[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 29.678 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213454

BackSlash schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:08:
[...]

Mja dat dacht ik ook, tot ik de kleine lettertjes er even had bijgepakt:
  • Het artikel is als nieuw direct leverbaar in de originele gesloten fabrieksverpakking;
  • Het artikel is voorzien van het door de officiële Nederlandse importeur afgegeven garantiebewijs;
  • Het artikel moet in de winkel of op het Internet duidelijk zijn geprijsd;
  • De verkoopprijs moet door BCC geverifieerd kunnen worden;
  • Het geconstateerde prijsverschil dient binnen het BCC verzorgingsgebied te vallen en alleen de prijzen van de door BCC geselecteerde collega-aanbieders komen in aanmerking. Het overzicht van deze aanbieders vindt u onderaan deze pagina;
  • Bij kortingsacties moet aan dezelfde actievoorwaarden worden voldaan;
  • Geldt niet voor schade-artikelen en/of tijdens opruimingen.
Dus onder beperkte voorwaarden doen zo aan dat low pricing.
Dat is toch niet meer dan logisch? Hoe kan een winkel, met al zijn kosten, goedkoper zijn dan een internetwinkel? Als wij als verkopers die prijzen zouden gaan aanhouden kunnen we morgen de tent sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik heb even snel een vraagje over inbranden. Brand een 50 inch Panasonic Plasma tv in, als je gedurende 42 seconden hetzelfde plaatje laat zien, dan 5 seconden een ander plaatje en vervolgens weer 42 seconden hetzelfde plaatje... enz. en dit zo'n 8 uur lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213454

Remius schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:59:
Ik heb even snel een vraagje over inbranden. Brand een 50 inch Panasonic Plasma tv in, als je gedurende 42 seconden hetzelfde plaatje laat zien, dan 5 seconden een ander plaatje en vervolgens weer 42 seconden hetzelfde plaatje... enz. en dit zo'n 8 uur lang?
Lekker interresant..Het inbranden van plasma schermen is een oud probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:30
Brand een 50 inch Panasonic Plasma tv in, als je gedurende 42 seconden hetzelfde plaatje laat zien, dan 5 seconden een ander plaatje en vervolgens weer 42 seconden hetzelfde plaatje... enz. en dit zo'n 8 uur lang?
WTF ben jij van plan ? ;)
Maar ja, als gedurende al die 42" windows telkens hetzelfde beeld getoond wordt gaat je plasma uiteindelijk ook inbranden, zelfs al toon je tussenin iets anders. Punt is dat inbranden komt door sterk ongelijkmatig gebruik van de fosfors waardoor sommige fosfors minder licht afgeven dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
Zonder de details te vermelden, komt het daar wel op neer :P
Maar ja, als gedurende al die 42" windows telkens hetzelfde beeld getoond wordt gaat je plasma uiteindelijk ook inbranden, zelfs al toon je tussenin iets anders. Punt is dat inbranden komt door sterk ongelijkmatig gebruik van de fosfors waardoor sommige fosfors minder licht afgeven dan andere.
Je leest zoveel verschillende dingen, 'oud probleem' , 'kan niet meer inbranden door speciale technieken enz'. Ik ga het wel gewoon proberen en hou de tv wel in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat lijkt mij een super interessante test!
Maar heb je wel alles gedekt kwa garantie enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:13

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je 'm maar de eerste 200 uur voorzichtig behandelt en 'm dit dan nog even niet aandoet. Na die 200u, waarbij je niet te veel en te lang met hetzelfde logo (bijvoorbeeld) moet kijken en je bv er ook voor kunt kiezen om op bepaalde tijden zo'n 'plasma break-in dvd' op te zetten, is er in principe niets meer aan de hand. Maar wat jij schetst is geen 'normaal' gebruik van een tv, dus eigenlijk kan niemand hier iets écht zinnigs over zeggen. Gezond lijkt het me niet. Beetje duur experiment...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16
Zo, heb vandaag de knoop doorgehakt en de Panasonic TH-37PV70 besteld, voor 982 euro inclusief bezorging, plaatsing en verdwijderingsbijdrage. En Nederlands model, dus zit ik ook goed qua garantie :) Als het goed is wordt hij tussen kerst en Oud & Nieuw bezorgd. KAN NIET WACHTEN!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
mphilipp schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:58:
[...]
Gezond lijkt het me niet. Beetje duur experiment...
Het lijkt mij ook niet gezond. Er moeten wat foto's afgespeeld worden op de tv en deze foto's staan in een kader.Dat kader blijft dus telkens hetzelfde. Zal het uitmaken als ik na elke foto snel het beeld (full screen) naar wit laat faden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 18:31
Het lijkt me niet verstandig dit op een gloednieuwe plasma te gaan doen.

Hoe komen die foto's op het scherm dan? Op de pc heb je verschillende diashow programma's die met effecten de foto's laten zien, bijv het beeld een beetje in komen schuiven, faden, etc. Dan kun je beter zoiets gaan doen als je er foto's op laat zien.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 14:24
Vandaag mijn rijbewijs gehaald ( i know, lekker offtopic) maar daar ben ik nu lekker van af, wel FUCKING blij though :P. Een hele last is van mij af. Nu kan ik rustig wat winkels afgaan morgen.

Dit betekent ook dat ik HEEL wat geld overhoud nu (want anders was dat naar een nieuw rij examen gegaan) en wie weet wat voor plasma ik nu kan gaan uitzoeken. Ik ga het eens rustig bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
BackSlash schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:49:
Het lijkt me niet verstandig dit op een gloednieuwe plasma te gaan doen.

Hoe komen die foto's op het scherm dan? Op de pc heb je verschillende diashow programma's die met effecten de foto's laten zien, bijv het beeld een beetje in komen schuiven, faden, etc. Dan kun je beter zoiets gaan doen als je er foto's op laat zien.
De foto's komen op het scherm door een simpele Powerpoint presentatie. Het beste is om de foto's gewoon full screen voorbij te laten komen, echter wou mijn baas er een kader omheen. Ook al geef je aan bij Powerpoint dat de pagina's het beeld in komen schuiven, het kader blijft gewoon staan. Enige manier lijkt mij dan om na elke dia een blanco dia in te voegen en die in elkaar te laten faden. Ik heb trouwens geen idee hoeveel uur het scherm heeft gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 18:37
Anoniem: 213454 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:18:
[...]

Lekker interresant..Het inbranden van plasma schermen is een oud probleem.
In de handleiding van de 50PY70 zijn waarschuwingen opgenomen tegen het mogelijke inbranden, dus het speelt blijkbaar nog steeds.

De handleiding waarschuwt zelfs voor inbranden bij teveel 4:3 beelden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Dus het gebeurd nog wel degelijk dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

devilsnight schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:34:
Dus het gebeurd nog wel degelijk dus?
Ja natuurlijk, een CRT kan ook inbranden. Het is een panel met fosfor. Alleen is de kans bij normaal gebruik - én de eerste 200 uur voorzichtig 'inspelen' - erg gering. Inbranden als een negatief punt voor plasma's zien is onzin. Als je gewoon normaal tv/film kijkt is er niets aan de hand. Games is ook geen probleem. Alleen de eerste 200 uur lange gamesessies vermijden. Daarna is het geen enkel probleem.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Oh dus kortom..als ik per dag een uurtje of 2 a 3 game is er niks aan de hand?

Ik heb net gekeken op Modern.nl

Maar de kans is nu behoooooorlijk groot dat ik daar m'n plasma ga bestellen, als het de PV70 word dan doe ik dat bij hun. Gratis bezorging en op een dag die mij uitkomt. voor 1107 heb ik em dan.

Maar ik wacht uiteraard nog even af. Morgen langs Scheer & Foppen en hun eens vragen of zij ook gratis bezorgdienst hebben.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de

PV70 en PV700?

SpyKiller, ik probeer je eem PM of Email te sturen,maar wilniet helemaal lukken . :)

[ Voor 30% gewijzigd door devilsnight op 20-12-2007 00:10 ]

Anoniem: 107573

mphilipp schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:09:
[...]

Games is ook geen probleem. Alleen de eerste 200 uur lange gamesessies vermijden. Daarna is het geen enkel probleem.
En wat is dan precies "lang"? Ik game gemiddeld zo'n 2 uur per sessie, niet al te lang lijkt me? Maar ik heb de tv dan wel op dynamic staan, in tegenstelling tot gewoon tv kijken want dat staat ie op normaal. Dynamic betekend uiteraard ook een stuk hoger contrast, ik zet het wel wat lager maar toch, maar op normaal en zéker op cinema vindt ik het er te grauw en sober uitzien. Komt zeker omdat ik van een LCD afkom ;) Ik heb de tv sinds zaterdag en heb er al zo'n 40 uur opzitten nu, waarvan toch wel aardig wat game uurtjes ook, maar tot op heden heb ik nog helemaal niks gemerkt van inbranden, image retention of phosfor lag of whatsoever dan ook.

