaling van de Sigma chipset zou volgens dvdactive.com niet zo goed zijn als die van Faroudja chipset, maar ook niet slecht. Verder natuurlijk ideaal dat je meteen zo'n beetje alle formaten af kan spelen, maar jammergenoeg weer geen h264.

[ Voor 19% gewijzigd door sverzijl op 02-07-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

gelukkig maar, ik denk dat ik die toch maar eens moet kopen, op de ps3 moet met nieuwe software uitkomen om ook divx af te spelen.
Ik gebruik ook vlc normaal, maar ik had geen beeldvullende optie tussen zitten. Welke aspect ratio gebruik je dan?
Ik heb net zoomplayer geprobeerd. Ik krijg hiermee vol beeld. Mijn dank voor deze tip.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

yah schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:23:
Welke aspect ratio gebruik je dan?
Weet ik niet precies. Ik kijk meestal films die horen wel zwarte balken te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
sverzijl schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:05:
[...]

Met de X3000 waarbij je upscaled naar 720p (de PV70 is native 720P dus 1080p heeft weinig zin) zou het uitstekend moeten werken. Ik gebruik zelf de XBOX360 om HD te streamen naar Component op 720P en dat werkt prima.
kan jij me misschien helpen? ik wil deze week dit toestel halen, panasonic TH42PV70, alleen voor xbox360 en pc. hoe is pc weergave via vga? wat voor resolutie kan die dan weergegeven ? waarschijnlijk dvi-hdmi beter? en wat zijn daar de resolutie en beeldkwaliteit van? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

max resolutie is 1024*768. Te dichtbij niet echt mooi. ( 1m) maar normale kijkafstand 2,5 meter en meer is perfect beeld. Vooral de zwarten bij donkere films en series, daar kan echt geen lcd tegenop.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De PV70 heeft 1024x768 als resolutie. Dus als je PC denkt een 4:3 verhouding uit te sturen komt dit er als 16:9 uit te zien op je scherm (platgeslagen dus). Welke resolutie gebruik je met aansluiten van je PC op het scherm?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Laatst online: 20-08 18:02
Stefano schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:36:
zucht :| :(

let op: de verwachte levertijd is november

bron
http://lcd.bestprices.nl/scripts/prodview.asp?idproduct=647

Nu maar hopen dat ze poep praten daar
Zucht ik heb maar even om een bevestiging bij Panasonic gevraagd.

Het lijkt erop dat het niet zo dramatisch is als november, maar het is al geen augustus meer.

Halverwege september zou hij in de winkels moeten liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ferry34 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:35:
[...]

kan jij me misschien helpen? ik wil deze week dit toestel halen, panasonic TH42PV70, alleen voor xbox360 en pc. hoe is pc weergave via vga? wat voor resolutie kan die dan weergegeven ? waarschijnlijk dvi-hdmi beter? en wat zijn daar de resolutie en beeldkwaliteit van? Alvast bedankt.
Antwoord is al gegeven zie ik. Native resolutie is 1024x768 dus dat is de resolutie die je moet uitsturen via VGA (Je kan ook 800x600 of zelfs 1400x1050(laptop breedbeeld) uitsturen, maar dit wordt toch gescaled naar die 1024x768 dus teksten zullen minder duidelijk leesbaar zijn).
DVI-HDMI zal iets beter zijn omdat het signaal dan digitaal blijft, maar zelf nog niet geprobeerd (geen zin om PC naar beneden te halen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jkommeren schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:55:
[...]Halverwege september zou hij in de winkels moeten liggen :(
... en vanaf die periode komen ook van de andere merken de nieuwe modellen weer zo'n beetje op de markt ... kan er weer getobt en afgewogen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Shiver23 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:49:
De PV70 heeft 1024x768 als resolutie. Dus als je PC denkt een 4:3 verhouding uit te sturen komt dit er als 16:9 uit te zien op je scherm (platgeslagen dus). Welke resolutie gebruik je met aansluiten van je PC op het scherm?
Gebruik op dit moment nog 1360x768 via vga. Op deze manier kloppen de verhouding van het beeld, echter omdat het gescaled wordt ziet tekst er helaas niet uit. Misschien dat 't via dvi op 1280x720 iets beter wordt, maar echt mooi zal 't niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maaar goed dat iknog geen 37pv70 besteld heb,nog,dan,ik wil ehm ook aan een computer aansluiten,en dan moet het beeld er wel gewoon perfect uitzien,maar zoals ik dat nu hoor is dat niet echt het geval,jammer :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:27:
Maaar goed dat iknog geen 37pv70 besteld heb,nog,dan,ik wil ehm ook aan een computer aansluiten,en dan moet het beeld er wel gewoon perfect uitzien,maar zoals ik dat nu hoor is dat niet echt het geval,jammer :X .
Ligt eraan waar je hem voor wilt gebruiken. Als desktop is het niet zo handig. Als je 1024 * 768 via VGA doet ziet de tekst er prima en leesbaar uit, alleen kloppen de verhoudingen dus niet. Als je gaat surfen lijken alle mensen dikker.

