Als je slim bent koop je een sony. Zit een goed paneel in en je krijgt er een ps3 bij
Alleen bij FullHD én in een 'echte' winkel.kbloem schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:08:
Als je slim bent koop je een sony. Zit een goed paneel in en je krijgt er een ps3 bij
Kortom va ~1500 euro voor het goedkoopste model oid
Oké, mijn situatie.
Ik kijk TV en game (360) op een 20" Samsung CRT TV op zo'n 2,5m afstand.
Dat kan echt niet langer, de letters zijn sowieso lastig te lezen, maar met de nieuwe breedbeelduitzendingen blijft er echt niets van het beeld over
Ik ben naar de winkel geweest en vond 32" eigenlijk wel een nette maat, jammer dat je dat niet in het echt kunt testen natuurlijk, maar ik lees hier dat het eigenlijk misschien wel tegen gaat vallen en ik beter een wat groter scherm kan nemen?
En heb ik er wat aan om een paar honderd euro meer te betalen voor FullHD?
TV kijken doe ik haast niet en de series uit de VS zijn meestal 720p ...
Ik zou een 37" HD Ready nemen. Full HD heb je met je 360 niet zo veel aan. Er zijn heel veel discussies over 1080p op de 360. De meeste denken dat het geupscaled is en anderen denken weer dat het echt full hd is.
Ik heb een jaar geleden voor een HD-Ready gekozen omdat Full HD een keer zo duur was. Ik kan over een jaar of twee altijd nog een Full HD halen en dan heb ik in principe twee lcd's voor de prijs van 1. Voorlopig zijn er toch nog geen uitzendingen in Full HD.
Dus haal gewoon een 37" LCD van Samsung. Dan ben je voor nog geen 1000 euro klaar.
Bij de MediaMarkt ben je nog wel goedkoop uit met de Sony aktie. Mischien dat je bij een internet handelaar de tv 300 euro goedkoper kan krijgen maar je krijgt er wel een ps3 van 400 euro bij dus het is echt niet duur.
Ik heb een jaar geleden voor een HD-Ready gekozen omdat Full HD een keer zo duur was. Ik kan over een jaar of twee altijd nog een Full HD halen en dan heb ik in principe twee lcd's voor de prijs van 1. Voorlopig zijn er toch nog geen uitzendingen in Full HD.
Dus haal gewoon een 37" LCD van Samsung. Dan ben je voor nog geen 1000 euro klaar.
Bij de MediaMarkt ben je nog wel goedkoop uit met de Sony aktie. Mischien dat je bij een internet handelaar de tv 300 euro goedkoper kan krijgen maar je krijgt er wel een ps3 van 400 euro bij dus het is echt niet duur.
Aangezien dit het plasma of lcd topic, kun je ook altijd voor de Panasonic TH-37 PV 70 E gaan € 859,- bij redcoon heb je nog een beetje geld voor een mooie Samsung DCB-H360R HD ontvangerkbloem schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:38:
Oh over het hoofd gezien. In dat geval inderdaad gewoon de 50" nemen ja!Voois schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:52:
[...]
Wel blijven opletten he MAttijs. In de oude situatie was het 1,5mtr in de nieuwe max 4,5 mtr. En dan is 42 in eens niet zo groot meer en 50 eigenlijk te groot.
In andere replies in dit topic werd gezegt dat Plasma beter is voor als je voornamelijk films kijkt.iceme schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:43:
[...]
Aangezien dit het plasma of lcd topic, kun je ook altijd voor de Panasonic TH-37 PV 70 E gaan € 859,-
Ik wil er voornamelijk op gamen (360 nu, PS3 later), is een plasma dan ook een goed idee?
En ik wil er zo'n arm voor kopen, is een plasma niet veel zwaarder?
Voor gamen is plasma prima geschikt, vooral door de snelle reactietijd. Gewicht kun je gewoon nazoeken.
Eind deze maand ga ik dan van een Epson TW10h projector naar een plasma tv over. Ik speel Xbox 360 games en volgend jaar ook PS3 games, en ik wil hiervan in HD kunnen genieten. Maar ik ga niet verder met de projector/beamer, ik heb nu misschien wel een mega groot beeld , ik vind het niet echt nodig en neem absoluut genoegen met een 50 inch bijvoorbeeld.
Ik ben er al bijna uit, het word sowieso een Panasonic plasma, ik twijfel alleen tussen twee.
de
TH42PV70 (1150 euro)
TH50PV7 (1200 euro )
Nou heb ik de PV70 bij Mediamarkt even bekeken en ik vind het persoonlijk wat aan de kleine kant en wil liever
voor de 50 inch gaan. MAAR...op de site van Panasonic zie ik dat de TH42PV70 allerlei awards gewonnen heeft
en V-Real2 technologie heeft, iets wat de TH50PV7 niet heeft....ik heb echter geen flauw idee hoe mooi V-real 2 is.
Het liefst ga ik voor een 50 inch plasma, maar als de beeldkwaliteit ECHT mooier is van de PV70 door dat Vreal 2...dan weet ik het nog zo net niet.
Verder is de resolutie van de TH50 weer een stuk hoger, die zit op 1366x768 terwijl de TH42 1024x768 heeft.
Verder staat op de panasonic site de TH50 helemaal onderaan,en de TH42 een stuk hoger....dan zou de TH50 dus een stuk ouder zijn....wie weet dit of heeft zelf een van deze tv's en ze ook vergeleken?
Panasonic TH50PV7
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4226|603|602|601|4|1
Panasonic TH42PV70
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3918|603|602|601|4|1
Voordeel van TH50PV7
-50 inch(127cm)
Nadeel
-Geen V-real 2 technologie
-Geen PC ingang
-1x HDMI(al vind ik dit geen ramp)
Voordeel van TH42PV70
-V-real 2 technologie
-PC ingang
-2x HDMI
Nadeel
-Een stuk kleiner scherm
Ik weet zeker dat ik wel een keer mijn laptop wil aansluiten op de plasma, en dit kan dus nooit met de TH50. Maar om daarom de tv niet aan te schaffen....weet het nog niet.
Ik ben er al bijna uit, het word sowieso een Panasonic plasma, ik twijfel alleen tussen twee.
de
TH42PV70 (1150 euro)
TH50PV7 (1200 euro )
Nou heb ik de PV70 bij Mediamarkt even bekeken en ik vind het persoonlijk wat aan de kleine kant en wil liever
voor de 50 inch gaan. MAAR...op de site van Panasonic zie ik dat de TH42PV70 allerlei awards gewonnen heeft
en V-Real2 technologie heeft, iets wat de TH50PV7 niet heeft....ik heb echter geen flauw idee hoe mooi V-real 2 is.
Het liefst ga ik voor een 50 inch plasma, maar als de beeldkwaliteit ECHT mooier is van de PV70 door dat Vreal 2...dan weet ik het nog zo net niet.
Verder is de resolutie van de TH50 weer een stuk hoger, die zit op 1366x768 terwijl de TH42 1024x768 heeft.
Verder staat op de panasonic site de TH50 helemaal onderaan,en de TH42 een stuk hoger....dan zou de TH50 dus een stuk ouder zijn....wie weet dit of heeft zelf een van deze tv's en ze ook vergeleken?
Panasonic TH50PV7
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4226|603|602|601|4|1
Panasonic TH42PV70
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3918|603|602|601|4|1
Voordeel van TH50PV7
-50 inch(127cm)
Nadeel
-Geen V-real 2 technologie
-Geen PC ingang
-1x HDMI(al vind ik dit geen ramp)
Voordeel van TH42PV70
-V-real 2 technologie
-PC ingang
-2x HDMI
Nadeel
-Een stuk kleiner scherm
Ik weet zeker dat ik wel een keer mijn laptop wil aansluiten op de plasma, en dit kan dus nooit met de TH50. Maar om daarom de tv niet aan te schaffen....weet het nog niet.
[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 13-12-2007 22:15 ]
Anoniem: 161981
Devilsnight, ik had echt een maandje verder gewacht en dan de 50" van de V70/v700 gehaald hoor.
Nja het is maar een ideetje
Nja het is maar een ideetje
Dat is ook panasonic? Maar hoezo een maandje verder...met het oog op wat? Prijsverlaging?
1719,00 is de laagste prijs voor de TH50PV70. Het lijkt me sterk dat die over een maandje ineens 1200 zou zijn.(1200 is toch wel de grens bij mij, of er moet een ongelooflijke aanbieding zijn)
En de TH50PV700 is 1849,00
1719,00 is de laagste prijs voor de TH50PV70. Het lijkt me sterk dat die over een maandje ineens 1200 zou zijn.(1200 is toch wel de grens bij mij, of er moet een ongelooflijke aanbieding zijn)
En de TH50PV700 is 1849,00
[ Voor 57% gewijzigd door devilsnight op 13-12-2007 23:03 ]
Of de samsung Samsung PS-50 C 91 H ook geen slechte keus hoor
Ik zou niet weten waarom een plasma minder geschikt is om te gamen, kleuren zijn mooier als bij lcd, je hebt geen last van reactie tijden, het enige wat ik me kan bedenken is burn in maarjah.... daar heb je eigenlijk ook geen last van zolang de de eerste 200u rustig aan doet met het contrast, maar als het goed is heb je daar al over gelezenSH4D3H schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:29:
[...]
In andere replies in dit topic werd gezegt dat Plasma beter is voor als je voornamelijk films kijkt.
Ik wil er voornamelijk op gamen (360 nu, PS3 later), is een plasma dan ook een goed idee?
Van veel mensen die ik over plasma spreek hoor ik dat je toch echt voor Panasonic moet gaan, dat die de beste plasmas heeft. Maar ik zal eens een kijkje nemen.
Die Samsung is nog duurder, en heeft amper aansluitingen als ik kieskeurig moet geloven.
Die Samsung is nog duurder, en heeft amper aansluitingen als ik kieskeurig moet geloven.
