Alleen VGA.alvv schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:03:
vraagje:
wordt de hdmi aansluiting ook ondersteund voor aansluiting op de pc of is het alleen mogelijk via VGA?
Volgens mijn informatie ook HDMI 1280*720
HDMI kan ook pc aan. Dan kan je zelfs geluid meesturen via die ene kabel. Tenminste als je een Ati 2600 koopt, die kan ook geluid via de hdmi-out meesturen, naar wat ik begreep...
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooi LCD of plasmascherm van 40 of 42 inch. Eerst de hele tijd gekeken naar de Samsung LE40M86BD en eigenlijk niet verder gekeken naar andere merken, laat staan plasma. Nu ben ik sinds paar weken aan het kijken in dit topic en toch wel erg benieuwd naar de 42PV70 en de 42PY700, twee schermen van verschillende prijsklasse. De eerste is bij de MM in Groningen 1199 euro en sinds gisteren? staat de PY bij Komplett voor 2100 euro. Nu weet ik dat de PY full hd is, maar is dat de meerprijs van 900 euro waard??
Ik zit ongeveer 2/2,5 meter van het beeld en gebruik het voornamelijk om tv mee te kijken en misschien dat ik later nog eens een PS3 erop aansluit.
Wat kan ik het beste doen? Wil toch wel redelijk lang van de tv gebruik maken, het is niet zo dat ik em na 5 jaar weer weg doe. Alvast bedankt!
Ik zit ongeveer 2/2,5 meter van het beeld en gebruik het voornamelijk om tv mee te kijken en misschien dat ik later nog eens een PS3 erop aansluit.
Wat kan ik het beste doen? Wil toch wel redelijk lang van de tv gebruik maken, het is niet zo dat ik em na 5 jaar weer weg doe. Alvast bedankt!
Ik heb het niet geprobeerd, maar in mijn gebruiksaanwijzing staat bij HDMI-functies: Use with a PC is not assumed. En in de Duitse versie: Anschluss eines PC an diese Schnittstelle is nicht möglich.
Wat er in de NL versie staat weet ik niet, die ligt beneden
Metname tv kijken. PV70. Metname PS3 of andere HD-bronnen en de keuze is een stuk lastiger. Wil je echt lang gebruik maken van de tv zou ik zelf de PY halen. Maar ik ben wel iemand die erg op de specs zit.TimmieVelthuis schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:11:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooi LCD of plasmascherm van 40 of 42 inch. Eerst de hele tijd gekeken naar de Samsung LE40M86BD en eigenlijk niet verder gekeken naar andere merken, laat staan plasma. Nu ben ik sinds paar weken aan het kijken in dit topic en toch wel erg benieuwd naar de 42PV70 en de 42PY700, twee schermen van verschillende prijsklasse. De eerste is bij de MM in Groningen 1199 euro en sinds gisteren? staat de PY bij Komplett voor 2100 euro. Nu weet ik dat de PY full hd is, maar is dat de meerprijs van 900 euro waard??
PSN: Shiver23
Hmmm specs zijn altijd leuk:PShiver23 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:32:
[...]
Metname tv kijken. PV70. Metname PS3 of andere HD-bronnen en de keuze is een stuk lastiger. Wil je echt lang gebruik maken van de tv zou ik zelf de PY halen. Maar ik ben wel iemand die erg op de specs zit.
HD bronnen ga ik wel gebruiken, maar het is idd vooral digitale tv waar de tv voor dient. Ik hoef hem niet meteen nu te kopen, ik zou eventueel kunnen wachten of de PY nog daalt binnen nu en een half jaar. Denk alleen niet dat de prijs veel zal zakken aangezien het een nieuw scherm is.
Nu las ik trouwens ook ergens in dit topic dat de PY redelijk tegenviel qua beeldkwaliteit, zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen of juist tegenstrijden? Ik heb het scherm zelf nog niet gezien.
[ Voor 13% gewijzigd door TimmieVelthuis op 06-07-2007 11:43 . Reden: alinea toegevoegd ]
De PY700 is in Duitsland (PZ700) een stuk vriendelijker geprijsd. De 42 zou daar vanaf 1800 te krijgen moeten zijn. Alleen de levertijd is daar ook een beetje onduidelijk. Maar als je nog even kunt wachten kan dat een hoop schelen.
Ja kan best dat de handleiding dat zegt. Mij persoonlijk boeit dat niet.prijk schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:20:
[...]
Ik heb het niet geprobeerd, maar in mijn gebruiksaanwijzing staat bij HDMI-functies: Use with a PC is not assumed. En in de Duitse versie: Anschluss eines PC an diese Schnittstelle is nicht möglich.
Wat er in de NL versie staat weet ik niet, die ligt beneden
Ik ben geinteresseerd in wat in de praktijk werkt. Ik heb van diverse mensen gehoor dat 1280*720 zeer goed werkt via HDMI.
Verwijderd
Net terug van MM Oostakker (België). Daar hebben ze zowel de 50py700 als de 42py700 staan. Wie durft te beweren dat deze doffe beelden geven, zoals hoger is dit forum, moet maar eens dringend naar de oogarts! Ik twijfel zelf wat ik me ga aanschaffen, maar als je naar geen geld hoeft te kijken is de py700 echt wel superieur aan de pv70(0). Zeker als je, net als ik, van plan bent ps3 te gebruiken, zou ik niet twijfelen. Op verdere afstand zal het verschil tussen 720p en 1080p bijna niet te zien zijn, maar als je voor te gamen dichter tegen de tv aankomt (ik speel op ong. 2m) dan is de py700 zeker aan te raden. Ik vind dat je de ps3 en blurayspeler ten volle moet kunnen gebruiken, dus ga maar voor de fullHD. Ik zal het waarschijnlijk ook doen, al is 900 euro idd veel geld.TimmieVelthuis schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:41:
[...]
Hmmm specs zijn altijd leuk:P
HD bronnen ga ik wel gebruiken, maar het is idd vooral digitale tv waar de tv voor dient. Ik hoef hem niet meteen nu te kopen, ik zou eventueel kunnen wachten of de PY nog daalt binnen nu en een half jaar. Denk alleen niet dat de prijs veel zal zakken aangezien het een nieuw scherm is.
Nu las ik trouwens ook ergens in dit topic dat de PY redelijk tegenviel qua beeldkwaliteit, zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen of juist tegenstrijden? Ik heb het scherm zelf nog niet gezien.
Bij MM Oostakker stond de 50py700 voor 3599 euro, de 42py700 voor 2850 euro. Wanneer ik de verkoper wees op de grote prijsverschillen tegenover webstores ging hij even met z'n chef praten. Hij kwam terug met de prijs van 2400 euro voor de 42py700. De verkoper zei me in vertrouwen dat op alle prijzen in MM af te dingen is, behalve op promoties. Dus doen!! Hun winstmarges zijn blijkbaar heel erg groot.