Om films, HD content en spellen af te spelen werkt het perfect.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 02-07-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:27:
Voor films is het aspect ratio probleem gemakkelijk op te lossen met Zoomplayer of VLC. Zelfs Windows Media Player heeft er een oplossing voor : Tools->Options->Devices->Display->Properties en dan zet je de hoogte-/breedteverhouding op 1,33 horizontal pixels per vertical pixel et voila de verhoudingen kloppen weer. Op je PC zal het beeld er nu in de hoogte uitgerekt uitzien (geen zwarte balken meer boven en onder als het gaat om een 16:9 film), maar op de pv70 ziet het beeld er nu precies goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Ja en he zit dat als je de tv met composiet aansluit? Wat voor resoluties krijg je dan....en heeft een 720p H264 film dan nog wel zin? Ik heb nu al een composiet liggen en laat ik liefst zo, plus dat ik geen DVI meer heb (al gebruikt vanwege dualscreen) voor DVI-HDMI kabel. (ja of ik moet een 2e videokaart kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
composiet is het slechtste signaal wat je kan hebben en alleen geschikt voor PAL/NTSC, ongeschikt voor HD.
De manieren om 720p te draaien zijn (in oplopende kwaliteit) : VGA - Component - HDMI
(Waarbij de meningen soms nog wel verdeeld zijn over VGA vs Component). VGA en Component zijn beiden nog analoog, HDMI is digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok tx, iemand die een videokaart weet met 3 dvi's ? :9 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Philflow schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:56:
[...]

Ligt eraan waar je hem voor wilt gebruiken. Als desktop is het niet zo handig. Als je 1024 * 768 via VGA doet ziet de tekst er prima en leesbaar uit, alleen kloppen de verhoudingen dus niet. Als je gaat surfen lijken alle mensen dikker.

hmm, ik wil m alleen gebruiken voor xbox360 (games en hd-dvd) en pc (internetten, mailen enz).
Als die voor pc gebruik niet goed is dan is dat behoorlijk balen. s Kijken of ik dat kan checken in de winkel. Mocht het niet goed gaan, ook niet via dvi-hdmi, dan moet ik zo'n Samsung lcd halen grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ferry34 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:09:
[...]
Als die voor pc gebruik niet goed is dan is dat behoorlijk balen. s Kijken of ik dat kan checken in de winkel.
Heel goed plan denk ik. Neem je laptop mee naar een winkel en hang m aan de VGA poort. Dan zie je wat ik bedoel.

Ik weet dat ze het bij mediamarkt toestaan, zolang het niet druk is in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,ik zou willen gaan voor de TH42PV700.
Nu is mijn vraag of die coating een grote rol speelt i.v.m het beeld de kleuren enz..
Ik wil ook wel gaan voor de TH50PV70 welke raden jullie mij aan van deze 2
Kijkafstand is 3,50m.
En welke maat het beste is voor analoge tv.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je echt analoog wil kijken zou ik voor 42 inch gaan bij jouw kijkafstand.

Ik zelf zou een paar euro voor digitale kabel neerleggen en voor de 50PV70 gaan.

Tot nu toe lees ik vooral negatieve berichten over die coating van de PV700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PV700 heeft wel meer ingangen 3de hdmi en 31w geluidsvermogen,ik haal mij wel een geluidsset apart maar voor gewoon tv kijken gebruik ik toch alleen de tv boxen.

ze maken het allemaal zo ingewikkeld,vroeger als je voor een tv ging was het veel makkelijker dan nu met de lcd's en plasma's,ik heb nu al een lcd 26" van samsung voor ps3 en xbox360,maar zou nu willen gaan voor een plasma in de woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 14:49:
ik haal mij wel een geluidsset apart maar voor gewoon tv kijken gebruik ik toch alleen de tv boxen.
Ik heb een 42PV70 en het geluid is zo goed dat ik nog nooit mijn HC set heb aangesloten. Gewoon te lui geweest.

