[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 29.665 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:10
Anoniem: 236649 schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:35:
Mijn technieker heeft alles netjes voor me ingesteld en ik kan je vertellen dat ik totaal geen problemen ondervind en hij heeft me ook gezegd dat de technologie die er inzit, ik me zeker geen zorgen hoef te maken.
Hieronder laat ik een screen zien van de instellingen.
[afbeelding]

[afbeelding]
Hm, dynamisch...contrast al op 65% en sharpness ook zo hoog?
Smaken verschillen en tv's ook. Ik heb sharpness op 0 (geen enkele zogenaamde beeldverbeteraar verbetert het beeld), contrast vind ik hoog in de inspeelperiode. Ik heb m niet hoger dan 40% gehad.
Dynamisch vind ik al helemaal niks.

Mooie opstelling trouwens, leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 14:24
Ik vind het niet mooi met de sharpness op 0, dan word het wat aan de wazige kant.
Zoals spykiller de settings heeft, hebik het ook. En dat is erg erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Zoals Spykiller het heeft staan, heb ik het ook ongeveer staan als ik games speel. Anders vindt ik het ook nogal aan de wazige kant inderdaad. Maar met gewoon tv kijken staat alles een flink stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161981

Een klein vraagje,

Welke van de 2 zou beter beeld geven:
- El-cheapo provision DVD met scart,
- Xbox360 component/HDMI

Om een DVDtje te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 13:53
Die vraag kan denk ik NIEMAND hier beantwoorden. Dat kun je gewoon niet zeggen! Hoe kun je nou een verschil zien tussen een elcheapo dvdspeler over scart of 360 met hdmi??

IS ER DUS NIET!

offtopic / idioot. Je kunt toch hopelijk zelf ook wel een antwoord op die vraag bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Anoniem: 161981 schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:56:
Enehh. ik heb alles standaard staan enzo (max. contrast etc)
Moet ik het balkje van contrast in het midden zetten? en waarom eigenlijk?
Mijn ouders kijken vaak TV, 200 uur is zo binnen 2/3 weken voorbij :)
Is niet echt nodig (staat het in je manual?)
En verder lijkt het me dat je het contrast zowieso niet op 100 gooit.

En over die vriendin dat ze pijn krijgt aan haar ogen, probeer een backlight of iets dergelijks te regelen (gewoon lichtje of ledjes). Gewoon achter het scherm plaatsen schilt enorm of je last van je ogen krijgt of niet (afhankelijk van je setup dan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161981

Matthijs schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:12:
Die vraag kan denk ik NIEMAND hier beantwoorden. Dat kun je gewoon niet zeggen! Hoe kun je nou een verschil zien tussen een elcheapo dvdspeler over scart of 360 met hdmi??

IS ER DUS NIET!

offtopic / idioot. Je kunt toch hopelijk zelf ook wel een antwoord op die vraag bedenken...
Weet jou moeder dat ook? Zo nee, is je moeder dan ook een idioot?

Ik dacht meer aan, omdat het DVDtje gewoon een 16:9 videobestand is, dat het gewoon hetzelfde kan zijn. omdat het geen HD videobestand is. zou ik dan denken.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 161981 op 26-12-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 161981 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:27:
[...]

Weet jou moeder dat ook? Zo nee, is je moeder dan ook een idioot?

Ik dacht meer aan, omdat het DVDtje gewoon een 16:9 videobestand is, dat het gewoon hetzelfde kan zijn. omdat het geen HD videobestand is. zou ik dan denken.
Een xbox360 met hdmi (of vga) doet upscaling met gewone dvd's waardoor deze er beter uit gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:24

mphilipp

Romanes eunt domus

Ferry34 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 01:00:
Een xbox360 met hdmi (of vga) doet upscaling met gewone dvd's waardoor deze er beter uit gaan zien.
Dat is nou pas lulkoek.

Een lcd of plasma heeft maar één (1) resolutie. Daardoor zal ie elk beeld dat ie krijgt up- of downscalen naar zijn native resolutie. Als ik dus een DVD'tje afspeel op 576P (progressive pal), maakt mijn full hd Panasonic daar gewoon 1980x1080p van. Idem als ik iets in 480i (NTSC interlaced) afdraai. Gewoon omdat ie niet anders kan.

