[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.060 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 26457

Topicstarter
De plasma schermen van Panasonic hadden nog aan het begin van 2007 geen eigen topic, terwijl ze toch behoorlijk populair zijn. De modellen werden in ieder geval vaak genoemd in andere topics waarin plasma schermen aan bod kwamen.

PV70, PY70 en PY700 serie : Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A17806/50py70kopie.jpg

PV700 serie : Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16640/50pv700f.jpg

Aangezien inmiddels de nodige info binnen is als ook ervaringen over de nieuwe line-up van 2007, leek mij dat een mooie (door)start voor het eigen Panasonic plasma topic.
Bij deze dus... deeltje 5 inmiddels alweer.

Deeltje 1 op [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic
Deeltje 2 op [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 2
Deeltje 3 op [Plasma] Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 3
Deeltje 4 op [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 4

Op GoT en Tweakers.net of ander fora kun je nog terecht voor andere Panasonic zaken, zoals :

LCD (vs Plasma)
De discussie is gauw gemaakt, maar plaats hem waar die hoort... [TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]
Nieuwsbericht :
Forum :
Info via forum over nieuwe (van augustus 2007) Full HD Panasonic plasma's met contrast 10.000:1, te vinden op HTForum.
Diverse draadjes op AVForums, AVSForum en op hifi-forum
Info :
Panasonic trainingen. Gaat over de Amerikaanse modellen, maar misschien voor sommige toch interesant leesvoer: Panasonic Trainingen
Onder andere de verschillen tussen de PX700 en PX750 worden hierin vermeld.

Voor mensen met een 9e generatie scherm (de 6, 60 en 600 serie) is deze PDF misschien interressanter.
Klikgeluidjes :
Daarvoor is een eigen topic, en wel Panasonic 42PV70 klik geluidjes
Aansluitingen :
Los van de de hieronder genoemde info voor het aansluiten van Pc en spelconsoles verwijs ik voor andere aansluitingen van diverse media met elkaar naar Aansluiten media juiste manier
PC/Laptop :
Een vraag die met enige regelmaat terugkeert betreft het aansluiten van de PC/Laptop naar de plasma en daarbij de juiste beeldverhouding te verkrijgen op de TV, aangezien de PC op de VGA ingang 1024*768 is, in de 4:3 verhouding. Hoe krijg je dat weer in 16:9 breedbeeld?

Normaal zal je via je VGA aansluiting werken. Je moet de resolutie op 1024:768 instellen (dit is idd een 4:3 resolutie, maar dit is het signaal dat wordt verwacht door de tv) en dan kan je met Zoomplayer en ook met WMP (of met VLC Mediaplayer) de verhoudingen zo instellen dat het weer breedbeeld is.
Spelconsoles :
PS3 :
Alleen over HDMI kan er 1080p worden weergegeven. De PS 3 kan via component 1080i weergeven. Echter, op 720p instellen zou meestal een mooier beeld geven.

XBox :
Wanneer de XBox niet wil weergeven op 1080p maar 1080i, zijn er een aantal mogelijkheden:
1. Je moet de Xbox updaten met de Fall-update
2. Je hebt geen HDMI uitvoering van de Xbox 360
3. Je hebt een HDMI uitvoering (halo pack) maar je gebruikt je RGB kabel en niet de HDMI kabel.
RGB kabel kan dan tot max 1080i / 720p.
4. Je televisie ondersteunt het niet
Menu :
Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan.
Ja kan het veranderen van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood.
Uit het menu kom je gewoon met de exit-knop
Hotel mode :
Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
- Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
- Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
- Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
- Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
- Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
[bijpassende plaatjes: http://img402.imageshack....mage=hotelmodepanaqd4.jpg ]
Balken :
De banen/balken die je ziet bij aspect ratio 4:3 heten in het Nederlandse menu ‘zijpanelen’.
Deze kunnen in het menu op grijs of zwart worden gezet.
Inbranden :
Wat extra informatie hierover en een goede beschrijving van image retention en screen burn is te vinden op: http://www.hdtvtest.co.uk...03/27/plasma-screen-burn/

En er is een DVD om de TV de eerste uren te laten "inspelen". Mn de eerste 200 uur op 40% contrast. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089 , 'Download Break In DVD And SVCD'

Komt erop neer dat het gewoon een dvdtje is (NTSC) die om de 10 seconden een ander kleurtje op je scherm zet, volledig scherm, in gradaties (niet vloeiend, gewoon om de 10 seconden een donkerder/lichtere versie ervan). Zo gemaakt dat hij 16uur lang kan loopen, zonder dat je DVD iets speciaal moet ondersteunen.
Calibratie :
Een (mogelijk) ISF calibratie lijstje... (kan misschien wel van pas komen
ipv een duur ISF huisbezoek ;) ). Het gaat hier om de 37PV70 in de stand Cinema/Warm. Daarnaast Cool en dan de waarden Normal. Let wel allemaal in de Cinema stand!

Cinema/ Warm / Cool / Normal

R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC
Panasonic aan het woord :
Panasonic introduceert een nagenoeg nieuwe VIERA Plasma HDTV lijn. Naast de Full HD Plasma-tv, de TH50PY700, introduceert Panasonic de PV700-serie en de PV70-serie, die zich kenmerken door:

HD BEELDKWALITEIT
De Panasonic V-real II technologie is een verzamelnaam voor een aantal technieken die samen garant staan voor de fantastische VIERA HD beeldkwaliteit.
PROCESSOR
- 1080p Digital Processing Chip Set: Optimale verwerking 1080p signaal
- 1080p Digital Re-mastering Processor: Verbetering van Standard Definition signaal naar HD
- Motion Picture Noise Reduction: Perfecte weergave van snelbewegende beelden
[BRON: http://www.hdtvnieuws.nl/...uwe-plasma-hdtv-modellen/ ]
Hoewel het erop lijkt dat er niet al te ingrijpende wijzigingen zijn is er wel sprake van een Nieuwe V-real II engine is, en wordt er ook gesproken over het feit ze een720p-G10 panel hebben. Zie ook hier. Een algemeen persbericht van Panasonic is hier te vinden. Op de site van Engadget staat dit nog aan info.

Afbeeldingslocatie: http://www.techgadgets.in/images/panasonic-viera-hdtvs.jpg

Typenummers volgens Panasonic :
TH-50PY700 Plasma tv van het jaar 2007
Full HD VIERA Plasma tv (1920 x 1080p) met spectaculaire High Definition beeldkwaliteit en sublieme geluidsweergave.

TH-42PY700 Full HD VIERA Plasma tv (1920 x 1080p)
Spectaculaire High Definition beeldkwaliteit en sublieme geluidsweergave.

TH-50PV700 HD Ready Plasma tv (127 cm)
Geavanceerde VIERA Plasma tv met 3x HDMI en SD(HC) Memory Card slot.

TH-42PV700 HD Ready Plasma tv (106 cm)
Geavanceerde VIERA Plasma tv met 3x HDMI en SD(HC) Memory Card slot.

TH-50PV70 HD Ready Plasma tv (127 cm)
Superieure VIERA Plasma tv met 2x HDMI en VIERA Link.

TH-42PV70 HD Ready Plasma tv (106 cm)

TH-37PV70 HD Ready Plasma tv (94 cm)

BRON: http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=603|602|601|4|1
Verse modellen per 01/09/2007:
De FullHD modellen:
TH-65PY700
TH-58PY700
TH-50PY70
TH-42PY70
Verschillen in type nummers :
Er komen soms wat vragen over verschillende type nummers, zoals PV70 en PV71 en PX71. Het betreft hier types die verwijzen naar het land waar die modellen te koop zijn.
De PX-71 heeft een Digitale tuner (DVB-T) en geen 100 hz, aldus de engelse reviews. Echter, er blijft twijfel bestaan of alle modellen die 100hz nu wel of niet hebben. Goed opletten /uitzoeken als je voor dit type gaat dus. Alle X modellen hebben die digitale tuner.