Geluid van de 42PV70 is echt een klasse beter dan de gemiddelde de LCD of bijv. een Samsung plasma.

Geluid van de PV700 is inderdaad nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Tja, ik heb 't geluid altijd via de receiver lopen in Prologic II, maar vond 't standaard geluid zeker acceptabel.

Heb mijn 'oude' toshiba dvd-speler nog via scart aangesloten, vind 't op zich prima, maar denk toch dat ik naar een hdmi spelert ga...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Geluid via de TV set? 8)7

Gaan we hier nu ontzettend geilen op megapixels en daarbij genoegen nemen met Ipod speaker geluid van 2x15w?

Tip:
http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5368468.html
nog geen 300 euri, meet zich met behoorlijk duurdere sets, ex speakers uiteraard.

[ Voor 19% gewijzigd door Stefano op 02-07-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Stefano schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:10:
Gaan we hier nu ontzettend geilen op megapixels en daarbij genoegen nemen met Ipod speaker geluid van 2x15w?
Heb jij een 42PV70 thuis staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik sta op t punt om een 37PV70 aan te schaffen. Heb de 37PV7 ff in een winkel gezien naast een philips LCD van 2x zo duur, op een HD bron, en verbaasde me over de veel betere kleuren van de pana plasma. Was dus meteen verkocht (en mn vriendin ook, dus das mooi meegenomen ;))

Nu heb ik ff een vraagje, mn oude tv zit geen geaard stopcontact op, en heb op mn appartement ook geen geaarde stopcontacten in de buurt. (wel mogelijk om te maken natuurlijk...) Maar zit hier een geaard stopcontact op. Zijn toch dure 'stroomvretende' dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ik moet zeggen, ik heb de speakers van mn tv nog nooit gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Philflow schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:19:
[...]
Heb jij een 42PV70 thuis staan?
Nope, voorlopig nog een Philips 42PF9965, doet vwb geluid niks onder, maar dat is het punt niet. Met name films (en concerten) zijn een combinatie van beeld en geluid, samen levert dat een totaalplaatje/belevenis op. Nu volgen ook de HDTV kanalen met DD5.1 Dit ga je allemaal niet redden met je 2x10watt dynamic/semi surround/nog wat speakers van de TV. Je zet toch ook geen youkihama nogwat banden van 50 euri onder je Ferrari? Het moet wel enigzins in balans zijn vind ik.

Correct me if I'm wrong. :X
Ferry34 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:14:
ik moet zeggen, ik heb de speakers van mn tv nog nooit gebruikt!
Ze mogen ze zelfs weglaten wat mij betreft

[ Voor 14% gewijzigd door Stefano op 02-07-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Stefano schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:20:
[...]

Nope, wel een Philips 42PF9965, doet vwb geluid niks onder, maar dat is het punt niet.
Nou ik denk als de speakers hoort van de 42PV70 dan noem je het geen Ipod speakers ;)

Er komt meer kijken bij geluid dan het aantal watt, zoals je zo te zien wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Kan iemand zeggen of de 42PV70 automatisch kan overschakelen naar beeldvullend beeld wanneer er wordt uitgezonden in 4:3 formaat ? En natuurlijk omgekeer ook, of moet je dit telkens manueel instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
jos707 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:47:
Kan iemand zeggen of de 42PV70 automatisch kan overschakelen naar beeldvullend beeld wanneer er wordt uitgezonden in 4:3 formaat ? En natuurlijk omgekeer ook, of moet je dit telkens manueel instellen ?
In de aspectstand "auto" gebeurt er precies wat jij wilt.
En zet je de tv tijdens een 4:3-programma op stand 4:3, dan schakelt die bij een 16:9 uitzending naar 16:9 en bij een 4:3 uitzending naar 4:3, met balken aan de zijkant (wat mij eerlijk gezegd beter bevalt dan dat surrogaatbreedbeeld bij 4:3 uitzendingen, waarin mensen toch dikke koppen en gedrongen lijven krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Philflow schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:42:
[...]
Nou ik denk als de speakers hoort van de 42PV70 dan noem je het geen Ipod speakers ;)

Er komt meer kijken bij geluid dan het aantal watt, zoals je zo te zien wel weet.
Die iPod speakers (http://www.apple.com/ipodhifi/) klinken anders echt niet onaardig hoor en zeker een stuk beter dan de de speakers in de PV70.

