[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 2

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 21.655 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
De plasma schermen van Panasonic hebben volgens mij nog geen eigen topic, terwijl ze toch behoorlijk populair zijn. De modellen worden in ieder geval vaak genoemd in andere topics waarin plasma schermen aan bod komen. Aangezien er mondjesmaat wat info binnendruppelt her en der over de nieuwe line-up van 2007, lijkt mij dat een mooie start voor een eigen Panasonic plasma topic. Bij deze dus...

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.ro/images/stiri/pana_logo.jpg
Panasonic Nederland
Global site Panasonic

Wat is er tot nu toe bekend of te vinden over de aankomende modellen ? Hoofdzakenlijk een persbericht van de CES die begin januari 2007 in Las Vegas is gehouden:
CES Part 5 Panasonic 2007 Plasma TVs
Panasonic showed its new line of true 1920 x 1080 plasmas to be offered for sale in the US this year in the 50, 58 inch sizes to augment its current 65” and 103” models

In addition they showed new all black models in its 768p resolution line (X75,X77)
It appears Panasonic has dropped the 37” size in the US

Improvements to the 77 series models are new anti glare filters for better contrast; improved video processoing for with more shades of gray and new cosmetics featuring a piano black finsh.

No more CableCARD or TV Guide in any of the new models (a disappointment to me).
Panasonic also demonstrated a 42” 1080p model, but it is not expected until 2008. I don’t see much of a viewing advantage of 1080p below the 50″ screen size. Here is a list of model numbers and features.

TH-58PZ700U 1920×1080p resolution, Built-in NTSC/ATSC/QAM tuners, SD Memory Card slot, HDMI inputs EZ-Sync, New Cosmetic Summer 2007

TH-50PZ700U 1920×1080p resolution, Built-in NTSC/ATSC/QAM tuners, SD Memory Card slot, HDMI inputs EZ-Sync, New Cosmetic Summer 2007

TH-50PX77U New Cosmetic, Anti-Glare coating, side firing speakers Spring 2007
TH-42PX77U New Cosmetic, Anti-Glare coating, side firing speakers Spring 2007

TH-58PX75U New Cosmetic Spring 2007

TH-50PX75U New Cosmetic Spring 2007

TH-42PX75U New Cosmetic Spring 2007

Carried over from 2006
TH-65PX600U 1920×1080p resolution, Built-in NTSC/ATSC/QAM tuners, CableCARD slot, SD Memory Card slot, HDMI inputs with HDAVI-Control, TV-Guide Available now $9,999.95

TH-103PZ600U 1920×1080p resolution Available now $69,999.95
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-sat.it/UserFiles/panasonic-42px77u-42-inch-p.jpg
...een vers 42 inch model, waarover het volgende:
But now Panasonic has managed to reduce the phosphor chambers to a level where a 42in plasma TV with a resolution of 1,920 x 1,080 is a reality. Not only has Panasonic achieved this feat, it has done it without any loss of brightness – the prototype Viera 42in 1080p plasma boasts exactly the same brightness as Panasonic’s current 768 line 42in screen!

Panasonic wasn’t the only company showing off a 1080p 42in plasma, with Hitachi showcasing a similar screen on its stand. Hitachi assured me that 42in is a small as 1080 line plasma screens will go, but I got no such confirmation from Panasonic. That said, Panasonic is a firm believer that LCD is a better option below 37in, so it’s a very safe bet to say that 37in would be the ultimate limit for Panny.

I’ve got to say that one of the things that has had me swaying towards LCD for my next TV purchase is my desire for 1080p functionality, but now I’m not so sure.
Nog een algemeen persbericht van Panasonic is hier te vinden.
Op de site van Engadget staat dit nog aan info.

Al een redelijk draadje op AVForums, maar ook op AVSForum loopt er een draadje met discussie en info. En ook nog op hifi-forum

Hoewel het erop lijkt dat er niet al te ingrijpende wijzigingen zijn is er wel sprake van een Nieuwe V-real II engine is, en wordt er ook gesproken over het feit dat de PX75/77U een720p-G10 panel hebben. Zie ook hier

Opvallend is dat er een 37 inch model schijnt te ontbreken. Verder zijn alle modellen zwart omlijst (volgens mij voor vele een pluspunt), maar zijn ze wel weer in pianolak (...en das weer niet voor iedereen een voordeel...).

In China is de 42PV65C eind 2006 geintroduceerd. Intereesant met name vanwege de 1366x768 resolutie, die hopenlijk ook in de nieuwe PX700, PX77 en PX75 terug te vinden is, hoewel het eerdere perspericht spreekt over 'slechts' 768p bij 42 inch:

Afbeeldingslocatie: http://img2.zol.com.cn/product/9_280x210/48/ce8YBE7CZVIw.jpg De 42PV65C
Not only for China but some Japanese threads also indicates that Panasonic Plasma TV model number for 2007 (hence the "7" numbering) will be the same globally regardless of the size:

PZ750 and PZ700 will be a 1920x1080p Full HD panel
PX700, PX77 and PX75 will be a 1366x768 HD panel

The reason the model number 42PV65C was used in China is because the model was actually launched in Dec 2006 and hence the "6" was used and "5" indicates its a 1366x768 panel.
bron: http://www.avsforum.com/a...hp?t=782840&page=11&pp=30
AANVULLING 19/02/07 met dank @DavidGilmour
Verse modellen op europese markt, ook 37 inch modellen !
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/239062.jpg
De xx70/xx71 serie.... zowel in 37 als 42 inch. Prijzen gezien van 1200 (37") en 1318 (42").

AANVULLING 07/03/07
Panasonic introduceert een nagenoeg nieuwe VIERA Plasma HDTV lijn bestaande uit zes nieuwe modellen.Naast de Full HD Plasma-tv, de TH50PY700, introduceert Panasonic de PV700-serie en de PV70-serie, die zich kenmerken door:

HD BEELDKWALITEIT
De Panasonic V-real II technologie is een verzamelnaam voor een aantal technieken die samen garant staan voor de fantastische VIERA HD beeldkwaliteit.
PROCESSOR
- 1080p Digital Processing Chip Set: Optimale verwerking 1080p signaal
- 1080p Digital Re-mastering Processor: Verbetering van Standard Definition signaal naar HD
- Motion Picture Noise Reduction: Perfecte weergave van snelbewegende beelden
[BRON: http://www.hdtvnieuws.nl/...uwe-plasma-hdtv-modellen/ ]

:w [Aandachtspuntje 1]
Er zal niet aan te ontkomen zijn dat de 2006 modellen ook genoemd gaan worden, al was het maar als vergelijking of herkenning (in kwaliteit of problemen). Op zich niks mis mee, maar laten we het hier liever hoofdzakelijk proberen te hebben over de nieuwe 2007 technieken, looks, ontwikkelingen, specs en (mogelijke) problemen. Opmerkingen en mogelijke oplossingen over paarse slangen van de 2006 series zijn er her en der al meer dan genoeg... :) ...