Las juist in de headlines van dit forum dat de PS3 waarschijnlijk een prijsdaling tegemoet gaat...daarom zal ik nog even wachten alvorens definief mijn aankoop van PS3 + plasma te doen. Misschien is de 42py700 tegen die tijd ook al opnieuw gedaald in prijs!
Staat de 42PV70 er nog want die is verdwenen sinds vorig week, vind hem echt niet meer terug. Ook in de MM van oostakker
Prijsverschil is idd erg groot, helemaal tussen die 2850 euro en de 1800 euro in DL! Ik wacht denk ik nog even een maandje ivm prijsverlagingen die eraan komen en dan ga ik eens kijken hoe het ervoor staat qua prijzen. De PY serie stond gisteren nog niet in Groningen, ik zal komend weekend nog wel eens kijken. Mooi dat het scherm 'superieur' is t.o.v. de PV70, al zal dat wel weer wat teweeg brengen bij sommigen
Verwijderd
Jammer alleen dat dit scherm niet 1080/24p ondersteunt, dus dat ten volle gebruiken van brd valt dan weer wat tegen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:43:
Ik vind dat je de ps3 en blurayspeler ten volle moet kunnen gebruiken, dus ga maar voor de fullHD.
Het enige wat de Y700 echt mist. Heeft iemand een idee of de 24fps optie wel toegepast zou kunnen worden in plasmaschermen, dus dat het metname een software verhaal is?
Een plasmascherm an sich vormt geen beletsel voor 24fps input (mijn plasma kan dat ook). Het is echt een issue van de elektronica/firmware dat het signaal ontvangt en het paneel aanstuurt.Shiver23 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:56:
Heeft iemand een idee of de 24fps optie wel toegepast zou kunnen worden in plasmaschermen, dus dat het metname een software verhaal is?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Het wordt toegepast in de nieuwste generatie Pioneers.Shiver23 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:56:
Het enige wat de Y700 echt mist. Heeft iemand een idee of de 24fps optie wel toegepast zou kunnen worden in plasmaschermen?
Verwijderd
Welke Plasma is dat?Abbadon schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:59:
[...]
Een plasmascherm an sich vormt geen beletsel voor 24fps input (mijn plasma kan dat ook). Het is echt een issue van de elektronica/firmware dat het signaal ontvangt en het paneel aanstuurt.
Verwijderd
Ik was erg blij met mijn 37pv70 en zoals vele hier al gemeld hebben heel snel gewend aan de afmetingen. (kwam van 58cm crt). Ik kijk digitaal en de kwaliteit van het beeld was echt verbluffend. Mijn vader dacht er hetzelfde over en heeft dus mijn tv overgenomen zodat ik de 42" kon kopen. Ik heb nu een paar dagen de tv hangen en ik vind de kwaliteit van het beeld op diverse zenders echt minder. Ik zie nu op diverse zenders een licht blokkerig beeld terwiijl andere zenders gewoon haarscherp zijn.
Kan dit eventueel aan mijn decoder liggen want daar heb ik nu ook een andere voor staan tot dat ze de nwe hd decoder binnen hebben?
Ik stoor me natuurlijk aan die mindere zenders nu maar het ligt dus niet aan de tv.
Graag jullie tips.
Kan dit eventueel aan mijn decoder liggen want daar heb ik nu ook een andere voor staan tot dat ze de nwe hd decoder binnen hebben?
Ik stoor me natuurlijk aan die mindere zenders nu maar het ligt dus niet aan de tv.
Graag jullie tips.
Wees iets specifieker. Decoder? bedoel je UPC digitaal?Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:18:
Graag jullie tips.
Welke zenders?/uitzendingen?
Wat voor scart kabel gebruik je?
Er is sowieso een verschil per zender, ned 1-3 zijn bv erg goed. En TMF vind ik echt slecht...Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:18:
Ik was erg blij met mijn 37pv70 en zoals vele hier al gemeld hebben heel snel gewend aan de afmetingen. (kwam van 58cm crt). Ik kijk digitaal en de kwaliteit van het beeld was echt verbluffend. Mijn vader dacht er hetzelfde over en heeft dus mijn tv overgenomen zodat ik de 42" kon kopen. Ik heb nu een paar dagen de tv hangen en ik vind de kwaliteit van het beeld op diverse zenders echt minder. Ik zie nu op diverse zenders een licht blokkerig beeld terwiijl andere zenders gewoon haarscherp zijn.
Graag jullie tips.
Verwijderd
Is het niet zo,dat de 37inch en de 42 inch toch verschillen?Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:18:
Graag jullie tips.
Daar ligt t volgende mij niet aan. Ze hebben hier bij bcc n Samsung LE40M86 met blu-ray en verbonden via hdmi staan die n concert afspeelt van Beyoncé en t is allesbehalve perfect. je ziet duidelijk oneffenheden, ruis enz. De verkoper wist ook niet hoe dat kwam.Sjah schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:37:
Nog even over die 37pv7 die ik gister bij raf zag icm een blue-ray natuurfilm. Het zag er soms best kartelig uit, waar ligt dat aan? Ik gok zelf omdat die pv7 niet 1080p beeldverwerking aan boord heeft...
Dode pixels bij n plasma? Kan dat dan?bounto schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:53:
hallo allemaal,
ik heb sinds woensdag de 42py700 en ik moet zeggen dat dit echt een geweldig scherm is mooi beeld en mooi geluid. nu zit ik met een probleem ik heb de pixels nagekeken en bleek 2 dode pixels en een pixel die knippert te hebben, nu vraag ik mij af of dit binnen de pixelgarantie valt van panasonic en of het wijs is dit te melde bij hun. of kan ik gewoon beter dit scherm houden op de kijkafstand waar ik zit zie je het helemaal niet maar het irriteerd me wel op 1 of andere manier gewoon met de weet dat je het hebt. iemand een tip voor mij?
Plasma heeft natuurlijk cellen met gas, maar kunnen die ook kapot gaan?
Hangt ervanaf waar ze zitten (midden of zijkant) en hoeveel het er zijn.
Panasonic laat hier bepaalde isonormen op los, het moeten er in ieder geval meer dan 2 zijn en ze moeten dan ook nog eens in het midden zitten.
Panasonic laat hier bepaalde isonormen op los, het moeten er in ieder geval meer dan 2 zijn en ze moeten dan ook nog eens in het midden zitten.
mijn dode pixels zitten rechtsonder, linksonder en boven in het midden voor de rest alles nagekeken maar verder geen dode pixels. ik heb een afspraak staan vor dinsdag met panasonic zodat ze kunnen kijken naar het scherm en een beoordeling te geven of ze het scherm vervangen. maar even tussendoor dit scherm met een ps3 is echt waanzinnig ik heb het zelf ook op zo'n 2 meter afstand en ik vind het zeker aan te raden. ook voor mensen die geen dolby set hebben of geen ruimte er voor hebben net als dat k dat heb is dit scherm zeker aan te raden door het geluid wat er in zit wordt je al weggeblazen.
