[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 95.429 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:30

aex351

I am the one

Topicstarter

Samsung LCD TV's :
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/ca/products/tv/images/ce_tv_mainbanner_en.jpg
Inleiding Samsung LCD tv's :

Samsung televisies zijn er in alle soorten en maten te vinden. Een belangrijk punt is wat past bij jou. Deze thread is een vervolg
op een voorgaande thread dat oorspronkelijk alleen bedoeld was voor de R serie maar uiteindelijk ook de overige series in betroken raakten.

Serie Nummers :
Hier word uitleg gegeven hoe de serie nummers in elkaar zitten.

Het is vaak lastig om te bekijken welke tv nou nieuwer is of welke nou net even iets beter is. Samsung werkt met een redelijk simpel
Serie nummer systeem waarbij je makkelijk en snel kan bekijken uit welke reeks/serie de bijbehorende tv nou komt.

Als voorbeeld nemen de we LE-32m51b :
kunnen we opsplitsen in aa/b/cc/d/e . waarbij aa = Inch / b = Model type / cc = Model type nummer / d = Kleur / e = extra feature zoals digitale tuner

we weten nu dat de 32m51b : 32 Inch is / Uit de M serie / Model type nummer 51 met zich mee draagt / en de kleur zwart is (B voor Black) / bevat geen extra feature want er is geen extra letter.

Model type nummer hoord altijd bij de serie.

De Samsung televisies / Serie's :
2007 het jaar van True HD en LED. True HD is nu te vinden in de M/N en F serie met als kleinste model een 37" welk te vinden is in de M serie. De M serie positioneert zichzelf als flagship product. In de M serie is over het algemeen de nieuwste technologie terug te vinden. De N serie, geintroduceerd in 2006, staat net onder de M serie. Toen de eerste N serie product de N71 op de markt kwam was het precies hetzelfde als de M71 maar miste de 100Hz feature. Hoe de N serie zich verder zal ontwikkelen is mij nog niet bekend. Daaronder hebben we R serie. De R serie is over het algemeen iets minder dan de M serie alhoewel in sommige tussentijdse periodes toch prima weet te concurreren met de M serie. De R serie is vooral geliefd vanwege de design (zie de R#). Dan hebben we ook nog de F serie. Een beetje een aparte serie ook ontstaan in 2006 en bevatte producten met True HD. De F serie stond min of meer naast de M serie in 2006 omdat de M71 niet True HD was. Update in de F serie is nog niet voorgekomen in 2007 en daarmee zet ik de F serie neer als een soort tijdelijk innovatie serie neer.

Elke serie heeft een andere design en specificaties. Elke serie hanteerd zijn eigen prijs beleid, de M serie is over het algemeen niet goedkoper dan de R serie zelfs al wanneer de huidige R serie product beter zou zijn. Althans dit lijkt het geval.

Huidige series zijn in 2007 geupdate: M / N / R / S. De nieuwe M serie producten M86/87 bevat nog geen LED zoals verwacht was aangezien de M91 dit wel heeft. Wel is elke model boven de en (37" True HD. Zelfde geldt voor de N serie. De 32" model van de M serie is vooralsnog de enige met de 100Hz smooth motion technologie aanboord. Het ziet er naar uit dat de True HD versies dit niet hebben. N Serie heeft geen smooth motion technologie (100hz). Heeft ook 3 HDMI input.

De M86 en M87 zijn precies hetzelfde behalve een klein design verschil. Onderaan de TV zit een strip, bij de een zwart en de ander zilver/wit. Deze design is ook terug te vinden in de nieuwe Samsung LCD monitoren.

De N87 lijkt zoals het eerste product van de N serie, de N71, niet op precies een product uit de M serie. De strip onderaan de TV en de geluids boxen hebben ze nu aan de zijkanten geplakt. Vind het nu meer op een eerdere product uit de T serie lijken. Heeft ook wel iets weg van de S serie qua design. Dynamische contrast ratio is ook met 10000:1 5000 minder dan de M8#.

De R8# serie is gewoon ja weer in alle soorten maten en kleuren te koop. HD ready alleen. Dit maakt het wel iets minder aantrekkelijk aangezien het toch min of meer must is. Update tegenover de R7# zit hem dus ook gewoon vooral in het design, dynamische contrast ook wel maar of dit nou echt op waarheid is berust? zelfde geldt overigens ook voor de overige series. Ik vind echte contrast ratio belangrijker. De R serie is dus echt min of meer het huis tuin en keuken product geworden.

De S86 serie is net als de R8# ook in alle maten te koop. Bevat ook 3 HDMI input poorten. 3 HDMI poorten is dus zo te zien ook wel weer standaard geworden.

Qua series zijn de verschillen dus minimaal maar tegelijker tijd groot. Dynamische Contrast ratio is echt een punt waar ze hier op mikken. van 15000:1 in de M serie tot aan x<10000:1 in de overige series.

De 32" varianten kan je nu voor al vaak minder dan 1000 euro kopen. Een jaar of 1/2 terug moest je hier minimaal 1400 voor betalen. We hebben een verschuiving gezien van 26"/32" mainstream naar 40" mainstream. Het moet steeds groter. Grotere televisies worden nu ook wat meer aantrekkelijker nu de resolutie hoger is. Maar of je een 40" TV op je slaapkamer wilt? In een normale woonkamer, ja wat is normaal, is 32" al "Groot" en kan vaak worden voldaan met een 26". Maar hoe groter zo'n tv hoe meer ervoor gevraagd kan worden.

De volgende Series (modellen) zijn er :
  • F Serie ( F71 )
  • N Serie ( N71 / N87 )
  • M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 / M91 / M86 / M87 )
  • R Serie ( R41 / R51 / R7# / R8#)
  • T Serie ( T51 )
  • S Serie ( S51 / S71 / S86 )
  • A Serie (A41)
*nog niet op de markt

Laatste uitgebrachte tv's
  • 2007
  • M87 (37">x True HD)
  • M86 (32">x HD Ready - 100hz, 40">x True HD )
  • N87 (40">x True HD)
  • R8# (23">x HD Ready)
  • S86 (26">x HD Ready)
  • 2006
  • M91 (HD Ready - LED)
  • F71 (True HD
  • N71 (HD Ready)
  • S71 (HD Ready)
  • M71 (HD Ready - 100hz)
  • R7# (HD Ready)
  • M61 (HD Ready)
  • 2005
  • M51 (HD Ready)

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

De volgende HDTV formaten zijn er :
  • 1080p
  • 1080i
  • 720p
  • 720i
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/98/Common_Video_Resolutions.svg/700px-Common_Video_Resolutions.svg.png

Waarbij P voor progresive staat en I voor interlace. Beide zijn verschillende techieken om een xx aantal frames per seconden te laten zien. P is het beste kwaliteit.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Interlace10hz.gif

Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door
samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.

Afbeeldingen : Zie bronnen voor actuele informatie

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

via het service menu :
> Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Bronnen :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp

Gerelateerde topics :
[rml][ LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B[/rml] ( door : Kryz [oud] )
Voorgaande delen :
[rml][ LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )[/rml] Deel 1
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/uk/products/television/images/tv1.jpg
Slot :
Deze thread zal met de tijd geupdate worden en waar nodig de fouten eruit gehaald worden.
(c) aex351

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:30

aex351

I am the one

Topicstarter
Deel 6 is er alweer inmiddels, favorieten updaten.

deel 5 statistieken :
geopend : 21 februari 2007 20:01
gesloten : 17 april 2007 22:51
totaal berichten : 1054

deel 4 statistieken :
geopend : 2 december 2006 00:54
gesloten : 2 maart 2007 12:51
totaal berichten : 1041

deel 3 statistieken :
geopend : 11 oktober 2006 20:41
gesloten : 2 december 2006 14:03
totaal berichten : 1029

deel 2 statistieken :
geopend : 10 juli 2006 16:51
gesloten : 14 oktober 23:20
totaal berichten : 1088+

deel 1 statistieken :
geopend : 10 maart 2006 22:26
gesloten : 10 juli 2006 16:51
totaal berichten : 1003

[ Voor 99% gewijzigd door aex351 op 25-06-2007 23:49 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156110

In de MediaMarkt stond er een mooie Samsung Plasma TV, 42 inch.
Het type weet ik niet meer, maar het design is echt prachtig.
Jammer dat het ding zo gloeiend heet stond.
Je zou kunnen zeggen: "Ja, maar die TV staat ook al heel de dag aan!",
maar 't was 11h00 's morgens. :?
Verder zijn het toch prachtige toestellen, hoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:35

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zou de openingspost toch eens nalopen op spelfouten en taalgebruik, want echt leesbaar is ie niet. Inhoudelijk is er niets mis mee!

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Zo net de Le32r81b besteld. Ben benieuwd wanneer ik hem kan ophalen:D
zodra ik hem heb zal ik een korte review geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-07 00:58
> Dan vind ik de F71 beter dan de opvolger

Hoe kun je een Full HD LCD nou 'beter' vinden alleen op basis van een simpele cardreader :S Ik denk niet dat deze optie vaak als verkoopargument gebruikt wordt en ook vandaar dat Samsung hem in de nieuwe modellen weggelaten heeft. (lees: vervangen door de 3de HDMI 1.3 poort)

Ik denk dat je over het algemeen wel mag zeggen dat iemand die nu een Full HD gaat kopen er toch enige vorm van HTPC op aan gaat sluiten al is het maar vanwege het feit dat iedereen toch al een Pc heeft en deze kan gebruiken als HD source. Heb je een Pc, dan heb je ook al al de mogelijkheden die je met Wiselink had, dus wordt deze overbodig.

De 40M86 gaat het worden voor mij! :9 Ik wil hem alleen nog even in levende lijven zien. MM Utrecht heeft hem al op voorraad en deze week zou hij op display komen. (37M86 staat er al op display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Heeft de R81 nou wel hdmi 1.3 of is het gewoon 1.2? Wat had trouwens de R72 als hdmi poort? 1.1 of ook al 1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34619

Ik ben de verschillende M86 schermen aan het vergelijken omdat ik in eerste instantie niet wist welke grootte ik wilde nemen. Nu heb ik een voorkeur voor het 37" scherm (niet te groot en niet te klein) maar het volgende viel me op:

Binnen de zelfde serie heeft elke tv behalve de grootte een aantal essentiele verschillen:

le32m86bd - geen full hdtv maar wel 100hz, geen super clear scherm
le37m86bd - wel full hd, geen 100hz, geen super clear scherm
le40m86bd - wel full hd, geen 100hz, wel super clear scherm

Zonder de 100hz kan ik nog wel leven want ik heb zowel de 37 als de 40" schermen gezien (helaas niet naast elkaar) is het vreemd dat de 37"geen super clear scherm heeft. Ik vond dat erg mooi ondanks dat het een beetje spiegelde in de winkel als je er op let, maar het versterkt de kleuren en scherpte wel in vergelijking met een aantal andere schermen die er hingen ter vergelijking.