[ Voor 22% gewijzigd door devilsnight op 13-12-2007 23:15 ]
Anoniem: 236649
Ikzelf ben een gelukkige bezitter van de Samsung Plasma Televisie PS-50C91Hdevilsnight schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:08:
Van veel mensen die ik over plasma spreek hoor ik dat je toch echt voor Panasonic moet gaan, dat die de beste plasmas heeft. Maar ik zal eens een kijkje nemen.
Ikzelf heb daar 1499 € voor betaald en deze heeft wel een pc aansluiting en 2x HDMI
Mijn keuze was destijds ook tussen een Pana en een Samsung, maar ik vond de design en het beeld veel mooier van de samsung
Ik heb er in ieder geval nog geen seconde spijt van mijn keuze gehad en zou hem zeker niet meer willen missen
Maar ivm met een PC/laptop heb ik begrepen dat je ook van die HDMI naar DVI kabels hebt? Nou heeft mijn Laptop geen DVI uitgang zover als ik weet,maar er schijnt ook VGA naar HDMI te zijn ofzo?
En als ik recensies bekijk op kieskeurig(al zegt dit eigenlijk niks nog) komt die samsung er slechter uit. Maar uiteindelijk is het ook puur persoonlijke smaak, ik ga morgen wel even bij de MM langs en check eens of zij die Samsung hebben. En volgende week ga ik er denk ik een keer heen en neem mijn 360 mee en ga die shit uittesten daaro.
En als ik recensies bekijk op kieskeurig(al zegt dit eigenlijk niks nog) komt die samsung er slechter uit. Maar uiteindelijk is het ook puur persoonlijke smaak, ik ga morgen wel even bij de MM langs en check eens of zij die Samsung hebben. En volgende week ga ik er denk ik een keer heen en neem mijn 360 mee en ga die shit uittesten daaro.
beste is idd nog steeds bij mij ....zelf kijken en oordelen in de winkel en zeker es vragen of ze de tv es op analoog willen zetten ipv hun demo blue ray schijfjes af te draaien.
ik heb zelf veel mooier beeld analoog dan in de winkel maar dit komt omdat de distributie daar niet word verdeeld onder tal van toestellen
ik heb zelf veel mooier beeld analoog dan in de winkel maar dit komt omdat de distributie daar niet word verdeeld onder tal van toestellen
Gewoon 360 mee en een paar demos en games testen op een paar toestellen.
Ik denk tussen die twee Pana's en die Samsung , als die er is. Ik denk dat ik toch echt wel een PC ingang wil hebben. En aangezien mijn laptop geen DVI ondersteund....hoop ik dat het op een andere manier kan..en anders word het misschien dan toch niet de PV7...ben ik bang.
Oei, nu hoor ik van iemand op een andere forum
http://www.avforums.com/f...7305&posted=1#post6017305
Dat ik absoluut niet voor de PV7 moet gaan , dat die het aan alle kanten verliest van de PV70.
Ik denk tussen die twee Pana's en die Samsung , als die er is. Ik denk dat ik toch echt wel een PC ingang wil hebben. En aangezien mijn laptop geen DVI ondersteund....hoop ik dat het op een andere manier kan..en anders word het misschien dan toch niet de PV7...ben ik bang.
Dat ik absoluut niet voor de PV7 moet gaan , dat die het aan alle kanten verliest van de PV70.
[ Voor 24% gewijzigd door devilsnight op 14-12-2007 01:25 ]
op de Samsung is er nog een aansluiting mogelijk via VGA >PC-ingang (D-Sub)die speciaal voor de PC is voorzien,
Ikzelf game totaal nooit maar het toestel heeft wel de extra optie :
Game mode
U kan niet genoeg krijgen van video games? Samsung verhoogt de opwinding met levensechte graphics en geweldig geluid, alsof u zelf in die fantasiewereld vertoefde. De responstijd bij console beweging werd ook verhoogd tot 85m wat een optimale omgeving creëert om te genieten van ultrasnelle sporten en video games.
Dus dit kan weker geen probleem; lijken denk ik
Game mode
U kan niet genoeg krijgen van video games? Samsung verhoogt de opwinding met levensechte graphics en geweldig geluid, alsof u zelf in die fantasiewereld vertoefde. De responstijd bij console beweging werd ook verhoogd tot 85m wat een optimale omgeving creëert om te genieten van ultrasnelle sporten en video games.
Dank je wel. Ondanks dat t behoorlijk technisch is, heb je t duidelijk uitgelegd.Twixie schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:57:
[...]
Raar dat dit nu nog altijd niet algemeen geweten is... (of mensen niet eens willen Googlen).
Bioscoopfilms zijn gefilmd in 24fps. PAL, het formaat van onze DVDs, is 50Hz.
enz enz
Overigens, ik zie die judder ook niet hoor.
Precies wat Oscar Mopperkont ook zegt: juist ook voor gamen is plasma geweldig. Ik game 3 uur per dag op mn plasma. (als het niet meer isSH4D3H schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:29:
[...]
In andere replies in dit topic werd gezegt dat Plasma beter is voor als je voornamelijk films kijkt.
Maar je moet natuurlijk testen en daarna kopen wat je zelf het mooiste vindt.
De game-mode schijnt echt nutteloos te zijn lees ik werkelijk altijd op het samsung-forum.Anoniem: 236649 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 01:54:
op de Samsung is er nog een aansluiting mogelijk via VGA >PC-ingang (D-Sub)die speciaal voor de PC is voorzien,
Game mode
Het beeld wordt er alleen maar donkerder en minder mooi van. Echt niemand heeft deze optie aanstaan.
[ Voor 41% gewijzigd door Ferry34 op 14-12-2007 08:51 ]
Ik zit ook te kijken voor een 50" plasma, en ik twijfel grappig genoeg ook tussen de pv70 en de samsung, maar dan de 91Q ipv 91C. Verschil tussen die 2 samsungs is slechts een paar tientjes, maar de Q heeft wel:
Laagste prijs voor de 91Q is 1359,- (bij Redcoon) en is bij heel veel shops voor om en nabij de 1450,- te koop.
Laagste prijs voor de PV70 is 1719,- (bij Redcoon) en is bij veel shops voor om en nabij de 1770,- te koop.
Een fors prijsverschil van 300-400 euro dus...
Welke van de 2 heeft de beste beeldkwaliteit? Heeft iemand hier ervaring mee, of tips voor welke ik moet gaan? Ik ben bereid de meerprijs te betalen voor de PV70 als dit echt onderbouwd kan worden. Ik heb ze beide wel in de winkel naast elkaar vergeleken (met een gewoon tv signaal) en ik zie wel verschil in kleur... maar echt verschil in beeldkwaliteit kon ik maar moeilijk ontdekken. Ik heb dan ook nog niet met mijn eigen dvd zitten vergelijken, wellicht dat ik dan wel een iets beter oordeel kan geven.
Iemand met tips voor dit gruwelijke dilemma?
- movie plus (whatever that may be)
- ultra FilterBright tov gewoon FilterBright (Dynamic Contrast op 550:1 tov 300:1)
- 3 HDMI (met Anynet+) tov 2 HDMI (zonder Anynet+) (wat is dat Anynet+?
)
- 2x 15 watt speakers tov 2x 10 watt (al zal het beide beroerd klinken
)
- een compleet zwarte kast ipv 1 met een zilveren rand (kwestie van smaak)
Laagste prijs voor de 91Q is 1359,- (bij Redcoon) en is bij heel veel shops voor om en nabij de 1450,- te koop.
Laagste prijs voor de PV70 is 1719,- (bij Redcoon) en is bij veel shops voor om en nabij de 1770,- te koop.
Een fors prijsverschil van 300-400 euro dus...
Welke van de 2 heeft de beste beeldkwaliteit? Heeft iemand hier ervaring mee, of tips voor welke ik moet gaan? Ik ben bereid de meerprijs te betalen voor de PV70 als dit echt onderbouwd kan worden. Ik heb ze beide wel in de winkel naast elkaar vergeleken (met een gewoon tv signaal) en ik zie wel verschil in kleur... maar echt verschil in beeldkwaliteit kon ik maar moeilijk ontdekken. Ik heb dan ook nog niet met mijn eigen dvd zitten vergelijken, wellicht dat ik dan wel een iets beter oordeel kan geven.
Iemand met tips voor dit gruwelijke dilemma?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Mijn tip is: Als je het al nauwelijks kunt zien als de tv´s naast elkaar zijn, dan zul je het al helemaal niet merken welke je koopt als de ander er niet naaststaat. Ga gewoon voor de goedkoopste zou ik dus zeggen. (anders gezegd, stel je hebt twee spijkerbroeken die fractioneel van kleur verschillen, zie je ze naast elkaar dan kun je zeggen welke de lichte kleur heeft, zie je slechts één broek, en ken je beide, dan zul je geen idee hebben welke het is.)
Andere tip, kijk niet alleen naar beeld, maar ook geluid als je hem niet altijd op je hifiset hebt aangesloten. Itt beeld zit daar vaak veel meer verschil tussen.
Dat Anynet (bedien alles met 1 AB) zou ik hem niet om halen of je moet alles van Samsung in huis hebben (net zoiets als dat Vierra link van Panasonic). Heb zelf een Logitech AB erbij gekocht die werkt met alle apparatuur
Speakers zijn waardeloos, maar wat verwacht je van zo'n plat scherm. Voor TV kijken volstaat het, maar films en games moeten toch echt over de versterker!
Heb zelf ook zitten twijfelen tussen de PV70 en de Q91 (42" varianten) en vond er niet echt kwaliteitsverschil in zitten kwa beeld. Wel vond ik de behuizing van de PV70 vrij lelijk (hoe bedenk je het met zo'n kunstof klepje voorop anno 2007!) in vergelijk met de Samsung, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Dat Ultrabright filter heeft als 'nadeel' dat je een soort luxaflex effect ziet als de TV uit staat, sommigen zien dit ook als hij aanstaat (ik alleen als je er echt op gaat letten en bij bepaalde donkeren scenes in een enkele film). Check het PS42Q91 topic even. Reflecties zijn uiteraard nog aanwezig (blijft glas) maar niet storend.