• devilsnight
Ik ben volledig bekeerd, of hoe je dat dan ook noemt. Ik denk er al de hele avond over. En de twijfels worden mij gewoon te groot. Ik wil echt persé voor een 50 inch gaan. Elke keer weer als ik in een winkel een 42 inch zag dacht ik.....toch wat aan de kleine kant hoor. 46 kan nog,liefst 50.

Maar nu nog iets, aangezien ik volgend jaar echt wel een PS3 aanschaf....is het niet beter om misschien dan TOCH ook te kijken naar LCD? Want ik zie op kieskeurig dat je voor 1500-1600 een
Samsung LCD FULL HD hebt(117cm). Terwijl plasma FULL HD in de 2000 begint.

PS3 is toch de enige console die ECHT Full HD ondersteund? Nu zullen de meeste wel denken hier...huh wtf, wat wil die gast nou? lol.

Ik heb met mijn vader een regeling kunnen treffen dat ik voor 1600 euro een tv kan kopen, ik betaal er zelf eerst 898 van en in 2 maand betaal ik hem het resterende bedrag. Ik ben echt te bang dat ik spijt ga krijgen van een 42 inch , een aankoop als dit doe je voor een lange tijd.

Kortom...die Samsung PS50C91H plasma.....of toch LCD zoeken met FUll HD (om de PS3 volgend jaar, ik heb weinig verstand van PS3, maar ik dacht wel dat de games volledig FULL HD ondersteunden) ongetwijfeld zullen er weer nadelen zitten aan de 'goedkopere' full hd lcd's...en dan hoor ik daar graag meer over. Full HD is ook maar een feature...maar ik dacht wel eentje die heel goed ondersteund word in PS3 games...toch?

deze bijvoorbeeld.

http://www.kieskeurig.nl/...C8AE9C12572DB0031B4F2.htm

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 20-12-2007 01:03 ]

Anoniem: 161981

'ze' zeggen dat de PS3 (volledig) hardwarematig FULL HD ondersteund, bij de xbox word het geupscaled.

en ik weet niet of ik voor de dure panasonic(th50pv70) moet gaat of de veel goedkopere samsung.(PS-50C91H) Ik hoor namelijk dat de samsung het ook goed doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 161981 op 20-12-2007 01:07 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 107573 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:31:
[...]
En wat is dan precies "lang"? Ik game gemiddeld zo'n 2 uur per sessie, niet al te lang lijkt me? Maar ik heb de tv dan wel op dynamic staan, in tegenstelling tot gewoon tv kijken want dat staat ie op normaal.
In de eerste 200u zou ik dat dus niet doen. De truuk van het inspelen is dat het fosfor langzaam aan moet 'verouderen'. Door 'm gelijkmatig en vooral voorzichtig in te spelen verklein je de kans op inbranden later.

Download deze DVD en laat die zo af en toe eens een uurtje of wat draaien. Je ziet alle kleuren voorbij komen (langzaam in elkaar over lopend). Zo worden alle fosfor cellen een keer aangesproken in alle kleuren en verschillende intensiteiten. Na 200 uur afwisselend dit en gewoon normaal tv/film kijken en niet 4 uur lang een highscore op 1 plek laten staan (gamen dus) is je plasma wel ingewerkt en kan je gewoon verder je gang gaan. Hoewel ik nog steeds niet kan aanbevelen om uren en uren achter elkaar te gaan gamen op dynamic. Ik kan sowieso dat beeld van dynamic niet verdragen, maar dat zal wel komen omdat ik een ouwe lul ben ;)

Even voor mij: dit is toch geen nieuws? Een CRT heeft dit toch ook? Het is toch niet zo dat het alweer 100 jaar geleden is dat we beeldbuizen hadden die in konden branden?

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Haay schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:47:
Zo, heb vandaag de knoop doorgehakt en de Panasonic TH-37PV70 besteld, voor 982 euro inclusief bezorging, plaatsing en verdwijderingsbijdrage. En Nederlands model, dus zit ik ook goed qua garantie :) Als het goed is wordt hij tussen kerst en Oud & Nieuw bezorgd. KAN NIET WACHTEN!!! :*)
Van harte. Maar snap niet waarom je de 37" hebt genomen. Voor 1025,- incl bezorging heb je de 42" en nog voor de kerst :)

• Haay
Voois schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:50:
Van harte. Maar snap niet waarom je de 37" hebt genomen. Voor 1025,- incl bezorging heb je de 42" en nog voor de kerst :)
We hebben een paar maanden geleden in het kader van een Philips interactieve TV test een paar maanden lang een Philips 32" LCD scherm (met ingebouwde Internetverbinding) thuis gehad. Het formaat was al aardig in de goede richting, alleen de techniek (LCD) beviel mij zeker niet. We hangen onze TV dan ook niet op aan de muur maar laten hem staan op z'n voet op de TV-meubel. Mijn vrouw krijgt zo eens per jaar kriebels om de indeling van de huiskamer te veranderen, en als je de TV aan de muur hangt zit je vast aan een bepaalde indeling... De 42" zou in onze huiskamer wel erg groot en dominant aanwezig zijn, dus in onze situatie is de 37" de beste keuze.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 18:37
devilsnight schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:59:
Ik ben volledig bekeerd, (...)

Maar nu nog iets, aangezien ik volgend jaar echt wel een PS3 aanschaf....is het niet beter om misschien dan TOCH ook te kijken naar LCD? Want ik zie op kieskeurig dat je voor 1500-1600 een

PS3 is toch de enige console die ECHT Full HD ondersteund? Nu zullen de meeste wel denken hier...huh wtf, wat wil die gast nou? lol.

Ik heb met mijn vader een regeling kunnen treffen (...)
De xbox 360 ondersteunt ook full hd. Als je er jaren mee wilt doen, lijkt het beter om meteen voor Full HD te gaan.

Een andere optie is nog een half jaartje wachten...wordt alleen maar allemaal goedkoper!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:30
Ik ben volledig bekeerd, of hoe je dat dan ook noemt. Ik denk er al de hele avond over. En de twijfels worden mij gewoon te groot. Ik wil echt persé voor een 50 inch gaan. Elke keer weer als ik in een winkel een 42 inch zag dacht ik.....toch wat aan de kleine kant hoor. 46 kan nog,liefst 50.

Ik heb met mijn vader een regeling kunnen treffen dat ik voor 1600 euro een tv kan kopen, ik betaal er zelf eerst 898 van en in 2 maand betaal ik hem het resterende bedrag. Ik ben echt te bang dat ik spijt ga krijgen van een 42 inch , een aankoop als dit doe je voor een lange tijd.

Kortom...die Samsung PS50C91H plasma.....of toch LCD zoeken met FUll HD (om de PS3 volgend jaar, ik heb weinig verstand van PS3, maar ik dacht wel dat de games volledig FULL HD ondersteunden) ongetwijfeld zullen er weer nadelen zitten aan de 'goedkopere' full hd lcd's...en dan hoor ik daar graag meer over. Full HD is ook maar een feature...maar ik dacht wel eentje die heel goed ondersteund word in PS3 games...toch?

deze bijvoorbeeld.

http://www.kieskeurig.nl/...C8AE9C12572DB0031B4F2.htm
Er is geen verschil wat 1080p games tussen de xbox360 en de ps3. Er zijn (op1 of 2 na) géén games die op 1080p gerenderd (berekend) worden. Ze worden eerst op 720p gerenderd (halo en call of duty4 nog iets lager) en daarna geupscaled. In de toekomst zal dit waarschijnlijk wel veranderen als de meerderheid een full hdtv hebben, maar hoe lang dat duurt? Een hd-ready plasma of full hd lcd? Wat heel belangrijk is (daar ga ik
weer), is dat je in de winkel gaat vergelijken om te zien wat jij t mooiste vindt. Ik zag vorige week Assasin Creed op n panasonic full hd lcd en t zag er scherper uit dan op mn hd-ready plasma. Ik zag bijv op de cape vd hoofdpersoon allemaal lijntjes lopen op de vouwen. Ook bij n kerkklok zag ik lijntjes om de versielsels. Ik dacht eerst WTF??! Maar toen ging ik s om me heen kijken naar mensen die n jas met vouwen aan hebben (jawel lol) en dan zie je dus ook geen lijntjes. Op de lcd is t dus scherper, maar ook onnatuurlijk. Let wel: dat is mijn mening en mijn smaak! Misschien vind jij t wel mooier en dan moet je de lcd kopen.
Pas op met de M-serie vanwege oa banding op scart veroorzaakt door de voeding. De nieuwe F-serie lijkt veel beter te zijn, lees t samsungforum maar s.
Hm, ik zit te kijken naar je link vd N-serie. Heb je de eerste review gelezen? Testen dus!