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringljd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:20:
Heb gisteren de TH 42PV70 besteld, dinsdag wordt die geleverd normaal gezien
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Verwijderd
ja met hd matriaal is het een goed scherm, maar met gewoon sd matriaal wat de meeste onderons gewoon kijken is het een tegenvaller. Komt naar mijn mening door die nieuwe coating laag. waardoor het lijkt op een lcd scherm met minder diepte en scherpte. Met HD is het goed , maar dit is van zichzelf al scherperVerwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:43:
[...]
Net terug van MM Oostakker (België). Daar hebben ze zowel de 50py700 als de 42py700 staan. Wie durft te beweren dat deze doffe beelden geven, zoals hoger is dit forum, moet maar eens dringend naar de oogarts! Ik twijfel zelf wat ik me ga aanschaffen, maar als je naar geen geld hoeft te kijken is de py700 echt wel superieur aan de pv70(0). Zeker als je, net als ik, van plan bent ps3 te gebruiken, zou ik niet twijfelen. Op verdere afstand zal het verschil tussen 720p en 1080p bijna niet te zien zijn, maar als je voor te gamen dichter tegen de tv aankomt (ik speel op ong. 2m) dan is de py700 zeker aan te raden. Ik vind dat je de ps3 en blurayspeler ten volle moet kunnen gebruiken, dus ga maar voor de fullHD. Ik zal het waarschijnlijk ook doen, al is 900 euro idd veel geld.
Bij MM Oostakker stond de 50py700 voor 3599 euro, de 42py700 voor 2850 euro. Wanneer ik de verkoper wees op de grote prijsverschillen tegenover webstores ging hij even met z'n chef praten. Hij kwam terug met de prijs van 2400 euro voor de 42py700. De verkoper zei me in vertrouwen dat op alle prijzen in MM af te dingen is, behalve op promoties. Dus doen!! Hun winstmarges zijn blijkbaar heel erg groot.
Las juist in de headlines van dit forum dat de PS3 waarschijnlijk een prijsdaling tegemoet gaat...daarom zal ik nog even wachten alvorens definief mijn aankoop van PS3 + plasma te doen. Misschien is de 42py700 tegen die tijd ook al opnieuw gedaald in prijs!
Ik heb inmiddels de 42pv70 aan de muur hangen 
Mooi beeld, zeker op digitale tv en mijn MCE-bak
Echter heb ik nu 1 probleem met het instellen van mijn MCE bak
Ik heb hem nu via VGA aangesloten op resolutie 1024*768
Dit werkt op zich goed maar omdat het een breedbeeld is zou je eigenlijk 1360*768 moeten hebben.
Als ik dit echter instel schuift het beeld iets naar links en mis ik daar info en heb ik rechts een zwarte balk.
Hoe krijjg ik dit goed ingesteld.
Tevens is er in Vista MCE de mogelijkheid om hem op 720P in te stellen. Als ik dit doe wordt en blijft het beeld zwart en springt hij terug naar de oude instellingen, hij kan dus de 720P niet aan.
Terwijl dit natuurlijk wel zou moeten kunnen
Wat doe ik fout en hoe moet ik hem goed instellen?
Dit werkt op zich goed maar omdat het een breedbeeld is zou je eigenlijk 1360*768 moeten hebben.
Als ik dit echter instel schuift het beeld iets naar links en mis ik daar info en heb ik rechts een zwarte balk.
Tevens is er in Vista MCE de mogelijkheid om hem op 720P in te stellen. Als ik dit doe wordt en blijft het beeld zwart en springt hij terug naar de oude instellingen, hij kan dus de 720P niet aan.
Tijd van werken, tijd van rusten
Verwijderd
Dit si in het service menu te verhelpen. Heeft met overscan te maken.Driek schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:41:
Kijk hier maar eens wat ene antoine erover zegt!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=54361.575
Hoe doen jullie dat met geluid invoer. Als ik en de computer aansluit en een component apparaat, dan kan ik maar 1 geluid in gebruiken. Of zit er nog een verstopt. Ik vind het jammer dat er geen mini jack apart was voor de pc invoer.
ola
Ik gebruik de plasma puur beeld en stuur de rest naar mijn versterkeryah schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:49:
Hoe doen jullie dat met geluid invoer. Als ik en de computer aansluit en een component apparaat, dan kan ik maar 1 geluid in gebruiken. Of zit er nog een verstopt. Ik vind het jammer dat er geen mini jack apart was voor de pc invoer.
Volgens mij is dit het makkelijkste op te lossen door hem gewoon op 1024*768 te zetten en in je software te zoomen, zodat de breedbeeld verhouding goed is. Met Zoomplayer schijnt dit goed te gaan, en ik geloof dat het ook met WMP kan.Driek schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:41:
Vandaag m'n Panasonic 37PV70P neergezet; verbluffend beeld
Echt een stuk beter dan hetzelfde analoge signaal bij paps en mams thuis, voorlopig ook geen digitale tv dus. Toen ik hem neerzette dacht ik direct, goh een 42" had ook best gekunt
Maar toch wel blij dat ik 't niet heb gedaan want deze TV is met een relatief smalle en kleine woonkamer (3,5x6,5m) al groot zat
Ik ben toch malle pietje niet!
waar ik versteld van sta is dat ik met mijn samsung full hd series downloadde in 720p ter grootte van 1.1gb (45min) Ik heb gisteren series zitten kijken op de pana ter grootte van 350mb, eigenlijk behoorlijk lage kwaliteit, maar ziet er net zo goed uit als de 720p's op de samsung. De 350mb files zagen er echt niet uit op de sammie fullhd. Echt prachtig. Er is alleen 1 ding wat ik minder vind, wat vooral opvalt bij meer wit achtige scene's, is dat je soort van hele hele lichte trillingen ziet. Heel moeilijk om uit te leggen, Ik zie het meestal de eerste minuten als ik de tv aanzet, daarna zie ik het eigenlijk ook niet meer, maar meer van dat het onrustig lijkt alsof je te weinig hertz hebt. Maar de kleuren van de pana... echt verbluffend. Echt natuurlijk. Dit kan geen 1 lcd aan. Ook geen sony, waar ik zelf al jaren fan van ben. De kleuren op lcd's vind ik meestal te nep. Op de een of andere manier mis je ook bepaalde kleur informatie heb ik het idee op een lcd. En donkere scene's op de plasma zijn echt een plezier voor het oog. Op de sammie was ik altijd bang om de wolken te zien.
ola
Ik zal mijn broer zijn ps3 eens aansluiten en kijken hoe F1 het erop doetVTec schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:08:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringIk ben zelf ook in de markt voor een nieuwe tv en keek eerst naar de Samsung LE40M87B, maar kom nu deze TH 42PV70 tegen en die spreekt mij ook wel aan. Ik koop de nieuwe tv voornamelijk omdat ik mijn 360 beter wil benutten. Iemand daar al ervaring mee, in combinatie met de Panasonic ?
