[Plasma]Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.358 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46

The Legend

*Plop*

Net een Panasonic 37PV70P gekocht bij Progress. De verkoper verzekerde mij dat Panasonic via het repaircentre gewoon 2 jaar garantie aan huis bood, ook op dit model. Bij de MediaMarkt vertelden ze dat de Nederlandse importeur grote leveringsproblemen heeft. De 37pv70 was daar 1299, de 37pv70p bij Progress voor 1017 euro :) Een rondje google meldt dat ik een Pools model heb gekocht blijkbaar :P Najah, als het met garantie maar geen problemen oplevert, anders mag Progress het zelf oplossen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:58:
welke versie HDMI zitten er op de verschillende modellen of heeft alles wat er nu te koop is al HDMI versie 1.3?
Weet niet meer precies waar ik het ben tegen gekomen (een van de eerdere delen van dit topic misschien?), maar alleen de modellen met 3xHDMI zouden 1.3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

The Legend schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:23:
Bij de MediaMarkt vertelden ze dat de Nederlandse importeur grote leveringsproblemen heeft.
Dat verteld elke (web)winkel me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

majoh schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:41:
[...]
Dat verteld elke (web)winkel me :(
www.redcoon.nl

Leveringsstatus: direct leverbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Heb jij aandelen in die winkel ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leveringsstatus: direct leverbaar :)
Leveringstatus wil niks zeggen bij (sommige) webwinkels ..Heb vorige week woensdag de th-50PV70 besteld; die zou op voorraad zijn maar wordt pas aankomende vrijdag uitgeleverd.. levertijd dus ca. 8 werkdagen!!

Is dus gewoon een lokkertje ... nah ja, nog maar 3 dagen ... :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Iemand die me kan overtuigen van het volgende: ik zie dat je voor de prijs van de 37 inch pv70 ook een Samsung plasma kan krijgen van 42 inch. Waarom moet ik toch voor die Pana kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
Ik zit ook erg te twijfelen tussen samsung en panasonic. Uiteraard neem ik de prijs ook in mijn overweging mee, maar ik denk toch dat ik voor de PV70 ga.

Misschien dat deze post je kan helpen? Philflow in "[Plasma] Samsung PS-42Q91H / PS-42Q92H"

De panasonic is, afgaande op ervaringen van andere gebruikers, iets degelijker (denk bijvoorbeeld aan de scart aansluiting van de samsung) en accepteert ook 1080p signaal. Het design van de samsung vind ik wel een pluspunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Laatst online: 21:52
Bij de MM in Groningen is de 42PV70 maar 1199 euro :)

Mooi prijsje dacht ik zo, maar enkele tientjes boven goedkoopste internetshop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
E®nst schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:41:
Ik zit ook erg te twijfelen tussen samsung en panasonic. Uiteraard neem ik de prijs ook in mijn overweging mee, maar ik denk toch dat ik voor de PV70 ga.

Misschien dat deze post je kan helpen? Philflow in "[Plasma] Samsung PS-42Q91H / PS-42Q92H"

De panasonic is, afgaande op ervaringen van andere gebruikers, iets degelijker (denk bijvoorbeeld aan de scart aansluiting van de samsung) en accepteert ook 1080p signaal. Het design van de samsung vind ik wel een pluspunt...
Tx, tja ik vind design pana mooier, en geluid is ook beter Maar toch, voor dat geld KAN je ook 42 inch krijgen. Ik ben er alleen nog niet achter of ik 37 zat vind, of dat ik liever toch nog maar even 42 pak. (dat weet je alleen als je het ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Volgens mij gaat er iets mis met de prijs bij Neckermann :P

http://www.neck.nl/index2...rodukt/produkt_detail.mb1

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 23:10
Vandaag telefoon gekregen, de TH-42PY700F is aangekomen, als ik terug in Belgie ben kan ik hem laten leveren, benieuwd naar de ervaring, na het lezen van alle positieve panasonic gebruikers hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
wat dan? die 499 is de voet mag je aannemen.

* Sjah weet maar eens te meer dat die nooit lid moet worden van die postorderdieven als wehkamp en neckermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Sjah schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:06:
[...]

wat dan? die 499 is de voet mag je aannemen.

* Sjah weet maar eens te meer dat die nooit lid moet worden van die postorderdieven als wehkamp en neckerman.
Aannemen? Ik ben maar een domme consument :P Die 499 stond daarnet ook bij de TV, zie ook kieskeurig.nl. Jammer dat het al aangepast is, ik wil wel weer zo'n Otto-rel ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
The Legend schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:23:
Net een Panasonic 37PV70P gekocht bij Progress. De verkoper verzekerde mij dat Panasonic via het repaircentre gewoon 2 jaar garantie aan huis bood, ook op dit model. Bij de MediaMarkt vertelden ze dat de Nederlandse importeur grote leveringsproblemen heeft. De 37pv70 was daar 1299, de 37pv70p bij Progress voor 1017 euro :) Een rondje google meldt dat ik een Pools model heb gekocht blijkbaar :P Najah, als het met garantie maar geen problemen oplevert, anders mag Progress het zelf oplossen.
Ik heb hem bij de MM in Rijswijk voor 1099,- zien staan. Ik weet dat MM zijn prijzen op de lokale markt afstemt, maar hier is het verschil wel erg groot. Kreeg vandaag overigens het Correct krantje binnen en daar werd ie ook doodleuk voor 1299,- aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
yup ik ook wel. Als het nu nog 499 had gestaan had ik besteld ook! Wat kan mij nou gebeuren, ZIJ zitten fout, hehehe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

TH-37PV71F staat voor 868 op Kieskeurig. Is hetzelfde als 37PV70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heel mooi, maar ik lees het volgende bij reviews op datzelfde kieskeurig:

missm9: In het uiterlijk zie je geen echte verschillen, maar als je de twee producten in kieskeurig naast elkaar zet, zie je wel verschillen. Belangrijkste verschil zit in de afmeting: de 71F heeft een diagonaal van 91 cm en de 70 heeft een diagonaal van 94 cm. Deze laatste is dus ook hoger en breder dan de eerste!