Buiten dat was de Samsung een stuk goedkoper wat voor mij de uiteindelijke doorslag gaf.
[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 14-12-2007 12:06 ]
Ik heb zelf de Samsung en ben erg tevreden : kleuren zijn toppie, geen aanpassing moeten doen buiten contrasten wat lager zeggen. Naarmate ik 'em langer heb lijkt het beeld alleen maar beter te worden ;-)
Ik ben een tevreden klant.
Geluid is nooit een topper, niet voor de Samsung en niet voor Pana. Er komt geluid uit maar meer ook niet ;-) (2x15W of zoiets)
Ik ben een tevreden klant.
Geluid is nooit een topper, niet voor de Samsung en niet voor Pana. Er komt geluid uit maar meer ook niet ;-) (2x15W of zoiets)
Nouja, normaalgesproken heb je gelijk, je mag niet te veel verwachten van een platte tv, maar een 50" tv heeft nog best wel wat ruimte voor een redelijke klankkast. Dus daar mag je best wel wat meer verwachten. Sommige 42" tv´s hebben ook aardig geluid.[TAG]Speedy schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:05:
Speakers zijn waardeloos, maar wat verwacht je van zo'n plat scherm. Voor TV kijken volstaat het, maar films en games moeten toch echt over de versterker!
Ik heb zelf de PV70, 37' variant. Perfect beeldje, zowel HD als Analoog als DVD weinig aan op te merken.
Oké, ik denk dat ik eens flink ga werken/sparen voor een mooie plasma
In de winkel vond ik de plasma wel mooier, maar ze hebben vooral LCD TV's staan en willen blijkbaar ook niet zo graag plasma's verkopen ofzo
Gelukkig wilden ze wel de helderheid/contrast verhogen om de TV in volle glorie te laten zien.
Ik ben weer even de stad in gegaan vandaag, en zag bij een andere winkel de Panasonic TH50PV7 voor zelfs maar 950 euro.
Toen ben ik even naar de mediamarkt gegaan en ik zag daar de Samsung PS50 C91H, schitterend ding inderdaad, prima design en beeld zag er ontiechelijk helder uit ,alleen is ie 1600 euro!!!!......
De Panasonic TH42PV70 hadden ze niet meer.
Ik ga in elk geval volgende week ergens in een avond met mijn 360 naar de MM en ga de Panasonic TH50PV7 testen en ook absoluut de Samsung, de verkoper van de MM(en vaak vind ik het maar sjappies,maar deze leek erg eerlijk en er verstand van te hebben) zei dat Panasonic idd prachtplasmas heeft maar het ook echt heel erg geschikt is voor tv kijkers terwijl de Samsung PS50C91H uitermate geschikt was voor games.
Ik zag vandaag in een krantje een advertentie van een winkel in Amsterdam, genaamd Polectro. Idiote aanbieding hoor...
http://www.polectro.nl/so...bravia-engine-p-6092.html
En volgens mij zijn dit behoorlijke tvtjes he? Tis wel LCD, maar zoals je wel eens hoort..goedkopere LCD's zijn niet zo geweldig, de duurdere heeeeel erg goed. en deze is normaal gesproken 2700 euro.
Toen ben ik even naar de mediamarkt gegaan en ik zag daar de Samsung PS50 C91H, schitterend ding inderdaad, prima design en beeld zag er ontiechelijk helder uit ,alleen is ie 1600 euro!!!!......
De Panasonic TH42PV70 hadden ze niet meer.
Ik ga in elk geval volgende week ergens in een avond met mijn 360 naar de MM en ga de Panasonic TH50PV7 testen en ook absoluut de Samsung, de verkoper van de MM(en vaak vind ik het maar sjappies,maar deze leek erg eerlijk en er verstand van te hebben) zei dat Panasonic idd prachtplasmas heeft maar het ook echt heel erg geschikt is voor tv kijkers terwijl de Samsung PS50C91H uitermate geschikt was voor games.
Ik zag vandaag in een krantje een advertentie van een winkel in Amsterdam, genaamd Polectro. Idiote aanbieding hoor...
En volgens mij zijn dit behoorlijke tvtjes he? Tis wel LCD, maar zoals je wel eens hoort..goedkopere LCD's zijn niet zo geweldig, de duurdere heeeeel erg goed. en deze is normaal gesproken 2700 euro.
Is een model uit 2006 en "slechts" HD ready.devilsnight schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:54:
Met HD Ready is niks mis toch? Die Panasonic en Samsung hebben niks meer dan dat. Full HD hoef ik niet persé.
Hoe geweldig ik die Samsung ook vind...het is godomme wel 1600 euro, en dat haal ik nooit. Ik moet dan meer dan 700 euro erbij leggen (lees: lenen) om dat te kunnen halen.
Hoe geweldig ik die Samsung ook vind...het is godomme wel 1600 euro, en dat haal ik nooit. Ik moet dan meer dan 700 euro erbij leggen (lees: lenen) om dat te kunnen halen.
jaaa idd die KRIJG je erbij... NOT op die manier betaal je praktisch nog meer voor de PS3 ook. Gewoon beide los kopen op het net.kbloem schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:08:
Verder zijn er natuurlijk geen 50 inch plasmas onder de 1600 zeker?
Wel wil ik nog even vermelden !!!!!!!
Ivm de Samsungs
er zit idd een verschil tussen de C 91 en de Q 91 ivm die Filterbright en Ultrra filter britght
In de Q zou er door die Ultra een luxaflex effect aanwezig zijn heb ik al veel over gelezen.
Op de C heb je dit in ieder geval niet en dat kan ik bevestigen
Wat prijzen betreft lopen ze idd uiteen, maar de mijne is aangekocht in een winkel en niet op het net.
Hij werd dan ook netjes voledig nieuw uit de doos bij me afgeleverd en netjes geplaatst en voledig ingesteld voor de prijs van 1499 €
Ivm de Samsungs
er zit idd een verschil tussen de C 91 en de Q 91 ivm die Filterbright en Ultrra filter britght
In de Q zou er door die Ultra een luxaflex effect aanwezig zijn heb ik al veel over gelezen.
Op de C heb je dit in ieder geval niet en dat kan ik bevestigen
Wat prijzen betreft lopen ze idd uiteen, maar de mijne is aangekocht in een winkel en niet op het net.
Hij werd dan ook netjes voledig nieuw uit de doos bij me afgeleverd en netjes geplaatst en voledig ingesteld voor de prijs van 1499 €
Wat dacht je van eerst sparen voordat je zo'n aankoop gaat doen. Die Samsungs mogen dan wel groter zijn maar ze kunnen niet tippen aan de Panasonic's. Dus liever de 42 PV70 dan die grotere net zo dure Samsung.devilsnight schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:55:
Met HD Ready is niks mis toch? Die Panasonic en Samsung hebben niks meer dan dat. Full HD hoef ik niet persé.
Hoe geweldig ik die Samsung ook vind...het is PIEP wel 1600 euro, en dat haal ik nooit. Ik moet dan meer dan 700 euro erbij leggen (lees: lenen) om dat te kunnen halen.
De panasonic TH42PV70 is 1149 hier, dat kan ik absoluut halen dit jaar. 1600 niet.Voois schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:30:
[...]
Wat dacht je van eerst sparen voordat je zo'n aankoop gaat doen. Die Samsungs mogen dan wel groter zijn maar ze kunnen niet tippen aan de Panasonic's. Dus liever de 42 PV70 dan die grotere net zo dure Samsung.
Ik denk dat het misschien in de winkel ook al gauw kleiner lijkt...ik zit nu met een normale tv van Sharp...60 cm ongeveer,...in de winkel zie je echter overal tv's , de ene groter dan de andere.
Ik ga nu gewoon wachten tot volgende week, wanneer ik er tijd voor heb en dan bij een winkel(MM heeft em niet meer) de TH42PV70 uitproberen op mijn 360. MAAR ook ga ik die TH50PV7 proberen. Zoals al eerder gezegd, het is uiteindlelijk ook puur kwestie van eigen mening...en stel ik vind die TH50PV7 prachtig met mijn 360....wie houdt me tegen?
ikke niet. Maar je gaf zelf al aan dat je ook je laptop erop wilde aansluiten. en dat kan daarop niet.devilsnight schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:35:
[...]
De panasonic TH42PV70 is 1149 hier, dat kan ik absoluut halen dit jaar. 1600 niet.
Ik denk dat het misschien in de winkel ook al gauw kleiner lijkt...ik zit nu met een normale tv van Sharp...60 cm ongeveer,...in de winkel zie je echter overal tv's , de ene groter dan de andere.
Ik ga nu gewoon wachten tot volgende week, wanneer ik er tijd voor heb en dan bij een winkel(MM heeft em niet meer) de TH42PV70 uitproberen op mijn 360. MAAR ook ga ik die TH50PV7 proberen. Zoals al eerder gezegd, het is uiteindlelijk ook puur kwestie van eigen mening...en stel ik vind die TH50PV7 prachtig met mijn 360....wie houdt me tegen?
Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen want ook ik 'moet' nog een TV'tje kopen. Maar ik wacht nog een maandje als ik het vol houd. Dan worden ze weer een stuk goedkoper.
Ik zou echt niet weten in welk opzicht de Samsung slechter zou zijnVoois schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:30:
[...]
Wat dacht je van eerst sparen voordat je zo'n aankoop gaat doen. Die Samsungs mogen dan wel groter zijn maar ze kunnen niet tippen aan de Panasonic's. Dus liever de 42 PV70 dan die grotere net zo dure Samsung.
Dit mag je me wel es uitleggen.
Zelf beweer je dat je nog een toestel moet aanschaffen
uit welke ervaring spreek je danIk ben wel benieuwd naar je bevindingen want ook ik 'moet' nog een TV'tje kopen. Maar ik wacht nog een maandje als ik het vol houd. Dan worden ze weer een stuk goedkoper.
Over smaak valt er uiteraard niet te twisten, iedereen heeft uiteraard zijn eigen keuzes.