[Aandachtspuntje 2]
Bij deze het verzoek om losse opmerkingen over 'slechts' een aankoop (en zeker als het een oud model betreft) hier niet meer te plaatsen. Aankoopmelding in combinatie ervaring of zinnige opmerkingen over de verse modellen zijn uiteraard beter op zijn plek en dus meer dan welkom, evenals discussies en vragen over de specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Yeah een nieuw topic! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
Nog even wat real-life pictures uit mijn woonkamer van de Panasonic TH-42PV70P.
Overdag, UPC Digitaal met Veronica aan, beeld op "Cinema" stand.
http://i7.tinypic.com/6fiino7.jpg
http://i9.tinypic.com/4u425gx.jpg
Deze avond, DVD met Harry Potter aan, beeld op "Normal" stand.
http://i1.tinypic.com/53aer7a.jpg
http://i19.tinypic.com/681cho3.jpg

Genomen met een 5.1Mpixel Sony DSC-H1 + het feit dat ik geen foto's kan maken en geen stafief heb, vandaar dat je op die ene foto die "rimpels" ziet, dat is in het "echt" dus niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 15-05-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64934

Waar zijn de pz750 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb ook nog wel ff wat picjes:

Afbeeldingslocatie: http://voodooless.com/pana/img_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://voodooless.com/pana/img_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://voodooless.com/pana/img_03.jpg

March of the Penguins 720p via PC via HDMI aangesloten. Beeld is echt schitterend. Dat raster op de eerste foto komt omdat de cam de individuele pixels waar kan nemen waardoor er een moiré patroon ontstaat. Pics zijn klikbaar voor een groter versie. Kleuren van het tweede plaatje komen ook veel beter overeen met de realiteit.

En voordat jullie gaan vragen: ook dit meubel is van Ikea :9 Ik wilde eigenlijk dat mooie rode hebben, maar dat was te breed. Dan maar dit, is ook nog eens een stuk goedkoper 8)

[ Voor 32% gewijzigd door voodooless op 16-05-2007 00:21 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Allemaal mooie pica's. Graag nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
*zucht*... wat mooi!

@ Voodooless : zijn dat zo van die donkere glazen platen in dat meubel bovenaan? Zo ja, dan is dat wel chique want dan zie je je componenten daar nog wel ietsiepietsie door en kan je ze zo bedienen. Mooi meubeltje dus.... oja en teeveetje is ook niet mis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 07:40
Dat is gewoon een open vak (heb precies het zelfde meubel :P), kan zo mooi zien hoe zo'n TV op het meubel staat (42"?).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mooie foto's, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06 12:44
Zal ik ook maar eens een fotootje posten. Dit is de 37inch... is eigenlijk ook best groot ;) En ook al een Brood aan de muur!

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4qp3t69.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door BigSurf op 16-05-2007 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg je zo'n Herman Brood zeefdruk gratis bij een Panasonic Plasma of zo? :+ ;)

Het ziet er wel strak uit hoor zo in je woonkamer! :D
Het blijft een mooi tv.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 16-05-2007 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik zit me af te vragen of ik voor 50 euro 5 inch extra scherm zou willen want de 37" en 42" PV70 verschillen daarvoor te weinig van prijs. Kijkafstand tot scherm is 3,5 meter. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koen schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:21:
Ik zit me af te vragen of ik voor 50 euro 5 inch extra scherm zou willen want de 37" en 42" PV70 verschillen daarvoor te weinig van prijs. Kijkafstand tot scherm is 3,5 meter. Iemand?
Ik had wat reacties op kieskeurig gelezen en de mensen daar met een kijkafstand van 3m zijn zeer blij met hun extra 5". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Oke dank en dan nog maar meteen een vraag: Zijn de 42PZ700 en 42PY700 toevallig dezelfde modellen? Beide FullHD, maar in NL is het de PY serie en in DLD zie ik bij de FullHD modellen PZ staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
koen schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:21:
Iets om rekening met te houden is dat TV-kijken wat iets minder "kijkbaar" kan zijn, aangezien de (weliswaar iets) hogere resolutie over meer scherm-oppervlak verdeelt gaat worden. Verhoudingsgewijs een vermindering in kwaliteit (en het beste zichtbaar bij TV kijken). Blijft feit dat idd het prijsverschil wel errug klein is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koen, de PY is de serie die uitgegeven is voor de Benelux. De PZ lijkt me meer een universele serie.

Het top model van de serie komt in Aug - Sep. De 50py750 of wel de 50pz750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216820

Hier mijn pix :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.loekxs.speedxs.nl/p1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.loekxs.speedxs.nl/p2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.loekxs.speedxs.nl/p3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Knoop is doorgehakt, toch maar 5" extra, dus de 42PV70. Nu wachten op levering... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214890

@ pumperbal

Jij hebt blijkbaar een PS3. Ikzelf twijfel enorm om ook 'n PS3 aan te schaffen en aan te sluiten aan mijn TH42PV700F. Hoe is de DVD weergave (480p of 576p uitzenden!)? Maakt ie veel geluid (koeling...) en laat je (mocht je al BR-disc afgespeeld hebben) de 1080p naar je tv gaan of 720p. Trouwens, kan de PS3 720p naar de panasonic sturen, gezien de geruchten dat ie als ie niet 1080p naar de tv (omdat deze tv het bv niet kan) kan sturen, hij het downscaled naar 480p en dit naar de tv stuurt? Heb je 'm via component of HDMI en welke is beter volgens jou?
Sorry voor al deze vragen
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 15:01

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

heb je ook een overall shot van de tv in de kamer?
Heb net mijn verzendbevestiging binnen trouwens; ding wordt toch via deGreef verzonden niet? Moet namelijk wél hebben dat ze een afspraak maken want ben vanaf morgen een dag of 5 pleite :/

[ Voor 65% gewijzigd door beschuitfluiter op 16-05-2007 13:36 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 21:06
beschuitfluiter schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:36:
heb je ook een overall shot van de tv in de kamer?
Heb net mijn verzendbevestiging binnen trouwens; ding wordt toch via deGreef verzonden niet? Moet namelijk wél hebben dat ze een afspraak maken want ben vanaf morgen een dag of 5 pleite :/
Moet je ze nu gewoon even opbellen, is geen probleem, doen ze niet moeilijk over, kan je gewoon een datum plannen de dag dat je terug bent. De Greef dus bellen he, niet Redcoon.

[ Voor 3% gewijzigd door ConZito op 16-05-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ha thnx voor de tip! meteen ff doen!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214494

wie wilde er ook weer een samsung kopen? hieronder ff een reactie van kieskeurig.nl.....

lex123: lex123: Jeetje wat een pech... De eerste avond dat ik rustig zit te kijken halverwege het programma House geeft de tv een gek geluidje en kapt er volledig mee. En ik was zo waanzinnig tevreden met de kwaliteit van het beeld. Kan gebeuren natuurlijk. Ik dacht gellukkig gekocht bij Samsung... want die komen dezelfde dag als je voor 10 uur belt langs. Premium Service van Samsung.

MOOI NIET DUS: Staat wel heel leuk op de site maar ze kunnen niet voor woensdag volgende week komen. En dan is het nog de vraag of ze 'm direct kunnen repareren. Leuk hoor PREMIUM SERVICE van Samsung. Veel beloven op de site maar niet waar kunnen maken. Als ik hun was zou ik het toch maar anders formuleren. Ik had mij net over laten halen om de Samsung te kopen door de snelle service van hun. Lekker een weekje geen tv nu. Ben benieuwd hoe ze het verder gaan afhandelen.