Maar het is echt een torenhoog verschil tussen het geluid uit de PV70 en uit m'n DD5.1 set. No way dat ik serieus een film ga kijken met het geluid uit de PV70. Misschien ben ik dan wel een beetje verwend met mijn B&W703 / 705 / HTM7 set maar ik zou je zeker aanraden eens te gaan luisteren naar een goede Home Theatre set voor de 'total xperience'.
Voor 'normaal' TV kijken vind ik de PV70 speakers best acceptabel, maar daar houdt het ook wel bij op.
prijk schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:28:
[...]
In de aspectstand "auto" gebeurt er precies wat jij wilt.
En zet je de tv tijdens een 4:3-programma op stand 4:3, dan schakelt die bij een 16:9 uitzending naar 16:9 en bij een 4:3 uitzending naar 4:3, met balken aan de zijkant (wat mij eerlijk gezegd beter bevalt dan dat surrogaatbreedbeeld bij 4:3 uitzendingen, waarin mensen toch dikke koppen en gedrongen lijven krijgen).
Ik heb nu al een paar keer gehad dat de auto feature niet goed werkt, dwz dat bij een 4:3 uitzending er teveel wordt ingezoomd zodat (grote) delen buiten het scherm vallen. Gelukkig wordt inmiddels al veel in 16:9 uitgezonden, behalve als ze weer eens oude series uit de doos trekken.

[ Voor 30% gewijzigd door sverzijl op 03-07-2007 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Philflow schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:42:
[...]

Maar film kijken via surround sound is natuurlijk heel wat anders dan dat je de speakers van je tv gebruikt. Gamen net zo. Kunnen de speakers van je tv wel goed zijn, maar het is een heel andere beleving natuurlijk!
Ik hoef bijvoorbeeld de PV700 ook niet, aangezien ik dus nooit de speakers van de tv gebruik. Maar ik hoor dat het geluid van de 700 erg goed is, maar surround is veel mooier natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de TH-50PV70 aan te gaan schaffen. Nu zie ik deze te koop staan voor maar 549 euro!!! En dat voor een nieuw model 8)7 Dit kan toch haast geen zuivere koffie zijn??

Is dit trouwens een mooie maat voor een maximale kijkafstand van zo'n 5 a 5,5 meter? Of raden jullie mij een maatje kleiner aan (de 42PV70)?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is zeer zeker geen zuivere koffie, maar kan me niet scheluh.. Waar staat die? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

Wat moet je er nog bijkopen om hem te krijgen want anders verkocht :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:39:
Is zeer zeker geen zuivere koffie, maar kan me niet scheluh.. Waar staat die? :9
:*) tv meuebel kost 549 euro hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

sverzijl schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 07:19:
[...]
Die iPod speakers (http://www.apple.com/ipodhifi/) klinken anders echt niet onaardig hoor en zeker een stuk beter dan de de speakers in de PV70.
Ja zo lust ik er nog meer. Ook voor Ipods kun je natuurlijk dure goede speakers kopen. Waar het mij omging is dat het geluid van de PV70 al goed is, iest wat degene die het schreef blijkbaar niet ervaren heeft. Ik heb hier voor een 42 inch Samsung gehad, en kan je vertellen, dat is een wereld van verschil met het geluid van de Panasonic.

En ja tuurlijk als je echt serieus geluid wil hebben voor een film of concert dan hang je er iets anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Philflow schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:04:
[...]
Ja zo lust ik er nog meer. Ook voor Ipods kun je natuurlijk dure goede speakers kopen.
Niet om het een of ander maar dit zijn _DE_ iPod speakers die door Apple speciaal voor de iPod op de markt zijn gebracht. Een normale iPod heeft namelijk helemaal geen speakers maar alleen koptelefoon.

maar goed, gaat verder nergens meer over. Het is in ieder geval duidelijk dat je voor goed geluid niet je TV moet willen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:56:
[...]

Dit is alleen het meubel, de televisie kost 2399 |:(
Oeps :$ Kom net uit m'n nachtdienst, tijd om m'n bed op te gaan zoeken denk ik. hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 vraagje: Ik sta op het punt de 50PV70 te gaan kopen maar nu zoek ik hier nog een leuke surroundset/home cinema bij. Geen idee waar ik op moet letten om tot een goede combinatie te komen met dit plasmascherm dus alle ervaringen/nuttige tips zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

sverzijl schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:13:
[...]
Niet om het een of ander maar dit zijn _DE_ iPod speakers die door Apple speciaal voor de iPod op de markt zijn gebracht.
Je hebt er op een gegeven moment DE ipodspeakers van Apple van gemaakt.
Echter, de originele quote waar het mee begon en om te doen was is deze:

"en daarbij genoegen nemen met Ipod speaker geluid van 2x15w?"