Anoniem: 182900

Elke keer weer als ik in een winkel een 42 inch zag dacht ik.....toch wat aan de kleine kant hoor. 46 kan nog,liefst 50.
Vergeet niet dat de tv's in de winkel altijd kleiner lijken.
In de winkel ziet een tv er altijd vrij klein uit. Als je hem dan vervolgens thuis hebt staan blijkt hij plotseling gigantisch te zijn.

• BackSlash
Dat kan ik beämen, in de winkel lijkt 42 inch niet zo bijzonder groot. Mijn pa heeft echter een 42" plasma staan en zit er wel iets van 4-5 meter vandaan. En zelfs dan lijkt het nog best groot :)

Ondanks dit wil ik zelf overigens ook voor 50 inch gaan :P The bigger the better is mijn mening :P

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• devilsnight
Nee ik ben er nu echt over uit. Ik ga nu eerst zodirect even bij de Makro kijken wat hun hebben staan en hoe duur het is.

Maar het word een plasma, en ook 50 inch.

De types die ik wil gaan testen met mijn 360 (stuk of 2 games en film meenemen)

Panasonic TH50PV70
Samsung PS50C91

De panasonic kost bij Megamax 1800 euro,maar de verkoper zei...maar als jij met een leuk bod komt, wie weet wat we kunnen doen. Geen idee,maar stel ik zeg 1700 euro...en ze zeggen ja?

De TH50PV70 is inprincipe toch gewoon de awardwinnende TH42PV70 alleen is deze 50 inch?
Of zitten er meer verschillen in?

Ik hoor het overal hoe geweldig panasonic plasma schermen zijn....en als ik dat zelf ook ga zien (dat ie echt mooier dan de samsung is) dan betaal ik die 100 extra er wel voor. MAAR...uiteraard heeft megamax nog niks gezegd over hoeveel ze van de 1800 bereid zijn af te halen, hehe.

Ik belde vanaf werk vandaag ook nog een andere shop, die ik elke keer vergeten was...prijstopper.
wat een PIPO die verkoper.

Ik vraag' verkopen jullie de Panasonic TH50PV70 ook? Nou het duurde eerst een paar minuten voordat hij begreep dat PV70 zei en niet iets anders....toen vroeg ik ,hoe duur kost ie bij jullie?
Ja meneer, u weet uiteraard dat wij geen prijzen weggeven over de telefoon. Daar moet u voor langskomen,maar wij zijn altijd de goedkoopste. Ook met deze. Waarop ik zei 'zeker weten? want bij een andere shop staat ie in de aanbieding en het is best een leuk prijsje... ' meneer, altijd komen de klanten naar ons, en zien ineens dat we echt zo goedkoper zijn dan de concurrentie en dus kopen ze of bestellen ze het gelijk, waarop wij dan zeggen...ach vooruit maar weer."

WTF, LOL!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:44

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

devilsnight schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:53:
-knip- Makro -knip-
De types die ik wil gaan testen met mijn 360 (stuk of 2 games en film meenemen)...
Ik wil je niet teleurstellen, maar dat soort dingen meenemen de Makro in gaat je waarschijnlijk niet lukken. Misschien kun je ze overhalen om een eigen demo 360 aan te sluiten?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

devilsnight schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:53:
Ja meneer, u weet uiteraard dat wij geen prijzen weggeven over de telefoon. Daar moet u voor langskomen,maar wij zijn altijd de goedkoopste.
Dat je nog vreemd vindt dat een winkel daar niet aan meedoet is mij een raadsel. Even lekker vanuit je luie stoel pricewatch spelen...zou ik ook niet aan meewerken.

Leer begrijpen hoe mensen hun brood verdienen...

mphilipp schreef op donderdag 20 december 2007 @ 07:35:
[...]

Download deze DVD en laat die zo af en toe eens een uurtje of wat draaien.
Gedaan, zal hem vannacht is even aan laten staan voor een uurtje of 6/7. Hoe eerder ik aan die 200 uur zit, hoe beter. Want ik wil toch graag het contrast wat omhoog halen als ik m'n games speel.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 20-12-2007 19:01 ]

• devilsnight
SayWhatAgain! schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:07:
[...]
Ik wil je niet teleurstellen, maar dat soort dingen meenemen de Makro in gaat je waarschijnlijk niet lukken. Misschien kun je ze overhalen om een eigen demo 360 aan te sluiten?
Neeeee dat weet ik ook wel. Ik ging alleen even bij de Makro kijken wat voor plasmas ze hadden enzo :) en morgen met de 360 naar Mediamarkt en de twee plasmas eens uittesten.

Maar Makro had amper plasmas.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mphilipp schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:53:
[...]

Dat je nog vreemd vindt dat een winkel daar niet aan meedoet is mij een raadsel. Even lekker vanuit je luie stoel pricewatch spelen...zou ik ook niet aan meewerken.
Volgens mij is het vrij gebruikelijk dat je een winkel kan bellen om een prijs te vragen? Dat heet service of zo. Nogal bizar dat een winkel je verplicht om fysiek naar de winkel te komen om het prijskaartje te lezen, dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt :P Zelfde als dat je ook even belt om te vragen of iets op voorraad is, dan zakt ook je broek af als je hoort dat je het zelf maar even moet komen checken in de winkel..

Voor de winkel lijkt het me ook niet erg nuttig, of je moet net een consument naar binnen lokken die zich makkelijk om laat praten ter plekke. Maar zo'n consument gaat niet eerst bellen hoe duur iets is, dus die vang je er niet mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 20-12-2007 22:35 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gizz schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:33:
[...]

Volgens mij is het vrij gebruikelijk dat je een winkel kan bellen om een prijs te vragen? Dat heet service of zo.
Jajaja...service. Ondertussen bellen alle cheapskates naar de winkel om de prijs te vragen en bestellen alsnog via een webshop. Wees dan zo dapper en loop de winkel binnen. Zo eng is dat niet. Als alle winkels deze zogenaamde 'service' gaan bieden, kunnen ze de deuren wel sluiten, want dan gaat iedereen voor die €2 naar een webshop. Want zo zijn 'we' dan ook wel weer...

Sorry als ik een beetje cynisch word, maar als je dat niet snapt, ga je het nooit snappen. Ik heb ooit een winkelier waar ik een (dure) dvd speler wilde kopen geconfronteerd met de internet prijs die ik had gevonden en daar ging ie best ver in mee. En aangezien hij heel netjes een demo voor me had geregeld heb ik 'm bij hem gekocht. Zo ook met mijn plasma. Vrijwel gelijk aan de internet prijs, maar wél met een keurige demonstratie én kopje koffie... Als je service wil, moet je gewoon naar die winkel gaan en niet zeiken. Als je dat niet snapt...nou ja...je weet het inmiddels wel... :+

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mphilipp schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:41:
[...]

Jajaja...service. Ondertussen bellen alle cheapskates naar de winkel om de prijs te vragen en bestellen alsnog via een webshop. Wees dan zo dapper en loop de winkel binnen. Zo eng is dat niet.
Qua belasting van het personeel is er weinig verschil tussen iemand die even belt of iemand die langs gaat en nog wat van de prijs af probeert te praten, om het daarna ergens anders te kopen als de prijs hem niet zint.
Ik heb ooit een winkelier waar ik een (dure) dvd speler wilde kopen geconfronteerd met de internet prijs die ik had gevonden en daar ging ie best ver in mee.
Ja, en? Wat boeit het voor de portemonnee van de winkel of je dat via de telefoon doet of in persoon?
Als je service wil, moet je gewoon naar die winkel gaan en niet zeiken. Als je dat niet snapt...nou ja...je weet het inmiddels wel... :+
Nee, ik vind het dus service als een winkel mij ook aan de telefoon te woord wil staan, in plaats van dat je ze toch al aan de telefoon hebt en ze precies dezelfde tijd verspillen met vertellen dat ze de prijs niet gaan geven.

Praat trouwens eens normaal s.v.p., met je "zeiken" en doen of iedereen die niet zo denkt als jij dom is en het nog steeds niet snapt :')

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Gizz schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:33:
[...]

Volgens mij is het vrij gebruikelijk dat je een winkel kan bellen om een prijs te vragen? Dat heet service of zo. Nogal bizar dat een winkel je verplicht om fysiek naar de winkel te komen om het prijskaartje te lezen, dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt :P Zelfde als dat je ook even belt om te vragen of iets op voorraad is, dan zakt ook je broek af als je hoort dat je het zelf maar even moet komen checken in de winkel..