Ik houdt u op de hoogte. Ik ga maar vroeg naar bed dit weekend. (een paar dagen in bezit)

Een kleine week verder 16-05-2007: Reperateur van Samsung langs gekomen. Voeding waarschijnlijk stuk. De TV is zo nieuw dat er nog geen onderdelen in Nederland van zijn. Nog onbekend wanneer die er zijn. Ik hoop niet dat ik straks een maand op onderdelen moet gaan zitten wachten. Heb zeker wel een half uur plezier van deze tv gehad. Ben benieuwd wat Samsung nu gaat doen met deze tv van een half uur oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vindt niet dat dat echt in het topic thuishoort (is per slot van rekening een panasonic topic), maar dat soort zaken kunnen gebeuren. Het kan net zo goed met een Panasonic gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

yep; persoonlijk zou ik in zo'n geval gewoon ander exemplaar eisen...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214890 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:28:
@ pumperbal

Jij hebt blijkbaar een PS3. Ikzelf twijfel enorm om ook 'n PS3 aan te schaffen en aan te sluiten aan mijn TH42PV700F. Hoe is de DVD weergave (480p of 576p uitzenden!)? Maakt ie veel geluid (koeling...) en laat je (mocht je al BR-disc afgespeeld hebben) de 1080p naar je tv gaan of 720p. Trouwens, kan de PS3 720p naar de panasonic sturen, gezien de geruchten dat ie als ie niet 1080p naar de tv (omdat deze tv het bv niet kan) kan sturen, hij het downscaled naar 480p en dit naar de tv stuurt? Heb je 'm via component of HDMI en welke is beter volgens jou?
Sorry voor al deze vragen
Alvast bedankt
Hoi...

1 dvd is adembenemend, een dvdtje van monsters inc bijv. is jawdropping :9

2 hij maakt bijna geen geluid, afentoe begint hij rustig wat te blazen als hij het warm krijgt.

3 ja je kan de ps3 handmatig op alle aanwezige resoluties zetten, maar je kan hem ook zelf automatisch het hoogst haalbare laten kiezen.

4 beeld via component is erg goed, maar minder schoon en strak als hdmi.

Ik zie trouwens geen verschil tussen 720p BR of 1080p BR... het is alletwee idioot gedetailleerd scherp en helder (ice age 2 demo 720p en een ps3 reclame demo van een stoot op de plee 1080p)

Verschil tussen 720p en 1080p met Ridgeracer 7 via de TH42PV70 is er dan weer wel daar heb ik ook fotootjes van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217676

Ik hoor dat ze bij Panasonic daar zeker niet moeilijk over doen, de garantie is wel dik in orde hoor ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 217676 op 16-05-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212330

Hier wat pics van mijn PV700

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/9051/home4fh1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/1736/home2wl8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215171

Yes, yes, yes.... Ik heb hem staan.... :)
Had die van mij bij voordeelhalen.eu besteld. Na 2 weken nog steeds geen Pana. :X
Daarom heb ik de bestelling geannuleerd en er 1 bij de winkel gekocht. Ik kon gewoon niet meer wachten.
Ik heb hem met mijn ford station meegenomen met de doos schuin erin (rechtop ging net niet).
Eenmaal thuis heb ik hem eerst op de sokkel gezet. Hij zit er namelijk niet al op. Dit monteren gaat zeer makkelijk. TV erop zetten, borgen met 4 schroefjes en klaar.
FF rustig gemeten waar de muurbeugel kwam te hangen en.... Hij hangt nu op de muur.
Na het aanzetten ben zijn me 2 dingen opgevallen...

1. De kijkafstand is op 2 meter nog steeds zeer goed. Is ook al eerder gezegd op dit forum. Echter voor een 42 inch moet je toch echt wel op minimaal 3,5 - 4 meter gaan zitten anders krijg je vermoeide ogen. Als je op 2 meter zit lijkt het net of je naar tennis kijkt bij het lezen van een ondertiteling.
2. Er zit een 50 en 100 Hz modus op... Als je hem op 50 Hz zet flikkert het beeld gigantisch. Waarom dit erop zit ???? Echter als ik hem op 100 Hz zet (standaard op 100) heb ik het idee dat de TV nog af en toe flikkerd indien er veel wit weergegeven wordt. Dit is echter niet storend maar wel aanwezig.

Als laatste wil ik zeggen dat hij echt GROOT is... Maarja als ik de 37" had gekocht ik misschien na een tijdje spijt gekregen wat het schijnt wel te wennen ;)

Morgen nog ff een HDMI-kabel halen voor mijn DVD speler. Deze heb ik nu via scart. (ook goed beeld hoor)

Iedereen die voor de Pana gaat: veel plezier ermee... en dat zal hoogstwaarschijnlijk wel gaan lukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anoniem: 215171 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 09:44:
1. De kijkafstand is op 2 meter nog steeds zeer goed. Is ook al eerder gezegd op dit forum. Echter voor een 42 inch moet je toch echt wel op minimaal 3,5 - 4 meter gaan zitten anders krijg je vermoeide ogen.
Als je een 42 inch scherm koop vind ik het zonde om op 4 meter te gaan zitten. Ik zit nu op 2,40 van een 32 inch en ik zou willen dat ik minstens 37 heb. Als ik op 3 meter zit verwacht ik dat een 42 inch prima zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 08:36

BNX

Hij is er (de PV70, wel wat donkere pics, betere zullen volgen...)

Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/cinema/pana1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/cinema/pana2.jpg

1e indruk: :o _/-\o_ :9~ (vergeleken met een Samsung LCD van mijn ouders is dit ECHT een andere ervaring...

[ Voor 25% gewijzigd door BNX op 17-05-2007 10:44 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr.Tum zitten de boxen er standaard bij?

Op panasonic jp hebben ze er over dat de pv70 geen 100 hrz zijn en de pv700 wel en dat de pv700 meer menu mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

de PV70 heeft wel degelijk 100 Hz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je het zeker Voodooless?

Dan klopt dit niet.

Previous post I said the PV70 has the 100hz option, but this is not the case
The PX70E model has it, which I believe is sold in Spain and Italy, and ofcourse the PV71 has it, which is sold in Germany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, ik kan mijn tv toch echt terug zetten op 50 Hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211535

Heb gisteren m'n 42PV70 binnen gekregen !!!! :*) :*) :*)
En ik moet zeggen dat ie me niet tegenvalt ;) allesbehalve zelfs!

Beeld met analoge kabel is goed te doen, maar t zal toch snel digitaal worden.

Meteen wat HD materiaal over DVI - HDMI bekeken en moet zeggen dat dit echt heeeeel strak is!!!
Alsof je door t raam naar buiten kijkt _/-\o_

Worstel wel nog een beetje met de instellingen van m'n videokaart (XFX 7900GT Extreme) om het beeld optimaal te krijgen.
M'n desktop valt er namelijk net buiten... heb m nu op kloon staan resolutie 1280*1024.

Kan iemand me misschien een paar pointers geven mbt de instellingen??
Thanks alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 64934 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:13:
[...]and ofcourse the PV71 has it, which is sold in Germany.
...en als de PV71 de 100hrtz heeft, dan heeft (imo) de PV70 het ook, aangezien dit identieke modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:38:
[...]
...en als de PV71 de 100hrtz heeft, dan heeft (imo) de PV70 het ook, aangezien dit identieke modellen zijn.
Ik heb de PV71F... Met 100 Hz. Alle modellen zijn hetzelfde. In mijn geval gaat het om een europees model. Het enige wat afwijkt is de taal van de bijgevoegde gebruiksaanwijzingen. Verder zijn alle 70 / 71 (E)(F) gelijk aanelkaar INCLUSIEF 100 HZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219572

Vraagje jongens. Ben van plan een Panasonic TH-42PY700F te kopen. Men m'n PS3 wil ik immers graag een fullhd (1080p-beelden). Mijn vragen :

1) waarom is de pv700f geen full hd, is lees op pansonic-site immers dat er wel '1080p Digital Processing & Remastering'-technologie opzit

2) waar koop ik best via internet (ik woon in belgië!)

3) hoe groot is het gevaar op inbranden nog?

4) ik twijfel nog een klein beetje om niet naar lcd te gaan, fulhd en 100Hz! De combinatie 1080p en 100hz is echter zeer schaars, naar ik verneem bijna enkel bij Sharp (aquos, LC-46HD1E). Ik vermoed dat die 100hz echt wel nodig is om games te spelen en geen last te hebben van clouding. Een responstijd van 8ms voor de doorsnee lcd lijkt me veel. Is het juist dat plasma ongeveer 2ms responstijd heeft?

