[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.089 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 00:40
De vraag naar panasonic plasma's is gewoon ongekend groot.
Geen enkele andere concurrent kan tegen de verkoopaantallen van panasonic op en dat levert nu dus de lange levertijden op.
Pioneer is goed bezig maar geeft zelf al toe dat ze panasonic niet bij kunnen benen...vind je 't gek met die prijzen van ze...kwalitatief wel ok maar toch te duur.
En aangezien andere merken zich massaal op lcd storten heeft panasonic haast vrijspel...zeker nu ze de enige zijn met 'n 42" full hd plasma...alhoewel,ik geloof dat hitachi er ook al 1 had.
LG en samsung maken ook plasma's maar niet zo grootschalig...komt nog eens bij dat 't prijs verschil met panasonic niet zo gek groot is...kwaliteit is wel 'n groot verschil daar kunnen de lg en samsung niet aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 07:59
Sorry even mezelf quoten, iemand die hierop een antwoord heeft plz? :)
Van't weekend kan ik niet internet kijken want dat heb ik nog niet in m'n eigen huis (alice is niet zo snel :P)
reddevil schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:35:
Nog een vraagje, ik weet dat je ergens kan zien hoeveel uur je tv al gedraaid heeft, maar kan het niet zo snel terugvinden. Iemand die me op weg wilt helpen (geloof in service menu ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:03

JME

zeg maar Jamie

Het antwoord van Panasonic n.a.v. een vraag van mij over de leverbaarheid van de TH-42PV700 in Nederland:

Het toestel dat u heeft besteld verwachten wij midden November binnen te krijgen waarna deze uitgeleverd worden aan de dealers. Wie wat en wanneer zal ontvangen weten wij niet.

Met vriendelijke groeten,

Grmbl… :(

[ Voor 182% gewijzigd door JME op 28-09-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 15:40
reddevil schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:27:
Sorry even mezelf quoten, iemand die hierop een antwoord heeft plz? :)
Van't weekend kan ik niet internet kijken want dat heb ik nog niet in m'n eigen huis (alice is niet zo snel :P)

[...]
Als ik mij niet vergis zo uit mijn hoofd open je het servicemenu door het klepje voorop de tv te openen en de V toets ingedrukt te houden en minimaal 3 keer de 0 op de afstandsbediening snel achter elkaar in te drukken. Ik zeg minimaal omdat het snel achter elkaar moet en het niet altijd direct lukt. Druk dus terwijl de V toets ingedrukt wordt op de tv snel achter elkaar op de 0-toets op de ab totdat je het servicemenu ziet verschijnen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:45
Mijn bestelde Panasonic 37PV7 is er ook nog niet. Zou woensdag op voorraad zijn maar inmiddels alweer vrijdag en het ziet er naar uit dat ie er vandaag ook niet meer komt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Powder Toastman schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:33:
[...]

Als ik mij niet vergis zo uit mijn hoofd open je het servicemenu door het klepje voorop de tv te openen en de V toets ingedrukt te houden en minimaal 3 keer de 0 op de afstandsbediening snel achter elkaar in te drukken. Ik zeg minimaal omdat het snel achter elkaar moet en het niet altijd direct lukt. Druk dus terwijl de V toets ingedrukt wordt op de tv snel achter elkaar op de 0-toets op de ab totdat je het servicemenu ziet verschijnen. Succes!
Klopt (staat ook in eerste post van het topic), maar waar zit dan die menuoptie dat je kan de tijd kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Panasonic is wat dat betreft net de staatsloterij .. De ene keer krijg je wat en de andere keer niet .. Het is wel 1 ding zeker .. het is altijd een verassing.. (kreeg 2 dagen geleden de 42 en 50 PY 70 binnen) Wat betreft de vraag .. dat valt op zich nog wel mee want het is bij Panasonic elk jaar hetzelfde liedje .. dat komt omdat ze de oudere modellen langzaam laten uitlopen (dus uit productie halen) in dit geval zijn dat de PV700 en PY700 deze worden dan ook steeds lastiger leverbaar.

Vrij fors risico dus op dit moment te bestellen via een vage internetbedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Penguin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08-2024
En één van de TH-50PY70 's komt dinsdag bij mij te staan :*)

Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Laatst online: 15-06 15:55
Er staat momenteel op de Nederlandse Panasonic site '24P' bij de 42PY70. Betekent dit nu dat de PY70 serie 1080p@24 via 3:3 pulldown weergeeft? Of wordt toch 3:2 pulldown gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Voor degene die morgen niks te doen hebben... aanbieding van de 42PV70 in Amersfoort: http://www.axxo.nl/advertenties/weekendaktie.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197550

Anoniem: 97727 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:10:
Zojuist de Panasonic TH-37PV70 aangeschaft.
Dus ik kan de nieuwe 37" nu al in de winkel bestellen ook al is ie nog niet te bezichtigen?
Bij Mediamarkt Alkmaar zijn ze ook niet meer voorradig door de lange levertijd, gaat echt hard met die Panasonics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 09:28
reddevil schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:39:
[...]
Klopt (staat ook in eerste post van het topic), maar waar zit dan die menuoptie dat je kan de tijd kan zien :)
Beter lezen ;) In de eerste post gaat het om het hotel-menu via drie keer AV. Het service menu gaat via drie keer 0 en dan staat de tijd direct al rechts onderin beeld op het eerste scherm.

Anoniem: 181923

BadVibes schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:54:
Voor degene die morgen niks te doen hebben... aanbieding van de 42PV70 in Amersfoort: http://www.axxo.nl/advertenties/weekendaktie.pdf
4 op voorraad :+
Of te wel: genaaid :>

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 15:26
mh1956 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:37:
[...]

1250 euro voor de TH-37PV70 is wel erg veel geld, zeker als je bedenkt dat op de Panasonic-site een (officiële) richtprijs van 1199 euro genoemd wordt. Met een beetje zoeken kun je bij diverse (web)winkels voor zo rond de 1000 euro terecht. Ik durf niet te beweren dat de 70-serie zo veel beter is dan de 7-serie; wel heb je in ieder geval een HDMI-aansluiting meer op de 70-serie (2 i.p.v. 1) en zit er een fraaiere voet bij. Of de beeldkwaliteit veel verschilt durf ik niet te zeggen.
Overigens: Je zult niet veel LCD-tv's van 37-inch van vergelijkbare kwaliteit kunnen vinden. Meestal zijn deze een stuk duurder dan de Panasonic-plasma's. Persoonlijk vind ik 1199 euro voor een 37- inch plasma van deze kwaliteit bijzonder goedkoop. Je krijgt in mijn optiek zeer veel waar voor je geld, zeker als je dat vergelijkt met de prijzen van ruim een jaar geleden.
Ik heb gisteren een PV70 besteld voor ERUR 999 bij de Harense Smid.
Ik ging voor de PV7. Maar toen ik de PV70 er naast zag was ik toch verkocht, helaas voor 200 euro meer.

Verschillen o.a. (PV70 vs PV7)
  • Hoger contrast (10000 vs 8000)
  • 2 HDMI vs 1
  • Meer kleurschakeringen ca 3000 vs 2000
  • VGA aansluiting op PV70
  • Andere voet en uiterlijk (PV70 stuk mooier en minder 'budget' look, maar dat is smaak)
Of er nog meer verschil is is onduidelijk, de Panasonic site rept bij de PV70 over 1080 prcoessing terwijl ze beiden de vreal2 techniek en zelfde G10 panel hebben....