Verder zijn er ook nog wat technische verschillen. (12-06-2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirQ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:04:
Vandaag telefoon gekregen, de TH-42PY700F is aangekomen, als ik terug in Belgie ben kan ik hem laten leveren, benieuwd naar de ervaring, na het lezen van alle positieve panasonic gebruikers hier
Waar heb je besteld in België en, als ik zo vrij mag zijn, tegen welke prijs? Ik wil er ook zo snel mogelijk één, en woon ook in den Belgique...

Alvast bedankt voor de info... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Philflow schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:20:
TH-37PV71F staat voor 868 op Kieskeurig. Is hetzelfde als 37PV70.
Als je verder kijkt zie je dat het hier om de 37PF7 gaat. Dat is een uitgeklede versie met o.a. maar 1 HDMI aansluiting, lager contrastratio en minder grijswaarden. De 37PF70 bieden ze ook aan voor een meer gangbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Simpathy schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:37:
[...]
Als je verder kijkt zie je dat het hier om de 37PF7 gaat.
Klopt ja. staat verkeerd op kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Ben eigenlijk ook wel nieuwschierig waar je het nieuwste model hebt weten te strikken en aan welke prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:59:
[...]

Probeer eens wat op p.14 staat : selecteer via de AV-knop ingang AV2/AV2S; vervolgens met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening het type ingang (zou je op het scherm moeten kunnen zien aan de twee kleine streepjes rechts van de aanduiding AV2/AV2S) wijzigen (en wellicht nog bevestigen met OK).
Deed ik maar het beeld bleef zwart-wit.
Heb nu ook eens geprobeerd met de scarts te wisselen, heb m'n digitale decoder eens op scart 2 aangesloten, gevolg : zwart-wit beeld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:32:
[...]
Waar heb je besteld in België en, als ik zo vrij mag zijn, tegen welke prijs? Ik wil er ook zo snel mogelijk één, en woon ook in den Belgique...

Alvast bedankt voor de info... _/-\o_
Bij mn lokale audio en video winkel, Deltavox in Brugge ( http://www.deltavox.be/ )

Ik betaal 3200 EUR voor de tv + bijhorend meubel van Panasonic die bij dat model hoort (kost los 599 geloof ik?)

edit:
Ik had hem wel een maand voordien besteld, en ik geloof dat alle schermen die ze daar binnen gekregen hebben al zijn uitvergekocht.

[ Voor 12% gewijzigd door CumpsD op 04-07-2007 09:16 . Reden: uitverkocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vervelend als je bij kieskeurig kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwt wat je van dit scherm gaat vinden,ik hoop dat het een goed scherm is,ik heb er ook nog steeds interresse in in namelijk.Maar ik wil eerst wat meer info er over hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

ik heb iets dat licht vervelend is. Ik heb het ook bij mijn samsung gemerkt en ook op 2 computers.
Het volgende. Als ik een serie kijk via de computer(vga) met tulpjes in de tv en ik heb m vrij hard staan en het is een stille scene, dan hoo ik ruis van de moederpord/processor. Dus als de processor harder werkt dan hoor ik m ook net al een auto licht gas geven als het ware. Enig idee waar dit aan ligt?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:37
yah schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:39:
ik heb iets dat licht vervelend is. Ik heb het ook bij mijn samsung gemerkt en ook op 2 computers.
Het volgende. Als ik een serie kijk via de computer(vga) met tulpjes in de tv en ik heb m vrij hard staan en het is een stille scene, dan hoo ik ruis van de moederpord/processor. Dus als de processor harder werkt dan hoor ik m ook net al een auto licht gas geven als het ware. Enig idee waar dit aan ligt?
Nou denk gewoon dat je cpu fan harder gaat draaien, dus meer toeren, dus meer herrie...
Lijkt me logisch.

Of bedoel je dat er meer gezoem uit de boxen van je TV komt op dat moment? (vond het persoonlijk een beetje ene vaag verhaal namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Gebruik je de interne geluidskaart van je moederbord? Die staan er om bekend dat die nogal wat ruis meenemen van onderdelen. Zelf heb ik dat met het geluid van de harde schijf. Het is op te lossen door een digitale uitgang te gebruiken, als die aanwezig is. En anders kijken naar een andere geluidskaart. Als het al een losse geluidskaart is zou een ander PCI-slot misschien wel eens uit kunnen maken, dacht ik wel eens gelezen te hebben. (Omdat ik zelf dus ook last heb van dergelijke ruis ben ik ook eens op zoek geweest naar een oplossing. Maar in mijn geval heb ik die nog niet gevonden).

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Het is inderdaad via de boxen van de tv. Zou er misschien een kabel zijn die het een en ander eruit filterd? digitale aansluiting heb ik misschien wel op de dell denk ik. ik zal eens kijken

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog over de 42PV70 of de 50PV70. Welke maat raden jullie mij aan voor een kijkafstand van zo'n 5 a 5,5 meter (bij analoog gebruik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:50:
Ik ben benieuwt wat je van dit scherm gaat vinden,ik hoop dat het een goed scherm is,ik heb er ook nog steeds interresse in in namelijk.Maar ik wil eerst wat meer info er over hebben.
Ik zal je op de hoogte houden eens het in mijn kamer staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42py700 is in rotterdam te bezichtigen.

Ben net terug van de correcte winkel in Rotterdam. Ik had een 42pv700 maar vond het beeld zeer lcd achtig en was ook niet scherp te krijgen. Als je "scherpte" voluit zette dan was hij wel scherp maar ook waren dan alle storingjes en dergelijke in mijn sat signaal te zien. Ook was wit absoluut niet wit te krijgen.
Ik had hem isf laten calibreren maar kon met gewoon sat signaal absoluut niet tevreden zijn. Echt zo'n lcd look.Nu dacht ik voor de 42py700 te gaan. Ja bij deze winkel staat hij al!!
Deze hoop was al snel teniet gedaan bij binnenkomst! Wat een onscherp en mat beeld. Standaard staat de contrast op stand "normaal" voluit en nog was het beeld waziger en doffer dan de pv700.
De 42pv700 en 42py700 doen het goed met HD matriaal omdat dat al scherper is van nature, maar zet je er een pal of rgb signaal op is het echt niet mooi, vind ik. uiteraard heb ik even met de instellingen gespeeld maar kon hem echt niet helder krijgen.
U
Ondanks alles blijft de pv70 gewoon een super helder scherm welke het dichts bij crt komt in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:22:
Ik twijfel nog over de 42PV70 of de 50PV70. Welke maat raden jullie mij aan voor een kijkafstand van zo'n 5 a 5,5 meter (bij analoog gebruik)?
voor die afstand zou ik zeker voor de 50 er gaan. maar het blijft persoonlijk. er zijn ook mensen die naar een 32 er kijken op die afstand.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

hoe had je dat zo gedaan?

ben het trouwens met je eens dat de 42PV70 een superscherm is. dik tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:53:
42py700 is in rotterdam te bezichtigen.