Iemand een idee waarom dit gedaan is en of dit eventueel nog aangepast gaat worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
Anoniem: 181923 schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:15:
Heeft de R81 nou wel hdmi 1.3 of is het gewoon 1.2? Wat had trouwens de R72 als hdmi poort? 1.1 of ook al 1.2?
De R81 heeft 1.2 Dat staat ook op samsung site. http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32r81b.asp

Wat de R72 heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 18:14
ik ben weer van de partij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11-2020
l0rien schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:38:
> Dan vind ik de F71 beter dan de opvolger

Hoe kun je een Full HD LCD nou 'beter' vinden alleen op basis van een simpele cardreader :S Ik denk niet dat deze optie vaak als verkoopargument gebruikt wordt en ook vandaar dat Samsung hem in de nieuwe modellen weggelaten heeft. (lees: vervangen door de 3de HDMI 1.3 poort)

Ik denk dat je over het algemeen wel mag zeggen dat iemand die nu een Full HD gaat kopen er toch enige vorm van HTPC op aan gaat sluiten al is het maar vanwege het feit dat iedereen toch al een Pc heeft en deze kan gebruiken als HD source. Heb je een Pc, dan heb je ook al al de mogelijkheden die je met Wiselink had, dus wordt deze overbodig.

De 40M86 gaat het worden voor mij! :9 Ik wil hem alleen nog even in levende lijven zien. MM Utrecht heeft hem al op voorraad en deze week zou hij op display komen. (37M86 staat er al op display)
Ik heb de f71 gekocht vanwege die cardreader. Ik kon ook een Philips kiezen met een card reader alleen was die duurder en de disign van Samsung vond ik de mooiste.
Laatst had ik hier een trouwerij. De mensen die foto's hadden gemaakt, konden gelijk hun memory kaartje instoppen en bekijken. Heel leuk. Het is te omslachtig als er nog een PC aangeloten moet worden die in de andere kamer staat. Nee die cardreader is een aanrader. Zeker een verkoopargument. Jammer dat die alleen foto's en mp3's afspelen en geen AVI (divx).

Vandaag is er een monteur langsgeweest die een firmware heb geinstallleerd.
Ik zag tijdens de installatie in het service menu 3 firmwares.
de 1ste = 1009
de 2de = 1000
de 3de =1013

Nou heeft hij de eerste firmware 1009 geupdate naar 1010 om mijn kleurenflikkerprobleem op te lossen. Ik heb begrepen de 2de firmware 1000 is van het systeem van de TV zelf. de 3de firmware 1013 = van de Wiselink.

Ik hoop dat ze binnenkort de wiselink update/upgraden, want d'r zit nog steeds die vervelende bug met staande plaatjes die helemaal uitgerekt wordt. Zou mooi zijn als die tevens AVI wordt ondersteund.

(by the way tijdens het uploaden van versie 1010 moest de tv uitgezet worden)
(Het aanzetten moest eerst de stekker uit en daarna erin. Monteur had nog dynamic dimming uitgezet in de service menu, om problemen met ondertitels te voorkomen)
(hoop dat deze informatie van nut kan zijn voor mensen die zelf de firmware flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28484

aangeboden schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:37:
[...]

Ik heb de f71 gekocht vanwege die cardreader. Ik kon ook een Philips kiezen met een card reader alleen was die duurder en de disign van Samsung vond ik de mooiste.
Laatst had ik hier een trouwerij. De mensen die foto's hadden gemaakt, konden gelijk hun memory kaartje instoppen en bekijken. Heel leuk. Het is te omslachtig als er nog een PC aangeloten moet worden die in de andere kamer staat. Nee die cardreader is een aanrader. Zeker een verkoopargument. Jammer dat die alleen foto's en mp3's afspelen en geen AVI (divx).

Vandaag is er een monteur langsgeweest die een firmware heb geinstallleerd.
Ik zag tijdens de installatie in het service menu 3 firmwares.
de 1ste = 1009
de 2de = 1000
de 3de =1013

Nou heeft hij de eerste firmware 1009 geupdate naar 1010 om mijn kleurenflikkerprobleem op te lossen. Ik heb begrepen de 2de firmware 1000 is van het systeem van de TV zelf. de 3de firmware 1013 = van de Wiselink.

Ik hoop dat ze binnenkort de wiselink update/upgraden, want d'r zit nog steeds die vervelende bug met staande plaatjes die helemaal uitgerekt wordt. Zou mooi zijn als die tevens AVI wordt ondersteund.

(by the way tijdens het uploaden van versie 1010 moest de tv uitgezet worden)
(Het aanzetten moest eerst de stekker uit en daarna erin. Monteur had nog dynamic dimming uitgezet in de service menu, om problemen met ondertitels te voorkomen)
(hoop dat deze informatie van nut kan zijn voor mensen die zelf de firmware flashen)
Komende donderdag komt de monteur langs om de firmware te flashen, officieel voor het kleurenprobleem maar ik hoop dat de update ook just-scan bevat, kan jij dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Geen idee of het in de 6 delen al is een keer langs gekomen maar het is mogelijk zelf de firmware te flashen. Heb vanmiddag de kabel zelf gemaakt en met succes 1010SVC op mijn 40f71 geflashed, ik zat namelijk met het overscan probleem.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=403913 (Ja tis een lange thread...)

Hier wordt een en ander uitgelegd. De kabel zelf is heel simpel te maken aan de hand van 3,5mm stereo plug en een com poort (db9), drie kabels maar solderen. De flashsoftware en firmware zijn schijnbaar bij Samsung gewoon te verkrijgen, echter heb ik het zelf via bovenstaande link gevonden.

Ik heb geen moeilijkheden ondervonden (firmware wordt tevens geverifieerd door de software na de flash) en kan het aanraden om het geld te besparen (hoorde dat er geld gevraagd werd voor de upgrade).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177654

@Dukey

Ik heb wat problemen met de onderdelen, ik heb een seriele kabel van m'n PCTV remote sensor doorgeknipt en daar kwamen de 3 draadjes uit. Maar ik wilde een 3,5 mm jack gebruiken van een oude koptelefoon, maar daar kwamen alleen de draadjes uit voor het linker en rechter kanaal. Ik heb geprobeerd om hem helemaal te strippen, maar er zit een dik kunstof omhulsel omheen. Heb jij ook een oude 3,5 mm jack gebruikt of heb je een losse gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 34619 schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:07:
Ik ben de verschillende M86 schermen aan het vergelijken omdat ik in eerste instantie niet wist welke grootte ik wilde nemen. Nu heb ik een voorkeur voor het 37" scherm (niet te groot en niet te klein) maar het volgende viel me op:

Binnen de zelfde serie heeft elke tv behalve de grootte een aantal essentiele verschillen:

le32m86bd - geen full hdtv maar wel 100hz, geen super clear scherm
le37m86bd - wel full hd, geen 100hz, geen super clear scherm
le40m86bd - wel full hd, geen 100hz, wel super clear scherm

Zonder de 100hz kan ik nog wel leven want ik heb zowel de 37 als de 40" schermen gezien (helaas niet naast elkaar) is het vreemd dat de 37"geen super clear scherm heeft. Ik vond dat erg mooi ondanks dat het een beetje spiegelde in de winkel als je er op let, maar het versterkt de kleuren en scherpte wel in vergelijking met een aantal andere schermen die er hingen ter vergelijking.

Iemand een idee waarom dit gedaan is en of dit eventueel nog aangepast gaat worden ?
Dat vind ik dus ook zuur. Ik wil ook een 37 inch, 40 is net te groot. Maar ik was wel weg van het super clear. Keuzes, keuzes.....

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 21:32
Zo, * InsjaHH is terug van MM Den Haag.

Mijn hemel, 'k was al helemaal ingesteld op 't feit dat ik een LE40M86 wilde halen, althans zeer binnenkort. Ik zag 'm voor 1849 staan, maar wat zag mijn oog ernaast: een LE46M86 voor een "denderende" prijs van 2599.

Totaal een andere prijscategorie, maar toen ging ik toch kritisch kijken. Onze woonkamer is verre van groot / ruim, we zullen waarschijnlijk +- 4 meter er vanaf zitten. En ik heb 't gevoel dat de 46" net wat meer dat bioscoop gevoel geeft, ondanks dat 40" al zeker groot is in verhouding met onze huidige, oude CRT.

Ouders vonden die extra 6" toch wel mooi en ook zij begonnen te twijfelen. Want zo'n aankoop doe je toch maar 1x in de zoveel jaaaaren, zo ook onze +- 10-12 jaar oude CRT :9.

Verder zag je heel duidelijk het verschil tussen de 37" zonder het speciale glossy scherm, een heel stuk minder sprankelende kleuren dan de 40"/46".

Ook merkte ik op dat de Samsung plasma tv's die ernaast hingen toch ook een heel stuk minder sprankelend waren vergeleken met de M86's. Kon ook lekker op m'n gemakje de menu's bekijken, helaas wist ik tot zonet niet hoe je in dat service menu kon komen... nou ja volgende bezoek ga ik dat wel doen :P.

Al met al ben ik dus weer afgeleid van 't oorspronkelijke doel en overwegen we voor die 600 euro extra de 46" te nemen. Kwa specs toch niets anders tov de 40" behalve het grotere scherm, right :?.

Tweede stap is meteen digitale tv erbij nemen: oftewel decoder/hd recorder aanschaffen + 't bijbehorende kaartje van Casema... Iemand van jullie ervaringen met de Samsung DCB-P850R icm deze M86's? Ik hoor 't wel.

Overigens draaien ze nog altijd de 720 source van Samsung en kan je ook "wisselen" naar hun MM rode reclame input video (overigens ziet dat er overal brak uit dus tja wat je eraan hebt haha ;)). Op de vraag of ze 1080p zullen doen: zodra de F71 eruit ging, zouden ze de 46" daar hangen aan de Blue Ray met 1080p content...

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211485

Heeft iemand ook een incidenteel probleem met de vertraging van het geluid? Ik heb het geluid over een stereo installatie lopen, soms zit er een vertraging op het geluid van wel een halve tot een hele seconde. Stereo uit, TCV uit, beide aan --> probleem opgelost... erg vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Anoniem: 177654 schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:51:
@Dukey

Ik heb wat problemen met de onderdelen, ik heb een seriele kabel van m'n PCTV remote sensor doorgeknipt en daar kwamen de 3 draadjes uit. Maar ik wilde een 3,5 mm jack gebruiken van een oude koptelefoon, maar daar kwamen alleen de draadjes uit voor het linker en rechter kanaal. Ik heb geprobeerd om hem helemaal te strippen, maar er zit een dik kunstof omhulsel omheen. Heb jij ook een oude 3,5 mm jack gebruikt of heb je een losse gekocht?
De 3,5mm jack komt van oude kabel ja. Dat linker en rechter kanaal zijn in feite drie kabels. Waarschijnlijk een witte, rode en massa draad. M.a.w. de massa is voor beide kanalen dezelfde kabel. Dit kun je checken met een multimeter (wel een stuk gereedschap dat ik je aanraad om te gebruiken bij het maken van de kabel). Vervolgens soldeer je de massa draad aan pin 5, rood aan drie en wit aan 2 (maar dat zul je zelf even moeten checken hoe dat bij jouw 3,5mm jack is).

Btw als je checkt op internet voor seriële poort schema's zie je altijd dat pin 5 een massa is en pin 2 en 3 TX/RX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
InsjaHH schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:10:
Zo, * InsjaHH is terug van MM Den Haag.