Voor de winkel lijkt het me ook niet erg nuttig, of je moet net een consument naar binnen lokken die zich makkelijk om laat praten ter plekke. Maar zo'n consument gaat niet eerst bellen hoe duur iets is, dus die vang je er niet mee.
Het is voor winkels in de wit- en bruingoed enorm belangrijk om klanten fysiek in de winkel te hebben. De consumenten die zich naar binnen laten lokken en om laten praten zijn verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de omzet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Azqi op 20-12-2007 23:30 ]

• devilsnight
Ik ga morgen wel even langs bij prijstopper, who knows..misschien is die sjappie er wel, en stel die TH50 is helemaal niet zo goedkoop daar.Dan smeer ik dat er nog ff lekker in.

Ik hoorde laatst trouwens dat VGA op Xbox 360 mooier is dan Component? Is dit echt zo?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Azqi schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:29:
[...]
De consumenten die zich naar binnen laten lokken en om laten praten zijn verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de omzet :)
Dat kan, maar dat is volgens mij een ander soort consument zoals ik al zei. Een consument die naar winkels belt en op internet kijkt om prijzen te vergelijken is een (prijs)kritische consument en die laat zich echt niet ompraten lijkt mij. Het zou zelfs negatief kunnen werken (iig bij mij wel) als iemand aan de telefoon zo flauw gaat doen bij zulke consumenten, dan kan de winkelier al helemaal vergeten dat men een goed gevoel bij de winkel heeft en er geld gaat uitgeven.

[ Voor 34% gewijzigd door Gizz op 20-12-2007 23:34 ]

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 15:18

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Yes, eindelijk weet ik welke HDTV ik wil, het heeft een hele tijd geduurt maar Prijs en Kwaliteit tegen elkaar afgewogen komt de Panasonic TH-37PV7 het beste uit de bus.

Student als ik ben vertelde ik dit tegen mijn Ouders, en dat was nou net het probleem.

A. Het was een Plasma, en deze vreet energie (en nu ik dat gecheckt heb hebben ze daar idd wel gelijk in 241W).
B. Ze vonden het scherm te groot voor mijn Kamer.

Het zit er dus niet in dat dit pracht scherm in Huize Ondergetekende komt te staan/hangen.

Daarbij komt dus gelijk mijn vraag, welk scherm raden jullie mij dan aan. Ik weet dat de Philips 32PFL9632 ook een prachtig beeld vertoond naar mijn mening, echter zit deze met zijn €1200,- weer ver boven zijn budget.

Heb tevens gekeken bij de LG32LC51 gezien deze met zijn €570,- prijstechnisch gezien erg aantrekkelijk is, echter heeft deze mij gewoon niet weten te overtuigen.

Misschien dat de Samsung LE32R81 of Samsung LE32M86 iets is, iemand die mij verder kan helpen?

Ik wil er degelijk SDTV en DVD op kunnen kijken, en hij moet tevens overweg kunnen met het 1080p signaal van de Playstation 3. Het moet wel een betaalbare HD Ready blijven.

Opties als 100hz (als het bij dat toestel echt effect heeft) en 24hz voor het aanhouden van de juiste framerate bij PS3/Blu Ray. Mogen meegenomen worden

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Azqi schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:29:
[...]
Het is voor winkels in de wit- en bruingoed enorm belangrijk om klanten fysiek in de winkel te hebben. De consumenten die zich naar binnen laten lokken en om laten praten zijn verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de omzet :)
Het werkt dan ook prima om te gaan shoppen voor je de centjes hebt :+
Dan kun je geen overhaaste beslissingen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
JunkieXP schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:38:
Yes, eindelijk weet ik welke HDTV ik wil, het heeft een hele tijd geduurt maar Prijs en Kwaliteit tegen elkaar afgewogen komt de Panasonic TH-37PV7 het beste uit de bus.

Student als ik ben vertelde ik dit tegen mijn Ouders, en dat was nou net het probleem.

A. Het was een Plasma, en deze vreet energie (en nu ik dat gecheckt heb hebben ze daar idd wel gelijk in 241W).
B. Ze vonden het scherm te groot voor mijn Kamer.

Het zit er dus niet in dat dit pracht scherm in Huize Ondergetekende komt te staan/hangen.
[...]
Dan wordt het tijd om op kamers te gaan wonen :P
Ff serieus, stel dan voor om maandelijks 5 euro (oid) bij te dragen aan de stroomrekening, dan ben je er ook. Ik zou me niet zo snel uit het veld laten slaan en om dan maar voor een tv te gaan die niet echt naar het zin is. En wat denk je dat een pc verbruikt? Dan zit je wel boven de 240 watt. En wanneer je tv kijkt, zit je niet op de pc dus dat heft mekaar weer op qua stroomverbruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Bij mij is ie binnen! De TH42PV70. Top toestel.
Was er bijvoorbaat al vanuit gegaan dit ik het bij een internetshop zou aanschaffen maar de waarheid is anders.
Dankzij het posten van de voorwaarden van BCC voor lowpricing zag ik dat Wehkamp ook tot deze winkels behoorde. En het toevel wil dat sinds gisteren wehkamp het toestel voor 999,- aanbied.
Ze geloofden het eerst niet bij BCC maar na wat onderzoek waar ze zeer onder de indruk van de prijs en ze konden niet anders dan mij het toestel voor dezelfde prijs aanbieden. Grootste plus is nog wel dat BCC bij me op de hoek zit en ik de bezorgkosten van een euro of 30-50 kan uitsparen!

Top aankoop. Analoge TV is nog wat wazig maar dat zal aan m'n bedrading van 1904 liggen ;)
Morgen ff m'n DVD testen! Heb nu al zin in een LOTR marathon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
En wanneer je tv kijkt, zit je niet op de pc dus dat heft mekaar weer op qua stroomverbruik :P
Tenzij je je PC en je server dag en nacht aan hebt zoals ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Grappig al dat gedoe over, vermeend, stroomgebruik van plasma schermen. Ja plasma gebruikt wat meer stroom, laat dat eens 100watt zijn. Extra stroomgebruik t.o.v. een net zo grote lcd tv, met 2 uur kijken per dag, is 73kwh. Met de huidige stroomprijzen van zo rond de 16 cent spreken we dan over een meerkosten van 11,68 euro.

Ik snap werkelijk niet waar men (en dan ook vooral die domme consumentenbond) zich over opwind. Zelfs verstokte tv kijkers komen niet boven de 25 euro meerkosten per jaar uit. Het argument dat plasma zo ontzettend duur zijn in stroomverbruik is pertinente onzin.

-- edit -- ja full-hd plasma hebben een maximum verbruik van zo 450watt maar dat is alleen als het scherm volledig wit is, gemiddeld zal het een stuk lager zijn. Plasma gebruikt wisselende hoeveelheden stroom afhankelijk van de beeldinhoud. Lcd heeft een continue stroomverbruik.

Mijn eigen 42inch plasma verbruik zo'n 270 watt gemiddeld, een leuke 42 inc lcd 240 dus we spreken over niets.

[ Voor 25% gewijzigd door HaseMike op 21-12-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Voois schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:19:
Bij mij is ie binnen! De TH42PV70. Top toestel.
Was er bijvoorbaat al vanuit gegaan dit ik het bij een internetshop zou aanschaffen maar de waarheid is anders.
Dankzij het posten van de voorwaarden van BCC voor lowpricing zag ik dat Wehkamp ook tot deze winkels behoorde. En het toevel wil dat sinds gisteren wehkamp het toestel voor 999,- aanbied.
Ze geloofden het eerst niet bij BCC maar na wat onderzoek waar ze zeer onder de indruk van de prijs en ze konden niet anders dan mij het toestel voor dezelfde prijs aanbieden. Grootste plus is nog wel dat BCC bij me op de hoek zit en ik de bezorgkosten van een euro of 30-50 kan uitsparen!

Top aankoop. Analoge TV is nog wat wazig maar dat zal aan m'n bedrading van 1904 liggen ;)
Morgen ff m'n DVD testen! Heb nu al zin in een LOTR marathon...
Gefeliciteerd! Ik zit nu ook met spanning op mijn TH37PV70 te wachten. De status op de webshop is inmiddels al: klaar voor verzending. Dus nu maar wachten tot hun transporteur plek heeft om m'n TV naar Almere te brengen! :) Onderdeel van de verzending is dat ze hem ook uitpakken, plaatsen, aansluiten en controleren dat alles het doet, en het verpakkingsmateriaal weer meenemen.