Ben net terug van de correcte winkel in Rotterdam. Ik had een 42pv700 maar vond het beeld zeer lcd achtig en was ook niet scherp te krijgen. Als je "scherpte" voluit zette dan was hij wel scherp maar ook waren dan alle storingjes en dergelijke in mijn sat signaal te zien. Ook was wit absoluut niet wit te krijgen.
Ik had hem isf laten calibreren maar kon met gewoon sat signaal absoluut niet tevreden zijn. Echt zo'n lcd look.Nu dacht ik voor de 42py700 te gaan. Ja bij deze winkel staat hij al!!
Deze hoop was al snel teniet gedaan bij binnenkomst! Wat een onscherp en mat beeld. Standaard staat de contrast op stand "normaal" voluit en nog was het beeld waziger en doffer dan de pv700.
De 42pv700 en 42py700 doen het goed met HD matriaal omdat dat al scherper is van nature, maar zet je er een pal of rgb signaal op is het echt niet mooi, vind ik. uiteraard heb ik even met de instellingen gespeeld maar kon hem echt niet helder krijgen.
U
Ondanks alles blijft de pv70 gewoon een super helder scherm welke het dichts bij crt komt in mijn beleving.
Is het trouwens niemand opgevallen dat als je een rgb signaal in een 42pv700 of 42pv70 stopt via scart het beeld een stuk naar rechts opschuift. In de " juist" stand.
ik vind dit de fijnste stand, maar ben wel bij beide toestellen in het service menu geweest om het beeld met -12 op te schuiven naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:22:
Ik zou dan zeker voor de 50inch gaan. Ik heb hier nog 'n review voor je vd. TH50PZ700 Volgens mij is dit de Engelse type aanduiding voor de 50PV70. Ik heb zelf de 42PX60 (buitenlandse typeaanduiding, eigenlijk de 42PV60) & ik denk dat ik die eerdaags naar m'n slaapkamer ga verhuizen & de 50PV70 ga kopen voor in de huiskamer. Ik zit er zo'n 3 mtr. vanaf maar vind 42 inch al weer iets te klein worden :D

Koop trouwens alsjeblieft dan 'n goede satellietontvanger, want 't is echt eeuwig zonde om op zo'n groot scherm naar 't brakke analoge kabelbeeld te kijken!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Nou hèhè, vermoeiend dagje gehad maar ik ben eruit!

Ik was op zoek naar een tv, rond de 40 inch, alleen voor xbox360 gaming en internetten. Ik koop wel deze week nog de hd-dvd speler voor op de xbox360.

Keus lag nu tussen de Samsung full hd lcd LE40M87 en de hd ready Panasonic plasma TH42PV70.
En je moet begrijpen dat ik tot 2 weken geleden alleen keek naar de full hd lcd van Samsung.
Ik ben ongeveer 2 uur aan t gamen en vergelijken geweest en ik vond de Panasonic n stuk mooier dan de Samsung!
Het verschil met de 30 inch lcd 1080i die ik nu heb, was iets minder groot dan ik had verwacht overigens, maar het was wel n stuk mooier en vooral de kleuren waren prachtig.
Ook heel veel gelet op ghosting, alleen maar naar die bomen en lantaarnpalen gekeken terwijl ik aan t racen was met Forza2. Op de plasma was t echt strakker hoor!

Heb ook nog getest op een Hisense 50 inch hd ready plasma, maar was t beeld minder mooi. Wel n bak van n tv zeg! Maar ik zit op 1.80m, maar dan zag ik toch wat oneffenheden.
Nee de Panasonic was op alle vlakken net iets mooier, terwijl ik had verwacht dat de Samsung het beter zou moeten kunnen op 1080p. De Panasonic gaat natuurlijk 720p of 1080i.
Heb overigens moeten testen op de 37 inch Panasonic( maar ik koop de 42 inch) en de 37 inch Samsung (waarvan het contrast minder is dan de 40).

Nòg een bijkomende factor.....de Pana was niet alleen beter, maar ook veel goedkoper!
De Samsung LE40M87 moest kosten €1800, de Panasonic TH42PV70 kost daar €1250!
De PV700 heeft beter geluid, maar ik doe alles over de surround en die anti reflectie op de 700 kost wat beeldkwaliteit...zodoende wordt t de 70.

Heb ook nog naar verschillen gekeken met digitale televisie. Er was op n gegeven moment een beeld van een stuk water in de nacht en op de Samsung lcd zag je dus gewoon n stuk zwart water, maar op de plasma zag je dat er in dat water nog n eiland lag. Dat zag je op de lcd helemaal niet!
Je kan wel,zoals ik altijd zei, zeggen dat full hd de toekomst is en dat de games er gaan komen op full hd, maar wanneer de hd ready plasma op 720p mooier is dan 1080p op n lcd dan weet ik het wel.

Nee, goede keus zo. Muursteun erbij en ik ben voor €1330 klaar :)
Bedankt voor alle tips! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 04-07-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

in welke winkel kan je hem voor 1250,- euro krijgen?
ik wil nl. een tv niet online kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvv schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 08:52:
mediamarkt als je een beetje goede babbel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:10:
[...]

mediamarkt als je een beetje goede babbel hebt.
Nou, bij MM in Eindhoven kan je dat vergeten, met die gasten valt niet te praten over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
www.goedkopen.nl heeft ook gewoon een winkel waar je hem kunt bekijken en af kunt halen:
TH-42PV70F voor 1199,-

https://www.goedkopen.nl/...=product&cat=17#Panasonic

Op het DVDforum kwam ik de volgende chart tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/tweakers/rest_klein.jpg
Zou dit kloppen?