Net zoals ik mijn Samsung ZEKER niet zou omruilen voor een Panasonic
Maar om een ander merk af te breken zonder dat je zelf bezitter bent van een Nieuw recent toestel lijkt me zeer ongeloofwaardig overkomen

Toegegeven dat ik wellicht geen recht van spreken heb wil ik er wel even bij zeggen dat ik zelf ook van plan was om de Samsung aan te schaffen. Na wat research hier en daar (met name hier) bleek toch wel dat de Plasma's en dan met name de PV70 serie wel erg goed is voor z'n prijs. Ook blijkt uit diverse reactie van mensen die RECENT een toestel hebben aangeschaft dat de Samsungs toch net ff minder zijn. Ik heb trouwens niet beweerd dat ze slecht zouden zijn. Alleen dat de Panasonic's beter zijn. Bovendien heeft dit toestel diverse prijzen in de wacht gesleept en die krijg je niet zomaar. En over smaak: er valt uiteraard niet over te twisten maar dan moet je wel appels met appels vergelijken. Jij mag een groene Golf best mooier vinden dan een rode maar ik koop dan liever de GTI omdat die toch net ff krachtiger is. En of ie dan rood of groen is zal me een zorg zijn.Anoniem: 236649 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:03:
[...]
Ik zou echt niet weten in welk opzicht de Samsung slechter zou zijn![]()
Dit mag je me wel es uitleggen.
Zelf beweer je dat je nog een toestel moet aanschaffen![]()
[...]
uit welke ervaring spreek je dan![]()
Over smaak valt er uiteraard niet te twisten, iedereen heeft uiteraard zijn eigen keuzes.
Net zoals ik mijn Samsung ZEKER niet zou omruilen voor een Panasonic
Maar om een ander merk af te breken zonder dat je zelf bezitter bent van een Nieuw recent toestel lijkt me zeer ongeloofwaardig overkomen
verrassend stil nu...
[ Voor 9% gewijzigd door Voois op 14-12-2007 17:41 ]
Het gaat er niet om stil te zijn het gaat trouwens niet om een strijdverrassend stil nu...
meestal komen negatieve reacties over een bepaald toestel niet van mensen die het toestel staan hebben maar meestal van mensen die het juist niet hebben vandaar
Ik zou eerder rekening houden van mensen die net wel het toestel bezitten en hun bevindingen neer plaatsen.
Zoals bijvoorbeeld mensen toegeven dat er iets mis zou zijn met de Ultra Filter Bright van de Q91
Nogmaals het is algemeen geweten dat de C 91 daar geen last van heeft.
Maar als iemand een nadeel van de C91 hier kan neerpennen t.o.v. de Panasonic die uit ondervinding praat. kan ik me daar gerust bij neerleggen hoor
Ik kan enkel maar bevestigen dat ik uitermate zeer tevreden ben over de Samsung Plasma Televisie PS-50C91H.
Dus als je mij één van de grote nadelen van Samsung kan aantonen mag je deze gerust meedelen dan kan ik daar mijn persoonlijke meening op een eerlijke manier over meedelen
Dat is nou ook een beetje het gevaar van internet, iedereen gaat elkaar napraten. Er valt hier op GoT inderdaad erg veel positief nieuws te lezen over Panasonic. Nu wil ik niet zeggen dat je niet moet geloven wat je hier aan info vindt, maar ik denk dat het wel verstandig is alles wat je leest met een korreltje zout te nemen. Zowel de negatieve zaken als de jubelende verhalen.Voois schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:13:
Toegegeven dat ik wellicht geen recht van spreken heb wil ik er wel even bij zeggen dat ik zelf ook van plan was om de Samsung aan te schaffen. Na wat research hier en daar (met name hier) bleek toch wel dat de Plasma's en dan met name de PV70 serie wel erg goed is voor z'n prijs.
[...]
Er staan hier in verhouding veel meer positieve verhalen over Panasonic dan over Samsung. Dat hoeft natuurlijk niks te zeggen over de daadwerkelijke kwaliteit van beide schermen.
[ Voor 0% gewijzigd door BackSlash op 14-12-2007 23:04 . Reden: typo's ]
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Op dergelijke uitleg kan ik mij voledig bij aansluitenBackSlash schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:41:
[...]
Dat is nou ook een beetje het gevaar van internet, iedereen gaat elkaar napraten. Er valt hier op GoT inderdaad erg veel positief nieuws te lezen over Panasonic. Nu wil ik niet zeggen dat je niet moet geloven wat je hier aan info vindt, maar ik denk dat het wel verstandig is alles wat je leest met een korreltje zout te nemen. Zowel de negatieve zaken als de jubelende verhalen.
Er staan hier in verhouding veel meer positieve verhalen over Panasonic dan over Samsung. Dat wil hoeft niks zeggen over de daadwerkelijke kwaliteit van beide schermen.
Het beste wat je kunt doen is idd zelf testen door je xbox360 mee te nemen. Ik weet niet of er verder nog technische verschillen zitten tussen de PV7 of PV70, maar 1 hdmi is erg weinig (je as ps3 erop en je zit vol. Splitter kost weer geld) en geen pc aanluiten is lastig.devilsnight schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:52:
Gewoon 360 mee en een paar demos en games testen op een paar toestellen.
Let er wel ff op dat bij de TH50PV70 de input over vga gaat tot 1024x720 ipv de native resolutie van 1366x728, ondanks dat t lijkt alsof t anders staat vermeld in de handleiding (ik heb m zelf namelijk, fantastisch apparaat!). Dvi-hdmi gaat heel goed, maar daar heb jij niks aan.
Weet niet wat jouw kijkafstand is, want de TH42PV70 is in zn prijsklasse onovertroffen. Z'n resolutie is iets lager zeg jij, maar t scherm is ook n stukje kleiner hè? Ikzelf zou geen kleiner scherm willen, maar als je door je budget moet kiezen tussen n 50 inch of n 42 inch met n mooier beeld dan zou ik voor de 42 gaan. (muurbeugel kost ook weer geld). Maar dat zal je zelf moeten gaan testen! Kijk goed naar ghosting, ruis, polarisatie, kleuren en zwartweergave. Test ook ff met n dvd als je die veel kijkt en neem je laptop mee.
Je zal waarschijnlijk wel digitale tv moeten gaan nemen, zeker bij de 50 inch. Succes!
edit: ik lees net dat de TH42PV70 €999 is op de site van Foka en op voorraad.
Anoniem: 195989
Wolfjemidas schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:51:
Resolutie:
er zijn op moment verschillende resoluties, onder te verdelen in:
Plasma HD ready: 1024 x 768. Deze resolutie is genoeg om 720p te ondersteunen, maar net
te laag om native 720p beeld weer te geven, dit is namelijk 1280 x 720
Dit las ik op een ander forum.
Plasma is dus ook gewoon geschikt om je Xbox 360 met component kabel aan te sluiten.
Alleen vroeg ik me nog af wat het verschil is tussen native en progressive bij 720p. Is dit een erg duidelijk verschil en hou je dan nog wel het 'echte' HD-beeld ( hiermee bedoel ik dus het verschil tussen component aansluiting op een LCD-HDTV tegenover scart aansluiting op een ouderwetse beeldbuis) met de Xbox 360 in vergelijking met. native?
Native betekent in de eigen resolutie van het paneel. Progressive dat het niet interlaced is, maar dat is (behoudens ALIS schermen, die technisch gesproken interlaced zijn) altijd het geval bij LCD/Plasma.Anoniem: 195989 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:31:
wat het verschil is tussen native en progressive bij 720p
[semi offtopic]
Ik heb een 42" plasma, met xbox360, met component kabel, ingesteld op 720p. Prachtig beeld!
Ook al mijn 720p en 1080p HD-films spelen perfect af via de xbox360. Het beeld is echt mooi! En dat hoor ik ook van mijn vrienden die LCD thuis hebben staan. Een aantal dachten dat ik LCD had, omdat het beeld zo scherp was.
[/semi offtopic]
Ik heb een 42" plasma, met xbox360, met component kabel, ingesteld op 720p. Prachtig beeld!
Ook al mijn 720p en 1080p HD-films spelen perfect af via de xbox360. Het beeld is echt mooi! En dat hoor ik ook van mijn vrienden die LCD thuis hebben staan. Een aantal dachten dat ik LCD had, omdat het beeld zo scherp was.
[/semi offtopic]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Kijk, dat vind ik nou weer mooi aan forums, je krijgt genoeg hulpvol advies. Iets wat je toch niet gauw van een winkel hoeft te verwachten. Al moet ik zeggen dat een verkoper gisteren bij Megamax wel heel eerlijk was, en mij gewoon aanraadde voor een Plasma te gaan voor gamen , terwijl hij veel duurdere LCDs had staan...die hij mij zo had kunnen aansmeren. Bij deze winkel staat de TH50PV7Ferry34 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 01:55:
[...]
Het beste wat je kunt doen is idd zelf testen door je xbox360 mee te nemen. Ik weet niet of er verder nog technische verschillen zitten tussen de PV7 of PV70, maar 1 hdmi is erg weinig (je as ps3 erop en je zit vol. Splitter kost weer geld) en geen pc aanluiten is lastig.
Let er wel ff op dat bij de TH50PV70 de input over vga gaat tot 1024x720 ipv de native resolutie van 1366x728, ondanks dat t lijkt alsof t anders staat vermeld in de handleiding (ik heb m zelf namelijk, fantastisch apparaat!). Dvi-hdmi gaat heel goed, maar daar heb jij niks aan.
Weet niet wat jouw kijkafstand is, want de TH42PV70 is in zn prijsklasse onovertroffen. Z'n resolutie is iets lager zeg jij, maar t scherm is ook n stukje kleiner hè? Ikzelf zou geen kleiner scherm willen, maar als je door je budget moet kiezen tussen n 50 inch of n 42 inch met n mooier beeld dan zou ik voor de 42 gaan. (muurbeugel kost ook weer geld). Maar dat zal je zelf moeten gaan testen! Kijk goed naar ghosting, ruis, polarisatie, kleuren en zwartweergave. Test ook ff met n dvd als je die veel kijkt en neem je laptop mee.
