[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 37.162 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 03:38

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb net effe de ps3 aangehangen. Met contrast/helderheid op 40%.
Via component op 1080i en het beeld is super. Geen last van green ghosting tot zover.
Alles is haar maar ook haar scherp! Ik hoop dat mijn 200uren snel over zijn. :)

ps: ik heb een 50pz70e

[ Voor 5% gewijzigd door multipasser op 07-11-2007 14:52 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

multipasser schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:52:
Via component op 1080i en het beeld is super. Geen last van green ghosting tot zover.

Ik zou hem zelf op 720p zetten. Just a tip.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

yep. 720p is meestal beter. Direct proberen.
Maar mijn Burn In DVD is zo mooi bezig :)

Waarom mag die burn in DVD eigenlijk niet op 100% helderheid staan? Of moet dat juist?
Dat is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 02:00
Het topic doorlezen en als je daarmee klaarbent jezelf afvragen of deze vraag die je stelt misschiel wel vaker dan 1 maal is gesteld en beantwoord. Voor de vollegheid hieronder :

Van vroeger uit zijn plasma's gevoelig voor inbranden, net als CRT televisies trouwens, de kans op inbranden is nog steeds aanwezig maar door een evolutie van de techniek is dit tot een minimum beperkt waardoor je ervan uit kunt gaan dat het niet meer gebeurd. Wat nog wel eens wil gebeuren is image retention, dit betekend dat je bv je healthbar nog even na ziet gloeien als je een ander programma kijkt maar dit zal niet lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
Vandaag zijn de monteurs langs geweest om mijn TV te repareren. Helaas is dit niet gelukt omdat ik een 42PY70FA heb. Ze hadden spullen bij zich voor een 42PY70F en die pasten dus niet.

Het is dus blijkbaar niet zo dat de letters in het type nummer alleen maar aangeven voor welk land hij bestemd is. Er zit wel degelijk ook verschil in de hardware.

De TV is nu meegenomen en gaat na reperatie op de testbank. Dan moet blijken of dit defect een incident is veroorzaakt door een zwak component op de module, of dat er een ander probleem speelt wat het defect aan de module heeft veroorzaakt. Als alles goed gaat krijg ik hem maandag weer terug.

Moraal van dit verhaal: Geef het gehele type nummer door bij een defect en niet enkel 42PY70 zodat ze hem gewoon onsite kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:42

Harrie van Til

Doe maar blauw

multipasser schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:19:
Waarom mag die burn in DVD eigenlijk niet op 100% helderheid staan? Of moet dat juist?
Dat is niet duidelijk.
Ik heb de burn in dvd juist op extra helder en contrast gezet. Zo veroudert de fosforlaag extra snel, zodat je daarna minder snel last hebt van inbranden. (al moet je daar tegenwoordig wel erg je best voor doen.) Na die eerste periode van inspelen kun je de tv dan laten callibreren, als je daar behoefte aan zou hebben.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-07 00:36
BackSlash schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:47:
Gister ben ik bij de MM wezen kijken voor een plasma (o.a. naar de TH-50PY70 en de TH-50-PV70) die ik rond januari wil gaan aanschaffen. Na een paar uurtjes rondneuzen op internet was ik er redelijk van overtuigd dat ik een full HD scherm wilde hebben...

Maar na deze verschillende schermen te hebben bekeken kwam ik tot de conclusie dat HD ready eigenlijk niet onderdoet qua detail vergeleken met full HD, ook niet op 1 meter afstand. Misschien lag het aan de Pixar animatiefilm :? Full HD klinkt leuk, maar als ik geen verschil zie met HD ready vind ik het zonde om extra geld daarvoor uit te geven...

De reden dat ik voor een full HD wilde gaan is omdat ik mijn HTPC erop wil aansluiten, en bij full HD zonder problemen via DVI / HDMI 1:1 pixel mapping kan krijgen op 1920 x 1080... en dat gaat wat lastiger op 1365 x 768... Maarja, hoe groot is dat verschil in beeldkwaliteit in de praktijk? Kan iemand hier wat over zeggen? In eerste instantie wil ik er nog gewoon DVD's op kijken via de HTPC, later hd content wanneer dit wat meer gemeengoed wordt.

Ook viel me op dat de TH-50PV70 een beetje trillerig beeld had vergeleken met de rest... alsof hij 50 Hz was? De PY70 had dit niet... Kan het kloppen dat de PV70 50Hz is en de PY70 100Hz? Deze specificaties staan niet op internet zover ik heb gezien...
Ik heb zelf de TH50PV70. Toen ik deze enkele maanden geleden kocht, was de full hd plasma van Panasonic net uit en erg duur. Ik heb die in de winkel ook niet kunnen testen.
Later begon ik nog wel te twijfelen of een full hd plasma misschien nog mooier zou zijn, ook de 1:1 pixel met DVI-HDMI leek me toch wel erg mooi.
Toevallig was ik in Utrecht en ben weer s bij de media markt gaan neuzen, altijd leuk om te kijken.
Ik heb daar uitvoerig naar de modellen gekeken en vooral ook naar de full hd plasma's.
Er stond er eentje van panasonic, volgens mij de 58 inch, en die draaide een blu-ray van Spiderman.
Ik kan je meteen vertellen dat t zeker niet mooier was dan de hd-ready die ik heb (ik vond de mijne mooier zelfs). Tuurlijk, die van mij stond er niet naast, maar toevallig had ik die ochtend King Kong op hd dvd gekeken thuis en t zag er fantastisch uit.
Ik heb geen enkel scherm gezien die een mooier beeld gaf dan de mijne (ook die 106 inch niet!), ik was helemaal gerustgesteld.

Dat trillerige in t wit had ik in t begin ook, maar dat is helemaal weg nu.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
multipasser schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:52:

Waarom niet op 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Lees boven. enkel component kabel in bezig. Moet nog een hdmi gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
multipasser schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:17:
Lees boven. enkel component kabel in bezig. Moet nog een hdmi gaan halen.
aha, hij kan alleen 1080p over hdmi ontvangen. Weten we dat ook weer. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ferry34 op 07-11-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 19:17
Ferry34 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:01:
[...]