[ Voor 37% gewijzigd door arjants op 05-07-2007 09:52 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Die ene grote winkel in het centrum van Utrecht. ben de naam vergeten. oude naam daar.

Bestekeus.nl heeft trouwens ook een gewone winkel.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 05-07-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:41:
[...]

Ik zou dan zeker voor de 50inch gaan. Ik heb hier nog 'n review voor je vd. TH50PZ700 Volgens mij is dit de Engelse type aanduiding voor de 50PV70. Ik heb zelf de 42PX60 (buitenlandse typeaanduiding, eigenlijk de 42PV60) & ik denk dat ik die eerdaags naar m'n slaapkamer ga verhuizen & de 50PV70 ga kopen voor in de huiskamer. Ik zit er zo'n 3 mtr. vanaf maar vind 42 inch al weer iets te klein worden :D

Koop trouwens alsjeblieft dan 'n goede satellietontvanger, want 't is echt eeuwig zonde om op zo'n groot scherm naar 't brakke analoge kabelbeeld te kijken!
Ik ben ook wel van plan digitaal te gaan kijken (UPC) maar ik moet nog even uitzoeken hoe dat allemaal zit. Zo'n UPC Mediabox, dat is toch wat jij bedoelt met satellietontvanger? Je kan wel zien dat ik echt een leek ben op dit gebied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvv schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:33:
[...]

Nou, bij MM in Eindhoven kan je dat vergeten, met die gasten valt niet te praten over de prijs.
raar, in amsterdam iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een homecinema set voor bij de 50PV70. Hoe belangrijk is het dat deze homecinema set een hdmi ingang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcSchuring
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 07:49
Het is mij bekend dat de 37pv70 meer grijswaarden, hoger contrast en een extra hdmi-aansluiting heeft ten opzichte van de 37pv7f. Daar staat tegenover dat deze toch een paar honderd euri goedkoper is. Op dit moment heb ik geen HDMI apparatuur en mocht dat veranderen, dan bestaat de mogelijkheid om een switchbox te kopen (toch).
De grote vraag is: zal ik merken dat 7f minder grijswaarden en een iets lager contrast heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

MarcSchuring schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:00:
Het is mij bekend dat de 37pv70 meer grijswaarden, hoger contrast en een extra hdmi-aansluiting heeft ten opzichte van de 37pv7f. Daar staat tegenover dat deze toch een paar honderd euri goedkoper is.
149,- euro op Kieskeurig. en de PV7 heeft geen VGA in.
De grote vraag is: zal ik merken dat 7f minder grijswaarden en een iets lager contrast heeft?
Ik durf er mijn geld op in te zetten dat je die verschillen niet gaat zien. Ik geloof ook niet dat de techniek echt anders is. Dit gaat vooral om marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Mee eens, denk niet dat je iets gaat merken. Vooral als je een HD bron eraan hangt ziet de 37PV7 er ook fantastisch uit.

Zelf heb ik net de 37pv70 aangeschaft, vooral eigenlijk om de meerdere aansluitingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Er zit een ander panel in, dus waarom zou je de verschillen niet gaan merken? Zomaar alles op marketing gooien is wel heel makkelijk, want er zijn duidelijke verschillen. PV70 is al een instapmodel. De PV7 is echt budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

Shiver23 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:21:
Er zit een ander panel in, dus waarom zou je de verschillen niet gaan merken? Zomaar alles op marketing gooien is wel heel makkelijk, want er zijn duidelijke verschillen. PV70 is al een instapmodel. De PV7 is echt budget.
Zijn de verschillen dan zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:03:
[...]

Bij MM in Arnhem ook, maar mijn babbel is kennelijk wat minder want daar kreeg ik 'm voor €1300,- mee. :*) Ik kreeg ook nog korting los op de muurbeugel, een Vogels EFW6305.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:53:
[...]

Ik ben ook wel van plan digitaal te gaan kijken (UPC) maar ik moet nog even uitzoeken hoe dat allemaal zit. Zo'n UPC Mediabox, dat is toch wat jij bedoelt met satellietontvanger? Je kan wel zien dat ik echt een leek ben op dit gebied!
Nee, een UPC Mediabox is 'n kabelontvanger. Ik bedoel dus 'n ontvanger voor de schotel, zoals 'n Dreambox bijvoorbeeld.

Digitale kabel is wat beeldkwaliteit toch weer iets minder als satelliet & vaak onstabiel als ik 't zo links & rechts hoor, vooral UPC is niet echt denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:32:
[...]

Nee, een UPC Mediabox is 'n kabelontvanger. Ik bedoel dus 'n ontvanger voor de schotel, zoals 'n Dreambox bijvoorbeeld.

Digitale kabel is wat beeldkwaliteit toch weer iets minder als satelliet & vaak onstabiel als ik 't zo links & rechts hoor, vooral UPC is niet echt denderend.
Bij ons is het signaal van de UPC mediabox op een Panasonic 42PV70 zeer goed, echt veel beter als analoge tv. Koop er wel meteen een fatsoenlijke scart-kabel bij, da's een verschil van dag en nacht t.o.v. de meegeleverde scart. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

ljd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:26:
[...]

Zijn de verschillen dan zo groot?
Minder aansluitmogelijkheden, geen 100hz. Waarschijnlijk ook mindere de-interlacers en andere beeldverwerkingstechnieken. En als je het toestel bekijkt (uiterlijk) ziet de PV7 er erg goedkoop uit. Heel plastic met een naar mijn mening lelijke voet. Voor dat kleine prijsverschil zou ik zelf zonder meer voor de PV70 gaan. Maar ik kan natuulijk niet bij jou in de portemonnee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:37:
[...]

Bij ons is het signaal van de UPC mediabox op een Panasonic 42PV70 zeer goed, echt veel beter als analoge tv. Koop er wel meteen een fatsoenlijke scart-kabel bij, da's een verschil van dag en nacht t.o.v. de meegeleverde scart. 8)7
Ok, duidelijk. En even onthouden van die scartkabel.
Hebben jullie de "gewone" UPC Mediabox of de Mediabox - HDTV? Ik heb nu nog de gewone maar die wil ik gaan vervangen door de - HDTV. Iemand ervaring met de verschillen tussen deze 2?
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:32:
[...]

satelliet heeft niet onze voorkeur i.v.m schotel aan het huis.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Shiver23 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:49:
[...]
Minder aansluitmogelijkheden, geen 100hz. Waarschijnlijk ook mindere de-interlacers en andere beeldverwerkingstechnieken.
Volgens mijn informatie klopt dit niet.