Mijn hemel, 'k was al helemaal ingesteld op 't feit dat ik een LE40M86 wilde halen, althans zeer binnenkort. Ik zag 'm voor 1849 staan, maar wat zag mijn oog ernaast: een LE46M86 voor een "denderende" prijs van 2599.

Totaal een andere prijscategorie, maar toen ging ik toch kritisch kijken. Onze woonkamer is verre van groot / ruim, we zullen waarschijnlijk +- 4 meter er vanaf zitten. En ik heb 't gevoel dat de 46" net wat meer dat bioscoop gevoel geeft, ondanks dat 40" al zeker groot is in verhouding met onze huidige, oude CRT.

Ouders vonden die extra 6" toch wel mooi en ook zij begonnen te twijfelen. Want zo'n aankoop doe je toch maar 1x in de zoveel jaaaaren, zo ook onze +- 10-12 jaar oude CRT :9.

Verder zag je heel duidelijk het verschil tussen de 37" zonder het speciale glossy scherm, een heel stuk minder sprankelende kleuren dan de 40"/46".

Ook merkte ik op dat de Samsung plasma tv's die ernaast hingen toch ook een heel stuk minder sprankelend waren vergeleken met de M86's. Kon ook lekker op m'n gemakje de menu's bekijken, helaas wist ik tot zonet niet hoe je in dat service menu kon komen... nou ja volgende bezoek ga ik dat wel doen :P.

Al met al ben ik dus weer afgeleid van 't oorspronkelijke doel en overwegen we voor die 600 euro extra de 46" te nemen. Kwa specs toch niets anders tov de 40" behalve het grotere scherm, right :?.

Tweede stap is meteen digitale tv erbij nemen: oftewel decoder/hd recorder aanschaffen + 't bijbehorende kaartje van Casema... Iemand van jullie ervaringen met de Samsung DCB-P850R icm deze M86's? Ik hoor 't wel.

Overigens draaien ze nog altijd de 720 source van Samsung en kan je ook "wisselen" naar hun MM rode reclame input video (overigens ziet dat er overal brak uit dus tja wat je eraan hebt haha ;)). Op de vraag of ze 1080p zullen doen: zodra de F71 eruit ging, zouden ze de 46" daar hangen aan de Blue Ray met 1080p content...
Hee dat scheelt nogal... Ik ben ook aan het kijken naar deze tv en bij MM Rotterdam zijn ze resp. 1999 en 2999... :?
Gelukkig is hij in de pricewatch een stuk voordeliger.
Het oordeel van HDTV REVIEWis ook erg positief over deze TV dus mij rest ook alleen nog de keuze tussen 40 of 46" met de wetenschapdat je voor het verschil een PSIII of een medicenter kan kopen..........

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-07 22:22
InsjaHH schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:10:
........... bla bla bla keuze

waarom zou DCB-P850R nemen. Volgens mij is dan een decoder die alleen een scart uitgang heeft, waardoor je beperkt wordt in de resoltie. Die decoder kan geen 720p of 1080i naar de TV zenden. Ik zou voor de H360R gaan en die via HDMI aansluiten. Kan je echte HD uitzendingen kijken op je TV. Op dit moment zijn het er nog niet zo veel, maar ik weet zeker dat we bij de olympische spelen in 2008 weer hetzelfde krijgen als bij het WK en nu zullen ze technisch iets beter zijn voorbereid

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
Komende donderdag komt de monteur langs om de firmware te flashen, officieel voor het kleurenprobleem maar ik hoop dat de update ook just-scan bevat, kan jij dat bevestigen?
Ik kan het helaas niet checken. Heb hier geen HDMI. Die Just-Scan wordt toch geactiveerd als je HDMI kabel/apparatuur aansluit. Heb geen XBOX of PS3. Kan niet checken toch?
Of kan ik dat checken als ik composiet /s-vhs / scart aansluit?
Nee die monteur kwam echt voor mijn flikkerende kleurenprobleem. Ik gebruik mijn scherm als een grote digitale fotolijstje elke dag. Elke dag als ik het scherm aanzet en van movie stand naar dynamic stand of custom stand druk dan gaat die flikkeren of zelfs bij sommige plaatjes verandert die zwart wit.

Kan jij checken of jij dezelfde 3 firmwares heb als ik. Weet niet of deze de laatste versies zijn.
1. 1010 <= alleen deze is bij mij geupgrade van 1009
2. 1000
3. 1013

Via service menu kan je dat zien (info - menu - mute - power on)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177654

Dukey schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:56:
[...]

De 3,5mm jack komt van oude kabel ja. Dat linker en rechter kanaal zijn in feite drie kabels. Waarschijnlijk een witte, rode en massa draad. M.a.w. de massa is voor beide kanalen dezelfde kabel. Dit kun je checken met een multimeter (wel een stuk gereedschap dat ik je aanraad om te gebruiken bij het maken van de kabel). Vervolgens soldeer je de massa draad aan pin 5, rood aan drie en wit aan 2 (maar dat zul je zelf even moeten checken hoe dat bij jouw 3,5mm jack is).

Btw als je checkt op internet voor seriële poort schema's zie je altijd dat pin 5 een massa is en pin 2 en 3 TX/RX.
Ok, ik zal er morgen eens even naar kijken, hartstikke bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Laatst online: 08:03
Ik heb nog niemand gehoord over de ingebouwde DVB-T tuner, heeft iemand zijn M86 al op digitenne aangesloten? En werkt de EPG van de M86's ook gewoon op de normale kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 22:56
Jelmer schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:07:
Ik heb nog niemand gehoord over de ingebouwde DVB-T tuner, heeft iemand zijn M86 al op digitenne aangesloten? En werkt de EPG van de M86's ook gewoon op de normale kabel?
normale kabel ondersteunt natuurlijk geen epg, dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen ;)
epg kan alleen digitaal meegezonden worden en werkt derhalve ook alleen met digitale televisie (al dan niet terrestrial, cable of satellite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
ik heb canal digitaal , zou zo'n module erin passen en tevens werken bij een dvb ontvanger?

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 14:54
Goedemorgen allemaal,

Na een weekendje weggeweest te zijn naar de ardennen, heb ik maandag mijn LE46M87BD opgehaald in putten (BestelICT) en direct thuis aangesloten op de satellietdecoder (Echostar PVR5020) via scart (RGB).
Ik zette de lcd aan en viola, wat een superieur beeld! In 1 woord geweldig! Ik ben echt stom verbaasd hoe het beeld al was met de standaard instellingen en wat een lichtopbrengst s'avonds op "dynamic" gewoon niet normaal en geloof me 46" op 4m is GROOT!!!

Tot zover mijn bevindingen:
- geen clouding
- geen blur
- geen dode pixels
- geluid is erg goed voor een lcd, komt vanuit de achterkant van de tv, waardoor je een beetje bass krijgt

Als mijn xbox 360 terug komt van microsoft service centre en getest heb, zal ik ook wel een reviewtje schrijven.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
Heeft iemand al eens ergens de le32m86bd gezien? Dat formaat spreekt mij vooralsnoghet meeste aan, maar ik wil het toestel wel eens ergens zien spelen voor ik hem bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Mijn bestelling van de LE52M86 is weer eens met twee weken verlengd!
Ik baal als een stekker, mijn PS3 zit vanaf de launch te wachten in de doos.
Er is geen internetwinkel die hem kan leveren op dit moment. Hetzelfde geld voor de auto wall mount.
Heeft iemand toevallig een LE52M86 en of een auto wall mount zien staan?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:25
zwembroek schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:14:
Mijn bestelling van de LE52M86 is weer eens met twee weken verlengd!
Ik baal als een stekker, mijn PS3 zit vanaf de launch te wachten in de doos.
Er is geen internetwinkel die hem kan leveren op dit moment. Hetzelfde geld voor de auto wall mount.
Heeft iemand toevallig een LE52M86 en of een auto wall mount zien staan?
werkt die auto wall mount gewoon met de vesa standaard? en dus ook op andere merken?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:20
aangeboden schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:37:
Laatst had ik hier een trouwerij. De mensen die foto's hadden gemaakt, konden gelijk hun memory kaartje instoppen en bekijken. Heel leuk. Het is te omslachtig als er nog een PC aangeloten moet worden die in de andere kamer staat. Nee die cardreader is een aanrader.
Moderne digitale camera's hebben een video uitgang via composiet. Die kan je aansluiten op elke TV (bij de F71 zit de composiet aansluiting aan de zijkant) en kan je gebruiken om foto's en filmpjes te laten zien. Daar heb je helemaal geen gare kaartlezer voor nodig waar overscan op zit en waarbij portrait foto's in de breedte worden uitgerekt. Echt een onnodige "feature" die kaartlezer.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Phusebox schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:51:
[...]

werkt die auto wall mount gewoon met de vesa standaard? en dus ook op andere merken?
Tja, als de Samsung voorzien is van VESA standaard (en dat is tie) dan werkt het natuurlijk ook met andere tv's. Hier wordt het ook vermeld: http://www.koopinfo.nl/node/1190. Ik vraag me alleen af of je er afstandbediening bij krijgt of dat je het met de tv afstandbediening kunt doen (al dan niet via het menu). Zal wel niet aangezien het universeel moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dukey schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:08:
[...]

Tja, als de Samsung voorzien is van VESA standaard (en dat is tie) dan werkt het natuurlijk ook met andere tv's. Hier wordt het ook vermeld: http://www.koopinfo.nl/node/1190. Ik vraag me alleen af of je er afstandbediening bij krijgt of dat je het met de tv afstandbediening kunt doen (al dan niet via het menu). Zal wel niet aangezien het universeel moet zijn...
zie net op een filmpje van wannahaves hoe ver dat ding uitsteekt van de muur als ie gaat draaien, nee dank u, dan koop ik wel een crt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171096

Heb nu 3 maanden de samsung le27s71.
maar af en toe heb ik strepen door het beeld van boven naar beneden
mtv was erg slecht das door de nieuwe omgooiing van casema verholpen maar nu zijn alle zenders met sneeuw(althans niet het beste kwaliteit)
heb gewone kabel aansluiting
iemand tips om dit te verhelpen of is er iets mis met de tv?
en wat zijn voor deze tv's de beste instellingen??

alsvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Phusebox schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:18:
[...]

zie net op een filmpje van wannahaves hoe ver dat ding uitsteekt van de muur als ie gaat draaien, nee dank u, dan koop ik wel een crt
? Uhm wat moet ie anders doen, de muur indraaien? Ik vind dit juist een heel mooi systeem tegenover de vaste beugels, aangezien als het niet meer nodig is hij terug draait. Wil ik jouw wel eens zien doen je CRT terug de muur indraaien zodat ie even diep is als een lcd-tv....

En daarnaast vallen de kosten errug mee, als je bedenkt dat een beweegbare beugel voor een 35kg lcd-tv ook rond de 300-350euro zit (uitzonderingen daargelaten).

Filmpje wannahaves:
http://www.wannahaves.nl/...ments.asp?JournalID=28344

[ Voor 22% gewijzigd door Dukey op 17-04-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
[...]