Echter, er zijn ook wat afwijkende, iets anders ogende en uitgevoerde, types
zoals de (goedkopere) xxPV7P : Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/51442D8A0DA91888C12572F7005021FF_big.jpg

Een opsomming over het 37 inch model met de verschillen:
-37PV45 heeft als enige een G9 panel en de andere twee een G10
-37PV70 heeft iets hogere resolutie dan de andere twee
-37PV45 heeft als enige V-Real, terwijl de andere twee V-Real 2 hebben
-37PV45 heeft minder scanformaten (geen idee wat dat betekent!)
-37PV45 en 37PV70 hebben beide hoger contrastratio en gradaties dan de 37PV7
-37PV7 heeft geen sub pixel control en geen C.A.T.S.
-37PV7 heeft 1x HDMI en de andere twee hebben 2x HDMI
Uiteraard algemene dank aan iedereen die bovenstaande info tot stand heeft gebracht _/-\o_

:w [Aandachtspuntje 1]
Er zal niet aan te ontkomen zijn dat de 2006 modellen ook genoemd gaan worden, al was het maar als vergelijking of herkenning (in kwaliteit of problemen). Op zich niks mis mee, maar laten we het hier liever hoofdzakelijk proberen te hebben over de nieuwe 2007 technieken, looks, ontwikkelingen, specs en (mogelijke) problemen. Opmerkingen en mogelijke oplossingen over paarse slangen van de 2006 series zijn er her en der al meer dan genoeg... :) ...

[Aandachtspuntje 2]
Bij deze het verzoek om losse opmerkingen over 'slechts' een aankoop (zowel oud als nieuw model) hier niet meer te plaatsen. Aankoopmelding in combinatie ervaring of zinnige opmerkingen over de verse modellen zijn uiteraard beter op zijn plek en dus meer dan welkom, evenals discussies en vragen over de specs :)

[Aandachtspuntje 3] Ga geen discussies opzetten of ervaringen delen over webwinkels.
Beter om daar (zonodig) een apart topic voor te starten of , nog beter wellicht, even op tweakers.net te kijken bij de shopreview: http://tweakers.net/shopreview/

[Aandachtspuntje 4] Vragen over wat de beste instellingen of aansluitingen zijn voor de plasma-tv zijn prima. Soms lopen deze vragen echter uit in wat dan tevens de beste decoders, cinema-sets, laptops of kabels zouden moeten zijn.
Ook hier geldt dat daar andere topics voor zijn, (zie info in deze OP) of voor gestart kunnen worden.

[ Voor 219% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 09-11-2007 11:25 ]

Topicstarter
Wat is er nieuw in dit topic ?

- Lichte wijzigingen in de openingstekst, en een aantal modellen die per 1//9/2007 in het assortiment zitten toegevoegd, aangevuld met wat plaatjes en info.

- Verder heb ik 2 aandachtspuntjes toegevoegd, waarmee ik slechts wil aangeven dat er soms (in het enthousiasme uiteraard) wat afgedwaald wordt van het topic.

- Mochten er zaken niet kloppen of ontbreken .... laat het mij weten.

Veel plezier :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 22-09-2007 09:29 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:58
Ik ben trouwens nog steeds tevreden met mijn 42PV70. Mijn JVC dvd-speler schijnt nog een component-uitgang te hebben. :o Ik heb een component videokabel besteld (online), want in de winkel durven ze er gewoon 80 euro voor te vragen. :|

Topicstarter
sylvesterrr schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:08:
[...]tevreden met mijn 42PV70[...] Mijn JVC dvd-speler [...]component videokabel besteld [...]80 euro voor te vragen[...]
...das wel een redelijk inhoudsloos en off-topic berichtje helaas...
Volgende keer beter ;) (zie aandachtspuntje 4)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 22-09-2007 10:32 ]

Anoniem: 226743

De HD-ready modellen
TH-50PY70
TH-42PY70

Deze zijn toch ook FullHD modellen?

Topicstarter
Anoniem: 226743 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:31:
De HD-ready modellen ...Deze zijn toch ook FullHD modellen?
yep... gefixed. dank je.

Topicstarter
[...wat hier stond klopte niet...]

[ Voor 145% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 22-09-2007 12:48 ]

• The Penguin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08-2024
weet iemand of de 42/50 PY70 modellen helemaal zwart zijn? Volgens mij wel, maar op veel foto's lijkt het net of de onderrand grijs is.

Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 20:44
Misschien een goed idee om op te nemen in de startpost hoe je de branduren kunt controleren?

Of mag hier niet vermeld worden hoe je in het service menu komt? Dat kon ik namelijk in de vorige topics ook niet vinden maar gelukkig wel elders op het Internet.

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 05:55
Ik ben eens in de winkel wezen kijken en aangezien ik een niet te grote tv wil is mijn oog gevallen op de TH-37 PV7.

Nu zie ik hier dat er ook een PV70 is en dat deze een stuk beter is. Nu heb ik eens rondgebeld en blijkt dat de pv7 voor ~850 te koop is en de pv70 1250.

Nu is 400 euro wel een groot verschil waarvan ik afvraag of dit wel het geld waard is.
Daarnaast is het bij 1250 euro niet rendabeler om een kleinere lcd tv kopen?

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

PV70 is voor rond de 1000,- euro te krijgen via internet. Dus dat maakt het verschil een stuk kleiner.

PSN: Shiver23

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01-2021
hansvanochten schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:23:
Ik ben eens in de winkel wezen kijken en aangezien ik een niet te grote tv wil is mijn oog gevallen op de TH-37 PV7.

Nu zie ik hier dat er ook een PV70 is en dat deze een stuk beter is. Nu heb ik eens rondgebeld en blijkt dat de pv7 voor ~850 te koop is en de pv70 1250.

Nu is 400 euro wel een groot verschil waarvan ik afvraag of dit wel het geld waard is.
1250 euro voor de TH-37PV70 is wel erg veel geld, zeker als je bedenkt dat op de Panasonic-site een (officiële) richtprijs van 1199 euro genoemd wordt. Met een beetje zoeken kun je bij diverse (web)winkels voor zo rond de 1000 euro terecht. Ik durf niet te beweren dat de 70-serie zo veel beter is dan de 7-serie; wel heb je in ieder geval een HDMI-aansluiting meer op de 70-serie (2 i.p.v. 1) en zit er een fraaiere voet bij. Of de beeldkwaliteit veel verschilt durf ik niet te zeggen.
Overigens: Je zult niet veel LCD-tv's van 37-inch van vergelijkbare kwaliteit kunnen vinden. Meestal zijn deze een stuk duurder dan de Panasonic-plasma's. Persoonlijk vind ik 1199 euro voor een 37- inch plasma van deze kwaliteit bijzonder goedkoop. Je krijgt in mijn optiek zeer veel waar voor je geld, zeker als je dat vergelijkt met de prijzen van ruim een jaar geleden.