De PV7 heeft hetzelde panel en wel 100hz. Iemand hier had dat opgezocht in de handleiding.

Het is inderdaad zo dat de voet goedkoper is, geen VGA aansluiting heeft, en maar 1HDMI.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 05-07-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:07:
[...]

Ok, duidelijk. En even onthouden van die scartkabel.
Hebben jullie de "gewone" UPC Mediabox of de Mediabox - HDTV? Ik heb nu nog de gewone maar die wil ik gaan vervangen door de - HDTV. Iemand ervaring met de verschillen tussen deze 2?
Ik ben blij dat alle kinderziektes uit de "gewone" UPC-mediabox zijn verdwenen, bij mij werkt alles het laatste jaar probleemloos. 8) Ik wacht dus nog even af wat de HDTV-box gaat doen. Maar daar is toch al een aparte topic over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcSchuring
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 07:49
Uit de gebruiksaanwijzing blijkt inderdaad dat de 7f ook 100 hz is. Volgens mij zijn de panels ook niet echt verschillend, allebei hebben ze (in tegenstelling tot de voorgangers) 1080p ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hdtvnieuws.nl/...nema-systeem-introductie/

Kwam deze nieuwe pana homecinema set tegen. Is dit te vergelijken met een "normale" set met 5.1 surround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:07:
[...]
Ik heb zelf de gewone via Scart. Ben zeeeer tevreden over beeldkwaliteit.
Heb er wel even een wat betere scart kabel voor gekocht bij allekabels.nl (Weet niet zeker of dit scheelt)

HDTV heeft niet zoveel zin nog, omdat er nauwelijks zenders uitzenden in HD.

Voor de bezitters van Samsung LCD's/plasma's is het interessanter omdat er een verschil in beeldkwaliteit zit tussen scart en hdmi. Gelukkig is bij panasonic de scart al zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:15:
[...]

Ik heb zelf de gewone via Scart. Ben zeeeer tevreden over beeldkwaliteit.
Heb er wel even een wat betere scart kabel voor gekocht bij allekables.nl (Weet niet zeker of dit scheelt)
Ik heb een Vivanco Prowire scartkabel gekocht bij MM voor €30,-, het verschil met de standaard scartkabel is gewoon niet leuk meer: véél scherper beeld met intensere kleuren! Een (veel) duurdere Oehlbach, Profigold of Monster zal wellicht nog meer verschil tonen maar ik ben tevreden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb zelf niet echt getest met de verschillende kabels, vandaar dat ik het niet zeker weet. Ik weet alleen dat ik nu zeer tevreden ben over de beeldkwaliteit.

PS. Nog over de PV7F: zelf zou ik mijn bedenkingen hebben. dat zijn toch flink wat minder aansluitingen. ik acht het goed mogelijk dat ik binnen 2 jaar UPC HD, een HD DVD en een laptop heb met HDMI out. Dan kom ik theoretisch al te kort op PV70. (Maar goed dat ik dan nog via VGA kan)

[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 05-07-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:03:
[...]

.
elders gaat het inderdaad meestal goed, maar in Eindhoven doen ze altijd heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:16:
http://www.hdtvnieuws.nl/...nema-systeem-introductie/

Kwam deze nieuwe pana homecinema set tegen. Is dit te vergelijken met een "normale" set met 5.1 surround?
...helaas is dit niet het juiste topic hiervoor. Hier gaat het over Plasma televisies ;)
Probeer het hier eens Audio en HiFi. Lees wel even de regels en FAQ door :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Bij de Axxo op de langestraat in Amersfoort, gewone winkel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Philflow schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:12:
[...]

Volgens mijn informatie klopt dit niet.

De PV7 heeft hetzelde panel en wel 100hz. Iemand hier had dat opgezocht in de handleiding.

Het is inderdaad zo dat de voet goedkoper is, geen VGA aansluiting heeft, en maar 1HDMI.
Volgens mij is t panel anders hoor. Ik zou zweren dat de pv7 n contrast heeft van 8000:1 ipv 10000:1. Lijkt me n ander paneel dan?
De 1080p ondersteuning geldt overigens aleen voor de hdmi uitgang! (zelf getest).

Ik ga vanavond nòg n keer testen, misschien neem ik de TH50PV70 ipv de 42.
De Hisense vond ik minder, maar ze hadden geen 50 inch Panasonic staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Ferry34 op 05-07-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Philflow schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:15:
[...]

HDTV heeft niet zoveel zin nog, omdat er nauwelijks zenders uitzenden in HD.
Het is ook maar wat je kabelbedrijf doorgeeft. Mijn UPC geeft bijv. niet BBC HD door, en dat is een zender die zonder meer de moeite waard is, zenden bijv. Wimbledon uit, en ik neem aan dat ze op de Wk/OS ook wel op dat kanaal zullen uitzenden. Discovery wat UPC wel doorgeeft, geef ik niet zo om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ferry34 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:22:
[...]
Volgens mij is t panel anders hoor. Ik zou zweren dat de pv7 n contrast heeft van 8000:1 ipv 10000:1. Lijkt me n ander paneel dan?
Nee. Zelfde generatie panel. En aangezien het nogal een kostbaar zaakje is om een nieuw panel te ontwikkelen denk ik dat het veilig is om te zeggen dat dit hetzelfde panel is.

Die contrastratio is mi. gewoon marketing. Differentiatie noemen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:42:
[...]

Nee. Zelfde generatie panel. En aangezien het nogal een kostbaar zaakje is om een nieuw panel te ontwikkelen denk ik dat het veilig is om te zeggen dat dit hetzelfde panel is.