Heb zelf Digitenne en geen analoge TV, dus ben benieuwd hoe dat er uitziet op m'n plasma. Vond het nog best acceptabel op die 32 inch Philips LCD TV die ik een paar maandjes op test had staan, dus op plasma kan het alleen maar beter zijn! ;)

En ik kijk er ook ERG naar uit om m'n LOTR Extended Edition DVDs op dat prachtscherm te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Kom net bij de prijstopper weg. Een verkoper liet mij de Samsung PS50C91 zien die ik ook op het oog had dus, ik zie het prijskaartje...1850 euro , dus ik zeg tegen die verkoper dat dit veel te duur is en dat ik hem bij de MM voor 1600 kan krijgen, dus hij zegt gelijk dat ze daar dan onder gaan zitten want ze zijn altijd goedkoper dan MM.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb nu 27 euro winst op de MM, en maandag middag word ie bezorgd. Ik kan NIET wachten. Ik had geen enkele twijfels meer en heb gewoon besloten om voor de Samsung te gaan, mede dankzij Spykiller, thanks man :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Gefeliciteerd met je aankoop! Mooi begin van kerst ook met zo'n tv in huis :D Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met het toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik zall er alles over vertellen, daar kan je van op aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 20:45
devilsnight schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:12:
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb nu 27 euro winst op de MM, en maandag middag word ie bezorgd. Ik kan NIET wachten. Ik had geen enkele twijfels meer en heb gewoon besloten om voor de Samsung te gaan, mede dankzij Spykiller, thanks man :P.
Gefeliciteerd met je aankoop, ik voel wel een beetje gepasseerd dat je mij n iet noemt hoor als je kijkt naar je post http://gathering.tweakers...message/29258452#29258452

Wie geeft dan als eerste een reactie? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
iceme schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:43:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop, ik voel wel een beetje gepasseerd dat je mij n iet noemt hoor als je kijkt naar je post http://gathering.tweakers...message/29258452#29258452

Wie geeft dan als eerste een reactie? :P ;)
haha klopt, toen ben ik ook op internet gaan zoeken ernaar en in winkels in Groningen.
Maar ik was er daarna toch weer bijna zeker van voor de Panasonic te gaan...toen sprak
ik Spykiller op MSN, en toen is vrij gauw de beslissing gemaakt. Ik moest echt een keer die knoop doorhakken nu :). Maar jij uiteraar dus ook bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom net bij de prijstopper weg. Een verkoper liet mij de Samsung PS50C91 zien die ik ook op het oog had dus, ik zie het prijskaartje...1850 euro , dus ik zeg tegen die verkoper dat dit veel te duur is en dat ik hem bij de MM voor 1600 kan krijgen, dus hij zegt gelijk dat ze daar dan onder gaan zitten want ze zijn altijd goedkoper dan MM.

Gefeliciteerd me je aankoop idd, maar kun je alstublieft een kleine review posten en/of foto's?
Ik twijfel nog steeds tusssen de PANASONIC th50pv70 namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Anoniem: 161981 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:07:
[...]

Gefeliciteerd me je aankoop idd, maar kun je alstublieft een kleine review posten en/of foto's?
Waaraan twijfel je? De grootte? ik heb dus de 42" en ik kan je melden dat is groot zat (je hebt altijd mensen die denken dat het 'te' klein is) maar ik durf te wedden dat de meeste mensen zich rot schrikken als ze je TV zien staan/hangen. Die 42" is al een enorm gevaarte. MAar goed nogmaals het blijft persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Voois schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:23:
[...]

Waaraan twijfel je? De grootte? ik heb dus de 42" en ik kan je melden dat is groot zat (je hebt altijd mensen die denken dat het 'te' klein is) maar ik durf te wedden dat de meeste mensen zich rot schrikken als ze je TV zien staan/hangen. Die 42" is al een enorm gevaarte. MAar goed nogmaals het blijft persoonlijk.
Maar vergeet niet hoe groot mijn scherm van de beamer was he, 91 inch :)
Dus is 50 inch noooooooooit te groot hier.

Maar wanneer ik hem maandag heb,dan zal ik even wat fotos plaatsen en even vertellen hoe de eerste indruk is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 161981 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:07:
[...]

Over de Panasonic mag je me alles vragen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/12/35410503652.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/12/33406581025.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/11/33308462946.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/11/30421321073.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Ferry34 op 21-12-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fantastische foto's, wat is het? xbox360? ps3? is dat laatste een film? DVD of HD-DVD?
of zijn de foto's niet van u?

Nu nog een paar pics van de samsung <3

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 161981 op 21-12-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236649

Gefeliciteerd man met je aankoop van de Samsung PS50C91H. ;)
Als je net zo tevreden zal zijn als ik zit je wel goed man ik denk alvast dat je er geen spijt zal van hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Anoniem: 161981 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:28:
Fantastische foto's, wat is het? xbox360? ps3? is dat laatste een film? DVD of HD-DVD?
of zijn de foto's niet van u?
Xbox360: Ace Combat 6, 2x Assassins Creed & Forza Motorsport 2.
Gokje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30
1 woord...WOW!

ben ook wel erg benieuwd of dit eigen foto's zijn?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik vind vooral die 3e foto mooi, omdat je dan ook een beetje kan zien wat het formaat is van de tv en hoe dat een beetje lijkt in de woonkamer. Die andere zie je vooral de game. Heb je meer van dat soort (overzichts)foto's? :) En ook bij daglicht?

edit: ik heb er al een paar gevonden op die foto site van je :) Alleen nog niks bij daglicht :P
edit2: mag ik vragen wat voor ikea kastje je hebt op 1 van je foto's? Ik ben precies op zoek naar zo'n meubel maar ik kan hem niet vinden op de Ikea site... je mag me ook een direct message hierover sturen anders.

[ Voor 42% gewijzigd door BackSlash op 21-12-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SH4D3H schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:25:
[...]

Xbox360: Ace Combat 6, 2x Assassins Creed & Forza Motorsport 2.
Gokje :+
:9 Ik dacht precies hetzelfde, alleen over Forza 2 was ik niet helemaal zeker. Maar zéker hele dope foto's Ferry _/-\o_

Ook heel gaaf dat je je eigen soort van Ambilight gecrëerd hebt. Heb je dat uit het Ambilight how to topic ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 21-12-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Leuk dat jullie t ook zo mooi vinden! :)

Ja de foto's zijn zelf gemaakt. Helaas is de kwaliteit van t fototoestel niet zo goed, in t echt is t nog veel mooier.

Inderdaad, de xbox360 met Ace Combat 6, 2 x Assasin Creed en een Forza2 ;)

Vooral Ace Combat krijg ik heel moeilijk op mn veels te trage fototoestel, maar ook in Assasin staat t beeld nooit stil. Binnenkort s kijken voor n ander digitoestel.

De kast (ik vind m ook erg mooi en handig) is van Ikea en heet Lack. Vier wieltjes erbij gekocht, heel makkelijk om in elkaar te zetten.
De lampen zijn ook van Ikea en heten Dioder (€50). Er zitten 4 langwerpige strips in met de lampjes en deze zijn in een paar verschillende kleuren in te stellen mbv een knop.
Het geeft een mooi effect, maar is ook rustiger voor je ogen als je in een donkere kamer gamed. Ik zag t op een forum waarbij mensen hun apparatuur laten zien mbv foto's.

Het is inderdaad moeilijk te zien hoe groot het scherm is. Ik zal s kijken voor een lichtere foto, maar dan is wel de sfeer weg.

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/11/31016450422.jpg

Hier kan je t kastje goed zien en mn xbox met hd-dvd speler en surround sound:9
Voor gewoon tv kijken (doe ik zelden) is de kijkafstand waarschijnlijk te kort, maar voor gaming, films en internetten is het echt perfect.
Je zit helemaal in de game!

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/12/35419591574.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/12/35420050499.jpg

En Devilsnight: jij nog gefeliciteerd met de aankoop van je plasma!
Maken jullie ook ff wat foto's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nja had boeide me echt niet meer, ik ben naar de centrum gegaan en de samsung PS-50C91HX gekocht, ik haal het maandag op
wel een mooie toetsel :D

Afbeeldingslocatie: http://www.pirkpigiau.lt/catalog/images/PS50C91H.jpg
+ gratis oceaan

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 161981 op 22-12-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ik stond gister bij Foto Klein naar een 50" te kijken, wat een joekel is dat zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Even een vraagje he, aan de mensen met een Xbox 360 hier.

Ik heb begrepen dat VGA veel mooier is dan component? Dus dan moet ik speciaal een VGA kabel voor m'n 350 halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

devilsnight schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:25:

Ik heb begrepen dat VGA veel mooier is dan component? Dus dan moet ik speciaal een VGA kabel voor m'n 350 halen?
Ik heb de VGA cable pack op mijn 19" monitor van samsung, als ik mijn tv binnenkrijg ga ik hem wel voor je testen (component vs vga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtreffers
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01-2019
HDMI kabel van Panasonic?
Klein beeld op TV bij gebruik van HDMI kabel.