De kleurschakeringen is vermoedelijk het verschil wat ik zag. Op de PV70 was een effen groen vlak in een cartoon mooi strak en op de PV7 duidelijk korreliger.

• Graver256
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 13:23
Ik probeer mijn ATI XT1900 via HDMI te verbinden met mijn Panasonic TH-42PV plasma. Mijn pc is aangesloten via VGA op een CRT monitor. Ik maak gebruik van de laatste ATI Catalyst drivers 7.9. Wanneer ik de plasma op de AV ingang op HDMI 1 zet en de pc boot krijg ik op de plasma het Windows XP opstartscherm te zien. Daarna gaat het beeld op de plasma op zwart. Op de pc via het ATI Control Panel selecteer ik [Detect Displays ] maar het plasma beeld blijft zwart.

De optie [ Force TV Detection ] in het control panel heb ik ook geprobeerd en dan krijg ik wel een klein tv icoontje,maar deze kan ik niet slepen naar het Monitor 1 / 2 plaatje. Op de rechtermuisknop klikken moet resulteren in verschillende resolutie opties, maar helaas werkt dat ook niet.

Het probleem is mij geheel onduidelijk, omdat er verschillende mensen zijn waarbij de Panasonic wel wordt herkent door de Catalyst drivers. In het windows opstartscherm dus wel, maar daarna niets meer.

Wie heeft tips? :'(

Anoniem: 226743

Anoniem: 226743 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:50:
[...]

Als ik hem binnen heb zal ik het meteen vertellen.
Nou, vrijdag gebeld met Redcoon. Bleek dat mijn Panasonic op mijn HD-DVD speler aan het wachten was. Als het goed is krijg ik ze beiden dinsdag binnen.

• Focus
  • Laatst online: 11-06 18:00
Mensen vraagje he?

Ik heb nu mijn 42pv70 via vga aangesloten en volgens de tips hem op 1024x768 gezet, alles is nu goed leesbaar alleen iets uitgerekt. Wanneer ik een film kijk (divx, dvd of 720p) dan is het standaard ook uitgerekt met zwarte balken onder en boven, klopt tot nu toe toch?

Als ik hem nu binnen vlc of MPC op 4:3 zet lijkt het of dat de verhoudingen weer goed zijn en de zwarte balken weg, hebben jullie dit ook of word ik nu helemaal gek?

Samenvatting: Zet hem binnen vlc of MPC op aspect ratio 4:3 en het is helemaal goed??

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 10:55
Focus schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:53:
Ik heb nu mijn 42pv70 via vga aangesloten en volgens de tips hem op 1024x768 gezet, alles is nu goed leesbaar alleen iets uitgerekt. Wanneer ik een film kijk (divx, dvd of 720p) dan is het standaard ook uitgerekt met zwarte balken onder en boven, klopt tot nu toe toch?
Van die vlc of mpc ken ik niets.
Maar dat het beeld uitgerekt lijkt bij 1024x768 is normaal. Wanneer je in een PC een resolutie instelt, dan zijn dat altijd vierkante pixels. Je TV heeft ook een 1024x768 resolutie maar die pixels zijn niet vierkant (het is immers een 16:9 TV terwijl die resolutie een 4:3 verhouding heeft). Misschien moet je dus gewoon eens proberen met in je PC ook een 16:9 resolutie in te stellen...

• Focus
  • Laatst online: 11-06 18:00
Twixie schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:02:
[...]

Van die vlc of mpc ken ik niets.
Maar dat het beeld uitgerekt lijkt bij 1024x768 is normaal. Wanneer je in een PC een resolutie instelt, dan zijn dat altijd vierkante pixels. Je TV heeft ook een 1024x768 resolutie maar die pixels zijn niet vierkant (het is immers een 16:9 TV terwijl die resolutie een 4:3 verhouding heeft). Misschien moet je dus gewoon eens proberen met in je PC ook een 16:9 resolutie in te stellen...
Zie nu idd dat 4:3 binnen de player ook niet de goede verhoudingen geeft, 16:9 binnen de player instellen lijkt de goede verhoudingen weer te geven. Heb alleen nog steeds zwarte balken onder en boven, kan dit nog anders?

Bijv deze:

http://images.apple.com/m...ulf/beowulf-tr2_h720p.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 17:17

MrDry

Desperados!

Iemand al ervaringen met de TH-42PY70? Op kieskeurig staat nog niets...
Qua prijs is deze eigenlijk interessanter dan de TH-42PV700. Ik weet dat er een discussie op gang is over de zin en onzin van HD bij grotere kijkafstanden maar voor je het weet is HD content betaalbaar en HD spelers ook en zit je eigenlijk met een toestel wat enigzins achterhaald is....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

MrDry schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:09:
Iemand al ervaringen met de TH-42PY70? Op kieskeurig staat nog niets...
Qua prijs is deze eigenlijk interessanter dan de TH-42PV700. Ik weet dat er een discussie op gang is over de zin en onzin van HD bij grotere kijkafstanden maar voor je het weet is HD content betaalbaar en HD spelers ook en zit je eigenlijk met een toestel wat enigzins achterhaald is....
Vergeet ook niet het feit dat gewoon SD materiaal er toch minder uitziet op Hull-HD dan op HD-ready (geen eigen ervaring hoor).. dat is ook wel een belangrijk criteria bij veel mensen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:06
En dat het meer stroom verbruikt en stroom tegenwoordig ook niet goedkoop meer is (en ook niet goedkoper zal worden).

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

[b][message=28814006,noline]Focus schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:08
Heb alleen nog steeds zwarte balken onder en boven, kan dit nog anders?
Je moet heb instellen op stretch, volgens mij is het dan goed (als je 16:9 materriaal hebt, 2.35:1 is weer ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234953

Ik ben van plan een TH-42PV70 te kopen, en het model dat de goedkoopste leverancier in stock heeft, is de TH-42PV70 PA.
Ik heb gezien dat van de TH-42PV70 verschillende 'types' bestaan, zoals TH-42PV70 FA, TH-42PV70 F, TH-42PV70 EH, de TH-42PV70 P enzovoort. Op de Belgische site van Panasonic hebben ze het bijvoorbeeld over de TH-42PV70 FA, een ander type dan hetgeen die verkoper aanbiedt waar ik hem zou willen kopen.
Bestaat er een belangrijk verschil tussen die types? Of moet ik me er niets van aantrekken? Ik zou het graag weten, want dan heb ik hem deze week al in huis staan :-)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anoniem: 234953 schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:02:
Bestaat er een belangrijk verschil tussen die types? Of moet ik me er niets van aantrekken? Ik zou het graag weten, want dan heb ik hem deze week al in huis staan :-)
ik zou de leverancier vragen:
is het een nederlands model?
krijg ik garantie aan huis door Panasonic nederland? (of belgie)

Als je op beide vragen, zwart op wit, ja krijgt dan pas kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Heb vrijdag ook maar de knoop doorgehakt en voor een 37 inch pv70 gekozen bij een webshop.
Aangezien hij nergens op voorraad is ben ik benieuwd naar de levertijd.
Ze verwachten 2 a 3 weken, ik wacht af...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150963

d0s schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:00:
[...]