Die contrastratio is mi. gewoon marketing. Differentiatie noemen ze dat.
interessant, ik houd die in de gate. 1 Hdmi is niet prefect maar voldoende voor mij de comende tijd. ik kijk tv via digitenne dus die doe ik via composiet, mijn htpc via hdmi en dan zijn we er wel. de 37pv70 heeft mijn voorkeur, zeker nadat ik een 42pv70 een week in mijn huis had van een verhuizende vriend. Maar ik vind +1000 euro gewoon te veel.m Als ik de specs van kierkeurig er bij pak, zie ik geen verschil qa hdmi ingangen. ik kan alleen nergens de officiele specs vinden van de 71. Als ik google zie ik overal 2 hdmi staan, maar ja, is die informatie wel juist. Weet iemand of de mediamarkt dit type heeft staan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en lees ook op kieskeurig :

de PV71 is de duitse aanduiding voor het nederlandse type PV70. Vandaar dat je dit ook op de duistse site tegenkwam ;-)
Verder is er geen verschil.... (01-04-2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:22:
[...]

Ik heb een Vivanco Prowire scartkabel gekocht bij MM voor €30,-, het verschil met de standaard scartkabel is gewoon niet leuk meer: véél scherper beeld met intensere kleuren! Een (veel) duurdere Oehlbach, Profigold of Monster zal wellicht nog meer verschil tonen maar ik ben tevreden! _/-\o_
idd, de opmerkingen die ik kreeg te horen waren super. heb je een nieuwe xbox? is dit de nieuwste pes? had hiervoor de xbox aangesloten via vga kabel, nu dus zon advanced cable.

alle 30 eurotjes waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Hier in Belgie zijn de 42PV700 E uit de mediamarkt verdwenen. Nu ben ik een beetje verplicht om een 42PV7F te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 14:41
en hoe geraak je juist in het service menu van de 37pv70?
met "enter service menu panasonic PV70" (zonder quotes) in google, krijg ik nix bruikbaars (met andere combinaties ook niet, maar ga ze echt niet allemaal pasten :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ljd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:41:
Hier in Belgie zijn de 42PV700 E uit de mediamarkt verdwenen. Nu ben ik een beetje verplicht om een 42PV7F te kopen
Waarom geen 42PV70. www.redcoon.be ( ja ik heb aandelen :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Philflow schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:12:
[...]

Waarom geen 42PV70. www.redcoon.be ( ja ik heb aandelen :> )
Hoe zit het met de service na verkoop?En kunnen ze thuis leveren want mijn C4 is niet groot genoeg denk ik om zelf te tranporteren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ljd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:20:
[...]
Hoe zit het met de service na verkoop?En kunnen ze thuis leveren want mijn C4 is niet groot genoeg denk ik om zelf te tranporteren :p
Service en levering aan huis. Maar check het zelf nog even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ljd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:20:
[...]

moet lukken, de doos paste net niet in een seat arosa, c4 moet lukken lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:25:
[...]

moet lukken, de doos paste net niet in een seat arosa, c4 moet lukken lijkt me
Je kan toch niet afhalen :) dus moet die wel geleverd worden. Nu ff mijn vriendin overtuigen :) en zeggen dat we met die 200 euro een Samsung HT-THQ 22 erbij kunnen kopen.
http://www.redcoon.be/ind...d/5006/Samsung_HT_THQ_22/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Heeft iemand ergens in Belgie de 70PV zien staan voor onder de 1400E, in een gewone winkel wel te verstaan. Blijkt dit scherm in Nederland toch een stuk goedkoper te zijn als in Belgie, wanneer ik hier in de MM ga kijken staat daar een prijs van 1499 bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Neen ik heb hem nog niet gezien . Heb ook al zitten zoeken als een zot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:54:
Heeft iemand ergens in Belgie de 70PV zien staan voor onder de 1400E, in een gewone winkel wel te verstaan. Blijkt dit scherm in Nederland toch een stuk goedkoper te zijn als in Belgie, wanneer ik hier in de MM ga kijken staat daar een prijs van 1499 bij!
Die prijs staat er in Nederland bij MM standaard ook bij, je moet echter aan de verkoper vragen wat de "werkelijke" prijs is. Kortom, onderhandelen dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In België krijg je bij de ketens (Mediamarkt, Fnac,...) bijna nooit korting (tenzij in "punten" zoals bij de Fnac).
Ga eens langs bij een middelgrote "zelfstandige", bij de meeste krijg je vlot tussen de 5 en de 10 procent korting (maar je moet er natuurlijk wel om vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
arjants schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:45:
www.goedkopen.nl heeft ook gewoon een winkel waar je hem kunt bekijken en af kunt halen:
TH-42PV70F voor 1199,-

https://www.goedkopen.nl/...=product&cat=17#Panasonic

Op het DVDforum kwam ik de volgende chart tegen:
[afbeelding]
Zou dit kloppen?
Ja, dat klopt echt :) Ga maar eens in een winkel er een paar meter van af staan, je ziet al heel snel het verschil niet meer.

Check mijn verhaal in het andere forum maar: Chilly_Willy in "[TV] Plasma of LCD aanschaffen?"