5) Is plasma aangewezen voor het gamen?

alvast bedankt voor de respons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje...

6) iemand een idee van de introductieprijs van de TH-42PY700F?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Laatst online: 26-06 17:09
Anoniem: 219572 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:39:
Nog een vraagje...

Thx
Ik begin me toch wel te ergeren aan mensen die absoluut geen moeite doen om zelf even door het topic heen te lezen / te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ben je lekker positief ingesteld martijn. Frustratie? Reagger je dan op de juiste persoon af...
Heb het nog eens nagelezen, ik vind idd dollar-prijzen...
Mijn vraag is of iemand weet heeft wat de (goedkopere) internet-introductie-prijs zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gininho ik zou als richtlijn voor prijs nemen de 50pv70.De 42py700 en 50pv70 hebben de zelfde advies prijs.Ik ga er zelf van uit iets over de 2000 Euro.

1:Panasonic heeft gekozen.Om voor elk sigment van de markt een plasma model te brengen.
Alleen de py modellen hebben een full hd pannel en de overige modellen zullen.Het 1080P
signaal downscallen naar 1024 bij 768 of 1366 bij 768(50 Inch).

2:Ik zou het niet weten.Ik zelf ben op zoek naar een winkel in Belgie.Aangezien de 42py700
meschien niet verkocht wordt in Nederland .

3:Bij de Panasonic modellen komt inbranden bijna niet meer voor.

4:Als je film wil kijken.Dan zou ik voor een Plasma gaan die full hd is.Voor spellen lijkt me een
lcd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212330

Anoniem: 64934 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:24:
Dr.Tum zitten de boxen er standaard bij?
Nee dat zijn mijn Infinity Surround speakers. Ik neem aan dat je het over die 2 staande speakers hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
De prijzen zijn alweer gedaald.
50PY700 € 2900
50PV700 € 2130
50PV70 € 1925
Neem aan dat dit voor de 42inch versies ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Anoniem: 219572 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:39:
Nog een vraagje...

Thx
Kwam de prijs van € 2200 tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215749

Ik weet het allemaal niet meer met die plasma's. Zie door de bomen het bos niet meer. Zoveel modellen. wil graag een 42" maar zie ondertussen de PV70, PV71F, PX70, PX71.
De een zegt dat ze allemaal gelijk zijn, de andere van niet. Als ik bijvoorbeeld bij Redcoon kijk zie ik wel degelijk prijsverschillen dus zal er ook wel verschil in tv's zitten, toch?
Kan iemand een advies geven:
- Panasonic TH-42PV70
- Panasonic TH-42PV71F
- Panasonic TH-42PX71E

Ik weet het niet meer. het gaat niet zozeer om die paar tientjes verschil maar wil graag wel de beste/meeste functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

'T zijn gewoon modellen voor verschillende landen, vandaar ook de prijsverschillen. Verder zijn de TV's gewoon gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voodooless schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:37:
'T zijn gewoon modellen voor verschillende landen, vandaar ook de prijsverschillen. Verder zijn de TV's gewoon gelijk.
Maar toch zou ik voor een 'F' model kiezen ;) Tot nu toe hebben zij allemaal de 100hz functie laten zien in hun menu terwijl de andere modellen dat niet hebben (maar misschien al standaard ondersteunen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219642

Ik heb nu het volledige topic doorgelezen (deel 1 en deel 2)

Ik ben enorm geïnteresseerd in de Pana 42". Ik wou eerst nog een FULL HD kopen, maar ik heb gelezen dat dit toch de meerprijs niet waard is.
Toch heb ik nog enkele vraagjes voor de gebruikers van de 42PV70 en 42PV700.

1) Hoe zit het met de zwarte balken boven en onder bij het afspelen van DVD-materiaal ?
2) Zit er toch een auto-mode voor de beeldgrootte op de PV70 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 27-06 14:53

MrScratch

I am rubber, you are glue

Anoniem: 219642 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:22:
Ik heb nu het volledige topic doorgelezen (deel 1 en deel 2)

Ik ben enorm geïnteresseerd in de Pana 42". Ik wou eerst nog een FULL HD kopen, maar ik heb gelezen dat dit toch de meerprijs niet waard is.
Toch heb ik nog enkele vraagjes voor de gebruikers van de 42PV70 en 42PV700.

1) Hoe zit het met de zwarte balken boven en onder bij het afspelen van DVD-materiaal ?
2) Zit er toch een auto-mode voor de beeldgrootte op de PV70 ?
1) Wat wil je er precies over weten? Bij 16:9 (beeldverhouding) dvd's zie je geen balken en bij 1:2.35 (beeldverhouding) dvd's wel, maar deze kun je wegzoomen als je dat zou willen.

2) Ja, deze mode zit er op. En ik moet zeggen dat ik hem erg goed vind werken. Bij tv-kijken vind hij bijna altijd de (door mij gewenste) juiste instelling?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr.Tum jammer dat dit geen standaard boxen zijn voor de Panasonic.Zijn er wel boxen bij geleverd ik dacht dat de Pv700 met een setje boxen werd geleverd.

Casper het prijs verschil met de pv700 en py700 is ongeveer 400 Euro. Voor die 400 Euro krijg je Full hd, 40 miljard kleuren meer,betere contrast en meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hier ging wat fout

[ Voor 215% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 18-05-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 64934 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:03:
prijs verschil met de pv700 en py700 is ongeveer 400 Euro. Voor die 400 Euro krijg je Full hd, 40 miljard kleuren meer,betere contrast en meer mogelijkheden.
contrast is bij de PY 5000 en de PV 10.000 ....dus duurder model, helft van contrast waarde.
En van het 42 inch model is geen PY versie meen ik, en wordt het dus een vergelijk tussen de 50 inch modellen (PV en PY), en dan is het verschil zo'n 800 euro ;)

@Casper-remapped (en ook @fisher1397): Als je kijkt naar verschil tussen 42PV70 en 42PV700 dan is er geen verschil in contrast, grijswaarden en kleurhoeveelheden (alsdus de panasonic site).
Wel in geluid, aansluitingen en mogelijkheid voor SDcard slot.

Het prijsverschil op kieskeuring is inmiddels "slechts" 230.- euro tussen die 2 modellen.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 18-05-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Hoi allen,

Ik wilde al een hele tijd een nieuwe "platte TV" voor in de "computer"-kamer. Speciaal om al mijn console's aan te sluiten en dan vooral de Xbox360.

Nu zat ik al een hele tijd naar de Samsung LCD's te kijken, omdat die naar mijn inzien prijs/kwaliteit best wel goed uit de bus kwamen.
Ik had zelf altijd begrepen dat LCD's "beter" waren dan Plasma's voor console's.

Nu zou ik aan jullie willen vragen wat voor mij de beste keus is. Of een Plasma tv van panasonic of een samsung lcd van zo rond de 37/ 42 inch.

Zijn er nog "moeilijkheden" mbt plasma's tegenover LCD's bv inbranden, branduren enz ?