--------------------------------------------------------------------------------
Sinds kort hebben wij een TFT 82cm TV van Panasonic gekocht samen met een HD DVD recorder ook van Panasonic.

De HD DVD recorder is een DMR-EH57.
De TV is een TX-32-LX700F.
Er is verder geen digitale decoder of VCR aangesloten.
Geluid kan via de versterker (HD DVD optisch; of TV via tulp), maar geeft geen problemen.
Geluid is gewoon prima in orde.

Wanneer ik de HD DVD via de HDMI kabel alleen met de TV verbind krijg ik geen beeld.

Wanneer ik de HD DVD met de HDMI EN de Scart met de TV verbind heb ik een prima beeld.
Voorbespeelde DVD films geven een perfect beeld.
Maar om opgenomen TV programma's terug te kijken komt er een letterbox beeld terug en dat is jammer op een 82cm breedbeeld TV.

Wanneer ik de HD DVD met alleen de Scart met de de TV verbind heb ik nog steeds een prima beeld.
Voorbespeelde DVD films geven een mooi beeld.
Maar met de HDMI erbij is het mooier.
Opgenomen TV programma's geven nu ook een mooi beeld.
Met de scart kan ik dus fims van DVD kijken en opgenomen TV progjes op een vol 82 cm breedbeeld.
Maar waarom dan niet met de HDMI?
De HDMI kabel is een 1,5 meter kabel(tje) van EUR 6,70.

Ik begin me nu af te vragen of deze (goedkope) kabel de oorzaak is van het kleine beeld van terug te kijken TV progs, opgenomen met de HD DVD.

Zou het zin hebben om de HDMI kabel aan te schaffen die Panasonic in de manual aanbeveeld?
Betreft kabeltype RP-CDHG15 (van 1,5 m).

Nog een vraag.
Waar kan ik dit type kabel dan bestellen?
Op de Panasonic site kan dit niet en ik kom terecht in Engeland en/of USA voor deze kabel van Panasonic.
En het liefst heb ik de kabel dan in het zwart.

Wie helpt?
Alvast bedankt.
Dirk Treffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10
Plasma is toch veel duurder dan LCD? Is plasma dan ook zoveel beter vraag ik me af? En je moet de eerste 200 uur "rustig" doen met het plasma beeld? Ik vind 200uur nogal veel hoor om gaan op te letten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Anoniem: 161981 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:52:
Nja had boeide me echt niet meer, ik ben naar de centrum gegaan en de samsung PS-50C91HX gekocht, ik haal het maandag op
wel een mooie toetsel :D

[afbeelding]
+ gratis oceaan
Jij ook gefeliciteerd met je aankoop :P Zozo, maandag hebben we hier 2 eigenaars erbij van de 50C91 :D Ik ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen! Ik denk er namelijk ook sterk aan om dit toestel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

devilsnight schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:25:

Is denk ik meer een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik zelf vindt component mooier, nog mooier als HDMI zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCIxX schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:00:
Plasma is toch veel duurder dan LCD? Is plasma dan ook zoveel beter vraag ik me af? En je moet de eerste 200 uur "rustig" doen met het plasma beeld? Ik vind 200uur nogal veel hoor om gaan op te letten..
Ik keek daar ook een beetje tegenop, maar door de hoge contrastwaarde en goede brightness van bijv. mijn 42pv70, komt het eigenlijk zelden voor dat ik in de verleiding kom om het contrast en de brightness hoger dan het midden van de balkjes te willen gaan zetten, en die 2 aspecten zijn toch wel bijna het belangrijkste om in het begin voor op te letten.

Als ik game dan zet ik het scherm wel op dynamic, maar schroef ik het contrast tot op de helft terug. Bij gewoon tv kijken staat het contrast maar op een kwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk als je de goede eigenschappen van een plasma zoals perfecte zwart waarde en reactiesnelheid (bvb 3 ms.) uit een LCD wenst te halen dat je dan al vlug een een 3500€ en meer gaat zitten.
Ook is dat inspelen op recente plasma's niet meer zo als de oudere modellen met de huidige technologie die er insteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245836

Hoi aan iedereen,

Ik zoek een 32" LCD tv maar ik weet niet goed wat prijskwaliteit gezien het beste is.
Ik zoek iets tussen de 500 en 650 €, merk maakt me niet uit.
Wat raden jullie me aan? Ik heb al gekeken voor 'n LG 32lc52 en 32lc51.
Die 52 is wel nog een pakje beter dan de 51 maar ik denk dat die 52 een 'ouder' model is?
Verder hebk ook al gekeken bij samsung, die zijn ook al wel aanlokkelijk.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Anoniem: 245836 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:57:
Hoi aan iedereen,

Ik zoek een 32" LCD tv maar ik weet niet goed wat prijskwaliteit gezien het beste is.
Ik zoek iets tussen de 500 en 650 €, merk maakt me niet uit.
Wat raden jullie me aan? Ik heb al gekeken voor 'n LG 32lc52 en 32lc51.
Die 52 is wel nog een pakje beter dan de 51 maar ik denk ook dat het een 'ouder' model is?
Verder hebk ook al gekeken bij samsung, die zijn ook al wel aanlokkelijk.

Alvast bedankt.
Eeehm, er zijn 2 topic met > 1000 posts. Lijkt me toch dat je daar voldoende info moet kunnen vinden om zelf een keuze te maken. Een beetje eigen inzet wordt op GoT toch echt wel van je verwacht hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 22-12-2007 19:59 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245836

Microkid schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:58:
[...]

Eeehm, er zijn 2 topic met > 1000 posts. Lijkt me toch dat je daar voldoende info moet kunnen vinden om zelf een keuze te maken. Een beetje eigen inzet wordt op GoT toch echt wel van je verwacht hoor.
Alvast bedankt dus voor de goede raad..
Wist niet dat ze hier zo vriendelijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Plasma is toch veel duurder dan LCD?
Ligt het er niet aan welke modellen/segmenten je met elkaar vergelijkt? Mijn 42' plasma (LG PC1) kostte begin dit jaar €1100 en nu iets meer dan €700, wat ik beide niet echt overdreven prijzen vind.

Tuurlijk, je hebt pioneers van €2000 die dan duur lijken vergeleken met een low-end LCD scherm, maar met beide technieken heb je zowel dure als goedkope schermen om uit te kiezen. Jouw stelling dat plasma duurder is dan LCD lijkt me niet echt op gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ga naar de winkel en zoek er een uit die je mooi vindt :)
Veel verschil is er niet, ik zou vooral naar afwerking en aansluitingen kijken.

Typenummers en features kun je online vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb je ook maar één post in dit topic gelezen? Er wordt hier 1000+ posts gebakkeleid over de vraag wat beter zou zijn, en dan stel jij serieus de vraag tussendoor of "plasma dan ook zovvel beter is". Beetje vreemde vraag lijkt mij, maar goed.

Die 200 uur valt overigens wel mee. Als je er snel vanaf wilt zijn, laat je de tv gewoon even 10 dagen aan staan op laag contrast met een test dvd'tje, en anders zit je er met normaal tv kijken al snel na 2 a 3 maanden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Nee, dat gaat je totaal niet helpen.
Ik denk dat het een instelling van de TV en/of de HDD DVD recorder.
Een goedkope kabel laat niet minder data door of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
dtreffers schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:33:

--------------------------------------------------------------------------------
Sinds kort hebben wij een TFT 82cm TV van Panasonic gekocht samen met een HD DVD recorder ook van Panasonic.

De HD DVD recorder is een DMR-EH57.
De TV is een TX-32-LX700F.
Er is verder geen digitale decoder of VCR aangesloten.
Geluid kan via de versterker (HD DVD optisch; of TV via tulp), maar geeft geen problemen.
Geluid is gewoon prima in orde.

Wanneer ik de HD DVD via de HDMI kabel alleen met de TV verbind krijg ik geen beeld.

Wanneer ik de HD DVD met de HDMI EN de Scart met de TV verbind heb ik een prima beeld.
Voorbespeelde DVD films geven een perfect beeld.
Maar om opgenomen TV programma's terug te kijken komt er een letterbox beeld terug en dat is jammer op een 82cm breedbeeld TV.

Wanneer ik de HD DVD met alleen de Scart met de de TV verbind heb ik nog steeds een prima beeld.
Voorbespeelde DVD films geven een mooi beeld.
Maar met de HDMI erbij is het mooier.
Opgenomen TV programma's geven nu ook een mooi beeld.
Met de scart kan ik dus fims van DVD kijken en opgenomen TV progjes op een vol 82 cm breedbeeld.
Maar waarom dan niet met de HDMI?
De HDMI kabel is een 1,5 meter kabel(tje) van EUR 6,70.