[ Voor 8% gewijzigd door Chilly_Willy op 05-07-2007 17:29 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 14:59
hallo allemaal,
ik heb sinds woensdag de 42py700 en ik moet zeggen dat dit echt een geweldig scherm is mooi beeld en mooi geluid. nu zit ik met een probleem ik heb de pixels nagekeken en bleek 2 dode pixels en een pixel die knippert te hebben, nu vraag ik mij af of dit binnen de pixelgarantie valt van panasonic en of het wijs is dit te melde bij hun. of kan ik gewoon beter dit scherm houden op de kijkafstand waar ik zit zie je het helemaal niet maar het irriteerd me wel op 1 of andere manier gewoon met de weet dat je het hebt. iemand een tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bounto schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:53:
hallo allemaal,
ik heb sinds woensdag de 42py700 en ik moet zeggen dat dit echt een geweldig scherm is mooi beeld en mooi geluid. nu zit ik met een probleem ik heb de pixels nagekeken en bleek 2 dode pixels en een pixel die knippert te hebben, nu vraag ik mij af of dit binnen de pixelgarantie valt van panasonic en of het wijs is dit te melde bij hun. of kan ik gewoon beter dit scherm houden op de kijkafstand waar ik zit zie je het helemaal niet maar het irriteerd me wel op 1 of andere manier gewoon met de weet dat je het hebt. iemand een tip voor mij?
Lijkt mij niet zo moeilijk toch? Terug dat ding en een nieuwe eisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Net terug van RAF, en een pv7F zien staan, mooi beeld hoor, mooie kleuren. Een toshiba lcd , ook 37 inch, die ernaast stond, was ook niet slecht. Ben het toch wel eens dat plasma mooier is, natuurlijker zeg maar. Stond ook een pioneer, die was iets mooier, maar ook groter. Source: Blu-ray natuurfilm stond er te spelen. Nogmaals geconstateerd dat 42 inch te groot is voor mijn smaak. Dus de keus staat nu wel vast, even wachten op een mooie aanbieding voor rond de 900 voor een 37pv70. De pv7 vond ik er iid wat goedkoop uitzien, dus die wordt het niet. (voor wie hem wel wil, was in de "aanbieding" bij RAF , 999, dan koop je hem wel bij een "goede" winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Sjah schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:03:
Net terug van RAF, en een pv7F zien staan, mooi beeld hoor, mooie kleuren. Een toshiba lcd , ook 37 inch, die ernaast stond, was ook niet slecht. Ben het toch wel eens dat plasma mooier is, natuurlijker zeg maar. Stond ook een pioneer, die was iets mooier, maar ook groter. Source: Blu-ray natuurfilm stond er te spelen. Nogmaals geconstateerd dat 42 inch te groot is voor mijn smaak. Dus de keus staat nu wel vast, even wachten op een mooie aanbieding voor rond de 900 voor een 37pv70. De pv7 vond ik er iid wat goedkoop uitzien, dus die wordt het niet. (voor wie hem wel wil, was in de "aanbieding" bij RAF , 999, dan koop je hem wel bij een "goede" winkel).
De "normale" winkelprijs van de TH-37PV70 is € 1.299, maar bij sommige zaken kun je hem voor € 100 minder krijgen, en op internet natuurlijk nog veel goedkoper. Voordat je dit model in een echte winkel voor rond de € 900 kunt kopen, ben je wel anderhalf tot twee jaar verder, denk ik zo. Dus of dat "even" wachten wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heeft iemand ergens in Belgie de 70PV zien staan voor onder de 1400E, in een gewone winkel wel te verstaan.
In een gewone winkel weet ik het niet.

Ik zelf geef de voorkeur aan online kopen omdat:
1 Laagste prijs (1158 euro voor belgie)
2 Werd keurig in mijn huis afgeleverd, 2 hoog.
3 Risico bij vervoer ligt bij de vervoerder
4 Je hebt 7 dagen bedenktijd bij online aankopen (tenminste in nederland is dat zo)
5 Service vind plaats via Panasonic, heb na de aankoop dus niets met de winkel te maken.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mh1956 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:49:
[...]

De "normale" winkelprijs van de TH-37PV70 is € 1.299, maar bij sommige zaken kun je hem voor € 100 minder krijgen, en op internet natuurlijk nog veel goedkoper. Voordat je dit model in een echte winkel voor rond de € 900 kunt kopen, ben je wel anderhalf tot twee jaar verder, denk ik zo. Dus of dat "even" wachten wordt...
Over 1.5 tot 2 jaar is dit model nergens meer te bekennen. Aangezien ik op internet best wil kopen, en die daar al voor 1025 staat, denk ik dat je nooit weet hoe snel die nog even 100 zakt. Kan idd best nog minimaal een half jaar duren, of al volgende maand.

[ Voor 46% gewijzigd door Sjah op 05-07-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:05
Kwakkel schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:06:
en hoe geraak je juist in het service menu van de 37pv70?
-/V knop ingedrukt houden op de TV en dan 3x achter elkaar de 0-toets op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Philflow schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:54:
[...]

In een gewone winkel weet ik het niet.

Ik zelf geef de voorkeur aan online kopen omdat:
1 Laagste prijs (1158 euro voor belgie)
2 Werd keurig in mijn huis afgeleverd, 2 hoog.
3 Risico bij vervoer ligt bij de vervoerder
4 Je hebt 7 dagen bedenktijd bij online aankopen (tenminste in nederland is dat zo)
5 Service vind plaats via Panasonic, heb na de aankoop dus niets met de winkel te maken.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.... ;)
Ik wil liever bij een gewone winkel kopen omdat meestal pech heb met de aankoop van nieuwe toestellen. Op één of andere manier moet er altijd iets mis gaan met de eerste levering. Moest er iets mis zijn met het toestel kan ik het nog altijd stande pede terugbrengen. Maar hoe zit dat met een webwinkel ? Moet je weer hele dagen staan bellen naar hun helpdesk en al je overtuigingskracht moeten boven halen om ze te overtuigen van een defect. Mocht dit lukken moet je het toestel zelf op de post doen en ben je een aantal weken verder voordat je een ander toestel toegezonden krijgt. Dit is althans mijn eigen ervaring met het kopen via een webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ferry34 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 23:07:
Nou hèhè, vermoeiend dagje gehad maar ik ben eruit!

Ik was op zoek naar een tv, rond de 40 inch, alleen voor xbox360 gaming en internetten. Ik koop wel deze week nog de hd-dvd speler voor op de xbox360.

Keus lag nu tussen de Samsung full hd lcd LE40M87 en de hd ready Panasonic plasma TH42PV70.
En je moet begrijpen dat ik tot 2 weken geleden alleen keek naar de full hd lcd van Samsung.
Ik ben ongeveer 2 uur aan t gamen en vergelijken geweest en ik vond de Panasonic n stuk mooier dan de Samsung!
Het verschil met de 30 inch lcd 1080i die ik nu heb, was iets minder groot dan ik had verwacht overigens, maar het was wel n stuk mooier en vooral de kleuren waren prachtig.
Ook heel veel gelet op ghosting, alleen maar naar die bomen en lantaarnpalen gekeken terwijl ik aan t racen was met Forza2. Op de plasma was t echt strakker hoor!