Je zal waarschijnlijk wel digitale tv moeten gaan nemen, zeker bij de 50 inch. Succes!
edit: ik lees net dat de TH42PV70 €999 is op de site van Foka en op voorraad.
voor 950 euro ongeveer, maar inderdaad. Geen pc ingang. Nou zie ik op google dat je ook VGA naar HDMI converters schijnt te hebben,maar dat dit eigenlijk alleen maar zonde van je geld is en het word er alles behalve mooier op. MAAR....hij is wel 50 inch, en de vraag is maar net, hoe vaak ga ik de laptop aansluiten op de tv? Ik heb de laptop ook maar weinig aangesloten op de beamer...maar toch, het is een gemis, mijn laptop kan behoorlijk games draaien en door zo'n televisie die het lekker groter maakt en mooier...ga ik vast wel meer met pc games doen. Of een keer er via internetten, filmpjes kijken ,noem maar op. Dus eigenlijk moet ik gewoon die TH50PV7 uit mijn kop zetten, want PC ingang is wel een verreistte .
Plus dat ik van iemand op AVFORUMS kreeg te horen dat de PV7 vergeleken met PV70 een wereld van verschil is en dat een verkoper het een supermarkt tv noemde. Dat mediamarkt em ook voor 1399 ofzo heeft staan, en de PV70 1149.....maar ja, Megamax heeft en dan weer voor onder de 1000.
Maar de TH50PV70 word me te gek, die zit geloof ik tegen de 2000 in, en dat ga ik echt niet doen, is ook nergens voor nodig. 1600 voor die samsung word me ook te gek. Vooral wanneer ik voor 1149 een prachtige Panasonic TH42PV70, en ok....het is een stukkie kleiner, maar in de winkels lijkt het
altijd kleiner.
En inderdaad, het feit dat die TH42PV70 een aantal awards gewonnen heeft...is niet voor niets.
Heb net gekeken op de site van FOKA, het zou een verschil van 150 euro zijn met MM en Scheer en Foppen waar ie 1149 is. Maar verzendkosten komen er nog bij zeker?
[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 15-12-2007 12:35 ]
Heb je de Samsung PS-50C91H al eens overwogen?

Schijnt ook een behoorlijk goede plasma te zijn en is vanaf 1399,- te koop.

Was vanmiddag in de MM en moet zeggen dat de Samsung plasma's er erg mooi uitzagen. LCD vond ik verder ook gewoon goed eruit zien. Je ziet wel verschil, maar vooral dat LCD veel en veel helderder is, maar dat plasma weer iets natuurlijke kleuren heeft. Probleem is alleen dat je nooit goede beelden ziet om de tv's te vergelijken en instellingen ook een wereld van verschil kunnen uitmaken.
Trouwens jammer dat de afwerking van de Panasonic plasma's wel wat te wensen over laat. Zou er toch wel wat gelikter uit mogen zien vind ik.
Trouwens jammer dat de afwerking van de Panasonic plasma's wel wat te wensen over laat. Zou er toch wel wat gelikter uit mogen zien vind ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 15-12-2007 21:48 ]
Yep, maar deze kost 1600 bij de MM, en het liefst koop ik toch wel bij een winkel hier in groningen. IVM garantie, als ik er iets mee krijg dat ik niet dat ding eerst moet opsturen naar ver in Nederland.BackSlash schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:13:
Heb je de Samsung PS-50C91H al eens overwogen?
[afbeelding]
En inprincipe is het maar 100 euro goedkoper dan hier....het is mij qua geld echt teveel.
Je hebt gewoon aan huis service bij meeste fabrikanten. Bovendien gaat garatie vaak niet eens meer via de (web)winkel.
mediamarkt zegt ook gewoon dat je samsung moet bellen hoor, althans dat is mijn ervaring mer een lcd tv voor op slaapkamer
Het is maar wat je liever hebt: een mooie lijst met een lelijk schilderij of andersom...Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:48:
Ik vind het allemaal best meevallen. Gewoon een zwarte lijst, wat moet daar nog mooier aan? Je kijkt toch naar wat er tussen die lijst zit?
De zwarte lijst mag gewoon strakker zijn, geen dingen als klepjes enzo. Verder staan de meeste tv's meer uit dan aan, en als ze uit staan mogen ze er ook best mooi uitzien
Kan...als mijn TV uit staat, zit ik er meestal niet naar te kijken...Oscar Mopperkont schreef op zondag 16 december 2007 @ 09:30:
De zwarte lijst mag gewoon strakker zijn, geen dingen als klepjes enzo. Verder staan de meeste tv's meer uit dan aan, en als ze uit staan mogen ze er ook best mooi uitzien
Ben ik benieuwd hoe jij je huis inricht 
Maar ff serieus, Panasonic had het wel wat strakker kunnen afwerken en voor mij zou het iets zijn om mee te nemen als ik (eindelijk weer eens) een tv zou gaan kopen en ik ken behoorlijk wat mensen die dat ook doen. Niet dat het op één staat, maar onbelangrijk is het ook niet.
Maar ff serieus, Panasonic had het wel wat strakker kunnen afwerken en voor mij zou het iets zijn om mee te nemen als ik (eindelijk weer eens) een tv zou gaan kopen en ik ken behoorlijk wat mensen die dat ook doen. Niet dat het op één staat, maar onbelangrijk is het ook niet.
Ik vind de afwerking van de Panasonic TH42PV70 anders echt niet lelijk. Van de TH50PV7 vind ik em wel vrij standaard. De Samsung is weer een stuk mooier, maar de PV70 ziet er prima uit vind ik.Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:48:
Was vanmiddag in de MM en moet zeggen dat de Samsung plasma's er erg mooi uitzagen. LCD vond ik verder ook gewoon goed eruit zien. Je ziet wel verschil, maar vooral dat LCD veel en veel helderder is, maar dat plasma weer iets natuurlijke kleuren heeft. Probleem is alleen dat je nooit goede beelden ziet om de tv's te vergelijken en instellingen ook een wereld van verschil kunnen uitmaken.

zoveel verschil zie ik niet qua afwerking....wel?
[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 16-12-2007 12:34 ]
Wat ik in de winkel zag, zag ik ook niet op de plaatjes. Het gaat ook niet om het ontwerp an sich, maar om de afwerking, waarom moet ik bv van die klepjes voorop de tv zien?
Na een nieuw HT heel simpel: krat bier om op te zitten en een krat bier om...nou ja...mijn bier in te bewaren...Oscar Mopperkont schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:28:
Ben ik benieuwd hoe jij je huis inricht
Die Foka is duur trouwens hoor. Bij de PV70 en PV7 komt nog aardig wat bovenop de prijs.
Is namelijk netto geprijsd. Dat maakt het gelijk heel wat duurder dan Mediamarkt en Scheer en foppen. Hun prijs voor de PV7 is helemaal gekkenwerk, vooral wanneer die voor 950 hier in groningen te krijgen is.
Is namelijk netto geprijsd. Dat maakt het gelijk heel wat duurder dan Mediamarkt en Scheer en foppen. Hun prijs voor de PV7 is helemaal gekkenwerk, vooral wanneer die voor 950 hier in groningen te krijgen is.
Is meestal niet zo'n probleem. Want de informatie in de hoeken wordt natuurlijk ook groterAnoniem: 139638 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:22:
en hoe zit dat voor games? vaak staat er informatie in de hoeken van het beeld. is de ervaring dan ook nog steeds beter met een groot scherm?
edit: zie dat ik op iets van een paar dagen geleden reageer. Maar ala
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 16-12-2007 14:11 ]
Echt kut dat die Panasonic TH50PV7 geen pc ingang heeft, want ik denk dat het afgezien daarvan een prima tv is, misschien niet zo goed als de TH42PV70, maar wel 50 inch...en net las ik op AVforums dat 42inch eigenlijk gewoon te klein is, dit vind ik ook. En ook werd er gezegd dat je wellicht spijt krijgt als je wel voor 42 inch gaat. En dat denk ik dus ook.
Ik zou dolgraag voor die Samsung PS50-C91 willen gaan,maar het is 1600 euro. Nog éen weekje werken en dan heb ik twee weken vrij en dan wilde ik juist zo graag die plasma hebben om lekker te gamen en al die andere dingen. Voor een nieuwere Panaosinc van 50 inch ga ik echt niet, dat gaat mij tegen de 2000 kosten.
Mediamarkt heeft de PV70 helaas niet meer staan,uitverkocht. Ze kregen hem misschien dit jaar weer en anders volgend jaar. Scheer en Foppen heeft em nog wel....dus daar kan ik vast wel terecht met mijn 360 en bekijken hoe het bevalt. Maar ik vraag me af of ik net zoals bij de MM als de tv je toch niet bevalt thuis, em kan terugbrengen en voor een andere kijken.
God wat blijft dit toch moeilijk. Die TH50PV7 had gewoon een pc ingang moeten hebben, helemaal geen ramp als het beeld een stukkie minder is dan de PV70..maar wel 50 inch....damn.
Ik zou dolgraag voor die Samsung PS50-C91 willen gaan,maar het is 1600 euro. Nog éen weekje werken en dan heb ik twee weken vrij en dan wilde ik juist zo graag die plasma hebben om lekker te gamen en al die andere dingen. Voor een nieuwere Panaosinc van 50 inch ga ik echt niet, dat gaat mij tegen de 2000 kosten.
Mediamarkt heeft de PV70 helaas niet meer staan,uitverkocht. Ze kregen hem misschien dit jaar weer en anders volgend jaar. Scheer en Foppen heeft em nog wel....dus daar kan ik vast wel terecht met mijn 360 en bekijken hoe het bevalt. Maar ik vraag me af of ik net zoals bij de MM als de tv je toch niet bevalt thuis, em kan terugbrengen en voor een andere kijken.
God wat blijft dit toch moeilijk. Die TH50PV7 had gewoon een pc ingang moeten hebben, helemaal geen ramp als het beeld een stukkie minder is dan de PV70..maar wel 50 inch....damn.