Tx voor de tip, ik ga ook al voor de 37 inch. Mijn woonkamer is net zoiets (3.25x7.25) , die een beetje in 2 gehakt is, ene helft de zithoek, andere helft de eettafel.The Legend schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:02:
Maar toch wel blij dat ik 't niet heb gedaan want deze TV is met een relatief smalle en kleine woonkamer (3,5x6,5m) al groot zat
Oke, ik ben benieuwdljd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:40:
[...]
Ik zal mijn broer zijn ps3 eens aansluiten en kijken hoe F1 het erop doetmss maak ik wel ff wat screens
Ik ben dik tevreden met 42 inch op 2,40. mijn woonkamer is 3 meter breedSjah schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:50:
[...]
Tx voor de tip, ik ga ook al voor de 37 inch. Mijn woonkamer is net zoiets (3.25x7.25) , die een beetje in 2 gehakt is, ene helft de zithoek, andere helft de eettafel.
Ik weet zeker dat ík spijt had gekregen met 37 inch.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 08-07-2007 15:55 ]
Dit is helaas niet meer mogelijk.Philflow schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:54:
[...]
Volgens mij is dit het makkelijkste op te lossen door hem gewoon op 1024*768 te zetten en in je software te zoomen, zodat de breedbeeld verhouding goed is. Met Zoomplayer schijnt dit goed te gaan, en ik geloof dat het ook met WMP kan.
Heb er nu een Onkyo sr505E op aangesloten. En deze fungeert als audio/video receiver.
Alles is dus aangesloten op de onkyo en wordt met hdmi naar de panna gestuurd. Deze herkend dit als 720P. Ik moet dus mijn MCE bak ook op 1280*720 instellen.
Heb inmiddels in het service menu lopen stoeien en het beeld past nu bijna, oftwel nog iets bijschaven en het is perfect.
Ik ben dus nu dik tevreden.
Super beeld op de 42pv70 en super geluid via de onkyo.
Nu snel de 200 uur inspelen bekijken zodat het contrast weer omnhoog kan.
Het is maar wat je wilt denk ik... een TV in je woonkamer of een woonkamer om je TVPhilflow schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:55:
[...]
Ik ben dik tevreden met 42 inch op 2,40. mijn woonkamer is 3 meter breed
Ik ben toch malle pietje niet!
ik ben het eens hoor, ik zou zeker voor 42 inch gaan. Ik zit ook op ongeveer 3 meter, maar 50 inch was indrukwekkender geweest. Je went echt snel. Ik vind de mijne al op een 32inch lijken.
ola
Zo is het. De eerste twee dagen dacht ik jee wat groot. Nu weet ik niet beter. Heb al eens zitten meten hoe 50 inch eruit zou zien.yah schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:59:
Je went echt snel.
Verwijderd
Het oude model Samsung decoder (ben in afwachting van de nwe hd decoder) en het signaal is van Casema/Wanadoo.Philflow schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:20:
[...]
Wees iets specifieker. Decoder? bedoel je UPC digitaal?
Welke zenders?/uitzendingen?
Wat voor scart kabel gebruik je?
Ned 2 en 3 maar ook filmnet.
Het lijkt soms zelfs of er lijnen weg zijn wat me dan vooral opvalt in tekst.
Merk scart weet ik niet maar is gewoon een goede kwaliteit kabel (is ook dezelfde als op de 37" zat, ik heb verder niets veranderd)
Algemene indruk is gewoon een minder helder beeld op de 42 tov 37".
Misschien goed om dat even af te wachten.Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:06:
[...]
Het oude model Samsung decoder (ben in afwachting van de nwe hd decoder) en het signaal is van Casema/Wanadoo.
Op nederland 2 en 3 zouden de breedbeeld uitzendingen er perfect uit moeten zien. Met name zo'n serie met utrechts of oosters accent (weet de naam niet) ziet er DVd kwaliteit uit.Ned 2 en 3 maar ook filmnet.
4:3 uitzendingen zien er iets minder perfect uit omdat ze uitgerekt worden. Je kunt dat checken door je 4:3 uitzendingen op 4:3 te kijken, is je kwaliteit dan beter?
Minder helder? dat is weer wat anders.Algemene indruk is gewoon een minder helder beeld op de 42 tov 37".
Op een 42 inch ga je natuurlijk meer imprefecties in het beeld zien dan op 37 inch.
Ook de kwaliteit van je scart kabel gaat zwaarder wegen naarmate het toestel groter is.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 09-07-2007 09:41 ]
Verwijderd
klopt of met de asus m2a-vm hdmi. ik heb een htpc met deze motherboard en kan binnen vista ook het geluid via de hdmi meesturen, werkt perfect.Sjah schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:49:
HDMI kan ook pc aan. Dan kan je zelfs geluid meesturen via die ene kabel. Tenminste als je een Ati 2600 koopt, die kan ook geluid via de hdmi-out meesturen, naar wat ik begreep...
Hoe bevalt je onkyo? heb nl dezelfde receiver op het ookDriek schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:59:
[...]
Dit is helaas niet meer mogelijk.
Heb er nu een Onkyo sr505E op aangesloten. En deze fungeert als audio/video receiver.
Alles is dus aangesloten op de onkyo en wordt met hdmi naar de panna gestuurd. Deze herkend dit als 720P. Ik moet dus mijn MCE bak ook op 1280*720 instellen.
Heb inmiddels in het service menu lopen stoeien en het beeld past nu bijna, oftwel nog iets bijschaven en het is perfect.
Ik ben dus nu dik tevreden.
Super beeld op de 42pv70 en super geluid via de onkyo.
Nu snel de 200 uur inspelen bekijken zodat het contrast weer omnhoog kan.
wil je misschien je ervaringen plaatsen in AUD

Verwijderd
klopt, filiaal in arnhem sux big time, vervelende verkopersVerwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:32:
[...]
Bij MM in Arnhem ook, maar mijn babbel is kennelijk wat minder want daar kreeg ik 'm voor €1300,- mee.Ik kreeg ook nog korting los op de muurbeugel, een Vogels EFW6305.
Verwijderd
kun je je oude media box dan omruilen voor HD mediabox bij upc? wist ik niet?!?Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:07:
[...]
Ok, duidelijk. En even onthouden van die scartkabel.
Hebben jullie de "gewone" UPC Mediabox of de Mediabox - HDTV? Ik heb nu nog de gewone maar die wil ik gaan vervangen door de - HDTV. Iemand ervaring met de verschillen tussen deze 2?