Ik heb zelf de TH50PV70. Toen ik deze enkele maanden geleden kocht, was de full hd plasma van Panasonic net uit en erg duur. Ik heb die in de winkel ook niet kunnen testen.
Later begon ik nog wel te twijfelen of een full hd plasma misschien nog mooier zou zijn, ook de 1:1 pixel met DVI-HDMI leek me toch wel erg mooi.
Toevallig was ik in Utrecht en ben weer s bij de media markt gaan neuzen, altijd leuk om te kijken.
Ik heb daar uitvoerig naar de modellen gekeken en vooral ook naar de full hd plasma's.
Er stond er eentje van panasonic, volgens mij de 58 inch, en die draaide een blu-ray van Spiderman.
Ik kan je meteen vertellen dat t zeker niet mooier was dan de hd-ready die ik heb (ik vond de mijne mooier zelfs). Tuurlijk, die van mij stond er niet naast, maar toevallig had ik die ochtend King Kong op hd dvd gekeken thuis en t zag er fantastisch uit.
Ik heb geen enkel scherm gezien die een mooier beeld gaf dan de mijne (ook die 106 inch niet!), ik was helemaal gerustgesteld.

Dat viel mij ook op; de plasma schermen onderling doen weinig voor mekaar onder met een goede bron... het theoretische voordeel van full HD zie ik gewoonweg niet terug in de beeldkwaliteit. Heb jij toevallig ook een pc aan je tv hangen? Zo ja, hoe ziet dat eruit? (i.v.m. het niet pixel mapping verhaal).

Dat trillerige is helemaal weg zeg je... bedoel je dan dat dit komt door het inspelen of ben je eraan gewend? :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

LeechGuy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:27:
Vandaag zijn de monteurs langs geweest om mijn TV te repareren. Helaas is dit niet gelukt omdat ik een 42PY70FA heb. Ze hadden spullen bij zich voor een 42PY70F en die pasten dus niet.

Het is dus blijkbaar niet zo dat de letters in het type nummer alleen maar aangeven voor welk land hij bestemd is. Er zit wel degelijk ook verschil in de hardware.

Moraal van dit verhaal: Geef het gehele type nummer door bij een defect en niet enkel 42PY70 zodat ze hem gewoon onsite kunnen repareren.
Wat is het verschil dan tussen de PY70, 70PYF en de FA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 16:24

renedepe

wheeeeelp!!!

Ik heb afgelopen weekend de 42PV70 aangeschaft en ik hoop hem binnen 2 weken te krijgen. Ik lees hier echter allerlei zaken over de eerste 200 uur "inspelen" en dergelijke. Nou zag ik een tijdje terug op Discovery Channel toevallig een "How it's made" aflevering over Plasma's. Daar werd verteld dat ze in de fabriek ook al een tijd worden "ingespeeld" door afwisselende kleuren weer te geven enzo. Is het dan ook wel nodig om dit zelf nogmaals te doen? In de handleiding staat hier ook nies over.....

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 16:16
renedepe schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:10:
Ik heb afgelopen weekend de 42PV70 aangeschaft en ik hoop hem binnen 2 weken te krijgen. Ik lees hier echter allerlei zaken over de eerste 200 uur "inspelen" en dergelijke. Nou zag ik een tijdje terug op Discovery Channel toevallig een "How it's made" aflevering over Plasma's. Daar werd verteld dat ze in de fabriek ook al een tijd worden "ingespeeld" door afwisselende kleuren weer te geven enzo. Is het dan ook wel nodig om dit zelf nogmaals te doen? In de handleiding staat hier ook nies over.....
Zet gewoon Contrast niet al te hoog (rond de 50%) en je hebt al een voortreffelijk beeld. Geniet vervolgens gewoon onmiddellijk van je TV. Ik zou de eerste maanden wel geen problemen gaan zoeken door bvb 10u aan een stuk eenzelfde zender te bekijken of game te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Anoniem: 110871 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:46:
[...]

Wat is het verschil dan tussen de PY70, 70PYF en de FA ?
Geen idee. Het enige dat ik weet is dat er een verschil is tussen twee modules bij de F en de FA en dat het dus niet enkel een markt aanduiding betreft (zoals vaak gesteld wordt). De ene heeft 5 ICtjes op de betreffende module zitten en de andere 6. De module die bij mij kapot is is verantwoordelijk voor de boven helft van het scherm. Op het moment dat die module losgekoppeld wordt, start de TV op en heb je alleen op de onderste helft beeld. Makkelijk voor de ondertitels, maar wat lastig om de gezichtsuitdrukking er bij te zien :)

Tijdens het opstarten van de TV checkt de TV alle modules op correcte werking. Werkt er een niet goed, dan zet de TV zich uit voorzorg uit. Om vervolgens te testen wat er kapot is, wordt er telkens 1 module los gehaald en getest of de TV weer normaal opstart. Aan de hand van de rode led kunnen ze vooraf al bepalen welke modules gecheckt dienen te worden.

De mijne was overigens de eerste FA die hij open maakte want hij moest ook even goed kijken hoe de modules los moesten. Dat geeft mij het vertrouwen dat ze dus niet met bosjes omvallen, want dan had hij er al meer open gehad.

Aan de bovenkant zitten 4 fans, gelijk aan het aantal openingen in de behuizing. Als de behuizing er af is, dan kunnen er nog veel meer fans bijgeplaatst worden in het frame waar ze aan vast hangen. Ik bedenk me nu dat ik er eigenlijk een paar foto's van had moeten maken toe hij open lag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237855

zijn er toevallig ook al mensen die de panasonic 850 aan hun pv 70 hebben gekoppeld ,mijn vraag is hoe bevalt de vieralink en het upscalen wat deze hometheater kan via hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:37
Ik had al een paar keer gereageerd en vragen gesteld in dit topic, hier weer eentje :P

Ik had al bijna een 42PV70 gekocht door alle goede verhalen hierover, echter een financiele tegenvaller heeft even roet in het eten gegooid; de CV ketel heeft het begeven, goeie timing weer :( dus dat krijgt even voorrang.

Nu wil ik de TV even uitstellen en verplaatsen naar begin 2008. Enig idee hoe het dan zit met beschikbaarheid en eventuele nieuwe modellen? Kijk de opvolger gaat waarschijnlijk het dubbele kosten en daar zit ik niet op te wachten. Wellicht is de PY70 dan wel dusdanig gedaald dat ik daarvoor ga. Maar wanneer worden de modellen 2008 geintroduceerd? Maart/april?