Als de afstand groot genoeg is tenminste. En je er plek voor hebt. Ik zit 3.5-4 meter van het scherm. Dan is een 42" een prima maat. Een 50" kan dan ook nog wel, maar niet bij mij. Het past dan niet meer.devilsnight schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:48:
Echt kut dat die Panasonic TH50PV7 geen pc ingang heeft, want ik denk dat het afgezien daarvan een prima tv is, misschien niet zo goed als de TH42PV70, maar wel 50 inch...en net las ik op AVforums dat 42inch eigenlijk gewoon te klein is, dit vind ik ook. En ook werd er gezegd dat je wellicht spijt krijgt als je wel voor 42 inch gaat. En dat denk ik dus ook.
Ik zit nu zo'n 3 meter van mijn scherm af. Maar dat is een beamerscherm van 2 meter breed en 1,5 meter hoog. Waar nu mijn 60cm sharp tvtje staat wil ik straks de plasma gaan neerzetten. En dat is een klein stukje dichterbij dan het beamerscherm.mphilipp schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:58:
[...]
Als de afstand groot genoeg is tenminste. En je er plek voor hebt. Ik zit 3.5-4 meter van het scherm. Dan is een 42" een prima maat. Een 50" kan dan ook nog wel, maar niet bij mij. Het past dan niet meer.
En je hebt nog geen nekkramp? Zit je dan niet steeds van links naar rechts te turen op je scherm? Lijkt me een beetje te dichtbij voor zo'n formaat...of niet?devilsnight schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:35:
[...]
Ik zit nu zo'n 3 meter van mijn scherm af. Maar dat is een beamerscherm van 2 meter breed en 1,5 meter hoog.
[edit]
volgens de 'regeltjes' zou je een meter of 4,5 à 5 van je scherm af moeten zitten met zo'n maat. Nou zeggen die regeltje niet altijd wat, maar je hebt gewoon te maken met wat je ogen in één keer kunnen waarnemen. Daar is die afstand op gebasseerd.
[ Voor 24% gewijzigd door mphilipp op 16-12-2007 17:09 ]
Zoals ik al eerder aangaf is hij voor zo'n 1400 te vinden. Als je problemen hebt met het toestel dan moet je sowieso gaan bellen met samsung en laat de MM je ook in de kou staan. Wat garantie afhandeling betreft zal het dus niet uitmaken of je hem in een webwinkel besteld of bij een lokale winkel. Of wil je kosten wat kost bij de media markt gaan kopen?devilsnight schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:48:
[...]
[...]
Maar waar dan? Online winkels ja,maar door verzendkosten word het een stuk duurder.BackSlash schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:25:
[...]
Zoals ik al eerder aangaf is hij voor zo'n 1400 te vinden. Als je problemen hebt met het toestel dan moet je sowieso gaan bellen met samsung en laat de MM je ook in de kou staan. Wat garantie afhandeling betreft zal het dus niet uitmaken of je hem in een webwinkel besteld of bij een lokale winkel. Of wil je kosten wat kost bij de media markt gaan kopen?
Je krijgt toch ook standaard 2 jaar fabrieksgarantie? En ik hoef niet persé bij de mediamarkt te bestellen, absoluut niet. Als ik toch voor de TH40PV70 zou gaan, zou ik die bij Scheer en Foppen halen.
Plasma is zeer geschikt om te gamen icm bijv xbox360 en ook via componenten ja.Anoniem: 195989 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:31:
Wolfjemidas schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:51:
Resolutie:
er zijn op moment verschillende resoluties, onder te verdelen in:
Plasma HD ready: 1024 x 768. Deze resolutie is genoeg om 720p te ondersteunen, maar net
te laag om native 720p beeld weer te geven, dit is namelijk 1280 x 720
Dit las ik op een ander forum.
Plasma is dus ook gewoon geschikt om je Xbox 360 met component kabel aan te sluiten.
Alleen vroeg ik me nog af wat het verschil is tussen native en progressive bij 720p. Is dit een erg duidelijk verschil en hou je dan nog wel het 'echte' HD-beeld ( hiermee bedoel ik dus het verschil tussen component aansluiting op een LCD-HDTV tegenover scart aansluiting op een ouderwetse beeldbuis) met de Xbox 360 in vergelijking met. native?
En 1024x720 geeft prachtig 720p hd weer. Die 1280x720 waar jij t over hebt klopt ook wel, maar hd-ready wil zeggen: minimaal 720 horizontale beeldlijnen en dat klopt zelfs precies. Er zijn zelfs niet (of nauwelijks, ik heb er nog nooit 1 gezien), hd-ready tv's met n resolutie van 1280x720. Lcd's zijn bijna altijd 1366x728.
Lcd of plasma. Je moet zelf kijken wat je mooier vindt.
Het is 1024x768, dus het klopt juist net niet
Daar ben ik weer met een vraagje!
Omdat de Panasonic TH50PV700 Plasma 100hz heeft, is het dan slimmer om voor analoge TV een 100hz COAX kabel te kopen?
Omdat de Panasonic TH50PV700 Plasma 100hz heeft, is het dan slimmer om voor analoge TV een 100hz COAX kabel te kopen?
Een 100Hz coax kabel? Volgens mij ben je in de maling genomen door iemand. Zeker gesmeed door elfjes bij maanlicht?
Nee, onzin.Anoniem: 161981 schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:16:
Ik heb een wat duurdere kabel gekocht (ik heb digitale tv) omdat ik best een lang eind had en ik had wat problemen met vastlopers enzo. Ik heb dus een meter of 10 van contactdoos tot tv en via de digitale tuner kun je zien hoe sterk het signaal is en de error rate. Met die duurdere kabel kwam er geen procentje bij (werdt ook niet slechter). Wat wél hielp om de error rate omlaag te brengen (signaalsterkte en snr bleef hetzelfde) was een volledig metalen connector. Die zijn goed afgeschermd en dat is blijkbaar belangrijker dan het beetje extra demping die een goedkope kabel brengt. Als je een lange afstand te overbruggen hebt, kan een betere kabel natuurlijk nooit kwaad. Ik zou het denk ik wel doen als ik in een nieuw huis zou gaan wonen en ik ben toch bezig. En als je wat aftakkingen maakt is het ook nooit een slecht idee om het maar zo goed mogelijk te doen. Maar uiteindelijk is een goede connector veel belangrijker. Steek daar €3 meer in en dan ben je van een hoop ellende af.
Ik heb 'm nog niet gekocht hoor.Oscar Mopperkont schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:18:
Een 100Hz coax kabel? Volgens mij ben je in de maling genomen door iemand. Zeker gesmeed door elfjes bij maanlicht?
En ik lees van andere forums dat het wel betere kwaliteit levert!
Zo'n ding is dat:

Wat is een 100Hz kabel dan? Je moet gewoon goede kabels gebruiken, maar ik zou niet weten hoe je een kabel als 100Hz kunt specificeren, want over alle coax kabels kun je hetzelfde signaal heen denderen. 100Hz betekent dat je tv gaat klooien met het beeld, door het aantal beeldjes te verhogen. Daardoor wordt het waarschijnljk wat gevoeliger voor storingen in het beeld, dus een goede kabel is aan te raden, maar dat is niet een speciale 100Hz kabel ofzo, volgens mij bestaat dat helemaal niet en als het al bestaat dan is het denk ik gewoon weer een mooi verkoopfabeltje. Welke tv je ook koopt, zorg er gewoon voor dat je goede kabels met goede connectoren hebt. Dat hoeft niet van één of ander fancy merk te zijn overigens, je bespaart een hoop geld door het gewoon noname te kopen.
100Hz kabel is idd grote onzin. Er komt nl helemaal geen 100Hz signaal door de kabel. Het enige dat een duurdere/betere kabel heeft is een betere kwaliteit materiaal en wellicht betere afscherming. Zo'n kabel heeft dan minder demping per meter (een dB of 2-3) en dat zou dan het signaal ten goede komen. Bij analoge TV zie je dat misschien, maar bij digitale tv kon ik geen verbetering in signaalsterkte of signaal/ruis verhouding meten. Het effect over een meter of 10 is dus verwaarloosbaar. Op zich wel weer leuk dat er van die plastic prullen aan het uiteinde van die dure '100Hz' kabel zitten...daar hadden dan toch wel van die zware metaaljongens van Hirschmann aan mogen zitten. Dát helpt namelijk weer wel.Oscar Mopperkont schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:01:
Wat is een 100Hz kabel dan?
Verzendkosten zijn gemiddeld zo'n 2 a 3 tientjes. 1450 is nog steeds een stuk minder dan 1600 bij de MM. En voor dat bedrag bij de MM moet je zelf gaan slepen met die tvdevilsnight schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:46:
[...]
Maar waar dan? Online winkels ja,maar door verzendkosten word het een stuk duurder.
Je krijgt toch ook standaard 2 jaar fabrieksgarantie? En ik hoef niet persé bij de mediamarkt te bestellen, absoluut niet. Als ik toch voor de TH40PV70 zou gaan, zou ik die bij Scheer en Foppen halen.
Is dat dan in belgië zoveel goedkoper dan in Nederland
Ik betaalde in een lokale tv winkel voor de Samsung Plasma Televisie PS-50C91H de som van 1499 € en dit was dan gratis thuisgebracht, naar het eerste verdiep uitgepakt en geplaatst en alles afgesteld en ook werd nog mijn videorecorder en dvd speler gratis gecleand.
Mocht er zich een probleem voordoen dan zorgt de winkel zowiezo voor een vervangtroestel en dan nog de Same day service van Samsung zelf voor een periode van 2 jaar
Ik betaalde in een lokale tv winkel voor de Samsung Plasma Televisie PS-50C91H de som van 1499 € en dit was dan gratis thuisgebracht, naar het eerste verdiep uitgepakt en geplaatst en alles afgesteld en ook werd nog mijn videorecorder en dvd speler gratis gecleand.