Vergeet ook niet het feit dat gewoon SD materiaal er toch minder uitziet op Hull-HD dan op HD-ready (geen eigen ervaring hoor).. dat is ook wel een belangrijk criteria bij veel mensen denk ik
Ik heb zaterdag bij de Harendse Smid geprobeerd om het verschil te zien met een analoog signaal op de 42PV70 en de 42PY700. Buiten de spiegelende laag zag ik met mijn lekenoog weinig verschil tussen de twee beelden. Het was wielrennen van de NOS. Op allebij was het niet echt fantastisch, maar dan komt misschien ook omdat ze het signaal over een aantal tv's verdelen. Ben toch maar voor de 42PV70 gegaan, niet omdat ik niet graag Full HD zou willen maar wel omdat ik het prijsvershil te groot vind, koop ik over een paar jaar liever weer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Ik heb de 42pv70 aangesloten met een hdmi kabel op m'n panasonic pt850 home cinema. Geluid en beeld perfect als ik een dvd afspeel, maar ik wil graag ook het geluid van de tv (als ik een tv uitzending kijk) op m'n home cinema system. Volgens mij moet ik hem dan aansluiten via tulp stekkers toch? Ik hoopte dat het ook via de hdmi kon, maar volgens mij niet. Kan iemand voor me dit bevestigen? (ik heb geen kabels nog hiervoor en beetje zonde om goede kabels te kopen als het niet nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130525

Krijg morgen de 50PY70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Wow ben erg benieuwd naar je bevindingen. En wil jij alsjeblieft een goed voorbeeld zijn en wat foto's hier plaatsen. Zo veel mensen die de pana hebben maar ik zie hier weinig tot geen reviews over de PY/PZ serie voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ie staat zal ik wel wat foto's plaatsen. Was ook verbaasd toen ze belden dat hij er al was. Hij zou pas derde week Oktober binnen komen. Ze waren zelf ook verbaasd :)

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 130525 op 01-10-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Verschillende shops hebben de PV70 of PV71. Wat is nu het verschil tussen deze twee behalve een redelijk prijsverschil? Er was zelfs een shop die vertelde dat de PV71 een LCD was maar dat is grote onzin. M.a.w. het blijft onduidelijk. Verder dan dat de 71 voor DE,Fr en Aust, ben ik niet gekomen. Wat zijn de technische verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Anoniem: 57381 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:20:
Verschillende shops hebben de PV70 of PV71. Wat is nu het verschil tussen deze twee behalve een redelijk prijsverschil? Er was zelfs een shop die vertelde dat de PV71 een LCD was maar dat is grote onzin. M.a.w. het blijft onduidelijk. Verder dan dat de 71 voor DE,Fr en Aust, ben ik niet gekomen. Wat zijn de technische verschillen?
die zijn er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
reddevil schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:50:
Ik heb de 42pv70 aangesloten met een hdmi kabel op m'n panasonic pt850 home cinema. Geluid en beeld perfect als ik een dvd afspeel, maar ik wil graag ook het geluid van de tv (als ik een tv uitzending kijk) op m'n home cinema system. Volgens mij moet ik hem dan aansluiten via tulp stekkers toch?
Yep, gewoon een stereo tulpstekker kabel inpluggen achteraan de TV. En dan op een stereo-input van je versterker. Werkt perfect. Wel niet vergeten van het volume van de TV dan op nul te zetten (jammer genoeg kun je niet in de menu's kiezen voor altijd mute, nu riskeer je per ongeluk toch het geluid van de TV terug aan te zetten via de volume knop).
Via HDMI gaat niet omdat dat digitaal is. Het geluid van gewone tv-uitzendingen komt echter analoog binnen in je TV, en die zou dan dus een A/D convertor moeten hebben om het naar digitaal om te zetten. Trouwens, bij mijn weten wordt het geluid ook niet via HDMI uitgestuurd. Bij mijn weten zijn op alle TVs de HDMI-aansluiting enkel ingangen en geen uitgangen.
PS: je spreekt ook over 'goede kabels', maar persoonlijk vind ik het toch een beetje onzinnig om dure Vandenhul of QED achtige kabels te kopen om het analoge geluid van TV naar je versterker te sturen. Dat geluid is immers toch al van veel mindere kwaliteit dan bvb het geluid van een CD of DVD.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 01-10-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Die zijn er zeker wel. Ik heb al gelezen (denk zelfs hier op tweakers) dat in sommige van die modellen in het menu bvb geen mogelijkheid is te kiezen tussen 50 of 100Hz. Dus er zijn zeker en vast verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanwaar het prijsverschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 14:09
Twixie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:33:
[...]

...Wel niet vergeten van het volume van de TV dan op nul te zetten (jammer genoeg kun je niet in de menu's kiezen voor altijd mute, nu riskeer je per ongeluk toch het geluid van de TV terug aan te zetten via de volume knop)....
Zijn surround systeem kent ook viera link, in dat geval is het niet nodig het volume van op tv te verminderen, de tv doet dit automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Twixie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:33:
[...]

Yep, gewoon een stereo tulpstekker kabel inpluggen achteraan de TV. En dan op een stereo-input van je versterker. Werkt perfect. Wel niet vergeten van het volume van de TV dan op nul te zetten (jammer genoeg kun je niet in de menu's kiezen voor altijd mute, nu riskeer je per ongeluk toch het geluid van de TV terug aan te zetten via de volume knop).
Via HDMI gaat niet omdat dat digitaal is. Het geluid van gewone tv-uitzendingen komt echter analoog binnen in je TV, en die zou dan dus een A/D convertor moeten hebben om het naar digitaal om te zetten. Trouwens, bij mijn weten wordt het geluid ook niet via HDMI uitgestuurd. Bij mijn weten zijn op alle TVs de HDMI-aansluiting enkel ingangen en geen uitgangen.
PS: je spreekt ook over 'goede kabels', maar persoonlijk vind ik het toch een beetje onzinnig om dure Vandenhul of QED achtige kabels te kopen om het analoge geluid van TV naar je versterker te sturen. Dat geluid is immers toch al van veel mindere kwaliteit dan bvb het geluid van een CD of DVD.
Thx voor de reactie. Zoals de post boven deze heb ik viera, dus da's geen probleem. Ik wilde ook geen dure kabels halen van 50 euri ofzo, maar in verhouding iets beter dan de allergoedkoopste kabels ;-)
Straks ff maar wat kabels halen en dan vanaaf weer gaan met die plasma-banaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Titusvh schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:45:
[...]
Ik heb gisteren een PV70 besteld voor ERUR 999 bij de Harense Smid.
Ik ben vandaag bij de Harense Smid geweest om de TH-37PV70E te bekijken en eventueel gelijk te kopen. Echter was de prijs behoorlijk stevig, namelijk Eur 1199,-.
Na wat onderhandelen zou er een klein beetje van de prijs af kunnen, maar zeker niet naar Eur 999,-.
Dus mijn vraag: Bij welke vestiging van de Harense Smid moet ik zijn om deze tv voor Eur 999,- te kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
reddevil schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:51:
[...]
Thx voor de reactie. Zoals de post boven deze heb ik viera, dus da's geen probleem. Ik wilde ook geen dure kabels halen van 50 euri ofzo, maar in verhouding iets beter dan de allergoedkoopste kabels ;-)
Straks ff maar wat kabels halen en dan vanaaf weer gaan met die plasma-banaan >:)
Als je Viera link wil gebruiken gebeurt dat (voor zover ik weet) via Scart. Dus ipv gewoon stereo-cinch kabeltje, neem je wellicht beter bi-directionele SCART, tenzij die Viera link niet zo belangrijk voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01-2021
LeGato23 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:45:
[...]