Heb ook nog getest op een Hisense 50 inch hd ready plasma, maar was t beeld minder mooi. Wel n bak van n tv zeg! Maar ik zit op 1.80m, maar dan zag ik toch wat oneffenheden.
Nee de Panasonic was op alle vlakken net iets mooier, terwijl ik had verwacht dat de Samsung het beter zou moeten kunnen op 1080p. De Panasonic gaat natuurlijk 720p of 1080i.
Heb overigens moeten testen op de 37 inch Panasonic( maar ik koop de 42 inch) en de 37 inch Samsung (waarvan het contrast minder is dan de 40).

Nòg een bijkomende factor.....de Pana was niet alleen beter, maar ook veel goedkoper!
De Samsung LE40M87 moest kosten €1800, de Panasonic TH42PV70 kost daar €1250!
De PV700 heeft beter geluid, maar ik doe alles over de surround en die anti reflectie op de 700 kost wat beeldkwaliteit...zodoende wordt t de 70.

Heb ook nog naar verschillen gekeken met digitale televisie. Er was op n gegeven moment een beeld van een stuk water in de nacht en op de Samsung lcd zag je dus gewoon n stuk zwart water, maar op de plasma zag je dat er in dat water nog n eiland lag. Dat zag je op de lcd helemaal niet!
Je kan wel,zoals ik altijd zei, zeggen dat full hd de toekomst is en dat de games er gaan komen op full hd, maar wanneer de hd ready plasma op 720p mooier is dan 1080p op n lcd dan weet ik het wel.

Nee, goede keus zo. Muursteun erbij en ik ben voor €1330 klaar :)
Bedankt voor alle tips! _/-\o_
Hmm, eenmaal thuis gekomen begon er toch iets te knagen.
Die Hisense gaf n te slecht beeld dus die gaat t zeker niet worden, maar man oh man, wat is het stoer om op zo'n groot scherm te gamen!
Ben de volgende dag ff langs de Harense smit gereden, aangezien ze daar wel de Panasonic TH42OV70 hadden staan en dan kon ik s goed naar de afmeting kijken. Ik kom binnen en jawel, daar stond de 42, maar ook de TH50PV70 (groot hoor!). Ik vroeg aan de verkoper of ik die avond (koopavond) ff langs kon komen met mn xbox360 om beide schermen s te vergelijken.

Ik kwam daar en begon eerst met de 50 inch, als t beeld niet helemaal vloeiend zou gaan zoals bij de Hisense dan was ik meteen klaar geweest en zou ik later niet meer gaan twijfelen of ik niet beter....

Had ik t maar nooit gedaan, ik hing mn xbox eraan....ongelooflijk mooi beeld, strak, verschrikkelijk mooie kleuren etc etc.
Heb nauwlettend gekeken naar afwijkingen, ghosting, tearing, kleuren, maar niks van dit alles. Het beeld was echt oogverblindend. Toen ik de trailer speelde van Ace combat 6 kwamen er gewoon mensen van buiten naar binnen om te kijken wat er hier werd gedaan, zó mooi was het beeld.
Echt 3d effecten, je zag gewoon hoe hoog die F15 vlogen :P

Heb weer 1,5 uur zitten testen, aangezien ik niet verder dan 1,8m er vanaf kan zitten, maar het was geen enkel probleem!
Ik dacht ook nog, "lekker" zeg, dat kost me nog s 1000 euri meer dan de 42 inch...
Ik kan m bestellen voor €2300 inclusief zware muurbeugel (normaal 2400 voor de tv en149 euri voor de beugel) en hij wordt thuisbezorgt.
Eigenlijk zijn we knettergek, wie koopt er nu een tv voor zo verschrikkelijk veel geld (en dan voornamelijk voor xbox360 en internetten :X , maar we leven maar 1 keer hoor!
Vandaag bestellen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
De TH-50PV70 is voor rond de 1900 euro te krijgen: http://www.kieskeurig.nl/...267E1C125729F003C17D2.htm

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nog even over die 37pv7 die ik gister bij raf zag icm een blue-ray natuurfilm. Het zag er soms best kartelig uit, waar ligt dat aan? Ik gok zelf omdat die pv7 niet 1080p beeldverwerking aan boord heeft... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Sjah schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:37:
Nog even over die 37pv7 die ik gister bij raf zag icm een blue-ray natuurfilm. Het zag er soms best kartelig uit, waar ligt dat aan? Ik gok zelf omdat die pv7 niet 1080p beeldverwerking aan boord heeft... :?
Dank u. Ik ben niet de enige die het zag dus. Dat komt door de lage resolutie van het scherm. Het materiaal is 1080p en ergens in de downscale ontstaan fikse kartels. Metname bij tekst en andere 'harde' lijnen erg goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sjah schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:37:
Ligt eraan hoever je er vanaf stond.

Als je vanaf >2 meter kartels zag was er iets verkeerd afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik stond er met me neus op 1.25m bovenop. Vanaf meter of 6 zag ik het niet, nee.

Ook, moet ik er even bij vermelden, dat die blu-ray op alle tvs stond te spelen, dus die DVD-speler zal niet optimaal op die ene Panasonic zijn ingesteld....misschien was dat het..
Shiver23 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:56:
[...]

Dank u. Ik ben niet de enige die het zag dus. Dat komt door de lage resolutie van het scherm. Het materiaal is 1080p en ergens in de downscale ontstaan fikse kartels. Metname bij tekst en andere 'harde' lijnen erg goed te zien.
Yup, ik zag het ook. Misschien idd een slechte scaler erin, vanwege budgetprijs van de pv7. Mijden maar dat ding.

[ Voor 99% gewijzigd door Sjah op 06-07-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

vraagje:
wordt de hdmi aansluiting ook ondersteund voor aansluiting op de pc of is het alleen mogelijk via VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Mja je kunt de BR-speler in 1080i/p uit laten sturen en vervolgens de tv laten scalen, of de BR-speler naar 720p laten scalen en dan de tv naar de juiste resolutie. Ik vraag me af in hoeverre er duidelijke verschillen zijn. Die kartels zijn natuurlijk makkelijk te verklaren. Beeld je een diagonale lijn in. Nu ga je in de lijn stukjes weglaten. Het is nu geen vloeiende lijn meer maar een soort trappetje. Ik heb ditzelfde bij de PV600 en ook de PV70 gezien. Denk dan ook niet dat het alleen aan de scaler ligt, maar gewoon aan de lage(re) resolutie van de plasma's.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.