Ik neem aan dat je het verschil wel ziet.

Het duitse magazine Video gaf trouwens het oordeel "GUT" over het geluid. Misschien kun je dat ff vertalen, mijn duits is niet zo goed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 03-07-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik op mijn 2de scartaansluiting (AV2) van mijn TH42PV70 zwart-wit beeld. De dag ervoor mijn playstation 2 nog aangehad en beeld was perfect in kleur, de dag erna in zwart-wit.
Iemand een idee hoe dit kan komen ?
(probleem ligt niet bij de playstation 2, heb ook de V-tech van de dochter getest en was ook zwart-wit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:28:
Sinds gisteren heb ik op mijn 2de scartaansluiting (AV2) van mijn TH42PV70 zwart-wit beeld. De dag ervoor mijn playstation 2 nog aangehad en beeld was perfect in kleur, de dag erna in zwart-wit.
(probleem ligt niet bij de playstation 2, heb ook de V-tech van de dochter getest en was ook zwart-wit).
Wellicht ligt het aan de scart-kabel, heb je deze al verwisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:28:
Heb je op scart 2 één of ander apparaat aangesloten met s-vhs-uitgang?
Heb ik ook al eens gehad. Kijk in dat geval eens in de handleiding p.37 en p. 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:35:
[...]

Wellicht ligt het aan de scart-kabel, heb je deze al verwisseld?
Playstation 2 heeft andere scartkabel dan de V-tech, en beiden geven ze zwart-wit beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:44:
[...]

Heb je op scart 2 één of ander apparaat aangesloten met s-vhs-uitgang?
Heb ik ook al eens gehad. Kijk in dat geval eens in de handleiding p.37 en p. 14.
de tv geeft wel aan "AV2 s-vhs", maar voordien werkte alles perfect, heb in feite niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:49:
[...]

de tv geeft wel aan "AV2 s-vhs", maar voordien werkte alles perfect, heb in feite niks veranderd.
Probeer eens wat op p.14 staat : selecteer via de AV-knop ingang AV2/AV2S; vervolgens met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening het type ingang (zou je op het scherm moeten kunnen zien aan de twee kleine streepjes rechts van de aanduiding AV2/AV2S) wijzigen (en wellicht nog bevestigen met OK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

majoh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:55:
Ik sta op t punt om een 37PV70 aan te schaffen. Heb de 37PV7 ff in een winkel gezien naast een philips LCD van 2x zo duur, op een HD bron, en verbaasde me over de veel betere kleuren van de pana plasma. Was dus meteen verkocht (en mn vriendin ook, dus das mooi meegenomen ;))

Nu heb ik ff een vraagje, mn oude tv zit geen geaard stopcontact op, en heb op mn appartement ook geen geaarde stopcontacten in de buurt. (wel mogelijk om te maken natuurlijk...) Maar zit hier een geaard stopcontact op. Zijn toch dure 'stroomvretende' dingen...
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn Rotel 1090 ook niet geaard aangesloten en das een versterker van 2x 380watt,dat zou niet zo'n probleem moeten zijn,ook al word er een geaard stopcontact geadviseerd.

Maak je er dus niet druk om :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Philflow schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:56:
[...]

Hmm, ik schreef hetvolgende in t xboxforum:

Maar damned, ik ben net de stad in geweest. Kom ik n winkel binnen, zit er toevallig net iemand van Panasonic. Ik legde hem mijn eisen van een scherm voor: ik wil alleen maar gamen op xbox360 en internetten. Hoe zit t met inbranden.
Hij zei: ik zou je heel graag een Panasonic verkopen, maar de kans is toch wel groot wanneer je 2 uur achtereen zit te internetten, dat die inbrandt!

Balen, aangezien plasma weer n mooier beeld geeft. Nou is de Samsung LE40M86 de andere optie en die is weer full hd, ik zit nl maar op 1.80 meter van mn scherm. Aan de andere kant, ik heb nu nog geen 1080p materiaal dus wat loop ik te zeuren....