Als je een slechte upscaler en/of deinterlacer in je TV heb zitten, en een hele goede in je dvd speler kan het voordeel opleveren. En vice versa natuurlijk. Maar in feite maakt het dus niet uit. Ik was ook bijna in dat upscale verhaal getrapt, maar het blijkt dat iedereen maar wat roept zonder echt te weten hoe het zit.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:24

mphilipp

Romanes eunt domus

Matthijs schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:12:
Je kunt natuurlijk een generiek antwoord geven ipv zo te gaan gillen... ;) tis kerst man...peace on earth and shit... ;)

In principe is component beter dan scart (RGB), maar ik geloof niet dat iemand dat écht goed kan zien. Daarna is HDMI weer ietsje beter, maar im Prinzip is dat gewoon component + geluid en dan digitaal door één kabeltje. Deze is ook nog eens wat dunner dan zo'n dikke component en zeker dunner dan een vette RGB scart kabel (van een beetje kwalitée).

Maar hoe goed die el cheapo speler is, weten we natuurlijk niet. Kan best een ranzig beeld af komen. Kijk en vergelijk. Wij weten niet welke speler en ook niet hoe kritisch je bent. Als ik moet gokken, ben je dat niet, anders zou je het niet eens vragen. Go for the el cheapo dus... ;)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:55
BackSlash schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:22:
[...] De reviewer heeft geprobeerd dit in een filmpje vast te leggen, die vind je hier.

Tussen seconde 1 en 2 (bal op z'n hoogtepunt ongeveer) zou de bal moeten hakkelen en schokken. Heb jij (en de andere C91 bezitters) hier ook last van? Persoonlijk zag ik na 10x kijken iets wat de reviewer misschien bedoelde... oftewel, ik zelf zie het eigenlijk niet.
Lijkt me je reinste onzin, om de simpele reden dat je door het posten van een filmpje een hoop parameters extra introduceert die niets met het origineel te maken hebben. Bvb wat is de framerate van het filmpje zelf ? Hoe wordt het filmpje op PC afgebeeld, enz...enz...
Kan het een beetje vergelijken met de vele foto's foto's die ik al gezien heb die zouden moeten tonen hoe fantastisch FullHD TV x of y juist is. Hoe kan je nu in godsnaam op een 640x480 fotoke gaan zien hoe scherp een 1920x1080 display is. Idem voor de kleuren... hun fototoestel is gegarandeerd al niet van uitmuntende kwaliteit, laat staan gecalibreerd... Van witbalans en color spaces hebben ze nog nooit gehoord, en het publiek zelf (forumgangers bvb) heeft ook zelden een gecalibreerd scherm. En iedereen dan 'oh, ah, dat ziet er wel mooi uit zeg!'. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
mphilipp schreef op woensdag 26 december 2007 @ 02:32:
[...]

Dat is nou pas lulkoek.

Een lcd of plasma heeft maar één (1) resolutie. Daardoor zal ie elk beeld dat ie krijgt up- of downscalen naar zijn native resolutie. Als ik dus een DVD'tje afspeel op 576P (progressive pal), maakt mijn full hd Panasonic daar gewoon 1980x1080p van. Idem als ik iets in 480i (NTSC interlaced) afdraai. Gewoon omdat ie niet anders kan.

Als je een slechte upscaler en/of deinterlacer in je TV heb zitten, en een hele goede in je dvd speler kan het voordeel opleveren. En vice versa natuurlijk. Maar in feite maakt het dus niet uit. Ik was ook bijna in dat upscale verhaal getrapt, maar het blijkt dat iedereen maar wat roept zonder echt te weten hoe het zit.
Mee eens. Ik denk ook dat t laten upscalen door de xbox360 alleen helpt, als je n tv hebt die dit zelf beroerd doet. Er zijn mensen bij wie de dvd's er n stuk beter uit kwamen te zien. Dat beweren ze tenminste. Op mijn Panasonic plasma zie ik ook geen enkel verschil. Wat wel n beter beeld gaf, was toen ik t beeld liet weergegeven met de zwarte balken boven en onder. Helaas is t zo dat vanaf t moment dat ik n hd-dvd heb bekeken, ik dvd's niet mooi genoeg meer vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]

Dit topic is onderhand vol genoeg :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.