Aansluiten media juiste manier

Pagina: 1
Acties:
  • 5.688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Ik denk dat veel mensen dezelfde situatie hebben en mij dus advies kunnen gev.

Wat heb ik
  • Panasonic 37PV70 plasma
  • Panasonic DMR E85 DVD/HDD recorder (geen HDMI)
  • Samsung 270R SD digitale dvb-c ontvanger met 1 tuner (geen HDMI)
Wat wil ik
  • Zo min mogelijk kwal. verlies
  • TV digitaal kijken
  • Digitaal of analoog opnemen (digitaal waneer ik niets op tv aan het kijken ben)
Ik ben van plan om iig een Hirschmann 3 of 4 poorts splitter te kopen met schroefaansluiting (F) daarvan gaat
  • Kabel naar dig. tuner of hdd
  • Kabel naar radio
  • Kabel naar tv boven, analoog

Hoe sluit ik dit aan op de beste manier.
Hebben jullie verder trips en tricks volgens mij kan je ook je radiotuner digitaal aansluiten op de decoder klopt dat? (decoder is in backorder)

Er zijn volgens mij diverse aansluitmogelijkheden.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Onderstaand staat in het boekje/gebruiksaanwijzing.
  • Kan ik zo denken dat ipv satelietontvanger de Dig.TV-tuner komt
  • Is dat nodig 3x een scart
  • Kan ik zo digitaal tv kijken
  • Digitaal opnemen (indien tv uitstaat) Welk kanaal neem ik dan op
Afbeeldingslocatie: http://www.kettingonline.nl/meuk/aansluiten.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 04-11-2007 10:11 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wij hebben hier thuis praktisch dezelfde opstelling. Maar dan met een ouderwetse videorecorder. Daar hebben we gewoon de DVB-c decoder met scart naar videorecorder en dan van videorecorder een scart naar de TV.

TV kijken gebeurt dan via de externe ingang. De videorecorder stuurde in ons geval het signaal van de DVB-c gewoon automatisch door naar z'n scart uitgang. De videorecorder kan opnemen vanaf de coax die er ook naartoe liep, waarbij het signaal van DVB-c gewoon ongestoord doorgegeven bleef worden naar de TV. Of vanaf z'n scart ingang, maar dat laatste betekent dus inderdaad dat de DVB-c decoder op het op te nemen kanaal moet staan en je dus op de TV niet naar andere zenders kan kijken. Tenzij je de TV ook nog een coax voert, dan kan je op de tv analoog kijken, terwijl je digitaal opneemt.

Dus als jouw recorder ook automatisch z'n inkomende scart doorlust en dat blijft doen tijdens analoog opnemen dan heb je die derde scartkabel uit je schema (direct van DVB-c naar TV niet nodig). Anders wel.

Wat je precies met digitale radio bedoeld weet ik niet, maar meestal kan je de decoder op TV of op Radio zetten, waarbij je bij Radio ook gewoon zenders hebt, die alleen geluid geven en geen beeld. Dat komt dan ook gewoon over de scart. Als je dat naar je audio apparatuur wilt hebben moet je ff een kabeltje van je TV naar je audio apparatuur trekken, of als je decoder dat ondersteunt rechtstreeks vanaf de decoder, zodat je tv niet aan hoeft te staan.

[ Voor 29% gewijzigd door Orion84 op 03-11-2007 18:40 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Orion84 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:35:.......
Dus als jouw recorder ook automatisch z'n inkomende scart doorlust en dat blijft doen tijdens analoog opnemen dan heb je die derde scartkabel uit je schema (direct van DVB-c naar TV niet nodig). Anders wel.
o.k. ik vond dit wel raar, maar nu snap ik dat. Dat is dus een kwestie van uitproberen. Of heeft het nog een ander voordeel een scart van DVB-C naar TV?
Wat je precies met digitale radio bedoeld weet ik niet, maar meestal kan je de decoder op TV of op Radio zetten................
Wat ik hiermee bedoel is dat ik las (op multikabel.nl dat je nog een stuk of 30 extra digitale radio zenders krijgt. Maar als ik het goed begrijp van jou is het dus niet zo dat er bijv. nog een coax van DVB-C naar je radio loopt en extra zenders op de kabel propt ofzo.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Pinin schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:49:
[...]

o.k. ik vond dit wel raar, maar nu snap ik dat. Dat is dus een kwestie van uitproberen. Of heeft het nog een ander voordeel een scart van DVB-C naar TV?
Niet dat ik zo kan bedenken, behalve misschien dat de kwaliteit beter is, omdat je minder dingen er tussen hebt. Dat kan je ook wel gewoon ff uitproberen.
[...]

Wat ik hiermee bedoel is dat ik las (op multikabel.nl dat je nog een stuk of 30 extra digitale radio zenders krijgt. Maar als ik het goed begrijp van jou is het dus niet zo dat er bijv. nog een coax van DVB-C naar je radio loopt en extra zenders op de kabel propt ofzo.
Nope, die radio zenders zijn gewoon een soort van tv zenders, maar dan net anders. En voor zover ik weet worden die niet op de coax gedrukt. (Zal allemaal niet heel anders zijn dan bij @home).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
edit: aangepast

[ Voor 194% gewijzigd door Pinin op 05-11-2007 12:42 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
*Uit Pana-plasma topic*

# Ik vind het beeld via de dvd en HDD nogal korrelig (artefacts) Nu is dat wel beter na het instellen van JPEG op max. Maar kan dit beter? gaat via scart ivm geen hdmi op dvd/hdd
Anoniem: 17731 schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:36:
[...]