[...]
satelliet heeft niet onze voorkeur i.v.m schotel aan het huis.
Verwijderd
Minder helder? dat is weer wat anders.
Op een 42 inch ga je natuurlijk meer imprefecties in het beeld zien dan op 37 inch.
Ook de kwaliteit van je scart kabel gaat zwaarder wegen naarmate het toestel groter is.
[/quote]
Ik bedoel scherp, ik zie nu zeg maar dat een vloeiende lijn is opgebouwd uit verschillende blokjes en dat was eerst niet, ik hoop dat ik zo duidelijk ben.
En nogmaals in tekst zoals ondertiteling is het soms net of er een lijn wegvalt af en toe.
Ik zal verder gaan spitten als het probleem er nog is als ik de nwe decoder heb.
[/quote]
Ik bedoel scherp, ik zie nu zeg maar dat een vloeiende lijn is opgebouwd uit verschillende blokjes en dat was eerst niet, ik hoop dat ik zo duidelijk ben.
En nogmaals in tekst zoals ondertiteling is het soms net of er een lijn wegvalt af en toe.
Ik zal verder gaan spitten als het probleem er nog is als ik de nwe decoder heb.
De HD-decoder doet zelf upscaling. Deze decoder niet. Denk dat dit best een verschil zal zijn.
Ok duidelijk nu. hoever zit je er vanaf?Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:33:
ik zie nu zeg maar dat een vloeiende lijn is opgebouwd uit verschillende blokjes en dat was eerst niet, ik hoop dat ik zo duidelijk ben.En nogmaals in tekst zoals ondertiteling is het soms net of er een lijn wegvalt af en toe.
Dan is er echt iets fout, denk ik. Ik zit op 2,5 meter en heb geen last van die effecten.
Ik had eerst een Samsung 42PSC91, die had het wel. Bij tennis wedstrijden zag ik kartels in de lijnen. Helaas was dat met een goedkope scartkabel. Weet dus niet zeker of het aan de TV lag of aan de kabel, maar ik vermoed de TV. Maarja het zou zelfs aan de uitzending hebben kunnen liggen.
Lees ff mn post die ik schreef op vrijdag 06 juli 2007 07:46VTec schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:08:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringIk ben zelf ook in de markt voor een nieuwe tv en keek eerst naar de Samsung LE40M87B, maar kom nu deze TH 42PV70 tegen en die spreekt mij ook wel aan. Ik koop de nieuwe tv voornamelijk omdat ik mijn 360 beter wil benutten. Iemand daar al ervaring mee, in combinatie met de Panasonic ?
Ik vond de panasonic hd ready plasma een mooier beeld geven dan de full hd lcd van samsung (LE40M86) die ik eigenlijk wilde kopen.
Ik dacht dat die pixels (t zijn natuurlijk geen pixels) in deze plasma niet vierkant maar rechthoekig zijn, dus dan zou die 1360x768 misschien niet kloppen.Driek schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:41:
Kloppen de verhoudingen niet dan, wanneer je m op 1024x768 instelt?
Verwijderd
Vrijdag is mijn TH50PV70 geleverd, persoonlijk was ik bang dat ie misschien toch iets te groot zou zijn maar ik was banger dat de 42 inch te klein zou zijn
. Achteraf zeker geen spijt van gehad ik zit op plus minus 3.20 meter en echt, dat gaat prima. Ik heb wel digitale TV van casema maar nog geen HD decoder. Verder heb ik nog geen HD materiaal aangesloten gehad maar ik vind DVD er al super uit zien.
Ik heb de panasonic plasma speciaal gekocht voor gaming op xbox360, hd-dvd komt eraan, internetten. De kijkafstand is 1.80 m (kan niet verder naar achteren, kamer is niet breder) en ik heb de 50 inch besteld!Philflow schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:55:
[...]
Ik ben dik tevreden met 42 inch op 2,40. mijn woonkamer is 3 meter breed
Hé ik zie dat itsamart m al binnen heeft. Mooi is die hè?
[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 09-07-2007 14:52 ]
haha pushing the limits! maar weet zeker dat het went hoor. veel plezier.Ferry34 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:51:
[...]
De kijkafstand is 1.80 m (kan niet verder naar achteren, kamer is niet breder) en ik heb de 50 inch besteld!![]()
![]()
Verwijderd
Ik heb sinds een paar weken een 50". Echt geweldig, beste koop van het jaar. Ik had hiervoor een PV60 37".
Verwijderd
Is het verschil tss hd-ready en full-hd opmerkelijk zichtbaar bij 50" plasma (TH-50PV700 & TH-50PY700) vanop +3m kijkafstand (mijn geval: 3,35m)? Ik heb in een andere thread een grafiekje gezien om dit te berekenen. Volgens grafiekje zou dit toch wel serieus duidelijk moeten zijn bij 3,35m.
Ik hecht veel belang aan films maar als het verschil minimaal is dan is het zot om +900€ meer te betalen voor een full-hd.. maarja, het full-hd verhaal is natuurlijk meer dan dat... Toekomstgericht (mediacenter, HD,...) is full-hd misschien toch de beste keus?
Slechts 1 iets 'kleins' houdt me tegen: m'n vriendin vindt die full-hd TH-50PY700 gewoon way té duur..
Ik hecht veel belang aan films maar als het verschil minimaal is dan is het zot om +900€ meer te betalen voor een full-hd.. maarja, het full-hd verhaal is natuurlijk meer dan dat... Toekomstgericht (mediacenter, HD,...) is full-hd misschien toch de beste keus?
Slechts 1 iets 'kleins' houdt me tegen: m'n vriendin vindt die full-hd TH-50PY700 gewoon way té duur..
Verwijderd
gewoon even een mededeling.... 
ik was afgelopen zaterdag in een media markt (waar laat ik even in het midden) waar een vriend van me werkt en daar krijg ik de panasonic TH-42pv700 voor 1400,- mee.
alleen was hij uiteraard NIET op voorraad.
Ik hoor nog, wanneer deze wel op voorraad is maar zal wel halverwege augustus zijn.
Maar toch gelukt voor zo'n gunstige (internet) prijs.
ik was afgelopen zaterdag in een media markt (waar laat ik even in het midden) waar een vriend van me werkt en daar krijg ik de panasonic TH-42pv700 voor 1400,- mee.
Ik hoor nog, wanneer deze wel op voorraad is maar zal wel halverwege augustus zijn.
Verwijderd
Het licht bij mij toch ook supergevoelig die webshops. Natuurlijk is het zeer verleidelijk als je begint met prijzen te vergelijken. Meer dan 900€ goedkoper bij webshops is toch opmerkelijk veel, een korting dat je dus in de kortste keer niet mag verwachten in lokale winkels.