Ik ben vandaag bij de Harense Smid geweest om de TH-37PV70E te bekijken en eventueel gelijk te kopen. Echter was de prijs behoorlijk stevig, namelijk Eur 1199,-.
Na wat onderhandelen zou er een klein beetje van de prijs af kunnen, maar zeker niet naar Eur 999,-.
Dus mijn vraag: Bij welke vestiging van de Harense Smid moet ik zijn om deze tv voor Eur 999,- te kunnen kopen?
1199 euro is de 'officiële' verkoopprijs die Panasonic hanteert en de Harense Smid valt in de categorie winkels die hiermee meestal niet erg stunt. Een aantal maanden geleden was de 'officiële' prijs nog 1299 euro, dus deze is inmiddels alweer gezakt. Voor 999 euro zal - afgezien van speciale acties - geen enkele winkel je deze Panasonic aanbieden. Daarvoor is het model nog te nieuw, is de vraag te groot en het aanbod te gering. Voor dat bedrag zul je echt naar internetshops moeten. Overigens: 1199 euro vind ik nog altijd heel goedkoop voor zo'n goed toestel. Kijk maar eens wat je voor een 'vergelijkbare' LCD neer moet tellen. Dan ben je toch echt wat meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

d0s schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:00:
[...]

Wat is de (technische) rede hiervan? Waarom zal een full HD tv minder beeld geven op SD? Ligt dat aan de scaler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 20:33
[...]

Haremse Smid is idd niet erg scheutig met korting, weet ik uit eigen ervaring.
(Zelfs als je zegt dat de MM goedkoper is, dan gaan ze niet mee.
Dus toen maar naar de MM gereden een stukje verderop, maar dat terzijde)

Probeer anders eens een webshop?
Ik heb m een tijdje terug voor 1047 gekocht met bezorging en installatie.
Garantie on-site zolang je maar een door de Nederlandse importeur geleverd toestel hebt.
Anders heb je wel gewoon 2 jaar garantie, maar dan moet je dat via de webshop regelen of zelf opsturen.
Je betaald minder dan in een gewone winkel, je hoeft geen busje te regelen om het apparaat rechtop in te vervoeren, je loopt geen risico dat ie kapot gaat tijdens transport....enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

MrDry schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:19:
[...]

Wat is de (technische) rede hiervan? Waarom zal een full HD tv minder beeld geven op SD? Ligt dat aan de scaler?
nogmaals ik heb het zelf nooit ondervonden, maar een Full HD heeft meer pixels en beeldlijnen waardoor het beeld dus over meer pixels 'gescaled' moet worden.. althans dit is wat ik ervan heb begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
MrDry schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:19:
[...]
Ik heb het zelf kunnen zien, ondertussen wel al een half jaar geleden. Een Sony W2000 met ernaast een HD-Ready die maar half zoveel kostte. Allebei hetzelfde signaal via HDMI (DVD Cars). De goedkope HD-Ready was significant beter. Bij de W2000 was er een vreemd soort pixelation zichtbaar.
Mijn theorie: FullHD heeft veel meer pixels, dat wil zeggen dat de scaler ook veel meer pixels moet berekenen. Met eenzelfde beeldprocessor kun je maw bij HD-Ready iets complexere algoritmes gebruiken en leunt de resolutie überhaupt dichter aan bij het origineel.
Bedenking: hoe meer de tijd vordert, hoe beter de scalers zullen zijn, en hoe kleiner dit verschil zal zijn. Vroeg of laat zal dit nadeel van FullHD dus zeker wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Hello, weet iemand of je van dit model de zijspeakers kan verwijderen?
TH-42PY70

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Panasonic-TH-42PY70.jpg

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
[...]

Ede

Onderhandelen hoefde niet echt.
Ik kwam voor de PV7 die voor 800 in de aktie was. Verkoper liet ook de PV70 zien. Zei dat ik baalde dat het verschil duidelijk te zien was en de PV70 te duur vond.
Toen kwam de verkoper zelf met de optie 999 "dan verdienen we er hetzelfde op".

Ik weet niet of het feit dat ik aangaf voor de tweede keer te komen omdat de vorige keer ik een uitermate slecht verkoopgesprek had meespeelde.

[edit: De aktie pv7 voor eur 800, ongetwijfeld de reden om de pv70 voor eur 999 te verkopen, gold tot zaterdag jl. :-(]

[ Voor 6% gewijzigd door Titusvh op 02-10-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren mijn nieuwe 42PV70 mogen ontvangen. Zit wel een enorme doos omheen zeg, daar kan een beetje dakloze toch een flink appartement van maken.

Het beeld is in ieder geval een plaatje. Ook mooi dat de tv uit de doos al in gesteld stond met een contrast en helderheid van 50 %. Toch nog wat lager gezet, maar als je dat zou vergeten dan 'brandt' hij niet gelijk in.

Digitale antenne upscaled via samsung HD decoder aangesloten met component ziet er prachtig uit. Gisterenavond was er de een of andere vage Wesley Snipes film om RTL 7, echt DVD kwaliteit of misschien voor het oog nog beter. Enige nadeel doordat de gewone zenders ook zo mooi worden lijkt het voordeel van HD zenders (Discovery etc) minder groot. Toch was SportHD met voetbal gisteren fantastisch scherp.

Nu nog wachten tot de HDMI kabels binnenkomen om de pana aan te sluiten op de PC en te testen of mijn samsung decoder (van het eerste uur) werkt via HDMI. Anders moet ik nog naar Samsung gaan bellen of ze die reperatie / vervang actie nog steeds doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Ik ben ook weer een stapje verder met m'n 42pv70. Ik had last van een aardlus en heb dit opgelost door een overspanningsfilter (met een aansluiting voor de tv kabel) tussen de wandcontactdoos en de plasma te zetten. De tv kabel via het overspanningsfilter doorgelust en brom weg.
Vanaaf even de home-cinema doorlussen met een tulpstekker naar de plasma voor tv geluid op de boxen en dan moet ik nog uitvinden hoe het geluid van m'n laptop naar m'n home-cinema (sc pt850) moet aangezien er daarop maar 1 audio ingang zit (via tulp iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Er schijnt een nieuwe What hifi uitgekomen te zijn, met de Panasonic 42PZ70 (vergelijkbaar met 42PY70)

" AND THE WINNER IS??? (42"" SUPERTEST)

Hitachi P42T01U
JVC LT-42DA8BJ
Panasonic 42PX70
Panasonic 42PZ70
Pioneer PDP-428XD
Samsung LE40M86/ LE40M87
Sanyo CE42FD81
Sharp LC-42XDIE
Sony KDL-40W3000
Toshiba 42X3030

Great reading as usual in the November issue but to me it came as no supprise to see the new Pioneer Plasma coming out top of the pile with the 2 Panasonic plasmas not too far behind."