Moderne digitale camera's hebben een video uitgang via composiet. Die kan je aansluiten op elke TV (bij de F71 zit de composiet aansluiting aan de zijkant) en kan je gebruiken om foto's en filmpjes te laten zien. Daar heb je helemaal geen gare kaartlezer voor nodig waar overscan op zit en waarbij portrait foto's in de breedte worden uitgerekt. Echt een onnodige "feature" die kaartlezer.
Ik heb mijn HP camera M417 met de bijbehorende dockstation rechtstreeks via de composite aangesloten aan onze F71. ->Resultaat matig kwaliteit beeld plus zwarte balken boven en onder. Kan het niet beeldvullend krijgen. Ook niet met de afstandsbediening. Kan begrijpen want hij moet van een digitaal signaal converteren naar een composite signaal.
Wel een beetje onhandig/omslachtig want ik moest mijn HP cameradockingstation, een verlengsnoer voor stroom en een tulp/composite kabeltje bijhalen om aan de TV aan te sluiten.

Nou heb ik dat memorykaartje uit mijn camera gehaald en in de cardreader van de TV ingestopt.
-> Resultaat, Perfect strak beeldvullend plaatje!!!!!! Die Wiselink is echt een toegevoegde waarde, mensen!! Geloof me. een must om naar de foto's te bekijken of MP3 te luisteren. Helaas nog geen AVI (divx) ondersteunt :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:33
Vergeef me als ik nu als een halve zool overkom, maar dit leek mij het beste topic om mijn vraag te stellen.

Ik wil over een paar weken een LCD tv gaan kopen en mijn voorkeur gaat uit naar het merk Samsung. Mijn budget ligt tussen de 700 en 1100 euro. Ik ben helemaal nieuw in het aanschaffen en vergelijken van tv's en kom om in het vakjargon. Nu heb ik hier en daar al eens rond gekeken en het verbaasd me hoe de ene 32" inch tv 600 euro kost, en de ander 1000. Ik hoop dat men in dit topic mij een beetje kan helpen en verhelderen in mijn keuze.

Ik zal even de kenmerken van mijn eisen op een rij zetten:

* 700 - 1100 euro bestedingsruimte
* Voornaamste gebruik: Xbox360
*Voorkeur van aantal inch: 32 of 37 (ik denk dat 42 een beetje teveel van het goede is voor mij)

Zoals ik zei heb ik al eens rond gekeken (ik kan hier alleen op Tweakers helaas, dus afgezien van de pricewatch rest mij niet echt veel onderzoekmogelijkheden), en mijn oog viel op de Samsung LE37S71B. Nu weet ik dus niet of dit voor mij echt een goede keuze zou zijn, of dat ik dingen over het hoofd zie. Ik hoop dat iemand mijn geratel een beetje begrijpt en me kan helpen.
Alvast bedankt.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:54
Weltschmerz schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:15:
Vergeef me als ik nu als een halve zool overkom, maar dit leek mij het beste topic om mijn vraag te stellen.

Ik wil over een paar weken een LCD tv gaan kopen en mijn voorkeur gaat uit naar het merk Samsung. Mijn budget ligt tussen de 700 en 1100 euro. Ik ben helemaal nieuw in het aanschaffen en vergelijken van tv's en kom om in het vakjargon. Nu heb ik hier en daar al eens rond gekeken en het verbaasd me hoe de ene 32" inch tv 600 euro kost, en de ander 1000. Ik hoop dat men in dit topic mij een beetje kan helpen en verhelderen in mijn keuze.

*Voorkeur van aantal inch: 32 of 37 (ik denk dat 42 een beetje teveel van het goede is voor mij)

Zoals ik zei heb ik al eens rond gekeken (ik kan hier alleen op Tweakers helaas, dus afgezien van de pricewatch rest mij niet echt veel onderzoekmogelijkheden), en mijn oog viel op de Samsung LE37S71B. Nu weet ik dus niet of dit voor mij echt een goede keuze zou zijn, of dat ik dingen over het hoofd zie. Ik hoop dat iemand mijn geratel een beetje begrijpt en me kan helpen.
Alvast bedankt.
Met de aanschaf van een LCD-TV moet je ook denken aan je toekomstige eisen. Ik mag denk ik wel aannemen dat je de TV langer dan 5-8 jaar wilt gaan gebruiken?

Dus:

- Ga je in de toekomst gebruik maken van digitale video signalen?
- Met andere woorden: Ben je van plan om eventueel een Blu-ray/HD-DVD speler aan te schaffen?
- Ben je van plan om je PC/Notebook aan te sluiten op de LCD-Tv?
- Wat zijn je eissen aan de TV qua design?

Voor nu raad ik je aan om te kijken naar do volgende modellen:

- 32 en 37 S71B
- 32R71B
- 32R81B
- 32S81B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:33
Flatwhite schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:23:
[...]

Met de aanschaf van een LCD-TV moet je ook denken aan je toekomstige eisen. Ik mag denk ik wel aannemen dat je de TV langer dan 5-8 jaar wilt gaan gebruiken?

Dus:

- Ga je in de toekomst gebruik maken van digitale video signalen?
- Met andere woorden: Ben je van plan om eventueel een Blu-ray/HD-DVD speler aan te schaffen?
- Ben je van plan om je PC/Notebook aan te sluiten op de LCD-Tv?
- Wat zijn je eissen aan de TV qua design?

Voor nu raad ik je aan om te kijken naar do volgende modellen:

- 32 en 37 S71B
- 32R71B
- 32R81B
- 32S81B
*Qua TV kijken ben ik absoluut niet veel eisend. Ik denk dat ik in de komende 5-8 jaar wel ooit een HD-DVD speler of Blu-Ray zal aanschaffen (zij het via PS3 of anderzijds).
*Ik ben niet van plan om een pc of nb aan te sluiten op een LCD tv.
*Design is een leuke bijkomst, maar indien er een lelijkere beter tv is zou ik daarvoor gaan. Het gaat me dus vooral om het innerlijk. (En daarbij heeft Samsung over het algemeen mooie tv's naar ik meen)

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weltschmerz schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:15:

Alvast bedankt.
kijk ook eens naar de Toshiba 37WL68P met 100Hz technologie

zeker voor games geen overbodige luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
aangeboden schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:31:
[...]

Nou heb ik dat memorykaartje uit mijn camera gehaald en in de cardreader van de TV ingestopt.
-> Resultaat, Perfect strak beeldvullend plaatje!!!!!! Die Wiselink is echt een toegevoegde waarde, mensen!! Geloof me. een must om naar de foto's te bekijken of MP3 te luisteren. Helaas nog geen AVI (divx) ondersteunt :( .
Geloof mij nou, jij bent echt de enige op de wereld die een Full HD Tv koopt waarbij de kaartlezer belangrijker is dan suprieure beeldkwaliteit(F71 boven de M86).

En waarom zou je DivX gaan ondersteunen op een frickin' kaartlezer? Zodat je op en neer naar je Pc kan lopen om je DivXjes te kijken? Of voor als toevallig iemand een DivX op een flashkaart bijheeft op een bruiloft? 8)7 Reuzehandig dat ding, geloof mij nou!! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:22
Wilfred schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:34:
[...]

Hee dat scheelt nogal... Ik ben ook aan het kijken naar deze tv en bij MM Rotterdam zijn ze resp. 1999 en 2999... :?
Gelukkig is hij in de pricewatch een stuk voordeliger.
Het oordeel van HDTV REVIEWis ook erg positief over deze TV dus mij rest ook alleen nog de keuze tussen 40 of 46" met de wetenschapdat je voor het verschil een PSIII of een medicenter kan kopen..........
Bij Media Markt Rotterdam Alexandrium zijn ze respectievelijk 1979, -- en 2699, -- Euro....
Nogal wat verschil zo onderling.

op de 46 versie draaide nu een blu ray demo...zag er wel mooi uit...
op 40 versie draaide ook wat demo's...ik heb even snel het menu aangepast van Dynamische naar film mode...de kleuren kwamen mij toen wat natuurlijker over.
dat dynamische is mij toch net wat teveel kleur. maar dit is natuurlijk mede afhankelijk van het input signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208996

ik zit nu in feite nog steeds met de vraag of mijn 32s71B al dan niet PC via HDMI aankan (sommigen zeggen ja, anderen nee, anderen weten het niet en vertrouwen op de 'nee' die in de handleiding staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Anoniem: 208996 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:26:
ik zit nu in feite nog steeds met de vraag of mijn 32s71B al dan niet PC via HDMI aankan (sommigen zeggen ja, anderen nee, anderen weten het niet en vertrouwen op de 'nee' die in de handleiding staat)
Nope, kan niet! Staat hier echt al heel erg vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Het valt me de laatste tijd op dat als ik een grijze achtergrond heb met de computer als achtergrond, dan is het niet egaal grijs, maar zie ik er als het ware verversing in. Ik heb dit met pixelteste geprobeerd. Bijna alle kleuren zijn net een foto, maar alleen bij groen zie ik beweging in de kleur. Soort van verversing. Hebben meer mensen hier last van?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
Geloof mij nou, jij bent echt de enige op de wereld die een Full HD Tv koopt waarbij de kaartlezer belangrijker is dan suprieure beeldkwaliteit(F71 boven de M86).

En waarom zou je DivX gaan ondersteunen op een frickin' kaartlezer? Zodat je op en neer naar je Pc kan lopen om je DivXjes te kijken? Of voor als toevallig iemand een DivX op een flashkaart bijheeft op een bruiloft? 8)7 Reuzehandig dat ding, geloof mij nou!! :z
Natuurlijk, beeldkwaliteit is belangrijk. Daarom is de M86 duurder dan de F71. Maar ik vond het jammer dat de M86 geen kaartlezer/Wiselink meer heeft. Het is niet een doodgewone kaartlezer. Het is een ingebouwde mediaplayer. Die plaatjes en Mp3 kan afdraaien maar nog geen AVI (divx).
Ik heb mijn PC niet aan de TV hangen, hoor. Die staat in een andere kamer. Maar ja, de filmpjes, plaatjes of muziek staan bij mij op een externe hardeschijf. En die zou ik eventueel op de USB poort van de F71 kunnen aansluiten. En dat kan niet op de M86 die heeft geen USB poort. Toch? Verder heeft de F71 nog een aansluiting voor pictbridge. Dan kan je een printer (met pictbridge) aanhangen om de foto uit te printen. Die Wiselink is echt belangrijk voor mij. Echter deze wiselink hebben ze wel in de Syncmaster (computer) LCD monitoren van Samsung ingebouwd. En bij mijn weten ondersteunen deze wel AVI bestanden. Begrijp niet waarom ze deze optie weglaten in de F71 model.
Ik dacht dat de duurdere Philips LCD monitoren met kaartlezer, JPG, MP3 en AVI ondersteunt. Kan iemand dat bevestigen of die AVI ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108216

Weet iemand wanneer de N86 leverbaar zal zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Anoniem: 39303 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:55:
[...]

Fout, het kan wel. Alleen het resultaat zal je niet bevallen (overscan). En DAT staat hier al heel erg vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
In hoeverre zijn jullie tevreden over de resultaten van de standaard samsung decoder met de samsung lcd's? want ik hoor zelf hele wisselende berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Laatst online: 05-11-2023
aangeboden schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:31:
[...]