Topicstarter
hansvanochten schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:23:
Als je veel SD tv kijkt, is het kwalitatief (zonder discussie) beter om een plasma te kopen. Voor die 1250 kan dat meer dan prima. Zelfs een 42 inch van panasonic (de 42PV70 is er vanaf 1000.- en de 42PV7F zelfs vanaf 844.- , aldus kieskeurig.) past binnen dat budget.
Voor verdere uiteenzetting over Plasma of LCD verwijs ik je vriendelijk
naar [TV] Plasma of LCD aanschaffen?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 22-09-2007 15:43 ]

• Quorton
  • Laatst online: 19-03 20:06
Rare vraag misschien, maar hoelang zijn de bouten van een muursteun voor een 42" plasma.
Binnen een paar weken hoop ik mijn 42pv700 te ontvangen en zit eraan te denken om hem aan de muur te hangen. Moet eerst nog ff uitzoeken of die muur van baksteen is of niet (is een tussenmuurtje tussen woonkamer en naastgelegen winkel) en hoe dik die muur is (denk maar 1 baksteen dik).
Nu hoorde ik echter een collega vertellen die ook een muurbeugel heeft geplaatst dat die bouten wel 30cm lang zijn of zo. Zal wel enigzins overdreven zijn of ik heb het niet goed begrepen, maar het is uiteraard niet de bedoeling dat die bouten zometeen door de muur heen steken.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:40
Ik heb nu al een tijdje een Panasonic 37pv70 naar volle tevredenheid.
Nu wil ik mijn pc eens hierop gaan aansluiten. Dit kan volgens mij op 3 manieren... (of nog meer, maar 3 voor de hand liggende)

1. S-video uit van pc naar een scart ingang op de tv
2. DVI uit op de pc naar vga ingang op tv (ingang waarboven PC staat)
3. DVI uit op de pc naar HDMI ingang op de tv

Uiteraard is de laatste optie het duurst, maar ook het best?
en is het verschil tussen deze 3 erg te merken?, wat hebben de meeste van jullie die dit ook hebben gedaan?

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 16:27
Jah via hdmi is het beste. Je krijgt dan echt breedbeeld wat je niet krijgt via vga. En op internet zijn dvi naar hdmi kabels voor rond de 20 euro te vinden dus dat valt ook nog wel mee.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 23:01

d0s

sssst

Quorton schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:59:
Rare vraag misschien, maar hoelang zijn de bouten van een muursteun voor een 42" plasma.
Binnen een paar weken hoop ik mijn 42pv700 te ontvangen en zit eraan te denken om hem aan de muur te hangen. Moet eerst nog ff uitzoeken of die muur van baksteen is of niet (is een tussenmuurtje tussen woonkamer en naastgelegen winkel) en hoe dik die muur is (denk maar 1 baksteen dik).
Nu hoorde ik echter een collega vertellen die ook een muurbeugel heeft geplaatst dat die bouten wel 30cm lang zijn of zo. Zal wel enigzins overdreven zijn of ik heb het niet goed begrepen, maar het is uiteraard niet de bedoeling dat die bouten zometeen door de muur heen steken.
30 cm :X hell no.. dat bestaat niet

Topicstarter
d0s schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:42:
[...]30 cm :X hell no.. dat bestaat niet
...niet echt een antwoord wat bijdraagt aan de vraag (of het topic) imho :/

Maar als je draadeinden gebruikt, kan je daar best een soort bout van maken, ook van 30 cm (of langer...). Of dat nodig/geschikt is voor de tv .... tja.... dat weet/denk ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 22-09-2007 17:47 ]

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

maarten22 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:56:
Jah via hdmi is het beste. Je krijgt dan echt breedbeeld wat je niet krijgt via vga. En op internet zijn dvi naar hdmi kabels voor rond de 20 euro te vinden dus dat valt ook nog wel mee.
Ik heb mn pc via vga aangesloten (37PV60) en ik kreeg er gewoon breedbeeld doorheen, in windows als resolutie 1360 * 768 kiezen, en op je tv bij video (ik weet niet precies waar) moet je als input WXGA (ipv XGA) kiezen.

Voor Scart zou ik iig niet voor kiezen want daar krijg je geen HD resolutie doorheen

[ Voor 8% gewijzigd door Arm1n op 22-09-2007 17:53 ]

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik heb mijn plasma 42pv70 met 8 6 cm schroeveb in de muur bevestigd.
een 1 steens muur is dus ruim voldoende, alleen bij een gipswandje moet je uitkijken

Tijd van werken, tijd van rusten

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:35

pvr

Een bakstenen muur, is meestal 10cm dik.(10cm dikte, is sterk genoeg voor bevestiging muurbeugel)
Als je twijfelt over bevestiging met pluggen, kan je ook kiezen voor draadeindjes met injectiemortel.

http://www.woonenklusmagazine.tv/toontext.asp?id=18352

Succes ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Vandaag de Panasonic TH-42PV700 en een Toshiba HD-E1 bij Redcoon besteld. Nu hopen dat ik ze zo snel mogelijk binnen krijg.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-06 23:04

psy

In mijn slaapkamer gebruik ik nog een Vogels muursteun. Deze kan een CRT tv tot 60 kg dragen aan een beweegbare arm en moet dus door de hefboomwerking een veel groter gewicht dan die 60 kg kunnen dragen. Ik weet vrijwel zeker dat deze steun dus ook zwaardere bouten moet hebben dan de steun van een 42" plasma. De vier bouten die daar bij horen zijn zeker geen 30cm. In feite zijn ze slechts 6 cm lang en 6 mm dik. Ze zitten in een kalkzandsteen muur, en geloof me, dat zit STEVIG. Wel zou ik erg opletten bij cellenbeton blokken. Het is dus wel handig als je weet wat voor tussenmuur je hebt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Bij de TH-42PZ700EA zit er een digitale tuner in. Is dit te gebruiken in Nederland. Ik heb nu een Digitale Tuner van Panasonic met een smartcard.

Moet je die smartcard dan gebruiken in de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Laatst online: 07-06 00:17
Weet iemand of de TH-50PY70 al leverbaar is ? Deze is goedkoper dan de zo goed als niet leverbare TH-50PY700. Wat zijn eigenlijk de grote verschillen ? Zelf vond ik :

- 50PY70 heeft 10.000:1, 50PY700 heeft 5000:1
- Verschil in speakers (niet relevant voor mij)
- 50PY700 heeft betere PiP (niet relevant voor mij)
- 50PY700 heeft HDMI aan de zijkant, 50PY70 niet (niet relevant voor mij)
- Verschil in kaartlezer (niet relevant voor mij)
- 50PY70 heeft geen Digital Audio uit (niet relevant voor mij)

Wat ik me afraag...

- Heeft de 50PY70 HDMI 1,3 ?
- 50PY700 ziet er zo uit, hoe zit de 50PY70 eruit ? Google levert verschillende resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik ben al een paar maal gaan kijken en twijfel nog steeds tussen de full HD (42PZ70) en de HDready (42PV700). Hebben jullie op de HD ready geen last van screendooreffect? Ik heb thuis ook een HDready beamer (DLP projector van Acer) en ik projecteer daarmee 2 meter breed, en ik zie de pixels daar minder goed dan op de plasma HDready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Penguin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08-2024
Armo schreef op zondag 23 september 2007 @ 00:02:
Weet iemand of de TH-50PY70 al leverbaar is ?
Leverbaar vanaf 1e week oktober.
Wat ik me afvraag...

- Heeft de 50PY70 HDMI 1,3 ?
- 50PY700 ziet er zo uit, hoe zit de 50PY70 eruit ? Google levert verschillende resultaten...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=63002.100

Is van de PZ maar ziet er uiterlijk gelijk uit.

Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229833

Dvamber schreef op zondag 23 september 2007 @ 02:45:
Ik ben al een paar maal gaan kijken en twijfel nog steeds tussen de full HD (42PZ70) en de HDready (42PV700). Hebben jullie op de HD ready geen last van screendooreffect? Ik heb thuis ook een HDready beamer (DLP projector van Acer) en ik projecteer daarmee 2 meter breed, en ik zie de pixels daar minder goed dan op de plasma HDready...
Ik heb dan de 50PV70 en daarbij kan ik zeggen dat het beeld zo scherp is bij zowel SD, DVD als HD bronnen, dat ik me betwijfel of je het verschil tussen HD-ready en Full-HD echt gaat merken vanaf 2.5 meter. Ik kan nu 1 meter van me 50 inch zitten bij HD bronnen en daarbij zie ik geen pixelvorming, dus zelfs van zo een korte afstand doet de HD-ready het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Kan de TH-42PZ700EA (belgie, ik woon zelf in Nederland) over weg met de smartcards die je gebruikt in de digitale tuners hier in Nederland? Panasonic noemt die "CableCard".

Het blijft me bevreemden dat de TV geen 1080P/24Hz ondersteunt. Er kwam wel een plasma uit binnenkort die een optie had om de kleuren zo weer te geven zoals ze oorspronkelijk zijn bedoeld bij de opnames. Weet iemand om welk type het gaat?

Is het nou zo moeilijk om die 1080P/24Hz in te bouwen?

[ Voor 6% gewijzigd door M. Mulder op 23-09-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2024
De TH-42PZ700EA heeft een DVB-T (Terrestrial) tuner. Met kabel (DVB-C) of satelliet (DVB-S) gaat het dus niet werken. Voor zover als ik het kan zien gaat alleen Ned 1, 2 en 3 werken. Voor de andere kanalen van Digitenne heb je een CAM nodig waar de smartcard in gaat. Of je een CAM in deze televisie kan pluggen weet ik niet. Overigens is het sowieso de vraag of je Digitenne op een 42" wilt kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Ok.

Op dit forum staat dat de PZ70 (in Duitsland verkrijgbaar) ondersteuning biedt voor 1080P/24
De past een true 3:3 pull down @ 72hz. Fantastisch toch?

Panasonic heeft de manual inmiddels aangepast:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v324/mattcollins/img035.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Laatst online: 20-05 05:55
Zou het werken om digitenne aan te sluiten op de TH 37 PV70?
De tv heeft een resolutie van 1024, in welke resolutie zend digitenne eigenlijk uit? of krijg je dan echt een slecht beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117299

Ik heb gezien dat de Panasonic TH-42 PX 700 E terug direct leverbaar is bij redcoon,heeft er iemand al ervaring met redcoon en de levering van een plasma,want daar staat hij wel aan een heel scherpe prijs vind ik,wel raar dat ze de TH-42 PZ 70 nog niet hebben,eigenlijk geen enkele full HD van panasonic

alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik mijn pc met een 5.1 uitgang direkt aansluiten op een panasonic pv700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 09-06 15:00
hansvanochten schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:50:
Zou het werken om digitenne aan te sluiten op de TH 37 PV70?
De tv heeft een resolutie van 1024, in welke resolutie zend digitenne eigenlijk uit? of krijg je dan echt een slecht beeld?
Zoals zovelen maak je je veel te veel zorgen om resoluties. Het zal wel een typische computeraar-kwaal zijn, maar bij TVs speelt resolutie veel minder een rol. De reden is simpel: tenzij je een 1080p bron afspeelt op een FullHD TV gaat de TV altijd moeten scalen en daar is de TV ook op gemaakt.
Concreet voor jouw vraag: digitenne is gewoon PAL en dat is normaal 720x576 interlaced. Je TV heeft 1024x720 (progressive). De scaler/deinterlacer in je TV gaat gewoon netjes de input scalen naar de schermresolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Gisteren voor het eerst gemerkt hoe mijn nieuwe 42PV70 wel redelijk wat 'image retention' heeft. Het is zeker geen inbranden want na een paar minuten, of na het afspelen van andere content, is het weg.
Maar bij een eindaftiteling in wit-op-zwart, zag ik ineens in het zwart gedeelte heel lichtjes enkele letters staan. Dit waren restanten van eerdere non-scrolling credits in die aftiteling.
Daarna heeft het (statische) dvd-menu slechts enkele seconden opgestaan, vooraleer ik de DVD-speler afzette. Op dat moment verschijnt een zwart beeld op TV en opnieuw kon ik nog enkele vormen uit dat menu herkennen. Door het ontbreken van een signaal gaf de TV ook linksboven het grijze rechthoekje met de gele letters van de input-naam (in dit geval 'DVD'). Zelfs na het uitschakelen van de TV kon ik nog een paar tiental seconden dat rechthoekje lichtjes zien oplichten.
BTW, dit was steeds in een volledig verduisterde kamer. Ik denk dat het in een verlichte kamer helemaal niet te zien is.
Erg is het ook niet, alleen vroeg ik me af of het iets is dat na een tijdje inspelen niet meer voorvalt of dat het altijd zichtbaar zal zijn. Anderen die iets gelijkaardig merken of merkten in het begin van de levenstijd van hun TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

De samsung plasma bevat anti burnin opties, zoals totaal wit vlak. Het analyseren en verschuiven van vaststaande logo's in de hoeken en nog een zwart wit patroon dat wordt herhaald.

Maar zelfs bij deze televisie kan ik soms wel inbranden detecteren. Laatst een letterbox dvd afgespeeld zonder pan&scan. Nou die lijnen kon je nog bijna een half uur later opmerken.
Zou er wel mee oppassen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:40
Twixie schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:03:
Gisteren voor het eerst gemerkt hoe mijn nieuwe 42PV70 wel redelijk wat 'image retention' heeft. Het is zeker geen inbranden want na een paar minuten, of na het afspelen van andere content, is het weg.
Maar bij een eindaftiteling in wit-op-zwart, zag ik ineens in het zwart gedeelte heel lichtjes enkele letters staan. Dit waren restanten van eerdere non-scrolling credits in die aftiteling.
Daarna heeft het (statische) dvd-menu slechts enkele seconden opgestaan, vooraleer ik de DVD-speler afzette. Op dat moment verschijnt een zwart beeld op TV en opnieuw kon ik nog enkele vormen uit dat menu herkennen. Door het ontbreken van een signaal gaf de TV ook linksboven het grijze rechthoekje met de gele letters van de input-naam (in dit geval 'DVD'). Zelfs na het uitschakelen van de TV kon ik nog een paar tiental seconden dat rechthoekje lichtjes zien oplichten.
BTW, dit was steeds in een volledig verduisterde kamer. Ik denk dat het in een verlichte kamer helemaal niet te zien is.
Erg is het ook niet, alleen vroeg ik me af of het iets is dat na een tijdje inspelen niet meer voorvalt of dat het altijd zichtbaar zal zijn. Anderen die iets gelijkaardig merken of merkten in het begin van de levenstijd van hun TV ?
Heb ik soms ook idd, maar schrikken doe ik er niet van want dat had mijn crt tv ook al. Zolang het niet langer staat dan 5 min vind ik het goed. :P

Hoe lang heb je hem nu al draaien?