Ik begin me nu af te vragen of deze (goedkope) kabel de oorzaak is van het kleine beeld van terug te kijken TV progs, opgenomen met de HD DVD.

Zou het zin hebben om de HDMI kabel aan te schaffen die Panasonic in de manual aanbeveeld?
Betreft kabeltype RP-CDHG15 (van 1,5 m).

Nog een vraag.
Waar kan ik dit type kabel dan bestellen?
Op de Panasonic site kan dit niet en ik kom terecht in Engeland en/of USA voor deze kabel van Panasonic.
En het liefst heb ik de kabel dan in het zwart.

Wie helpt?
Alvast bedankt.
Dirk Treffers.
Moet je geen instellingen veranderen in de dvd-recorder dat deze de hdmi als uitgaand signaal neemt?
Kan je de letterbox-weergave niet veranderen in t beeldmenu vd tv? (misschien zelfs in de recorder).
Hoe zit t eigenlijk met die kopieerbeveiliging? Misschien ijpt die in?

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 23-12-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Maar wanneer ik maandag middag de Samsung plasma krijg dan is het wel het beste om
dus niet gelijk bijvoorbeeld 2 uurtjes te gaan gamen en daarna nog een film kijken?
Hoe moet ik ooit zo snel mogelijk aan die 200 uur komen dan en hoe zie ik dat..staat dat ergens in de opties van de tv?(net zoals mijn beamer) hoeveel uren ik erop heb zitten?

Ik bedoel, ik ga echtniet elke dag uren gamen, dinsdag en woensdag ben ik bijvoorbeeld niet eens thuis. Maar ik wil em uiteraard wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 20:45
dtreffers schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:33:

Heel verhaal pfff.....
Ik denk dat dit komt omdat je als je dvd hd recorder aanstuurt via hdmi de tv een 16:9 signaal verwacht? waardoor beeld schaal software in de tv automatisch wordt uitgeschakeld. Als je via scart de boel aansluit komt deze wel lang deze software zodat alles passend wordt gemaakt. Probleem is denk ik niet het apparaat meer de neerlandse kabelproviders die op de analoge kabel signaal anamorfic 16:9 uitzendingen in een vreemde letterbox proberen te stoppen, wat dat betreft ben je beter af met een digitaal signaal. Ik denk dat als je de scart aansluiting van de hdd dvd recorder insteld op 16:9 dat jet hetzelfde effect gaat krijgen als je nu met hdmi hebt.

Maar om antwoordt te geven op je vraag, een andere kabel zal hier geen verschil in brengen ook niet 1 van panasonic een hdmi signaal is digitaal dus of het is 1 of het is een 0 of het een goedkope kabel of een dure kabel is. Maar daar zijn andere topics voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BackSlash schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:12:
[...]

Jij ook gefeliciteerd met je aankoop :P Zozo, maandag hebben we hier 2 eigenaars erbij van de 50C91 :D Ik ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen! Ik denk er namelijk ook sterk aan om dit toestel te kopen.
Dank u dank u :D Kan eigenlijk niet wachten,

En trouwens, mijn woonplaats Doetinchem heeft last al 3 maanden ruis op SBS6 en Veronica, ik kreeg van de tv-dealer een tip dat ik UPC moest bellen voor een nieuwe gratis kabel die geen ruis bezorgt (hele speciale gelul) En ja het is gelukt :D alleen gaat wat langer duren vanwege de kerstdagen nja :_

Ook hebben mn ouders een decoder die nu met scart naar de tv gaat, maar soms zie je van die 'bandsporen' op de TV, komt het zo omdat de scart zo cheap is? echt hele cheape kwaliteit is dat, chinese bullshit voor 50 cent ofzo. Anders haal ik ff zo'n dure goude :9 En HDMI, als ik daar een 1,5m versie van haal moet het echt dan zo duur en goud zijn? of mag die normale kleurtje ook wel voor zo'n kleine afstand.

Thanks anyways!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
devilsnight schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:53:
Maar wanneer ik maandag middag de Samsung plasma krijg dan is het wel het beste om
dus niet gelijk bijvoorbeeld 2 uurtjes te gaan gamen en daarna nog een film kijken?
Hoe moet ik ooit zo snel mogelijk aan die 200 uur komen dan en hoe zie ik dat..staat dat ergens in de opties van de tv?(net zoals mijn beamer) hoeveel uren ik erop heb zitten?

Ik bedoel, ik ga echtniet elke dag uren gamen, dinsdag en woensdag ben ik bijvoorbeeld niet eens thuis. Maar ik wil em uiteraard wel gebruiken.
Dat inspelen is niet zo moeilijk hoor, je hebt er weinig last van. Die fosfor is die inspeelperiode gewoon overgevoelig. Zet eerst t contrast op 40%, daarna met helderheid zo instellen dat t licht genoeg is. Let wel: dit moet bij ieder signaal, dus hdmi, componenten enz. Meer contrast maakt t ook niet mooier. Ik heb de sharpness trouwens op 0 staan
Gamen is geen enkel probleem, je hebt vaak tussenfilmpjes of menu's.
Wat ik wel had in t begin was image retention;je ziet dan tijdelijk teksten of symbolen nagloeien.
Dit zie je alleen bij n helemaal zwart scherm en ik had dit alleen bij t internetten. De werkbalk blijft nl steeds op dezelfde plek, dus zag ik bijv "favorieten" met t sterretje nog in t beeld. Wat ik deed was de internetpagina niet helemaal beeldvullend te maken en na n half uurtje n stukje te verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Oscar Mopperkont schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:30:
[...]

Heb je ook maar één post in dit topic gelezen? Er wordt hier 1000+ posts gebakkeleid over de vraag wat beter zou zijn, en dan stel jij serieus de vraag tussendoor of "plasma dan ook zovvel beter is". Beetje vreemde vraag lijkt mij, maar goed.
Ik zit al een half uur dit topic door te lezen, maar zoveel informatie komt daar niet over langs. Misschien een idee om ipv de karige topicstart wat fatsoenlijke informatie neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ferry34 schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:23:
[...]

Dat inspelen is niet zo moeilijk hoor, je hebt er weinig last van. Die fosfor is die inspeelperiode gewoon overgevoelig. Zet eerst t contrast op 40%, daarna met helderheid zo instellen dat t licht genoeg is. Let wel: dit moet bij ieder signaal, dus hdmi, componenten enz. Meer contrast maakt t ook niet mooier. Ik heb de sharpness trouwens op 0 staan
Gamen is geen enkel probleem, je hebt vaak tussenfilmpjes of menu's.
Wat ik wel had in t begin was image retention;je ziet dan tijdelijk teksten of symbolen nagloeien.
Dit zie je alleen bij n helemaal zwart scherm en ik had dit alleen bij t internetten. De werkbalk blijft nl steeds op dezelfde plek, dus zag ik bijv "favorieten" met t sterretje nog in t beeld. Wat ik deed was de internetpagina niet helemaal beeldvullend te maken en na n half uurtje n stukje te verschuiven.
Oh dus ik kan wel gewoon het apparaat redelijk veel gebruiken in het begin?Zolang ik die instellingen maar zo op die manier zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161981 schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:27:
[...]

Ook hebben mn ouders een decoder die nu met scart naar de tv gaat, maar soms zie je van die 'bandsporen' op de TV, komt het zo omdat de scart zo cheap is?
Wat bedoel je met van die 'bandsporen' ? Bedoel je colour banding of wat anders? Bij mijn vorige LCD tv had ik in het midden en de zijkant van het scherm enkele vlakken van een centimeter of 2 a 3 breed, die duidelijk lichter en helderder waren dan de rest van het beeld. Héél, héél erg irritant. Als het beeld stilstond zag je ze niet, maar zodra de camera iets bewoog was het een drama, vooral bij voetbalwedstrijden met een egale achtergrond zeg maar. Monteur van Toshiba laten komen toen, zegt ie ja meneer dat is LCD eigen, niets aan te doen probeer er maar niet op te letten :9 . Ja lekker dan, als je eenmaal weet dat ze er zitten, dan zie je ze ook echt altijd. Was voor mij een grote reden om over te stappen op plasma, en godzijdank is deze tv zo goed als banding vrij, want ik kijk heel veel voetbal op tv, en nu kan ik tenminste vollop genieten :) .

@ Devilsnight: tuurlijk kan je de tv zo vaak als je wilt gebruiken, zou een mooie boel wezen ;) Let er alleen op de eerste 200 uur dat je het contrast en de brightness laag houdt, dus op minder dan de helft van het balkje, en vermijdt een lang stilstaand beeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 23-12-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:58:
[...]