Best een shitsituatie, omdat ik weet dat ik met de 42PV70 een goede TV in huis gehaald zou hebben, hopelijk is ie straks nog beschikbaar :/

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 11-06 18:11

pvr

Ik heb de Panasonic TH-42PY70, en sinds vorige week mijn laptop eraan gehangen met hdmi, beeld super ;)

Daarna ff naar de buren, die een Hitachi 42PD9700 HD-ready hebben, en daar ook ff me laptop eraan gehangen met hdmi, beeld iets onrustiger, vooral op de witte vlakken.
Dus ik ben toch blij, dat ik een Full HD heb. ;)

Over die 200 uur.
Ik heb de Panasonic TH-42PY70 nu op auto staan, en alles staat op 50%, van het begin af aan, en geen problemen met inbranden.
Ik heb er nu 140 uur opzitten met deze instellingen.

Daarna laat ik hem calibreren bij Doorhof.
BackSlash schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:34:
[...]

Dat viel mij ook op; de plasma schermen onderling doen weinig voor mekaar onder met een goede bron... het theoretische voordeel van full HD zie ik gewoonweg niet terug in de beeldkwaliteit. Heb jij toevallig ook een pc aan je tv hangen? Zo ja, hoe ziet dat eruit? (i.v.m. het niet pixel mapping verhaal).

Dat trillerige is helemaal weg zeg je... bedoel je dan dat dit komt door het inspelen of ben je eraan gewend? :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Ik heb een mediacenter aan mijn TH42PV70 gehangen,
en het is echt heel lekker dat je gewoon kan LEZEN wat er op het beeld staat
en niet alleen extra-large letters moet gebruiken. Vooral daarom heb ik
gekozen voor de PY70, omdat ik veel op de Mediacenter werken ga.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Ferry34 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:01:
[...]

Is bij jou het trillerige minder geworden ja? Hoop dat het bij ook minder wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 28-06 19:17
pvr schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:49:
Ik heb de Panasonic TH-42PY70, en sinds vorige week mijn laptop eraan gehangen met hdmi, beeld super ;)

Daarna ff naar de buren, die een Hitachi 42PD9700 HD-ready hebben, en daar ook ff me laptop eraan gehangen met hdmi, beeld iets onrustiger, vooral op de witte vlakken.
Dus ik ben toch blij, dat ik een Full HD heb. ;)
Niet lullig bedoelt, maar hoe weet je dat het onrustige beeld bij de buren wordt veroorzaakt door het niet-FullHD zijn van het scherm? :) Die Hitatchi heeft trouwens wel een vage resolutie van 1024 x 1080, volgens mij kan dat helemaal niet fatsoenlijk worden weergeven door een pc. Mijn videokaart (X1900 XT) kan die resolutie in ieder geval niet aansturen (wellicht wel na een driver tweak, maargoed).

De HD ready waar ik naar kijk (TH-50PV70) heeft een resolutie van 1365x768, ik verwacht (hoop) dat dit wel beter aangestuurd kan worden door een pc op 1360x768. Hierbij schijnen aan beide zijden van het beeld 3 pixel rijen weg te vallen, zodat het beeld zo goed als in de native resolutie wordt weergeven, met als concessie dat er aan de zijkant 2 zwarte streepjes staan. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe goed dit beeld dan wordt en hoe irritant / jammer het is van die zwarte streepjes? Pics? :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239513

DenMan schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:08:
...

Best een shitsituatie, omdat ik weet dat ik met de 42PV70 een goede TV in huis gehaald zou hebben, hopelijk is ie straks nog beschikbaar :/
Ik dus ook eindelijk de knoop doorgehakt. Maar de goedkoopste internetwinkels hebben de 42PV70 niet meer. De Mediamarkt hier in Groningen ook niet meer... :'(
"maar afwachten wanneer er wat binnen komt" vertellen ze mij. Heeft iemand hier enig zicht op...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:54

mphilipp

Romanes eunt domus

pvr schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:49:
Daarna laat ik hem calibreren bij Doorhof.
Zou je aub de resultaten daarvan willen melden? Of het een groot verschil is etc?
Ik heb het ooit bij mijn CRT laten doen en was onder de indruk. De Panasonic van mijn broer ziet er erg goed uit en op het oog bijstellen was nauwelijks nodig. Ik ben dus benieuwd wat zo'n scherm doet na calibratie. Frank zegt zelf ook dat ze heel erg redelijk uit de doos komen

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

foto's bekijken via SDcard is wel heel traag op een 50pz70e.
De foto's zijn wel 12mpix maar toch, loadtijd zo'n 5 a 6 seconden per foto.
Thumbs maken gaat snel en goede interface om te browsen.

Trouwens heeft de pz70 geen 'kleur' aanpas mogelijkheden, of kijk ik er over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Als Frank zegt dat ze erg redelijk uit de doos komen, waarom calibreert hij ze dan....
mphilipp schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:22:
[...] Frank zegt zelf ook dat ze heel erg redelijk uit de doos komen

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Mijn vergelijking gaat over een 42 inch modellen....
BackSlash schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:08:
[...]

Niet lullig bedoelt, maar hoe weet je dat het onrustige beeld bij de buren wordt veroorzaakt door het niet-FullHD zijn van het scherm? :) Die Hitatchi heeft trouwens wel een vage resolutie van 1024 x 1080, volgens mij kan dat helemaal niet fatsoenlijk worden weergeven door een pc. Mijn videokaart (X1900 XT) kan die resolutie in ieder geval niet aansturen (wellicht wel na een driver tweak, maargoed).

De HD ready waar ik naar kijk (TH-50PV70) heeft een resolutie van 1365x768, ik verwacht (hoop) dat dit wel beter aangestuurd kan worden door een pc op 1360x768. Hierbij schijnen aan beide zijden van het beeld 3 pixel rijen weg te vallen, zodat het beeld zo goed als in de native resolutie wordt weergeven, met als concessie dat er aan de zijkant 2 zwarte streepjes staan. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe goed dit beeld dan wordt en hoe irritant / jammer het is van die zwarte streepjes? Pics? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Via component wat DVD bekeken. Ongelooflijk beeld op een 50pz70.
Je zou bijna zeggen dat het HD is. Heel zuiver!

Juist ook COD4 gespeeld (ps3') op 1080i en heb toch wat last van fosfor.
Het is zichtbaar. Maar niet hinderlijk. Verder loei scherp en super contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pvr schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:54:
Als Frank zegt dat ze erg redelijk uit de doos komen, waarom calibreert hij ze dan....
a)omdat een klant dat van 'm vraagt ;0
b)omdat heel redelijk nog niet perfect is. Calibratie is een TV afstellen zodat ie optimaal presteert. Hij zei toendertijd zelfs dat ie niets zou rekenen als je niet tevreden was met het resultaat. Uiteraard moet je dat binnen de proporties zien. Hij is zelf niet blind natuurlijk en de meting liegt ook niet. Je krijgt een meetrapport van ervoor en erna. Je kunt dus zien dat er wel degelijk iets verandert is. Lijken de voor/na grafieken erg veel op elkaar én zie je geen verschil, denk ik dat je een grond hebt. Maar dan ziet ie het zelf ook wel...