Mocht er zich een probleem voordoen dan zorgt de winkel zowiezo voor een vervangtroestel en dan nog de Same day service van Samsung zelf voor een periode van 2 jaar
Dat heb je goed voor mekaar dan voor 1499
Is dat bij een winkelketen die ook in NL te vinden is?
Nee bij Electro vanbesien in Torhout West VlaanderenBackSlash schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:26:
Dat heb je goed voor mekaar dan voor 1499Is dat bij een winkelketen die ook in NL te vinden is?
Maar ik deed volgende............
Ik heb ruim een maand voor de aankoop goed beginnen uitkijken wat ik echt wou, en dan toen ik mijn keuze had gemaakt ben ik van de ene winkel naar de andere gereden zoals bvb Van den Borre en MM enz...
En ik confronteerde ze met elkaar zo van ik krijg hem daar zoveel goedkoper
Toen deze winkel me uiteindelijk het voorstel deed van als je hem hier bij ons kooptzij dit de voorwaarden
Ook DEZE LINK had ik nog vergeten waar duidelijk staat vermeldAnoniem: 236649 schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:57:
DEZE LINK betreft de Same Day Service waar ik het over had
Same Day Service
Indien een product van Samsung binnen de garantietermijn een defect vertoont, belt u op werkdagen vóór 10:00 uur het Samsung Service & Informatie Centrum 0900-SAMSUNG. Een professionele technicus komt dan diezelfde werkdag nog bij u thuis om het defecte toestel te repareren. In het geval dat een TV niet ter plaatsen te repareren is, krijgt u tijdelijk een toestel ter vervanging.
# De Same Day Service geldt voor de volgende producten: LCD TV’s vanaf 26 inch
# Plasma TV’s
# Koelkasten
# Wasmachines
# Inbouw (koelkasten, magnetrons, ovens)
Maar hoe ver zit je van t scherm? Aangezien je de 42 inch te klein vindt. En wat wil je precies met je laptop gaan doen. Ik zit dus 1.8m van mn 50 inch en hd content is geweldig, maar ik zie op die afstand wel ruis als ik dvd's kijk via mn xbox360 die upscaled. (dat doet de box toch automatisch via hdmi? want ik vindt t n beetje tegenvallen). Ik weet niet of jij sd-films vanaf je laptop wilt bekijken , maar test t zelf in de winkel. Voor niet-digitale tv is mn afstand ook te klein, maar t beeld op mn crt is ook niet geweldig. (moet casema nog bellen)devilsnight schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:48:
Dus nogmaals: test t in de winkel, laptop ook meenemen!
edit: toch nog s naar dvd van Top Gun gekeken. Nu zag ik dat ik t scherm op zoom had staan in t xboxmenu met afspelen. Op "native" (dus met de zwarte balken) ziet t er al een stuk beter uit.
Morgen s kijken of ik met vga een beter beeld krijg, want ik weet niet zeker of de xbox360 upscaled over hdmi. Weet iemand dit?
[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 17-12-2007 22:32 ]
Anoniem: 166109
Als vervanging van mijn van de muur geklauwde Fujitsu-Siemens Myrica P42-1, net bij de MM de LG 50PF95 zien staan...

127 cm beelddiagonaal
Full HD 1080-signaal
XD Engine 2007, 100 Hz
DVB-T tuner
Kan er op internet nog weinig over vinden, hij staat zelfs niet op de LG site.
Iemand ervaringen met LG plasma's?
Verdere specs:
Technische specificaties - 50 PF 95:
- 50 inch ( 127 cm ) beelddiagonaal
- 1920x1080 pixels resolutie
- 16:9 beeldformaat
- HD ready
- Full HD
- Contrast: 3000 : 1
- Helderheid: 1000 cd/m²
- XD Engine 2007, 100 Hz
- 1 Tuner (analoog), 1 Tuner (DVB-T), 500 zender geheugen
- Speakers: 2x 10 Watt
- Speaker adjust (AVL)
- Surround MAX
- Teletext met 1000 teletext paginageheugen
- EPG (elektronische programmagids)
- Interne voeding
- Ruisonderdrukking
- Digitaal filter
- Kinderbeveiliging
- Draaivoet, 20 graden naar links/rechts draaibaar
- Gebruik: 500 Watt
- Standby: 1 Watt
Aansluitingen:
- 1 x VGA
- 2 x HDMI
- 1 x componenten (3x Cinch)
- 1 x S-Video
- 1 x VideoCinch
- 2 x Scart
- 1 x antenne
- 1 x StereoCinch
- Hoofdtelefoon
Afmetingen:
- 1360 x 890 x 370 mm (BxHxD)
Gewicht:
- 48 kg
Kleur:
- Zwart

127 cm beelddiagonaal
Full HD 1080-signaal
XD Engine 2007, 100 Hz
DVB-T tuner
Kan er op internet nog weinig over vinden, hij staat zelfs niet op de LG site.
Iemand ervaringen met LG plasma's?
Verdere specs:
Technische specificaties - 50 PF 95:
- 50 inch ( 127 cm ) beelddiagonaal
- 1920x1080 pixels resolutie
- 16:9 beeldformaat
- HD ready
- Full HD
- Contrast: 3000 : 1
- Helderheid: 1000 cd/m²
- XD Engine 2007, 100 Hz
- 1 Tuner (analoog), 1 Tuner (DVB-T), 500 zender geheugen
- Speakers: 2x 10 Watt
- Speaker adjust (AVL)
- Surround MAX
- Teletext met 1000 teletext paginageheugen
- EPG (elektronische programmagids)
- Interne voeding
- Ruisonderdrukking
- Digitaal filter
- Kinderbeveiliging
- Draaivoet, 20 graden naar links/rechts draaibaar
- Gebruik: 500 Watt
- Standby: 1 Watt
Aansluitingen:
- 1 x VGA
- 2 x HDMI
- 1 x componenten (3x Cinch)
- 1 x S-Video
- 1 x VideoCinch
- 2 x Scart
- 1 x antenne
- 1 x StereoCinch
- Hoofdtelefoon
Afmetingen:
- 1360 x 890 x 370 mm (BxHxD)
Gewicht:
- 48 kg
Kleur:
- Zwart
Ik zit ongeveer 3,5 meter van mijn beamerscherm af nu. Van de plasma zal ik zo'n 3 meter vandaan zitten,maar ik kan dichterbij als ik wil. Ik zei geloof ik al eerder dat in een winkel dingen gauw te klein lijken. Opzich niet zo raar ook...heb ik net een 50 inch Samsung gezien en dan ineens naar een 42 inch panasonic. Ik was net echter bij mijn pa die een Diboss LCD 31 inch heeft. En Ik zat helemaal niet dichtbij, en toch vond ik dat al heel best te doen. 50 inch is luxe,maar qua geld voor mij echt niet te doen (en ik wil ECHT in HD eindelijk gamen in mijn vakantie) kans is echt groot dat ik voor de 42inch panasonic ga. Ik moet niet teveel willen, als ik iets niet kan betalen, dan kan het gewoon niet. 700 euro bijlenen word em echt niet...200 zou ik nog doen. Ik denk echt dat ik zat zal hebben aan 42 inch.Ferry34 schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:54:
[...]
Maar hoe ver zit je van t scherm? Aangezien je de 42 inch te klein vindt. En wat wil je precies met je laptop gaan doen. Ik zit dus 1.8m van mn 50 inch en hd content is geweldig, maar ik zie op die afstand wel ruis als ik dvd's kijk via mn xbox360 die upscaled. (dat doet de box toch automatisch via hdmi? want ik vindt t n beetje tegenvallen). Ik weet niet of jij sd-films vanaf je laptop wilt bekijken , maar test t zelf in de winkel. Voor niet-digitale tv is mn afstand ook te klein, maar t beeld op mn crt is ook niet geweldig. (moet casema nog bellen)
Dus nogmaals: test t in de winkel, laptop ook meenemen!
De laptop wil ik gaan gebruiken om zo nu en dan games op te spelen, series bekijken,soms internetten. Ik wil in elk geval de mogelijkheid hebben, want zonder gaat echt een gemis worden, weet ik zeker. En ik zet die PV7 nu echt uit mijn kop (ding kost trouwens nu 870 bij megamax,ongeveer) want ik wil persé die pc aansluiting erop. En besides, het schijnt een heel wat ouder model dan de PV7 te zijn.
Digitale televisie ga ik er toch niet op gebruiken, dat heb ikalleen in de woonkamer beneden. Het zal voornamelijk voor gaming zijn (360,ergens in 2008 PS3) en DVD films. HD DVD en Blu Ray ga ik toch niet aan beginnen. Nou ja, PS3 heeft al een Blu ray player aanboord,maar de 360 HD DVD player ga ik niet aan beginnen.
[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 17-12-2007 22:37 ]
Dan heb ik zover mijn bronnen kloppen slecht nieuws voor je. De panasonic is pas vanaf half januari weer goed leverbaar (uitzonderingen daargelaten).....en ik wil ECHT in HD eindelijk gamen in mijn vakantie) kans is echt groot dat ik voor de 42inch panasonic ga.
Ikzelf heb wel de add-on hd-dvdspeler bij de xbox360 genomen en ik ben er heel tevreden over. Beeldkwaliteit is geweldig (je weet echt niet wat je ziet) en er is n aktie waarbij je er gratis 5 hd-dvd films mag uitkiezen.devilsnight schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:34:
[...]
. HD DVD en Blu Ray ga ik toch niet aan beginnen. Nou ja, PS3 heeft al een Blu ray player aanboord,maar de 360 HD DVD player ga ik niet aan beginnen.
Dat zou aardig klote wezen. Maar Scheer en Foppen had vorige week de PV70 nog staan. En er blijven nog genoeg andere winkels over. Wat voor bronnen?Voois schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 08:38:
[...]
Dan heb ik zover mijn bronnen kloppen slecht nieuws voor je. De panasonic is pas vanaf half januari weer goed leverbaar (uitzonderingen daargelaten)
En Ferry, als ik voor een FULL HD plasma wil gaan, dan word het qua geld echt gekkenwerk. En er is wel een grens vind ik
[ Voor 25% gewijzigd door devilsnight op 18-12-2007 13:51 ]
Kijk op kieskeurig en op een uitzondering na heeft niemand ze op voorraad. Volgens Bobshop is ie pas vanaf 15 jan weer leverbaar.devilsnight schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:50:
[...]