Als iemand meer info heeft hoor ik het graag.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 02-10-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Twixie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:30:
[...]

Ik heb het zelf kunnen zien, ondertussen wel al een half jaar geleden. Een Sony W2000 met ernaast een HD-Ready die maar half zoveel kostte. Allebei hetzelfde signaal via HDMI (DVD Cars). De goedkope HD-Ready was significant beter. Bij de W2000 was er een vreemd soort pixelation zichtbaar.
Mijn theorie: FullHD heeft veel meer pixels, dat wil zeggen dat de scaler ook veel meer pixels moet berekenen. Met eenzelfde beeldprocessor kun je maw bij HD-Ready iets complexere algoritmes gebruiken en leunt de resolutie überhaupt dichter aan bij het origineel.
Bedenking: hoe meer de tijd vordert, hoe beter de scalers zullen zijn, en hoe kleiner dit verschil zal zijn. Vroeg of laat zal dit nadeel van FullHD dus zeker wegvallen.
Ergens klinkt dit logisch maar ergens ook weer niet. Zou betekenen dat Pana is zn duurdere (lees Full HD) modellen dezelfde beelprocessor plaatst. Ik snap dat het meer rekenwerk betekend als je meer pixels moet kunnen bepalen...dat zou Pana zich toch ook moeten realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 150963 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:12:
Het beeld is in ieder geval een plaatje. Ook mooi dat de tv uit de doos al in gesteld stond met een contrast en helderheid van 50 %.
Toch oppassen, want dat geldt niet voor alle inputs. Ik meen dat de HDMI-inputs bij mij op 100% contrast stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Grootste 'probleem' is dat tv-beelden interlaced zijn. Je moet het dus én deinterlacen en dan upscalen. Als je verder gaat upscalen moet er tussen de beeldlijnen meer beeld 'verzonnen' worden wat de kans op fouten vergroot.

Ik zlef vind het verschil niet zo heel groot. Het beeld komt op een full-hd vaak iets zachter over (minder scherp), maar tekst en andere dingen op het beeld met harde duidelijke lijnen (bijv. tekenfilms) zijn een stuk scherper op een full-hd. Dit is overgens wel met digitale tv, want met een analoog signaal zit er vaak zoveel ruis doorheen dat de beeldverwerking er niet zoveel moois van kan maken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twixie schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:10:
[...]

Toch oppassen, want dat geldt niet voor alle inputs. Ik meen dat de HDMI-inputs bij mij op 100% contrast stonden.
Aha, dat zou kunnen. De HDMI kabels zijn nog niet binnen. Voor SCART en Component stond het in ieder geval (bij mijn toestel) op 50 - 50. Maar toch nog maar iets lager gezet :)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 150963 op 02-10-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Philflow schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:41:
Er schijnt een nieuwe What hifi uitgekomen te zijn, met de Panasonic 42PZ70 (vergelijkbaar met 42PY70)

" AND THE WINNER IS??? (42"" SUPERTEST)

Hitachi P42T01U
JVC LT-42DA8BJ
Panasonic 42PX70
Panasonic 42PZ70
Pioneer PDP-428XD
Samsung LE40M86/ LE40M87
Sanyo CE42FD81
Sharp LC-42XDIE
Sony KDL-40W3000
Toshiba 42X3030

Great reading as usual in the November issue but to me it came as no supprise to see the new Pioneer Plasma coming out top of the pile with the 2 Panasonic plasmas not too far behind."

Als iemand meer info heeft hoor ik het graag.
De 42PX70 is de UK-Versie van de 42PV70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

supersatan schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:53:
[...]
De 42PX70 is de UK-Versie van de 42PV70
De PX70 is de PV70 met (digitale) DVB-T tuner erin.

Die kan op allerlei plaatsen in Europa worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97727

Vandaag ga ik mijn 37PV70 halen met de samsung DCB H-360 HD decoder. Mijn oude Samsung 9401 is aan vervanging toe en is een SD decoder. Wat zijn voor deze combinatie de beste instellingen of is dit verder niet zo van belang. Ik ga gebruik maken van een HDMI kabel naar de decoder en een scart naar mijn home cinema set. Tevens een optische kabel van de decoder naar de home cinema set. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hitachi P42T01U
JVC LT-42DA8BJ
Panasonic 42PX70
Panasonic 42PZ70
Pioneer PDP-428XD
Samsung LE40M86/ LE40M87
Sanyo CE42FD81
Sharp LC-42XDIE
Sony KDL-40W3000
Toshiba 42X3030
Ik heb hem net even kunnen lezen. Zowel de Sony, Pioneer als beide Panasonics krijgen 5 sterren.

Pioneer (overigens een hd-ready model) wint de test met name door contrast en zwart.

Wat gek is aan PZ70 is dat ie de speakers aan de zijkant heeft, zoals eerder werd gemeld.

Verder had ik niet het idee dat de test veel diepgang had, verschillen tussen de PX70 en PZ70 bij SD kwamen niet aanb od.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Vandaag heb ik de 37PV70 bij de Mediamarkt R'dam centrum staan te bekijken (999 euri), er liepen 3 verticale lijnen over het scherm ter grootte van een pixel. De pixels van die lijnen hadden een kleur die niet klopte. Is dit een bekend probleem bij dit type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

[...]

Ik ben vandaag een andere winkel dan de Harense smid binnen gelopen (IT's) en daar kreeg ik binnen 1 minuut een prijs van 1060,- ipv 1199,- Ik had het idee dat als ik gezegd had, "prima voor 999 bestel ik hem nu bij je" dan was het rond.

Ik heb wel verteld dat de prijs op dit moment voor 940,- op internet staat en 960,- met panasonic thuisservice, maar dat ik hem liever bij hun kocht.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
makreel schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:56:
Vandaag heb ik de 37PV70 bij de Mediamarkt R'dam centrum staan te bekijken (999 euri), er liepen 3 verticale lijnen over het scherm ter grootte van een pixel. De pixels van die lijnen hadden een kleur die niet klopte. Is dit een bekend probleem bij dit type?
Ik heb zelf de TH-37PV70 zo'n twee maanden en ik herken dit door jou gesignaleerde 'defect' niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Anoniem: 150963 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:12:
Het beeld is in ieder geval een plaatje. Ook mooi dat de tv uit de doos al in gesteld stond met een contrast en helderheid van 50 %. Toch nog wat lager gezet, maar als je dat zou vergeten dan 'brandt' hij niet gelijk in.
Vreemd. Bij mij stond default het contrast op 100% en de helderheid op 50%

Mijn type is de pv70AF. Kan dat een verschil zijn?

Welke van deze twee moet ik matigen tegen inbranden? Ik dacht alleen helderheid, maar in de quote staat ook het contrast.
Helderheid op 100 is trouwens spuuglelijk. Koop je een plasma voor het zwart=zwart en dan maak je er weer grijs van...

Overigens zag ik zo niets over inbranen in de manual, dus ook geen whitewash functie ofzo.

Of inbranden nu echt geen issue meer is.... Als je het tien mensen vraagt krijg je tien verschillende antwoorden. Objectieve info heb ik tot dusver niet gevonden.

[ Voor 12% gewijzigd door Titusvh op 02-10-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
mh1956 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:00:
[...]