Wat je kan proberen is component gebruiken, daarnaast spelen met de resolutie en wellicht ook je aspect instellingen.
Ik ben niet zo heel erg op de hoogte van aansluitingen en resoluties en termen als i en p
  1. Als ik het mijn dvd aansluit op component, moet ik dan ook nog een scart naar tv doen?
  2. Moet er nog wat ingesteld worden qua resolutie enz.
  3. Schakelt de tv ook automatisch over naar component ingang, zoals bij scart.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
opstelling: panasonic 42PV700

vraag: wanneer ik mijn randapparatuur (PS3,HD Decoder) via HDMI aansluit op deze TV, komt dat uit de optische toslink "uit" een 5.1 signaal? Met andere woorden: wanneer ik HDMI kabels gebruik, kan ik dan via deze uitgang alle HDMI input aansluiten op mijn receiver met één optische kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Pinin schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:42:
*Uit Pana-plasma topic*

# Ik vind het beeld via de dvd en HDD nogal korrelig (artefacts) Nu is dat wel beter na het instellen van JPEG op max. Maar kan dit beter? gaat via scart ivm geen hdmi op dvd/hdd

[...]

Ik ben niet zo heel erg op de hoogte van aansluitingen en resoluties en termen als i en p
  1. Als ik het mijn dvd aansluit op component, moet ik dan ook nog een scart naar tv doen?
  2. Moet er nog wat ingesteld worden qua resolutie enz.
  3. Schakelt de tv ook automatisch over naar component ingang, zoals bij scart.
Ik zag dat je een post van mij had gekopieerd. Wat ik vernomen heb is dat component heel handig is als je bv een versterker gebruikt, maar dat doe jij niet aan je topicstart te lezen.

Met een goede versterker kun je het beeld via gescheiden kanalen (component(en)) naar de versterker sturen en deze weer door naar de tv. Voordeel is maar 1 kabel van je versterker naar je tv en alle apparaten direct op je versterker. Een goede versterker heeft vaak een goede upscaler.

Maar zoals ik al zei, in jouw geval is het wellicht niet interessant als je dit niet hebt.

je vragen:
component is puur beeld. je zou bv via audio uitgangen van je dvd speler direct naar je tv audio ingangen kunnen (rood-wit). Ik weet alleen niet. Ik zou het gewoon uittesten, want er kan niet veel ergs gebeuren op dit gebied.

2. Volgens mij ligt dit aan het bronmateriaal en de instelling op je dvd speler. Indien je niet veel kan instellen daar, dan zul je met bv een 'aspect' knop het gewenste formaat kiezen. Dus niet de resolutie maar het formaat.

3. Dit ligt volgens mij aan je tv. ik heb een Pana en daarbij kan ik gewoon het kanaal 'component' selecteren. Er zit dus op jouw tv ook een knop, AV, waarbij je een videokanaal kan selecteren.

Ik heb overigens al mijn audio via optische kabels en beeld via component zoveel mogelijk. Zal dit eens uittekenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 13-11-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Dvamber schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:39:
opstelling: panasonic 42PV700

vraag: wanneer ik mijn randapparatuur (PS3,HD Decoder) via HDMI aansluit op deze TV, komt dat uit de optische toslink "uit" een 5.1 signaal? Met andere woorden: wanneer ik HDMI kabels gebruik, kan ik dan via deze uitgang alle HDMI input aansluiten op mijn receiver met één optische kabel?
Dus je wilt alles naar je tv sturen en dan van je tv 1 optische kabel naar je versterker?
Ik zou dit doen als je versterker geen goede upscaler heeft. Bij een hele goede upscaler in je versterker is het misschien beter om je HDMI (of component) + optisch naar je versterker te sturen en dan van je versterker 1 component (of HDMI) kabel naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 23:06
Mijn excuses voor de kick, maar dit was het doorgelinkte topic ervoor.

Ik kom er namelijk ook niet meer uit om alles netjes aanelkaar te sluiten.

Ik heb 3 apparaten.

Panasonic 42PZ80
Panasonic SC-PT460 (homecinema set HCS)
Xbox 360 Elite

Ik had het op de volgende manier aangesloten:

TV met HDMI en Scart naar de HCS. Moest beide doen om wel 1080p signaal erheen te sturen en de scart voor geluid. en dan nog moet ik mijn HCS op AV zetten om de Vierra link te laten werken.
Ik had een oude Xbox met scart aangesloten hierop en met de vierra Link kon ik gewoon geluid horen over mijn cinema setje.

Nu met de Elite erbij heb ik deze ook met hdmi aangesloten maar toen werkte het geluid niet meer. Als ik gewoon het geluid van de tv zelf gebruikt werkte hij nog wel. (HDMI heeft ook geluid toch?)

Maar goed hoe krijg ik het nu voorelkaar dat het gewoon het beste werkt.

Ik heb express die Vierra Link gekozen maar heb nog niet het idee dat het goed werkt.
Ik heb nu een scart kabel en 2 hdmi kabels. Maar heb het idee dat ik voor geluid nog een aparte kabel nodig heb.

Weet iemand hoe ik het nu moet aansluiten? zodat mijn HCS altijd het geluid levert?

Dankjullie

- Squeeek !!!

Pagina: 1