Ik heb mijn HP camera M417 met de bijbehorende dockstation rechtstreeks via de composite aangesloten aan onze F71. ->Resultaat matig kwaliteit beeld plus zwarte balken boven en onder. Kan het niet beeldvullend krijgen. Ook niet met de afstandsbediening. Kan begrijpen want hij moet van een digitaal signaal converteren naar een composite signaal.
Wel een beetje onhandig/omslachtig want ik moest mijn HP cameradockingstation, een verlengsnoer voor stroom en een tulp/composite kabeltje bijhalen om aan de TV aan te sluiten.

Misschien een blond vraagje; maar hoe heb jij je card in die cardreader gekregen? Bij mij verdween hij erin en moest ik hem er echt eruit trekken met een pincet..

Ik stream nu vanaf mijn laptop de foto's naar mijn xbox360, ook wel aardig. Dat doe ik ook met muziek en vanaf 7 mei schijnt het ook te kunnen met films. Een beetje omslachtig maar het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Lauryn schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:52:
[...]

Misschien een blond vraagje; maar hoe heb jij je card in die cardreader gekregen? Bij mij verdween hij erin en moest ik hem er echt eruit trekken met een pincet..

Ik stream nu vanaf mijn laptop de foto's naar mijn xbox360, ook wel aardig. Dat doe ik ook met muziek en vanaf 7 mei schijnt het ook te kunnen met films. Een beetje omslachtig maar het werkt perfect.
Kan nu ook al :) En er is zelfs software om niet standaard formaten door je pc realtime te laten encoden naar compatibele formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
sander- schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:32:
[...]

Kan nu ook al :) En er is zelfs software om niet standaard formaten door je pc realtime te laten encoden naar compatibele formaten.
Hoe dan???

Ik heb een filmje af kunnen afspelen nadat ik hem naar .wmv had geconverteerd. De andere film heb ik ook geconverteerd maar die herkent hij niet. Nu hoorde ik via het xbox forum dat er 7 mei een upgrade komt waardoor hij ook Mpegs etc kan streamen. Maar als jij zegt dat het nu al kan, ben ik erg nieuwsgierig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Anoniem: 108216 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 07:58:
Weet iemand wanneer de N86 leverbaar zal zijn??
Mid Mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Laatst online: 00:53
Ik heb op het moment twee Samsung LCD TV op het oog. Over een week wil ik een van de twee gaan halen. Het gaat om de volgende twee types.

* Samsung LE37M87B
* Samsung LE40M86B

Het enige verschil tussen deze twee dat ik kan vinden is dat de LE40M86B 15.000 contrast ration heeft en natuurlijk is hij 7cm groter. Buiten het feit dat de LE40M86B een mooi scherm is twijfel ik wel of dit scherm niet te groot is voor op de slaapkamer.

Dus welke van de twee is de beste keus ?????

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dragons schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:13:
Ik heb op het moment twee Samsung LCD TV op het oog. Over een week wil ik een van de twee gaan halen. Het gaat om de volgende twee types.

* Samsung LE37M87B
* Samsung LE40M86B

Het enige verschil tussen deze twee dat ik kan vinden is dat de LE40M86B 15.000 contrast ration heeft en natuurlijk is hij 7cm groter. Buiten het feit dat de LE40M86B een mooi scherm is twijfel ik wel of dit scherm niet te groot is voor op de slaapkamer.

Dus welke van de twee is de beste keus ?????
Ik zit zelf ook te dubben tussen de 2, maar de 40 inch is gewoon superieur vanwege het super clear scherm.

De sharp XD1E is nog een andere potentiele kandidaat.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Hoe zit het eigenlijk met de r81 serie? Ik heb hier nog niemand over zien praten, kan geen reviews vinden op internet, terwijl hij inmiddels wel bij een groot aantal NL webwinkels te krijgen is (al dan niet op voorraad). Heeft iemand hem al in het echt gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
FrankGuthrie schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:30:
[...]

Ik zit zelf ook te dubben tussen de 2, maar de 40 inch is gewoon superieur vanwege het super clear scherm.

De sharp XD1E is nog een andere potentiele kandidaat.
Ik heb net gelezen dat alleen de LE40M86B de Super Clear technologie heeft, dus helaas de LE37M87B heeft dit niet maar maakt dat echt veel uit ?????

[ Voor 4% gewijzigd door Dragons op 18-04-2007 15:00 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
Lauryn schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:52:
[...]

Geen probleem, hou van blonde vrouwen :P
Ik heb een SD memory kaartje van Toshiba. Het is wel effe pielen om dat kaartje eruit te krijgen. Maar het lukt. Mocht je een ander soort kaartje (Sony) hebben dan is het mischien wat moeilijker.
Zie forum : http://www.avforums.com/f...464771&highlight=wiselink

Ik weet dat je met een omgebouwde XBOX of Playstation de Mp3's, AVI en JPG kan afspelen.
Alleen ben ik benieuwd of je de plaatjes (JPG) daar de zelfde kwaliteit krijgt als je het via de TV/cardreader/WISELINK doet. Krijg je daar ook zwarte balken? Met mijn digitaal camera krijg ik minder kwaliteit als ik hem op composite/tulp aansluit.
Je weet dat de XBOX360 cd's beschadigt. In het programma "Kassa" hadden ze dat aangetoond. Er bleek dat bij de lens geen stootkussentjes heeft. Vandaar dat ik prefereer met memorykaartjes. Er is immers geen slijtage aan loopwerk.
Nee die Wiselink is perfect. Zou leuk zijn als die naast AVI ook WMV files ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209011

Dragons schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:59:
[...]

Ik heb net gelezen dat alleen de LE40M86B de Super Clear technologie heeft, dus helaas de LE37M87B heeft dit niet maar maakt dat echt veel uit ?????
vergelijk het met een laptop met of zonder glazig scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
Anoniem: 209011 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:19:
[...]

vergelijk het met een laptop met of zonder glazig scherm ;)
Ik heb helaas geen laptop dus zou niet weten hoe dat eruit ziet.
Maar maakt het echt zoveel verschil de 40" is wel gelijk 350 euro duurder, rechtvaardigd deze Super Clear dat geld wel ?????

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Lauryn schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:14:
[...]

Hoe dan???

Ik heb een filmje af kunnen afspelen nadat ik hem naar .wmv had geconverteerd. De andere film heb ik ook geconverteerd maar die herkent hij niet. Nu hoorde ik via het xbox forum dat er 7 mei een upgrade komt waardoor hij ook Mpegs etc kan streamen. Maar als jij zegt dat het nu al kan, ben ik erg nieuwsgierig...
Transcode 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
aangeboden schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:18:
[...]

Geen probleem, hou van blonde vrouwen :P
Ik heb een SD memory kaartje van Toshiba. Het is wel effe pielen om dat kaartje eruit te krijgen. Maar het lukt. Mocht je een ander soort kaartje (Sony) hebben dan is het mischien wat moeilijker.
Zie forum : http://www.avforums.com/f...464771&highlight=wiselink

Ik weet dat je met een omgebouwde XBOX of Playstation de Mp3's, AVI en JPG kan afspelen.
Alleen ben ik benieuwd of je de plaatjes (JPG) daar de zelfde kwaliteit krijgt als je het via de TV/cardreader/WISELINK doet. Krijg je daar ook zwarte balken? Met mijn digitaal camera krijg ik minder kwaliteit als ik hem op composite/tulp aansluit.
Je weet dat de XBOX360 cd's beschadigt. In het programma "Kassa" hadden ze dat aangetoond. Er bleek dat bij de lens geen stootkussentjes heeft. Vandaar dat ik prefereer met memorykaartjes. Er is immers geen slijtage aan loopwerk.
Nee die Wiselink is perfect. Zou leuk zijn als die naast AVI ook WMV files ondersteunt.
Heb inderdaad een Sony kaartje en was helemaal in paniek; kreeg hem er namelijk bijna niet uit. Kan ook mij camera met de tulpjes aansluiten, moet ik nog proberen.

Via de Xbox heb je inderdaad bij lagere resoluties de zwarte balken en bij verticale foto's, anders niet. Ik vind het wel handig want ik verwijder foto's toch vrij snel van mijn kaart. Of het dezelfde kwaliteit is zou ik je niet kunnen zeggen aangezien ik die kaart er, denk ik, niet nog eens in durf te doen.Ik zag gisteren bij Bol een portable hardeschijf van 120gb (zo groot als een telefoon) voor 99,-, die zou ik dan weer via usb op mijn Xbox kunnen aansluiten (of heeft de TV ook een USB poort?).

Ik begin steeds meer plezier van deze geweldige TV te ondervinden. Heb echt het gevoel dat ik nog maar een kwart van de mogelijkheden heb ontdekt... Had eerst mijn laptop aangesloten op de TV via VGA maar dat is dus dankzij die Xbox niet meer nodig.

Ik heb alle discussies over xbox niet gevolgd; ik heb er geen last van. Mijn xbox doet het prima verder ben ik niet zo'n spelletjesfreak. Ik heb de Xbox voornamelijk beneden staan als DVD speler en als mediacenter; voor spelletjes ben ik overgeschakeld op de Wii.

-Edit-: Volgens mij heb ik nog zo'n "hoesje" voor de kaart waardoor hij er wel gewoon in en uit te halen is. Ga het vanavond testen....Kan ik kijken of er sprake is van een kwaliteitsverschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Lauryn op 18-04-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Hihi, kwam die term al verschillende malen tegen maar werd er niet wijzer van... Ga vanavond eens sleutelen of ik er nu uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215449

Anoniem: 39303 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:43:
Hoe zit het eigenlijk met de r81 serie? Ik heb hier nog niemand over zien praten, kan geen reviews vinden op internet, terwijl hij inmiddels wel bij een groot aantal NL webwinkels te krijgen is (al dan niet op voorraad). Heeft iemand hem al in het echt gespot?
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar, en dan met name naar de R82 32-inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208996

Anoniem: 39303 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:55:
[...]

k, dan benk genegerd voor de moeite. tenzij iemand van jullie mij een VGA kabel kan aanduiden die zelfs na 3 meter nog scherp beeld geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Klopt het dat als ik op samsung.com kijk er heel andere modellen zijn dan hier in nederland samsung.nl?

Op samsung.com hebben ze nu de M8 staan.1080p. Best een mooi scherm. Hier in nederland is het topmodel de m8(6/7).

Heeft trouwens iemand de M86 of M87 aan een PC gekoppeld en gekeken of hij goed werkt. Zou hij nog steeds 1080p doorsturen als je er een dvi verloop op aansluit naar de videokaart? Uiteraard een videokaart met HDCP ondersteuning.

[ Voor 34% gewijzigd door quicksilvernet op 19-04-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176454

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de LE37M86BD en LE37M87BD. Ik weet alleen dat de 87 duurder is dan de 86. Maar als ik op de site kijk bij de opties is dat percies het zelfde.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 176454 op 19-04-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:22
Anoniem: 176454 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:42:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de LE37M86BD en LE37M87BD. Ik weet alleen dat de 87 duurder is dan de 86. Maar als ik op de site kijk bij de opties is dat percies het zelfde.
Volgens mij is het enige verschil het "Desing type" : Black deco voor de m86 en Chrome deco voor de m87.