Ik zal toch ook eens proberen om de verkoper in MediaMarkt te laten afkomen in prijs maar ik vrees er een beetje voor. Had dit in der tijd ook voor m'n elektrisch scheerapparaat geprobeerd. Chef erbij geroepen, maar men kon helaas niet aan de Nederlandse prijzen, reden: taksen ed. (ben Belg). De webshops in België zijn dan terug stukken duurder en evenaren de lokale winkelprijzen.
Ik zal toch ook eens proberen om de verkoper in MediaMarkt te laten afkomen in prijs maar ik vrees er een beetje voor. Had dit in der tijd ook voor m'n elektrisch scheerapparaat geprobeerd. Chef erbij geroepen, maar men kon helaas niet aan de Nederlandse prijzen, reden: taksen ed. (ben Belg). De webshops in België zijn dan terug stukken duurder en evenaren de lokale winkelprijzen.
Verwijderd
Ja!!! ontgetwijfeld! Ik kijk reeds +3 jaar naar een 42" plasma panasonic en vind die op heden te klein. Kijkafstand ~3 meter. Ben natuurlijk een echte bioscoopfanaat.Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:26:
of denken jullie dat ik meer aan 50 inch moet gaan denken??
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 15:29 ]
Verwijderd
oh oh... ik twijfelde al een beetje maar zo'n groot scherm in de woonkamer moet ik ook goed kunnen verkopen bij de vrouw....
Waarom heb je dan geen beamer gekocht?Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:29:
[...]
Ja!!! ontgetwijfeld! Ik kijk reeds +3 jaar naar een 42" plasma panasonic en vind die op heden te klein. Kijkafstand ~3 meter. Ben natuurlijk een echte bioscoopfanaat.
Verwijderd
Plakkie. Ik kan u nog dit meegeven. Mijn ouders hebben 3 jaar terug de keuze gemaakt om een 107cm (46") aan te schaffen. Als ze vandaag de dag hun keuze moesten herdoen zouden ze sowieso voor een 127cm (50") gaan! Ze vinden het zelfs zo spijtig en zagen maar 1 oplossing: de 46" vliegt naar de slaapkamer, en er komt binnenkort een 50" in de plaats! Mijn ouders hebben het geluk al enkele jaartjes oud te zijn en een mooi spaarpotje te hebben.
Als je écht het cinemagevoel in huis wilt halen moet je kiezen voor een 50". Bij een 46" was het cinema gevoel er toch redelijk snel af (kijkafstand thuis 3meter).
Als je écht het cinemagevoel in huis wilt halen moet je kiezen voor een 50". Bij een 46" was het cinema gevoel er toch redelijk snel af (kijkafstand thuis 3meter).
Verwijderd
hmm je woont in zoetermeer, waar o waar zit die mediamarktVerwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:20:
gewoon even een mededeling....

Verwijderd
Ik woon voorlopig nog thuis. Mijn ouders hebben een plasma tv. Trouwens een beamer hoort volgens mij in een afgesloten donker kamertje. Ik heb er weinig kennis van maar het zegt me niet veel.
Geef mij eens een link naar dat grafiekje aub. dan zal ik even checken of je gelijk hebt.[b][message=28369784,noline]Volgens grafiekje zou dit toch wel serieus duidelijk moeten zijn bij 3,35m.
Verwijderd
Philflow schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:02:
Geef mij eens een link naar dat grafiekje aub. dan zal ik even checken of je gelijk hebt.

Mijn vriendin zou het onverstandig vinden om een dure full-hd aan te schaffen wanneer hd-ready even mooi oogt (lees: bijna / miniem) bij onze kijkafstand van 3,35meter.
Gamen enzo wordt natuurlijk ook stukken mooier op een full-hd, maar daarvoor koop ik me wel een computer met mooi scherm.
1024x768 is natuurlijk geen volledige 1280x720. Ik kon eerlijk gezegd bij de 42" vanaf 2 meter het 'raster' al zien van de subpixels. Denk toch dat het bij mij een full-HD wordt, later.
Verwijderd
46 inch???Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:47:
Plakkie. Ik kan u nog dit meegeven. Mijn ouders hebben 3 jaar terug de keuze gemaakt om een 107cm (46") aan te schaffen. Als ze vandaag de dag hun keuze moesten herdoen zouden ze sowieso voor een 127cm (50") gaan! Ze vinden het zelfs zo spijtig en zagen maar 1 oplossing: de 46" vliegt naar de slaapkamer, en er komt binnenkort een 50" in de plaats! Mijn ouders hebben het geluk al enkele jaartjes oud te zijn en een mooi spaarpotje te hebben.

Ik denk dat je een vergissing maakt.Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:08:
[...]
Mijn vriendin zou het onverstandig vinden om een dure full-hd aan te schaffen wanneer hd-ready even mooi oogt (lees: bijna / miniem) bij onze kijkafstand van 3,35meter.
Als je kijkt voor een 50 inch scherm zie je dat de groene lijn raakt biij 9,9 feet =301 cm.
Dat betekent dat de voordelen van 1080 beginnen zichtbaar te worden bij 301 cm. Eigenlijk zou je dus dichterbij moeten zitten.
Volledig profijt van 1080p op een 50 inch heb je op 7 feet = 213 cm.
Bij sommige uitzendingen kan ik het ook zien. Bij goede uitzendingen is het echter onmogelijk. Als ik namelijk rechtop zit in mijn stoel, zit ik op 1,50M van een 42PV70.[b][message=28370147,noline] Ik kon eerlijk gezegd bij de 42" vanaf 2 meter het 'raster' al zien van de subpixels.
Dat lijkt me echt een hele goede zet voor jou. Want als ik het me goed herinner heb je 10 berichten in deze thread gepost dat er iets mis is met de resolutie, volgens jou. En volgens mij overdrijf ik daar niet eens mee.[b][message=28370147,noline]Denk toch dat het bij mij een full-HD wordt, later.
Ik denk dat jij echt meer plezier gaat hebben van Full HD. Al is het alleen maar door het psychologisch effect.
Zo ik ga weer door met genieten van mn 42PV70. ciao... sjesus wat zijn die pixels groot
[ Voor 63% gewijzigd door Philflow op 09-07-2007 20:21 ]
Verwijderd
Dankzij alle info op dit gave forum, ben ik inmiddels al weer 2 weken aan het genieten van mijn 42PV70, kleur,zwartwaardes,snelheid,....briljant! Echter...1 teleurstelling blijft: het flikkeren bij grote witte vlakken, ondanks de 100Hz. Het lijkt wel 70 Hz. Meer mensen die dit zo ondervinden???
ja ik, had ik ook al aangegeven. Met wit lijkt die inderdaad te trillen als het ware. Maar het went denk ik wel. En meestal is er meer kleur.
ola
Haha, terechte post hoor. Ik vind het gewoon vreemd dat anderen niet hetzelfde zien als ik. Blijkbaar ben ik de enige met 'eagle-eyes' of gewoon een psychisch stoornis dat ik denk pixels te zienPhilflow schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:46:
[...]