Ik heb zelf de TH-37PV70 zo'n twee maanden en ik herken dit door jou gesignaleerde 'defect' niet.
het was toch echt zo, misschien dat men dit onverkoopbare exemplaar als demo gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Titusvh schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:09:
[...]
Welke van deze twee moet ik matigen tegen inbranden? Ik dacht alleen helderheid, maar in de quote staat ook het contrast.
Helderheid op 100 is trouwens spuuglelijk. Koop je een plasma voor het zwart=zwart en dan maak je er weer grijs van...
Zoals je dus zelf al ondervonden hebt, bepaalt Helderheid het zwart-niveau. Contrast daarentegen bepaalt het wit-niveau. Aangezien je tegen inbranden het wit niet te fel wil, is het het contrast dat je moet terugschroeven.
En ivm die 100%, zie mijn eerdere post, het is niet op alle ingangen dat de default 100% is. Die FA heeft daar dus niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76035

makreel schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:56:
Ik heb het ook eerder gezien ja maar dan in 1 lijn. Nadat ik dit aan de verkoper melde liet deze mij zien dat dit aan de hdmi kabel lag (slechte vebinding) toen hij hieraan rommelde was het inderdaad over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Hier: http://www.panasonic.nl/P...sp?M=3919|603|602|601|4|1

staat:
Beeldverhouding 16:9 Wide

maar ook:
Aantal pixels 786.432 (1.024 x 768)

Nu is 1.024 : 768 gelijk aan 1,3333
Zoals 4 : 3 gelijk is aan 1,3333

Is dat 16:9 dan niet tegenstrijdig hiermee?
Levert dat geen afgeplatte hoofden, zwarte balken op etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
makreel schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:36:
Hier: http://www.panasonic.nl/P...sp?M=3919|603|602|601|4|1

staat:
Beeldverhouding 16:9 Wide

maar ook:
Aantal pixels 786.432 (1.024 x 768)

Nu is 1.024 : 768 gelijk aan 1,3333
Zoals 4 : 3 gelijk is aan 1,3333

Is dat 16:9 dan niet tegenstrijdig hiermee?
Levert dat geen afgeplatte hoofden, zwarte balken op etc.?
Heb je de TV al gezien ? Misschien eens een lat nemen en meten. Dan ga je zien dat het wel degelijk een 16:9 is. Toch 1024x768 pixels. Rara... hoe zou dat komen :p.
Antwoord: de pixels zijn niet vierkant.
Vraag: is dat dan geen probleem ?
Antwoord: neen, de TV weet zelf ook wel dat zijn pixels niet vierkant zijn en houdt hier rekening mee bij het scalen. Scalen moet hij immers altijd doen want er is geen enkel standaard video-signaal dat een 1024x768 resolutie heeft. 1 uitzondering: als je een laptop/PC zou aansluiten en die dan instellen op 1024x768. Een PC gaat uit van vierkante pixels, en dan gaan je PC beelden er dus idd te plat uitzien.

Anyway, door die resoluties heeft zowat iedereen met een computer-achtergrond last met dit aspect. Een PC gaat er immers altijd van uit dat pixels vierkant zijn, ook al omdat er in principe niet gescaled wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 03-10-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MCCarrot schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:05:
Hello, weet iemand of je van dit model de zijspeakers kan verwijderen?
TH-42PY70

[afbeelding]
Nee dit kan er niet af. Ik heb de 50PY70 sinds gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 130525 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:53:
[...]
Nee dit kan er niet af. Ik heb de 50PY70 sinds gister.
En hoe bevalt die? Hoe is SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

What Hifi is toch hetzelfde als What Plasma? Heeft iemand dat blad toevallig? Schijnt dat ze foto's van mijn ambilight openhaard er in gezet hebben namelijk (oei, geen Philips topic hier....), ze zouden me een exemplaar opsturen maar dat is nog niet gebeurt. Ik vroeg me al af wanneer er een nieuwe uitgave zou komen. Dus als iemand hierover iets kan bevestigen dan heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorton
G*dF*ckingd*mmit, zojuist bericht van mediahomeservice dat het weer is uitgesteld naar week 42 (PV700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 57381 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:12:
[...]
What Hifi is toch hetzelfde als What Plasma? Heeft iemand dat blad toevallig? Schijnt dat ze foto's van mijn ambilight openhaard er in gezet hebben namelijk (oei, geen Philips topic hier....), ze zouden me een exemplaar opsturen maar dat is nog niet gebeurt. Ik vroeg me al af wanneer er een nieuwe uitgave zou komen. Dus als iemand hierover iets kan bevestigen dan heel graag.
Pas maar op of je krijgt met de advocaten van Philips te maken wegens onrechtmatig gebruik van de geregistreerde term 'Ambilight' ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 07:03

JME

zeg maar Jamie

Quorton schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:18:
G*dF*ckingd*mmit, zojuist bericht van mediahomeservice dat het weer is uitgesteld naar week 42 (PV700).
Panasonic geeft zelf aan dat de eerstvolgende zending pas in november aankomt in Nederland. Alles wat je eerder ontvangt moet dus óf oude voorraad óf parallelimport zijn. Mocht je een officieel voor de Nederlandse markt bestemd product hebben gekocht, reken dan dus rustig op week 45 als vroegst mogelijke leverdatum. Maar bekijk het positief, dat geeft je lekker nog 5 weken de tijd om de ideale plaatsingspositie uit te meten ;)
Zonder gekheid: webwinkels schuiven ook maar wat aan met die datums om de klant niet meteen helemaal gek te maken. En de winkels maken elkaar ook gek. Als er nu een webwinkel met een realistische leverdatum komt (zeg week 45) dan verkoopt die meteen niets meer, omdat de rest stug volhoudt dat ze begin oktober gaan leveren. Als de klant maar binnen is, dan zie je daarna wel wanneer je daadwerkelijk gaat leveren. Triest, maar zo blijkt het nu eenmaal te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:52:
[...]

En hoe bevalt die? Hoe is SD?
Gewoon analoge TV is echt geen gezicht. Je moet zeker digitale tv hebben wil je hier gewoon tv op kijken.

Digitale TV is wel prima.
Verder heb ik alleen nog maar DVD maar dat ziet er mooi uit.

Zal nog wel wat foto's plaatsen vandaag of morgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 130525 op 03-10-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 18:11

pvr

Welke Datum had je deze pana bestelt, bij mediahomeservice.......

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142076

Anoniem: 130525 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:04:
[...]

Gewoon analoge TV is echt geen gezicht. Je moet zeker digitale tv hebben wil je hier gewoon tv op kijken.

Digitale TV is wel prima.
Verder heb ik alleen nog maar DVD maar dat ziet er mooi uit.

Zal nog wel wat foto's plaatsen vandaag of morgen.
Ben zeer benieuwd joh, hoop dat je snel wat foto's plaatst. Ik krijg hem aanstaande vrijdag, ook de 50" versie. Heb een inverto satelliet ontvanger die ik er aan hang en verder een oppo DVD speler die kan upscalen tot 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICE74
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08-2019
ik voel me ook genaaid gewoon....

heb de TH50-PV700 bij de Medimarkt besteld en hoorde vorig week na het bellen met panasonic, dat de pv700 vanaf maandag wel in de winkels zou moeten staan... well... mooi niet dus.... &*%#%$@ :X

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik heb al een 42PV700 in bestelling sinds augustus. Morgen gaat men nog eens bellen. ALs het nog even duurt kan ik beter voor de 42PV800 gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Kijk je via scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorton
Ik had hem eind juli besteld bij voordeelhalen.eu. Die stelde hem ook steeds uit, en 18-8 ben ik naar mediahomeservice overgstapt, omdat ik dat extra jaar garantie wel interessant vond.