En dan gaat het alleen over het onderste randje. kijk maar op samsung.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Axel Moonshine op 19-04-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208996 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:04:
[...]

k, dan benk genegerd voor de moeite. tenzij iemand van jullie mij een VGA kabel kan aanduiden die zelfs na 3 meter nog scherp beeld geeft...
Het kan dus wel maar daar zul je overheen hebben gelezen. Lees maar even terug.
En VGA over de drie meter scherp houden is gewoon een kwestie van een goede dikke kabel kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
Mijn geduld wordt wel erg op de proef gesteld. Zou mijn LE40M87 eerst op 11-04 geleverd worden,nu heb ik net gebeld en nu wordt het 01-05. Dit is echter ook niet zeker. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Vandaag de Sharp 46 XD1E en de Samsung 46 M86 gezien, ze hingen naast elkaar. Wat me meteen opviel is dat na calibratie (instellingen overgenomen van hdtvtest) de Sharp echt wel een stuk beter beeld geeft dan de Samsung.

De kleuren van de Samsung zijn echt een stuk minder, tevens heeft de Sharp een betere zwartweergave met veel meer schaduw detail. De Samsung had detail vooral op de voorgrond (flushed away) zag er goed uit, je zag de stiksels van de gebreide trui etc. De Sharp had dit in iets mindere mate, maar de omgeving zag er veel beter uit, veel meer glans in ramen, ogen, en de roest op de boot zag er een stuk natuurlijker uit.

De Samsung was met hdmi 1.3 aangesloten met de hogere kleurenbits, maar eerlijk gezegd bood het helemaal niks geen meerwaarde over wat de Sharp al liet zien. De Samsung is een leuke tv, beter dan de F71B, maar de Sharp blaast de Samsung compleet aan de kant :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja je moet toch je eigen aankoop verdedigen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56719

MitchR schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:23:
...maar de Sharp blaast de Samsung compleet aan de kant :O
Ik heb ze ook allebei in actie gezien (zelfde bronnen), de Sharp is niet slecht maar vergeleken met de Samsung is de Samsung toch echt een heel stuk mooier! Xbox, HD en SD materiaal, echt schitterend.

Dat de Sharp de Samsung wegblaast zoals jij zegt... :z

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 56719 op 19-04-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
MitchR schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:23:
Vandaag de Sharp 46 XD1E en de Samsung 46 M86 gezien, ze hingen naast elkaar. Wat me meteen opviel is dat na calibratie (instellingen overgenomen van hdtvtest) de Sharp echt wel een stuk beter beeld geeft dan de Samsung.

De kleuren van de Samsung zijn echt een stuk minder, tevens heeft de Sharp een betere zwartweergave met veel meer schaduw detail. De Samsung had detail vooral op de voorgrond (flushed away) zag er goed uit, je zag de stiksels van de gebreide trui etc. De Sharp had dit in iets mindere mate, maar de omgeving zag er veel beter uit, veel meer glans in ramen, ogen, en de roest op de boot zag er een stuk natuurlijker uit.

De Samsung was met hdmi 1.3 aangesloten met de hogere kleurenbits, maar eerlijk gezegd bood het helemaal niks geen meerwaarde over wat de Sharp al liet zien. De Samsung is een leuke tv, beter dan de F71B, maar de Sharp blaast de Samsung compleet aan de kant :O
LOL....ik had eerst nog mijn twijfels over jou MitchR, maar nu weet ik het zeker...jij bent de leukste thuis.. :+ Morgen maar ff naar Hans anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
nb0287 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:12:
Mijn geduld wordt wel erg op de proef gesteld. Zou mijn LE40M87 eerst op 11-04 geleverd worden,nu heb ik net gebeld en nu wordt het 01-05. Dit is echter ook niet zeker. :(
Ik heb precies hetzelfde nb0287, het levermoment wordt per week weer verlengd.
Mijn geduld is ook aardig op.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216539

ik ben ook aan het kijken voor een 40 inch LCD.

Ik twijfel tussen SONY 40W200, Sharp LC42XD1E en de SAMSUNG 40M86B.
Ik heb de 40M86B in Eindhoven bij BCC gezien en de 40M87B bij EP.
Maar het was niet geweldig. Volgens mij heeft dit meer te maken waar de tv op aangesloten is.
De Sony en Philips krijgen veel ruimte en een mooie plaats.. Maar de samsung kreeg een verdom hoekje... Misschien dat dit de werkelijkheid ook een beetje scheef trekt.

Maar op deze manier kan ik geen keus maken. Wat ik van de Sharp en Sony heb gezien is prachtig, maar ik heb de Samsung nog niet echt kunnen beoordelen op zijn echte kwaliteiten.

BTW nieuw artikel op hdtvtest.. maar ook dat zorgt ervoor dat ik nog geen keus kan maken.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/04/19/le40m86bd-vs-kdl40w2000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
Ik weet niet hoor, maar de laatste keer dat ik keek stond er toch echt Samsung LCD TV's. Nu komen er ineens mensen roepen dat een Sharp toch echt beter is en dat ze geen keus kunnen maken tussen 3 verschillende merken.

Komop mensen, if any, enige wat je in dit topic zult horen is dat de Samsung de betere is, dus een objectief antwoord zul je toch niet krijgen.

Er moeten toch minstens al een paar mensen zijn met TV's uit de nieuwe series. Ik wacht nog met smart op reviews, ervaringen, pics etc etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Anoniem: 56719 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:01:
[...]

Ik heb ze ook allebei in actie gezien (zelfde bronnen), de Sharp is niet slecht maar vergeleken met de Samsung is de Samsung toch echt een heel stuk mooier! Xbox, HD en SD materiaal, echt schitterend.

Dat de Sharp de Samsung wegblaast zoals jij zegt... :z
Dus jij hebt op beide schermen Xbox, HD en SD materiaal gezien? Leuke reacties van Samsung fanboys die het niet kunnen verkroppen dat iemand (Sharp fanboy of niet) een ander merk kwalitatief beter acht..........kinderen toch............"die van mij is echt wel beter dan die van jou hoor, echt waar!" :O

Wacht nou maar gewoon de testen af zodat we het daarna alleen nog maar bij feiten kunnen houden.

Het design lijkt leuk op de plaatjes maar in het echt komt de M86/87 el cheapo over, blijft jammer want ik had de 37M87 als favoriet staan. Stom want Samsung heeft wel degelijk strakke lcd tv's uitgebracht.

Verder kan je gewoon niet uitgaan van de opstellingen bij de MM.

@l0rien: helemaal mee eens.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sirius schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:25:
[...]

Dus jij hebt op beide schermen Xbox, HD en SD materiaal gezien? Leuke reacties van Samsung fanboys die het niet kunnen verkroppen dat iemand (Sharp fanboy of niet) een ander merk kwalitatief beter acht..........kinderen toch............"die van mij is echt wel beter dan die van jou hoor, echt waar!" :O

Wacht nou maar gewoon de testen af zodat we het daarna alleen nog maar bij feiten kunnen houden.

Het design lijkt leuk op de plaatjes maar in het echt komt de M86/87 el cheapo over, blijft jammer want ik had de 37M87 als favoriet staan. Stom want Samsung heeft wel degelijk strakke lcd tv's uitgebracht.

Verder kan je gewoon niet uitgaan van de opstellingen bij de MM.

@l0rien: helemaal mee eens.
Ik heb o.a. de Sharp en Samsung gezien onder dezelfde omstandigheden zoals ik al zei (niet bij de MM..), en ik heb mijn keus gemaakt. Morgen heb ik een M86 thuis staan. Ik ben helemaal geen "fanboy" van een bepaald merk want als een scherm goed is van welk merk dan ook, had ik die ook meegenomen in mijn keuze voor een lcd tv.

Dat iemand in een topic voor Samsung lcd tv's als conclusie heeft: "De Samsung is een leuke tv, beter dan de F71B, maar de Sharp blaast de Samsung compleet aan de kant :O " dat slaat gewoon totaal nergens op en dat is pas kinderachtig.

Dat jij de M86/87 een "el cheapo" design vindt hebben is prima maar vind ik absoluut niet. Ik vind het design zelfs een van de vele pluspunten van deze lcd tv. Ik heb dus geen idee wat wij aan de informatie hebben dat jij het een "el cheapo" design vindt, geef liever je mening over wat meer belangrijke aspecten zoals de beeldkwaliteit, mogelijkheden etc. waar een ander tenminste wat aan heeft.

p.s. reviews van o.a. de Sharp en Samsung zijn al te lezen op http://hdtvtest.co.uk
p.s.2 en veel plezier zaterdag met je Sharp 37XD1E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Anoniem: 56719 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:06:
[...]

Ik heb o.a. de Sharp en Samsung gezien onder dezelfde omstandigheden zoals ik al zei (niet bij de MM..), en ik heb mijn keus gemaakt. Morgen heb ik een M86 thuis staan. Ik ben helemaal geen "fanboy" van een bepaald merk want als een scherm goed is van welk merk dan ook, had ik die ook meegenomen in mijn keuze voor een lcd tv.

Dat iemand in een topic voor Samsung lcd tv's als conclusie heeft: "De Samsung is een leuke tv, beter dan de F71B, maar de Sharp blaast de Samsung compleet aan de kant :O " dat slaat gewoon totaal nergens op en dat is pas kinderachtig.

Dat jij de M86/87 een "el cheapo" design vindt hebben is prima maar vind ik absoluut niet. Ik vind het design zelfs een van de vele pluspunten van deze lcd tv. Ik heb dus geen idee wat wij aan de informatie hebben dat jij het een "el cheapo" design vindt, geef liever je mening over wat meer belangrijke aspecten zoals de beeldkwaliteit, mogelijkheden etc. waar een ander tenminste wat aan heeft.

p.s. reviews van o.a. de Sharp en Samsung zijn al te lezen op http://hdtvtest.co.uk
gast doe alsjeblieft niet zo aangebrand, je komt echt bijzonder zielig over zo. Ik heb voor mezelf ook een keuze moeten maken tussen de Samsung en Sharp. Als ik ze naast elkaar zie en ik calibreer ze alle twee volgens de instellingen van hdtvtest, dan is de Sharp gewoon beter, punt. Jij mag vervolgens je keuze best verdedigen omdat je de super clear panel en de glossy look zo geil vindt, maar ga niet anderen lopen afblazen omdat ze zelf een persoonlijke voorkeur hebben.

Vertel me eerst maar eens wat voor "normale" omdstandigheden dat waren, aangezien ik niet geloof dat je ze alle twee thuis gehad hebt (dat zijn de normale omstandigheden)

Ik heb aangegeven dat de Sharp 46 XD1E gewoon een betere zwartweergave heeft, meer schaduwdetail, betere kleuren heeft etc. De Samsung heeft meer detail op de voorgrond, ook lang niet altijd. Wil je zeggen dat je daar niks aan hebt? Allemaal punten om mensen te overtuigen dat de Sharp een super aankoop zal zijn, ongetwijfeld. Dat is de enige reden dat ik post ;)

Misschien moet je de testen zelf op hdtvtest ook nog maar eens weer doorlezen, daar wordt duidelijk bevestigd dat de Samsung geen goede kleuren heeft, zwart goed is maar geen schaduwdetail. Jij mag jezelf best voor de gek houden hoor, geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
zwembroek schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:32:
[...]