Heb onlangs ook nog iets van 6 uur achter elk series zitten kijken met links en rechts zwart en zag na dat ik klaar was geen enkel verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Albinoraptor op 24-09-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Albinoraptor schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:39:
[...]
Hoe lang heb je hem nu al draaien?
Heb onlangs ook nog iets van 6 uur achter elk series zitten kijken met links en rechts zwart en zag na dat ik klaar was geen enkel verschil.
Heb hem nu een goede week en schat dat hij er nog maar een dikke 20 speeluren op zitten heeft.
Ik heb (in tegenstelling tot ksi met zijn Samsung) ook nog totaal geen problemen gemerkt met films met zwarte balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Laatst online: 15-11-2024
@hansvanochten

Zoals Twixie al zegt heeft het niet zoveel met de resolutie te maken of Digitenne er op de Panasonic's mooi uitziet. Dit heeft alles te maken met de hoeveelheid compressie die Digitenne moet toepassen om nog een redelijk aanbod van zenders te kunnen bieden. Lees ook dit topic, en dan met name het antwoord bij de "Q: Ik vind het beeld maar lelijk. Kan dat niet mooier?" in het openings topic.
Voor je Digitenne vragen kun je het beste in dat topic terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 11:31

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben me ook aan het orienteren op een plasma/lcd tv. Ik heb goede berichten gelezen over de volgende plasma TH-42PY700. Ik wil echter ook een HTPC aanschaffen, maar hoe meer ik lees in de topics hoe huiverig ik word om iets aan te schaffen. Wat zijn de ervaringen van dit model met een htpc? Of wat is de algemene hervaring met plasma van panasonic en htpc? Over Philips lees ik nl slechte verhalen....

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICE74
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08-2019
heb de th50-pv70 maar geannuleerd en de th50-pv700 besteld... maar dat wachten.... ik haaaaaaaaat wachten.... hehhehe :(

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 117299 schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:47:
[...]heeft er iemand al ervaring met redcoon en de levering
Dit is niet de bedoeling en de plek om (internet)winkelervaringen uit te wisselen (zie aandachtspuntje 3 in de OP). Voor info over shops zie bijvoorbeeld http://tweakers.net/shopreview/. En in het vorige deel is er al genoeg over gepost, dus daar kan je ook nog terecht voor wat 'verdwaalde' ervaringen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 24-09-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:46
Ik stond op het punt om de PV700 te bestellen maar zie nu opeens dat de PV700E bij Redcoon fors goedkoper is. Is de aanwezigheid van een digitenne tuner het enige verschil tussen de PV700 en PV700E? Ik vindt het zo raar dat de 700E een digitale tuner bevat maar wel goedkoper is.

Of bevat de PV700 twee analoge tuners en de PV700 één analoge en één digitale tuner?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46

MrDry

Desperados!

De E is waarschijnlijk geen nederlands model. Komt niet voor op de nederlandse pana site en wel op de duitse.

Redcoon kan waarschijnlijk goedkoper aan buitenlandse modellen komen...

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil de panasonic TH42PV700E ook bestellen op redcoon,maakt dat iets uit dat het een duits model is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 117299 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:20:
Ik wil de panasonic TH42PV700E ook bestellen op redcoon,maakt dat iets uit dat het een duits model is ?
Ja, alle uitzendingen zullen in het Duits gelipsynct zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Geen aan huis service toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Redcoon zegt van wel. De werkelijkheid is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Garantie :D
Redcoon kan alles vertellen, maar als je de plasma thuis hebt staan, en na een jaar stopt hij ermee, is Redcoon er dan ook nog ;)

[ Voor 58% gewijzigd door pvr op 25-09-2007 17:05 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppff wat zouden jullie doen,is toch wel een prijsverschil,de menu's kan je in het nederlands zetten en de handleiding kan je op de panasonic int nederlands downloaden,maar dat van de garantie had ik nog niet aan gedacht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

normaal is het toch geen probleem,je hebt de garantie van panasonic uit,als er iets aan scheelt moet je toch naar de support van panasonic bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Anoniem: 117299 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:18:
normaal is het toch geen probleem,je hebt de garantie van panasonic uit,als er iets aan scheelt moet je toch naar de support van panasonic bellen
Ik meen gelezen te hebben hier in vorige topics dat iemand hier pana al hierover gevraagd. Precies dezelfde TV maar geen aan huis service ! Of je dan TV naar Nederland of Duitsland op moet sturen weet ik niet (Geen van beide lijkt me handig)

Bel ze morgen even voor de zekerheid want wat webshops zeggen zou ik nooit geloven. Ben zelf ook benieuwd hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ze morgen bellen,ik moet er zeker van zijn anders betaal ik maar de volle pot,ik hou jullie op de hoogte

grtz TT-man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@TT-man... Tipje... volgens de topic-regels is het niet de bedoeling dat we elkaar steeds in de reacties groeten en bedanken... ;) ...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 25-09-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Bellen is geen zekerheid, ik zou een email sturen, en de email bewaren (uitprinten) ;)
Anoniem: 117299 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:45:
Ik ga ze morgen bellen,ik moet er zeker van zijn anders betaal ik maar de volle pot,ik hou jullie op de hoogte

grtz TT-man
Tip voor diegene die al een maandje of 2 zitten te wachten op zijn pana.
Als deze geleverdt wordt, ff kijken dat de datum dat hij geleverdt wordt, op de nota staat.
En niet de datum dat je hem bestelt hebt :X

[ Voor 24% gewijzigd door pvr op 25-09-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:46
Ik heb zowel Redcoon als Panasonic gebeld:

Panasonic kon niet vertellen wat de E betekende alleen dat het meestal een logistieke betekenis heeft zoals de herkomst (land). Volgens Panasonic liep ik het risico dat, als het geen NL-model is, ik geen huis-aan-huis service zou hebben. Ik zou wel gewoon garantie hebben in Nederland maar zou de TV dan langs moeten brengen.

Redcoon vertelde dat de E betekent dat het een Europees model is maar dat het model volledig identiek is aan de PV700 die in Nederland verkocht wordt. Ze bevestigden dat ik geen huis-aan-huis service zou hebben.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Aziona schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:51:
Ik heb zowel Redcoon als Panasonic gebeld:

Panasonic kon niet vertellen wat de E betekende alleen dat het meestal een logistieke betekenis heeft zoals de herkomst (land). Volgens Panasonic liep ik het risico dat, als het geen NL-model is, ik geen huis-aan-huis service zou hebben. Ik zou wel gewoon garantie hebben in Nederland maar zou de TV dan langs moeten brengen.

Redcoon vertelde dat de E betekent dat het een Europees model is maar dat het model volledig identiek is aan de PV700 die in Nederland verkocht wordt. Ze bevestigden dat ik geen huis-aan-huis service zou hebben.
Min of meer wat ik dacht dus. Ik zou zelf zeker die paar 100 euro meer betalen voor een nederlandse model. TV hier en daar sjouwen als ie kapot is lijkt me niet zo handig als je bedenkt dat TV's vanaf 42" niet in een gemiddelde personenauto passen...

Wat Redcon betreft, zo zie je maar weer dat je geluk moet hebben om antwoord van een medewerken te krijgen die niet liegt om product te verkopen of ja zegt terwijl die niet zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat is de kans dat ie kapot gaat na installatie? Als je 2% aanhoudt is het hoog. Heb je daar zoveel mee euro's voor over?

En waarom zou iemand van de support afdeling hierover 'liegen'? Een beetje vertrouwen mag best.

[ Voor 29% gewijzigd door Shiver23 op 25-09-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

De enigste die je nog kan vertrouwen is jezelf ;)

En volgens mij is het grootste gedeelte van de medewerkers, niet eens op de hoogte wat ze zeggen.
Shiver23 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:22:
Wat is de kans dat ie kapot gaat na installatie? Als je 2% aanhoudt is het hoog. Heb je daar zoveel mee euro's voor over?

En waarom zou iemand van de support afdeling hierover 'liegen'? Een beetje vertrouwen mag best.

• ICE74
oh mennnnnnnnnnnnn ik word gek... ben ik net van bestelling van de TH50-PV70 overgestapt naar de TH50-PV700 zie ik nu de TH50-PY70 ! :?

wat vinden jullie van de TH50-PY70 ? scherm is identiek als de PY700 alleen wat minder optie's dan...

meningen meningen aub, misschien verander ik de bestelling dan wel weer in de 50PY70

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hogere resolutie (toch?). 24p. Alleen het geluid is minder, maar als je dat via een versterker laat lopen dan hoeft dat geen nadeel te zijn. Ik zou het wel weten.