Wat bedoel je met van die 'bandsporen' ? Bedoel je colour banding of wat anders? Bij mijn vorige LCD tv had ik in het midden en de zijkant van het scherm enkele vlakken van een centimeter of 2 a 3 breed, die duidelijk lichter en helderder waren dan de rest van het beeld. Héél, héél erg irritant. Als het beeld stilstond zag je ze niet, maar zodra de camera iets bewoog was het een drama, vooral bij voetbalwedstrijden met een egale achtergrond zeg maar. Monteur van Toshiba laten komen toen, zegt ie ja meneer dat is LCD eigen, niets aan te doen probeer er maar niet op te letten :9 . Ja lekker dan, als je eenmaal weet dat ze er zitten, dan zie je ze ook echt altijd. Was voor mij een grote reden om over te stappen op plasma, en godzijdank is deze tv zo goed als banding vrij, want ik kijk heel veel voetbal op tv, en nu kan ik tenminste vollop genieten :) .

@ Devilsnight: tuurlijk kan je de tv zo vaak als je wilt gebruiken, zou een mooie boel wezen ;) Let er alleen op de eerste 200 uur dat je het contrast en de brightness laag houdt, dus op minder dan de helft van het balkje, en vermijdt een lang stilstaand beeld.
Het is op mijn 10 jaar oude phillips hé!

Nja hoe zal ik het zeggen :P , gewoon bij het TV kijken zie ik in het midden van het scherm gewoon een 'band' die horizontaal is, en die rolt alsmaar door. soort DATA reep zeg maar :P mja ik kan het niet zo goed omschrijven. maar ik test het wel met een nieuwe scart en dan is het hopelijk wat beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Interessant topic, maar jammer dat de TopicStart leeg is... :(

Misschien wel handig voor beginnende geinteresseerden(zoals ik)

Deeltje 2 zou misschien nog overzichtelijker zijn met die nieuwe TS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Djerique schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:15:
Interessant topic, maar jammer dat de TopicStart leeg is... :(

Misschien wel handig voor beginnende geinteresseerden(zoals ik)

Deeltje 2 zou misschien nog overzichtelijker zijn met die nieuwe TS :+
Juist, vond zelf deze link wel handig. http://www.lcd-of-plasma.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Anoniem: 107573 schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:58:
[...]

Oh ok, dan zal ik niet teveel rommelen aan die settings.(maar hoe hou ik ingodsnaam bij dat ik 200 uur verder ben?).

Lang stilstaand beeld zal niet gauw gebeuren, dat is bij vrijwel geen enkele game of film echt aanwezig :)

----

Ik ben net terug uit de stad, even een VGA kabel van MS gehaald en het resterende bedrag voor de plasma betaald , en guess what, ik hoor de deurbel en ja hoor...de plasma is er al. Fucking grote doos. Hier ben ik echt mega blij om, ik was even bang dat ik em pas eind van de middag zou hebben. Mooi vroeg dus.

[ Voor 20% gewijzigd door devilsnight op 24-12-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

devilsnight schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:10:
[...]

Oh ok, dan zal ik niet teveel rommelen aan die settings.(maar hoe hou ik ingodsnaam bij dat ik 200 uur verder ben?).
Ik ben even vergeten welk merk plasma je gekocht hebt. Indien het een Panasonic is kan je met -/V + 3x 0 in het service menu komen en daar het aantal uren zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb een Samsung PS50C91.

Ik moet zeggen dat ik component gek genoeg VEEL mooier dan VGA vind. Kleuren ,zwartweergave,
scherper. VGA vind ik er maar vaagjes uitzien en gewoon niet mooi . Met component heb je wat meer kartels,maar het geeft wel een veel mooier beeld vind ik.

Moet het contrast echt op 40? Want het word er zo lelijk van...zoveel minder levendig enzo.
Ik kan de brightness wel opkrikken maar zoveel mooier word het daar niet van. Op de normale default setting ziet alles er prachtig uit.

En de zwartweergave, misschien ligt het gewoon aan de games en films,maar echt verbijsterend mooi is die niet. Of moet je dat instellen?

[ Voor 41% gewijzigd door devilsnight op 24-12-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh yeah 8) vandaag mijn 50" samsung opgehaald.

Eerste reactie van mijn moeder: O M F G :9~ :9~

Nja wat kan ik zeggen, prima TV perfect beeld enzo. geluid is ook wel ok.
Khad net ff xbox aangesloten op de component, is hdmi dan echt nog nodig? :)

Enehh. ik heb alles standaard staan enzo (max. contrast etc)
Moet ik het balkje van contrast in het midden zetten? en waarom eigenlijk?
Mijn ouders kijken vaak TV, 200 uur is zo binnen 2/3 weken voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161981 schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:56:

Anders lees je jezelf even wat in met betrekking tot inbranden of zo :? Je moet het zelf weten hoor, maar om de tv straight out of the box lekker op max contrast te laten draaien, lijkt me niet echt heel erg slim. Maar ja, jouw keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn technieker heeft alles netjes voor me ingesteld en ik kan je vertellen dat ik totaal geen problemen ondervind en hij heeft me ook gezegd dat de technologie die er inzit, ik me zeker geen zorgen hoef te maken.
Hieronder laat ik een screen zien van de instellingen.
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/365/afb003ox0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/9461/afb000qd8.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
PRACHTIG scherm iig. Heb de hele middag een beetje lopen testen, Batman begins DVD in de Xbox 360 met VGA, heel scherp, heel nice.

Ik denk echt dat ik Component voor games mooier vind,het leeft meer, de graphics 'glanzen' meer en dat vind ik persoonlijk veel mooier, ik vind het gehele plaatje VEEL meer HD aandoen dan VGA.
VGA is clean en scherp, maar leeft veel minder.

Ik speel nu de demo van Frontlines op 360...ik weet nog hoe het op mn beamer eruit zag...en nu....oeeeeeeeeeh :P hehe.

Maareh....ff wat anders, wat zijn dames soms raar he,.......mijn vriendin " Ik vind er eigenlijk niks aan,geef mij maar gewoon een normale tv of jou beamer' waarop ik zeg....op de beamer zijn films veel waziger en minder mooi, nee zegt ze...wazig bij films is juist mooi,laat wat aan de fantasie over.
En ik krijg heel erg last van mn ogen van dit soort tvs, lang kan ik er niet naar kijken .

Iets zegt me dat we niet veel films kijken op deze...samen.....LMAO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien kan je vriendin hem op een kanaal met sneeuw en ruis zetten en da haar fantasie de vrije loop laten gaan :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Thanks voor de link d:)b
Alleen vond ik hem zelf als nog geen harde conclusie geven ;)
Ik heb meer voor- en nadelen gehoord in dit topic, dan daar...
Maar in ieder geval bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Anoniem: 161981 schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:56:
Oh yeah 8) vandaag mijn 50" samsung opgehaald.

Eerste reactie van mijn moeder: O M F G :9~ :9~

Nja wat kan ik zeggen, prima TV perfect beeld enzo. geluid is ook wel ok.
Khad net ff xbox aangesloten op de component, is hdmi dan echt nog nodig? :)

Mooi om te horen dat je zo positief bent :P
Waar ik wel een beetje van schrok, is dat er in een review wordt gesproken over enige judder die je soms kan zien bij snel bewegende beelden. De reviewer heeft geprobeerd dit in een filmpje vast te leggen, die vind je hier.

Tussen seconde 1 en 2 (bal op z'n hoogtepunt ongeveer) zou de bal moeten hakkelen en schokken. Heb jij (en de andere C91 bezitters) hier ook last van? Persoonlijk zag ik na 10x kijken iets wat de reviewer misschien bedoelde... oftewel, ik zelf zie het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@backslash,

Ik heb het filmpje 10 keer bekeken, en ik zie het niet?
En of ik er zelf last van heb; Enige wat ik nu kan zeggen van mijn samsung is:
offtopic:
FOKKING VET OUWE

Zelfs Analoog was nooit zo mooi.

@spykiller: thanks, ik ga het nu ff instellen!
/ingesteld; hij ziet er nu wel een beetje dof uit, maar als dit het volgende 200 uur moet.. dan moet het maar? :D

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 161981 op 25-12-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@spykiller: thanks, ik ga het nu ff instellen!
/ingesteld; hij ziet er nu wel een beetje dof uit, maar als dit het volgende 200 uur moet.. dan moet het maar? :D
Je mag da gerust nog ietjes feller zetten hoor is eerder een kwestie van persoonlijke smaak ;)
Zal zeker geen kwaad kunnen hoor.
Zorg er gewoon voor dat de pixel verschuiving is geactiveerd bij de anti burn in settings
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.