Alvast heel erg bedankt!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:29:
Nu zat ik al een hele tijd naar de Samsung LCD's te kijken,[...]
Ik had zelf altijd begrepen dat LCD's "beter" waren dan Plasma's voor console's.[...]
Zijn er nog "moeilijkheden" mbt plasma's tegenover LCD's bv inbranden, branduren enz ?
Ik verwijs je voor je vragen mbt vergelijk naar Plasma - LCD naar : [TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Voor info/ervaringen over de Samsung LCD naar: [LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6

Lees de topics en de ervaringen maar vooral, ga zelf in de winkel kijken met de info die in al die (en deze) topics staan en maak je keus op basis van die info, je wensen en wat je ziet in de winkel.
Succes :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 18-05-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Na enkele dagen bezit (42PV70P) wat meer opmerking:

- computerbeeld is goed to zeer goed kwa scherpte, kan tot 85Hz
(niet verwarren met de 100Hz die de TV over HDMI en SCART RGB aankan)

- zwart is gewoon: GEWELDIG (vergelijk getrokken met betere Samsung LCD)

- ik vond eerst het design van de Samsug Q91 plasma mooier, maar deze mening neem
ik volledig terug, de Pana is strak, niet té aanwezig maar toch een extra designstukje in de kamer
Vind nu de Samsung iets té glimmend... (no flame of omdat ik nu de Pana zelf bezit, objectieve mening... voor zover objectief nu kan als bezitter 8)7 )

- Ik scale-up naar 720P via mijn Pioneer AV696 dvd-speler en dit ziet super uit, bij sommige DVD's
moet ik goed kijken of het niet HD kwaliteit is i.p.v. SD upgescaled naar 720P

- Geluid is gewoon goed, zeker niet slecht, maar nothing beats een goede surround-set... :9

- Afstandsbediening is zéér solide, maakt (helaas?) toch plaats voor de Harmony 785 die ik reeds heb...

- Verschil 50Hz (normale plasma) en 100Hz (PV70P) is duidelijk te zien, véél rustiger en contrast-rijker (?) beeld... Raar idd dat de contrast beter wordt bij aanzetten 100Hz

- TV via TV-home (digitaal met Samsung 9401 kastje) is gewoonweg goed te noemen, mede dankzij dit vindt ik de PV70P een super TV óók voor SD-materiaal!!!

[ Voor 4% gewijzigd door BNX op 18-05-2007 11:50 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

contrast is bij de PY 5000 en de PV 10.000 ....dus duurder model, helft van contrast waarde.
En van het 42 inch model is geen PY versie meen ik, en wordt het dus een vergelijk tussen de 50 inch modellen (PV en PY), en dan is het verschil zo'n 800 euro [/quote]
[quote]

Ik begrijp ook niet waarom een topmodel minder contrast-waarde heeft. Is dit echt nefast voor het beeld, en vooral voor het gamen? Iemand een idee welke contrastwaarde de in september verwachte py750-reeks zou hebben. Ik begin zo meer en meer te vermoeden dat dit zuivere marketing-maneuvers zijn.
Ik begin meer en meer aan de sharp aquos lcd, full hd, 100 hz te denken. Dat is volgens mij, momenteel op de markt, de meest complete tv.
Mijn huidige tv en randapparatuur zijn allemaal panasonic, daarom heb ik echt wel schrik om over te schakelen. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Anoniem: 64934 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:25:
Gininho ik zou als richtlijn voor prijs nemen de 50pv70.De 42py700 en 50pv70 hebben de zelfde advies prijs.Ik ga er zelf van uit iets over de 2000 Euro.

1:Panasonic heeft gekozen.Om voor elk sigment van de markt een plasma model te brengen.
Alleen de py modellen hebben een full hd pannel en de overige modellen zullen.Het 1080P
signaal downscallen naar 1024 bij 768 of 1366 bij 768(50 Inch).

2:Ik zou het niet weten.Ik zelf ben op zoek naar een winkel in Belgie.Aangezien de 42py700
meschien niet verkocht wordt in Nederland .

3:Bij de Panasonic modellen komt inbranden bijna niet meer voor.

4:Als je film wil kijken.Dan zou ik voor een Plasma gaan die full hd is.Voor spellen lijkt me een
lcd beter.
Plasma is toch juist beter ivm met ghosting bij LCD's? Plasma heeft toch juist geen last hiervan? Daarom zou ik dan zeggen dat Plasma beter geschikt is voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lost de 42PY700 komt eind juni en als je goed kijkt kun je hem al reserveren voor 2145 Euro.De Py hebben een betere of gelijkwaardige contrast.Als je de review op hdguru leest dan zijn de py's een van de beste plasma's in contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben zelf ook al een tijdje aan het oriënteren voor een nieuwe paneel ter vervanging van mijn huidige 32" 1368x768 HD-ready toestel (waar ik overigens best tevreden over ben). Deze heeft alleen geen HDMI-ingang maar een DVI-ingang die niet 100% HDCP compatible is. Mijn PS3 is hierop niet aan de praat te krijgen (zit nu via Component aangesloten).

Zit erg te twijfelen tussen de 37/42" Panasonic PV70 Plasma's of een Full 37/42" HD 1920x1080 LCD scherm. Mijn grootste twijfel is het volgende:

Ik ga het scherm voor 75% voor HD materiaal (720p en 1080i/p) gebruiken. Sluit mijn PC via de VGA-input aan en gebruik zeer regelmatig de browser van mijn PS3 en werk hiermee vaak met Linux. Mijn probleem zit eigenlijk in de native 1024x720/768 resolutie van de Plasma panelen.
Ik ben bang dat Linux in 1080P niet meer leesbaar is op deze schermen. En dan bedoel ik niet de kleine letters, maar de onvolledige letters i.v.m. de lagere res. van het paneel.

Op mijn huidige LCD is 1080i niet echt bruikbaar te noemen en ik gebruik daarom 720P wat een super strak en scherp beeld geeft. Helaas is de 720P resolutie ook eigenlijk meer dan de Plasma panelen aankunnen. Wie heeft er directe ervaring met de leesbaarheid van een statisch scherm (vooral tekst) op deze Plasma's?
Soms heb ik de PS3 ook een aantal uren in Linux aanstaan, wat een statisch scherm kan opleveren voor langere periodes. Hoeveel problemen "kan" dat opleveren m.b.t. inbranden.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 64934 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:16:
Lost de 42PY700 komt eind juni en als je goed kijkt kun je hem al reserveren voor 2145 Euro.De Py hebben een betere of gelijkwaardige contrast.Als je de review op hdguru leest dan zijn de py's een van de beste plasma's in contrast.
aha.. duidelijk. Had braafjes gekeken bij de huidige modellen op Panasonic en kieskeurig. Vandaar dat ik een en ander over het hoofd heb gezien ;)
Contrast bij de PY blijft echter wel 'slechts' 5000:1 tov de PV serie met 10.000:1

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 18-05-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81784

Die 10000:1 zijn leuke specs maar niet meer dan dat.
In verschillende test blijkt het feitelijke contrast niet boven de 2500:1 uit te komen.
Check areadvd eens met hun tests dan zie je wat het werkelijke contrast is.
Beter, check het scherm gewoon irl, ga naar een goeie winkel en neem contrastrijke dvd's mee.
Panicroom, master&commander (begin scene's, scene met de mist) etc. Dan kan je zelf zien hoe het gesteld is met de zwartwaardes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lost de contrast waardes zeggen niks. Simonssj heeft gelijk.De contrast waardest die fabrieken aangeven.kunnen ze zelf bepalen en kloppen nooit.(geen universele standaard)

Hier is een gedeelte van een andere review van de 50py700.

The Panasonic's black level and peak contrast ratio, however, were the best I've yet measured on a flat panel display. The peak contrast ratio, using a 100IRE white window for the peak white reading, measured 2,041:1 (36.74fL peak white and 0.018fL video black). This black level is roughly half that of the next best result I've yet found with a plasma display: 0.034fL on the Pioneer Elite PRO-940HD (twice as dark, in other words).