Ik had een aantal replies terug inderdaad ook gelezen dat er deze week een levering zou zijn voor de langstwachtende, blijkbaar zit ik daar niet tussen (of de contacten van homemediaservice met hun leverancier is niet goed genoeg ;) )

Maar goed, ik ga eerst wel een nieuwe pc bestellen, wilde dat na de tv doen, maar die komt later dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Weet iemand of de 42PV700 een mat of een blinkend scherm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 09:32
Ik wil de 37PV70 wel hebben, maar als ik de officiele dealers die Panasonic noemt op haar website opzoek en in hun (online) assortiment kijk hebben ze of alleen de 42PV70 of helemaal geen Panasonic schermen staan.
De 42" kost ook nog eens €1299, wat alweer dik €200 meer is dan bij online shops, maar ik las wat over het geen homeservice hebben als je bij 'n niet-officiele dealer koopt, en da's misschien wel handig om te hebben...

Weet iemand 'n officiele dealer die een goede webwinkel heeft en de 37PV70 ook daadwerkelijk in z'n assortiment heeft?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dvamber schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 01:22:
Weet iemand of de 42PV700 een mat of een blinkend scherm heeft?
Mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

fritsjof schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 01:39:
Weet iemand 'n officiele dealer die een goede webwinkel heeft en de 37PV70 ook daadwerkelijk in z'n assortiment heeft?
Volgens mij zijn dat de dealers die een nederlands model hebben in deze lijst:
http://kieskeurig.nl/kope...F3449C125729F004B8878.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eergisteren mijn Panasonic 42PV700E ontvangen. Het is een europees model. Je kan behalve nederlands ook een een heleboel andere talen kiezen. Er zitten handleidingen in verschillende talen waaronder ook Nederlands. Eerst aangesloten op mijn satteliet receiver. Dit gaf gewoon goed beeld. Als ik het vergelijk mt de Philips 47pfl9632 die ik ervoor had en heb teruggestuurd is het veel beter. Gewone dvd gekeken die ik op mijn nieuwe hd dvd speler van Toshiba heb afgespeeld. Die zag er met upscalen naar 1080i zeer goed uit. Als laatst heb ik de HD DVD van The Mummy Returns gekeken. Die zag er natuurlijk veel beter uit. Tot nu toe een enkel negatief punt te vinden. Geluid is ook zeer goed voor een plasma tv. Ik ben zeer tevreden dat ik mijn full hd lcd heb teruggestuurd en deze heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb digitale TV van UPC. Met zo'n DVR.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 130525 op 04-10-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twixie schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:22:
[...]
Pas maar op of je krijgt met de advocaten van Philips te maken wegens onrechtmatig gebruik van de geregistreerde term 'Ambilight' ;).
Laat Philips maar oppassen dat ik geen rekening stuur voor gratis reclame.. :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Anoniem: 226743 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:05:
Gewone dvd gekeken die ik op mijn nieuwe hd dvd speler van Toshiba heb afgespeeld. Die zag er met upscalen naar 1080i zeer goed uit.
Waarom laat je deze upscalen naar 1080i? Immers, je Panasonic moet deze vervolgens toch weer downscalen naar zijn eigen resolutie. Ik zou de Toshiba op 576p instellen en vervolgens de TV laten upscalen. De Panasonic kan dat heel goed.
Als laatst heb ik de HD DVD van The Mummy Returns gekeken. Die zag er natuurlijk veel beter uit.
Waarom zag die er 'natuurlijk' veel beter uit? Jouw Toshiba (of de Panasonic, net wat je voorkeur heeft) gaat deze toch weer downscalen naar de eigen resolutie van het panel. En die is 1024 x 768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Penguin
  • Laatst online: 08-08-2024
2 fotos van de 50PY70. Ter indicatie, dressoir is 2.70m lang

Afbeeldingslocatie: http://www.fundorp.nl/afbeeldingen/divers/p1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fundorp.nl/afbeeldingen/divers/p5.JPG

Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
mh1956 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:29:
[...]
Waarom laat je deze upscalen naar 1080i? Immers, je Panasonic moet deze vervolgens toch weer downscalen naar zijn eigen resolutie. Ik zou de Toshiba op 576p instellen en vervolgens de TV laten upscalen. De Panasonic kan dat heel goed.
De scaler van die Panasonic is nu ook weer niet zo fantastisch hoor. Bovendien is downscalen veel gemakkelijker dan upscalen. Of maw als je een goede upscaler hebt, dan haal je er zeker voordeel mee. Ik zie met mijn ogen toe (bij wijze van spreken ;)) het verschil tussen een DVD in 576p en een DVD geupscaled naar 1080p met de PS3. Het verschil is echt wel significant.
Of die Toshiba een goede upscaler heeft is een andere vraag. Heb zelf een upscaling Sony DVP-NS76H en daarmee is het verschil ook bijna niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Twixie schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:38:
[...]
Ik zie met mijn ogen toe (bij wijze van spreken ;)) het verschil tussen een DVD in 576p en een DVD geupscaled naar 1080p met de PS3. Het verschil is echt wel significant.
Wil je daarmee zeggen dat wanneer jouw PS3 een DVD met standaard resolutie (576p) naar 1080i converteert en de Panasonic dit vervolgens weer naar 768 omlaag brengt, dat dit een beter beeld geeft, dan wanneer je het scalen geheel aan de TV overlaat? Immers, eerst pixels erbij verzinnen en dan vervolgens weer pixels weglaten, ik kan me niet voorstellen dat dat een beter plaatje oplevert dan wanneer je het signaal alleen maar door je TV laat upscalen.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het niet zelf met mijn eigen ogen kan controleren, want dat hele Full HD-gebeuren vind ik nog steeds een wassen neus, net zoals ik denk dat BluRay en HD-DVD niche-producten zullen blijven, omdat voor de meeste mensen HD Ready meer dan voldoende is. Maar dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

mh1956 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:58:
[...]

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het niet zelf met mijn eigen ogen kan controleren, want dat hele Full HD-gebeuren vind ik nog steeds een wassen neus, net zoals ik denk dat BluRay en HD-DVD niche-producten zullen blijven, omdat voor de meeste mensen HD Ready meer dan voldoende is. Maar dat even terzijde.
Van 1080i naar 1080p is alleen de-interlacen ipv de-interlacen en downscalen naar 720p. (Overigens gaat het om een upscale naar 1080p hier)

Maar de meeste plasma's van 42" (en kleiner) hebben geen volledige 720p resolutie. Ik vond zelf de downscale van de 37/42PV70 van 1080p naar 1024x768 alles behalve indrukwekkend. Als er een goede plasma was van 37" of 42" met resolutie van minimaal 720p zou ik inderdaad met je eens zijn dat 1080p in de meeste gevallen weinig toevoegt.