Zo op het oog zie je kleine afwijkingen niet. Het stoort ook niet, maar als ie goed staat, produceert ie wél alle kleuren zoals ze horen te zijn. Je ziet dat wel degelijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Het zal hier al wel ergens in de 5 hoofdstukken staan, maar ik vind het niet. Ondersteud de 42PV700 de hdcp protectie? Als Telenet met HD uitzendingen start zijn die allemaal met hdcp beschermd en ik wens zeker te zijn dat ik deze kan bekijken wanneer ik instap op 1/12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Weet frank dit ook, dat je deze info hier neerzet :+
mphilipp schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:07:
[...]

a)omdat een klant dat van 'm vraagt ;0
b)omdat heel redelijk nog niet perfect is. Calibratie is een TV afstellen zodat ie optimaal presteert. Hij zei toendertijd zelfs dat ie niets zou rekenen als je niet tevreden was met het resultaat. Uiteraard moet je dat binnen de proporties zien. Hij is zelf niet blind natuurlijk en de meting liegt ook niet. Je krijgt een meetrapport van ervoor en erna. Je kunt dus zien dat er wel degelijk iets verandert is. Lijken de voor/na grafieken erg veel op elkaar én zie je geen verschil, denk ik dat je een grond hebt. Maar dan ziet ie het zelf ook wel...

Zo op het oog zie je kleine afwijkingen niet. Het stoort ook niet, maar als ie goed staat, produceert ie wél alle kleuren zoals ze horen te zijn. Je ziet dat wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Dvamber schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:10:
Het zal hier al wel ergens in de 5 hoofdstukken staan, maar ik vind het niet. Ondersteud de 42PV700 de hdcp protectie? Als Telenet met HD uitzendingen start zijn die allemaal met hdcp beschermd en ik wens zeker te zijn dat ik deze kan bekijken wanneer ik instap op 1/12.
Ja, anders mag hij het HD Ready logo niet voeren.
4. Requirements for the label “HD ready”
A display device has to cover the following requirements to be awarded the label “HD ready”:
1. Display, display engine
· The minimum native resolution of the display (e.g. LCD, PDP) or display
engine (e.g. DLP) is 720 physical lines in wide aspect ratio.
2. Video Interfaces
· The display device accepts HD input via:
o Analogue YPbPr1, and
o DVI or HDMI
· HD capable inputs accept the following HD video formats:
o 1280x720 @ 50 and 60Hz progressive (“720p”), and
o 1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced (“1080i”)
· The DVI or HDMI input supports content protection (HDCP)
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
BackSlash schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:34:
[...]

Nee dat is gewoon weg. Je zag t alleen bij hele grote witte vlakken zoals opstarten xbox360 of wolken op bureaublad, maar t is helemaal weg. Ik denk dat t te maken heeft met die fosfordeeltjes die in t begin erg gevoelig zijn en dat die nu genormaliseerd zijn, maar ik roep maar wat hoor!

Ik heb er ook mn pc aanhangen ja.
Ik had m eerst via vga aangesloten en dan past die mooi in t venster. Toch leek t me alsof het beter kon. Let wel: de 50inch heeft een lagere resolutie over vga dan de native reso van t scherm, vreemd genoeg.
Toen heb ik m met dvi-hdmi aangesloten, maar toen had ik last van overscan. De taakbalk was bijna uit beeld verdwenen.
Ik heb dit kunnen compenseren via de instellingen van mn videokaart en de dpi settings van de letters in windows verandert, zodat t beter werd. Bureaublad ziet er goed uit en de letters zijn ook goed. Misschien dat n lcd of 1:1 plasmascherm de letters nog beter krijgt.
Maar als ik bijv een hd-trailer kijk van Alexander (de film), dan rollen je ogen echt uit je kas...zo mooi! :)
Ik laat binnenkort wel een calibratie uitvoeren en dan meteen de overscan via het servicemenu eruit halen, s kijken wat er dan gebeurt. Want nu compenseert mn videokaart de overscan en dat moet kwaliteitsverlies geven, maar ik kijk nooit films via mn pc maar via de hd dvd dus heb niet zoveel ervaring hiermee.
Wat trouwens wel n nadeel is met plasma en pc eraan, is dat je bij beeld met teksten (zoals forums), je naast balken (zoals bijv de balk van een geplaatst bericht met de naam en datum), je een lijn ziet doorlopen aan beide kanten van zo'n balk, een soort schaduw van licht. (moeilijk te omschrijven). Nu is dat trouwens ook bijna weg en je hebt t alleen bij teksten, zal wel n eigenschap van plasma zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 08-11-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Waar woon je Ferry..? Misschien moet ik maar 'ns langkomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 231322 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:36:
Waar woon je Ferry..? Misschien moet ik maar 'ns langkomen :p
Amersfoort, kom maar kijken als je in de buurt ben! Kan je ff gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Te ver weg helaas... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 10:59
Zo kheb m'n Sony 32-D3000 LCD (high end model) omgerolen voor een Panasonic TH-42PV70 42" Plasma, nadat ik me behoorlijk ergerde aan de zwartwaardes van de LCD (ondanks goede reviews e.d.).
Deze tv heeft minder features maar ben (zo na de eerste tests) nu wel echt tevreden met het zwart en de maat staat beter.
Wat een f*cking grote doos bdw 8)

Ik heb nog wel mazzel dat ik 'm kon ruilen, had 'm bij plattetv.nl gekocht maar in de winkel van hun konden ze nog wel iets regelen, het prijsverschil (40,-_ kreeg ik niet terug maar vond ik prima.