(A full white field is generally used for the peak contrast measurement, rather than a window. When a full 100IRE white field is used on any plasma display, however, the peak light output drops dramatically—a characteristic of the design. The Panasonic is no different. With a full white field on the Panasonic the peak white output, and the contrast ratio, dropped by about half. The black level did not change).

The Panasonic's deep black level still did not produce that "fade into the black frame" ideal, which has not yet been reached by any digital video display. But it clearly produces a punchy, rich, deep image that only rarely, with the most challenging dark program material (such as in the killer opening below deck scenes in Master and Commander: the Dark Side of the World), shows any sign of that dreaded gray haze washout.

Other positives: the Panasonic's image is free of obvious video noise from a normal viewing distance. It also displays picture information at both below black and above white over both HDMI and component connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 64934 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:42:
Lost de contrast waardes zeggen niks.
...weet ik hoor, je hoeft mij niet te overtuigen :) . Maar ik gaf slechts een reactie op..
Anoniem: 64934 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:03:Voor die 400 Euro krijg je Full hd, 40 miljard kleuren meer,betere contrast en meer mogelijkheden.
...dat het in het geval van contrast niet opgaat dat het meer is, zoals bij de kleur en mogelijkheden. Dat bij de PY de waardes mbt contrast lager liggen dan bij de PV. Dat was alles ;)
Zodat het voor Casper-remapped (die de vraag op de vorige pagina stelde mbt die 2 modellen) ook duidelijk is dat het niet allemaal 'meer' is wat de PY biedt...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 18-05-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net gepraat met een 'kenner' van MediaMarkt. Hij was net naar een beurs geweest, waar tv's werden vergeleken. Hij vond het beeld van de nieuwe py700 prachtig. Nieuw was echter dat PIONEER op de beurs een nieuwe plasma beloofde tegen eind juni 2007, waarbij de contrastwaarden 'onmeetbaar' zouden zijn. Het zou de beste plasma zijn ooit...en tegen een concureerbare prijs. Zowel de py700 als de nieuwe pioneer zouden rond de 2500 euro kosten (in MM welteverstaan). En ik die dacht dat pioneer onbetaalbaar was?!

Verder zei deze 'kenner' dat hij voor het bekijken van film en zeker sport, plasma aanbeval.
Voor het gamen zou hij eerder overstappen naar LCD, hij zegt dat game-beelden nog steeds beter overkomen op een computerscherm, wat lcd nog altijd is. Hij raadde wel aan te wachten op een 100hz versie. Spijtig genoeg is er enkel een 46 en 52-inch scherm bij SHARP. Het valt af te wachten wie als eerste een 37-42-inch scherm maakt full hd, 100hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag een HDMI kabel gekocht voor mijn DVD-speler. Maar 23 euro bij de It's met een lengte van 3 meter...
Mijn DVD geeft een signaal af van 720P of 1080i. Ik zie geen verschil tussen beide. Ik dacht dat 720P beter is dus heb hem daar maar opgezet. En..... wat een strak beeld zeg. (42PV71F)

Heb echter een vraag voor HDMI. Als ik de DVD-speler aanzet gaat de TV niet automatisch op DVD (HDMI) Ik heb beide poorten (HDMI1 en HDMI2) geprobeerd.
Dit gebeurt bij scart dus wel.
Vindt het wel lastig dat je hem via de AV knop eerst handmatig op HDMI moet zetten.
Mijn vraag is of dit toch op één of andere manier in te stellen is.

Verder geen nadelen meer gevonden... :*) :*) :*)

Oja, nog even mensen die een S-video ingang missen. Deze kan weergegeven worden via scartingang 2. Heb je wel een verloopje nodig van scart naar S-video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gininho het goedkoopse pioneer model uit de 8 serie kost 2500 Euro.De full hd modellen beginnen bij de 6000 Euro.

Philip Lcd en Plasma hebben beide nog steeds last van ghosting. Persoonlijk vind ik het bij de goede merken plasma minder.Een van mijn favorite manieren voor ghosting testen is de pilot dvd van Battle Star Galactica.

Lost Amen hehe :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Inmiddels nieuwe prijzen bekend voor de Panasonic

50PY700 nu voor 2999.- (Leverbaar eind Juni)
50PV700 nu voor 2299.-
50PV70 nu voor 2039.-
42PV700 nu voor 1619.-
42PV70 nu voor 1269.-
37PV70 nu voor 1099.-

Verschillende modellen op voorraad.

En natuurlijk zijn we geen internetwinkel maar een grote normale winkel met bijna alle modellen op voorraad. Internetprijzen halen we dan net niet maar we doen ons best om het prijsverschil zo klein mogelijk te maken.

Mvg

Vincent

Modbreak:Het wervingsacties van welke aard dan ook zijn op GoT niet toegestaan. Zie ook: Het algemeen beleid #spam Dat telefoonnummer halen we dus maar netjes weg..

[ Voor 42% gewijzigd door voodooless op 18-05-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211535 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:34:
Heb gisteren m'n 42PV70 binnen gekregen !!!! :*) :*) :*)
En ik moet zeggen dat ie me niet tegenvalt ;) allesbehalve zelfs!

Beeld met analoge kabel is goed te doen, maar t zal toch snel digitaal worden.

Meteen wat HD materiaal over DVI - HDMI bekeken en moet zeggen dat dit echt heeeeel strak is!!!
Alsof je door t raam naar buiten kijkt _/-\o_

Worstel wel nog een beetje met de instellingen van m'n videokaart (XFX 7900GT Extreme) om het beeld optimaal te krijgen.
M'n desktop valt er namelijk net buiten... heb m nu op kloon staan resolutie 1280*1024.

Kan iemand me misschien een paar pointers geven mbt de instellingen??
Thanks alvast!!
Hmmm echt niemand die me verder kan helpen? btw heb t topic van voor tot achter gevolg dus naar mijn weten is deze vraag niet helemaal |:(

Ik zal wel iets verkeerd ingesteld hebben gezien m'n fonts en alles ook eigenlijk te klein zijn en er net een werkbalk breedte rondom weg valt.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:06:
Inmiddels nieuwe prijzen bekend voor de Panasonic

50PY700 nu voor 2999.- (Leverbaar eind Juni)
50PV700 nu voor 2299.-
50PV70 nu voor 2039.-
42PV700 nu voor 1619.-
42PV70 nu voor 1269.-
37PV70 nu voor 1099.-

Verschillende modellen op voorraad.

En natuurlijk zijn we geen internetwinkel maar een grote normale winkel met bijna alle modellen op voorraad. Internetprijzen halen we dan net niet maar we doen ons best om het prijsverschil zo klein mogelijk te maken.

Mvg

Vincent
En de prijs voor 42pY700? Die zou volgens panasonic eind juni geleverd kunnen worden, de 50py700 is toch reeds voor eind mei?

alvast bedankt, vriendelijke groeten

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 18-05-2007 18:01 . Reden: telefoonnummer weggedit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

HDMI (VGA misschien ook wel) heeft iets van 2.5% overscan, dat staat ook netjes in de manual. Ik denk niet dat je er veel aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voodooless schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:01:
HDMI (VGA misschien ook wel) heeft iets van 2.5% overscan, dat staat ook netjes in de manual. Ik denk niet dat je er veel aan kan doen.
Dan kan ik er mee leven :*)

Ander puntje wat ik heb, en vraag me af of jullie dit ook zien, is;

Als ik via HDMI met MP-Classic en AVC een HD film kijk, zie ik bij snelle afwisselingen van licht en donker een horizontale streep over t beeld. Meer een verschuiving van 2 helften van t beeld over horizontale lengte...
Ik vermoed zelf dat dit te maken heeft met de decoder of HDMI (aangezien de DVD-speler dit niet vertoond).