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 04-10-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

Ik heb een th42pv70, maar ik kan nergens in de handleiding iets terugvinden over het verschuiven van het beeld wanneer je de zoom modus gebruikt. Dit is vooral handig voor ondertitels, weet iemand van jullie toevallig of dit kan?

En als ik mijn xbox360 op 1080i zet dan ziet het beeld er veel beter uit dan wanneer ik dat op 720p zet, op 720p ziet het er niet uit zeg maar. herken iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Penguin schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:33:

[afbeelding]
[afbeelding]
Haha, hier lijkt ie klein op. Bij mij staat hij nu op een kastje dat net breder is dan de voet :)
Dan lijkt het een monster. Over drie weken gaan we verhuizen en dan krijgt ie ze eigen muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
[afbeelding]
Super man,

Krijg hem morgen, komt ie 30 cm boven een audiokast van 1.50 te hangen (hangt nu een 42" plasma, de PA40 van pana). Afgaande van jou maat dressoir moet het er bij mij ook "gigantisch" uit gaan zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
reddevil schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:31:
Ik ben ook weer een stapje verder met m'n 42pv70. Ik had last van een aardlus en heb dit opgelost door een overspanningsfilter (met een aansluiting voor de tv kabel) tussen de wandcontactdoos en de plasma te zetten. De tv kabel via het overspanningsfilter doorgelust en brom weg.
Vanaaf even de home-cinema doorlussen met een tulpstekker naar de plasma voor tv geluid op de boxen en dan moet ik nog uitvinden hoe het geluid van m'n laptop naar m'n home-cinema (sc pt850) moet aangezien er daarop maar 1 audio ingang zit (via tulp iig).
Alles voor elkaar nu, netjes alles aangesloten, maar hij bromde nog door de radio kabel (tv/radio al bij de wandcontactdoos gesplitst). Opgelost door een splitter op de overspanningsfilter te zetten en daarvandaan het tv en radio kabelsignaal te halen. Eigenlijk hoor je het radio signaal niet uit het tv signaal te halen, maar ik heb geen problemen met beeldkwaliteit op de tv, dus goedkope oplossing als je een brom van een aardlus hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
[afbeelding]
Nog even een vraagje, is hij aan de achterzijde overal even diep? Of is hij ter hoogte van de speakers (zeg maar daar waar het eigenlijke plasmascherm zelf stopt) minder diep? Heb nml een inbouwcontactdoos die ik graag wil gebruiken, alleen komt het scherm daar net overheen. Wanneer hij op het punt waar de speakers beginnen minder diep is kom ik er misschien nog mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
mh1956 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:58:
[...]
Wil je daarmee zeggen dat wanneer jouw PS3 een DVD met standaard resolutie (576p) naar 1080i converteert en de Panasonic dit vervolgens weer naar 768 omlaag brengt, dat dit een beter beeld geeft, dan wanneer je het scalen geheel aan de TV overlaat? Immers, eerst pixels erbij verzinnen en dan vervolgens weer pixels weglaten, ik kan me niet voorstellen dat dat een beter plaatje oplevert dan wanneer je het signaal alleen maar door je TV laat upscalen.
Yep, dat is absoluut wat ik wil zeggen. Overigens was het upscaling naar 1080p en niet 1080i.
Ik denk dat je over het hoofd ziet dat er een oneindig aantal manieren bestaan om pixels erbij te verzinnen. Ik weet niet of je ooit al eens met Photoshop gespeeld hebt, maar daar kun je bvb ook de resolutie van een foto groter maken, dus eigenlijk upscalen. Daarvoor krijg je gewoon verschillende algoritmes voorgeschoteld en de ene presteert ook al beter dan de andere.
Met videomateriaal is het nog wat complexer omdat je hier met bewegende beelden te maken hebt waarbij bijna elk beeld in relatie staat tot het vorige. Dit geeft je dus nog wat meer context om de 'juiste' pixels te verzinnen. Omgekeerd zit je met de beperking dat die scaling in realtime moet gebeuren (bij Photoshop kan het je niet schelen dat het 10 seconden duurt).
Vandaar dus dat rekenkracht cruciaal is in een scaler, en dat het daarom redelijk normaal is dat een PS3 bvb veel beter kan scalen dan een goedkope upscaling DVD-speler. BTW, dit fluit ook alle kritikasters terug die destijds de PS3 neersabelden omdat hij geen hardware scaler heeft. Voordeel van software scaling is dat je veel flexibeler bent. Vinden ze nog wat betere parameters/algoritmes kunnen ze zo de PS3 terug updaten en heb je een nog beter resultaat. Enige nadeel is dat je veel rekenkracht gebruikt die elders misschien nodig is. Vandaar dat die upscaling enkel werkt met DVDs/BluRay en niet met PS3 games.
Bemerk tenslotte nog dat je met een HD-Ready (normaliter) nooit de scaler van de TV kunt elimineren. Zoals je dus ook al opmerkt moet de TV dan nog steeds het 1080p signaal terug downscalen. Downscalen is echter altijd veel gemakkelijker dan upscalen en er zal minder verschil in kwaliteit zijn tussen de verschillende algoritmen (je moet immers alleen informatie weglaten, niets bijverzinnen). Dit verklaart dan waarom je nog steeds een mooier plaatje krijgt dan wanneer je zonder scaler de TV gewoon laat upscalen naar zijn native resolutie.
Bemerk dat het verhaal zelfs niet eens over FullHD gaat (mijn PV70 is 1024x768 qua fysische resolutie). Trouwens, als voor de meeste mensen HD-Ready meer dan voldoende is, dan nog hebben ze voordeel met BluRay of HD-DVD. Want een BluRay of HD-DVD film is zelfs op een HD-Ready beduidende scherper dan een DVD. Met een goede scaler zoals bvb de PS3 is het verschil ietsje kleiner dan gewoon standaard de scaler van de TV te gebruiken, maar het verschil is zeker nog goed zichtbaar.

Om echt eerlijk te kunnen vergelijken zou ik nog eens de DVD van Casino Royale willen bemachtigen. Dan kan ik de vergelijking maken met de BluRay versie.

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 04-10-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
fritsjof schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 01:39:
Bij Harense Smid had ik met drie dagen (met een weekend ertussen) een 37PV70. Tegen een prijs waarvoor ik echt niet naar een webshop ga. En als je 6 jaar garantie neemt heb je zowieso aan huis service. Als je geen extra garantie neemt weet ik dat niet zeker (vraag het ze), maar naar ik begreep waren ze zo'n beetje de grootste Panasonic afnemer in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zag die er 'natuurlijk' veel beter uit? Jouw Toshiba (of de Panasonic, net wat je voorkeur heeft) gaat deze toch weer downscalen naar de eigen resolutie van het panel. En die is 1024 x 768.
[/quote]

Omdat ik het met mijn ogen heb kunnen waarnemen. In ee bepaalde scene zijn er soldaten van Anubis te zien. Een leger is op de voorgrond en een andere leger in de achtergrond. Bij de achterste leger kon je meer details zien dan op de DVD versie. Ik moet natuurlijk nog uitproberen wat het beste beeld geeft. En het is geen E model zoald Redcoon op zijn site aanbiedt maar een F model. Standaardt moest ik zelf inschroeven. Dit is een tijdelijke oplossing. Ik heb een hangmeubel gekocht waar ik mijn plasma op ga hangen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.