Ik ga dit topic nog even doorlezen morgen ofzo :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gman op 08-11-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat niet een scherm (beide trouwens) van een jaar terug..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Nee, beide begin dit jaar in de markt gebracht.
Tevens boeit het niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 21:43
Gman schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:40:
Tevens boeit het niet echt :)
Gefeliciteerd met je nieuwe Panasonic. Ik zie dat je ook meteen hebt kennisgemaakt met onze topic-troll Snutchz, deze puber kun je het beste negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gman schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:40:
Dus zo'n beetje een jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Bij mij waren de witten in begin ook trillerig. Merk er nu ook niets meer van.
Ik heb hiervoor een samsung gehad full hd waar verschillende software versies van waren. Ik lees hier niets over software versies. Zijn daar nog verschillen in?
Ik heb 2550-10000
status 1: 0000-0f02-2000-0000
status 2: 0000-0000-0000-0000

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

D3000 is geloof ik rond juli/augustus op de markt gekomen en de PV70 één of twee maanden eerder. Nog steeds lopende modellen.
Iemand die zijn LCD inruilt voor een Plasma. Een volgens jou dode techniek. Haha, zal wel pijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 02:00
JeffryS schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:44:
[...]
Ik zie dat je ook meteen hebt kennisgemaakt met onze topic-troll Snutchz, deze puber kun je het beste negeren.
Lol Topic-troll _/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://www.businessinnovationinsider.com/images/2006/03/nasty%20troll.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pvr schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:23:
Weet frank dit ook, dat je deze info hier neerzet :+
Want? Hij zegt het zelf. En hij is eerlijk. Als ie niet wil dat iemand het weet, moet ie het niet zeggen. Maar ik ben ervan overtuigd dat ie het meent. Het resultaat is namelijk altijd beter dan voorheen. Het zou wel heel strak zijn als een apparaat uit de fabriek meteen goed is. Panasonic komt redelijk in de buurt, en voor de gemiddelde kijker is het misschien niet zichtbaar. Pas als ze een gecalibreerde kast zien, zullen ze zien (als ze willen) dat het een beter beeld oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 12:18
Hier ook mij even mijn verhaal:
Ik heb zojuist mijn 42PY70 bij de media markt vandaan voor een voor mij schappelijke prijs 1679,-
wat een groot en mooi scherm
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j250/syltje1986/IMG_4568-2.jpg
wat mij op dit moment wel erg zorgen overmaak is het inbranden.
ik zit idd nog binnen mijn 200h maar soms na 10sec een ding op 1 plek en ik zie hem al staan, 1min later is het wel weg maar tog heb ik een teleur gesteld gevoel als ik voor 1700 euro een tv koop en er niet ff lekker uren achter elkaar kan gamen(allen op de wii mario galaxy heeft geen inbrand neigingen om dat deze geen echte blijfende gui heeft, maar al me ps3 spellen hebben dat wel) en dingen op kan kijken (hd series met een logotje).
ik hoop dat het snel beter word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Lordsauron. Je ogen verzinnen dat imo. Ik heb een 50pz (nieuwer paneel?) maar het totaal geen last van image retention. Laat iemand een post opzetten met een logo voor 20 secs zonder dat je kijkt. Wedden dat je niets kan zien.

Ik heb hier al 30mins lang een logo gehad (zit nog maar 30uur ver) en totaal niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
multipasser schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:30:
Lordsauron. Je ogen verzinnen dat imo. Ik heb een 50pz (nieuwer paneel?) maar het totaal geen last van image retention. Laat iemand een post opzetten met een logo voor 20 secs zonder dat je kijkt. Wedden dat je niets kan zien.

Ik heb hier al 30mins lang een logo gehad (zit nog maar 30uur ver) en totaal niets te zien.
nee ik ben niet de enige die het ziet.
me vriendin kwam de kamer binnen en keek naar een plek waar me ps3 een berigtje had laten zien over lage battery, en ze kon de tekst gewoon lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-07 17:50
Lordsauron schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:24:
Ik heb zojuist mijn 42PY70 bij de media markt vandaan voor een voor mij schappelijke prijs 1679,-
[afbeelding]
wat mij op dit moment wel erg zorgen overmaak is het inbranden.
ik zit idd nog binnen mijn 200h maar soms na 10sec een ding op 1 plek en ik zie hem al staan, 1min later is het wel weg maar tog heb ik een teleur gesteld gevoel als ik voor 1700 euro een tv koop en er niet ff lekker uren achter elkaar kan gamen(allen op de wii mario galaxy heeft geen inbrand neigingen om dat deze geen echte blijfende gui heeft, maar al me ps3 spellen hebben dat wel) en dingen op kan kijken (hd series met een logotje).
ik hoop dat het snel beter word
Toevallig vandaag besloten om ook voor 'n 42 PY70 te gaan...die kost hier bij correct €1599,-.
Momenteel loopt er ook 'n actie van panasonic op alle full HD modellen...je krijgt namelijk na insturen van kopie bon + streepjescode 'n krups espresso apparaat thuis gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Lordsauron

Gefeliciteerd met je 42PY70 :)
Lordsauron schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:24:
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j250/syltje1986/IMG_4568-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Technics SA-DA8 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:33:
[...]

Toevallig vandaag besloten om ook voor 'n 42 PY70 te gaan...die kost hier bij correct €1599,-.
Momenteel loopt er ook 'n actie van panasonic op alle full HD modellen...je krijgt namelijk na insturen van kopie bon + streepjescode 'n krups espresso apparaat thuis gestuurd ;)
Ja dat koffie ding heb ik ook maar gaat gelijk op markt plaats, i whant real koffie:).
mooie prijs by the way ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Bedankt voor de tip ;)
Ik zal meteen ff die coupon invullen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zet je wel je contrast op 40 procent ongeveer ?

Ik zit nu op ongeveer 40 uur en ik kan gerust een uurtje 2 gamen op mijn ps3 ..
Soms zie je wel eens een beeld een beetje nagloeien maar das na en minuutje met een ander beeld weer weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 110871 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:09:
Zet je wel je contrast op 40 procent ongeveer ?

Ik zit nu op ongeveer 40 uur en ik kan gerust een uurtje 2 gamen op mijn ps3 ..
Soms zie je wel eens een beeld een beetje nagloeien maar das na en minuutje met een ander beeld weer weg...
jep 40% zit nu op 10uur, morgen nog eens 10(hoop ik)
kijken of ik zo door kan gaan.
moet wel zeggen dat ik kijk op retention op een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm das wel raar.....
Ik zie wel eens een beeldje maar dan moet ik er echt met mijn neus bovenop gaan zitten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 110871 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:26:
Hmm das wel raar.....
Ik zie wel eens een beeldje maar dan moet ik er echt met mijn neus bovenop gaan zitten.....
Zie foto;)
waar de plank eindigt begin mijn stoel op dat moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe dan zie ik ook beelden op mijn 27" tft scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Technics SA-DA8 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:33:
[...]