Dat lijkt me echt een hele goede zet voor jou. Want als ik het me goed herinner heb je 10 berichten in deze thread gepost dat er iets mis is met de resolutie, volgens jou. En volgens mij overdrijf ik daar niet eens mee.
Ik denk dat jij echt meer plezier gaat hebben van Full HD. Al is het alleen maar door het psychologisch effect.
Zo ik ga weer door met genieten van mn 42PV70. ciao... sjesus wat zijn die pixels groot
Ik zal dr niet meer over beginnen
haha klasse reactie hoor.
maare, waar heb je dat dan gezien? als ik bijvoorbeeld goudekooi kijk is het niet optimaal hoor vanaf 2 meter. maar als ik dan Lost op zet is het gewoon DVD kwaliteit. Dan zie ik zelfs vanaf 1,5 meter geen pixels. Heb daarstraks speciaal gecontroleerd.Shiver23 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:42:
[...]
Ik vind het gewoon vreemd dat anderen niet hetzelfde zien als ik.
Ik weet wel wat je bedoelt, maar ik let er niet op. dan stoort het ook nietVerwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:01:
Meer mensen die dit zo ondervinden???
[ Voor 72% gewijzigd door Philflow op 10-07-2007 00:15 ]
Het trilt inderdaad meer dan mijn voormalige 100Hz breedbeeld CRT, maar gelukkig kijk ik vrijwel nooit naar grote witte vlakken dus krijg ik niet echt de kans om me er echt aan te storenVerwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:01:
Dankzij alle info op dit gave forum, ben ik inmiddels al weer 2 weken aan het genieten van mijn 42PV70, kleur,zwartwaardes,snelheid,....briljant! Echter...1 teleurstelling blijft: het flikkeren bij grote witte vlakken, ondanks de 100Hz. Het lijkt wel 70 Hz. Meer mensen die dit zo ondervinden???
Verwijderd
de levertijd van de TH-42PV700 bedraagt ongeveer half september!
het moet niet gekker worden.. is de productie op halve kracht gaan werken of zijn de schermen zo waanzinnig populair. Maar tegen die tijd is de 1400,- euro niet echt scherp geprijst meer
het moet niet gekker worden.. is de productie op halve kracht gaan werken of zijn de schermen zo waanzinnig populair. Maar tegen die tijd is de 1400,- euro niet echt scherp geprijst meer
Verwijderd
Bedankt Philflow voor uw reactie. Wij kunnen helaas niet dichter zitten dan 3,2meter, onze meubeltjes zijn nogal groot uitgevallen. Kort gezegd wil dit dus zeggen dat ik haast geen verschil zal merken bij een hd-ready of full-hd 50" plasma scherm met HD bron (hd-dvd, blue-ray disc) vanaf onze 3,35meter kijkafstand. BTW geeft dat grafiekje uiteindelijk correcte informatie? Ik heb het iig op meerdere threads tegengekomen...Philflow schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:37:
Dat betekent dat de voordelen van 1080 beginnen zichtbaar te worden bij 301 cm. Eigenlijk zou je dus dichterbij moeten zitten.
Het zou dus een slimmere (lees: goedkopere) keuze zijn om voor een hd-ready scherm te kiezen?
Het enige voordeel dat ik dan zie bij die Full-hd (geplaatst in mijn omgeving met kijkafstand 3,35m) is dat ik een hogere resolutie heb dan de hd-ready versie. PC aansluiten op de full-hd zal dus een hogere resolutie teruggeven.
Dit is voor mij het enige voordeel die ik kan afleiden en heeft voor mij zeker geen meerwaarde om toch voor een full-hd te kiezen. Of is er meer aan de hand rond full-hd dat ik over het hoofd zie?
Dart is een goede vraag. Ik weet niet of dat grafiekje 100% correct. Eigenlijk zou je dat met je eigen ogen moeten controleren.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:28:
[...]
BTW geeft dat grafiekje uiteindelijk correcte informatie?
Verwijderd
Dit vond ik terug op een ander forum:
"Ik neem altijd als stelregel: kijkafstand maximaal 2 keer het beelddiagonaal voor FullHD, en voor idiaale kijkafstand 1,5 keer het beelddiagonaal."
lijkt nog redelijk te kloppen. Bijkomend:
"Het is bewezen dat wanneer je het verschil op een 80cm tussen 720p en fullhd wilt zien, dat je er 80cm maximaal vanaf mag zitten. Hierna is het extra scherpte voor het oog niet meer zichtbaar. Dit is ook de reden waarom er geen fullhd tv's bestaan in 80cm."
Lijkt logisch.
M'n vriendin zei me: "als je echt een full-hd wilt, waarom ben je dan niet tevreden met een 42" scherm?"
Deze full-hd zou nog minder tot z'n recht komen dan de 50" versie.
Ik denk dat mijn correcte keuze de TH-50PV700 plasma wordt, maar ik heb nog tijd tot september om te beslissen.
"Ik neem altijd als stelregel: kijkafstand maximaal 2 keer het beelddiagonaal voor FullHD, en voor idiaale kijkafstand 1,5 keer het beelddiagonaal."
lijkt nog redelijk te kloppen. Bijkomend:
"Het is bewezen dat wanneer je het verschil op een 80cm tussen 720p en fullhd wilt zien, dat je er 80cm maximaal vanaf mag zitten. Hierna is het extra scherpte voor het oog niet meer zichtbaar. Dit is ook de reden waarom er geen fullhd tv's bestaan in 80cm."
Lijkt logisch.
M'n vriendin zei me: "als je echt een full-hd wilt, waarom ben je dan niet tevreden met een 42" scherm?"
Deze full-hd zou nog minder tot z'n recht komen dan de 50" versie.
Ik denk dat mijn correcte keuze de TH-50PV700 plasma wordt, maar ik heb nog tijd tot september om te beslissen.
Verwijderd
Je bedoelt waarschijnlijk 42 inch want dit komt overeen met 107 cm of bedoel je 117 cm want dit komt overeen met 46 inchVerwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:27:
[...]
46 inch???Dat zou inderdaad een hele mooie tussenmaat zijn voor alle twijfelaars....
Verwijderd
itsamart, die 46" kwam van mij, klein foutje ik bedoelde inderdaad de 42". Vandaar Joep z'n reactie ivm tussenmaat
Ik denk dat je helemaal goed zit. (of misschien beter een 50PV70 zonder de coating)Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:06:
Ten eerste omdat je op 3,30 zit en het nut van 1080p waarschijnlijk verdwenen is.
Ten tweede (misschien nog wel belangrijker): SD ziet er beter uit op een HD ready plasma.