• Twixie
ICE74 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:24:
oh mennnnnnnnnnnnn ik word gek... ben ik net van bestelling van de TH50-PV70 overgestapt naar de TH50-PV700 zie ik nu de TH50-PY70 ! :?
Man, leer toch eens tevreden te zijn met je eigen keuzes ? Het is vandaag onmogelijk om van alle modellen op de hoogte te zijn. Als je een PV70 besteld had, zou ik wel aannemen dat je tevreden was met die keuze. Vraag me wel af waarom je toen naar de PV700 veranderd bent. Als het is omdat je van dat type nog nooit gehoord had, lijkt me dat wel een beetje dom. Ik zou toch aannemen dat je binnen 1 merk wél op de hoogte bent van de verschillende modellen. Idem met waarom je nu ineens de PY70 ziet. What's next, de PY70 bestellen en dan ineens zien dat er een PY700 is ?
Overigens ben je telkens naar een hogere prijsklasse aan het overschakelen, ook een beetje bizar.

• ICE74
Twixie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:00:
[...]

Man, leer toch eens tevreden te zijn met je eigen keuzes ? Het is vandaag onmogelijk om van alle modellen op de hoogte te zijn. Als je een PV70 besteld had, zou ik wel aannemen dat je tevreden was met die keuze. Vraag me wel af waarom je toen naar de PV700 veranderd bent. Als het is omdat je van dat type nog nooit gehoord had, lijkt me dat wel een beetje dom. Ik zou toch aannemen dat je binnen 1 merk wél op de hoogte bent van de verschillende modellen. Idem met waarom je nu ineens de PY70 ziet. What's next, de PY70 bestellen en dan ineens zien dat er een PY700 is ?
Overigens ben je telkens naar een hogere prijsklasse aan het overschakelen, ook een beetje bizar.
volkomen gelijk in Twixie waar ben ik toch mee bezig denk ik af en toe..... de lange wacht tijd misschien, dat mij maar steeds van mening laat veranderen. je blijft maar lezen erover en je denkt maar van hmm.. heyyyy die heeft weer dat extra en voor maar zoveel meer.... hmm nemen die handel... ik moet er gewoon 1 geleverd krijgen nu dan kan ik stoppen met het zoeken en lezen..

Zo te zien heb ik geluk gehad. Ik heb op 22 september een Toshiba HD DVD besteld met een Panasonic th 42pv700 (E) bij Redcoon en ik verwacht vabdaag of morgen een bezorgafspraak.

Ik heb naar panasonic gebeld en die persoon zei dat ik wel garantie heb op dat toestel.
Hij kon mij wel niet vertellen of de menu's in het nederlands te krijgen zijn.
Ben nog niet echt overtuigd :? Masdat1 weet mij iets te zeggen als ge de menu's int nederlands kunt zetten.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Premium Bildschirm-Menü mit 22 OSD-Sprachen.
Zit gewoon Nederlandse menu op.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:49
ICE74 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:12:
[...]

volkomen gelijk in Twixie waar ben ik toch mee bezig denk ik af en toe..... de lange wacht tijd misschien, dat mij maar steeds van mening laat veranderen. je blijft maar lezen erover en je denkt maar van hmm.. heyyyy die heeft weer dat extra en voor maar zoveel meer.... hmm nemen die handel... ik moet er gewoon 1 geleverd krijgen nu dan kan ik stoppen met het zoeken en lezen..
en hoelanger je wacht, hoe meer nieuwere / betere types er komen.

Tevens de PY is dan wel Full HD, maar als je hem al gaat gebruiken op een afstand van > 3.0 meter, dan is de Full HD optie eigenlijk al weer verwaarloosbaar (theoretisch dan, niet zelf getest)

Dus de vraag is of je dat er voor over hebt?

En als je de PY echt wat vind, kan je beter de PZ nemen die is goed koper en heeft contrast van 10000 (dacht ik).
Na deel is dat het een duitse versie is. (als dat al een na deel is)

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

stimpyrulez schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:51:
[...]

Tevens de PY is dan wel Full HD, maar als je hem al gaat gebruiken op een afstand van > 3.0 meter, dan is de Full HD optie eigenlijk al weer verwaarloosbaar (theoretisch dan, niet zelf getest)
Het gaat om de 50" dus dat is een ander verhaal.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:15

JME

zeg maar Jamie

Interessant detail is wellicht ook het energieverbruik. De 50PV70 en de 50PV700 verbruiken al een flinke 364 Watt, de 50PY70 is Full HD en verbruikt daardoor zelfs 569 Watt. De 50PY700 (wat in dit tempo waarschijnlijk je volgende keuze gaat zijn :X ) zit een fractie lager, en wel op 561 Watt. Als je het niet voor je portemonnee doet, zou in ieder geval het milieu misschien nog een nieuw aspect bij je keuze kunnen zijn ;)

• M. Mulder

M. Mulder

Is het niet beter om een 24 frame film op 96 Hz (4 x 24) frequentie te laten zien door een TV i.p.v. 72 Hz?

Komt het dan niet rustiger over voor de ogen of maak ik een denkfout :) ?

• Twixie
M. Mulder schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:42:
Is het niet beter om een 24 frame film op 96 Hz (4 x 24) frequentie te laten zien door een TV i.p.v. 72 Hz?
In theorie wel, in de praktijk zal het verschil echter klein zijn.

Anoniem: 117299 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:41:
Ik heb naar panasonic gebeld en die persoon zei dat ik wel garantie heb op dat toestel.
Hij kon mij wel niet vertellen of de menu's in het nederlands te krijgen zijn.
Ben nog niet echt overtuigd :? Masdat1 weet mij iets te zeggen als ge de menu's int nederlands kunt zetten.
Als ik hem binnen heb zal ik het meteen vertellen.

JME schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:04:
Interessant detail is wellicht ook het energieverbruik. De 50PV70 en de 50PV700 verbruiken al een flinke 364 Watt, de 50PY70 is Full HD en verbruikt daardoor zelfs 569 Watt. De 50PY700 (wat in dit tempo waarschijnlijk je volgende keuze gaat zijn :X ) zit een fractie lager, en wel op 561 Watt. Als je het niet voor je portemonnee doet, zou in ieder geval het milieu misschien nog een nieuw aspect bij je keuze kunnen zijn ;)
Voor het verbruik zou ik beter naar de .com site van panasonic kijken. Daar hebben ze voor het verbruik van de 50 py700 en 50py70 een verbruik van 695 en 693 watt staan. Ik denk dat ze op de .nl site een gemiddelde verbruik geven. Dit zal zeker hoger uitvallen bij een film als Ice Age of The Day After Tomorrow.

|

• Dvamber
Voor het prijsverschil tussen de HDready en de HDfull heb ik me een HDReady beamer gekocht. Voor in totaal een 1500€ (incl beamer) heb ik daarmee een homecinema ingericht. Ik kan u garanderen: een beeld van 2.2 meter diagonaal HDready + progressive DVD speler geeft een cinema-impressie waar geen enkele full HD 42 inch toestel tegenop kan.

• Technics SA-DA8
  • Laatst online: 04-06 00:40
Verbruik kwa energie zou niet iets moeten zijn wat je tegenhoudt bij 'n plasmakeuze.
Je gaat voor iets wat vrij luxe is en dan kijk je toch niet meteen naar 't verbruik of dat dat zo slecht voor 't mileu is...anders reden we nu allemaal wel in 'n hybride auto ;)
Of 't nou veel stroom verbruikt of niet...ik ga voor prestaties en dat kun je v/d pansonic plasma's wel verwachten.