Wat kost zo'n Krups ding normaal?

Informatie over Krups aanbieding:
http://www.panasonic.nl/P...M=4126|4124|4123|3548|4|1

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 09-11-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Lordsauron schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:32:
nee ik ben niet de enige die het ziet.
me vriendin kwam de kamer binnen en keek naar een plek waar me ps3 een berigtje had laten zien over lage battery, en ze kon de tekst gewoon lezen 8)7
Wat al eerder en veel vaker gezegd is, dat is geen inbranden maar image retention. Dat is gewoon plasma en CRT eigen en niks om je zorgen over te maken. Het staat raar (al moet je een zwarte achtergrond hebben om het op te merken) en je schrikt even, al helemaal als je die indianenverhalen leest op het internet. Voor echt permanent inbranden moet je dat berigchtje maandenlang laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
DriveSand schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 01:26:
[...]

Wat al eerder en veel vaker gezegd is, dat is geen inbranden maar image retention. Dat is gewoon plasma en CRT eigen en niks om je zorgen over te maken. Het staat raar (al moet je een zwarte achtergrond hebben om het op te merken) en je schrikt even, al helemaal als je die indianenverhalen leest op het internet. Voor echt permanent inbranden moet je dat berigchtje maandenlang laten staan.
Wat extra informatie hierover en een goede beschrijving van image retention en screen burn is te vinden op:
http://www.hdtvtest.co.uk...03/27/plasma-screen-burn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idioot eigenlijk dat een Full HD LCD dezelfde prijs heeft als een Full HD Plasma... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 16:24

renedepe

wheeeeelp!!!

Ik heb nog een vraag over de 42PV70 (maar geld waarschijnlijk voor alle modellen). Ik zie in de handleiding dat er een stekker met randaarde aanzit en dat hij altijd op een geaard stopcontact moet worden aangesloten. Hoeveel van jullie hebben dat werkelijk en hoe belangrijk zal dat zijn? Ik heb alleen randaarde in de keuken..... en om daar mijn mooie schermpje nou neer te zetten.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:47:
Idioot eigenlijk dat een Full HD LCD dezelfde prijs heeft als een Full HD Plasma... 8)7
Omdat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Anoniem: 181923 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:49:
[...]

Wat kost zo'n Krups ding normaal?

Informatie over Krups aanbieding:
http://www.panasonic.nl/P...M=4126|4124|4123|3548|4|1
180 euries

[ Voor 16% gewijzigd door mk2k op 09-11-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plasma nog steeds superieur is aan LCD..... toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:08:
[...]

Hahahaha goed zo. Jij hebt het eindelijk begrepen. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ross schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:09:
Bij mij waren de witten in begin ook trillerig. Merk er nu ook niets meer van.
Ik heb hiervoor een samsung gehad full hd waar verschillende software versies van waren. Ik lees hier niets over software versies. Zijn daar nog verschillen in?
Ik heb 2550-10000
status 1: 0000-0f02-2000-0000
status 2: 0000-0000-0000-0000
Ben ook heel erg benieuwd naar. Zijn er mensen met nieuwere/oudere software versies op de PV70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:08:
[...]

ja en de prijs bewijst dat,
plasma word door ontwikkeld gebruikt iedere generatie minder stroom en word goedkoper.
lcd gebruikt iedere generatie meer stroom en word minder snel goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
Ik heb de OP wat opgefrist met wat nieuwe info die in de afgelopen tijd door diverse posters hier zijn geplaatst. Ik heb geen persoonlijke verwijzing meer genoemd, maar dank uiteraard iedereen die zijn bijdrage levert.

Het betreft info mbt Klikgeluidjes, Spelconsoles, Pc, Aansluitingen, Menu, Hotel-mode, Balken, Inbranden.

Als er onjuistheden, onvolledigheden of nog ontbrekende zaken (niet) in staan dan hoor ik dat graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 09-11-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Lordsauron schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:58:
[...]

ja en de prijs bewijst dat,
plasma word door ontwikkeld gebruikt iedere generatie minder stroom en word goedkoper.
lcd gebruikt iedere generatie meer stroom en word minder snel goedkoper :)
Beetje kort door de bocht he ;)
De nieuwere lcd's verbruiken inmiddels ook veel minder stroom.
Zie Sony 40D3000
http://www.sony.nl/view/S...=Main&category=TVP+LCD+TV
Deze is zelfs bekroond met een EISA Award voor meest milieuvriendelijke televisie! O-)
Stroomverbruik: 169 W

Terwijl de Panasonic twee keer zo veel energie nodig heeft ;)
Energieverbruik 494 Watt
Normaal energieverbruik (verondersteld bij normaal kijkgedrag) 349 Watt

Dus niet meer liegen he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
...en voor verdere zaken over Plasma vs LCD en stroomvreters....
--> [TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
renedepe schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:47:
Ik heb nog een vraag over de 42PV70 (maar geld waarschijnlijk voor alle modellen). Ik zie in de handleiding dat er een stekker met randaarde aanzit en dat hij altijd op een geaard stopcontact moet worden aangesloten. Hoeveel van jullie hebben dat werkelijk en hoe belangrijk zal dat zijn? Ik heb alleen randaarde in de keuken..... en om daar mijn mooie schermpje nou neer te zetten.
Goede vraag, ik heb dat scherm ook sinds gister en ik heb geen echte randaarde op m'n kamer.
Ik zou me er niet al te druk om maken.
Het is natuurlijk veiliger om randaarde te hebben mocht er ooit iets met vocht ofzo gebeuren en daarom zullen ze het wel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Iemand ervaring met de Barkan 40 Muurbeugel icm een 42" Pana?

http://www.barkan-eng.com...p?id=3&subid=28&prodid=98

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Ik kijk naar een TH-42PY70 en de TH-42PY700 voor video via kabel en HD video via download (later misschien een HD DVD/Blu ray).
De laaste heeft met name beter geluid zo te zien aan de specs wat voor mij wel praktisch is omdat ik hem niet op een complete multimedia set ga aansluiten. Is er iemand die iets kan zeggen over het geluid van de 700 ?

Verder vroeg me wel af of deze plasma's 50 of 100 hertz zijn en of je dat merkt qua rust in het beeld.