Ten derde kun je je afvragen hoeveel 1080p materiaal er nou op korte termijn aankomt. Behalve een HD DVDtje is het vrij beperkt denk ik. Op digitale kabel hebben ze de bandbreedte niet. (Natuurlijk is er wel van alles te downloaden, maar een 1,5 uur film in 1080p, ben benieuwd hoeveel GB dat is.)
En voor de fanatieke gamers: Volgens een test in PCM komen games zelfs beter tot z'n recht op 720p dan op 1080p.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 10-07-2007 11:10 ]
Mijn 42PV70 F word geleverd bij mij thuis en zit momenteel op mijn werk, kan niet wachten om naar huis te gaan
Verwijderd
Ik krijg een goed gevoel bij m'n keuze dankzij uw reactie Philflow! Ik opteer toch liever voor de 50PV700. Tijdens het surfen zag ik toch lovende kritieken over dat type. Wel vind ik de 50PV70 mooier doordat z'n kader volledig zwart is. De 700 versie heeft onderaan een grijze strook..Philflow schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:09:
[...]
Ik denk dat je helemaal goed zit. (of misschien beter een 50PV70 zonder de coating)
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf op welke manier het gecomprimeerd is en met welke codecs, maar ik zie nu al (1080p/VC-1) films langskomen die meer dan 20GB(!) download zijn (voor 2.5 uur film). Dat vind ik wat teveel van het goede.Philflow schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:09:
[...]
Ten derde kun je je afvragen hoeveel 1080p materiaal er nou op korte termijn aankomt. Behalve een HD DVDtje is het vrij beperkt denk ik. Op digitale kabel hebben ze de bandbreedte niet. (Natuurlijk is er wel van alles te downloaden, maar een 1,5 uur film in 1080p, ben benieuwd hoeveel GB dat is.)
Als ik zelf films (re-)encode dan doe ik dit tot nu toe op 8Mbps WMVHD en kom dan uit om zo'n 2.5GB voor een volledige film en dan is de kwaliteit uitstekend.
Nou ik was laatst bij de Media Markt en zag daar de 50PV700. Dacht ook eerst dat ik die grijze/zilveren strook onderin niet mooi zou vinden, maar hij valt minder op de verwacht.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:31:
[...]
Ik krijg een goed gevoel bij m'n keuze dankzij uw reactie Philflow! Ik opteer toch liever voor de 50PV700. Tijdens het surfen zag ik toch lovende kritieken over dat type. Wel vind ik de 50PV70 mooier doordat z'n kader volledig zwart is. De 700 versie heeft onderaan een grijze strook..
Hij staat iets achterover gekanteld, en daardoor zie je hem van voor niet echt goed. Dus ga eens kijken zou ik zeggen (of 42PV700) en oordeel zelf.
Ik vond het een zeer mooie tv
Is prima natuurlijk. Maar hecht niet zoveel waarde aan wat hogere reviews. Mensen geloven vaak wat duurder is, is beter.
Hij heeft maar 2 dingen die echt beter zijn: Geluid en connectiviteit.
Voor de rest maakt het niets uit. Veel mensen vinden de coating echter minder mooi.
Maar wat je ook kiest, allebei hardstikke mooie tv's.
Verwijderd
goed om weten! Ik denk dat ik voor de zoveelste keer nog eens een bezoekje zal brengen aan de MediaMarkt in m'n buurt. Ik weet dat er een 50" hd-ready panasonic staat, maar ik vrees dat ofwel de 70 ofwel de 700 versie ontbreekt. Zal eens letten op de grijze strook.. weet ik ook meteen welk type er aanwezig is.
Hmm, ik denk dat ik de 42PV70 ga halen. Die levertijd van de 42PV700 is me toch echt te lang

De islam kan uw vrijheid schaden
Zal ik doen, thanksFerry34 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:38:
[...]
Lees ff mn post die ik schreef op vrijdag 06 juli 2007 07:46
Ik vond de panasonic hd ready plasma een mooier beeld geven dan de full hd lcd van samsung (LE40M86) die ik eigenlijk wilde kopen.
Ik heb net mijn order (42pv700) geannuleerd, en de 50pv700 besteld.
Een webwinkel (waar ik hem overigens niet hebt besteld) verwacht de 50pv700 volgende week weer te ontvangen. Daar waar ik hem wel heb besteld, verwachten ze hem half augustus weer binnen te hebben.
De 42pv700 werd eerst half augustus verwacht. Een webwinkel gaf dit ook aan. Dezelfde webwinkel heeft nu eind juli staan. Ik hoor hier echter weer september.
Heeft toevallig iemand recent contact gehad over de verwachte levertijd van de 50pv700 danwel 42pv700 met Panasonic zelf??
Een webwinkel (waar ik hem overigens niet hebt besteld) verwacht de 50pv700 volgende week weer te ontvangen. Daar waar ik hem wel heb besteld, verwachten ze hem half augustus weer binnen te hebben.
De 42pv700 werd eerst half augustus verwacht. Een webwinkel gaf dit ook aan. Dezelfde webwinkel heeft nu eind juli staan. Ik hoor hier echter weer september.
Heeft toevallig iemand recent contact gehad over de verwachte levertijd van de 50pv700 danwel 42pv700 met Panasonic zelf??
Verwijderd
Ik merk dat jullie het voortdurend over de levertijden hebben. Bedoelen jullie dan de levertijden van Panasonic voor Nederland of is dit algemeen? Ik ben Belg, en sta eerlijk gezegd niet stil bij levertijden, ik zou dit mss beter wel doen! Ik dacht gewoon naar MediaMarkt te kunnen gaan, eventueel wat van de prijs knn doen, en m'n TV mee te nemen. Als ze die natuurlijk niet op stock hebben, moet ik dan ook rekening houden met lange levertijden?
Ik ga samenwonen midden september. Is het beter dat ik mijn aankoop reeds plan begin augustus? M'n vriendin zei me dat tegen dat we halfweg september zijn de prijzen eventueel terug gezakt kunnen zijn.. vandaar dat we zouden afwachten.
Ik ga samenwonen midden september. Is het beter dat ik mijn aankoop reeds plan begin augustus? M'n vriendin zei me dat tegen dat we halfweg september zijn de prijzen eventueel terug gezakt kunnen zijn.. vandaar dat we zouden afwachten.
Zelf vind ik de PV700 weer mooier. Juist om z'n grijze strook. De "zwarte strook" van de PV70 vind ik er erg plastic-achtig uitzien.Wel vind ik de 50PV70 mooier doordat z'n kader volledig zwart is. De 700 versie heeft onderaan een grijze strook..
Mijn vriendin is helemaal weg van de PV700. Toen ik de PV70 aanwees als alternatief, zij ze dat ze die absoluut niet in huis wilt hebben.
Volgens mij vinden de meesten de PV70 mooier dan de PV700.
Tja, er is een bekende gezegde over smaak.
Dit topic is gesloten.