• stimpyrulez
Shiver23 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:53:
[...]

Het gaat om de 50" dus dat is een ander verhaal.
Hoezo? Bij 50" is het beeld van Full HD toch ook al theoretisch verwaarloosbaar?
Tenminste als je die grafiekjes bekijkt

Topicstarter
stimpyrulez schreef op donderdag 27 september 2007 @ 07:22:
[...]Hoezo? Bij 50" is het beeld van Full HD toch ook al theoretisch verwaarloosbaar?
Tenminste als je die grafiekjes bekijkt
....afhankelijk van de afstand uiteraard ;) .

• ICE74
Anoniem: 26457 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 07:55:
[...]
bij drie mtr. is het volgens mij wel a perfect score....

full hd 50"

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 07:59
Ik heb gisteren m'n 42pv70 gekregen (gekocht, maar hij's dus afgeleverd) en aangesloten. Nu heb ik 2 'problemen' waar ik wel uit kan komen, maar vind het vreemd:

1. Ik sluit de tv aan op een geaard stopcontact: brom in geluid. Ik sluit hem aan op een niet geaard stopcontact: geen problemen. Het lijkt een aardlus o.i.d. te zijn met de kabel, want als ik hem terug op het geaarde stopcontact zet en de kabel erin voor de ontvangst, dan bromt ie weer. Dit klopt toch niet? De stekker van de tv zelf is een euro stekker, dus ik neem aan dat panasonic van je verwacht dat je hem in een aardestopcontact doet.

2. Eigenlijk meer voor het casema topic, maar goed... ik heb dus casema digitaal en daarbij zit een scart kabel geleverd. Even de stekker ervan opengemaakt omdat ie door een klein gat in m'n tv meubel moest en wat blijkt: volledige bedrading! Echter de panasonic geeft ruis wanneer ik digitale tv met die scart aansluit. Pak ik eentje met 6(?) draden, dan geen probleem.

edit:
Nog een vraagje, ik weet dat je ergens kan zien hoeveel uur je tv al gedraaid heeft, maar kan het niet zo snel terugvinden. Iemand die me op weg wilt helpen (geloof in service menu ?)

[ Voor 9% gewijzigd door reddevil op 27-09-2007 08:39 ]

• stimpyrulez
Anoniem: 26457 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 07:55:
[...]
ja ok sorry, vergeten te zeggen, maar vanaf 3 meter (dus > 3 m) wordt het al slechter (als ik me goed herriner ;) )

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Quote op Kieskeurig:
Jorrit2007: Ik heb nu sinds een maand de th-42pv70. Ik ben erg tevreden met deze plasma. Echter heb ik een probleem:

Deze plasma heeft 2x een scartingang. De eerste scartingangs heeft last van naijlen (bij snelle beelden zie je een soort waas voorral rond gezichten), maar de 2e scartingang is haarscherp.

Heeft iemand dit zelfde probleem?
Kan iemand dit bevestigen?
Volgens de handleiding ondersteunen beide ingangen RGB en zou dit dus niet mogen.

Anoniem: 230069

Heb sinds enkele dagen de 37pv70. Wegens te druk heb ik er nog niet veel naar gekeken, maar wat ik tot nu toe gezien heb, was verbazend goed. DVD's via oude ps2 (scart op scart 1 ingang) geven best mooi beeld op mijn kijkafstand van 1,8m. Ook avi via laptop (vga) zijn mooi. Desktop via dvi-hdmi moet ik nog testen want kabel is nog niet geleverd. Ben dus al bij al meer dan tevreden omdat het beeld al beter is dan ik verwacht had.

Eén minpunt verder. Ps2 games zijn erg lelijk, zoals bv FFX. De personages hebben allemaal erg kartelige/blokkerige randen (wat ik vroeger op een stom klein en heel erg oud tvtje niet had). Iemand enig idee of dit normaal is en mij hier dus tevreden mee moet stellen? Of kan ik dit veranderen door instellingen of iets anders te veranderen? Kan het liggen aan de 'slechte' scart 1 ingang zoals supersatan zegt? (heb dit nog niet getest omdat ik erg moeilijk bij de bekabeling kan)

Verder vroeg ik me af of je de tv best volledig uitzet of op stand-by?

Anoniem: 97727

Armo schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:02:
[...]

Min of meer wat ik dacht dus. Ik zou zelf zeker die paar 100 euro meer betalen voor een nederlandse model. TV hier en daar sjouwen als ie kapot is lijkt me niet zo handig als je bedenkt dat TV's vanaf 42" niet in een gemiddelde personenauto passen...

Wat Redcon betreft, zo zie je maar weer dat je geluk moet hebben om antwoord van een medewerken te krijgen die niet liegt om product te verkopen of ja zegt terwijl die niet zeker weet.
Ook al is het een NL model dan nog kun je fluiten naar de home service van Panasonic. Tenminste als je de TV via een internetshop gekocht hebt. Dat hebben en ze mij laten weten via onderstaand mailbericht:

Geachte heer,

Het kan zijn dat een internet winkel een Nederlands model aanbied. Ook hoeft een buitenlandsmodel geen probleem te zijn, als u maar in de gaten houdt of het menu in het Nederlands is. Verder heeft u standaard twee jaar fabrieksgarantie. Echter als u via een internetwinkel een toestel aan zou schaffen heeft u geen home service! Alleen via de dealer wordt dit verzorgt, vandaar vaak ook het prijsverschil met de dealer en de internetwinkel.

Met vriendelijke groeten,

Dus dat is dan duidelijk!! :)

Die 2 jaar garantie is dus voor een plasma. Als je dus het prijsverschil in je zak wil steken koop hem dan bij je in de buurt bij een gerenomeerde internetshop die hopelijk over twee jaar nog bestaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 97727 op 27-09-2007 13:39 ]

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 07:59
Mijnes heb ik bij goedkoopste.nu gekocht en zij hebben voor mij panasonic gebeld en die maken nu binnenkort met mij een afspraak over een brom in het geluid omdat de tv op een aardestopcontact is aangesloten. Aangezien goedkoopste.nu een inet winkel voornamelijk is, klopt het hierbovenstaande niet echt.

• Twixie
reddevil schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:35:
1. Ik sluit de tv aan op een geaard stopcontact: brom in geluid. Ik sluit hem aan op een niet geaard stopcontact: geen problemen. Het lijkt een aardlus o.i.d. te zijn met de kabel, want als ik hem terug op het geaarde stopcontact zet en de kabel erin voor de ontvangst, dan bromt ie weer. Dit klopt toch niet? De stekker van de tv zelf is een euro stekker, dus ik neem aan dat panasonic van je verwacht dat je hem in een aardestopcontact doet.
Dit is idd een aardlus en is gegarandeerd het gevolg van een verschil in potentiaal tussen de aarding van de coax-kabel en de aarding van je elektriciteitsnet. Een mogelijke workaround is om een metaaldraadje te leggen tussen het omhulsel van je coax en de aardpin van het geaard stopcontact. Dit zorgt ervoor dat beide aardingen op eenzelfde potentiaal komen en zou de brom drastisch moeten verminderen.
Heb het namelijk lang geleden zelf ook eens moeten doen.