Zal eens kijken of ik t op foto vastgelegd krijg.
Voor de rest is t beeld echt super!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Anoniem: 211535 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:06:
[...]

Hmmm echt niemand die me verder kan helpen? btw heb t topic van voor tot achter gevolg dus naar mijn weten is deze vraag niet helemaal |:(

Ik zal wel iets verkeerd ingesteld hebben gezien m'n fonts en alles ook eigenlijk te klein zijn en er net een werkbalk breedte rondom weg valt.

Thnx
hou netjes 1024x768 aan, werkt hier perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218923

Ik heb het hele topic op de voet gevolgd en een paar weken geleden ook een 42" PV70 besteld. Bij Stassen. Vorige week geleverd. Zie de foto. Zowaar ook met een brood aan de muur. Wat een toeval ;-)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v40/Brewskie/IMG_2048panasonicplasma42metbroodaa.jpg

Ik zal binnenkort nog wat ervaringen plaatsen, want ik wil wel wat terug doen voor het forum, want ik heb hier erg veel informatie vergaard. Bedankt, heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
whehehe, dat brood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mag niet vergeten eten hé bij al dat TV-gedoe...anders vallen je ogen toe en zie je niks meer! Prachtig toch zo'n brood aan de muur :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
het was ook meteen z'n eerste post hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218923 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:15:
Ik heb het hele topic op de voet gevolgd en een paar weken geleden ook een 42" PV70 besteld. Bij Stassen. Vorige week geleverd. Zie de foto. Zowaar ook met een brood aan de muur. Wat een toeval ;-)

[afbeelding]

Ik zal binnenkort nog wat ervaringen plaatsen, want ik wil wel wat terug doen voor het forum, want ik heb hier erg veel informatie vergaard. Bedankt, heren.
zowwwww man dat brood!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:15
Een teken dat hij voorlopig 'droog' brood moet eten??
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219572 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:04:
Net gepraat met een 'kenner' van MediaMarkt. Hij was net naar een beurs geweest, waar tv's werden vergeleken. Hij vond het beeld van de nieuwe py700 prachtig. Nieuw was echter dat PIONEER op de beurs een nieuwe plasma beloofde tegen eind juni 2007, waarbij de contrastwaarden 'onmeetbaar' zouden zijn. Het zou de beste plasma zijn ooit...en tegen een concureerbare prijs. Zowel de py700 als de nieuwe pioneer zouden rond de 2500 euro kosten (in MM welteverstaan). En ik die dacht dat pioneer onbetaalbaar was?!
Pioneer heeft zijn eigen problemen.
Zo is het inbranden een bekend fenomeen, iets waar zo'n beetje elke pioneer last van heeft (tenzij je het scherm tig-uren op een lage contrastinstelling wil draaien).
Daarnaast zoek eens gerust op pioneer & dirty screen, de zin om voor een pio te gaan is dan ver te zoeken.
IMHO ik zou niet zomaar afgaan op verhalen van beste ooit en onmeetbare contrastwaarden, zelf gaan kijken is het devies en zeer zeker bij een goeie winkel het ding kopen. Internetwinkels zijn zeer verleidelijk qua prijs maar mocht je gezeik hebben met het scherm dan vergaat je positieve gevoel van een paar honderd euro uitsparen.
Als je een goed scherm hebt en je hebt het voordeel benut van de internetshop dan is het natuurlijk allemaal geheel positief natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Gister de 42PV700 gehaald , ging eigenlijk de 42pv70 vergelijken met de samsung 42Q91 maar die hadden ze bij de foka beide niet op voorraad , dus is het toch kmaar deze geworden , nog geen spijt van gehad , errug mooi beeld , hij is wel mega groot als hij hier staat (terwijl ik ook een beamer gehad heb , )

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Gisteren bij de MediaMarkt wezen kijken naar de 37PV70 maar deze hadden ze niet staan. Wel was een mannetje van Panasonic aanwezig om de nieuwe schermen aan de man te brengen. Ze hadden een actie; de 42PV70 + HDD recorder met 200 euro kassa korting. Majah, ik was al blij dat m'n vriendin de 37" niet te groot vond :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218923

koen schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:23:
het was ook meteen z'n eerste post hier :P
Inderdaad mijn eerste post hier. Eerder wel al op GOT gezeten onder Brewskie, maar sinds ik van emailadres ben gewijzigd en de migratie van de accounts kon ik die niet meer gebruiken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Chrasher schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:17:
Zit erg te twijfelen tussen de 37/42" Panasonic PV70 Plasma's of een Full 37/42" HD 1920x1080 LCD scherm. Mijn grootste twijfel is het volgende:

Ik ga het scherm voor 75% voor HD materiaal (720p en 1080i/p) gebruiken. Sluit mijn PC via de VGA-input aan en gebruik zeer regelmatig de browser van mijn PS3 en werk hiermee vaak met Linux. Mijn probleem zit eigenlijk in de native 1024x720/768 resolutie van de Plasma panelen.
Ik ben bang dat Linux in 1080P niet meer leesbaar is op deze schermen. En dan bedoel ik niet de kleine letters, maar de onvolledige letters i.v.m. de lagere res. van het paneel.

Op mijn huidige LCD is 1080i niet echt bruikbaar te noemen en ik gebruik daarom 720P wat een super strak en scherp beeld geeft. Helaas is de 720P resolutie ook eigenlijk meer dan de Plasma panelen aankunnen. Wie heeft er directe ervaring met de leesbaarheid van een statisch scherm (vooral tekst) op deze Plasma's?
Soms heb ik de PS3 ook een aantal uren in Linux aanstaan, wat een statisch scherm kan opleveren voor langere periodes. Hoeveel problemen "kan" dat opleveren m.b.t. inbranden.
Niemand die hier ervaring mee heeft ?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brachhus
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-07-2018
Anoniem: 64934 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:16:
Hoi, heb goed gekeken 8)7 , maar waar kan ik hem voor die prijs reserveren? :P

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Anoniem: 81784 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:27:
[...]

Daarnaast zoek eens gerust op pioneer & dirty screen, de zin om voor een pio te gaan is dan ver te zoeken.
Zo, ik was altijd enthousiast over Pioneer schermen, qua beeld vond ik ze net zo goed/marginaal beter dan de Panasonics, maar veel mooier qua uiterlijk en dan met name de vierkante modellen zonder boxen (zoals de 436 en 506/507).

Maar naast inbranden hebben ze dus ook last van buzzing en dirty screens, wat rechtvaardigt dan nog in hemelsnaam nog die 50 tot 80% hogere prijs t.o.v. Panasonics? Ik loop er met ingang van vandaag voorlopig even met een grote boog om de Pioneers heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chrasher schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:17:Zit erg te twijfelen tussen de 37/42" Panasonic PV70 Plasma's of een Full 37/42" HD 1920x1080 LCD scherm.
...voor dat deel van je vraag kan je beter terecht in [TV] Plasma of LCD aanschaffen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brachhus Bij eshop kun je hem nu bestellen.Maar ik zou even wachten tot hij uitkomt.Dan zakt de prijs nog meer.eshop geeft alleen de fabrieks garantie op dode pixels.Bij full hd pannels heb je meer kans op dode pixels.Dus beter bij een winkel kopen die 100% garantie geeft op pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Na een dik half uur 'Fifa Street' gespeeld te hebben op beeldstand 'normaal' is nu een dag later wel nog de 'scorebalk' die bovenaan het spel spel stond licht zichtbaar bij 100% zwart beeld... (heb daarna nog 3 uurtjes op cinema stand een film gekeken...)