Verder ben ik nogal een zapperd en bij deze TV wordt het eigenlijk toch zinvol om over te gaan op digitale kabel (casema) en vraag ik me af of een dergelijk plasma de zapsnelheid beperkt of dat het slechts de digitale tuner is of allebei en wat ik dan ongeveer kan verwachten aan snelheid als ik een aantal zenders af will scannen.

En nog een algemeen vraagje over de Viera technologie in deze Panasonics.
Wat is daar het voordeel van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Een (mogelijk) ISF calibratie lijstje... (kan misschien wel van pas komen
ipv een duur ISF huisbezoek ). Het gaat hier om de 37PV70 in de stand Cinema/Warm. Daarnaast Cool en dan de waarden Normal. Let wel allemaal in de Cinema stand!

Cinema/ Warm / Cool / Normal

R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC
Welke stand is nou gecalibreerd?
Warm,Cool, Normaal of alle 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

supersatan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:30:
[...]

Welke stand is nou gecalibreerd?
Warm,Cool, Normaal of alle 3?
Niet iedere tv is gelijk dus door deze settings over te nemen heb je niet zonder meer een gecalibreerd toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150963

Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:09:

Verder vroeg me wel af of deze plasma's 50 of 100 hertz zijn en of je dat merkt qua rust in het beeld.

Verder ben ik nogal een zapperd en bij deze TV wordt het eigenlijk toch zinvol om over te gaan op digitale kabel (casema) en vraag ik me af of een dergelijk plasma de zapsnelheid beperkt of dat het slechts de digitale tuner is of allebei en wat ik dan ongeveer kan verwachten aan snelheid als ik een aantal zenders af will scannen.
Volgens mij gewoon 100 hertz

Zapsnelheid bij digitale tuner is compleet afhankelijk van de zapsnelheid van de digitale tuner. De TV blijft op 1 (ingangs)kanaal staan.

Ik vind digitale tv bij een tv van deze maat eigenlijk een must.

Ik heb zelf een tuner van samsung (DCB-H360R (HDTV)) en die is redelijk traag (2-3 seconden per kanaal). Ik zap tegenwoordig voornamelijk op de EPG data (die eerder in beeld komt dan de daadwerkelijke uitzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ik heb dus zelf net die TH-42PV70 gekocht en zat vannochtend wat oude topics door te lezen en die zou idd 100Hz zijn, maar waarom vind ik dat niet terug op de specs pagina?

Wie heeft deze tv aan de muur hangen met welke beugel?

[ Voor 10% gewijzigd door Gman op 09-11-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236459

Yep, die heb ik voor mijn 42PV700. Is uitstekend. De 'bult' onderaan de PV700 komt bijna tegen de muur. Kortom, dichter bij de muur kan niet. Verder zeer solide en mogelijkheid om diefstal beveiliging (slot) aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Ah dat is goed om te horen :)
Diefstal slot weet ik alleen niet of dat handig is.
Kans bestaat dat ze een grote ravage aanrichten om hem er toch af te krijgen. Zonder slot gaat het ook prima denk ik.
Hij is rond de 50 Euros te krijgen dus deze lijkt me een goede keuze.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Shiver23 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:34:
[...]

Niet iedere tv is gelijk dus door deze settings over te nemen heb je niet zonder meer een gecalibreerd toestel.
Is dat een antwoord op mijn vraag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 09:12

Stefano

Ondertitel Not Found

Je antwoord staat in tekst met calibratiewaarden,

"Een (mogelijk) ISF calibratie lijstje... (kan misschien wel van pas komen
ipv een duur ISF huisbezoek ). Het gaat hier om de 37PV70 in de stand Cinema/Warm. Daarnaast Cool en dan de waarden Normal. Let wel allemaal in de Cinema stand!"

[ Voor 64% gewijzigd door Stefano op 09-11-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Dit is nog steeds geen antwoord op m'n vraag |:(
Maar goed.... ik laat de instellingen wel gewoon origineel.

[ Voor 10% gewijzigd door supersatan op 09-11-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

supersatan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:29:
[...]

Dit is nog steeds geen antwoord op m'n vraag |:(
Maar goed.... ik laat de instellingen wel gewoon origineel.
Ik denk dat alle 3 de standen gecalibreerd zijn op de betreffende tv, maar dat je er dus niets aan hebt, vanwege de redenen zoals genoemd in de door mij gequote reactie.

Een beetje denkwerk van jezelf mogen we hier van je verwachten i.p.v. dat smiley gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Azqi schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:52:
[...]

Ik denk dat alle 3 de standen gecalibreerd zijn op de betreffende tv, maar dat je er dus niets aan hebt, vanwege de redenen zoals genoemd in de door mij gequote reactie.
Ik denk zelf dat ik daar wel wat aan heb.
En dat van die 3 standen DENK ik ook, maar wil het graag zeker weten. Vandaar ook m'n vraag.
Sorry dat ik 't durfde te vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door supersatan op 09-11-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:09:Verder ben ik nogal een zapperd en bij deze TV wordt het eigenlijk toch zinvol om over te gaan op digitale kabel (casema) en vraag ik me af of een dergelijk plasma de zapsnelheid beperkt of dat het slechts de digitale tuner is of allebei en wat ik dan ongeveer kan verwachten aan snelheid als ik een aantal zenders af will scannen.
Zoals al gezegd bepaalt de tuner de zapsnelheid. Eerst had ik een Samsung 9401 en die zapte ergerlijk traag. Nu met de Humax 9200 (tegelijk harddiskrecorder dus) is de zapsnelheid zeer acceptabel. Niet helemaal zo snel als wanneer je via de analoge kabel zapt, maar toch snel genoeg om geen irritatie op te wekken. En ik zap heel veel, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 16:16
Azqi schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:52:
[...]
Ik denk juist van NIET. Waarom zou een ISF calibrator de calibratie doen voor 3 verschillende standen. Een onderdeel van de calibratie is immers ook de correcte gamma en grijswaarden. Die zijn af-fabriek verschillend voor die verschillende standen, na calibratie zouden ze dus gelijk worden en ga je geen verschil zien tussen die 3 standen. Dan heeft het ook niet veel zin om meerdere standen te calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165228

Ik heb gister ook de th-42py70 met de wandbeugel vogels efw 6305 besteld :)

Iemand ervaring met deze beugel?
http://www.vogels.nl/deta...D=31&ChildID=80&PlineId=0

Iemand ervaring met de service en levertijd van bobshop.nl?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 165228 op 09-11-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
supersatan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:49:
[...]