• Twixie
Anoniem: 230069 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:57:
Eén minpunt verder. Ps2 games zijn erg lelijk, zoals bv FFX. De personages hebben allemaal erg kartelige/blokkerige randen (wat ik vroeger op een stom klein en heel erg oud tvtje niet had). Iemand enig idee of dit normaal is en mij hier dus tevreden mee moet stellen? Of kan ik dit veranderen door instellingen of iets anders te veranderen? Kan het liggen aan de 'slechte' scart 1 ingang zoals supersatan zegt? (heb dit nog niet getest omdat ik erg moeilijk bij de bekabeling kan)
Dat is volkomen normaal. PAL is nu eenmaal een beperkte resolutie (576x720). Bij filmmateriaal e.d. valt dit niet zozeer op maar bij computer-graphics des te meer. Het feit dat je zo goed de kartelingen ziet wijst er juist op dat die TV het signaal haarscherp weergeeft. Het feit dat de PS2 geen anti-aliasing doet zorgt er natuurlijk voor dat je het des te beter ziet.
Met de PS3 kun je de games upscalen met eventueel wat softening. Dit zorgt er echter enkel voor dat het beeld minder scherp wordt waardoor de kartelingen niet meer zichtbaar zijn.
Persoonlijk verkies ik het scherpe beeld, en eigenlijk ben ik volledig onder de indruk van hoe goed PS2 games eruit zien op deze TV, in elk geval stukken beter dan op mijn LCD. De PS2 is dan nog niet eens met RGB aangesloten maar met een simpele S-Video kabel. Ben nu God Of War aan het spelen en het ziet er gewoon fantastisch uit, maar het is natuurlijk in vrij lage resolutie zeker als je al een PS3 gewoon bent.

• ICE74
YES!

net gebeld met Panasonic. De TH50-PV700 word beperkt geleverd volgend week.. dus vanaf maandag in de winkels.... oooh mennnnn... nog even...

Zojuist de Panasonic TH-37PV70 aangeschaft. Nadat ik van Panasonic een email gekregen had dat de aan huis service alleen gegeven wordt bij de normale dealers en niet via aankopen bij de internet winkels heb ik hem bij de reguliere dealer gekocht. Daar stond hij voor €1199,- te koop. Ik had echter op hun website gekeken en daar stond €999,-. Dus heb ik 'm voor €999,- bij de reguliere dealer!!

• supersatan
supersatan schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:33:
Quote op Kieskeurig:

[...]

Kan iemand dit bevestigen?
Volgens de handleiding ondersteunen beide ingangen RGB en zou dit dus niet mogen.
Niemand bekend met dit verschijnsel?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Nee. Ontkennen kan ik het wel. Mijn 42PV70 is perfect op beide scarts.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb van Redcoon bevestigd gekregen dat ik gewoon aan huis garantie heb, dus ik maak me niet druk.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:15

JME

zeg maar Jamie

Vandaag telefoon van de winkel. Ze hebben contact met Panasonic gehad en die hebben gezegd dat er begin oktober een aantal Panasonics aankomt in Nederland. Dat is een kleine "vooruitzending", bedoeld om de langst wachtende klanten te bedienen. De verwachting is dat deze zending bij lange na niet voldoende zal zijn om in alle uitstaande orders te kunnen voorzien. Eind oktober/begin november komt de volledige zending die daar wel voldoende voor zou moeten zijn.
Als dit verhaal klopt, ben ik nu benieuwd wie er begin oktober allemaal geleverd gaan krijgen en wie moet wacht tot begin november!

Philflow schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:34:
[...]

Ik heb van Redcoon bevestigd gekregen dat ik gewoon aan huis garantie heb, dus ik maak me niet druk.
Ik hoop dat je ze niet nodig hebt maar de letterlijke tekst die ik van Panasonic kreeg is deze, en dan voor die paar tientjes meer.......... :

Geachte heer,

Het kan zijn dat een internet winkel een Nederlands model aanbied. Ook hoeft een buitenlandsmodel geen probleem te zijn, als u maar in de gaten houdt of het menu in het Nederlands is. Verder heeft u standaard twee jaar fabrieksgarantie. Echter als u via een internetwinkel een toestel aan zou schaffen heeft u geen home service! Alleen via de dealer wordt dit verzorgt, vandaar vaak ook het prijsverschil met de dealer en de internetwinkel.

Met vriendelijke groeten,

• pvr

pvr

Bevestiging via telefoon.........
Bij redcoon werken een hele boel mensen, die een zooitje onzin uitkramen, en als het erop aankomt, zijn ze niet thuis.

Als je een bevestiging via mail hebt, weet je bijna zeker, dat je goed zit ;)
[...]

• Quorton
  • Laatst online: 19-03 20:06
Volgens mij heb ik hier nu 3 verschillende antwoorden van panasonic gelezen :
1. iemand die zegt dat je ook op buitenlandse modellen homeservice krijgt
2. iemand die zegt dat je geen homeservice op buitenlanse modellen krijgt
3. en nu dus iemand die zegt dat ook nederlandse modellen via een webshop geen homeservice krijgen.

Is weer lekker duidelijk. Volgens mij wordt er bedoeld dat je alleen homeservice krijgt als je bij een panasonic dealer koopt (niet alle webshops zijn officiele dealers).
Kan me niet voorstellen dat al die aankopen via webshops geen homeservice krijgen.
Volgens mij zijn die medewerkers bij panasonic ook niet allemaal van alles op de hoogte.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Quorton schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:19:
Volgens mij heb ik hier nu 3 verschillende antwoorden van panasonic gelezen :
1. iemand die zegt dat je ook op buitenlandse modellen homeservice krijgt
2. iemand die zegt dat je geen homeservice op buitenlanse modellen krijgt
3. en nu dus iemand die zegt dat ook nederlandse modellen via een webshop geen homeservice krijgen.

Is weer lekker duidelijk. Volgens mij wordt er bedoeld dat je alleen homeservice krijgt als je bij een panasonic dealer koopt (niet alle webshops zijn officiele dealers).
Kan me niet voorstellen dat al die aankopen via webshops geen homeservice krijgen.
Volgens mij zijn die medewerkers bij panasonic ook niet allemaal van alles op de hoogte.
Daarom heb ik het zekere voor het onzekere genomen en mijn 37PV70 bij een normale dealer gekocht. Bij de goedkoopste, Redcoon, zou ik €941,- + €51.98 (verzend/verzekering) = €992,98 kwijt zijn. Nu bij de normale dealer €999,-

Voor die €6,02 verschil heb ik zekerheid.

• supersatan
[...]

Nee. Ontkennen kan ik het wel. Mijn 42PV70 is perfect op beide scarts.
Thanx. Dat was het enige wat mij weerhield om 'm te kopen.
Wel vreemd dat op "Kieskeurig" meerdere mensen bevestigen dat Scart1 (AV1) slechter beeld geeft dan Scart2 (AV2).

• Twixie
supersatan schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:09:
[...]
Thanx. Dat was het enige wat mij weerhield om 'm te kopen.
Wel vreemd dat op "Kieskeurig" meerdere mensen bevestigen dat Scart1 (AV1) slechter beeld geeft dan Scart2 (AV2).
Het kan ook een 'oud' probleem zijn dat in sommige reeksen voorkwam. Zo is er ook behoorlijk wat geschreven geweest over de zgn 'purple snakes' maar mijn TV heeft er geen last van en ik heb nog niemand die hem recent gekocht heeft, erover horen klagen.
Ivm SCART probleem kan ik zelf niets zeggen omdat alles via component en HDMI aangesloten is.

• Dvamber
Hoe komt het toch dat er aan de 42PV700 zo moeilijk aan te raken is? Mijn oude Matchline III is vorige week letterlijk opgesmoord en mijn 42PV700 is al besteld sinds augustus, en nu is 'm er nog niet voor 10/10. Kan de productie dan niet volgen, of is er zoveel productie-uitval??
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.