LOL....ik had eerst nog mijn twijfels over jou MitchR, maar nu weet ik het zeker...jij bent de leukste thuis.. :+ Morgen maar ff naar Hans anders...
Vast en zeker...misschien is de Hans Anders al te laat voor jou? ;)
Als mensen het dan toch over aankoop verdedigen hebben :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MitchR schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 01:33:
[...]

gast doe alsjeblieft niet zo aangebrand, je komt echt bijzonder zielig over zo. Ik heb voor mezelf ook een keuze moeten maken tussen de Samsung en Sharp. Als ik ze naast elkaar zie en ik calibreer ze alle twee volgens de instellingen van hdtvtest, dan is de Sharp gewoon beter, punt. Jij mag vervolgens je keuze best verdedigen omdat je de super clear panel en de glossy look zo geil vindt, maar ga niet anderen lopen afblazen omdat ze zelf een persoonlijke voorkeur hebben. \

Als er hier iemand "bijzonder zielig" overkomt dan is dat er maar 1, en dat ben jij, "gast". Met je kinderachtige "wegblaas" conclusie. Goed verzonnen ook dat je de Samsung M86 gecalibreert heb volgens de instellingen van hdtvtest, want die instellingen die gebruikt zijn door de reviewer zijn nog helemaal niet door hem bekend gemaakt grapjas. Verder mag iedereen van mij zijn mening hebben en ik blaas dan ook helemaal niemand af, maar geef je mening dan wel op een normale manier die enigzins op correcte wijze onderbouwd is.

Vertel me eerst maar eens wat voor "normale" omdstandigheden dat waren, aangezien ik niet geloof dat je ze alle twee thuis gehad hebt (dat zijn de normale omstandigheden)

Lezen is ook een vak, ik schreef dat ik de Sharp en Samsung gezien had onder "dezelfde omstandigheden", en niet zoals jij zegt "normale omstandigheden". Oftewel, ik heb deze beide uitgebreid in de winkel mogen testen, en nee dat was niet in de Mediamarkt.

Ik heb aangegeven dat de Sharp 46 XD1E gewoon een betere zwartweergave heeft, meer schaduwdetail, betere kleuren heeft etc. De Samsung heeft meer detail op de voorgrond, ook lang niet altijd. Wil je zeggen dat je daar niks aan hebt? Allemaal punten om mensen te overtuigen dat de Sharp een super aankoop zal zijn, ongetwijfeld. Dat is de enige reden dat ik post ;)

Zo "gewoon" heb jij dat hier niet aangegeven hoor. Het valt mij vooral op dat jij net nieuw de Sharp lcd tv aangeschaft hebt en hier volledig de nieuwe Samsung M serie af komt kraken, vind je het gek dat dit bij de meeste mensen hier in het verkeerde keelgat schiet.. vooral jou manier van overdrijven is misselijkmakend. Ben jij lekker blij met je superaankoop, maar doe dit in het Sharp topic.

Misschien moet je de testen zelf op hdtvtest ook nog maar eens weer doorlezen, daar wordt duidelijk bevestigd dat de Samsung geen goede kleuren heeft, zwart goed is maar geen schaduwdetail. Jij mag jezelf best voor de gek houden hoor, geen problemen mee :)

Ik heb de review goed doorgelezen hoor, jij vast ook wel maar volgens mij begrijp je het allemaal niet meer zo wat erin beschreven staat nu je in het bezit bent van een Sharp. De Sharp heeft betere zwartwaardes volgens jou? Uit de Samsung M86 review: "Best black level among all the LCD TVs we've tested so far". En "Less-defined shadow detail" betekend niet dat er zoals jij zegt "geen schaduwdetail" is op de Samsung. Lekker blijven overdrijven joh?

Naast wat minpunten van de Samsung zijn er een heleboel pluspunten die in de review staan, ik zeg het maar even voordat men hier denkt dat de Samsung maar niks is na het lezen van al jou negatieve praat. Lees ook nog maar eens de review van de Sharp, daar staan niet de minste minpunten, die was je zeker vergeten voor het gemak?

En natuurlijk, iedereen die een Samsung M86/7 koopt na het lezen van die review op hdtvtest houdt zichzelf voor de gek en had zeker beter een Sharp moeten nemen volgens jou?

Tja, wie houdt wie nou voor de gek... :+

p.s. wees blij met je Sharp lcd tv, het is een prima tv maar ga hier in dit topic aub niet mee door. Daar is het Sharp topic voor, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Amen...niets meer aan toe te voegen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152638

Ik heb een probleem. Ik heb een samsung LE19R7 en heb daarop een xbox 360 anagesloten via VGA. Sinds een paar dagen heb ik een PS3 aangesloten met DVI. Het probleem is nu als ik de xbox 360 aanzet dat het beeld een groene gloed krijgt. Alle zwarte achtergronden worden groen. Dit is erg lelijk en erg irritant. Ik heb al alles geprobeert om het te verhelpen maar het lukt maar niet. Ik weet niet of het aan de ps3 ligt die ik heb aangesloten maar als ik die ontkoppel heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Heeft iemand aub een oplossing voor mij. Deze tv heb ik voor 500 euro gekocht en vind het niet leuk als hij nu al kapot is. Maar die groene waas is dus alleen met VGA.
Please help me!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

Weet iemand of plasmadiscounter.nl een betrouwbare shop is?
Ze hebben namelijk de le37r81b op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Sirius schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:25:
[...]
Leuke reacties van Samsung fanboys die het niet kunnen verkroppen dat iemand (Sharp fanboy of niet) een ander merk kwalitatief beter acht..........kinderen toch............"die van mij is echt wel beter dan die van jou hoor, echt waar!" :O
Jij slaat de plank ook helemaal mis met dit commentaar.
Zou niet echt slim zijn om blind achter een merk aan te lopen of wel? Vooral niet dat het om zulke grote bedragen gaat. Bij de aanschaf van een nieuwe LCD gaat behoorlijk wat research vooraf, ongeacht het merk. Ik kan je vertellen dat ik mijn geduld behoorlijk op de proef heb gesteld.
Dat ik nu persoonlijk en vele andere mensen de M86/87 kiezen heeft niets met het merk Samsung te maken, maar gewoon met de uitstekende prestaties van deze LCD. Over een half jaar zou het ook een Phillips, Sharp, of Sony kunnen zijn, maar op dit moment is het de Samsung en ik heb nu een LCD nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
Zo gisteren mijn Le32r81b binnen gekregen.
Ik had hiervoor een breedbeeld tv die nog vrij nieuw was. maar deze tv geeft veel meer kleuren.
het geluid is bijzonder goed dit verbaasde me gelijk. Maar de films gaan natuurlijk via de versterker.
Ik heb mijn pc via een dvi hdmi kabel aangesloten. Eerst geprobeerd met VGA maar hdmi was toch een stuk mooier:)
Ik heb nog geen reflectie in het beeldscherm zelf kunnen waarnemen wel reflecteren de randen erg.
Ik heb er digitale tv van Casema bij via een de simpele Samsung 940 maar dit ziet er al geweldig uit. Hier komt later een receiver met hdmi voor.
Ik heb hier ook wat hd films bekeken en dit ziet er precies zo uit als het hoort te zijn. Ook dvd’s zien er mooi en vloeiend uit
Snelle beelden geeft deze tv gewoon goed weer geen vagen erachter.

enige wat ik wel wat minder vond is het menu. het reageert nou niet bepaald snel maar als alles eenmaal goed staat dan kom je daar eigenlijk nooit meer.

Pluspunten
Mooi beeld veel kleur bereik
Geen reflectie
Snelle beelden worden goed weergegeven
Goed geluid

Minpunten
Menu erg traag

Ik heb hem pas 1 dag dus mischien kom ik later nog met een uitgebreider review of een aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 08-07 15:28
playing33 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:37:
Zo gisteren mijn Le32r81b binnen gekregen.

Ik heb hem pas 1 dag dus mischien kom ik later nog met een uitgebreider review of een aanvulling.
nice klinkt goed :) ik ben benieuwd, mss kun je ook wat pics posten ? ik wil volgende maand (vakantiegeld !) ook deze gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
SiNisTrAD schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:40:
[...]

nice klinkt goed :) ik ben benieuwd, mss kun je ook wat pics posten ? ik wil volgende maand (vakantiegeld !) ook deze gaan halen.
Waar kan ik deze gratis plaatsen? dan maak ik morgen wel wat plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Als er hier iemand "bijzonder zielig" overkomt dan is dat er maar 1, en dat ben jij, "gast". Met je kinderachtige "wegblaas" conclusie. Goed verzonnen ook dat je de Samsung M86 gecalibreert heb volgens de instellingen van hdtvtest, want die instellingen die gebruikt zijn door de reviewer zijn nog helemaal niet door hem bekend gemaakt grapjas. Verder mag iedereen van mij zijn mening hebben en ik blaas dan ook helemaal niemand af, maar geef je mening dan wel op een normale manier die enigzins op correcte wijze onderbouwd is.

Hey, als jij de Samsung zo geweldig vindt moet je hem vooral kopen. Er is niet kinderachtig aan een conclusie trekken zoals ik gedaan hebt, het is pas kinderachtig dat jij er tegenin gaat met "De Samsung is toch beter dan de Sharp want ik koop hem" conclusie. Als je Vincent mailt, dan geeft ie je ze zo hoor, heb je daar wel eens over nagedacht? ;)
Ik vond mijn mening behoorlijk correct onderbouwd, maar misschien lees je steeds over dat stuk heen. Beeldprestaties zijn het belangrijkste toch? Misschien moet je eens beter naar de Samsung kijken (vraag me af of je niet steeds naar een stilstaand beeld hebt gekeken trouwens) dan zie je meteen dat de Samsung weinig tot GEEN shaduwdetail heeft. BLACK CRUSH?? Oftewel als er iets zwart is geeft ie 90% alles zwart weer. Misschien is er iets mis met je ogen? Niet met die van mij gelukkig

Lezen is ook een vak, ik schreef dat ik de Sharp en Samsung gezien had onder "dezelfde omstandigheden", en niet zoals jij zegt "normale omstandigheden". Oftewel, ik heb deze beide uitgebreid in de winkel mogen testen, en nee dat was niet in de Mediamarkt.

wow! dezelfde omstandigheden? En waar was dat, bij de Expert? Of je het nou in de Mediamarkt ziet of een ander Electronicabedrijf, het maakt geen bal uit, je hebt em nog steeds niet thuis staan.

Zo "gewoon" heb jij dat hier niet aangegeven hoor. Het valt mij vooral op dat jij net nieuw de Sharp lcd tv aangeschaft hebt en hier volledig de nieuwe Samsung M serie af komt kraken, vind je het gek dat dit bij de meeste mensen hier in het verkeerde keelgat schiet.. vooral jou manier van overdrijven is misselijkmakend. Ben jij lekker blij met je superaankoop, maar doe dit in het Sharp topic.