Dat zou aardig klote wezen. Maar Scheer en Foppen had vorige week de PV70 nog staan. En er blijven nog genoeg andere winkels over. Wat voor bronnen?
En Ferry, als ik voor een FULL HD plasma wil gaan, dan word het qua geld echt gekkenwerk. En er is wel een grens vind ik. En zo zwaar til ikniet aan de kwaliteit van films, tuurlijk lekker scherp is altijd mooi maar het hoeft niet persé voor mij. Zolang games er maar niiiiiice uitzien .
Bestsellers,Aababtron,internetshop.nl,Outletplanet.nl,Viptronics,modern.nl,Aximax.nl en nog veeeel meer (alleen daar zijn ze duurder) hebben em op voorraad. Net op kieskeurig gekekenVoois schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:06:
[...]
Kijk op kieskeurig en op een uitzondering na heeft niemand ze op voorraad. Volgens Bobshop is ie pas vanaf 15 jan weer leverbaar.
Oh ja, en BCC heeft em ook direct leverbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 18-12-2007 17:07 ]
Grappig vanochtend had van die genoemde alleen Viptronics (van de goedkoopste 15) ze op voorraad en die had er maar 1tje. Zelf nog gechecked. BCC heeft hem idd ook maar een stuk duurder zonde van het extra geld.devilsnight schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:05:
[...]
Bestsellers,Aababtron,internetshop.nl,Outletplanet.nl,Viptronics,modern.nl,Aximax.nl en nog veeeel meer (alleen daar zijn ze duurder) hebben em op voorraad. Net op kieskeurig gekeken
Oh ja, en BCC heeft em ook direct leverbaar.
Ja idd en zij hebben die samsung voor 1399.
Die TH42PV70 is daar dus 979 maar verzendkosten en transportverzekering komen er nog bij, zit je op 1038
Ik zou bij Redcoon dus een winst van 111 euro hebben. Nu alleen uitzoeken hoe lang de verzendtijd ongeveer is.
Oh ja, en bij BCC geldt ....als je kan aantonen dat het product ergens anders goedkoper is, gaan zij eronder zitten.
Die TH42PV70 is daar dus 979 maar verzendkosten en transportverzekering komen er nog bij, zit je op 1038
Ik zou bij Redcoon dus een winst van 111 euro hebben. Nu alleen uitzoeken hoe lang de verzendtijd ongeveer is.
Oh ja, en bij BCC geldt ....als je kan aantonen dat het product ergens anders goedkoper is, gaan zij eronder zitten.
[ Voor 92% gewijzigd door devilsnight op 18-12-2007 21:18 ]
Ok, dus een goede COAX kabel halen dus, moet ik ergens op letten voordat ik een nieuwe COAX koop? speciale merk beschien of dB waardes of wat dan ook.Oscar Mopperkont schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:01:
Wat is een 100Hz kabel dan? Je moet gewoon goede kabels gebruiken, maar ik zou niet weten hoe je een kabel als 100Hz kunt specificeren, want over alle coax kabels kun je hetzelfde signaal heen denderen. 100Hz betekent dat je tv gaat klooien met het beeld, door het aantal beeldjes te verhogen. Daardoor wordt het waarschijnljk wat gevoeliger voor storingen in het beeld, dus een goede kabel is aan te raden, maar dat is niet een speciale 100Hz kabel ofzo, volgens mij bestaat dat helemaal niet en als het al bestaat dan is het denk ik gewoon weer een mooi verkoopfabeltje. Welke tv je ook koopt, zorg er gewoon voor dat je goede kabels met goede connectoren hebt. Dat hoeft niet van één of ander fancy merk te zijn overigens, je bespaart een hoop geld door het gewoon noname te kopen.
Het hoeft geen merk te zijn. Weet dat mijn vader bij een winkeltje dat vooral in satelietbescheiden doet, coax kabels die bij sateliet gebruikt worden, heeft gekocht met de daarbijbehorende goed afgeschermde connectoren. Dat werkt echt piekfijn. Je kunt natuurlijk voor Hirschmann gaan, en op een kleine afstand zal prijsverschil niet zo groot zijn, maar het is niet nodig.
Anoniem: 238744
Dit is ook prima bij andere winkels te doen hoor!devilsnight schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:15:
Bij de meeste winkels passen ze zo de prijs aan als je kunt aantonen dat ie ergens anders goedkoper is!
Dus als ik naar bijv. Scheer en Foppen ga met een geprinte foto van een internet site waar ze bijv. de PV70 voor 950 euro (bijvoorbeeld) verkopen , dan is de kans groot dat zij dan eronder gaan?
Maar waarom zou een verkoper dat doen, hij wint er zelf niks mee......hij is maar een verkoper.
Maar waarom zou een verkoper dat doen, hij wint er zelf niks mee......hij is maar een verkoper.
Ik zit ook nog erg te twijfelen tussen LCD en Plasma, eerst was ik meer voor LCD... nu voor Plasma.
Tussen nu en een maandje of 3 moet hij er staan en ik heb m'n keuze nu gelimiteerd tot de Panasonic TH-42PY70 (plasma) en de Samsung LE40F86 (LCD). Ik wil wel graag Full HD want m'n kamer is niet zo groot (kijkafstand ~2.5m) alleen probleem is dan weer dat je bij grotere tv's uitkomt. En dat staat dan weer zo overdreven
En ik wil er een PS3 op aansluiten voor BluRay.
Maar goed, de winkel waar ik m wil kopen heeft beide nog niet in het assortiment (loopt altijd wat achter) en ik heb momenteel het geld nog niet.
Hoe meer ik erover lees, hoe lastiger de keuze wordt lijkt het wel. En aan de andere kant denk ik dan dat je met beide geen miskoop doet. Ik betwijfel ook hoeveel last ik heb van de "minpunten" die ze bij HDTV test dan benadrukken...
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Panasonic plasma modellen en of deze nog energiezuiniger zijn, deze komen begin komend jaar uit heb ik begrepen.
Tussen nu en een maandje of 3 moet hij er staan en ik heb m'n keuze nu gelimiteerd tot de Panasonic TH-42PY70 (plasma) en de Samsung LE40F86 (LCD). Ik wil wel graag Full HD want m'n kamer is niet zo groot (kijkafstand ~2.5m) alleen probleem is dan weer dat je bij grotere tv's uitkomt. En dat staat dan weer zo overdreven
Maar goed, de winkel waar ik m wil kopen heeft beide nog niet in het assortiment (loopt altijd wat achter) en ik heb momenteel het geld nog niet.
Hoe meer ik erover lees, hoe lastiger de keuze wordt lijkt het wel. En aan de andere kant denk ik dan dat je met beide geen miskoop doet. Ik betwijfel ook hoeveel last ik heb van de "minpunten" die ze bij HDTV test dan benadrukken...
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Panasonic plasma modellen en of deze nog energiezuiniger zijn, deze komen begin komend jaar uit heb ik begrepen.
Anoniem: 107573
Volgens mij geldt dit niet voor internetshops, en volgens mij is Redcoon ook een internetshop. Ik heb mijn tv bij Correct gekocht voor 1150, en toen ik nog wat probeerde te onderhandelen over de prijs door te stellen dat de tv op internet voor rond de 1000 wordt aangeboden, begon ie te lachen en kwam met een onduidelijk verhaaldevilsnight schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:15:
Ja idd en zij hebben die samsung voor 1399.
De meeste van die zaken werken op provisiebasis.devilsnight schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:45:
Als ze meer verkopen krijgen ze meer geld
Waarom denk je dat zij naar jou toe komen
Mja dat dacht ik ook, tot ik de kleine lettertjes er even had bijgepakt:devilsnight schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:15:
- Het artikel is als nieuw direct leverbaar in de originele gesloten fabrieksverpakking;
- Het artikel is voorzien van het door de officiële Nederlandse importeur afgegeven garantiebewijs;
- Het artikel moet in de winkel of op het Internet duidelijk zijn geprijsd;
- De verkoopprijs moet door BCC geverifieerd kunnen worden;
- Het geconstateerde prijsverschil dient binnen het BCC verzorgingsgebied te vallen en alleen de prijzen van de door BCC geselecteerde collega-aanbieders komen in aanmerking. Het overzicht van deze aanbieders vindt u onderaan deze pagina;
- Bij kortingsacties moet aan dezelfde actievoorwaarden worden voldaan;
- Geldt niet voor schade-artikelen en/of tijdens opruimingen.
* BelCompany
* Bemmel & Kroon
* Combifoto
* Correct
* De Block
* Dixons
* Dynabyte
* Electroworld
* EP
* Expert
* Harense Smid
* It's Electric
* Kijkshop
* Leo van Schaijk
* Maxwell
* Media Markt
* Mikro Elektro
* Mycom
* Neckermann
* Otto
* Paradigit
* Phonehouse
* Polectro
* PrijsTopper
* RAF Staffhorst
* Saturn
* Scheer & Foppen
* T for Telecom
* Via computers
* Vobis
* Wehkamp
Dus onder beperkte voorwaarden doen zo aan dat low pricing.
Eh, ik zeg nergens dat je n full-hd moet kopen hoor. Sterker nog: ik kan t verschil tussen mn hd-ready plasma en de full hd's niet of nauwelijks zien. Ik zei alleen dat er n behoorlijk verschil zit in beeldkwaliteit tussen gewone dvd's en hd-dvd's!devilsnight schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:50:
[...]
En Ferry, als ik voor een FULL HD plasma wil gaan, dan word het qua geld echt gekkenwerk. En er is wel een grens vind ik. En zo zwaar til ikniet aan de kwaliteit van films, tuurlijk lekker scherp is altijd mooi maar het hoeft niet persé voor mij. Zolang games er maar niiiiiice uitzien .
Dit topic is gesloten.