Nou hèhè, vermoeiend dagje gehad maar ik ben eruit!
Ik was op zoek naar een tv, rond de 40 inch, alleen voor xbox360 gaming en internetten. Ik koop wel deze week nog de hd-dvd speler voor op de xbox360.
Keus lag nu tussen de Samsung full hd lcd LE40M87 en de hd ready Panasonic plasma TH42PV70.
En je moet begrijpen dat ik tot 2 weken geleden alleen keek naar de full hd lcd van Samsung.
Ik ben ongeveer 2 uur aan t gamen en vergelijken geweest en ik vond de Panasonic n stuk mooier dan de Samsung!
Het verschil met de 30 inch lcd 1080i die ik nu heb, was iets minder groot dan ik had verwacht overigens, maar het was wel n stuk mooier en vooral de kleuren waren prachtig.
Ook heel veel gelet op ghosting, alleen maar naar die bomen en lantaarnpalen gekeken terwijl ik aan t racen was met Forza2. Op de plasma was t echt strakker hoor!
Heb ook nog getest op een Hisense 50 inch hd ready plasma, maar was t beeld minder mooi. Wel n bak van n tv zeg! Maar ik zit op 1.80m, maar dan zag ik toch wat oneffenheden.
Nee de Panasonic was op alle vlakken net iets mooier, terwijl ik had verwacht dat de Samsung het beter zou moeten kunnen op 1080p. De Panasonic gaat natuurlijk 720p of 1080i.
Heb overigens moeten testen op de 37 inch Panasonic( maar ik koop de 42 inch) en de 37 inch Samsung (waarvan het contrast minder is dan de 40).
Nòg een bijkomende factor.....de Pana was niet alleen beter, maar ook veel goedkoper!
De Samsung LE40M87 moest kosten €1800, de Panasonic TH42PV70 kost daar €1250!
De PV700 heeft beter geluid, maar ik doe alles over de surround en die anti reflectie op de 700 kost wat beeldkwaliteit...zodoende wordt t de 70.
Heb ook nog naar verschillen gekeken met digitale televisie. Er was op n gegeven moment een beeld van een stuk water in de nacht en op de Samsung lcd zag je dus gewoon n stuk zwart water, maar op de plasma zag je dat er in dat water nog n eiland lag. Dat zag je op de lcd helemaal niet!
Je kan wel,zoals ik altijd zei, zeggen dat full hd de toekomst is en dat de games er gaan komen op full hd, maar wanneer de hd ready plasma op 720p mooier is dan 1080p op n lcd dan weet ik het wel.
Nee, goede keus zo. Muursteun erbij en ik ben voor €1330 klaar
Bedankt voor alle tips!
[
Voor 3% gewijzigd door
Ferry34 op 04-07-2007 23:08
]