BackSlash schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:34:
[...]
Dat viel mij ook op; de plasma schermen onderling doen weinig voor mekaar onder met een goede bron... het theoretische voordeel van full HD zie ik gewoonweg niet terug in de beeldkwaliteit. Heb jij toevallig ook een pc aan je tv hangen? Zo ja, hoe ziet dat eruit? (i.v.m. het niet pixel mapping verhaal).
Dat trillerige is helemaal weg zeg je... bedoel je dan dat dit komt door het inspelen of ben je eraan gewend?

Nee dat is gewoon weg. Je zag t alleen bij hele grote witte vlakken zoals opstarten xbox360 of wolken op bureaublad, maar t is helemaal weg. Ik denk dat t te maken heeft met die fosfordeeltjes die in t begin erg gevoelig zijn en dat die nu genormaliseerd zijn, maar ik roep maar wat hoor!
Ik heb er ook mn pc aanhangen ja.
Ik had m eerst via vga aangesloten en dan past die mooi in t venster. Toch leek t me alsof het beter kon. Let wel: de 50inch heeft een lagere resolutie over vga dan de native reso van t scherm, vreemd genoeg.
Toen heb ik m met dvi-hdmi aangesloten, maar toen had ik last van overscan. De taakbalk was bijna uit beeld verdwenen.
Ik heb dit kunnen compenseren via de instellingen van mn videokaart en de dpi settings van de letters in windows verandert, zodat t beter werd. Bureaublad ziet er goed uit en de letters zijn ook goed. Misschien dat n lcd of 1:1 plasmascherm de letters nog beter krijgt.
Maar als ik bijv een hd-trailer kijk van Alexander (de film), dan rollen je ogen echt uit je kas...zo mooi!
Ik laat binnenkort wel een calibratie uitvoeren en dan meteen de overscan via het servicemenu eruit halen, s kijken wat er dan gebeurt. Want nu compenseert mn videokaart de overscan en dat moet kwaliteitsverlies geven, maar ik kijk nooit films via mn pc maar via de hd dvd dus heb niet zoveel ervaring hiermee.
Wat trouwens wel n nadeel is met plasma en pc eraan, is dat je bij beeld met teksten (zoals forums), je naast balken (zoals bijv de balk van een geplaatst bericht met de naam en datum), je een lijn ziet doorlopen aan beide kanten van zo'n balk, een soort schaduw van licht. (moeilijk te omschrijven). Nu is dat trouwens ook bijna weg en je hebt t alleen bij teksten, zal wel n eigenschap van plasma zijn.
[
Voor 9% gewijzigd door
Ferry34 op 08-11-2007 21:37
]