Goed opgevallen, ik heb namelijk nog niks thuis staan en ook niet besteld. Daar vervalt je argument, jammer :) Volgens mij zijn er hier maar twee mensen waarbij het in het verkeerde keelgat geschoten, dat zijn jij en "zwembroek". Waarschijnlijk zijn jullie zeer snel op de tenen getrapt en moeten jullie als de wiedeweerga jullie aankoop verdedigen. Wat moet je ook met een tv thuis die door anderen als minder wordt ervaren. Misschien moet je nog een paar cursussen volgen waarin enorm veel feedback op je wordt gegeven zonder dat je meteen in de verdediging schiet

Ik heb de review goed doorgelezen hoor, jij vast ook wel maar volgens mij begrijp je het allemaal niet meer zo wat erin beschreven staat nu je in het bezit bent van een Sharp. De Sharp heeft betere zwartwaardes volgens jou? Uit de Samsung M86 review: "Best black level among all the LCD TVs we've tested so far". En "Less-defined shadow detail" betekend niet dat er zoals jij zegt "geen schaduwdetail" is op de Samsung. Lekker blijven overdrijven joh?

Je kunt ook al kopiëren en plakken zie ik. Misschien weet je niet wat "Less Defined Shadow Detail" voor een LCD betekent, omdat je altijd naar een CRT hebt gekeken. Ik denk dat je nog voor een leuke verassing komt te staan als je de Samsung calibreert, dan kom je er wel achter dat het "Less Defined Shadow Detail" eigenlijk gewoon 90% zwart is en je dus geen onderscheid opmerkt. Waarschijnlijk zijn er hier ergere videophiles dan mensen zoals jij :o Blijkbaar weet je niet hoe een LCD werkt...

Naast wat minpunten van de Samsung zijn er een heleboel pluspunten die in de review staan, ik zeg het maar even voordat men hier denkt dat de Samsung maar niks is na het lezen van al jou negatieve praat. Lees ook nog maar eens de review van de Sharp, daar staan niet de minste minpunten, die was je zeker vergeten voor het gemak?

Ongetwijfeld heeft elke tv zijn plus en minpunten, alleen wegen de minpunten van de Samsung iets zwaarder dan die van de Sharp, maar als je daar mee kunt leven, prima (Y) Oversaturated colours, Movie Plus kan niet volledig uit, clouding, nightvision effect met PS3 tegenover lichte banding, electronische buzz (alhoewel ik 3 mensen ken die het allemaal niet hebben) en een Limited viewing angle.

Dat gezegd, ik was allang klaar totdat jij er weer op in moest gaan, zullen we het hier maar bij laten dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
zwembroek schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 08:49:
[...]

Jij slaat de plank ook helemaal mis met dit commentaar.
Laat hem nou juist degene zijn die de spijker op zn kop slaat, wederom tot ongenoegen van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Misschien is het nodig om nog even duidelijk te maken dat mn ervaringen niet door iedereen zo ervaren zullen worden.

Voordat er weer mensen beginnen te blairen omdat ze op hun tedere zieltje getrapt worden..

Dus mensen, kom vooral met reviews en foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
playing33 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:41:
[...]

Waar kan ik deze gratis plaatsen? dan maak ik morgen wel wat plaatjes
www.imageshack.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
MitchR schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:02:
Misschien is het nodig om nog even duidelijk te maken dat mn ervaringen niet door iedereen zo ervaren zullen worden.

Voordat er weer mensen beginnen te blairen omdat ze op hun tedere zieltje getrapt worden..

Dus mensen, kom vooral met reviews en foto's :)
Aangezien jij je keuze al overduidelijk hebt gemaakt, en je in al jou posts hier in het Samsung topic alleen maar negativiteit loopt te prediken, lijkt het mij verstandig dat je er nu verder over ophoudt.
Sinds "Jachertje" hier niet meer post heb jij het stokje van hem overgenomen. Het opdringen van een mening is ook een kunst. Iedereen kan jou posts hier nalezen en constateren dat je zulke reacties uitlokt. Discussieren is leuk en iedereen heeft gelukkig zijn eigen mening, maar je kan het ook op een voor andere mensen irritante manier doen. Hoe meer min punten er kunnen worden genoemd van een bepaalde LCD hoe beter het is. Want wie wil er nou met een brakke LCD worden opgescheept. Het moet echter wel stroken met de werkelijkheid. Zoals jij het verwoord lijkt het alsof de M86/87 een regelrechte miskoop is.

Ik wil alle mensen aanraden eens te kijken op het uk AV forum. Daar staan hands on user reviews, die buitengewoon positief zijn. Natuurlijk heeft ook de M86/87 nu zijn probleempjes. Sommige van hen, zoals de moviemode bug, worden door midden van een firmware upgrade opgelost. Evenals sommige andere problemen. Clouding schijnt bij sommige LCD's idd voor te komen, maar die zijn dan weer geruild voor een scherm zonder dit verschijnsel. Het is dus allemaal maar relatief.
Zelf heb ik mijn bestelling nog niet ontvangen en ook nog niet betaald. Als bij aanschaf blijkt dat de M86/87 niet volledig naar wens is, en het bij eventueel omruilen niet beter wordt, dan ga ik uiteraard ook niet bij deze serie blijven hangen. Vooralsnog is er nog geen enkele reden om op deze zaak vooruit te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Anoniem: 56719 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:06:
[...]

Het wegblazen kan ik niet als kinderachtig bestempelen want als dat zijn mening is dan mag hij dat gewoon ventileren. Wegblazen is misschien wel wat overdreven maar goed.....daar heb je meningen voor he :)

Zoals ik al eerder heb gezegd was de Samsung mijn 1e keuze. LCD tv's draaien zeer zeker om het design want je gaat er wel tegenaan kijken.

Dat ik de pianolak bij deze versie niet mooi vind uitgevoerd (ronde randen, het zwart in 1 stuk naar achter doorlopend; de LG LB1R en de XD1E hebben dit niet en zijn m.i. stijlvoller) is zeer zeker een mening die voor sommigen van belang kan zijn. Ik ben overigens ook niet de enige......

De specs zijn prima, die van de Sharp ook (2 om 3x HDMI 1.2/1.3 is in mijn geval niet echt belangrijk, heb enkel een simpele dvd speler en een XBOX, m'n pc wordt er ook op aangesloten) en aangezien ik het design van laatstgenoemde wel smaakvol vindt is de keuze daarop gevallen. Was de Samsung mij op dat gebied niet tegengevallen dan was ik daarvoor gegaan.

Zo simpel is het.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216602

al enige tijd me verdiept in de Sharp 46 XD1E mooi toestel niet te duur, ben er achter gekomen dat de Sharp 46 XD1E NIET in staat is om Pixel Mapping weer te geven, dit werd ook bevestigd door Sharp Europe in Houten, de samsung LE46M86 kan dit echter wel zoals zijn voorganger het ook kon naar een firmware upgrade, zodat de JustScan optie in het menu er bij kwam, deze zit standaard in de M86 M86 zodat deze in staat zijn om 1920x1080 op de pixel weer te geven zonder overscan(zoals de Sharp) wat natuurlijk enorm hinderlijk is als je een desktop view wilt weergeven (DRAMA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Anoniem: 216539 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:22:
ik ben ook aan het kijken voor een 40 inch LCD.

Ik twijfel tussen SONY 40W200, Sharp LC42XD1E en de SAMSUNG 40M86B.
Ik heb de 40M86B in Eindhoven bij BCC gezien en de 40M87B bij EP.
Maar het was niet geweldig. Volgens mij heeft dit meer te maken waar de tv op aangesloten is.
De Sony en Philips krijgen veel ruimte en een mooie plaats.. Maar de samsung kreeg een verdom hoekje... Misschien dat dit de werkelijkheid ook een beetje scheef trekt.

Maar op deze manier kan ik geen keus maken. Wat ik van de Sharp en Sony heb gezien is prachtig, maar ik heb de Samsung nog niet echt kunnen beoordelen op zijn echte kwaliteiten.

BTW nieuw artikel op hdtvtest.. maar ook dat zorgt ervoor dat ik nog geen keus kan maken.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/04/19/le40m86bd-vs-kdl40w2000/
Door deze shootout waar ik overigens zelf ook om heb verzocht bij de site, is mij wel een heleboel duidelijk geworden. Het enige negatieve punt is dat Hij vaak afgestoft moet worden maar als je dat gewoon een jaartje niet doet heb je een prachtige matte Samsung ;). De Sharp komt zoals ik het lees minder uit de bus dan de Sammy.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
Anoniem: 216602 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:08:
al enige tijd me verdiept in de Sharp 46 XD1E mooi toestel niet te duur, ben er achter gekomen dat de Sharp 46 XD1E NIET in staat is om Pixel Mapping weer te geven, dit werd ook bevestigd door Sharp Europe in Houten, de samsung LE46M86 kan dit echter wel zoals zijn voorganger het ook kon naar een firmware upgrade, zodat de JustScan optie in het menu er bij kwam, deze zit standaard in de M86 M86 zodat deze in staat zijn om 1920x1080 op de pixel weer te geven zonder overscan(zoals de Sharp) wat natuurlijk enorm hinderlijk is als je een desktop view wilt weergeven (DRAMA).
De sharp doet ook 1:1 pixelmapping hoor :) Zit een knopje op de remote "Underscan" waardoor het 1:1 wordt, denk dat Sharp Europe bedoelt dat hij standaard geen 1:1 doet

[ Voor 8% gewijzigd door MitchR op 20-04-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216602

heb de underscan geprobeerd, als je een 1920x1080 testbeeld weer geeft, zul je zien dat de Sharp geen 1920x1080 weergeeft via HDMI, 1:1 is niet mogenlijk, er is ook geen firmware update, Sharp bevestigd dit, zie http://pixelmapping.wikispaces.com/Pixel+mapping+explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34506

Ik ben nu alweer een tijdje een gelukkig bezitter van een Samsung lcd HD-ready televisiescherm. Speel mijn Xbox360-games met veel plezier op dit doosje. De laatste tijd krijg ik echter een vreemd verschijnsel als ik de tv aanzet. Dit komt alleen voor als hij een tijd uitgestaan heeft (>12 uur).

Ik zie door het beeld allemaal vreemde witte blokjes (platte rechthoekjes). Deze komen ook voor als ik mijn PS2 heb aangesloten. Switch ik naar mijn Xbox360 (die van de HD-stand gebruik maakt) is er niets aan de hand. De witte blokjes verdwijnen ook na circa 5 minuten en komen ook niet meer terug (totdat de tv weer een tijd uitgestaan heeft).

Ik heb de al geprobeerd de tv te resetten met behulp van het service-menu, maar dat maakte geen verschil. Ook het aanpassen van de verschillende menu-opties maakte niets uit. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 12:06
Een paar vraagjes, ik zit namelijk dit topic uit te checken omdat ik een nieuwe tv wil kopen, maar er zijn een paar onduidelijkheden:

- Wat is het verschil tussen de LE46M87 en de LE46M86?
- Accepteren de bovenstaande rakkers 1080p@50/60hz over component en HDMI?
- Zijn er nog meer reviews te vinden behalve die op HDTVTEST.co.uk?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.