Maar nou kwam ik bij n andere winkel om s wat prijzen te vergelijken en hij verkocht hetvolgende:
Samsung LE40M87 (full hd lcd) voor €1799,- (niet slecht)
maar nu komt het
Panasonic TH42PV70 (gewoon de zwarte allernieuwste model) €1250,- :9

Scheelt toch ff €550 euri en hij gaf me garantie op t inbranden!

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ferry34 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:32:
[...]

Maar damned, ik ben net de stad in geweest. Kom ik n winkel binnen, zit er toevallig net iemand van Panasonic. Ik legde hem mijn eisen van een scherm voor: ik wil alleen maar gamen op xbox360 en internetten. Hoe zit t met inbranden.
Hij zei: ik zou je heel graag een Panasonic verkopen, maar de kans is toch wel groot wanneer je 2 uur achtereen zit te internetten, dat die inbrandt!

Balen, aangezien plasma weer n mooier beeld geeft. Nou is de Samsung LE40M86 de andere optie en die is weer full hd, ik zit nl maar op 1.80 meter van mn scherm. Aan de andere kant, ik heb nu nog geen 1080p materiaal dus wat loop ik te zeuren....

Maar nou kwam ik bij n andere winkel om s wat prijzen te vergelijken en hij verkocht hetvolgende:
maar nu komt het

Wat vinden jullie?
Doe maar de Panasonic _/-\o_
Die kerel van Panasonic zal zich niet echt lekker gevoeld hebben die dag zeker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja als die kerel van panasonic zegt dat er dikke kans is,op inbranden tijdens internetten ect,dan kun je wel garantie daartegen hebben,maar tis niet leuk om te moeten bellen,elke keer,als je er daadwerkelijk last van hebt.

En 1 keer,zou die kerel ehm mischien nog wel vervangen,maar als het nog een keer gebeurd,dan gaat ie je echt geen nieuwe meegeven.Plus de garantie gaat volgens mij via Panasonic zelf.

Ala monitor lijkt me een LCD tv toch meer geschikt 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[...]
Met alle respect hoor, maar dat is volslagen onzin. Ik lees diverse fora in drie verschillende talen, en er zijn duizenden gebruikers van de 42PV70. Tot op heden ben ik 0 verhalen tegen gekomen van inbranden.

En er zijn volop mensen die hun PC aansuiten en internetten.

Maar goed als het je echt zoveel zorgen baart, zet dan je contrast op 40%, ziet het er nog steeds prima uit en heb je nog minder kans op inbranden.

Alle verhalen over inbranden zijn met name ontstaan door oudere series Panasonic (PV500 had er af en toe last van) en enkele series van Pioneer (427 heeft er last van). De laatste generatie Panasonic is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ja er zit randaarde op de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

[...]

maar nu komt het

Wat vinden jullie?
Ik heb ook een full hd van samsung gehad. 40f71. ik werd gek van die rode gezichten en de wolken met donkere scene's. Full hd is leuk, maar eerlijk gezegd was ik van de panasonic echt onder de indruk toen ik naar james bond keek op de ps3 blue ray en met de samsung niet echt. was mooi hoor, maar de pana is echt beter, alleen met series moet ik nog goed beoordelen vanuit amerika teminste.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
yah schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:07:
[...]

Ik heb ook een full hd van samsung gehad. 40f71. ik werd gek van die rode gezichten en de wolken met donkere scene's. Full hd is leuk, maar eerlijk gezegd was ik van de panasonic echt onder de indruk toen ik naar james bond keek op de ps3 blue ray en met de samsung niet echt. was mooi hoor, maar de pana is echt beter, alleen met series moet ik nog goed beoordelen vanuit amerika teminste.
Oké, bedankt in ieder geval allemaal voor het meedenken!
Eerst zat ik er ook n beetje mee dat ik maar 1,80 m van het scherm zit, maar zoals ik al zei: ik heb nog geen 1080p content al ga ik wel de hd-dvd speler van xbox halen (waarvan ik in n test weer las dat deze het beter op een hd doet dan op een full hd 8)7 ).
Ach ik gok het wel hoor, neem de Panasonic. En ik doe er toch maar 3 jaar mee denk ik. De techniek gaat zo ontzettend hard nu! Bovendien vind ik 1250 echt een goede prijs, beugel en goede kabels erbij, zal ik waarschijnlijk op 1500 uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke versie HDMI zitten er op de verschillende modellen of heeft alles wat er nu te koop is al HDMI versie 1.3?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.