Ben ook heel erg benieuwd naar. Zijn er mensen met nieuwere/oudere software versies op de PV70?
Het valt mij zowiezo op dat ik pas 1 keer in dit forum iemand heb zien posten dat hij een softwareupdate heeft gehad om een probleem op te lossen. Dat was de purplesnake op een 37 inch Panasonic.
Moet je voor de gein s lezen in t Samsung topic. Daar word je werkelijk doodgegooid met updates, firmwares, fixes voor de 1:1, de movie mode bug, de 24hz.

Aan de ene kant slecht, want er blijkt een hoop mis met de tv's te zijn.
Aan de andere kant goed, want er kan een hoop gefixed worden via updates. (wel raar dat mensen die zo'n tv in de winkel kopen, vaak opgescheept zitten met oudere softwareversies).

Hoe zit dat met Panasonic en updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 06:08

d0s

sssst

Anoniem: 165228 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:40:
Ik heb gister ook de th-42py70 met de wandbeugel vogels efw 6305 besteld :)

Iemand ervaring met deze beugel?
http://www.vogels.nl/deta...D=31&ChildID=80&PlineId=0

Check! zie de foto zelf paar pagina's terug van mijn tv..

Je merkt dat het gewoon kwaliteitsbeugels zijn, er gebeurd echt niks meer met de TV.
Ophangen etc ook fluitje van een cent.

Wel heb ik de tv iets hoger t.o.v. de beugel geplaatst (wordt aangeraden dat die precies in het midden van de tv zit) want je ziet de stangen aan de bovenkant uitsteken bij de 'overgang' (waar de tv smaller word/afloopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 165228 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:40:
...is een off-topic vraag. Zie tevens aandachtspuntjes in de OP.
Je kan zelf kijken op de http://tweakers.net/shopreview/ of in een mogelijk topic over webwinkels....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 09-11-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-07 17:50
Lordsauron schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:49:
[...]

Ja dat koffie ding heb ik ook maar gaat gelijk op markt plaats, i whant real koffie:).
mooie prijs by the way ;)
Mooie prijs jazekers...ga vanavond de deal rondmaken en waarschijnlijk volgende week laten bezorgen.
Bezorgen kon morgen al maar komt mij weer niet uit...and I agree met "real koffie"...senseo kan er nog in maar niks beters dan 'n echte bak koffie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

supersatan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:13:
[...]
Ik denk zelf dat ik daar wel wat aan heb.
En dat van die 3 standen DENK ik ook, maar wil het graag zeker weten. Vandaar ook m'n vraag.
Sorry dat ik 't durfde te vragen.
Je mag wel iets vragen, ik denk niet dat dat het punt was. Iemand probeert je iets te leren, maar daar luister je niet naar. Misschien een geinig uitgangspunt, maar het beste is gewoon een echte calibratie. Vind je dat te duur, koop dan een DVD als DVE zodat je zelf met een paar fatsoenlijke testbeelden de boel kan afstellen. Nu ga je getallen zitten invoeren en het resultaat is bedenkelijk. Als ik je vertel hoeveel cm de kapper steeds van mijn haar afknipt, kun je daar toch ook niets mee? Tenzij je graag voor lul loopt... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Technics SA-DA8 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:15:
[...]

Mooie prijs jazekers...ga vanavond de deal rondmaken en waarschijnlijk volgende week laten bezorgen.
Bezorgen kon morgen al maar komt mij weer niet uit...and I agree met "real koffie"...senseo kan er nog in maar niks beters dan 'n echte bak koffie ;)
offtopic:
Als je Senseo nog wel te pruimen vind zou ik toch die Krups maar houden en die Senseo eruit mikken.

Pff ben echt blij met die 42PV70, net 2 afleveringen Heroes gekeken.
Was even tweaken maar kheb nu een acceptabele zwart waarde met genoeg detail nog, vond zwarte vlakken een beetje verdrinken in het zwart. dat de detail weg viel zeg maar.
Ik denk dat ik dat nog wel kan tweaken want in de winkel was juist dit punt beter tov de LCD die eronder hing.

Ik zat nog even vast in het service menu, waar precies weet ik niet maar ik dacht dat ik het "rom" gedeelte ging bekijken en toen kwam ik er echt niet meer uit.
Toen tv maar weer uit/aan gedaan.

Oh en ik zag net pas de 100 Hz optie 8)7
Soms kan je zo hard over dingen heen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76035

Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:09:
Ik kijk naar een TH-42PY70 en de TH-42PY700 voor video via kabel en HD video via download (later misschien een HD DVD/Blu ray).
De laaste heeft met name beter geluid zo te zien aan de specs wat voor mij wel praktisch is omdat ik hem niet op een complete multimedia set ga aansluiten. Is er iemand die iets kan zeggen over het geluid van de 700 ?

En nog een algemeen vraagje over de Viera technologie in deze Panasonics.
Wat is daar het voordeel van ?
Zelf heb ik de py700 nu bijna drie weken, toen ik hem binnen kreeg meteen een dvd van de eagels opgezet en ik moet zeggen het geluid van de py700 klinkt perfect. Ik heb dit type gekozen omdat ik niet altiijd mijn setje aanzet en dan toch wel een goed geluid wil hebben, en ik ben er nog steeds goed over te spreken.
De viera link werkt prima met mijn dmreh67 harddisk recorder. Maar ook met andere pana. apparaten die je aan je tv hebt hangen, je kunt makkellijk en met tv afstand bediening de rest bedienen alleen valt het me tegen dat je met de afstandbediening bv. niet de 0 tm 9 kunt gebruiken om door de zenders van je dvdrecorder te zappen. Dit kan alleen maar met de ^ v die op de afstandbediening zit, jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
Gman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:09:
Oh en ik zag net pas de 100 Hz optie 8)7
Soms kan je zo hard over dingen heen lezen.
Voor de mensen die ook de 100Hz optie zoeken. Deze is alleen te vinden in het setup menu wanneer de tv op Analoge TV staat en niet op een van de AV signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
JeffryS schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:12:
[...]

Voor de mensen die ook de 100Hz optie zoeken. Deze is alleen te vinden in het setup menu wanneer de tv op Analoge TV staat en niet op een van de AV signalen.
Ah ja idd, dat verklaard het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
nog niet..wil hem volgende week gaan aanschafen.. praxis heeft hem zelfs.. en barkan is een goed merk..

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
...de 1000 posts zijn weer gehaald, tijd voor een verse verzameling ervaringen in het 6e deeltje alweer...

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 6

Daar dus verder, dan kan deze op slot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 15:26
Mooi :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.