Ben dus nog een beetje huiverig met het inbranden bij de Pana PV70 ;(

Kan het zijn dat z'on lichte inbranding al na een half uur blijvend kan zijn of dat het ruim 24 kijkuren kan duren eer het weg gaat?

[ Voor 7% gewijzigd door BNX op 20-05-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BNX schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:56:
Kan het zijn dat z'on lichte inbranding al na een half uur blijvend kan zijn of dat het ruim 24 kijkuren kan duren eer het weg gaat?
Lijkt me een beetje vreemd... Na een half uur een witte balk branden ze normaal gesproken echt niet in hoor. Hoe hoog stond je contrast en hoeveel branduren had je tv erop zitten?
Ik blijf het vreemd vinden. Ik kijk ontzettend veel sbs6. Het logo staat er dus al dagen in. Ik heb niet eens last van naijlend beeld van het logo als na uren sbs6 kijken van zender verwissel.
Als je last hebt van een "ingebrand" beeld is er al eerder op dit topic een tip gegeven om een uur lang "sneeuw" (lege zender, of antenne stekker eruit trekken) op het beeld te laten zien. Laat even weten of het gelukt is!!! Ik blijf het vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Anoniem: 215171 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:23:
[...]
Als je last hebt van een "ingebrand" beeld is er al eerder op dit topic een tip gegeven om een uur lang "sneeuw" (lege zender, of antenne stekker eruit trekken) op het beeld te laten zien. Laat even weten of het gelukt is!!! Ik blijf het vreemd vinden.
Goede tip!

Ben nu sneeuw unt kijken, laat um ff op hoog contrast hierop staan...

Kijkuren zijn er misschien >24 uur

*****UPDATE*****
Na 10 min sneeuw op hoog contrast te hebben gedraaid is het helemaal weg!!!

TIP: bij lichte inbranding een kwartiertje sneeuw laten weergeven (dank aan Joep _/-\o_ )

Raar dat toch enkele uren normaal TV kijken niet helpt :+

[ Voor 20% gewijzigd door BNX op 20-05-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Check ff de instellingen van het vorige topic. Die moet je de eerste 200 uur aanhouden om inbranden te voorkomen. Daarna kun je langzaam contrast en helderheid omhoog schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:08:

Maar naast inbranden hebben ze dus ook last van buzzing en dirty screens, wat rechtvaardigt dan nog in hemelsnaam nog die 50 tot 80% hogere prijs t.o.v. Panasonics? Ik loop er met ingang van vandaag voorlopig even met een grote boog om de Pioneers heen.
Same here, ik vond de pioneers ook altijd er erg mooi uitzien, zowel qua beeld als qua vorm.
Maar toen kwamen de verhalen van het inbranden, je moest het scherm een lange tijd laten inspelen voordat je het contrast volledig kon gaan gebruiken.
Panasonic had dat veel minder, en als het inbrande dan kon je met een kwartiertje sneeuw het wegkrijgen (zie voorgaande posting over inbranden).
Nu het dirty screen verhaal, ook al niet positief.
De fullHD schermen van pioneer gaan nu niet goedkoper worden, sterker de 50" gaat tov de panasonic 50" zo'n 1200 euro meer kosten.
Dan is voor mij de keuze snel bepaalt.

Wat ik overigens niet begrijp is dat er een 42" fullHD komt, tenzij je op anderhalve meter van het scherm zit, is er geen verschil waarneembaar met de HDready schermen.
50" fullHD kan ik nog inkomen daar is het verschil nog te zien op 3 meter maar ook daar is het verschil minimaal. Ik vermoed dat het marketingverhaal omtrend fullHD zijn werk goed doet, net als het hele blu-ray gedoe.
Wederom het advies, bekijk een blu-ray film eens op een 50" HDready scherm en 50" fullHD scherm.
Zie je verschil wat 1000 euro rechtvaardigd, dan doen, zo niet investeer die 1000 euro extra dan in een kwaliteits versterker/receiver die bijvoorbeeld DTS-hd/dolby trueHD aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brachhus
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-07-2018
Anoniem: 64934 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:32:
Brachhus Bij eshop kun je hem nu bestellen.Maar ik zou even wachten tot hij uitkomt.Dan zakt de prijs nog meer.eshop geeft alleen de fabrieks garantie op dode pixels.Bij full hd pannels heb je meer kans op dode pixels.Dus beter bij een winkel kopen die 100% garantie geeft op pixels.
Oke, bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219885

Ik ben van plan om een Panasonic plasma TV te kopen.
Vraag 1: Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de volgende modellen (teruggevonden op de website van Redcoon):TH42PV70 en TH42PV71 en TH42PX71. Ze hebben alle een verschillende prijs maar de spec's zijn onduidelijk omdat ze onolledig ingevuld zijn.
Vraag 2: Zijn deze modellen geschikt voor België?
Vraag 3: Is Redcoon betrouwbaar als winkel of moet ik ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

ad 3. ik heb zeer goede ervaringen met Redcoon. Behalve dan dat de levertijd soms iets langer is dan ze beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Laatst online: 26-06 17:09
Anoniem: 219885 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:02:
Vraag 1: Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de volgende modellen (teruggevonden op de website van Redcoon):TH42PV70 en TH42PV71 en TH42PX71. Ze hebben alle een verschillende prijs maar de spec's zijn onduidelijk omdat ze onolledig ingevuld zijn.
Tip, lees dit topic + vorige deel maar eens door... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Anoniem: 219885 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:02:
Zal maar even toelichten 8)7

1) Deze modellen zijn identiek kwa specs en uiterlijk, het zijn gewoon versies die uitkomen in verschillende landen \ import

2) Yep, alleen zou je even de garantie in België moeten checken van Panasonic (Benelux onsite dekking?)

3) Redcoon is netjes en snel, ik had 's morgens besteld en middags al een bericht dat v/d Greef transport mij zou bellen voor een aflever afspraak. 5 werkdagen later was hij in mijn bezit... _/-\o_
Tip: als v/d Greef niet binnen 2 dagen belt, even zelf naar hun bellen nummer staat op Redcoon site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206999

Anoniem: 81784 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:12:
[...]

Same here, ik vond de pioneers ook altijd er erg mooi uitzien, zowel qua beeld als qua vorm.
Maar toen kwamen de verhalen van het inbranden, je moest het scherm een lange tijd laten inspelen voordat je het contrast volledig kon gaan gebruiken.
Panasonic had dat veel minder, en als het inbrande dan kon je met een kwartiertje sneeuw het wegkrijgen (zie voorgaande posting over inbranden).
Nu het dirty screen verhaal, ook al niet positief.
De fullHD schermen van pioneer gaan nu niet goedkoper worden, sterker de 50" gaat tov de panasonic 50" zo'n 1200 euro meer kosten.
Dan is voor mij de keuze snel bepaalt.

Wat ik overigens niet begrijp is dat er een 42" fullHD komt, tenzij je op anderhalve meter van het scherm zit, is er geen verschil waarneembaar met de HDready schermen.
50" fullHD kan ik nog inkomen daar is het verschil nog te zien op 3 meter maar ook daar is het verschil minimaal. Ik vermoed dat het marketingverhaal omtrend fullHD zijn werk goed doet, net als het hele blu-ray gedoe.
Wederom het advies, bekijk een blu-ray film eens op een 50" HDready scherm en 50" fullHD scherm.
Zie je verschil wat 1000 euro rechtvaardigd, dan doen, zo niet investeer die 1000 euro extra dan in een kwaliteits versterker/receiver die bijvoorbeeld DTS-hd/dolby trueHD aan kan.
wat is eigenlijk het nut van de contrast volledig aan te zetten?? vind dat niet eens mooi en natuurlijk uitzien, heb de mijne net over de helft
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.